Ik zit nu op het tweede eiland en ben dat eerst volledig aan het bevrijden voordat ik verder ga met de main quest. Ik kan nog steeds genieten van het uitkuisen van outposts via stenen, mijn mes (Tanto) en de boog. De reden dat het mij niet verveeld is omdat de kampen steeds voldoende verschillen en ik telkens opnieuw een mooi plan moet opstellen alvorens ik binnensluip. Met minder dan de 1500 XP neem ik geen genoegen aangezien ik snel nog de laatste 5 skills wil bereiken.
Het klopt wel dat het tweede eiland wat kaler is dan het eerste, maar eerlijk gezegd vind ik dat niet zo erg. Wel leuk zijn de mangroven rond de meren. Dat vind ik toch een leuke nieuwe biotoop om in rond te sjeezen op mijn jetski.
Verder is geld nu voor mij ook betekenisloos geworden. Heb nu ook alle wapenattachments gekocht (de kaarten had ik al direct) om toch maar iets met het geld te doen. Nu ga ik me dus ook niet meer focussen op die kistjes. Ik zou wel nog graag alle relics vinden. Sommige zijn best wel mooi verstopt. Zo heb ik al eens mijn wingsuit + parachute mogen gebruiken om ergens op een bergrichel te geraken.
Ben benieuwd naar de rest van de verhaallijn, maar ben door reacties op dit forum al voorbereid op een grote teleurstelling. Hopelijk niet natuurlijk.
Belangrijkste
verbeterpuntjes voor mij tot nu toe:
- Wat is het nu van die spulletjes die in die kistjes zitten? Het is een alternatief voor geld dat enkel bestaat uit willekeurige items zonder "uitzicht" maar met enkel een naam en een waarde. Het is misschien om uit te drukken dat er nog waardevolle dingen in de wereld zijn naast cash, maar ik vond het toch een beetje overbodig. Ze konden misschien beter enkel cash in kistjes steken en daarnaast af en toe een huid of een paar plantjes. Of een gratis upgrade van een wapen. Maakt het wat interessanter.
- Het gratis maken van wapens door het vrijspelen van torens is ook overbodig zoals denk ik LiquidNL reeds aanhaalde. Het is leuker om te sparen voor een wapen en het dan uiteindelijk te kunnen kopen, dan direct alle wapens gratis krijgen als je net zoals mij eerst alle torens vrijspeelt.
- Quick time events mochten van mij uit de game. (bvb. op E duwen als een tijger op je springt) Ik voel me niet speciaal meer betrokken bij de game omdat ik herhaaldelijk op 1 toest moet duwen. Misschien was het een goed idee om een soort van "combo's" in de game te steken. Mes + mes + schieten bvb. als alternatieve takedown voor een dier. Of een soort van block actie in de game steken om een dier of vijand eerst af te weren. Ik hoor dat QTE's meer en meer in games te vinden zijn. Is er dan iemand die dit wel een leuke spel mechaniek vindt?
- Ik vind het ook jammer dat je lijken eenmaal je ze laat vallen niet meer te verplaatsen zijn. Soms is het opportuun om de lijken verborgen te houden, soms is het handig dat ze ergens opduiken om een eenzame wachter aan te trekken. Helaas heb je er dan geen controler meer over.
- Ik vind het unlocken van skills erg leuk, maar misschien hadden ze het onmogelijk moeten maken om alle skills te kunnen vrijspelen. Ik heb ze nu bijna allemaal en zit nog maar op 66% van de main quest. Forceren om keuzes te maken leidt tot meer diversiteit in speelstijl. Er zouden dan dus verschillende "builds" mogelijk zijn. Ze hadden misschien meer XP moeten vereisen voor een "level up". Maar goed, het blijft voornamelijk een hybride game, je kan niet verwachten dat hij alle aspecten perfect uitvoert.
- De vriendengroep waar je deel van uitmaakt bevalt mij totaal niet. Snap niet waarom ze voor rich white kids kozen. Heb er een beetje "spoiled brats" gevoel bij.
Meest
positieve punten:
- Het zijn mooie eilanden om te verkennen. Met meer variatie dan bvb voorganger FC2. Waarbij er nu af en toe bunkers zijn, of diepe grotten met tempels en nog veel meer.
- Schieten is leuk en voelt goed aan. Wapens zijn gevarieerd en oké. Toch belangrijk in een shooter, niet?
- De stealth is erg goed uitgewerkt en deze aanpak is dan ook mijn persoonlijke favoriet. Niets zo leuk als een mes in de rug van een "heavy" te rammen en daarmee (op het tweede eiland) een dikke 500XP punten te verdienen.
- Vaas als bad guy. Nuf said! :-)
- Rijden, vliegen en katrollen hangen. Allemaal erg leuke methodes om vooruit te komen. Zelfs zwemmen (wat meestal traag is in games en snel tegensteekt) is hier leuk om te doen, zeker als je de bijhorende skill hebt. De onderwaterwereld is erg mooi en boeiend (wrakken, grotten) en alligators en haaien zorgen altijd wel voor spanning.
- Wilde dieren zorgen voor onverwachte memorabele momentjes zoals velen al hebben aangehaald in dit topic.
- De missies "onder invloed" zijn erg tof en doen mij denken aan Max Payne. Grafisch mooi uitgewerkt.
- Veel content! 30u speeltijd tot nu toe voor een FPS is niet min. Gisteren bvb genoten van een spelletje poker.
Voor mij is deze game een goede 8 waard. Een bovengemiddelde shooter met ruimte voor verbetering. FC4? DLC?
Ik merk dat ik er een serieuze lap tekst van gemaakt heb, waarvoor excuses!
[
Voor 4% gewijzigd door
LxxFxx op 17-12-2012 12:40
]