Sorry nog niet echt tijd gehad om te reageren.
LxxFxx schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:50:
[...]
Ik geef je volledig gelijk door je laatste conclusie. Op deze manier verdedigden fans van FC2 ook hun game door te zeggend dat je het zelf leuk moet maken. Persoonlijk vind ik dat een erg slechte game en ik ben dan ook tevreden dat Ubi daar het een en ander aan heeft veranderd: kampen respawnen niet (althans toch de outposts niet, ik heb het wel al in andere locaties (drugs fabriekje?) toch weten gebeuren), de variatie in kampen is groter door een verschillende layout en decor. Je wordt aangemoedigd anders te spelen als je een kamp tegenkomt met honden aangezien je dan niet zomaar kan stenen beginnen gooien. Ook de kooien met wilde dieren stimuleren een opportunistische keuze, etc. Maar ok, in essentie is het wel een beetje "rinse and repeat". Het verhaal in deze game is wel een
pak beter dan dat in FC2 waar je story missions ook allemaal kopieën waren van mekaar, alleen het decor verschilde wat. In deze game is het verhaal boeiender om te volgen en de personages zijn verrassend goed uitgewerkt.
Uiteraard hoor, deze game doet echt zo vreselijk veel beter dan FC2. FC2 was ik dan ook binnen een uur of 3 wel klaar mee. Nogmaals ik ben wel kritisch, maar het betekent niet dat ik deze game vreselijk vind. ik kan zowel genieten van de game als kritisch kijken naar waar ze de steken laten vallen

Ik vermoed dat je misschien toch wat te kritisch bent. Je vermelde al dat andere games bepaalde aspecten beter doen, maar wil je die misschien even aanhalen? Misschien kun je ons inspireren om een andere titel uit de rekken te halen

Laat ik voorop zeggen dat FC een hele unieke gameserie is, het blijft inderdaad op aspecten hangen.
Qua sluipen/sneaken doet de game het wel redelijk, het is een vrij klassiek concept: enemies lopen in patronen, leer de patronen en je kan ze omzijlen. In essentie is dit niet veel anders dan Metal Gear Solid, Thief, Deus Ex of Hitman. Het wordt alleen wreed verstoord door een steentje te kunnen gooien. Granted, het zou net zo stom zijn een "beperkt aantal" steentjes te hebben, maar ik had het liever helemaal niet gezien.
En het RPG systeem blijft mij een doorn in het oog. Het is niet persé slecht, en het geeft je weer wat te doen, maar verplicht op dieren gaan lopen jagen voor hun huid is gewoon erg vervelend. Verder is de rest gewoon echt een rij van inspiratieloze, extreem repetitive side-quests (zoals die broadcast torens). Tot slot is het geld systeem gewoon overbodig, en had er net zo goed NIET in kunnen zitten. En omdat geld redelijk overbodig is, waar heb je dan die loot voor nodig? En als je die twee weg kan strepen, scheelt je alweer 2 items om te craften
Kijk, de game is echt wel goed als free-roaming shooter. Maar de RPG elementen, het level systeem, het crafting systeem, het jagen en het geld systeem zijn gewoon heel mager uitgewerkt en voegen nu niet echt toe. Uitspraken als "Skyrim with guns", of deze game voor meer zien dan een free-roaming shooter is wat mij betreft ook belachelijk. Skyrim had niet een main quest + 5 verschillende side-quests die werden gerepeat.
Nogmaals, de game is een hele fijne freeroaming shooter, maar daar blijft het bij. Als vergelijking kijk ik eigenlijk het liefst naar Crysis (2): die game was erg lineair, maar liet wel freeroaming toe. in principe is FC3 niet veel anders, met dat verschil dat FC3 de ruimte biedt om wat sidequests te doen.
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.