[Multi] Far Cry 3 - Problemen, specs, etc.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-07 15:51

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Omdat het normale FC3-topic nogal verzadigd raakt met specs, problemen en performance-testjes heb ik dit topic geopend. Dus voor al je problemen, meldingen van specificaties en meer van dat soort gesprekken kun je dus hier terecht!

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Geen verkeerd idee, had ik even over het hoofd gekeken :+ Mods, kom er maar in!

Overigens, bij het melden van problemen ook even je specs of console erbij vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 10:47
Het is niet de bedoeling dat je vragen gaat stellen hoe je iets bij de pirated versie kan uitvoeren.

[ Voor 59% gewijzigd door Sn0wblind op 30-11-2012 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 10:47
sanderdw schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 16:17:
[mbr]Het is niet de bedoeling dat je vragen gaat stellen hoe je iets bij de pirated versie kan uitvoeren.[/]
Begrijp ik maar ik had het dan ook over de legale versie :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:58
Beter , want ik wacht nog steeds op een injector voor FXAA of SweetFX , want de ingame Msaa is echt te zwaar !

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faisalovic
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:12
Gisteren besteld, gedownload en geen enkele keer kunnen spelen. Uplay zegt dat t spel is gelauched maar er gebeurt helemaal niets.. in mn taakbeheer blijft fc3updater.exe hangen op 514 kb.. mn systeem word een tijdje traag waarna Uplay me doodleuk verteld dat ik t spel 4 minuten heb gespeeld en gesloten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSA100_victim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-01 17:11
Faisalovic schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 17:41:
in mn taakbeheer blijft fc3updater.exe hangen op 514 kb.. mn systeem word een tijdje traag waarna Uplay me doodleuk verteld dat ik t spel 4 minuten heb gespeeld en gesloten heb.
Heb je al geprobeerd de patch handmatig te downloaden/installeren?

R7 5700X, 16GB DDR4-3200, RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faisalovic
VSA100_victim schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 17:45:
[...]

Heb je al geprobeerd de patch handmatig te downloaden/installeren?
Ha dank voor de suggestie.
Ik heb m gisteren gekocht en de patch kwam uit op 28 november dus lijkt me dat ik de laatste versie heb.
In de eigenchappen van Farcry 3 exe staat versie 1.0.1. (dezelfde versie als die van de laatste patch)
En TOCH ga ik t proberen... wie weet..

edit:

de patch geprobeerd.. niets veranderd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Faisalovic schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 18:37:
[...]

Ha dank voor de suggestie.
Ik heb m gisteren gekocht en de patch kwam uit op 28 november dus lijkt me dat ik de laatste versie heb.
In de eigenchappen van Farcry 3 exe staat versie 1.0.1. (dezelfde versie als die van de laatste patch)
En TOCH ga ik t proberen... wie weet..

edit:

de patch geprobeerd.. niets veranderd..
Even uPlay verwijderen en opnieuw installeren en laten updaten. Punt is dat het gewoon een brak programma is dat voor onnodig veel problemen zorgt (denk aan corrupte saves bij AC3). Hopelijk lost dat het probleem op :)

Je kunt er overigens ook gewoon een crack overheen gooien en heel dat uPlay compleet overbodig maken. Ik zeg niet waar je hem kunt halen, maar als je de game legaal hebt is het gewoon toegestaan voor zover ik weet. Dan start FC3 direct op zonder tussenkomst van dat 'erg fijne' programma. Enige nadeel is wel dat je dan niet de achievements krijgt van uPlay.

[ Voor 21% gewijzigd door SomerenV op 30-11-2012 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faisalovic
SomerenV schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 19:25:
[...]

Even uPlay verwijderen en opnieuw installeren en laten updaten. Punt is dat het gewoon een brak programma is dat voor onnodig veel problemen zorgt (denk aan corrupte saves bij AC3). Hopelijk lost dat het probleem op :)

Je kunt er overigens ook gewoon een crack overheen gooien en heel dat uPlay compleet overbodig maken. Ik zeg niet waar je hem kunt halen, maar als je de game legaal hebt is het gewoon toegestaan voor zover ik weet. Dan start FC3 direct op zonder tussenkomst van dat 'erg fijne' programma. Enige nadeel is wel dat je dan niet de achievements krijgt van uPlay.
Thanks. Had ik al geprobeerd (Uplay opnieuw installeren) geen geluk.. en dat van die crack heb ik gisteren geporbeerd.. werkte perfect!!! Alleen bij t opnieuw opstarten was niets gesaved.. kon ik overnieuw beginnen.. dus ben ik gaan reverten naar de "legale" files.

Heb net de game gedeinstalleerd... en probeerde m opnieuw te installeren via uplay.. wat doet ie.. far cry 3 opnieuw downloaden me een gemiddelde snelheid van 280 kb/s... thanks ubicrap!!!

Ik zal deze topic opnieuw updaten zodra de game opnieuw is geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-06 15:59
ik word gek van dit spel. elk uur valt die uit.
farcry 3 reageert niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faisalovic
rayhvh schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 20:14:
ik word gek van dit spel. elk uur valt die uit.
farcry 3 reageert niet meer..
Dat probleem had ik gisteren...
lost de "meest bekende" crack op (go figure).. maar je zult niet meer kunnen saven na cracken..
Misschien een andere crack?

Ik ga in ieder geval niet cracken meer.. heb contact gezocht met hun technische support afdeling... Heb 50 eruo betaalt en wil hebben waar ik voor betaald heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
Faisalovic schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 20:21:
[...]

Dat probleem had ik gisteren...
lost de "meest bekende" crack op (go figure).. maar je zult niet meer kunnen saven na cracken..
Misschien een andere crack?

Ik ga in ieder geval niet cracken meer.. heb contact gezocht met hun technische support afdeling... Heb 50 eruo betaalt en wil hebben waar ik voor betaald heb.
ik heb hem orgineel.. toch stom als een crack dat oplost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

rayhvh schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 21:20:
[...]

ik heb hem orgineel.. toch stom als een crack dat oplost
Bij mij was het probleem dat ondanks dat Uplay in 'offline' modus stond het spel crashte zodra ik op esc drukte... Weinig keuze als je backpack vol zit of wilt craften.. Map openen gaf ook zware lag net zoals de shop openen wat meestal resulteerde in 'stopped responding'.

Ik heb hem ook via Steam maar door al dat gemekker met Uplay gewoon crack erover, moest helaas helemaal overnieuw beginnen maar is niet anders, 3,5 uur zonder gezeik kunnen spelen! Uplay = gone en als ik MP wil spelen pak ik BF3/ME3/PS2/TL2 wel want die zijn toch veel leuker.

Heb wel een mailtje gedaan naar de 'support' maar ja daar komt toch niets uit, jammer dat ze een best leuke titel eigenlijk verzieken op deze manier... Ik wacht de volgende keer wel een paar weken tot Ubisoft alles op orde heeft.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-07 15:12
Spel ondervindt nog veel problemen.

Kom steeds niet uit verschillende menu's.
De patch kan ik niet installeren, krijg de volgende error

Kon het versienummer niet vinden. De installatie wordt afgebroken.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 12:30

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Bij mij crasht hij om de paar minuten.
Ik heb al een aantal nvidia drivers geprobeert, tot aan de laatste beta toe.

Is hier wat aan te doen, want hier baal ik enorm van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faisalovic
Her-installeren hielp niet :S.. maar DIT misschien wel:

http://guide4games.com/in...no-sound-errors-and-fixes

Jullie problemen staan er zeer waarschijnlijk ook bij. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stale
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-03 16:27
Het spel wil totaal niet draaien op mijn systeem:
I7 920@ 4.00GHz
2x amd5870 CFX
6gig intern @ 1600mhz

Het menu vraagt ten eerste de meeste recources: beide gpu's op 60% ongeveer en de 4 cores i7 op 30%. Als ik een new game doe gaat alles enorm schokken in het introfilmpje, volgens fraps met 3fps. Op dat moment klokt de CPU terug en wordt bijna niet gebruikt. De GPU's worden dan beide zo'n 30% gebruikt. Echt heel raar.

Dit was al toen ik 12.10 cat draaide, maar nu na update naar 12.11 beta 7 nog steeds. alsof ik een of andere runtime mis ofzo..

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Laatst online: 17:58
Ik kan met geen mogelijkheid een multiplayer van een vriend van mij joinen. Krijg continue "Could not join game". Nog niets over te vinden op internet... Firewall uit, UPNP aan of uit, poorten geforward, het maakt allemaal niets uit. Een public game gaat prima, maar een private game werkt niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Brammel op 01-12-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faisalovic
Ik heb mijn issue inmiddels opgelost en adviseer iedereen met issues om alle mogelijke windows updates te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-07 19:33

thechib12

aka ChiB

Ik speel het spel niet helemaal optimaal, al helemaal niet voor mijn Pc specs

Ik speel hem wel op ultra, maar msaa en alpha to coverage staan uit, en SSAO staat op SSAO.
Toch is er een beetje lag aanwezig, Uplay heb ik offline staan

Specs: i5 3570K @ 4,5 GHZ, 7950 WF in Crossfire (2x)

Heb de nieuwste BETA 8 drivers geinstaleerd.

Iemand een idee hoe ik toch wat meer performance krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:23
Argh, vanmiddag Farcry 3 gekocht. Geinstalleerd, ik start Uplay, start het spel, vul de code in, alles prima. Kreeg ik de melding dat er een patch was die ik moest installeren voor ik kon spelen. Prima patch gedownload en geinstalleerd.

Start ik Uplay nog een keer, klik Farcry 3 aan, moet ik de code weer invullen, nou jij je zin, vul ik die code in. Krijg ik eerst melding dat de Ubisoft servers op hun gat liggen, probeer ik het direct daarna nog een keer: "This CD key or activation code is already in use with anoter Uplay account"

:( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249481

hoi

Ik heb een computer met pentium 4 cpu 3.00ghz kloksnelheid 2.99ghz/1.00 gb en een nvidia geforce 6200 videokaart.

Ondanks dat het een oud beestje is, en ik een nieuwe pc nodig heb, wil ik graag weten of er enige mogelijkheid is om far cry 3 hierop te spelen?

Zo ja dan ga ik hem vanavond nog halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-07 10:34
Anoniem: 249481 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 16:45:
hoi

Ik heb een computer met pentium 4 cpu 3.00ghz kloksnelheid 2.99ghz/1.00 gb en een nvidia geforce 6200 videokaart.

Ondanks dat het een oud beestje is, en ik een nieuwe pc nodig heb, wil ik graag weten of er enige mogelijkheid is om far cry 3 hierop te spelen?

Op directx 9 op medium settings moet dat wel lukken lijkt me.

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249481

donowitz schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 16:57:
[...]

Hartelijk dank, dan hoef ik alleen mijn ram van 1024 uit te breiden, dat is wel zo prettig.

Directx 9 heb ik, ik las echter iets over Shader Model 4.0, geen idee wat dat is kennelijk moet mijn videokaart dat hebben.

Weet jij daar iets van?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 249481 op 01-12-2012 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSA100_victim
  • Laatst online: 31-01 17:11
hoi

Nee, dat gaat echt niet meer lukken. Minimum is een Core 2 Duo 2.66Ghz en een Geforce 8800 GT

Donowitz, een P4 + Geforce-6200 zit ver, VER onder het minimum hoor, 't is maar dat je het weet... :(

[ Voor 7% gewijzigd door VSA100_victim op 01-12-2012 17:28 ]

R7 5700X, 16GB DDR4-3200, RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
hoi

Nee, dat gaat niet werken. Je hebt minimaal een Core2Duo nodig en een Geforce 8800. Een Pentium 4 en Geforce 6200 zijn wel héél oud en FC3 zul je dan ook met geen mogelijkheid fatsoenlijk aan de praat krijgen daarop. Sterker nog, ik speelde Far Cry 1 op een Pentium 4 met 2,4Ghz en we zijn nu alweer heel wat jaartjes verder. Een duidelijke no-go dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 23:23
Hmm, net weer ff opnieuw geprobeerd, kan nu wel spelen :D Eerste indruk is goed. Heb nu net 2 zwijnen afgeknald en gevild. Voice acting is erg goed, als je in het begin in de kooi zit heb je het idee dat je in een film zit of dat Vaas naast je staat, autorijden is fucking moeilijk met toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-07 18:16
Misschien een stomme vraag maar heb er niet heel veel verstand van.
Ik speel nu farcry 3 op de ps3.. echter kan ik niet wennen aan zo'n controller en zou ik graag op mijn mac gaan spelen. echter zal ik dan wel eerst bootcamp moeten regelen.
Maar nu is het in eerste instantie wel handig om te weten of mijn specs wel voldoende zijn:
MacBook Pro late 2011

2,3 GHz Intel Core i5
8 GB 1333 MHz DDR3
ntel HD-video 3000 512 MB

ik ben bang dat de videokaart niet helemaal voldoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Maak daar maar van, 'helemaal niet voldoet'

Misschien is dit wat? : YouTube: Eagle Eye PS3 Review - Convert Mouse & Keyboard into PS3 Controller

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 22:26
stale schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 11:29:
Het spel wil totaal niet draaien op mijn systeem:
I7 920@ 4.00GHz
2x amd5870 CFX
6gig intern @ 1600mhz

Het menu vraagt ten eerste de meeste recources: beide gpu's op 60% ongeveer en de 4 cores i7 op 30%. Als ik een new game doe gaat alles enorm schokken in het introfilmpje, volgens fraps met 3fps. Op dat moment klokt de CPU terug en wordt bijna niet gebruikt. De GPU's worden dan beide zo'n 30% gebruikt. Echt heel raar.

Dit was al toen ik 12.10 cat draaide, maar nu na update naar 12.11 beta 7 nog steeds. alsof ik een of andere runtime mis ofzo..
ik heb EXACT het zelfde probleem. En zou tot op heden niet weten hoe ik het moet fixen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-07 18:16
ik was er al bang voor... dat wordt een game pc aanschaffen ;) of veel oefenen, misschien dat het went

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06 20:24

Franko P.

Hit it.

Heb het spel gister eens gespeeld bij een maat van me.
Zeer onder de indruk en ga het spel waarschijnlijk zometeen nog bestellen.

Klein vraagje, ik zag dat er op steam geen cloud opslag is.

Doet dat Uplay dat wel? Ik heb namelijk een laptop waar ik beneden mee speel, en een game pc op zolder.
Ik wissel regelmatig tussen die 2 en dus is steam cloud erg makkelijk mbt savegames die automatisch updaten.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-07 15:12
Meer mensen die de patch niet kunnen installeren? Ik krijg een error dat het versienummer niet goed is?
Verder kan ik op een gegeven moment niet meer uit een menu komen in het spel, klinkt dit bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-07 13:46
Ineens crash to desktop tijdens het punt waarop je
spoiler:
je broertje lens moet slaan.
Iemand anders daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imafishlol
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 12:51
Had deze al in het '[Multi] Far Cry 3' topic gepost, maar wist niet dat er een apart problementopic bestaat. Dus nogmaals:

Toch nog een technisch vraagje, hebben meer mensen er last van dat ze de grafische settings niet kunnen aanpassen? Ik kan ze wel in het menu veranderen en op apply clicken maar dan gebeurt er niks . (reboot doet ook niks). Zit nu op optimized met een HD6850 maar wil het iets lager hebben zodat het wat vloeiender loopt.

Wat ik dus doe: Costum settings, click op apply, niks verandert en de grafics blijven op optimized (echter staat in het menu van niet).

Edit: laat maar, hij doet het nu ineens wel :S

[ Voor 4% gewijzigd door imafishlol op 02-12-2012 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-07 13:46
Nu al voor de derde keer een crash op datzelfde stuk. Lekker iedere keer zo'n gigantisch lange cutscene ervoor die je niet kan skippen... Geprobeerd de GPU overklok te disablen, Uplay in offline mode te starten maar het helpt niet. Patch zal nog wel een paar weken moeten wachten vanwege de consoles.

EDIT:

DirectX9 mode, dat werkte. En net zoals bij Far Cry 2 was de irritante microstutter ook weg. Beetje raar dat ze die bug nog niet hebben gefixt.

[ Voor 20% gewijzigd door Wolfos op 02-12-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik heb steeds last van dat fc3 crasht als ik in het spel zit.
Het maakt daarbij niet uit of ik online of offline speel.

Daarom dacht ik, laat ik mijn pc maar ens helemaal vers installeren.
Hieronder de specs:

I7-2600K
8GB DDR3
GTX-680
Samsung 830 256GB SSD
Asus Xense soundcard

Wat heb ik gedaan:
Geboot van orginele windows 7 64bit ultimate dvd
Alle windows updates geinstalleert die er zijn
Drivers geinstalleert (ook nieuwe nvidia driver 306.97)
Farcry 3 geinstalleert (orgineel exemplaar)
Uplay laten updaten
Update voor farcry gedaan (1.01)

Verder geen enkel stukje software op de pc, behalve dus farcry

Ik log in met uplay en start het spel
Na een minuut of 10 ineens vanuit het niets crasht de handel en zit ik naar een zwart scherm te kijken.

Taakbeheer zegt dan dat fc niet actief is.
Enigste manier om eruit te komen is via taakbeheer het proces sluiten.
Als ik dat doe ik eik reboot de pc, en start daarna fc opnieuw dan kan het na een paar minuten weer crashen.

Wat kan hier nu nog aan de hand zijn ?

Ps. PC en videokaart zijn beide NIET overclocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Hoi allen.

Aangezien ik flink heb lopen kloten met een probleem en het nu heb opgelost zal ik het ook even delen :)
Net zo makkelijk voor andere met het zelfde probleem.

Probleem is alleen voor mensen die SLI draaien
.
De FPS dropt tot lage framerates van 35-42 FPS als je ergens in schiet. (Bullet decal) Terwijl het daarvoor een stuk hoger ligt. Hierdoor is het spel erg klote te draaien, vooral in vuurgevechten....

voorbeeld:
http://forums.guru3d.com/...?p=4465803&postcount=1006
Zie de FPS voor en na het kogelgat / GPU gebruik kakt ook in.

Dit is puur een driver probleem waar nvidia nog mee bezig is.
(probleem is niet opgelost met de laatste beta driver 310.64)

Workaround om dit probleem zelf op te lossen.
Download Nvidia inspector http://www.freewarefiles....pector_program_61405.html

-Start inspector en druk op profile settings (rechts naast de driver versie)
-Zoek Far Cry 3 in profiles (kun je typen in het balkje bovenin)
-Verander bij Sli compatibility bits de waarde in 0x0C1902F5
-Apply changes en je probleem is opgelost!

FPS dropt nu niet door bullet decals dat maakt het spel aardig wat speelbaarder :)

[ Voor 10% gewijzigd door mukkel op 02-12-2012 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Speedy_Gonzalez schreef op zondag 02 december 2012 @ 19:54:
Drivers geinstalleert (ook nieuwe nvidia driver 306.97)
Probeer de Beta eens. 310.64, deze lost aardig wat Far Cry 3 problemen op

http://www.nvidia.com/Download/Find.aspx?lang=en-us

[ Voor 10% gewijzigd door mukkel op 02-12-2012 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

mukkel schreef op zondag 02 december 2012 @ 20:09:
[...]

Probeer de Beta eens. 310.64, deze lost aardig wat Far Cry 3 problemen op

http://www.nvidia.com/Download/Find.aspx?lang=en-us
Zojuist geinstalleert, en daarna pc opnieuw opgestart.
Ik ga het spel in, speel offline en nog geen 3 minuten later crash ...........

Edit: nog een aantal keer geprobeerd, elke keer na een aantal minuten crash en zwart scherm

[ Voor 10% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 02-12-2012 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Vanavond van de beste Sint Far Cry 3 mogen ontvangen :). Nu wil het alleen zo zijn dan mijn pc momenteel geen werkende dvd speler heeft, dus wilde het via Steam regelen.

Alleen wanneer ik probeer het product te activeren met de install-code, krijg ik een invalid cd-key error, het format van de key lijkt overigens ook niet op de 3 example formats die door Steam worden gegeven. Iemand een idee? Dan kan ik vanavond misschien nog een potje wagen ;)..

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-07 18:00
donowitz schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 16:57:
[...]

Wees daar maar niet zo zeker van, ik zit hier met een gtx 560 ti op 1920x1080 medium/high tussen de 30 - 50 fps
Bal0n schreef op zondag 02 december 2012 @ 21:49:
Vanavond van de beste Sint Far Cry 3 mogen ontvangen :). Nu wil het alleen zo zijn dan mijn pc momenteel geen werkende dvd speler heeft, dus wilde het via Steam regelen.

Alleen wanneer ik probeer het product te activeren met de install-code, krijg ik een invalid cd-key error, het format van de key lijkt overigens ook niet op de 3 example formats die door Steam worden gegeven. Iemand een idee? Dan kan ik vanavond misschien nog een potje wagen ;)..
Ikzelf probeerde dit ook, maar kreeg het ook met geen mogelijkheid door Steam herkend, gelukkig heb ik nog wel een dvd-speler liggen die werkt :9

[ Voor 54% gewijzigd door C0rnelis op 02-12-2012 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Speedy_Gonzalez schreef op zondag 02 december 2012 @ 20:20:
[...]

Edit: nog een aantal keer geprobeerd, elke keer na een aantal minuten crash en zwart scherm
Dat is minder.. temperatuur goed van je CPU / GPU?
Of heb dit alleen bij Far Cry?

Hier loopt ie na het "tweakje" hierboven heerlijk.
2600K @ 4,5, GTX570 SLI 800/2000.
Steady 60FPS (Vsync aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

mukkel schreef op zondag 02 december 2012 @ 22:22:
[...]

Dat is minder.. temperatuur goed van je CPU / GPU?
Of heb dit alleen bij Far Cry?

Hier loopt ie na het "tweakje" hierboven heerlijk.
2600K @ 4,5, GTX570 SLI 800/2000.
Steady 60FPS (Vsync aan)
Temperaturen zijn prima, videokaart word zo'n 55 graden, cpu komt niet veel hoger dan 50
Dat tweakje geld voor mij niet, ik heb geen sli opstelling

Overigens heb ik het alleen met fc3, andere games die ik eerder installeerde hadden geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-07 14:36

r.marijnissen

sapphire512mb

Vraagje game geinstalleerd en begonnen met het verhaal maar het klopt toch niet dat ik geen 100% beeld heb?

Ik zie namelijk nog een bovenste balk met links boven de tekst farcry3 en rechtsboven een kruisje om af te sluiten maar ik krijg de game niet max, ook schokt het en de muis reageert traag lijkt dus dat ie nog op desktop modus blijft hangen?

Heb het niet over de grapics want alles staat nu gemiddeld met gtx670 overklokt en 3570K etc.
Ik heb dus het effeckt dat als ik de muis snel beweeg dat ie trager is dan mijn beweging.
In het menu klopt de plaats waar ik klik ook niet altijd?

Wat doe ik fout?

Hoe krijg ik de game maxgemaliseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

@ speedy, probeer de DX9 variant eens.
In game even naar opties / beeld. Dan de DX11 na DX9 zetten.
Spel herstarten en kijken of het dan wel werkt.

@ hierboven
Alt + enter al geprobeerd.
Of op icoontje staan rechtemuisknop eigenschappen en dan gemaximaliseerd openen selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
bartkoper schreef op zondag 02 december 2012 @ 09:26:
Misschien een stomme vraag maar heb er niet heel veel verstand van.
Ik speel nu farcry 3 op de ps3.. echter kan ik niet wennen aan zo'n controller en zou ik graag op mijn mac gaan spelen. echter zal ik dan wel eerst bootcamp moeten regelen.
Maar nu is het in eerste instantie wel handig om te weten of mijn specs wel voldoende zijn:
MacBook Pro late 2011

2,3 GHz Intel Core i5
8 GB 1333 MHz DDR3
ntel HD-video 3000 512 MB

ik ben bang dat de videokaart niet helemaal voldoet
bartkoper schreef op zondag 02 december 2012 @ 10:01:
[...]

ik was er al bang voor... dat wordt een game pc aanschaffen ;) of veel oefenen, misschien dat het went
Ik denk dat je dit zwaar mee gaat vallen. Ik speel Far Cry 3 op mijn 27" iMac en dat is, schrik niet, een model uit 2009! Uiteraard speel ik met alles op low en slechts op 1920x1080 maar het draait hartstikke soepel. Ik moet er wel bij zeggen dat ik zeker geen diehard gamer ben en die details mij allemaal niet zoveel interesseren maar het spel spelen is dus mogelijk, op jouw iMac moet dat al helemaal lukken.

De specificaties van mijn iMac:

Intel Core 2 Duo 3.06 Ghz
8GB 1067Mhz DDR3
Ati Radeon HD4670 256MB

Ik kan mij niet voorstellen dat die antieke HD4670 betere prestaties levert dan de HD-3000 van je i5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mxshaun
  • Laatst online: 24-06 06:47
Voor de mensen met microstutter problemen i.c.m. crossfire:

De nieuwste beta drivers i.c.m. met een tweak geven het totaal verdwijnen van problemen:

Bewerk het bestand GamerProfile.xml onder mijn documenten/mygames/far cry 3/
Zet daarin MaxFps="60" na ShowFPS="0"
Sla op
Maak het bestand alleen lezen

Werkt perfect!

[ Voor 7% gewijzigd door Mxshaun op 03-12-2012 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Ja kan natuurlijk ook gewoon vsync aanzetten in het spel. :-)

Vsync 1 beeld is 60fps (tenminste als je scherm 60hz is)
Vsync 2 beelden is 30fps voor als vsync op 60 te zwaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Voor degene met een nvidia kaart die last hebben van crashes, kunnen dit proberen.

1. Download Nvidia Inspector: http://www.techspot.com/downloads/50...inspector.html

2. Pin it to your bottom task bar (makes it easier to work with)

3. Right click on it (on your taskbar), and click "Driver Profile Settings" at the top. Make sure the shield icon shows so you're running it as Administrator.

4. From the "Profiles" drop down box, select Far Cry 3 (you can type in the name to search for it), and then click "Add application to current profile", to the right of the red cross, and then navigate to your Far Cry 3 folder (if you're on Steam it would be: Program files (x86)/steam/steamapps/common/Far Cry 3/bin, and then select "farcry3_d3d11.exe"

5. Click "Apply changes" on the far right.

6. Leaving Nvidia Inspector open, launch Far Cry 3 and play. You need to have Nvidia Inspector open with Far Cry 3 selected (the steps above explain what you should make sure you do before playing) and then it will work.

Bron: Ubisoft forum

Het heeft mij geholpen, want ik kon nog geen 15 minuten spelen voordat de handel crashde.
Ik heb net 45 minuten zonder enig probleem kunnen spelen,

Het lijkt er dus allerzins op dat er iets is met de nvidia driver icm bepaalde videokaarten, en de laatste beta maakt het er niet beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:30
Heeft iemand anders ook het probleem dat afsluiten niet soepel verloopt?

De eerste keer duurde het afsluiten letterlijke enkele uren. Via alt-tab kan ik gewoon naar de desktop, maar het feitelijke afsluiten van het proces duurde maar. De laatste keer sloot het spel pas na een halfuur.

Systeem

Ook met alle updates e.d. nog geen oplossing kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153010

Technische vraag waarvan ik hoop dat iemand me kan helpen (op goed geluk).

Ik heb een probleem met de Far Cry 3-servers. Het lukt me niet om langer dan een minuut of twee in MP of Co-op te spelen. Na die tijd wordt ik gekicked uit de game met de mededeling "Netwerkfout". Ik heb alle officiële tips and tricks al geprobeerd (zoals port forwarding etc) maar niets helpt.

Ik heb het idee dat het niet aan mijn verbinding ligt aangezien ik met bijvoorbeeld League of Legends eigenlijk nooit verbindingsproblemen heb.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannes_beterams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06-2024
Na een installatie die 6 uur duurde, een telkens mislukte installatie van de patch, een crashende Uplay, een crashende game na 2 minuten en een praktisch onspeelbare game daardoor is nu ook mijn volledige computer gecrasht (zal wel toeval zijn)...

Geweldige game verder :)

Serieus nog nooit zoveel gezeik gehad met het installeren van een legaal gekochte game. Echt om te huilen, zo instabiel als de game is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

@ jannes
6 uur :D lolz das wel EEERG lang.
Hier duurde het een half uur, wat ik al te lang vond.

Wat zijn je specs? Ik vermoed weer een Nvidia kaart.
Ik weet niet wat ze daar aan het doen zijn, maar de drivers zuigen de laatste tijd..

@Barney heb je een Punkbuster update al geprobeerd??
Of draait FC3 niet met PB? (FC2 wel)
Ik heb de MP nog niet geprobeerd, eerst de SP uitspelen anders komt er dat nooit meer van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Punkbuster wordt standaard mee geïnstalleerd dus nee. Misschien conflicteert ie met een andere versie van Punkbuster die al op mijn pc stond? Geen idee of dat überhaupt mogelijk is maar ik ga het vanavond proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Ja PB wordt standaard mee geinstalleerd, maar is ie up 2 date :P
Thats the question. PB is 1 programma voor al je games.

http://www.evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.php PB update, haalt de laaste versie/definities mee binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks, ik ga het vanavond gelijk proberen. Zou zo blij zijn als het werkt want inmiddels heb ik zo'n beetje alles wel geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannes_beterams
mukkel schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:03:
@ jannes
6 uur :D lolz das wel EEERG lang.
Hier duurde het een half uur, wat ik al te lang vond.

Wat zijn je specs? Ik vermoed weer een Nvidia kaart.
Ik weet niet wat ze daar aan het doen zijn, maar de drivers zuigen de laatste tijd..
Hij herkende mijn tweede cd telkens niet, waardoor de installatie fout ging en ik weer overnieuw kon beginnen. Mijn specs zijn:

Phenom x4 955 @ 3800mhz.
ASRock 870 extreme 3 (vermoedelijk nu dood, kom gewoon niet eens meer in mijn bios)
AMD radeon 6950 1GB
2 x 4GB DDR3 (of dit is dood)
2 x crucial M4 64GB
2 TB opslag seagate schijf

Systeem compleet schoon geïnstalleerd met alle nieuwste drivers en directX...

Het gekke is ook dat de bluescreens na de installatie van Far Cry vertienvoudigd zijn, met de meest uiteenlopende foutcodes. Dit zal wel gewoon toeval zijn, maar wel frapant imo! Nu is mijn systeem helemaal dood en ga ik eens wat stunten met vervangende hardware.

Moet en zal weer een potje kunnen spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Lekker, dan zal er inderdaad wat hardware defect zijn.
Random bluescreens zijn 8 van de 10 keer problemen met het geheugen.
Ff memtest86 draaien als dat lukt.

in iedergeval succes :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
heeft iemand ook last van random crashes / freeze met een hd7970 in crossfire??
heel jammer. ook voelt het spel schokkerig aan.. terwijl ik wel de 60 fps haal op 2560 x 1440.
gpu word wel warm. 92 graden. maar dat is ook met andere games...
op 45 locked word de gpu maar 80 graden, en heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snsgn
  • Laatst online: 07-07 22:59
Hi allen,

Ik heb een probleempje met de speech audio. Als iemand tegen mij praat dan hoor ik niks van z'n stem.

Met de VIA HD audio deck drivers heb ik 6 kanalen ingesteld, omdat ik dan een subwoofer functie erbij krijg. Dit is nodig omdat ik deze ook daadwerkelijk heb aangesloten op het subwoofer kanaal.
Als ik slechts 2 kanalen instel, dan doet alle audio in het spel het naar behoren, omdat dan alles over stereo gaat natuurlijk.

Is er een manier om de subwoofer via het subwooferkanaal te blijven gebruiken en alle audio in Far Cry gewoon in te stellen op stereo. Er is vreemd genoeg geen optie in het menu van Far Cry om te veranderen tussen mono, stereo, 5.1, 7.1, etc.

Bvd,
Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkiller
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 21:19
rayhvh schreef op maandag 03 december 2012 @ 15:17:
heeft iemand ook last van random crashes / freeze met een hd7970 in crossfire??
heel jammer. ook voelt het spel schokkerig aan.. terwijl ik wel de 60 fps haal op 2560 x 1440.
gpu word wel warm. 92 graden. maar dat is ook met andere games...
op 45 locked word de gpu maar 80 graden, en heb ik nog steeds hetzelfde probleem.
Dat schokkerige heb ik ook terwijl ik gewoon 45 FPS draai. Dus daar licht het niet aan. Heb de game nu ook al een keer op low gedraaid. Dus echt low 800x600 en de hele rambam maar nog steeds laggy als een gek.

Ik Draai op een

Core i7 2600K
Amd radeon hd 6970
8 GB RAM
vanaf een SSD SATA 600

Mijn PC kan Assasins creed III en alle andere games met gemak op Ultra draaien en deze game niet eens op lower der lowest :(

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Wachten op beter drivers / Patches.
Zowel Nvidia als AMD kaartjes hebben problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Bal0n schreef op zondag 02 december 2012 @ 21:49:

Uiteindelijk images gemaakt van de DVDs op een andere pc en die gemount; werkt prima! :)

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Hmz mijn bevindingen. Draait aardig op ultra 1680x1050 zonder MSAA en postFX op medium met gemiddeld zo'n 35 fps.

GTX460 overclocked tot de max
4gb ram
Q9450 op 3,2ghz

Echter, toen ik het spel bij mijn broer installeerde met:
2500K
8gb ram
GTX560Ti,

Daar speelt het op 1920x1080 alles ultra postFX op high gewoon met 60 tot 80fps gemiddeld. Butter smooth.

Klopt het dat er zoveel verschil tussen zit? Of zijn er bekende bugs die ervoor zorgen dat de fps laag is?

ZOVEEL verschil had ik ook weet niet verwacht. Ik vind 35fps nou net niet lekker spelen.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Dat zijn wel 2 totaal verschillende PC's
Een "oudje" vs moderne

-De 560TI is aardig wat sneller als de 460.
(ik weet niet of je de 768MB versie of de 1GB versie hebt, zelfs daar zit aardig wat verschil tussen)

-2 maal zoveel geheugen voor wegschrijven "details" Tevens DDR2 (800?) vs DDR3 (1600?)

-Modernere CPU. sneller / cache 2 vs cache 3

Ik zou zeggen :) een mooi moment voor een upgrade.

Edit:
Alles ook up 2 date kwa drivers?
Nvidia driver op beide pc's hetzelfde?

[ Voor 9% gewijzigd door mukkel op 04-12-2012 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
snsgn schreef op maandag 03 december 2012 @ 20:11:
Hi allen,

Ik heb een probleempje met de speech audio. Als iemand tegen mij praat dan hoor ik niks van z'n stem.

Met de VIA HD audio deck drivers heb ik 6 kanalen ingesteld, omdat ik dan een subwoofer functie erbij krijg. Dit is nodig omdat ik deze ook daadwerkelijk heb aangesloten op het subwoofer kanaal.
Als ik slechts 2 kanalen instel, dan doet alle audio in het spel het naar behoren, omdat dan alles over stereo gaat natuurlijk.

Is er een manier om de subwoofer via het subwooferkanaal te blijven gebruiken en alle audio in Far Cry gewoon in te stellen op stereo. Er is vreemd genoeg geen optie in het menu van Far Cry om te veranderen tussen mono, stereo, 5.1, 7.1, etc.

Bvd,
Ruben
vroeger had ik dit met elke game.
werd er gek van
bleek me audio instellingen op studio kwaliteid stonden ipv standaart waarde. waardoor cutscenes geen geluid gaven.
dat al geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-07 11:46

BeyondThunder

Lost Lightning

Ik draai FC3 momenteel op een

Core i7 @3000mhz
6GB RAM
2 X HD5770 (crossfire)
(SSD)

Ik heb alles op medium staan en kom tot zo'n 40 fps, Als ik de settings hoger zet dan kom ik niet verder dan 30 fps. Dit zou toch sneller moeten kunnen?
kwestie van wachten op nieuwe drivers en application profiles? Of zijn er nog tweaks die ik kan doorvoeren?
Is er toevallig iemand hier met vergelijkbare specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen

r.marijnissen

sapphire512mb

Vraagje bij mij is het geluid van de sprekende personen erg slecht?
Zonder ondertiteling hoor ik nauwelijks iets.
Spel muziek is oke.

Hoofdgeluid hoog, laag etc doet niks.
Muziek staat AAN
Binnenkomende gesprekken AAN.

Maar toen vaas in het begin b.v tegen je praat hoor ik niks???
2e persoon die hem corrigeerde weer wel.
Snap het niet maar het stoort me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-07 19:52
BeyondThunder schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:22:
Ik draai FC3 momenteel op een

Core i7 @3000mhz
6GB RAM
2 X HD5770 (crossfire)
(SSD)

Ik heb alles op medium staan en kom tot zo'n 40 fps, Als ik de settings hoger zet dan kom ik niet verder dan 30 fps. Dit zou toch sneller moeten kunnen?
kwestie van wachten op nieuwe drivers en application profiles? Of zijn er nog tweaks die ik kan doorvoeren?
Is er toevallig iemand hier met vergelijkbare specs?
op welke resolutie game je? dat scheelt ook veel.
ik heb i7 860@3.5ghz gtx570 8gb ram, game staat op 1920x1080 ultra settings geen aa en hbao.
zit rond de 40-45fps.
antialiasing moet je uitzetten, zal je wel aan hebben staan dat vreet fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-07 19:52
r.marijnissen schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:48:
Spel muziek is oke.

Muziek staat AAN

geluidskaart driver updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snsgn
  • Laatst online: 07-07 22:59
rayhvh schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:47:
[...]

vroeger had ik dit met elke game.
werd er gek van
bleek me audio instellingen op studio kwaliteid stonden ipv standaart waarde. waardoor cutscenes geen geluid gaven.
dat al geprobeert?
Net geprobeerd, thanks, maar het maakte geen verschil :(
r.marijnissen schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:48:
Spel muziek is oke.

Muziek staat AAN

Je zou het bovenstaande ook kunnen proberen.
Het lijkt erop dat je hetzelfde probleem heb als mij.

Je kunt het ook uplossen door in je driver software in te stellen dat je alleen stereo gebruikt.
Goofy1978 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:28:
[...]

geluidskaart driver updaten?
Dat is het dus waarschijnlijk ook niet. Het lijkt erop dat de software van de geluidskaart niks verkeerd doet.
Een optie in het settings menu voor stereo (en andere modes) te zetten in het spel lijkt me wel zo handig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Nieuwe driver van Nvidia, verbeterd FC3 en heeft nieuwe SLI profiles
310.70
http://www.geforce.co.uk/drivers/results/54085/nvidiaupdate#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen

r.marijnissen

sapphire512mb

Krijg het geluid niet voor elkaar. Vliog net met een delta vlieger, nirt te besturen terwijl die gelijk is aan een jeep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Vandaag viel me in eens op dat me beeld raar doet in Far Cry 3

[YouTube: http://youtu.be/aa2JntWqP48]

ALs je kijkt naar de stenen zie je een soort van popup effect, iemand een idee wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Probeer eens een ander setting in opties / beeld
SSAO => beste performance
HBAO => Beste GFX voor Nvidia
HDAO => Beste GFX voor AMD
Kun je iets meer sturen richting performance ipv kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
mukkel schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:23:
Probeer eens een ander setting in opties / beeld
SSAO => beste performance
HBAO => Beste GFX voor Nvidia
HDAO => Beste GFX voor AMD
Kun je iets meer sturen richting performance ipv kwaliteit
Hij staat nu op HDAO maar heb het bij de andere opties ook, met dx9 ook, echt heel raar tis niet super storend maar het valt me gewoon op. Ik heb me kaart behoorlijk overclocked, maar zelfs opstock settings heb ik het. En ik kan Heavenbenchmark en 3dmark ook prima draaien en skyrim enzo (die hebben ook popups maar das LOD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Laatst online: 20:20

Compizfox

Bait for wenchmarks

C0rnelis schreef op zondag 02 december 2012 @ 22:18:
[...]
Ikzelf probeerde dit ook, maar kreeg het ook met geen mogelijkheid door Steam herkend, gelukkig heb ik nog wel een dvd-speler liggen die werkt :9
Het is dan ook geen Steamworks-game. Sterker nog, als je het spel op Steam koopt, moet je alsnog UPlay gebruiken.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Heb trouwens even test gedaan maar denk dat het de Teselation is die aan het werk is :) merk nu namelijk bij een tempel muur buiten, dat als ik er naar toe loop het gebeurd en loopt ik terug is het zie ik gewoon steen verdwijnen :) maar goed niet zoveel op letten dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Tesselation aan het werk? Hoe bedoel je dat precies?

Tesselation is een low-poly model opdelen in meerdere polygonen, zodat je ook meer vertices hebt om diepte te geven dmv displacement mapping.
http://www.nvidia.com/object/tessellation.html

Dat zou geen artifacts moeten kunnen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Heb het opgelost ;)

Het ligt toch echt aan Far Cry 3 zelf helaas maar met

<Terrain>
<quality TerrainLodScale="0.5" TerrainDetailViewDistance="2048" TerrainDetailBlendViewDistance="256" id="high" />
</Terrain>

<Geometry>
<quality KillLodScale="0.5" LodScale="0.5" RealTreesLodScale="0.5" RealTreesVistaMinViewDistanceScale="0.5" ClustersLodScale="0.5" TerrainLodScale="0.5" MaxDecalCount="400" MaxDecalCountPerType="50" id="ultrahigh" />
</Geometry>

in de gamerprofile.xml is het probleem bij mij althans weg :)

[ Voor 109% gewijzigd door WeAreLegion op 05-12-2012 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-07 18:52
@LH
ik zie in je filmpje niet pcies wat er is (tis nog vroeg he) maar merk soms ook vreemde dingen in overgang LOD (bierflesjes die even deels transparant worden als je erop afloopt ed)

wat heb je nou pcies aangepast aan waarden in de settings ervoor? ik zal daar dan ook eens meespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
ik heb nog steeds die problemen met dx11.
maar als ik dx9 gebruik. is het iets lelijker maar wel vloeiend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
QwaftZefoni schreef op woensdag 05 december 2012 @ 08:06:
@LH
ik zie in je filmpje niet pcies wat er is (tis nog vroeg he) maar merk soms ook vreemde dingen in overgang LOD (bierflesjes die even deels transparant worden als je erop afloopt ed)

wat heb je nou pcies aangepast aan waarden in de settings ervoor? ik zal daar dan ook eens meespelen.
Kijk goed naar de stenen eerst de rechter paar en bij einde van fimpje de laatste groep je ziet zo overgang, die settings zorgen er voor dat de LOD wat verder ligt, je ziet nog wel steeds popups in de verte, maar bij mij is de overgang op de grond weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
ziet iemand verschill tussen dx9 en 11?
ik niet, behalfe blur. waar ik een hekel aan heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
rayhvh schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:02:
ziet iemand verschill tussen dx9 en 11?
ik niet, behalfe blur. waar ik een hekel aan heb..
Ik zie wel iets verschil ook gewoon in beeld hoe het er uit ziet, maar mijn pc trekt dx11 prima dus waarom zou ik 9 gaan draaien :D maar als je wat mindere pc heb is het wel handig om 9 te gaan draaien en gamerprofile wat te tweaken

Er zitten nog wel meer foutjes/bugs in als ik begin huisje uitkomt (bij die eerste town) krijg ik ook een aftifact maar kan het precies herhalen elke keer weer, dus tis niet de videokaart zelf (krijg het overlocked maar ook stock) maar goed niet te veel naar kijken :)

[ Voor 23% gewijzigd door WeAreLegion op 05-12-2012 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannes_beterams
Hij draait inmiddels fatsoenlijk en stabiel :). Kapotte DVD drive en geheugenreep waren de boosdoener, draai nu op 4GB en het spel draait perfect, 8GB is dus imo overkill voor deze game!

Enige (niet echt serieuze) probleem is nu de snelheid en stabiliteit van Uplay, hoe moeilijk kan het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-07 11:46

BeyondThunder

Lost Lightning

Goofy1978 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:27:
[...]

op welke resolutie game je? dat scheelt ook veel.
ik heb i7 860@3.5ghz gtx570 8gb ram, game staat op 1920x1080 ultra settings geen aa en hbao.
zit rond de 40-45fps.
antialiasing moet je uitzetten, zal je wel aan hebben staan dat vreet fps
Ik draai ook 1920 X 1080 als ik me niet vergis, maar ik heb besloten dat ik van de HD 5770 in CrossFire af ga en een nieuwe kaart ga kopen.
Ik denk dat ik voor een HD 7870 ga. Iets meer dan 200 euro.
Kunnen de twee 5770's mooi in de verkoop.

Lijkt jullie dit een goede keuze?
Volgende deze site moet dat meer dan twee keer zo snel zijn.

Ik ben tegenwoordig niet mee zo thuis in grafische kaart land, dus advies is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb eerder in dit topic gemeld dat ik constant de verbinding met de Far Cry 3-service kwijtraak. Zowel in co-op, multi als in de single player wordt na verloop van tijd (2 minuten hooguit) de verbinding met de server verbroken.

Ik heb contact gehad met Ubisoft maar hun tips hebben het probleem nog niet opgelost (port forwarding, hosts file deleten enz enz). Het lijkt ook niets met Punkbuster te maken te hebben, die heb ik bijgewerkt zoals op hun site wordt vermeld en ook mijn modem functioneert goed.

Iemand nog een suggestie wat het zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Laatst online: 21:43

v8power67

Psn: Mausosaurus

Heb spel al sinds release maar hij gaat steeds slechter lopen.
specs :

core i7 920 @ 3.99ghz
gtx 680 twin frozr
12gb ddr3 1600mhz.

Settings :
Alles op zn hoogst behalve msaa die uit.

Resolutie :
1920x1200.

In begin speelde het erg fijn, maar heb nu steeds vaker dat als hij onder de 60fps komt (wat steeds meer gebeurt) dat hij behoorlijk schokt. Lijkt me dat het op de consoles met hun 30fps niet schokt, maar als ik het vsync 2 zet draait ie op 30fps en is zo traag als dikke stront..... Echt heel raar.
En dan hoor ik mensen hem ultra met msaa op 2x op een 660ti :|

Het kan misschien liggen aan dat ik voor de instalatie een torrent gebruikt heb en die later geactiveerd met serial, heb wel de laatste patch, en de laatste nvidia driver van gister.

Iemand suggesties of tips ?

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Is het trouwens ook mogelijk om bepaalde dingen die bepaald worden door de post-fx slider (o.a. FXAA, motion blur, bloom) apart in- en uit- te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-07 10:05
Welke settings zijn mogelijk met een 3630QM + 650M 2 GB DDR5 op 1920x1080?? (Dell 17R SE)?

of kan ik hem dan beter op PS3 kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
william89 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:38:
Welke settings zijn mogelijk met een 3630QM + 650M 2 GB DDR5 op 1920x1080?? (Dell 17R SE)?

of kan ik hem dan beter op PS3 kopen?
Alle settings kun je instellen hoe jij wil op dat systeem, van low naar ultra.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-07 10:05
Snap ik maar ik bedoel bijvoorbeeld dat het alleen op low speelbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Compizfox schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:23:
Is het trouwens ook mogelijk om bepaalde dingen die bepaald worden door de post-fx slider (o.a. FXAA, motion blur, bloom) apart in- en uit- te schakelen?
Ja dat moet je veranderen in gamerprofile.xml

<Post>
<quality GameDepthOfField="0" CinematicDepthOfField="0" MotionBlur="0" SSAO="1" FXAALevel="2" DepthDownsample="0" CloudShadows="0" SSAOMaxDistance="100" id="ultrahigh" />
</Post>

Dit moet na </customquality> zetten en voor </renderprofile>

Hier kan je dngen vanderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

@ V8power.

Zet hem eens op SSAO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Laatst online: 21:43

v8power67

Psn: Mausosaurus

Heb ik al geprobeerd, draai nu altijd ssao want zie geen verschil maar merk ook geen verschil in fps.
Heb nu vsync aangezet op vsync 1, en dan 2 frames renderen aangezet, maar maakt echt niets uit.
Cutscenes zijn nu hellemaal fokkop, want die gaan ineens 30fps draaien en soms springen ze omhoog, maar de lipsync is hellemaal verneukt dan, liep op gegeven moment echt bijna 3-4 seconde achter.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Dat is erg bagger ja.
Is dit ook zo in DX9 mode? (herstart van de game nodig)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste