Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ken het wel word veel gebruikt op Guru3D forum, maar is dat radeon pro nog wel actief? laatste gewone versie is van 2011 ergens, zag wel dat er een preview versie was, werkt die een beetje?Bullus schreef op woensdag 05 december 2012 @ 19:48:
Iemand al sweetfx gebruikt evt met radeonpro?
Denk dat ik vannacht ff ermee gaat stoeien
|2600k|Asus 290|
Momenteel speel ik op 1280 x 720 pixels en alle opties minimaal op High en nVidia Driver 310.64 Beta. Eerst speelde ik op 1600 x 900 pixels, maar dit wordt toch wat te zwaar bij erg drukke stukken verder in de game. De GeForce GT 650M 2GB is volgens mij wel iets krachtiger als mijn GeForce GT 555M 3GB. Mocht het niet meer naar mijn zin zijn, dan heb ik altijd nog een PS3 achter de hand. De meeste games speel ik op de PS3, echter deze nu op de PC. Overigens is nVidia Driver 310.70 Beta ook al uit, maar die heb ik nog niet getest.william89 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:38:
Welke settings zijn mogelijk met een 3630QM + 650M 2 GB DDR5 op 1920x1080?? (Dell 17R SE)?
of kan ik hem dan beter op PS3 kopen?
Blijkbaar moeten nog betere settings mogelijk zijn: Devilan in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 3".
[ Voor 14% gewijzigd door Jumpman op 05-12-2012 22:05 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Thx, en welke waarden kan ik hiervoor invullen (bij bijvoorbeeld FXAALevel)?WeAreLegion schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:51:
[...]
Ja dat moet je veranderen in gamerprofile.xml
<Post>
<quality GameDepthOfField="0" CinematicDepthOfField="0" MotionBlur="0" SSAO="1" FXAALevel="2" DepthDownsample="0" CloudShadows="0" SSAOMaxDistance="100" id="ultrahigh" />
</Post>
Dit moet na </customquality> zetten en voor </renderprofile>
Hier kan je dngen vanderen
Ik las laatst ook over RadeonPro en was enthousiast, maar toen ik het had geïnstalleerd zag ik dat ik eigenlijk geen extra tweaks/functies erbij had die niet ook gewoon in CCC zitten.Bullus schreef op woensdag 05 december 2012 @ 19:48:
Iemand al sweetfx gebruikt evt met radeonpro?
Denk dat ik vannacht ff ermee gaat stoeien
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Daar is een heel lijstje van maar volgens mij gaat FXAAlevel van 0 tot 2, de meeste werken zo. Ben er op moment ook mee bezig als ik meer gevonden heb dan laat ik het hier ook wel even weten.Compizfox schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:44:
[...]
Thx, en welke waarden kan ik hiervoor invullen (bij bijvoorbeeld FXAALevel)?
[...]
Ik las laatst ook over RadeonPro en was enthousiast, maar toen ik het had geïnstalleerd zag ik dat ik eigenlijk geen extra tweaks/functies erbij had die niet ook gewoon in CCC zitten.
o.a. de belichting wordt ermee aangepast dus het kan voor FC3 zeker een aanwinst zijn
@compizfox
Met Rp kun je wel makkelijk per spel een bepaalde instelling opslaan.
Gister ook nog ff getest met RP, 8xqa+edgde detect,16xAF , maar daar kreeg ik de helft aan Fps(25).
Wel jammer is dat ik dan niet kan alt+tabben met Rp.
[ Voor 5% gewijzigd door Bullus op 06-12-2012 09:48 ]
|2600k|Asus 290|
Heb de LOD settings van LordHades maar 'ns overgenomen
Zojuist een brandende boom, regen en onweer bij elkaar. Maar de reflecties bij regen mogen veel heftiger evenals het geluid van de onweersklappen. Was de FarCry reeks maar net zo moddable als GTA
[ Voor 4% gewijzigd door QwaftZefoni op 06-12-2012 11:50 ]
dan wil ik er ook wel eens mee spelen...
Hoe kan jij zulke hoge fps halen met jou systeem, terwijl ik met een 680gtx zonder aa net boven de 60 haal in lege gebieden en in kampen meestal ruim onder de 60fpsBullus schreef op donderdag 06 december 2012 @ 15:16:
voor
[afbeelding]
na
[afbeelding]
voor
[afbeelding]
na
[afbeelding]
![]()
Lijkt nu echt alsof het nacht is
Heb jij hem op ultra draaien ??
Sweetfx settings overgenomen van iemand andersQwaftZefoni schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:45:
0eeeeee ga jij je SweetFX_settings.txt delen met ons stervelingen?
dan wil ik er ook wel eens mee spelen...
http://forums.guru3d.com/...?p=4473017&postcount=2028
Gamerprofile ook aangepast maar dan met dx11 en reso.v8power67 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:03:
[...]
Hoe kan jij zulke hoge fps halen met jou systeem, terwijl ik met een 680gtx zonder aa net boven de 60 haal in lege gebieden en in kampen meestal ruim onder de 60fps
Heb jij hem op ultra draaien ??
http://forums.guru3d.com/...?p=4473034&postcount=2031
Verder met radeonpro 16AF en 2xAA volgens mij.
Mijn 7950 is wel overgeklokt naar 1100/1550 en 2600k @4.8GHz
|2600k|Asus 290|
|2600k|Asus 290|
Merk ook in assassins creed 3 dat hij heel vaak onder de 60fps zit.
En ben er beetje op gaan letten in far cry maar mijn gpu gebruik wordt heel vaak ineens lager, en dan dropt ie ruim onder de 60fps. Soms zit ik zelfs op 40fps of lager
En dan later gaat dat weer omhoog en haal ik rond de 50-60 fps.
Echt heel vaag.
Denk dat het de laatste AMD drivers zijn die niet lekker werken.
|2600k|Asus 290|
[YouTube: http://youtu.be/NtEnsOevS04]
Maakt gewoon niet uit wat ik doe blifj dit houden en zover ik kan zien alleen in eerste drorpje.
edit: ik gebruik nu die gamerprofile van die guru3d gast en heb het nu niet that's weird
[ Voor 23% gewijzigd door WeAreLegion op 06-12-2012 17:46 ]
Ben ook wel benieuwd of ikzelf verschillen dx11/dx9 zie
Nou ik heb net dus DX9 profile geprobeerd en ik zie eigenlijk het verschil iet zoQwaftZefoni schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:48:
@Bullus: oh goodie goodie goodie dat wordt leuk, maar aangezien het alleen met dx9 samengaat eerst maar wat files backuppen... en dan frobelen
Ben ook wel benieuwd of ikzelf verschillen dx11/dx9 zie
Ben eigenlijk ook benieuwd hoeveel dat verschilt.
|2600k|Asus 290|
Mmmm
ik heb dat in radeon pro aangezet maar heb niet echt idee dat het ook wat doet? FPS blifjt gewoon zelfde (rond de 80)
[ Voor 19% gewijzigd door WeAreLegion op 06-12-2012 18:10 ]
Meestal is 2xAA "free" fps
Edit
Werk Alt+tab trouwens bij jou met Rp?
[ Voor 20% gewijzigd door Bullus op 06-12-2012 18:27 ]
|2600k|Asus 290|
Ja alt tab werkt wel gewoonBullus schreef op donderdag 06 december 2012 @ 18:16:
Probeer eens 8x ofzo, puur om te testen of de fps lager gaat.
Meestal is 2xAA "free" fps
Edit
Werk Alt+tab trouwens bij jou met Rp?
Mmmmm ben scope crosshair kwijt haha
Blijkbaar raak je je CrossHair kwijt als je DX9 gebruikt en dan AA aanzet in CCC
[ Voor 52% gewijzigd door WeAreLegion op 06-12-2012 19:00 ]
... kan jammerlijk genoeg zeker niet alles proberen met m'n HD6950.
Wel grappig dat ik een Gigabyte GTX 670 wilde halen voor FC3... now, not so sure... eerst maar een patch afwachten oid?
nou aan me pc zal het niet liggenWeAreLegion schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:07:
[...]
Ik zie wel iets verschil ook gewoon in beeld hoe het er uit ziet, maar mijn pc trekt dx11 prima dus waarom zou ik 9 gaan draaienmaar als je wat mindere pc heb is het wel handig om 9 te gaan draaien en gamerprofile wat te tweaken
Er zitten nog wel meer foutjes/bugs in als ik begin huisje uitkomt (bij die eerste town) krijg ik ook een aftifact maar kan het precies herhalen elke keer weer, dus tis niet de videokaart zelf (krijg het overlocked maar ook stock) maar goed niet te veel naar kijken
drivers / spel zelf
En ook als ik vsync 2 selecteer in far cry 3 draait ie max 30fps en dat heeft een vertraging met de besturing waar je eng van wordt. Is het dan gewoon een port?? Of id mn pc aan het aftakelen....
Eens kijken wat ik vind van de SweetFX settings van Alex.Outer vs NeoEnigma en leren screenshots maken
Game loopt goed / niets mis mee.
Maar elke keer als ik uit een spel ga of de map is afgelopen, crashed FC3...
FC3 reageert niet meer melding.
Iemand een oplossing?
heb je je videokaart overlocked? If so zet dat eens uit en test het dan eens, dat schijnt problemen te geven in MPmukkel schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:15:
mmmz vandaag eens de multiplayer opgestart.
Iemand een oplossing?
Als duurt een map 15 min of een uur, helemaal niets aan de hand.
Alleen als de ronde klaar is krijg je dat filmpje en score lijst.
Als het spel de volgende map / ronde wilt laden dan gaat het fout.
Maakt niets uit welke gametype / map ik in zit
Nou ja ik heb op verschillende fora gelezen van mensen die ook dit probleem hadden en daar lag het aan de overlock vandaarmukkel schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:45:
Volgens mij is het iets software matigs. het spel crashed niet tijdens het spelen.
Als duurt een map 15 min of een uur, helemaal niets aan de hand.
Alleen als de ronde klaar is krijg je dat filmpje en score lijst.
Als het spel de volgende map / ronde wilt laden dan gaat het fout.
Maakt niets uit welke gametype / map ik in zit
-download sweetfx
-kopieer de bestanden in je farcry3/bin
eigenlijk zie je de handleiding in bovenstaande link, voor vragen laat het maar weten
|2600k|Asus 290|
Heb even met post fx gespeeld en hier de verschillen :
BEWEGEND
Postfx op high :

Post fx op ultra:

STILSTAAND
Ultra :

HIGH:

Heb ook even een fraps benchmark gedaan, ik ging dan op een rijdende auto staan en bij de langste ook gewoon rond lopen en dingen opblazen :
Settings : alles max, geen msaa en vsync via nvidia op adaptief staan via control panel
2012-12-07 19:28:58 - farcry3_d3d11
Frames: 25012 - Time: 422623ms - Avg: 59.183 - Min: 52 - Max: 63
2012-12-07 19:36:36 - farcry3_d3d11
Frames: 3065 - Time: 53071ms - Avg: 57.753 - Min: 51 - Max: 62
[ Voor 27% gewijzigd door v8power67 op 07-12-2012 19:50 ]
patch 1.02, Sinds vandaag 1x gehad, en inderdaad precies in de winkels! hopen dat ubisoft het snel verhelpt.Stephan_jk schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:49:
Al vanaf de dag dat FC3 te downloaden was met veel plezier gespeeld. Heb tussendoor enkele (2 of 3x) crashes gehad. Het viel mij op dat het steeds op het moment is als ik spullen koop/verkoop. Dus niet eens tijdens het spel zelf. Sinds deze week is versie 1.0.2 geïnstalleerd, maar gisteravond is het nogmaals gebeurd. Iemand daar ook last van (gehad)?
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Ik heb het even geprobeerd, maar helaas....WeAreLegion schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:54:
[...]
Nou ja ik heb op verschillende fora gelezen van mensen die ook dit probleem hadden en daar lag het aan de overlock vandaar
Multiplayer blijft crashen als een ronde is afgelopen.... dammit
ik gebruik een 660TI, alles op optimal, msaa op 2x, vsync op 1, framebuffer ook op 1. Heb ondertussen al vanalles geprobeerd, driver 310.70 of 306.97. Settings eens op low/medium/high en ultra gezet, en altijd zelfde.
In onderstaande afbeelding zie je net boven het geweer dat er bomen worden gevormd.

In onderstaande afbeelding zie je dat de steiger wordt gevormd.

[ Voor 13% gewijzigd door HannesB op 07-12-2012 21:29 ]
edit: antwoord gevonden, maar ook dat ewrkt niet ben er wel beetje klaar mee nu al haha dan maar gewoon met glitches enzo spelen
[ Voor 42% gewijzigd door WeAreLegion op 07-12-2012 22:57 ]
Anoniem: 465756
YouTube: farcry3 SHADOW BUG
dit probleem heb ik ook met de schaduw...het flikkert als een gek..overal bij gras, onder bomen....
Iemand een idee hoe dit kan? of wat ik kan doen.
Dit is zowel op normaal FOV als inzoomen met sniper.
alles optimale setting met 2xsmaa
HBAO
specs zie beneden
Ja dat heb ik dus ook, maar niet zo erg. Ik heb alleen wel een AMD kaart. Volgens mij heeft het met de schaduwen te maken. Als je goed kijkt zie je dat het namelijk alleen op de plekken met schaduw gebeurt.Anoniem: 465756 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 02:13:
even in het goede topic zodat ik het grote FC3 niet vervuil
dit probleem heb ik ook met de schaduw...het flikkert als een gek..overal bij gras, onder bomen....
HBAO
specs zie beneden
Hier lijkt ook iemand problemen mee te hebben: http://forums.ubi.com/sho...to-increase-draw-distance
Vreemd dat niemand anders dit opmerkt dat bij het inzoomen objecten zeer pixelachtig gevormd worden.
[ Voor 26% gewijzigd door HannesB op 08-12-2012 08:44 ]
Heb je dit ook al geprobeerd?WeAreLegion schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:52:
Mmmm als ik dat sweetfx in dir van Far Cry 3 zet en hem opstart crashed Far Cry 3 gelijk krijg geen foutmelding of wat dan ook gewoon gelijk een crash.
edit: antwoord gevonden, maar ook dat ewrkt niet ben er wel beetje klaar mee nu al haha dan maar gewoon met glitches enzo spelen
http://forums.guru3d.com/...?p=4474265&postcount=2102
|2600k|Asus 290|
Bullus schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 20:33:
Graag jullie mening.
Heb de scherpte verhoogt,misschien teveel.
SSAO=3
Als je de dx11.exe gebruikt dan krijg je een zwarte scherm, maar wel geluid.
Als je de normale exe pak en in de gamerprofile op dx11 zet doet ie het wel, maar weet niet of het zelfde is als je de dx11.exe gebruikt.
Einde quote.
Ik krijg sweetfx niet aan de praat. Ook niet met Uplay in offline mode. Iemand een idee?
|2600k|Asus 290|
Ik speel nu op DX9 omdat op de 1 of andere manier 11 mij toch best wel veel glitches en aftifacts geeft, maar zoveel merk ik er ook weer niet van ziet er bijna het zelfde uit.
Jep, heb ik ookal gevonden en geprobeerd. De bestanden bevinden zich in de juiste folders, uplay draait in offline-mode en zonder overlay.Bullus schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 11:17:
Bovenstaande link al geprobeerd?
Met als kanttekening dat ik als enige gebruiker en administrator van mijn windows 7 de far cr 3 folder geen FullControl Permissions kan geven. Ook niet na het doorlopen van alle tutorials van microsoft zelf, alle boxen worden ge-unticked nadat ik op toepassen klik.
Crasht ie en welke exe gebruik je?
Nvidia of amd kaart?
|2600k|Asus 290|
Een gigabyte 7970. Ik gebruik gewoon de launch knop in uplay (offline mode, geen overlay). Ik speel in principe op directx11, maar ik kan niet kiezen als ik bij uplay opstartBullus schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 11:33:
Ok, wat voor problemen heb je precies?
Crasht ie en welke exe gebruik je?
Nvidia of amd kaart?
Ik krijg het splash screen 2 seconden te zien, en dan crasht het, gaat niet eens naar fullscreen toe.
Als ik de injector en dll delete uit het bin folder werkt het probleemloos, maar wel zonder sweetFx.
En nogmaals, ik kan het install folder geen full control geven ondanks het feit dat ik volledig beheerder/admin ben (win 7 x64). Net nogmaals in safe mode geprobeerd, maar het wordt gewoon niet toegepast als ik alles aanvink, de vinkjes verdwijnen gewoon na op toepassen geklikt te hebben.
[ Voor 19% gewijzigd door Pandemic op 08-12-2012 11:42 ]
Bij het rennen door de jungle kom ik op een gegeven moment deze vent tegen met een mes:

Er staat onder SMASH, Maar hoe doe ik dat? Er staat nergens tussen de controls hoe ik kan smashen.
Weet iemand misschien de toets/toetsencombinatie hoe ik deze man kan smashen en dat ik dus niet zelf neergestoken wordt?
Ik speel deze game op de PC
Heb je dingen gedaan zoals HUD weg gehaald enzo? want dan zie je die dingen ook niet meerMikevdkruk schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 12:05:
Ik heb een vraag over Far Cry 3! Ik kom namelijk bij missie 1 al niet verder. Waarschijnlijk zal de oplossing simpel zijn maar ik weet het niet.
Bij het rennen door de jungle kom ik op een gegeven moment deze vent tegen met een mes:
[afbeelding]
Er staat onder SMASH, Maar hoe doe ik dat? Er staat nergens tussen de controls hoe ik kan smashen.
Weet iemand misschien de toets/toetsencombinatie hoe ik deze man kan smashen en dat ik dus niet zelf neergestoken wordt?
Ik speel deze game op de PC
HUD weggehaald? Dit is mijn eerste game van Far Cry, Dus ik weet niet veel ervan af! Space heb ik wel al geprobeerd maar helpt nietWeAreLegion schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 12:06:
[...]
Heb je dingen gedaan zoals HUD weg gehaald enzo? want dan zie je die dingen ook niet meerals je nog niet gespeeld heb is dat niet handig, maar volgens mij was het space
Smash wil dus zeggen het herhaaldelijk snel achter elkaar indrukken van de knop die gedrukt wordt. Ofwel heel snel achter elkaar vaak spatie (of welke toets er ook genoemd wordt) drukken tot het bericht weggaatMikevdkruk schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 12:08:
[...]
HUD weggehaald? Dit is mijn eerste game van Far Cry, Dus ik weet niet veel ervan af! Space heb ik wel al geprobeerd maar helpt niet
[ Voor 4% gewijzigd door Nefiorim op 08-12-2012 12:12 ]
XBO: Michaël#3318
Ik heb een shortcut gemaakt van de normale exe (bin folder)en bij eigenschappen van de shortcut -offline erachter toegevoegd. Hangt natuurlijk af wat er in je gamerprofile staat of je dx11 of dx9 draait.
Met scrolllock kun je switchen tussen uit en aan. (Sweetfx)
[ Voor 17% gewijzigd door Bullus op 08-12-2012 12:20 ]
|2600k|Asus 290|
[ Voor 32% gewijzigd door WeAreLegion op 08-12-2012 12:23 ]
Ik heb het al gedaan met verschillende toetsen veel drukken, Er wordt ook niet aangegeven welke toets ik moet gebruiken! Dat gebeurt wel bij als ik door de grot moet (wat net ervoor is)Nefiorim schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 12:11:
[...]
Smash wil dus zeggen het herhaaldelijk snel achter elkaar indrukken van de knop die gedrukt wordt. Ofwel heel snel achter elkaar vaak spatie (of welke toets er ook genoemd wordt) drukken tot het bericht weggaat
Ik heb wel mijn toetsencombinaties veranderd maar dat zou niet uit hoeven maken toch?
Maar wat heb je nu gedaan?
Bij lift gamma gain settings kun je het wat lichter maken.
|2600k|Asus 290|
Ik heb die rechten toegekend, en nieuw profiel aan laten maken door Far Cry 3 zelf en daar verder niks aan veranderd of toegevoegd op moment, en nu werkt het, dan met capslock alles aanzetten en tadaaBullus schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 12:44:
Hehe eindelijk
Maar wat heb je nu gedaan?
Bij lift gamma gain settings kun je het wat lichter maken.
Zo ik heb de "oplossing" .... en jawel hoor ...... alweer een SLI probleem...mukkel schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:15:
mmmz vandaag eens de multiplayer opgestart.
Iemand een oplossing?
Met sli disabled crashed de MP niet na het beindigen van een ronde.
Gelijk maar een ticket aangemaakt bij die gasten dat ze de SLI problemen eens gaan fixen.
Hoe heb je dit gedaan dan? Ik kan alleen maar aanvinken hoeveel rechten een bepaalde eigenaar heeft, en dat werkt dus niet. Hoe maak ik een profile?WeAreLegion schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 13:03:
[...]
Ik heb die rechten toegekend, en nieuw profiel aan laten maken door Far Cry 3 zelf en daar verder niks aan veranderd of toegevoegd op moment, en nu werkt het, dan met capslock alles aanzetten en tadaamaar goed later op de dag als ik nog thuis ben alles even op dx11 zetten
[ Voor 12% gewijzigd door Pandemic op 08-12-2012 14:00 ]
Wat je ook even kan doen is "Esc" en dan in je controls kijken welke toets je gebruikt voor Knife (denk ik)
Good luck!
Ik vind het ook wel raar dat ik tussendoor de game niet kan saven en ik dus af en toe weer een heel stuk opnieuw moet doen! zonde van zo'n mooie game
Verwijderd
Kan mijn vrienden op uplay wel zien en ook met ze chatten.
Alles legaal en up to date (zowel het spel als win 7 enterprise en Nvidea).....
Alle links gevolgd en alle goed raad opgevolgd
Nog steeds niets... lijntje uitgegooid naar ubisoft (nog geen reactie)
Heeft iemand hier het zelfde probleem?
thx
|2600k|Asus 290|
Oke thanks!!Bullus schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 16:48:
Dubbel klikken op het gele icoontje met >> erin.
Hoe kan het dat ik geen wapens kan wisselen? En hoe gebruik ik het mes? Volgens mij speel ik het helemaal verkeerd!
Reden van update; spel crash't elk 15minuten en ik dacht eerst "1.0.1" proberen en mocht ook niet baten.
Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt
|2600k|Asus 290|
Ook als ik ze in de map editor plaats doen ze helemaal niks (behalve als je heel dicht bij komt dan pakken ze je ineens, maar ze zwemmen niet. Haaien bewegen wel gewoon.)
Wat gebeurd er als je 1 kogel in ze jaagt?
Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt
Niks blijven gewoon stil zitten.Modest71 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 22:58:
Krokohack
Wat gebeurd er als je 1 kogel in ze jaagt?
Verwijderd
Hier zijn ze dus wel actief.
Oke bij mij wordt ook niet aangegeven hoe ik de knife kan krijgen! Erg irritant dat het niet wordt uitgelegd ook niet in de handleiding. Aan het begin wel een korte instructie gehad maar dat was niet zo bijzonder.QwaftZefoni schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 19:07:
dan ga je met je knife op een paar piraten af ( sneaken welteverstaan ) ... om een Ak47 te krijgen?
Ik betwijfel of het iets hardwarematig is. Met benchmarks of Borderlands 2 heb ik geen enkel probleem. Gisteren nog clean install gedaan van Windows. Draai op 310.70 van Nvidia, 660TI met i7 920, 6gb ram.
Far cry 3 lijkt niet al te stabiel te zijn. Hopelijk was het maar eenmalig: iets meer dan 7 uur al gespeeld en voor de rest niet meteen gelijkaardige problemen ondervonden.
[ Voor 15% gewijzigd door HannesB op 09-12-2012 10:05 ]
Verwijderd
die heb je al... F gebruikenMikevdkruk schreef op zondag 09 december 2012 @ 09:03:
[...]
Oke bij mij wordt ook niet aangegeven hoe ik de knife kan krijgen! Erg irritant dat het niet wordt uitgelegd ook niet in de handleiding. Aan het begin wel een korte instructie gehad maar dat was niet zo bijzonder.
Knife gebruiken is die toets voor melee. Kijk even bij je instellingen welke toets hiervoor is aangewezen.Mikevdkruk schreef op zondag 09 december 2012 @ 09:03:
[...]
Oke bij mij wordt ook niet aangegeven hoe ik de knife kan krijgen! Erg irritant dat het niet wordt uitgelegd ook niet in de handleiding. Aan het begin wel een korte instructie gehad maar dat was niet zo bijzonder.
ik zit wat te zoeken in de beste settings voor m'n HD6950 met in achterhoofd welke compromissen ik wil sluiten, bv softshadows is aan mij nooit zo besteed. Heb shadows sowieso op medium staan.
Verder alles op max 'high' en PostFX op 'false'.
Zoals ik net al zei, moeten dan toch sommige regels er echt uit, willen ze niet aangrijpen.
Kan ik ze niet eenvoudig togglen via prefix // oid?
Deze gamerprofile komt via Bullus van NeoEnigma af, denk ik toch?
Dit is die van NeoEnigma. Ik ben op zoek naar een variant waarmee ik altijd boven de 60 blijf.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
| <GamerProfile> <SoundProfile MusicEnabled="1" MasterVolume="100" MicEnabled="0" IncomingVoiceEnabled="0" Language="English" /> <RenderProfile MSAALevel="0" AlphaToCoverage="0" SSAOLevel="0" SDSM="1" ResolutionX="3840" ResolutionY="2160" Quality="custom" QualityEditor="editor_ps3" Fullscreen="1" Borderless="0" UseD3D11="0" D3D11MultithreadedRendering="0" WidescreenLetterbox="0" UseWidescreenFOV="1" FOVScaleFactor="1.0" EnableSubResolution="0" SubResolutionX="960" SubResolutionY="540" VSync="0" RefreshRate="0" DisableMip0Loading="0" GPUMaxBufferedFrames="1" ShowFPS="0" Brightness="1" Contrast="1" GammaRamp="1" AllowAsynchShaderLoading="1" Bloom="1" MaxFPS="120"> <CustomQuality> <quality ResolutionX="3840" ResolutionY="2160" EnvironmentQuality="high" AntiPortalQuality="default" PortalQuality="medium" PostFxQuality="ultrahigh" TextureQuality="high" TextureResolutionQuality="high" WaterQuality="veryhigh" DepthPassQuality="high" VegetationQuality="veryhigh" TerrainQuality="high" GeometryQuality="ultrahigh" AmbientQuality="high" DeferredAmbientQuality="high" ShadowQuality="ultrahigh" EditorQuality="" Hdr="1" HdrFP32="0" ReflectionHdr="1" EnableVertexBinding="1" id="custom" /> </CustomQuality> <Environment> <quality RainNumSplashesPerSecond="60" id="high" /> </Environment> <Post> <quality id="ultrahigh" PostFXLevel="2" FXAALevel="2" SSAO="0" SSAOMaxDistance="0" GameDepthOfField="1" CinematicDepthOfField="1" MotionBlur="0" DepthDownsample="0" CloudShadows="1"/> </Post> <Vegetation> <quality UseRealTreeHD="1" UsePixelLeafNormals="1" id="veryhigh" /> </Vegetation> <Terrain> <quality TerrainLodScale="0.5" TerrainDetailViewDistance="1024" TerrainDetailBlendViewDistance="128" id="high" /> </Terrain> <Geometry> <quality KillLodScale="0.5" LodScale="0.5" RealTreesLodScale="0.5" RealTreesVistaMinViewDistanceScale="0.5" ClustersLodScale="0.5" TerrainLodScale="0.5" MaxDecalCount="200" MaxDecalCountPerType="50" id="ultrahigh" RealTreeLeafMinSize="0.02" /> </Geometry> <Ambient> <quality ShadowMapSize="512" SectorTextureSize="128" id="high" /> </Ambient> <Shadow> <quality ShadowMapSize="2048" CascadedShadowMapSize="2048" RainShadowMapSize="1024" SoftShadows="1" EnablePCSS="1" DisableShadow="0" DisableShadowGeneration="0" DisableShadowGenTerrain="0" SpotsCastShadows="1" id="ultrahigh" /> </Shadow> <DeferredShadows> <quality EnableDeferredShadows="1" id="pc" /> </DeferredShadows> </RenderProfile> <NetworkProfile VoiceChatEnabled="1" CustomMapMaxUploadRateInBitsOnline="10240000" OnlineEnginePort="9000" OnlineServicePort="9001" FileTransferHostPort="9002" FileTransferClientPort="9003" LanHostBroadcastPort="9004" LanClientBroadcastPort="9005" ScanFreePorts="1" ScanPortRange="1000" ScanPortStart="9000" SessionProvider="" MaxUploadInbpsOnline="10240000"> <Accounts /> </NetworkProfile> <GameProfile /> <ProfileSpecificGameProfile Sensitivity="0.2" Invert_x="0" Invert_y="0" DefaultFlickFireDirection_y="0" UseMouseSmooth="0" Smoothness="0.1" Smoothness_Ironsight="0.1" HelpCrosshair="1" Gamepad_vibration="1" UseRoadSignHilight="1" UseSubtitles="0" TaggingEnabled="0" UseAmbx="0" UseGamePad="0" GamepadAnswered="0" Autosave="1" Machete="0" IronsightToggleMode="1"> <FireConfig QualitySetting="VeryHigh" /> </ProfileSpecificGameProfile> <RealTreeProfile Quality="VeryHigh" /> <EngineProfile> <PhysicConfig QualitySetting="VeryHigh" /> <QcConfig GatherFPS="1" GatherAICnt="1" GatherDialogs="0" IsQcTester="0" /> <InputConfig /> <ZoneConfig /> </EngineProfile> <UplayProfile LockString="........." /> </GamerProfile> |
Bedankt ik ga het uitproberen. Ik heb nou om de half uur / 3 kwartier een crash. Met de illegale versie was dat om de paar uur.Speedy_Gonzalez schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:14:
Voor degene met een nvidia kaart die last hebben van crashes, kunnen dit proberen.
1. Download Nvidia Inspector: http://www.techspot.com/downloads/50...inspector.html
2. Pin it to your bottom task bar (makes it easier to work with)
3. Right click on it (on your taskbar), and click "Driver Profile Settings" at the top. Make sure the shield icon shows so you're running it as Administrator.
4. From the "Profiles" drop down box, select Far Cry 3 (you can type in the name to search for it), and then click "Add application to current profile", to the right of the red cross, and then navigate to your Far Cry 3 folder (if you're on Steam it would be: Program files (x86)/steam/steamapps/common/Far Cry 3/bin, and then select "farcry3_d3d11.exe"
5. Click "Apply changes" on the far right.
6. Leaving Nvidia Inspector open, launch Far Cry 3 and play. You need to have Nvidia Inspector open with Far Cry 3 selected (the steps above explain what you should make sure you do before playing) and then it will work.
Bron: Ubisoft forum
Het heeft mij geholpen, want ik kon nog geen 15 minuten spelen voordat de handel crashde.
Ik heb net 45 minuten zonder enig probleem kunnen spelen,
Het lijkt er dus allerzins op dat er iets is met de nvidia driver icm bepaalde videokaarten, en de laatste beta maakt het er niet beter op.
Helaas werkt niet bij mij. Na 5 minuten gecrasht
Ik heb net een trucje toegepast, die ik in de normale Far cry 3 topic zag.BeyondThunder schreef op zondag 09 december 2012 @ 17:26:
Hier nog een, ik heb net een nieuwe ASUS 7950, maar er zijn stukken met drops naar de 40-45 frames. Ik heb wel alles maxed out. Maar het zou wel lekker zijn als ik altijd 60+ frames haal.
Aangezien de MP van FC3 crash met sli aan, speel ik online met 1 graka...
Alles op high haalde ik +/- 50fps
Met het volgend trucje => post FX uitschakelen springt hier het spel ongeveer 15 fps hoger.
Eerst ingame de details op manual zetten, daarna de game afsluiten
Vervolgens ga je naar \Documents\My Games\Far Cry 3
Dan GamerProfile openen in bv kladblok
Zoek PostFxQuality en zet deze op false ( PostFxQuality="false" ) * zonder haakjes dus.
Opslaan en ga maar gamen. Spel loopt lekkerder en krijgt een FPS boost.
(Als je het niet vertrouwd kun je altijd de orginele profile backuppen.)
Misschien helpt dit trucje ook voor andere problemen, zoals het blokkerige opbouwen van HANNESB 2 pagina's terug.

Kan iemand mij hier nog mee helpen? heb nog geen reactie over gekregen, dank je.Anoniem: 465756 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 02:13:
even in het goede topic zodat ik het grote FC3 niet vervuil
HBAO
specs zie beneden
Deze functie op false zetten heeft dat effect op het grafische pracht op een negatieve manier? die wil ik graag behouden
@joep..dat klopt..maar als het geen bug is wat is het dan? niet iedereen heeft er last van en het hoort niet!
althans je ziet gewoon dat de layers niet goed samen gaan...ik ga er even vanuit dat dit de wind moet voorstellen maar in plaats van het gras dat beweegt is het de schaduw
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 465756 op 09-12-2012 23:40 ]