Hier mijn inschrijving. Deze gaat niet zo zeer over ereaders als wel het hele ecosysteem er om heen. Toen ik zommige inzendingen had gezien had ik echt het idee dat ik zeker niet zou winnen.
Dit is hem dus:
De e-reader over 10 jaar door Paul G
Over 10 jaar zal het lezen van echte boeken steeds minder worden door de opkomst van de e-reader. Doordat er gebruik wordt gemaakt van flexibele schermen kan een e-book zeer veel verschillende vormen krijgen voor verschillende vormen van gebruik. E-readers zullen allemaal kleurenschermen krijgen zodat hier ook tijdschriften in kleur kunnen worden weergegeven.
Voor onderweg kunnen oprolbare e-readers worden gemaakt waardoor deze zeer draagbaar zijn en tijdens de opslag weinig ruimte innemen. Via NFC kan op de stations en openbare ruimtes gratis kranten worden gedownload voor de versies zonder 3G door middel van een in-check paal zoals voor de OV-chipkaart. Dit kan ook via wifi worden gedaan als men toegang heeft op de hotspots op de stations.
Deze check-in oplossing wordt ook gebruikt voor de bibliotheken op de stations die een gemeengoed wordt. Door middel van een ingebouwd betaalsysteem wordt de huur van boeken meteen afgeschreven.
De NFC mogelijkheid zal steeds belangrijker worden doordat deze techniek een echt papaerless office kan realiseren. Gebruikers kunnen via deze manier bestanden binnen een oogwenk van de computer naar de reader overzetten om deze makkelijker te laten zien aan mensen en eventueel deze meteen doorzetten naar andere e-readers, tablets, laptops of desktops.
Voor mensen die een e-book vooral gebruiken in de thuisomgeving kan een traditionele vorm van e-reader blijven bestaan, waarbij boeken worden gedownload via de wifi verbinding. Deze vorm houdt prettiger vast en zal langzaam ook versmelten met de tablets door schermen die beide technieken combineren. Voor snelle weergave zal een traditionele LCD of OLED techniek worden gebruikt, terwijl bij het weergeven van boeken of tijdschriften via een e-ink techniek gaat.
Doordat de populariteit van e-books steeds groter wordt, en de hierdoor piraterij, zal de prijs van een e-book gaan dalen ten opzichte van echte boeken. Dit komt doordat er minder productie kosten bij komen kijken. Ook zullen zeker de hard-cover boeken worden gebundeld met een code die recht geeft op een digitale versie van dat boek zodat men vrije keus heeft in het kiezen van de versie die men wil lezen. Deze code kan worden bemachtigt door middel van een passieve RFID chip verwerkt in de cover.
Om de piraterij van e-books tegen te gaan, zal een variant van DRM worden gebruikt die bij de eerste keer openen, een autorisatie zal opvragen bij de servers van de verkoopinstantie. Zolang dit niet wordt gedaan, zal een boek steeds een enkel hoofdstuk weergeven waarna het boek alsnog om autorisatie vraagt of je de mogelijkheid geeft om tot aanschaf over te gaan.
De flexibiliteit van e-books zorgt er ook voor dat communities rond rechten-vrije boeken ontstaan. Deze zullen e-books mogelijk voorzien van extra’s zoals illustraties of diepgaande analyses.
De invoer van 3D printtechnieken zal de ontwikkeling van verschillende e-reader types ook opstuwen. Door middel van gestandaardiseerde componenten, kan men een persoonlijke e-reader ontwerpen, waarbij meerdere schermen of verschillende vormen in een apparaat mogelijk zijn.
Voorbeeld oprolbare e-reader voor mobiel gebruik
Voorbeeld van een combinatie reader die zelf kan worden ontworpen en een tablet met oprolbare e-reader combineert.
Helaas wil mijn iPad (en ik krijg nog een ereader

) de plaatjes die ik heel slecht in paint had gemaakt niet mee overzetten. Misschien dat ik toch heb gewonnen door mijn hybride creatie van tablet gecombineerd met epaper ereader.
[
Voor 3% gewijzigd door
TenTimes op 26-10-2011 15:25
]
Do Android phones dream of electric iSheep? - D3 Hero: http://eu.battle.net/d3/en/profile/TenTimes-2313/hero/1848749