Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Hi Ha Hopjesvla
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Maar het lijkt me ook erg leuk om te doen. Dat kun je toch nauwelijks werk noemen?
Als ik zou moeten beoordelen zou ik uit nieuwsgierigheid elk moment van het weekend hebben gebruikt.
Makkelijk gezegd als je niet in de agenda van een ander kunt kijken. Anyway, ik snap dat iedereen (ik incluis) nieuwsgierig is naar de uitslag maar het lijkt me een beetje zinloos naar de uitslag te blijven vragen. En vooral de melding doen dat je graag wil winnen: Duh, als je een inzendig hebt gedaan lijkt me dat een open deur.arene schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 17:09:
het lijkt me ook erg moeilijk om zo'n prijsvraag te jureren. Hoe ga je dat allemaal met elkaar vergelijken?
Maar het lijkt me ook erg leuk om te doen. Dat kun je toch nauwelijks werk noemen?
Als ik zou moeten beoordelen zou ik uit nieuwsgierigheid elk moment van het weekend hebben gebruikt.
ik bedoelde ook meer: elk moment dat ik mijn eigen tijd kon indelen.SnoeiKoei schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 17:39:
[...]
Makkelijk gezegd als je niet in de agenda van een ander kunt kijken.
Ik ben het verder ook gewoon met je eens.
Hopjesvla79 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:36:
maar ze kunnen toch corresponderen over de uitslagdatum... Jammer dat nu niemand weet wanneer je zeker weet wanneer je wel of niet gewonnen heb.
Best om geduld te hebben, maar een concrete datum noemen is ook best een mogelijkheid. Nu heb ik al een week of wat totaal geen reactie meer van Tweakers gezien. Wat ik persoonlijk nogal een misser vind en zeker beter kan!SnoeiKoei schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:49:
Tsja je kunt ook gewoon effe een weekje ofzo geduld hebben, er zijn ongetwijfeld honderden inzendingen binnengekomen, zo niet meer, en dat is heus niet in een paar dagen beoordeeld en ik kan de 'jury' ook niet kwalijk nemen als ze niet het hele weekend doorwerken.
edit: kleine edit
[ Voor 6% gewijzigd door maniak op 17-10-2011 23:34 ]
maniak schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:57:
Week is een beetje overdreven, het is pas maandag.. Kan goed zijn dat bol.com de winnaars aanwijst en dat Tweakers daarom ook moet wachten. Hoe dan ook, we hebben niets te eisen en kunnen alleen dankbaar zijn dat ze ons deze kans gunnen om een tablet e-reader te kunnen winnen.
Dat dus.SnoeiKoei schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 17:39:
[...]
Makkelijk gezegd als je niet in de agenda van een ander kunt kijken. Anyway, ik snap dat iedereen (ik incluis) nieuwsgierig is naar de uitslag maar het lijkt me een beetje zinloos naar de uitslag te blijven vragen. En vooral de melding doen dat je graag wil winnen: Duh, als je een inzendig hebt gedaan lijkt me dat een open deur.
Daarom houd ik me ook gewoon bewust een beetje gedimd hierzo.
Tuurlijk wil je winnen, maar om dat steeds te gaan rond roepen......
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik wacht ook in spanning af wanneer de uitslag bekend wordt gemaakt.
Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM
Het is geen hogere wiskunde maar het is wel even doorbijten.
Veel tutorials doen en oefenen. Het is makkelijk om een tutorial van A tot Z te volgen maar zelf wat maken moet je toch wat gerichter bezig gaan en weten wat je aan het doen bent.
Vond de prijsvraag een goede uitdaging om te kijken wat ik kan en nog moet leren, voor mij was het ook de eerste keer dat is zoiets maakte.
Mocht je zelf interesse erin hebben moet je maar even DMen als je vragen hebt..
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:32:
[...]
Ik denk ook dat bol.com gratis content een goed idee vindt![]()
Ook leuk dat adverteerders de voorkant mogen vullen: zit je onschuldig de krant te lezen en op de voorkant staat dan heel groot 'playboy'.. Wel handig dat de reclame op de voorkant staat dan zie je die tenminste niet. Adverteerders zullen best veel over hebben voor die prominente plek ook.
Leuke animatie, is dat moeilijk om te maken? Heb je er nog een subliminale boodschap in gezet? Zoiets als 'winnaar'? Haha...
Als iemand hier iets hoort dan neem ik aan dat die dat hier wel post toch?
Logisch dat jullie geen tijd hadden om onze meuk te lezen.
Immer F5-end verblijf ik
Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"
Jongens... de uitslag staat al 1.5 dag in het originele topic op .plans. Voor het gemak effe een c/p gemaakt.MorgothG schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:45:
M8
Logisch dat jullie geen tijd hadden om onze meuk te lezen.
Immer F5-end verblijf ik
You know the rules and so do I
A full commitment's what I'm thinking of
You wouldn't get this from any other guy
I just wanna tell you how I'm feeling
Gotta make you understand
Never gonna give you up
Never gonna let you down
Never gonna run around and desert you
Never gonna make you cry
Never gonna say goodbye
Never gonna tell a lie and hurt you
We've know each other for so long
Your heart's been aching
But you're too shy to say it
Inside we both know what's been going on
We know the game and we're gonna play it
And if you ask me how I'm feeling
Don't tell me you're too blind to see
Never gonna give you up
Never gonna let you down
Never gonna run around and desert you
Never gonna make you cry
Never gonna say goodbye
Never gonna tell a lie and hurt you
(Repeat Chorus)
Give you up, give you up
Give you up, give you up
Never gonna give,
Never gonna give, give you up
Never gonna give,
Never gonna give, give you up
(Last four lines repeat)
I just wanna tell you how I'm feeling
Gotta make you understand
(Chorus times three)
[ Voor 61% gewijzigd door liberque op 20-10-2011 00:19 ]
Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!
Waar 1 nummer op staat en waarvan het geheugen permanent write protected is. Modelletje iTroll Shuffle.Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:06:
Liberque, jij wint denk ik een MP3 speler...
[ Voor 5% gewijzigd door SnoeiKoei op 20-10-2011 11:19 ]
Volume op max, repeat aan, linkerkanaal Rick Astley, rechterkanaal Trolololol-song en door beide kanalen de Nyan-cat gemixt. Batterij wordt automatisch opgeladen door lichaamswarmte.Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:19:
[...]
En oordopjes van het merk superglue en een vast zittende play knop en geen uit knop.
Dat zal de volgers van dit topic aan het denken zetten.. HHHmmm ik heb nog geen mail gehad.. en nog wel zo'n mooie animatie gemaakt
Stomme rickrollers!!
Ik ga jullie missen van dit topic jongens!
Verwijderd
Ben nog wel benieuwd of ik de kleur mag kiezen (ik houd niet van paarden).
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2011 20:18 . Reden: leuker ]
Hi Ha Hopjesvla
Verwijderd
Ik heb gisteren om 11.39 uur een mailtje gehad
dat ik één van de 20 gelukkige winnaars ben van de nieuwste Sony ereader, de Sony PRS-T1
en dat ik de ereader zo snel mogelijk ontvang.
En of ik dan een recensie wil plaatsen.
Dat heb ik er natuurlijk wel voor over
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2011 20:52 ]
Verwijderd
ik heb geen mail gehad dus ik grijp er naast
Verwijderd
Maar of jij er naast grijpt, dat weet ik niet.
Mijn visie op de e-readers rond het jaar 2020
Door Sir_Hendro
In het dagelijks leven zijn computers ondenkbaar en de digitale wereld wordt steeds groter. Alle informatie en media dat tot beschikking heeft doormiddel van slechts één enkel apparaat, de computer. Zo groeit de digitale media steeds verder en is het aanbod van digitale boeken gigantisch groot geworden. Voor uitgevers wordt het steeds minder interessant om hun werk te drukken en gaan ze voor digitale magazines waar op de markt een steeds grotere vraag naar is. De sterke afname van gedrukte media komt door de grote vraag naar digitale media. Grote bedrijven spelen daar op in en zo is de e-reader over de jaren heen gegroeid tot een groot succes. Hieronder bespreek ik twee e-reader modellen uit de toekomst.
Twee concept modellen van het jaar 2020
e-Reader L,
Verschillende designs voor e-readers kunnen handig zijn zodat voor iedere doel groep een geschikte e-reader ter beschikking is. Hieronder ziet u de nieuwe e-reader L, een apparaat wat lijkt op een vel A4 papier met een kleine computer rechtsonder in de hoek.

Deze nieuwe e-reader is voorzien van een flexibel scherm welke niet alleen gebogen kan worden maar ook opvouwen is zelfs een mogelijkheid. Hierdoor kan een groot scherm tot een klein formaat worden gevouwen zodat deze makkelijker mee kan worden genomen. Daarnaast kan je genieten van een scherm ter grote van een vel A4 papier.

Het apparaat is voorzien van een flexibele usb stekker die je uit de computer klapt zodat deze op de computer kan worden aangesloten om informatie uit te wisselen. Het schermoppervlak van de e-reader L is aanraak gevoelig waardoor je citaties en memo’s kunt opslaan. Deze zijn later op de computer te bewerken. De e-reader L is het ideale apparaat voor onderweg.
e-Reader Advance
Dit model is ontworpen voor zowel lezen als schrijven. Hierdoor is het mogelijk om bijvoorbeeld werkboeken te digitaliseren en hierop te bewerken. Dit wordt dan het ideale apparaat voor bijvoorbeeld op school. Zware rugtassen vol met boeken zijn verledentijd. Alles staat nu op het geheugen opgeslagen van de e-reader. De hele klas kan nu digitaal zijn werk verrichten wat niet alleen prettig is voor de eindgebruiker maar ook voor de natuur omdat er minder verbruiksmateriaal nodig is. De e-reader Advance kan met vele opties worden uitgebreid. Zo zou het zelfs mogelijk zijn om gegevens vanaf je e-reader op een groot scherm of projector te tonen. Zo kan een leraar bijvoorbeeld het lesmateriaal weergeven op het digitale schoolboord.

De e-reader Advance bestaat bijna volledig uit flexibel materiaal waardoor deze kan buigen. Dit voorkomt schade wanneer je bijvoorbeeld per ongeluk op je e-reader zal gaan zitten. Daarnaast is de e-reader Advance ook schok en water bestendigt. Hierdoor is het apparaat heel duurzaam waardoor het voor iedereen geschikt is bij alle omstandigheden.

We zouden tevens graag lezen waarom jij vindt dat je een e-reader moet winnen.
Lezen is een geweldige manier van ontspannen. Het mee slepen van boeken is echter wat onpraktisch. Dit is waarom e-readers ideaal zijn. Hij lijkt mij erg leuk om mijn hobby verder te kunnen zetten op een digitaal medium. Tevens brengt dit apparaat mijn tweaker gehalte nog verder omhoog want gadgets zijn gewoon ontzettend leuk.
GTA VI - All aboard the hype train!!
Eindigde iig met:
En natuurlijk zodat ik over 10 jaar kan zeggen "weet je nog vroeger toen e-reader alleen zwart wit waren".
Verwijderd
Ook dat vind ik een voorbarige conclusie ... volgens mij ding jij hier nog gewoon mee hoor ...Ik heb dan schijnbaar ook niks gewonnen.
Oh, sorry; verkeerde site/forum/prijsvraag!

Wilde de spanning hier een beetje opvoeren. Hoop dat dat hiermee gelukt is.
Ik kon het niet laten na de quasi-uitnodiging van 1 post voor mij.
Heb hier overigens niet meegedaan en ben uiteraard al lang blij. Zag vandaag pas dit draadje.De echte funny basterd meld op dit forum dat hij er een gewonnen heeft.
Dat zal de volgers van dit topic aan het denken zetten. ...
Veel succes allen!
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2011 00:03 ]
Pappa de krant, mamma de libbele, en de kids een strip. Lezen op de reader is hip!

Zei ik toch! Heerlijk dit. Dank Myriad. Ik meende het echt: ik ga jullie missen!
Mooie inzending met de tekeningen. Jammer dat ik grafisch gehandicapt ben, dat gaat hem voor mij niet worden. Ik heb T.net geprobeerd te lijmen met mooie woorden. Hopelijk komen mijn kroeg skills ook van pas bij deze prijsvraag. Nog een weekje de mail F5- en dan maar.

Ik hoop zo dat we allemaal winnen!!!
Gelukkig weer een beetje hoop.

Hi Ha Hopjesvla
Verwijderd
en zit ondertussen mijn gewonnen en zojuist ontvangen rode PRS-T1 te verkennen.
De andere wedstrijd? Op eReaders.nl
Kom op diverse fora (ook hier) tegen dat er problemen zijn met de firmware.

Hoop niet dat ik er snel tegen aanloop (of juist wel?) en dat Sony snel met een goede update komt.
Gooi er denk ik wel een keer een effen matte skin van Decalgirl overheen (zodra ze die hebben voor dit type), want hij glanst me teveel. Of een nog te maken geckocover met lampje.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2011 05:49 ]
Gefeliciteerd trouwens Myriad
Daar had ik ook aan meegedaan.Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:16:
Ik heb nog buikpijn van het lachen![]()
en zit ondertussen mijn gewonnen en zojuist ontvangen zwarte PRS-T1 te verkennen.![]()
De andere wedstrijd? Op eReaders.nl
Kom op diverse fora (ook hier) tegen dat er problemen zijn met de firmware.![]()
Hoop niet dat ik er snel tegen aanloop (of juist wel?) en dat Sony snel met een goede update komt.
Gooi er denk ik wel een keer een effen matte skin van Decalgirl overheen (zodra ze die hebben voor dit type), want hij glanst me teveel. Of een nog te maken geckocover met lampje.
Helaas was ik niet origineel genoeg.
Dus alle hoop is op deze wedstrijd gevestigd.
Hopelijk is

• Hema lader van nog geen € 6, werkt perfect waar andere laders het af laten weten. Bij de computer spullen.
• En natuurlijk:

Epaperclips. En ook eTipp-ex trouwens.Menesis schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 21:57:
Zitten er geen oplader en paperclips bij dan?
http://www.bol.com/nl/p/e...00000011652495/index.html
Ze wachten kortom met de uitslag tot ze echt binnen zijn ^^
Verwijderd
Vind 'm chicquer dan de zwarte ...
Yep! Nou ja matig..beetje jammer dat ze geen einddatum hebben aangegeven. Mar goed, het houdt de spanning er wel in! (na de hartverzakking van afgelopen vrijdag!alex3305 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 22:45:
Maar redactie, hoe zit het nu met de uitslag? Vind dit namelijk maar erg matig van de Tweakers redactie.
Hi Ha Hopjesvla

Ik sluit mij hier bij aan. De rode heeft een mooie uitstraling. Minder stof/vingerafdrukken op te zien dan de zwarte en ziet er een beter uit dan de witte naar mijn mening.Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 05:59:
Als je uit de kleur mag kiezen, kan ik je de rode serieus aanbevelen (zelfs voor een man).
Vind 'm chicquer dan de zwarte ...
Verder werkt hij bij mij tot nu toe perfect, maar goed ik heb hem dan ook nog maar één dag.
"When you grow up your heart dies"
Deze week dus :-)quote: Wilbert de VriesIk heb gisteren een lijst met namen gekregen Deze zal deze week als update worden gepubliceerd (eerst even de username er bij zoeken )
Ohh wacht, er zijn 19 andere winnaars!
Of zul je altijd zien: de uitslag komt pas vrijdag als ik op vakantie ben.
Ach ja, ben gewoon neigierig op dit moment!

Is het noodzakelijk dat je voornaam in je profiel staat i.v.m. het zoeken van de bijpassende usernames ? Zelf heb ik dit namelijk niet in mijn profiel staan en ook heb ik dit niet in de mail gezet...Mocht ik hoe onwaarschijnlijk ook toevallig winnen dan hoop ik het natuurlijk niet mis te lopen door zo'n klein detail
Letterlijk uit de startpost:Perkouw schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:27:
Is het noodzakelijk dat je voornaam in je profiel staat i.v.m. het zoeken van de bijpassende usernames ? Zelf heb ik dit namelijk niet in mijn profiel staan en ook heb ik dit niet in de mail gezet...
Dus tsja... niet handig.Spelregels
- Deelnemen kan tot en met 13 oktober 2011, 23.59 uur
- In de mail vermeld je je volledige naam, adres, woonplaats en telefoonnummer
- Onvolledige inzendingen dingen niet meer mee
- Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd
- Binnen drie weken na ontvangst van de e-reader schrijft een winnaar een userreview op Tweakers.net en publiceert hij daarvan een samenvatting op Bol.com
haha dat heb ik allemaal wel, alleen m'n nickname van tweakers nietSnoeiKoei schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:31:
[...]
Letterlijk uit de startpost:
[...]
Dus tsja... niet handig.
Overigens van het weekend zo'n e-reader in m'n handen gehad. Merk Sony, type weet ik helaas niet meer maar mijn hemel wat was dat schrikken zeg wat een geweldig spul
[ Voor 44% gewijzigd door Perkouw op 25-10-2011 11:36 ]
Ahh ok, ik kreeg de indruk dat je juist alleen je username had vermeld en daarom wilde weten of het nodig was dat je je voornaam ergens in je profiel had staan. Om de username werd idd niet gevraagd, ik heb 'm er voor de zekerheid maar wel bij gezet in het mailtje.Perkouw schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:33:
[...]
haha dat heb ik allemaal wel alleen me nickname van tweakers nietEn op tweakers zelf heb ik dus ook nergens mijn voornaam staan....
Toch wel benieuwd of dit enig effect heeft op het resultaat, denk het zelf van niet gezien ze de winnaars per mail op hoogte zouden stellen als ik het me goed herinner. Dus wellicht dat er bedoeld word met nicknames zoeken dat er ook via de mail om gevraagd word in het geval je gewonnen hebt en je nickname niet bij hun bekend is.SnoeiKoei schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:36:
[...]
Ahh ok, ik kreeg de indruk dat je juist alleen je username had vermeld en daarom wilde weten of het nodig was dat je je voornaam ergens in je profiel had staan. Om de username werd idd niet gevraagd, ik heb 'm er voor de zekerheid maar wel bij gezet in het mailtje.
Ik ga nog gewoon hoop creëren ook dat ik misschien gewonnen heb, moet niet gekker worden!
[ Voor 8% gewijzigd door Perkouw op 25-10-2011 11:39 ]
Ik blijf hopen.
Je moet positief blijven he!
Maare; ik vraag me af hoeveel mensen uiteindelijk hebben meegedaan? 20?
ik las op de Fp trouwens dat je ook beperkt android apps op deze Ereader kunt draaien (als je m root neem ik aan). Interessant!!!
[ Voor 34% gewijzigd door Menesis op 25-10-2011 18:59 ]
Mixed Reality dev
Ik heb het wat de vorige betreft "redelijk" simpel gehouden
En de tekst, tja, lekker elitair geraaskal!!

Waar halen die gasten de tijd vandaan om al die meuk te maken!
Hoop toch dat ik bij de best off the rest hoor.... Nummer 20 is fine by me. Heel erg binair. Wel ereader - geen ereader
Geen idee. Ik heb gewoon een verhaaltje in Word geschreven.MorgothG schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:11:
Zucht, gewoon een bestellen doet
Waar halen die gasten de tijd vandaan om al die meuk te maken!
Hoop toch dat ik bij de best off the rest hoor.... Nummer 20 is fine by me. Heel erg binair. Wel ereader - geen ereader
Ik had ook met de ereaders.nl wedstrijd meegedaan. Was ik ook al niet origineel genoeg haha.
[ Voor 10% gewijzigd door Teletekst op 25-10-2011 21:13 ]
Verwijderd
Op eReaders.nl (met ook 20 PRS-T1's te vergeven) waren er maar liefst 557 aanmeldingen,
waarvan 28 (quasi-)dubbele).
Met daar alleen tekst (en evt. een paar emoticons) als middel, is de drempel ook veel lager en moest je echt je best doen om origineel te zijn en op te vallen, om er uitgepikt te worden.
Succes met de laatste loodjes mensen
Wat had jij daar als winnende tekst? Ik had helaas niet gewonnen.Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:13:
Nou, bij die aantallen deelnemers mag jezijn en heb je veel meer kans!
Op eReaders.nl (met ook 20 PRS-T1's te vergeven) waren er maar liefst 557 aanmeldingen,
waarvan 28 (quasi-)dubbele).
Met daar alleen tekst (en evt. een paar emoticons) als middel, is de drempel ook veel lager en moest je echt je best doen om origineel te zijn en op te vallen, om er uitgepikt te worden.![]()
Succes met de laatste loodjes mensen
Ik schat veeeeel meer dan 50.MorgothG schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:33:
Ik vrees zo'n 50.

Verwijderd
Welke van de 2 bedoel je?Wat had jij daar als winnende tekst? Ik had helaas niet gewonnen.

Sorry, maar ik had gewoon een creatieve bui (en 3 andere gezinsleden die er iets aan hebben),
kan ik ook niets aan doen.
Maar je hoeft geen medelijden met mij te hebben hoor,
want mijn supergeluk wordt - uit eigen ervaring -
nog wel eens gecompenseerd door superpech.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2011 21:31 ]
Ik had ook twee keer meegedaan.Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:21:
[...]
Welke van de 2 bedoel je?![]()
Sorry, maar ik had gewoon een creatieve bui (en 3 andere gezinsleden die er iets aan hebben),
kan ik ook niets aan doen.
Maar je hoeft geen medelijden met mij te hebben hoor,
want mijn supergeluk wordt - uit eigen ervaring -
nog wel eens gecompenseerd door superpech.

Verwijderd
Ik denk zo'n 16 keer ...Ik had ook twee keer meegedaan.

En tot m'n eigen verbazing dus 2x in de prijzen!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2011 21:59 ]
Verwijderd
Dank je wel! Ik duim voor je mee in deze aktie.Tja...daar kan ik natuurlijk niet tegenop. Gefeliciteerd in ieder geval!
Dank je! Helaas heb ik nog weinig hoop na de geweldige inzendingen die ik voorbij heb zien komen.Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:41:
[...]
Dank je wel! Ik duim voor je mee in deze aktie.
Aan de andere kant. Hoort bij T.net, en sja daar hoor ik dan ook weer bij
Verwijderd
anders zou je nog wel eens met het idee van een ander aan de haal kunnen gaan en het (sterk) verbeteren.
Er wordt dan heus niet meer gekeken wie het eerst met het originele idee kwam.
Zo heeft iemand een van mijn eerdere originele ideeën 'gepikt' en geperfectioneerd en heeft er ook een PRS-T1 mee gewonnen. Anders had ik er misschien 3 gewonnen.

De Ereader in 2021
Het meest opmerkelijke over tien jaar is, dat het luisterboek net zo populair is als het leesboek. Toch
is dit ook weer niet zo heel vreemd als je ziet hoe de E-Reader werkt.
Het leesboek verandert namelijk naadloos in een luisterboek op het moment dat je geen mogelijkheid
of zin hebt om te lezen. Bijvoorbeeld als je partner een striptease voor je opvoert. De E-Reader bezit
de eigenschap het geluid zo te richten dat alleen jij het hoort en je partner niet afgeleid wordt. Multitasking zoals het bedoeld is.
De ingebouwde Oog- en HersenScanner (OHS) past de toonhoogte en het tempo van de
voorleesstem aan bij jouw stemming. Bijvoorbeeld zelfbewust (de stem van Ivo Niehe) of een nieuwe
(Marco Borsato).
Een andere optie is dat de E-Reader per personage een stemmetjes kan doen. Dit kan gelukkig ook
worden uitgezet.
Je kunt ook stemmen van bekenden opnemen en vervolgens die stem laten voorlezen of toekennen
aan hoofdfiguren uit het boek. Zo kun je Pinkeltje de stem van je sigarenrokende oma geven of Harry
Potter de stem van Juffrouw Ooievaar.
De E-Reader is in staat om boeken on-the-fly te vertalen van of naar elke taal. Dit kan zowel in tekst,
audio of beide. Heel handig bij het inburgeren.
Je kunt d.m.v. het trekken aan de hoeken
van het apparaat (dat in een
lucifersdoosje past) bepalen hoe groot de
bladzijde is die je in handen hebt.
Dit werkt ongeveer op dezelfde manier
zoals je vandaag de dag een plaatje
vergroot in Word.
Ideaal bij lange zinnen, stripboeken en de
Playboy.
Overigens zal het begrip ‘bladzijde’ zoals
we dat nu kennen iets zijn uit de
geschiedenisboeken. De OHS herkent
namelijk of het tijd is om naar de
volgende regel te gaan en zal zeer
vloeiend, volkomen onopgemerkt, de
volgende regel je blikveld in scrollen.
Wel kunnen liefhebbers van het ouderwetse boek (zgn. laggards), eventueel een velletje e-papier uit
de E-Reader trekken en gebruiken om de fysieke bladzijde-omslaan-ervaring te beleven. Maar dit is
niet meer dan een gimmick, net als de boekenlegger die je op je E-Reader kunt leggen. Deze features
worden in de praktijk eigenlijk alleen nog gebruikt door bejaarden en peuters. Voor deze laatste groep
zijn ook speciale e-papiertjes beschikbaar die na het scheuren automatisch herstellen. Overigens zal
snel blijken dat dit ook voor de eerste groep handig is.
Als je een tijdje niet hebt gelezen, kun je aan je E-Reader vragen even een samenvatting te geven
zodat je snel weer in het verhaal zit. Deze optie is zelfs zo geperfectioneerd dat je er ook voor kunt
kiezen alleen de samenvatting te lezen. Dit is ideaal voor mensen die een hekel hebben aan lezen.
En tot slot de "killing" feature, alleen van Sony:
De OHS signaleert dat je in slaap dreigt te sukkelen, kijkt in je agenda of je tijd hebt om te slapen
en hypnotiseert je zodanig dat jij je mooiste herinneringen kunt dromen. Zoals die keer dat je die
schitterende Sony E-Reader via Bol.com en Tweakers.net gewonnen had.
Verwijderd
Als ik in de jury zat (en dat zit ik echt niet), dan wist ik het wel.
Succes!
Ik weet in ieder geval dat ik binnenkort e ga readen.
Zal hier morgen ook even mijn inzending plaatsen.
[ Voor 7% gewijzigd door TenTimes op 26-10-2011 13:57 ]
Do Android phones dream of electric iSheep? - D3 Hero: http://eu.battle.net/d3/en/profile/TenTimes-2313/hero/1848749
Ik heb nog geen DM/bericht/mail whatever gehad.Metalslave666 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:57:
Sorry voor iedereen die nog geen bericht heeft gehad, maar ik heb net een pushbericht gehad met het bericht dat ik gewonnen had. Ik hoop voor alle anderen dat ze ook winnen, maar de uitslag is bekent en als je niets meer hoort, heb je waarschijnlijk niet gewonnen.
Ik weet in ieder geval dat ik binnenkort e ga readen.
Zal hier morgen ook even mijn inzending plaatsen.
Weet niet of ik je bericht nu echt moet vetrouwen of niet, na al dat getroll van de afgelopen dagen

Ik hoop natuurlijk nog steeds kans te maken, maar de kans wordt wel steeds kleiner
Hmmz, inderdaad winnaars in de TS, helaas sta ik er niet tussen....
Gefeliciteerd alle winnaars!
Ben benieuwd of alle inzendingen ook een keer gepubliceerd worden, van de winaars, ben benieuwd!
[ Voor 11% gewijzigd door yannickie111 op 26-10-2011 14:01 ]
Ik schrok er zelf ook een beetje van. Ik had net een nieuw bericht aangetikt in het nieuws en kwam ineens die push.
Do Android phones dream of electric iSheep? - D3 Hero: http://eu.battle.net/d3/en/profile/TenTimes-2313/hero/1848749
Ben benieuwd naar je ervaringen!Metalslave666 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:02:
Nee, dit is geen troll.
Ik schrok er zelf ook een beetje van. Ik had net een nieuw bericht aangetikt in het nieuws en kwam ineens die push.
Dus als je de username zoekt van één winnaar die martijn van den berg heet, dan ben ik dat
Ben wel benieuwd wat er zoal is ingestuurd.
Gefeliciteerd mensen!
[ Voor 5% gewijzigd door Hoicks op 26-10-2011 14:19 ]
Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM
Gefeliciteerd alle winnaars!
Ik zie dat zelfs lightstyle met zijn 3D model niet heeft gewonnen!?!
Wow...
Nou ja, jammer dan, volgende keer beter...
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh