Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:07
gefeliciteerd allemaal!

Ik ben wel erg benieuwd naar jullie inzendingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Oh balen, niet gewonnen. :'(

Gefeliciteerd allemaal!!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:06
Thanks voor de felicitaties allemaal! :).

Ik had eerlijk gezegd, na het zien van al die kunstwerkjes, niet verwacht dat een simpel verhaaltje nog zou voldoen. Maar zo zie je maar weer.... het "kiss" principe heeft z'n langste tijd nog niet gehad :+

Een mooiere instap in de e-reader wereld kan bijna niet. Ik zal zeker een review gaan schrijven. M'n verhaal komt hier ook nog wel :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Wauw!! Ik kreeg net de push message dat ik 1 van de 20 e-readers heb gewonnen :D

Bij deze nogmaals mijn dank aan Tweakers & Bol voor deze fantastische wedstrijd. Ik zal mijn best doen om een mooie review te schrijven :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightstyle
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09-2021
Jammer, Gefeliciteerd allemaal in iedergeval! Was in iedergeval leerzaam! ben benieuwd naar de verhaaltjes van de winnaars :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 18:40

Perkouw

Moderator General Chat
Spijtig, weer niets gewonnen. :'(
Voor de gelukkigen, gefeliciteerd!

Toch wel benieuwd van wie de nickname onbekend is :o
Hmm alle winnaars zijn wel geïnformeerd en spijtig genoeg geen mail met hierin de vraag wat me nickname is, helaas. |:(

[ Voor 67% gewijzigd door Perkouw op 26-10-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenTimes
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-09 12:27
Hier mijn inschrijving. Deze gaat niet zo zeer over ereaders als wel het hele ecosysteem er om heen. Toen ik zommige inzendingen had gezien had ik echt het idee dat ik zeker niet zou winnen.

Dit is hem dus:

De e-reader over 10 jaar door Paul G
Over 10 jaar zal het lezen van echte boeken steeds minder worden door de opkomst van de e-reader. Doordat er gebruik wordt gemaakt van flexibele schermen kan een e-book zeer veel verschillende vormen krijgen voor verschillende vormen van gebruik. E-readers zullen allemaal kleurenschermen krijgen zodat hier ook tijdschriften in kleur kunnen worden weergegeven.
Voor onderweg kunnen oprolbare e-readers worden gemaakt waardoor deze zeer draagbaar zijn en tijdens de opslag weinig ruimte innemen. Via NFC kan op de stations en openbare ruimtes gratis kranten worden gedownload voor de versies zonder 3G door middel van een in-check paal zoals voor de OV-chipkaart. Dit kan ook via wifi worden gedaan als men toegang heeft op de hotspots op de stations.
Deze check-in oplossing wordt ook gebruikt voor de bibliotheken op de stations die een gemeengoed wordt. Door middel van een ingebouwd betaalsysteem wordt de huur van boeken meteen afgeschreven.
De NFC mogelijkheid zal steeds belangrijker worden doordat deze techniek een echt papaerless office kan realiseren. Gebruikers kunnen via deze manier bestanden binnen een oogwenk van de computer naar de reader overzetten om deze makkelijker te laten zien aan mensen en eventueel deze meteen doorzetten naar andere e-readers, tablets, laptops of desktops.
Voor mensen die een e-book vooral gebruiken in de thuisomgeving kan een traditionele vorm van e-reader blijven bestaan, waarbij boeken worden gedownload via de wifi verbinding. Deze vorm houdt prettiger vast en zal langzaam ook versmelten met de tablets door schermen die beide technieken combineren. Voor snelle weergave zal een traditionele LCD of OLED techniek worden gebruikt, terwijl bij het weergeven van boeken of tijdschriften via een e-ink techniek gaat.
Doordat de populariteit van e-books steeds groter wordt, en de hierdoor piraterij, zal de prijs van een e-book gaan dalen ten opzichte van echte boeken. Dit komt doordat er minder productie kosten bij komen kijken. Ook zullen zeker de hard-cover boeken worden gebundeld met een code die recht geeft op een digitale versie van dat boek zodat men vrije keus heeft in het kiezen van de versie die men wil lezen. Deze code kan worden bemachtigt door middel van een passieve RFID chip verwerkt in de cover.
Om de piraterij van e-books tegen te gaan, zal een variant van DRM worden gebruikt die bij de eerste keer openen, een autorisatie zal opvragen bij de servers van de verkoopinstantie. Zolang dit niet wordt gedaan, zal een boek steeds een enkel hoofdstuk weergeven waarna het boek alsnog om autorisatie vraagt of je de mogelijkheid geeft om tot aanschaf over te gaan.
De flexibiliteit van e-books zorgt er ook voor dat communities rond rechten-vrije boeken ontstaan. Deze zullen e-books mogelijk voorzien van extra’s zoals illustraties of diepgaande analyses.
De invoer van 3D printtechnieken zal de ontwikkeling van verschillende e-reader types ook opstuwen. Door middel van gestandaardiseerde componenten, kan men een persoonlijke e-reader ontwerpen, waarbij meerdere schermen of verschillende vormen in een apparaat mogelijk zijn.
Voorbeeld oprolbare e-reader voor mobiel gebruik
Voorbeeld van een combinatie reader die zelf kan worden ontworpen en een tablet met oprolbare e-reader combineert.

Helaas wil mijn iPad (en ik krijg nog een ereader >:) ) de plaatjes die ik heel slecht in paint had gemaakt niet mee overzetten. Misschien dat ik toch heb gewonnen door mijn hybride creatie van tablet gecombineerd met epaper ereader.

[ Voor 3% gewijzigd door TenTimes op 26-10-2011 15:25 ]

Do Android phones dream of electric iSheep? - D3 Hero: http://eu.battle.net/d3/en/profile/TenTimes-2313/hero/1848749

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik had het niet (meer) verwacht, maar zag tot mij verrassing net een push message met het bericht dat ik gewonnen heb :D

@andere winnaars: ook van harte gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 09:25

Frituurman

Mjam!

Ben erg benieuwd waar andere mensen zich op hebben gefocust. Ik heb mijn visie vooral gegooid op een interactief, uitbreidbaar boek, soort van neverending story principe. Dacht namelijk dat veel mensen 't op de techniek zouden gooien. Je moet toch wat.. :)

[ Voor 40% gewijzigd door Frituurman op 26-10-2011 15:48 ]

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle winnaars van harte gefeliciteerd! :)
Wachten kan soms lang duren.
En nu niet meteen gaan hacken dat ding. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33
Gefeliciteerd allemaal!

Mijn inzending was een vreemde eend in de bijt als ik de andere inzendingen zo eens lees en bekijk... Helaasch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Uit pure nieuwsgierigheid: wat had je bedacht, Thanatos?

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
Frizzz schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:35:
Ben erg benieuwd waar andere mensen zich op hebben gefocust. Ik heb mijn visie vooral gegooid op een interactief, uitbreidbaar boek, soort van neverending story principe. Dacht namelijk dat veel mensen 't op de techniek zouden gooien. Je moet toch wat.. :)
Mijn inzending was in mijn ogen een enigszins realistisch toekomstbeeld van de toekomst van e-readen. Niet de techniek en dus geen beschrijving van sci-fi e-readers die groter/kleiner gemaakt kunnen worden, die je gedachten kunnen lezen, kortom geen beschrijving van een super-de-luxe-het-kan-alles apparaat, maar meer realistischere inschatting van de toekomst van digitaal lezen. Mijn stukje kwam er (kortweg) op neer dat e-readen door nieuwe generatie apparaten (e-readers met meer mogelijkheden en de tablets) aan populariteit wint, maar dat de traditionele boeken niet verdwijnen.

Het stukje heb ik verder opgeluisterd door een foto met een aantal 2011 situaties vs. 2021 situaties:
- boekenkast met boeken vs. zelfde kast met ruimte voor drank
- aanrecht met kookboeken vs. aanrecht met ruimte voor etenswaar
- koffer vol met boeken vs. koffer die wel dicht kan
- nachtkastje met 'traditioneel' boek vs. zelfde nachtkastje met het zelfde boek (denk nl. oprecht niet dat traditionele boeken compleet vervangen wordt door e-readen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Leuk bedacht.. vooral die letterlijke 'visie' op boeken 'nu' en in de toekomst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Laat ik dan ook maar even posten wat er zich bij mij heeft gevormd:

Tweakers.net / Bol.com e-reader actie

Digitaal lezen de toekomst?
Een krappe week geleden zag ik op RTV Utrecht een programma genaamd Leraar24. Het betrof een debat over de ontwikkelingen van ICT in het onderwijs en de goede en slechte kanten ervan. Zo was een van de argumenten om ICT niet de voorkeur te laten genieten dat een groot deel van de online beschikbare informatie onbetrouwbaar is…

Daar ben ik het dus sowieso niet mee eens. Het gaat er gewoon om dat ICT in het onderwijs structureel moet worden ingevoerd. Iedere onderwijsinstantie kan in principe zelf bepalen welke informatie voor de studenten aangeraden en online beschikbaar gesteld wordt. Dit zorgt ervoor dat de overheid en het onderwijs gewoon grip houden op de informatie die de leerlingen / studenten voorgeschoteld krijgen. Maar het kritische punt zit hem in het online wezen dat achter ICT schuilt. Men is bang dat de mogelijkheid online te kunnen zijn in de klas misbruikt zou gaan worden om de hele dag alleen maar op de chat, Facebook en andere zaken aanwezig te zijn en de aandacht niet meer bij de lesstof zou zijn.

Wat is hiervoor de oplossing? E-reading! Samen met het hele concept van ‘e-learning’ kan op deze manier goedkoop gebruik worden gemaakt van en lesboekvervanger. Leerlingen zouden op deze manier geen enorme tas vol boeken hoeven dragen, al hun informatie beschikbaar hebben op een digitaal boekje en alsnog geen mogelijkheid hebben om online te kunnen chatten.

Echter vraagt dit om nog wat innovatie, wat zeker mogelijk is. Leerlingen moeten namelijk in de les de mogelijkheid hebben om per direct naar een bepaalde pagina te kunnen bladeren als de docent daarom vraagt en dit kan met een e-reader en wat aanpassingen natuurlijk met gemak. Een compact, fysiek toetsenbordje zou, met in ieder geval cijfers beschikbaar, kunnen fungeren als directe verwijzing naar een bepaalde pagina. De e-readers van nu zijn primair gericht op het lezen van boeken waar men bladzijde voor bladzijde rustig doorheen leest, maar dat moet dus anders.

E-readers zullen tevens steeds meer van kleur worden voorzien waardoor illustraties tevens goed benut kunnen worden. Praktischer zou het nog zijn als de e-reader uitklapbaar uitgevoerd zou worden, waardoor het dus wel meer aanvoelt als een echt fysiek boek. Dit geeft ook meer ruimte om niet iedere pagina weer ‘om te moeten slaan’.

Het laatste punt wat ik zou willen aankaarten is een ‘search’-functie. Leerlingen krijgen in de lesstof met behoorlijke regelmaat te maken met kernbegrippen en belangrijke termen. Digitalisering van de lesstof maakt het theoretisch ook stukken makkelijker om die begrippen in de tekst op te zoeken, waardoor men met een fysiek toetsenbord en Ctrl+F in een keer een bepaalde term of naam kan vinden in de tekst en vanuit dat punt verder kan lezen naar een antwoord op de gestelde vraag.

Dit alles binnen nu en 10 jaar? Makkelijk haalbaar, het moet alleen nog even doorgezet worden.

De missende naam uit de TS zou dus moeten zijn: 3XPER7

;)

@winnaars: gefeliciteerd! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08 07:38
Ik had in mn betoog meer aandacht voor de manier waarop de boekenindustrie zou veranderen, hoe makkelijk het zou worden om een boek te schrijven waardoor er vele originele en geweldige boeken zouden verschijnen. Of het collectief een verhaal schrijven en redacteren/corrigeren (soort opensource boeken schrijven ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Jarrean schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:17:
Of het collectief een verhaal schrijven en redacteren/corrigeren (soort opensource boeken schrijven ;))
Grappig, dat heb ik ook gebruikt, ongeveer dan. De mogelijkheid om uitbreidingen op verhalen te krijgen, zoals je ook add-ons kunt krijgen op games. Daarnaast heb ik het vooral op het interactieve karakter gegooid. Keuzes die je kunt nemen. In een horrorverhaal bijvoorbeeld, blijft de groep bij elkaar (slim) of gaan ze allemaal afzonderlijk op zoek (een echte no-no natuurlijk), waardoor je verhaal veranderd. Zegt het ene karakter in een ruzie iets wat hij niet meent of loopt 't met een sisser af, etc. Geeft tal van mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08 07:38
Frizzz schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:21:
[...]

Grappig, dat heb ik ook gebruikt, ongeveer dan. De mogelijkheid om uitbreidingen op verhalen te krijgen, zoals je ook add-ons kunt krijgen op games. Daarnaast heb ik het vooral op het interactieve karakter gegooid. Keuzes die je kunt nemen. In een horrorverhaal bijvoorbeeld, blijft de groep bij elkaar (slim) of gaan ze allemaal afzonderlijk op zoek (een echte no-no natuurlijk), waardoor je verhaal veranderd. Zegt het ene karakter in een ruzie iets wat hij niet meent of loopt 't met een sisser af, etc. Geeft tal van mogelijkheden.
Zo'n boek heb ik ooit wel eens gelezen heel wat jaren terug, was een kinderboek. Dat zou met een ebook wat handiger zijn dan "keuze 1: blader door naar pagina 73"oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Dus eigenlijk heb ik een verouderde visie.. haha! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46
Ik win nooit wat.

Die zin gaat de komende tijd even in de ijskast. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat ik niet win, maar allesinds proficiat aan degene die er 1tje krijgen :D vroeg kerstcadeautje ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenTimes
Frizzz schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:21:
[...]

Leuk idee die DLC voor boeken. Het nadeel is vaak dat het schrijven van boeken wat langer duurt dan het maken van een expansion en er vaak van uit wordt gegaan dat dit voor een appel en een ei kan worden gekocht ten opzichte van de aankoopprijs van het origineel.

Maar maakt niet uit, want wij hebben er nu 1. >:)

Do Android phones dream of electric iSheep? - D3 Hero: http://eu.battle.net/d3/en/profile/TenTimes-2313/hero/1848749

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Bedankt tweakers.net en bol.com! :) Ook gefeliciteerd andere winnaars! En voor de mensen die niet hebben gewonnen: Tweakers is aardig op dreef met prijsvragen de laatste tijd, dus wie weet win je de komende tijd alsnog wel iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:36
Dit was mijn inzending. Gebracht als redactioneel commentaar op de annoncering van iets nieuws in 2021. Het ging met name over de laatste paragraaf :-)
Jammer & aan de winnaars: van harte gefeliciteerd!

13/10/2021 REDACTIONEEL COMMENTAAR OP ANNONCERING E-WALLPAPER©

S@NY© Corporation heeft vandaag wereldwijd E-WallPaper© geannonceerd. Hieronder ons redactioneel commentaar.

E-INKT Een stukje historie
In het begin van het nieuwe millennium kwamen er consumenten producten op basis van E-inkt op de markt, waarvan de bekendste wel de E-reader was

Populair onder boekenlezers, maar de grote ‘boom’ is echter uitgebleven omdat niet snel daarna ook de Tablets (bv de Apple© IPAD1) op de markt kwamen.
Toch heeft E-inkt een aantal grote voordelen, terwijl de nadelen in de afgelopen 10 jaar bijna allemaal verdwenen zijn. Om met een nadeel te beginnen: kleuren. E-paper is eigenlijk altijd zwart/wit gebleven. De kleur-experimenten zijn altijd op vrij fletse kleuren blijven steken.
De voordelen zijn legio: scherp & zeer rustig beeld. Relatief lage kosten en een extreem laag energie gebruik: E-inkt gebruikt geen energie als het te tonen beeld niet veranderd! Een horloge met E-inkt display kan bv 10 jaar op één batterij werken. Daarbij is het flexibel: IndustrialTechnologyResearchInstitute kwam in 2013 met de oprolbare E-reader uit, zeer handig voor in het openbaar vervoer, hier ziet u een foto van de eerste Japanse versie.
In 2011 werd door S@NY de eerste E-poster© getoond, die in 2015 commercieel beschikbaar kwam.
En dan nu, 2021, E-WallPaper© (E-Behang©). Wat moet je er mee?

E-WallPaper
E-WallPaper© wordt geleverd als stroken van 3x0,80m. De aansturing van het behang vindt plaats door de intelligente plint, die op de grond of plafond ertegenaan gemonteerd moet worden. Montage is simpel: beschermlaag verwijderen, tegen vlakke muur drukken en plint erop klikken! De plinten zijn WIFI 802.11P compatible, dat betekend dat je PSP-NewTechnology© een PAPP© kunt downloaden en je E-WallPaper© kunt instellen.

De E-WallPaper PAPP
We hebben er helaas kort mee mogen spelen, maar wat we gezien hebben is veelbelovend. De PSP-NT App (PAPP) detecteert automatisch de hoeveelheid kamers, wanden en stroken. Je kunt aangeven welke gedeeltes van welke stroken gebruikt kunnen worden (E-paper achter boekenkasten en onder tafels is tenslotte niet zichtbaar). En de gedeeltes die je wilt gebruiken zijn in te stellen in zone’s. Je kunt in een zone MultiMedia laten zien, je kan informatie tonen van nieuwssites (bv Tweakers.net, Buienradar). Kattebelletjes achterlaten voor huisgenoten, boodschappenlijstjes. Waar ik persoonlijk het meest van gecharmeerd was, is de mogelijkheid om een boek te tonen. Ideaal op het toilet waar je voor je neus een boek of tijdschrift te zien krijgt. Versie 2 van de plint-software (beschikbaar in 2022) kan silhouetten & gestures herkennen, zodat je op het toilet gaat zitten en je gelijk het juiste boek op de juiste pagina te zien krijgt. Helaas af en toe met de melding: kom er vanaf, het eten staat klaar!

Antwoord voor alles?
Wij zijn al jaren wild enthousiaste fans van E-Inkt producten. We vonden toch nog één nadeel: als je dan straks op het toilet geniet van je E-WallPaper© boek, dan kan je het alleen nog maar jammer vinden dat E-paper niet voor alles geschikt is!
Afbeeldingslocatie: http://www.recyclethis.co.uk/wp-content/uploads/2009/10/oh-no-toilet-paper.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucia02
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-03 21:49
Gefeliciteerd winnaars! Ik zal nu toch gewoon naar de winkel moeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Moet eerlijk bekennen dat ik toch wel nieuwsgierig ben wie de gelukkige is waarvan de nickname onbekend is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Precies... als nick onbekend is, heeft diegene niet aan de deelnamevoorwaarden voldaan... :+
Oftewel, iedereen die niet een van de lucky 9 is, blijft dit topic nog wel paar weken F5'en.

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Zou ik die met de onbekende nick zijn? :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 23:22
tweaktubbie schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 00:56:
Precies... als nick onbekend is, heeft diegene niet aan de deelnamevoorwaarden voldaan... :+
Oftewel, iedereen die niet een van de lucky 9 is, blijft dit topic nog wel paar weken F5'en. omhoog schoppen in je myreact :(
^^ :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Er staat duidelijk dat alle winnaars zijn geïnformeerd, dus ook het persoon waar de nickname niet van bekend is lijkt me. Toch blijf ik erg benieuwd, omdat ook ik geen naam/achternaam in mijn profiel heb staan en ook mijn nickname niet in de mail heb vermeld. Enfin ik heb geen mail gehad dus ik denk dat ik het maar moet opgeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, dat is trouwens een goed punt.... want ik heb ook m'n nick niet vermeld in de mail. Maar goed, mijn e-mail adres in mijn profiel is gelijk aan het e-mail adres dat ik voor m'n dagelijkse correspondentie gebruik :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
eymey schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 12:01:
Hmm, dat is trouwens een goed punt.... want ik heb ook m'n nick niet vermeld in de mail. Maar goed, mijn e-mail adres in mijn profiel is gelijk aan het e-mail adres dat ik voor m'n dagelijkse correspondentie gebruik :)
Guess w'll never know ;) Had ook eigenlijk wel een frontpage item verwacht met een melding van de winnaars enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Niemand nog wat gehoord? Uitslag is al weer een week geleden. Nou ja.. ben gewoon veel te ongeduldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perkouw schreef:
Guess w'll never know ;)
Het is me opgevallen dat je al een paar keer een ;) gebruikt. Verdacht ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Frizzz: Hier inderdaad ook nog niks gehoord. Volgens de tweakers.net crew kan het best lang duren (aangezien dit niet direct het reguliere order proces in gaat maar via marketing). Zou het ook wel graag weten ivm. eventueel thuis blijven maar goed, dit is waar we het voorlopig mee moeten doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:56:
[...]

Het is me opgevallen dat je al een paar keer een ;) gebruikt. Verdacht ... ;)
Hahaha, was het maar zo. Maar nee ik blijf gewoon erg benieuwd wie het onbekende persoon is, waarom weet ik eigenlijk ook niet gezien alle winnaars toch zijn geïnformeerd. Binnenkort anders weer een actie ? hahaha :+

En voor de mensen die gewonnen hebben. Tja het wachten duurt nu eenmaal altijd met dit soort dingen, helaas nooit wat gewonnen maar ach dat is nu eenmaal zo met dit soort zaken. Geduld is een schone zaak. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
Ik denk dat we even moeten wachten omdat we er eentje krijgen met een nieuwe firmware. Denk niet dat het de bedoeling is dat er 20 negatieve reviews geschreven gaan worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja.. dan mogen ze dat wel ff melden :P. Ik vind het wel apart dat we van bol.com helemaal geen bericht krijgen dan :).

Trouwens, ik weet (als ik een review schrijf) toch wel onderscheid te maken tussen wat nog een bug is en wat echt kenmerkend is voor een apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
Op Tweakers.net kun je nog wel wat begrip voor bugs verwachten. Maar als je daar met 20 reviews op Bol.com mee aan komt zetten, dan haken er nogal wat potentiële kopers af lijkt me.

Ik snap het dan ook wel, maar de stilte is inderdaad een beetje ongemakkelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Lekker is dat. Ik hoop dat we een goede variant krijgen. Lijkt me in elk geval dat Sony dit z.s.m. wil oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem_liu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-04 08:21
Dit was mijn inzending:

Ik open mijn ogen en zie mannen in witte pakken om me heen staan. Mijn
ogen moeten nog wennen aan het licht en mijn oren aan het geluid. Het
doffe geluid wordt steeds herkenbaarder en ik identificeer het als
applaus. Ik krijg wat kleding en een e-Reader in mn handen gedrukt en
wordt na een warme maal op pad gestuurd.
Het is 2021, maar er lijkt weinig te zijn veranderd, behalve hoe men
leest. e-Readers zijn niet meer weg te denken uit het straatbeeld.
Daar waar voorheen nog Metro en Spits! uitdelers stonden, staan nu
mensen met een curieus apparaatje. De forenzen snellen langs deze
personen en halen ondertussen hun e-Reader langs het sinister ogende
apparaat. Het lijkt op een snelle drugsdeal, maar dan legaal en zonder
drugs.

Uit nieuwsgierigheid probeer ik hetzelfde te doen. Als ik op mijn
e-Reader kijk dan zie ik daar de digitale versie van de Spits!
Ik wandel verder door het Centraal Station. Ook hier is weinig
veranderd. Stiekem had ik gehoopt op bewegende 3D reclame zuilen die
je persoonlijk aanspreken, maar in plaats daarvan kan je nu je
e-Reader langs de zuil halen en je krijgt een digitale pagina te zien
met informatie over het geadverteerde product.
Gedesoriënteerd ben ik naar de Grande Café gegaan om rust in mijn
hoofd te krijgen. Daar bestel ik een koffie en ben gaan zitten op de
plek waar ik 10 jaar geleden zo graag zat. Met mijn rug naar een hoek
zodat ik goed overzicht had over de ruimte en de bezige mensen.

Nog voordat mijn koffie genoeg afgekoeld was om de eerste slok te
kunnen nemen begon m'n e-Reader om mijn aandacht te vragen. Ik keek op
mijn e-Reader en zag het menu van de Grande Café. Ook waren er
diverse tijdschriften te lezen die de Grande Café mij aanbiedt. Dit is
wel een goed moment om het nieuws te lezen.
Mijn koffie is op en de krant is uit. Daarom besloot ik om verder te
neuzen in de winkeltjes die nu in het Centraal Station zijn. Als ik
langs de schappen loop dan zie ik mijn e-Reader schreeuwerig de
productinformatie vertonen. Als je de prijzen wil weten dan moet je
wel kijken. De schappen zijn namelijk verder leeg van enige
informatie. Er staat slechts 1 exemplaar van het product ter display
achter een glazen raampje.

Ik had shampoo, douchegel en tandpasta nodig. Om deze producten te
kopen moest ik ze via mijn e-Reader in mijn digitale winkelmandje
stoppen. Eenmaal bij de kassa aangekomen stonden mijn producten al
klaar in een plastic zakje. Betalen deed ik door mijn e-Reader langs
de daarvoor bestemde oppervlakte te halen. Het afgeschreven bedrag
stond duidelijk op mijn scherm.

De e-Reader heeft het leven van de toekomst gemakkelijker gemaakt. Ik
ben echter teleurgesteld dat de milieuonvriendelijke plastic zakjes
nog steeds bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenTimes
Erg leuk die grapjes erin. Ik had ongeveer hetzelfde idee met apparaten waarmee je de krant op je e-reader krijgt. Die vinding over de prijzen op je e-reader vindt ik erg origineel, al had je op die manier ook verder kunnen gaan en augmented reality in de e-reader op te nemen.

Mijn stuk was wat minder een situatie, en wat meer een samenvatting over de mogelijkheden van de e-reader op verschillende locaties.

Betekend dat begin dat je net wakker bent gemaakt nadat je 10 jaar bent ingevroren? Smells like Futurama :P

[ Voor 11% gewijzigd door TenTimes op 08-11-2011 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem_liu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-04 08:21
Metalslave666 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 10:58:
Erg leuk die grapjes erin. Ik had ongeveer hetzelfde idee met apparaten waarmee je de krant op je e-reader krijgt. Die vinding over de prijzen op je e-reader vindt ik erg origineel, al had je op die manier ook verder kunnen gaan en augmented reality in de e-reader op te nemen.

Mijn stuk was wat minder een situatie, en wat meer een samenvatting over de mogelijkheden van de e-reader op verschillende locaties.

Betekend dat begin dat je net wakker bent gemaakt nadat je 10 jaar bent ingevroren? Smells like Futurama :P
Cryo is inderdaad de indruk die ik wilde geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenTimes
Nou, welterusten dan maar vast :D

Ik lees net dat de e-reader verstuurd zijn, dus nog maar heel even wachten. Hebben ze snel gedaan met die nieuwe firmware.

Nu maar hopen dat het niet de tweede firmware versie is waar nog steeds veel bugs in zitten.

[ Voor 77% gewijzigd door TenTimes op 08-11-2011 15:47 . Reden: Nieuws!!!!! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
Metalslave666 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:45:
Nou, welterusten dan maar vast :D

Ik lees net dat de e-reader verstuurd zijn, dus nog maar heel even wachten. Hebben ze snel gedaan met die nieuwe firmware.

Nu maar hopen dat het niet de tweede firmware versie is waar nog steeds veel bugs in zitten.
Hebben ze snel gedaan met die nieuwe firmware? Waar heb je vandaan dat Bol.com met verzenden van de e-readersheeft gewacht op nieuwere firmware? Reken er maar niet op dat er een gloednieuwe (nog niet voor de rest te downloaden) firmware-versie op staat hoor. Het zal gewoon de versie zijn die nu ook gewoon in de winkel ligt. Dat het een kleine twee weekjes heeft geduurd voordat ze verzonden zijn heeft eerder te maken met gewoon de werkwijze bij bol.com, waarbij er nu 20 gratis e-readers verzonden moeten worden (wat via diverse personen loopt en allemaal handmatig ingevoerd moet worden).

Maar goed, ze zijn nu wel verzonden :D

[ Voor 10% gewijzigd door DarkFly op 08-11-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inderdaad! Ik wacht met spanning af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
IK HEB 'M GEWONNEN!! Vandaag binnengekregen :) helemaal super blij ermee!! Komt érg goed van pas vooral omdat ik van de week besloten heb om toch maar weer met m'n Windows 2008 certificering bezig te gaan. Nu hopen dat ik de ebooks van Microsoft ook op de ereader kan zetten ;) maar vooralsnog *erg* fijn!! Had echt niet verwacht dat ik zou winnen en had eerlijk gezegd ook niet meer bij deze post gekeken; maar een hele prettige verrassing nonetheless!

Heb nu 2 ukkies om me heen rennen, die userreview ga ik op m'n gemak de komende dagen opstellen!

[ Voor 28% gewijzigd door DigitalExorcist op 09-11-2011 17:23 . Reden: laatste stukje ]

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

• TenTimes
Er staat geen nieuwe firmware op. Ik had zelfs nog de eerste variant van de firmware, dus nu afwachten hoe het touchscreen zich gaat houden.

Er werd geopperd dat er nieuwe firmware op moest komen en dat dit de reden was waarom levering zo lang duurde.

Is trouwens al bekend wie nu de onbekende winnaar is?

Bij mijn inside out boek over Windows server 2008 van Microsoft zit een cd met het boek als PDF. Dit zou de reader ook moeten ondersteunen, maar dit heb ik nog niet getest.

[ Voor 59% gewijzigd door TenTimes op 10-11-2011 13:04 ]

• DigitalExorcist
@Metal : ik heb de originele Microsoft boeken (en een halve boekenplank met de 70-6xx boeken van Windows 2008) met de CD's; is volgens mij inderdaad PDF maar het werkt subliem. Lettertjes worden wel héél erg klein, die automatische terugloop van tekst werkt binnen PDF volgens mij namelijk niet.. maar het is door het scherpe schermpje best leesbaar.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenTimes
Handig. Ik zie zelf erg slecht (40% met lenzen) dus als alles erg klein wordt heb ik hier nog niks aan. En zonder automatische terugloop van de tekst ga ik echt geen 1300 bladzijden lezen door de hele tijd de zinnen af te scrollen. Zeker niet aangezien je dan door het verversen van het scherm bijna een epileptische ervaring krijgt ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Ik heb nog niet alles kunnen testen maar wellicht staat er nog ergens een optie waar ik wel iets mee kan. Ik had verwacht dat ie bij het inzoomen in een document via zo'n swipe-beweging óók die terugloop zou doen, maar dat lijkt niet zo te zijn. Het vergroten van het font past wel die terugloop aan. Moet ik nog even uitproberen vanavond.

Heb m'n eerste boek gelezen ("1984" van Orwell, stond al een tijdje op m'n must-read lijst) en nu met het aangekochte boek bezig dat ik via het winnen van de prijsvraag hier kon kopen.

Overigens heeft mijn T1 óók last van die freeze-bug. Tot nu toe 2x gebeurd, vrij kort na elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenTimes
Ik heb er nog geen last van gehad, maar heb nog geen 100+ pagina's gelezen. Misschien moet je je bevindingen ook even melden in de tread die over de bugs in de PRS-T1 gaat. Dan is het straks ook duidelijk voor Sony. Je kunt hier ook aangeven welke firmware je hebt, want het schijnt dat er twee versies zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het verschilt volgens mij gewoon heel erg per PDF in hoeverre het mogelijk is om de flow en de fontgrootte van PDF'jes aan te passen. Bjj een 'nette' PDF is dit mogelijk, bij PDF's die bv. als print-job richting een pdf-printer zijn vervaardigd waarschijnlijk niet.

Bij e-pub boeken is de mogelijkheid om de lettergrootte te veranderen iig subliem.

Zelf zie ik links 4% en rechts 18% (incl. bril) en ik heb lezen nooit leuk gevonden (te veel 'scrollen' met m'n hoofd in boeken) maar dit zou nog eens kunnen veranderen ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Metalslave666 schreef op maandag 14 november 2011 @ 12:17:
Ik heb er nog geen last van gehad, maar heb nog geen 100+ pagina's gelezen. Misschien moet je je bevindingen ook even melden in de tread die over de bugs in de PRS-T1 gaat. Dan is het straks ook duidelijk voor Sony. Je kunt hier ook aangeven welke firmware je hebt, want het schijnt dat er twee versies zijn.
Wat zou eigenlijk de nieuwste firmware versie moeten zijn? Is dat bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenTimes
eymey schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:22:
Het verschilt volgens mij gewoon heel erg per PDF in hoeverre het mogelijk is om de flow en de fontgrootte van PDF'jes aan te passen. Bjj een 'nette' PDF is dit mogelijk, bij PDF's die bv. als print-job richting een pdf-printer zijn vervaardigd waarschijnlijk niet.

Bij e-pub boeken is de mogelijkheid om de lettergrootte te veranderen iig subliem.

Zelf zie ik links 4% en rechts 18% (incl. bril) en ik heb lezen nooit leuk gevonden (te veel 'scrollen' met m'n hoofd in boeken) maar dit zou nog eens kunnen veranderen ook :+
Ik heb zelf nystagmus dus dat betekend dat mijn ogen onwillekeurig heen en weer gaan, dus ik hoef mijn hoofd niet eens te bewegen :+ . Die verandering van lettertype grootte is iid geweldig, alleen valt het me op dat de hoeveelheid pagina's niet wordt aangepast. Ik heb de 3e grootte van lettertypes maar krijg nu al pagina 1-2 te zien. Als je nog grotere lettertypes kiest, kun je straks niet meer exact zeggen waar je was na een freeze en reboot.

Voor die resizing in PDF's zou ik eens moeten navragen bij mijn vriendin. Die is Adobe gecertificeerd InDesign deskundige en weet meer over PDF's dan ik. Ik zal dit ook zeker even gaan testen, want dit moet zeker wel in de review.

Wel vindt ik het scherm extreem rustig kijken en bijna geen verschil hebben met echt papier/boek. Het enige waar je goed merkt dat je tegen een scherm aan kijkt, is het moment dat de zon op het scherm valt. Dan glimt het scherm wat meer dan papier.
eymey schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:22:
[...]

Wat zou eigenlijk de nieuwste firmware versie moeten zijn? Is dat bekend?
Kijk hier maar eens. Hier kun je aangeven wat voor problemen je hebt met welke soort firmware. Je kunt de firmware versie opzoeken bij instellingen > info over apparaat (of iets dergelijks). Het valt me op dat problemen gemiddeld tussen de 100 en 150 bladzijden lezen voorkomen. Daarna met grotere regelmaat.

[ Voor 12% gewijzigd door TenTimes op 14-11-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Metalslave666: Hehe.... naast mijn afwijking (netvlies/maculaprobleem als gevolg van toxoplasmose infectie toen mijn moeder in verwachting was van me, maar dat terzijde) heb ik dus ook nog nystagmus. Heb er zelf gelukkig geen last van (hersenen compenseren het zeker :D ) maar bij andere mensen die me nog niet/slecht kennen wekt het wel eens vragen op :+

Ben wel heel benieuwd wat je vriendin m.b.t. die PDF's te vertellen heeft! ;). Wellicht kunnen jullie experimenteren wat de reader wel goed kan schalen en flowen en wat niet :P

Dat van die paginanummers herken ik wel, maar vind ik niet zo'n probleem. Vind het eigenlijk zelfs wel fijn. Op die manier, als je met anderen over een bepaald boek praat, heeft iedereen altijd gelijke paginanummering onafhankelijk van de lettergrootte waarop mensen lezen.

Ik zal vanavond eens zien welke firmware ik draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenTimes
eymey schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:10:
@Metalslave666: Hehe.... naast mijn afwijking (netvlies/maculaprobleem als gevolg van toxoplasmose infectie toen mijn moeder in verwachting was van me, maar dat terzijde) heb ik dus ook nog nystagmus. Heb er zelf gelukkig geen last van (hersenen compenseren het zeker :D ) maar bij andere mensen die me nog niet/slecht kennen wekt het wel eens vragen op :+

Ben wel heel benieuwd wat je vriendin m.b.t. die PDF's te vertellen heeft! ;). Wellicht kunnen jullie experimenteren wat de reader wel goed kan schalen en flowen en wat niet :P

Dat van die paginanummers herken ik wel, maar vind ik niet zo'n probleem. Vind het eigenlijk zelfs wel fijn. Op die manier, als je met anderen over een bepaald boek praat, heeft iedereen altijd gelijke paginanummering onafhankelijk van de lettergrootte waarop mensen lezen.

Ik zal vanavond eens zien welke firmware ik draai.
LOL, ik kom niet zo heel vaak mensen tegen die hetzelfde hebben als mij (alleen bij Sensis). Ik moet het ook vaak uitleggen omdat mensen dan denken dat ik hun ideeen alleen aan het afkraken ben :+ . Ik kan trouwens mijn hoofd maar met moeite stil houden (beide handen tegen de zijkand van mijn hoofd) en kan mijn ogen helemaal niet stil houden. Een neef van mij heeft een lichtere variant en die kan dat wel. Bij mij is de aandoening trouwens erfelijk dus misschien is dat het verschil.
Mijn vriendin wilde de e-reader ook erg graag (ben hem nog net niet kwijt :P ) dus ik zal haar dat wel even laten testen. Ik zal haar wel even wat test PDF's laten maken.

Ik had trouwens nog niet op die manier over de paginanummering gedacht, maar als ik een pagina terug wil vinden is het onhandig en meestal als ik het met andere mensen over een boek heb, gaat het vaak over wat er op een bepaald moment gebeurt in het boek ipv paginanummers. Natuurlijk is het bij een technisch handboek wel weer handig dat je kunt aangeven op welke pagina je een bepaalde oplossing kan ivnden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Ervaringen met de reader kunnen in De Sony PRS-T1 e-reader. Hier graag alleen over de actie zelf.
Pagina: 1 2 3 Laatste