Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 21:00

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Topicstarter
In samenwerking met Bol.com kan Tweakers.net maar liefst twintig e-readers weggeven. Om kans te maken op een van de kersverse Sony PRS-T1 e-readers dienen deelnemers hun visie over digitaal lezen in te sturen.

De Sony E-Reader PRS-T1 zal vanaf oktober beschikbaar zijn en wordt onder meer geleverd door Bol.com. De PRS-T1 moet de bestaande PRS-350 en PRS-650 gaan opvolgen en beschikt over een 6"-display. Het e-ink-display met een resolutie van 800x600 pixels en zestien grijswaarden ondersteunt multitouch-vingerbewegingen. Onder andere 'pinch-to-zoom'-bewegingen kunnen worden uitgevoerd om te kunnen in- en uitzoomen op de tekst.

De webwinkel wil de introductie van deze e-reader inluiden met een flinke useractie op Tweakers.net door twintig exemplaren weg te geven compleet met tien euro kooptegoed. Om hier kans op te maken, is er dit keer meer nodig dan een simpele loterij.

De opdracht
Om kans te maken op een van de twintig e-readers, stuur je jouw visie op hoe digitaal lezen er over tien jaar uitziet naar ereader@tweakers.net. Je inzending mag bestaan uit maximaal tekst (maximaal 500 woorden), beeld, video of iets anders dat virtueel in onze digitale brievenbus past. Als je bang bent dat je mail te groot wordt, dan zorg je dat jouw visie op een andere manier vanuit je mail te bekijken is. De winnaars worden geselecteerd op basis van originaliteit, creativiteit en uiteraard een vleugje geluk. We zouden tevens graag lezen waarom jij vindt dat je een e-reader moet winnen.

Spelregels
- Deelnemen kan tot en met 13 oktober 2011, 23.59 uur
- In de mail vermeld je je volledige naam, adres, woonplaats en telefoonnummer
- Onvolledige inzendingen dingen niet meer mee
- Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd
- Binnen drie weken na ontvangst van de e-reader schrijft een winnaar een userreview op Tweakers.net en publiceert hij daarvan een samenvatting op Bol.com

Winnaars
De winnaars zijn:

willem_liu
martijnsk87
MHopman
Metalslave666
EcoR
jaapengel79456
eymey
Frizzz
NotDisclosed
CUnknown
Koekje
Sir_Hendro
AnnieW
Chr0nicle
DarkFly
TEAMIKKE
ribbekassie
jp.untd
LieveNiels

Van één winnaar is ons de nickname onbekend. Alle winnaars zijn geïnformeerd en krijgen hun prijs toegestuurd.

[ Voor 8% gewijzigd door Wilbert de Vries op 26-10-2011 13:58 . Reden: Winnaars bekendgemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 12:57

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Leuk! Even lekker de creativiteit los laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Verstuurd! :)

[ Voor 7% gewijzigd door dadj op 03-10-2011 08:35 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk initiatief. Count me in. Hoeveel volk zou er zoal deelnemen aan zulk wedstrijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om kans te maken op een van de twintig e-readers, stuur je jouw visie over digitaal lezen over tien jaar naar ereader@tweakers.net. Je inzending mag bestaan uit maximaal tekst (maximaal 500 woorden), beeld, video of iets anders dat virtueel in onze digitale brievenbus past. Als je bang bent dat je mail te groot wordt, dan zorg je dat jouw visie op een andere manier vanuit je mail te bekijken is. De winnaars worden geselecteerd op basis van originaliteit, creativiteit en uiteraard een vleugje geluk. We zouden tevens graag lezen waarom jij vindt dat je een e-reader moet winnen.
Over tien jaar?

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2011 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:37

D4NG3R

kiwi

:)

Dat staat er toch :+?

Vanmiddag misschien even met Photoshop aan het werk, als ik meedoe verwacht dan wat leuks :) .

Edit: @Hieronder, ah so. Misschien is het handig om er dan zoiets van te maken:
stuur je jouw visie over "digitaal lezen over tien jaar" naar
Moet die "Je" er trouwens niet uit?

[ Voor 30% gewijzigd door D4NG3R op 03-10-2011 09:09 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
D4NG3R schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 08:57:
[...]

Dat staat er toch :+?

Vanmiddag misschien even met Photoshop aan het werk, als ik meedoe verwacht dan wat leuks :) .
Ik denk dat hij bedoeld dat je de inzending pas over 10 jaar hoeft in te sturen ;)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

D4NG3R schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 08:57:
[...]

Moet die "Je" er trouwens niet uit?
Om kans te maken [...] stuur je (jouw visie) naar [...]. Nee dus. ;)

Ontopic: ik zal eens een poging wagen, indien tijd over.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

De zin iets minder dubbelzinnig gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Hey wat leuke actie! Hier ga ik zeker aan deelnemen :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnsk87
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-08 14:00
Wat een geweldig leuk initiatief. Ik heb gelijk een stuk ingestuurd. Succes iedereen die meedoet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Om 9,50 begonnen., om 10,09 verstuurd.

500 woorden was een beetje (veel te) weinig, ik weet dat ik daar erg ruim overheen ben gegaan, met zeker 750 woorden. Ik hoop dat men gezien mijn inspirerende, bevlogen, spontane inzending - :+ - clementie heeft en desnoods redactioneel bijvoeglijke naamwoorden schrapt om mij inzending mee te laten doen.

Maar, het was het waard, ik heb lekker zitten typen. :P

[ Voor 42% gewijzigd door Ramzzz op 03-10-2011 10:16 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

10 dagen de tijd, hmm *simmeh gaat creativiteit loslaten* :)

Leuke actie weer!

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Leuke actie :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenTimes
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-09 12:27
Wat een leuke actie zeg. Was wel interessant om eens te bedenken wat de mogelijkheden van de e-reader kunnen zijn. 500 woorden was wat aan de krappe kant, maar ik snap ook wel dat ze niet uren bezig willen zijn per inzending.

Die tien jaar aanduiding was trouwens wel grappig :D

Inmiddels inzending verstuurd. Nu maar hopen....

[ Voor 8% gewijzigd door TenTimes op 03-10-2011 13:32 ]

Do Android phones dream of electric iSheep? - D3 Hero: http://eu.battle.net/d3/en/profile/TenTimes-2313/hero/1848749

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
En done! :)

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 16:15
Same here! Ongeacht of ik win of niet, het was zeker interessant om mijn (duidelijke) visie eens te kunnen ventileren.

@organisatie: Ik hoop dat het geen probleem is dat ik mijn t.net username niet heb vermeld in de e-mail? :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 09:25

Frituurman

Mjam!

Leuke actie.. uiteraard ga ik weer meedoen.. maar ach.. dat doen tigduizend andere tweakers ook! :(

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:58

lordsnow

I know nothing

Op de FP staat "Deelnemers moeten hun visie inzenden op hoe digitaal lezen er over tien jaar uitziet én een userreview achterlaten op Tweakers.net."

Over dat laatste wordt in dit topic niet gesproken. Mag dit een al bestaande user productreview zijn, of moet je een nieuwe review schrijven?

@Kahlan: Jemig, ik heb daar echt 3x overheen gelezen (om te controleren of het er nou echt niet in stond) voordat ik poste. Tijd voor een nieuwe bril.

[ Voor 21% gewijzigd door lordsnow op 03-10-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kahlan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 22:16
lordsnow schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:46:
Op de FP staat "Deelnemers moeten hun visie inzenden op hoe digitaal lezen er over tien jaar uitziet én een userreview achterlaten op Tweakers.net."

Over dat laatste wordt in dit topic niet gesproken. Mag dit een al bestaande user productreview zijn, of moet je een nieuwe review schrijven?
Er staat toch
- Binnen drie weken na ontvangst van de e-reader schrijft een winnaar een userreview op Tweakers.net en publiceert hij daarvan een samenvatting op Bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Ingestuurt *O* ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 23:43
Helaas laat ik deze actie overgaan. Ik ben totaal niet creatief en fantasie heb ik ook niet. Toch jammer dat dat een voorwaarde is van deze actie, je sluit namelijk een grote groep gebruikers van Tweakers.net uit op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twcm
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-08 19:03
Hee Friggler,
ik ben autist, niet creatief, etc, etc, maar dat wil niet zeggen dat ik niet een poging waag.
Niet geschoten is altijd mis.
Wat ik me wel afvraag: worden de inzendingen intellectueel eigendom van Tweakers of Bol? Of blijft een "idee" wel van mijzelf?

Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

twcm schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:58:
Hee Friggler,
ik ben autist, niet creatief, etc, etc, maar dat wil niet zeggen dat ik niet een poging waag.
Niet geschoten is altijd mis.
Wat ik me wel afvraag: worden de inzendingen intellectueel eigendom van Tweakers of Bol? Of blijft een "idee" wel van mijzelf?
Inderdaad, dat schoot ook nog wel door me heen alvorens ik op 'versturen' drukte.

Ik heb nergens getekend voor een ge/misbruik van mijn intellectuele eigendom. Er staat helemaal niets over in wat voor voorwaarden of 'kleine lettertjes' dan ook die ik van tevoren heb gelezen. ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwibus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-08 14:55
Mensen toch... "Intellectueel eigendom"... Ga dan patent aanvragen voor je idee en tracht om miljonair te worden op eigen kracht.

Het is een leuke prijsvraag en er is Tweakers.net wellicht weinig aan gelegen om met 'jouw' idee de markt op te gaan. Bol.com is alleen geïnteresseerd in een realistische review. Dergelijke reviews zijn goud waard en op Tweakers.net vind je over het algemeen zeer serieuze reviews! Ik kan mij de samenwerking tussen Bol.com en Tweakers.net goed voorstellen, dat is een staaltje gerichte marketing.

Mooi om daar als mede-tweaker eventueel van te kunnen profiteren, normaliter geven wij alleen maar 'gratis' reviews weg ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenTimes
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-09 12:27
Ramzzz schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:12:
[...]

Inderdaad, dat schoot ook nog wel door me heen alvorens ik op 'versturen' drukte.

Ik heb nergens getekend voor een ge/misbruik van mijn intellectuele eigendom. Er staat helemaal niets over in wat voor voorwaarden of 'kleine lettertjes' dan ook die ik van tevoren heb gelezen. ;)
Wat mij betreft mogen ze alle ideeen van mij gewoon gebruiken (open-source :P ). Als iedereen dit nou zou doen, dan krijg je niet van die zeik rechtszaken zoals Apple vs. the world. Uiteindelijk worden de producten hier alleen beter van. Ik hoef alleen een vermelding voor het opkomen met het idee.

(Ik snap dat men zijn eigendommen moet beschermen, maar soms gaat het wel erg ver)
Ramzzz schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:33:
Wow, tweakers die de ;) niet begrijpen. 8)7
Ik snap hem wel, maar dit was meer een verklaring van dat ze al mijn ideeen mogen gebruiken. Dit was ook meer bedoelt als een statement tegen al die rechten/patent rechtzaken.

[ Voor 17% gewijzigd door TenTimes op 03-10-2011 15:08 ]

Do Android phones dream of electric iSheep? - D3 Hero: http://eu.battle.net/d3/en/profile/TenTimes-2313/hero/1848749

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Wow, tweakers die de ;) niet begrijpen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voila meegedaan.

Winnen zou leuk zijn want ben al een tijdje geïnteresseerd in e-readers maar vind het wel eens leuk om mijn visie erop te kunnen neerpennen in de hoop dat ze ooit uitkomt.

Maar oef 500 woorden dat is puzzelen ze ^^ daar ga je zo makkelijk overheen :D

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvZ
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-08 23:46

JvZ

Coole actie, ik heb zojuist ook wat ingestuurd. Ben zeer benieuwd naar de geschreven stukken van alle winnende inzenders. Weet iemand of dit gepubliceerd gaat worden? Op T.net of wat dan ook? Mocht een admin dit lezen en weten, evt. interessant om in de startpost te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkblaster
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-12-2022
ik heb mijn deelname net opgestuurd en ik vond het leuk om te doen! uiteraard ben ik benieuwd of ik gewonnen heb, 20 prijzen is best wel een aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie02
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 17:16
En ingestuurd, alleen tekst dan.
Beeld/video is niet zo mijn ding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:02
Ik heb ook mijn visie ingestuurd en @tweaker met intellectueel eigendom-paranoia, doe eens normaal, je MOET niet meedoen, het mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:08

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Check, sent! :D

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutley69
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Er is geen toekomst voor e-readers, zo eenvoudig is dat. Binnen 10 jaar wordt de info gewoon via een electrode (mogelijks op een plaats waar 't iets minder luxeus is?) ingepompt. Dus afvoeren die wedstrijd ) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:54

mrc4nl

Procrastinatie expert

over tien jaar,is koffiedik kijken.Maar mijn glazen bol zegt dat er nog steeds papieren magazines zijn die ik dan nog steeds koop+lees :)
kranten doen mu nu al niets en literatuur is ook niets voor mij. heb geen e-reader nodig. :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:32

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Nu ben ik echt geen lezer en toch heb ik een goed idee voor e-readers over tien jaar.
Dan loop ik wel tegen twee problemen aan.
Het idee is dan niet meer van mij en het schrijven van een userreview zal niet lukken omdat ik geen lezer ben.
Dat wordt een andere manier zoeken om het idee veilig naar buiten te brengen.
Misschien is het al door een ander ontdekt.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik heb ook meegedaan. Ik had hier wel wat ideeen over en die heb ik gewoon even in tekst op papier gezet. Geen fancy dingetjes.. ;)

En al win ik er geen eentje, het was best even leuk om zo een stukje te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
ik ben lekker bezig ermee, ik probeer aan het einde van de week mijn inzending in te sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:31
Leuke actie _/-\o_

Veel succes gewenst aan een ieder :)

[ Voor 51% gewijzigd door detulp050 op 04-10-2011 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga hier morgen eens iets mee doen, ik heb wel een idee-tje..
Maar een visie moet ik nog goed over nadenken haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen81
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 20:06
Inderdaad erg leuke aktie, leuk om überhaupt al over mogelijke toekomstscenario's na te denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NivardHerijgers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-09 13:04
Ik doe mee, zou een mooie prijs zijn waarmee ik wat gemakkelijker door mijn literatuurlijst heen kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Zo ik heb mijn brainfart ook even ingezonden. Ik ben toevallig net een overweging aan het maken om een ereader aan te schaffen dus dit zou mooi uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:21
Ik heb ook een inzending gedaan. Ik hoop dat ik geen gelijk krijg, maar toch win :)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hariama
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-01-2022
Ziezo, inzending verzonden; eventjes de rariteiten der geest op digital paper gezet, en daar toch al enorm veel plezier aan beleeft! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je inzending mag bestaan uit maximaal tekst (maximaal 500 woorden), beeld, video of iets anders dat virtueel in onze digitale brievenbus past.
Leuk, is er ook een maximale grootte van het e-mailtje, voordat jullie spamfilter(s) of mailserver(s) gaan bokken over de grootte, mocht men bijvoorbeeld een video op willen sturen? :)

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 10-10-2011 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 18:42:
Leuke actie!

Hoe strikt is die 500 woorden? Ben er een beetje over heen gegaan maar is wel een mooi verhaal geworden...Inhoud lijkt me het belangrijkste toch?
Toch wel strikt, hoop ik. ;) "Max 500" leek me niet zo ingewikkeld te interpreteren en ik heb mijn best gedaan er onder te blijven. Meer woorden maakt het verhaal vast mooier maar als je dat 1x door de vingers ziet moet je alles goedkeuren.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
kan je die arme redactie tot niet aan doen al die semi geniale oersaaie emails van 3 A4'tjes

Vraag me sowieso af in hoeverre ze überhaupt de emails gaan doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:42
Zojuist mijn inzending ingestuurd! Leuke actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Laatst online: 14:34
Ik heb eens lekker creatief gedaan, een leuk verhaaltje getypt, van rond de 400 woorden, en als bonus een leuk plaatje.

Ben benieuwd!

Succes allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Laatst online: 11:56

liberque

Vrijzinnig!

Mjah... ik weet dat het niet het handigst is, maar ik wil toch altijd bij zulke prijsvragen mijn inzending delen. Meestal winnen echter de plaatjes en de knutselwerkjes: dus wat maakt het dan ook uit. Hier mijn inzending. Feel free to dish it :)

Bi directioneel lezen: De unificatie van creativiteit en commercialisatie.
Sober doet Willem de deur dicht. Wat een nare mensen op zijn werk. Hij ploft op de bank en zwaait met een gebaar zijn televisie aan. Na een paar keer knipperen met zijn ogen heeft hij de twaalf belangrijkste zenders alweer gehad. Hij snapt niet dat zijn ex-vrouw dag-in-dag-uit urenlang naar het apparaat had weten te turen. Het 25e seizoen van Goede Tijden Slechte Tijden, de bejaarde Carlo en Irene in hun eigen remake van Benidorm Bastards en om dan nog maar te zwijgen van de zoveelste talentenjachtshow. Nee, de televisie zou hem deze avond niet kunnen bekoren.

Met moeite wurmt Willem zich daarop uit de bank. Hij loopt naar zijn bureau en grijpt naar zijn Rolobook. Met het apparaat in de hand beweegt hij zich naar de slaapkamer, kleedt zich uit en kruipt lekker onder de dekens. De Rolobook wordt uitgerold, waarop Willem naarstig op zoek gaat naar een nieuw interessant boek. Dit blijkt nog geen eenvoudige opgave.

Sinds de Rolobook automatisch alle uitgekomen boeken vertaald naar het Nederlands en hierdoor duizenden boeken per dag te lezen zijn, is het aanbod nogal overweldigend te noemen. Willem heeft daar helemaal geen zin in en zet daarom zijn Rolobookscanner aan. Hij kijkt daarop naar het kleine lampje dat op het apparaat oplicht en enkele seconden later krijgt Willem een boek voorgeschoteld dat precies bij zijn stemming past. Over de kosten hoeft hij zich geen zorgen te maken: zodra je immers de Rolobookscanner gebruikt is ieder boek gratis te lezen.

In de daarop komende uren leest hij gretig. Het is een sciencefiction verhaal en het duurt dan ook niet lang voordat Willem zo verdiept is in zijn boek dat hij zich in een heuse ruimteoorlog waant. Het hoofdpersonage van het verhaal is een heroïsch persoon die verschillende antagonisten moet uitschakelijken, een koningin redden en daarbij de Aarde van de ondergang moet redden. Inmiddels is het al twaalf uur geworden en hoewel hij wel verder zou willen lezen moet hij nu toch echt gaan slapen. Hij zet zijn Rolobookscanner uit, vouwt zijn Rolobook op en gaat slapen.

De volgende dag is Willem weer vroeg uit de veren. Hij drinkt zijn koffie, eet zijn ontbijt en laat zich door zijn auto vervoeren naar zijn werk. Nadat hij wederom onaangenaam behandeld is door een paar vervelende klanten verzucht hij zich en begint uit te kijken naar zijn Rolobook. “Hoe zou het aflopen?”, vraagt hij zich af en hij kan dan ook bijna niet wachten om het uit te lezen. Na een paar uur zwoegen komt hij terug op het kantoor. Daar wacht hem een e-mail van Warner Bros.

“Beste heer W. de Zwijger. Dank u voor het lezen van ‘Ruimtemissie Alpha”. De Rolobook-centrale heeft uw interpretatie van het boek gekozen als bron voor een verfilming. Wij verzoeken u daarom dan ook het boek zo snel mogelijk uit te lezen. Met vriendelijk groet, Warner Bros. “. “Fijn”, denkt Willem, “Dan is er eindelijk iets goed op TV”.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Uitschakelijken? Je hebt iig een nieuw woord uitgevonden! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Laatst online: 11:56

liberque

Vrijzinnig!

Omg... lol

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ik heb mijn eigen tekst bij nader inzien toch maar gedownsized naar 499 woorden... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08 07:38
Ik heb mijn aanschaf van een ereader even in de ijskast moeten zetten vanwege een (dure) verhuizing, dit zou dus zeker mooi uitkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkHe
  • Laatst online: 19-02 09:01
Heb toch ook maar meegedaan. Heb best wel creatief gedaan voor mijn doen en er ook echt tijd in gestoken.
Vond het wel leuk om iets te maken namelijk.

Nu maar hopen dat het aangekomen is en ook gewaardeerd wordt.

Zou toch wel graag één van die e-readers willen hebben namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ostie
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-03 16:07
Ik weet dat er niet wordt gecommuniceerd over de winnaars maar is het misschien toch mogelijk om mede te delen wanneer de winnaars verwittigd zullen worden? Dit omdat ik van plan ben om zelfs als ik niet win, mij toch een e-reader aan te schaffen. Maar om te weten als ik al dan niet gewonnen heb moet ik natuurlijk wel weten wanneer ik een bericht zou moeten gekregen hebben... thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Laatst online: 15:17
Inderdaad, ben benieuwd wanneer ze contact opnemen met de winnaars. En wat ze verder met de verhalen gaan doen; worden die op tweakers gepubliceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonv9
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-12-2024
Hmmm. Zou ook nu net als de sony 3d tv alles binnen 2 dagen op marktplaats staan? Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:17
mmm nog wachten tot 23:59..

Wanneer komt de uitslag? Hoop eigenlijk morgen al! Iemand een idee?

zie net dat ik niet de enige ben met deze vraag ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Hopjesvla79 op 13-10-2011 08:21 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ook een poging gewaagd. :) Ik zou inmiddels niet meer zonder mijn 'oude' Sony PRS-505 kunnen; maar wie weet wat de toekomst ons brengt.

Succes allemaal; ik ben wel nieuwsgierig wat anderen ervan gemaakt hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorgothG
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-04 13:48

MorgothG

deftones

Zo, ook mijn inzending de deur uit gedaan. En nee ik heb de afgelopen week niet gebruikt om een documantaire te filmen over digitaal lezen. Ik had het gewoon druk en heb slechts een wat woorden aan het digitale papier toevertrouwd :)

Nu maar afwachten!

Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
In de opdracht staat "We zouden tevens graag lezen waarom jij vindt dat je een e-reader moet winnen.", maar dit staat niet bij de spelregels. Ik heb dus slechts mijn verhaaltje geschreven & opgestuurd met NAW gegevens. Zonder motivatie dus.

Wat denken jullie; moet ik het nu opnieuw opsturen met een zinnetje erbij dat ik "hem erg graag wil hebben, omdat ik een nieuwere generatie wil hebben dan de PRS-505 die ik nu bezit"? Of zal het goed zijn zo? Vooral de zin "- Onvolledige inzendingen dingen niet meer mee" is waar ik mee tob...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08 07:38
ArnieNFW schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:21:
In de opdracht staat "We zouden tevens graag lezen waarom jij vindt dat je een e-reader moet winnen.", maar dit staat niet bij de spelregels. Ik heb dus slechts mijn verhaaltje geschreven & opgestuurd met NAW gegevens. Zonder motivatie dus.

Wat denken jullie; moet ik het nu opnieuw opsturen met een zinnetje erbij dat ik "hem erg graag wil hebben, omdat ik een nieuwere generatie wil hebben dan de PRS-505 die ik nu bezit"? Of zal het goed zijn zo? Vooral de zin "- Onvolledige inzendingen dingen niet meer mee" is waar ik mee tob...
Goede vraag, ik heb er helemaal overeen gelezen. Ik heb alleen gedaan wat er in de opdrachtomschrijving stond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
Jarrean schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:25:
[...] Goede vraag, ik heb er helemaal overeen gelezen. Ik heb alleen gedaan wat er in de opdrachtomschrijving stond..
Toch maar even opnieuw ingezonden; het zou jammer zijn hierdoor naast de boot te vallen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46
Ook maar een poging gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Op de valreep toch nog even iets ingezonden, ben erg benieuwd ;) Sowieso leuke actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Ik heb ook nog maar een nieuwe versie ingestuurd, had die motivatie wel ergens gelezen, maar hij staat niet bij de spelregels.

Beetje onduidelijk, maar ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Ah, ik ben die motivatie volgens mij een beetje vergeten... Is dat heel erg? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
3XPER7 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 16:14:
Ah, ik ben die motivatie volgens mij een beetje vergeten... Is dat heel erg? ;)
Mja ik ook. Jammer dat het niet geheel duidelijk is. Dus Wilbert? Telt de motivatie mee? Moet die opnieuw ingezonden worden? Vertel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

alex3305 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:24:
[...]

Mja ik ook. Jammer dat het niet geheel duidelijk is. Dus Wilbert? Telt de motivatie mee? Moet die opnieuw ingezonden worden? Vertel! :)
Niet duidelijk? In de opdrachtsomschrijving staan maar 5 zinnen, 1 daarvan gaat over de motivatie. Zeg dan gewoon dat je niet alles gelezen hebt. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:25
Ik heb ook een poging gewaagd :) Ben benieuwd. Leuke actie in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
SnoeiKoei schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:52:
[...]

Niet duidelijk? In de opdrachtsomschrijving staan maar 5 zinnen, 1 daarvan gaat over de motivatie. Zeg dan gewoon dat je niet alles gelezen hebt. :F
Ik heb wel alles gelezen, maar het is me niet compleet duidelijk of het überhaupt meetelt in een eventuele beoordeling aan de hand van de prijsvraag. Maar ach we zullen het zo weten of het meetelt, want het is bijna twaalf uur :). Stiekem toch wel spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:50

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Wat, jij verwacht dat ze om 12 uur gelijk de uitslag hebben? Ze moeten onze rants nog wel eerst gaan lezen. ;)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Damn, zit al 40 minuten op de uitslag te wachten. Zal je zien dat deze pas ergens volgende week binnen komt......

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightstyle
  • Laatst online: 21-09-2021
Denk dat het wel even gaat duren voordat we de uitslag krijgen. Valt me wel op hoe slecht mensen gelezen hebben. De opdracht is toch geen hogere wiskunde lijkt me?

Anyway leuk verhaaltje geschreven en een animatie gemaakt. Lijkt me leuk als ik wat win maar het maken zelf was toch ook wel leerzaam. Zal in ieder geval een dankbare winnaar zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 00:40:
Damn, zit al 40 minuten op de uitslag te wachten. Zal je zien dat deze pas ergens volgende week binnen komt......
:+ Ik zou maar op blijven letten hier als ik jouw was, straks mis je de uitslag nog. Ik weet zeker dat een ijverige medewerker alle mails door ploetert om om ergens in de vroege uurtjes de uitslag bekend te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Gasten, wacht toch gewoon lekker af :D

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Crazyanz schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 00:53:
[...]

:+ Ik zou maar op blijven letten hier als ik jouw was, straks mis je de uitslag nog. Ik weet zeker dat een ijverige medewerker alle mails door ploetert om om ergens in de vroege uurtjes de uitslag bekend te maken ;)
Daar hebben ze stagiaires voor uitgevonden, toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Dat dan weer wel natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik mij afvraag is hoeveel inzendingen er uiteindelijk geweest zijn ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:04:
Wat ik mij afvraag is hoeveel inzendingen er uiteindelijk geweest zijn ^^
10, we krijgen er allemaal 2. :+

* SnoeiKoei weet het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorgothG

MorgothG

deftones

Hmmm.. Ben wel benieuwd wanneer we (alle toe of 11 :) ) iets horen.

Het lijkt me echt super leuk om er een te winnen. Ben gister begonnen mijn boeken verzameling in mijn android Mybookdroid app te zetten. Echt verslaven. Gewoon de barcode scannen. de app zoekt hem op en je kan zelf aanvinken of je hem hebt (duh) en gelezen hebt etc.

Heb ook meteen een lijstje gemaakt met boeken die ik nog wil kopen.. Handig voor als ik in de boekwinkel sta. En met sommige pulp schrijvers (Michael Connelly bijvoorbeeld.. heel goed maar geen literatuur) weet ik soms niet meer of ik het boek nou al wel of niet gelezen heb.. dan is zo'n app briljant!

Dus mybookdroid is het woord en lekker 's avonds je boeken inscannen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
  • Laatst online: 14-01-2024
Kwam er net pas achter dat ik een dag te laat was. Een paar dagen geleden deze post gezien en mezelf er vandaag pas aan herinnerd om mee te doen. Leuke inzending gemaakt (vind ik), maar te laat :'(
In ieder geval alvast gefeliciteerd voor de mensen die gewonnen hebben en ik kijk uit naar de reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lightstyle schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 00:44:
Denk dat het wel even gaat duren voordat we de uitslag krijgen. Valt me wel op hoe slecht mensen gelezen hebben. De opdracht is toch geen hogere wiskunde lijkt me?

Anyway leuk verhaaltje geschreven en een animatie gemaakt. Lijkt me leuk als ik wat win maar het maken zelf was toch ook wel leerzaam. Zal in ieder geval een dankbare winnaar zijn ;)
Bij de krant in jou animatie moest ik aan harry potter denken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
....s.p.a.n.n.i.n.g.....t.e.....g.r.o.o.t......k.a.n.....b.i.j.n.a......n.i.e.t....w.a.c.h.t.e.n.......

Damn als we nu een datum hadden wanneer we zeker wisten dat voor die tijd de winnaars bekend zouden zijn.....

*hopjesvla gaat maar eens een papieren boek lezen nu het nog kan *

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightstyle
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:45:
[...]

Bij de krant in jou animatie moest ik aan harry potter denken :+
Ha, nu je het zegt inderdaad. Kan niet zeggen dat harry potter een grote bron van inspiratie was ;). Zat meer richting herbert te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111

Die animatie is echt prachtig!

Hoe heb je die in hemels naam gemaakt zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightstyle
yannickie111 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:35:
[...]

Die animatie is echt prachtig!

Hoe heb je die in hemels naam gemaakt zeg!
:o wauw Dankje, Gemaakt in cinema 4d, een van mijn huidige verslavingen. Nog steeds lerende maar heb er in ieder geval erg veel plezier en overgeslagen maaltijden aan overgehouden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychonetics
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:05
lightstyle schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:45:
[...]

:o wauw Dankje, Gemaakt in cinema 4d, een van mijn huidige verslavingen. Nog steeds lerende maar heb er in ieder geval erg veel plezier en overgeslagen maaltijden aan overgehouden ;).
Het kan haast niet anders dan dat jij binnenkort een PRS-T1 ontvangt. _/-\o_ Mooie animatie en een geweldig idee ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey

Die animatie is inderdaad prachtig! Complimenten :D.

Hij ziet er alleen wat over-exposed uit, hier op een LG PVA scherm. Volgens mij mag de lichtbron iets minder sterk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*tromgeroffel* ben wel benieuwd wie er gewonnen heeft :D worden de winnende inzendingen ook ergens gepubliceerd, kan toch niet anders dan boeiend leesvoer zijn ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

SnoeiKoei schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:31:
[...]

10, we krijgen er allemaal 2. :+
*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightstyle
eymey schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:50:
[...]

Die animatie is inderdaad prachtig! Complimenten :D.

Hij ziet er alleen wat over-exposed uit, hier op een LG PVA scherm. Volgens mij mag de lichtbron iets minder sterk :).
Nogmaals bedankt! Het is inderdaad beejte over-exposed. probeerde het futuristisch wit te maken, misschien daar wat in doorgeslagen, dacht dat de schaduwen wel genoeg contrast zouden creëren tussen de achtergrond en de ereader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorgothG

MorgothG

deftones

Postbode is geweest, geen e-reader :(
Ook geen mail gehad trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
MorgothG schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:52:
Postbode is geweest, geen e-reader :(
Ook geen mail gehad trouwens :)
Bij ons wordt elke dag een pakketje gebracht.. het zijn telkens freubel spulletjes voor mijn vrouw.. Ik ben ook wel nieuwschierig hoeveel mensen er meegedaan hebben, vooral om te bepalen wat de winkans is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:47
wanneer is de uitslag ongv?

ik vind het wel mooi hoe breed het woord 'visie' is geinterpreteerd. De ene maakt een dikke render, de ander een bijna poetisch verhaal over ene Willem.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorgothG

MorgothG

deftones

Krijg net een mailtje van Tweakers.net!!! Over deze e-reader!! Lees ik: Prijs!!(alert)

Zucht.. ook toevallig dat ik de prijsalert op €140 euro had gezet en dat ik dan nu, al de hele dag hopend op een mail van Tweakers.net een mail krijg over deze e-reader.

Ik hoop dat ik er een win!! Lijkt me echt gaaf! (Die €140 prijsalert is trouwens nog steeds €146 incl verzenden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
MorgothG schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:13:
Krijg net een mailtje van Tweakers.net!!! Over deze e-reader!! Lees ik: Prijs!!(alert)

Zucht.. ook toevallig dat ik de prijsalert op €140 euro had gezet en dat ik dan nu, al de hele dag hopend op een mail van Tweakers.net een mail krijg over deze e-reader.

Ik hoop dat ik er een win!! Lijkt me echt gaaf! (Die €140 prijsalert is trouwens nog steeds €146 incl verzenden)
Haha, blij met een dode mus haha.

Ik ben echt benieuwd wanneer we de uitslag kunnen verwachten, en of ook de mensen die er geen hebben gewonnen een mailtje krijgen?
Pagina: 1 2 3 Laatste