We are shaping the future
Heeft me wel effe zoet gehouden gisteren.
Hoogie2004 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:37:
Omdat SharePoint altijd alles goed doetAlles is out of the box
Nee, seriously...
Heb al een probleem met een GPS-module opgelost en hoop nu de Remote Debugger van Visual Studio werkend te krijgen op een minimalistisch extern systeem met Windows XP (was Embedded, komt nu normale Win op).
Fingers crossed!
Vertel mij wat, ruzie er dagelijks mee
Ghehe schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:38:
Als we dan toch bezig zijn onze vrijdag te verkwisten: http://stackoverflow.com/...vorite-programmer-cartoon
Heeft me wel effe zoet gehouden gisteren.(Vele cartoons zijn algemeen bekend maar er zaten er toch ook nog een paar bij die ik nog niet kende
)

Because random raptor attacks are something everyone should worry about
^^ Deze vond ik wel leuk.
Eigenlijk moet je als je xkcd's qoute ook de alt text meenemen, in deze snap ik hem niet, maar zet hem voor de volledigheid er even bijHoogie2004 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:49:
[...]
[afbeelding]
Because random raptor attacks are something everyone should worry about
^^ Deze vond ik wel leuk.
Neal Stephenson thinks it's cute to name his labels 'dengo'
Bij xkcd grapjes is 40% van de grap vaak de alt tekst
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Hij heeft zeker nog nooit van modulus gehoord.
Ik denk dat iemand maar even aan de mod operator herinnert moet worden
$oddEven = $number & 1;
[ Voor 81% gewijzigd door Firesphere op 27-04-2012 13:03 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
- Obscure variabelnamen
- Initialisatie met een verkeerd type
- Erg omslachtige rekenmethode
- Geen commentaar
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
[ Voor 85% gewijzigd door Sebazzz op 27-04-2012 13:18 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Je kunt in andere programmeertalen ook gelijkaardige code schrijven (afgezien van de initialisatie als string, dat is natuurlijk taal-afhankelijk)...Cloud schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:02:
Even zien:Nu ga ik vast veel shit over me heen krijgen, maar waarom verbaasd me dit niet?
- Obscure variabelnamen
- Initialisatie met een verkeerd type
- Erg omslachtige rekenmethode
- Geen commentaar
Zelfs al zou je inderdaad niet van het bestaan van de modulus operator op de hoogte zijn, dan nog had dit een stuk netter gekund.
Ik heb anders de modulus-operator regelmatig gebruikt op mijn opleiding en ook nu tijdens mijn werk gebruik hem regelmatig. Het is w.m.b. gewoon een basis operator die elke serieuze devver hoort te kennen. Je kunt er zo veel dingen mee doen
Dat is waar en misschien is het ook wel niet meer zo erg tegenwoordig. Al is dit een goed voorbeeld van nietwsitedesign schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:20:
[...]
Je kunt in andere programmeertalen ook gelijkaardige code schrijven (afgezien van de initialisatie als string, dat is natuurlijk taal-afhankelijk)...
[ Voor 0% gewijzigd door Cloud op 27-04-2012 13:30 . Reden: Gecorrigeerd adhv oisyn :+ ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
1
2
3
| a % b // ^ ^- modulus // |--- modulo operator |
Je zegt: 3 modulo 5. 5 is de modulus.
[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 27-04-2012 13:29 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Maar PHPHulp is anders qua doelgroep, ik weet niet of daar echt serieuze devvers zitten.Cloud schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:25:
[...]
Ik heb anders de modulus-operator regelmatig gebruikt op mijn opleiding en ook nu tijdens mijn werk gebruik hem regelmatig.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Zou goed kunnen liggen aan het soort site jaSebazzz schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:38:
[...]
Maar PHPHulp is anders qua doelgroep, ik weet niet of daar echt serieuze devvers zitten.
Sommige tutorials zijn toch van betere kwaliteit, die van PDO bijvoorbeeld is (naar mijn bescheiden mening) niet slecht. Natuurlijk is het inderdaad heel beginners-vriendelijk heb ik de indruk verder.Sebazzz schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:38:
[...]
Maar PHPHulp is anders qua doelgroep, ik weet niet of daar echt serieuze devvers zitten.
Je mag ook niet uit het oog verliezen dat de gequote "tutorial" al zeker 8 jaar oud is (te zien aan de comments).
1
2
3
4
5
6
| function DispEx(ele, objEvent, fTransformServiceOn, fShouldTransformExtension, fTransformHandleUrl, strHtmlTrProgId, iDefaultItemOpen, strProgId, strHtmlType, strServerFileRedirect, strCheckoutUser, strCurrentUser, strRequireCheckout, strCheckedoutTolocal, strPermmask) { // hele lap code } |
En natuurlijk 0 documentatie over wat het doet of hoe deze functie te gebruiken is vanuit je eigen code.
Als er geen opkomende examenreeks zat aan te komen was dit zeer interessant geweest. Gebookmarked in elk gevalDEiE schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:56:
Deze zag ik net voorbij komen op Facebook, wellicht ook interessant voor andere Tweakers?
* RayNbow is niet zo snel blijkbaar...
@zef: Come up with the most arcane way to decide whether a number is odd or even. Current entries: https://gist.github.com/2508693 http://www.phphulp.nl/php/tutorial/b...
@zef: Here's a good one in JavaScript https://gist.github.com/2508739 by @drbernhard
@zef: Extra points for isEven(n) solutions that fail in many edge cases.
[ Voor 4% gewijzigd door RayNbow op 27-04-2012 14:27 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
1
2
3
| function isEven(i) { return Math.pow(-1, i) == 1 } |
[ Voor 11% gewijzigd door Gamebuster op 27-04-2012 14:29 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <div> <div> <div> <div style="z-index: 999;"></div> </div> </div> <div style="z-index: 990;"></div> </div> |
En toch die laatste met 990 laten zien >_< Echt zo'n vrijdag issue
[ Voor 41% gewijzigd door TheNephilim op 27-04-2012 14:35 ]
Hanselman?DEiE schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:56:
Deze zag ik net voorbij komen op Facebook, wellicht ook interessant voor andere Tweakers?
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Volgens mij wel, die heeft Scott vanochtend in ieder geval getweet.
Wat ben je allemaal aan het hacken met je z-index'en dan.TheNephilim schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:33:
HTML:
1
Ik weet niet wat je allemaal uitspookt, maar het is lang geleden dat ik z-index nodig heb gehad
[ Voor 25% gewijzigd door Gamebuster op 27-04-2012 14:49 ]
JepHoogie2004 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:41:
[...]
Volgens mij wel, die heeft Scott vanochtend in ieder geval getweet.
Ik heb me in ieder geval voor de course over search engines aangemeld. Lijkt niet hele complexe stof wat ik zo snel gezien heb ("This course expects no prior programming experience") maar lijkt me wel grappig om er eens een inleiding over te krijgen
Gamebuster schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:29:
JavaScript:
1 2 3 function isEven(i) { return Math.pow(-1, i) == 1 }
1
| alert(isEven(3.5)); |
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Een div#slider met daarin div.slides en div,overlay en in div.slides zit nog [mono]div.slide met daarin div.sub (meerdere). De div.sub moet zichtbaar zijn bovenop terwijl daaronder de div.overlay komt en dan pas de div.slide met daarin een imgGamebuster schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:47:
[...]
Wat ben je allemaal aan het hacken met je z-index'en dan.
Ik weet niet wat je allemaal uitspookt, maar het is lang geleden dat ik z-index nodig heb gehad
Maar ik weet niet wat de designer wil met die tekst, ik dacht per slide, maar kan best een algemene tekst wezen die toevallig bovenop de slider staat. Dus dat heb ik eerst maar eens aangehouden.
Kheb alleen een PSD gekregen en een Excelsheetje met een beetje tekst en menu structuur. En de links in het menu noemen ze knoppen, dat klinkt echt niet
Niet echt heel duidelijk dus allemaal, maar ik ga eerst de basis uitwerken en als dat goed is komen de details wel.
Ik heb vaak ruzie met CSS, maar op vrijdag is het echt oorlog!
@eamelink: Gaaf! Ik ken Play niet, maar het is (zo lijkt het me op het eerste gezicht) een webserver met ondersteuning voor websockets en andere gave dingen.
[ Voor 8% gewijzigd door TheNephilim op 27-04-2012 15:05 ]
Wat is jullie mening over dit boek?
Het werkt sowieso alleen met gepositioneerde elementen, dus ik neem aan dat dit een sterk versimpeld voorbeeld van de situatie is?TheNephilim schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:33:
HTML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 <div> <div> <div> <div style="z-index: 999;"></div> </div> </div> <div style="z-index: 990;"></div> </div>
Volgens mij heb ik zojuist een framework gevonden voor een projectje dat ik telkens vooruit aan het schuiven beneamelink schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:00:
[afbeelding]
Zo, eindelijk de eerste hoofdstukken van ons boek online! Nu maar eens door met de resterende hoofdstukken schrijven!
Play 2 + Scala = awesomeness.
Zonder te weten wat voor styles er aan de verschillende DIVs hangen valt er weinig over te zeggen.TheNephilim schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:33:
HTML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 <div> <div> <div> <div style="z-index: 999;"></div> </div> </div> <div style="z-index: 990;"></div> </div>
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Het is niet zozeer een webserver maar meer een applicatie-framework, zoals Zend Framework, Django, Ruby on Rails, alleen dan met een ingebouwde Http en Websocket server, net zoals bijvoorbeeld Node.jsTheNephilim schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:02:
@eamelink: Gaaf! Ik ken Play niet, maar het is (zo lijkt het me op het eerste gezicht) een webserver met ondersteuning voor websockets en andere gave dingen.
Alleen dan voor Scala en Java
dcm360 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:22:
[...]
Volgens mij heb ik zojuist een framework gevonden voor een projectje dat ik telkens vooruit aan het schuiven ben
Dat is geen javascript, dat is een #tweet met #hashtags en een #url. De daadwerkelijke #code vind je hier.creator1988 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:25:
die isEven function in PHP is inderdaad behoorlijk gek. Deze in javascript is veel efficienter: https://twitter.com/#!/drbernhard/status/195849921004453888
PHP is serious business.RayNbow schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:52:
Hmm, iemand nam mijn codesnippet iets te serieus...
RayNbow schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:52:
Hmm, iemand nam mijn codesnippet iets te serieus...
1
2
3
4
5
6
| > function isEven(i) { ... return Math.pow(-1, i) == 1 ... } undefined > isEven(3.5) false |
Werkt prima toch
1
2
3
| for($distance = 0; $distance < 8900; $distance++){ PutFootInFrontOfOther(); } |
m19 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:26:
Nog iets meer als dan een half uur, en dan een lang weekend!
&OkkE schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:26:
[...]
Zonder te weten wat voor styles er aan de verschillende DIVs hangen valt er weinig over te zeggen.
Inderdaad sterk versimpeld, hier de volledige CSS van de genoemde DIV'sPatriot schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:22:
[...]
Het werkt sowieso alleen met gepositioneerde elementen, dus ik neem aan dat dit een sterk versimpeld voorbeeld van de situatie is?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| #base-content .container #slider { position: relative; width: 980px; height: 300px; } #base-content .container #slider .slides { width: 980px; height: 300px; } #base-content .container #slider .slides .slide { position: relative; width: 980px; height: 300px; } #base-content .container #slider .slides .slide .sub { position: absolute; left: 20px; bottom: 20px; z-index: 999; } #base-content .container #slider .overlay { position: absolute; bottom: 0; width: 980px; height: 230px; background: transparent url(images/header-overlay.png); z-index: 990; } |
w00t, bijna weekend!
Na de hele week op kantoor gezeten te hebben dit weekend nog werken als freelance fotograaf, daar in tegen ben ik dit jaar voor het eerst in 10 jaar vrij op koninginnedag. Om de voorgenoemde reden heb ik dinsdag maar vrijgevraagd uit "voorzorg".
Best grappig eigenlijk. Als ik kijk naar waar ik hem gebruik, is dat eigenlijk alleen in loopjes als er iedere zoveelste stap iets gedaan moet worden en het maken van uren, minuten en seconden van een bepaald aantal seconden. Verder herken ik weinig van de voorbeelden.Cloud schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:25:
[...]
Ik heb anders de modulus-operator regelmatig gebruikt op mijn opleiding en ook nu tijdens mijn werk gebruik hem regelmatig. Het is w.m.b. gewoon een basis operator die elke serieuze devver hoort te kennen. Je kunt er zo veel dingen mee doen
Ik heb wel een collega gehad die het gebruikte om een 'cap' aan te brengen op waardes, maar dat vond ik eigenlijk helemaal niet zo'n mooie oplossing. Zonder commentaar is het niet direct duidelijk dat het een cap moet voorstellen, en in de praktijk ben ik nog weinig situaties tegen gekomen waarbij een waarde 'zomaar' gecapt kon worden (maar dát heeft ongetwijfeld te maken met het soort programmeerwerk dat je doet).
Maar verder over modulo, je hebt 'm nodig wanneer je 'm nodig hebt. Het lijkt me een beetje nutteloos te gaan zitten zoeken naar situaties wanneer ie van pas zou komen. Wanneer tel je dingen op? Wanneer deel je? Die vragen zie ik ook niet gesteld worden. Niet heel gek, aangezien modulo nou eenmaal een stuk minder vaak gebruikt wordt en daarom iets minder bekend is, maar het is gewoon maar een tool zoals alle anderen.
Maar goed, om mee te lullen:
- wrap around (bijv: het volgende element in een cyclische array van N breed is (i+1)%N)
- alignment (hoewel dat meestal is op machten van 2, en dan zijn bitwise operatoren praktischer)
- iets doen om de N iteraties
- gewoonweg als je de rest na een deling nodig hebt (bijv: verdeel N items gelijk over M containers, dan hou je er N%M over)
Was laatst lekker bezig in java:.oisyn schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:33:
- wrap around (bijv: het volgende element in een cyclische array van N breed is (i+1)%N)
1
| previous = arr[(index - 1) % arr.length]; |
zoek de fout...
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
[ Voor 89% gewijzigd door Feanathiel op 28-04-2012 11:00 ]
Schijnt een goed boek te zijn. Zelf nog niet gelezen, staat nog wel op m'n todo lijst.HMS schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:21:
Ik heb 'The Pragmatic Programmer' besteld voor 2 tientjes (http://www.bookdepository...r-Andy-Hunt/9780201616224).
Wat is jullie mening over dit boek?
Trouwens best 'goedkope' boeken bij bookdepository.com, zeker vergeleken met bol.com.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Overigens hierop gestuit n.a.v. een andere WTF...
[ Voor 27% gewijzigd door RobIII op 27-04-2012 23:48 ]
Over mij
Als je index 0 is, dan krijg je -1 % getal en daar komt -1 uit? Mod is geen Clamp functie of een circular (van --0==length , maakt er volgens mij niet beter op, maar dat het weer van boven aan begint dus.)pedorus schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 19:53:
[...]
Was laatst lekker bezig in java:
Java:
1 previous = arr[(index - 1) % arr.length];
zoek de fout...
Python en Ruby zijn uitzonderingen; die ronden wel naar beneden af (bijvoorbeeld -1//2 = -1 in Python, en dus -1%2=1). Smalltalk had twee aparte paren van operators (div/mod, quot/rem; ik weet niet meer welke wat deed) zodat je in elke situatie de geschikte operator kon kiezen.
Eigenlijk is naar beneden afronden voor programmeurs meestal fijner (voor dit soort trucs met circulaire buffers) maar helaas heeft de x86 architectuur alleen instructies voor afronden richting nul, dus zitten we daar mee opgescheept (in ieder geval in performance-georienteerde talen als Java en C).
[ Voor 4% gewijzigd door Soultaker op 28-04-2012 02:48 ]
Die fout heb ik een maandje terug ook gemaakt toen ik een incorrecte Hadoop code-snippet ergens vandaan kopieerde...pedorus schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 19:53:
[...]
Was laatst lekker bezig in java:
Java:
1 previous = arr[(index - 1) % arr.length];
zoek de fout...
Mogelijkerwijs (al kan ik dit niet met zekerheid zeggen) is de betekenis van de Smalltalk operators gelijk aan de gelijknamige Haskell functies.Soultaker schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 02:47:
Smalltalk had twee aparte paren van operators (div/mod, quot/rem; ik weet niet meer welke wat deed) zodat je in elke situatie de geschikte operator kon kiezen.
Geniaal
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Verwijderd
Er bestaat al een Tweakers (GoT) extensie voor Chrome. Ik neem aan dat de jouwe iets met het nieuws gaat doen dan?Devilly schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 15:45:
Ik ben compleet verslaafd aan Diablo.Het is toch knap dat een spel dat zo oud is mij nog zo kan vermaken. Ik irriteer me niet eens aan de graphics of potentieel ietwat verouderd voelende gameplay. Echter is het nu tijd voor serieuzere zaken: ik ga een extension voor Chrome schrijven om Tweakers.net, voor mij, nog een beetje beter te maken.
Hahaha die website is tofRobIII schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 23:47:
Oooh; nice. Deze kende ik nog niet. Weer eens wat anders dan naar 't standaard xkcd plaatje linken; hier staat 't ook maar inclusief uitleg en voor een aantal talen zelfs suggesties hoe 't te voorkomen!
Bedoel je die van .oisyn? Die gebruik ik namelijk ook.Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 23:29:
[...]
Er bestaat al een Tweakers (GoT) extensie voor Chrome. Ik neem aan dat de jouwe iets met het nieuws gaat doen dan?
Ik moet wel zeggen dat Diablo mijn productiviteit meer dan halveert.
Wait, what?
Zero based index, I suppose?
[ Voor 18% gewijzigd door Devilly op 29-04-2012 07:49 ]
Logisch toch? Zijn er dan mensen die tellen vanaf 1?Devilly schreef op zondag 29 april 2012 @ 07:39:
[...]
Wait, what?
[afbeelding]
[afbeelding]
Zero based index, I suppose?
Daarvoor heb je toch de indexToHuman() of humanToIndex() functiesGoTCoast schreef op zondag 29 april 2012 @ 09:42:
Logisch toch? Zijn er dan mensen die tellen vanaf 1?
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Verwijderd
http://xkcd.com/979/Caelorum schreef op zondag 29 april 2012 @ 14:31:
Ziet er uit als xkcd, kan je ook de altcode posten?
All long help threads should have a sticky globally-editable post at the top saying "DEAR PEOPLE FROM THE FUTURE: Here's what we've figured out so far ..."
Tijd dat ik toch maar aan de macbook ga... zou me in ieder geval 1 scherm schelen...
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Gebruik dit liever als excuus om tóch vier monitoren te gebruiken,Firesphere schreef op zondag 29 april 2012 @ 22:11:
XCode in Virtualbox, NetBeans, Visual Studio en Lazarus.... Mijn desktop geeft de hint "Je hebt te weinig monitoren aangesloten"
Tijd dat ik toch maar aan de macbook ga... zou me in ieder geval 1 scherm schelen...
@ werk op het moment werk ik op een bracque typmiep-desktop-PC via RDP op een windows sever 2k8 instantie (met 8 GB geheugen etc, maar het is alsnog RDP) die in zijn huidige versie iig multi-monitor ondersteunt. Heb 2x 17 of 19 inch monitoren... maar een 3e of 4e erbij, of grotere schermen, zou geen overbodige luxe zijn
Nou, ik werk dus als hobby momenteel, aan iOS... via een Virtualbox met MacOSYopY schreef op zondag 29 april 2012 @ 22:16:
[...]
Gebruik dit liever als excuus om tóch vier monitoren te gebruiken,. Desnoods hang je ze alle vier aan je macbook (indien mogelijk) als je die óók wilt hebben.
Vandaar de subtiele extra wens voor een macbook. Verder zijn de extra monitoren altijd welkom natuurlijk
Ik heb nu 2 monitoren trouwens, en een boete van 398 euro om de aanschaf van extra te voorkomen
*ninja edit*
Dream Theater op de speakers. Lazarus uit gezet (compile error, tief dan maar op), Virtualbox is aan het compilen in de achtergrond, tijd om een echte programmeertaal te gaan gebruiken! CSS!
[ Voor 15% gewijzigd door Firesphere op 29-04-2012 22:19 ]
Woop, programmeren met Dream TheaterFiresphere schreef op zondag 29 april 2012 @ 22:18:
[...]
*ninja edit*
Dream Theater op de speakers. Lazarus uit gezet (compile error, tief dan maar op), Virtualbox is aan het compilen in de achtergrond, tijd om een echte programmeertaal te gaan gebruiken! CSS!
Anywho, morgen maar eens verder coden aan projectje, beetje schoonheidsfoutjes uit de core-feature fixen enz.
(CSS != programmeren
Jij hebt geen HK-XS, anders had je het verband gezien. Of je had het niet gelezen, kan natuurlijk ook.Mercatres schreef op zondag 29 april 2012 @ 23:02:
[...]
Woop, programmeren met Dream Theater![]()
Anywho, morgen maar eens verder coden aan projectje, beetje schoonheidsfoutjes uit de core-feature fixen enz.
(CSS != programmeren)
Daarom een quote, waarom ik CSS een "Programmeertaal" noem
Mee eens dat CSS een scripting "taal" is, maar het heeft zo verschrikkelijk veel externe variabelen om rekening mee te houden, dat het soms lastiger is dan een echte taal.Firesphere schreef op zondag 29 april 2012 @ 00:29:
C++? Jep, C#? Sure. PHP? "Are you kiddin' me?" Java? "Moet lukken"
CSS heeft me, ik krijg het niet voor elkaar
[ Voor 14% gewijzigd door Firesphere op 29-04-2012 23:22 ]
Verwijderd
Of je volgt onze goede vriend op Twitter: https://twitter.com/spheresilver/status/196364944869036034Firesphere schreef op zondag 29 april 2012 @ 23:20:
[...]
Jij hebt geen HK-XS neem ik aan, anders had je het verband gezien.
Daarom een quote, waarom ik CSS een "Programmeertaal" noem![]()
[...]
If you can't beat them, try harder
Sorry, maar als je het voor elkaar krijgt om een kabel door te knippen... ben je meer geschikt voor een ander, verder niet genoemd, topic. WTF hoe kom je zo ver???dingstje schreef op zondag 29 april 2012 @ 23:33:
Zo, was ik net even met de schaar aan het spelen, heb ik net de kabel van mijn Apple-oortjes doorgekniptGelukkig enkel het linkeroortje, zodat ik nog kan bellen en volume schakelen aan de rechterkant.
Het is eigenlijk niet eens een scripttaal. Het is gewoon een veredeld format voor een soort settings-file.Firesphere schreef op zondag 29 april 2012 @ 23:20:
[...]
Mee eens dat CSS een scripting "taal" is, maar het heeft zo verschrikkelijk veel externe variabelen om rekening mee te houden, dat het soms lastiger is dan een echte taal.
CSS is zeker wel een taal. Het is echter geen general purpose programmeertaal, maar een domain specific.YopY schreef op zondag 29 april 2012 @ 23:25:
CSS is geen taal, het is een bakkes statements. LESS lijkt meer op een programmeertaal, daar heb je tenminste zoiets als functies (oké, parametric mixins, wat jij wilt).
Tja, de meeste DSLs zijn Turing-incomplete. Misschien kun je het niet allemaal programmeertalen noemen, maar het zijn toch zeker talen.Soultaker schreef op maandag 30 april 2012 @ 10:35:
De enige Turing-incomplete programmeertaal die ik erken is Befunge-93.
Maar waar ligt voor jullie de grens tussen iets programmeren noemen of 'iets' anders (bij CSS is het dan wellicht specificeren)?
Ik heb ook nooit moeite met CSS en sich; wél met browsers zover krijgen dat ze m'n HTML+CSS layouten zoals ik in m'n hoofd heb. Maar dat komt door de complexiteit van de HTML opmaakregels, niet de (relatief simpele) syntax van CSS. Misschien dat Firesphere dat ook bedoelt, maar dat is toch niet helemaal hetzelfde.
je mag blij zijn dat het geen kabel uit stopcontact wasdingstje schreef op zondag 29 april 2012 @ 23:33:
Zo, was ik net even met de schaar aan het spelen, heb ik net de kabel van mijn Apple-oortjes doorgekniptGelukkig enkel het linkeroortje, zodat ik nog kan bellen en volume schakelen aan de rechterkant.
* Soultaker is republikein.

Ik had een werkende rails-testenvironment op mn pc, ik ga even een paar uurtjes weg en al mn gems zijn automagisch verdwenen en ruby devkit wil niet meer herkend worden -.-
Ik werk al een jaar met RoR, zowel prive als op m'n werk, maar heb nog nooit gehoord van zulke problemen
Ik moet werken
[ Voor 111% gewijzigd door Gamebuster op 30-04-2012 15:14 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.