Nothing to see here!
Koffie moeilijk aub! (sterke koffie, middel suiker en minimaal melk
Zit constant op Android te zeiken. Vind de documentatie van Android toch wel slechter dan van iOS (ben in beide enorm actief).
Maar altijd leuk als je dan een oplossing hebt gevonden.
Binnenkort ga ik een blog maken met dingen waar ik tegenaan liep (zowel iOS als Android als Rails) zodat het tenminste ergens gedocumenteerd staat
Het viel mij nogal op dat het mijn test website flink wat sneller maakt.
Audi A8 W12 6.0
Ik werk altijd op OSx dus wat dat betreft maakt het niks uit ^^TJHeuvel schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:15:
Gelukkig heb je met Android veel minder geneuzel met provisioning profiles, keychains en zulk soort meuk. En je hoeft niet op OSx te werken
En met Provisioning Profiles enz, sinds Xcode 4 (.2 volgens mij?) heb ik daar geen last meer van. Maar bij de vorige Xcode (begin 4 en in 3) was dat een horror ja!
Het maken van de website denk ik? Het renderen zal toch niet veel sneller gaan?delyver schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:17:
Wat vinden jullie van LessCSS?
Less is toch hetzelfde als Sass, maar dan net even anders?
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Kwam een aantal dagen ook al langs, maar ik vind het ideaal. Qua snelheid merk ik niks, lijkt me ook vreemd, aangezien het resultaat (de CSS) waarschijnlijk minder efficiënt is.delyver schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:17:
Het schrijven gaat iig wel een stuk sneller, met dank aan voorgebakken mixins. Verder gebruik ik het ook voor een grid, dat is ook wel ideaal aan te passen (en semantisch+responsive te maken).
(Al gebruik ik overigens niet LessCSS, maar lessphp, om zo makkelijker te compileren. En dan met Twitter Bootstrap als uitgangspunt, vanwege de complete opzet en standaard mixins.)
Het huisje (op het Sallandse Hof in Hellendoorn) stond net een half jaar en alles was nog prachtig nieuw!
Jammer dat de TV (46" ofzo...) vreselijk slecht beeld gaf. Snap ik niet, dure TV, maar geen HD decoder en/of digitale TV. Wat heb je er dan aan?
Nu weer aan het werk... enkele websites regelen. Iemand hier bekend met bronboek.nl? Ik moet een website maken voor een klant en die wil een koppeling met bronboek enzo. Hoe de vork precies in de steel zit is me nog steeds niet duidelijk.
Ziet er uit als een niche product. Het beste is om even met hen contact op te nemenTheNephilim schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 14:57:
Nu weer aan het werk... enkele websites regelen. Iemand hier bekend met bronboek.nl? Ik moet een website maken voor een klant en die wil een koppeling met bronboek enzo. Hoe de vork precies in de steel zit is me nog steeds niet duidelijk.
1
2
3
4
5
| // 11-proef via LINQ => Vermenigvuldig alle digits met de juiste multiplier and tel de waarden op. Resultaat moet deelbaar zijn door 11 string bsn = "123456789"; var multipliers = new int[] { 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, -1 }; bool valid = bsn.Zip(multipliers, (digitAsChar, multiplier) => (int)(digitAsChar - '0') * multiplier).Sum() % 11 == 0; |
Het minnetje voor de 1 is geen typo btw.
[ Voor 4% gewijzigd door Davio op 17-04-2012 15:11 ]
We gaan het gebruiken voor ons nieuwe project (best wel high-profile, maar ik hou me stil) icm Backbone. Nog niet echt mee gewerkt tot nu toe, vooral nu nog het project opzetten. Ik heb er vooralsnog voor gekozen om tijdens development de .less bestanden naar de browser te sturen en 'live' te laten updaten via het less.js bestand in de browser, icm less.watch(). Voor productie moeten we het geheel inpakken in een .war, daar gebruiken we of de WRO4J plugin of de lesscss maven plugin; waarschijnlijk de laatste omdat we ook veel (eigen) JS e.d. hebben (Backbone models/views/controllers, voornamelijk).delyver schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:17:

We are shaping the future
Van een floppy of zo?Alex) schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:39:
25 minuten om 800 KB aan bestanden (300 stuks) te verwijderen...

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Nee, dat is sneller.
SharePoint.
Op localhost.
Zeer herkenbaar van toen ik nog op school zat, elke leraar had er problemen mee (op 1 na.. ach ja de uitzondering bevestigt de regel)
Nu alleen nog uitvinden waar ik dat document op ga slaan, want gewoon publichtml word hem niet
Maar als je dan zo'n issue hebt als "convert to constant", waarom kan ik met QuickFix (alt+enter) niks beginnen?
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Hehe. Ik herken hier ook een paar medestudenten in helaas. Nu ja, ze kunnen nog steeds 'leren' om het niet meer te doenTJHeuvel schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 17:26:
Hehe, deze kende ik nog niet. Het somt wel 30% van de vragen op SO op
Verwijderd
Mmm, maar eens de trial proberenafraca schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 17:33:
Heb voor de grap Resharper dan ook maar een keer geprobeerd.
Dat zal je binnen .net vies tegenvallenHuHu schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 17:07:
Zoiets ga je toch niet zelf implementeren, maar gebruik je één van de standaard-features van je programmeertaal voor?
Anders kom je terecht bij 3rd party tools/libraries. Maar die zijn vaak zo complex dat ze je niet een string[] teruggeven van de rijen, maar besluiten om complete datareaders over de schutting te smijten. Schrijven kun je vaak ook niet middels een string[] maar moet je doen door een datareader te geven. Sorry, ik sla die denk ik even over..
Tijdje geleden ook mee bezig geweest, maar kwam tot de ontdekking dat de C niet voor comma, maar character staat in sommige definities. De RFC die aangehaald wordt zal niet zomaar klakkeloos door Excel worden ingelezen, maar je zal Excel aan het handje moeten nemen om hem deze CSV te laten lezen (waarbij je volgens mij zo goed als verplicht bent een .txt extensie te gebruiken omdat een csv niet de import wizard toont).
En als die C van alles kan zijn wordt je implementatie lastiger, je moet dan vragen wat het splitsingscharacter is of zelf een worp naar de prijzen moeten doen, waarbij dat laatste bijzonder tricky kan worden...
Ow zo fijn die "standaarden"

Tijdje geleden kwam het hele CSV ook al hier ter sprake overigens
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Heel nice. Ben het op het moment aan het installeren op m'n VPS. Even kijken of het ook mogelijk is om gebruik te maken van PostgreSQL, want ik heb niet veel zin om naast PostgreSQL ook nog MySQL te gaan installeren.HMS schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 17:56:
Sweeeeet. Voor de liefhebbers van Git & Github: www.gitlabhq.com
Psst, MSDN: TextInfo.ListSeparator Property (System.Globalization)HuHu schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 19:37:
Als het om Excel gaat; ik exporteer bestanden altijd als *.csv met de puntkomma als scheidingsteken. Dat opent Excel zonder problemen.
Ahem. Microsoft.VisualBasic.FileIO.TextFieldParser. Ik weet ook pas sinds vandaag van het bestaan af, dankzij Stack Overflow..Gertjan. schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 18:31:
[...]
Dat zal je binnen .net vies tegenvallenDe suggesties online stellen voor om adodb (of was het de andere engine) te gebruiken om een CSV te lezen. Kleine overkill, niet?
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
RobIII in "\[C#] String uit elkaar trekken"Alex) schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 23:13:
Waarom zit dat in de VisualBasic-namespace? Ik ben daar bang voor
Overigens zelf op een project of 2 geleden deze gebruikt. Als NuGet package beschikbaar en, ik weet er 't fijne niet meer precies van, 't beviel voor zover ik me herinner best aardig.
[ Voor 36% gewijzigd door RobIII op 17-04-2012 23:16 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Het enige wat ik tegen de VisualBasic namespace heb is de naam. Ik ben jaloers (ja, dat durf ik best toe te geven) dat die toch al 'in de watten gelegde' VB-programmeurs allemaal van dit soort juweeltjes krijgen in een namespace met hun naam er op.
Weet je nog wel waarom je daarvoor had gekozen, in plaats van TextFieldParser?RobIII schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 23:14:
[...]
Overigens zelf op een project of 2 geleden deze gebruikt. Als NuGet package beschikbaar en, ik weet er 't fijne niet meer precies van, 't beviel voor zover ik me herinner best aardig.
[ Voor 30% gewijzigd door Korben op 17-04-2012 23:22 ]
LOL @ de eerste fork die gelijk de kopieërbeveiliging er uit haalt

PHP, dus eerst maar eens kijken wat de host voor versie heeft en welke libs daarbij geïnstalleerd zijn. Er is blijkbaar veel verschil in standaarden, ik weet niet wat de klant er mee wil doen, het is voor een nieuwsbrief. Maar of het nou naar een bedrijf gaat dat die nieuwsbrief regelt, of dat ze er zelf wat mee doen in Excel is me onbekend.HuHu schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 17:07:
Zoiets ga je toch niet zelf implementeren, maar gebruik je één van de standaard-features van je programmeertaal voor?
Op 't moment niet, maar dat schiet me vast wel weer te binnen als ik morgen even de source erbij pak ofzoKorben schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 23:21:
Weet je nog wel waarom je daarvoor had gekozen, in plaats van TextFieldParser?
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
In PHP heb je de functie fputcsv die dat voor je kan regelen. De keuze voor komma of puntkomma als delimiter hangt af van de locatie van je klant. Als ze de punt als decimalseparator gebruiken, dan is de komma voor in csv. Als ze de komma als decimalseparator gebruiken, dan is de puntkomma voor in csv.TheNephilim schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 23:59:
[...]
PHP, dus eerst maar eens kijken wat de host voor versie heeft en welke libs daarbij geïnstalleerd zijn. Er is blijkbaar veel verschil in standaarden, ik weet niet wat de klant er mee wil doen, het is voor een nieuwsbrief. Maar of het nou naar een bedrijf gaat dat die nieuwsbrief regelt, of dat ze er zelf wat mee doen in Excel is me onbekend.
Laatst trouwens nog een batch import tool gebouwd die een aantal CSV's in moest lezen, daarbij gebruik gemaakt van de File.ReadLines method (nieuw in 4.0). Aangezien die een IEnumerable teruggeeft, kan je die lekker parallel uitvoeren, scheelde in mijn geval enorm in snelheid!
1
2
3
4
5
6
| IEnumerable<string> lines = File.ReadLines(inputFile, Encoding.Default); Parallel.ForEach(lines, rawLine => { var line = ParseLine(rawLine, csvHeader); // etc. } |
Kater? Eerst water, de rest komt later
Coole functie, was me nog niet opgevallen. Als je nog enigszins de volgorde wilt behouden kun je natuurlijk beter dit doen:Haan schreef op woensdag 18 april 2012 @ 09:30:
Ik heb ook wel eens gekeken naar LinqToCsv, volgens mij uiteindelijk nooit gebruikt, omdat m'n eigen parser al goed genoeg werkte
Laatst trouwens nog een batch import tool gebouwd die een aantal CSV's in moest lezen, daarbij gebruik gemaakt van de File.ReadLines method (nieuw in 4.0). Aangezien die een IEnumerable teruggeeft, kan je die lekker parallel uitvoeren, scheelde in mijn geval enorm in snelheid!
C#:
1 2 3 4 5 6 IEnumerable<string> lines = File.ReadLines(inputFile, Encoding.Default); Parallel.ForEach(lines, rawLine => { var line = ParseLine(rawLine, csvHeader); // etc. }
1
2
3
| IEnumerable<string> lines = File.ReadLines(inputFile, Encoding.Default); var parsedItems = lines.AsParallel().AsOrdered().Select(line => ParseLine(line, csvHeader)).ToList(); |
Klopt, die kwam ik ook al tegen. Er zitten overigens geen decimalen in de informatie die opgestuurd moet worden, dus dat scheelt alweer ^^HuHu schreef op woensdag 18 april 2012 @ 08:47:
[...]
In PHP heb je de functie fputcsv die dat voor je kan regelen. De keuze voor komma of puntkomma als delimiter hangt af van de locatie van je klant. Als ze de punt als decimalseparator gebruiken, dan is de komma voor in csv. Als ze de komma als decimalseparator gebruiken, dan is de puntkomma voor in csv.
w00t, ik heb nog zoveel te doen, dat ik niet weet waar ik beginnen moet
De decimalseparator bepaalt het gedrag van Excel tijdens het openen van een *.csv document. Het gaat dus niet om je eigen data, maar om de instellingen van de computer waarop die wordt geopend.TheNephilim schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:17:
[...]
Klopt, die kwam ik ook al tegen. Er zitten overigens geen decimalen in de informatie die opgestuurd moet worden, dus dat scheelt alweer ^^
w00t, ik heb nog zoveel te doen, dat ik niet weet waar ik beginnen moet
Hmm, weet ik dat ook weerHuHu schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:54:
[...]
De decimalseparator bepaalt het gedrag van Excel tijdens het openen van een *.csv document. Het gaat dus niet om je eigen data, maar om de instellingen van de computer waarop die wordt geopend.
Wel een beetje laat; ik had een hack gemaakt die het aantal `;` en `,` telt en, wanneer er meer `;` zijn dan `,`, dan alle `;` worden vervangen door `,`, waarbij alle originele `,` worden tijdelijk omgezet in een of ander vaag UTF-8 teken. (snowman
De CSV parser die gebruikt werd kon niet omgaan met `;`...
[ Voor 5% gewijzigd door Gamebuster op 18-04-2012 11:15 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Misschien een n00b vraag (niet veel ervaring met CSV) maar waarom niet gewoon altijd puntkomma (;) gebruiken?HuHu schreef op woensdag 18 april 2012 @ 08:47:
De keuze voor komma of puntkomma als delimiter hangt af van de locatie van je klant. Als ze de punt als decimalseparator gebruiken, dan is de komma voor in csv. Als ze de komma als decimalseparator gebruiken, dan is de puntkomma voor in csv.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Dat is te makkelijk.OkkE schreef op woensdag 18 april 2012 @ 11:16:
[...]
Misschien een n00b vraag (niet veel ervaring met CSV) maar waarom niet gewoon altijd puntkomma (;) gebruiken?
Ben hier ook redelijk veel bezig met CSV parsen maar daar heb ik gewoon mijn eigen parser voor gemaakt, zo complex is het ook weer niet
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Ook de dev-servers hangen daar, dus ik ga dan maar afwassen ofzo...
Edit: Ah hij doet het weer! ^^
[ Voor 11% gewijzigd door TheNephilim op 18-04-2012 11:40 ]
Waar staat dat datacentre? Want wij hadden daar net ook last van ...TheNephilim schreef op woensdag 18 april 2012 @ 11:29:
Nice, het netwerk in het datacenter waar onze servers hangen is er volgens mij uitgeklapt!
Ook de dev-servers hangen daar, dus ik ga dan maar afwassen ofzo...
Edit: Ah hij doet het weer! ^^
DigiRes NijmegenEvilbee schreef op woensdag 18 april 2012 @ 11:54:
[...]
Waar staat dat datacentre? Want wij hadden daar net ook last van ...
Waarschijnlijk heeft de persoon die Comma (!) Separated Values bestanden heeft bedacht oorspronkelijk de komma als scheidingsteken genomen, zonder daar bij na te denken. Het gaat in veel landen ook altijd goed, want de komma wordt nauwelijks ergens voor gebruikt. Het is de thousandSeparator (1000 = 1,000.00), maar als je programmeert of automatisch getallen verwerkt gebruik je die niet.OkkE schreef op woensdag 18 april 2012 @ 11:16:
[...]
Misschien een n00b vraag (niet veel ervaring met CSV) maar waarom niet gewoon altijd puntkomma (;) gebruiken?
Echter in Nederland (en andere landen) is de komma de decimalSeparator (1000 = 1.000,00) en dan heb je dus een probleem. CSV wordt nu ook wel Character-Separated Values genoemd en in veel software kun je zelf het scheidingsteken instellen.
Toch maar een Zwitserse CC regelen
Hier in Zwitserland is de duizendtalteken ' oftewel 100'000.-
[ Voor 17% gewijzigd door alienfruit op 18-04-2012 13:25 ]
Als je gewoon waarden in quotes zet kun je zo ongeveer alles als scheidingsteken gebruiken, met uitzondering van new-line, carriage-return en quotes.HuHu schreef op woensdag 18 april 2012 @ 12:36:
[...]
Waarschijnlijk heeft de persoon die Comma (!) Separated Values bestanden heeft bedacht oorspronkelijk de komma als scheidingsteken genomen, zonder daar bij na te denken. Het gaat in veel landen ook altijd goed, want de komma wordt nauwelijks ergens voor gebruikt. Het is de thousandSeparator (1000 = 1,000.00), maar als je programmeert of automatisch getallen verwerkt gebruik je die niet.
Not intended for Lion, maar het werkt blijkbaar wel gewoon goed? Lees overal dat het gewoon prima werkt. Mensen hier ervaring met die client icm Lion?Note Microsoft Remote Desktop Connection Client for Mac (version 2.1.1) is not intended for use with Mac OS X v10.7 (Lion) or later.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Even gekeken, draai wel nog 2.1.0.
[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 18-04-2012 14:16 ]
Het hangt een beetje af van het gebruikte CSV dialect en met wat voor data je te maken hebt. Een simpele parser die een csv regel voor regel inleest en elke regel in stukjes knipt gaat namelijk al snel op z'n bek wanneer je values met newlines moet verwerken.MTWZZ schreef op woensdag 18 april 2012 @ 11:20:
[...]
Dat is te makkelijk.
Ben hier ook redelijk veel bezig met CSV parsen maar daar heb ik gewoon mijn eigen parser voor gemaakt, zo complex is het ook weer niet
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Wordpress webservers: wordpress.domein.nl of wordpress.hosting.domein.nl
Dan hebben we nog MySQL en Memcache servers...
<type>.hosting.domein.nl slaat aan de ene kant natuurlijk nergens op.... dan zou het beter <type>.servers.domein.nl kunnnen zijn.
Het zijn allemaal nodes in de 'cloud', dus uitbreidbaar. het leek me handig om gewoon alles op 1 hoop te gooien wat types betreft. Bij gebrek aan resources gewoon een node erbij knallen.
Aan de andere kant wil ik ze dan wel weer nummeren, stel dat je toch moet schalen of dingen splitsen... hmmm lastig.
“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.
Maar dan blijkbaar wel ondersteuning voor localization, want bij mij staat er
Ondersteunde browsers: Microsoft Windows-versie van Internet Explorer 7.0 of 8.0
En stiekem ondersteunen ze ook Firefox
1
| function AddClickFunctionToHyperlinkForFirefox(id) |
[ Voor 15% gewijzigd door Haan op 18-04-2012 16:31 ]
Ik heb alle gradients en alle border radiusus (lol) in lesscss gezet.. Het scheelde bij mij zon 100ms in load time.Barryvdh schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 14:24:
[...]
Kwam een aantal dagen ook al langs, maar ik vind het ideaal. Qua snelheid merk ik niks, lijkt me ook vreemd, aangezien het resultaat (de CSS) waarschijnlijk minder efficiënt is.
Het schrijven gaat iig wel een stuk sneller, met dank aan voorgebakken mixins. Verder gebruik ik het ook voor een grid, dat is ook wel ideaal aan te passen (en semantisch+responsive te maken).
(Al gebruik ik overigens niet LessCSS, maar lessphp, om zo makkelijker te compileren. En dan met Twitter Bootstrap als uitgangspunt, vanwege de complete opzet en standaard mixins.)
Audi A8 W12 6.0
Radii is het juiste woord
Moet ik toch ook eens naar gaan kijken dat LESS, ik had niet gedacht dat ook het laden een stuk sneller gaat. Bij twitter bootstrap vond ik het juist vervelend, dat die breedte van kolommen vast staat, dat moet je dan natuurlijk weer aanpassen met LESS.delyver schreef op woensdag 18 april 2012 @ 19:46:
[...]
Ik heb alle gradients en alle border radiusus (lol) in lesscss gezet.. Het scheelde bij mij zon 100ms in load time.
En radiuses in het Engels is ook correct.Devilly schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:08:
[...]
Radiussen is blijkbaar ook correct Nederlands.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
YouTube: Dumt & Farligt - Phantom Flex Highlights - 1080p
Maar het Engels gebruikt überhaupt niet de Latijnse meervoudsvormen die het Nederlands wel gebruikt.
NL: Museum - musea
EN: Museum - museums
Matrix, matrices?Korben schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:17:
[...]
Maar het Engels gebruikt überhaupt niet de Latijnse meervoudsvormen die het Nederlands wel gebruikt.
NL: Museum - musea
EN: Museum - museums
edit: of wat dacht je van basis, bases?
[ Voor 8% gewijzigd door RayNbow op 19-04-2012 10:25 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Nu na 15 minuten is het kreng nog steeds bij "Setup is loading files"
Je mag best even koffie voor me halenroy-t schreef op donderdag 19 april 2012 @ 11:01:
Argggh Windows XP SP3 opnieuw installeren via een oude USB-DVD-Rom drive op een oude mini-itx bak....
Nu na 15 minuten is het kreng nog steeds bij "Setup is loading files".
Haha, ja typerendroy-t schreef op donderdag 19 april 2012 @ 11:01:
Argggh Windows XP SP3 opnieuw installeren via een oude USB-DVD-Rom drive op een oude mini-itx bak....
Nu na 15 minuten is het kreng nog steeds bij "Setup is loading files".
Geweldig! Vooral die met Flour + Candle vind ik mooi om te zienOkkE schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:14:
Super slow motion. Stupidity captured at 2500fps:
YouTube: Dumt & Farligt - Phantom Flex Highlights - 1080p
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Maak er maar 2 van
Ik vond de Indoor Fireworks ook wel erg gaaf.m19 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 11:04:
[...]
Geweldig! Vooral die met Flour + Candle vind ik mooi om te zien
The security validation for this page is invalid. Click Back in your Web browser, refresh the page, and try your operation again.
Geen idee waarom

Zijn stelling: UTF-8 heeft niets te maken met Unicode. Daarnaast is het efficienter om alles in de DB als &#codepoint; op te slaan, aangezien UTF-8 niet alles in een byte kan opslaan. Zijn voorkeur heeft het om alles in ISO-8859 met dus die html unicode entities op te slaan (want dat is het meest efficient, het is zo'n type die zich zorgen maakt over iedere processor cycle maar nooit profiled waar de echte bottlenecks zitten).
Mijn wedervraag: en wat als je een PDF wil genereren? Los daarvan kan UTF-8 alle "normale" karakters in een byte opslaan en heeft hij er voor "niet normale" 7 nodig. Het max van UTF-8 is 6 bytes dacht ik...
Eerder vandaag hadden we het over foreign keys. Daar deed meneer niet aan, beter om dat soort zaken door de applicatie zelf op te laten lossen.
Op zich vind ik het helemaal niet erg dat mensen niet overal alles van weten. Maar zo stronteigenwijs en ook niet luisteren naar argumenten en jezelf dan senior noemen? Treurig. Ben blij dat ik over 1,5 maand wat anders ga doen.
Afgezien van z'n eigenwijsheid, deze stelling is natuurlijk pertinent onwaar. En dan doel ik op dat "efficienter"-gedeelte. Een unicode codepoint tot FFFF kost je in UTF-8 maximaal 3 bytes. Als je &#codepoint; gaat typen dan kost je dat maximaal 8 bytes. Hoezo, efficienter?Daarnaast is het efficienter om alles in de DB als &#codepoint; op te slaan, aangezien UTF-8 niet alles in een byte kan opslaan
@delyver, compileer je het client-side dan? Want dan is het inderdaad wel sneller op moderne computers, maar kan in oudere browsers (IE7/IE8) langzamer zijn, en zonder javascript werkt het niet dus (https://github.com/cloudhead/less.js/issues/422). Als je het vooraf compileert scheelt het natuurlijk niks.TheNephilim schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:08:
[...]
Moet ik toch ook eens naar gaan kijken dat LESS, ik had niet gedacht dat ook het laden een stuk sneller gaat. Bij twitter bootstrap vond ik het juist vervelend, dat die breedte van kolommen vast staat, dat moet je dan natuurlijk weer aanpassen met LESS.
@TheNephilim; dat is juist het hele idee, dat je in je .less code kan aangeven hoeveel kolommen, hoe breed ze zijn en verder je basiskleuren, lettertypes etc makkelijk op 1 plek kan aanpassen, en je CSS correct compileert.
(En ook zonder LESS kan je twitter bootstrap customizen; http://twitter.github.com/bootstrap/download.html)
Strict gesproken waar; UTF-8 is een encoding voor UCS, bijna hetzelfde, maar niet volledig identiek aan Unicode. Het wordt echter wel gebruikt om Unicode te encoderen.st0p schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:23:
Zijn stelling: UTF-8 heeft niets te maken met Unicode.
Even los van het punt wat .oisyn ook al aanhaalde... Bij een string in UTF-8 (of een andere variabele-lengte-encodering) is het moeilijker (en dus langzaam) om simpele stringbewerkingen uit te voeren dan in een SBCS of DBCS. Beter kun je gewoon UCS-2 gebruiken, waarbij alles in 2 bytes wordt geëncodeerd.Daarnaast is het efficienter om alles in de DB als &#codepoint; op te slaan, aangezien UTF-8 niet alles in een byte kan opslaan.
Een pagelayout, masterpage, etc. niet gepubliceerd, waardoor de testuser niet de laatste versie ziet? Ken het wel, kwam vaak als er een bepaald object niet wordt gerenderd op de pagina.Alex) schreef op donderdag 19 april 2012 @ 11:41:
Fijn, SharePoint gaat met een testuser ineens over z'n nek.
The security validation for this page is invalid. Click Back in your Web browser, refresh the page, and try your operation again.
Geen idee waarom
Haha, ja inderdaad! Ik wist niet dat daar zo'n steekvlam vanaf kwamm19 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 11:04:
[...]
Geweldig! Vooral die met Flour + Candle vind ik mooi om te zien
Tja, volgens wikipedia staat UTF voor Unicode Transformation Format. Ik ben helemaal met je eens dat UTF-8 niet meer is dan een manier om unicode te encoden, maar om nou te zeggen dat die 2 helemaal niets met elkaar te maken hebben...Korben schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:12:
Strict gesproken waar; UTF-8 is een encoding voor UCS, bijna hetzelfde, maar niet volledig identiek aan Unicode. Het wordt echter wel gebruikt om Unicode te encoderen.
Ik wil ook niet beweren dat UTF zaligmakend is, maar de voorgestelde oplossing van mijn collega is is IMHO belazerd.Even los van het punt wat .oisyn ook al aanhaalde... Bij een string in UTF-8 (of een andere variabele-lengte-encodering) is het moeilijker (en dus langzaam) om simpele stringbewerkingen uit te voeren dan in een SBCS of DBCS. Beter kun je gewoon UCS-2 gebruiken, waarbij alles in 2 bytes wordt geëncodeerd.
Ik heb het gevondenJan_V schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:23:
[...]
Een pagelayout, masterpage, etc. niet gepubliceerd, waardoor de testuser niet de laatste versie ziet? Ken het wel, kwam vaak als er een bepaald object niet wordt gerenderd op de pagina.

De oorzaak bleek te liggen in het expliciet op false zetten van de property AllowUnsafeUpdates van een SPWeb nadat de form digest was gevalideerd.

Waarom doe ik dit? Ik heb een helper-class om het maken met elevated privileges wat makkelijker te maken ('Elevated Context'). Deze maakt een nieuwe SPWeb aan onder elevated privileges en retourneert dat object. Ik had deze klasse aangepast om AllowUnsafeUpdates over te nemen van het SPWeb dat 'm gevoerd wordt. Dat gebeurt dus ook als de waarde false is, wat op z'n beurt weer voor onverwacht gedrag zorgt.
Gek ding, dat SharePoint

[ Voor 6% gewijzigd door Alex) op 19-04-2012 13:33 ]
Ik ben zo blij dat wij niks met SharePoint doen...Alex) schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:32:
[...]
Ik heb het gevonden
De oorzaak bleek te liggen in het expliciet op false zetten van de property AllowUnsafeUpdates van een SPWeb nadat de form digest was gevalideerd.
Waarom doe ik dit? Ik heb een helper-class om het maken met elevated privileges wat makkelijker te maken ('Elevated Context'). Deze maakt een nieuwe SPWeb aan onder elevated privileges en retourneert dat object. Ik had deze klasse aangepast om AllowUnsafeUpdates over te nemen van het SPWeb dat 'm gevoerd wordt. Dat gebeurt dus ook als de waarde false is, wat op z'n beurt weer voor onverwacht gedrag zorgt.
Gek ding, dat SharePoint
Ik heb nu mijn ElevatedContext maar aangepast om de waarde alleen op True te zetten als hij op het niet-elevated web ook al True is.
Niet?TheNephilim schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:29:
[...]
Haha, ja inderdaad! Ik wist niet dat daar zo'n steekvlam vanaf kwam
Dat was het leukste spelletje in de kantine op m'n bijbaan jaren geleden, er zijn behoorlijk wat potten koffiemelkpoeder doorheen gegaan.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ja, dat deden wij ook, na de sport met zijn allen met een aansteker en een zakje creamer achter de kantine steekvlammen makenCodeCaster schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:44:
[...]
Niet?
Dat was het leukste spelletje in de kantine op m'n bijbaan jaren geleden, er zijn behoorlijk wat potten koffiemelkpoeder doorheen gegaan.
Hierdoor komt de querystring niet (meer) goed door. Zit wel in de RawUrl, maar niet in de Url en Querystring. Is ook niet geheel consequent, op een andere pagina werkt het wel weer goed.
Houdt me in ieder geval van de straat, maar leuk is anders.
* nouja, met een apart topic lijk ik zo'n noob.:+
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Is er wel hoor: Post hier je kleine vraagjes (Deel II)afraca schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:13:
Waarom hebben we niet net als in de HK zo'n topic voor kleine vragen? Er zijn legio voorbeelden te bedenken die daar perfect thuishoren. Heb nu een klein vraagje die ik nergens netjes kwijt kan. *
* nouja, met een apart topic lijk ik zo'n noob.:+
Kost je alleen een paar centjes om toegang te krijgen, maar dan ben je wel meteen ook van de reclame af
Zo hatelijk, ik heb vrij vaak nummers of 'middag' in afspraaktitels staan, Google moet niet slimmer proberen te zijn dan ik ben.
Heb gestemd. Ik gebruik momenteel google calendar niet zo veel, maar als ik hem ga gebruiken hoop ik ook dat dat is opgelost
Hoewel het stemmen ook niet heel helder is
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
"1600 Biertje bij Flip" mag nog wel om 16:00 worden ingepland, maar "Foobar 2000 downloaden" wordt dus "Foobar downloaden" om 20:00. Lijkt me erg onlogisch, en ook niet de bedoeling.
afraca in "Topic voor kleine vragen"
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.