we hebben hier dubbelgelegen. en dan te bedenken dat het nog geen weekeind is.
Bedankt voor de associatie inderdaad. Laat ik er dan maar een schepje bovenop doen.CodeCaster schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:25:
[...]
Ik heb het woord nu een paar keer gelezen, maar raak de associatie met voorhuiden en Aziatisch eten niet kwijt.
Is het menu dan getatoëerd of zo? Dan zal het toch maar een kort menu zijn, als het bij een Aziaat getatoëerd is. *Ba-dum Tiss*
Leuke "bugs" die ik nu mag fixen. Tijdens de functionele analyse is beslist om een bepaald veld verplicht te maken. In de technische analyse is dat dus gewoon overgenomen en het veld is dus ook tijdens implementatie toegevoegd in de databank als verplicht veld. Nu melden de gebruikers een "bug": dat veld mag niet verplicht zijn. Dat lijkt me eerder een change ipv een bug. En dan straks weer mijn baas op mijn dak: "Waarom ben je nog zo lang bezig geweest met bugfixes?". Tjah.
[ Voor 35% gewijzigd door Otherside1982 op 03-04-2012 14:49 ]
Heeft iemand een paar goede sites waarin uitgelegd wordt (wel voor devvers / techs) wat NoSQL inhoudt, waar de voordelen zitten en wanneer ervoor te kiezen?
Ik heb genoeg resources als ik ga Googlen, maar eigenlijk alle resultaten zijn gortdroog.
Ik wil een sessie houden voor wat developers en zoek ff wat "sexy", hippe resources
Ik heb genoeg resources als ik ga Googlen, maar eigenlijk alle resultaten zijn gortdroog.
Ik wil een sessie houden voor wat developers en zoek ff wat "sexy", hippe resources
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Gewoon het artikel van tweakers.net zelf als basis gebruiken lijkt me... reviews: NoSQL - maar wat is het dan wél?
Ik zei sexy toch 
Overigens bedoel ik o.a. meer richting [google]infographics[/]... Ik zoek wel rustig verder, maar dacht misschien zijn er hier mensen die her en der resources beschikbaar hebben...
Overigens bedoel ik o.a. meer richting [google]infographics[/]... Ik zoek wel rustig verder, maar dacht misschien zijn er hier mensen die her en der resources beschikbaar hebben...
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Alleen op Windows XP toch?OkkE schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:22:
IE en zijn mooie zwarte randjes bij transparante PNGs + opacity filter:alpha()...
Cleartype heeft hetzelfde probleem overigens...
[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 03-04-2012 16:37 ]
VirtualBox met Win7 + IE8 heeft bij mij ook de zelfde zwarte randje.Bosmonster schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 16:36:
[...]
Alleen op Windows XP toch?
Cleartype heeft hetzelfde probleem overigens...
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Een database zonder SQLBtM909 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:48:
wat NoSQL inhoudt
Geen SQL, is toch voordeel genoeg?waar de voordelen zitten
Als je geen SQL wil.en wanneer ervoor te kiezen?
Zo
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
.oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2"BtM909 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:48:
Heeft iemand een paar goede sites waarin uitgelegd wordt (wel voor devvers / techs) wat NoSQL inhoudt, waar de voordelen zitten en wanneer ervoor te kiezen?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ksst, ga jij eens een shader schrijven ofzo. NoSQL staat trouwens volgens een populaire guru niet voor 'no SQL' maar voor 'not only SQL'.
Als je indirect X wiltWaarom zou ik geen DirectX willen gebruiken?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
you mo....fu....
Nou, ik wilde je liever uitnodigen

Awesome: http://morecss.org/
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Not funny...Otherside1982 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:46:
[...]
Bedankt voor de associatie inderdaad. Laat ik er dan maar een schepje bovenop doen.
Is het menu dan getatoëerd of zo? Dan zal het toch maar een kort menu zijn, als het bij een Aziaat getatoëerd is. *Ba-dum Tiss*
[....]
Yay, nóg een CSS-meta-taal.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Idd erg handig
Roadmap:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
| .blink { display: half-the-time; } |
[ Voor 16% gewijzigd door BtM909 op 03-04-2012 17:05 ]
Late 1 april grap?
edit: Ja
[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 03-04-2012 17:06 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Volgens mij 1 april gereleased
De grap was op tijd, de link hier kwam echter wat laat ja.
Het is vrij duidelijk een spoof / 1 april grap inderdaad. Ik zie 'm alleen pas net op Twitter voorbij komen.
Wilde 'm toch even met jullie delen. Vond 'm best aardig bedacht.
Ik twijfelde de 1e 10 seconden nog, vandaar dat ik het vroeg
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Heh, toevallig Btm... ben ook benieuwd naar dat soort dingetjes. Ik moet misschien enkele mensen overtuigen om MongoDB (afaik een bekend voorbeeld van een noSQL-db) te gebruiken ipv een typische MySQL-db. Dus als je meer info hebt
Ik moet wat aanpassingen doen in een bestaand Ruby on Rails-project
Je weet dat je Rails project gewoon compleet verneukt is als het niet werkt zonder include ActionView::Helpers te moeten zetten in je ApplicationHelper module omdat je anders een golf aan foutmeldingen van niet-bestaande methodes krijgt.
Gelukkig werkt-ie eindelijk. Heeft me uren gekost om die site werkend te krijgen op mijn systeem.
Je weet dat je Rails project gewoon compleet verneukt is als het niet werkt zonder include ActionView::Helpers te moeten zetten in je ApplicationHelper module omdat je anders een golf aan foutmeldingen van niet-bestaande methodes krijgt.
Gelukkig werkt-ie eindelijk. Heeft me uren gekost om die site werkend te krijgen op mijn systeem.
[ Voor 10% gewijzigd door Gamebuster op 03-04-2012 22:09 ]
Als je anderen moet overtuigen om het te gebruiken maar blijkbaar niet kan aangeven waarom, dan moet je je misschien toch eens achter het oor krabben of een NoSQL db inderdaad the right tool for the right job isMercatres schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:21:
Heh, toevallig Btm... ben ook benieuwd naar dat soort dingetjes. Ik moet misschien enkele mensen overtuigen om MongoDB (afaik een bekend voorbeeld van een noSQL-db) te gebruiken ipv een typische MySQL-db. Dus als je meer info hebt
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
With stupid ^^. Misschien moet je er eerste zelf eens proberen achter te komen waarom NOSQL in jouw geval beter zou zijn voordat je mensen probeert te overtuigen van op iets over te schakelen waar je eigenlijk zelf niet echt iets van weet.Creepy schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 22:47:
[...]
Als je anderen moet overtuigen om het te gebruiken maar blijkbaar niet kan aangeven waarom, dan moet je je misschien toch eens achter het oor krabben of een NoSQL db inderdaad the right tool for the right job is
Ik weet niet of jullie het specifiek tegen mij hebben of meer in z'n algemeenheid, maar de conclusie is (bij mij iig) dan iets te kort door de bocht 

Kom je dan ook naar de US?
Ik kan m'n uiteindelijke preso wel met je delen... Misschien kan je er wat uithalenMercatres schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:21:
[ Voor 67% gewijzigd door BtM909 op 04-04-2012 01:01 ]
Heb een tijdje zitten spelen met MongoDB en hoewel leuk, zie er niet veel toepassingen voor in de dingen waar ik mee te maken heb. Volgens mij is dat voor heel veel mensen zo.
Krijg je natuurlijk over een jaar of 2 ofzo ineens veel te maken met systemen die 'om' moeten naar een relationele db, omdat er destijds in de hype gekozen is voor een NoSQL db en dus vanaf de grond af verkeerd gebouwd zijn.
Leuk.
Krijg je natuurlijk over een jaar of 2 ofzo ineens veel te maken met systemen die 'om' moeten naar een relationele db, omdat er destijds in de hype gekozen is voor een NoSQL db en dus vanaf de grond af verkeerd gebouwd zijn.
Leuk.
Lekker op de bank
I wish
Gelukkige verjaardag trouwens jonkietje
Gefeliciteerd BtM909!
Nothing to see here!
Dat komt omdat Gamebuster nog geen morecss toepast, anders had hij wel "eerste tien" geschreven. Dan had jij het ook niet kunnen verwarren met tien miljard.
Gefeliciteerd BtM909! ^^
Zo, vandaag preview opleveren voor een nog te maken website, en morgen voor een andere website die vreselijk complex is
Zo ineens moet het binnen een weekje gebeuren XD
Normaal ben ik een website aan het maken en dan loop je tegen iets aan waarvan je denkt; hmmm dat moet anders kunnen. Dan ben je weer zo even aan het Googelen naar een mooiere oplossing. Dat laten we vandaag maar zoveel mogelijk achterwege XD
Ook moet ik maar eens de pricewatch: Creative Gigaworks T20 Series II bestellen, vandaag zit ik alleen op het kantoor en dan kan ik geen headsetje opzetten. Als er dan klanten of iets dergelijks binnen komen, hoor ik niks
Zo, vandaag preview opleveren voor een nog te maken website, en morgen voor een andere website die vreselijk complex is
Normaal ben ik een website aan het maken en dan loop je tegen iets aan waarvan je denkt; hmmm dat moet anders kunnen. Dan ben je weer zo even aan het Googelen naar een mooiere oplossing. Dat laten we vandaag maar zoveel mogelijk achterwege XD
Ook moet ik maar eens de pricewatch: Creative Gigaworks T20 Series II bestellen, vandaag zit ik alleen op het kantoor en dan kan ik geen headsetje opzetten. Als er dan klanten of iets dergelijks binnen komen, hoor ik niks
Aan de asp.net website waar ik aan werk treed een grappige 'bug' op.
Als je in Internet Explorer tekst selecteert met dubbel klik en dan een op een linkbutton klikt die in een updatepanel een AsyncPostBackTrigger triggert waardoor elementen van de pagina veranderd dan word de hele pagina geselecteerd. Die gebeurt niet als de selectie heeft plaats gevonden met gewoon selecteren en het gebeurt ook niet buiten Internet Explorer
. Lang leve Internet Explorer zou ik zeggen
Als je in Internet Explorer tekst selecteert met dubbel klik en dan een op een linkbutton klikt die in een updatepanel een AsyncPostBackTrigger triggert waardoor elementen van de pagina veranderd dan word de hele pagina geselecteerd. Die gebeurt niet als de selectie heeft plaats gevonden met gewoon selecteren en het gebeurt ook niet buiten Internet Explorer
Nothing to see here!
Ah om dan over twee weken naar de code te kijken en snel een emmer te moeten zoeken ^^TheNephilim schreef op woensdag 04 april 2012 @ 09:43:
[...] Normaal ben ik een website aan het maken en dan loop je tegen iets aan waarvan je denkt; hmmm dat moet anders kunnen. Dan ben je weer zo even aan het Googelen naar een mooiere oplossing. Dat laten we vandaag maar zoveel mogelijk achterwege XD[...]
en laat ik ook maar mee doen met een andere smiley:
Gefeliciteerd BtM909

Mwah, het gaat om Wordpress templates, dus het is wel te doen. Ik hoef geen eigen CMS te verbouwen of iets dergelijksCaelorum schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:00:
[...]
Ah om dan over twee weken naar de code te kijken en snel een emmer te moeten zoeken ^^
Maar ook daar geld inderdaad dat je dingen vaak beter oplost als je er meer tijd voor krijgt. Nou gaat het om een preview, dus dat de klant even kan kijken hoe het werkt en of hij/zij tevreden is, maar om de boel helemaal om te gooien gaat vaak te ver. Vaak wil ik alle plaatjes nog even netjes in een sprite verwerken, JS bij elkaar rapen, CSS bij elkaar rapen en minimizen. Die laatste 2 komen er vaak niet van, al is het zo weinig dat het niet altijd echt nut heeft.
w00t, gister Nginx + php-fpm + APC geïnstalleerd op de VPS! Nu even 1 node met MySQL en 1 node met Memcache. Maar eerst een website online zetten, ben aan het wachten op het uploaden van Wordpress. Duurt even met onze ADSL verbinding... >_<
Goed setje dat, bizar goed geluid komt daar uit voor zulke kleine 2 speakertjes.TheNephilim schreef op woensdag 04 april 2012 @ 09:43:
En ook feli mr. nine-oh-nine.
@Michali Ja dat begreep ik ook!
Verder kon ik niet echt leuke setjes vinden. Al zijn deze met 60 EUR misschien wat duurder dan ik in gedachten had, dan heb je ook wat.
Dat meen je niet...Op deze server draait PHP versie 4.4.7, maar WordPress 3.3.1 vereist minimaal PHP versie 5.2.4.
Deze hebben wij jarenlang op school gehad, ook bizar goed geluid voor dat bedrag.TheNephilim schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:18:
@Michali Ja dat begreep ik ook!Verder kon ik niet echt leuke setjes vinden. Al zijn deze met 60 EUR misschien wat duurder dan ik in gedachten had, dan heb je ook wat.
Hmm wie weet, maar ik wilde eigenlijk geen sub en dat lijkt hier wel bij te zitten.DEiE schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:48:
[...]
Deze hebben wij jarenlang op school gehad, ook bizar goed geluid voor dat bedrag.
Spelling en grammatica
Is het 'hoofd menu' of 'hoofdmenu'? Overal vind ik wat anders, dus kan er niet duudlijk uutkom'n
Hoofdmenu.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
hoofdmenu
in het Nederlands wordt bijna alles standaard samengevoegd
Lekker op de bank
En de leidraad hiervoor: http://woordenlijst.org/leidraad/6/2/
Ten zij je hoofd en menu natuurlijk als apart woord bedoelt. als in, met je lelijke hoofd menu ziet er goed uit. Spatie gebruik etc.ZaZ schreef op woensdag 04 april 2012 @ 11:55:
hoofdmenu
Ten zij?
Lekker op de bank
Lol 
Kan natuurlijk wel los. Als in hoofd inkoop, hoofd sales, etc. De meneer die eindverantwoordelijk is voor het menu is hoofd menu
Kan natuurlijk wel los. Als in hoofd inkoop, hoofd sales, etc. De meneer die eindverantwoordelijk is voor het menu is hoofd menu
[ Voor 115% gewijzigd door .oisyn op 04-04-2012 12:12 ]
Hoofdinkoop kan ik me ook wel weer iets bij voorstellen.oisyn schreef op woensdag 04 april 2012 @ 12:09:
Lol
Omdat we in het Nederlands lekker vrijwel onbeperkt woorden aan elkaar kunnen kunnen we hier lekker lange woorden maken bij scrabble (of Wordfeud voor de mensen die enkel digitaal zijn opgevoed
Overigens probeer eens de naam te vervoegen van iemand die tweedehands auto's verkoopt. Tweedehands autoverkoper is volgens mij niet goed (dat zou betekenen dat de verkoper tweedehands is
[ Voor 17% gewijzigd door .Gertjan. op 04-04-2012 12:36 ]
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Punt is dat ik een locationbased website ga ontwikkelen en met name MongoDB is hier blijkbaar uitermate geschikt voor. Ik snap ook wel hoe NoSQL werkt, maar ik ben gewoon geen held in dat soort dingen uit te leggenZaZ schreef op woensdag 04 april 2012 @ 01:01:
Heb een tijdje zitten spelen met MongoDB en hoewel leuk, zie er niet veel toepassingen voor in de dingen waar ik mee te maken heb. Volgens mij is dat voor heel veel mensen zo.
Leuk.
@Btm: gratz.
Wel toch? Het is tweedehands auto, dus dan ben je volgens mij ook gewoon een tweedehands autoverkoper, waar optioneel een streepje tussen mag..Gertjan. schreef op woensdag 04 april 2012 @ 12:34:
[...]
Overigens probeer eens de naam te vervoegen van iemand die tweedehands auto's verkoopt. Tweedehands autoverkoper is volgens mij niet goed (dat zou betekenen dat de verkoper tweedehands is), maar wat het wel moest zijn weet ik niet meer
Maar als een verkoper van tweedehands auto's een tweedehands autoverkoper is, hoe noem je dan een autoverkoper die tweedehands is?
[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 04-04-2012 12:53 ]
Tweedehandsautoverkoper, zo moeilijk is het toch niet.Gertjan. schreef op woensdag 04 april 2012 @ 12:34:
Overigens probeer eens de naam te vervoegen van iemand die tweedehands auto's verkoopt. Tweedehands autoverkoper is volgens mij niet goed (dat zou betekenen dat de verkoper tweedehands is), maar wat het wel moest zijn weet ik niet meer
Aan elkaar of met koppeltekken. Zeker niet losAvalaxy schreef op woensdag 04 april 2012 @ 12:50:
Wel toch? Het is tweedehands auto, dus dan ben je volgens mij ook gewoon een tweedehands autoverkoper, waar optioneel een streepje tussen mag.
[ Voor 27% gewijzigd door kenneth op 04-04-2012 12:56 ]
Zal wel door de mogelijkheid van Geospatial indexes komenMercatres schreef op woensdag 04 april 2012 @ 12:41:
[...]
Punt is dat ik een locationbased website ga ontwikkelen en met name MongoDB is hier blijkbaar uitermate geschikt voor. Ik snap ook wel hoe NoSQL werkt, maar ik ben gewoon geen held in dat soort dingen uit te leggen
@Btm: gratz.
Linkje: http://www.mongodb.org/display/DOCS/Geospatial+Indexing
Het is inderdaad tweedehandsautoverkoper. Of als je dat te moeilijk vindt: verkoper van tweedehands auto's.kenneth schreef op woensdag 04 april 2012 @ 12:56:
[...]
Tweedehandsautoverkoper, zo moeilijk is het toch niet
[...]
Aan elkaar of met koppeltekken. Zeker niet los
[ Voor 11% gewijzigd door Alex) op 04-04-2012 12:57 ]
We are shaping the future
http://www.spatiegebruik.nl/popup.php?id=2437
Zijn dat niet de auto's zijn van verkopers van tweedehands?Alex) schreef op woensdag 04 april 2012 @ 12:57:
Of als je dat te moeilijk vindt: verkoper van tweedehands auto's.
[ Voor 76% gewijzigd door .oisyn op 04-04-2012 13:03 ]
Het lijkt toch aardig te lukkenHaan schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:42:
Iemand hier ervaring met de Kinect SDK voor Windows? Er zijn wat ideeën om iets te gaan doen met Kinect voor een klantenevenement, maar ik heb een beetje twijfels hoe goed dat gaat lukken als je vooral ASP.NET development gewend bent..

Kater? Eerst water, de rest komt later
Hij is er weer! Onze steun en toeverlaat, de burger der burgers, de Big Tasty! ^^

Virusscanners! 
/rant
/rant
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Als-ie er ook zo echt zou uitzien i.p.v. die bagger dingen bij de mcdonalds
Mooi dat de business de meerwaarde van TFS als ALM-tool inziet, en ook daadwerkelijk gebruik maakt van TFS om Issues en Change Requests in te loggen. 
Stukken beter dan rondvliegende mailtjes.

Stukken beter dan rondvliegende mailtjes.
We are shaping the future
Welja, inderdaadHMS schreef op woensdag 04 april 2012 @ 12:57:
[...]
Zal wel door de mogelijkheid van Geospatial indexes komen.
Linkje: http://www.mongodb.org/display/DOCS/Geospatial+Indexing
Inline onchange/onclick javascript dat HTML in de DOM propt met nog meer inline onchange/onclick javascript.
Wel kut dat die global variablen conflicten met elkaar hebben... ach ja, dan geef je alle variablen toch even een random getal erachter?
...en ik mag er veranderingen in maken. Ik voel me helemaal vies nu
edit:
Ow, een fout op regel 262. Ik ben benieuwd wat daar staat

Wel kut dat die global variablen conflicten met elkaar hebben... ach ja, dan geef je alle variablen toch even een random getal erachter?
...en ik mag er veranderingen in maken. Ik voel me helemaal vies nu
edit:
Ow, een fout op regel 262. Ik ben benieuwd wat daar staat

[ Voor 48% gewijzigd door Gamebuster op 04-04-2012 15:02 ]
Als je het geluid hoort van die dingen vind je het die 60 euro meer dan waard. Ik zou zelf altijd voor dit setje gaan, ipv. bijv. een 2.1 in die prijsklasse. Stuk handiger met 2 speakers en de bass is meer dan zat.TheNephilim schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:18:
@Michali Ja dat begreep ik ook!Verder kon ik niet echt leuke setjes vinden. Al zijn deze met 60 EUR misschien wat duurder dan ik in gedachten had, dan heb je ook wat.
Heb er zelf ook 2 setjes van, hoewel 1tje permanent heb uitgeleend aan een vriend van me, en de ander bij m'n vriendin staat.
En mooi dat de Big Tasty weer terug is. Was m'n favo burger bij de Mac, ben toen ie er niet meer was ook eigenlijk niet meer zo vaak geweest.
[ Voor 10% gewijzigd door Michali op 04-04-2012 14:59 ]
Ik nijg er inderdaad ook sterk na, nja ... wie weet om mezelf te tracteren op wat nieuws (a) Ben er aan toe na alweer een halve dag klooien met dingen die niet werken op n00bhosts.Michali schreef op woensdag 04 april 2012 @ 14:56:
[...]
Als je het geluid hoort van die dingen vind je het die 60 euro meer dan waard. Ik zou zelf altijd voor dit setje gaan, ipv. bijv. een 2.1 in die prijsklasse. Stuk handiger met 2 speakers en de bass is meer dan zat.
Heb er zelf ook 2 setjes van, hoewel 1tje permanent heb uitgeleend aan een vriend van me, en de ander bij m'n vriendin staat.
Btw, is dit normaal?
Ik kon nu van php versie wisselen door in de .htaccess die regel op te nemen, misschien handig, maar verre van optimaal lijkt me.Op uw hostingpakket is PHP5 ondersteuning beschikbaar. U kunt dus zowel versie 4 als versie 5 naast elkaar gebruiken. Bestanden met de extensie .php worden standaard door versie 4 uitgevoerd, de extensie .php5 is bedoeld voor PHP versie 5.
Om .php-bestanden door PHP versie 5 te laten uitvoeren, is het noodzakelijk daarvoor de PHP handler te wijzigen. Dat kunt u zelf doen door een .htaccess-bestand aan te maken (of een bestaand .htaccess-bestand te wijzigen).
Neem in het .htaccess-bestand de volgende regel op:
AddHandler x-httpd-php5 .php
Indien u wijzigingen in de configuratie van PHP4 en PHP5 wil doorvoeren, dan kunt u dat zelf doen met behulp van een php.ini-bestand. Hierin kunt u bijvoorbeeld de foutmeldingen (display_errors) van php activeren, of Register Globals (register_globals) inschakelen. Een php.ini-bestand kunt u op verschillende lokaties op uw hostingpakket plaatsen:
- /private op uw hostingpakket
(De configuratie geldt dan voor uw GEHELE SITE)
- De gewenste map in /httpdocs of uw subdomein
(De configuratie geldt dan alleen voor de map waarin php.ini staat.
Hosting2go hebben ze dat ook
Of het normaal is... ach ja. Het werkt.
Of het normaal is... ach ja. Het werkt.
Daar komt dit inderdaad ook vandaan. Kan met geen mogelijkheid attachments van Wordpress importeren... word er een beetje ziek van. Heb nu om een error log gevraagd.
Binnenkort toch maar eens denken over extra setupkosten als mensen een andere host hebben dan eigen of andere goedwerkende hosts.
Binnenkort toch maar eens denken over extra setupkosten als mensen een andere host hebben dan eigen of andere goedwerkende hosts.
Tot 20 augustus, dan gaat hij er helaas weer uitTheNephilim schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:35:
Hij is er weer! Onze steun en toeverlaat, de burger der burgers, de Big Tasty! ^^
[afbeelding]
Serieus?Patriot schreef op woensdag 04 april 2012 @ 15:22:
[...]
Tot 20 augustus, dan gaat hij er helaas weer uit
Jep. Doe je wel rustig aan, volgens mij krijg je na een week gemiddeld 1 zo'n ding per dag acute verstoppingen in je aortaTheNephilim schreef op woensdag 04 april 2012 @ 15:24:
[...]
Serieus?... dan moet ik dus flink schranzen de komende maanden
Ach, na 20 augustus ontstopt ie vanzelf wel weer.Patriot schreef op woensdag 04 april 2012 @ 15:28:
[...]
Jep. Doe je wel rustig aan, volgens mij krijg je na een week gemiddeld 1 zo'n ding per dag acute verstoppingen in je aorta
kenneth schreef op woensdag 04 april 2012 @ 12:56:
[...]
Tweedehandsautoverkoper, zo moeilijk is het toch niet

Nederlandz ies nie me goeiste vak...
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
FTFY.Gertjan. schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:07:
[...]
oei, inderdaad.... Sorry hoor
Nederlandz ies nie me goeiste goedste vak...

Dat is vrij gebruikelijk. Blijkbaar zijn er nog steeds klanten die php 4 gebruiken en om backwards compatibel te blijven als hoster moet je wel dit soort dingen doen.TheNephilim schreef op woensdag 04 april 2012 @ 15:10:
Btw, is dit normaal?
[...]
Ik kon nu van php versie wisselen door in de .htaccess die regel op te nemen, misschien handig, maar verre van optimaal lijkt me.
Die heb ik ook enkele jaren geleden gekocht. Produceert nog steeds een heerlijk geluid (zeker voor die prijs).DEiE schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:48:
[...]
Deze hebben wij jarenlang op school gehad, ook bizar goed geluid voor dat bedrag.
Hmm ik merk dat ik de laatste half jaar steeds meer javascript aan het typen ben. Opzich natuurlijk niet verwonderlijk met de opkomst van jQuery, node.js, knockoutJS, SignalR e.d.
Dus ben me wat meer aan het verdiepen. Heb geen idee* hoe je bijvoorbeeld een serieus clientside javascript applicatie opzet, welke tools je daarbij tot je beschikking hebt (inladen van javascript modules e.d.)
Heb al wel wat verplicht leesvoer (http://addyosmani.com/largescalejavascript/) gevonden.
Wellicht nog meer linkjes waarvan iemand hier zegt: Die zou je moeten lezen?
*Ok ik heb daar wel ideeën bij, maar niet hoe ik dit in javascript realiseer.
Dus ben me wat meer aan het verdiepen. Heb geen idee* hoe je bijvoorbeeld een serieus clientside javascript applicatie opzet, welke tools je daarbij tot je beschikking hebt (inladen van javascript modules e.d.)
Heb al wel wat verplicht leesvoer (http://addyosmani.com/largescalejavascript/) gevonden.
[ Voor 7% gewijzigd door D-Raven op 05-04-2012 10:26 ]
Ik heb altijd begrepen dat een echte applicatie lastig is in JavaScript. Al zie ik hier wel enkele manieren om toch iets van classes te krijgen in JS http://www.phpied.com/3-ways-to-define-a-javascript-class/
* .Gertjan. meldt zich ook... Nu moet ik ook toegeven de afgelopen paar jaar niet veel meer met webapps bezig te zijn geweest en vooral op WPF en Axapta heb gezeten, maar mij viel het ook op dat er redelijk wat client interactie wordt verwacht.D-Raven schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:21:
Hmm ik merk dat ik de laatste half jaar steeds meer javascript aan het typen ben. Opzich natuurlijk niet verwonderlijk met de opkomst van jQuery, node.js, knockoutJS, SignalR e.d.
Vroeger was ik nogal fan van zelfbouw, maar ben toch blij dat ik me verdiept heb in jQuery. In het begin is het even wennen omdat je niet direct een DOM object in je handen hebt maar een jQuery object. Daarnaast is het fijne van jQuery dat er bijna nooit een null terug kan komen (wat overigens verwarrend kan zijn als je het niet verwacht). Ook de jQuery UI en de plugins zijn inmiddels zeer welkom
Maar wat me van deze "shift" wel ontzettend tegen staat is dat veel ontwikkelaars denken alles op de client te kunnen afvangen. Ze vergeten dus bijvoorbeeld validatie op de server uit te voeren. Je kunt dan lekker met javascript je form valideren, maar als iemand gewoon via een tool gaat lopen posten of je JS uitschakeld omzeilt hij mooi je validaties.
Zo is pas een frontend van een klant volledig overstroomd met (foutieve) formposts (niet mijn tool overigens). Klant was nogal verbaasd, want dergelijke data zou helemaal nooit gepost mogen worden (de validatie zou dat moeten voorkomen). Zowel klant als de ontwikkelaar van de tool waren dus behoorlijk naïef door enkel te vertrouwen op javascript (van de klant te begrijpen, maar van de ontwikkelaar?

Overigens baal ik er soms ook wel van dat je alles 2x moet doen als je pech hebt. Je wilt direct feedback geven als iets fout is (client side), maar je wilt ook mensen zonder JS een melding kunnen geven. Daarnaast wil je altijd zorgen dat er een validatie op de server zit. Klanten die denken met enkel clientside validatie weg te komen vertel ik ook vriendelijk dat dat niet gaat werken.
Goed JS opzetten blijft moeilijk... Mijn JS wordt over het algemeen een rommeltje waar mijn andere code meestal vrij gestructureerd is. Ik denk dat het komt omdat je geen lekkere code completion (VS 11 is daar dus echt wel een verbetering in) krijgt, de syntax soms een beetje gaar kan worden en omdat ik er gewoon nog niet genoeg ervaring in heb.Dus ben me wat meer aan het verdiepen. Heb geen idee hoe je bijvoorbeeld een serieus clientside javascript applicatie opzet, welke tools je daarbij tot je beschikking hebt (inladen van javascript modules e.d.)
Maar goed al doende leert men
Belangrijkste is waar je een scheiding aanbrengt. Wij werken met een mvc applicatie in php, waarbij dus clientside niets meer is dan een UI/UX schil. Je hebt daarentegen ook js mvc frameworks, waar je server side slechts een soort DAO is.D-Raven schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:21:
Dat is in ieder geval wat ik ervan heb begrepen
Dat zou je makkelijk kunnen automatiseren, op twee manieren. In je form (server side) zit sowieso de input filtering en validatie als meta data. Tijdens je rendering geef je de meta data ook door, zodat client side je weet welke validators en filters je hebt gekoppeld aan welk element. Met een enkele js-library kan je dan direct die filtering generiek afvangen. Ja, het blijft "dubbel", maar wel eenmalig dubbel.Gertjan. schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:38:
[...]
Overigens baal ik er soms ook wel van dat je alles 2x moet doen als je pech hebt. Je wilt direct feedback geven als iets fout is (client side), maar je wilt ook mensen zonder JS een melding kunnen geven. Daarnaast wil je altijd zorgen dat er een validatie op de server zit. Klanten die denken met enkel clientside validatie weg te komen vertel ik ook vriendelijk dat dat niet gaat werken.
Tweede manier is na elke invoer form posten met ajax en met de validatie die daar toch al draait het deel valideren wat reeds is ingevuld. De berichten daarvan stuur je weer door en kan je daar eenvoudig renderen.
Omdat ik werk met php incl ZF, is er van die opzet in het eerste geval hier een voorbeeld. In het tweede geval heb ik zelf ooit iets geschreven.
[ Voor 35% gewijzigd door mithras op 05-04-2012 10:47 ]
Dan bouw je toch een validatieservice die je client- en serverside aanroept?.Gertjan. schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:38:
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Jammer dat aan de "OO" mogelijkheden van Javascript zo weinig aandacht wordt geschonken. De meeste mensen hanteren Javascript puur als een procedurele taal. Veel mensen weten dus ook niet dat het mogelijk is om objecten te gebruiken.TheNephilim schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:37:
Ik heb altijd begrepen dat een echte applicatie lastig is in JavaScript. Al zie ik hier wel enkele manieren om toch iets van classes te krijgen in JS http://www.phpied.com/3-ways-to-define-a-javascript-class/
Toegeven, de syntax is niet heel erg logisch, maar goed het is beter dan niets. De object structuur gebruik ik vaak om "manager" classes te bouwen die gedrag bundelen binnen de applicatie. Zoals bijvoorbeeld een handler die zichtbaarheid regelt. Daar zitten de eventhandlers, verzamelingen van controls en de logica in verwerkt. Helaas weten veel ontwikkelaars dit niet waardoor je een ontzettende wildgroei aan functions krijgt die niet gegroepeerd worden...
Mijn eerste ervaring met objecten in javascript is toch al enkele jaren geleden, maar toch moet ik zo nu en dan even googlen hoe het precies zat
Dan heb je nog steeds niet dezelfde snelheid als directe clientside validatie. Je zou wel snel fouten kunnen opvangen (zoals een reeds bestaande userid), maar voor sommige validaties is een dergelijke aanroep redelijk kostbaar.CodeCaster schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:47:
[...]
Dan bouw je toch een validatieservice die je client- en serverside aanroept?
Tuurlijk kun je textboxen decoreren met eigenschappen zoals een maxlength, formatting maskers en op basis daarvan je validatie doen, maar goed je bent sommige dingen dubbel aan het bouwen. Daarnaast gaat in sommige zaken ook redelijk wat tijd zitten welke je niet altijd beschikbaar hebt. Dan is het soms goedkoper om dubbele validatie te schrijven of de klant te overtuigen dat serverside validatie goedkoper is (en niet direct minderwaardig).
Als je inderdaad je metadata goed aan je formfields hangt kun je op basis daarvan valideren. Dat is iets wat ik ook wel toepas. Nu is het in asp.net webforms niet heel handig, maar in WPF kun je gewoon aangeven welke property gekoppeld is en worden je dataannotations netjes gevalideerd. In ASP.NET probeer ik een vergelijkbare techniek te hanteren. De opzet duurt eventjes, maar het resultaat mag er vaak ook zijnmithras schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:40:
[...]
Dat zou je makkelijk kunnen automatiseren, op twee manieren. In je form (server side) zit sowieso de input filtering en validatie als meta data. Tijdens je rendering geef je de meta data ook door, zodat client side je weet welke validators en filters je hebt gekoppeld aan welk element. Met een enkele js-library kan je dan direct die filtering generiek afvangen. Ja, het blijft "dubbel", maar wel eenmalig dubbel
Zo geeft een numeriek veld netjes aan de textbox mee dat hij numeriek is, JS mag vervolgens netjes de non-numeric karakters afvangen en de boel valideren
Is een optie, maar die is relatief "duur". Daarnaast ga je veel validatie fouten krijgen op velden die nog niet ingevuld zijn. Na de eerste postback wordt dan heel je scherm roodTweede manier is na elke invoer form posten met ajax en met de validatie die daar toch al draait het deel valideren wat reeds is ingevuld. De berichten daarvan stuur je weer door en kan je daar eenvoudig renderen.
Het belangrijkste is denk ik toch het vinden van een balans. In ieder project moet je denk ik afwegingen maken
Ja, ik snap zelf ook niet veel van JavaScript classes. Bijv. ik zie veel libraries die het op deze manier doen:
Waarom zou je het op zo'n manier doen?
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| var MyLibray = (function() { var l= {}; l.structures = {}; return l; })(); (function(structures){ structures.Queue = function() { var queue = []; var queueSpace = 0; this.getSize = function() {} } }(MyLibrary.structures); |
Waarom zou je het op zo'n manier doen?
Ik ben an sich wel fan van John Resig's aanpak.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
| var Person = Class.extend({ init: function(isDancing){ this.dancing = isDancing; }, dance: function(){ return this.dancing; } }); |
Die gebruik ik ook, maar zelfs dan vind ik het nog enigszins omslachtig als ik heel eerlijk moet zijn. Voor dag tot dag gebruik is voldoet het wel, maar dan voldoet een klein hoopje functies met genoeg commentaar vaak ook al
Ja ik gebruik een vergelijkbare aanpak die daarop is gebaseerd. Wat ik alleen raar vond is dat hij het woord Class gebruikt. Een Person is geen afgeleide van Class, maar van Object. Een Class zou het object zijn dat de class beschrijft. Goed, kwestie van naamgeving natuurlijk.
Ja, alles wat Osmani ooit geschreven heeftD-Raven schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:21:
Javascript is geen objectgeorienteerde taal, foeiTheNephilim schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:37:
idd, dat blijf je hebben. Het is overigens wel leuk om uit te zoeken hoe je zoiets kunt afvangen op de serverside mbt NodeJS, je kunt dan dezelfde models / validaties gebruiken aan de clientside en de serverside, dwz 1 codebase in 1 taal.quote: .Gertjan.Maar wat me van deze "shift" wel ontzettend tegen staat is dat veel ontwikkelaars denken alles op de client te kunnen afvangen. Ze vergeten dus bijvoorbeeld validatie op de server uit te voeren.
LESS
Hoewel ik bij LESS nog niet helemaal zeker weet of ik blij moet zijn dat ze het sinds een tijdje zoveel mogelijk proberen te pushen met hun javascript engine. Voorheen moest je met een soort compiler (in python gemaakt dacht ik) de boel omzetten naar CSS. Dit zorgde voor een extra handeling, maar je wist wel zeker dat de gebruikers een CSS geserveerd kregen
Overigens maakte ik ook een mooie fout door mijn files .less te noemen en deze op mijn site te zetten en tot de ontdekking te komen dat mijn hosting partij .less niet serveert
Onzin.YopY schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:27:
Javascript is geen objectgeorienteerde taal, foei.
http://www.crockford.com/javascript/javascript.html
Ecmascript specs, 4.2.1 Objects
Het is een prototype based taal, waarmee je OO achtige dingen kan doen. Het is niet puur objectgeorienteerd, zoals bv C# wel is.ECMAScript does not use classes such as those in C++, Smalltalk, or Java. Instead objects may be created in various ways including via a literal notation or via constructors which create objects and then execute code that initialises all or part of them by assigning initial values to their properties. Each constructor is a function that has a property named "prototype" that is used to implement prototype-based inheritance and shared properties.
[ Voor 5% gewijzigd door TJHeuvel op 05-04-2012 13:02 ]
Wij gebruiken less ook al een tijdje, wat erg goed werkt. Zeker als je het combineert met LESS gebaseerde grid frameworks, zoals Semantic. Je defineert kolommen, breedte en LESS berekent verder de juiste breedtes met mooie fluid layouts zodat het ook nog lekker werkt op mobiel:.Gertjan. schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:42:
[...]
LESS![]()
Hoewel ik bij LESS nog niet helemaal zeker weet of ik blij moet zijn dat ze het sinds een tijdje zoveel mogelijk proberen te pushen met hun javascript engine. Voorheen moest je met een soort compiler (in python gemaakt dacht ik) de boel omzetten naar CSS. Dit zorgde voor een extra handeling, maar je wist wel zeker dat de gebruikers een CSS geserveerd kregen
Overigens maakte ik ook een mooie fout door mijn files .less te noemen en deze op mijn site te zetten en tot de ontdekking te komen dat mijn hosting partij .less niet serveertDat is iets waar men wel even voor had mogen waarschuwen.
Maar afgezien daarvan is LESS best een lekker "taaltje".
Cascading Stylesheet:
1
2
3
| @column-width: 60; @gutter-width: 20; @columns: 12; |
Op dit moment zit het geautomatiseerd in de editor van onze frontend devs, zodat ze bij Cmd+S direct de less compilen tot css. We gaan over naar een automatische Assetic compilatie, want met zo'n ingebouwde compiler kunnen de andere devs er niets mee, die moeten het dan zelf weer compilen wat onhandig is.
Volgens diezelfde logica is C en ASM ook object-geörienteerd.
Het ondersteunt niet 'OO-achtige dingen' maar gewoon prima OO. Alleen prototype based inheritance ipv class based.TJHeuvel schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:00:
Ecmascript specs, 4.2.1 Objects
[...]
Het is een prototype based taal, waarmee je OO achtige dingen kan doen. Het is niet puur objectgeorienteerd, zoals bv C# wel is.
Wij gebruiken zelf ook LESS, ideaal. We gebruiken het in combinatie met Twitter Bootstrap (met een grid en veel mixins), aangepast naar ook een semantisch (en responsive) grid.
Wij gebruiken LessPHP, die de LESS bestanden on the fly (tijdens development) compileert naar CSS, zodat de ontwikkelaars geen extra handelingen hoeven te doen. Nog niet helemaal compatible met de laatste LESS, maar daar wordt aan gewerkt (en wel met de 1.2.1)mithras schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:02:
Op dit moment zit het geautomatiseerd in de editor van onze frontend devs, zodat ze bij Cmd+S direct de less compilen tot css. We gaan over naar een automatische Assetic compilatie, want met zo'n ingebouwde compiler kunnen de andere devs er niets mee, die moeten het dan zelf weer compilen wat onhandig is.
[ Voor 37% gewijzigd door Barryvdh op 05-04-2012 13:10 ]
Interessant leesvoer over JS en OO: http://stackoverflow.com/...avascript-object-oriented
De pijlers van OOP - polymorphisme, abstractie en encapsulation - zitten niet in de taal. Als zodanig is is JS niet OO. Dat je ze wel kunt simuleren doet daar niets aan af - zoals ik net al zei, volgens diezelfde logica zijn C en ASM ook OO.creator1988 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:07:
[...]
Het ondersteunt niet 'OO-achtige dingen' maar gewoon prima OO. Alleen prototype based inheritance ipv class based.
[ Voor 34% gewijzigd door .oisyn op 05-04-2012 13:11 ]
Wikipedia verwoord het wel mooi:
JavaScript is a prototype-based scripting language (...) It is a multi-paradigm language, supporting object-oriented, imperative, and functional programming styles.
Het hele LESS verhaal moet ik nog steeds even doorspitten. Kwam het al tegen in http://twitter.github.com/bootstrap/, maar echt een toepassing heb ik er zelf nog niet voor gevonden. Eerst weer eens tijd vinden voor een groot project.
Zelf heb ik nog nooit echt grote apps geschreven in JS, vind het sowieso erg moeilijk om daar structuur in te houden. Zeker als je met jQuery('.button').click(); hebt, waar je lokale waardes moet hebben van diezelfde button, bijv 10 buttons onder elkaar, soms is onclick="jQuery(this).post('ajax.php', { key: 'value' });" dan nog wel eens sneller geregeld.
Maar daar zal ik me eens beter in moeten verdiepen om dat netter te regelen.
Zelf heb ik nog nooit echt grote apps geschreven in JS, vind het sowieso erg moeilijk om daar structuur in te houden. Zeker als je met jQuery('.button').click(); hebt, waar je lokale waardes moet hebben van diezelfde button, bijv 10 buttons onder elkaar, soms is onclick="jQuery(this).post('ajax.php', { key: 'value' });" dan nog wel eens sneller geregeld.
Maar daar zal ik me eens beter in moeten verdiepen om dat netter te regelen.
LESS heeft eigenlijk niet zoveel met het ontwikkelen in Javascript te maken, het wordt alleen door Javascript geparsed, en is een manier om je CSS wat makkelijker te schrijven (variabelen, simpele berekeningen en nesten van selectors)TheNephilim schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:11:
Het hele LESS verhaal moet ik nog steeds even doorspitten. Kwam het al tegen in http://twitter.github.com/bootstrap/, maar echt een toepassing heb ik er zelf nog niet voor gevonden. Eerst weer eens tijd vinden voor een groot project.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.