En de copyright: Square Enix
Ik moet 434 euro betalen.oisyn schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 23:32:
Zo, op de valreep nog even mijn belastingaangiften gedaanKrijg 780 euro terug \o/
Nothing to see here!
AAAAAAAAAAAAAAAAAHHHH CLIPPIE!!!
hmmm. net wassie er nog
hmmm. net wassie er nog
[ Voor 31% gewijzigd door D-Raven op 01-04-2012 11:41 ]
Voor wie pair programming nog niet efficiënt genoeg is:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=dYBjVTMUQY0]
https://bitbucket.org/spooning/
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=dYBjVTMUQY0]
https://bitbucket.org/spooning/
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
De grappen dit jaar zijn wel awesome
.
Nothing to see here!
Mooie taal ook xDroy-t schreef op zondag 01 april 2012 @ 11:33:
Wat tof, microsoft komt met een nieuwe programmeer taal!
http://thenextlanguage.net/blog/
C#: Dflat.cs
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| {morendo mode="ionian"} ( movement[allegro ConMoto, cutCommon straight] ( basso b = nuevo basso [arco] + tenori t = nuevo tenori [conSordino] + alto a = nuevo alto [reed] + sop s = nuevo sop [cornetti] + score sc = nuevo score [s, a, t, b] + sc.dc.alfine [] + ) ) {:morendo} |
Ik ruim 3200 voor onterecht ontvangen huur- en zorgtoeslag 2010
Kater? Eerst water, de rest komt later
Nog een leuke programmeurs gerelateerde 1 April grap: http://blogs.unity3d.com/...elope-in-a-new-direction/
*snip*
1 april
/evil misbruik van de site
Herstel: http://tweakers.net/devicedetect
1 april
[ Voor 67% gewijzigd door Creepy op 02-04-2012 08:48 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Gamebuster schreef op zondag 01 april 2012 @ 17:34:
[afbeelding]
1 april![]()
![]()
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Haha, mooi gevonden inderdaad. Dat is de tweede keer dat Tweakers.net gevoelig is voor dit soort CSRF-like ongein. En dat terwijl crisp daar juist fancy self-validating tokens voor had verzonnen. Moet je die wel gebruiken, natuurlijk.
Nog best pittig om en hier een comment te plaatsen dat dat een gave 1 april grap was en dan ook tegelijkertijd weer grade A te krijgen
Die pagina met forceer A open houden en die refreshen na dit topic gerefresht te hebben.
Nou zeg
Pff, ik dacht eens even wat aan te gaan spelen met Umbraco CMS om de site van een vereniging eens een beetje te vernieuwen, maar dat gaat toch een stuk lastiger dan ik had verwacht. Eerst leek het me leuk om dat eens te proberen icm WebMatrix, maar dat gaat hem toch niet worden. Het gaat opzich allemaal goed en je hebt binnen enkele minuten iets draaien, maar daarna begint het grote uitzoekwerk, omdat alles anders werkt dan in Visual Studio. Inmiddels draait Visual Studio dus gewoon weer, dan snap ik het tenminste 
O en ze mogen ook wel wat duidelijker vermelden dat je via /umbraco in het CMS gedeelte komt, dat vergeten ze in de tutorials er meestal bij te vermelden.
* Haan gaat wat verder knutselen
O en ze mogen ook wel wat duidelijker vermelden dat je via /umbraco in het CMS gedeelte komt, dat vergeten ze in de tutorials er meestal bij te vermelden.
* Haan gaat wat verder knutselen
Wikipedia: Wikipedia:Database downloadSoultaker schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:58:
[...]
Die Wikipedia dumps bevatten nog niet eens afbeeldingen/audio/video voor zover ik weet.
All revisions, all pages: These files expand to multiple terabytes of text. Please only download these if you know you can cope with this quantity of data.
Currently Wikipedia does not allow or provide facilities to download all images.
Oeh, we gaan ons hijsen in mooie kleding:
nieuws: Google Maps 8bit, Darth Vader voor baby's en meer 1 april-grappen
Ook in de opensource-wereld is er aandacht voor 1 april. Zo zal GNU-voorman Richard Stallman zijn eigen kledinglijn onder de naam RMS op de markt brengen. Volgens het gloednieuwe mode-icoon dragen veel programmeurs en geeks maar armzalige kleding en is het daarom de hoogste tijd dat hij met de RMS-lijn zijn onderscheidende kledingstijl aan de man gaat brengen.
[ Voor 40% gewijzigd door afraca op 01-04-2012 22:26 ]
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Vandaag 8 uur geprobeerd met Samba een linux share op te zetten die benaderbaar is via win7, maar het blijft maar obscure fouten geven en weigert verbinding te maken -_-
Frustraties alom dus...
Frustraties alom dus...
Hmm, firewall aan de WIndows kant? Het opzetten van een share op Linux is best wel eenvoudig. Als je de share benadert vanuit Linux zou het misschien wel moeten lukken (dry-testing).wsitedesign schreef op zondag 01 april 2012 @ 22:26:
Vandaag 8 uur geprobeerd met Samba een linux share op te zetten die benaderbaar is via win7, maar het blijft maar obscure fouten geven en weigert verbinding te maken -_-
Frustraties alom dus...
Succes
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Zowel firewall aan/uit op windows helpt niet, heb ook al gekeken naar de regels, die laten het normaal toe.SanderTje! schreef op zondag 01 april 2012 @ 23:13:
[...]
Hmm, firewall aan de WIndows kant? Het opzetten van een share op Linux is best wel eenvoudig. Als je de share benadert vanuit Linux zou het misschien wel moeten lukken (dry-testing).
Succes
En vanuit de linux machine zelf geraak ik er ook niet aan met "smbdclient -L ubuntu" -_- (ubuntu is de netbios naam). Hij verschijnt wel in de lijst van het netwerk op win7, maar daar ben ik niet veel mee als de verbinding niet lukt

Maandagochtend, en een week vol nieuwe Hibernate uitdagingen.
Heeft iemand anders ook wel eens het idee dat Hibernate gedrochten van queries creëert die je zelf efficienter kan schrijven ?
Heeft iemand anders ook wel eens het idee dat Hibernate gedrochten van queries creëert die je zelf efficienter kan schrijven ?
No coffee, no nothing!
Waarom is een vlucht Zürich-Berlijn-Amsterdam goedkoper dan Zürich-Amsterdam

Omdat vliegtickets een groot mysterie zijn 
Al eens naar de trein gekeken? Amsterdam - Utrecht - Arnhem - (...) - Basel is niet heel duur, comfortabel, en je ziet nog eens wat onderweg

Al eens naar de trein gekeken? Amsterdam - Utrecht - Arnhem - (...) - Basel is niet heel duur, comfortabel, en je ziet nog eens wat onderweg

We are shaping the future
Als je dat doet, kan je beter op bahn.de kijken, en een ticket Basel(/Zuerich) - Keulen en een ticket Keulen - Amsterdam boeken. Op de een of andere wazige manier heb je dan vaak 2 keer een aanbieding (Zweilaender ticket oid).Alex) schreef op maandag 02 april 2012 @ 09:12:
Omdat vliegtickets een groot mysterie zijn
Tickets en logica...
Soms, maar dat zijn echt uitzonderingen. Je kunt bij de definities van je relaties prima aangeven hoe die gequeried moeten worden. Plus in combinatie met de Criteria API kan ik redelijk goed voorspellen hoe de query eruit gaat zien.Grodor schreef op maandag 02 april 2012 @ 08:17:
Maandagochtend, en een week vol nieuwe Hibernate uitdagingen.
Heeft iemand anders ook wel eens het idee dat Hibernate gedrochten van queries creëert die je zelf efficiënter kan schrijven ?
Maargoed, wat is je definitie van gedrochten van queries? Die aliassen die NHibernate erbij tovert?
Ah, nam even aan dat je NHibernate bedoelde, als je java hibernate bedoeld. Keine ahnung
Duidelijk maandagochtend: mijn (virtuele) ontwikkelomgeving is niet vooruit te branden

Verwijderd
Aargh! Dacht vandaag te beginnen met RoR. Wat een ramp is dat toch om in Linux alles op te zetten. Ik wil in plaats van SQLite3 Postgresql gebruiken maar ik krijg de ene error na de andere.
Op wat slaat dit ook weer?
Elke keer als ik met Linux aan de slag ga is het van dat. Er zijn honderden guides op het internet te vinden die hetzelfde willen doen, maar die gaan dan over andere versies dus zijn waardeloos. Geef mij dan toch maar Windows. Een simpele installer en gaan.
Aanmelden met username postgres lijkt me nu ook niet echt een goed idee.
/frustratie
Even verderzoeken dan maar ...
postgres@ubuntu:~/cms$ createuser -P Enter name of role to add: cmsadmin Enter password for new role: Enter it again: Shall the new role be a superuser? (y/n) y rubinski@ubuntu:~/cms$ psql -U cmsadmin -W Password for user cmsadmin: psql: FATAL: Peer authentication failed for user "cmsadmin"
Elke keer als ik met Linux aan de slag ga is het van dat. Er zijn honderden guides op het internet te vinden die hetzelfde willen doen, maar die gaan dan over andere versies dus zijn waardeloos. Geef mij dan toch maar Windows. Een simpele installer en gaan.
/frustratie
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2012 10:34 ]
Ik bedoel Java i.c.m. Hibernate. En een systeem wat geschreven is door anderen waar ik op mag bugfixen en performance verbeteringen verzinnen. Ik geloof best dat wanneer je het van nul af aan goed opbouwt en implementeert je controle hebt. Maar op dit moment zie ik even door de bomen het bos niet meer. Een simpele toevoeging van een record doet op dit moment 15 updates en 3 inserts. Waar hij 3 updates en 2 inserts moet doen. Maar goed....met stap voor stap debuggen kom je er wel......D-Raven schreef op maandag 02 april 2012 @ 10:24:
[...]
Soms, maar dat zijn echt uitzonderingen. Je kunt bij de definities van je relaties prima aangeven hoe die gequeried moeten worden. Plus in combinatie met de Criteria API kan ik redelijk goed voorspellen hoe de query eruit gaat zien.
Maargoed, wat is je definitie van gedrochten van queries? Die aliassen die NHibernate erbij tovert?
Ah, nam even aan dat je NHibernate bedoelde, als je java hibernate bedoeld. Keine ahnungAl zou de (Criteria) API en de desbetreffende queries die eruit komen wel hetzelfde moeten zijn als bij de .NET variant...
No coffee, no nothing!
Klopt, balen inderdaad! Ik mag straks aan de gang met onze nieuwe account op vps.net... gelukkig hebben ze daar kant en klare images...Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 10:27:
Aargh! Dacht vandaag te beginnen met RoR. Wat een ramp is dat toch om in Linux alles op te zetten. Ik wil in plaats van SQLite3 Postgresql gebruiken maar ik krijg de ene error na de andere.
postgres@ubuntu:~/cms$ createuser -P Enter name of role to add: cmsadmin Enter password for new role: Enter it again: Shall the new role be a superuser? (y/n) y rubinski@ubuntu:~/cms$ psql -U cmsadmin -W Password for user cmsadmin: psql: FATAL: Peer authentication failed for user "cmsadmin"
/frustratie
Ik had bedacht om een Nginx + MySQL cluster te gaan gebruiken en dan een Memcached cluster. Aan de andere kant heb ik liever 3 clusters, dus Nginx, MySQL en Memcached allemaal apart XD
Grodor schreef op maandag 02 april 2012 @ 10:32:
[...]
...15 updates en 3 inserts. Waar hij 3 updates en 2 inserts moet doen. Maar goed....met stap voor stap debuggen kom je er wel......

Kan nog wel, als je een heel complex domein model hebt, waarbij je elke onderlinge relatie ook naar je DB gemodelleerd hebt... maar toch...

Volgens mij heeft het te maken of een relatie 'Inverse' is of niet. Dan moet (N)Hibernate veel meer queries doen om alle relaties te updaten.D-Raven schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:27:
[...]
![]()
Kan nog wel, als je een heel complex domein model hebt, waarbij je elke onderlinge relatie ook naar je DB gemodelleerd hebt... maar toch...
Ach ja. Wanneer je deze Annotations vaak voor ziet komen dan is het ook wel logisch.D-Raven schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:27:
[...]
![]()
Java:
1
| @Cascade(value = { CascadeType.DELETE, CascadeType.SAVE_UPDATE }) |
Anyway...terug naar de tekentafel...

No coffee, no nothing!
Af en toe kom ik nog op de vreemde wereld* van F&V, en zag ik de volgende quote.
Komt heel erg bekend voor ook met programmerenE-Hoog schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:05:
Mooie post van lensrentals: http://www.lensrentals.com/blog/2012/03/hammerforum-com
offtopic:
*=vreemd voor mij omdat ik er haast nooit rond kijk
*=vreemd voor mij omdat ik er haast nooit rond kijk
[ Voor 8% gewijzigd door P-Storm op 02-04-2012 13:29 ]
Indien inverse false is dan krijg je veel inserts inderdaad.HMS schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:37:
[...]
Volgens mij heeft het te maken of een relatie 'Inverse' is of niet. Dan moet (N)Hibernate veel meer queries doen om alle relaties te updaten.
Ja, zowel de normale als de nachttrein waren duurder en om nou een dag extra vrij te nemen om met de trein te reizenAlex) schreef op maandag 02 april 2012 @ 09:12:
Hmm...beiden bedankt voor de hints. Het lijkt erop dat jullie gelijk hebben met 'Inverse'.D-Raven schreef op maandag 02 april 2012 @ 14:03:
[...]
Indien inverse false is dan krijg je veel inserts inderdaad.
Het creeert voor mij als nieuwkomer op het gebied van Hibernate in ieder geval genoeg uitdagingen om de flow te volgen.
No coffee, no nothing!
In dat geval zal ik mijn antwoord nog even wat verduidelijken.Grodor schreef op maandag 02 april 2012 @ 14:23:
[...]
Hmm...beiden bedankt voor de hints. Het lijkt erop dat jullie gelijk hebben met 'Inverse'.![]()
Het creeert voor mij als nieuwkomer op het gebied van Hibernate in ieder geval genoeg uitdagingen om de flow te volgen.
Indien je een 1-N relatie tussen 2 objecten hebt: Auto -> Wielen.
Als je dan op het Auto object de relatie HasMany wielen definieert en je specificeert niet dat die relatie "Inverse" is dan is het Auto object verantwoordelijk voor de relatie, dus dan gaat Hibernate automatisch een koppel tabel creëren en voor je bijhouden. Hij moet ten slotte ergens bijhouden welke wielen er aan deze auto zijn gekoppeld.
Ergo, meer overhead.
Indien je inverse = true specificeert, dan zeg je dat het child object, Wielen, verantwoordelijk is voor de relatie. Op dat moment word de relatie tussen de twee bijgehouden door een kolom* in het Wielen object. Dit kan want een wiel behoort maar tot 1 auto. Waardoor je dus geen koppel tabel hebt. Wat weer scheelt in inserts e.d.
* overigens hoef je die kolom niet zelf te definiëren/mappen, dit doet Hibernate automatisch (tenminste NHibernate wel). Wat je natuurlijk vervolgens wel kunt doen is een References (1op1) relatie aanleggen van Wiel terug naar Auto, wijzend naar die kolom (waarvan je de naam in je HasMany relatie definitie kunt aangeven, de default format indien je dit niet doet zou je even moeten opzoeken)
[ Voor 14% gewijzigd door D-Raven op 02-04-2012 15:01 ]
code:
1
| <!--[if gte mso 9]><xml><w:LatentStyles DefLockedState="false" DefUnhideWhenUsed="true" ... |
Copy/paste van een klant op zijn website, die MS Office code was zo veel, het paste niet eens in één keer op mijn 27" iMac scherm.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Grrrr... mentos.. Als je aan de bovenkant drukt, komt 't er aan de onderkant uit.
Ene hand gebruiken om te duwen. Duim van je andere hand gebruiken om de onderkant tegen te houden...GateKeaper schreef op maandag 02 april 2012 @ 15:13:
Grrrr... mentos.. Als je aan de bovenkant drukt, komt 't er aan de onderkant uit.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Had natuurlijk ook gekund. Ik werk altijd van twee kanten af naar de midden toe.BtM909 schreef op maandag 02 april 2012 @ 15:17:
[...]
Ene hand gebruiken om te duwen. Duim van je andere hand gebruiken om de onderkant tegen te houden...

Dus als je gewoon altijd aan de onderkant drukt, dan komen ze er altijd netjes bovenaan uitGateKeaper schreef op maandag 02 april 2012 @ 15:13:
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Die kwam ik pas ook weer eens tegen ^^ Mooie was ook, dat in IE7&8 de content eronder direct niet meer getoond wordt, terwijl IE9, Chrome en Firefox nog netjes alles toonde.OkkE schreef op maandag 02 april 2012 @ 15:13:
code:
1 <!--[if gte mso 9]><xml><w:LatentStyles DefLockedState="false" DefUnhideWhenUsed="true" ...
Copy/paste van een klant op zijn website, die MS Office code was zo veel, het paste niet eens in één keer op mijn 27" iMac scherm.![]()
![]()
![]()
Toen ik ernaar vroeg zeiden ze eerst nog dat ze het vanuit kladblok geplakt hadden, bleek toch niet zo te zien
Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II
Is dat niet zo met alle voedsel?GateKeaper schreef op maandag 02 april 2012 @ 15:13:
Als je aan de bovenkant drukt, komt 't er aan de onderkant uit.
[ Voor 4% gewijzigd door Otherside1982 op 02-04-2012 16:12 ]
Best frustrerend dat je uren kwijtraakt aan het opzoeken van een circular reference, om uiteindelijk te ontdekken dat er een reference in een project staat waar die reference niet eens wordt gebruikt

[ Voor 6% gewijzigd door Alex) op 02-04-2012 16:20 ]
Voeg eens "-h localhost" toe aan je psql command line, anders wordt de systeemlogin gebruikt -- zie pg_hba.conf. Je kan ook pgAdmin gebruiken.Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 10:27:
En ik weet niet of je wel eens hebt geprobeerd SQL Server of Oracle te installeren? Ik heb 100x liever postgresql.
Eh... Install, Next, Next, Next, Next, Next, Finish, en het werkt.matthijsln schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:32:
[...]
En ik weet niet of je wel eens hebt geprobeerd SQL Server [...] te installeren? Ik heb 100x liever postgresql.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Hm, zojuist had ik wat problemen met de online omgeving waarin ik voor een vak Scala opdrachten moet maken, dus heb ik maar geprobeerd dat allemaal werkend te krijgen in Eclipse.
Met als gevolg dat ik nu een geheel werkende Scala omgeving in Eclipse heb en ScalaTest unittests die gerund kunnen worden met JUnit
Niet eens zo verkeerd denk ik zo
Met als gevolg dat ik nu een geheel werkende Scala omgeving in Eclipse heb en ScalaTest unittests die gerund kunnen worden met JUnit
Iemand hier ervaring met de Kinect SDK voor Windows? Er zijn wat ideeën om iets te gaan doen met Kinect voor een klantenevenement, maar ik heb een beetje twijfels hoe goed dat gaat lukken als je vooral ASP.NET development gewend bent..
Hmmmm, de mogelijk om op school een MTA certificatie test af te leggen voor 50 euro. Twijfels of ik het wel wil doen omdat ik niet van plan ben (misschien alleen asp.net) om later met Microsoft technologiën te werken. Staat wel mooi op je CV.
Niet zo verkeerd nee, maar ik zou toch sbt gaan gebruikendcm360 schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:42:
Hm, zojuist had ik wat problemen met de online omgeving waarin ik voor een vak Scala opdrachten moet maken, dus heb ik maar geprobeerd dat allemaal werkend te krijgen in Eclipse.
Met als gevolg dat ik nu een geheel werkende Scala omgeving in Eclipse heb en ScalaTest unittests die gerund kunnen worden met JUnitNiet eens zo verkeerd denk ik zo

Dank je voor de duidelijke uitleg. Ik had online al een en ander gevonden, maar zoals jij het verwoord hebt is het allemaal nog wat duidelijker. Ik denk echter eerder dat ik een soort van overschot aan cascade update annotations heb. Waardoor er heel wat dubbele updates gedaan wordt. Maar deze discussie wordt misschien meer iets voor een eigen topic.D-Raven schreef op maandag 02 april 2012 @ 14:57:
[...]
In dat geval zal ik mijn antwoord nog even wat verduidelijken.
Als je dan op het Auto object de relatie HasMany wielen definieert en je specificeert niet dat die relatie "Inverse" is dan is het Auto object verantwoordelijk voor de relatie, dus dan gaat Hibernate automatisch een koppel tabel creëren en voor je bijhouden. Hij moet ten slotte ergens bijhouden welke wielen er aan deze auto zijn gekoppeld.
Ergo, meer overhead.
Indien je inverse = true specificeert, dan zeg je dat het child object, Wielen, verantwoordelijk is voor de relatie. Op dat moment word de relatie tussen de twee bijgehouden door een kolom* in het Wielen object. Dit kan want een wiel behoort maar tot 1 auto. Waardoor je dus geen koppel tabel hebt. Wat weer scheelt in inserts e.d.
* overigens hoef je die kolom niet zelf te definiëren/mappen, dit doet Hibernate automatisch (tenminste NHibernate wel). Wat je natuurlijk vervolgens wel kunt doen is een References (1op1) relatie aanleggen van Wiel terug naar Auto, wijzend naar die kolom (waarvan je de naam in je HasMany relatie definitie kunt aangeven, de default format indien je dit niet doet zou je even moeten opzoeken)
No coffee, no nothing!
Nondeju, gewoon een uur bezig geweest met een deployment-probleem op te lossen, blijkt het te liggen aan een verkeerd afgesloten XML-tag in de .exe.config. Geen foutmelding van .NET, niks, maar de runtime gaat zich wel ineens onlogisch gedragen (Main()-argumenten die ineens een andere offset krijgen...).
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Mijn 'eisen' waren eigenlijk enkel 'Eclipse' en 'ScalaTest'. SBT lijkt me zover ik even snel gekeken heb iets Maven-achtigs, zeker niet verkeerd maar wel wat overkill voor wat ik wilde bereiken.eamelink schreef op maandag 02 april 2012 @ 19:22:
[...]
Niet zo verkeerd nee, maar ik zou toch sbt gaan gebruiken
Eh, inverse heeft toch niets met het type relatie te maken (1-n of n-m) ? Nu, ik heb NH nog nooit mijn datamodel laten genereren, maar als je een n-m relatie wil, dan specifier je een many-to-many in je mapping, en niet een one-to-many.D-Raven schreef op maandag 02 april 2012 @ 14:57:
[...]
In dat geval zal ik mijn antwoord nog even wat verduidelijken.
Ergo, meer overhead.
http://tadtech.blogspot.c...inversetrue-and-when.html
http://stackoverflow.com/...e-attribute-in-nhibernate
https://fgheysels.github.io/

lol
Hé, die file heb ik al sinds ver voor 2008 gemaakt, als zij daar copyright op claimen dan claim ik prior art
Beetje vergelijkbaar met AT&T's implementatie van /bin/true (hint: letterlijk 0 regels code maar wél een copyright notice).
Dat klopt, maar hoe kom je nu ineens bij n-m?. Ik heb t alleen over 1-n gehad. En het antwoord in jou stackoverflow link verteld precies hoe inverse werkt inderdaad. Het is een andere uitleg maar t komt op t zelfde neer als wat ik vertelde.whoami schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:24:
[...]
Eh, inverse heeft toch niets met het type relatie te maken (1-n of n-m) ? Nu, ik heb NH nog nooit mijn datamodel laten genereren, maar als je een n-m relatie wil, dan specifier je een many-to-many in je mapping, en niet een one-to-many.
http://tadtech.blogspot.c...inversetrue-and-when.html
http://stackoverflow.com/...e-attribute-in-nhibernate
Ik haalde 1-n aan als voorbeeld, omdat bij n-m het gebruik van inverse geen zak uitmaakt. Of je nu de verantwoordelijkheid voor de relatie links of rechts legt, je hebt toch een koppeltabel..
[ Voor 11% gewijzigd door D-Raven op 03-04-2012 08:28 ]
Koppeltabel -> n-m.dus dan gaat Hibernate automatisch een koppel tabel creëren en voor je bijhouden.
https://fgheysels.github.io/
imho zou bij 1-N relaties, op t moment dat je de relatie bij de parent definieert, inverse automatisch true moeten zijn.
Nee hoor, niet per se. Je zou prima een koppeltabel met een unique constraint op een van de kolommen kunnen maken. Niet iets wat je typisch tegen zal komen, maar een koppeltabel impliceert niet n:m.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Neeeeee
PHPMyAdmin please...
The dutch horror!Vreemdesleutel limiet
Een afrolmenu wordt gebruikt indien er minder items beschikbaar zijn
Goud!Enfer schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:51:
NeeeeeePHPMyAdmin please...
[...]
The dutch horror!
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Verwijderd
Omdat er nieuwe collega kwam, moest ik 'm tweede scherm (22") inleveren en kreeg ik er een 19" voor terug. Is enkel voor testen op Windows (werk op Mac), dus kleiner scherm valt nog wel mee te leven.. Maar de kleurweergave slaat echt alles; grijs (#D4D4D4) is op dat scherm groener dan groen (#F4FFF7).

Hebben jullie ook wel eens dat je je uren lang zit af te vragen waarom een query zoals
SQL:
niet werkt in MySQL, om je vervolgens te beseffen dat order een keyword is? 1
| SELECT * FROM order WHERE id = 1 |
Zo te zien had je dat met syntax highlighting makkelijk kunnen zien.
Daarom gebruik ik al sinds jaar en dag die ` om de tabel-/veld-/etcnamen heenX_lawl_X schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:04:
Hebben jullie ook wel eens dat je je uren lang zit af te vragen waarom een query zoalsSQL:niet werkt in MySQL, om je vervolgens te beseffen dat order een keyword is?
1 SELECT * FROM order WHERE id = 1
Welke l*ld*b*h*ng*r neemt de moeite om phpMyAdmin op zo'n walgelijke manier te vertalen? Doe dan niksEnfer schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:51:
NeeeeeePHPMyAdmin please...
[...]
The dutch horror!

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
translate.google.com ?Priet schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:21:
[...]
Welke l*ld*b*h*ng*r neemt de moeite om phpMyAdmin op zo'n walgelijke manier te vertalen? Doe dan niks
Kan me niet voorstellen dat een native Dutch speaker dit vertaalt heeft.

Dropdown?alienfruit schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:22:
Afrolmenu wat is dat ? Popup menu ofzo?
[ Voor 20% gewijzigd door OkkE op 03-04-2012 10:24 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Edit: gevoelig
[ Voor 87% gewijzigd door EddoH op 04-04-2012 08:52 ]
Het blijkt dat dit soort menu's afrolmenu's zijn:alienfruit schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:22:

Iedere handeling die weer een submenu uitklapt, rolt hem natuurlijk verder af.
Misschien is het vertaald door een Vlaming? Er zijn wel meer pakketen door Vlamingen vertaald naar het 'Nederlands'.
Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II
Verwijderd
Ook in het vlaams is 'afrolmenu' een onbestaand woord hoor.wjzijderveld schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:25:
Misschien is het vertaald door een Vlaming? Er zijn wel meer pakketen door Vlamingen vertaald naar het 'Nederlands'.
Verwijderd
QFTVerwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:29:
[...]
Ook in het vlaams is 'afrolmenu' een onbestaand woord hoor.
Collega's die geen nieuwe koffie zetten.
Hoe denken ze dat die code hier ontstaat?

[ Voor 18% gewijzigd door Firesphere op 03-04-2012 11:32 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Met thee en kraanwaterFiresphere schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:31:
Collega's die geen nieuwe koffie zetten.![]()
[afbeelding]
Geek and Poke!
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Waarom die 'ook'? Volgens de Van Dale bestaat dat woord in het Nederlands gewoon. Voordat ik iedereen op mijn dak krijg: ik weet dat mensen de waarde van de Van Dale niet allemaal even hoog hebben staan.Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:29:
[...]
Ook in het vlaams is 'afrolmenu' een onbestaand woord hoor.
http://woordenlijst.org kent hem niet. Met alle Nederlandse woorden. Althans volgens de docent die momenteel voor de klas staatDevilly schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:35:
[...]
Waarom die 'ook'? Volgens de Van Dale bestaat dat woord in het Nederlands gewoon. Voordat ik iedereen op mijn dak krijg: ik weet dat mensen de waarde van de Van Dale niet allemaal even hoog hebben staan.
Geen enkele woordenlijst is compleet, dus ook http://woordenlijst.org niet.ZpAz schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:47:
[...]
http://woordenlijst.org kent hem niet. Met alle Nederlandse woorden. Althans volgens de docent die momenteel voor de klas staat
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Woordenlijst is prescriptief, Van Dale is descriptief.
Ergo: hoewel het woord (nog) niet een officieel Nederlands woord is wordt het in de praktijk wel gebruikt.
Ergo: hoewel het woord (nog) niet een officieel Nederlands woord is wordt het in de praktijk wel gebruikt.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Daarbij kun je toch gewoon je eigen samenstellingen maken en zo nieuwe woorden verzinnen die in theorie gewoon goed zijn?kenneth schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:49:
Woordenlijst is prescriptief, Van Dale is descriptief.
Woordenboeken en -lijsten zijn er om mensen te helpen, niet om ze te beperken.
Het enige wat woordenboeken en -lijsten moeten ophelderen als er een nieuw woord is, is: "Ok, laten we het allemaal zo schrijven, dan weten we dat we hetzelfde bedoelen."
Deze hele les is een leugenCoolGamer schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:49:
[...]
Geen enkele woordenlijst is compleet, dus ook http://woordenlijst.org niet.
JuistDavio schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:18:
[...]
Daarbij kun je toch gewoon je eigen samenstellingen maken en zo nieuwe woorden verzinnen die in theorie gewoon goed zijn?
JuistWoordenboeken en -lijsten zijn er om mensen te helpen, niet om ze te beperken.
Het enige wat woordenboeken en -lijsten moeten ophelderen als er een nieuw woord is, is: "Ok, laten we het allemaal zo schrijven, dan weten we dat we hetzelfde bedoelen."
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Dan stel ik voor om het woord lkdjsflhjkgwjhkrnmbdsfsd in te voeren als synoniem voor 'afrolmenu'. Ik heb de hulp van de woordenlijst niet nodig.
Voorbeelden in context:
Voorbeelden in context:
Hoe maak ik een lkdjsflhjkgwjhkrnmbdsfsd met alleen CSS?
Windows is te navigeren door middel van lkdjsflhjkgwjhkrnmbdsfsd'en.
Als lkdjsflhjkgwjhkrnmbdsfsd door een significante groep wordt overgenomen staat het inderdaad over een paar jaar in de Van Dale. Ik vermoed dat het je niet gaat lukken.
Niet zo pessimistisch... Het is in ieder geval beter dan afrolmenu.
Maar lkdjsflhjkgwjhkrnmbdsfsd klinkt niet erg Nederlands en is lastig uit te spreken. Ik stel voor: kroltopief.
.edit: ben benieuwd hoe lang het duurt voordat Google dit woord heeft geïndexeerd
.edit: ben benieuwd hoe lang het duurt voordat Google dit woord heeft geïndexeerd
[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 03-04-2012 14:05 ]
IE en zijn mooie zwarte randjes bij transparante PNGs + opacity filter:alpha()...
[ Voor 17% gewijzigd door OkkE op 03-04-2012 14:22 ]
Ik heb het woord nu een paar keer gelezen, maar raak de associatie met voorhuiden en Aziatisch eten niet kwijt.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ja en bedankt voor die associatie

Graag gedaan.
Gedeelde smart is halve smart.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.