De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.387 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
D-Raven schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 17:22:
[...]

Saw what you did there :P

Overigens WTF :D wat een discussie :+ vervelen jullie je op werk ofzo ?
[...]
Het is of dit of een "Logistic discrimination algorithm implementing gradient descent" maken. Iets wat me na een dag nog steeds niet is gelukt in matlab :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh yeah. Om met excel te babbelen vanuit Qt creator moet ik of de commercial versie hebben, of visual studio downloaden om daarmee de DLL te importeren. Dat dat niet op een makkelijkere manier kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Merde, permissies weer naar de zak. Nightly deploy gefaald.

Ha, de TFS goden zijn bij mij. Het werkt terug :D

[ Voor 30% gewijzigd door Snake op 22-03-2012 06:52 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

:( Ik dacht, laat ik vandaag eens lekker in VS 11 werken. Projectje wat ik doe heeft een vrij uitgebreide WPF GUI en was benieuwd of VS 11 wel een redelijke snelheid houdt (VS 2010 is traaaaaaaag :'( ).

Maar helaas zijn de VS-goden mijn niet goed gezind :-( VS 11 weigert mijn DLL te laden met WPF controls in de designer. Het runnen en compilen gaat prima, maar de designer is het er niet mee eens. Aangezien ik redelijk wat GUI werk moet doen heb ik dus niets aan VS 11... :'( Ook al even op internet zitten speuren, maar vond geen oplossingen en heb niet echt de tijd om het op mijn gemak uit te zitten zoeken.

Jammer, want vind het best lekker werken, de performance is nog niet optimaal volgens mij (nog met enige regelmaat een hang bij het draaien van analyses, tests of code coverage), maar het voelt wel lekker die nieuwe versie :)

Nou ja, dan maar weer naar 2010... Het kan erger, een aantal dagen van de week zit ik nog in 2008... Nou dat voelt echt alsof je je code in een kleitablet aan het kerven bent :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

.oisyn schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:39:
[...]

Sorry maar dit vind ik echt een onzin-verhaal. PHP is enorm gelimiteerd, het heeft zijn modules nodig om zinnige dingen te kunnen doen. Deze functie haakt in op de VM [...] En iedereen kan func_get_args() implementeren in een module.

C:
1
/* snip */
Natuurlijk, voor een bepaalde definitie voor "iedereen" geldt dit zeker. Mijn punt was dan ook niet dat het totaal onmogelijk is om func_get_args() te implementeren (immers, de makers van PHP hebben het geimplementeerd)...
Het exposed de state van de VM aan de app binnen die VM, meer niet. Niets magisch aan.
...maar het gaat me hierom. Juist het exposen van de VM state is de magie gezien vanuit de PHP-wereld, niet de daadwerkelijke implementatie van func_get_args(). Het zou er al minder magisch uitzien als je dit moest schrijven:
PHP:
1
2
3
function foo() {
    $args = func_get_args($callstack);
}

Alleen voelt in dit geval $callstack weer als iets "magisch".
(maar goed, this en arguments in JavaScript zijn ook speciaal)
Maar ook iets als printf() in C, kun je ook niet implementeren met puur C, daar heb je OS-specifieke zaken voor nodig die door anderen zijn geïmplementeerd. Is printf() dan nu in eens een "magische functie"?
<HaskellPOV>
I/O is altijd magic. ;)
</HaskellPOV>
Maar jij vindt dus dat reflection in Java ook in de taal ingebakken had moeten worden? Met extra keywords en operators om de members van een class op te vragen, etc.
Min of meer zit reflection al in Java ingebakken. Object en Class zijn speciale klassen, nietwaar?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
geen treinen
geen werk

:P

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:13

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:10
Mooi weer voor een vrije dag *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:45
Was dat maar zo... Ik wil weer motorrijden, maar ik heb geen tijd :(

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 23:36

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RayNbow schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 08:34:
Natuurlijk, voor een bepaalde definitie voor "iedereen" geldt dit zeker. Mijn punt was dan ook niet dat het totaal onmogelijk is om func_get_args() te implementeren (immers, de makers van PHP hebben het geimplementeerd)...
Mijn punt was, het had ook een magische functie binnen de 'compiler' kunnen zijn. Dat er bepaalde functies bestaan die direct inhaken op de implementatie / VM / whatever vind ik totaal niet vreemd. En het is absoluut niet zo dat dat dan altijd beter taalconstructies hadden kunnen zijn.
Min of meer zit reflection al in Java ingebakken. Object en Class zijn speciale klassen, nietwaar?
Dezelfde magie als waar je het eerder over had dus. Class kun je niet zelf implementeren.

[ Voor 52% gewijzigd door .oisyn op 22-03-2012 10:48 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:22

TheNephilim

Wtfuzzle

Ziet er goed uit! Het blijft mooie software, al mis ik hier Illustrator nog om af en toe wat dingen uit een PDF te slopen. Webdesigns krijg ik eigenlijk altijd aangeleverd als PDF namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

TheNephilim schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:39:
[...]

Ziet er goed uit! Het blijft mooie software, al mis ik hier Illustrator nog om af en toe wat dingen uit een PDF te slopen. Webdesigns krijg ik eigenlijk altijd aangeleverd als PDF namelijk.
Ik heb 'm even geinstalleerd, hij lijkt (een beetje) zwaarder te zijn dan CS5. Maar eerste indruk is goed.

Maar webdesigns in PDF? |:( Dat gaat direct terug naar de ontwerper.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Geen wereldschokkende wijzigingen, maar er zitten toch wel wat dingen in waar ik erg blij mee ben... Vooral layer styles op groepen, canvas dimensions, plakken van hex-waarden met #-prefix, lorem ipsum insert, automatic recovery en de nieuwe crop-tool zien er goed uit.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

OkkE schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:53:
Maar webdesigns in PDF? |:( Dat gaat direct terug naar de ontwerper.
Nee dat is wel makkelijk hoor, je hebt alles meteen in 'vector' en wees eerlijk, de designers hebben meestal geen idee van maten. Dus ik trek de afbeelding uit de PDF, even sizen soms de canvas aanpassen en klaar. Ze leveren het design aan en ik maak het meestal passend. De verhoudingen kloppen over het algemeen hoor.
Het meeste word gewoon netjes als PNG aangeleverd moet ik zeggen, maar ik hoor van hun dat ze aan andere bedrijven gewoon alleen de PDF aanleveren.
Ram0n schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:54:
[...]

Geen wereldschokkende wijzigingen, maar er zitten toch wel wat dingen in waar ik erg blij mee ben... Vooral layer styles op groepen, canvas dimensions, plakken van hex-waarden met #-prefix, lorem ipsum insert, automatic recovery en de nieuwe crop-tool zien er goed uit.
Plakken van hex-waarden met # is inderdaad een zegen! Gewoon copy uit bijv. Chrome (element inspecteren) en dergelijke, nice.
De beta is gratis toegankelijk begrijp ik dus? XD Yup, ben al aan het downloaden! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-09 10:33
TheNephilim schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:59:
[...]

Nee dat is wel makkelijk hoor, je hebt alles meteen in 'vector' en wees eerlijk, de designers hebben meestal geen idee van maten. Dus ik trek de afbeelding uit de PDF, even sizen soms de canvas aanpassen en klaar. Ze leveren het design aan en ik maak het meestal passend. De verhoudingen kloppen over het algemeen hoor.
Het meeste word gewoon netjes als PNG aangeleverd moet ik zeggen, maar ik hoor van hun dat ze aan andere bedrijven gewoon alleen de PDF aanleveren.

[...]

Plakken van hex-waarden met # is inderdaad een zegen! Gewoon copy uit bijv. Chrome (element inspecteren) en dergelijke, nice.
De beta is gratis toegankelijk begrijp ik dus? XD Yup, ben al aan het downloaden! :D
Waarom zou je überhaupt een ontwerp op vectorbasis willen hebben? Nee, doe mij maar gewoon een PSD'tje, dan heb alle juiste kleurcodes en kan ik bij het opslaan rekening houden met transparantie.

Voor kleuren heb ik een super handig tooltje, Colorsnapper. Kwestie van option + cmd + c en ik krijg een colorpicker welke de waarde direct onder het plakken opslaat.

[ Voor 7% gewijzigd door deCube op 22-03-2012 11:18 ]

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Laatst online: 18-08 08:24
TheNephilim schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:59:
[...]

Goodness grief.
  • Webdesigners die geen idee van maten hebben, zijn geen webdesigners
  • Websites zijn opgebouwd uit pixels, geen vectoren. Pixel based designs hebben over het algemeen de voorkeur boven vector designs.
  • Ik wil *zelf* altijd alles uit de designs lossnijden en in sprites kunnen plakken. Geen designer die dat voor mij gaat bepalen.
/rant. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

deCube schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:16:
Waarom zou je überhaupt een ontwerp op vectorbasis willen hebben? Nee, doe mij maar gewoon een PSD'tje, dan heb alle juiste kleurcodes en kan ik bij het opslaan rekening houden met transparantie.
Nou van InDesign -> Photoshop PSD levert een heleboel layers op. Dus PNG's zijn dan weer makkelijker dan PSD's hoef ik niet te gaan spitten in de layers.
Het verschilt wel per ding, meestal heb ik de PDF+PNG en soms een PSD. Dus als ik iets mis of iets te klein of wat dan ook, kan ik het altijd nog uit de PDF halen mocht het nodig zijn.
Flowmo schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:21:
  • Webdesigners die geen idee van maten hebben, zijn geen webdesigners
  • Websites zijn opgebouwd uit pixels, geen vectoren. Pixel based designs hebben over het algemeen de voorkeur boven vector designs.
  • Ik wil *zelf* altijd alles uit de designs lossnijden en in sprites kunnen plakken. Geen designer die dat voor mij gaat bepalen.
Tjah, ik moet het doen met een webdesigner die designs maakt op basis van vectoren. We zijn hier ook nog niet zo lang mee bezig en het word steeds beter. Webdesigns zijn gewoon even wat anders dan posters/folders/etc. Ik vind het prima, ik red me wel XD

Hmmm, dus jij doet het slicen eigenlijk ook helemaal zelf? Vind ik nog wel eens lastig met sommige designs, vanuit de PSD dan. Ik knoop meestal de diverse PNG's aan elkaar tot een sprite. Verder probeer ik zoveel mogelijk met CSS op te lossen en zonder afbeeldingen.

Vandaag en morgen nog even werken en dan weer weekend 8) Gaan er nog mensen gamen vandaag of morgen? Ik hoop vanavond eindelijk weer eens een potje Starcraft 2 te kunnen spelen :9~

[ Voor 44% gewijzigd door TheNephilim op 22-03-2012 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheNephilim schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:22:
[...]

Nou van InDesign -> Photoshop PSD levert een heleboel layers op. Dus PNG's zijn dan weer makkelijker dan PSD's hoef ik niet te gaan spitten in de layers.
Het verschilt wel per ding, meestal heb ik de PDF+PNG en soms een PSD. Dus als ik iets mis of iets te klein of wat dan ook, kan ik het altijd nog uit de PDF halen mocht het nodig zijn.

Vandaag en morgen nog even werken en dan weer weekend :o
InDesign? Lieve hemel.
InDesign is erg goed waarvoor het is gemaakt. Maar dat is helemaal geen webdesign. Er zijn al 2 keuzes die je kan maken in het adobe gamma voor webdesign, InDesign is daar niet bij.

Moest een van onze designers het aandurven om een webdesign aan te leveren als indesign-bestand krijgt die een kwade mail terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:27:
[...]

InDesign? Lieve hemel.
InDesign is erg goed waarvoor het is gemaakt. Maar dat is helemaal geen webdesign. Er zijn al 2 keuzes die je kan maken in het adobe gamma voor webdesign, InDesign is daar niet bij.

Moest een van onze designers het aandurven om een webdesign aan te leveren als indesign-bestand krijgt die een kwade mail terug.
Nee ik krijg alles in PNG's over het algemeen. De PDF erbij waar ik soms wat plaatjes uit sloop.

Hahaha, ik zal het eens laten lezen alle reacties hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Het is leuker als je een ontwerp krijgt met het volgende:
Een vlak met een width van 400px, waarin dan zoals vermeld staat 3 "vierkantjes" in moeten komen waarvan er inderdaad 1 van gedesigned is. De andere zijn even overgeslagen qua design. Elk vierkantje moet dan precies even groot zijn in de breedte, dus bijvoorbeeld 100px en alles moet gecentreerd zijn.
3x 100px = 300px, 400-300px = 100px / 3 = 33.33333px.. veel plezier centreren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hahaha, ja dat is ook altijd leuk inderdaad! :P Snappen dat een er geen halve pixels bestaan dringt niet altijd door XD Ik heb ook wel eens schuine blokken gehad, dat was ook erg grappig

Hmmm, even afwassen zo, geen borden meer :+

[ Voor 16% gewijzigd door TheNephilim op 22-03-2012 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

douweegbertje schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:34:
Het is leuker als je een ontwerp krijgt met het volgende:
Een vlak met een width van 400px, waarin dan zoals vermeld staat 3 "vierkantjes" in moeten komen waarvan er inderdaad 1 van gedesigned is. De andere zijn even overgeslagen qua design. Elk vierkantje moet dan precies even groot zijn in de breedte, dus bijvoorbeeld 100px en alles moet gecentreerd zijn.
3x 100px = 300px, 400-300px = 100px / 3 = 33.33333px.. veel plezier centreren!
Euhmz.. 3 vlakken van 100px, in een 400px container. Dan heb je inderdaad 100px over voor de spacing, maar je hebt of 2 spacers enkel tussen de 3 vlakken in, dus 50px per spacer. Of 4 spacers wanneer je ook ruimte aan de buitenzijde van de vlakken wilt (padding container), dan heb je 25px per spacer.

What's exactly the problem? Middelste vlak centreren? 400 / 2 = 200. 100 / 2 = 50. Vlak wordt dus op 200 - 50 = 150px van links gepositioneerd en voilla, gecentreerd :)

(of denk ik nu verkeerd :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian1454
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-06-2017
wat een drama om met asp een website te bouwen, ook totaal geen begeleiding ofzo :\
op internet ook niet snel duidelijke informatie te vinden over hoe je informatie uit database haalt i.c.m. ASP en MVS2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Gaan we nu weer een discussie oprakelen over het verschil tussen ASP, ASP.NET en MVC / Webforms / etc? :P

Als je het over classic ASP hebt. You fail. Ga naar http://asp.net/mvc en begin te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07-2022
Brian toevallig ook op het GLR? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

GateKeaper schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:02:
[...]

Euhmz.. 3 vlakken van 100px, in een 400px container. Dan heb je inderdaad 100px over voor de spacing, maar je hebt of 2 spacers enkel tussen de 3 vlakken in, dus 50px per spacer. Of 4 spacers wanneer je ook ruimte aan de buitenzijde van de vlakken wilt (padding container), dan heb je 25px per spacer.

What's exactly the problem? Middelste vlak centreren? 400 / 2 = 200. 100 / 2 = 50. Vlak wordt dus op 200 - 50 = 150px van links gepositioneerd en voilla, gecentreerd :)

(of denk ik nu verkeerd :? )
haha nee, helemaal gelijk _/-\o_
Ik had even andere waardes moeten nemen, erm denk dan aan een width van 600px, met 3x 100px vlakken waardoor je 300px moet verdelen over 4 spacers :)

Het is al een tijdje geleden, vandaar even fictieve getallen genoemd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

First Google hit :) Natuurlijk is MVC3 (Razor) i.c.m. Entity Framework (of nhibernate, of .... of....) beter, maar wanneer iemand aangeeft niet te weten hoe hij een database moet aanspreken, ga ik er inderdaad klakkeloos vanuit dat zoiets (op dit moment) nog even te hoog gegrepen is. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

douweegbertje schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:17:
[...]
waardoor je 300px moet verdelen over 4 spacers :)
300 / 4 = 75px O-) Maareuhm, get your point hoor. Ben 't inderdaad ook wel eens tegen gekomen. Gewoon ergens een pixeltje weg of bij smokkelen. Niemand die dat ooit een keer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

InDesign is niet eens zo'n hele gekke stap binnen het maken van een Responsive Website die om content draait, zoals een nieuws website (meer informatie).

Maar PNG's en PDF's als enige basis voor het maken van een website? Hell no. Dan weet de ontwerper gewoon niet waar die mee bezig is. Echt blij dat ik niet bij een bedrijf werk dat het aanleveren van zulke bestandsformaten accepteert. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
GateKeaper schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:18:
[...]

First Google hit :) Natuurlijk is MVC3 (Razor) i.c.m. Entity Framework (of nhibernate, of .... of....) beter, maar wanneer iemand aangeeft niet te weten hoe hij een database moet aanspreken, ga ik er inderdaad klakkeloos vanuit dat zoiets (op dit moment) nog even te hoog gegrepen is. O-)
Mja dat weet ik :) Maar ik doelde op t feit dat jij meteen naar een WebForms tutorial linkte. Ik weet nu nog steeds niet of hij het over classic ASP heeft of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

GateKeaper schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:21:
[...]

300 / 4 = 75px O-) Maareuhm, get your point hoor. Ben 't inderdaad ook wel eens tegen gekomen. Gewoon ergens een pixeltje weg of bij smokkelen. Niemand die dat ooit een keer ziet.
ik ga even weg kruipen en een bak koffie halen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

OkkE schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:24:
[...]

InDesign is niet eens zo'n hele gekke stap binnen het maken van een Responsive Website die om content draait, zoals een nieuws website (meer informatie).

Maar PNG's en PDF's als enige basis voor het maken van een website? Hell no. Dan weet de ontwerper gewoon niet waar die mee bezig is. Echt blij dat ik niet bij een bedrijf werk dat het aanleveren van zulke bestandsformaten accepteert. :o
PNG's is ook niet zo raar als je Fireworks gebruikt, wat je steeds vaker ziet :)

Maar ja, dat zijn geen 'normale' PNG's dan..

En ook InDesign zie je ook wat vaker met de responsive trend met minimalistische interface idd. Uiteindelijk is InDesign gemaakt om pagina's met content op te maken en laat een website daar nu grotendeels uit bestaan :+

"Slicen" doe je vandaag de dag toch niet meer, dus het gaat vaak meer om een indruk van wat er ontwikkeld moet worden, dan alles exact op de pixel voor je uitgekauwd.

Zijnoot: Daarom heb ik ook een hekel aan de term "pixelperfect", zeker in front-endvacatures. Ik wil juist een front-ender die NIET alleen maar pixelperfect designtjes html't, maar zelf kan nadenken en een flexibele instelling heeft. Hetzelfde geldt voor designers grotendeels.

[ Voor 33% gewijzigd door Bosmonster op 22-03-2012 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Bosmonster schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:33:
PNG's is ook niet zo raar als je Fireworks gebruikt, wat je steeds vaker ziet :)

Maar ja, dat zijn geen 'normale' PNG's dan..
Ik heb Fireworks nooit echt professioneel gebruikt, maar zulke PNG's bevatten dan transparante layers? In dat geval is het al minder gek. Zitten daar ook vector layers, editable type, ... in?
En ook InDesign zie je ook wat vaker met de responsive trend met minimalistische interface idd. Uiteindelijk is InDesign gemaakt om pagina's met content op te maken en laat een website daar nu grotendeels uit bestaan :+
Inderdaad. Voor content heavy websites is InDesign misschien soms juist wel beter dan Photoshop. Wat ik in Photoshop CS6 bijv een uitkomst vind, is het gebruik van "Paragraph Styles" (of hoe het heet) waarbij je vooraf styles definieert en die koppelt - zo als het ook al in InDesign werkt.
"Slicen" doe je vandaag de dag toch niet meer, dus het gaat vaak meer om een indruk van wat er ontwikkeld moet worden, dan alles exact op de pixel voor je uitgekauwd.
Agree. Alleen losse transparante elementen wil je soms nog uit een ontwerp halen.
Zijnoot: Daarom heb ik ook een hekel aan de term "pixelperfect", zeker in front-endvacatures. Ik wil juist een front-ender die NIET alleen maar pixelperfect designtjes html't, maar zelf kan nadenken en een flexibele instelling heeft. Hetzelfde geldt voor designers grotendeels.
Helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

offtopic:
Ik vrolijk die beta downloaden, en m'n 5.5 suite uninstallen.... bij installatie: "hmmm, waar zijn Illustrator en consorten..... " :X

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:26
afraca schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:14:
offtopic:
Ik vrolijk die beta downloaden, en m'n 5.5 suite uninstallen.... bij installatie: "hmmm, waar zijn Illustrator en consorten..... " :X
Te weinig koffie op? Er stond duidelijk bij de Beta dat er alleen Photoshop meegeleverd werd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:14
Brian1454 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:12:
wat een drama om met asp een website te bouwen, ook totaal geen begeleiding ofzo :\
ASP.NET MVC3 met het Entity Framework etc B) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Altijd fijn, autoloaders bij het scrollen op een website :D http://getglue.com en dan naar onderen gaan om iets uit de footer te selecteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Styxxy schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:20:
[...]

Dat is inderdaad een mooie. Al hoewel ik moet zeggen dat Webforms ook helemaal niet moeilijk is.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

niet moeilijk en niet mooi, zijn twee verschillende dingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 00:45

alienfruit

the alien you never expected

Iemand enig idee op welke telefoons de Google Maps website werkt? Ik kan het niet vinden op hun website. Bijvoorbeeld werkt het op de Nokia S60s of Blackberries?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-09 16:32
Styxxy schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:20:
[...]

Vooral als je het voor het eerst ziet met dit filmpje erbij, dan ben je helemaal overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

alienfruit schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:57:
Iemand enig idee op welke telefoons de Google Maps website werkt? Ik kan het niet vinden op hun website. Bijvoorbeeld werkt het op de Nokia S60s of Blackberries?
Zie deze tabel :) Niet heel specifiek, maar wel bruikbaar denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 29-09 15:54
alienfruit schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:57:
De site is lastig volgens mij, die zal niet werken op veel mobiele devices. Ik heb het wel eens getest op Windows Mobile 5/6 browsers, maar daar werkt ie sowieso niet op. Of ie op de Nokia/Blackberry browser werkt durf ik niet te zeggen, ik zou het vanavond even op de Blackberry van mijn vrouw kunnen testen.
Ram0n schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:20:
[...]

Zie deze tabel :) Niet heel specifiek, maar wel bruikbaar denk ik?
Volgens mij is dat een lijstje met apps voor de verschillende OS'en, niet de site zelf.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-09 14:41
Google Maps werkt (in zekere mate) op Blackberry (iig op mijn Bold 9900)

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Altijd fijn om niet-compilerende code aan te treffen in je source control-systeem.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Oef, het wil allemaal niet lukken vandaag... >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

Ja, die dagen zijn bekend. Vooral maandagen :+

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

OkkE schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:44:
[...]

Ik heb Fireworks nooit echt professioneel gebruikt, maar zulke PNG's bevatten dan transparante layers? In dat geval is het al minder gek. Zitten daar ook vector layers, editable type, ... in?
Het is gewoon een Fireworks PNG, dus niet de PNG's zoals je ze kent voor 't web :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:15
Het ligt er ook aan waar de designer bekend mee is. Als je iemand met vooral InDesign ervaring vraagt om een website te ontwerpen, gaat dat het snelst in InDesign.
Het zou bij mij in ieder geval stukken sneller gaan in InDesign dan in Photoshop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

alwinuzz schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:31:
Het ligt er ook aan waar de designer bekend mee is. Als je iemand met vooral InDesign ervaring vraagt om een website te ontwerpen, gaat dat het snelst in InDesign.
Het zou bij mij in ieder geval stukken sneller gaan in InDesign dan in Photoshop. :)
Ben je een designer? Whoohoo!

Tegengas tegen al die devvers hier! hehe

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:15
Zowel "designer" (vooral lay-out voor print) als devver :)

Maar je hebt gelijk, het gaat wel errug veel over programmeren hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Al dat gepraat over programmeren schrikt ook af ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het zit al een beetje in de naam he... ;)

Ik heb een paar keer een design gekregen van iemand die in InDesign werkte... 300dpi PDF :') Die begreep het verschil tussen print en web niet zo.... van layers had ie ook nooit gehoord, vet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

alwinuzz schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:54:
Maar je hebt gelijk, het gaat wel errug veel over programmeren hier!
Komt omdat de meeste developers niet echt lekker kunnen designen. Ben meestal wel jaloers op de designers, ze maken vaak erg mooie design waar ik meestal niet verder kom dan "beter goed gejat dan slecht verzonnen" :+

Echt, qua design faal ik best hard :( Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen. Dus uiteindelijk komt het neer op een zeer basic (if any) ontwerp. Als men al een huisstijl heeft of als er een designer is die een goed idee heeft dan kan ik daar wel verder op doorwerken, maar vanaf scratch een design maken... :N not my piece of cake

Volgens mij moet je ook echt een designer zijn, je kunt het niet zomaar worden denk ik. Ik zie vaak wel dingen waarvan ik denk "wauw!" maar als ik dan zelf zoiets wil maken lijkt het nergens op... (vaak ook omdat het voorbeeld niet helemaal aansluit op het doel wat je voor ogen hebt, als je het dan aanpast ga je te ver afwijken en ben je eigenljk alsnog vanaf scratch bezig...)

Ah wel, ieder zijn talent he B)

Ben nu bij een klant ook bezig een tool op te zetten, maar zowel de klant, zijn medewerkers als ik hebben geen flauw idee hoe het eruit moet zien. Qua control/data opbouw weten we hoe het moet, maar qua kleur schema's iccontjes, etc hebben we geen flauw idee... Dus hebben we maar een expert ingehuurd, kost even wat geld, maar uiteindelijk betaalt het zich (hopelijk) terug... :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bosmonster schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:33:

Ligt eraan hoe je het interpreteert denk ik. Ik vind pixelperfect juist wel fijn, maar dat heeft voor mij niet zoveel van doen met een flexibele instelling. En daarmee bedoel ik: in eerste instantie moet het zo zijn zoals het ontwerp, maar als hemel en aarde bewogen moeten worden om die ene pixel cross browser te fixen (en het gaat niet lukken met een CSS aanpassing), dan hoop ik dat de opdrachtgever daarin flexibel is als ik als frontendontwikkelaar uitleg dat dat toch wel heel veel werk vereist met alle risico's van dien. :)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 09:20
Idem hier.

Ik programmeer zelf graag (en heb er wel "aanleg" voor), en als ik dan een website maak zit hij technisch goed in elkaar, maar het ontwerp zelf... Meestal ergens geleend of van iemand die ik ken die er beter in is. Geef ik ook toe, is niks om beschaamd voor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 16:16
wsitedesign schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 21:02:
Idem hier.

Ik programmeer zelf graag (en heb er wel "aanleg" voor), en als ik dan een website maak zit hij technisch goed in elkaar, maar het ontwerp zelf... Meestal ergens geleend of van iemand die ik ken die er beter in is. Geef ik ook toe, is niks om beschaamd voor te zijn.
Let er wel op dat wanneer je zaken kopieert, het nog steeds kan misgaan. Veel non-designer-developers houden geen rekening met het usability aspect en weten niet wat voor invloeden kleuren, lettertypen, lege ruimtes enz. hebben.

KISS. "Keep it simple stupid" is ook iets wat "onkundige ontwerpende developers" vaak niet kunnen bevatten. Meer is niet beter.

Ik ben van mening dat usability de hoofdfactor is voor het succes van een website/programma ongeacht de hoeveelheid functies. Smashing magazine heeft vaak mooie artikelen die alle zaken uitlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:01

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Let er wel op dat wanneer je zaken kopieert, het nog steeds kan misgaan. Veel non-designer-developers houden geen rekening met het usability aspect en weten niet wat voor invloeden kleuren, lettertypen, lege ruimtes enz. hebben.
Ach ja, zo heb je ook designers die niks weten van usability. Of designers die dingen verzinnen die er leuk uitzien, maar technisch gezien weer erg lastig uit te voeren zijn. Als je zoiets goed aan wilt pakken moeten er gewoon mensen met verschillende specialiteiten goed naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Yanik schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 21:37:
[...]

KISS. "Keep it simple stupid" is ook iets wat "onkundige ontwerpende developers" vaak niet kunnen bevatten. Meer is niet beter.

Ik ben van mening dat usability de hoofdfactor is voor het succes van een website/programma ongeacht de hoeveelheid functies. Smashing magazine heeft vaak mooie artikelen die alle zaken uitlichten.
Ik probeer wel het KISS principe te handhaven, daar ben ik wel mee bekend. Daarom zijn mijn eigen probeersels vaak zeer simpel van opbouw (en meestal ook niet echt heel grafisch :+ )

En ja, kopiëren levert soms problemen op (mijn eigen hoofdsite is daarom dus dringend aan een opknapbeurt toe :p) qua usability, bijvoorbeeld een fixed width op een te klein scherm... O-)

Edit: die site ziet er inderdaad goed uit voor zo'n zaken... Bookmarked, bedankt voor de tip!

[ Voor 4% gewijzigd door azerty op 22-03-2012 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 17:22
Zelf ben ik op het moment ook wel een beetje aan het rommelen en knutselen in het hele webdesign wereldje en ik heb dan juist weer hele positieve reacties gekregen op wat ik gemaakt heb.

Moet zeggen dat ik daar toch wel erg blij mee ben als aankomend .Net/C++ dev.
Het geeft je wel extra mogelijkheden, zoals dat het op het moment lijkt dat ik toch over een tijdje een webdesign/velopment bedrijfje ga opstarten. (ben nog jong dus waarom niet)

Het kan dus wel!
designen kun je zeker tot op bepaalde hoogten leren en daarna is het misschien de creativiteit die ontbreekt maar daar is ook nog wel weer een mouw aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:50

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb de laatste tijd ook wat geknutseld aan design, bij de website van onze handboogvereniging, welke ik compleet in ASP.NET MVC 4 (beta :+ ) heb gemaakt. Dat is niet echt supermooi, en er missen nog wel wat zaken (zoals een fatsoenlijke footer). Maar volgens mij werkt het voor het overgrote deel in alle browsers (en dat is ook wat waard). Enig issue is met IE ouder als 9, maar die ga ik ook niet ondersteunen, omdat het zo'n beperkte doelgroep is.

Qua design mag ik nog wel wat bijleren, dat is in ieder geval zeker. Qua HTML / CSS kennis ook wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Hoogie2004 op 23-03-2012 07:08 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-09 16:32
Helaas is het nog niet zo'n beperkte doelgroep, zoals je bijvoorbeeld hier ziet :(. IE 7 en 8 pakken daar samen bijna twintig procent.

[ Voor 13% gewijzigd door DEiE op 23-03-2012 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:50

Hoogie2004

Whohooooo

DEiE schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 07:27:
Helaas is het nog niet zo'n beperkte doelgroep, zoals je bijvoorbeeld hier ziet :(.
MSIE 8 en 7 hebben opgeteld 19% marktaandeel. Nu ken ik mijn doelgroep bij de handboogvereniging erg goed, en daar gebruiken misschien 2 of 3 mensen die oude versies, nja, dan mist er maar ergens een transparantie ofzo. :+

En voor het algemeen goed wat aanspoelt op de site, jammer dan. Moet die footer eens een keer maken en daarin zetten, 'this site is best viewed in Chrome, IE9+ and Firefox' ofzo :)

#Edit @ hieronder: Echt commercieel is het niet. Het is wat nieuwsverschaffing aan de leden en een klein stukje over dat je bij ons ook workshops kan volgen voor een leuk avondje uit.

Ik zal overigens binnenkort mijn zusje eens laten kijken naar die layout issues is IE7 / 8, die heeft daar meer kaas van gegeten.

[ Voor 19% gewijzigd door Hoogie2004 op 23-03-2012 07:32 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Hoogie2004 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 07:04:
Enig issue is met IE ouder als 9, maar die ga ik ook niet ondersteunen, omdat het zo'n beperkte doelgroep is.
Dat valt vies tegen. Je kunt het commercieel niet maken IE7 en 8 te negeren.
MSIE 8 en 7 hebben opgeteld 19% marktaandeel.
Maak daar in Nederland maar 30%+ van bij veel (zakelijke) doelgroepen...

Nu moet ik wel zeggen dat we IE7 alleen nog functioneel ondersteunen, tenzij anders gevraagd (en betaald :P).
SanderTje! schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 21:00:
[...]

Ligt eraan hoe je het interpreteert denk ik. Ik vind pixelperfect juist wel fijn, maar dat heeft voor mij niet zoveel van doen met een flexibele instelling. En daarmee bedoel ik: in eerste instantie moet het zo zijn zoals het ontwerp, maar als hemel en aarde bewogen moeten worden om die ene pixel cross browser te fixen (en het gaat niet lukken met een CSS aanpassing), dan hoop ik dat de opdrachtgever daarin flexibel is als ik als frontendontwikkelaar uitleg dat dat toch wel heel veel werk vereist met alle risico's van dien. :)
Het punt is dat designers ook niet perfect zijn en het laatste waar ik op zit te wachten is bergen tijd en css om de fouten en quirks uit het design over te nemen. De front-ender kan zelf ook zien of iets uitgelijnd is of moet zijn bijvoorbeeld, of dat marges kloppen. Of dat hier en daar iets eenvoudiger op te bouwen is door het design iets anders te interpreteren.

En zeker in liquid/responsive design kun je pixelperfect denken helemaal wel uit je hoofd zetten.

Al met al heb ik liever een goed samenwerkende designer/front-ender die beiden flexibel zijn en oog voor detail hebben, dan dat ze watervallend alles op de pixel van elkaar gaan overnemen. Met agile development in het achterhoofd vervalt het hele "pixelperfect" steeds meer naar de achtergrond.

[ Voor 83% gewijzigd door Bosmonster op 23-03-2012 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
.Gertjan. schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 20:42:
[...]

Komt omdat de meeste developers niet echt lekker kunnen designen. Ben meestal wel jaloers op de designers, ze maken vaak erg mooie design waar ik meestal niet verder kom dan "beter goed gejat dan slecht verzonnen" :+
Dat heb ik nu ook. Ik loop nu stage bij een klein bedrijf en er loopt hier één designer rond, ik sta altijd er van op te kijken hoe hij zijn design maakt en hoe creatief elke keer weer.

Heb wel eens nagedacht om op bijvoorbeeld http://themeforest.net/ een wordpress theme te verkopen, maar zonder zo'n creatief iemand word dat hem nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee

Echt, qua design faal ik best hard :( Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen. Dus uiteindelijk komt het neer op een zeer basic (if any) ontwerp. Als men al een huisstijl heeft of als er een designer is die een goed idee heeft dan kan ik daar wel verder op doorwerken, maar vanaf scratch een design maken... :N not my piece of cake
Klinkt heel bekend. Daarom heb ik mijn main site ook heel simpel gehouden. Is ook een van de redenen waarom er geen blog op staat: scheelt heel veel programmeer werk en ik voel me niet verplicht om er om de zoveel tijd iets op te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

[...]
Volgens mij moet je ook echt een designer zijn, je kunt het niet zomaar worden denk ik.
Zeker, al is het ook belangrijk als designer om er echt veel mee bezig te zijn.

Ik ben in principe ook van beide markten thuis, maar heb me toen ik ging studeren meer toegelegd op het ontwikkelen. Inmiddels zit ik zo diep in die hoek dat ik zeker nog wel goede ontwerpen kan maken, maar ik merk dan wel dat ik de ervaring mis om het net dat beetje extra te geven.

Ik moet mezelf af en toe dan ook dwingen om de hulp in te schakelen van een goede vriend die daadwerkelijk ontwerper is. Voor m'n werk is het wat anders, maar voor privé-projecten leg ik nu altijd eerst een solide basis en vraag ik hem om eens goed te kijken naar de details :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Ik zie vaak dat ontwerpers zonder veel technische kennis veel vrijer zijn; ze doen wat ze mooi/goed vinden zonder zich zorgen te maken of het wel gemaakt kan worden of wat voor consequenties het heeft. Ik denk dat het voor de creativiteit beter is als de ontwerper maar een beperkte technische kennis heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Grr... Loop weer op ontploffen. Asus wilt maar niet helpen, en heb mijn laptop broodnodig...

Iemand een idee of ik op een Vista met core2duo (T7500) en 2GB DDR2 een linux virtual machine tesamen met een win server 2008 draaiende zou krijgen? Ik betwijfel het namelijk -_-

[ Voor 11% gewijzigd door azerty op 23-03-2012 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij wordt het pixel perfect concept een beetje verkeerd begrepen hier. Pixel perfect betekend niets meer dan dat het design uitgewerkt is tot in de pixel, met oog voor detail, en ook zo wordt uitgevoerd. Een 1px lijn is dus 1px en niet een blurrige 2px lijn en een margin van 30px is geen margin van 31px etc. Dit kan dus ook prima met een responsive design.

Meestal code ik mijn sites zelf, maar soms werk ik met developers die het niet zo precies maken als dat het in mijn ontwerp staat. Die gaan op gevoel margins overnemen en font-sizes, niks is voor een (web) designer frustrerender dan dat.

Eindelijk gaat het hier trouwens eens over design.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2012 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 11:04
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 09:36:
Bah! :9

Ik heb zelf ook een designprobleem bij mijn hobby projectjes. Ik wil een mooie site maken, maar dat lukt me gewoon niet. Dan ga ik maar wat jatten en aanpassen en dan komt het er wel redelijk uit. Maarja, om nou een designer in te huren voor een hobby project gaat weer een beetje ver. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Nee, ook wel eens leuk ;)
Ik heb zelf ook een designprobleem bij mijn hobby projectjes. Ik wil een mooie site maken, maar dat lukt me gewoon niet. Dan ga ik maar wat jatten en aanpassen en dan komt het er wel redelijk uit. Maarja, om nou een designer in te huren voor een hobby project gaat weer een beetje ver. ;)
Een simpele tip: begin vanuit Photoshop (of in ieder geval vanuit een grafisch programma) en niet vanuit de HTML. Voor mij maakt dat een groot verschil, weet niet wat jou aanvliegroute is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 09:36:
Volgens mij wordt het pixel perfect concept een beetje verkeerd begrepen hier. Pixel perfect betekend niets meer dan dat het design uitgewerkt is tot in de pixel, met oog voor detail, en ook zo wordt uitgevoerd. Een 1px lijn is dus 1px en niet een blurrige 2px lijn en een margin van 30px is geen margin van 31px etc. Dit kan dus ook prima met een responsive design.

Meestal code ik mijn sites zelf, maar soms werk ik met developers die het niet zo precies maken als dat het in mijn ontwerp staat. Die gaan op gevoel margins overnemen en font-sizes, niks is voor een (web) designer frustrerender dan dat.

Dat is dus precies wat ik bedoelde en waar ik het niet mee eens ben :)

Dat jij een design tot op de pixel uitwerkt is leuk, maar eigenlijk is dat zonde van de tijd en in een agile traject ook onwenselijk en onhaalbaar. Ik heb liever een goede styleguide en wat snelle mock-ups, zodat we samen binnen enkele uren iets neer kunnen zetten.

Als je het in een watervaltraject voor moet bereiden voor een (externe) developer waarvan je weet dat die zelf niet zoveel zicht heeft op interactie en design, dan is pixelperfectie minder een probleem. Maar dan zit je met een ouderwetse manier van werken en een ondermatige front-end developer dus (ook wel "html'er" genoemd..) en kun je je afvragen waar het probleem nu eigenlijk ligt.
OkkE schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 09:29:
Ik zie vaak dat ontwerpers zonder veel technische kennis veel vrijer zijn; ze doen wat ze mooi/goed vinden zonder zich zorgen te maken of het wel gemaakt kan worden of wat voor consequenties het heeft. Ik denk dat het voor de creativiteit beter is als de ontwerper maar een beperkte technische kennis heeft.
Dat is zeker waar, maar die vrijheid moet niet belemmerend gaan worden voor het proces. Je werkt met een techniek die je niet de volledige vrijheid biedt in een project dat ook gebonden is aan beperkingen qua tijd en budget bijvoorbeeld.

Dan werkt het een stuk fijner als de designer bijvoorbeeld weet wat de (on)mogelijkheden zijn van css3 om maar iets te noemen.

[ Voor 39% gewijzigd door Bosmonster op 23-03-2012 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dragor schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:03:
[...]

Bah! :9

Met inspiratie opdoen is niks mis, zolang je maar niet dingen 1 op 1 kopieert.

Hier een paar sites ter inspiratie:
www.awwwards.com
www.siteinspire.com
www.makebetterwebsites.com

En anders even Googlen op "css gallery", "web design inspiration" of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

OkkE schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 09:29:
Heel herkenbaar. Al is het wel bijzonder fijn als een webdesigner zelf alle ins en outs van css weet, zodat hij/zij dat gedeelte kan verzorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:09:
[...]

Dat is dus precies wat ik bedoelde en waar ik het niet mee eens ben :)

Dat jij een design tot op de pixel uitwerkt is leuk, maar eigenlijk is dat zonde van de tijd en in een agile traject ook onwenselijk en onhaalbaar. Ik heb liever een goede styleguide en wat snelle mock-ups, zodat we samen binnen enkele uren iets neer kunnen zetten.

Als je het in een watervaltraject voor moet bereiden voor een (externe) developer waarvan je weet dat die zelf niet zoveel zicht heeft op interactie en design, dan is pixelperfectie minder een probleem. Maar dan zit je met een ouderwetse manier van werken en een ondermatige front-end developer dus en kun je je afvragen waar het probleem nu eigenlijk ligt.
Geen idee wat een agile traject is maar voor mijn projecten werkt het altijd prima. Als ik met een developer samen moet werken werk ik alle pagina's tot in detail uit. Als ik in mijn eentje werk ga ik niet alle pagina's in Photoshop uitwerken maar maak ik het ontwerp met alle componenten en doe ik de rest gewoon op papier.

Off-topic:
Ik kreeg net een error van Tweakers waarbij ik de database gegevens (o.a. het wachtwoord) te zien kreeg? Lijkt me niet helemaal de bedoeling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:16:
[...]
Als ik met een developer samen moet werken werk ik alle pagina's tot in detail uit. Als ik in mijn eentje werk ga ik niet alle pagina's in Photoshop uitwerken maar maak ik het ontwerp met alle componenten en doe ik de rest gewoon op papier.
Waarom dit onderscheid?

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 23-03-2012 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Off-topic:
Ik kreeg net een error van Tweakers waarbij ik de database gegevens (o.a. het wachtwoord) te zien kreeg? Lijkt me niet helemaal de bedoeling..
Het wachtwoord? Lijkt me wel sterk eigenlijk, de meeste systemen laten sowieso geen wachtwoord zien. Laat staan de custom error pages van Tweakers lijkt me XD

Hmmm, ik heb nog zeker 5 websites openstaan waarvan ik een Wordpress Theme moet maken :o Bijna weekend mensen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:18:
[...]

Waarom dit onderscheid? Wantrouwen in de developer?
Nee, maar een architect geeft toch ook niet een styleguide voor een huis aan de bouwers? Zo van de woonkamer wordt zo, en als je je aan de styleguide houd komt het helemaal in orde met de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheNephilim schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:20:
[...]

Het wachtwoord? Lijkt me wel sterk eigenlijk, de meeste systemen laten sowieso geen wachtwoord zien. Laat staan de custom error pages van Tweakers lijkt me XD
Het was een php array met connectionstrings, ik heb 't op mail gezet naar info@.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheNephilim schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:20:
[...]

Hmmm, ik heb nog zeker 5 websites openstaan waarvan ik een Wordpress Theme moet maken :o Bijna weekend mensen :D
Ik heb het gekopieerd. waar kan ik dit het beste naartoe sturen? Stel dat een kwaadwillend iemand het ook heeft gezien..

Edit: borisson heeft het al gedaan :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2012 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 10:24
Ik had die error ook gezien, er stonden meerdere wachtwoorden en servers in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:20:
[...]

Nee, maar een architect geeft toch ook niet een styleguide voor een huis aan de bouwers? Zo van de woonkamer wordt zo, en als je je aan de styleguide houd komt het helemaal in orde met de rest.
Nee, maar een huis wordt ook niet tot op de pixel uitgedacht. Je gaat ervanuit dat de aannemer weet hoe die een kitrandje moet leggen, dat hoef je niet voor hem te designen. Maar goed, verder gaat de vergelijking scheef natuurlijk, tenzij je je designs over de schutting gooit en er nooit meer naar kijkt.

En dat is nu precies agile development: Je zit er naast en werkt samen, ipv het over de schutting te mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Bonsaiboom schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:22:
Ik had die error ook gezien, er stonden meerdere wachtwoorden en servers in
En vervolgens gaat iedere idioot ze vrolijk posten op GoT.
Eentje heeft het zelfs op PasteBin geplaatst....... |:(

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:25:
[...]

Nee, maar een huis wordt ook niet tot op de pixel uitgedacht. Je gaat ervanuit dat de aannemer weet hoe die een kitrandje moet leggen, dat hoef je niet voor hem te designen. Maar goed, verder gaat de vergelijking scheef natuurlijk, tenzij je je designs over de schutting gooit en er nooit meer naar kijkt.

En dat is nu precies agile development: Je zit er naast en werkt samen, ipv het over de schutting te mikken.
Een aannemer weet wel hoe die een gaatje voor een plug moet boren, maar waar dat gaatje moet komen niet.

In mijn ontwerpen zeg ik toch ook niet hoe hij het moet coden, maar wel wat hij moet maken en waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Rhapsody schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:27:
[...]
Tja, dat krijg je er van als je wel artikelen plaatst over hoe slecht de beveiliging bij andere bedrijven is en hoe je SQLI en XSS moet voorkomen, maar daar vervolgens zelf onvoldoende maatregelen tegen neemt.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Natuurlijk is het een fout van Tweakers zelf, maar ik vind het wel onfatsoenlijk dat iedereen die gegevens even open en bloot op GoT zet, of zelfs PasteBin.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
[...]

[...] Als ik met een developer samen moet werken werk ik alle pagina's tot in detail uit. Als ik in mijn eentje werk ga ik niet alle pagina's in Photoshop uitwerken maar maak ik het ontwerp met alle componenten en doe ik de rest gewoon op papier.
Alle pagina's tot in detail uitwerken kan een goed idee zijn, maar hebben jullie ook een styleguide? Ik denk juist dat het belangrijk is dat de developer ook soms logisch kan nagaan hoe bepaalde componenten eruit moeten zien n.a.v. een styleguide.

Een voorbeeld hiervan is een formulier wat je prima kan uitwerken in Photoshop, telkens opnieuw. Maar je zou een hoop tijd besparen als je weet hoe een formulier eruit moet zien. Dit voorkomt dat er in de code telkens uitzonderingen gemaakt moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Dat is wel heel ernstig,
Korben schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:28:
[...]

Tja, dat krijg je er van als je wel artikelen plaatst over hoe slecht de beveiliging bij andere bedrijven is en hoe je SQLI en XSS moet voorkomen, maar daar vervolgens zelf onvoldoende maatregelen tegen neemt.
Mwah, dit is gewoon een script aanpassen en de PHP tag niet goed hebben, blijkbaar in de productie versie anders krijg je dat niet meteen. Dat config.php ding is vast het enige script waar het mis kan gaan omdat je die niet testen kan in dev.

We zullen weinig hebben aan de passwords, want hosts buiten het netwerk hebben vast geen toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:28:
[...]

In mijn ontwerpen zeg ik toch ook niet hoe hij het moet coden, maar wel wat hij moet maken en waar.
Maar moet dat pixelperfect is dus de vraag... dat jij het ontwerp maakt lijkt me duidelijk

Al negeer ik dan even de opmerking dat jij zegt wat hij moet maken, want dat lijkt me geen prettige samenwerking :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
Maar wel netjes dat Tweakers het meteen meld (oa op twitter). Hier gelukkig geen doofpot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 10:24
Rhapsody schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:27:
[...]
Dat heb ik niet gedaan, gewoon keurig gemailed naar info@ en verder gelaten voor wat het was natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Korben schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:28:
[...]

Volgens Twitter:
Dikke whoops zojuist op @tweakers. Een van onze configfiles was enkele seconden zichtbaar. Uiteraard hebben we maatregelen genomen.
Dit lijkt me geen kwestie van SQLI of XSS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Maar het gaat er toch niet om of een margin 30 pixels of 31 pixels is? Tenminste, als het goed is niet. Het gaat er om dat de balans goed is en dingen met elkaar lijnen; een goed vertical rhythm is een stuk belangrijker dan 30 of 31 pixels.

Bij ons is het eerder zo:
De ontwerper geeft aan "main content is 2/3 van het geheel, de sidebar is 1/3. Ruimte onder de H1 is even veel als één regel van de body tekst".

offtopic:
Voor alle webdev's die wel wat flauwe humor kunnen gebruiken: http://dribbble.com/shots/482711-Give-Me-Your-Puns-

[ Voor 15% gewijzigd door OkkE op 23-03-2012 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SanderTje! schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:33:
[...]

Alle pagina's tot in detail uitwerken kan een goed idee zijn, maar hebben jullie ook een styleguide? Ik denk juist dat het belangrijk is dat de developer ook soms logisch kan nagaan hoe bepaalde componenten eruit moeten zien n.a.v. een styleguide.

Een voorbeeld hiervan is een formulier wat je prima kan uitwerken in Photoshop, telkens opnieuw. Maar je zou een hoop tijd besparen als je weet hoe een formulier eruit moet zien. Dit voorkomt dat er in de code telkens uitzonderingen gemaakt moeten worden.
Voor grote projecten hebben we een styleguide, voor kleinere niet.
Bosmonster schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:33:
[...]

Maar moet dat pixelperfect is dus de vraag... dat jij het ontwerp maakt lijkt me duidelijk

Al negeer ik dan even de opmerking dat jij zegt wat hij moet maken, want dat lijkt me geen prettige samenwerking :+
Na mijn idee wel, is gewoon een kwestie van netjes werken en zo kun je een ontwerp ook het best beoordelen.

Een designer bepaald toch ook wat een developer moet maken? Ik (soms met een team) denk mijn ontwerpen tot in de puntjes uit met een UX strategie erachter en dan zou de developer daar even met zijn visie aan gaan lopen sleutelen? Ik houd van een duidelijke taak verdeling.
OkkE schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:45:
[...]

Maar het gaat er toch niet om of een margin 30 pixels of 31 pixels is? Tenminste, als het goed is niet. Het gaat er om dat de balans goed is en dingen met elkaar lijnen; een goed vertical rhythm is een stuk belangrijker dan 30 of 31 pixels.

Bij ons is het eerder zo:
De ontwerper geeft aan "main content is 2/3 van het geheel, de sidebar is 1/3. Ruimte onder de H1 is even veel als een regel van de body tekst".
Die margin is toch met zorg bedacht. En de designer zorgt er daarmee toch voor dat het design is balans is, anders is het geen goede designer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 00:45

alienfruit

the alien you never expected

Weten jullie misschien een opensource library voor het tekenen van chemische structuren? Ik heb al een tijdje gezocht op het internet maar ik heb nog niet een opensource library gevonden. Er is wel LaTeX maar ik weet niet makkelijk dit te gebruiken valt metObjective-C/iPhone SDK

Iemand een ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 23:32
[...]
Een aannemer weet wel hoe die een gaatje voor een plug moet boren, maar waar dat gaatje moet komen niet.

Tot een bepaalde hoogte.
Als die ontwerper elke schroef gaat aangeven, is die veel te veel daarmee bezig en niet met zijn echte werk en die aannemer zal hem aan het eind achter het behang plakken. ;)
En die ontwerper loopt ook niet tegen de problemen van de praktijk aan (b.v. de verschillende browsers).

Als die ontwerper pixelperfectie gaat eisen; waarom maakt hij het dan niet zelf!

Daarbij: de tendens is meer op user experience en niet op perfectie. Scheelt tijd en geld.
In de webdesign magazine staat er een leuk stukje over: "Als bezoeker richt ik mij op wat ik wil bereiken en niet of de site geheel gelijk is".

let the past be the past.

Pagina: 1 ... 67 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.