De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.383 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hehehe, vrijdagmiddaghumor:

Git vs Mercurial:
• Git is MacGyver, Mercurial is James Bond
• Git is Wesley Snipes. Mercurial is Denzel Washington

:+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Oh trouwens, nu ik net de JAVA IDE wars begon, er is 1 JAVA IDE die wel vooruit te branden is: IntelliJ's IDEA :)

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

BtM909 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:13:
Hehehe, vrijdagmiddaghumor:

Git vs Mercurial:
• Git is MacGyver, Mercurial is James Bond
• Git is Wesley Snipes. Mercurial is Denzel Washington

• Git is Lady Gaga, Mercurial is Shakira?
• Git is CSI, Mercurial is Criminal Minds?
• Git is Oh Oh Cherso, Mercurial is... oh wait, er zijn geen gesofisticeerde reality shows...

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:36

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jawel, echte gooische meisjes ;)

[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 02-03-2012 15:34 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:39
roy-t schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:13:
Oh trouwens, nu ik net de JAVA IDE wars begon, er is 1 JAVA IDE die wel vooruit te branden is: IntelliJ's IDEA :)
Pff, eckte kerels gebruiken BlueJ

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ZpAz schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:34:
[...]

Pff, eckte kerels gebruiken [url=https://en.wikipedia.org/wiki/BlueJ]BlueJ[url]
Echte kerels weten hoe een URL tag werkt. ;)

[ Voor 82% gewijzigd door .oisyn op 02-03-2012 15:35 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Shhhh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oh wacht ik vergis me. Je had het ook niet eens over echte kerels, maar over eckte kerels. Ik weet niet wat dat zijn dus daar doe ik geen uitspraken over :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

.oisyn schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:33:
Jawel, echte gooische meisjes ;)
Of Dames in de Dop, trouwens.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
.oisyn schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:35:
Oh wacht ik vergis me. Je had het ook niet eens over echte kerels, maar over eckte kerels. Ik weet niet wat dat zijn dus daar doe ik geen uitspraken over :Y)
Eckte kerels kopen alles contant.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Holy shit, de post van .oisyn van 4 minuten geleden staat al in de index. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:10
Dat is wel rap trouwens, dat het binnen 5 minuten al geïndexeerd is...

:D Korben beats me to it

[ Voor 20% gewijzigd door D-Raven op 02-03-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Dat is idd vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Laatst online: 29-09 10:58

TheNephilim

Wtfuzzle

Daar keek ik ook al van op, misschien dat ze referer meteen crawlen?

Binnenkort eens kijken of ik wat met Symfony 2 kan, ziet er goed uit! ^^

[ Voor 37% gewijzigd door TheNephilim op 02-03-2012 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

creator1988 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:27:
[...]

Go, Cloud9 ;-) Het is een beetje preken voor eigen parochie (ik ben een van de core devs) maar het is de enige IDE die ik te pruimen vindt voor frontend werk. Zeker als je ook nog javascript doet. Veel sneller dan WebStorm, Aptana, Visual Studio.
Heb Cloud9 geprobeerd, maar het is veeel te beperkt.

Ennuh.. geen SVN support? Dan valt het voor veel bedrijven direct al af natuurlijk. Verder, hoe moet ik dit gebruiken zonder internet? Als ik bij ING werk heb ik niet eens internettoegang bijvoorbeeld :P
Laat dat nu ook van JetBrains zijn, de maker van Web/PHPStorm :)

[ Voor 43% gewijzigd door Bosmonster op 02-03-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

PhpStorm heeft dezelfde core ;) Ik kwam achter IntelliJ door een workshop op school. Zag er nice uit dus even opgezocht en kwam meteen PhpStorm tegen :D Is school toch nog ergens goed voor :+
TheNephilim schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:45:
Daar keek ik ook al van op, misschien dat ze referer meteen crawlen?

Binnenkort eens kijken of ik wat met Symphony 2 kan, ziet er goed uit! ^^
Symfony2 != Symphony2

[ Voor 42% gewijzigd door DeluxZ op 02-03-2012 16:11 ]

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Klopt, typfoutje! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Lol, door deze post heb ik op Stack Overflow een Announcer badge gekregen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Korben schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:08:
[...]
WEI is een paupermetric, behalve wanneer je games speelt.
Laat me je dan vertellen dat de bak waarop ik Windows 8 heb geïnstalleerd een single core machine is met 512 MB RAM. Zo gezien is het best netjes dat die combinatie redelijk goed vooruit te branden is, toch? O-)

Ik vond trouwens ook al een tijdje dat WEI niet geweldig is, maar voor een héle snelle vergelijking vind ik het wel handig. Als die score om de hoek komt kijken en hij valt tegen, springt degene van wie hij afkomt vaak ook meteen in de verdediging met 'Dat komt alleen door die ene score, de rest is superhoog!'. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Ik moet zeggen dat ik het Python webframework Django sinds ze die class based generic views hebben ingevoerd, toch wel weer een bijzonder fijn framework vind om websites in te maken.

Nu alleen nog een revamp van de ORM en dan is het echt een framework wat perfect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Devilly schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 17:10:
[...]

Laat me je dan vertellen dat de bak waarop ik Windows 8 heb geïnstalleerd een single core machine is met 512 MB RAM. Zo gezien is het best netjes dat die combinatie redelijk goed vooruit te branden is, toch? O-)

Ik vond trouwens ook al een tijdje dat WEI niet geweldig is, maar voor een héle snelle vergelijking vind ik het wel handig. Als die score om de hoek komt kijken en hij valt tegen, springt degene van wie hij afkomt vaak ook meteen in de verdediging met 'Dat komt alleen door die ene score, de rest is superhoog!'. :P
Dat kun je ook omdraaien natuurlijk :) 'Mijn machine heeft WEI x!' -'Nou, mijn machine heeft WEI y, maar ik garandeer je dat die de jouwe de pan in hakt met taak z.'

Btw: [h-2]WEEKEND![/h-2] Werd tijd!

Ja, h-2, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

Het is helemaal geen weekend! :(

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-09 16:52
BtM909 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:02:
Mag ik dan bij jou klagen dat als je zowel GitHub (het is niet Github trouwens :P) en daarna Bitbucket (of andersom) hebt geactiveerd en probeert in te loggen dat je een _1 achter je username krijgt? Heeft heel wat moeite en vliegwerk gekost om dat weer recht te trekken en zou je nu niet meer kunnen vertellen wat dan de daadwerkelijke oplossing was :P
Ja, als je het in je Dashboard doet (het scherm wat je krijgt na aanmelden, en dan op 'link bitbucket' klikt gaat alles prima. Maar als je op de BitBucket knoppen op homepage klikte kunnen we niet zien dat dat bij je andere account hoort, of dat het toevallig iemand is met dezelfde accountnaam maar dan op GH. Blijft lastig qua interactie.
Bosmonster schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:46:
Heb Cloud9 geprobeerd, maar het is veeel te beperkt.

Ennuh.. geen SVN support? Dan valt het voor veel bedrijven direct al af natuurlijk. Verder, hoe moet ik dit gebruiken zonder internet? Als ik bij ING werk heb ik niet eens internettoegang bijvoorbeeld :P
Qua interactie, qua mogelijkheden of puur de twee dingen die je hier noemt? Voor beide punten kan je c9 lokaal clonen, dan heb je gewoon een folder op schijf die je source dir is en heb je geen internettoegang nodig. Verder, hoop ik dat SVN een pijnlijke dood sterft ;-). Misschien interessant, Christoph Dorn (van FirePHP) is momenteel bezig met een hosted versie die je lokaal kan syncen voor wanneer je geen internettoegang hebt, zou veel van dit soort dingen makkelijker moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

creator1988 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 17:43:
[...]

Ja, als je het in je Dashboard doet (het scherm wat je krijgt na aanmelden, en dan op 'link bitbucket' klikt gaat alles prima. Maar als je op de BitBucket knoppen op homepage klikte kunnen we niet zien dat dat bij je andere account hoort, of dat het toevallig iemand is met dezelfde accountnaam maar dan op GH. Blijft lastig qua interactie.
Nope, het was bij het linken. Dat ging de eerste keer niet goed (vanwege een authenticatie-timeout naar de tweede) en vanaf dat moment had ik BtM909 en BtM909_1. Maarja, inmiddels dus opgelost :)
[...]

Qua interactie, qua mogelijkheden of puur de twee dingen die je hier noemt? Voor beide punten kan je c9 lokaal clonen, dan heb je gewoon een folder op schijf die je source dir is en heb je geen internettoegang nodig. Verder, hoop ik dat SVN een pijnlijke dood sterft ;-). Misschien interessant, Christoph Dorn (van FirePHP) is momenteel bezig met een hosted versie die je lokaal kan syncen voor wanneer je geen internettoegang hebt, zou veel van dit soort dingen makkelijker moeten maken.
Wat versta je onder lokaal clonen? Als HTML5 offline app? En waarom SVN een pijnlijke dood?
/just curious :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Laatst online: 30-09 16:52
BtM909 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 18:55:

Wat versta je onder lokaal clonen? Als HTML5 offline app? En waarom SVN een pijnlijke dood?
/just curious :)
Cloud9 is open source, kan je gewoon van GitHub trekken dus en lokaal draaien. En als je in een heavy branch/merge driven organisatie hebt gewerkt dan weet je wat ik bedoel. Pure hell. Oh en niet vooruit te branden, plus in elke folder een .svn directory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Welke browsers ondersteund de Cloud9 IDE eigenlijk? Ik 'werk' er namelijk mee in WebLab, en in de 2 browsers die op het systeem stonden waar ik toevallig zat werkte het niet bepaald soepel... In Opera kan ik geen code kopiëren, en ik Rekonq staat de cursor verder naar rechts dan de werkelijke positie... In Safari werkt het overigens best goed, alleen die heeft weer zn eigen nukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
SVN? Bah :p. Mensen die geen probleem met SVN hebben moeten zich eens een paar dingen afvragen:

* Kan ik goed branches maken?
* Hoe lang duurt het voordat ik die twee weken aan commits die mijn collega in zijn branch gemaakt heeft gemerged heeft met de mijne?
* Wat gebeurt er als je twee weken geen verbinding kunt maken met de SVN server omdat je, bijvoorbeeld, buiten het bedrijfsnetwerk werkt en je werkt voor een bedrijf dat zegt van NEIN NEIN NEIN JE MAG NIET VAN BUITENAF BIJ DE SVN!11!ONE?
* Wat gebeurt er als je met vijf teams van vijf man gezamelijk aan een codebase werkt? (en nee, je krijgt niet je eigen hoekje code waar anderen vanaf moeten blijven)

Nieuwerwets versiebeheer > ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Git rocks! 8)

En toen moest ik verplicht met SVN werken :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 10:07

Matis

Rubber Rocket

Aloys schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 22:38:
Git rocks! 8)

En toen moest ik verplicht met SVN werken :'( .
Zakelijk gebruiken wij GIT voor alle nieuwe projecten. Legacy-projecten doen we nog in CVS. Ik zag laatst ook een mooie quote van Linus Torvalds, over het gebruik van Git en het afsterven van SVN. Kan hem helaas niet meer vinden :/

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-09 10:33
Ik gebruik eigenlijk altijd SVN omdat wij in kleine teams aan projecten werken. Wellicht zal GIT een heleboel openbaringen geven, maargoed. :P

Wat is dat Gallery van Menalto toch een stukje k*t software om up-te-daten trouwens. Draaide op versie 2.0 en moest updaten naar 2.3.1 voor PHP5.3 ondersteuning. Nou dat heb ik geweten, ben de hele dag bezig geweest. :+ Van versie 2.0 naar 2.1 naar 2.2.6 naar 2.3.1, en dan ook nog een custom theme onderhouden. :P

Ach tjah, dat was de eerste gallery, tweede zal een stuk sneller verlopen.

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Niet om het een of ander, maar Sublime Text 2 is een prachtige editor en zeker aan te raden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 10:07

Matis

Rubber Rocket

PrisonerOfPain schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 03:01:
Niet om het een of ander, maar Sublime Text 2 is een prachtige editor en zeker aan te raden :)
Ziet er zeker gelikt uit, maar ik denk niet dat dat die 59 dollar per licentie goedpraat. Daarnaast lijkt VCS-ondersteuning te ontbreken.
Ook vind ik het altijd gevaarlijk als een IDE goed is in ALLE programmeer/scripttalen. Ik heb liever één IDE welke goed is voor PHP (PHPStorm) GNU C (Eclipse cpp) Java (Eclipse Java).
Wat wel weer erg relaxt aan ST2 is, is de ingebouwde hex-editor. Dat is iets dat bovenstaande IDE's niet hebben.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Matis schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 08:42:
[...]

Ziet er zeker gelikt uit, maar ik denk niet dat dat die 59 dollar per licentie goedpraat. Daarnaast lijkt VCS-ondersteuning te ontbreken.
Met de packet-manager is support voor een aantal VCS-en, FTP, ZenCoding, LESS, CLang-auto-complete-support en een hoop andere dingen te installeren.

En verder http://internetwebsitedes...2-tips-and-tricks-updated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-09 16:54

alienfruit

the alien you never expected

Ja, SublimeText 2 zou gewoon syncing moeten ondersteuning. Na een lokale wijziging update ie ook het bestand op je netwerk share. Voor Eclipse heb je daar de FileSync plugin voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
PrisonerOfPain schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 10:10:
[...]

Met de packet-manager is support voor een aantal VCS-en, FTP, ZenCoding, LESS, CLang-auto-complete-support en een hoop andere dingen te installeren.

En verder http://internetwebsitedes...2-tips-and-tricks-updated
Volgens mij is de originele source Nettuts: http://net.tutsplus.com/t...e-text-2-tips-and-tricks/

Hier nog een post met plugins en dergelijke: http://net.tutsplus.com/t...2-plugins-and-extensions/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

creator1988 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 17:43:
[...]

Maar waarom zou ik moeilijk gaan doen met lokaal klonen en het installeren van addons etc. Hoe ga ik dat alle developers uitleggen ;) Dat soort basisfunctionaliteit hoort standaard beschikbaar te zijn, anders komt het niet eens door de eerste screening.

Verder wil ik dat de developers lokaal kunnen werken in een checkout, zodat ook lokaal getest kan worden. Projecten mogen niet in de cloud in veel gevallen. Daarnaast zitten we met .NET omgevingen en naast SVN kan ook TFS voorkomen bijvoorbeeld. Dat allemaal op beveiligde interne omgevingen.

Dat jij SVN een stille dood wil laten sterven, wil niet zeggen dat niet heel veel bedrijven hier mee werken. Wij hebben er hier (meestal in relatief kleine teams) helemaal geen problemen mee.

Verder is WebStorm de enige IDE die ik ken die realtime validatie, controle, refactoring en autocomplete biedt voor front-end, dus css/html. Dit alleen al heeft gezorgd voor een enorme afname aan fouten en verhoging van de productie in het team. Naast de standaard SVN integratie was dat een hele makkelijke keuze uiteindelijk.

Bij Cloud9 kom ik momenteel niet verder dan een account aanmaken en het valt al af. Zo simpel werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
En dat voor iemand bij wie het ook even duurde voor ie over was ;)

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Hoppa, server overgezet van 9 euro/maand shared hosting naar 35 euro/maand dedicated hosting. Zooi is weer een stuk sneller geworden nu ik 2 GHz ipv 1 en 2 GB geheugen ipv 512 MB heb. Beetje geklooi met SCP, data overzetten, en mysqldump voor de DB, maar op zich ging het best wel goed.

Heb ook gekeken naar waarom er op de vorige server geen e-mails verstuurd werden... nouja, spambescherming e.d. waarschijnlijk. Het configureren van de server om de smtp van bijv. Gmail te gebruiken is best wel... nouja, ongebruiksvriendelijk. Dan maar zonder e-mailvalidatie, de spambots komen er toch wel door :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-09 23:30

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hmmm, ik heb juist recent de boel overgezet van dedicated naar VPS, omdat een VPS veel beter te schalen is, en ook breder geupgrade wordt dan een VDS. VDS is jouw verantwoordelijkheid om te upgraden. Zodra je een verbetering wilt, kost het geld, is mijn ervaring.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Firesphere schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 16:44:
Hmmm, ik heb juist recent de boel overgezet van dedicated naar VPS, omdat een VPS veel beter te schalen is, en ook breder geupgrade wordt dan een VDS. VDS is jouw verantwoordelijkheid om te upgraden. Zodra je een verbetering wilt, kost het geld, is mijn ervaring.
Mijn ervaring met zo'n beetje alle goedkope VPS hosts is dat de diskspeed enorm traag is, veel hangs en veel lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Zo! Vlucht geboekt en ingeschreven voor Scala Days 2012!

Iemand van hier die ook gaat? Zal wel niet met al die MS droids :N :P

YopY dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Niet online
eamelink schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 20:07:

YopY dan?
MS droids? Ik ben sinds 24 februari Oracle Certified Professional, Java SE 6 Programmer! *O*

(Het is mijn eerste certificaat dus ik vond het nog een grote aangelegenheid om het examen te maken en halen. B) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Gefeliciteerd man!

Dan is het nu tijd om Scala te leren :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Niet online
eamelink schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 20:21:
Gefeliciteerd man!

Dan is het nu tijd om Scala te leren :Y
Eerst ga ik mijn afstudeerstage (in Java) maar eens afronden. ;) Vervolgens moet ik ook nog redenen zien te vinden om Scala te leren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Mja, had ik ook gevraagd, maar Leaseweb zei gewoon "Nee je kunt niet upgraden, koop maar een beter pakket en zet je zooi handmatig over". Zodoende :p. Maar dat was ook een goedkoop pakket, vandaar.
eamelink schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 20:07:

YopY dan?
Ik zat er aan te denken; een paar van mijn collega's gaan iig er wel naartoe. Ik ga echter niet; ten eerste omdat degene die bepaalt aangaf dat ik / we iets zelf in moesten schieten (en we hebben nu niet bepaald iets wat boeiend genoeg is voor een conferentie - of iig nog niet), ten tweede omdat ik met mijn budget maar eenmaal naar een conferentie mag, en ten derde omdat, als ik naar het programma van vorig jaar kijk, het allemaal boven m'n pet gaat / niet relevant is. Teveel theorie en specialistische gevallen, ipv echt praktisch toepasbare informatie.

Ik was vorig jaar naar Strangeloop, een veel breder opgezette - en imho veel interresanterer - conferentie waar scala ook behandeld werd. één van de talks aldaar ging over Akka 2.0, maar ook daar was het pas echt relevant als je ermee werkt en wat hardcoreder bent dan ik. Oké, ik werk ook met Akka, maar slechts heel oppervlakkig (als in het aantal features wat gebruikt wordt).
Eerst ga ik mijn afstudeerstage (in Java) maar eens afronden. Vervolgens moet ik ook nog redenen zien te vinden om Scala te leren.
WAT! :+. ik durf te wedden dat de code die je schrijft bij je afstudeerstage met 2/3e teruggebracht kan worden - zo niet meer - als je Scala gebruikt ipv Java. Ik bedoel,

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
int n = 0;

for (String s: array) {
  if (s.length > 2 && mapping.containsKey(s))
    n++;
}

String[] bigEnough = new String[n];
n = 0;
for (String s: array) {
  if (s.length <= 2) continue;
  bigEnough[n++] = map.get(s);
}

versus

Scala:
1
val bigEnough = array.filter(_.length > 2).flatMap(mapping.get)

oké, da's effectief iteratief versus functioneel programmeren, maar zelfs als je volledig Javaans Scala programmeert ben je nog korter uit, bijv. bij 'boilerplate' class definities (bijv. models). één regel case class statement ipv een class, velden, constructors, setters/getters, toStringt, clone, serialize, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-09 10:33
VPS == VDS ;)

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

kwaakvaak_v2 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 13:34:
En dat voor iemand bij wie het ook even duurde voor ie over was ;)
Ik ben niet iemand die zomaar switcht zonder goede argumentatie en reden nee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:09
Devilly schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 20:13:
[...]

MS droids? Ik ben sinds 24 februari Oracle Certified Professional, Java SE 6 Programmer! *O*
Dat is nou niet echt iets om mee te patsen :N

Ik las trouwens dat Java sinds SE 7 ook lambda's ondersteunt, congrats :P >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Niet online
Avalaxy schreef op zondag 04 maart 2012 @ 02:10:
[...]
Dat is nou niet echt iets om mee te patsen :N
Ik was ook niet aan het patsen. :N Ik ben er gewoon blij mee. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
meh ik kan echt geen goede vervanger voor me UltraX vinden.
Ik heb de pricewatch: Gigabyte GK-K7100 Keyboard geprobeerd maar ik ben er nog niet zo blij mee. Hij voelt niet zo sterk aan en ik krijg soms ook tekens in beeld die ik niet getypt heb. Ik heb dus dezelfde klachten als $n@p$hot had. Iemand nog een andere goede suggestie voor een vervangen van UltraX?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:37
Rutix schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:47:
meh ik kan echt geen goede vervanger voor me UltraX vinden.
Ik heb de pricewatch: Gigabyte GK-K7100 Keyboard geprobeerd maar ik ben er nog niet zo blij mee. Hij voelt niet zo sterk aan en ik krijg soms ook tekens in beeld die ik niet getypt heb. Ik heb dus dezelfde klachten als $n@p$hot had. Iemand nog een andere goede suggestie voor een vervangen van UltraX?
Deze:
http://zoek.dell.nl/1/2/7...diatoetsenbord-black.html

Hij typt zelfs lekkerder dan de UltraX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-09 23:08

CoolGamer

What is it? Dragons?

Avalaxy schreef op zondag 04 maart 2012 @ 02:10:
Ik las trouwens dat Java sinds SE 7 ook lambda's ondersteunt, congrats :P >:)
Dat doet Java pas vanaf versie 8.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 08:40
Mijn PC thuis is nu echt overleden, gisteren gelukkig nog een laatste backup kunnen maken. Maar vanochtend hing de PC bij het laden van Windows.

Ik had al een nieuwe harde schijf besteld omdat de huidige begon te tikken, maar ik ben er niet zeker van dat dit ook de oorzaak is van het niet opstarten van Windows. Dus nu hoop ik stiekem dat het moederbord/cpu is overleden zodat ik een compleet nieuwe PC kan kopen :p

Dus nu maar even verder hobbyen op mijn werk PC...

[ Voor 6% gewijzigd door Evilbee op 04-03-2012 13:51 ]

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:44
Al die klachten over SVN.. zitten hier nog gebruikers van Sourcesafe? Daar wordt je pas echt triest van :')

Het is altijd weer een kwestie van tijd voordat collega $x vraagt "hé, heb jij $y uitgecheckt? kun je die even inchecken?". Natuurlijk heb ik deze bestanden nooit uitgecheckt, Sourcesafe schijnt dit echter wel te denken. Laat ik het maar niet hebben over de talloze keren dat bij een Get Latest <random bestandsnaamt3w43wefsg> niet gevonden kan worden, dat er onverklaarbare merge conflicts zijn, dat je een compare van een bestand met de server nooit kunt vertrouwen etc etc..

Maar na 2 jaar zeiken wordt er eindelijk een inventarisatie gedaan van het in gebruik nemen van TFS :+

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:29

MBV

Ook niet te vergeten: als je je netwerkstekker eruit trekt (of wegloopt met wifi) tijdens de commit, is de database van Sourcesafe (en TFS ook, als ik me niet vergis) corrupt. Sourcesafe werkt namelijk als een soort van fileshare, waar de clients in de bestanden mogen wroeten zonder bemoeienis van de server ertussen. En wat gebeurt er als je halverwege stopt? Corrupted database... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:03
Ben allang blij dat ik een versiebeheer pakket ( SVN dus ) er door heb weten te drukken ... tot nog niet zo heel lang geleden was dat ondenkbaar. En nu niet meer weg te denken.
Pragmatic programmer FTW!

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:20
Bedankt voor de "tip"! Heb hem op mijn wenslijstje gezet, zal er hoogstwaarschijnlijk wel nog een paar goede dingen van kunnen opsteken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 14:14
En we vliegen er weer eens in. Maandagochtend :O .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 15:02

Hoogie2004

Whohooooo

Styxxy schreef op maandag 05 maart 2012 @ 08:04:
En we vliegen er weer eens in. Maandagochtend :O .
Ah, ik ben dus niet de enige :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Hoogie2004 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 08:05:
[...]

Nope, al heb ik de computer net twee minuutjes aan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Hoogie2004 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 08:05:
[...]
Ik ben altijd rond 8u00 op kantoor :).

Pffrt, mijn PC is vandaag niet aan het meewerken. Wilt hij plots de inhoud van mijn startmenu niet meer tonen (en zoeken helpt daar ook niet). Ach, PC dan maar heropstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tss was om 7:30 alweer aan het werk. Of telt thuiswerken niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 15:02

Hoogie2004

Whohooooo

Ik laat mijn koffie steeds koud worden :( (en ik was er al iets over half 7 :+ )

[ Voor 32% gewijzigd door Hoogie2004 op 05-03-2012 08:56 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 08:53:
Tss was om 7:30 alweer aan het werk. Of telt thuiswerken niet :+
Telt niet. Ik ben anderhalf uur onderwege :P.
Hoogie2004 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 08:55:
Ik laat mijn koffie steeds koud worden :(
Jij bent toevallig geen collega van mij? :+ :+ Hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Styxxy schreef op maandag 05 maart 2012 @ 08:59:
[...]

Telt niet. Ik ben anderhalf uur onderwege :P.
Ok, jij wint! Wat een reistijd man, daar wordt je niet vrolijk van denk ik? -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 09:01:
[...]
Ok, jij wint! Wat een reistijd man, daar wordt je niet vrolijk van denk ik? -O-
Daar word ik inderdaad niet vrolijk vak. Het is gelukkig maar voor 4 maanden (nog 3 maanden te gaan) :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

MBV schreef op zondag 04 maart 2012 @ 18:55:
Ook niet te vergeten: als je je netwerkstekker eruit trekt (of wegloopt met wifi) tijdens de commit, is de database van Sourcesafe (en TFS ook, als ik me niet vergis) corrupt. Sourcesafe werkt namelijk als een soort van fileshare, waar de clients in de bestanden mogen wroeten zonder bemoeienis van de server ertussen. En wat gebeurt er als je halverwege stopt? Corrupted database... :')
TFS niet hoor, TFS is redelijk robuust. In tegenstelling tot VSS gebruikt TFS een database om de bestanden op te slaan. Tuurlijk zal TFS ook wel eens een foutje maken, maar het gesodemieter wat met VSS geregeld de kop op stak is bij TFS gelukkig verdwenen :P Weet nog dat ik met enige regelmaat over de afdeling moest roepen dat iedereen de VSS db moest verlaten zodat deze gefixt kon worden. Het werd vooral leuk als Visual Studio besloot de encoding van een file om te zetten (standaard ANSI, maar als je speciale karakters gebruikte gooide hij het om naar UTF-8), nou dan kreeg je VSS redelijk over de zeik... :/

Als ex-VSS administrator (leuk als er verder niemand zin heeft die server te onderhouden) kan ik wel meeleven met een ieder die nog met dat wanproduct moet werken :'( Toevallig 1,5 jaar geleden nog een VSS moeten opzetten... Vanwege de specifieke configuratie van de klant (Win 2003 x64 en het gebruik van AX) waren we verplicht VSS te gebruiken, nou dat heb ik geweten hoor. VSS ansich is al een wanproduct, maar in samenwerking met AX is het al helemaal om je kop tegen de muur te slaan :(

@Reistijden/werktijden: Mijn wekkertje ging vanochtend om 8:30 en was om 9:00 al aan het werk :D Mijn reistijd betreft slechts 30 seconden (de trap op rennen naar mijn kantoortje :+ ).

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik vind een kleine reistijd wel leuk (heb gelukkig wel tankkaart, want van de huidige brandstofprijzen moet je serieus wenen).

Als ik geen reistijd heb (werken van thuis) kan ik niet ventileren, het is goed om even te reflecteren van 'wat heb ik vandaag gedaan'. En dat doe ik in de auto. Maar ik doe nu 1 uur en 15 minuten op, en 1 uur en 15 minuten terug. En dat voor al meer als een jaar, en het ziet er niet uit dat het gaat eindigen hier. Ik doe de job wel enorm graag, en dat doet HEEL veel. Als ik slecht gezind zou opstaan zou ik het ook niet doen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Snake schreef op maandag 05 maart 2012 @ 09:16:
Ik vind een kleine reistijd wel leuk (heb gelukkig wel tankkaart, want van de huidige brandstofprijzen moet je serieus wenen).
Tankcard d:)b mits de baas de kaart en de brandstof betaalt :D Heb nu ook nog een brandstofkaart, maar die staat op mijn eigen naam, wel gemakkelijk bij het tanken alleen moet ik helaas alsnog de rekening betalen :-(
Als ik geen reistijd heb (werken van thuis) kan ik niet ventileren, het is goed om even te reflecteren van 'wat heb ik vandaag gedaan'. En dat doe ik in de auto. Maar ik doe nu 1 uur en 15 minuten op, en 1 uur en 15 minuten terug. En dat voor al meer als een jaar, en het ziet er niet uit dat het gaat eindigen hier. Ik doe de job wel enorm graag, en dat doet HEEL veel. Als ik slecht gezind zou opstaan zou ik het ook niet doen.
Helemaal mee eens, nu ik dus zzp merk ik dat de grens tussen werk en prive sowieso aan het vervagen is, maar het feit dat ik geen reistijd meer heb zorgt er ook voor dat ik het niet van me af kan zetten. Ik ga over het algemeen vanaf mijn PC rechtstreeks aan tafel waardoor ik tijden het eten nog aan het denken ben aan mijn werk (wat niet gezellig is voor mijn vrouw, want die wil ook wel eens een luisterend oor). De dagen dat ik bij een klant in-house werk heb ik wat meer tijd om dingen van me af te zetten en merk ik inderdaad dat wanneer ik thuis ben ik het werk "vergeten" ben.

Voorheen had ik een reistijd van minimaal 1 uur en 20 minuten, dat was leuk toen ik het werk leuk vond, maar toen daar door gedonder bij de klant een eind aan kwam waren die 80 minuten erg lang. Daarnaast kwam ik over een aantal zeer drukke punten zoals Ewijk enzo waardoor in de avondspits mijn rit soms > 2 uur was. Maar inderdaad als het leuk is dan is reistijd totaal geen probleem, maar zodra het minder leuk wordt gaat de reistijd je vrij snel tegen staan...

Overigens hielp mijn reistijd me toen wel weer om mijn frustratie kwijt te raken, ik had anderhalf uur om me af te reageren. En met sommige figuren op de weg kun je je frustratie met enige regelmaat even "ventileren" O-) Daarnaast had ik ook een stukje weg waar bijna niemand reed (en niet al te vaak geflitst werd). Een keertje dat rechterpedaal instampen hielp ook goed om even te ontladen :P

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Met een beetje geluk (dwz dat de verhuurder het contract ook nog ondertekent en ik de sleutel in handen gedrukt krijg) ga ik volgende maand dichter naar m'n werk toe verhuizen - dan kan ik voortaan lopend naar het werk, :+. Zeker een verbetering ten opzichte van anderhalf uur + heen en weer (telt wel op tot 12 - 18 uur / week), heb ik ineens tijd over doordeweek.

En natuurlijk een eigen appartement(je) ipv een soort van studentenhuis met gedeelde badkamer :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-09 16:32
Pfoe, ik probeer een vertaling te vinden voor 'tussenvoegsel', voor in een verder volledig engelse database. Internet helpt ook niet echt met termen als 'insertion', 'prefix' en 'reposition', die ook niet echt juist klinken. Gebruiken jullie een engelse term voor tussenvoegsel, de nederlandse term of laten jullie het volledig weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
Middlename

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Een middle name is je tweede naam, bijv. Wim Lex z'n middle name is Alexander (en mogelijk de rest van het rijtje). Ik heb zelf denk ik wel eens prefix gebruikt, maar blijkbaar is er geen officiele vertaling en is het gewoon een puur Neerlandsch iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
Dan houd ik me daar ook maar aan denk ik. Het feit dat wikipedia geen engelse term op de pagina over tussenvoegsels heeft, was ook mijn eerste overweging om tussenvoegsel te gebruiken, alleen misstaat het zo binnen een engelse database. Een vertaling die niet volledig van toepassing is schept wellicht meer verwarring dan het nederlandse woord, dus houd ik het maar op de nederlanse term :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Infix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

LOL! Ze willen de huurprijs verhogen van mijn appartement ;( Gaan we dus bijna 1660euro betalen (omgerekend) voor 75m2. Misschien maar iets anders gaan zoeken :+

[ Voor 4% gewijzigd door alienfruit op 05-03-2012 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

alienfruit schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:29:
LOL! Ze willen de huurprijs verhogen van mijn appartement ;( Gaan we dus bijna 1660euro betalen (omgerekend) voor 75m2. Misschien maar iets anders gaan zoeken :+
Dat is wel erg veel ja! :o Moet wel een luxe appartement zijn dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

DEiE schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:09:
Dan houd ik me daar ook maar aan denk ik. Het feit dat wikipedia geen engelse term op de pagina over tussenvoegsels heeft, was ook mijn eerste overweging om tussenvoegsel te gebruiken, alleen misstaat het zo binnen een engelse database. Een vertaling die niet volledig van toepassing is schept wellicht meer verwarring dan het nederlandse woord, dus houd ik het maar op de nederlanse term :).
Is het niet gewoon prefix? Tenminste dat is de term die ik er voor ken.

Het tussenvoegsel is overigens iets waar in veel software geen rekening mee gehouden wordt. Het is iets wat voornamelijk in Europa voorkomt, aangezien men in Amerika vaak vergeet rekening te houden met de rest van de wereld wordt het tussenvoegsel voor het gemak maar even vergeten :-( In je active directory kun je het volgens mij ook niet opgeven. Je policy om je usernames/email adressen te laten formatten gaat daar soms dus ook de mist in.

Vaak zie je dat mensen het tussenvoegsel dan maar opnemen in de achternaam, maar dan gaat je sortering vaak naar de maan omdat iedereen met "van ..." bij elkaar wordt gesorteerd. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-09 14:57
In België bestaat het ook niet en is het meestal met een hoofdletter: "Tom Van ... ". Sortering van deze namen hoort dan ook bij de V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

TheNephilim schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:32:
Dat is wel erg veel ja! :o Moet wel een luxe appartement zijn dan :D
3.5 kamer appartement tien minuten van het centrum (uur van Zürich/Interlaken). Maar hoe ze die kamers tellen is mij een raadsel: 2 slaapkamers, 1 badkamer, 1 keuken, 1 woonkamer (ten grote van de twee slaapkamers), 1 kelder/zolder opruimruimte. Volgens mij is mijn woonkamer 1.5 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
Oude quote uit dat topic:
Janoz schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:50:
De grootste grap hiervan is dat een nederlander eerst na moet denken wat je nu eigenlijk bedoeld, maar een engelsman snapt al helemaal niet waar je het over hebt :D.
Dat geeft ook wel aan dat een nederlandse term het best op zijn plaats is inderdaad. Anders zou je geforceerd een engelse term gebruiken, die bij de engelsen nauwelijks bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Vet, afgelopen weekend zitten klussen met een hobbyproject in Visual Studio 11, en het viel me op dat wanneer je (in ieder geval) een Visual Studio 2010-project opent in Visual Studio 11, er geen migratie wordt uitgevoerd. Zo kan ieder voor zich dus kiezen of hij/zij met 2010 of met 11 wil werken, zonder vervelende mergeproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Prefix is typisch zo'n techneutenvertaling. Een normaal mens snapt sowieso al niet wat dat betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
Korben schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:52:
Vet, afgelopen weekend zitten klussen met een hobbyproject in Visual Studio 11, en het viel me op dat wanneer je (in ieder geval) een Visual Studio 2010-project opent in Visual Studio 11, er geen migratie wordt uitgevoerd. Zo kan ieder voor zich dus kiezen of hij/zij met 2010 of met 11 wil werken, zonder vervelende mergeproblemen.
Er zitten wel enkele limitaties aan, zoals hier staat beschreven (ook al weet ik niet hoe recent dat nog is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Naar aanleiding van nieuws: Lek in Github maakte aanpassen software van anderen mogelijk:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/14ln795.jpg

GitHub: wow how come I commit in master? O_o

GitHub: I'm Bender from Future.
(homakov opened this issue in 1001 years) :D

En originele thread: https://github.com/rails/rails/issues/5228

:D

[ Voor 13% gewijzigd door BtM909 op 05-03-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

DEiE schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:04:
[...]

Er zitten wel enkele limitaties aan, zoals hier staat beschreven (ook al weet ik niet hoe recent dat nog is).
Natuurlijk zitten er beperkingen aan, en die vind ik ook heel redelijk. Wie werkt er nou nog met een niet-SP1-versie? En uiteraard werkt het niet de andere kant op als je .NET 4.5 en dergelijke selecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Dat grijs is drie keer niks in de nieuwe Visual Studio :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

alienfruit schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:47:
DIE HOOFDLETTERS STOREN MIJ WEL.

Waar staat die file? Joh, zoek even in the SOLUTION EXPLORER.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Snake schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:49:
[...]

DIE HOOFDLETTERS STOREN MIJ WEL.

Waar staat die file? Joh, zoek even in the SOLUTION EXPLORER.
Tja, ik snap ook niet goed waar dat vandaan komt... Niet uit Metro in ieder geval, want daar worden overal kleine letters gebruikt, dus dan zou het eerder 'solution explorer' zijn, maar dan weer in een asociaal groot lettertype.

Het is ook inconsistent, want bijvoorbeeld quick launch is dan weer gewoon 'Quick Launch'. Ik stoor me er echter niet zo aan. Sowieso maakt 'Search Solution Explorer' veel goed :)
alienfruit schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:47:
Meh, kwestie van smaak; ik vind het rustiger dan dat psychotische blauw met het optische illusie-stippenpatroon.

[ Voor 18% gewijzigd door Korben op 05-03-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Tussenvoegsel == Preposition volgens het woordenboek.

Overigens heeft het niets te maken met voornamen (dat is meer het verschil tussen voornaam en roepnaam) maar het gedeelte tussen voornamen/roepnaam en achternaam, wat met name in midden Europa voorkomt (en wil vanwege migratie ook nog weleens voorkomen in landen als de VS, Australië en Nieuw Zeeland). Een aantal voorbeelden: de, van, van het, van der, van de, van den, ...

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
random topic: zit de nerd uit te hangen door te klooien met tmux, heb er ook een ebook voor gekocht. Lijkt me toch iets geavanceerder dan GNU Screen, waar ik ook wel mee gewerkt heb (op de server, die heeft geen GUI :+).

Wil ook een nieuw toetsenbord voor op het werk, om toch wat prettiger met alleen keyboard te kunnen werken. En natuurlijk dat ik alles - browsen, PDFs lezen en programmeren - comfortabel in een terminal of alleen met keyboard kan doen. Vim... ben ik nog niet zoveel thuis in als ik wel zou willen.

[ Voor 32% gewijzigd door YopY op 05-03-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Het is rustig hier :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Ah, een nog beter excuus dan 'compiling': 'Extendin mah RAID array'. Ondertussen ff Reginald D Hunter kijken: Reginald D Hunter rape bit from his dvd. Ja, de titel is vreemd, maar het is een zwarte comedian die aan het filosoferen is over verkrachting.

spoiler:
'Rape is not the worst thing you can do to a woman'. She says 'Really? What is the worst thing you can do to a woman?' I said 'The worst thing you can do to a woman is rape her, and then call her fat'.

_o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:21
YopY schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:49:
random topic: zit de nerd uit te hangen door te klooien met tmux, heb er ook een ebook voor gekocht. Lijkt me toch iets geavanceerder dan GNU Screen, waar ik ook wel mee gewerkt heb (op de server, die heeft geen GUI :+).

Wil ook een nieuw toetsenbord voor op het werk, om toch wat prettiger met alleen keyboard te kunnen werken. En natuurlijk dat ik alles - browsen, PDFs lezen en programmeren - comfortabel in een terminal of alleen met keyboard kan doen. Vim... ben ik nog niet zoveel thuis in als ik wel zou willen.
Ik heb het boek ook gekocht. Nog niet in begonnen eigenlijk.
Ben dit weekend druk bezig geweest met een goede VIMRC te maken, wat een hel soms :)

Wanneer ik weer even tijd heb ga ik ook aan TMUX beginnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:27
YopY schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:49:
Lijkt me toch iets geavanceerder dan GNU Screen, waar ik ook wel mee gewerkt heb (op de server, die heeft geen GUI :+).
Gaat het proces dan ook door wanneer je de terminal afsluit? Want dat was wel waar ik Screen voor gebruikte. Dit ziet er inderdaad wel wat overzichtelijker uit, zal eens kijken of het bij ons geïnstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar aanleiding van: nieuws: Lek in Github maakte aanpassen software van anderen mogelijk was ik nog wat meer gaan opzoeken over Ruby On Rails. Ik leer op school developpen in PHP en vroeg me af hoe moeilijk het was om zelf RoR bij te leren. Ik ga dus even naar hun homepage en zie daar een knop staan "get excited". Deze pagina linkt mij door naar http://railsforzombies.org/. Jongens toch, wat een leuk introductiefilmpje! Je krijgt gewoon helemaal zin om er aan te beginnen!
Spijtig dat ik volgende week examens heb, anders had ik er zeker eens naar gekeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:21
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 17:28:
Naar aanleiding van: nieuws: Lek in Github maakte aanpassen software van anderen mogelijk was ik nog wat meer gaan opzoeken over Ruby On Rails. Ik leer op school developpen in PHP en vroeg me af hoe moeilijk het was om zelf RoR bij te leren. Ik ga dus even naar hun homepage en zie daar een knop staan "get excited". Deze pagina linkt mij door naar http://railsforzombies.org/. Jongens toch, wat een leuk introductiefilmpje! Je krijgt gewoon helemaal zin om er aan te beginnen!
Spijtig dat ik volgende week examens heb, anders had ik er zeker eens naar gekeken...
Heerlijke programmeertaal!
Als jij wat ebooks over RoR wilt, geef maar een DMtje, heb nog wel een aantal.

Ben er enorm fan van :)
Pagina: 1 ... 60 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.