De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.383 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:29

MBV

.oisyn schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:24:
[...]

Dat ziet eruit als een fatsoenlijke setup ja. Maar nu zeg je dus dat het lijkt alsof pins 1 t/m 8 van jack 2A zijn verbonden met pins 1 t/m 8 van jack 2B?
Inderdaad, en dat heeft gewerkt... waarschijnlijk half-duplex.
Trouwens, netwerkproblemen kun je wel krijgen van het gebruik van 2x2 aderparen door 1 kabel. Op campzone kwamen ze er ook eens een keer over klagen. Het gaat toch een beetje interfereren.
Maar bijna niet over een stuk van een halve meter ;) 't gat in de muur was niet groot genoeg voor 2 kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:49:
Dit duizenden keren bekeken en dan ineens viel mijn euro ... die komma's moeten uiteraard vervangen worden door punten. Ik kon me zelf wel voor mijn kop slaan. :F
Zelf gebouwde (of code gegenereerde) sql commands? Foei!
Als je netjes gebruik maakt van parameters heb je over het algemeen weinig last van zulke problemen.
Ja, ik doe een (grote) aanname, maar als je je database numerieke values op de goede manier voert kan het niet echt mis gaan zou ik zeggen :/

Heb hem zelf ook een keertje gehad, een groepje vrolijke Indiërs bouwde dynamisch wat leuke queries op en gebruikte lekker getal.ToString(). Ging goed op de oude server, maar toen we de code op een nieuwe server installeerde donderde de hele boel omver, wat bleek: de nieuwe server stond op NL. Een getal.ToString() leverde dus ineens een komma als decimaalteken.

Na een halfuurtje huilen de schade opgemaakt, uiteraard stond het 100x gecopy-paste dus "eventjes" oplossen hielp niet. Dan de server/IIS settings maar veranderen naar en-us. Problem "solved".

Jij bent toevallig geen Indiër he ;)

Niet meteen boos worden hoor, ik doe mijn verhaal op basis van een aanname ;)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie hebben natuurlijk allemaal gelijk hoor. Ik moest gewoon geparameteriseerde queries gebruiken... Ik plakte gewoon mijn querystring in elkaar mbv een loopje. Nuja, het is voor een projectje van op school. Op zo'n zaken wordt hier over het algemeen geen aandacht aan besteed.

Wanneer ik projecten maak voor mezelf of voor iemand anders let ik hier natuurlijk wel op. Maar dan werk ik over het algemeen ook gewoon met Entity Framework en bouw ik lekker objectjes. SqlCommandos zijn zo onhandig vind ik ...

Ohja, ik ben geen indiër hoor ... gewoon een student waarvan dit project binnen dit en een paar dagen opgeleverd moet worden en ik snel nog even wat moest fixen. Lekker dirty enzow :+

Ik weet het, slechte mentaliteit en ik zal er meteen ook bijzeggen dat dit normaal niet mijn manier van werken is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 16:13
Tja, waarom voor deze keer dan afwijken van je normale manier van werken....
Je weet het he: http://xkcd.com/292/

al moet ik toegeven dat ik me er zelf ook wel eens schuldig aan heb gemaakt tijdens m'n studie

[ Voor 33% gewijzigd door denyos op 01-03-2012 14:36 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:32:
Ohja, ik ben geen indiër hoor ... gewoon een student waarvan dit project binnen dit en een paar dagen opgeleverd moet worden en ik snel nog even wat moest fixen. Lekker dirty enzow :+
Zo zie je maar weer... Best practices zijn er niet om je te zieken. Als je net die extra tijd had besteed aan het wél geparametriseerd maken had je niet die uren besteed aan het staren naar die query's. :+

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms moet ik gewoon eens ergens zoiets doen om er daarna voor altijd aan herinnderd te worden dat dat een slecht idee was. Een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen. Won't happen again :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

denyos schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:35:
Tja, waarom voor deze keer dan afwijken van je normale manier van werken....
Je weet het he: http://xkcd.com/292/

al moet ik toegeven dat ik me er zelf ook wel eens schuldig aan heb gemaakt tijdens m'n studie
Het is maar goed dat die dinosauriërs zijn uitgestorven, anders ken ik behoorlijk wat offshore teams die er niet meer zouden zijn :+ Ik ben zelfs in een recent project nog een aantal GoTo statements tegegekomen :'( Het betrof zelfs een C# project :F

Moet zeggen dat ik ook wel lekker aan het blunderen ben vandaag :S Was een stukje code aan het schrijven welke bepaalde antwoorden telt in een lijst. En iedere keer kreeg ik van ieder type antwoord maar een count van 1 terug en ik maar afvragen waarom... Tot ik mijn code ga debuggen en het volgende tegen kom:

C#:
1
2
3
4
5
6
foreach(var bla in blabla)
{
    //....
    if (toMatch.Equals(answer, StringComparison.OrdinalIgnoreCase)) { counter++; break; }
    //....
}

Duurde even voor ik hem zag, die break moet natuurlijk een continue zijn :'(

Ja, bovenstaande code is niet perfect, het is niet meertalig en er rammelt vast van alles aan, maar dat doet er eventjes niet toe :+

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

.oisyn schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:24:
Maar nu zeg[t MBV] dus dat het lijkt alsof pins 1 t/m 8 van jack 2A zijn verbonden met pins 1 t/m 8 van jack 2B?
Oh, die ben ik ook wel eens tegengekomen, dat zijn inderdaad ISDN-wandcontactdozen. Die hebben één ingang met pinnen 1-8, die respectievelijk worden doorgelust naar pinnen 1-8 van beide uitgangen. Soms zijn zelfs alleen pinnen 3-6 aangesloten.

Sommige onwetenden zien bij de bouwmarkt die dingen aan voor netwerkmateriaal. Zorgt voor leuke uitdagingen.

Ruzie met Entity Framework. :( Ergens wordt te veel gecached, waardoor er soms dubbele items voorkomen. Context.Refresh(RefreshMode.StoreWins, object) helpt niet. Uiteraard verdwijnt dit probleem na het attachen van de debugger. Dan maar wat meer logging-code schrijven. :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 01-03-2012 15:07 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Dag 2 van de sprint... bord nagenoeg leeg :+. Morgen / maandag maar even prutsen met een integratietest voor een server die draait op een iPhone, die beide een webservice aanroepen via een proxy die een nep resultaat teruggeeft. En een blogpost schrijven over die proxy, is wel grappig om te doen.

Ook kan ik nog een POC doen waarbij je, ipv 4 verschillende UI's voor het invoeren van een locatie (station, adres, postcode of POI) er eentje hebt (dwz: 'Hilversum' = station Hilversum, 'Utrechtseweg Hilversum' = straat / stad, etc). Veel verschillende cases en mogelijkheden, maar ik denk dat we er wel iets van kunnen maken.

(voor inspiratie, zie de nieuwe 9292.nl of Treinplanner. Die tweede wordt hem niet - teveel getyp. Ik denk meer aan 9292.nl, waar je ook goeie autocomplete-opties krijgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Waarom ondersteund Entity Framework geen spatial queries. :'(

Iets als:
SQL:
1
2
3
4
5
6
SET @bbox = 
   Envelope(GeomFromText('LineString(161000.00 459000.60, 172500.60 530000.59)'));

SELECT id, AsText(geometry) 
   FROM test_spatial 
   WHERE Intersects(geometry, @bbox); 

[ Voor 8% gewijzigd door GateKeaper op 01-03-2012 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Ben dat blog ook al tegen gekomen, maar zoals ik het begreep was dat Work in Progress.

Uit dat blog blijkt ook dat ze het type geometrie kennen, maar niet het subtype polygoon of punt. (Polygon / Point).

Zoals ook uit punt 3 van die vragen blijkt:
In addition to Geometry and Geography types, do you need to have constrained types like Point, Polygon?
Maar zal vanavond nog een paar uurtjes gaan surfen.. Misschien mis ik dan al twee dagen iets? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
.Gertjan. schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:00:
[...]

Het is maar goed dat die dinosauriërs zijn uitgestorven, anders ken ik behoorlijk wat offshore teams die er niet meer zouden zijn :+ Ik ben zelfs in een recent project nog een aantal GoTo statements tegegekomen :'( Het betrof zelfs een C# project :F

Moet zeggen dat ik ook wel lekker aan het blunderen ben vandaag :S Was een stukje code aan het schrijven welke bepaalde antwoorden telt in een lijst. En iedere keer kreeg ik van ieder type antwoord maar een count van 1 terug en ik maar afvragen waarom... Tot ik mijn code ga debuggen en het volgende tegen kom:

C#:
1
2
3
4
5
6
foreach(var bla in blabla)
{
    //....
    if (toMatch.Equals(answer, StringComparison.OrdinalIgnoreCase)) { counter++; break; }
    //....
}

Duurde even voor ik hem zag, die break moet natuurlijk een continue zijn :'(

Ja, bovenstaande code is niet perfect, het is niet meertalig en er rammelt vast van alles aan, maar dat doet er eventjes niet toe :+
En jij zou er ook niet meer zijn ;) want iedereen doet weleens iets wat eigenlijk bad practice is :P

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:10
Het is bevestigd MS Azure lag plat vanwege schrikkeljaar bug :+
http://www.techweekeurope...-takes-down-g-cloud-63920

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-09 16:52
YopY schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:49:
Dag 2 van de sprint... bord nagenoeg leeg :+. Morgen / maandag maar even prutsen met een integratietest voor een server die draait op een iPhone, die beide een webservice aanroepen via een proxy die een nep resultaat teruggeeft. En een blogpost schrijven over die proxy, is wel grappig om te doen.

Ook kan ik nog een POC doen waarbij je, ipv 4 verschillende UI's voor het invoeren van een locatie (station, adres, postcode of POI) er eentje hebt (dwz: 'Hilversum' = station Hilversum, 'Utrechtseweg Hilversum' = straat / stad, etc). Veel verschillende cases en mogelijkheden, maar ik denk dat we er wel iets van kunnen maken.

(voor inspiratie, zie de nieuwe 9292.nl of Treinplanner. Die tweede wordt hem niet - teveel getyp. Ik denk meer aan 9292.nl, waar je ook goeie autocomplete-opties krijgt)
Kijk liever naar de autocomplete bij funda, want die werkt toch nog een heel pak beter dan 9292, zeker qua autocorrectie. En hee, een blogserie erover ;-) Coding Glamour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:48
LOL, schitterend :D
Dat ze daar nooit rekening mee hebben gehouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Rutix schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:24:
[...]

En jij zou er ook niet meer zijn ;) want iedereen doet weleens iets wat eigenlijk bad practice is :P
Goto vergelijken met bad practice is als een ocean vergelijken met een badkuip :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
.Gertjan. schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 18:48:
[...]

Goto vergelijken met bad practice is als een ocean vergelijken met een badkuip :+ :P
Voor veel bad practices mogen de dino's ook komen hoor :)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
creator1988 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 18:25:
[...]

Kijk liever naar de autocomplete bij funda, want die werkt toch nog een heel pak beter dan 9292, zeker qua autocorrectie. En hee, een blogserie erover ;-) Coding Glamour
Shameless plug :p. Maar bedankt nogmaals voor de link, zal me er wel in moeten inlezen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 11:35
Hoi,

Als onderdeel van een sollicitatieprocedure is mij gevraagd wat voorbeeldcode op te sturen. Nou heb ik in de afgelopen jaren heel wat afgeprogrammeerd, naar mijn mening altijd heel netjes. Maar... wat voor code laat je in zo'n geval zien? Je meest complexe code om te laten zien waar je toe in staat bent? Of juist een simpel stukje om te laten zien dat je overzichtelijk en begrijpelijk programmeert? Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Lijkt erop dat het in .net 4.5 gaat komen. Nu even spelen met Entity Framework June 2011 CTP. Daar schijnt het in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 21:41
Ik heb al een keer in deze situatie gezeten en toen zeiden ze dat ik code waar ik trots op was op moest sturen. Dat lijkt me dan ook het enige juiste advies. Als je ergens een heel mooie oplossing voor hebt gevonden waar je trots op bent: stuur dat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:07

Kettrick

Rantmeister!

Vergeet vooral niet testcode mee te sturen!, en verder goed documenteren, fatsoenlijke functienamen, netjes OO, etc :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

PatrickH89 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:16:
Als je ergens een heel mooie oplossing voor hebt gevonden waar je trots op bent: stuur dat op.
Of gewoon zeggen dat al je code onder een Non Disclosure Agreement valt :P

"Ik zou je graag code laten zien, maar helaas heb ik geheimhouding, je zou het zelf toch ook niet integer vinden als ik jullie code met anderen zou delen" ;)

Zit net even te vechten met Chrome, had een render bugje die alleen optrad in Chrome, IE en Firefox deden het goed. Na een beetje googlen (soms is het echt lastig een bug te beschrijven) bleek het inderdaad een render bug te zijn in Chrome. Probleem was dat ik een fieldset heb met een achtergrond, deze achtergrond wordt soms niet volledig gerenderd (soms wel, soms niet en bij meerdere fieldset worden sommige wel en sommige niet getoond :/), als je het scherm resized, een alert krijgt of de dom-inspector start verschijnt ineens het missende deel. Bleek dat een fieldset met een bg in combinatie met een legend er voor zorgt dat de background raar doet :F Nou dan maar even zondigen met de nette HTML standaard, fieldset blijft bestaan (zitten iets teveel styles aan verbonden). Hoe verzinnen ze het :( Overigens wist ik dat het bugje in mijn demo zat, maar had niet verwacht dat deze klant chrome zou gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:20
.Gertjan. schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:23:
[...]

Of gewoon zeggen dat al je code onder een Non Disclosure Agreement valt :P

"Ik zou je graag code laten zien, maar helaas heb ik geheimhouding, je zou het zelf toch ook niet integer vinden als ik jullie code met anderen zou delen" ;)

Zit net even te vechten met Chrome, had een render bugje die alleen optrad in Chrome, IE en Firefox deden het goed. Na een beetje googlen (soms is het echt lastig een bug te beschrijven) bleek het inderdaad een render bug te zijn in Chrome. Probleem was dat ik een fieldset heb met een achtergrond, deze achtergrond wordt soms niet volledig gerenderd (soms wel, soms niet en bij meerdere fieldset worden sommige wel en sommige niet getoond :/), als je het scherm resized, een alert krijgt of de dom-inspector start verschijnt ineens het missende deel. Bleek dat een fieldset met een bg in combinatie met een legend er voor zorgt dat de background raar doet :F Nou dan maar even zondigen met de nette HTML standaard, fieldset blijft bestaan (zitten iets teveel styles aan verbonden). Hoe verzinnen ze het :( Overigens wist ik dat het bugje in mijn demo zat, maar had niet verwacht dat deze klant chrome zou gebruiken :P
Chrome is toch een steeds meer en meer gebruikte browser, mag ook wel rekening mee gehouden worden ;)

Herinner mezelf ook nog iets in gelijkaardige aard.

Had een AJAX request met specifieke UA als "extra" beveiliging (weet wel dat het niet zo is, maar was leuk :p), en had dit alleen getest in IE en FF. Op een gegeven moment krijg ik een mail binnen van: "ik kan het formulier niet insturen"... Alles nagelopen, zie geen fouten, vraag dan de browser op, test dan in Chrome en zie dat het niet werkt...

Heeft me nog een uurtje of 2 gekost, met als resultaat dat ik die UA eruit gezwierd heb. Blijkbaar staat Chrome uit veiligheidsoverwegingen (geloof FF ook in nieuwere versies) geen andere UA toe ^^

Sinds dien test ik in IE,FF en Chrome :p (en als er nog tijd over is, ook eens Safari & Opera)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wsitedesign schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 23:15:
Sinds dien test ik in IE,FF en Chrome :p (en als er nog tijd over is, ook eens Safari & Opera)
Als beetje serieuze dev zal je toch al snel op meer dan dat moeten gaan ontwikkelen.
Tegenwoordig is een minimum teststack toch echt wel:
- IE 6, 7, 8, 9
- FF3.6 & 10
- Chrome
- Opera Desktop, mobile & mini.
- Safari desktop & mobile.
- Android webkit

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2012 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 23:38:
Echt niet; dit is een royale teststack, zéker geen minimum teststack.

IE6 en 7 wordt door heel veel bedrijven al helemaal niet meer bekeken (zelfs MS dropt compleet haar support), de mini's zijn leuk maar zeker niet iets om je primair op te richten als je je niet bemoeit met mobiele OS'en en FF3.6 is ook onzinnig anno 2012.

Dit alles is natuurlijk altijd afhankelijk van je doelgroep/richtlijn/project/whatever; er is geen "dé" teststack being my point ;).

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 01-03-2012 23:46 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF3.6 is zeker niet onzinnig, nog ongeveer 4% van de wereld gebruikt hem. Dat is het vierdubbele van IE6 en net iets meer dan IE7. Ook ~10% van al het webverkeer is tegenwoordig mobiel verkeer, dus daar wil je ook wel rekening mee gaan houden. Dus de bovengenoemde stack is zeker geen royale teststack.

Also, was het maar zo dat alle bedrijven IE6 en IE7 uit hun teststack dumpen, maar vooralsnog lijkt het nog steeds de norm te zijn om ook je website werkend te hebben in deze oudjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 00:02:
FF3.6 is zeker niet onzinnig, nog ongeveer 4% van de wereld gebruikt hem. Dat is het vierdubbele van IE6 en net iets meer dan IE7. Ook ~10% van al het webverkeer is tegenwoordig mobiel verkeer, dus daar wil je ook wel rekening mee gaan houden. Dus de bovengenoemde stack is zeker geen royale teststack.

Also, was het maar zo dat alle bedrijven IE6 en IE7 uit hun teststack dumpen, maar vooralsnog lijkt het nog steeds de norm te zijn om ook je website werkend te hebben in deze oudjes.
Meh, kwestie van verwachtingsmanagement :+ Als iemand nu naar me toe komt dat het op IE6 moet werken vertel ik hem vriendelijk dat het niet te doen is om troep software van 10 jaar oud te ondersteunen. Als je auto 10 jaar lang niet onderhouden wordt dondert hij ook uit elkaar, met software is het niet anders :+ Als hij het wel wil dan zal hij genoegen moeten nemen met minder functionaliteiten, dan focus ik op wat IE6 kan en houd ik me daar aan, ga geen tijd investeren in het wel of niet inschakelen van functionaliteiten op basis van de browser. Wil je een hippe en moderne site, dan mag je ook hippe en moderne browsers verwachten :)

Heb nu een klant die alleen maar met Mac werkt, die zal het een zondagse worst wezen waar de site onder draait, als het er op zijn Mac maar prima uit ziet :D

Gelukkig bouw ik geen consumer sites meer, bij webapplicaties kun je wat meer sturen en dus ook sneller zaken uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-09 08:19
Gewoon Flash/Air/Silverlight gebruiken, dat zit er in elke browser hetzelfde uit! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

alwinuzz schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 01:01:
Gewoon Flash/Air/Silverlight gebruiken, dat zit er in elke browser hetzelfde uit! ;)
Totdat de plugin bouwers besluiten de browsers niet meer te ondersteunen, dan heb je weer hetzelfde probleem en moet je ontwikkelen voor de oude plugin versies.

Was vroeger ook altijd zo'n drama met Java Applets. Windows had zijn eigen java runtime, maar die was zeer beperkt. Als je dus tools wilde bouwen die voor iedereen bruikbaar waren moest je daar dus rekening mee houden of je gebruikers forceren de Sun JRE te gebruiken. Gelukkig zijn de java applets nu zo goed als uitgestorven, net als ActiveX :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 09:20
[...]

Als beetje serieuze dev zal je toch al snel op meer dan dat moeten gaan ontwikkelen.
- IE 6, 7, 8, 9
- FF3.6 & 10
- Chrome
- Android webkit
Gelukkig zijn de meeste sites op een paar kleine visuele aspecten na gelijkaardig, en het is voor die sites echt wel de functionaliteit die telt ^^

Ga in de toekomst toe wel eens een volledigere en betere manier moeten vinden om dit in meerdere verschillende browsers te testen, maar IE6 zal wss (tenzij expliciet door de klant gevraagd ;( ) buiten de testen vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
.Gertjan. schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 08:58:
[...]

Was vroeger ook altijd zo'n drama met Java Applets. Windows had zijn eigen java runtime, maar die was zeer beperkt. Als je dus tools wilde bouwen die voor iedereen bruikbaar waren moest je daar dus rekening mee houden of je gebruikers forceren de Sun JRE te gebruiken. Gelukkig zijn de java applets nu zo goed als uitgestorven, net als ActiveX :X
Sterker nog, volgens mij is dat _exact_ de reden waarom ze uitgestorven zijn, en java voornamelijk in middleware gebruikt wordt.
Ik zie eigenlijk heel weinig java apps meer eigenlijk. Nouja, ik gebruik zelf RSSOwl wat ook java is.
Misschien zit ik wel gewoon te diep in de .Net wereld :+

Kan me voorstellen dat het in de linux scene wat meer voorkomt, java apps, of is het daar voornamelijk c++ met Qt oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Laatst online: 29-09 17:35

Priet

To boldly do what no one has..

De software van Jetbrains is volgens mij ook allemaal Java.

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Priet schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:34:
De software van Jetbrains is volgens mij ook allemaal Java.
Mwa, lang niet allemaal. ReSharper is .NET, net als dotTrace, dotCover en dotPeek. Een redelijke hoeveelheid middleware is wel in Java geschreven, vooral omdat dat met alle geweld op niet-Windows platforms moet worden gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Korben schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:39:
[...]

Mwa, lang niet allemaal. ReSharper is .NET, net als dotTrace, dotCover en dotPeek. Een redelijke hoeveelheid middleware is wel in Java geschreven, vooral omdat dat met alle geweld op niet-Windows platforms moet worden gedraaid.
Hahaha ja dat is wel herkenbaar helaas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Ik gebruik PhpStorm dagelijks (die is wel in Java gemaakt) en ik moet zeggen, alle vooroordelen die ik eerder had mbt Java zijn hier gelukkig niet van toepassing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Korben schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:39:
[...]

Mwa, lang niet allemaal. ReSharper is .NET, net als dotTrace, dotCover en dotPeek.
Zou wel cool zijn, een .net reflector in Java :+

Als we toch bezig zijn Java tools te noemen, wat dacht je van OpenOffice en Eclipse? Dat zijn toch wel de bekendere pakketten. Java is dus nog niet uitgestorven op de desktop, aan de client kant op het web gelukkig wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Ja dat klopt. Ik was OpenOffice, Eclipse, etc even vergeten. Vroeger wel veel mee gewerkt overigens.
Dus dan kom ik maar terug bij mijn vorige opmerking: Ik zit gewoon te diep in .Net land :+

java? wasda?

:+

[ Voor 9% gewijzigd door D-Raven op 02-03-2012 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
* YopY wist niet dat OO in Java geschreven was O_o.

iig, java client software is dood, o.a. omdat het niet gelukt is om een goeie UI library te ontwikkelen. JavaFX heb ik nog nooit in het wild gespot, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
YopY schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:59:
* YopY wist niet dat OO in Java geschreven was O_o.

iig, java client software is dood, o.a. omdat het niet gelukt is om een goeie UI library te ontwikkelen. JavaFX heb ik nog nooit in het wild gespot, bijvoorbeeld.
Ik heb anders nog aardig wat java client software op mijn Galaxy S2 draaien :+

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 10:58

TheNephilim

Wtfuzzle

[...]

- IE 6, 7, 8, 9
- FF3.6 & 10
- Chrome
- Android webkit
Dat is wel heel ruim inderdaad!

Standaard check ik IE8+, Firefox, Chrome, Safari & Opera. Desgevraagd doen we IE7 ook nog (IE8 in compat mode). De meeste bedrijven waar we websites voor maken zijn alleen voor informatie, een enkel formuliertje en wat andere kleine gekkigheid.
De grootste die we gemaakt hebben was voor een museum hier in de buurt, die hadden een groot scala aan verschillende pagina's en dergelijke.
Alle websites doen we trouwens in Wordpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Hmmm, aparte description van een changelist (commit) in perforce:

"integrate changes from Jesus"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Ik weet het niet hoor, maar ik heb nog steeds het vooroordeel dat Java software traag is. Nu zit ik weer te klooien met Netbeans en Eclipse en die zijn beide niet vooruit te branden op mijn werk laptopje terwijl Visual Studio vrolijk rondjes om ze heen rent qua performance, en dat is toch zeker niet het snelste programma. Ook de applicaties die ik moet onderhouden die in Java geschreven zijn, zijn vaak ontzettend traag, maar goed dat zijn ook niet bepaald juweeltjes natuurlijk :P.

Merken andere mensen trouwens ook dat als je Java code in debug mode runt de performance impact best wel significant is, dit terwijl ik bij .Net code vaak vergeet om in release te builden mode te builden :P.

Achja iig werkt Java tegenwoordig vrij goed en de syntax is prettig :).

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Eclipse vind ik inderdaad erg traag evenals Zend Studio ... ook niet vooruit te branden. Netbeans is inderdaad ook erg traag. Het opzoeken van functienamen kost al gauw enkele seconden, dus het typen van 'echo get' levert soms een lag op van 5-6 seconden. Eigenlijk niet werkbaar, maar ik heb nog geen betere IDE gevonden voor PHP/HTML etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:01
roy-t schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 10:35:
[...]Merken andere mensen trouwens ook dat als je Java code in debug mode runt de performance impact best wel significant is, dit terwijl ik bij .Net code vaak vergeet om in release te builden mode te builden :P.[...]
Ja, vaak merk ik niet eens een verschil in performance tussen debug en release mode .Net code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-09 16:32
TheNephilim schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 10:38:
Eclipse vind ik inderdaad erg traag evenals Zend Studio ... ook niet vooruit te branden. Netbeans is inderdaad ook erg traag.
Zend studio is dan ook bovenop Eclipse gebouwd ;).

Bij java zijn het volgens mij altijd de GUI's die alles traag maken, de achterliggende code zelf is vergelijkbaar met .NET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 14:14
DEiE schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 10:46:
[...]
Bij java zijn het volgens mij altijd de GUI's die alles traag maken, de achterliggende code zelf is vergelijkbaar met .NET.
Geen idee exact. Ik vind het toch vreemd dat JetBrains het dan wel goed kan doen (en Eclipse, Netbeans, ... dat niet doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Styxxy schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 10:52:
[...]

Geen idee exact. Ik vind het toch vreemd dat JetBrains het dan wel goed kan doen (en Eclipse, Netbeans, ... dat niet doen).
Hmm... ik vind JetBrains juist een gedocht vergeleken met Eclipse.
Netbeans geen ervaring mee, al 3/4 versies niet gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Java is zowiezo een gedrocht :D

*hides*

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Rutix schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 10:55:
Java is zowiezo een gedrocht :D
*hides*
Daar ben ik het wel mee eens. Telkens als ik er iets mee moet doen verlang ik weer terug naar .net/c#.
Ben te verwend geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetForce1
  • Laatst online: 11:35

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

.Gertjan. schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:47:
[...]

Als we toch bezig zijn Java tools te noemen, wat dacht je van OpenOffice en Eclipse? Dat zijn toch wel de bekendere pakketten. Java is dus nog niet uitgestorven op de desktop, aan de client kant op het web gelukkig wel. :P
Van OpenOffice is slechts een zeer klein gedeelte in java geschreven. Veruit het meeste is c++. Wat in java geschreven is zijn een paar input-/outputfilters (als die niet al geport zijn naar native inmiddels), de core van Base, en een gedeelte van de scripting- en uitbreidingsfunctionaliteit. Daarmee houd het volgens mij wel op.

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:02

Hoogie2004

Whohooooo

Er staan 2 systeembeheerders langs de weg met pech. Zegt de een tegen de ander: probeer anders even uit te stappen en opnieuw in te stappen.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Ik denk niet dat Java langzaam is, zelfs swing kan gewoon net zo rap werken als een winforms applicatie.
Ik weet alleen niet goed waarom dit hardnekkig vooroordeel, zo hardnekkig is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

NetForce1 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 10:58:
[...]

Van OpenOffice is slechts een zeer klein gedeelte in java geschreven. Veruit het meeste is c++. Wat in java geschreven is zijn een paar input-/outputfilters (als die niet al geport zijn naar native inmiddels), de core van Base, en een gedeelte van de scripting- en uitbreidingsfunctionaliteit. Daarmee houd het volgens mij wel op.
Is dat echt zo? Dan zit ik er naast (kan gebeuren). Ik dacht altijd dat het op Java draaide omdat de JRE verplicht was. Daarnaast vond ik de GUI erg lijken op de rest van de Java GUIs (die wijken op windows nameljik toch best wel af). Moet ook zeggen dat het al weer behoorlijk lang geleden is dat ik Open Office heb gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Eigenlijk niet werkbaar, maar ik heb nog geen betere IDE gevonden voor PHP/HTML etc
Ik kom ook Eclipse af met dezelfde ervaringen: traag, traag, traaaaaag. Een paar seconden wachten op syntax completion is gewoon waardeloos. Daarna ben ik PhpStorm gaan gebruiken en die bewijst dat Java helemaal niet traag hoeft te zijn _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Priet op 02-03-2012 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Eigenlijk niet werkbaar, maar ik heb nog geen betere IDE gevonden voor PHP/HTML etc
Visual Studio ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:36

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hey dat is mijn tip! :(
D-Raven schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:03:
Ik denk niet dat Java langzaam is, zelfs swing kan gewoon net zo rap werken als een winforms applicatie.
Ik weet alleen niet goed waarom dit hardnekkig vooroordeel, zo hardnekkig is..
Sorry maar daar geloof ik geen drol van. Afgezien van de paar ervaringen die ik ermee heb gehad is het ook perfect verklaarbaar: Swing heeft honderdduizend lagen aan abstractie. Ten eerste optimaliseert voor geen meter, ten tweede dragen al die niveaus van indirectie ook nog eens bij aan de brakke performance. WinForms daarentegen layert direct op native win32.

En ja, natuurlijk kun je een WinForms app net zo traag maken als Swing, maar dat betekent niet dat gemiddeld gezien Swing net zo snel is als WinForms.

[ Voor 94% gewijzigd door .oisyn op 02-03-2012 11:10 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Te laaaaaaaaaaaat :P
Je kunt ook nog kijken naar WebMatrix, maar daar heb ik geen ervaring mee i.c.m. PHP

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Laatst online: 16-05 03:04
VS.php heb ik ook wel eens geprobeerd, maar vond ik op de een of andere manier toch tegen vallen. phpStorm gebruik ik van sinds ik de beta tegen kwam en is nog steeds mijn favoriete IDE/debugger voor webtech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

RobIII schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:08:
[...]

Te laaaaaaaaaaaat :P
Je kunt ook nog kijken naar WebMatrix, maar daar heb ik geen ervaring mee i.c.m. PHP
Die heb ik toevallig wel geïnstalleerd, maar ik heb het nog niet echt uitgeprobeerd. Ik denk dat het net iets te simpel is als ik het zo zie XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Hahaha een collega flipt m even over een stukje code.
C#:
1
2
3
4
//en dan gaat het om die +i+++
  rootPath = Path.Combine(baseDir,
     Path.GetFileNameWithoutExtension(fileName) + "-" +i+++
     Path.GetExtension(fileName));

Hij snapte m pas toen ik op de juiste plek spaties ertussen zette...
Mijn reactie: You need more coffee :Y

[ Voor 9% gewijzigd door D-Raven op 02-03-2012 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Ik vind dat ook niet al te duidelijk om eerlijk te zijn...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ram dan op Ctrl+K, Ctrl+D. Dit ziet er inderdaad niet uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
BM schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:25:
Jij bent dan ook niet half zo 1337 als DeathRaven 8) :+

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
BM schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:25:
Klopt ook, het is een beetje een uit de hand gelopen grap. we stoppen dat soort dingen er expres in, puur om elkaar te pesten :+.

Dat varieert van vage code constructies, tot flauwe variabele namen.

C#:
1
  var dickList = new List<IDictionary<string, List<string>>>();

Bij dingen die we echt niet naar productie kunnen deployen omdat we anders onszelf in de voet schieten met debugging e.d. zetten we er een //cleanup boven. Dit wordt door VS opgepikt en als een task aangemerkt bij t builden (soort van todo's zegmaar).
RobIII schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:31:
[...]

Jij bent dan ook niet half zo 1337 als DeathRaven 8) :+
_O-

[ Voor 11% gewijzigd door D-Raven op 02-03-2012 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

D-Raven schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:18:
Mijn reactie: You need more coffee :Y
No, you need to write cleaner code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

kaesve schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:16:
VS.php heb ik ook wel eens geprobeerd, maar vond ik op de een of andere manier toch tegen vallen. phpStorm gebruik ik van sinds ik de beta tegen kwam en is nog steeds mijn favoriete IDE/debugger voor webtech
Kreeg je een Clippy?
It seems you're trying to abuse Visual Studio to write code in an inferior language. Would you like help with:

a. Feeling sorry for yourself?
b. Learning a decent language?
c. Uninstalling Visual Studio and switching to Notepad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Visual Studio is wel duur trouwens :o Dat word hem denk ik niet ... XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Hoezo duur? Express versie is gratis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Maar daar werken de plugins niet in toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

http://www.microsoft.com/...ual-web-developer-express ziet er wel grappig uit, maar ik lees niks over PHP. Wel jQuery trouwens, dat is dan wel weer handig :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

M'n nieuwe resource packing systeem brengt de huidige gamedisc terug van 39GB naar 5GB :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Who needs blu-ray anyway! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 14:14
TheNephilim schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:50:
Visual Studio is wel duur trouwens :o Dat word hem denk ik niet ... XD
Als je VS.NETPHP koopt, hoef je niet per se Visual Studio zelf te hebben hoor. Daarbij, zo duur is VS nu ook weer niet (als je door het gebruik, er geld mee verdient).

[ Voor 3% gewijzigd door Styxxy op 02-03-2012 13:52 . Reden: VS.PHP en niet VS.NET, duh! Opletten... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Als je VS.NET koopt, hoef je niet per se Visual Studio zelf te hebben hoor
Que?
.edit: oh, je bedoelt "Als je VS.PHP koopt" :D
Klopt inderdaad.
You don't need to own Visual Studio to use VS.Php.
VS.Php includes the Visual Studio shell for free.
Kost maar $99,99

[ Voor 56% gewijzigd door .oisyn op 02-03-2012 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

.oisyn schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:00:
M'n nieuwe resource packing systeem brengt de huidige gamedisc terug van 39GB naar 5GB :Y)
Is dat uncompressed vs. compressed? Custom compressie (voor zover je daar wat over mag zeggen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Even babbelen op de Hyves Developer Summit zo... nog GoT-ers die er ook zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Korben schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:19:
[...]

Is dat uncompressed vs. compressed? Custom compressie (voor zover je daar wat over mag zeggen)?
Jan Sloot compressie FTW! ;)

Nee, er zat voorheen nogal wat data duplicatie in. Wat vroeger op zich gunstig was (de meeste resources voor een level staan dan altijd contiguous op disc, dus dat streamt beter), maar met de als maar toenemende datahoeveelheid niet echt meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
.oisyn schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:00:
Dat is pas een boeiende melding als je erbij verteld om wat voor data het gaat. Uncompressed bitmaps is een stuk minder indrukwekkend dan optimized JPG met die factor comprimeren :+

fuck... je was mij voor met de SlootCompressie (tm) ;)

[ Voor 6% gewijzigd door kwaakvaak_v2 op 02-03-2012 13:26 ]

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

.oisyn schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:23:
[...]
Jan Sloot compressie FTW! ;)
Lol, dan zou je een game als Skyrim (met HD Texture Pack) op een floppy kunnen zetten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetForce1
  • Laatst online: 11:35

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

.Gertjan. schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:03:
[...]

Is dat echt zo? Dan zit ik er naast (kan gebeuren). Ik dacht altijd dat het op Java draaide omdat de JRE verplicht was. Daarnaast vond ik de GUI erg lijken op de rest van de Java GUIs (die wijken op windows nameljik toch best wel af). Moet ook zeggen dat het al weer behoorlijk lang geleden is dat ik Open Office heb gebruikt :)
Voor informatie over het gebruik van Java in OpenOffice, zie deze wiki-pagina: http://wiki.services.open...i/Java_and_OpenOffice.org.

Dat de GUI afwijkt kan komen doordat men voor OOo een eigen platformonafhankelijke library daarvoor heeft geschreven, Visual Components Library (VCL): http://wiki.documentfound...lopment/Code_Overview#vcl

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

Priet schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:46:
Ik gebruik PhpStorm dagelijks (die is wel in Java gemaakt) en ik moet zeggen, alle vooroordelen die ik eerder had mbt Java zijn hier gelukkig niet van toepassing :)
PhpStorm is echt een degelijk product gemaakt in Java! Minder geheugen gebruik dan Netbeans of Eclipse en ook nog is sneller d:)b

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Korben schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:40:
[...]

Lol, dan zou je een game als Skyrim (met HD Texture Pack) op een floppy kunnen zetten. :+
CoE toch? :P
C#:
1
eval(ZipFile.Extract(WebClient.DownloadString("http://dlc.skyrim.com?v=1.0")));

Tadaa! Een hele game in 79 bytes. :+

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 02-03-2012 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
DeluxZ schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:42:
[...]

PhpStorm is echt een degelijk product gemaakt in Java! Minder geheugen gebruik dan Netbeans of Eclipse en ook nog is sneller d:)b
En dat gevoel heb ik dus totaal niet. Vind Eclipse in vergelijking met PHPStorm (of die Ruby IDE van ze) stukken sneller dan de JetBrains producten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

GoTCoast schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:47:
[...]

En dat gevoel heb ik dus totaal niet. Vind Eclipse in vergelijking met PHPStorm (of die Ruby IDE van ze) stukken sneller dan de JetBrains producten!
Dan ben je een uitzondering, want traagheid is een van de grootste klachten over Eclipse en snelheid een van de sterkste punten van PHPStorm :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Enige wat ik stom vind (of ik snap het niet): is WebStorm nou echt helemaal apart van PHPStorm?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

WebStorm is PHPStorm zonder PHP-support/debugger. Daarom ook iets goedkoper, maar ideaal voor front-end developers.

Voor zover ik weet ook de enige fatsoenlijke front-end IDE. Hier is het inmiddels de standaard ontwikkeltool (kostte wel wat moeite met die eigenwijze front-enders :P), zijn we gelukkig af van gepruts in Notepad++ en andere editortjes.

[ Voor 52% gewijzigd door Bosmonster op 02-03-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ja ik lees het net:
Note: PhpStorm includes all the functionality of WebStorm (HTML/CSS Editor, JavaScript Editor) and adds full-fledged support for PHP.
Vandaar ook dat die versie altijd gelijk liepen :)

Overigens voor de liefhebbers: PhpStorm & WebStorm 4.0 Early Access Program started

[ Voor 44% gewijzigd door BtM909 op 02-03-2012 14:26 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-09 16:52
Bosmonster schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:24:
WebStorm is PHPStorm zonder PHP-support/debugger. Daarom ook iets goedkoper, maar ideaal voor front-end developers.

Voor zover ik weet ook de enige fatsoenlijke front-end IDE. Hier is het inmiddels de standaard ontwikkeltool (kostte wel wat moeite met die eigenwijze front-enders :P), zijn we gelukkig af van gepruts in Notepad++ en andere editortjes.
Go, Cloud9 ;-) Het is een beetje preken voor eigen parochie (ik ben een van de core devs) maar het is de enige IDE die ik te pruimen vindt voor frontend werk. Zeker als je ook nog javascript doet. Veel sneller dan WebStorm, Aptana, Visual Studio.

[ Voor 4% gewijzigd door creator1988 op 02-03-2012 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
.oisyn schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:06:

Sorry maar daar geloof ik geen drol van. Afgezien van de paar ervaringen die ik ermee heb gehad is het ook perfect verklaarbaar: Swing heeft honderdduizend lagen aan abstractie. Ten eerste optimaliseert voor geen meter, ten tweede dragen al die niveaus van indirectie ook nog eens bij aan de brakke performance. WinForms daarentegen layert direct op native win32.

En ja, natuurlijk kun je een WinForms app net zo traag maken als Swing, maar dat betekent niet dat gemiddeld gezien Swing net zo snel is als WinForms.
Ik zie nu pas je edit.
Waar ik meer op doelde is de algemene visie dat Swing traag en kut is, etc bla bla bla.
Ja vroeger was dit zo, helemaal mee eens. Maar tegenwoordig gaat dit gewoon niet meer op.

Tuurlijk, als je gaat zeggen Java interfaced niet direct met de native API en kan daardoor nooit zo snel zijn als een framework wat dat wel doet, heb je helemaal gelijk.
Maar waar hebben we het dan over bij een doorsnee UI? Volgens mij Milliseconden.
Maargoed het was niet mijn intentie om de uitspraak "net zo snel als winforms" door te trekken tot dat niveau, dat had ik inderdaad wat beter kunnen verwoorden.

Het gaat erom dat als je tegenwoordig een app maakt met Swing dat je niet het framework de schuld kan geven als je UI* traag of stroperig aanvoelt.

[poging tot oisyn proof disclaimer]
Merk op dat ik hier wederom naar een doorsnee UI verwijs. Indien je hele specifieke grafische dingen gaat doen zul je altijd beter af zijn als je rechtstreeks native API's aan kan roepen, puur omdat je dan buiten bepaalde abstracties om gaat en de beperkingen die deze opleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

NetForce1 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:41:
[...]

Voor informatie over het gebruik van Java in OpenOffice, zie deze wiki-pagina: http://wiki.services.open...i/Java_and_OpenOffice.org.

Dat de GUI afwijkt kan komen doordat men voor OOo een eigen platformonafhankelijke library daarvoor heeft geschreven, Visual Components Library (VCL): http://wiki.documentfound...lopment/Code_Overview#vcl
Kijk dat is nou nog eens nuttige informatie. Is wederom weer bewezen dat ik niet zomaar alles moet geloven wat op het internet staat :) Moet zeggen dat ik OOo niet echt heel traag vond, maar het was niet bloedsnel, daarom heb ik altijd geloofd dat het java was.

Anyway, weer een illusie armer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik heb Windows 8 ook maar eens geïnstalleerd en wel op een pc met een Windows Experience Index van 2,3. Blij verrast mocht ik vernemen dat hij nog vrij soepel daarop draait. Natuurlijk, de zwaardere applicaties en games falen hard, maar dat mag de pret niet drukken. ;) De Metro-stijl vind ik persoonlijk niet eens zo slecht, helemaal als ik hem moet gebruiken als ik op de bank zit en mijn laptop op de televisie is aangesloten. De grootste domper voor mij is het feit dat de Metro-interface gewoon wordt afgedankt op het moment dat je een applicatie opent die hier niet voor gemaakt is. Die inconsistentie irriteert me enorm. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

creator1988 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:27:
[...]

Go, Cloud9 ;-) Het is een beetje preken voor eigen parochie (ik ben een van de core devs) maar het is de enige IDE die ik te pruimen vindt voor frontend werk. Zeker als je ook nog javascript doet. Veel sneller dan WebStorm, Aptana, Visual Studio.
Mag ik dan bij jou klagen dat als je zowel GitHub (het is niet Github trouwens :P) en daarna Bitbucket (of andersom) hebt geactiveerd en probeert in te loggen dat je een _1 achter je username krijgt? Heeft heel wat moeite en vliegwerk gekost om dat weer recht te trekken en zou je nu niet meer kunnen vertellen wat dan de daadwerkelijke oplossing was :P

Oh en de site lijkt plat!
It's not just you! c9.io looks down from here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Devilly schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:52:
Ik heb Windows 8 ook maar eens geïnstalleerd en wel op een pc met een Windows Experience Index van 2,3. Blij verrast mocht ik vernemen dat hij nog vrij soepel daarop draait. Natuurlijk, de zwaardere applicaties en games falen hard, maar dat mag de pret niet drukken. ;) De Metro-stijl vind ik persoonlijk niet eens zo slecht, helemaal als ik hem moet gebruiken als ik op de bank zit en mijn laptop op de televisie is aangesloten. De grootste domper voor mij is het feit dat de Metro-interface gewoon wordt afgedankt op het moment dat je een applicatie opent die hier niet voor gemaakt is. Die inconsistentie irriteert me enorm. :(
WEI is een paupermetric, behalve wanneer je games speelt.

Ik heb op 't werk een redelijk stevige pc:

• Core i7 2600
• 16 GB DDR3 1333 MHz
• 80 SB Intel SSDSA2M080G2

Mijn WEI is 3,9. Waarom? Omdat het punt 'Desktop performance for Windows Aero een 3,9 heeft. Waarschijnlijk door de passief gekoelde grafische kaart van 30 Euro. Vreemd genoeg heb ik echter voor "3D business and gaming graphics performance" een 5,8. Mijn CPU, geheugen en hard disk scoren verder allemaal 7,7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je echt wil pochen dan wijzig je die waardes toch handmatig? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Devilly schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:52:
[...]De grootste domper voor mij is het feit dat de Metro-interface gewoon wordt afgedankt op het moment dat je een applicatie opent die hier niet voor gemaakt is. Die inconsistentie irriteert me enorm. :(
Mja keihard… De desktop is ook een app binnen metro. Ga maar eens naar de desktop en druk op win+c komt meteen de Metro charms overlay tevoorschijn :) Het had alleen allemaal nog wel wat mooier gekunt. Oh en je kan een metro app gewoon naast je desktop docken op een scherm groter dan 13**x800

@wei: krijg een 7.6 omdat blijkbaar een 2500k niet overclocked maar een 7.6 waard is. Daarentegen telt 8GB goedkoop RAM mee voor een 8,8 :S

[ Voor 22% gewijzigd door Caelorum op 02-03-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

BtM909 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:09:
Als je echt wil pochen dan wijzig je die waardes toch handmatig? :P
Als ik echt zou willen pochen zou ik een dikkere pc kopen :+

Pagina: 1 ... 59 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.