Nothing to see here!
Ik heb overigens echt een kloten klusje aan het doen
Ze zijn nu geloof ik bij CS6, dus ja, redelijk oud. Maar voor thuisgebruik is het nog steeds een prima versie.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
En dat is een probleem omdat? Ja ik weet dat short tags door meerdere systemen worden gebruikt maar je XML documenten hoor je toch al niet door de PHP parser te gooien en als het wel een probleem is schrijf je toch even een scriptje met de tokenizer van PHP die alle short tags die geen short output tag zijn omschrijft naar de long tag? 30 min werk max. En redelijke kans dat iemand het al gemaakt heeft en je het zo kan downloaden.Solopher schreef op maandag 07 januari 2013 @ 16:58:
Ik heb overigens echt een kloten klusje aan het doen, een project van 4 jaar geleden van een ex-collega die hier inmiddels niet meer werkt. Hij had het niet zo op "standaarden", overal shorttags gebruikt
[ Voor 5% gewijzigd door StM op 07-01-2013 17:12 ]
Woensdag 16 Januari organiseert Microsoft een Game event over de ontwikkelmogelijkheden van Games op het Windows 8 en Windows Phone 8 Platform
Sinds de komst van Windows 8 en de gedeelde kernel op Windows phone 8 is het deployen van games nog nooit zo makkelijk geweest.
Hierbij moet gedacht worden aan het programmeren en diverse ondertsteunde talen met het voordeel dat snel een nieuwe en grote doelgroep geraakt kan worden.
Waar: Microsoft NL, Evert vd Beekstraat 354
Wanneer woensdag 16 Januari 2013
Hoelaat: 14:00 tot 18:00
Meld je aan via v-bhewit@microsoft.com
Eerste reactie:
Why do blind people need a screen at all? Why do they need Windows?
[...]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ik heb een apparte php.ini aangemaakt voor die bepaalde site waarin short tags wel aanstaan :-).StM schreef op maandag 07 januari 2013 @ 17:10:
[...]
En dat is een probleem omdat? Ja ik weet dat short tags door meerdere systemen worden gebruikt maar je XML documenten hoor je toch al niet door de PHP parser te gooien en als het wel een probleem is schrijf je toch even een scriptje met de tokenizer van PHP die alle short tags die geen short output tag zijn omschrijft naar de long tag? 30 min werk max. En redelijke kans dat iemand het al gemaakt heeft en je het zo kan downloaden.
huldeBtM909 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 17:18:
Redelijk ok artikel: Things I learned by pretending to be blind for a week
Eerste reactie:
[...]
Interessant om eens te lezen, ook deze link het artikel: YouTube: Screen Reader Demo 1BtM909 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 17:18:
Redelijk ok artikel: Things I learned by pretending to be blind for a week
Eerste reactie:
[...]
Een blinde die 1200 woorden 'hoort' per minuut
Posts hier moet je met een kopje koffie korreltje zout nemenPolarBear schreef op maandag 07 januari 2013 @ 16:17:
[...]
En wat als je nog een factuur moet maken van voor de wijzigingsdatum (gaat om leveringsdatum bij de BTW). En wat als je een factuur opnieuw moet genereren? Beetje kort door de bocht dit.
Als ik inderdaad zulke waardeloze oplossingen zou implementeren was ik niet op zoek naar uitbreiding van mijn team (hoewel, je moet dan weer iemand zoeken die je bagger opruimt)
Overigens wordt het geval BTW/VAT vaak gebruikt in code voorbeelden om aan te tonen wat een typische constante is
Valuta is ook iets wat vaak leuke zaken oplevert. Je gaat er vaan niet vanuit dan een land van currency zal wisselen. Helaas gebeurt dat zo nu en dan. Systemen voorzien wel in verschillende valuta en wisselkoersen, maar vaak niet in een overstap van currencies (en al helemaal dramatisch 2 currencies naast elkaar Gulden & Euro bijvoorbeeld).
Dus op zich is het niet eens zo verwonderlijk dat mensen hier vergeten rekening mee te houden
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Tja, op een gegeven moment is het toch een kosten/baten verhaal. Ik herinner me nog een factuur die ging bokken na een software-pakket update..Gertjan. schreef op maandag 07 januari 2013 @ 17:32:
[...]
Als ik inderdaad zulke waardeloze oplossingen zou implementeren was ik niet op zoek naar uitbreiding van mijn team (hoewel, je moet dan weer iemand zoeken die je bagger opruimt)
...
Dus op zich is het niet eens zo verwonderlijk dat mensen hier vergeten rekening mee te houdenDesalniettemin was mijn opmerking natuurlijk sarcastisch bedoeld.
Het land bestond niet meer, maar er liep al meerdere jaren een discussie over die factuur waardoor hij niet gearchiveerd kon worden
En natuurlijk kan je theoretisch een landen tabel ook met begin en einddatum vullen, maar praktisch zie ik dat niet zo snel gebeuren...
Dat soort dingen vlag ik gewoon als inactief, is het probleem nog niet helemaal opgelost, maar dan kun je het even activeren en alsnog de flow doorrammen. Fysiek verwijderen van zaken is sowieso een pain-in-the-ass. Lang leve de "Deleted" bitGomez12 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 17:46:
[...]
Tja, op een gegeven moment is het toch een kosten/baten verhaal. Ik herinner me nog een factuur die ging bokken na een software-pakket update.
Het land bestond niet meer, maar er liep al meerdere jaren een discussie over die factuur waardoor hij niet gearchiveerd kon worden
En natuurlijk kan je theoretisch een landen tabel ook met begin en einddatum vullen, maar praktisch zie ik dat niet zo snel gebeuren...
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Over blind gesproken:TheNephilim schreef op maandag 07 januari 2013 @ 17:29:
[...]
Interessant om eens te lezen, ook deze link het artikel: YouTube: Screen Reader Demo 1
Een blinde die 1200 woorden 'hoort' per minuut
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
ik krijg een 2e spinner niet gevuld
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
de link werkt niet meer....OkkE schreef op maandag 07 januari 2013 @ 16:49:
Het lijkt er op dat Adobe heel z'n CS2 gratis weggeeft: http://www.adobe.com/cfus...d=4485850&e=cs2_downloads
hoe ben je aan deze informatie gekomen? want ik ben wel geinteresseerd in CS2... ben zelf wel bereid er een klein bedrag voor te betalen ipv die dikke euro's voor CS6

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Je mag deze ook 2de-hands aanschaffen. Hoewel Adobe het niet leuk vindt is dat gewoon toegestaan volgens de wet. Volgens mij kun je redelijk makkelijk 2de hands licenties vinden (ook uit eerlijke bronnen). Dit is ook verrekte handig als je een upgrade wilt doenP.O. Box schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:26:
[...]
de link werkt niet meer....
hoe ben je aan deze informatie gekomen? want ik ben wel geinteresseerd in CS2... ben zelf wel bereid er een klein bedrag voor te betalen ipv die dikke euro's voor CS6
Ik heb hier ook een CS2 liggen, die gooide ze bij een oud werkgever weg en ik heb ze vriendelijk gevraagd of ik hem mee mag nemen. Heb gewoon de originele master-cd met daarbij een licentie code
Werkt nog prima, je moet alleen niet te hard tegen een designer zeggen dat ze in CS2 mode moeten opslaan. Dan lachen ze je keihard uit
Heb ik pas gekocht omdat ik met fotografie wat verder aan de gang ging en CS2 mijn camera niet kende, ik werk vooral in DNG, maar een update leek mij toch fijn zodat ik direct de bestanden kon bewerken. Moet eerlijk zeggen dat ik blijer ben met Lightroom dan met Photoshop elements
Trouwens een tip aan de mensen die op W7/W8 CS2 gooien, je kunt hem niet in de program files mikken, op de een of andere manier vind CS2 dat niet erg fijn. Als je gewoon c:\CS2\ gebruikt gaat het prima
hoe herken ik een eerlijke bron?.Gertjan. schreef op maandag 07 januari 2013 @ 20:02:
[...]
Je mag deze ook 2de-hands aanschaffen. Hoewel Adobe het niet leuk vindt is dat gewoon toegestaan volgens de wet. Volgens mij kun je redelijk makkelijk 2de hands licenties vinden (ook uit eerlijke bronnen). Dit is ook verrekte handig als je een upgrade wilt doen
Krijg je tegenwoordig geen problemen met activeren?.Gertjan. schreef op maandag 07 januari 2013 @ 20:02:
[...]
Je mag deze ook 2de-hands aanschaffen. Hoewel Adobe het niet leuk vindt is dat gewoon toegestaan volgens de wet. Volgens mij kun je redelijk makkelijk 2de hands licenties vinden (ook uit eerlijke bronnen). Dit is ook verrekte handig als je een upgrade wilt doen
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
CS2 heeft volgens mij geen activatie.Sebazzz schreef op maandag 07 januari 2013 @ 23:25:
[...]
Krijg je tegenwoordig geen problemen met activeren?
Maar volgens mij mag een fabrikant de verkoop van licenties niet zomaar voorkomen, als jij van iemand een licentie koopt of overneemt is dat, onder voorwaarden, gewoon mogelijk en is hinderen niet toegestaan.
Dat het niet mag betekent niet dat een neutraal stuk software wat gewoon de Adobe activatieregels volgt je de activatieprocedure gewoon laat voltooien.Gertjan. schreef op maandag 07 januari 2013 @ 23:50:
[...]
Maar volgens mij mag een fabrikant de verkoop van licenties niet zomaar voorkomen, als jij van iemand een licentie koopt of overneemt is dat, onder voorwaarden, gewoon mogelijk en is hinderen niet toegestaan.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ik heb verder geen ervaring met regex in java maar het lijkt erop dat de grouping faalt (de haakjes) met meerdere cijfers in de url. De regex matcht met het verschuiven van de + in principe hetzelfde, alleen krijg je dan alle cijfers in de group ipv van maar 1 cijfer.YopY schreef op maandag 07 januari 2013 @ 16:25:
Dat ging mis bij inputs als dinges/items\[10]/henk... waarschijnlijk is die [0-9] niet goed oid. Dus ik wat zoeken, \\d proberen, euh. Dat soort dingen... werkt niet. De uitdendelijke oplossing:
code:
1 (?:([\S]*):)?([\S]*?)(?:\[([0-9]+)\])?
Ja, plusje een positie naar links verschoven. Lijkt Brainfuck wel
* YopY snapt regex niet. Ik zie er wel een paar smileys in,
Die regex is sowieso erg overkill voor wat jij omschrijft maar dat zal wel komen omdat we het totaalplaatje niet zien.
In het voorbeeld van dinges/items[10]/henk zou je een group krijgen van 0 met daarin 1,0RTG schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 04:39:
[...]
Ik heb verder geen ervaring met regex in java maar het lijkt erop dat de grouping faalt (de haakjes) met meerdere cijfers in de url. De regex matcht met het verschuiven van de + in principe hetzelfde, alleen krijg je dan alle cijfers in de group ipv van maar 1 cijfer.
Die regex is sowieso erg overkill voor wat jij omschrijft maar dat zal wel komen omdat we het totaalplaatje niet zien.
Nothing to see here!
http://www.regexper.com/
Zag een tweet voorbij komen met deze link: http://gizmodo.com/597373...bsolutely-free-right-hereP.O. Box schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:26:
[...]
de link werkt niet meer....
Niet meer, daar gaat het eigenlijk ook om.Sebazzz schreef op maandag 07 januari 2013 @ 23:25:
[...]
Krijg je tegenwoordig geen problemen met activeren?
Bron: http://forums.adobe.com/message/4974662Effective December 13, Adobe disabled the activation server for CS2 products and Acrobat 7 because of a technical glitch. These products were released over 7 years ago and do not run on many modern operating systems. But to ensure that any customers activating those old versions can continue to use their software, we issued a serial number directly to those customers. While this might be interpreted as Adobe giving away software for free, we did it to help our customers.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Verwijderd
Mag je met goede producten niet verdienen aan kleine aanpassingen dan?StM schreef op maandag 07 januari 2013 @ 15:46:
Ik ben gewoon een slecht ondernemer, ik maak te goede producten![]()
Ach één van die klanten heeft me al weer een leuke nieuwe klus gegeven. Het levert me meer op als hij happy is. Terugverdienen doe ik het bij dat soort klanten dubbel en dwars
Wat is daar te doen dan, RIM uitlachen?iBenshi schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:10:
Als student kan je nu gratis naar de BlackBerry Jam. Enige dat je hoeft te doen is een mail te sturen naar BlackBerryAcademicProgram@rim.com.
https://niels.nu
Is de developer-scene voor Blackberry eigenlijk nog wel zo levend, heb echt het idee dat blackberry een beetje dood aan het bloeden is, qua telefoons hoor je er ook bar weinig over.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
kenneth schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:11:
En om nog even verder te ranten op het onbegrip rond datums: van een Nederlandse relatie een jaarkalender gekregen die beweert dat het nu week 1 is
Ga je nog proberen uit te leggen dat week 1 op 31 dec. begon?
Wie weet kan je zo een job krijgen bij RIM: een RIM-job. Ba-dum Tisch.
Aangezien je er waarschijnlijk in je eentje bent krijg je vast de special treatment jaOtherside1982 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:20:
https://niels.nu
Ik mis dit.Otherside1982 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:20:
[...]
Wie weet kan je zo een job krijgen bij RIM: een RIM-job.

Doet je wel afvragen hoe de code er uitziet die die dingen genereertEn om nog even verder te ranten op het onbegrip rond datums: van een Nederlandse relatie een jaarkalender gekregen die beweert dat het nu week 1 is
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Grappig! Alleen al handig om te valideren, maar inderdaad, je kunt ook nog best zien wat de bedoeling isFlowmo schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 08:49:
Hier is een handige tool om regexes te visualiseren, misschien handig om dan te begrijpen wat je regex doet
http://www.regexper.com/
Espresso doet dat ook voor je (gratis). Fijne tool.TheNephilim schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:45:
[...]
Grappig! Alleen al handig om te valideren, maar inderdaad, je kunt ook nog best zien wat de bedoeling is
Simpel toch?boe2 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:37:
[...]
Doet je wel afvragen hoe de code er uitziet die die dingen genereert
1
| var week = Math.Ceiling(DateTime.Now.DayOfYear / 7); |
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
1
| var week = CultureInfo.CurrentCulture.Calendar.GetWeekOfYear(DateTime.Now, CultureInfo.CurrentCulture.DateTimeFormat.CalendarWeekRule, CultureInfo.CurrentCulture.DateTimeFormat.FirstDayOfWeek) |
Output:
1
| 2 |
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
kenneth schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:11:
En om nog even verder te ranten op het onbegrip rond datums: van een Nederlandse relatie een jaarkalender gekregen die beweert dat het nu week 1 is

NEE! Dat is ook foutKorben schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:00:
Terwijl het toch zo makkelijk is...
C#:
1 var week = CultureInfo.CurrentCulture.Calendar.GetWeekOfYear(DateTime.Now, CultureInfo.CurrentCulture.DateTimeFormat.CalendarWeekRule, CultureInfo.CurrentCulture.DateTimeFormat.FirstDayOfWeek)
Output:
code:
1 2
This does not map exactly to ISO 8601. The differences are discussed in the blog entry ISO 8601 Week of Year format in Microsoft .Net.
[ Voor 51% gewijzigd door PolarBear op 08-01-2013 11:02 ]

Hangt er vanaf waar je werkt en wat je doet. New York is duur en software engineer is een breed begrip.Avalaxy schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:00:
Weet iemand waarom het in de VS normaal is om als software engineer $120.000 te verdienen? Dat is meer dan €90.000
Tja mensen die graag voor minder willen komen werken komen het land niet in en iedereen binnen de VS studeert liever law school want advocaten voegen pas echt iets toe aan een land.Avalaxy schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:00:
Weet iemand waarom het in de VS normaal is om als software engineer $120.000 te verdienen? Dat is meer dan €90.000
iOS developer
True, maar het gemiddelde van het hele land is al $90.000. Veel hoger dan andere beroepen.Sardaukar schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:01:
[...]
Hangt er vanaf waar je werkt en wat je doet. New York is duur en software engineer is een breed begrip.
Wat vergelijk je bruto loon (hou je dan ook rekening met pensioenpremies, ziektenkosten, leaseauto's etc) en cost of living? Het is heel lastig om zomaar even salarissen te vergelijken.Avalaxy schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:00:
Zou deze gedachte niet mee tellen met de loonschalen zoals ze hier bepaald worden?
Als ondernemer betaal je uiteindelijk ook progressieve inkomstenbelasting. En je moet je eigen ziektenkosten, arbeidsongeschiktheid en pensioen regelen. De belastingdruk voor ondernemers is lager in Nederland, maar veel kleine ondernemers (ZZP'ers) vergeten deze kosten weleens voor het gemak. En denken dan met 25 euro per uur een hoop geld te kunnen verdienen...Avalaxy schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:11:
Ik zou het niet weten. Ik vind het wel jammer dat je in Nederland amper profijt haalt uit hard werken en veel ambitie hebben. Voor mij ook een van de grote redenen waarom ik niet in loondienst wil maar als ondernemer wil werken, dan heb je niet zoveel last van dat soort verzonnen plafonds.
Of course. Je hebt alleen geen maandelijkse limiet van wat je verdient, dat hangt van jezelf afPolarBear schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:16:
[...]
Als ondernemer betaal je uiteindelijk ook progressieve inkomstenbelasting. En je moet je eigen ziektenkosten, arbeidsongeschiktheid en pensioen regelen. De belastingdruk voor ondernemers is lager in Nederland, maar veel kleine ondernemers (ZZP'ers) vergeten deze kosten weleens voor het gemak. En denken dan met 25 euro per uur een hoop geld te kunnen verdienen...
iOS developer
Behalve dat Cap Gemini een stukje continuïteit claimt te kunnen bieden.BikkelZ schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:17:
Voor veel bedrijven maakt het niet zo veel uit dat ze jou als ZZP'er 80 euro per uur moeten betalen als ze voor het zelfde geld anders een prutser van Cap Gemini krijgen die zijn uren met een vork schrijft. Je moet gewoon goed zijn en dan voor jezelf beginnen, of een goed "product" (in de breedste zin des woords) op de markt zetten.
Dat hangt van je klanten af, je moet wel klanten hebben om het te verdienen.Avalaxy schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:16:
[...]
Of course. Je hebt alleen geen maandelijkse limiet van wat je verdient, dat hangt van jezelf af
Begrijp mij niet verkeerd, ben pro ondernemen, maar ik heb teveel mensen gehoord die het wel even maken als ZZP'er en vervolgens jaren afhankelijk zijn geweest van een opdrachtgever en nu zonder iets thuis zitten...
Cap Gemini mag ook gewoon ZZP'ers inhuren. Sommige bedrijven doen nu eenmaal liever zaken met een of twee preferred partners en dan betalen die zonder morren +50% op je normale tarief zodat het via CG loopt.PolarBear schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:23:
[...]
Behalve dat Cap Gemini een stukje continuïteit claimt te kunnen bieden.
iOS developer
persoonlijk heeft die update voor mij niet heel veel goeds gedaan! telefoon is een stuk trager geworden en het proces wat de contactpersonen moet syncen crashed continu....
De accu van mijn HTC One X is er ook niet veel beter op geworden..Kips schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:33:
[...]persoonlijk heeft die update voor mij niet heel veel goeds gedaan! telefoon is een stuk trager geworden en het proces wat de contactpersonen moet syncen crashed continu....
Overigens wel naderhand losse update gehad voor contacten, misschien dat die bij jullie ook klaar staat (of snel komt)
Wat ik bedoel is dat grote detacherings clubs claimen dat bij ziekte/vakantie etc van een gedetacheerde zij die kunnen vervangen vanuit hun eigen organisatie. Niet dat het lukt.BikkelZ schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:32:
[...]
Cap Gemini mag ook gewoon ZZP'ers inhuren. Sommige bedrijven doen nu eenmaal liever zaken met een of twee preferred partners en dan betalen die zonder morren +50% op je normale tarief zodat het via CG loopt.
"Bevestiging van uw bestelling 11730 [test]" op 11:17
[...]
"Bevestiging van uw bestelling 11734 [test]" op 11:16
"Bevestiging van uw bestelling 11735 [test]" op 11:15
Wat gebeurt er als we bij 1 zijn?
Wrap-around, ordernummer wordt dan 4294967295.TheNephilim schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:43:
Ooooeeh, aflopende ordernummers:
[...]
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Dan is de voorraad op, sluiten ze de deuren, en gaan rentenieren.TheNephilim schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:43:
Ooooeeh, aflopende ordernummers:
[...]

1
2
3
| for( int i = 0; i < 9999999999; i++) { } |
voor een inf loop. Het zou trouwens wel lollig zijn als het programma in de - door ging
[ Voor 19% gewijzigd door lauwsa op 08-01-2013 11:57 ]
Ja, die contacten update heb ik dr ook voor staan nu. Bij mij voelt het toch wel sneller aan. swipen door je apps list gaat soepeler, net als swipen door homescreen panels. Ook de integratie van FB en dropbox in de gallery app vind ik een mooie aanvulling. Camera voelt na mijn idee ook iets soepeler aan en hij blijft niet meer constant focussen zoals ik eerder soms ervaarde.Barryvdh schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:35:
[...]
De accu van mijn HTC One X is er ook niet veel beter op geworden..
Overigens wel naderhand losse update gehad voor contacten, misschien dat die bij jullie ook klaar staat (of snel komt)
1
| date('H:m'); |
1
| date('H:i'); |
Nogal tricky als het 12:07 was, en hij dan 12:01 aangeeft
Fixed:lauwsa schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:56:
Hoe kom je er op om iets op die manier te implementeren.. Dat is het zelfde als:
code:
1 2 3 for( int i = 0; i < 9999999999; i++) { }
voor een inf loop. Het zou trouwens wel lollig zijn als het programma in de - door ging.
1
2
3
| for( int i = 0; i < 1; i) { } |
iOS developer
Misschien wil je wel de loopcoutBikkelZ schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:20:
[...]
Fixed:
code:
1 2 3 for( int i = 0; i < 1; i) { }
1
2
3
| for( unsigned int i = 0; i > -1; i++) { } |
Of zou dat een error/warning geven xD. Ik hoop echt dat ik nooit iemand dit zie doen xD.
[ Voor 7% gewijzigd door lauwsa op 08-01-2013 12:26 ]
1
| goto 1; |
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Haha, ernstigBtM909 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:58:
Eindelijk een goede implementatie van de cookie-wet: http://www.davidnaylor.co...hat-it-means-for-you.html

Heel droog!BtM909 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:58:
Eindelijk een goede implementatie van de cookie-wet: http://www.davidnaylor.co...hat-it-means-for-you.html

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Dat mag niet he (a). Dat is nog veelste "net"
Ik klik automatisch op cancel... Zonder dat ik het in de gate heb.BtM909 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:58:
Gelukkig krijg je in chrome zoon leuk vakje er bij
[ Voor 57% gewijzigd door lauwsa op 08-01-2013 13:35 ]

Het leek me wel makkelijk om een aangeklikt ververs-knopje te veranderen naar een rondraaiende versie, zodat klanten kunnen zien dat de pagina aan het laden is.
Alleen in Chrome, of ook andere browsers?TheNephilim schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 14:34:
Waarom lukt het veranderen van de background niet bij een onclickNiet met jQuery, niet met CSS, gewoon niet
Het leek me wel makkelijk om een aangeklikt ververs-knopje te veranderen naar een rondraaiende versie, zodat klanten kunnen zien dat de pagina aan het laden is.
Wij hebben namelijk iets dergelijks in Chrome. Bij ons is het namelijk dat bepaalde HTML via javascript wordt geinjecteerd. In Chrome laden de afbeeldingen dan niet. Is daar een bugreport die sinds versie 17 er in zit, een paar keer is opgelost, maar er blijkbaar nog steeds in zit.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Ah, ik wilde al een topic openen, maar dat is precies het probleem. Als ik in de 'element inspector' hetzelfde doe, dan werkt het wel, met (jQuery/JavaScript) wil het inderdaad niet. Overigens, werkt het wijzigen van een class en daarmee de background ook niet.Jan_V schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 14:36:
[...]
Alleen in Chrome, of ook andere browsers?
Wij hebben namelijk iets dergelijks in Chrome. Bij ons is het namelijk dat bepaalde HTML via javascript wordt geinjecteerd. In Chrome laden de afbeeldingen dan niet. Is daar een bugreport die sinds versie 17 er in zit, een paar keer is opgelost, maar er blijkbaar nog steeds in zit.
Maak eens een topic in WEB met een JSFiddle oidTheNephilim schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 14:34:
Waarom lukt het veranderen van de background niet bij een onclickNiet met jQuery, niet met CSS, gewoon niet
Okeuj, ga ik even doenBtM909 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 14:48:
[...]
Maak eens een topic in WEB met een JSFiddle oid

Is al gepost, ik weet het!
Vandaag weer lekker van toepassing. Goh, weet je wat? Laten we bepaalde controls/library functies van Sub-Project A gebruiken in Sub-Project B. Goed idee, een deel was al geisoleerd. Crap, valt dat even tegen, niet bij stilgestaan dat het gemak om een laagje extra mee te referencen nu redelijk de boel in de war gooit.
Ik was zo slim om een aantal controls dingen zelf uit de BLL te laten vissen, dat kan over het algemeen prima als het doel juist is, maar een aantal keer ben ik tekort door de bocht geschoten en gingen controls voor vertalingen de BLL in. Voor je het weet ben je in je voorheen redelijk generieke controls allemaal specifieke dingen aan het bouwen (op (master)pages die die dingen kunnen leveren)...
Bij refactoren is het helaas zo dat de eerste paar uur iedere opgeloste error minimaal 10 nieuwe errors/conflicten oplevert
KloptTheNephilim schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 14:48:
[...]
Ah, ik wilde al een topic openen, maar dat is precies het probleem. Als ik in de 'element inspector' hetzelfde doe, dan werkt het wel, met (jQuery/JavaScript) wil het inderdaad niet. Overigens, werkt het wijzigen van een class en daarmee de background ook niet.
In Chrome voert hij geen extra request uit om de image op te halen. Helaas werkt de image converteren naar een base64 formaat ook niet (zodat die in de CSS zit).
Designers hier hebben het als een no-fix afgedaan.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
\[jQuery/CSS] Background wijzigen dmv jQuery werkt niet
---
Wat moet ik nou met mezelf?
[ Voor 14% gewijzigd door TheNephilim op 08-01-2013 15:03 ]
Dan preload je die afbeelding toch als workaround?Jan_V schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 14:36:
[...]
Alleen in Chrome, of ook andere browsers?
Edit: oh, er was al een topic over. Nevermind.
[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 08-01-2013 15:19 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik had toch op z'n minst een SH vocoder verwacht
Verwijderd
scilabFiresphere schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 17:04:
Matlab is awesome!

Wel vaker zo hoorVerwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 17:25:
Gisteren mijn Mac Mini verkocht aan een mede-tweaker. Tot mijn verbazing staat het geld vandaag al op mijn rekening. Best snel voor een overschrijving uit het buitenland, niet?
[ Voor 56% gewijzigd door GateKeaper op 08-01-2013 17:32 ]
Hmmm, is't een beetje goed? Misschien leuk om eens mee te spelen.
Ow ja, beste feature van Matlab? why
Praat voor jezelfunglaublich schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 17:02:
Programmeren is natuurlijk nooit echt leuk geweest.
iOS developer
Verwijderd
Heb je al eens goed gekeken in welk topic je hier zit?unglaublich schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 17:02:
Programmeren is natuurlijk nooit echt leuk geweest maar Matlab slaat alles.
Wacht even hoor: dan heb je dus wél de brainfuck van matlab-syntax, maar niet de voordelen van de uitgebreide libraries die er voor matlab zijn? Stap dan meteen over naar een python-gebaseerd systeem...
Ugh. Arrays indexeren met haakjes, en beginnen bij 1. Overal .* moeten doen, want je zou toch maar de hele tijd matrices willen vermenigvuldigen. plot(x,y,'parameter',waarde,'parameter',waarde2). figure dat zowel een statement als een functie kan zijn.
Ah well, het is tenminste geen LabVIEW.
[ Voor 29% gewijzigd door ValHallASW op 08-01-2013 19:20 ]
En het is dan ook niet bedoeld voor programmeurs, dat je programmeer ervaring hebt kan in je voordeel werken, echter is het hier niet voor op de markt gebracht. Een matrix met vierkante haken, logisch... we doen niet anders in de wiskunde. Een array met ronde haken, ook logisch dus, want vierkante haken is al een vector.
Beginnen met 1 is voor een rekenkundig programma dan ook niet zo raar, immers is en blijft het gewoon je eerste element. Dat het voor "ons" programmeurs allemaal zo logisch is om bij 0 te beginnen is weer een tweede. Maar nogmaals, die twee moet je ook niet vergelijken. Rekenen != programmeren.
"Overal .* moeten doen"? Ik niet begrijpen? Ow, en je weet toch wel dat MatLab een afkorting is van "Matrix Laboratory" hé?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Een scalar is toch alleen maar een vector met richting? dus een 1x1 richting is alsnog ongedefinieerd (een scalar 5x2 delen door 1x1 is alsnog 5x2) Of andersom... Ik moet naar bed.oisyn schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 23:37:
Wat ik dan wel weer gek vindt is dat een scalar in feite hetzelfde is als een 1x1 matrix, en een scalar∙scalar dezelfde operatie is als een mat1x1∙mat1x1. Waarom moet het symbool dan anders?
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.