De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 231 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.368 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:23
CodeCaster schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:59:
[...]

Waarom zouden ze dan een abo aanbieden? Dan schieten ze zichzelf toch gruwelijk in de voet? :)
Ze moeten natuurlijk iets bieden om die regel 'geen adblockers' staande te houden. Ze kunnen daar ook niet een te hoog bedrag voor vragen. Daarnaast gebruikt waarschijnlijk bijna niemand het.

En wat hieronder ook gezegd wordt: het is een constante bron, je weet wat er binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:07
@Avalaxy Interface ziet er mooi simpel uit... daar ben ik nu mee aan het stoeien... vindt het nogal een hoop lastigheden bevatten...

Als ik nu nog eens met een goed idee op de proppen kon komen... Damn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-09 23:22
DM maar als je vragen hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
Hey, een pagina voor in het Web1.0-topic XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:42

Haan

dotnetter

Wat mij ook nog wel een leuk idee voor een Win8 lijkt, is om jouw karma monitor te porten naar een app :9

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oh ja die moet ik ook nog aanpassen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Zie net deze link in mijn mail (Smashing Magazine nieuwsbrief), zelf nog niet gebruikt maar dit ziet er zeer handig uit.
.
Zippopotamus — is an initiative to crowd-source and aggregate zip code information and make it available to the public. Postal codes not only provide information about a region, they also change a lot, which means keeping track is tough. Zippopotamus wants to help by offering an API which could simplify auto-complete forms and auto-location or city, state or country information look-up.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:34
OkkE schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:52:
Zie net deze link in mijn mail (Smashing Magazine nieuwsbrief), zelf nog niet gebruikt maar dit ziet er zeer handig uit.
[...]
Maar geen letters bij de postcode (alleen 1234, niet 1234AB), en bij zoeken naar een plaats heb je ook (het nummer van) de provincie nodig..
Voor NL heb je ook gewoon de (gratis) API van postcode.nl; http://www.postcode.nl/in...pi-en-magento-plugin.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

.

[...]
De postcodes in Nederland zijn volgens mij vrij beschikbaar, maar voor internationale sites ziet het er wel goed uit inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 09:15
[...]
Het is een mooi initiatief, al klopt de info voor Nederland nog niet altijd. Hij gaat weleens de mist in met de juiste provincie :) In NL kan je idd beter postcode.nl gebruiken als API.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Het systeem is nog zeker niet perfect en wanneer je alleen Nederlandse postcodes nodig hebt, zijn er betere (ook gratis) alternatieven. Neemt niet weg dat ik het een interessant initiatief vond met toch al redelijke resultaten (voor gratis).

Lijkt me een prima dienst om te gebruiken in een hobby project waar je meer dan alleen Nederlandse postcodes nodig hebt. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Laatst online: 16:34
Eigenlijk zou iemand contact moeten opnemen met Zippopotam.us, en dan een gratis nederlandse database overpompen naar die database, dan is het wel bruikbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Barryvdh schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:54:
Eigenlijk zou iemand contact moeten opnemen met Zippopotam.us, en dan een gratis nederlandse database overpompen naar die database, dan is het wel bruikbaar ;)
Maar dat mag dan juist weer niet, en Postcode.nl heeft het monopolie op postcode-databases met zowel letters als cijfers. De kwaliteit van Zippopotam.us is voor Nederland echt om te huilen. Als ik mijn postcode invul, krijg ik als plaatsnaam 'Centrum en Binnenstad'. Lekker nuttig.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Korben schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:57:
[...]

Maar dat mag dan juist weer niet, en Postcode.nl heeft het monopolie op postcode-databases met zowel letters als cijfers. De kwaliteit van Zippopotam.us is voor Nederland echt om te huilen. Als ik mijn postcode invul, krijg ik als plaatsnaam 'Centrum en Binnenstad'. Lekker nuttig.
Ach, ik krijg in ieder geval mijn woonplaats met ~1300 inwoners. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Tip van de dag: als je een document in je SharePoint-database hebt met 40.000 major versions, pas dan niet de setting aan om een maximum aantal versies te behouden. O-)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Kreeg van 't weekend de vraag wat toch die handtasjes betekenen bij tweets achter diverse twitteraarnamen. Whut :? WTF :? Laat eens zien dan?

Nou... deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/D5H3mJJoiU7Xesa45HKfxsaU/full.png
:X 8)7 8)7

En thanks; slotjes zullen nu voor altijd handtasjes zijn :X

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 04-12-2012 14:25 . Reden: Plaatje verduidelijkt ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik zal mijn topicreporttemplate ("SLOTJE!") aanpassen naar "HANDTASJE!".

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
RobIII schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:19:
Kreeg van 't weekend de vraag wat toch die handtasjes betekenen bij tweets achter diverse twitteraarnamen. Whut :? WTF :? Laat eens zien dan?

Nou... deze dus:
[afbeelding]

What has been seen, cannot be unseen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
D-Raven schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:30:
[...]

What has been seen, cannot be unseen!
Jep :|

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

RobIII schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:19:

Nou... deze dus:
[afbeelding]

:X
Ik twijfel of ik nu het handtasje van m'n account af moet halen 8)7

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Wtf is gebeurt met de tracker :P hij float nu niet meer maar schuift irritant uit :D?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Rutix schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:21:
Wtf is gebeurt met de tracker :P hij float nu niet meer maar schuift irritant uit :D?
What you talkin' bout Willis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Rutix schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:21:
plan: Development-round-up - Iteratie #26
Een van de verbeteringen die we hebben opgeleverd is de vernieuwde tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Volgens Google moet niet een Devschuurder inhuren maar iemand uit Dubai geloof ik :+ .Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/337710/werven_got.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Jammer ik was namelijk net gewend aan de docking :P. En nu duwt die de website opzij ipv dat hij al die lege ruimte opvult :(

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Kunnen ze die tracker er niet gewoon uitknikkeren, zijn we van dat gezeur ook weer af :P

Het is en blijft een onding dat veel te veel ruimte inneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 20:43
Nu, gratis verspringende pagina. Mischien maar eens de cache cleanen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

D-Raven schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:25:
:D

[afbeelding]

Everytime als er een vrouw op de werkvloer komt :D
Zo herkenbaar, als de deur van de kelder weer openzwaaide om de nieuwe stagiaire voor te stellen aan "de technische jongens"

Hier werken trouwens wel echt een boel vrouwen als programmeur (wel 10%!! :+ ) . En de meeste best knap _/-\o_

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Want het gaat natuurlijk om het uiterlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Rutix schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:28:
[...]

Jammer ik was namelijk net gewend aan de docking :P. En nu duwt die de website opzij ipv dat hij al die lege ruimte opvult :(
Ik vind het ook niet echt een verbetering, vond de 'oude' manier van docken fijner. Maar ik snap dat ze de zeiksnorren criticasters :P tegemoet willen komen. In die spirit is dit best een aardige middle ground.
Nu nog een optie dat je aan kunt zetten dat hij gewoon standaard gedocked is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Good Fella schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:45:
Want het gaat natuurlijk om het uiterlijk..
Duh. Captain Obvious to the rescue. 8)7

[ Voor 70% gewijzigd door .oisyn op 04-12-2012 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
BikkelZ schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:41:
[...]

Zo herkenbaar, als de deur van de kelder weer openzwaaide om de nieuwe stagiaire voor te stellen aan "de technische jongens"

Hier werken trouwens wel echt een boel vrouwen als programmeur (wel 10%!! :+ ) . En de meeste best knap _/-\o_
Hmm, werken jullie met 10 of 20 man ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

of met 5 en ze is alleen knap from the waist down, vandaar 10% :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:38
Hah, bij ons zitten we mooi 50-50: 3 vrouwen en 3 mannen bij de programmeurs. En dan nog mooi verdeeld qua taal: voor de mannen een echte taal Delphi, voor de vrouwen een betuttelende taal Java :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Plork's tellen ook mee heh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Die docked tracker zal even wennen worden, maar ik vind het eigenlijk niet verkeerd.

Wat betreft knappe programmeer vrouwen (of uberhaupt programmeer vrouwen): Ik heb nog niet de eer mogen hebben er één te ontmoeten. Wel heb ik tijdens mijn eerste jaar een rlork in de klas gehad, maar die ging daarna een andere richting in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Face it. Programmeren heeft gewoon geen status in Nederland. Geen wonder dat vrouwen wat anders gaan doen. Je wordt alleen programmeur als je écht niks anders kunt (en daarom zijn we ook zo goed *klopt zichzelf op de schouder*). Weet nog wel hoe mijn moeder mijn broertje maar bleef afraden om programmeur te worden "nee geen toekomst gaat allemaal naar India". Sure.

Het zijn toch niet de programmeurs in mijn vriendenkring die nu werkeloos thuis zitten dankzij de crisis?

PS: het zijn 200 programmeurs, 20 vrouw, 5 femgeeks en de rest op zijn minst verzorgd. Plus nog wat HR, marketing en administratie. Niet slecht.

[ Voor 3% gewijzigd door BikkelZ op 04-12-2012 16:11 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar welke keuze heeft je broertje nou uiteindelijk gemaakt dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Ik ben een keer geweest naar onze afdeling in Amerika en Australië en daar zaten heel wat meer vrouwelijke techneuten :P. En de meeste zagen er nog redelijk uit ook. Ik weet niet hoe goed ze waren in hun werk ofcourse dus kan daarover geen uitspraken doen maar het viel me zeker op ;). Ook zie je wel steeds meer vrouwen die richting web development gaan en dan vooral frontend kant :).
Erwin537 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:00:
Die docked tracker zal even wennen worden, maar ik vind het eigenlijk niet verkeerd.

Wat betreft knappe programmeer vrouwen (of uberhaupt programmeer vrouwen): Ik heb nog niet de eer mogen hebben er één te ontmoeten. Wel heb ik tijdens mijn eerste jaar een rlork in de klas gehad, maar die ging daarna een andere richting in.
Probleem dat ik er nu vooral mee heb is dat als ik niet full screen browser heb en ik hide die tracker dat de website aan de linkerkant helemaal geen ruimte meer hebt (als ik die tracker hide) en aan de rechterkant wel ruimte heeft terwijl dat eerst mooi gecentreerd was :(. Misschien moet ik toch eens aan custom css.

[ Voor 51% gewijzigd door Rutix op 04-12-2012 16:14 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Die heeft natuurlijk besloten om maar niets te leren, er zijn toch geen banen meer (of je moet een ontslagtherapeut worden ofzo) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

.oisyn schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:10:
Maar welke keuze heeft je broertje nou uiteindelijk gemaakt dan? :)
Het wordt iets in Delft gok ik. Maar hij heeft nog een paar maanden om de knoop door te hakken.

Mensen gaan tegenwoordig liever voor leuke crea bea opleidingen, vooral niet te hardcore technisch.

Neefje van me is echt een geboren programmeur. Vindt het leuk om in C game engines te bouwen en dat soort dingen. Ging naar een HBO game opleiding daarom. Kwam er achter dat niemand daar kon noch wilde programmeren. Hij was erg populair om projecten mee te doen.

Poor kid.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
BikkelZ schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:16:
[...]
Kwam er achter dat niemand daar kon noch wilde programmeren. Hij was erg populair om projecten mee te doen.

Poor kid.
I'm sorry for your loss ;w .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Herkenbaar, gezien vanaf mijn HBO Informatica ervaring :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:09
Krijg net een mailtje dat de kerstpakketen dit jaar niet tradioneel tijdens het kerstdinner worden uitgereikt omdat ze te groot/zwaar zijn. En of we ze willen ophalen van kantoor. Dat belooft wat...

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
HMS schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:18:
[...]

Herkenbaar, gezien vanaf mijn HBO Informatica ervaring :P
Viel bij mij wel mee. Wat ik wel erg zonde vind is hoe erg de kwaliteit van de opleiding(en) achteruit zijn gegaan in de afgelopen 6 jaar.

We hebben momenteel een stagair rondlopen die van mn baas zijn lesstof maar eens mee moest nemen naar werk. Dan kan er tenminste een beeld vormen van wat hij zou _moeten_ kennen. Want wat hij wel kan is schrikbarend weinig, en stagebegeleiders op school krijgen we ook niet veel feedback van (schandalig overigens).
Dus we proberen nu te bepalen of die gast er gewoon met de pet naar heeft gegooit, of dat hij echt zo weinig stof heeft gehad. (MBO ICT niveau 3, geen idee wat DHCP is, verward een subnet met een MAC adres, en ik-kan-zo-nog-wel-even-doorgaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
Evilbee schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:23:
Krijg net een mailtje dat de kerstpakketen dit jaar niet tradioneel tijdens het kerstdinner worden uitgereikt omdat ze te groot/zwaar zijn. En of we ze willen ophalen van kantoor. Dat belooft wat...
Ze hebben als aandenken de source code van het project waar jullie mee bezig zijn uitgeprinten ;). Met natuurlijk koffiebonen en een mok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
lauwsa schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:26:
[...]

Ze hebben als aandenken de source code van het project waar jullie mee bezig zijn uitgeprinten ;). Met natuurlijk koffiebonen en een mok.
:D :D dat zou een stunt zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
D-Raven schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:26:
[...]

Viel bij mij wel mee. Wat ik wel erg zonde vind is hoe erg de kwaliteit van de opleiding(en) achteruit zijn gegaan in de afgelopen 6 jaar.

We hebben momenteel een stagair rondlopen die van mn baas zijn lesstof maar eens mee moest nemen naar werk. Dan kan er tenminste een beeld vormen van wat hij zou _moeten_ kennen. Want wat hij wel kan is schrikbarend weinig, en stagebegeleiders op school krijgen we ook niet veel feedback van (schandalig overigens).
Dus we proberen nu te bepalen of die gast er gewoon met de pet naar heeft gegooit, of dat hij echt zo weinig stof heeft gehad. (MBO ICT niveau 3, geen idee wat DHCP is, verward een subnet met een MAC adres, en ik-kan-zo-nog-wel-even-doorgaan)
Ben nu bezig met me eindstage van MBO niveau 4, maar toen ik nog op niveau 3 zat hadden we dat het 1ste leerjaar... Waar zit hij eigenlijk op school?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
lauwsa schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:26:
[...]

Maar of dat ook zo leuk is voor de administratie dames?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ging naar een HBO game opleiding daarom. Kwam er achter dat niemand daar kon noch wilde programmeren
Tja, gevallen door de mooie verhalen van de opleidingscoordinatoren die vooral nieuwe zieltjes aan willen trekken. Er zijn maar twee opleidingen serieus te nemen wat de technische kant van gamedevelopment betreft: NHTV in Breda en GMT aan de UU. Jouw broertje heeft waarschijnlijk een gamedesign opleiding gevolgd zoals de GDD aan het HKU (die K zegt al genoeg). Omhooggevallen zweefteven die vooral kunstig bezig willen zijn. Op zich prima, maar maak je studenten niet wijs dat ze gaan leren games te maken.

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 04-12-2012 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Niet online
Evilbee schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:31:
[...]

Maar of dat ook zo leuk is voor de administratie dames?
Die krijgen natuurlijk de urenregistraties op papier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

BikkelZ schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:08:
Je wordt alleen programmeur als je écht niks anders kunt (en daarom zijn we ook zo goed *klopt zichzelf op de schouder*).
Tis meer andersom, maar enkelen kunnen het en worden dus programmeur.
De rest heeft vooral geen zin om zich er ook maar enigzins in te verdiepen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Rutix schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:12:
Ook zie je wel steeds meer vrouwen die richting web development gaan en dan vooral frontend kant :).
Vrouwen zijn dan ook IMHO aan 't frontend een stuk interessanter dan aan 't backend :P :X :+

* RobIII duikt

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:42

alienfruit

the alien you never expected

Kent wel enkele knappe vrouwelijke PL/SQL/Oracle programmeurs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
Error: The attachable property 'ColumnDefinitions' was not found in type 'grid'
Wait, what? Een error, maar hij wil prima builden en draaien... Google geeft ook geen uitsluitsel.

EDIT: een restart van VS2012 bleek de oplossing... Helaas hier wel vaker problemen met VS2012, veel meer als met 2010 het geval was en ik ben op de opleiding niet de enige...

[ Voor 31% gewijzigd door hiekikowan op 04-12-2012 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neefje van me is echt een geboren programmeur. Vindt het leuk om in C game engines te bouwen en dat soort dingen.
Iedereen toch? Het eerste van meer dan een paar honderd regels code wat ik schreef was een game engine. En daarna nog een. En nog een :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
t.net is 10x sneller met lagere grade.

http://tweakers.net/devicedetect

Ik vind A te log; ik had altijd B, maar B is tegenwoordig nog steeds zwaar; er lijkt geen verschil te zijn. Op C loopt de site lekker vlotjes.

Ik twijfel of de feature nog wel goed onderhouden wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door Gamebuster op 04-12-2012 17:49 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:03

StM

Sloom? Ik ken weinig sites die sneller zijn dan Tweakers eigenlijk. Een frontpage refresh in een halve seconde ongeveer zonder zichtbare pagina opbouw. En dat met een bijna 3.5 jaar oude PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Conclusie: Je kent niet veel sites? :P
T.net is niet traag, alleen het is niet zo snel als de vorige versie, en de nieuwe tracker voegt niet toe aan een vloeiende browse-ervaring naar mijn idee.

Halve seconde voor het laden van een site vind ik niet snel. Als je 'm op grade C zet, heb je 'm veel sneller:
DOMContentLoaded is gemiddeld na 300ms op C, op A is het gemiddeld na 700ms (vlotte niet-wetenschappelijke onnauwkeurige test/meting op een oudere C2D imac in chrome)

[ Voor 10% gewijzigd door Gamebuster op 04-12-2012 18:06 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:37:
[...]

Iedereen toch? Het eerste van meer dan een paar honderd regels code wat ik schreef was een game engine. En daarna nog een. En nog een :P
Een adventure in BASIC op de C64. Bij arrays en de functies daar omheen werd het te moeilijk en haakte ik af :'(

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Laatst online: 09:03

StM

Gamebuster schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:05:
Conclusie: Je kent niet veel sites? :P
T.net is niet traag, alleen het is niet zo snel als de vorige versie, en de nieuwe tracker voegt niet toe aan een vloeiende browse-ervaring naar mijn idee.

Halve seconde voor het laden van een site vind ik niet snel. Als je 'm op grade C zet, heb je 'm veel sneller:
DOMContentLoaded is gemiddeld na 300ms op C, op A is het gemiddeld na 700ms (vlotte niet-wetenschappelijke onnauwkeurige test/meting op een oudere C2D imac in chrome)
Tja een lege witte pagina is al gauw sneller. Ik heb het dan uiteraard wel over sites met dezelfde hoeveelheid content. En ik ken vooral heel veel websites die langzamer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BikkelZ schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:19:
[...]

Een adventure in BASIC op de C64. Bij arrays en de functies daar omheen werd het te moeilijk en haakte ik af :'(
En dat heet dan bikkel met een Z er achteraan geplakt :N :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

|:(

Zo, en dat was weer de laatste gedachte van de dag voor ik naar huis ging :/

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
Firesphere schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:13:
|:(

Zo, en dat was weer de laatste gedachte van de dag voor ik naar huis ging :/
Volgens mij ga je vaak met zo'n gevoel naar huis? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

GoTCoast schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:19:
[...]

Volgens mij ga je vaak met zo'n gevoel naar huis? :-(
Helaas wel ja. PEBKAC is mij iets te bekend.
En Murphy weet ook heel goed zijn bijdrage te leveren bij het bekend maken van dit concept.

[ Voor 17% gewijzigd door Firesphere op 04-12-2012 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
[...]

Het wordt iets in Delft gok ik. Maar hij heeft nog een paar maanden om de knoop door te hakken.

Mensen gaan tegenwoordig liever voor leuke crea bea opleidingen, vooral niet te hardcore technisch.
Ho, correct me if I am wrong, maarreuh... je wil toch niet zeggen dat je naar Delft gaat voor de crea-bea opleidingen? :o Die opeenvolging van zinnen laat dat daarop lijken :)
Er was niks crea bea aan mijn Aerospace Engineering opleiding hoor :)

[ Voor 4% gewijzigd door armageddon_2k1 op 04-12-2012 20:10 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:25
.oisyn schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:32:
[...] Tja, gevallen door de mooie verhalen van de opleidingscoordinatoren die vooral nieuwe zieltjes aan willen trekken. Er zijn maar twee opleidingen serieus te nemen wat de technische kant van gamedevelopment betreft: NHTV in Breda en GMT aan de UU. Jouw broertje heeft waarschijnlijk een gamedesign opleiding gevolgd zoals de GDD aan het HKU (die K zegt al genoeg). Omhooggevallen zweefteven die vooral kunstig bezig willen zijn. Op zich prima, maar maak je studenten niet wijs dat ze gaan leren games te maken.
Het zit je dwars he? Zat er zelf nog even aan te denken om GMT aan de UU te doen, maar uiteindelijk voor een wat algemenere master HMI te doen aan de UT. Vraag me af of ik daar ooit nog spijt van ga krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Laatst online: 23-09 22:38
Ik heb HBO Informatica gedaan en of je enige uitdaging wilde kon je prima zelf inrichten. Ik heb o.a. vakken gehad over 3D in DirectX (zelf een simpele 3d game/engine geprogt), compilers bouwen en computer architectuur (met assembly, CPU architectuur en microcode kutten). Dat vond ik echt wel van een behoorlijk niveau :)

Echter, als ik sommige mensen zie die ook hun papiertje hebben gehaald.. :X

[ Voor 12% gewijzigd door Down op 04-12-2012 21:21 ]

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[...]
Laat ik nu net naar zoeits op zoek zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
Down schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 21:18:
Ik heb HBO Informatica gedaan en of je enige uitdaging wilde kon je prima zelf inrichten. Ik heb o.a. vakken gehad over 3D in DirectX (zelf een simpele 3d game/engine geprogt), compilers bouwen en computer architectuur (met assembly, CPU architectuur en microcode kutten). Dat vond ik echt wel van een behoorlijk niveau :)

Echter, als ik sommige mensen zie die ook hun papiertje hebben gehaald.. :X
Dit dus, en die lopen met hetzelfde papiertje als jij naar de bedrijven voor solicitatie. Een papiertje zegt imho te weing.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Laatst online: 23-09 22:38
ZpAz schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 21:54:
[...]

Dit dus, en die lopen met hetzelfde papiertje als jij naar de bedrijven voor solicitatie. Een papiertje zegt imho te weing.
Wellicht, maar zonder dat papiertje had ik mijn huidige baan niet gehad.

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Korben schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:57:
[...]

Sinds februari van dit jaar heeft PostNL niet meer het alleenrecht: http://bag.vrom.nl/over_b...or_commerciele_doeleinden of http://www.emerce.nl/nieuws/postnl-nog-steeds-geld-postcodes.

[ Voor 5% gewijzigd door orf op 04-12-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:13:
[...]

En dat heet dan bikkel met een Z er achteraan geplakt :N :+
Ik was 7. En ik had geen Google ;(

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Down schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 21:59:
[...]

Wellicht, maar zonder dat papiertje had ik mijn huidige baan niet gehad.
maar dat is aan de ene kant wel slecht ;), helemaal omdat papiertje niet heel veel zegt over je skills. Ik ken mensen die een master hebben gedaan (en hebben gehaald) maar die lang niet zoveel kennis hebben als ik (en ik heb HBO gedaan :P). Jammer genoeg kun je al een poosje niet meer echt gaan op papiertjes (en soms ook niet op de CVs >.>)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Het gaat ook niet allemaal om kennis he, het gaat ook om capaciteit. In de informatica zijn er sowieso te veel aspecten om overal veel van af te weten. Het is vooral de nieuwsgierige houding en het vermogen om zelf vraagstukken op te lossen (en goed te verantwoorden) wat iemand een HBOer maakt.

Uiteraard, er moet wel degelijk wat kennis aanwezig zijn, maar welke richting ga je op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Erwin537 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 08:29:
Het gaat ook niet allemaal om kennis he, het gaat ook om capaciteit. In de informatica zijn er sowieso te veel aspecten om overal veel van af te weten. Het is vooral de nieuwsgierige houding en het vermogen om zelf vraagstukken op te lossen (en goed te verantwoorden) wat iemand een HBOer maakt.

Uiteraard, er moet wel degelijk wat kennis aanwezig zijn, maar welke richting ga je op?
Ben ik wel met je eens maar ook voor dit zegt dat papiertje toch niet zo veel? Sommige bedrijven aan teveel af op een papiertje terwijl ervaring en houding veel meer zegt. Maar ook dat is uiteraard moeilijk te meten :P iemands houding ontdek je pas echt goed in een proefperiode.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Rutix schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:03:
[...]

Ben ik wel met je eens maar ook voor dit zegt dat papiertje toch niet zo veel? Sommige bedrijven aan teveel af op een papiertje terwijl ervaring en houding veel meer zegt. Maar ook dat is uiteraard moeilijk te meten :P iemands houding ontdek je pas echt goed in een proefperiode.
Klopt, maar andersom is dit ook zo. Er zijn zat MBOers die gewoon op HBO niveau kunnen functioneren in een bedrijf. Ik ben zelf ook van mening dat er teveel af wordt gegaan op een papiertje, maar dat is nou eenmaal zo. Zonder het papiertje werkt het ook niet: dan heb je helemaal niets om van uit te gaan.

Ik denk dat met een sollicitatiegesprek sowieso meestal de mensen die hun diploma niet verdiend hebben er uit gefilterd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 18:18
Caelorum schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 21:04:
[...]

Het zit je dwars he? Zat er zelf nog even aan te denken om GMT aan de UU te doen, maar uiteindelijk voor een wat algemenere master HMI te doen aan de UT. Vraag me af of ik daar ooit nog spijt van ga krijgen :P
Ga zelf onderhand beginnen aan GMT aan de UU. Eerst HBO Technische informatica gedaan met een minor en major in games daarna een jaar gewerkt. Vond tijd voor weer wat nieuws..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Rutix schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:03:
[...]

Toch zegt dat papiertje wel wat. Ik heb op de HBO toch wel een basis meegekregen waar ik op verder kan bouwen. Natuurlijk is het niet zaligmakend, maar als ik het puur op zelfstudie had moeten doen denk ik toch dat ik een bepaalde basis gemist zou hebben. Niet dat ik de HBO verder heel uitdagend vond ofzo, en puur de stof van de HBO zou zeker niet voldoende geweest zijn, maar denk wel dat het toegevoegde waarde heeft.

Natuurlijk kan je niet puur op het papiertje af gaan, en puur het ontbreken van het papiertje zegt ook niet alles, maar het is zeker voor starters wel een goed begin.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
GMT d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Ja ja, Greenwich Mean Time is geweldig. Ik heb toch liever UTC.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytterx
Tenminste, moeten ze wel doorgeven aan studielink dat alles nu wel rond is }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik kwam gisteren nog een leuk stukje code tegen:

PHP:
1
2
3
function iso8601($unixtime){
    return date("Y-m-d\TH:i:s\Z", $unixtime);
}

Toen ik de hierdoor geretourneerde string door .NET's DateTime.Parse haalde kreeg ik een DateTime die een uur afweek van de datetime die het had moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
Alex) schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:02:
Ik kwam gisteren nog een leuk stukje code tegen:

PHP:
1
2
3
    return date("Y-m-d\TH:i:s\Z", $unixtime);
}

Toen ik de hierdoor geretourneerde string door .NET's DateTime.Parse haalde kreeg ik een DateTime die een uur afweek van de datetime die het had moeten zijn...
Omdat $unixtime local was in plaats van UTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Inderdaad :Y

De oplossing was gelukkig simpel:
PHP:
1
2
3
    return date("c", $unixtime);
}

Die retourneert een ISO 8601-formatted string en vermeldt ook meteen de tijdzone erbij, wat in mijn geval +01:00 opleverde. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Alex) op 05-12-2012 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Laatst online: 22-09 09:15
Alex) schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:10:
Inderdaad :Y

De oplossing was gelukkig simpel:
--code--
Om dat soort problemen te voorkomen kan je beter de datetime class gebruiken met de voorgedefineerde constanten.

PHP:
1
2
3
4
5
function iso8601($unixtime)
{
   $dt = new DateTime($unixtime);
   return $dt->format(DateTime::ISO8601);
}

En dit soort functies heb je dan (gelukkig) helemaal niet meer nodig

[ Voor 9% gewijzigd door curvemod op 05-12-2012 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

WTF. Net een ware openbaring m.b.t. toetsenbord gehad. Als je een toetsenbord met een Flip 3D-toets hebt, wordt dat in Windows 8 een 'Exposé'-toets. :o

Also, AltGr is briljant. Nooit geweten dat je met AltGr+M een 'µ' kunt typen. Niet in alle apps, blijkbaar, want GoT kent het verschil tussen Alt en AltGr niet (AltGr+M = MyReact).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Korben schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:19:
Also, AltGr is briljant. Nooit geweten dat je met AltGr+M een 'µ' kunt typen. Niet in alle apps, blijkbaar, want GoT kent het verschil tussen Alt en AltGr niet (AltGr+M = MyReact).
Lol, dat werkt toch gewoon in alle applicaties? Alleen Tweakers vangt je keypresses af, waardoor de pagina veranderd voordat je textcontrol de input ontvangt.

Wel jammer trouwens, dacht er omheen te komen door ctrl+shift+m te gebruiken, maar ook daar trapt T.net niet in.

Overigens, grootalt-c en grootalt-r kende je wel al?

[ Voor 4% gewijzigd door GateKeaper op 05-12-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
lauwsa schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:29:
[...]

Ben nu bezig met me eindstage van MBO niveau 4, maar toen ik nog op niveau 3 zat hadden we dat het 1ste leerjaar... Waar zit hij eigenlijk op school?
Breda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
Dat is dan echt heel erg slecht. Maar goed, de qualiteit van MBO is ook diep teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayr
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 16:01
lolololo, app packages gebouwd, quick verification test gedaan, uploaden, releasemail de deur uit. zo. Laat zaagmans nu maar komen! wopwop 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytterx
ytterx schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:52:
Tenminste, moeten ze wel doorgeven aan studielink dat alles nu wel rond is }:|
Als je het over de devil hebt, net bericht dan het definitief is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
lauwsa schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:41:
[...]

Dat is dan echt heel erg slecht. Maar goed, de qualiteit van MBO is ook diep teleurstellend.
Daar komen we nu achter ja :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
lauwsa schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:41:
[...]

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
alienfruit schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:54:
Kent wel enkele knappe vrouwelijke PL/SQL/Oracle programmeurs :+
Ken een erg lekkere vrouwelijke Siebelaar. Dame komt oorspronkelijk uit Rusland. Had ook nog bij de vakantiefoto's op facebook een topless foto staan maar die heeft ze na commentaar weggehaald :(

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:11:
[...]

Ken een erg lekkere vrouwelijke Siebelaar. Dame komt oorspronkelijk uit Rusland. Had ook nog bij de vakantiefoto's op facebook een topless foto staan maar die heeft ze na commentaar weggehaald :(
Ik ga in het in het voorjaar van 2013 stage doen in Letland. Nu heb ik toch al wat leuke vooruitzichten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Hydra schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:11:
[...]

De meeste appetijtelijke vrouwtjes in de techniek/informatica komen in mijn ervaring ook uit het buitenland. Hoewel er dit jaar bij de eerstejaars Informatica studenten wel een paar leuke exemplaren uit NL tussen zaten :9~.

offtopic:
Zouden dit soort posts de reden zijn voor het lage aantal vrouwen in de IT? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
HMS schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:43:
[...]

De meeste appetijtelijke vrouwtjes in de techniek/informatica komen in mijn ervaring ook uit het buitenland. Hoewel er dit jaar bij de eerstejaars Informatica studenten wel een paar leuke exemplaren uit NL tussen zaten :9~.

offtopic:
Zouden dit soort posts de reden zijn voor het lage aantal vrouwen in de IT? :+
Zijn ze wel het eerstejaar doorgekomen ;)?

Nothing to see here!

Pagina: 1 ... 231 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.