De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.333 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-09 15:59
Rutix schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 21:15:
[...]

Ik gebruik geen apple producten dus ik zal wel een poosje de afstandsbedieningen nog wel gebruiken :>

[...]

Ja inderdaad. Bij ons op het werk als we een build moeten doen voor de testers dan duren de builds ongeveer 13-15 minuten elk :P. Gelukkig gaat gewoon compilen wel sneller omdat ik aardig wat projecten heb kunnen unloaden omdat die niet elke keer opnieuw gecompiled hoeven te worden :).

Klanten vinden het inderdaad niet leuk als je dit doet:
Jij: "We zijn er een maand mee bezig geweest!"
Klant: "Wat is er veranderd dan?"
Jij: "Niks wat je echt kunt zien maar de code en de applicatie zitten nu wel beter in elkaar!"
Je kan hierbij ook een refactoring slag gaan inzetten, waarbij je aangeeft dat er ook een doel is. Waar soms pagina's of onderdelen er een seconde of 2 over doen om te laden, deze versnellen, dus dat de applicatie over het geheel beter werkt (sneller) dat er een aantal fouten uit zijn gehaald en dat (bijvoorbeeld) overzichten die veel data ophalen zijn versneld, dan kan een klant daar vaak wel mee leven.
Focus je NOOIT alleen maar op verbeteren van code, dat moet op zichzelf geen doel zijn. Vaak kan een reden om een stuk code te herschrijven terug te voeren zijn op iets wat toegevoegd moet worden aan de applicatie wat van het te refactoren onderdeel gebruik maakt. Dan is er vaak een goede reden om iets te herschrijven, waardoor het nieuw toe te voegen onderdeel beter te bouwen is, en gelijkertijd de onderhoudbaarheid van de applicatie weer een stuk beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-09 15:06
Ik kreeg vannacht om 2:19 een smsje van nagios dat onze website plat lag. Kun je lekker na een avondje bier drinken de boel weer gaan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Phoenix1337 schreef op zondag 04 december 2011 @ 10:47:
Ik kreeg vannacht om 2:19 een smsje van nagios dat onze website plat lag. Kun je lekker na een avondje bier drinken de boel weer gaan fixen.
Mij lukt het andersom vaak beter ;) . Na een avondje bier iets slopen. Gelukkig doe ik dat dan niet met klant spul, maar vroeger was ik nog wel eens zo briljant om na een lekker borrelavondje iets aan mijn eigen PC te gaan prutsen :+ En vaak liep dat niet zo goed af...

Gisteren trouwens weer eens geprobeerd mijn VB.Net skills van was stof te ontdoen. Maar damn dat is echt even wennen weer. Een klant wil dat ik een project in VB.Net doe, dus leek het me zinnig weer eens wat te oefenen, maar zelfs het gedrag van VS 2010 wijkt af... In C# kun je met enter iets uit de codecomplete kiezen, maar bij VB geeft hij meteen een nieuwe regel :'( Kan zo 123 ook niet vinden waar dat door komt, maar ook de autoformat van VB begon me meteen te irriteren... Ah well, verder werkt het vrijwel gelijk, maar als je C# gewend bent is het even wennen.

[ Voor 35% gewijzigd door .Gertjan. op 04-12-2011 13:47 ]

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
.Gertjan. schreef op zondag 04 december 2011 @ 13:44:
[...]

Mij lukt het andersom vaak beter ;) . Na een avondje bier iets slopen. Gelukkig doe ik dat dan niet met klant spul, maar vroeger was ik nog wel eens zo briljant om na een lekker borrelavondje iets aan mijn eigen PC te gaan prutsen :+ En vaak liep dat niet zo goed af...

Gisteren trouwens weer eens geprobeerd mijn VB.Net skills van was stof te ontdoen. Maar damn dat is echt even wennen weer. Een klant wil dat ik een project in VB.Net doe, dus leek het me zinnig weer eens wat te oefenen, maar zelfs het gedrag van VS 2010 wijkt af... In C# kun je met enter iets uit de codecomplete kiezen, maar bij VB geeft hij meteen een nieuwe regel :'( Kan zo 123 ook niet vinden waar dat door komt, maar ook de autoformat van VB begon me meteen te irriteren... Ah well, verder werkt het vrijwel gelijk, maar als je C# gewend bent is het even wennen.
Volgens mij is het bij VS2010 in zowel C# als VB dat je tab gebruikt voor code compleet, toch? In VS2008 was het volgens mij wel zo dat je enter kon gebruiken, de switch van 2008 naar 2010 leverde bij mij daarom nogal wat irritaties op.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 19:45
roy-t schreef op zondag 04 december 2011 @ 14:08:
[...]
Volgens mij is het bij VS2010 in zowel C# als VB dat je tab gebruikt voor code compleet, toch? In VS2008 was het volgens mij wel zo dat je enter kon gebruiken, de switch van 2008 naar 2010 leverde bij mij daarom nogal wat irritaties op.
Daar heb ik toch nooit last van gehad hoor, VS2008 -> VS2010. Overigens, in C# is het toch wel dat je met Enter het geselecteerde van IntelliSense invoegt. Zo is dat toch bij mij, al heb ik bij vrienden al ander gedrag gezien, maar mogelijk hebben zij dat aangepast. (Of anders zwerven er andere default configurations rond.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-09 14:03
Zowel [enter] als [tab] werken in de C# IDE van VS.NET; bij VB.NET is het idd irritant dat je het met [tab] moet doen, anders krijg je idd direct een nieuwe lijn.

/maar gelukkig doe ik amper VB.NET . Heb hier een geërfd project waarbij er gebruik gemaakt wordt van de COM interop toolkit, en alle COM interop controls zitten in een VB.NET project. Gelukkig heb ik zelf ergens een template liggen, waarmee ik dat nu ook in C# kan doen. :P

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 10:42

Kwastie

Awesomeness

.Gertjan. schreef op zondag 04 december 2011 @ 13:44:
[...]
Je kunt natuurlijk ook de klant ervan overtuigen dat C# beter is en dat jij er sneller mee kan werken. (win-win :) )

Natuurlijk weet ik de hele situatie niet, maar ik ben benieuwd waarom jij de klant laat beslissen in welke taal het project moet worden geschreven.. (Na mijn mening moet de klant zich hier niet mee bemoeien, omdat hij er meestal niet genoeg verstand van heeft (soms is het gebaseerd op een ervaring uit het verleden of iets wat hij gehoord heeft 8)7 )

Het is logisch als het een uitbreiding is op een bestaand project/infrastructuur :+

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Kwastie schreef op zondag 04 december 2011 @ 15:49:
[...]
Het is logisch als het een uitbreiding is op een bestaand project/infrastructuur :+
Dan nog kan je eventueel jouw deel in C# doen. Het is toch allemaal .NET ;). Hangt natuurlijk geheel van de situatie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Kwastie schreef op zondag 04 december 2011 @ 15:49:
[...]

Je kunt natuurlijk ook de klant ervan overtuigen dat C# beter is en dat jij er sneller mee kan werken. (win-win :) )

Natuurlijk weet ik de hele situatie niet, maar ik ben benieuwd waarom jij de klant laat beslissen in welke taal het project moet worden geschreven.. (Na mijn mening moet de klant zich hier niet mee bemoeien, omdat hij er meestal niet genoeg verstand van heeft (soms is het gebaseerd op een ervaring uit het verleden of iets wat hij gehoord heeft 8)7 )

De klant heeft zelf iemand binnen zitten die graag kleine wijzigingen wil kunnen maken in de code :) Op zich is dat wel handig, want zo kan die persoon zelf kleine fixes doen zonder dat ik daar iedere keer voor hoef komen op te draven :) Projecten worden gemaakt en worden over het algemeen door de klant zelf in onderhoud genomen.

Op zich maakt het ook niet zo heel veel uit, er zijn wat kleine verschillen tussen VB en C#, maar over het algemeen ondersteunen beide talen dezelfde zaken. Dingen die je mist zijn vaak wel om heen te werken (zoals out parameters).

Het is dus niet zozeer dat ze iets gehoord hebben en graag willen dat ik op dezelfde "rage" mee ga liften, maar het is meer een verzoek vanuit een van hun technici, nou ja daar kunnen we wel mee leven :) Heb een groot deel van mijn carrière al met VB gewerkt dus zo erg is het niet. Daarbij helpt het frequent switchen tussen talen je ook lekker scherp. En geloof me als je net uit de Axapta X++ taal komt is iedere taal een zegen :+

Zaken die verder niet specifiek voor het project zijn (zoals mijn eigen libraries) blijven lekker in C# :P

Overigens kwam ik daar gewoon binnen onder de vlag .NET en is er tijdens het gesprek gebleken dat zij zich beter voelen in VB. Nou ja dan ga ik daar gewoon in mee :) VB is niet per definitie slechter dan C#, het is anders :+

edit:
Overigens betreft het hier ook een stukje uitbreiding op een bestaand systeem. Ze breiden een webapplicatie uit die is gebouwd in VB.NET. De losse tools zouden in C# kunnen, maar omdat de rest van hun landschap VB is hebben ze ook liever dat losse tools in VB gaan. Aangezien ik ga bijdragen aan de uitbreidingen en nieuwe tools kan ik me hun verzoek ook voorstellen.

En ach als de opdracht en klant leuk zijn en het betaalt goed waarom zou ik dan gaan bitchen over VB ;)

[ Voor 16% gewijzigd door .Gertjan. op 04-12-2011 17:37 ]

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 22:44
Heuj, dat was lang geleden... peek a boo in IE7 :|

Ondertussen wel opgelost. Meh, prutsbrowser. Ben iig blij dat IE6 niet meer getest hoeft te worden :')

[ Voor 56% gewijzigd door ZpAz op 04-12-2011 19:27 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Laatst online: 19-09 10:42

Kwastie

Awesomeness

Ik had hetzelfde gedaan, helemaal als ze zelf ook een programmeur hebben. Je verhaal kwam eerst over alsof je er zelf niet achter stond en jij het met tegenzin moest doen :P

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik zoek een Google Chrome (extension) event dat afgaat wanneer een download is voltooid, maar kan maar niets vinden dat hierop lijkt. Google is vanavond mijn vriend duidelijk niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeeej, mrogen beginnen de examens:
  • Maandag: Java
  • Donderdag: C# .NET
  • Maandag: Statistiek
  • Donderdag: Netwerken
Wish me luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
welke nivo ? hbo, universiteit ? de java modules die ik gedaan heb op de uni waren een eitje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Welke school?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hogeschool: http://www.xios.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
eBoR schreef op zondag 04 december 2011 @ 21:15:
welke nivo ? hbo, universiteit ? de java modules die ik gedaan heb op de uni waren een eitje
QFT, gemiddeld een 9,95 >:) (RuG). Probleem is dat het voor veel studenten allemaal nieuw is. Als jij en je eventuele partner dan wat ervaring hebben, dan ben je binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:50
Haha, good luck. Misschien dat ik je zie donderdag (helaas moet ik dat vak opnieuw doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vrees er voor. Aangezien jou familienaam ergens op het einde van het alfabet zit en de mijne in het begin zullen ze waarschijnlijk niet in dezelfde lokalen examen hebben ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
Net memtest op de server maar eens aangezet. Gaf een ECC error dus maar eens kijken of het geheugen vervangen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 16:38
Net mijn geboortedatum maar eens uit mijn werk-skype profiel gehaald. Het hele bedrijf is me aan het feliciteren...

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
Gefeliciteerd :p ik ben woensdag jarig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:32

alienfruit

the alien you never expected

Ach, is toch leuk als je gefeliciteerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Kwastie schreef op zondag 04 december 2011 @ 19:40:
[...]

Ik had hetzelfde gedaan, helemaal als ze zelf ook een programmeur hebben. Je verhaal kwam eerst over alsof je er zelf niet achter stond en jij het met tegenzin moest doen :P
:) Oh, als ik ergens niet achter zou staan zou ik het gewoon niet doen :+ Dat is de charme van ZZP-en he ;) Ik heb bij mijn baas toch al enkele malen het gevoel gehad dat ik als zelfstandige de betreffende klant al de deur had gewezen.

Nu ben ik lekker zelf verantwoordelijk voor wat ik doe en hoe ik met mijn klanten om ga. Ik bevind me nu nog in de positie dat ik opdrachten kan weigeren (als ze me niet boeien) en dat ik het zo druk heb dat ik sommige al nee moet verkopen :P

Best een mooi verkoop argument vind ik. Klanten vragen vaak: "lijkt het je interessant?" Ik kan dan altijd terug reageren met "Zeker, als ik het niet vond had ik het eerlijk gezegd en zouden we ook niet in zee gaan." Als ik iets tegen mijn zin doe kan ik niet de kwaliteit leveren waar ik voor sta. Dan sla ik liever een opdracht af. Het moet tenslotte wel leuk blijven 8) Klant blij omdat hij ziet dat ik achter de opdracht sta (en hij is blij dat ik in zee met hem wil) en ik blij omdat ik weer een leuke opdracht heb gescoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Zo de boel maar op de schop nemen middels refactoren. Leuk die change requests :(
Tijd om wat code extraheren naar services/providers zodat het herbruikbaar is in verschillende modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 22:12:
Ik vrees er voor. Aangezien jou familienaam ergens op het einde van het alfabet zit en de mijne in het begin zullen ze waarschijnlijk niet in dezelfde lokalen examen hebben ...
Waarschijnlijk niet nee.

Ach ja, moet wel lukken verder. C# is vrij easy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Ben je net klaar met upgrade van PostgreSQL 9.0.x naar 9.1.1, komt 9.1.2 uit :+

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Tjonguh, het uploaden is weer zo traag als dikke stront. Ach ja, dan gaat je laatste uur iig snel voorbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mercatres schreef op maandag 05 december 2011 @ 13:24:
[...]

Waarschijnlijk niet nee.

Ach ja, moet wel lukken verder. C# is vrij easy.
Echt programmeren is het op dit moment inderdaad niet. MDF-file slepen. datasetje slepen. Klaar. Of hier en daar eens een query in elkaar boksen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Ach, dan kunnen we ons ondertussen bezighouden met nuttigere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Vandaag prutsdag. Laatste dingetjes afgemaakt en eens gekeken naar een dependency tool voor Objective-C projecten; CocoaPod downloadt en installeert libraries voor je en hangt ze in je project. Alleen jammer dat het niet alle libraries die we gebruiken ondersteunt in zijn repository - zal wel voor elk project z'n eigen instellingen nodig hebben. Misschien een andere keer. We gebruiken nu nog Three20, maar dat framework is braq. Als het volwassen is zullen we wel eens overstappen naar Nimbus, een vervanger voor Three20 maar dan netjes.

Vervolgens het welbekende ASIHTTPRequest, dat ondertussen deprecated is omdat de hoofdmaintainer ermee kapt en het stiekem een enorm groot lelijk in elkaar gehackt project geworden is (dat nog wel werkt onder iOS 2) begonnen te vervangen met AFNetworking, welke - eerste indrukken - een veel nettere API lijkt te hebben en nettere code lijkt op te leveren. Het gebruikt sowieso nieuwere iOS libraries - Grand Central Dispatch bijvoorbeeld (NSOperations & co. Wat ik ook prettig vindt: het biedt meerdere lagen aan complexiteit aan. Gewoon een URL ophalen? Geen probleem. Meer controle over alles? Kan ook gewoon.

iig. zo. Morgen verder prutsen en oude library eruit slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik denk dat dit een teken is om te stoppen met programmeren vandaag. Net een uur bezig geweest met een bitshift operatie om te kijken waarom hij niet de verwachte waarde gaf. Bleek dat ik het bitshifte met 3 ipv 2 >.>. Daarom zeg ik, weltruste!

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

YopY, heb je verder nog leuke of handige iOS libraries? Of een site met een opsomming van handige iOS libraries?
Ik ben van plan om tijdens de kerstvakantie een beetje te klooien met Objective-C. Ik gebruik deze library voor data access: http://www.remobjects.com/da/xcode.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:17
alienfruit schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 09:35:
Ik ben van plan om tijdens de kerstvakantie een beetje te klooien met Objective-C. Ik gebruik deze library voor data access: http://www.remobjects.com/da/xcode.aspx
Wat is die super interessant! Alleen onbetaalbaar voor een beginnende ZZP-er :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, gelukkig heb ik al een life time licentie gekregen/gewonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
alienfruit schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 09:42:
Ja, gelukkig heb ik al een life time licentie gekregen/gewonnen :)
Zo super jaloers!
Ik vrees dat ik voor die moet gaan van $2099,-. Voor Xcode/Java/.NET.
Bleg, moet er nu even niet aan denken, ben pas net begonnen met mijn ZZP en daarnaast nog fulltime student :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
GoTCoast schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 09:40:
[...]

Dat vind ik ook wel meevallen. Als je inderdaad maar 1 klein project doet is het misschien wat prijzig, maar uiteindelijk is het al te verantwoorden als het 20 uur werk bespaart ( 20 * € 45,- =. € 900,- ). Bij een groot project kan je die tijd waarschijnlijk al besparen ( Ik ken het framework verder niet, maar ik neem even aan dat het flink tijd kan besparen ).

Als je voor meerdere platformen gaat bespaar je waarschijnlijk ook meer tijd, aangezien je er meer projecten mee kunt doen ;). Maar dan nog is een investering van € 2300,- IMHO niet extreem veel, je moet alleen wel kijken of je er echt de tijdsbesparing of kwaliteitsverbetering mee kunt behalen.

Als je puur op uurbasis factureert kun je natuurlijk ook gewoon de kosten doorschuiven naar de klant, want die heeft er op dat moment immers het meeste baat van ( Ze hoeven minder uren af te rekenen )

[ Voor 30% gewijzigd door Woy op 06-12-2011 09:49 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBQ
  • Niet online
arrghh, mouse3 is dood :(

en dat vlak na sinterklaas, wachten op de kerstman voor een nieuwe duurt weer te lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeuj klant is verhuist naar nieuwe server, blijkt dat de website nog op de php 4 versie gebouwd is. Nieuwe server draait de nieuwste PHP. Veel fouten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 22:44
GoTCoast schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 09:40:
[...]

Als je SQL wilt kan je toch ook gewoon SQLLite oid in je project duwen? En voor andere data heb je Core-Data.

edit: Het kan blijkbaar meer :+ Moest verder kijken dan het eerste plaatje.

[ Voor 10% gewijzigd door ZpAz op 06-12-2011 11:33 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:18:
Jeuj klant is verhuist naar nieuwe server, blijkt dat de website nog op de php 4 versie gebouwd is. Nieuwe server draait de nieuwste PHP. Veel fouten dus...
Klinkt als goed configuratiebeheer en goed uitgevoerde migratie test :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Email van klant: "Ik wil graag dat mijn site bovenaan staat bij Google als mensen 'kozijn roenovatie' intypen. Regel jij dat even?" ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

CAFC1905 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:59:
Email van klant: "Ik wil graag dat mijn site bovenaan staat bij Google als mensen 'kozijn roenovatie' intypen. Regel jij dat even?" ;(
Geen resultaten gevonden voor kozijn roenovatie
Moet te doen zijn lijkt mij ;)

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Jeldert schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:02:
[...]

[...]

Moet te doen zijn lijkt mij ;)
Hehehe, mijn typo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als dat een veelgebruikte typo is, is het nog wel verstandig om die ook op te nemen ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat was dat robustness principle ook alweer? 8)7

Ik ben een uitbreiding aan het schrijven op een protocol, en ondertussen met wat opensourcesoftware de implementatie daarvan aan het testen. Wat gaat die software toch telkens weer ontiegelijk hard op z'n bek als 'ie onverwachte input terugkrijgt. :X

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
http://googlewebmastercen...-urls-vs-static-urls.html

Eindelijk "bewijs" gevonden tegen het nazisme van "vraagtekentje in je URL is slecht voor SEO".

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dynamic URLs have the disadvantage that different URLs can have the same content. So different users might link to URLs with different parameters which have the same content. That's one reason why webmasters sometimes want to rewrite their URLs to static ones.
Wat is dat nou voor onzin? Als je ze rewrite dan zit je met exact hetzelfde "probleem".

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
.oisyn schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:47:
[...]

Wat is dat nou voor onzin? Als je ze rewrite dan zit je met exact hetzelfde "probleem".
Alleen staat hier dat als je gaat rewriten, dat Google er dan geen rekening mee kan houden.

Al hoor ik als argument dat static url's "SEO" zouden zijn. Zo had ik een hele discussie met iemand die koste wat het kost zijn url's rewritten wilde hebben, omdat google hem anders niet kon vinden.

[ Voor 27% gewijzigd door Gamebuster op 06-12-2011 12:51 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Gamebuster schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:44:
http://googlewebmastercen...-urls-vs-static-urls.html

Eindelijk "bewijs" gevonden tegen het nazisme van "vraagtekentje in je URL is slecht voor SEO".
Wat mij betreft is zo'n nette/static/rewrite URL dan ook puur voor de bezoeker van de website, niet SEO. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
OkkE schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:56:
[...]

Wat mij betreft is zo'n nette/static/rewrite URL dan ook puur voor de bezoeker van de website, niet SEO. :)
Het "bewijs" daar voor is toch wel de website van HP. Als je een printer-driver zoekt hoef je alleen maar het type-nummer in Google te gooien en je komt op de juiste pagina. Maar die URLs van HP... om te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Nee, Google's URL's zijn lekker.

En veranderen nog steeds niet mee als je eerst op A zoekt, vervolgens B intikt, op enter drukt en de URL kopieert. }:|

[ Voor 15% gewijzigd door CodeCaster op 06-12-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Hoe krijg je als host extra klanten?
Leid alle 404 pagina's van je klanten door naar je eigen website: http://www.verkade.nl/producten.asp :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Jegorex schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:04:
Hoe krijg je als host extra klanten?
Leid alle 404 pagina's van je klanten door naar je eigen website: http://www.verkade.nl/producten.asp :+
IMHO meer een "Hoe raak je klanten kwijt?"

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remus schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:58:
[...]

Klinkt als goed configuratiebeheer en goed uitgevoerde migratie test :P
Site geprogrammeerd door iemand die zijn ontslag heeft ingediend. Rechtstreeks variabelen uit de url gebruiken en niet eens met $_GET, maar gewoon direct $id, $name...

Jeuj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Gamebuster schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:50:
[...]
Al hoor ik als argument dat static url's "SEO" zouden zijn. Zo had ik een hele discussie met iemand die koste wat het kost zijn url's rewritten wilde hebben, omdat google hem anders niet kon vinden.
Zwijg me van zogenaamde SEO specialisten. Ik heb daar al meer dan genoeg onzin uit horen kramen. (Ik ben geen SEO expert, maar ik lees er wel veel over. Ik kan vaak 100 andere bronnen aanhalen om te zeggen dat ze ongelijk hebben, maar dan nog.) Ach ja, als de klant per se wilt dat ik luister naar die SEO "specialist", dan luister ik er naar en trek me er niets van aan of dat ze al dan geen goede ranking krijgen. Ik moet gewoon de code leveren en onderhoud valt buiten de opdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:18:
[...]

Site geprogrammeerd door iemand die zijn ontslag heeft ingediend. Rechtstreeks variabelen uit de url gebruiken en niet eens met $_GET, maar gewoon direct $id, $name...

Jeuj
Gedwongen ontslag genomen dan lijkt me, met zo'n werkwijze... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Was register_globals ten tijde van PHP 4 al evil dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
Dat is altijd al evil geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Voortschrijdend inzicht daargelaten natuurlijk, maar het is ooit bedacht en het heeft tig releases standaard aan gestaan. Dan is het niet vreemd dat applicaties uit die tijd dat ook aannemen.

[ Voor 15% gewijzigd door CodeCaster op 06-12-2011 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Priet

To boldly do what no one has..

Vandaag ff gespeeld met xdebug icm phpStorm. 't is ff k*tten, maar als het werkt is het heerlijk. Had ik eerder moeten hebben!

De profiling via Webgrind en kCachegrind is helemaal g**l :D Daar maak je dit soort plaatjes mee:

Afbeeldingslocatie: http://kcachegrind.sourceforge.net/html/pics/KcgShot3Large.gif

_/-\o_

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
CodeCaster schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:53:
Voortschrijdend inzicht daargelaten natuurlijk, maar het is ooit bedacht en het heeft tig releases standaard aan gestaan. Dan is het niet vreemd dat applicaties uit die tijd dat ook aannemen.
Toen $HTTP_POST_VARS nog de standaard was, werd register_globals al als slecht beschouwt. Sterker nog, volgens mij is het sinds de release van 4.2 (2002) standaard uitgeschakeld en word eigenlijk al sinds 4.0 als onguur gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Ik heb het wel eerder gemeld ergens, maar ik herhaal het gewoon: Stomme shared hosting, :(. Door een recente (en waarschijnlijk tijdelijke) piek in activiteit op het forum zijn de pageviews verdubbeld naar ~22,000 pageviews per dag en zegt de host 'jah fok jou' en schakelt de database gedurende een X periode uit. Deze X periode wordt exponentieel verhoogd elke keer dat het zich voordoet.

Ga van het weekend maar eens kijken of ik kan verhuizen. :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Tjonguh, wat is dat Drupal toch een verschrikking :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
YopY schreef op woensdag 07 december 2011 @ 08:26:
Ik heb het wel eerder gemeld ergens, maar ik herhaal het gewoon: Stomme shared hosting, :(. Door een recente (en waarschijnlijk tijdelijke) piek in activiteit op het forum zijn de pageviews verdubbeld naar ~22,000 pageviews per dag en zegt de host 'jah fok jou' en schakelt de database gedurende een X periode uit. Deze X periode wordt exponentieel verhoogd elke keer dat het zich voordoet.

Ga van het weekend maar eens kijken of ik kan verhuizen. :(.
VPS nemen, stuk makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Tjonguh, ben nog niet helemaal wakker :X
Bezig met een upload formulier te maken in PHP en maar vragen waarom het niet werkte... enctype="multipart/form-data" vergeten... Duurde maar een half uur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Megamind schreef op woensdag 07 december 2011 @ 08:37:
[...]

VPS nemen, stuk makkelijker :)
Beetje lullige VPS boer knijpt je server ook als het te heftig wordt ;)
Zodra je in hun ogen "hinder" veroorzaakt knijpen ze je gewoon af. Dit komt natuurlijk meer voor bij de goedkope hosters, maar als je een instap server neemt en het wordt druk gaan ze je toch echt wel proberen naar een duurder pakket te pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
Afbeeldingslocatie: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRP7JNWKbKN8-JhFUjbi4osApTjF9WK4DG37lywDLhclXMGXyPa

Voor jullie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Afbeeldingslocatie: http://ghostsintheeyes.typepad.com/.a/6a010534aa01e3970c0133f3293fb3970b-800wi

* .Gertjan. wilde bijna een hap uit zijn scherm nemen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
@Gertjan.
Hoe bevalt het ZZP leven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

GoTCoast schreef op woensdag 07 december 2011 @ 09:51:
@Gertjan.
Hoe bevalt het ZZP leven? :)
Het is wennen, er is even geen baas om me onder mijn kont te trappen als ik aan het lanterfanten ben. :+ Maar verder is de zelfstandigheid heerlijk. Als ik niet wil werken doe ik het ook niet, als ik voel dat het niet gaat (om de een of andere reden heb ik soms van die dagen) ga ik niet 8 uur op kosten van de klant naar het scherm kijken. Ik vind persoonlijk dat ik dat niet kan "verkopen" aan de klant en dan besluit ik zo'n dag gewoon als verloren te beschouwen als het binnen de planning kan. Het gaat de klanten toch vooral om het opgeleverde product in veel gevallen.

Uiteraard moet er wel brood op de plank komen, maar het is wat minder sleur dan 9:00 - 17:00 (of mijn oude tijden 7:00 - 15:00 + 3 uur reizen in totaal). Ben weer heerlijk gemotiveerd en heb weer pret in de projectjes die ik doe :) Directe communicatie met de klant is daarnaast ook een toppertje :P

Ik denk dat ik er wel aan kan wennen. Sowieso ben ik blij dat ik niet meer 2x (minmaal) 1,5 uur in de auto hoef te zitten. Daarnaast heb ook al het idee dat ik veel meer werk verzet dan anders. Daarnaast is het ook gewoon een kick om zoiets te doen en regelmatig leuke factuurtjes de deur uit te doen 8)

Moet er alleen goed voor waken dat ik mezelf niet teveel werk op mijn hals haal. Momenteel zit mijn agenda tot maart al stampvol en komen er toch nog met enige regelmaat projecten op mijn pad die ik moet afwijzen. Dat is jammer, sommige klanten zijn van de korte termijn (vandaag komt een project binnen en dat willen ze volgende week laten bouwen) en andere klanten willen me vastleggen voor enkele maanden * een aantal uur per week :) Vooral in het begin wordt het denk ik flink aanpoten om klanten te binden en zullen mijn werkweken langer zijn dan 40 uur. Maar goed zonder reistijd prop ik sowieso meer tijd in een dag :P

Moest wel aan mijn vrouw zweren dat ik voortaan de weekenden aan haar zou besteden (voorheen was het weekend gedeeltelijk gereserveerd voor werk) en dan kan het haar niet boeien als ik in de avonduren nog even wat werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 07:06
Als zzper en je toch altijd wel 40+ uur bezig lijkt me. Iedereen die ik ken die zzper is werkt meer dan ze plannen iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Caelorum schreef op woensdag 07 december 2011 @ 10:28:
Als zzper en je toch altijd wel 40+ uur bezig lijkt me. Iedereen die ik ken die zzper is werkt meer dan ze plannen iig
True, zeker als je 40 uur productief wilt zijn en daarnaast dus nog je administratie moet doen. Het afwerken van je administratie kost je toch een paar uurtjes per week. Zelfs als je een boekhouder zou hebben moet je toch zelf wat spul bij elkaar graaien. Je reis declaraties, facturen, bank transacties, die hele zwik moet je een beetje up-to-date houden. Als je dat laat liggen wordt de stapel steeds groter en kom je er helemaal niet meer doorheen.

Het is denk ik ook een beetje de balans die je moet zoeken. Veel werken is natuurlijk aantrekkelijk voor de bankrekening (dat is voor veel mensen de afweging om ZZP-er te worden), maar rust is net zo belangrijk. Nu scheelt het dat het mij niet echt om het geld is te doen en ik het al prima vind als ik ongeveer gelijk uitkom tov mijn loondienst. De rest ga ik er dus ook niet meteen opgebruiken (blijf een "bescheiden" leven houden) zodat ik ook in mindere tijden niet in paniek hoef te raken :) Ik heb mezelf voorgenomen om op een gegeven moment naar +/- 4 dagen te gaan, dan houd ik 1 dag over voor "noodgevallen" en zelfstudie/administratie. Dat lijkt mij een perfecte balans.

Maar inderdaad, een strakke 40 uurs planning ga je niet redden. Maar ik vermoed dat je op een gegeven moment zelf wel een richting een balans gaat waarin je jezelf prettig voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik vond het boekhouden altijd wel rustgevend :)
Ik heb als medewerker meer stress en (harder/meer) werken dan ik ooit heb gehad als freelancer. Maar goed, ik had toen dan ook de planning in de hand en dan heb je dus niet projecten ingepland voor 10 dagen waar je al anderhalve maand mee bezig bent...

[ Voor 44% gewijzigd door alienfruit op 07-12-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

alienfruit schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:18:
Ik vond het boekhouden altijd wel rustgevend :)
Ik heb als medewerker meer stress en (harder/meer) werken dan ik ooit heb gehad als freelancer. Maar goed, ik had toen dan ook de planning in de hand en dan heb je dus niet projecten ingepland voor 10 dagen waar je al anderhalve maand mee bezig bent...
Als je eenmaal het trucje snapt is het best leuk om te doen :)
Het opzetten is even lastig, maar als je het begrijpt is het redelijk leuk om te doen. Toch moet je zonder boekhoudkundige achtergrond wel even goed in de materie geraken (rekeningen waar de bij/af net omgedraaid zijn waren voor mij een huge WTF) maar toen ik het pakket doorhad (GnuCash) is het vaak een fluitje van een cent.

Belastingen blijven wel spannend (vooral met je balans enzo), maar goed het is te begrijpen lijkt me. En tot nu toe gaat het steeds goed en snap ik het allemaal nog en het vormt inderdaad een leuke onderbreking :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Hoe kom je als ZZP'er eigenlijk aan klanten? Schrijf je je gewoon in bij een of andere website/bureau welke jou in contact bent, of zijn het veelal bekende of bedrijven die gericht zoeken op de branch waar jij je in bevindt?
Als je hier liever niet op antwoord begrijp ik het ook wel hoor, alleen als programmeur ben ik hier wel geintresseerd naar.

[ Voor 23% gewijzigd door TJHeuvel op 07-12-2011 11:48 ]

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

.Gertjan. schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:34:
[...]maar toen ik het pakket doorhad (GnuCash) is het vaak een fluitje van een cent.
Ik heb voorheen ook GnuCash gebruikt en als je het door hebt werkt het inderdaad wel. Tegenwoordig doe ik alles via moneybird. Ik moet zeggen, voor mij geen weg meer terug. Facturen, offertes, btw, alles in duidelijke termen en overzichten. Je weet gelijk de status van je offerte / factuur en terugkomende facturen kunnen automatisch worden verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

TJHeuvel schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:44:
Hoe kom je als ZZP'er eigenlijk aan klanten? Schrijf je je gewoon in bij een of andere website/bureau welke jou in contact bent, of zijn het veelal bekende of bedrijven die gericht zoeken op de branch waar jij je in bevindt?
Als je hier liever niet op antwoord begrijp ik het ook wel hoor, alleen als programmeur ben ik hier wel geintresseerd naar.
Oh daar wil ik wel op antwoorden hoor :) Ben tenslotte ook trots op wat ik doe :)

Vooral door netwerken :) Ik heb al 1,5 jaar een klant waar ik via mijn netwerk ben binnengekomen. In eerste instantie voor een klein puntje en nu kan ik daar in principe fulltime aan werken. Weer een andere klant kwam via een oud mede-student. Daarnaast pas een leuke klant gevonden via een klant :) Die kwamen elkaar tegen op een uitje en raakte in gesprek en daar kwam naar voren dat ZZP-ers misschien ook dat bedrijf konden helpen. Aan de hand daarvan een gesprek gehad met dat bedrijf en zo weer een samenwerking aangegaan. Ook mijn oud werkgever kan een bron worden voor opdrachten :)

Daarnaast kun je als je in een team met ZZP-ers werkt soms ook opdrachten via anderen scoren (als ze je kwaliteiten kunnen inschatten) en je hebt inderdaad ZZP bureau's, maar bij dat laatste wil ik even weg blijven.

Zo sprokkel je ze een beetje bij elkaar. Wel heb ik nu al geleerd dat je vaak voor iets kleins binnen kunt komen en dan de werkzaamheden kunt uitbreiden. Bij 2 van mijn klanten ben ik geraakt omdat ze problemen hadden met hun software pakket en gewoon een second opinion wilden en gewoon eens wilde sparren. Zo kun je een relatie opbouwen die in de toekomst behoorlijk vruchtbaar kan worden :) Ze waren namelijk in eerste instantie niet op zoek naar een ICT-er voor langdurige projecten omdat ze vaak al een partner in huis hebben. Daarnaast is het belangrijk om een goede vertrouwensband op te bouwen, de klanten waar ik kom voor de second opinion zijn vaak het vertrouwen in ICT en ICT-Leveranciers verloren waardoor ze ook wantrouwend richting nieuwe ICT-ers zijn.

Klein beginnen is de sleutel tot succes. Je moet in ieder geval niet naar binnen stappen met de visie: "ik ga hier een project van 50 ruggen binnentrekken en zit voor een jaar gebakken". Eerst klein beginnen, behulpzaam zijn richting de klant (snel dingen opleveren, meedenken, soms eens iets "weggeven" en heel belangrijk: lever kwaliteit en zorg dat je ook echt voor kwaliteit staat) en dan vervolgens ontstaat er een vertrouwensband welke zeer vruchtbaar kan zijn.

Het ligt ook erg aan de markt die je wilt en kunt bedienen. Ik sta "bekend" in mijn netwerk als kritisch en kundig, hierdoor kom ik vaak binnen om eens te sparren en om kritisch naar producten en andere zaken te kijken. Daarnaast kan ik vrij breed opereren, dus ik ontwikkel niet alleen, ik denk commercieel mee, maar ook bijvoorbeeld op gebied van beheer en hosting denk ik graag mee. Dan gaan je contacten toch anders dan dat je puur als programmeur een groot team gaat joinen. Vaak doet mond-tot-mond reclame het behoorlijk goed, daarom moet je een goede band met je klanten hebben. Zelf streef ik er naar dat een klant op een feestje kan zeggen: "Je zoekt nog een goede ICT-er/ontwikkelaar/consultant? Ik kan je onze ZZP-er aanraden".
Klinkt alsof ik een hoge pet van mezelf op heb, maar dat valt mee hoor. Ben normaal gesproken redelijk bescheiden hoor :)

TL;DR: Vooral netwerken is belangrijk! Daarnaast is het belangrijk om goede banden op te bouwen met klanten een collega-ZZP-ers!
GateKeaper schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:45:
[...]

Ik heb voorheen ook GnuCash gebruikt en als je het door hebt werkt het inderdaad wel. Tegenwoordig doe ik alles via moneybird. Ik moet zeggen, voor mij geen weg meer terug. Facturen, offertes, btw, alles in duidelijke termen en overzichten. Je weet gelijk de status van je offerte / factuur en terugkomende facturen kunnen automatisch worden verzonden.
Factureren doe ik nu zelf in Word. Momenteel heb ik een toolbelt met wat tools die ik gebruik voor mijn administratie:
[ul]
• GnuCash voor de boekhouding
• PayMo voor urenregistratie (die kan ook mooie reports uitdraaien)
• Word voor de facturen
• Office 365 voor opslag van facturen in sharepoint en voor de webmail

Misschien inderdaad eens kijken naar een oplossing die het combineert, maar tot nu toe werkt het redelijk goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik gebruik gewoon het boekhouding progsel van mijn pa... en geschreven in Delphi dus kan niet slecht zijn :X
Erg handig als je altijd de boekhouding deed voor pa ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

.Gertjan. schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:32:
[ul]
• GnuCash voor de boekhouding
• PayMo voor urenregistratie (die kan ook mooie reports uitdraaien)
• Word voor de facturen
• Office 365 voor opslag van facturen in sharepoint en voor de webmail

Misschien inderdaad eens kijken naar een oplossing die het combineert, maar tot nu toe werkt het redelijk goed :)
Facturen deed ik voorheen ook in word, ipv Office 365 met sharepoint sloeg ik de factuur op in dropbox voor de backup. (jaja, veiligheid, externe locatie, spionage, alu-hoedje, enzo...) Ik begon me er op een gegeven moment toch wel aan te storen dat een factuurtje typen toch nog wel wat tijd ging kosten. Klantgegevens dubbel checken, berekeningen altijd extra controleren. Tjah, excel kan dat handiger, maar in excel krijg je weer nooit _exact_ dezelfde layout als in word. Vandaar opzoek gegaan naar wat anders, wat betaalbaar is, want dat valt in het boekhoudwereldje nog niet altijd mee.

Ik ga even spelen met PayMo voor tijdregistratie :-) Tot nu toe gebruik ik daar een zelf geschreven tooltje voor. Moneybird heeft hiervoor helaas (nog) geen mogelijkheid. Thanx voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, gewoon een reporting engine gebruiken voor facturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik krijg een beetje last van Not Invented Here... Elke library die ik kan vinden voor een WebDAV-server in .NET heeft wel zo z'n mankementen. In eerste instantie doen ze het wel, maar ik moet er een CalDAV-uitbreiding op schrijven, en dat ondersteunen ze niet altijd. Die uitbreiding zorgt namelijk voor wat extra elementen in de request- en response-XML, en soms ook andere HTTP-headers.

Had ik er eindelijk eentje gevonden die er OO-technisch gezien redelijk uitzag, aardig aan de praat gekregen, en dan update ik een afspraak in m'n agenda... klapt die server eruit. Staat er een dikke //TODO bij de If-None-Match-header bij de PUT-handler, waardoor 'ie niet doorheeft dat het een update op een bestaand bestand moet zijn.

Ik heb nu dus zin om een nieuw project te starten, de nuttige code uit diverse libraries te lenen en een wèl werkende variant te schrijven, omdat ik om hetgeen ik wil aan de praat te krijgen die libraries toch al zelf zou moeten aanpassen.

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 07-12-2011 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

GateKeaper schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:24:
[...]

Facturen deed ik voorheen ook in word, ipv Office 365 met sharepoint sloeg ik de factuur op in dropbox voor de backup. (jaja, veiligheid, externe locatie, spionage, alu-hoedje, enzo...) Ik begon me er op een gegeven moment toch wel aan te storen dat een factuurtje typen toch nog wel wat tijd ging kosten. Klantgegevens dubbel checken, berekeningen altijd extra controleren. Tjah, excel kan dat handiger, maar in excel krijg je weer nooit _exact_ dezelfde layout als in word. Vandaar opzoek gegaan naar wat anders, wat betaalbaar is, want dat valt in het boekhoudwereldje nog niet altijd mee.
Ik neem meestal de bedragen over uit GnuCash, die kloppen als het goed is. Soms reken ik nog wat na. Op zich heb ik niet zo heel veel facturen die ik moet versturen en het wordt routine werk. GnuCash kan schijnbaar ook facturen genereren, maar ik wil het graag op mijn template. Uitzoeken hoe je dat allemaal voor elkaar krijgt kost teveel tijd dus doen we het maar met de hand.

Wel heb ik ooit bij de btw 2 getallen omgedraaid, dat was wel wat minder, want ik kreeg mijn BTW aangifte niet meer mooi rond :(
Ik ga even spelen met PayMo voor tijdregistratie :-) Tot nu toe gebruik ik daar een zelf geschreven tooltje voor. Moneybird heeft hiervoor helaas (nog) geen mogelijkheid. Thanx voor de tip :)
You are welcome :) Heb zelf behoorlijk moeten zoeken, had een aantal anderen geprobeerd, maar die schoten tekort op gebied van rapportage of stonden je niet toe om taken aan een klant te hangen wat best lastig is als je losse projecten doet voor klanten. Dan zou je voor ieder project een nieuwe klant moeten aanmaken. PayMo sluit mooi aan op mijn wensen is is ook nog customizable en oogt gewoon lekker fris en volgens mij zijn ze nog steeds actief aan het uitbreiden (ook voor de gratis accounts).

Daarnaast zaten veel toch hard te pushen richting betaalde accounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Waarom moet je CalDAV-server in .NET geschreven zijn dan?
Als het kan zou ik gewoon die Python oplossing van Apple gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het wordt een uitbreiding op een bestaand systeem, geschreven in .NET, dat zijn afspraken uit diverse bronnen haalt (database, file). Er zijn oplossingen in andere talen, maar die zijn toch iets lastiger te integreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Aah, okay, omdat de Python variant de beste implementatie van CalDAV is tot nu toe.
Ach je kan iig de test data en test suites overnemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
.Gertjan. schreef op woensdag 07 december 2011 @ 09:01:
[...]

Zodra je in hun ogen "hinder" veroorzaakt knijpen ze je gewoon af. Dit komt natuurlijk meer voor bij de goedkope hosters, maar als je een instap server neemt en het wordt druk gaan ze je toch echt wel proberen naar een duurder pakket te pushen.
Mja, dat is dus iets dat ik uit moet zoeken. Voor de grap eens MySQL erop stresstesten, kijken wat hij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
.Gertjan. schreef op woensdag 07 december 2011 @ 09:01:
[...]

Maar het afknijpen van de server (bijvoorbeeld minder bandbreedte of CPU power) is nog altijd te verkiezen boven een hoster die je gewoon even afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Remus schreef op woensdag 07 december 2011 @ 17:22:
[...]

Maar het afknijpen van de server (bijvoorbeeld minder bandbreedte of CPU power) is nog altijd te verkiezen boven een hoster die je gewoon even afsluit.
Helemaal afsluiten zou voor mij inderdaad ook een showstopper zijn. Zou in een dergelijk geval goed de voorwaarden doornemen en dreigen met stappen. Je neemt tenslotte een dienst af, ze mogen die niet zomaar stopzetten. Knijpen is vaak iets wat begrijpelijk is bij Fair Use Policies als je deze overtreedt, maar volledig afsluiten :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Remus schreef op woensdag 07 december 2011 @ 17:22:
[...]

Of 24 uur, zoals in dit geval :+.

Vanavond eens geprobeerd PHP + Nginx + MySQL op te zetten. Stresstesten leverde geen probleem op, nginx PHP laten renderen wel. Dat krijg je als je tutorials probeert te volgen zonder er echt verstand van te hebben :p. Later nog maar eens een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Rustig hier...

Ik kwam vanmorgen op het werk met de instelling: "Zo eventjes een build maken van onze SP2007 oplossing, en dan verder met de rest".... Guess what... Het builden werkt prima, echter gaat het packagen mis :(

Ik haat VseWSS :(

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Grrrrr.... Word zo ontiegelijk moe van software/apparaten die niet logisch zijn en verdommen te doen wat je ze vraagt :(

Wilde zojuist even de HTC HD2 van het vrouwtje koppelen aan het bluetooth systeem van mijn auto (gebruik hem nu toch niet). Een kwartier zitten kloten zonder succes. Kan op dat schitterende Windows Mobile geen optie vinden om de telefoon zichtbaar te maken voor andere apparaten. Normaal is het niet zo heel erg, maar mijn auto wil zelf de pairing opzetten en moet dus de telefoon zien. :'( Haar oude telefoon (samsun sgh-900, dus behoorlijk primitief) heeft gewoon een optie in het instellingen menu zitten om je telefoon zichtbaar te maken, maar die HTC heeft het een beetje weggeduwd. Mijn Wildfire is ook vrij simpel daarin, maar waarom moet die HD2 zo achterlijk doen. Er is wel een "extra" menu voor bluetooth dat je kunt oproepen door een paar seconden het icoontje van bluetooth ingedrukt te houden (telefoon geeft verder geen enkele indicatie dat dat een optie is), maar ook daar staat het niet :( :( :(

> En gelukt?
< -O- nope

Voelt dan toch wel een beetje als falen... :'(
Op Google lees ik al "verborgen menu"... Joepie... Leuk uitzoek projectje dus...

Zonde dat er soms zoveel tijd in dat soort domme zaken gaat zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-01-2021
.Gertjan. schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:43:
Grrrrr.... Word zo ontiegelijk moe van software/apparaten die niet logisch zijn en verdommen te doen wat je ze vraagt :(

Wilde zojuist even de HTC HD2 van het vrouwtje koppelen aan het bluetooth systeem van mijn auto (gebruik hem nu toch niet). Een kwartier zitten kloten zonder succes. Kan op dat schitterende Windows Mobile geen optie vinden om de telefoon zichtbaar te maken voor andere apparaten. Normaal is het niet zo heel erg, maar mijn auto wil zelf de pairing opzetten en moet dus de telefoon zien. :'( Haar oude telefoon (samsun sgh-900, dus behoorlijk primitief) heeft gewoon een optie in het instellingen menu zitten om je telefoon zichtbaar te maken, maar die HTC heeft het een beetje weggeduwd. Mijn Wildfire is ook vrij simpel daarin, maar waarom moet die HD2 zo achterlijk doen. Er is wel een "extra" menu voor bluetooth dat je kunt oproepen door een paar seconden het icoontje van bluetooth ingedrukt te houden (telefoon geeft verder geen enkele indicatie dat dat een optie is), maar ook daar staat het niet :( :( :(

> En gelukt?
< -O- nope

Voelt dan toch wel een beetje als falen... :'(
Op Google lees ik al "verborgen menu"... Joepie... Leuk uitzoek projectje dus...

Zonde dat er soms zoveel tijd in dat soort domme zaken gaat zitten...
http://community.htc.com/...one/f/90/p/1459/4597.aspx

Lijkt niet moeilijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Hehe, die stond inmiddels al open hier na een google opdrachtje :P
Maar het is toch belachelijk dat het een community artikel is? Dat betekent dat de handleiding en de HTC data daarover gewoon gruwelijk tekort schiet. Ik wil gewoon die telefoon pakken, naar de auto lopen en pairen. Heb de laatste jaren diverse telefoons versleten en nog nooit last gehad dat bluetooth slecht is in te stellen.

De quote
However, it does not give all the information you need because the HD2 also needs to be discovered by the other device! These settings are somewhat buried and not that easy to find. Here is how to do it
spreekt eigenlijk al boekdelen.

In de auto even snel proberen te googlen, maar zo'n schermpje is daar niet echt optimaal voor, dus moesten we onverrichte zaken weer terug naar binnen. Ah well, vanmiddag maar weer eens kijken :)

Nu maar weer verder met bugfixen in outsourced code :'( Kwam er achter dat een hoop javascript elementen op ID zoekt, aangezien alles (werkelijk alles) runat=server is staan er dus prachtige ID's in de javascripts. Nu hebben we recentelijk wat Masterpages opgeschoond (die waren echt een gruwelijke puinzooi geworden) en wat placeholders aangepast en toegevoegd en nu dondert natuurlijk de hele handel om |:(

Word vandaag dus alle document.getElementById("schitterendelangeiddoordeservergegenereerd") vervangen voor goede calls. Denk dat ik maar met classes ga werken en jQuery erin slinger. jQuery hebben we voor iets anders moeten introduceren, dus waarom zou ik dan niet de jQuery code gebruiken voor elementen zoeken. Sowieso geeft de site out-of-the-box bij openen al een hele rits met javascript meldingen. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Iemand enig idee hoe je meerdere versies van Chrome naast elkaar kan installeren :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Priet

To boldly do what no one has..

De standaard Nederlandse vertaling van Zend_Validate is om te :'(

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

alienfruit schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:20:
Iemand enig idee hoe je meerdere versies van Chrome naast elkaar kan installeren :|
De canary build (alpha) en gewone moeten naast elkaar kunnen geloof ik....

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Zucht... Als ik zo naar de code kijk krijg ik ineens dit idee
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Pb6GdFr-0bE&feature=related]

Laten we mouseovers/mouseouts voor ieder scherm in hun eigen javascript afhandelen, copypasten we de hele zooi en veranderen we overal de ID's. :'( Ieder scherm met een tabel waarop een mouseover zit bevat zijn eigen plak javascript om het af te handelen. Samen met de schitterende mislukking wat ID's betreft kan ik het dus op tig plekken aanpassen -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, ik wil een oudere versie van Chrome installeren om te kijken of deze render artefact aan mij ligt of aan de browser :)
Pagina: 1 ... 24 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.