De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 123 ... 267 Laatste
Acties:
  • 1.001.465 views

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-04 11:06
Snake schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 07:43:
Verdikke, ofwel heeft mijn buurman hier op het werk mij aangestoken, ofwel is slapen met airco aan niet goed... Ogen, keel en oren doen zeer! GRRRR
Of een combi :P?

Nothing to see here!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Kan ook. Alles doet pijn. Ach ja, nog weekje en ik zit in de USA! Vakantie :D

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:24

alienfruit

the alien you never expected

Airco's zijn een bitch :P

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 10:53
Ik heb de airco alvast weer preventief aangezet.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik kan er niet zonder, ik was 'm alleen vergeten op low te zetten van de nacht...

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• alienfruit

alienfruit

Zulk warm weer bij jullie dan? Het is echt prutweer. Echt een vreselijke zomer tot nu toe. Gelukkig vallen de meeste mooie dagen wel in het weekend... Volgens mij is het twee dagen mooi weer en dan minstens een week regen :X

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Er valt hier ook regelmatig regen, vooral gisteravond was het 'feest', maar het is wel benauwd warm. Voorspelling voor vandaag is geloof ik 25 graden.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Lekker benauwd inderdaad.

En leuke hands-on tutorial voor wie git nog niet begreep: dit legt de basale commando's en werking uit. :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Snake schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 08:25:
Ehm, je weet dat de A in USA staat voor Airco? :P Fijne vakantie >:)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

BtM909 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:29:
[...]

Ehm, je weet dat de A in USA staat voor Airco? :P Fijne vakantie >:)
Ik dacht dat de A stond voor Assholes.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• OkkE

OkkE

Us Self-centered Assholes, toch? :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:37
LOL

Airco kan echt wel handig zijn, zeker als je onder een dak van zwarte pannen zit dat zuid georiënteerd is -_-

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Airco is handig voor geirriteerde neusholtes. Echte mannen doorstaan de warmte.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Rutix
kenneth schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:45:
Airco is handig voor geirriteerde neusholtes. Echte mannen doorstaan de warmte.
Nee. Echte mannen zijn slim en stellen de airco goed in zodat je niet ziek word en niet warm hebt ;).

Nothing to see here!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:22
Snake schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 08:25:
Het was hier anders net weer voor sommige delen van de USA. Strakblauwe lucht en ontiegelijk warm waardoor je automatisch gaat zweten als je alleen al even naar buiten loopt.

En nee, het heeft hier ook niet geregend gisteravond of vannacht :(
wsitedesign schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:45:
LOL
Airco kan echt wel handig zijn, zeker als je onder een dak van zwarte pannen zit dat zuid georiënteerd is -_-
Waar ik slaap is dat inderdaad. Zo'n 12 M2 aan dakpan vol op het zuiden. Maar een echte Tweaker die niet zo veel geld heeft spant een wit laken tussen latten en hangt die over het dak. Of alleen aluminiumfolie over het raam spannen, helpt ook al (uit ervaring) enorm :)

• azerty
marcop23 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:50:
Waar ik slaap is dat inderdaad. Zo'n 12 M2 aan dakpan vol op het zuiden. Maar een echte Tweaker die niet zo veel geld heeft spant een wit laken tussen latten en hangt die over het dak. Of alleen aluminiumfolie over het raam spannen, helpt ook al (uit ervaring) enorm :)
In zoverre een wit laken helpt als het om de paar uur een buitje doet :p

heb gelukkig wel een rolluik zitten dat ik voor men velux kan neerlaten, helpt (mits op tijd neerlaten) toch ook al wat :)

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Rutix schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:49:
[...]

Nee. Echte mannen zijn slim en stellen de airco goed in zodat je niet ziek word en niet warm hebt ;).
Hoe doe je dat? Puur de temperatuur? Of kan je nog iets anders instellen. Ik zet hem namelijk nooit aan (balkondeuren ftw) maar mijn collega's (met voorouders uit Groenland oid) doen dat.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:22
wsitedesign schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:54:
[...]

In zoverre een wit laken helpt als het om de paar uur een buitje doet :p

heb gelukkig wel een rolluik zitten dat ik voor men velux kan neerlaten, helpt (mits op tijd neerlaten) toch ook al wat :)
Waarom niet? Als hij nat wordt is hij nat, en als de zon dan weer gaat schijnen wordt hij weer droog. Problem?

Tenzij je uiteraard een laken hebt die niet zo sterk is en gaat scheuren omdat hij zijn eigen gewicht niet meer kan dragen.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-05 16:33

TheNephilim

Wtfuzzle

Gewoon, benieuwd of er meer mensen naar luisteren :D
farlane schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 19:03:
[...]

Wat langharig tuig dat Metallica covers op cello's pielt toch?
Yup, die ja :P
P-Storm schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 19:07:
[...]

Daar zijn ze mee bekend geworden, hun nieuwe albums zijn geen covers meer. Wel vermakelijk om naar te luisteren.
Inderdaad! Hun eigen repertoire is vreselijk sterk, vooral nummers als Quutamo zijn ontzettend goed. Er zit veel 'in' hun muziek, het is complex en dat vind ik juist zo mooi.

Heb ze eens live gezien, zeker de moeite waard, al speelden ze nog erg veel covers terwijl ik hun eigen nummers beter vind.

• Rutix
kenneth schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:56:
[...]

Hoe doe je dat? Puur de temperatuur? Of kan je nog iets anders instellen. Ik zet hem namelijk nooit aan (balkondeuren ftw) maar mijn collega's (met voorouders uit Groenland oid) doen dat.
Ja gewoon de goede balans vinden. Ik had eerst altijd de airco te laag staan waardoor ik het wel niet warm had maar wel elke keer snotter snotter :P. Heb toen de balans opgezocht van temperatuur/niet snotteren. Verschilt jammer genoeg wel per persoon :D

Nothing to see here!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hier staat de airco op 23 graden XD Gisteren stond ie uit, maar toen was er ook niks te beginnen aan het einde van de dag.

• OkkE

OkkE

Hier is het altijd wat lastig; een paar (waar onder ik) hebben het snel warm en willen de airco (zachtjes) aan, de andere willen de airco liever niet aan omdat het dan te koud wordt; of de temperatuur moet zo hoog dat heel de airco geen zin heeft... Gelukkig valt het tot nu toe vandaag mee met de warmte.
kenneth schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 10:30:
[...]

De temperatuur is het probleem niet, de droge lucht wel. Keelpijn, droge ogen en hoofdpijn. Is dat bij alle airco's zo of kan je daar iets aan instellen?
Ik heb er niet zo veel verstand van, maar volgens mij zijn er grofweg twee opties:

Airco — maakt de lucht koel en droog; zorgt bij veel mensen voor "problemen".
Climate Controle — regelt de temperatuur, luchtvochtigheid, etc.; zorgt bijna nooit voor "problemen".

De tweede is alleen een stuk duurder en daar door minder gebruikt, maar maakt de ruimte wel een stuk aangenamer.

[ Voor 52% gewijzigd door OkkE op 05-07-2012 10:34 ]

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Rutix schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 10:17:
[...]

Ja gewoon de goede balans vinden. Ik had eerst altijd de airco te laag staan waardoor ik het wel niet warm had maar wel elke keer snotter snotter :P. Heb toen de balans opgezocht van temperatuur/niet snotteren. Verschilt jammer genoeg wel per persoon :D
De temperatuur is het probleem niet, de droge lucht wel. Keelpijn, droge ogen en hoofdpijn. Is dat bij alle airco's zo of kan je daar iets aan instellen?

• Korben

Korben

() => {};

[...]

Ja, het probleem verdwijnt als je die grote schakelaar met I en O op O zet. :+

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Rutix
[...]

Als je een goede airco hebt dan heeft die vaak ook een vochtigheidsregelaar wat helpt tegen de droge lucht. Je zult altijd wel iets drogere lucht houden omdat een airco nou eenmaal drogere lucht uitblaast ;). Meer weet ik ook niet want heb me er niet heel diep in verdiept :).

Nothing to see here!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

[...]

De temperatuur is het probleem niet, de droge lucht wel.
Vergeet de luchtstroom over je hoofd en het geluid dat het ding maakt niet. ;( :P

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-05 17:45
United miStakes of America toch?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Doe mij maar United Steaks of Argentina.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 00:48

ZaZ

Tweakers abonnee

Bezig met een geek projectje...
Wij doen veel onderhoud op de servers van klanten en elke klant heeft weer een eigen manier van inloggen middels een VPN of iets dergelijks.
Om een soort eenheid te creëren zet ik altijd per klant een proxy computer op die middels een SSH tunnel de boel deelt in ons netwerk.
Heeft ook als voordeel dat je dan, zoals vaak het geval is, niet je internet connectie kwijt bent als je bijv effe in de database van een klant moet kijken. En je hoeft je geen zorgen te maken over steeds opnieuw inloggen enzo.

Nu heeft een klant een nieuwe manier van inloggen met een RSA token. Dus hup, token en webcam in beugeltje geprutst en een stukkie software geschreven die foto maakt en de 7-segment nummers interpreteert.
Dan met wat web automation inloggen en de tunnel opzetten en middels een ping kijken of de verbinding nog levend is en anders weer opnieuw uitvoeren.

Lijkt allemaal al redelijk te werken. Dit soort dingetjes tussendoor doen blijft leuk.

Lekker op de bank

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 23:19
Token moet je toch ook altijd een knopje indrukken voor de nieuwe key? Hoe heb je dat gedaan dan?

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:28
Die standaard RSA tokens hebben geen knopje, springt automatish door naar het volgende nummer

• azerty
CodeCaster schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 10:49:
[...]

Vergeet de luchtstroom over je hoofd en het geluid dat het ding maakt niet. ;( :P
Dat hangt er ook van af welk systeem je hebt ;)

Wij hebben thuis een volledig systeem hangen, waar we buiten een bak hebben hangen en de buizen tot in de kamers lopen. Zo'n systeem hoor je toch niet hoor imho... Als je een losse unit hebt staan in je kamer daarentegen kan ik de redenering wel volgen ^^

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-05 14:47
Airco heb ik hier gelukkig niet nodig, echt heel warm wordt het in dit oude pand niet. Dat is dan ook direct weer het nadeel: er komt nooit zon binnen en in de winter kan je stoken als een malle.
Nu maar eventjes koffiebonen malen <3

• alienfruit

alienfruit

Volgens mij hebben jullie in Nederland mooi weer... want hier is het zwaar bewolkt met regen enzo :+

• ZpAz
  • Laatst online: 10:57
Hier gaat het volgens mij vandaag ook regenen, althans volgens het weer. Maar nu nog mooi weer idd. @Groningen

[ Voor 8% gewijzigd door ZpAz op 05-07-2012 11:52 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Intru
ZpAz schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 11:52:
Hier gaat het volgens mij vandaag ook regenen, althans volgens het weer. Maar nu nog mooi weer idd. @Groningen
M'n weer-app is al tijden depressief (het zou gisteren onweren enzo), maar tot nu toe niks van gemerkt. Ook @Groningen

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

wsitedesign schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 11:16:
[...]

Dat hangt er ook van af welk systeem je hebt ;)

Wij hebben thuis een volledig systeem hangen, waar we buiten een bak hebben hangen en de buizen tot in de kamers lopen. Zo'n systeem hoor je toch niet hoor imho... Als je een losse unit hebt staan in je kamer daarentegen kan ik de redenering wel volgen ^^
Zo'n ding:
Afbeeldingslocatie: http://aircohp.nl/beeld/airco/plafondUnit.png

Het zoemt, trilt, rammelt en blaast en krijgt daarmee de temperatuur van 30 naar 25 graden. Dan is het wel uit te houden. :+

• Phoenix1337
Hier hangt een splitunit maar die trilt ook (ja soms ook door de bass :p).

• OkkE

OkkE

alienfruit schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 11:50:
Volgens mij hebben jullie in Nederland mooi weer... want hier is het zwaar bewolkt met regen enzo :+
Mooi weer? Vandaar dat ik net behoorlijk nat ben geregend. :/

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:05

Rhapsody

In Metal We Trust

Hier vallen de mussen nog van het dak hoor ;-) (Amersfoort)

🇪🇺 pro Europa!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:12
OkkE schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 12:27:
[...]

Mooi weer? Vandaar dat ik net behoorlijk nat ben geregend. :/
Hier in het Noorden is het nog steeds 24° C.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

• azerty
CodeCaster schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 12:09:
[...]

Zo'n ding:
[afbeelding]

Het zoemt, trilt, rammelt en blaast en krijgt daarmee de temperatuur van 30 naar 25 graden. Dan is het wel uit te houden. :+
Ik heb er 2 van deze:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/G1LD

1tje boven mijn deur, blaast koude lucht binnen, andere boven mijn bed zuigt warme lucht op... De bak staat buiten, dus op evt. het horen van de luchtstroom na geluidsloos :D

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 10:43
Wachtwoorden die volledig random zijn en 'maar' maximaal 24 karakters lang? Het probleem met dergelijke wachtwoorden is dat men ze nooit gaat onthouden en ze opschrijft..

Hij is al ontzéttend vaak langs gekomen, maar: CorrectHorseBatteryStaple

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 15:07
Hier in Hardenberg (Overijssel) is het 27°C. Moest net even in de auto zitten stond al de hele dag in de zon, gadverdamme!

Nu gelukkig weer op kantoor (airco) :-).

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

wsitedesign schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 12:57:
1tje boven mijn deur, blaast koude lucht binnen, andere boven mijn bed zuigt warme lucht op... De bak staat buiten, dus op evt. het horen van de luchtstroom na geluidsloos :D
Ah, das wel een ideaal systeem! :D
SoaDmaggot schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:02:
[...]

Wachtwoorden die volledig random zijn en 'maar' maximaal 24 karakters lang? Het probleem met dergelijke wachtwoorden is dat men ze nooit gaat onthouden en ze opschrijft..

Hij is al ontzéttend vaak langs gekomen, maar: CorrectHorseBatteryStaple
Weet ik, maar als we websites (in Wordpress) opleveren voor klanten krijgen ze van ons een admin account met een wachtwoord van 16 karakters. Dat ze die daarna wijzigen is prima, maar dan is het in ieder geval niet onze verantwoordelijkheid.

Het is ondoenlijk om voor alle klanten sterke wachtwoorden te gaan 'verzinnen'.

[ Voor 18% gewijzigd door TheNephilim op 05-07-2012 13:06 ]

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb deze:

Afbeeldingslocatie: https://ccbxqq.sn2.livefilestore.com/y1msEaio316JKqQVd6T_e-Om59vnPxjN3ZLCmsouB6k9ILbpoOTDpR_3_4nod3AqmbzTknR2OJjJM0UKIIT81FpPM30p0Qjc19JHDLIHu3RMfY/WP_000120.jpg?psid=1

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 05-07-2012 13:11 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Korben

Korben

() => {};

TheNephilim schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:05:
[...]

Het is ondoenlijk om voor alle klanten sterke wachtwoorden te gaan 'verzinnen'.
Hoezo verzinnen? http://passphra.se/
Een type 403 airco? :+

[ Voor 41% gewijzigd door Korben op 05-07-2012 13:11 ]

• Rutix
hoezo moet ik inloggen om die afbeelding te kunnen zien O.o

Nothing to see here!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Rutix schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:11:
[...]

hoezo moet ik inloggen om die afbeelding te kunnen zien O.o
Omdat Skydrive een stuk kutsoftware is.

Request je een public link, dan krijg je een link naar de html pagina waar de foto inzit. Prima, right click -> view original, heb je een directe link naar het plaatje. Maar die link is er dan blijkbaar weer eentje waar extra rechten voor nodig zijn. Je moet dus eerst uitloggen / incognito tab openen, html link bezoeken, view original, die link copypasten |:(

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 05-07-2012 13:14 ]

• alienfruit

alienfruit

Ik wordt toch altijd zo moe van broncode lezen om vervolgens een bug te kunnen fiksen. Ik ben nu al dood op :(

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je fixt liever bugs zonder broncode te lezen? 8)7

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-05 20:46

Hoogie2004

Whohooooo

.oisyn schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:15:
Natuurlijk, want dan was het foute configuratie :) (en meestal niet mijn probleem) :+

My iRacing profile | Strava

• Janoz
  • Laatst online: 11:04

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

ZpAz schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 11:52:
Nog steeds droog hier in Groningen. Gelukkig zit mijn kantoor in de schaduw van het hogere deel waardoor het, ondanks dat we net onder het platte dak zitten, goed uit te houden is.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Korben

Korben

() => {};

Hoogie2004 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:16:
[...]

Natuurlijk, want dan was het foute configuratie :) (en meestal niet mijn probleem) :+
Of gewoon ultieme ninja black-belt bug fixing. :P Free your mind, young grasshopper, and you shall be able to feel all code around you, even when you can't see it.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 12:28
Doe ik altijd 8)
Code lezen is voor sukkels. Gewoon de bug vermijden met een smerige hack.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• OkkE

OkkE

Gamebuster schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:39:
[...]

Doe ik altijd 8)
Code lezen is voor sukkels. Gewoon de bug vermijden met een smerige hack.
Of zo...

Status: Closed
Reason: Could not reproduce.

:+

• Gamebuster
OkkE schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:41:
[...]
Of zo...
of "It's not a bug, it's a feature"

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-05 16:06

Haan

dotnetter

Mijn favoriete is: het is geen bug, het is nooit geïmplementeerd in de code :+

Kater? Eerst water, de rest komt later

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 10:25
Het is geen bug, het is een case die niet gecovered is in de unit, integratie, functionele of performancetests :+.

• Gamebuster
YopY schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 14:03:
Het is geen bug, het is een case die niet gecovered is in de unit, integratie, functionele of performancetests :+.
Tests? Daar heb je gebruikers voor.

• Phoenix1337
Vanavond eens een lekkere madame jeanette sambal maken. 1 ding is zeker en dat is dat t scherp zal worden :p

• RayNbow
  • Laatst online: 09:18

RayNbow

Kirika <3

*O* Fixed point combinators *O*

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Intru
Janoz schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:18:
[...]

Nog steeds droog hier in Groningen. Gelukkig zit mijn kantoor in de schaduw van het hogere deel waardoor het, ondanks dat we net onder het platte dak zitten, goed uit te houden is.
Nog best wat Groningers hier in de koffiehoek. Het is hier (met beide deuren naar het binnenplaatsje open) ondertussen 22 graden binnen, nog goed te doen dus.

• InZane
  • Laatst online: 16-05 21:29
OkkE schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:41:
[...]

Of zo...

:+
Nee joh:

Reason: As designed.

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-05 12:38
InZane schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 14:39:
[...]

Nee joh:

Die Reason: Could not reproduce, mag natuurlijk enkel gebruikt worden door de programmeurs zonder partner van het andere geslacht :+

• Korben

Korben

() => {};

InZane schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 14:39:
[...]

Nee joh:

Wij hebben een veel leukere status.

Status: Resolved (Won't Fix)

Afbeeldingslocatie: http://24.media.tumblr.com/tumblr_m6exqt4Tvk1qg8sk0o2_r1_400.jpg

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Het onweert hier echt monstr hard, heb de airco maar uitgezet :+ En er komt een enorme hoeveelheid water naar beneden. Het was hier net nog zonnig.

[ Voor 39% gewijzigd door TheNephilim op 05-07-2012 14:56 ]

• alienfruit

alienfruit

Nou ja, niet door eerst heel het framework uit te pluizen om uit te vinden. Hoe iets nou precies werkt. Om er na 6 uur achter te komen dat je dus een functie naam had bedacht die al reeds ergens anders in het framework wordt gebruikt...

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-05 04:00

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Groningen hier oook :P
Net 2 uur weggeweest om boeken weg te brengen, en nog steeds zonnig. Alhoewel, het wordt langzaamaan bewolkt

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Korben schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 14:48:
[...]

Wij hebben een veel leukere status.

Status: Resolved (Won't Fix)

[afbeelding]
Mijn verzoek om Status: Resolved (Works On My Machine) in te voeren is afgewezen ;(

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GTr9y.jpg

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Argh, validatie met reflection en attributes is tot daar aan toe, maar als geneste controls (bijvoorbeeld op een panel) gewoon genegeerd worden behalve als dat panel de focus heeft... 8)7

Koffietijd. :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 05-07-2012 15:59 ]

• Alex)
  • Laatst online: 12-12-2025
Handig. De hele dag via VPN werken, om 17:15 op "Disconnect" drukken, en dan ineens in de statusbalk van Outlook zien verschijnen: "This folder was last updated at 14:18." De hele tijd stond er "All folders are up to date" -- niet dus :/

Ik vond het al zo stil. :')

[ Voor 14% gewijzigd door Alex) op 05-07-2012 17:34 ]

We are shaping the future

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

En jij ziet jezelf wel veertig van dat soort passwords onthouden?

Verwijderd

Lukt in ieder geval makkelijkers dan BFfb@*#4420HFURwe93__

• Soultaker
  • Laatst online: 15-05 06:45
eamelink schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:44:
En jij ziet jezelf wel veertig van dat soort passwords onthouden?
Dat is relatief gezien nog steeds beter dan 40 voldoende-random "korte" wachtwoorden onthouden.

Electrum gebruikt een soortgelijk systeem om een 128-bit master key te coderen. Bijvoorbeeld, de volgende twee strings zijn uitwisselbaar:
738aca5d8c2994a5fbf1c393f1ef9e26

"pride sting mean toss dark crave save patience ceiling soothe revenge dragon"
Zelf weten, maar ik probeer liever de onderste regel uit m'n hoofd te leren dan de bovenste.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:33

Dido

heforshe

mmmm, als het een beetje meezit kan ik binnekort ook eindelijk eens meegenieten van het geblaat over linq, reflection, lambda expressions, delegates en andere nieuwlichterij :)

Wel bekruipt me het rare gevoel dat sommigen het leuk vinden om extreem moeilijk te doen over sommige van die dingen. Pagina's uitleg, voorbeelden, documentatie gelezen waar nauwelijks een touw aan vast te knopen is, blijkt een delegate gewoon een pointer naar een function te zijn. Een soort interrupt vector dus, zeg dat dan gewoon :D

Wat betekent mijn avatar?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:35
Dido schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:54:
[...]
Wel bekruipt me het rare gevoel dat sommigen het leuk vinden om extreem moeilijk te doen over sommige van die dingen. Pagina's uitleg, voorbeelden, documentatie gelezen waar nauwelijks een touw aan vast te knopen is, blijkt een delegate gewoon een pointer naar een function te zijn. Een soort interrupt vector dus, zeg dat dan gewoon :D
Ik vind de msdn pagina vrij concreet en to the point hoor.
Delegates have the following properties:
  • Delegates are like C++ function pointers but are type safe.
  • Delegates allow methods to be passed as parameters.
  • Delegates can be used to define callback methods.
  • Delegates can be chained together; for example, multiple methods can be called on a single event.
  • Methods do not have to match the delegate signature exactly. For more information, see Using Variance in Delegates (C# and Visual Basic).

• Dido

Dido

heforshe

Klopt ook wel :)
Maar in het voor de welwillende amateur soms vrij ondoordringbare donkerebomenbos van een internet vol al dan niet correcte documentatie is het soms verdomd lastig om die concrete to-the point dingen te vinden. Ze zijn vaak ook een stuk onopvallender dan de rest :)
Maar goed, ik ben in een tijd van enkele dagen een half woordenboek aan kreten aan het opvullen, en dat is an sich al een heel verhelderende ervaring.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Voor de mensen met hosting bij FOXXL: ik zag ineens in m'n spam folder van gmail een e-mail dat hun Plesk is gehackt en de wachtwoorden zijn uitgelekt. Of ik even alles wil veranderen. |:(

Het is zeer zeldzaam dat ik in m'n spam folder kijk, gelukkig deze keer wel :P

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-05 16:15

StM

Naar mijn mening kan je als je echt een nieuw platform vanuit het niks wilt leren toch nog altijd als beste een goed boek kopen. Ook al lees je alleen delen, je kan veel makkelijker net die paar essentiële dingen opzoeken die je anders enorm veel frustratie op gaan leveren.

• Dido

Dido

heforshe

Die boeken heb ik :) En De eerste paar kilo ben ik dus in drie dagen doorheen geramd. Planning is ongeveer 1 kilo per dag, maar daar zit ik de eerste dagen gemiddeld aardig boven :)

Moet ik voor de duidelijkheid wel toevoegen dat ik dat doe onder 1-op-1 begeleiding van een ervaren Indiaan, and dat ik de rest van de dag weinig anders te doen heb dan eten, slapen, rukken en binnen zitten (omdat het buiten 35+ graden is en het overwegend plenst van de regen (en dan bedoel ik niet dat mietjesgedoe wat we in Nederland onder harde regen verstaan. Dit is meer het soort regen dat het zondvloedverhaal geinspireerd kan hebben :D ).

Vanaf volgende week alleen nog wel even bewijzen dat ik ook echt wat opsteek door wat examens te doen :+

• StM

StM

Oef... :P .NET even leren is toch wel een beetje erg veel (hoewel ik het ook in 2 dagen op voldoende niveau heb gebracht om toendertijd even een noodzakelijke (winforms) app te bouwen, maar goed wel met best veel Java ervaring) Maar examen er in doen had ik toen niet moeten doen.

[ Voor 102% gewijzigd door StM op 05-07-2012 21:55 ]

• Dido

Dido

heforshe

StM schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 21:53:
Oef... :P .NET even leren is toch wel een beetje erg veel (hoewel ik het ook in 2 dagen op voldoende niveau heb gebracht om toendertijd even een noodzakelijke (winforms) app te bouwen, maar goed wel met best veel Java ervaring) Maar examen er in doen had ik toen niet moeten doen.
Ik begin niet helemaal van 0. Doel is wel om in een paar weken van niet echt ver boven nul naar MCPD Web developer 4.0 te gaan. En ja, dat moet kunnen volgens de locals hier.
Maar dan moet je inderdaad niet te veel andere zaken ernaast doen :D

Enige waar ik tegenop zie is dat er na terugkomst eerst nog een project gepland is waar ik met de huidige tools zal moeten werken (en die stammen helaas uit het stenen tijdperk). De wetenschap dat het allemaal zoveel simpeler, sneller en goedkoper kan zal niet echt motiverend werken. Het idee dat ik daarna mogelijk aan een gloednieuw prestigieus R&D project kan gaan werken daarentegen...

Verwijderd

Dido schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 21:50:
Die boeken heb ik :) En De eerste paar kilo ben ik dus in drie dagen doorheen geramd. Planning is ongeveer 1 kilo per dag, maar daar zit ik de eerste dagen gemiddeld aardig boven :)

Moet ik voor de duidelijkheid wel toevoegen dat ik dat doe onder 1-op-1 begeleiding van een ervaren Indiaan, and dat ik de rest van de dag weinig anders te doen heb dan eten, slapen, rukken en binnen zitten (omdat het buiten 35+ graden is en het overwegend plenst van de regen (en dan bedoel ik niet dat mietjesgedoe wat we in Nederland onder harde regen verstaan. Dit is meer het soort regen dat het zondvloedverhaal geinspireerd kan hebben :D ).

Vanaf volgende week alleen nog wel even bewijzen dat ik ook echt wat opsteek door wat examens te doen :+
C# in a nutshell! Echt een aanrader! En daarna C# in depth van Jon Skeet. That's all you need op het vlak van de taal an-sich :)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:35
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:00:
[...] C# in a nutshell! Echt een aanrader! En daarna C# in depth van Jon Skeet. That's all you need op het vlak van de taal an-sich :)
En Essential C#4.0...

• Dido

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:00:
C# in a nutshell! Echt een aanrader! En daarna C# in depth van Jon Skeet. That's all you need op het vlak van de taal an-sich :)
C# leren is slechts een detail :D
(zie hierboven). En de boeken die ik heb zijn aardig lijfig voor een nutshell, maar er groeien hier kokosnoten aan de bomen, dus het kan :D
(Ik kachel op het moment gewoon door de MS boeken heen. Ben blij met de begeleiding want al lees ik erg snel, even snel de essentiels eruit vissen en dan ook nog begrijpen is niet echt simpel in die boeken. Ik heb niet het idee dat die opgezet zijn met het idee dat ze in 1,5 doorgedraaid worden (de labs zouden al een uur moeten kosten)).

Verwijderd

Tuurlijk, maar C# in depth gaat ook behoorlijk diep in op de achterliggende materie. http://csharpindepth.com/ Niet het standaard 'dit is een object' boek (wat in a nutshell overigens ook niet is), maar kwaliteit.

De stap erna zou zoiets zijn als CLR via C#, wat, je raadt het al, nog wat dieper .NET in duikt, met behulp van C#.

• StM

StM

Ik ben atm een prototype aan het maken van een custom c# web framework waarbij we de goede punten van ZF, RoR en Asp.NET proberen te combineren tot een nieuw, extreem simpel, extreem goed performend, self hosted en sandboxed systeem wat moet gaan draaien achter nginx op mono onder linux.

Hoeveel uitdagingen voor 1 project wil je hebben. En als het goed werkt gaat het waarschijnlijk eind dit jaar / begin volgend jaar de basis van onze nieuwe tech stack worden.

Uiteraard weet ik dat het meestal aan te raden is om iets bestaands te nemen maar wij hebben een aantal hele goede redenen om deze richting op te gaan, of iig te onderzoeken.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 03:35
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:07:
Tuurlijk, maar C# in depth gaat ook behoorlijk diep in op de achterliggende materie. http://csharpindepth.com/ Niet het standaard 'dit is een object' boek (wat in a nutshell overigens ook niet is), maar kwaliteit.

De stap erna zou zoiets zijn als CLR via C#, wat, je raadt het al, nog wat dieper .NET in duikt, met behulp van C#.
Goed boek, maar iemand nog een aanradar dat nog wat dieper gaat?

• Avalaxy
Nóg dieper? :+ Qua .NET zit je volgens mij al zo'n beetje op z'n meest low-level.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:49

Sebazzz

3dp

CLR via C# is al op JIT niveau af en toe :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Rutix
StM schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 21:53:
.NET is juist heel makkelijk te leren als je al een vergelijkbare of moeilijkere taal kent ;).

Nothing to see here!

• Avalaxy
.NET wel, maar de vele frameworks niet.

• StM

StM

Als je het beperkt tot de BCL wel ja :P En zelfs dat is al behoorlijk veel.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-05 17:45
Caelorum schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 21:21:
Ik vind de msdn pagina vrij concreet en to the point hoor.
Misschien kun jij me dan uitleggen wat het fundamentele verschil is tussen een delegate en een event, en waarom het event type bestaat? En waarom een System.EventHandler ( volgens de documentatie een event zonder event data) een EventArgs parameter heeft?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-05 04:00

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Goeie devdag gehad. Veel gedaan en een goed gevoel :)
Een begin gelegd aan een volgend onderdeel, de basis werkt nu. Morgen nog even uitwerken en andere onderdelen ervan uitwerken, niet meer de basis.
Verder even heel leuk CSS gedaan :)
https://twitter.com/FWest98/status/220986246758014976
Wat vage hacks om voor webkit, gecko en ms andere afstanden ed te gebruiken. Scheelt meestal wel 3 pixels :P

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-05 21:37

Ghehe

400 pound hacker

#$1;sH@é!'A%`^ vage errors. :F
Heb effe een uurtje zitten zoeken op een error in Perl.
code:
1
Not a SCALAR reference at /usr/local/ActivePerl-5.14/lib/XML/Simple.pm line 414.

Oftewel een heel veel gebruikte module in Perl faalde over een stuk in mijn code. Aan de error had ik ook niets en in mijn code had ik enkel "get $url" vervangen door:
code:
1
$browser->get($url, 'User-Agent' => $application);

(Nieuwe policies van de API, moet je je eigen user-agent hebben ipv dat je libwww oid doorstuurt :P )

Wou bijna alles (niet dat het zoveel was :P aluwel ik al aan andere delen van mijn code had zitten sleutelen die mogelijk het probleem waren...) terugzetten om het opnieuw te proberen op een later tijdstip totdat ik ineens besefte dat ik een ander regeltje mee was vergeten te veranderen. :/

Oplossing: hetgene wat '$content = get $url' teruggeeft is meteen de content en LWP::UserAgent geeft een object van HTTP::Response terug waardoor je om aan de content te geraken gewoon $content->content moet doen.

* Ghehe gaat comfortfood zoeken in de keuken :'(

• Avalaxy
Hmm, ik probeer (voor een familielid) een Joomla installatie lokaal te draaien (database is aangemaakt, source files naar WAMP gekopieerd) maar ik krijg het maar niet werkend. Gegoogled, maar alle uitleg gaat over local -> live ipv andersom 8)7

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-10-2025
Over lambda calculus gesproken.

Weet iemand nog goeie/leesbare boeken over dit mooie beestje?'
Ik vind het namelijk erg interessant.
Pagina: 1 ... 123 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.