Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Dank, las ergens op het internet dat ik dit nog maal 52 % moest doen en daarna delen door 12.. beetje verwarrend allemaal.

In het volgend scherm moet ik 2k of meer betalen bij de verdeling, komt dit omdat de bedragen die maandelijks worden uitbetaald onjuist zijn ingevuld bij de voorlopige teruggave voor de hypotheek?

Snap niet waarom ik moet bij betalen :D Daar gaat mijn vakantiegeld

[ Voor 70% gewijzigd door Workaholic op 31-03-2012 10:11 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:26
Even een vraagje met studiekosten: Mijn vriendin heeft een e-reader aangeschaft voor het lezen van diverse studieboeken voor haar deeltijd opleiding. Vraag is of deze e-reader ook mag worden afgetrokken zoals op de manier van een laptop.

Iemand ervaring mee?

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Workaholic schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 10:09:
Dank, las ergens op het internet dat ik dit nog maal 52 % moest doen en daarna delen door 12.. beetje verwarrend allemaal.

In het volgend scherm moet ik 2k of meer betalen bij de verdeling, komt dit omdat de bedragen die maandelijks worden uitbetaald onjuist zijn ingevuld bij de voorlopige teruggave voor de hypotheek?

Snap niet waarom ik moet bij betalen :D Daar gaat mijn vakantiegeld
Rabobank verstuurt elk jaar een financieel jaaroverzicht. Kennelijk is de jouwe niet aangekomen.

Rente is vrij eenvoudig: zie gewoon de afschrijvingen van je rekening. Een premie van een kapitaalverzekering wordt apart geincasseerd.

Je aftrekpost eigen woning is:
+ betaalde hypotheekrente
+ indien van toepassing: betaalde bankkosten of administratiekosten inzake je hypotheek
+ eventueel eenmalige kosten voor de hypotheek in 2011 (afsluitprovisie, notariele akte etc)
- eigenwoningforfait (gewoon je WOZ waarde invullen, wordt vanzelf berekend)

Die 52% legt de belastingdienst er zelf overheen. Als je belastbaar inkomen 100 euro lager is, betaal je onder de streep 52 euro minder belasting. Ga zelf niet zitten puzzelen met tarieven, gebeurt allemaal achter de schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:27
Hebben jullie de aangifte kunnen versturen? Ik heb hem nu een keer of 3 proberen te versturen, maar ik krijg steeds de melding dat er een technische fout is opgetreden.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:26

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

roelieboelie schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 11:26:
Even een vraagje met studiekosten: Mijn vriendin heeft een e-reader aangeschaft voor het lezen van diverse studieboeken voor haar deeltijd opleiding. Vraag is of deze e-reader ook mag worden afgetrokken zoals op de manier van een laptop.

Iemand ervaring mee?
Zie de voorwaarden op http://www.belastingdiens...n/aftrekbare_studiekosten
Let op!

Gaat het om een duurzaam goed dat ook door mensen die deze studie of opleiding niet volgen, wordt gekocht? Bijvoorbeeld een computer of bijbehorende apparatuur? Dan komt de afschrijving van deze duurzame goederen alleen voor aftrek in aanmerking als u deze speciaal nodig hebt voor uw studie of opleiding.
Lijkt me vrij duidelijk, toch?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Valt een e-reader onder iets dat speciaal nodig is voor een studie dan? :S Als alles digitaal is, okee, maar als er ook een papieren versie van het lesmateriaal beschikbaar is lijkt me van niet, maar hoe ziet de belastingdienst dat? Kan dat niet uit die quote halen...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:26
Inderdaad vandaar dus mijn vraag over de e-reader. Zo duidelijk vind het ik helemaal niet wat op hun site staat ;). In ieder geval gewoon de e-reader ingevuld dus we zien wel wat de belastingdienst gaat vinden hier over :P.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Gaat het om een duurzaam goed dat ook door mensen die deze studie of opleiding niet volgen, wordt gekocht? Bijvoorbeeld een computer of bijbehorende apparatuur? Dan komt de afschrijving van deze duurzame goederen alleen voor aftrek in aanmerking als u deze speciaal nodig hebt voor uw studie of opleiding.
1. Een e-reader wordt ook door mensen die deze studie of opleiding niet volgen gekocht
2. Heb je deze speciaal nodig voor de studie of opleiding? Dus: als voorwaarde voor de studie of opleiding geldt dat je in het bezit bent van een e-reader?

Ik zie de ambiguïteit niet in het stuk tekst, hoor? Zoals het op hun site staat, zo ziet de Belastingdienst het, niet anders. In jullie geval ga ik er van uit dat je een e-reader niet als aftrekpost kunt gebruiken, aangezien niet voldaan wordt aan punt 2.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
Nevermind

[ Voor 93% gewijzigd door cheiron op 31-03-2012 19:29 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-09 19:08
t_captain schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 11:50:
Rente is vrij eenvoudig: zie gewoon de afschrijvingen van je rekening. Een premie van een kapitaalverzekering wordt apart geincasseerd.
Niet altijd. In mijn geval, een combinatie van bankspaarhypotheek en aflossingvrij bij de ABN Amro, wordt zowel de rente voor beide delen als de inleg in één keer afgeschreven.

Overigens kan je bij de banken vaak een jaaropgaaf vinden bij internetbankieren. De ABN Amro doet dat in ieder geval wel.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Korte vraag. In 2011 heb ik 2 werkgevers gehad. De werkgever waar ik het meest verdien verrekent arbeidskorting. De werkgever waar ik het minst verdien verrekent geen arbeidskorting. Toch moet ik nu ruim 800 euro bijlappen volgens het aangifteprogramma. Waar gaat dit elk jaar mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:12

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Gokje: je valt bijv bij werkgever 1 in schaaltje 42 procent, en ook bij werkgever 2 in schaal 42 procent. Maar tel je het samen op, dan hoor je over de top 52 procent te betalen door je inkomen. En dat wordt nu dus gecorrigeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Verzamelinkomen van bij elkaar 35k. De grens voor 52% ligt veel hoger naar mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

En je weet vrij zeker dat hierdoor komt dat je meer moet bijbetalen? Geen andere factoren die er voor kunnen zorgen dat jet moet gaan bijlappen zoals een eigen huis enz.?
Rukapul schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 10:03:
Inderdaad: tel de betaalde rente op en laat de premie van de spaarhypotheek buiten beschouwing

Overigens erg simpel te checken: doe even uitstaand hypotheekbedrag * rentepercentage (meestal zal dit kloppen in een standaardsituatie)
Ben ik dan heel dom als ik gewoon gekeken heb naar wat ik maandelijks volgens de Rabobank afdraag aan rente (staat als zodoende gespecificeerd ook) en dat maal 12?

Ik kwam volgens mij aardig in de buurt van het bedrag dat ik al kreeg :). Bij de voorlopige aangifte 2012 kwam ik er vervolgens achter dat de WOZ waarde ongeveer 16k gestegen is tov vorig jaar waardoor we ongeveer 300 euro minder op jaarbasis krijgen :) Maar dat is een ander verhaal.

[ Voor 70% gewijzigd door Notna op 01-04-2012 07:34 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xabre16v schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 23:00:
Verzamelinkomen van bij elkaar 35k. De grens voor 52% ligt veel hoger naar mijn weten.
ib/pvv over 35k:
t/m 18.628 (schijf 1) = 18.628 x 33% = 6.147
33.436 - 18.628 (schijf 2) = 14.808 x 41,95% = 6.211
35.000 - 33.436 (schijf 3) = 1.564 x 42% = 656
6.147 + 6.211 + 656 = 13.014 belasting verschuldigd.

Werkgevers houden geen rekening met elkaar:
Werkgever 1, inkomen 10.000 euro:
ib/pvv over 10k
t/m 18.628 (schijf 1) = 10.000 x 33% = 3.300

Werkgever 2, inkomen 25.000 euro:
ib/pvv over 25k
t/m 18.628 (schijf 1) = 18.628 x 33% = 6.147
25.000 - 18.628 (schijf 2) = 6.372 x 41,95% = 2.673
3.300 + 6.147 + 2.673 = 12.120 belasting betaald door werkgevers, dus te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Duidelijk verhaal. Heel erg bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 23:28
Ik ben in 2011 gewisseld van werkgever. Geen onderbreking of overlapping. Na het akkoord gaan met de voor ingevulde gegevens krijg ik de volgende melding:

"Het komt 1 of meer keren voor dat de ingevulde arbeidskorting hoger is dan het bedrag waar u recht op heeft."

Ik ben na 10 jaar gewisseld van werkgever, wel iets meer gaan verdienen maar het komt erop neer dat ik 700 moet bij betalen, wat ik voorgaande jaren nooit hoefde te doen.

Het verschil met voorgaande jaren is dat ik nu 700 moet betalen. Hoe kan dit?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Foutje van de administratie van je werkgever(s)?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb dit jaar geen brief gehad dat ik aangifte moet doen en ben er (onterecht?) vanuit gegaan dat het daarom niet voor 1 april verplicht zou zijn. Klopt dit of ga ik nu een boete krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ik zou even bellen. Je krijgt niet meteen een boete hoor. Je krijgt eerst nog een herinnering en daarna een aanmaning. Daarna krijg je pas een boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb het ondertussen wel ingediend (1 april dus) omdat ik vanochtend een gevoel kreeg dat ik ergens had gehoord dat iedereen verplicht aangifte moet doen tegenwoordig. Geen idee of dat ook zo is omdat je 'vroeger' een brief kreeg als je verplicht aangifte moest doen. Sowieso eigen schuld maar kan het niet expliciet terugvinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Coffeemonster schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 20:53:
[...]

Niet altijd. In mijn geval, een combinatie van bankspaarhypotheek en aflossingvrij bij de ABN Amro, wordt zowel de rente voor beide delen als de inleg in één keer afgeschreven.

Overigens kan je bij de banken vaak een jaaropgaaf vinden bij internetbankieren. De ABN Amro doet dat in ieder geval wel.
Dat kan inderdaad bij sommige banken het geval zijn. Ik weet echter dat de Rabobank (waar deze vraagsteller zijn hypotheek heeft lopen) de rente en premie apart incasseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
xabre16v schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 21:50:
Korte vraag. In 2011 heb ik 2 werkgevers gehad. De werkgever waar ik het meest verdien verrekent arbeidskorting. De werkgever waar ik het minst verdien verrekent geen arbeidskorting. Toch moet ik nu ruim 800 euro bijlappen volgens het aangifteprogramma. Waar gaat dit elk jaar mis?
Mijn gok:

Werkgever 1 berekent loonheffing in schrijf 1, 2 en 3 en verrekent arbeidskorting en algemene heffingskorting.
Werkgever 2 berekent loonheffing in schijf 1 en eventueel 2 en verrekent arbeidskorting.

Waarom dit mis is:

- je inkomen van werkgever 2 (je "kleine" inkomen) telt bovenop een ander inkomen. Bij jouw totale inkomen zou dit loon in schijf 2 en 3 vallen, tarief 41.95% respectievelijk 42%. Maar waarschijnlijk houdt de werkgever helemaal geen rekening met een andere baan. In dat geval houdt hij slechts 33% in (tarief schijf 1, van toepassing op jaarsalaris 0-18.600 euro). Gevolg is dat er 9% te weinig wordt ingehouden.

- bij jouw totale brutoloon ontvang je het maximum aan arbeidskorting (1.574 euro in 2011). ik denk echter dat werkgever 1 reeds dit maximale bedrag verrekent (inkomen vanaf 20k bruto), en werkgever 2 ook nog een kleiner bedrag aan arbeidskorting verrekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Aangifte doen sucks... Maar niet altijd :p

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/REKcrmb2jINzN2G6hfZ21IWK/full.png

Wat aftrekposten door het oversluiten van de hypotheek. Aangezien ik sinds kort een zoon heb en die vanaf juni naar het KDV gaat, mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19
Meteen ook kinderopvangtoeslag aanvragen dan ;)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:03
Aghanim schreef op zondag 01 april 2012 @ 13:24:
Heb het ondertussen wel ingediend (1 april dus) omdat ik vanochtend een gevoel kreeg dat ik ergens had gehoord dat iedereen verplicht aangifte moet doen tegenwoordig. Geen idee of dat ook zo is omdat je 'vroeger' een brief kreeg als je verplicht aangifte moest doen. Sowieso eigen schuld maar kan het niet expliciet terugvinden op internet.
Ik heb mijn aangifte van 2010 pas in november 2011 gedaan (na een herinneringsbrief van de belastingdienst)
Geen boete gehad.
Pas als je nu nog geen aangifte voor 2010 hebt gedaan krijg je een boete.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RocketKoen schreef op zondag 01 april 2012 @ 14:41:
[...]

Ik heb mijn aangifte van 2010 pas in november 2011 gedaan (na een herinneringsbrief van de belastingdienst)
Geen boete gehad.
Pas als je nu nog geen aangifte voor 2010 hebt gedaan krijg je een boete.
Je krijgt eerst een herinnering tot het doen van de aangifte, als je daar niet op reageert krijg je een aanmaning en daarna de boete als je nog verzuimt het te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Laatst online: 25-08 14:49
JvdW schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 23:00:
[...]

We zijn wel fiscale partners, met 1 gezamelijke rekening waar alle bedragen worden op gestort/betaald.
Hoe omslachtig wil je de betalingen maken, ze maken 946 euro over op mijn rekening en dan stort ik van dezelfde rekening 979 terug |:(

Tis niet leuk en het wordt er ook niet makkelijker van O-)
Kun je niet gewoon wat beter verdelen zodat je wat beter uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Wceend schreef op maandag 02 april 2012 @ 08:21:
[...]

Kun je niet gewoon wat beter verdelen zodat je wat beter uitkomt?
Precies, ik zorg dat ik ongeveer 40 euro moet betalen, omdat dit onder de drempel van 45 euro ligt, hoef ik dit niet te betalen. Des te meer krijgt mijn vrouw terug :)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Aghanim schreef op zondag 01 april 2012 @ 13:16:
Ik heb dit jaar geen brief gehad dat ik aangifte moet doen en ben er (onterecht?) vanuit gegaan dat het daarom niet voor 1 april verplicht zou zijn. Klopt dit of ga ik nu een boete krijgen?
Aangifte is bij mijn weten geen algemene plicht.

Als je geen aangiftebrief hebt ontvangen, en er zijn geen omstandigheden waaruit je redelijkerwijs zou kunnen beseffen dat je nog belasting moet betalen, hoef je geen aangifte te doen. Wel loop je de kans om een teruggaaf te laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had de eerste of tweede week al aangifte gedaan, niks bijzonders loon en hypotheekrente. Nu kreeg ik vorige week al mijn definitieve aanslag 2011 en kreeg ik vorige week mijn teruggave al gestort. Ik had niet door dat het al een definitieve aanslag was maar ik werd door een onderzoeksbureau gebeld hierover in opdracht van de belastingdienst. Wat ik ervan vond dat het meteen een definitieve aanslag was en of het bezwaarlijk was dat de belastingdienst twee weken later zou uitbetalen dan de nu einddatum van 1 juli als de aanslag meteen definitief was. Ik heb aangegeven dat het voor mijn geen enorm voordeel was dat het meteen definitief was maar het wel een verbetering is en dat twee weken later voor mij geen issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 10:55:
Ik had de eerste of tweede week al aangifte gedaan, niks bijzonders loon en hypotheekrente. Nu kreeg ik vorige week al mijn definitieve aanslag 2011 en kreeg ik vorige week mijn teruggave al gestort. Ik had niet door dat het al een definitieve aanslag was maar ik werd door een onderzoeksbureau gebeld hierover in opdracht van de belastingdienst. Wat ik ervan vond dat het meteen een definitieve aanslag was en of het bezwaarlijk was dat de belastingdienst twee weken later zou uitbetalen dan de nu einddatum van 1 juli als de aanslag meteen definitief was. Ik heb aangegeven dat het voor mijn geen enorm voordeel was dat het meteen definitief was maar het wel een verbetering is en dat twee weken later voor mij geen issue is.
Kennelijk heeft men het proces om te beoordelen welke aangiftes nader bekeken worden flink gestroomlijnd. Lijkt me een hele goede verbetering. Als je je inkomen wilt middelen, kun je dat nu sneller aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
PWM schreef op zondag 01 april 2012 @ 14:07:
Aangifte doen sucks... Maar niet altijd :p

[afbeelding]

Wat aftrekposten door het oversluiten van de hypotheek. Aangezien ik sinds kort een zoon heb en die vanaf juni naar het KDV gaat, mooi meegenomen.
Ik kon de kinderopvangtoeslag niet terug vinden bij de aangifte, klopt dat?
Groentenboer schreef op zondag 01 april 2012 @ 14:35:
Meteen ook kinderopvangtoeslag aanvragen dan ;)
Staat deze niet helemaal los van de aangifte?

Ik snap er geen sikkepit van, maar ik krijg ongeveer het dubbele terug van dat ik vooraf berekend had :?
Ik heb ouderschapsverlof van mijn vrouw meegenomen in de berekening. Zij heeft in 2011 ongeveer 500 uur ouderschapsverlof opgenomen... *4,11 euro per uur, lijkt mij een bedrag van rond de 2000 euro...

Maar uiteindelijk werd het bijna 4000 euro. Kon niet echt herleiden waar dit vandaan kwam...
Maar goed, zet het "extra" deel wel gewoon op een spaarrekening vast, totdat de teruggave definitief is...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
dfrenner schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:47:
[...]

Ik kon de kinderopvangtoeslag niet terug vinden bij de aangifte, klopt dat?

[...]

Sinds de invoering van de kinderopvangtoeslag is deze compleet los van de aangifte inkomstenbelasting.
Voor die tijd had je aftrekposten in de IB, maar dat is al jaren verleden tijd.
Ik snap er geen sikkepit van, maar ik krijg ongeveer het dubbele terug van dat ik vooraf berekend had :?
Ik heb ouderschapsverlof van mijn vrouw meegenomen in de berekening. Zij heeft in 2011 ongeveer 500 uur ouderschapsverlof opgenomen... *4,11 euro per uur, lijkt mij een bedrag van rond de 2000 euro...

Maar uiteindelijk werd het bijna 4000 euro. Kon niet echt herleiden waar dit vandaan kwam...
Maar goed, zet het "extra" deel wel gewoon op een spaarrekening vast, totdat de teruggave definitief is...
Misschien had je geen rekening gehouden met de inkomensafhankelijke combinatiekorting? En misschien had je vrouw haar algemene heffingskorting niet volledig gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19
dfrenner schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:47:
Jawel, maar toch ook niet helemaal. Op www.toeslagen.nl kan je hem aanvragen, daar heb je je toetsingsinkomen (== verzamelinkomen, dus het bedrag wat als allerlaatste uit je aangifte komt) voor nodig. Dus loon met alle bijtellingen en minus alle aftrekposten etc.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
ZeRoC00L schreef op maandag 02 april 2012 @ 08:59:
[...]

Precies, ik zorg dat ik ongeveer 40 euro moet betalen, omdat dit onder de drempel van 45 euro ligt, hoef ik dit niet te betalen. Des te meer krijgt mijn vrouw terug :)
Huh ik dacht dat dat bedrag 14 euro was ??
Ik had 'm al zo heen en weer geschoven dat de som van de bedragen (te betalen) zo laag mogelijk was.

Als ik ook maar een paar honderd naar mijn vriendin schoof werd het te betalen bedrag ineens veel hoger

/edit:

zie nu inderdaad dat als het hoger dan 14 euro (ontvangen) en meer dan 44 euro (betalen) is |:(
ik kan volgens mij gewoon de aangifte nog een keer invullen en opsturen toch :?
heeft ook geen zin, blijft per saldo bijbetalen.

[ Voor 18% gewijzigd door JvdW op 03-04-2012 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

14 euro is de grens als de belastingdienst jouw iets moet betalen, 44 euro als jij iets moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvdW schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 20:57:
[...]

Huh ik dacht dat dat bedrag 14 euro was ??
Ik had 'm al zo heen en weer geschoven dat de som van de bedragen (te betalen) zo laag mogelijk was.

Als ik ook maar een paar honderd naar mijn vriendin schoof werd het te betalen bedrag ineens veel hoger

/edit:

zie nu inderdaad dat als het hoger dan 14 euro (ontvangen) en meer dan 44 euro (betalen) is |:(
ik kan volgens mij gewoon de aangifte nog een keer invullen en opsturen toch :?
heeft ook geen zin, blijft per saldo bijbetalen.
http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/bezwaarcheck/ gewoon compleet opnieuw opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Nah, het blijft 979,- betalen en 946,- ontvangen....
Eerdaags maar een brief schrijven dat ze het e.e.a. moeten verrekenen zodat er per saldo gewoon 33,- betaald wordt. Dit was mogelijk volgens een dame van de belastingtelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvdW schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:06:
Nah, het blijft 979,- betalen en 946,- ontvangen....
Eerdaags maar een brief schrijven dat ze het e.e.a. moeten verrekenen zodat er per saldo gewoon 33,- betaald wordt. Dit was mogelijk volgens een dame van de belastingtelefoon.
Jij en je partner neem ik aan? Fiscaal partner? Lijkt me wel anders is verrekenen niet mogelijk. Was er iets te verdelen dan en heb je dat wel wel zo voordelig als mogelijk gedaan? Beetje rare bedragen, dat 1 moet betalen en de ander vrijwel alles terugkrijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:26:
[...]

Beetje rare bedragen, dat 1 moet betalen en de ander vrijwel alles terugkrijgt...
Dat hangt gewoon van je situatie af. Mijn vrouw krijgt ook >1000 euro terug en ik moet >30.000 betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoowgii
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-09 16:35
@ T_captain dan heb jij wsl een eigen bedrijf o.i.d. waardoor je mag betalen en je vrouw <6k inkomen.
Zij krijgt dan de heffingskortingen e.d. uitbetaald :).
@Lighteye dit is zeker mogelijk :). Zie bovenstaand.

@rocketkoen dit kan. De fiscus wordt wel strenger, de boetes hoger en de heffingsrente (die u mag betalen) hoger! Concreet, na 1 april krijg je een herinnering (wsl al een stuk sneller) en als je na deze herinnering nog steeds niet je aangifte doet krijg je een forse boete. Wanneer je dan de aangifte doet en je moet betalen, dan is de rente ook aardig hoog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Hoowgii schreef op woensdag 04 april 2012 @ 20:24:
@ T_captain dan heb jij wsl een eigen bedrijf o.i.d. waardoor je mag betalen en je vrouw <6k inkomen.
Zij krijgt dan de heffingskortingen e.d. uitbetaald :).
Precies, eigen zaak en niet-werkende partner.

Ik had nog afgelopen jaar nog geen voorschotten betaald middels een voorlopige aanslag, waardoor ik dus een flinke mep ineens mag afdragen. Ik vind het eigenlijk wel best zo, de heffingsrente is niet veel hoger als je op je zakelijke spaarrekening krijgt en het is wel makkelijk zo.

De truc is om het een beetje te middelen: vermogen in box 3 allemaal naar mijn vrouw en aan de andere kant alle hypotheekrent, giften en betaalde dividendbelasting naar mij toerekenen.

Wat er van de algemene heffingskorting resteert na de heffing in box 3, moet worden overgedragen. Maar die overdraagbaarheid wordt afgebouwd, waardoor mijn vrouw dus elk jaar een beetje meer vermogen nodig heeft.

Nu nog een manier vinden om een vrouw geld te geven om op te sparen en niet om schoenen te kopen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

What the f*, zijn ze weer eens aan het slapen bij de belastingdienst?

Mijn moeder laat altijd de belastingformulieren invullen, dat gebeurt in april, dit keer (voor de aangifte van 2011) is dat vanmiddag. Nu kreeg ze zojuist een brief van de belastingdienst dat het verzoek om uitstel voor het aangifte doen niet behandeld is omdat ze niet verplicht zou zijn om aangifte te doen, precies een uur voor het laten invullen 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 17-04-2012 13:01 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Waarom laat ze het pas in april invullen? Als ze het een maand eerder laat doen, hoef je ook geen uitstel aan te vragen.

Ik heb na twee maanden nog geen respons van onze belastingvriendjes. Heb het idee dat ze dit jaar minder rap zijn dan eerdere jaren.

[ Voor 36% gewijzigd door Edmin op 17-04-2012 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
uitstel kun je ook alleen krijgen als je aangifte moet doen volgens de belastingdienst. Je mag altijd tot 5 jaar terug aangifte doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Edmin schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:03:
Waarom laat ze het pas in april invullen? Als ze het een maand eerder laat doen, hoef je ook geen uitstel aan te vragen.
Degene die de aangifte zal invullen heeft waarschijnlijk geen tijd om alles voor 1 april in te vullen, vandaar dat deze meestal voor de meeste aangiften uitstel zal (laten) aanvragen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

With ^, er is elk jaar een dag/periode bij een ROC v Twente (een ROC locatie waarvan ik niet eens wist dat bestond :P ) waarbij studenten en (indien nodig) pro's helpen met het invullen van alles. Dit is echter altijd in april, dus als je daarvoor een afspraak maakt dan komt er automatisch een aanvraag voor uitstel bij kijken.
Veel interesse voor hulp belastingaangifte

't resultaat van vanmiddag was trouwens niet positief, mams moet wéér een paar 100 € loonheffing terugbetalen...

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 17-04-2012 15:35 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Raven schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:32:

't resultaat van vanmiddag was trouwens niet positief, mams moet wéér een paar 100 € loonheffing terugbetalen...
Meerdere banen / uitkeringen tegelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Deel loon, deel ww....
edit: Dat is nu, vorig jaar deel loon van werkgever en deel inkomen van de SPVGE. Dat van de SPVGE was een financieel potje waar alle fulltimers in terecht zijn gekomen nadat Alifa Welzijn alle fulltimers ontsloeg bij een wijkcentrum hier in de stad.

Haar huidige werkgever wil haar (of elk ander persoon) niet voor 32 uur aannemen, dus zit ze met 16-20u waarbij haar inkomen aangevuld wordt door WW, die eind 2014 stopt en dan is het bijstand.
Op dit moment is haar netto inkomen niet hoger dan wat ik aan wajong krijg trouwens...

[ Voor 122% gewijzigd door Raven op 17-04-2012 15:43 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Laatst online: 21:34
Edmin schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:03:

Ik heb na twee maanden nog geen respons van onze belastingvriendjes. Heb het idee dat ze dit jaar minder rap zijn dan eerdere jaren.
Ik had vandaag de uitbetaling binnen. Sneller dan anders dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
DaTimMan schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:42:
[...]

ik wacht nog steeds op bericht terwijl het al in januari verstuurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Vermoedelijk houden ze allebei rekening met de 1e belastingschijf en houden ze allebei 33% in, terwijl de twee inkomens samen voor een deel in de 2e schijf (41.95%) vallen.
Twee mogelijkheden:
1. zelf wat inkomen (41.95-33 = 9% * belastibaar inkomen boven de 18.600 per jaar) op een spaarrekening opzij zetten.
2. een voorlopige aanslag aanvragen waarmee je in maandelijkse termijnen zelf wat belasting vooruitbetaalt.

Als het om grotere verschillen gaat (meer dan 1000 euro bijbetalen) dan is aannemelijk dat twee werkgevers/uitkeringsinstanties allebei de algemene heffingskorting verrekenen. Dan zou je een van de twee moeten vertellen om dat niet meer te doen (invullen LB-verklaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat zou kunnen kloppen, de student die hielp met invullen zei daar (en de grens rond de 18k) al iets over.
Mams heeft toen aan een pro (die er rondliep) haar huidige inkomenspecificaties gedaan (die van de ww en loon) en volgens hem hoeft ze dit waarschijnlijk niet te verwachten volgend jaar.

1. Als ik dat tegen mijn moeder zeg krijg ik een "als blikken konden doden"-achtige blik terug :P , daar is namelijk nagenoeg geen financiële ruimte voor. Dat wat ze overhoud moet opzij gezet worden voor een nieuwe bril a €900-1000,- (Menzis vergoed maar een zeer klein deel daarvan helaas.)
2. Dat zou misschien nog kunnen, zal 't daar eens over hebben.

Het bij te betalen bedrag ligt net als vorig jaar tussen de €350 en €400,-. En ze had overigens van te voren aangegeven dat ze dit gedoe nou juist wilde voorkomen en daar zou iets aan gedaan zijn, blijkbaar niet.
En als toevoeging: Ik heb zelf eens zo'n formulier ingevuld, omdat ik een paar jaar terug met loon en wajong-aanvulling zat, dat deed helemaal niks. Moest iets minder dan €350 terugbetalen...

[ Voor 32% gewijzigd door Raven op 17-04-2012 18:08 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaTimMan schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:42:
[...]

Ik verwacht ook geld terug en ik heb in eind januari nog aangifte gedaan geloof ik en later nog eens met vooraf ingevulde gegevens en die was paar euro hoger dus die toen ook opgestuurd via de computer.

Dus hoop het binnenkort ook te krijgen, want het was best wel een aardig bedrag wat uit die aangifte was gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoowgii
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-09 16:35
@Raven

1 & 2 komen op 't zelfde neer. Bij 1 heb je langer 't geld in je eigen zak (krijg je rente). Bij twee betaal je gespreid in het zelfde jaar en komt het minder hard aan, dan wanneer je nu (een jaar later + 4 maand) te horen krijgt dat je nog 400 € mag betalen.

Daarnaast 'ze' aangegeven er wat aan te doen?
Degene waarvan je loon/ww krijgt kunnen er niets aan doen.
Als 'ze' de studenten betreft, dan kunnen ze een VA aanvragen. Maar het is ook wel lekker om € 400,- wat langer op je spaarrekening te hebben staan om eventuele gaten op te vullen, tijdelijk.

Aegon bijvoorbeeld houdt 52% in. Wanneer je dan bijna in de eerste schijf valt, krijg je veel terug.
De aangifte Inkomsten Belasting is dan ook niet meer dan een 'verreken' aangifte (van de LB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Hoowgii schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 20:41:

De aangifte Inkomsten Belasting is dan ook niet meer dan een 'verreken' aangifte (van de LB).
Ik zou het andersom formuleren. Loonbelasting is een voorheffing voor inkomstenbelasting box 1.
Maar uiteindelijk komt het op hetzelfde neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hoowgii schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 20:41:
@Raven

1 & 2 komen op 't zelfde neer. Bij 1 heb je langer 't geld in je eigen zak (krijg je rente). Bij twee betaal je gespreid in het zelfde jaar en komt het minder hard aan, dan wanneer je nu (een jaar later + 4 maand) te horen krijgt dat je nog 400 € mag betalen.

Daarnaast 'ze' aangegeven er wat aan te doen?
Degene waarvan je loon/ww krijgt kunnen er niets aan doen.
Als 'ze' de studenten betreft, dan kunnen ze een VA aanvragen. Maar het is ook wel lekker om € 400,- wat langer op je spaarrekening te hebben staan om eventuele gaten op te vullen, tijdelijk.

Aegon bijvoorbeeld houdt 52% in. Wanneer je dan bijna in de eerste schijf valt, krijg je veel terug.
Right, zat blijkbaar half te slapen :P

Mams heeft het er al eens over gehad dat ze niet weer gedoe met loonheffing wil hebben en bij een van de 2 (of het nou de werkgever of de SPVGE was weet ik niet meer) zou er rekening mee gehouden worden. Maar dat is blijkbaar niet gebeurt dus aangezien ze toch weer loonheffing moet terugbetalen.

Op basis van de maandspecificaties van haar huidige loon en aanvullende WW werd er vanmiddag aangegeven dat ze waarschijnlijk volgend jaar niet hoeft bij te betalen. Als dat klopt, dan zou dat mooi zijn.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:49

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Raven schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 17:24:
1. Als ik dat tegen mijn moeder zeg krijg ik een "als blikken konden doden"-achtige blik terug :P , daar is namelijk nagenoeg geen financiële ruimte voor. Dat wat ze overhoud moet opzij gezet worden voor een nieuwe bril a €900-1000,- (Menzis vergoed maar een zeer klein deel daarvan helaas.)
Of er wordt een wat minder dure bril gekocht. Er is blijkbaar wel financiële ruimte, alleen wordt daar een bril van gekocht.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Lolhozer schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 23:02:
[...]

Of er wordt een wat minder dure bril gekocht. Er is blijkbaar wel financiële ruimte, alleen wordt daar een bril van gekocht.
Beetje kort door de bocht wanneer je niet weet wat voor lenzen iemand nodig heeft. Wie zegt dat het een montuur van 800 euro is met glazen van 200, of glazen van 950 met een montuur van 50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
t_captain schreef op woensdag 18 april 2012 @ 08:23:
[...]

Beetje kort door de bocht wanneer je niet weet wat voor lenzen iemand nodig heeft. Wie zegt dat het een montuur van 800 euro is met glazen van 200, of glazen van 950 met een montuur van 50?
Ik heb lenzen met een sterkte van om en nabij de -9, kosten 240 euro per jaar! (helaas wel een bril nodig als reserve, ik heb zelfs nog een reserve reserve bril.)
Glazen van 950 euro? das wel fors. Een goed glas kost meestal wel veel geld, maar zeg 400 euro.
Helaas zijn monturen zo ontzettend duur dat je wel snel 300 euro kwijt bent. 1000 euro is nog wel reeel, maar dat montuur kan dan wel weer 4 jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Per glas tussen de €400-450,-. De een is -10, de ander -11, beide hebben een of andere aparte cilinderwaarde (weet die zo niet) en beide hebben een leesgedeelte. Dat telt snel aan in de kosten helaas.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

Ziezo, de Belastingdienst heeft me een uiteindelijk een blauwe envelop gestuurd met de voorlopige aangifte 2011 (in mijn geval voorlopige teruggaaf). Aangifte gedaan op 1 maart dus heeft ruim zeven weken geduurd.

Benieuwd hoe lang het nu dan nog duurt eer het geld is overgemaakt. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 20-04-2012 15:56 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
Wildfire schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:55:
Ziezo, de Belastingdienst heeft me een uiteindelijk een blauwe envelop gestuurd met de voorlopige aangifte 2011 (in mijn geval voorlopige teruggaaf). Aangifte gedaan op 1 maart dus heeft ruim zeven weken geduurd.

Benieuwd hoe lang het nu dan nog duurt eer het geld is overgemaakt. :)
enkele werkdagen na dagtekening van de brief ( die dagtekening kan volgende week zijn )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

DaTimMan schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:08:
[...]

enkele werkdagen na dagtekening van de brief ( die dagtekening kan volgende week zijn )
Dagtekening is 21 april, morgen dus. Ben benieuwd... de Belasting heeft dit jaar al wat geklungeld dus ik hoop dat nu alles wel goed gaat :P

(geklungeld ja, ze hadden het gepresteerd om m'n privé-rekeningnummer en m'n zakelijk rekeningnummer (eenmanszaak) door elkaar te husselen en da's zeker niet handig)

[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 20-04-2012 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Wildfire schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:14:
[...]

Dagtekening is 21 april, morgen dus. Ben benieuwd... de Belasting heeft dit jaar al wat geklungeld dus ik hoop dat nu alles wel goed gaat :P

(geklungeld ja, ze hadden het gepresteerd om m'n privé-rekeningnummer en m'n zakelijk rekeningnummer (eenmanszaak) door elkaar te husselen en da's zeker niet handig)
hoe lang heb je die zakelijke rekening al?
want volgens mij is het standaard gedrag van de BD (vraag me niet waarom) om, als je een BTW nummer aanvraagt en daar een rekeningnummer bij opgeeft, dat rekening je standaardrekening te maken.... ik stond iig raar te kijken toen de belastingteruggave op mijn zakelijke rekening werd gestort...
vriend van me had precies hetzelfde... die kreeg de kinderbijslag ineens op zijn zakelijke rekening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

P.O. Box schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:45:
[...]

hoe lang heb je die zakelijke rekening al?
want volgens mij is het standaard gedrag van de BD (vraag me niet waarom) om, als je een BTW nummer aanvraagt en daar een rekeningnummer bij opgeeft, dat rekening je standaardrekening te maken.... ik stond iig raar te kijken toen de belastingteruggave op mijn zakelijke rekening werd gestort...
vriend van me had precies hetzelfde... die kreeg de kinderbijslag ineens op zijn zakelijke rekening :)
Zoiets moet het zijn geweest, want toen ik mijn (privé) belastingaangifte deed stond in het programma opeens m'n zakelijke rekening. Het daar aangepast maar ja toen bleek voor de omzetbelasting dus m'n privé-rekening weer te zijn genomen. Echt idioot gedoe. Heb de Belastingtelefoon moeten bellen om het te laten wijzigen, vervolgens een tijd moeten wachten op de formulieren ter bevestiging en toen weken later was het pas goed ingevoerd. *zucht*

(ter info, m'n eenmanszaakje is gestart in januari dit jaar dus het kon nu ook pas voor de eerste keer fout gaan :P)

Enfin, zolang het geld maar binnen komt, overstorten kan dan altijd nog; maar het is wel handiger als de belastingdienst m'n privé- en zakelijke rekening gewoon netjes vanaf het begin goed gescheiden houdt...

[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 20-04-2012 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

Ik heb vandaag de TERUGGAAF NR. ### IB/PVV 2011 bijgestort gekregen, maar dat komt geenszins overeen met het bedrag dat we in de aangifte als eindbedrag zouden moeten ontvangen.

Het zit er een factor 10 naast. We hebben vorig jaar een huis gekocht, dus konden behoorlijk wat terugvragen. Hebben meer mensen hier ervaring mee? Of is dit pas een van de eerste bedragen die gestort gaan worden?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Wildfire schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 18:34:
[...]

Zoiets moet het zijn geweest, want toen ik mijn (privé) belastingaangifte deed stond in het programma opeens m'n zakelijke rekening.
[...]

Enfin, zolang het geld maar binnen komt, overstorten kan dan altijd nog; maar het is wel handiger als de belastingdienst m'n privé- en zakelijke rekening gewoon netjes vanaf het begin goed gescheiden houdt...
Let wel: aangifte "IB voor ondernemers" is een prive-aangifte. Het is de ondernemer en niet de onderneming die IB betaalt. Aangifte BTW is zakelijk. Misschien dat dergelijke verwarringen hierdoor worden veroorzaakt? (niet specifiek jouw geval, maar ik had eerder een soortgelijk verhaal gelezen)
Matis schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:13:
Ik heb vandaag de TERUGGAAF NR. ### IB/PVV 2011 bijgestort gekregen, maar dat komt geenszins overeen met het bedrag dat we in de aangifte als eindbedrag zouden moeten ontvangen.

Het zit er een factor 10 naast. We hebben vorig jaar een huis gekocht, dus konden behoorlijk wat terugvragen. Hebben meer mensen hier ervaring mee? Of is dit pas een van de eerste bedragen die gestort gaan worden?
Soms komt een teruggaaf in meerdere delen.

Denk aan de situatie dat er 500 euro is betaald in de vorm van een voorlopige aanslag en 10.000 euro aan loonheffing is ingehouden. Als je aan het eind van het jaar 1000 euro moet terugkrijgen, krijg je eerst die 500 terug van je VA en in een andere betaling de andere 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Hier ook aangifte gedaan op half maart. Nog niks binnen. Wacht geduldig af.
Dacht alleen dat ze van de voorlopige aanslag af wilden en gelijk naar de definitieve aanslag gingen?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik heb mijn brief gekregen waar ik niks krijg (NIHIL) omdat we dit keer alles op mijn vrouw gezet hebben (scheelde 70e) en daar hebben we helaas nog niks van ontvangen. Vorig jaar kreeg ik het pas eind juli terwijl ik t wel al in februari had ingeleverd :{ Uiteindelijk krijg je het toch wel maar toch fijn als het op je eigen rekening staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Xtr3me4me schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:49:
Hier ook aangifte gedaan op half maart. Nog niks binnen. Wacht geduldig af.
Dacht alleen dat ze van de voorlopige aanslag af wilden en gelijk naar de definitieve aanslag gingen?
Proefgroep, 40.000 belastingaanslagen van mensen met uitsluitend NL inkomen uit werk of uitkering, geen buitenlands vermogen en geen andere bijzonderheden (onderneming etc). Zeg maar die aangiften die ze tot op de euro zelf konden invullen o.b.v. opgaven van werkgevers en banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:32
Aangifte gedaan 3 april dacht ik, vandaag teruggave binnen, stuk eerder dan afgelopen jaar voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Aangifte begin maart gedaan, gisteren geld teruggehad (ongeveer 2250 euro). Dat is verrekte snel, vorige jaren kreeg ik het meestal pas tweede helft van juni terug.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Matis schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:13:

Je krijgt het geld van jou en je partner apart gestort als je een verdeling gemaakt hebt. Misschien is het slechts het gedeelte van één van jullie twee? In je aangifte moet je dit nog wel kunnen onderscheiden.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 17:25

BS

aangifte begin februari gedaan nog helemaal geen reactie of teruggave gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:20
Hier ook begin maart aangifte gedaan voor mijn vrouw en mij , mijn vrouw heeft haar definitieve aanslag al gekregen vorige week met dag tekening 4 mei maar nog niks op de rekening en ik heb helemaal nog niks gehoord, geen brief en ook nog geen storting.

Mijn vrouw kreeg een paar tientjes terug en ik een paar honderd , misschien dat ze daarom eerder bericht heeft. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

P_de_B schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 07:41:
Je krijgt het geld van jou en je partner apart gestort als je een verdeling gemaakt hebt. Misschien is het slechts het gedeelte van één van jullie twee? In je aangifte moet je dit nog wel kunnen onderscheiden.
Dat zou kunnen, maar mijn achternaam stond bij de teruggaaf/omschrijving. Overigens hebben we alle aftrekposten op mijn naam gezet, omdat mijn vriendin maar een half jaar gewerkt heeft vorig jaar (pas afgestudeerd).

Ach, we wachten af. Ik ga me pas zorgen maken als het in juli nog niet binnen is/komt ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Matis op 06-05-2012 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dancis schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 23:28:
Mijn vrouw kreeg een paar tientjes terug en ik een paar honderd , misschien dat ze daarom eerder bericht heeft. >:)
Mijn ervaring is is dat als je geld terug hoort te krijgen, dat je kan wachten tot kerst en Pasen op dezelfde dag zijn, maar als je moet betalen moet je het meteen doen omdat je anders ruzie krijgt met die lui... :/

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Valt wel op dat er niet echt een peil is te trekken op de terugstortingen... sommigen hebben in januari al aangifte gedaan en nog niets gehoord, ikzelf heb 1 maart aangifte gedaan en rond 23 april is mijn teruggave gestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Raven schreef op zondag 06 mei 2012 @ 10:33:
[...]

Mijn ervaring is is dat als je geld terug hoort te krijgen, dat je kan wachten tot kerst en Pasen op dezelfde dag zijn, maar als je moet betalen moet je het meteen doen omdat je anders ruzie krijgt met die lui... :/
dat soort opmerkingen vind ik nogal getuigen van een hoog telegraaf gehalte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

P.O. Box schreef op zondag 06 mei 2012 @ 12:12:
Eens, mijn voorlopige teruggaaf iedere maand is/wordt consequenter gestort dan mijn salaris. Zelfde met zorgtoeslag voor mijn vriendin.
Belastingdienst is echt wel strikt met datums. Zowel op te geven als om te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

[...]

:')

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18
Ik heb half maart mijn digitale aangifte gedaan, echter nog been reactie of terugstorting van de belastingdienst gehad. Het gaat dit jaar om een klein bedrag maar toch altijd leuk :)

Ik hoor overigens dat sommige mensen de terugstorting eerder hebben ontvangen dan de schriftelijke bevestiging :?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Bospa01 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 13:00:
Ik heb half maart mijn digitale aangifte gedaan, echter nog been reactie of terugstorting van de belastingdienst gehad. Het gaat dit jaar om een klein bedrag maar toch altijd leuk :)

Ik hoor overigens dat sommige mensen de terugstorting eerder hebben ontvangen dan de schriftelijke bevestiging :?
Digitaal is sneller dan de postbode.

Arg het wachten op.... Mijn achternaam is aan 't eind van het alfabet dus het zal nog wel ff duren....

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

P.O. Box schreef op zondag 06 mei 2012 @ 12:12:
[...]

Ik spreek uit ervaring en die krant lees ik niet...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
[...]

Mijn ervaring is gelukkig iets anders. Teruggaaf meestal ergens in het voorjaar (mei, juni). Betalen moet volgens mij ergens in augustus gebeurd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Laatst online: 22:53
De aangiftes worden toch in batches ingepland om in Apeldoorn door het systeem gehaald te worden? Volgens mij kun je daarom niet helemaal op de datum van aangifte afgaan m.b.t. antwoord en terugstorting van geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

ceelcoumans schreef op zondag 06 mei 2012 @ 16:22:
De aangiftes worden toch in batches ingepland om in Apeldoorn door het systeem gehaald te worden? Volgens mij kun je daarom niet helemaal op de datum van aangifte afgaan m.b.t. antwoord en terugstorting van geld.
Precies. Het maakt ook niet uit met welke letter je achternaam begint of je BSN eindigt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Laatst online: 07-09 09:11
Ik plan alvast even vooruit voor de volgende aangiften :+ ik heb dus een ipad nodig voor mijn werk maar die zal ik ongetwijfeld ook privé gebruiken. ik moet nog even overleggen binnen het bedrijf of daar iets te regelen is maar stel dat ik hem privé aanschaf is die dan aftrekbaar? even buiten beschouwing gelaten of de werkgever de ipad wel of niet zou moeten aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:49

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Waarom zou de staat iets " bijdragen" wanneer werknemer iets voor de werkgever gaat kopen?

Dan gaat dat ook gelden voor auto's etc. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Lolhozer op 09-05-2012 06:06 ]

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matis schreef op zondag 06 mei 2012 @ 12:40:
[...]

Eens, mijn voorlopige teruggaaf iedere maand is/wordt consequenter gestort dan mijn salaris. Zelfde met zorgtoeslag voor mijn vriendin.
Belastingdienst is echt wel strikt met datums. Zowel op te geven als om te ontvangen.
Voor jou misschien. Ik heb vorige week een bevestiging gekregen van mijn definitieve aanslag van 2010. Geld al meer dan een jaar binnen. Vandaag een brief gekregen dat het belastbaar inkomen van 2010 klopt. Nou fijn dan! Dit jaar nog geen oproep tot aangifte ontvangen, ondanks dat ik wel degelijk verplicht ben om aangifte te doen. Vorig jaar een maand te laat geld ontvangen, ergens in juni of juli, en uiteindelijk in oktober een brief met de aangifte.

Belastingdienst is in mijn ogen totaal ruk. Als je een probleem met ze hebt kun je altijd maanden wachten op een antwoord. Brieven kruisen elkaar constant doordat ik zelf altijd binnen een dag reageer, waardoor ik vaak 2 maanden na mijn brief een blauwe envelop krijg gebaseerd op informatie van voor mijn brief, om een week later de juiste te krijgen. Traag, verwarrend, klunzig. Constante wanprestatie bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat het nut is van die definitieve aanslag? Definitief is toch helemaal niet zo definitief aangezien er nog correcties/boetes of andere zaken kunnen komen vanuit de belastingdienst?
Uit ervaring is gebleken dat ondanks een definitieve aanslag 2 jaar later alsnog een vordering kan komen. Dus het definitieve houdt alleen in dat het bedrag wordt overgemaakt maar verder helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:38:
Weet iemand wat het nut is van die definitieve aanslag? Definitief is toch helemaal niet zo definitief aangezien er nog correcties/boetes of andere zaken kunnen komen vanuit de belastingdienst?
Uit ervaring is gebleken dat ondanks een definitieve aanslag 2 jaar later alsnog een vordering kan komen. Dus het definitieve houdt alleen in dat het bedrag wordt overgemaakt maar verder helemaal niks.
Een herziening van "definitief" kan toch alleen in geval van fraude of andere ernstige zaken o.i.d.?
Aan de andere kant is het bij de overheid niet zo vreemd dat "tijdelijk" regelmatig langer duurt dan "definitief"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 22:12

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:38:
Volgens mij mogen ze maximaal 5 jaar na definitieve aanslag een correctieheffing doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Het nut van een definitieve aanslag is ook nog dat je vanaf dat moment maar 6 weken hebt om bezwaar aan te tekenen tegen de aanslag en het kalenderjaar dus. Mocht je op een later moment nog bezwaar willen aantekenen, dan moet je dit ambtshalve doen en heb je geen zekerheid op honorering van je bezwaarschrift.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RemcoDelft schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:57:
[...]

Een herziening van "definitief" kan toch alleen in geval van fraude of andere ernstige zaken o.i.d.?
Aan de andere kant is het bij de overheid niet zo vreemd dat "tijdelijk" regelmatig langer duurt dan "definitief"...
Fraude is een groot woord. Het verkeerd begrijpen van een particulier van de regeltjes een betere benaming :)
Het ging hier om een gift aan kinderen die volgens de belasting niet kon/mocht.
Niet iedereen is een deskundige in de regels dus een eerlijke fout bestaat soms ook wel.
Maar de term definitief zie ik ook niet als definitief als ze nog 5 jaar hebben dus om te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
Ik heb vandaag mijn geld trouwens gehad van de belastingdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Laatst online: 22:53
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:08:
[...]

Voor jou misschien. Ik heb vorige week een bevestiging gekregen van mijn definitieve aanslag van 2010. Geld al meer dan een jaar binnen. Vandaag een brief gekregen dat het belastbaar inkomen van 2010 klopt. Nou fijn dan! Dit jaar nog geen oproep tot aangifte ontvangen, ondanks dat ik wel degelijk verplicht ben om aangifte te doen.
Als je geen 'uitnodiging' tot het doen van aangifte krijgt, moet je daar toch zelf om verzoeken? Dit is aan redelijk strikte termijnen gebonden. Of gewoon uit eigen beweging aangifte doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Robkazoe schreef op maandag 14 mei 2012 @ 23:07:
Ik heb vandaag mijn geld trouwens gehad van de belastingdienst.
Betreffende 2011 of 2010?
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste