Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Robkazoe schreef op maandag 14 mei 2012 @ 23:07:
Ik heb vandaag mijn geld trouwens gehad van de belastingdienst.
Hier ook O-)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvdweg
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:05
Hallo Mede tweakers.

Ik hoop dat ik deze vraag hierin kwijt kan,
Ik krijg een Wajong uitkering en ik werk 2 dagen in de week,

Afgelopen vrijdag heb ik de aanslag voor 2011 ontvangen met daarin een beste aanslag van 1051 euro :-( .
Nu heb ik daar wat onderzoek naar gedaan en wat blijkt, zowel door het UWV als door mijn werkgever wordt 2x Loonheffing op toegepast, wat er op neer komt dat ik dus te weinig belasting over mijn werkloon heb betaald, UWV heeft dat trouwens niet altijd loonbelasting ingehouden maar over 2011 wel, nu zit ik dus met een belastingschuld van 1051 euro, ik heb na contact te hebben gehad met de belastingtelefoon een bezwaarschrift opgesteld, maar heel veel hoop heb ik daar eerlijk gezegd niet op, nu heb ik vanmorgen tijdens het wekelijks werkoverleg het aangekaart naar de baas toe, maar die wil de loonheffingskorting niet aanpassen.

Mocht het bezwaarschrift geen effect hebben? is het dan helaas het bedrag betalen? of zijn er nog mogelijkheden om iets te regelen? we praten hier niet over een klein bedrag dit is voor mij heel veel geld

Ik dank jullie alvast voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:26

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

wjvdweg schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:15:
Hallo Mede tweakers.

Ik hoop dat ik deze vraag hierin kwijt kan,
Ik krijg een Wajong uitkering en ik werk 2 dagen in de week,

Afgelopen vrijdag heb ik de aanslag voor 2011 ontvangen met daarin een beste aanslag van 1051 euro :-( .
Nu heb ik daar wat onderzoek naar gedaan en wat blijkt, zowel door het UWV als door mijn werkgever wordt 2x Loonheffing op toegepast, wat er op neer komt dat ik dus te weinig belasting over mijn werkloon heb betaald, UWV heeft dat trouwens niet altijd loonbelasting ingehouden maar over 2011 wel, nu zit ik dus met een belastingschuld van 1051 euro, ik heb na contact te hebben gehad met de belastingtelefoon een bezwaarschrift opgesteld, maar heel veel hoop heb ik daar eerlijk gezegd niet op, nu heb ik vanmorgen tijdens het wekelijks werkoverleg het aangekaart naar de baas toe, maar die wil de loonheffingskorting niet aanpassen.

Mocht het bezwaarschrift geen effect hebben? is het dan helaas het bedrag betalen? of zijn er nog mogelijkheden om iets te regelen? we praten hier niet over een klein bedrag dit is voor mij heel veel geld

Ik dank jullie alvast voor de reacties
Een bezwaarschrift zal je natuurlijk niets helpen, die belasting zul je gewoon moeten betalen. Een betalingsregeling is zonder problemen bij de Belastingdienst te regelen (staat afaik ook altijd genoemd in de brief die je krijgt).

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Je bedoelt waarschijnlijk dat ze allebei rekening houden met de heffingskorting. Tsja, dat is een moeilijke inderdaad. Je bent er als werknemer/uitkeringsgerechtigde zelf voor verantwoordelijk dat slechts één instelling heffingskorting berekent. In jouw geval zou het het handigst zijn denk ik om UWV de heffingskorting te laten meerekenen en een eventuele werkgever niet.

Maarja, het kwaad is nu al geschied en inderdaad, je zult dat bedrag moeten gaan betalen want je hebt dus over 2011 1051 euro te weinig belasting afgedragen; elke maand heb je dus zo'n €95 te veel gekregen en dat willen ze natuurlijk terug hebben. Waarschijnlijk kan je wel een betalingsregeling treffen zodat je het bijvoorbeeld in 12 maandelijkse termijnen kan terugbetalen...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Yikes, zo'n situatie heb ik ook gehad (wajong+loon=aanslag), al was het bedrag lager. Je kan daar helemaal niets aan doen, zelfs al berekend er maar een heffingskorting krijg je alsnog een aanslag.

Ik heb toen na overleg de betaling van de aanslag weten uit te stellen tot de wtcg van 2011 werd overgeboekt.

[ Voor 41% gewijzigd door Raven op 15-05-2012 13:32 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:12

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
wjvdweg : vraag om betaalregeling. Je moet die loonheffing gewoon betalen, maar vraag wel een regeling om het te kunnen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvdweg
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:05
Bedankt voor de reacties zover.

Het is inderdaad zo dat je er zelf van op de hoogste moet wezen, vreemd is wel, over 2010 bijvoorbeeld is het de ene maand wel ingehouden door het UWV en de andere maand weer niet, in 2011 is het wel standaard dat het wordt ingehouden, Loonheffing inc algemene heffingskorting,
Maar als ik het al zo merk wordt het dus betalen, ik zal nog afwachten wat mijn brief doet, heb er ook de jaaropgaves bij gevoegd en het adres van het administratie kantoor die het loon uitbetaald van de 2 dagen in de week dat ik werk, vindt het wel vreemd dat het kantoor dan niet ziet dat heb dubbel wordt toegepast, is eigenlijk geen excuus van mijn kant dat ik dat beter in de gaten moet houden, zucht ;(

Ze zeggen wel dat het handigs is dat je de loonheffing toepast op de inkomst die het hoogst is in dit geval de Wajong, maar mijn werkgever wil het zelf niet aanpassen, wat is dan slim om te doen?

Edit, betalingsregeling waarschijnlijk wel ja, alles in een keer, dan is het wel een flinke domper zou wel kunnen, vakantie geld plus wat extra, maarja

[ Voor 7% gewijzigd door wjvdweg op 15-05-2012 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:19

DDX

Vandaag brief dat mijn geld onderweg is, alleen geven ze ook beetje rente over dit bedrag :
'rentevergoeding van 01-01-2012 t/m 23-05-2012 € 3,00'

Hoe wordt dit (erg lage) bedrag berekend eigenlijk ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
DDX schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 13:05:
Vandaag brief dat mijn geld onderweg is, alleen geven ze ook beetje rente over dit bedrag :
'rentevergoeding van 01-01-2012 t/m 23-05-2012 € 3,00'

Hoe wordt dit (erg lage) bedrag berekend eigenlijk ?
De periode lijkt me duidelijk: staat op de aanslag. Rente gaat in vanaf 1-1 op het jaar na het belastingjaar en loopt tot de betalingstermijn.

Voor het percentage: google op Heffingsrente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Laatst online: 23:19

DDX

Ja daar kom ik perecentages tegen van 2,85% voor 1e kwartaal van 2012.
Alleen komt dit bedrag nog niet eens op 0,2 % ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:45

Snippertje

Light up your life

Even een crosspost uit het kleine vragen topic:

Weet iemand of je een bevestiging hoort te krijgen van de belastingteruggave? Ik hem in februari wel ingevuld, maar nergens kan ik een bevestiging daarvan vinden. Normaal kreeg ik het altijd begin mei al terug, maar nu nog steeds niet.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Snippertje schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:48:

Weet iemand of je een bevestiging hoort te krijgen van de belastingteruggave? Ik hem in februari wel ingevuld, maar nergens kan ik een bevestiging daarvan vinden. Normaal kreeg ik het altijd begin mei al terug, maar nu nog steeds niet.
Als je het electronisch doet krijg je een PDFje met daarop het nummer en de tijd van de aangifte zodra je op : Verzend drukt

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkos87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-03-2023
Ik ben ook bezig met de aangifte van 2011 maar het komt er op neer dat ik ongeveer 1069 euro moet bij betalen wat ik zelf nogal fors vind. Nu vraag ik me dus af of ik niets verkeerd gedaan heb.

Iemand die mij wellicht even kan adviseren of eventueel iets geks ziet?

Inkomsten uit loondienst:
Arbeidskorting 1574
Loonheffing 8199
Loon 32043

Inkomsten uit overig werk (VOF)
Inkomsten: 2800
Aftrekkosten: 583
Inkomsten totaal: 2217

Nu staat er het volgende in mijn overzichtpagina tijdens het afronden van de aangifte:

Premie volksverzekeringen
Premie-inkomen: 33436
Premie AOW 5985
Premie Anw 367
Premie AWBZ 4062
Premie volksverzekering totaal: 10415
Verzamelinkomen: 34260

Inkomstenbelasting box 1
Totaal: 2289

Verschuldigde inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen
Inkomtenbelasting box 1: 2289
Premie volksverzekeringen: 10415
Heffingskorting: 3561
Verschuldigde inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen: 9143

Zoals je ziet is het laatste bedrag vrij hoog en zelf weet ik niet precies waarom. Er is op mijn loon reeds 8199 euro loonbelasting etc ingehouden. Vanwaar wordt dat nog eens volledig berekend over het hele inkomen?

Te betalen inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen
Verschuldigd bedrag: 9143
Ingehouden bedrag: 8199
Te Betalen 944

De overige 125 euro is zorgverzekeringswet over de inkomsten uit de VOF (deze zijn dus wel te verklaren. Hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 22:12

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Je hebt 2200 euro als inkomsten na aftrek kosten uit overig werk. Als je hierover nog geen belastig. Hebt betaald lijkt het mij logisch dat je dat nu alsnog gaat doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ja en als je 2217 keer 42 % doet (je zit nog klein beetje in 41,95 %, maar voor het gemakt pak ik de 42 %), moet je 931 euro Inkomstenbelasting betalen. Omdat je zegt dat je in een vof zit, kan je beter geen inkomsten uit overige werkzaamheden invullen, maar een winstaangifte, hier komt dan nog 12 % MKB winstvrijstelling uit. Mits je dat al niet in de aftrekposten neergezet hebt en dus wel een winstaangifte gedaan hebt. Dit zou 266 extra aftrek betekenen en 111 euro minder belasting, scheelt toch weer. Ook zou ik je aftrekposten verder kritisch bekijken, is vaak nog wel het een en ander bij te verzinnen (legaal dan, kosten die wel gemaakt zijn maar die je gewoon vergeet.)

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkos87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-03-2023
Nja verder is er echt niets af te trekken. Ik maak ook zo goed als 0 kosten verder, gewoon goed lopende zaken. En het zijn prive opnames dus pure winst.

Gewoon betalen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dan blijft Speedy55's opmerking over de MBK-winstvrijstelling nog wel staan. Betekent dat je 12% van 2217 = 266 minder inkomen hebt, dus 42% van 266 = €111,- aan belasting kan besparen. Of het je dat waard is, zul je zelf moeten bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Dirkos87 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 15:19:
Ik ben ook bezig met de aangifte van 2011 maar het komt er op neer dat ik ongeveer 1069 euro moet bij betalen wat ik zelf nogal fors vind. Nu vraag ik me dus af of ik niets verkeerd gedaan heb.
Waarom ben je nu pas bezig? Normaal gesproken had die aangifte al op 1-4 binnen moeten zijn 8)
Inkomsten uit loondienst:
Arbeidskorting 1574
Loonheffing 8199
Loon 32043

Inkomsten uit overig werk (VOF)
Inkomsten: 2800
Aftrekkosten: 583
Inkomsten totaal: 2217

Nu staat er het volgende in mijn overzichtpagina tijdens het afronden van de aangifte:

Premie volksverzekeringen
Premie-inkomen: 33436
Premie AOW 5985
Premie Anw 367
Premie AWBZ 4062
Premie volksverzekering totaal: 10415
Verzamelinkomen: 34260 <-- belastbaar inkomen uit werk + nevenactiviteiten samen

Verschuldigde inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen
Inkomtenbelasting box 1: 2289
Premie volksverzekeringen: 10415
Heffingskorting: 3561
Verschuldigde inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen: 9143 <-- lijkt me duidelijk

Zoals je ziet is het laatste bedrag vrij hoog en zelf weet ik niet precies waarom. Er is op mijn loon reeds 8199 euro loonbelasting etc ingehouden. Vanwaar wordt dat nog eens volledig berekend over het hele inkomen?
Dat is het hele idee van loon- en inkomstenbelasting. Ik zal het kort uitleggen.

Loonbelasting is een "voorbelasting" die de werkgever inhoudt op basis van wat dan bekend is over je belastbare inkomen, heffingskortingen en aftrekposten.
Aan het eind van het jaar doe je aangifte inkomstenbelasting. Dat is de definitieve aangifte waarin ook je persoonlijke aftrekposten (hypotheekrente, alimentatie etc) terugkomen. Die dingen waren niet bekend bij je werkgever dus zijn in zijn aangifte loonbelasting niet meegenomen. Bovendien worden in het geval van meerdere inkomstenbronnen de gegevens opgeteld tot totalen voor het jaar.
Dan wordt onder de inkomstenbelasting op basis van de volledige gegevens opnieuw berekend hoeveel belasting + premie VV je verschuldigd bent. In jouw geval 9143 euro. Van dat bedrag heeft je baas al 8199 euro ingehouden als voorheffing (loonbelasting). Gevolg is dat je slechts het verschil moet betalen, plus een beetje heffingsrente over het verschil.

De reden dat je 1069 euro moet bijbetalen is vrij eenvoudig. Je hebt naast je baan een inkomen van 2217 genoten, waarover kennelijk nog geen belasting is betaald. Die mag je alsnog betalen tegen het normale tarief van 42% behorend bij jouw inkomen. Daarnaast is er nog wat inkomensafhankelijke bijdrage ZVW nodig (tarief ongeveer 5% voor overige werkzaamheden geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Weet iemand of de Belastingsdienst al beschikt over M-formulieren? Ik heb reeds tweemaal één aangevraagd (via post en via telefoon) maar tot op heden nog steeds niets ontvangen...

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:32
Snippertje schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:48:

Ik heb die van mijn vrouw al gehad, die van mij nog niet, dus ze zijn nu aan het versturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn aangifte ook ergens in begin februari ingevuld, zal toch wel binnenkort wat horen van de belastingdienst hoop ik, want ik zie andere hebben al iets gehoord.

Heb wel gelezen dat er bij sommige een periode tussen de brief en uit betaling zit bij eventuele teruggave, dus misschien is het al onderweg, ik ben namelijk niet in Nederland momenteel, dus post kan ik niet lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 05:06:
Heb mijn aangifte ook ergens in begin februari ingevuld, zal toch wel binnenkort wat horen van de belastingdienst hoop ik, want ik zie andere hebben al iets gehoord.

Heb wel gelezen dat er bij sommige een periode tussen de brief en uit betaling zit bij eventuele teruggave, dus misschien is het al onderweg, ik ben namelijk niet in Nederland momenteel, dus post kan ik niet lezen.
Hier ook nog geen brief of teruggave gehad helaas Normaal wel snel, dus hoop dat het nog komt. Kan tot 1 juli geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb ook nog niets terug gekregen, geen brief en geen geld... En ik krijg iets van €3.000 terug dus het zou wel mooi zijn als dat binnenkort eens een keer komt. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Een maand later is ook een maand rente extra, meer dan je op je spaarrekening krijgt. :p

[ Voor 3% gewijzigd door MegaTronics op 31-05-2012 10:53 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou daar maar niet zo zeker van zijn hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

eind maart ingestuurd en gister stond het geld op de rekening :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
MegaTronics schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:52:
Een maand later is ook een maand rente extra, meer dan je op je spaarrekening krijgt. :p
Niet echt schokkend hoor:
http://financieel.infonu....j-de-belastingdienst.html
mrsar schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:56:
eind maart ingestuurd en gister stond het geld op de rekening :)
Heb je ook al een brief gekregen, of alleen geld ?

[ Voor 27% gewijzigd door ZeRoC00L op 31-05-2012 10:57 ]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Kan je eigenlijk ergens terugzien of je aangifte wel is aangekomen? Ik heb hem digitaal gedaan, maar nooit een bevestiging ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:42
Snippertje schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:04:
Kan je eigenlijk ergens terugzien of je aangifte wel is aangekomen? Ik heb hem digitaal gedaan, maar nooit een bevestiging ontvangen.
Dat is vreemd, dat hoor je namelijk altijd te krijgen.

Ik heb ook digitaal gedaan en kreeg netjes een bevestiging. ( wat je kan uitprinten )

Verder was het bij mij dit jaar u heeft voldoende betaald en ontvangen dus 0-0.
Krijg niks terug en hoef niets te betalen.

Eind dit jaar aangifte doen voor volgend jaar, dan gaat me vriendin ook aangifte doen ( die is 3x van baan gewisseld vanwege omstandigheden, en we hebben een huis gekocht ).
Dus ik verwacht dan een aardig royaal bedrag te krijgen :).
Laten we dan ook allemaal doen door een belastingadviseur ( ga ik zelf niet mee kutten, kost 135euro maar dan heb je ook wat )

[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 31-05-2012 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Mektheb schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:06:
[...]

Dat is vreemd, dat hoor je namelijk altijd te krijgen.

Ik heb ook digitaal gedaan en kreeg netjes een bevestiging. ( wat je kan uitprinten )
Hmm, volgens mij heb ik die wel gekregen ja. Alleen ben ik hem denk ik vergeten op te slaan. Wat ik meer bedoelde is een bevestiging via mail bijvoorbeeld. Ach, ik wacht het rustig af.

Edit: Heb hem van mezelf gevonden :) Dus dan weet ik in elk geval dat dat goed is gegaan. 22 januari al ingediend, maar nog geen bericht helaas.

[ Voor 13% gewijzigd door Snippertje op 31-05-2012 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij krijg je geen bevestiging via de e-mail. Alleen dat wat je kan uitprinten krijg je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ZeRoC00L schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:57:
[...]

[...]

Heb je ook al een brief gekregen, of alleen geld ?
geen idee,brievenbus nog niet gechecked laatste 2 dagen :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik heb het geld van de belastingdienst op me rekening nu :) Toch mooi dat onbewust geld sparen bij de belastingdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 10:29

ralpje

Deugpopje

Voor de twijfelaars: ik begon me ook af te vragen of mijn aangifte wel goed ontvangen was en heb even gebeld met de belastingtelefoon. Die konden me vertellen dat er op datum x om tijdstip y inderdaad e.e.a. ontvangen was en konden ook gelijk zeggen dat er 'een bericht klaar staat voor verzending op 7 juni'. :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 09:02

GG85

.......

Iemand met een VOF al wat gehoord? Ik heb mijn aangifte al ergens eind februari gedaan maar nog niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb op 11 maart mijn aangifte inkomstenbelasting voor ondernemers gedaan... Net maar eens gebeld of die niet in een zwart gat is verdwenen. Ze zijn ermee bezig en ik ontvang voor 1 juli een voorlopige aanslag.

Nou ja dat is in ieder geval iets... Betalen ze bij de voorlopige uitslag ook al meteen uit? Die €3.000 zou mooi uitkomen voor de vakantie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Hier een eenmanzaak met aangifte 20-3 en nog geen VA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Ook even gebeld en krijg als het goed is volgende week bericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heb gister ook maar eens gebeld. Mijn 1e digitale aangifte is aangekomen, verwerkt en er ligt zelfs een brief klaar :D . Maar die hoef ik over 2 weken pas te verwachten....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Ik heb nu net binnen, nog geen brief gekregen. Toch mooi 30 euro rente op 500 euro ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan krijg je meer rente dan ik heb gekregen, ik had maar € 8 op € 686

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Je hebt gelijk! Scheef gekeken, was inderdaad 6 euro op 529 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Ik ook gisteren 2 brieven. 1 met aangifte inkomstenbelasting en meer van dat soort en een dat ik geen voorlopige aanslag ZVW krijg maar gelijk een aanslag als mijn aangifte is gecontroleerd. Ben benieuwd.

Wat ik niet snap, in de voorlopge aanslag zetten ze dat ze zich baseren op je aangeleverde gegevens en de definitieve pas wordt gemaakt als ze hem gecontroleerd hebben. Waarom!? Het hoeft toch geen 4 maanden te duren om mijn gegevens die ik zelf ben aangevult te knippen en te plakken en op een voorlopige aanslag te zetten!? Waarom die nutteloze tussenstap?

Ook raar, krijg ik een apparte brief dat ik wat betreft de ZVW geen voorlopige maar gelijk een definitieve aanslag krijg. Betekend dit dat ze de rest (inkomstenbelasting etc) wel goed vinden en alleen een inspecteur op de ZVW zetten of wordt de hele riedel dan door de molen gehaald? Wordt nog leuk met een VOF, een maandje WW en bij 3 werkgevers in korte loondienst.

[ Voor 24% gewijzigd door GG85 op 06-06-2012 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
GG85 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:36:
Ik ook gisteren 2 brieven. 1 met aangifte inkomstenbelasting en meer van dat soort en een dat ik geen voorlopige aanslag ZVW krijg maar gelijk een aanslag als mijn aangifte is gecontroleerd. Ben benieuwd.

Wat ik niet snap, in de voorlopge aanslag zetten ze dat ze zich baseren op je aangeleverde gegevens en de definitieve pas wordt gemaakt als ze hem gecontroleerd hebben. Waarom!? Het hoeft toch geen 4 maanden te duren om mijn gegevens die ik zelf ben aangevult te knippen en te plakken en op een voorlopige aanslag te zetten!? Waarom die nutteloze tussenstap?

Ook raar, krijg ik een apparte brief dat ik wat betreft de ZVW geen voorlopige maar gelijk een definitieve aanslag krijg. Betekend dit dat ze de rest (inkomstenbelasting etc) wel goed vinden en alleen een inspecteur op de ZVW zetten of wordt de hele riedel dan door de molen gehaald? Wordt nog leuk met een VOF, een maandje WW en bij 3 werkgevers in korte loondienst.
Omdat jouw gegevens en inkomen en aftrekposten etc jada jada allemaal moet gecontroleerd worden, met gegevens van de gene die je salaris betaald en al dat soort onkunde.
En natuurlijk is het niet zo simpel als ctrl c en v.

Ik heb die zelfde brief in April al gehad dat er niks nakes nada hoefde te betalen of te ontvangen, maar 100% wisten ze dat niet en daar krijg ik nog bericht over.
Tot nu toe nog helemaal niets dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Mektheb schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:40:
[...]

Omdat jouw gegevens en inkomen en aftrekposten etc jada jada allemaal moet gecontroleerd worden, met gegevens van de gene die je salaris betaald en al dat soort onkunde.
En natuurlijk is het niet zo simpel als ctrl c en v.

Ik heb die zelfde brief in April al gehad dat er niks nakes nada hoefde te betalen of te ontvangen, maar 100% wisten ze dat niet en daar krijg ik nog bericht over.
Tot nu toe nog helemaal niets dus.
Ok, dat snap ik maar er staat op de voorlopige aanslag dat hij puur gebasseerd is op de door mij verstrekte gegevens. Wat valt daar aan te controleren? Niets toch? Dus waarom duurt dat 4 maanden?
Als ze de gegevens wel controleren, waarom dan niet glijk een definitieve aanslag sturen? Ik snap die tussenstap van voorlopige aanslag niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
GG85 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:43:
[...]

Ok, dat snap ik maar er staat op de voorlopige aanslag dat hij puur gebasseerd is op de door mij verstrekte gegevens. Wat valt daar aan te controleren? Niets toch? Dus waarom duurt dat 4 maanden?
Als ze de gegevens wel controleren, waarom dan niet glijk een definitieve aanslag sturen? Ik snap die tussenstap van voorlopige aanslag niet zo.
Waarschijnlijk hebben ze daar de power niet voor om dat gelijk te doen, aangezien er millioenen op die manier binnen komen.

Ik heb dat ook nooit begrepen, maar ik denk dat het weer een andere "afdeling is" die dat doet, en dan kom je op nieuw op een stapel weer.
Nadat het ontvangen en gecheckt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Ok, logisch maar als je toch niets controleert, waarom duurt het dan 4 maanden om je gegevens uit je aangifte te rippen en op een blauwe brief te plempen? Dat is in mijn ogen toch echt veredeld copy-paste werk dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Wel eens een batch van 10 miljoen brieven uitgedraaid en verstuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

t_captain schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:00:
Wel eens een batch van 10 miljoen brieven uitgedraaid en verstuurd?
Daar heb je een punt. Maar je zo t dan alsnog een stuk makkelijker maken door de hele voorlopige aanslag te schrappen ;)

[ Voor 19% gewijzigd door GG85 op 06-06-2012 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
GG85 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:06:
[...]

Daar heb je een punt. Maar je zo t dan alsnog een stuk makkelijker maken door de hele voorlopige aanslag te schrappen ;)
volgens mij ligt dat ook in de planning (bron: m'n vader)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je geld terug krijgt moet je lang wachten, hier ongeveer 4 maanden gewacht op teruggave, maar als je geld terug moet betalen dan moet je dat binnen een bepaalde tijd toch doen he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Tuurlijk, waar moeten ze anders de teruggave van betalen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:26

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

P.O. Box schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:40:
[...]

volgens mij ligt dat ook in de planning (bron: m'n vader)
Klopt, dit jaar hebben ze proefgedraaid met 40.000 aangiftes, welke direct een definitieve aanslag kregen in de dagen na 1 april. Zie ook http://www.rijksoverheid....na-belastingaangifte.html

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Laatst online: 01-09 11:14
28 Januari digitaal opgestuurd, wachtende op bericht. Hopelijk een beetje snel, dan kan ik er mooi gebruik van maken tijdens onze vakantie in St Petersburg. Het gaat toch om ruim 3000 euro.

Belastingdienst belooft voor 1 juli bericht te doen, voorgaande jaren had ik in mei al bericht, dit jaar toevallig niet.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:22

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik heb ergens begin februari aangifte gedaan. Deze week de voorlopige aanslag van mijn partner en het bijbehorende geld op mijn rekening ontvangen. Nu nog mijn eigen aanslag en dat geld (wat het grootste gedeelte is)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vandaag de brief in de bus gehad en ook het geld al op de rekening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 14:19
(jarig!)
Ik heb ook maar gebeld, hij was inderdaad binnen gekomen, maar stond nog niets klaar voor verzending, dus ik ben vast de laatste die 'm krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Laatst online: 11-09 15:21
7 februari j.l. ingestuurd. Zojuist gebeld: nog niets. behalve de uitspraak : voor 1 april ingestuurd, voor 1 juli afgehandeld.... Ze laten het wel op last minute aankomen :(
* NielsTn troost met de gedachte dat er dan een nichterige kleine hoeveelheid wettelijke rente bijkomt...

Vorige jaar de aangifte van 2010 ingestuurd (in februari 2011 uiteraard). en 10 mei was alles afgerond & stond de teruggave op mijn bankrekening....

[ Voor 20% gewijzigd door NielsTn op 08-06-2012 17:22 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit jaar op 20 februari ingestuurd, ben dit helemaal niet gewend helaas.
Duurt wel erg lang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:44
Hier idem dito....normaal altijd in mei bericht + geld, nu nog niks gehoord :(

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Zal ook wel een bezuinigingstactiek zijn, zo laat mogelijk uitbetalen zodat ze er zelf zo lang mogelijk rente van hebben.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Het wisselt gewoon. Vorig jaar had ik hem in januari ingestuurd en kreeg ik op 28 juni pas brief+geld en dit jaar in februari ingestuurd en kreeg ik op 24 mei al brief+geld. Er zit geen patroon in lijkt het. Geduld is een schone zaak, je krijgt het echt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb inmiddels afgelopen week de brief mogen ontvangen, maar enig geld is
nog uit gebleven helaas :(. Leuk hoe we er soms op zitten te wachten hè :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De brief is binnen :D , nu het geld nog :P
€118 :)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Ik had het geld op dezelfde dag op mijn rekening staan als dat de brief in de bus lag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Hier brief ook binnen, had m'n aangifte op de laatste dag (31 maart) verstuurd.
Meteen een definitieve aangifte. Moet 42 euro betalen, maar is onder de drempel dus hoeft niet :P
Nu maar hopen dat de aangifte van m'n vrouw ook snel behandeld wordt, die krijgt namelijk een hoop terug ;) .

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Coach4All schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 08:55:
Zal ook wel een bezuinigingstactiek zijn, zo laat mogelijk uitbetalen zodat ze er zelf zo lang mogelijk rente van hebben.
Volgens mij leent de overheid korte leningen voor ong. 0%, het zou dus een bezuinigingstaktiek zijn om iedereen meteen op 1 april te betalen, en dan later het evt. teveel betaalde terug te vorderen. Scheelt ze 3 maanden heffingsrente van meer dan 2%. Dat geeft alleen wat logistieke problemen, mbt de 10mln te sturen enveloppen in 1 week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Met Jake, de heffingsrente is momenteel veel hoger dan de geldmarktrente die onze rijksoverheid momenteel betaalt. Beleggers zijn zo bang voor zuideuropese landen dat ze het geld liever renteloos in NL of DU stallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
Cartman! schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:10:
Het wisselt gewoon. Vorig jaar had ik hem in januari ingestuurd en kreeg ik op 28 juni pas brief+geld en dit jaar in februari ingestuurd en kreeg ik op 24 mei al brief+geld. Er zit geen patroon in lijkt het. Geduld is een schone zaak, je krijgt het echt wel.
Ik ben mijn administratie eens door gaan spitten en inderdaad, van een patroon geen spoor te bekennen.
Ik vermoed dat vroeg opsturen alleen tot gevolg heeft, dat de aangifte onderin de stapel terecht komt.
Vorig jaar de aangifte begin februari opgestuurd en eind mei bericht, nu eind januari en nog steeds wachtende.
Gelukkig heeft mijn zus onderhand al wel bericht. Zij heeft een week na mij de aangifte ingevuld. Dus ik gok op volgende week. En veel langer dan twee weken duurt het toch niet meer.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Arthas schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 10:40:
Ik vermoed dat vroeg opsturen alleen tot gevolg heeft, dat de aangifte onderin de stapel terecht komt.
Vorig jaar de aangifte begin februari opgestuurd en eind mei bericht, nu eind januari en nog steeds wachtende.
Gelukkig heeft mijn zus onderhand al wel bericht. Zij heeft een week na mij de aangifte ingevuld. Dus ik gok op volgende week. En veel langer dan twee weken duurt het toch niet meer.
Ze hebben er natuurlijk ook wel steeds meer werk mee. Er zijn steeds meer ZZP-ers, steeds meer faillissementen, steeds meer echtscheidingen, zorgt allemaal voor gecompliceerde(re) belastingaangiftes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
Mx. Alba schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 11:27:
[...]

Ze hebben er natuurlijk ook wel steeds meer werk mee. Er zijn steeds meer ZZP-ers, steeds meer faillissementen, steeds meer echtscheidingen, zorgt allemaal voor gecompliceerde(re) belastingaangiftes...
Ik hoop dat je dat sarcastisch bedoeld, want veruit de meeste belastingaangiftes zijn vooraf ingevuld. Zo ook die van mij. Wat wel gebeurd is dat belastingkantoren worden samengevoegd en dat ambtenaren met vaste contracten, na afvloeiingsregelingen, vervangen worden door tijdelijke krachten of dat hun functie zelfs helemaal komt te verdwijnen. Dat gaat de effectiviteit natuurlijk niet ten goede komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:15
ralpje schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:55:
Ik had het geld op dezelfde dag op mijn rekening staan als dat de brief in de bus lag :)
Bij mij afgelopen donderdag een brief in huis en vandaag de leuke financiele meevaller op de rekening. Die paar honderd extra is toch mooi voor een half jaar een bijbaan te hebben.

Mijn belasting aangifte heb ik iig in de week van 18 t/m 24 maart gedaan, dus redelijk laat.

[ Voor 11% gewijzigd door Hogader op 18-06-2012 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Arthas schreef op zondag 17 juni 2012 @ 16:33:
Ik hoop dat je dat sarcastisch bedoeld, want veruit de meeste belastingaangiftes zijn vooraf ingevuld. Zo ook die van mij. Wat wel gebeurd is dat belastingkantoren worden samengevoegd en dat ambtenaren met vaste contracten, na afvloeiingsregelingen, vervangen worden door tijdelijke krachten of dat hun functie zelfs helemaal komt te verdwijnen. Dat gaat de effectiviteit natuurlijk niet ten goede komen.
Een vooringevulde belastingaangifte voor een ondernemer, voor iemand die is gescheiden, getrouwd, een huis koopt of verkoopt? Die vooringevulde aangiftes kloppen alleen in standaardsituaties waarin niets is veranderd. En voor ondernemers zijn ze er sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
Mx. Alba schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:11:
[...]

Een vooringevulde belastingaangifte voor een ondernemer, voor iemand die is gescheiden, getrouwd, een huis koopt of verkoopt? [...]
Die vallen een andere categorie dan ikzelf, en met mij vele anderen :)

Nog steeds wachtende, maar vandaag is het maandag en dan komt er geen post :) Eind van de week nog maar eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Zijn er nog meer mensen die nog niets hebben gehoord?

Mijn fiscaal partner heeft al wel een brief gehad en ook het geld maar ik nog niet en dat was nou net het grootste gedeelte :P

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Ook nog niets gehoord en begin maart al ingestuurd....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Wat romantisch! Stel je d'r ook zo voor aan mensen? "Hallo, dit is mijn fiscaal partner"? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

ralpje schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 09:48:
[...]

Wat romantisch! Stel je d'r ook zo voor aan mensen? "Hallo, dit is mijn fiscaal partner"? :p
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ralpje schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 09:48:
[...]

:D

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:21
Hier ook nog niks gehoord, ook mijn vrouw niet. We wachten best wel op de teruggaaf, dus wat mij betreft mogen ze opschieten. Begin maart de aangifte verstuurd.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Ik heb trouwens mijn geld al ontvangen van de belastingdienst, ondanks dat mijn fiscaal partner ( :P ) zelfs te laat haar aangifte heeft verstuurd. Zelf was ik er wel vroeg bij.

[ Voor 9% gewijzigd door Lethalis op 19-06-2012 09:56 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Als je dreigbrief van de Belastingdienst krijgt over loonbeslag enzo nadat je niet gereageerd hebt op diverse aanmaningen om een schuld te betalen... Krijg je dan ook een BKR aantekening?

(gaat om iemand die ik ken, niet om mezelf).

[ Voor 19% gewijzigd door King Nothing op 19-06-2012 17:18 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 22:31
King Nothing schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:17:
Als je dreigbrief van de Belastingdienst krijgt over loonbeslag enzo nadat je niet gereageerd hebt op diverse aanmaningen om een schuld te betalen... Krijg je dan ook een BKR aantekening?

Lijkt mij wel.
Overigens als je dat jezelf gaat afvragen ben je waarschijnlijk van plan om nog meer geld ergens te lenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Toch maar even gebeld, er staat een brief klaar om verzonden te worden op 29 juni. Dat is wel erg krap voor 1 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas

Zodra je die brief hebt gekregen, sta je al geregistreerd bij BKR als wanbetaler. Het is trouwens een dwangbevel, omdat de Belastingdienst dan je loon boven de belastingvrije voet in gaat houden. Zij hoeft hiervoor geen toestemming van de rechter te hebben.

Zoek hulp, loonbeslag is een laatste middel om een schuld terugbetaald te krijgen. Het slimste is om dan met de Stadsbank/Kredietbank (http://www.kredietbanknederland.nl/default.aspx) te gaan praten, mocht je de schuld niet af kunnen lossen.
Vergeet niet dat andere rekeningen, die ook betaald moeten worden, door blijven lopen!

Overleg ook met de werkgever, die hierin kan helpen. Door bijvoorbeeld de schuld voor zijn rekening te nemen en een verminderd loon uit te betalen, maar meer dan de belastingvrije voet. Ontslag nemen om loonbeslag te voorkomen heeft geen nut, de fiscus houdt het dan in bij de volgende werkgever. Loonbeslag is normaal gesproken geen reden tot ontslag door de werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dat zeggen ze allemaal. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

GeeMoney schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:43:
[...]

Lijkt mij wel.
Overigens als je dat jezelf gaat afvragen ben je waarschijnlijk van plan om nog meer geld ergens te lenen :P
Ja, ik ga geld lenen voor een hypotheek. :P

Was gewoon ff nieuwsgierig omdat ik vandaag een opmerking hierover hoorde.
Als dit om mezelf ging zou ik ook geen poging wagen een hypotheek te krijgen. Alhoewel, ik heb wel een BKR aantekening staan, maar dat is prima naast te doen naast de eventuele hypotheek :)

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

In ieder geval succes gewenst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Zaken als inkomen, huurschuld, belastingschuld of onbetaalde rekeningen bij het energiebedrijf staan niet geregistreerd. Ook studiefinancieringen van de Informatie Beheer Groep worden niet door BKR geregistreerd.
Volgens Wikipedia: Bureau Krediet Registratie dus niet.
Dat verwachtte ik ook, want het BKR (de naam zegt het al) registreert kredieten. Leningen, dus. Een belastingschuld is geen lening. Iets kopen op afbetaling, een langdurige roodstand bij de bank of het niet voldoen aan een abonnement (je hebt een goed / dienst maar betaalt in delen) is dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Slasher schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 09:39:
Zijn er nog meer mensen die nog niets hebben gehoord?

Mijn fiscaal partner heeft al wel een brief gehad en ook het geld maar ik nog niet en dat was nou net het grootste gedeelte :P
Dat geldt ook voor mij. Raar dat ze wel een brief sturen naar mijn partner en nog niet naar mij. Terwijl we in 1 keer gezamenlijk aangifte hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 14:19
(jarig!)
och, ze hebben nog 10 dagen ;) Dus ik wacht nog mooi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Zhadum schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:23:
[...]

Dat geldt ook voor mij. Raar dat ze wel een brief sturen naar mijn partner en nog niet naar mij. Terwijl we in 1 keer gezamenlijk aangifte hebben gedaan.
Hier ook, ik heb wel bericht, mijn partner niet.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:52
Ik had de aanslag al op 9 juni binnen, maar krijg ook niets terug. Mijn vrouw krijgt echter pas de brief op 4 juli, terwijl ze beloven het voor 1 juli te communiceren.
Lijken dingen toch niet helemaal goed te gaan daar. :(