Hmm,
Ik dacht, laat ik ook maar eens weer een poging wagen tot het invullen van de Belastingifte.Voorheen heeft een belasting adviseur dat gedaan omdat ik echt de ballen verstand heb ervan, we aan het einde van het jaar een woninge gekocht hebben (2010-2011), eerste woning, nog nooit voorlopige teruggave ontvangen enz. enz. Maargoed, Nederlander als ik ben probeer ik het geld dat ik kwijt ben aan die toko uit te sparen.
Enfin, programma gedownload, vooraf ingevulde gegeven gedownload en geladen (van mijzelf (werkende) en mijn vrouw (thuisvrouw). Laat de boel ratelen en...
Zij krijgt 374 euro terug maar ik mag even 1670 euro gaan terug betalen? Whut? Ik heb alles nagelopen en heb voorzover ik gezien heb geen fouten kunnen ontdekken. Wat wel apart was, is dat toen ik mijn loongegevens invulde ik een melding kreeg dat de ontvangen arbeidskorting te hoog was dan waar ik recht op had. Voor de goede orde; ik heb tot maart afgelopen jaar voor Bedrijf A gewerkt dat overgenomen is door Bedrijf B. Ik heb dan ook 2 jaaropgaven gekregen. De totaal ontvangen arbeidskorting bedroeg 1540 euro. Kijkende naar de tabel op de
belastingdienst ben ik na 1947 geboren en verdien ik tussen de 21k en en de 45k wat neer komt op 1611 euro (waar ik recht op heb)
Ik ben dan wel geen belastingwonder, maar in mijn wereld is 1540 niet meer dan 1611 waar ik dan recht op zou hebben?
Zie ik iets over het hoofd, zou dit ook de reden kunnen zijn dat ik 1640 euro moet terug betalen?
Edit: nee dus, want als ik dat compleet weghaal ben ik wel van de melding af maar moet ik alsnog 1640 dokken
Er is voor zover ik weet namelijk niets bijzonder gebeurt afgelopen jaar behalve dat het bedrijf is over genomen. We hebben enkel mijn loon ontvangen en bezitten een eigen huis (WOZ van 188k). Geen spaargeld ergens, geen 2de huis op de Bahamas, niets.
Ik vind het vrij bijzonder dat ik, door gewoon te werken, ik ineens 1640 euro moet gaan terug betalen

. (overigens ga ik het nu maar alsnog door een belastingconsulent laten doen, want wellicht dat ik heel veel mis. Eigenaardig zou dat wel zijn aangezien ik die voorafingvulde meuk gebruikt...)
DERP
Edit 2: Blijkbaar is de aftrekbare hypotheek rente niet ingevuld

Daarom moest ik terug gaan betalen LOL. Nu krijgen we totaal 1700 euro terug...
Toch blijft die melding van de arbeidskorting raar...
[
Voor 7% gewijzigd door
Notna op 10-03-2012 16:10
]