op youtube staan hier en daar ook gameplay filmpjes van de beta. gfx zien er dik beter uit dan de alpha:
De open beta komt op die pagina te staan ja, er staat toch echt duidelijk dat de closed beta met invite gaat hoorl166 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 05:59:
[...]
als je via origin hebt gepreordert dan kojt het sowieso op je naam te staan en heb je geen key nodig:)
ps... ik wordt ook steeds wakker om alles een beetje te volgen XD
I PRE-ORDERED BATTLEFIELD 3 (PC DIGITAL DOWNLOAD VERSION) ON ORIGIN. HOW DO I GET EARLY ACCESS?
You will receive an email from us with instructions on your early access. The cutoff date for receiving early access by pre-ordering on Origin is September 25th.
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
https://twitter.com/#!/EA...status/118545533810909184
@EA_Australia EA Games Aus
The #BF3BETA Early Access e-mails will deploy for AUS & NZ at approx 7pm AEST. I sincerely apologise for the delay
Dit twitter account had gisteren ook de tijd waarop de beta online ging getweet.
We zullen dus rond 11 uur onze keys krijgen.
@EA_Australia EA Games Aus
The #BF3BETA Early Access e-mails will deploy for AUS & NZ at approx 7pm AEST. I sincerely apologise for the delay
Dit twitter account had gisteren ook de tijd waarop de beta online ging getweet.
We zullen dus rond 11 uur onze keys krijgen.
Verwijderd
Wel slim gedaan van EA/DICE, straks moeten ze 3/4 miljoen download tegelijkertijd faciliteren. Niemand zal de eerste dag kunnen spelen, behalve de mensen met een key van een rsp.
De beta Het spel is 'pas' 1,5 miljoen keer gepre-ordered (tussenstand 5 dagen geleden), verspreid over 3 platforms waarvan op de PC maar een deel via Origin.Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 07:21:
Wel slim gedaan van EA/DICE, straks moeten ze 3/4 miljoen download tegelijkertijd faciliteren. Niemand zal de eerste dag kunnen spelen, behalve de mensen met een key van een rsp.
*Goedemorgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Sagaris op 27-09-2011 07:46 ]
de beta is gepre-ordered:P?Sagaris schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 07:28:
[...]
De beta is 'pas' 1,5 miljoen keer gepre-ordered (tussenstand 5 dagen geleden), verspreid over 3 platforms waarvan op de PC maar een deel via Origin.
verkeerde qouteVerwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 07:21:
+ alle mensen die moh:le hebben gekochtSagaris schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 07:28:
[...]
De beta Het spel is 'pas' 1,5 miljoen keer gepre-ordered (tussenstand 5 dagen geleden), verspreid over 3 platforms waarvan op de PC maar een deel via Origin.
[ Voor 32% gewijzigd door DopeMasta op 27-09-2011 07:56 ]
van twitter(zh1nt0):
zh1nt0 is de community manager van Dice volgens mij.
Lijkt erop dat die 2 dagen eerder toegang een lachertje wordt. Vandaag kan je dus al vergeten om te spelen, blijft er als we geluk hebben 1 dag over.
En hij post nog platform specifieke info:Keys will be sent out later today around 1pm - 3pm CET.
CET is Central European Time. Onze tijd dus...Keys will be sent, around 1pm-3pm CET on PC and Xbox 360. Awaiting further messaging on PS3
zh1nt0 is de community manager van Dice volgens mij.
Lijkt erop dat die 2 dagen eerder toegang een lachertje wordt. Vandaag kan je dus al vergeten om te spelen, blijft er als we geluk hebben 1 dag over.
[ Voor 77% gewijzigd door beany op 27-09-2011 07:52 ]
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Inderdaad, dat is nog een man of 50 extra. Maak je maar niet druk om capaciteit, die is er wel genoeg voor een redelijke snelheid.DopeMasta schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 07:46:
[...]
+ alle mensen die moh:le hebben gekocht
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Wel jammer dat de mensen die de game gepre-orderd hebben, nu later aan de slag kunnen dan de mensen met een key.
Opzich is het maar een paar uur natuurlijk, maar dan nog heeft DICE dit niet echt slim gedaan imho.
Opzich is het maar een paar uur natuurlijk, maar dan nog heeft DICE dit niet echt slim gedaan imho.
Echt DICE... het gaat weer lekker volgens mij. Blijven maar valse verwachtingen scheppen rondom die beta. Ben benieuwd of we dan ook echt de keys ontvangen tussen 13 en 15.
Macbook Pro 16" 2021 - iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB - Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case - iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB - Apple TV 4K 32GB
ik zal mezelf ook niet druk maken om capaciteit gezien ik moet werken tot 5. Ik zal de download vanuit werk wel even aanzetten en dan zie ik vroeg in de avond wel of alles binnen is en ik gaan spelenTsurany schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 07:50:
[...]Inderdaad, dat is nog een man of 50 extra. Maak je maar niet druk om capaciteit, die is er wel genoeg voor een redelijke snelheid.
Mja, vanuit CET gezien is het niet erg handig allemaal. Maar voor de Amerikanen maakt het weinig uit, uurtje of 3 hier is ochtend daar. En Amerika blijft de grootste markt blijkbaar.Joost1991 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 07:54:
Echt DICE... het gaat weer lekker volgens mij. Blijven maar valse verwachtingen scheppen rondom die beta. Ben benieuwd of we dan ook echt de keys ontvangen tussen 13 en 15.
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Met die werkloosheid daar flink veel gametijd idd.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Waarom werken ze überhaupt met keys? Als je een game koopt bij Origin wordt je sleutel toch ook gewoon via dat programma geregeld? Het lijkt mij een onnodig tussenstation.
Gelukkig vroeg klaar vandaag , maar pas om 15 u een key krijgen is wel erg laat. Van de eerste dag is dan nauwelijks nog iets over. Toch wél een beetje scheef aangezien moh le eerst een echt aparte beta zou krijgen.
Aan de andere kant : er is tenminste een beta!
Dubbele gevoelens !
Aan de andere kant : er is tenminste een beta!
Dubbele gevoelens !
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Zover ik het begrijp is het een manier om veel followers op twitter te krijgen. Ze maken dus eigenlijk 'misbruik' van het feit dat mensen een key willen.l166 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 08:43:
snapt iemand van jullie hoe je die key krijgt??
http://bf3nation.com/ kijk zelf maar
idd zag het ja..beany schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 08:47:
[...]
Zover ik het begrijp is het een manier om veel followers op twitter te krijgen. Ze maken dus eigenlijk 'misbruik' van het feit dat mensen een key willen.
ik meldde me aan, en opeens op twitter: Holy shit !! I got my Battlefield 3 code!! Hurry before they are gone: http://ea.battlefield3-beta.com/twitter/ 27-09-2011 01:42:45

Er staat ook bij dat je de 29ste aan de slag kan
Best wel bullshit dat ze die keys pas in de middag sturen. Nu kun je eigenlijk alleen pas 's avonds spelen met early acces... Enige wat ze dan naar mijn idee kunnen doen is hetzelfde voor de open beta, er is immers 48h belooft. Maar wat ik nog raarder vind is dat eerst werd gezegd dat ze de keys in de ochtend gingen sturen.
Best wel bullshit dat ze die keys pas in de middag sturen. Nu kun je eigenlijk alleen pas 's avonds spelen met early acces... Enige wat ze dan naar mijn idee kunnen doen is hetzelfde voor de open beta, er is immers 48h belooft. Maar wat ik nog raarder vind is dat eerst werd gezegd dat ze de keys in de ochtend gingen sturen.
Mja, ze zullen wel tegen problemen zijn aangelopen.Gropah schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 08:53:
Er staat ook bij dat je de 29ste aan de slag kan![]()
Ik zag laatst een stukje tekst van een Dice medewerker die het gebash zat was(die tekst was ook zo weer weg) en dat mensen moeten begrijpen dat ze een Beta helemaal niet hoeven te doen. Het is iets extra's. Echter, als ze zoveel reclame maken met 'pre-order nu en krijg toegang tot de beta' dan is het geen extra meer, maar onderdeel van de verkoop. Net zo goed dat het toendertijd misschien mensen over de streep heeft getrokken om MoH te kopen(ik iig wel) door early access aan te bieden.
Ik ben zelf ontwikkelaar en ik begrijp heel goed dat dingen mis kunnen gaan, niet op tijd klaar zijn etc etc. Ik snap ook heel goed dat er nu bij EA en Dice een hoop mensen zitten te stressen(nog meer dan wij zitten te stressen!!). Aan de andere kant: ze breken wel een belofte....
nou je MOET niks... het wordt wel uiterst gewaardeerd als je feedback geeft over de gameplay en evt bugs.Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:20:
Zijn er eigenlijk nog bepaalde dingen die je als betatester moet doen?
maar vooral: veel spelen!
Etuuuuuh!
Moet, nee. Kan? Ja. Feedback is altijd welkom. Of ze het nou erg kritisch is of niet, alles is welkom.Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:20:
Stel je voor je brengt een game uit, die je op school hebt gemaakt (app ontwikkeling opleiding bv.) en niemand verteld jou hoe hij het vond, dat is natuurlijk super ***.
simpel, als je bugs vind, reporten. daar is het een test voor...Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:20:
http://battlefield3.tv/ Prachtige live stream, sorry als hij als een gepost is
Officieel is de beta uitgekomen om de community het spel te laten testen en hier uit feedback te krijgen zodat ze op dag 1 van de release een patch zullen uitbrengen die verbeteringen zullen moeten geven rondom het spel.Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:20:
Je hoeft dit niet te doen, maar als jij dingen ziet die gebugged zijn of wapens veel te sterk of the slap zijn dan kan je dit aangeven, of er iets mee gedaan zal worden is een tweede. Het is voor dice ieder geval een goeie manier om gratis testers te krijgen
Het merendeel van de mensen die deze beta spellen zullen het puur spelen zonder feedback te geven, daar ga ik ieder geval van uit
Ik heb er anders gewoon voor betaald hoor, het is namelijk onderdeel van het limited edition pakket. Als ik dus vanmiddag niet op de beloofde tijd kan spelen ga ik eens een belletje met de consumentenbond/kassa plegen. Misleidende marketing / valse reclame ben ik niet zo van anno 2011beany schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 08:57:
[...]
Mja, ze zullen wel tegen problemen zijn aangelopen.
Ik zag laatst een stukje tekst van een Dice medewerker die het gebash zat was(die tekst was ook zo weer weg) en dat mensen moeten begrijpen dat ze een Beta helemaal niet hoeven te doen. Het is iets extra's. Echter, als ze zoveel reclame maken met 'pre-order nu en krijg toegang tot de beta' dan is het geen extra meer, maar onderdeel van de verkoop. Net zo goed dat het toendertijd misschien mensen over de streep heeft getrokken om MoH te kopen(ik iig wel) door early access aan te bieden.
Ik ben zelf ontwikkelaar en ik begrijp heel goed dat dingen mis kunnen gaan, niet op tijd klaar zijn etc etc. Ik snap ook heel goed dat er nu bij EA en Dice een hoop mensen zitten te stressen(nog meer dan wij zitten te stressen!!). Aan de andere kant: ze breken wel een belofte....

Ik had hem nog niet gezienzippy1990 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:26:
En met consumentenbond/kassa wapperen is zooo 2010ShininNL schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:29:
[...]
Ik heb er anders gewoon voor betaald hoor, het is namelijk onderdeel van het limited edition pakket. Als ik dus vanmiddag niet op de beloofde tijd kan spelen ga ik eens een belletje met de consumentenbond/kassa plegen. Misleidende marketing / valse reclame ben ik niet zo van anno 2011
Je zal ongetwijfeld tegen product voorwaarden lopen waarin staat dat de beta een 'best effort' is, en niet gegarandeerd is. Maar ik ben het wel met je eens dat Dice hier wat imago schade oploopt.
Als je <14 dagen geleden heb besteld, kan je nog annuleren. Ik denk dat er best mensen zijn die hun pre order annuleren(wij natuurlijk nietbeany schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:32:
[...]
En met consumentenbond/kassa wapperen is zooo 2010
Je zal ongetwijfeld tegen product voorwaarden lopen waarin staat dat de beta een 'best effort' is, en niet gegarandeerd is. Maar ik ben het wel met je eens dat Dice hier wat imago schade oploopt.
Verwijderd
Duidelijk! Tnx. De rest ook bedankt voor de antwoorden. Hopelijk leveren mensen veel feedback.Zidanexo schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:28:
[...]
Officieel is de beta uitgekomen om de community het spel te laten testen en hier uit feedback te krijgen zodat ze op dag 1 van de release een patch zullen uitbrengen die verbeteringen zullen moeten geven rondom het spel.
Je hoeft dit niet te doen, maar als jij dingen ziet die gebugged zijn of wapens veel te sterk of the slap zijn dan kan je dit aangeven, of er iets mee gedaan zal worden is een tweede. Het is voor dice ieder geval een goeie manier om gratis testers te krijgen
Het merendeel van de mensen die deze beta spellen zullen het puur spelen zonder feedback te geven, daar ga ik ieder geval van uit
Los van de beloftes die later gemaakt zijn in verband met BF3 per-orders via Origin, zijn er echt wel wat mensen die MOH LE hebben gekocht, omdat de indruk was gewekt daarmee iets unieks te krijgen. Als je met wat mensen verzameld kan je daar gezamelijk echt nog wel wat genoegdoening voor realiseren. Verkoopvoorwaarden zijn niet heilig. Wat men adverteert weegt veel zwaarder.
Die post van Daniel Matros waar die zo'n zielig verhaal ophing zal ongetwijfeld verwijderd zijn nadat hij zich realiseerde dat de shit die hij zich op de nek heeft gehaald volledig te wijten valt aan zijn eigen prestaties en de strategie die DICE/EA hanteerd. Heel sneu dat hij en developers aan het spel een en ander aan haattweets over zich heen krijgen, maar dat hadden ze kunnen verwachten. - ik neem aan dat ze ook weleens gekeken hebben op de diverse BF-fora. De activiteit van de developers op twitter is puur marketing met een persoonlijk noot.
Persoonlijk vind ik het absoluut niet netjes hoe EA/DICE de marketing heeft uitgespeeld. Vooral dedicated fans die MoH LE kochten voor een BF3 BETA, zijn toch een beetje genaaid. Aan de andere kant is het ergens ook wel fijn dat ze het zo hoog mogelijk proberen te spelen. Immers hoe groter het product, hoe groter de kans op een fatsoenlijke userbase en support.
Die post van Daniel Matros waar die zo'n zielig verhaal ophing zal ongetwijfeld verwijderd zijn nadat hij zich realiseerde dat de shit die hij zich op de nek heeft gehaald volledig te wijten valt aan zijn eigen prestaties en de strategie die DICE/EA hanteerd. Heel sneu dat hij en developers aan het spel een en ander aan haattweets over zich heen krijgen, maar dat hadden ze kunnen verwachten. - ik neem aan dat ze ook weleens gekeken hebben op de diverse BF-fora. De activiteit van de developers op twitter is puur marketing met een persoonlijk noot.
Persoonlijk vind ik het absoluut niet netjes hoe EA/DICE de marketing heeft uitgespeeld. Vooral dedicated fans die MoH LE kochten voor een BF3 BETA, zijn toch een beetje genaaid. Aan de andere kant is het ergens ook wel fijn dat ze het zo hoog mogelijk proberen te spelen. Immers hoe groter het product, hoe groter de kans op een fatsoenlijke userbase en support.
Bedankt voor de link, perfecte stream!zippy1990 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:26:
AMD preview drivers voor BF3 : http://support.amd.com/us...yst1110Previewdriver.aspx
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Deze gast heeft fraps aanstaan (na 11 min ongeveer), en showt aan het begin van het filmpje z'n video settings (ultra settings volgens mij @ 30sec), en volgens een discription onder een van z'n videos heeft hij het volgende systeem:
PC specs: AMD Phenom x6 1090T @ 3.2GHz Radeon 6870
Miss een idee voor hoe hij gaat draaien bij mensen?
PC specs: AMD Phenom x6 1090T @ 3.2GHz Radeon 6870
Miss een idee voor hoe hij gaat draaien bij mensen?
Verwijderd
Dit kan bijna niet kloppen er is eerder bevestigt dat je voor ultra 2x 580 nodig hebt. het zou hooguit high kunnen zijn maar ook dit lijkt mij sterk gezien recommended 560 of 6950 is en die zijn beter als een 6870. recommended is high settings btw
hij draait 1600x900..Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:49:
Dit kan bijna niet kloppen er is eerder bevestigt dat je voor ultra 2x 580 nodig hebt. het zou hooguit high kunnen zijn maar ook dit lijkt mij sterk gezien recommended 560 of 6950 is en die zijn beter als een 6870. recommended is high settings btw
Op zich wel, aan de andere kant: Er is 2 dagen early access beloofd. Als de beta voor de niet-early access klanten beschikbaar komt om 2 uur in de middag(CET) dan is er wel sprake van 2x 24 uur voordeel. Laten we eerst even afwachten wanneer die keys beschikbaar worden gesteld en in welk tempo we kunnen downloaden. Als ik om 3 uur aan het spelen ben heb ik een uurtje verlies, dat vind ik geen probleem.lredev schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:42:
Los van de beloftes die later gemaakt zijn in verband met BF3 per-orders via Origin, zijn er echt wel wat mensen die MOH LE hebben gekocht, omdat de indruk was gewekt daarmee iets unieks te krijgen. Als je met wat mensen verzameld kan je daar gezamelijk echt nog wel wat genoegdoening voor realiseren. Verkoopvoorwaarden zijn niet heilig. Wat men adverteert weegt veel zwaarder.
Wat ik wel knullig vind is dat je, wanneer je pre-ordered bij Origin, niet gewoon een link in je spellen krijgt waarmee je de beta kunt pre-loaden. Het volledige spel staat wel in je spellenlijst, nu moet je voor de beta waarschijnlijk een key invoeren om het spel te kunnen installeren en wordt het ook dan pas zichtbaar.
Ik vind het een beetje jankwerk persoonlijk. Er was van te voren geen enkele belofte, alleen dat je in de beta kwam en dat krijg je ook. Vrij kort maar je hebt toch een extra gekregen en daar ging het om, een extra. Je hoofdproduct die je blijkbaar wilde kopen heb je gewoon gekregen en daar heb je uren speelplezier aan kunnen hebben.lredev schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:42:
Je koop toch ook niet een nieuw bed van 3000e omdat je er een tv bij krijgt van 200e en dat je dan gaat klagen dat de tv niet de juiste kleur heeft. Je hoofdproduct heb je gewoon gekregen, de rest is extra.
Verwijderd
moet zeggen dat ik dat als nog knap vind maar in dat geval is het een goede indicatie in iedergeval
2 max setting screenshots.
Alleen betwijfel ik of ze ECHT max zijn
http://i.imgur.com/ouAmi.jpg
http://i.imgur.com/fxpfT.jpg
hoe heet die meter die daar zichtbaar is? ik zou ook graag mijn temps in de gate houden met gamenDorest0rm schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:56:
als dat zo is heeft die dude nog beste FPS met alles op ultra en ben ik erg benieuwd wat hij er allemaal in zijn pc heeft hangen
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
aan de klok snelheden vd gpu gezien ga ik uit van een 6970 CF of gtx 580 SLI.IlIlIlIlIl schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:58:
als dat zo is heeft die dude nog beste FPS met alles op ultra en ben ik erg benieuwd wat hij er allemaal in zijn pc heeft hangen
moet haast wel
Sagaris @ BF3 Hardware topicjessy100 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:59:
[...]
aan de klok snelheden vd gpu gezien ga ik uit van een 6970 CF of gtx 580 SLI.
moet haast wel
Daar is meer info te vinden.
Ik heb hier sterke twijfels bij, op gamescom heb ik Caspian border mogen spelen. Hier stonden echt dikke pc's en dat zag er ook stukken beter uit.Dorest0rm schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:56:
niet om de euforie/pret te verstoren, maar het ziet er imo gewoon uit als Battlefield Bad Company 2 qua graphics. Nauwelijks beter, zo op het eerste oog kijkend naar beelden en screenshots. Opzich is dat ook niet erg, maar laat het dan wel op andere fronten vooruitstrevend/verbeterd zijn, laten we zeggen een versterkte Battlefield 2 versie. Ik heb helaas nog niet het idee dat dit ook zo zal zijn.
Het lijkt er idd aardig op kwa graphics, het verschil zit hem echt in de gameplay. Battlefield speelt zoveel fijner weg als BC2. Hier zul je de voertuigen ook echt moeten gebruiken terwijl ik vond dat deze in BC2 meer een bijrol hadden.SuX DeLuXe schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:10:
niet om de euforie/pret te verstoren, maar het ziet er imo gewoon uit als Battlefield Bad Company 2 qua graphics. ...
Verwijderd
dat ziet er nog eens netjes uit heb hier nog niks gelezen over punten systeem dus bij deze post ik het mocht het er al staan excuus ben het niet tegen gekomen:
Kill points:
•Kill enemy: 100 points
•Knife kill: 300 points
•Comeback kill: 60 points
•Headshot bonus: +10 points
•Eliminate enemy squad: +10 points
•Savior bonus: +20 points
•Avenger bonus: +10 points
•Destroy vehicle: 200 points
•Disable vehicle: 100 points
Assist points:
•Kill assist: from 10 to 60 points
•Spot assist: 10 points
•Squad kill assist: from 10 to 60 points
•Squad spot assist: 20 points
•Suppressive fire assist: +10 points
•Squad spawn on you: +10 points
M-COM objective points:
•M-COM arm: 200 points
•M-COM disarm: 200 points
•M-COM destroy: 200 points
•M-COM attack bonus: +20 points
•M-COM defend bonus: +20 points
Support
•Revive teammate: 100 points
•Squad revive: +20 points
•Squad Spawn on you: 10 points
•Repair: +20 points
•Squad repair: +30 points
Kill points:
•Kill enemy: 100 points
•Knife kill: 300 points
•Comeback kill: 60 points
•Headshot bonus: +10 points
•Eliminate enemy squad: +10 points
•Savior bonus: +20 points
•Avenger bonus: +10 points
•Destroy vehicle: 200 points
•Disable vehicle: 100 points
Assist points:
•Kill assist: from 10 to 60 points
•Spot assist: 10 points
•Squad kill assist: from 10 to 60 points
•Squad spot assist: 20 points
•Suppressive fire assist: +10 points
•Squad spawn on you: +10 points
M-COM objective points:
•M-COM arm: 200 points
•M-COM disarm: 200 points
•M-COM destroy: 200 points
•M-COM attack bonus: +20 points
•M-COM defend bonus: +20 points
Support
•Revive teammate: 100 points
•Squad revive: +20 points
•Squad Spawn on you: 10 points
•Repair: +20 points
•Squad repair: +30 points
De graphics zijn wel heel wat geavanceerder dan in BF BC2 hoor, alleen zul je niet op elke screenshot merken maar als je aan het spelen bent is er wel degelijk wat verschil. vooral de belichting is compleet vernieuwd en de textures zijn ook aangepast. Nu zul je de grootste verschillen pas merken als je de settings op ultra hebt staan natuurlijkElectromonkey schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:14:
[...]
Het lijkt er idd aardig op kwa graphics, het verschil zit hem echt in de gameplay. Battlefield speelt zoveel fijner weg als BC2. Hier zul je de voertuigen ook echt moeten gebruiken terwijl ik vond dat deze in BC2 meer een bijrol hadden.
[ Voor 8% gewijzigd door Andyk125 op 27-09-2011 10:23 ]
Die twee screenshots die @Resinman heeft gepost zien er anders wel echt goed uit!
Macbook Pro 16" 2021 - iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB - Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case - iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB - Apple TV 4K 32GB
Die screenshots zijn van Caspian Border, maar rechtsboven zie ik "beta" staan?
Ja uiteraard, maar afgaande op de screenshots zal je het niet gauw merken.Andyk125 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:17:
[...]
De graphics zijn wel heel wat geavanceerder dan in BF BC2 hoor, alleen zul je niet op elke screenshot merken maar als je aan het spelen bent is er wel degelijk wat verschil. vooral de belichting is compleet vernieuwd en de textures zijn ook aangepast. Nu zul je de grootste verschillen pas merken als je de settings op ultra hebt staan natuurlijk
Ja die map is toch ook in een beta stadium getoont aan het publiek?reemprive schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:22:
Dit was de map van de Alpha!Andyk125 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:23:
[...]
Ja die map is toch ook in een beta stadium getoont aan het publiek?
Is volgens mij de OSD van rivatunerjessy100 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:57:
[...]
hoe heet die meter die daar zichtbaar is? ik zou ook graag mijn temps in de gate houden met gamen
Caspian Border wordt intern door DICE getest in de BETA.reemprive schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:22:
Ik denk dat je je ogen eens goed moet laten testen. Ik heb BC2 maar al te genoeg op ultra gespeeld en BF3 ziet er op alle vlakken zoveel beter uit.SuX DeLuXe schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:10:
niet om de euforie/pret te verstoren, maar het ziet er imo gewoon uit als Battlefield Bad Company 2 qua graphics. Nauwelijks beter, zo op het eerste oog kijkend naar beelden en screenshots. Opzich is dat ook niet erg, maar laat het dan wel op andere fronten vooruitstrevend/verbeterd zijn, laten we zeggen een versterkte Battlefield 2 versie. Ik heb helaas nog niet het idee dat dit ook zo zal zijn.
En zoals iemand zei, BF3 is qua gameplay echt anders dan BC2.
[ Voor 4% gewijzigd door Relief2009 op 27-09-2011 10:29 ]
Het ziet er allemaal erg gaaf uit maar ik moet zeggen dat ik me toch best stoor aan het formaat van de interface... Vooral dat chat scherm is wel enorm. Ik hoop echt dat je dat zelf kunt aanpassen. Ook de kill notifications zijn wel erg aanwezig met dat grote lettertype en al die felle kleuren.
Met dit soort dingen zet je dus het voorbestaan van het hele topic op het spel
[ Voor 76% gewijzigd door PWM op 27-09-2011 10:40 ]
Verwijderd
Zou iedereen gewoon het forum willen lezen of even op de site van battlefield willen kijken voordat er vragen gepost worden er staat namelijk al vermeld in dit forum en volgens mij ook uitgebreid op de site van battlefield. je krijgt een mailtje tussen 1-3 met een key en uitleg hoe het gedownload kan worden
Voor de mensen die toch wat meer zekerheid willen over de keys:
http://twitter.com/#!/zh1nt0/status/118562797620707328
Riva is toch over gegaan naar MSI afterburner? Die draait bij mij in ieder geval.
Oke laten we het zo doen, Iets wat 2uur geleden op twitter is gepost weten we allemaal al
alles wat al langer dan 15 minuten op internet staat is hier al 4x gepost dus neem maar geen moeite meer om het dan te posten
tnx voor de tip! dat wist ik nog niet!zippy1990 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:44:
Voor de mensen die toch wat meer zekerheid willen over de keys:
Ik ben zeer benieuwd wat ons allemaal te wachten staat. al die speculaties, beelden en hypes! ik wordt er trillerig van! zijn jullie ook zo zenuwachtig?
Etuuuuuh!
Ik kan gewoon niet wachten om de BETA op me Xbox360 en PC te spelen. Dit is voor mij het spel van het jaar 2011.Crypter schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:49:
[...]
tnx voor de tip! dat wist ik nog niet!
Ik ben zeer benieuwd wat ons allemaal te wachten staat. al die speculaties, beelden en hypes! ik wordt er trillerig van! zijn jullie ook zo zenuwachtig?
Ik hoop voor de Xbox mensen dat het er nog een beetje uitziet. Wat ik hier en daar gelezen heb is dat de performance af en toe schokkerig is, en het texturewerk op low-res gedaan is.Caneezy schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:55:
[...]
Ik kan gewoon niet wachten om de BETA op me Xbox360 en PC te spelen. Dit is voor mij het spel van het jaar 2011.
Hebben de console mensen trouwens een soort optiescherm om bijvoorbeeld motion blur uit te zetten?
Ik heb beelden gezien van Xbox360, 1:30 was het, vond ik het keurig eruit zien. Indien het schokkerig is hoop ik dat DICE hier een update voor uit brengt. geen zin in een spel die hapert.M2M schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:57:
[...]
Ik hoop voor de Xbox mensen dat het er nog een beetje uitziet. Wat ik hier en daar gelezen heb is dat de performance af en toe schokkerig is, en het texturewerk op low-res gedaan is.
Hebben de console mensen trouwens een soort optiescherm om bijvoorbeeld motion blur uit te zetten?
Toch wel Caspian border in de beta? YouTube: Movie.wmv
- YouTube
dit lijkt me nu ook een vette map, dit moet ergens in Dagestan zijn oid? Zou vet zijn als je dan ook nog een rebellenfractie kon spelen.Zidanexo schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:09:
Toch wel Caspian border in de beta? YouTube: Movie.wmv - YouTube
Ziet er naar uit, maar het was toch Operation Metro? Ik hoop zo dat BF3 soepel speelt op de Xbox. Ik heb net me gaming pc verkocht...Zidanexo schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:09:
Toch wel Caspian border in de beta? YouTube: Movie.wmv - YouTube
De pc versie is 3,9Gb als ik het heb en de PS3 versie die in de PSN store is verschenen is maar 1,2Gb dus er zit waarschijnlijk iets extra's in de pc versie
Verwijderd
Moet toch zeggen dat vaak de BETA maps wel erg goed bevallen zo lijkt Metro me erg leuk en ben nog steeds erg fan van Arica in BC2. Caspian border lijkt me ook wel erg leuk hoop dat er snel meer screenshots komen van metro op high en ultra settings om te vergelijken
Dit heeft denk ik meer te maken met het feit dat de textures een hogere resolutie hebben e.d.IlIlIlIlIl schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:14:
De pc versie is 3,9Gb als ik het heb en de PS3 versie die in de PSN store is verschenen is maar 1,2Gb dus er zit waarschijnlijk iets extra's in de pc versie
Etuuuuuh!
Verwijderd
Slow chat kan in http://irc.tweakers.net/battlefield3 jongens.
Ik wacht lekker tot in de middag (14:00 was het volgens mij) voordat ik mijn early key krijg opgestuurd. Moet alleen dan als ik thuis kom de client nog downloaden. Kan helaas niet inbellen vanaf mijn werk. Screenshots zien er mooi uit, hopelijk kan ik alles gewoon op high-ultra draaien, anders wordt het weer upgraden.
Voor de rest erg benieuwd wat er allemaal veranderd is in de Metro map sinds de Alpha.
Ik wacht lekker tot in de middag (14:00 was het volgens mij) voordat ik mijn early key krijg opgestuurd. Moet alleen dan als ik thuis kom de client nog downloaden. Kan helaas niet inbellen vanaf mijn werk. Screenshots zien er mooi uit, hopelijk kan ik alles gewoon op high-ultra draaien, anders wordt het weer upgraden.
Voor de rest erg benieuwd wat er allemaal veranderd is in de Metro map sinds de Alpha.
Beta staat in de PSStore ja, alleen kan niet gedownload worden als je geen early access heb. Ik heb geen MoH dus krijg een foutmeldingCaneezy schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:17:
[...]
Blijkbaar kan iedereen op de PS3 de beta nu spelen, klopt dat? Vind ik het best wel kl*te dat ik tot de 29e moet wachten.

[ Voor 44% gewijzigd door Sn0wblind op 27-09-2011 13:16 ]
lees de topicwaarschuwing
[ Voor 91% gewijzigd door Sn0wblind op 27-09-2011 13:20 ]
topicreport aub
[ Voor 90% gewijzigd door Sn0wblind op 27-09-2011 13:20 ]
Ik begin toch wel een beetje te balen van EA. Het is toch niet een hele grote moeite om de keys een dagje eerder te verspreiden tbv preloads.
meer mensen last van? heb bf3 deluxe gekocht op 11 mei 2011.
maar kan niet inloggen op de beta site ook op origin staat de beta niet?
iemand enig idee?
iemand enig idee?
Verwijderd
Als je nog geen key hebt ontvangen moet je geduld hebben in de mail staat uitgelegd hoe je het kan downloaden en dergelijke hier is ook een chat voor !jorisw86 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:25:
meer mensen last van? heb bf3 deluxe gekocht op 11 mei 2011.
iemand enig idee?
Je moet wel kunnen inloggen op de beta site, maar daarna word er een code gevraagd om de beta te downloaden. Deze code moet je krijgen via de mail. EA heeft aangekondigd dat dit tussen 13:00 en 15:00 vandaag gebeurt.
De beta staat dus NIET op origin.
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
onzin:Kwartjuh schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:28:
Je moet wel kunnen inloggen op de beta site, maar daarna word er een code gevraagd om de beta te downloaden. Deze code moet je krijgen via de mail. EA heeft aangekondigd dat dit tussen 13:00 en 15:00 vandaag gebeurt.
WHERE DO I GET THE BETA?
On Playstation 3, the Beta will appear automatically on the Playstation Network Store. On Xbox 360, it will automatically appear on Xbox Live Marketplace. On PC, it will automatically appear in the Origin application's Free Games page.
http://www.battlefield.com/battlefield3/1/beta
Dat is zodra de early access periode voorbij is, dan staat hij wel op Origin bij free games.
Twitter:
@zh1nt0 - Daniel Matros
As you can see, keys are gradully rolling out and are to be rolled out. #earlyaccess #bf3beta
Justforyourinfo!
@zh1nt0 - Daniel Matros
As you can see, keys are gradully rolling out and are to be rolled out. #earlyaccess #bf3beta
Justforyourinfo!
[ Voor 13% gewijzigd door mouzetc op 27-09-2011 13:38 ]
Signature
valt me alles mee:
YouTube: Movie.wmv - YouTube
bf3 mid range footage.
Core2Duo E8400, Sapphire 4850 512mb, 4Gb RAM resolution 1680х1050
minimal settings. fps 30 to 60 ligt aan wat gebeurt in beeld
YouTube: Movie.wmv - YouTube
bf3 mid range footage.
Core2Duo E8400, Sapphire 4850 512mb, 4Gb RAM resolution 1680х1050
minimal settings. fps 30 to 60 ligt aan wat gebeurt in beeld
[ Voor 38% gewijzigd door Jpjedi op 27-09-2011 13:43 ]
bedankt mods voor het geduld en het weer opengooien
Aangezien er als de beta er is toch meer dan genoeg info naar buiten komt heb ik gezocht naar de budgetten van battlefield 3, aangezien je soms leest over zeer extreme budgetten en ik zeer benieuwd ben hoe snel ze het spel terug zouden verdienen, maar ik kan eigenlijk alleen vinden dat er een marketingbudget is van 100 miljoen dollar.
daarnaast een ontwikkeltijd van 3 jaar, waarbij ze de engine ook flink aangepast hebben. Nu weet ik niet hoe groot de single player is, maar het lijkt mij eerlijk gezegd toch knap gedaan.
iemand die hier meer info over weet te vinden?
En nog een vraagje... hoe veel werk zou er naast het bouwen van de map in de multiplayer maps zitten? moeten ze er een hoop in zetten wat scripts betreft, of zou dat bij de map zelf horen?
edit:dat van dat marketing budget komt hier vandaan: http://bf3blog.com/2011/0...-100-million-ad-campaign/
Wat ik verder kan vinden is dat games tussen de 18 en 60 miljoen dollar kunnen kosten, maar ik betwijfel nogal dat ze dat ooit terugverdienen (naast gameverkopen zullen ze ook geld binnen halen van ingame reclame maybe?)
Aangezien er als de beta er is toch meer dan genoeg info naar buiten komt heb ik gezocht naar de budgetten van battlefield 3, aangezien je soms leest over zeer extreme budgetten en ik zeer benieuwd ben hoe snel ze het spel terug zouden verdienen, maar ik kan eigenlijk alleen vinden dat er een marketingbudget is van 100 miljoen dollar.
daarnaast een ontwikkeltijd van 3 jaar, waarbij ze de engine ook flink aangepast hebben. Nu weet ik niet hoe groot de single player is, maar het lijkt mij eerlijk gezegd toch knap gedaan.
En nog een vraagje... hoe veel werk zou er naast het bouwen van de map in de multiplayer maps zitten? moeten ze er een hoop in zetten wat scripts betreft, of zou dat bij de map zelf horen?
edit:dat van dat marketing budget komt hier vandaan: http://bf3blog.com/2011/0...-100-million-ad-campaign/
Wat ik verder kan vinden is dat games tussen de 18 en 60 miljoen dollar kunnen kosten, maar ik betwijfel nogal dat ze dat ooit terugverdienen (naast gameverkopen zullen ze ook geld binnen halen van ingame reclame maybe?)
[ Voor 18% gewijzigd door flessuh op 27-09-2011 14:04 . Reden: extra info ]
Dit vraag ik me ook af.flessuh schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:58:
bedankt mods voor het geduld en het weer opengooien![]()
Als je ook uitgaat van zo'n 1,25 miljoen pre orders en €50 per spel, komt je ook niet in de buurt van het marketingsbudget.
100 mln marketing budget kan ik me amper voorstellen eigenlijk..
Gaan ze de engine misschien zelf ook verkopen/verhuren? Dit zou ook weer wat geld in het laatje brengen natuurlijk.
PS3 gfx zijn echt vreselijk blurry en wazige texturen
Battlefield 3 kost inkoop voor een winkel rond de 30 voor pc en 40 voor console versie. Dus je kunt niet zomaar de rekensom maken van 1,25mil x 50. Verder gaat van de inkoopprijs die de winkels betalen ook nog eens alle kosten af die DICE/EA hebben moeten maken dus het is niet te zeggen wat ze overhouden met de verkoop per game!Dorest0rm schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:59:
[...]
Dit vraag ik me ook af.
Als je ook uitgaat van zo'n 1,25 miljoen pre orders en €50 per spel, komt je ook niet in de buurt van het marketingsbudget.
Dit topic is gesloten.
Let op:
LET OP:
(Slow)chat? <a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1474225">BF3 kroeg topic</a>
Als je wilt discussiëren over specs doe je dat niet hier maar in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1469638">Het BF3 hardware topic</a>.
De winkel waar jij een pre-order hebt gedaan, of zelfs alleen het feit dat je het hebt gedaan, is ook echt niet nodig om te posten. Voor prijsinformatie zijn er andere bronnen, bijvoorbeeld www.budgetgaming.nl
Users die nu nog dit topic vervuilen met dit soort informatie kunnen op zijn minst een officiële waarschuwing tegemoet zien
LET OP:
(Slow)chat? <a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1474225">BF3 kroeg topic</a>
Als je wilt discussiëren over specs doe je dat niet hier maar in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1469638">Het BF3 hardware topic</a>.
De winkel waar jij een pre-order hebt gedaan, of zelfs alleen het feit dat je het hebt gedaan, is ook echt niet nodig om te posten. Voor prijsinformatie zijn er andere bronnen, bijvoorbeeld www.budgetgaming.nl
Users die nu nog dit topic vervuilen met dit soort informatie kunnen op zijn minst een officiële waarschuwing tegemoet zien