Windows 7
64 bit
DX11
Gebruik je toevallig FXAA Injector of een andere overlay?Awsom schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 20:28:
Bij mij werkt xfire in game niet meer.. Heeft iemand anders hier toevallig last van?
Windows 7
64 bit
DX11
Niks van dat alles..unfor schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 20:39:
[...]
Gebruik je toevallig FXAA Injector of een andere overlay?
Zou goed kunnen, ik heb handmatig pbsetup.exe gedownload van evenbalance.com en BF3 handmatig geupdate. Toen gereboot en idd geen problemen meer. Wel vaag dat die problemen altijd uit het niets ontstaan zonder dat je zelf op softwarematig gebied niets hebt ge(de)installeerd.Perkouw schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 09:15:
[...]
Ook voor jou geld, je pc al eens opnieuw opgestart ? Zelf heb ik dit namelijk ook gehad en een reboot was de oplossing voor mij, hopelijk ook voor jou.

[ Voor 29% gewijzigd door pino85 op 11-12-2011 14:19 ]
Liefhebber van Tweakers
Ik had een hoop problemen sinds de 1e patch maar na lang zoeken, reinstall, videokaarten wisselen, etc toch het probleem gevonden => de 32Bits versie van Windows 7..Squareman schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 22:18:
Gegroet,
Ik heb gister BF3 aangeschaft maar ik krijg hem niet aan de praat. Hij blijft steeds hangen op het Loading level scherm als ik een server probeer te joinen tijdens matchmaking.
Ik heb van alles geprobeerd en alles is up to date aan me pc. Handmatige punkbuster geupdate, windows 7 is up to date en me drivers van me videokaart ook. Ik heb gister met de helpdesk al wat dingen geprobeerd maar zij konden mij helaas ook geen hulp bieden. Nu hoop ik eigenlijk hier iemand te vinden die mij kan helpen met dit probleem.
Systeem info
Windows 7 Home Premium 32-bit
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz (2 CPUs), ~3.0GHz
Memory: 4096MB RAM
DirectX Version: DirectX 11
Card name: ATI Radeon HD 4870 X2
Alvast bedankt

Heb de 64bit versie geïnstalleerd en voila, draait (weer) als een zonnetje!
Lees hier ook wat mensen met problemen icm Nod32.
Draai zelf versie 5 en geen problemen hier, buiten een enkele keer disconnect bij 1e keer opstarten.
Game etc up to date
Russian files hadden een update nodig.
[ Voor 12% gewijzigd door MeijsteR op 11-12-2011 20:29 ]
Okay bedankt voor de tip, ga ik hem gelijk even morgen installeren.OnyxNL schreef op zondag 11 december 2011 @ 18:17:
[...]
Ik had een hoop problemen sinds de 1e patch maar na lang zoeken, reinstall, videokaarten wisselen, etc toch het probleem gevonden => de 32Bits versie van Windows 7..![]()
Draai zelf versie 5 en geen problemen hier, buiten een enkele keer disconnect bij 1e keer opstarten.
Wat bedoel je met Heb de 64bit versie geïnstalleerd en voila, draait (weer) als een zonnetje! een 64Bits versie van wie/wat? BF3-64bits versieOnyxNL schreef op zondag 11 december 2011 @ 18:17:
[...]
Ik had een hoop problemen sinds de 1e patch maar na lang zoeken, reinstall, videokaarten wisselen, etc toch het probleem gevonden => de 32Bits versie van Windows 7..![]()
wat ik begrepen heb iets verder in dit topic,is dat ze bezig zijn voor optimalisatie in 64bits besturings systemen.
Bij mij start BF3 in windows vista 32bits gewoon op,in windows 7 64bits heb ik alleen problemen(lees:doet het niet)
Het probleem dat je beschrijft kan door meerdere zaken worden veroorzaakt. Als je deze zin even in google gooit ''Battlefield 3 origin game setup error'' dan denk ik dat je oplossing daar wel ergens tussen te vinden is.Stijnb_ schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:57:
Ik heb dit weekend voor de pc battlefield gekocht. Heb deze nu al 3 maal geïnstalleerd maar krijg nog altijd steeds dezelfde fout melding. Ik start hem op via origin en dan komt er een venster van origin op niet in mijn browser met de fout dat game setup een fout heeft en dat ik hem moet herinstalleren maar ik heb dit al 3 maal gedaan en ook al gerepareerd en er is niets aan te doen.
Hiermee doelt hij op een 64bits installatie van Battlefield 3. Een Battlefield 3 64bits editie heb ik wel wat zaken over gelegen, maar dit zijn meer geruchten e.d. Ik zou er dan ook niet stellig op hopen dat deze versie er ooit nog komt.Fern schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:14:
[...]
Wat bedoel je met Heb de 64bit versie geïnstalleerd en voila, draait (weer) als een zonnetje! een 64Bits versie van wie/wat? BF3-64bits versie![]()
wat ik begrepen heb iets verder in dit topic,is dat ze bezig zijn voor optimalisatie in 64bits besturings systemen.
Bij mij start BF3 in windows vista 32bits gewoon op,in windows 7 64bits heb ik alleen problemen(lees:doet het niet)
Verder wel apart dat Battlefield 3 wel in 32bits vista werkt maar niet in 64bits Windows 7. Is dit op dezelfde machine ? Wat voor foutmelding krijg je ?
Inderdaad wel erg vaag, zo vind ik het ook erg vaag dat ik geen demo's uit mijn Origin account kan verwijderen. Zo staat de Battlefield 3 demo ook nog steeds in mijn Origin game lijst. Erg vervelend, ook wel stom dat het nog steeds een Betá is. Laten we hopen dat dit soort rariteiten met een final versie opgelost worden.pino85 schreef op zondag 11 december 2011 @ 14:18:
Nou ik heb even een anderhalve week niet gespeeld en open de game ga naar favoriten en huh kan de game niet starten want die moet eerst installed worden? of het is een update maar dan nog toch vreemd dat er dan niet staat ddat er een update installed moet worden ipv you need to install the game..
[ Voor 56% gewijzigd door Perkouw op 13-12-2011 10:11 ]
Het probleem:
Ik merk nauwelijks een stijging van FPS. Misschien 10 fps meer hooguit maar in de map Metro heb ik regelmatig een fps van 25 wat echt dramatisch is terwijl ik met 1 kaart vroeger nooit onder de 30 fps kwam(extreme gevallen uitgezonderd).
Als ik de lucht in kijk dan heb ik wel rond de 120 fps.
Specs:
Asus P6T SE
3x 2gb Corsair xms 3 ddr3 ram
XFX geforce gtx260 black edition
Palit geforce gtx260
OCZ vertex2 120gb
CoolerMaster SilentPro 1000watt stroomdoos
en nog 4 andere harde schijven en 2 dvd branders waarvan 1 op IDE.
Windows 7 X64 Professional
Nvidia drivers zijn up to date.
Temps kloppen ook.
Ik heb het ook geprobeerd met Bad company 2 en daar haal ik wel rond de 100 fps op dx9 maar wanneer ik hem op dx10 zet dan gaat hij hele tijd knipperen. Scheen bug te zijn bij bc2 dat die niet om kon gaan met SLI maar ik vraag me af of iemand anders ook problemen heeft met SLI in BF3.
Maar als ik battlelog niet via Origin opstart gaat het wel. Meer mensen die hier last van hebben?
[ Voor 12% gewijzigd door Sargan op 13-12-2011 12:29 ]
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Verwijderd
[ Voor 90% gewijzigd door psychoclown op 13-12-2011 20:01 ]
Zoals ik in het andere topic al zei: ga maar eens ZOEKEN en niet willekeurig wat neerplempen. Volgens mij is dat ook de insteek van GoT; kijk maar eens hoe je een topic opent of hoe je moet posten zoals beschreven in verschillende FAQ's en sticky's.Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 12:51:
Ik heb een tijdje geleden BF3 gekocht, limited edition en geïnstalleerd op een pc thuis.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Verwijderd
Dit kan of komen doordat ik na 81 pagina's in 1 topic er gewoon overheen lees, of omdat ik nieuw ben hier en niet weet hoe ik precies een zoekfuncite kan gebruiken, of omdat het er niet in staat..
Mijn excuus voor als het wel ergens staat, maar ik kan het gewoon niet vinden, vandaar dat ik het gepost heb. (kwam er pas later achter dat ik deze post in het verkeerde topic had geplaats, vandaar hier nog een keer)
Help? Battlelog zegt dat alles up-to-date is.Could not join this server: game and server version mismatch.
Online plugin ge-update & Origin herstart?Da_Poncho schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:11:
[...]
Help? Battlelog zegt dat alles up-to-date is.
Try first, ask later...Da_Poncho schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:13:
Ik doe nu een reparatie van het spel en hij komt met een update aanzetten. Dat zal het probleem wel zijn.
Dit probleem ben ik zelf nog niet tegen gekomen. Zelf heb ik wel het probleem dat ik in FireFox niets kan aanklikken qua filter opties, kan klikken wat ik wil maar de optie word niet ge(de)selecteert. Zodra ik internet explorer pak kan ik dit wel doen.Sargan schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 12:27:
Vreemd, als ik battlelog wil opstarten vanuit Origin krijg ik een leeg scherm te zien (wit). Ik kan wel op dingen klikken, want ik zie het handje.
Maar als ik battlelog niet via Origin opstart gaat het wel. Meer mensen die hier last van hebben?
[ Voor 76% gewijzigd door psychoclown op 13-12-2011 20:03 ]
Verwijderd
Heb een Razer Mamba en met andere games geen problemen maar na de laatste patch word ik er gek van.
Hij switch zo nu en dan terug en soms gaat dat heel snel, soms doet hij het wel voor een paar seconden het is niet te doen zo.
Iemand die dit ook heeft meegemaakt kan ook weinig op het bf3 forum erover terugvinden.
Ik weet niet wat je probleem precies is met de rechtermuisknop ? Zelf werkt hier alles prima en heb ik nergens last van. Enfin het probleem dat jij beschrijft lijkt wel op een batterij/accu die te leeg is, je muis is toch draadloos?!Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:25:
Iemand hier ook problemen ondervonden met de rechtermuisknop ads/zoom,
Heb een Razer Mamba en met andere games geen problemen maar na de laatste patch word ik er gek van.
Hij switch zo nu en dan terug en soms gaat dat heel snel, soms doet hij het wel voor een paar seconden het is niet te doen zo.
Iemand die dit ook heeft meegemaakt kan ook weinig op het bf3 forum erover terugvinden.
Verwijderd
Verwijderd
Ik installeer Origin, komt namelijk als eerste naar voren. Als dat klaar is vraagt hij om deze uittevoeren om door te kunnen gaan met installatie. Dus ik start Origin op, log in, maar krijg de melding "verificatie servers zijn offline, start origin opnieuw op en ga in de online modus."
Dus ik start Origin opnieuw op, zelfde melding. Ga ik naar instellingen -> online modus opstarten, wil deze nog steeds niet online.
Als ik de cd laat installeren, installeerd deze alleen maar Origin en kan niet kiezen om het spel te installeren, dit moet namelijk via Origin. Maar omdat Origin geen verbinding wil maken met internet, lukt dit niet en het enige wat ik nu dus heb is Origin in de Offline modus.
Heb je alles al eens goed verwijderd van je pc, register waarden echt alles van Origin en Battlefield 3. Zo niet moet je dat eens doen en daarna je pc rebooten, Origin van de website downloaden en installeren en dan eens kijken of het nog niet wilt werken. En zorg ook even dat alles in je firewall e.d. Origin toestaat natuurlijk maar dat lijkt me logisch.Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:32:
nou, ik stop de disc erin, en laat het gewoon gebeuren, installeren zoals ieder andere game.
Ik installeer Origin, komt namelijk als eerste naar voren. Als dat klaar is vraagt hij om deze uittevoeren om door te kunnen gaan met installatie. Dus ik start Origin op, log in, maar krijg de melding "verificatie servers zijn offline, start origin opnieuw op en ga in de online modus."
Dus ik start Origin opnieuw op, zelfde melding. Ga ik naar instellingen -> online modus opstarten, wil deze nog steeds niet online.
Als ik de cd laat installeren, installeerd deze alleen maar Origin en kan niet kiezen om het spel te installeren, dit moet namelijk via Origin. Maar omdat Origin geen verbinding wil maken met internet, lukt dit niet en het enige wat ik nu dus heb is Origin in de Offline modus.
Verder ga ik er al van uit dat je dingen hebt geprobeerd als virusscanner uit/firewall uit en ga zo maar door.
Hmm dan weet ik het ook niet zo één twee drie, lijkt me toch wel een lokaal probleempje. Zelf heb ik er geen last van en kan ik dit ook zo snel niet even vinden dat anderen hier last van ondervinden.Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:31:
Speel nooit zonder dat draad dat heb ik al lang opgegeven met de mamba dus dat kan het niet zijn de klik is ook goed en in bc2 werkt hij prima gaat ff verder testen.
[ Voor 14% gewijzigd door Perkouw op 13-12-2011 13:38 ]
Ik gebruik IE, het is ook geen ramp dit probleem, maar het hoort uiteraard niet zo.Perkouw schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:23:
[...]
[...]
Dit probleem ben ik zelf nog niet tegen gekomen. Zelf heb ik wel het probleem dat ik in FireFox niets kan aanklikken qua filter opties, kan klikken wat ik wil maar de optie word niet ge(de)selecteert. Zodra ik internet explorer pak kan ik dit wel doen.
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
We zijn inmiddels 2 weken verder: hoe staat het met je artifacts-/glitches? Ik heb er zelf namelijk ook erg veel last van, zo zeer zelfs dat de grote open kaarten, de enige maps waar dit probleem speelt, na verloop van tijd compleet onspeelbaar zijn. Aanvankelijk ziet alles er goed uit, maar na een minuut of 5-10 begint het ge-eikel, en vanaf dan wordt het alleen maar erger (na 15-20 minuten is het niet meer te doen => disconnectDaanJordaan schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 14:31:
Na de Nov22 update nog steeds last van artifacts. Erg vervelend. Onspeelbaar op grote maps.
Ben nu Nvidia's 290.36 beta driver aan het installeren.
http://uk.geforce.com/wha...-36-beta-drivers-released
Dit staat in de eerste alinea van de release pagina:
"Furthermore, a Battlefield 3 fix is included to combat the random appearance of triangular artifacts"
w00t!
Op hoop van zegen:)
edit: half uurtje gespeeld, tot nu toe geen gezeik
Voor de rest loopt het spel prima: heel af en toe een crash/disconnect of wat gesputter van Origin als ik een nieuwe game wil starten, maar ten opzichte van de eerste weken is het zeker 90% verbeterd. Nu speel ik sowieso liever de infantory-orientated urban maps (zal wel een tick hebben overgehouden aan MoH MP), maar voor de afwisseling af en toe eens lekker de open lucht in is ook wel lekker. Helaas zorgen die artefacts er dus voor dat die levels na verloop van tijd simpelweg onspeelbaar worden.
Mijn systeem:
Intel Q9550
6GB RAM
Asus Geforce 560Ti (whopping 8MHz factory-overclocked tov. stock, dus dat zal het niet zijn), met 290.36 beta.
Alles op Ultra
Beide in-game AA-settings off, maak gebruik van FXAA-injector.
Enige tips/suggesties?
---
Ik weiger toch echt die expansion te kopen maar dat terzijde. Toch wel jammer als dit zo'n beetje het einde zou betekenen van mijn online gameplay met Battlefield 3, we zullen zien.

[ Voor 21% gewijzigd door Perkouw op 13-12-2011 15:07 ]
Verwijderd
weet zelf niet wat dit betekend.. heb eindelijk de cachemap zelf gevonden ( verborgen bestanden )
Ook heb ik geprobeerd om de map te wijzigen, gewoon een nieuwe map toevoegen en daar naar toe verwijzen.
Dit werkt niet, maar stiekem weet ik ook helemaal niet wat een cachemap is..
Cachemap is de map van origin waar de installatiebestanden gedownload worden toch?Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 16:03:
okay, nu ben ik zover dat ik al een andere melding krijg. Namelijk "ongeldige cachemap, kies een geldige cachemap"
weet zelf niet wat dit betekend.. heb eindelijk de cachemap zelf gevonden ( verborgen bestanden )
Ook heb ik geprobeerd om de map te wijzigen, gewoon een nieuwe map toevoegen en daar naar toe verwijzen.
Dit werkt niet, maar stiekem weet ik ook helemaal niet wat een cachemap is..
Verwijderd
Daarom zou het toch moeten werken als ik het naar een bestaande map verwijs?
Naar welke map verwijs je?Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 16:30:
dat dacht ik ook. helemaal als ik bij instellingen kijk, ben ik er overtuigd van.
Daarom zou het toch moeten werken als ik het naar een bestaande map verwijs?
Programma's hebben er soms moeite mee als je bijv klikt op de shorcut mappen zoals Desktop, My documents of rechtstreeks in je profiel.
Maak de map originCache aan op je harde schijf en probeer het daar eens.
Verwijderd
Probleem gevonden Raw input uitgezet en werkt weer prima *solved*Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:25:
Iemand hier ook problemen ondervonden met de rechtermuisknop ads/zoom,
Verwijderd
ik heb m verwezen naar standaard: C schijf ->programData\Origin\DownloadCache (als ik mij niet vergis)com2,1ghz schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 16:32:
[...]
Naar welke map verwijs je?
Programma's hebben er soms moeite mee als je bijv klikt op de shorcut mappen zoals Desktop, My documents of rechtstreeks in je profiel.
Maak de map originCache aan op je harde schijf en probeer het daar eens.
heb het geprobeerd naar C\ programfiles(x86)\Origin\Cache
en naar D:\Programfiles(x86)\Origin\Cache
Ook als ik de map "cache" verander in "DownloadCache" maakt het niet uit.
Krijg telkens die melding als ik bij dat tandwielicoontje klik op 'online gaan'
Als ik vanaf .exe opsart of vanaf bureaublad, krijg ik de melding dat verificatie servers offline zijn.
Bijgevoegd: Afbeeldingen errors

Mechwarrior Online: Flapdrol
Verwijderd
Ben toch we nieuwsgierig of ik nou iets heel erg fout doe (iets kleins wat ik totaal over het hoofd zie), of dat het gewoon echt niet werkt
btw, Dit is toch het problemen topic?
Jup geloof iedereen zo een beetje, als ik de berichten mag geloven..dezejongeman schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 18:49:
ik werdt automatisch uit origin gegooid en moest opnieuw aanmelden en nu blijft die maar zeuren dat gebruikersnaam en wachtwoord niet goed is. wachtwoord vergeten optie werkt ook niet, zijn er meer mensen met dit soort problemen op dit moment.
en bij Battlelog staat trouwens dat ze ATM onderhoud plegen
NOTICE We are performing maintenance on the game in general at the moment. We will keep you updated on the progress.
Dus denk dat dat het is... de store is ook traag dus denk dat origin gewoon effe plat ligt
Is Origin down?
kijk eens 3 posts erboven.Martin740 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 18:58:
Ik kan niet inloggen op Origin...
Is Origin down?
Jup, zie hierboven..Martin740 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 18:58:
Ik kan niet inloggen op Origin...
Is Origin down?
Verwijderd
iemand een idee?
mobo:asrock z68 extreme4 gen3
cpu:pentium g620 (2x2,6ghz)
gpu: hd 6950
ram:4gb 1600 mhz c8
hdd:hitachi 1tb
Het liefst wil ik eigenlijk alles in 1x doen, zodat ik een heel nieuw systeem kan opbouwen. Helaas zijn daar nu even niet de centen voor, december is al duur genoeg
Momenteel heb ik in BF3 dus best last van framedrop, met alles op low speel ik gemiddeld net iets boven de 30-40fps, maar als het druk word, dan heb ik vaak drops tot onder de 20fps, erg irritant.
Nu wil ik toch graag even wat investeren, zodat ik in ieder geval een hogere framerate ga krijgen, wat kan ik dan het beste gaan vervangen?
Momenteel heb ik:
Intel Core2Duo E8500
4Gb RAM
Nvidia GTX260 videokaart
Ik zal zelf te denken om de videokaart te vervangen voor een HD6950 videokaart. Is dat verstandig, of is de rest van de pc dan alsnog een bottleneck?
Verwijderd
ik denk dat je dan hetzelfde probleem krijgt als ik.RonnieB82 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 20:28:
Ik heb nog een redelijk trage machine voor BF3, en wil komend jaar dan ook mijn gehele pc gaan upgraden.
Het liefst wil ik eigenlijk alles in 1x doen, zodat ik een heel nieuw systeem kan opbouwen. Helaas zijn daar nu even niet de centen voor, december is al duur genoeg
Momenteel heb ik in BF3 dus best last van framedrop, met alles op low speel ik gemiddeld net iets boven de 30-40fps, maar als het druk word, dan heb ik vaak drops tot onder de 20fps, erg irritant.
Nu wil ik toch graag even wat investeren, zodat ik in ieder geval een hogere framerate ga krijgen, wat kan ik dan het beste gaan vervangen?
Momenteel heb ik:
Intel Core2Duo E8500
4Gb RAM
Nvidia GTX260 videokaart
Ik zal zelf te denken om de videokaart te vervangen voor een HD6950 videokaart. Is dat verstandig, of is de rest van de pc dan alsnog een bottleneck?
Een dualcore haalt zelfs uit de snelste GPU's maar zo'n 30 FPS, je bent beter af met een CPU upgrade.RonnieB82 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 20:28:
Ik heb nog een redelijk trage machine voor BF3, en wil komend jaar dan ook mijn gehele pc gaan upgraden.
Momenteel heb ik:
Intel Core2Duo E8500
4Gb RAM
Nvidia GTX260 videokaart
Hmm, dat is wel lelijk, dat zou dus betekenen dat ik sowieso een nieuw moederbord en dus CPU en geheugen nodig heb... Dus dan moet wel alles in 1x.unfor schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 20:32:
[...]
Een dualcore haalt zelfs uit de snelste GPU's maar zo'n 30 FPS, je bent beter af met een CPU upgrade.
Het is echt bezopen hoeveel BF te lijden heeft onder dat Origin...We're aware of the issues accessing Origin. We’re investigating the cause, and will provide updates ASAP. Thanks for your patience.

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Het begon met bf3.exe reageert niet meer maar dat heb ik ondertussen op kunnen lossen.
Waar ik nu echter nog mee kamp zijn complete pc crashes.
Plotseling loopt de pc compleet vast, blijft het beeld en geluid hangen. Het geluid blijft een luide "BRRRRRR" afspelen. Ik kan vervolgens niets meer met de pc. ALT+CTRL+Del, ALT+F4 en zelfs de hardreset knop op mijn case werkt niet meer.
Enige optie is de stroomswitch uitzetten.
Mijn problemen zijn vergelijkbaar aan dit filmpje(4:30)(Niet eigen filmpje);
YouTube: Battfield 3 for PC lock up freeze crash fail
Soms na een aantal minuten, soms na een potje of 3.
Ik dacht eerst dat het aan mijn gebrek aan RAM lag. Ik had 4GB DDR3 en had hier en daar begrepen dat het soms wel tot 4.5GB verbruikt dus ik heb 4GB erbij gekocht waardoor mijn totaal op 8GB kwam; Nog steeds problemen.
Mijn volgende gedachte was oververhitting. Dit heb ik ondertussen ook uitgesloten gezien het vanmiddag na 5 min gebeurde in een potje waar 3 man inclusief ikzelf inzaten en ten tijden van de crash voelde mijn pc nog koel aan.
Ik heb geprobeerd de temperatuur te meten via software als RealTemp alleen omdat de pc compleet crashed kan ik dus niet de temperatuur meten op het moment van de crash.
Als ik de pc weer direct opstart en ook RealTemp opstart dan geeft deze 54graden aan.
Verder heb ik op elke grafische setting te spelen, van Low tot auto maar ook dat mag niet baten.
Mijn systeem;
I5 750
ASUS P7P55D
ASUS GTX570
8GB DDR3
Iemand met soortgelijke problemen en een fix?
Mocht het al besproken zijn, mijn excuses alleen uit de zoekfunctie ben ik het niet tegengekomen, in de OP heb ik er niets over gelezen en die 82pagina's doorlezen gaat me een beetje ver.
PSN: Flix20-NL
http://battlefieldo.com/f...aks-and-fixes-part1.2438/
http://battlefieldo.com/f...aks-and-fixes-part2.2439/
Meest opmerkelijke zijn nog wel de issues die er zijn met sommige onboard geluidskaarten...
Dat van de geluidskaart heb ik hier en daar inderdaad gelezen ja.BramT schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 20:45:
Loop deze OPs 's door. Staat een hoop in. (Misschien iets voor onze GoT OP? hint hint)
Meest opmerkelijke zijn nog wel de issues die er zijn met sommige onboard geluidskaarten...
Zou een simpel kaartje van een tientje al de oplossing kunnen bieden?
Of is er een manier dit (via de BIOS bv) te omzeilen?
[ Voor 4% gewijzigd door Flix20 op 13-12-2011 21:02 ]
PS. Ik heb zelf Logitech z10 speakers en een Razor Megalodon. Beide werken extern via USB (dus ingebouwde geluidskaart) en werken prima samen met BF.
Ik vermoed overigens een serieuze driverfout aan de kant van realtek. Mogelijk dat een updateje van hun kant het ook al gaat fixen.
[ Voor 35% gewijzigd door BramT op 13-12-2011 21:07 ]
Ik gebruik windows explorer 9 onder 64 bit windows 7. Ik krijg wel altijd bovenin beeld dat 64 bit browser niet werkt met battlelog, kan dat er mee te maken hebben?
Gebruik wel de 32bit browser inderdaad. I.t.t. veel programma's zijn browsers nog allemaal 32bit (vanwege plugins die ook 32bit zijn).Shodan schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:45:
Ik gebruik windows explorer 9 onder 64 bit windows 7. Ik krijg wel altijd bovenin beeld dat 64 bit browser niet werkt met battlelog, kan dat er mee te maken hebben?
BramT schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:57:
[...]
Gebruik wel de 32bit browser inderdaad. I.t.t. veel programma's zijn browsers nog allemaal 32bit (vanwege plugins die ook 32bit zijn).
Verwijderd
64bit Internet Explorer is meer een soort "showcase". Het is verder nergens nuttig voor. Flash e.d. werken er ook allemaal niet in.MAX3400 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 23:53:
[...]
Ik heb gewoon Internet Explorer x64 en x86 draaien op hetzelfde OS; het een sluit het ander niet uit en browsers zijn dus niet allemaal 32bit.
Huh, Dan snap ik het niet helemaal denk ik, want bij mij doet flash het prima hoor, heel de battlelog doet het ook goed, alleen het installeren van een nieuwe plugin gaat enorm lastig, maar uiteindelijk krijg ik het altijd wel voor elkaar... Zit er niet ook een 32bit compatibility modus ofzo dan in internet explorer?Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 12:05:
[...]
64bit Internet Explorer is meer een soort "showcase". Het is verder nergens nuttig voor. Flash e.d. werken er ook allemaal niet in.
Deze zelfde problemen heb ik met hetzelfde mobo en BFBC2 gehad, en had met geheugen te maken, wrs zit er of een brakke dimm tussen of het board kan er niet mee overweg..Flix20 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 20:41:
Ik heb sinds dag 1 al flinke problemen met BF3.
Het begon met bf3.exe reageert niet meer maar dat heb ik ondertussen op kunnen lossen.
Waar ik nu echter nog mee kamp zijn complete pc crashes.
Plotseling loopt de pc compleet vast, blijft het beeld en geluid hangen. Het geluid blijft een luide "BRRRRRR" afspelen. Ik kan vervolgens niets meer met de pc. ALT+CTRL+Del, ALT+F4 en zelfs de hardreset knop op mijn case werkt niet meer.
Enige optie is de stroomswitch uitzetten.
Mijn problemen zijn vergelijkbaar aan dit filmpje(4:30)(Niet eigen filmpje);
YouTube: Battfield 3 for PC lock up freeze crash fail
Soms na een aantal minuten, soms na een potje of 3.
Ik dacht eerst dat het aan mijn gebrek aan RAM lag. Ik had 4GB DDR3 en had hier en daar begrepen dat het soms wel tot 4.5GB verbruikt dus ik heb 4GB erbij gekocht waardoor mijn totaal op 8GB kwam; Nog steeds problemen.
Mijn volgende gedachte was oververhitting. Dit heb ik ondertussen ook uitgesloten gezien het vanmiddag na 5 min gebeurde in een potje waar 3 man inclusief ikzelf inzaten en ten tijden van de crash voelde mijn pc nog koel aan.
Ik heb geprobeerd de temperatuur te meten via software als RealTemp alleen omdat de pc compleet crashed kan ik dus niet de temperatuur meten op het moment van de crash.
Als ik de pc weer direct opstart en ook RealTemp opstart dan geeft deze 54graden aan.
Verder heb ik op elke grafische setting te spelen, van Low tot auto maar ook dat mag niet baten.
Mijn systeem;
I5 750
ASUS P7P55D
ASUS GTX570
8GB DDR3
Iemand met soortgelijke problemen en een fix?
Mocht het al besproken zijn, mijn excuses alleen uit de zoekfunctie ben ik het niet tegengekomen, in de OP heb ik er niets over gelezen en die 82pagina's doorlezen gaat me een beetje ver.
2 repen eruit halen, en met 2x2gb spelen, crasht hij dan, dan vervang je de 2 met de 2 die je eruit haalde...
bovenstaande gaat niet op als je 2x4gb draait, hoewel daar ook 1 brakke reep tussen kan zitten, en je met 1 reep kunt testen...
Als je win7 64bits geinstalleerd hebt, heb je onder programmas zowel een shortcut naar MSIE als MSIE(64bit)..Shodan schreef op woensdag 14 december 2011 @ 12:24:
[...]
Huh, Dan snap ik het niet helemaal denk ik, want bij mij doet flash het prima hoor, heel de battlelog doet het ook goed, alleen het installeren van een nieuwe plugin gaat enorm lastig, maar uiteindelijk krijg ik het altijd wel voor elkaar... Zit er niet ook een 32bit compatibility modus ofzo dan in internet explorer?
Meerdere sites, plugins maar ook tools/programmas kunnen hier wel eens problemen mee ervaren, zoals hierboven genoemde flash, hoewel daar ook een beta nu voor beschikbaar is, en nu daarin ook draait
showcase vond ik wel een mooie omschrijving btw...
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
als je dan toch je driver wilt updaten, kijk dan ook eens naar de 12.1 preview driver:
http://support.amd.com/us...lyst121Previewdriver.aspx
Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ
Ik spreek uit ervaring dat de GTX260 in bijvoorbeeld metro (rechter gang, gezien vanuit aanvallers) maar 25-30 FPS trekt met alles op low. In dat geval is dus niet alleen de proc de bottleneck.unfor schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 20:32:
[...]
Een dualcore haalt zelfs uit de snelste GPU's maar zo'n 30 FPS, je bent beter af met een CPU upgrade.
Heb zelf een 6950 er in gezet, en dat werkt prima. Heb overigens wel een i5-750 waardoor de videokaart upgrade ook daadwerkelijk nut had.
Heeft inderdaad geholpen.BramT schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:05:
Disable eerst je geluidskaart in je BIOS eens en speel een paar potjes (ja, zal raar zijn zonder geluid). Als je dan langer dan normaal geen crashes hebt is er een goeie kans dat je inderdaad dit probleem hebt. En dan kan je 's kijken welke setup wel zou werken...
PS. Ik heb zelf Logitech z10 speakers en een Razor Megalodon. Beide werken extern via USB (dus ingebouwde geluidskaart) en werken prima samen met BF.
Ik vermoed overigens een serieuze driverfout aan de kant van realtek. Mogelijk dat een updateje van hun kant het ook al gaat fixen.
Eerst nog een potje gewoon gespeeld, na 7 min weer een crash.
Daarna onboard uitgezet en zojuist 3 potjes 1000tickets kunnen spelen zonder problemen.
Heb zelf een Logitech Z323 setje dus die werkt 'helaas' via de jack dus ik zal denk ik ergens een videokaartje vandaan moeten scoren.
Denk dat een simpele kaart van een tientje al voldoende zal zijn. *hoopt*
Zal ook even kijken of er niet toevallig een update van realtek is en of dat zal helpen.
Bedankt in ieder geval!
Door de problemen met origin kon ik niet meer spelen en heb ik het gister maar opgegeven.
Nu vandaag krijg ik de melding requiers expansion pack Back to Karkand.
Als ik op battlelog kijk staat er toch dat ik hem gekocht heb, de ideal transactie is ook gelukt.
Er staat ook bij me batlefeed b2k enlisted.
kijk ik in origin bij transacties staat er dat ik niks gekocht heb. Lijkt wel of origin en batlenet niet helemaal synchroon lopen ofzo.
Weet iemand of dit een bekend probleem is?
Als het goed is een bekend probleem, zie in ieder geval veel meer mensen met hetzelfde probleem.Pindakaasman schreef op woensdag 14 december 2011 @ 19:04:
Gister Back to Karkand gekocht via battlelog en gelijk betaald via Ideal.
Door de problemen met origin kon ik niet meer spelen en heb ik het gister maar opgegeven.
Als ik op battlelog kijk staat er toch dat ik hem gekocht heb, de ideal transactie is ook gelukt.
kijk ik in origin bij transacties staat er dat ik niks gekocht heb. Lijkt wel of origin en batlenet niet helemaal synchroon lopen ofzo.
Lees alleen hier het commentaar van mensen al ; http://battlelog.battlefi...view/2832654776329924255/
WTF?! Reboot gedaan, had mijn pc vorige week al geupgrade. WTF.
Meer mensen met dit probleem?
[ Voor 5% gewijzigd door Kecin op 14-12-2011 19:36 ]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Ja sinds vandaag loopt btf3 elke keer vast binnen minuten nadat level geladen is. Opvallend veel recente posts van crash-to-desktop bij btf3.Kecin schreef op woensdag 14 december 2011 @ 19:36:
WTF. Kreeg ik net een update voorgeschoteld voordat ik kon gamen. Speel ik een potje Metro, knalt die erineens uit! Ik zo wtf. Nja, reconnect dan maar. "Battlefield has stopped working. Close Program".
WTF?! Reboot gedaan, had mijn pc vorige week al geupgrade. WTF.
Meer mensen met dit probleem?
Ik begin spel langzaam aardig zat te worden ivm:
- origin, onstabiel onbetrouwbaar voegt niets toe
- vliegen met jet totale grap is zo nep, hoe durven ze jets in de game te zetten!
- lange laadtijden ondanks dat alle gecached in memory staat
- crash crash en nog eens crash
Ik ga nu zoeken of er ergens iets van cache-bestanden zijn waar btf3 over struikelt of andere oorzaak te vinden is. Maar vrees dat het gewoon simpel keiharde bug in btf3 is en dus absoluut niets zal helpen.
Thanx eens even lezen...Perkouw schreef op woensdag 14 december 2011 @ 19:11:
[...]
Als het goed is een bekend probleem, zie in ieder geval veel meer mensen met hetzelfde probleem.
Lees alleen hier het commentaar van mensen al ; http://battlelog.battlefi...view/2832654776329924255/
Mochten er mensen zijn die dit probleem ook hebben, ik heb een oplossing gevonden die voor mij helpt.Pindakaasman schreef op woensdag 14 december 2011 @ 19:04:
Gister Back to Karkand gekocht via battlelog en gelijk betaald via Ideal.
Ik heb me uitgelogd van alle sessies (web en origin) daarna heb ik binnen origin me taal op russisch gezet, vervolgens weer op engels (GB) en nu doet hij het wel, ik heb dit niet zelf verzonnen, het werkt bij meer mensen, als je de hele verklaring wil lezen moet je maar op de EA forums lezen. (ik heb daarvoor ook de game nog gecontrolleerd op problemen via origin maar er was niks gevonden dus dat zal er niks mee te maken hebben)
Verrek, dat hielp bij mij dus ookPindakaasman schreef op woensdag 14 december 2011 @ 21:46:
[...]
Mochten er mensen zijn die dit probleem ook hebben, ik heb een oplossing gevonden die voor mij helpt.
Ik heb me uitgelogd van alle sessies (web en origin) daarna heb ik binnen origin me taal op russisch gezet, vervolgens weer op engels (GB) en nu doet hij het wel, ik heb dit niet zelf verzonnen, het werkt bij meer mensen, als je de hele verklaring wil lezen moet je maar op de EA forums lezen. (ik heb daarvoor ook de game nog gecontrolleerd op problemen via origin maar er was niks gevonden dus dat zal er niks mee te maken hebben)

Had al vanalles geprobeerd maar nu kan ik eindelijk ook de maps spelen
Iemand hier met GT560 die positieve ervaringen heeft met bovenstaande crash fix?itsleon schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:08:
Mogelijke crash fix hier: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/7822432.page
PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)
Ik heb laatst een nieuwe game pc gekocht. Speel nu vooral Battlefied 3. Nu heb ik denk ik een probleem met de muis "smoothness". Als ik langzaam van links naar recht kijk in het spel loopt het beeld niet echt vloeiend (lijkt op microstutter) het is wel vloeiend als ik beweeg met enkel de A & D toetsen. Heb een bijna vergelijkbare game pc als die uit de laaste BBG (high end) Alleen dan met een GTX 580 gpu. Game loopt goed op 60 fps gemiddeld dus dat is het niet.
Heb al van drivers (muis, gpu, mobo) tot commands ingame en allerlei settings veranderd die ik maar als tips kon vinden op het net. Andere mensen die ook BF3 spelen zeggen dat hun beeld gewoon vloeiend is. Ga dit binnenkort dus ook maar eens vergelijken, door mijn muis op hun systeem in te pluggen ( heb thuis al een andere muis geprobeerd).
Kan nergens echt een oplossing hiervoor vinden. Misschien omdat ik van een PS3 naar een game pc ben gegaan ik gewoon moet wennen aan de muis beweging?? Heb youtube ook wat filmpjes hierover gezien, maar ook daar staan geen echte oplossingen bij. Heeft het misschien te maken met mouse acceleration?
Het spel is zeker wel speelbaar, maar het is toch jammer dat het met een systeem van 1500 euro niet helemaal speelt zoals het moet
Heb je dit ook bij andere games ? Zo ja wat voor muis heb je ? Wellicht dat je geen ''game'' muis hebt en dit misschien moet overwegen te kopen ?!explosivefibers schreef op donderdag 15 december 2011 @ 11:41:
Hallo mensen,
Ik heb laatst een nieuwe game pc gekocht. Speel nu vooral Battlefied 3. Nu heb ik denk ik een probleem met de muis "smoothness". Als ik langzaam van links naar recht kijk in het spel loopt het beeld niet echt vloeiend (lijkt op microstutter) het is wel vloeiend als ik beweeg met enkel de A & D toetsen. Heb een bijna vergelijkbare game pc als die uit de laaste BBG (high end) Alleen dan met een GTX 580 gpu. Game loopt goed op 60 fps gemiddeld dus dat is het niet.
Heb al van drivers (muis, gpu, mobo) tot commands ingame en allerlei settings veranderd die ik maar als tips kon vinden op het net. Andere mensen die ook BF3 spelen zeggen dat hun beeld gewoon vloeiend is. Ga dit binnenkort dus ook maar eens vergelijken, door mijn muis op hun systeem in te pluggen ( heb thuis al een andere muis geprobeerd).
Kan nergens echt een oplossing hiervoor vinden. Misschien omdat ik van een PS3 naar een game pc ben gegaan ik gewoon moet wennen aan de muis beweging?? Heb youtube ook wat filmpjes hierover gezien, maar ook daar staan geen echte oplossingen bij. Heeft het misschien te maken met mouse acceleration?
Het spel is zeker wel speelbaar, maar het is toch jammer dat het met een systeem van 1500 euro niet helemaal speelt zoals het moet.
Hmm, weet niet type je precies hebt maar dat zou in principe toch voldoende moeten zijn. Wellicht dat het toch even wennen is voor je, de gameplay verschilt natuurlijk ook behoorlijk per game.explosivefibers schreef op donderdag 15 december 2011 @ 11:51:
Bij bad company 2 heb ik het wel iets minder. Heb verder nog geen games op mijn pc staan. Kan dus aan BF3 zelf liggen uiteraard. Heb een Trust GXT gaming mouse. Weet ff niet de precieze benaming (zit niet thuis). De muis is niet echt een hele goede (25 euro geloof ik)
Tot die tijd zijn alle reacties welkom. Misschien dat jullie het zelf eens ingame willen bekijken.
Sorry? Ik heb nog steeds mijn E8500 en heb er laatst een 6970 ingeprikt. Ik haal nu @1920x1080, alles op high met 2xAA tussen de 50 en 70 fps, verschilt per map uiteraard. Weinig verschil met E8500 op 3.1/3.6/4.0 GHz btw.unfor schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 20:32:
Kan er zelf niks over vinden, het lijkt alsof hij de monitor even uitzet en opnieuw aanspreekt en het dan fout gaat. Letters zijn niet te lezen en alles ziet er pixelig uit.
Dell u2410
Asus 560Ti
290.36 (laatste Beta-driver)
*
vraagprijs 25 euro
rampage iv extreme-3930 k intel- Corsair H100-2x6970-16 gig g.skill- 2x ssd raid0-1000 wat coolermaster-coolermaster sniper
'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'
Na uitvoerig gezocht te hebben , vroeg ik me het volgende af:
Hoe kan ik het beste mijn muis (G500) instellen voor bf3. Ik doel niet zozeer op de knoppen , daar deze toch niet echt werken. Ik heb nu Rechts/links Scrollen toebedeeld aan mijn Gadget 1 en 2.
Nee mijn vraag gaat meer over het DPI / Hardware versnelling etc.
Moet ik de gevoeligheid aanpassen op driver nivo of op bestuurlings nivo. Kom nu niet aan, das geheel personelijk. Mijn vraag is dus wat de impact is en wat de meeste mensen zelf gebruiken.
op dit moment heb ik alles via windows zelf geregeld. Heb zelfs setpoint niet eens geinstalleerd.
Als ik het goed lees komt je vraag neer op het volgende; moet ik de gevoeligheid van mijn muis aanpassen in het besturingssyteem, het spel of de software van mijn muis ?Stronkie schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 08:21:
Het is niet echt een vraag maar,
Na uitvoerig gezocht te hebben , vroeg ik me het volgende af:
Hoe kan ik het beste mijn muis (G500) instellen voor bf3. Ik doel niet zozeer op de knoppen , daar deze toch niet echt werken. Ik heb nu Rechts/links Scrollen toebedeeld aan mijn Gadget 1 en 2.
Nee mijn vraag gaat meer over het DPI / Hardware versnelling etc.
Moet ik de gevoeligheid aanpassen op driver nivo of op bestuurlings nivo. Kom nu niet aan, das geheel personelijk. Mijn vraag is dus wat de impact is en wat de meeste mensen zelf gebruiken.
op dit moment heb ik alles via windows zelf geregeld. Heb zelfs setpoint niet eens geinstalleerd.
Het hangt natuurlijk best wel af van het soort muis dat je hebt, als ik even van mijn ervaring met een logitech mx518 uitga dan had ik dit in setpoint geregeld. Hierin had ik een aantal presets gemaakt voor normaal gebruik en game gebruik, hier kon ik tussen switchen door middel van een knop op mijn muis. Verder heb nergens ooit iets aangepast.
Terugkomend op jou muis zou ik dit gewoon in setpoint regelen en ook werken met presets, dat is als ik het goed heb met jou muis ook mogelijk. Verder is het natuurlijk erg muis afhankelijk, heb je een muis van 10 euro dan kan je niet op setpoint leunen of je muis. Dan ben je dus toegewezen op het OS of de game. Ik zou het dan in het OS veranderen voor je gehele experience en mocht het in spellen nog niet voldoende zijn zou ik daar een aanvullende wijziging maken.
Ik hoop dat dit voldoende antwoord geeft op je vraag ?!
ja helpt
MiliaanR schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 14:33:
Ik heb de uitbreiding back to Karkakand, maar hij zegt dat ik ik de content niet heb? Ik kan hier nog geen oplossing op vinden maar misschien dat een van jullie iets weet?
Perkouw schreef op woensdag 14 december 2011 @ 19:11:
[...]
Als het goed is een bekend probleem, zie in ieder geval veel meer mensen met hetzelfde probleem.
FYI: De links zijn veranderd in:BramT schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 20:45:
Loop deze OPs 's door. Staat een hoop in. (Misschien iets voor onze GoT OP? hint hint)
http://battlefieldo.com/t...aks-and-fixes-part1.2438/
http://battlefieldo.com/t...aks-and-fixes-part2.2439/
psn: jagermeistertim
Hier mijn systeem:
-Intel i5 750 @ stock
-MSI P55M-GD41
-4x4GB DDR3-1600 @ stock
-Asus HD6950 2GB DCII @ 800/1250 (handmatig teruggeclockt)
-Intel 320 Series 120GB SSD met Windows 7 (x64) / Spinpoint F3 1TB met o.a. BF3
-OCZ 700W PSU
Hopelijk weet iemand waar het aan kan liggen. Bij voorbaat dank.
[ Voor 14% gewijzigd door MiBe op 19-12-2011 03:01 ]
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Ik weet niet waar ik het zoeken moet dus vandaar dat ik het hier vraag.
mijn pc
Intel Core i5 2500k Boxed
Scythe Mugen 2 Rev. B
ASUS P8P67 LE -=Rev.3.0=-
Sapphire HD 6870 Toxic
Kingstond 4gig
OCZ modstream Pro 600 watt
ik weet totaal niet wat ik moet doen aangezien je in bf nergens normaal instellingen kan veranderen
-edit-
ik heb mijn catalyst controle center pas geupdate daarvoor deed hij het wel, daarna niet meer geprobeerd behalve vandaag dus
ik heb Russische versie
[ Voor 15% gewijzigd door jhesse op 19-12-2011 11:29 ]
en als je daar op gaat zoeken in dit topic vind je voldoende, succes!
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
http://www.cdkeyhouse.com/support/
*heeft geen russische versie hoor ;)*
Ik zou het probleem bij de memory zoeken, vaak heeft de memorycontroller wat extra prik nodig voor 4 bankjes. Probeer eens met 2 bankjes en gewoon op 1333, hebben de bankjes vast ook wel in de spd staan. Als dit werkt kan je nog met het voltage van de memorycontroller gaan spelen.Zweden schreef op maandag 19 december 2011 @ 00:43:
Ook ik ben inmiddels besmet met het BF3 virus, helaas werkt het spel nog niet helemaal lekker. Singleplayer doet het prima, loopt vloeiend en nooit vast. Multiplayer loopt in principe ook gewoon vloeiend, echter crasht hij regelmatig (niet alleen het spel dus, heel de computer). In de startpost van dit topic had ik al gevonden dat dit vrij gebruikelijk kan zijn bij ATI kaarten met een factory overclock. Ik heb dus de nieuwste drivers (11.12) geïnstalleerd en de clocks handmatig op referentiesnelheden gezet. Helaas heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Systeem is verder zowel Prime95 als Furmark stabiel en ook in andere games ondervind ik geen enkel probleem. Ook de temperaturen zijn prima in orde (CPU idle 30 / stressed 50 en GPU idle 40 / stressed 75).
Hier mijn systeem:
-Intel i5 750 @ stock
-MSI P55M-GD41
-4x4GB DDR3-1600 @ stock
-Asus HD6950 2GB DCII @ 800/1250 (handmatig teruggeclockt)
-Intel 320 Series 120GB SSD met Windows 7 (x64) / Spinpoint F3 1TB met o.a. BF3
-OCZ 700W PSU
Hopelijk weet iemand waar het aan kan liggen. Bij voorbaat dank.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Ik heb juist nadat ik die 3.9gb van B2K heb gedownload het probleem dat ik NERGENS meer in kan:O
Wat ik al gedaan heb
- PB geupdate
- Firewall uit
- gamereinstall
- ben niet gebanned oid
Error's varieren van Game Disconnected : no connection with EA servers tot Game Disconnected : You have been kicked ..
Bij elkee server, bij elke quickmatch ..
NFSW werkt wel gewoon, MW3 ook

Ik heb geen flauw idee wat nu het probleem is .. had al contact met een helpnub van EA, die zegt: reinstal BF3 PB en Origin

(wat is dus al 4x heb gedaan ongeveeR) en niets werkt

Doe ik gewoon iets fout? of ..
Men pc is snel zat (zie hieronder)
Graag mensen die het zelfde hebben gehad, (en ook gefixt!)
Heb je onboard realtek geluid?haarbal schreef op maandag 19 december 2011 @ 12:15:
[...]
Ik zou het probleem bij de memory zoeken, vaak heeft de memorycontroller wat extra prik nodig voor 4 bankjes. Probeer eens met 2 bankjes en gewoon op 1333, hebben de bankjes vast ook wel in de spd staan. Als dit werkt kan je nog met het voltage van de memorycontroller gaan spelen.
Had het zelfde (voor mijn bovengenoemde probleem)
na een extern geluidskaartje en onboard gedisabled te hebben in de bios werkte het als een zonnetje!
dit kwam door PB vs Realtek!
Je modem/router/firewall in ieder geval GEEN uPnP laten afserveren. Daarbij je PC een statisch private IP geven en de correcte portforwards instellen.Zen!th schreef op maandag 19 december 2011 @ 12:21:
Heb dit forum doorzocht, maar na een bepaalde patch schijnt niemand meer last te hebben van dat je geen servers kan joinen! ..
*knip*
Hou er rekening mee dat er vandaag nieuwe server-updates zijn waardoor het mogelijk is dat je nog minder goed kan gamen. [PC] Battlefield 3 en Back to Karkand - deel 7 en dan de berichten van vandaag maar eens doornemen.
[ Voor 23% gewijzigd door MAX3400 op 19-12-2011 12:38 ]
uPnP ga ik even uitzetten vanavond, en portforwarden doe ik als uPnP disablen niet werkt.
Heb een hekel aan portforwarden
Thanks voor de tips, hoort wel of het heeft gewerkt!
EDIT:Ik kon BF3 sowieso al niet doen, dus minder goed word em niet
[ Voor 21% gewijzigd door Zen!th op 19-12-2011 13:21 ]
De lag problemen die op het moment heersen kunnen veelal opgelost worden door handmatig je punkbuster te updaten met pbsetup. Kijk hiervoor op www.evenbalance.com.