Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Dat geldt toch alleen voor externe tiles? Een tellertje is gewoon iets interns. Hier ook geen last van.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Heb de tile opnieuw op het start scherm gezet, vervolgens nog niks. Na een half uur werkt het opeens weer. Mogelijk een verbindingsprobleem of gewoon een bugje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggsforpedro
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 12:37
Ik ga een nieuwe telefoon kopen, en ik twijfel heel zwaar tussen de Lumia 920 en iPhone 4S (600,- is m'n budget). Ik heb eerder een iPhone 4 gehad en was erg tevreden over de bouwkwaliteit, iets wat ik bij de iPhone 5 mis. De 4s en de 920 zijn alletwee erg robuust, wat voor mij een belangrijk punt is.

Ik wil graag voor de Lumia gaan, maar de functionaliteit van WhatsApp in WP8 is voor mij een groot twijfelpunt.

Kan de workaround van het achtergrondgeluidje ook uitgezet worden? Ik vind dat een nogal "lelijke" oplossing namelijk. Ik vind het niet erg om niet direct m'n berichtjes te krijgen, een update cycle van 30 min vind ik bv ook prima (geen idee hoe dit werkt in WP8...)

Verder ben ik benieuwd of de API's van WP8 het mogelijk maken dat deze workaround in een latere update op een andere manier gefixt kan worden. Of is dit de enige oplossing die mogelijk is? Ik vraag me af in hoeverre WP8 nog ruimte biedt aan de developers om de app beter te maken dan hij nu is.

Alvast bedankt voor respons.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:30

Martinspire

Awesomeness

Gezien het feit dat WP8 sinds Portico de mogelijkheid bevat om wifi altijd aan te houden, gok ik dat die optie ook wel weg zal gaan bij Whatsapp. Mogelijk met de mededeling/tip dat WA het beste werkt als die functie aan staat.
Ik heb het idee dat die update ook de reden is geweest dat niet alleen Whatsapp maar ook Skype lang op zich laat wachten. In ieder geval werkt de app op WP8/L920 prima. Starten gaat ivm WP7 echt veel sneller, al zal ie op Android op dit moment nog wel iets sneller zijn met opstarten/hervatten, maar het doet er niet ver voor onder.
Ik heb nog niet echt veel WA gebruikt onder WP8, dus ben geen ervaringsdeskundige, maar gezien het feit dat er op dit moment niet heel veel problemen meer worden vermeld in dit topic, zal het wel meevallen bij de rest.
Dus ja, WA is op dit moment nog wel iets minder goed als op concurrerende platformen, maar het kan nu prima meekomen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Grootste knelpunt van WA is de battery drain bij lang chatten, gaat rap.

• furbydenooij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 11:17
spNk schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 18:28:
Sinds vandaag verschijnt er geen counter op de livetile van whatsapp meer bij mij.
Meer mensen hier last van? Lumia 800 i.c.m. normaal verkregen versie van 7.8.
Had (of heb) ik ook last van, maar later inderdaad weer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel83
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 15:31
Iemand nog meer last dat de icoontjes niet overeenkomen met hoe het zou moeten zijn?
Als je eenmaal je berichtje verstuurd, dan ziet het er wel goed uit, maar het selecteren ziet er gewoon crap uit...
Afbeeldingslocatie: http://www.giel83.nl/image.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die icoontjes worden niet alleen bij Whatsapp gebruikt, het zijn standaar WP icoontjes in het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-09 08:04
heb je wp8? Bij mij op WP7.8 heb ik een heel ander icoontjes-selectie-menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel83
Okee, dat het standaard icoontjes zijn had ik nog niet door...
Ik heb inderdaad WP8, een Lumia 820.

Is er een manier om daar de WhatsApp icoontjes te krijgen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Er zit inderdaad een bizar verschil tussen Whatsapp in WP7 en WP8. De emoji in 7 zien er gewoon uit zoals ze ook in je chat komen, terwijl WP8 een eigen set emoji laat zien, die door Whatsapp vervolgens 'vertaald' worden. Zeker als je overstapt van WP7 naar 8 is dat best even wennen!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvtMashkov
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-05-2023
PaT schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:34:
Er zit inderdaad een bizar verschil tussen Whatsapp in WP7 en WP8. De emoji in 7 zien er gewoon uit zoals ze ook in je chat komen, terwijl WP8 een eigen set emoji laat zien, die door Whatsapp vervolgens 'vertaald' worden. Zeker als je overstapt van WP7 naar 8 is dat best even wennen!
Zal er hier een update voor komen die dit fixed? Neem aan van wel, maar hoop eerst dat ze iets doen aan de stabiliteit en battery drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel83
Ik moet zeggen dat WhatsApp best stabiel draait, live tile update ook elke keer netjes en heb nog geen last gehad van battery drain.
Heb het toestel nu sinds afgelopen zaterdag en mn batterij gaat nu ongeveer 1,5 dag mee met normaal gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:46

TF

bla bla

ik hoop dat ze spoedig met een nieuwe versie komen. Werkt echt half bij mij. Vaak zwarte schermen en geen notificatie aan lockscreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
Giel83 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:59:
Ik moet zeggen dat WhatsApp best stabiel draait, live tile update ook elke keer netjes en heb nog geen last gehad van battery drain.
Heb het toestel nu sinds afgelopen zaterdag en mn batterij gaat nu ongeveer 1,5 dag mee met normaal gebruik
Batterydrain is denk ik vooral dat ie (vergeleken met andere apps) processor heel veel belast (bij bijvoorbeeld opstarten) en/of dat ie relatief veel data over het netwerk gooit (dat kost toch ook meer energie?).

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

Kan iemand de grote nadelen van Whatsapp voor WP8 eens op een rijtje zetten voor me? Ik zie in dit topic door de bomen het bos even niet meer.

Edit: ten opzichte van de android versie.

[ Voor 13% gewijzigd door Niku op 21-02-2013 13:54 ]

• Sheik
Grootste nadeel vind ik van de huidige Whatsapp versie op WP8 is battery drain tijdens het appe, app je niet dan is er geen battery drain.

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 20:40
De WhatsApp versie voor Windows Phone 8 is ronduit schandalig te noemen. Ja hij werkt, maar daar houd het dan voor mij ook echt op. De verschillen met de Android en iOS versie zijn verschrikkelijk groot, een bloemlezing:

- Kan geen screen snapshot versturen
- Kan geen broadcast bericht versturen
- Wanneer ik wat wil forwarden moet ik al mijn contacten doorzoeken (geen recente chats)
- Profielplaatje van de contactpersoon opent niet
- Ringtone kan niet gepersonaliseerd worden voor contacten / groepen
- Geen lockscreen notificatie.
- Een optie om de live tile te vergroten zodat ik de laatst ontvangen app kan previewen o.i.d. zou ook geen overbodige luxe zijn gezien het gemis van een notificatie center
- Ik kan mijn video's niet verzenden

Zijn maar 'een paar' dingen die ik zo op kan noemen. Deze WhatsApp versie komt duidelijk te kort in vergelijking met de andere platformen, daarbij opgeteld de bugs maakt dat de app wat mij betreft een dikke onvoldoende krijgt.

Verder is de (zo lijkt het) totale desinteresse van WhatsApp om met verbeteringen te komen op zijn zachtst gezegd schrijnend. De laatste tweet die op enige verbetering hint is van begin januari, het is nu bijna maart. Zegt genoeg over de prioriteit om voor WP8 wat leuks te maken: zero! :(

• fruitbakje
Veel van de dingen die je noemt zijn trouwens limitaties/features van het OS.

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
Update is vanaf nu beschikbaar voor Whatsapp naar versie 2.9.2

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Nieuwe update features zijn:
- Brede tile
- Lockscreen notificaties
- Broadcasting aka massabericht
- Chat back-up feature
- Sneller opstarten
- Nieuw icoon
- Verzenden met enter
- Bericht weergeven in enter ja/nee

Eerste bevindingen:
- Bij groepen als je die gedempt hebt staat er een icoontje bij van gedempt.
- Het lijkt ook dat Whatsapp geen muziekspeler meer is. laat maar iets te vroeg wat gezegd :|
- Start nu wel sneller op,
- Schermafbeeldingen kunnen nu wel verstuurd worden
- Nieuw bijvoeg menu
- Ook geen rondje meer als er een nieuw bericht komt maar gewoon een 1'tje naast het icoon.

Afbeeldingslocatie: https://8n8bsg.bn1.livefilestore.com/y1pavJSEvXLFLM1fgDjQ6Hq8_vp9zXyYOoCKl4L9K7mQRB4iFN-FWL5YLHDu5uzSBjDtyTRWvgCgx5jfyVLNyZ9EX8D0Sv9HTVA/wp_ss_20130221_0001.png?psid=1

AWESOME!!

[ Voor 95% gewijzigd door CokeZero op 21-02-2013 17:37 ]

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik wou al zeggen, helemaal geen changelog.. maar dit valt me dan weer mee :D
Edit: oeh, en een mooier icoon! Ik ben vrij OCD wat dat betreft, en ergerde me altijd dood aan hoe die notificaaties in de tile stonden.

[ Voor 47% gewijzigd door Magnetic_Man op 21-02-2013 17:20 ]

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Iemand al changelog gezien?
Zag iig een backup knop en versturen mbv enter switch

[edit] sneller tikken hj ;)

[ Voor 16% gewijzigd door hjs op 21-02-2013 17:22 ]

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Zo, das een beste update van WhatsApp dit keer. Wel maf dat nu er een bredere tile is de kleur van het WA logo weg is. Het ziet er nu net zo uit als alle andere tiles, opzich wel jammer. Optie om met ENTER te versturen zit er nu ook in. Niet iets wat ik zelf veel gebruik, maar er waren wel mensen die er om vroegen.

• CokeZero
Had hem van MyNokiaBlog (http://mynokiablog.com/20...-chat-backups-brodacasts/)

[ Voor 69% gewijzigd door CokeZero op 21-02-2013 17:21 ]

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
En een nieuw share menu. Alle details staan hierzo: http://www.wpcentral.com/...one-gets-major-new-update

Edit: nvm, zie dat je je post hebt aangepast. Nu is het een beetje dubbel op :+

[ Voor 25% gewijzigd door Magnetic_Man op 21-02-2013 17:24 ]

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Hmmm brede tile doet hij niet bij mij, is dat alleen bij wp8? (ik heb 7.8)

Ik zie ook nu bij gedempte groepen een logotje staan dat de groep gedempt is, ook handig ;)

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Op 7.8 idd geen brede tile en nog steeds het muziek dingetje :(

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

Niku schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:48:
Kan iemand de grote nadelen van Whatsapp voor WP8 eens op een rijtje zetten voor me? Ik zie in dit topic door de bomen het bos even niet meer.

Edit: ten opzichte van de android versie.
Gaat het ontvangen van berichten wel smooth? En bijvoorbeeld de 'laatst gezien om' status?

• CokeZero
Niku schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 17:35:
[...]

Gaat het ontvangen van berichten wel smooth? En bijvoorbeeld de 'laatst gezien om' status?
Na de update wel, laatst gezien om is precies hetzelfde als de Android/iOS/BlackBerry/S40 versie.

Muziek dingetje doet ie ook nog steeds op WP8

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Bah, nog steeds niet de nieuwe icoontjes. Boeit me opzich niet, maar vind het altijd kut om te moeten zeggen "Die icoontjes heb je op Windows Phone niet".
Verder merk ik weinig van het sneller opstarten, en moet ik ook even wennen aan de nieuwe knop voor emoji (denk dat de plek opzich wel handiger is).

WP7.5 overigens.

• eeNer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 22:42
Na update is het opstarten trager net na het afsluiten. En de brede tile voegt niks toe, geen preview van bericht. Verder nog steeds niet fast resume. En de streaming agent wordt ook nog steeds gebruikt.

[ Voor 38% gewijzigd door eeNer op 21-02-2013 17:55 ]

• CokeZero
1ste keer na het opstarten is het langzaam ja veel langzamer na 3/4 keer is het stukken sneller.

• vali
  • Laatst online: 12-09 14:11
De changelog:

New features include:
• Lock screen notification support
• New Tile design (less cartoony, more Metro)
• Backup function
• Hit “enter” as send
• Mass message
• New Attachment screen, including Audio, Video, Location, Picture, Camera and Contact
• Some new UI layout changes

ben hem nu aan het updaten, ben benieuwd hoe hij is.

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:25

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik vind het al met al een redelijke update :) , de nieuwe tile vind ik ook mooier
Het enige nadeel is dat hij nog steeds gebruikt maakt van die music streaming service , maar ik ben vooralsnog tevreden :)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• eeNer
Trouwens nog steeds niet mogelijk om screen shots te sturen.

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
hij was bij mij niet bezig met 'optimaliseren' zoals bij de vorige versie. is dit normaal? op de 7.8

[ Voor 5% gewijzigd door badluckboy op 21-02-2013 19:06 ]

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hij deed dit wel op mijn wp8 toestel, maar niet op mijn WP7.8. Ik ben nu op WP7.8 de emoji van Whatsapp zelf kwijt?! :? Die kan je bij WP8 nog wel "aansturen" via het standaard toetsenbord van WP8...

Iemand anders ook zijn emoji kwijt (het poppetje in het typeveld) onder WP7?

Ook heb ik geen brede Tile, maar is ook het logo niet bijgewerkt zoals op WP8.

Worden de WP7 gebruikers nu al "achtergesteld" door Whatsapp? :?

Edit: oh wacht, die emoji zitten nu onder een eigen knop....

[ Voor 27% gewijzigd door PaT op 21-02-2013 19:07 ]

Verwijderd

PaT schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 19:03:
Hij deed dit we....ie emoji zitten nu onder een eigen knop....
Inderdaad. Met WP7 eerst een persoon selecteren en dan zie je het emoji icoon.
Bij WP8 zit die in het toetsenbord.

Onder WP8 inderdaad een brede tile (3 tile opties) en onder WP7 niet (2 tile opties)
Onder WP8 is de tile niet meer groen. Onder WP7 wel.

(2x Lumia 800 en 1x Lumia 820 in the building)
.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2013 19:35 ]

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Ik had gehoopt dat na de update de namen in een groepsgesprek gekleurd waren...
Achja, we blijven hopen :)

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

PaT schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 19:03:
Hij deed dit wel op mijn wp8 toestel, maar niet op mijn WP7.8. Ik ben nu op WP7.8 de emoji van Whatsapp zelf kwijt?! :? Die kan je bij WP8 nog wel "aansturen" via het standaard toetsenbord van WP8...

Iemand anders ook zijn emoji kwijt (het poppetje in het typeveld) onder WP7?

Ook heb ik geen brede Tile, maar is ook het logo niet bijgewerkt zoals op WP8.

Worden de WP7 gebruikers nu al "achtergesteld" door Whatsapp? :?

Edit: oh wacht, die emoji zitten nu onder een eigen knop....
Ik ben de Emoji's ook kwijt... Irritant zeg :(
Gelukkig is ie wel weer sneller (werd ook wel tijd ook ;) )

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Is de app ook voor het algemeen sneller??

• vali
Ik merk dat hij net wat vloeiender is bij het openen van de instellingen(de animatie). Daarnaast ben ik blij dat ze het icoontje hebben veranderd. Vond de vorige eigenlijk best lelijk met mijn blauwe kleur. Lock screen notification werkt wel top! Ben blij dat het er eindelijk is.

massa chat had ik liever met oud en nieuw gehad, maar beter laat dan nooit zullen we maar zeggen..

edit: merk nu dat de grote live title ook mogelijk is! Dat is wel erg nice dat we net als bij sms en fbc, het bericht al kunnen lezen zonder te openen(als je de korte notificatie boven wegdenkt).

nu ff getest de grote live title, maar krijg er geen tekst in te zien... :|

[ Voor 44% gewijzigd door vali op 21-02-2013 20:42 ]

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

eeNer schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 18:46:
Trouwens nog steeds niet mogelijk om screen shots te sturen.
Geen enkel probleem hier.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Tomba schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 19:49:
[...]

Ik ben de Emoji's ook kwijt... Irritant zeg :(
Naast de send knop in een chat he?

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

PaT schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:32:
[...]

Naast de send knop in een chat he?
Oops O-) Gevonden, tx Pat

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik heb het idee dat je eerst de nieuwe icon naar je startscherm moet zetten voor ie sneller op gaat starten. Maar hij is nu wel een bak sneller inderdaad. Toch jammer dat ze op wp8 die wifi-bug niet gewoon hebben weggehaald aangezien je nu bij je wifi-settings deze altijd aan kunt laten staan. Misschien krijgen we dan de volgende keer een update waar het optioneel is oid met de melding om die optie dus aan te zetten in je settings.

Al met al niet ontevreden, maar ik gebruik de laatste tijd Kik toch al meer. Maar omdat die voorlopig niet meer bijgehouden gaat worden, lijkt het toch wel handig om weer naar whatsapp te gaan (of is er een andere IM app die wel helemaal wp8 compatible is)

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Keurige update. Mooi ook dat je nu op de grote live tile ziet met wie je een conversatie voert met ongelezen berichten.

Ben alleen benieuwd of dat live wordt bijgewerkt zodra het er meer worden.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Verwijderd

Hier ook geupdate merk op dit moment weinig verschil. als ik bijvoorbeeld opstart zie ik eerst zo'n groene achtergrond en dan gaat die naar me gesprekken. hopelijk wordt versie 3.0 top. en hebben we nou ook Lockscreen notificaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:41
Geen verschil hier, gewoon nog steeds crap

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 23:52:
Hier ook geupdate merk op dit moment weinig verschil. als ik bijvoorbeeld opstart zie ik eerst zo'n groene achtergrond en dan gaat die naar me gesprekken. hopelijk wordt versie 3.0 top. en hebben we nou ook Lockscreen notificaties?
De lockscreen notificaties werken bij mij probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Ik kan niet echt zeggen dat dit de updates is die we verwacht hadden, hij is er trager op geworden zeker met laden van whatsapp. Pluspunt wel is lockscreen en nu ook screenshots verzenden.
Maar nog steeds geen video's kunnen verzenden berichten die laad of dubbel binnenkomen, foutje met kleine live title als je meer dan 9 berichten heb het tweede cijfer valt weg. En nog steeds de wifi niet.

Ik ben benieuwd wat ze aan het batterij verbruik gedaan hebben.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-07 11:10
Cyrus The Virus schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 08:28:
Ik kan niet echt zeggen dat dit de updates is die we verwacht hadden, hij is er trager op geworden zeker met laden van whatsapp. Pluspunt wel is lockscreen en nu ook screenshots verzenden.
Maar nog steeds geen video's kunnen verzenden berichten die laad of dubbel binnenkomen, foutje met kleine live title als je meer dan 9 berichten heb het tweede cijfer valt weg. En nog steeds de wifi niet.

Ik ben benieuwd wat ze aan het batterij verbruik gedaan hebben.
Ik sluit me bij de bovenstaande bevinding aan, volgens mij is WA inderdaad alleen maar langzamer geworden! Het batterijverbruik is voor mij het meest belangrijk, belachelijk hoe snel WA je accu leeg slurpt. Dat WiFi gebeuren snap ik nog steeds niet helemaal, ik heb WiFi nooit aanstaan (Behalve toevallig nu omdat ik mijn laptop aan het tetheren ben) aangezien ik data genoeg heb.

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
  • Laatst online: 07:46
vali schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 18:11:
De changelog:

New features include:
• Lock screen notification support
• New Tile design (less cartoony, more Metro)
• Backup function
• Hit “enter” as send
• Mass message
• New Attachment screen, including Audio, Video, Location, Picture, Camera and Contact
• Some new UI layout changes

ben hem nu aan het updaten, ben benieuwd hoe hij is.
Hopelijk zitten er daarnaast ook bugfixes in. De laatste dagen liep hij namelijk daar regelmatig vast. Een herstart was vereist. Ik kreeg daarom ook een klein kriebeltje in mijn buik toen ik deze update zag. Hopelijk is het herstarten voorbij. Dat zou voor mij de grootste winst zijn. :)

toevoeging: Live tile update slecht en nog steeds die wifi-lock doormiddel van de audio stream. Hopen op de volgende update. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Bliz op 22-02-2013 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Het valt mij nu pas op, maar op WP8 is de wifi-hack pleitte. Mijn audio controls zijn weer 'normaal'! Bij WP7 helaas nog niet... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
PaT schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:25:
Het valt mij nu pas op, maar op WP8 is de wifi-hack pleitte. Mijn audio controls zijn weer 'normaal'! Bij WP7 helaas nog niet... :(
Bij mij is hij gewoon weer terug onder Windows Phone 8. Ik dacht ook dat hij we was, maar dat bleek dus niet zo te zijn toen ik een paar minuten later keek. Ik heb trouwens nog niet herstart, maar ik neem aan dat de stream niet actief blijft na een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Ben echt super blij met deze update, accuduur van mijn l920 is echt zeer verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyM
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-01-2024
Is Whatsapp de oorzaak dat de batterij van m'n Lumia 920 zo snel leeg is?
Ook als je Whatsapp niet actief gebruikt bedoel ik.
Iets met het gebruiken van audio stream?
Fantastisch toestel maar als er geen oplossing komt (is) voor dat idiote stroomverbruik heb ik eigenlijk geen klote aan dit toestel.
Zelfs met enkel standby gaat de batterij net 1 dag mee :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
TonyM schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:06:
Is Whatsapp de oorzaak dat de batterij van m'n Lumia 920 zo snel leeg is?
Ook als je Whatsapp niet actief gebruikt bedoel ik.
Iets met het gebruiken van audio stream?
Fantastisch toestel maar als er geen oplossing komt (is) voor dat idiote stroomverbruik heb ik eigenlijk geen klote aan dit toestel.
Zelfs met enkel standby gaat de batterij net 1 dag mee :-(
Mijn toestel geeft nu 2 dagen en 20 uur aan. Met normaal gebruik haalt hij ook de 2 dagen. Ik snap als je een nieuw toestel hebt je om de 5 seconde wilt aanraken, maar als je dit wat minder doet merk je gewoon dat hij langer meegaat.

Misschien wel vaker voorbij zien komen, kijk wat er draait bij je backgrounds. Ik probeer daar echt zo minimaal aan apps te laten draaien. Tevens helpt het om niet 3 mails continue te laten syncen (ik doe het zelf handmatig om de zoveel tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:25

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

_/-\o_ teringjantje, die wifi hack is bij mij ook weg na een reboot van het toestel ! _/-\o_

#edit: ook te vroeg zitten juichen... Als ik nu de volume knop indruk is het "stream" icoontje weg..
Máár als ik naar Muziek ga, en terug wil gaan naar mijn laatst afgespeelde nummer ... ja hoor start hij Whatsapp weer op..

Volgens mij hebben ze het gewoon wat beter willen verstoppen maar is de achterliggende techniek ongewijzigd.

Toch maar eens kijken of misschien de accu toch wat langer meegaat

[ Voor 68% gewijzigd door dreameater op 22-02-2013 11:11 ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyM
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-01-2024
vali schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:14:
[...]

Mijn toestel geeft nu 2 dagen en 20 uur aan. Met normaal gebruik haalt hij ook de 2 dagen. Ik snap als je een nieuw toestel hebt je om de 5 seconde wilt aanraken, maar als je dit wat minder doet merk je gewoon dat hij langer meegaat.

Misschien wel vaker voorbij zien komen, kijk wat er draait bij je backgrounds. Ik probeer daar echt zo minimaal aan apps te laten draaien. Tevens helpt het om niet 3 mails continue te laten syncen (ik doe het zelf handmatig om de zoveel tijd)
Nee, ik raak mijn toestel alleen aan wanneer echt nodig. Er draait nooit iets in the background, alles wat ik ooit open haal ik daar gelijk weer weg. Heb 1 email account en die sync ik handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
dreameater schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:00:
_/-\o_ teringjantje, die wifi hack is bij mij ook weg na een reboot van het toestel ! _/-\o_

#edit: ook te vroeg zitten juichen... Als ik nu de volume knop indruk is het "stream" icoontje weg..
Máár als ik naar Muziek ga, en terug wil gaan naar mijn laatst afgespeelde nummer ... ja hoor start hij Whatsapp weer op..

Volgens mij hebben ze het gewoon wat beter willen verstoppen maar is de achterliggende techniek ongewijzigd.

Toch maar eens kijken of misschien de accu toch wat langer meegaat
aaaah yeah:D hij is inderdaad weg!! nadat ik stop the music heb gebruikt kwam hij niet meer terug!!!! Wat een opluchting zeg

edit:
Ik weer met mijn grote mond... Hij is weer terug nadat ik een whatsappje verstuurde . ;w :F

[ Voor 6% gewijzigd door vali op 22-02-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:50
Ik heb 'm inmiddels ook op m'n 8X staan en werkt tot nu toe soepel en snel. Heb alleen 2 vraagjes. Ik kreeg gister bij een nieuwe whatsapp geen notificatie op m'n lockscreen, moet je daar nog wat voor instellen?

En vraag 2, om conversaties op de live tile te zien, moet je daarvoor de tile op z'n allergrootst zetten? Neemt dan meteen zoveel ruimte in...

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:26
Ja, je moet handmatig even Whatsapp toevoegen onder Instellingen/vergrendelingsscherm om hem aan je lockscreen te koppelen.
Die audiohack zit er bij mij gewoon nog in (Lumia 820, WP8). Wat ik verder ook wel graag opgelost zou zien is dat je niet eenvoudig even door het bericht heen kunt scrollen wat je aan het typen bent (bij een normale sms werkt dat wel zoals je zou verwachten). Als je een lang bericht typt kun je niet even snel terugscrollen om te kijken wat je getypt hebt.
Verder wat optische wijzigingen en nieuwe functionaliteiten, maar ik zou liever zien dat ze het batterijverbruik eens binnen de perken houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Pff, nog steeds traag. Hoop wel dat hij nu niet meer helemaal vastloopt waardoor ik mijn telefoon moet booten.

Daarnaast het niet kunnen verzenden van bestaande filmpjes is echt brak. Maar dat was volgens mij een Microsoft dingetje.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
Ebayzo schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:07:
Pff, nog steeds traag. Hoop wel dat hij nu niet meer helemaal vastloopt waardoor ik mijn telefoon moet booten.

Daarnaast het niet kunnen verzenden van bestaande filmpjes is echt brak. Maar dat was volgens mij een Microsoft dingetje.
Het kan overigens nog steeds lijken alsof hij vast loopt. Af en toe blijft hij echt lang op de wallpaper hangen, maar daarna start hij zonder problemen. Tot nu toe gelukkkig geen echte "vastloper" gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonna
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:41
Bliz schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:14:
[...]

Het kan overigens nog steeds lijken alsof hij vast loopt. Af en toe blijft hij echt lang op de wallpaper hangen, maar daarna start hij zonder problemen. Tot nu toe gelukkkig geen echte "vastloper" gehad.
Het duurt vaak erg lang voordat die van de wallpaper naar het overzicht van berichten gaat. Langer dan bij de vorige versie.
Jammer dat ze dat nog niet hebben kunnen verbeteren. Wel erg fijn dat er nu eindelijk ondersteuning is voor het lockscreen. :)
(Lumia 920)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiny Disco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 07:57
Gisteren een inkomend whatsapp bericht gekregen van iemand die nog niet in de contactpersonen lijst van mijn telefoon staat. Dit nummer had ik ook nog niet opgeslagen omdat ik hier nog geen tijd voor had. Gisteravond was ik met de persoon in kwestie aan het appen, wil ik een bericht sturen zie ik ineens dat het nummer uit de lijst met chats verwijderd is. Als ik naar links veeg zie ik hem ook niet meer tussen favorieten staan! Heeft whatsapp dit nummer automatisch verwijdert of heeft die persoon in kwestie met zijn telefoon zichzelf uit mijn lijst verwijdert(ik weet niet of dit kan bij sommige smartphones)? Ik vindt dit heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
En toen, een dag nadat ik heb geupdate, wilde Whatsapp niet meer opstarten (enkel dat groene patroon-achtige scherm). Ook niet na een reboot.
Zeker geen veel voorkomend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:00

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Bij mij niet ... start lekker vlot op.

Inderdaad, eerst een zwart scherm ... dan de achtergrond van WA, en dan helemaal niks. 8)7

[ Voor 57% gewijzigd door GerCor op 23-02-2013 09:43 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Los van de nieuwe functionaliteiten ben ik als intensief Whatsapper niet tevreden over de update. De app hangt vak vast in het opstartscherm waardoor ik op de windows toets moet drukken om uit de app freeze te komen. Dit gebeurt nu veel vaker dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sonna schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:59:
[...]

Het duurt vaak erg lang voordat die van de wallpaper naar het overzicht van berichten gaat. Langer dan bij de vorige versie.
Jammer dat ze dat nog niet hebben kunnen verbeteren. Wel erg fijn dat er nu eindelijk ondersteuning is voor het lockscreen. :)
(Lumia 920)
Lijkt bij mij gekoppelt te zijn aan lockscreen optie. Zodra ik WA uit het lockscreen haal, heb ik geen last meer van freeze of vastlopers. En van walpaper naar berichten gaat daarna ook gewoon zoals het hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin90
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-08 17:18
fruitbakje schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 08:35:
En toen, een dag nadat ik heb geupdate, wilde Whatsapp niet meer opstarten (enkel dat groene patroon-achtige scherm). Ook niet na een reboot.
Zeker geen veel voorkomend probleem?
Zelfde hier, WP 7.5, erg irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:42
Gisteren een update naar 2.9.2 binnen, vandaag een update naar 2.9.3 van 5Mb binnen gekregen. Ik heb nog geen verschil kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:41
De audio hack is er hier ook nog steeds op zowel 7.8 als 8. 8 heeft alleen een nieuwe icoontje en lock screen notificaties. Op 7.8 is het nog net zo waardeloos als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin90
Naar verluid zou 2.9.3 lange laadtijden en crashes oplossen... Ben benieuwd, heb inmiddels OS ook geupdate naar 7.8, verder nog geen problemen gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Whatsapp is na de laatste update een drama, had ik het maar niet gedaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin90
2.9.3. ook? (vandaag uitgekomen, 2.9.2 kwam in de afgelopen dagen uit)

[ Voor 16% gewijzigd door Martin90 op 23-02-2013 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
Nu heb ik 2.9.3 en WhatsApp start ten eerste stukken sneller op. (HTC 8S WP8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Martin90 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 17:03:
Naar verluid zou 2.9.3 lange laadtijden en crashes oplossen... Ben benieuwd, heb inmiddels OS ook geupdate naar 7.8, verder nog geen problemen gehad
Hij lijkt inderdaad sneller te laden. Hij bleef nogal eens hangen op de WA desktop en verder nada chats. Nu staan ze meteen op je scherm (Samsung ATIV S).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeNer
Volgens wpcentral zou de grote tile nu ook het bericht moeten weergeven maar bij mij gebeurt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Wat een verademing zeg de laatste update, tot nu toe geen crash gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

eeNer schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 18:29:
Volgens wpcentral zou de grote tile nu ook het bericht moeten weergeven maar bij mij gebeurt dat niet.
Hier wel. Heb je de live-tile al eens opnieuw toegevoegd? Er was namelijk ook nog iets dat als je hem een update gaf, dat de live-tile leeg bleef (dus ook zonder nieuwe icoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:48
Martinspire schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 20:56:
[...]

Hier wel. Heb je de live-tile al eens opnieuw toegevoegd? Er was namelijk ook nog iets dat als je hem een update gaf, dat de live-tile leeg bleef (dus ook zonder nieuwe icoon)
Gedaan, maar geen tekst op de tile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
Zojuist een reboot moeten doen. Daarna even whatsapp opnieuw geïnstalleerd. Hopelijk zijn de vastlopers nu voorbij, maar ik vrees dat de laatste update weinig heeft veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Nieuwe update is supersnel, gelukkig!! Vervelende bug cq freeze is weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Precies hetzelfde als de vorige update van gisteren. Geen idee wat ze hebben aangepast met, opnieuw, die 5 mb.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
autje schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 21:16:
[...]

Gedaan, maar geen tekst op de tile.
ik krijg eindelijk tekst te zien op de live titel. Misschien helpt het als je hem verwijderd als title en opnieuw neerzet.

krijg het bijna niet uit mijn mond, maar als ze de wifi hack bug oplossen ben ik voor het eerst tevreden met whatsapp. Werkt nu snel, bugloos en eindelijk lockscreen en live title met tekst ondersteuning. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik ga het proberen. Tile op max.

edit: bij mij dus niet. Laat het nog even zo staan. Maar echt boeiend vind ik het ook niet want ik krijg/kreeg altijd al tekst in het bovenste gedeelte van het (lockscreen) scherm.

edit2. Tile verwijderd (had ik al een keer gedaan), maar nu verschijnt de tekst wel. :?

Maar zoals gezegd, krijg ik de tekst ook al bovenin mijn scherm dus weer op klein gezet.

[ Voor 104% gewijzigd door GerCor op 24-02-2013 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:46

TF

bla bla

hier ook nieuwe versie. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:36
Volgens mij is WA wel nog steeds niet geoptimaliseerd voor o.a. de 8x. Veel verloren schermruimte bovenin :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin90
Had vanochtend weer een vastloper (WP 7.8 - WA 2.9.3), weer hetzelfde als gisteren (freeze op groene scherm), ging wel goed wanneer ik het via het menu opende, dus de tile opnieuw erneer gezet, tot nu toe geen problemen nog weer gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
GerCor schreef op zondag 24 februari 2013 @ 09:33:
Ik ga het proberen. Tile op max.

edit: bij mij dus niet. Laat het nog even zo staan. Maar echt boeiend vind ik het ook niet want ik krijg/kreeg altijd al tekst in het bovenste gedeelte van het (lockscreen) scherm.

edit2. Tile verwijderd (had ik al een keer gedaan), maar nu verschijnt de tekst wel. :?

Maar zoals gezegd, krijg ik de tekst ook al bovenin mijn scherm dus weer op klein gezet.
Bij mij werkt het prima. Tekst wordt ook in de grote Tile weergegeven, maar inderdaad ook in de notification bar bovenin je scherm, dus een beetje dubbelop. Punt is wel dat het bericht in de Tile blijft staan en de top bar niet. Of je er echt wat aan hebt is een tweede, maar het is in ieder geval een leuk gegeven dat de Live tile wat uitgebreider is dan alleen het aantal berichten weergeven. Als ze dit nu kunnen uitbreiden met de postzegel van de afzender erbij, dan wordt de live tile leuk om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:08
Dit weekend twee keer whatsapp updates mogen ontvangen. Nu heb ik geen wifi hack ding meer, en ook een notification op mijn lock screen. Eindelijk.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tK0wnZ
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:12
Sinds gister mijn nieuwe WP8 (L920) binnen, maar krijg met geen mogelijkheid Whatsapp gestart.

Na het starten voor de eerste keer geeft hij de melding "Kan niet verbinden met whatsapp. Controleer je netwerkinstellingen en probeer het later opnieuw". Zowel op 3G als WiFi krijg ik dit.

Dit terwijl ik op mijn oude android telefoon met mijn andere nummer op hetzelfde moment wel gewoon mijn whatsapp kan activeren (via WiFi) en gebruiken.

Herinstallatie van Whatsapp en reboot van de telefoon hebben helaas geen nut...

Iemand enig idee?

-edit

Fixed - Datum moet je blijkbaar eerst goed instellen van de telefoon.

[ Voor 6% gewijzigd door tK0wnZ op 24-02-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Wat een verademing zo'n snelle fix. Geen last meer van vastlopers en een preview van een bericht op de grote tegel werkt nu ook. (overigens meteen weer klein gezet :P) en hij start weer snel op (L820)

Ook geen verloopdatum van het account meer. :)
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/scaled/medium/703/wpss201302240001.png

Nu nog die wifi/audio hack eruit en hij is helemaal top.

[ Voor 8% gewijzigd door ImpaileR op 24-02-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ramon schreef op zondag 24 februari 2013 @ 12:49:
Dit weekend twee keer whatsapp updates mogen ontvangen. Nu heb ik geen wifi hack ding meer, en ook een notification op mijn lock screen. Eindelijk.
Van dat wifi-hack ding kan ik niet veel zeggen maar sinds versie 2.8.10 (mogelijk bij een eerder versienummer ook al) kwam er toch ook al een melding (met tekst van het bericht) op je lock screen? Of is daar nu iets aan veranderd?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

ImpaileR schreef op zondag 24 februari 2013 @ 13:15:
Wat een verademing zo'n snelle fix. Geen last meer van vastlopers en een preview van een bericht op de grote tegel werkt nu ook. (overigens meteen weer klein gezet :P) en hij start weer snel op (L820)

Ook geen verloopdatum van het account meer. :)
[afbeelding]

Nu nog die wifi/audio hack eruit en hij is helemaal top.
Verloopdatum: same here, maar nog steeds bij opstarten problemen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
  • Laatst online: 12-09 20:40
Het opstarten duurt naar mijn beleving nog steeds erg lang, zeker vergeleken met iOS/Android. De groene achtergrond is iedere keer zeker 5 seconden of langer in beeld. Hier nog niet echt een verbetering te noemen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mull3r
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 14:19
had met 2.9.2 last van verschrikkelijke freezes en vastlopers. nu met 2.9.3 heb dat niet meer, gaat als een tierelier! Nu nog de audio/wifi hack weg en dat lelijke groene scherm bij het opstarten, en ik ben tevree
Pagina: 1 ... 17 ... 58 Laatste