Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wat het batterydrain probleem betreft zit ik mij af te vragen of de mensen met dat probleem in het begin die batterij wel goed opgeladen hebben. In de handleiding van de transformer staat namelijk duidelijk dat je de 1ste keer de batterij minimaal 8 uur aan de lader moet laten ook al staat er dat de batterij vol is.

Mij persoonlijk lijkt dus dat dit dan ook voor het dock geld en het misschien beter is om in het begin zowel dock als tablet apart te laden en beiden minimaal 8 uur aan de lader te laten. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat die adapter krachtig genoeg is om zowel dock als tablet tegelijk te laden en misschien daar ook een probleem in zit.

Ander punt is dat het bij zowel laptops als notebooks normaal is dat je in het begin de accu gaat trainen in een cylus van minimaal 3 keer volledig opladen, ontladen en weer opladen. Datzelfde lijkt mij ook van toepassing op het tablet en dus vraag ik mij af of de mensen met batterydrain zich hier zorgvuldig aan gehouden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Roel1966 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 17:48:
Wat het batterydrain probleem betreft zit ik mij af te vragen of de mensen met dat probleem in het begin die batterij wel goed opgeladen hebben. In de handleiding van de transformer staat namelijk duidelijk dat je de 1ste keer de batterij minimaal 8 uur aan de lader moet laten ook al staat er dat de batterij vol is.

Mij persoonlijk lijkt dus dat dit dan ook voor het dock geld en het misschien beter is om in het begin zowel dock als tablet apart te laden en beiden minimaal 8 uur aan de lader te laten. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat die adapter krachtig genoeg is om zowel dock als tablet tegelijk te laden en misschien daar ook een probleem in zit.

Ander punt is dat het bij zowel laptops als notebooks normaal is dat je in het begin de accu gaat trainen in een cylus van minimaal 3 keer volledig opladen, ontladen en weer opladen. Datzelfde lijkt mij ook van toepassing op het tablet en dus vraag ik mij af of de mensen met batterydrain zich hier zorgvuldig aan gehouden hebben.
voor wat betreft het opladen van batterijen heerst nog al wat verwarring, feit is dat moderne batterijen (li-ion) niet getraind hoeven te worden en dat helemaal ontladen slecht is

Maar je hebt gelijk als je zegt dat de eerste keer goed opgeladen moet worden.

wie zich wil verdiepen in deze materie, moet hier eens kijken: http://batteryuniversity.com/

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
kruila schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 19:54:
voor wat betreft het opladen van batterijen heerst nog al wat verwarring, feit is dat moderne batterijen (li-ion) niet getraind hoeven te worden en dat helemaal ontladen slecht is

Maar je hebt gelijk als je zegt dat de eerste keer goed opgeladen moet worden.

wie zich wil verdiepen in deze materie, moet hier eens kijken: http://batteryuniversity.com/
Met helemaal ontladen bedoel ik mee het moment waarop je de melding van het tablet/netbook/notebook krijgt dat je de lader moet aan sluiten en veelal is dat tussen de 10 tot 15 %. Voor zover ik dan gelezen heb heeft die training indirect met de cellen zelf te maken maar meer met de chip in de accu's in combinatie met het OS.

Met die batterydrain zat ik zelf er ook aan te denken dat het tablet geladen word via de accu van het dock, maar als die accu van het dock dus niet op de goede manier geladen is geworden dat je dan vanzelf die drain krijgt. Misschien klopt het niet helemaal wat ik schrijf maar in theorie zou ik mij hierbij iets kunnen voorstellen en vraag ik mij ook af of er maar 1 lader bij dock en tablet zit.

Zelf heb ik dus alleen het tablet en geen dock erbij genomen omdat ik het nut er nog niet zozeer van in zie en toch niet van plan ben om met beiden te gaan slepen. Als ik nou naderhand nog een dock erbij zou nemen dan zou ik persoonlijk het dock apart laden en niet tegelijkertijd met het tablet erop. Mij lijkt gewoon dat als er dezelfde lader bij zit als bij een enkel tablet dat je dubbelle laadtijden nodig hebt, of dan een krachtigere lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Nu online
Roel1966 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 20:06:
[...]

Met helemaal ontladen bedoel ik mee het moment waarop je de melding van het tablet/netbook/notebook krijgt dat je de lader moet aan sluiten en veelal is dat tussen de 10 tot 15 %. Voor zover ik dan gelezen heb heeft die training indirect met de cellen zelf te maken maar meer met de chip in de accu's in combinatie met het OS.

Met die batterydrain zat ik zelf er ook aan te denken dat het tablet geladen word via de accu van het dock, maar als die accu van het dock dus niet op de goede manier geladen is geworden dat je dan vanzelf die drain krijgt. Misschien klopt het niet helemaal wat ik schrijf maar in theorie zou ik mij hierbij iets kunnen voorstellen en vraag ik mij ook af of er maar 1 lader bij dock en tablet zit.

Zelf heb ik dus alleen het tablet en geen dock erbij genomen omdat ik het nut er nog niet zozeer van in zie en toch niet van plan ben om met beiden te gaan slepen. Als ik nou naderhand nog een dock erbij zou nemen dan zou ik persoonlijk het dock apart laden en niet tegelijkertijd met het tablet erop. Mij lijkt gewoon dat als er dezelfde lader bij zit als bij een enkel tablet dat je dubbelle laadtijden nodig hebt, of dan een krachtigere lader.
Ik ben niet technisch genoeg maar volgens mij laadt de dock de tablet, en als beide gekoppeld zijn en dan aan de lader worden gehangen, dan wordt eerst via de dock de tablet geladen en pas als die vol is dan wordt de dock geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
kruila schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 20:15:
Ik ben niet technisch genoeg maar volgens mij laadt de dock de tablet, en als beide gekoppeld zijn en dan aan de lader worden gehangen, dan wordt eerst via de dock de tablet geladen en pas als die vol is dan wordt de dock geladen.
Voor zover ik uit de handleiding heb kunnen op maken word het tablet door de batterij van het dock opgeladen maar buiten dat, wanneer je de 1ste keer gaat laden betekent dit dat wanneer het tablet op het dock zit je dus minimaal 16 uur moet laden voor de accu's volledig te kunnen laden.

Nu weet ik dus niet of er bij een tablet/dock combinatie dezelfde lader erbij zit maar wanneer dat het geval is dan onstaat er dus dubbele laadtijd logisch geredeneerd. Of het klopt wat ik zeg weet ik dus niet omdat ik geen dock erbij heb maar ik ben er wel eens benieuwd naar wie daar mee geexperimenteert heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Roel1966 op 09-10-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2021
kruila schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:00:
[...]

Had een soortgelijke klacht, RMA aangevraagd en in Brno is het gerepareerd.
Ik heb hem ook opgestuurd, maar de bleeding is nu aan de andere kant erger dan toen ik hem heb opgestuurd. Op het werkformulier staat alleen maar OK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Ook ik had het battery probleem weer zoals in veel posts voor mij beschreven. Ik had een factory reset gedaan en dat leek te helpen, echter kwam het toch weer terug. Ik gebruik nu ook het auto airplane programmaatje wat is aangeraden en voorlopig doet dat ding goed werk! Wederom, jammer dat we afhankelijk zijn van third party apps om iets essentieels als dit goed te laten werken! Misschien dat we toch wat klachten moeten sturen naar Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Nu online
tharonald schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 08:40:
[...]

Ik heb hem ook opgestuurd, maar de bleeding is nu aan de andere kant erger dan toen ik hem heb opgestuurd. Op het werkformulier staat alleen maar OK
Geen idee, ik had GEEN bleeding maar klachten opladen dock, en die zijn verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TroaS
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-07-2024
Om ook maar een bijdrage te doen over de batterydrain: ik heb de ervaring dat het een softwareprobleem is en geen hardware. Ik kreeg er pas last van toen ik MyNet begon te gebruiken. Na het killen van die app was het probleem weer verholpen, maar sinds de laatste Asus-update is het weer terug. Natuurlijk moet je je batterij de eerste keer goed opladen, maar dat heeft meer invloed op je accucapaciteit dan op de snelheid datie leegloopt.

Overigens heb ik verder geen enkel ander probleem ervaren met mijn TF en ben er nog elke dag blij mee. Het showgehalte blijft ook lekker hoog, iedereen wil ook wel eens 'het scherm van een laptop afhalen'...

Iemand een tip voor een goeie adventuregame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Google maps update schijnt ook een deep sleep probleem veroorzaker te zijn. Die killen helpt bij veel mensen ook.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een volle nacht opladen van beide accus op een lader is blijkbaar niet voldoende voor 100% lading van beide accu's.

Wat mij opgevallen is dat na het opladen van de dock het tablet zich gaat opladen vanuit de dock. De transformer met dock heeft de hele nacht aan het lichtnet gehangen.

Het door sommige genoemde bericht opladen op de tablet heeft hier mee te maken.
Het viel mij op dat tijdens gebruik het accu percentage steeg naar 100% (opgeladen). Dit terwijl de de tablet niet aan het lichtnet hangt.

Dit opladen van de tablet vanuit de dock gaat ook zelfs door wanneer de transformer uit staat. Wellicht voor een gedeelte een verklaring van de drain.

ik heb de app die de status van beide accu's laat zien geïnstalleerd (koop). Deze laat zien dat de accu van de tablet zich tijdens gebruik ook laadt vanuit de dock naar 100%. De dockaccu loopt dan door dit laden zeer snel "leeg"

Toch 16 uur aan het lichtnet laten hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een gebruiker met het batteryprobleem na de update 3.2.1 !
Ik heb een tablet met dock en na 2 dagen is echt alles op. Voorheen was dat zeker 3 a 4 dagen.
Ik vind het echt jammer dat Asus niet met een snelle patch uitkomt.
Shodan schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 08:42:
Ook ik had het battery probleem weer zoals in veel posts voor mij beschreven. Ik had een factory reset gedaan en dat leek te helpen, echter kwam het toch weer terug. Ik gebruik nu ook het auto airplane programmaatje wat is aangeraden en voorlopig doet dat ding goed werk! Wederom, jammer dat we afhankelijk zijn van third party apps om iets essentieels als dit goed te laten werken! Misschien dat we toch wat klachten moeten sturen naar Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:03

tozzke

aka tozzert

ik had ook het probleem dat hij sinds de update niet meer in deep sleep ging waardoor hij dus snel leeg was.
Vorige keer had ik dat ook na de update en een reset naar fabrieksinstellingen was toen de oplossing, zo ook nu blijkt.
Wat er precies mis gaat weet ik niet, maar een reset lijkt het dus op te lossen, hij gaat weer keurig in deep sleep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 18:15
Ik lees dat steeds meer mensen last hebben van backlightbleeding. Nu heb ik, volgens mij, een ander probleem: er beginnen lichte en donkere plekken in het scherm te zitten. Dit is voornamelijk zichtbaar bij egaal witte achtergronden waar je duidelijk kan zien dat sommige plekken donkerder zijn dan andere.

Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
De backlight bleeding zal wel niet geheel uit te sluiten zijn, de een zal er meer last van hebben dan een ander. Heeft iemand wel eens vergeleken met andere tablet om te kijken of de transformer en veel meer last van heeft over het algemeen?

Backlight bleeding komt toch eigenlijk alleen voort uit het feit dat het display niet goed afsluit in de behuizing en er dus licht "lekt"? Dus in het ergste geval zou je hem kunnen openmaken en een kitrandje erop doen?
Ik snap dat in de praktijk maar 1 op de 100 mensen dit zal doen, voornamelijk i.v.m. garantie, maar het is even voor mijn beeldvorming :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
  • Laatst online: 01-04-2024
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:26:
Hier ook een gebruiker met het batteryprobleem na de update 3.2.1 !
Ik heb een tablet met dock en na 2 dagen is echt alles op. Voorheen was dat zeker 3 a 4 dagen.
Ik vind het echt jammer dat Asus niet met een snelle patch uitkomt.
[...]
Ik heb ook het idee dat de accu sneller leeg is na de laatste update.
Precies zoals hierboven aangegeven. 1 a 2 nu tegen 3 a 4 dagen eerder.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
smuck schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:50:
[...]

Ik heb ook het idee dat de accu sneller leeg is na de laatste update.
Precies zoals hierboven aangegeven. 1 a 2 nu tegen 3 a 4 dagen eerder.
Hebben jullie beiden al auto airplane mode geprobeerd? Dit werkt tot nu toe goed bij mij. Een harde reset loste het probleem bij mij slechts tijdelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
TroaS schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:12:
Om ook maar een bijdrage te doen over de batterydrain: ik heb de ervaring dat het een softwareprobleem is en geen hardware. Ik kreeg er pas last van toen ik MyNet begon te gebruiken. Na het killen van die app was het probleem weer verholpen, maar sinds de laatste Asus-update is het weer terug. Natuurlijk moet je je batterij de eerste keer goed opladen, maar dat heeft meer invloed op je accucapaciteit dan op de snelheid datie leegloopt.

Overigens heb ik verder geen enkel ander probleem ervaren met mijn TF en ben er nog elke dag blij mee. Het showgehalte blijft ook lekker hoog, iedereen wil ook wel eens 'het scherm van een laptop afhalen'...

Iemand een tip voor een goeie adventuregame?
Voor mij geldt ook nog dat ik iedere moment dat ik het ding in handen heb met bewondering hem gebruik :) Ondanks wat battery drain nukken blijft het een geweldig apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Shodan schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:46:
[...]

Voor mij geldt ook nog dat ik iedere moment dat ik het ding in handen heb met bewondering hem gebruik :) Ondanks wat battery drain nukken blijft het een geweldig apparaat!
+1

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08-2020
Ik heb vanmiddag de dock/toetsenbord gekocht bij de paradigit.
Nu heb ik een tweetal vreemde problemen die ik hier even wil voorleggen.

1. Als ik de spatiebalk gebruik van het toetsenbord krijg zet ie voor ieder woord een streepje;
Mijn -tekst -komt -er -dan -zo -uit -te -zien -????

2. Als ik de backspace knop indruk gaat ie niet een karakter terug, maar 'springt' ie naar de verzend knop (getest in de gmail app en in google talk)

Iemand een idee waar dit aan kan liggen ? 8)7

edit:

typo

http://www.tjeerdoo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
tjeerdoo schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:53:
Ik heb vanmiddag de dock/toetsenbord gekocht bij de paradigit.
Nu heb ik een tweetal vreemde problemen die ik hier even wil voorleggen.

1. Als ik de spatiebalk gebruik van het toetsenbord krijg zet ie voor ieder woord een streepje;
Mijn -tekst -komt -er -dan -zo -uit -te -zien -????

2. Als ik de backspace knop indruk gaat ie niet een karakter terug, maar 'springt' ie naar de verzend knop (getest in de gmail app en in google talk)

Iemand een idee waar dit aan kan liggen ? 8)7
Ik neem aan dat je nog eens een systeemupdate gedaan hebt nadat je het tablet op het dock gezet hebt want er is voor het dock een aparte update beschikbaar. Misschien dat daarna je problemen verholpen zijn dus het beste even kijken bij Instellingen en dan Over Tablet en vervolgens Systeemupdate kiezen en even laten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
Roel1966 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:25:
[...]

Ik neem aan dat je nog eens een systeemupdate gedaan hebt nadat je het tablet op het dock gezet hebt want er is voor het dock een aparte update beschikbaar. Misschien dat daarna je problemen verholpen zijn dus het beste even kijken bij Instellingen en dan Over Tablet en vervolgens Systeemupdate kiezen en even laten zoeken.
Ik kreeg direct een melding over een systeem update, deze heb ik dan ook onmiddellijk geïnstalleerd. Even een reboot gedaan, maar helaas, zelfde probleem. Ik gebruikte voorheen Swiftkey X, maar dat heb ik inmiddels ook aangepast naar het standaard keyboard. Heb Swiftkey zelfs geheel verwijderd, maar heb nog steeds het zelfde probleem :(

Iemand nog tips ? heb niet echt zin in een factory reset...(ga ik alleen proberen als er echt geen andere oplossing inzit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook mijn tf wilde vaak niet in deep sleep gaan, na uitvoerig testen bleek dat standaard email programma ervoor zorgde dat mijn tf niet in deep sleep ging. Na het verwijderen van mijn accounts in het programma geen problemen meer met deep sleep gebeuren. Om dit te testen zonder je accounts te verwijderen gaat men naar instellingen, apps, actieve Services dan beland men bij "wordt uitgevoerd" daar zoekt men naar exchange Services en die stoppen. Kijk nu met behulp van cpuspy of je tf wel in deep sleep gaat.

Wel vervelend tikken dit stukje tekst op me tf en lag.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2011 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Op welke taal heb je hem staan, en heb je mischien een ander keybord geinstalleerd voor schermbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
Wybo schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:44:
Op welke taal heb je hem staan, en heb je misschien een ander keybord geïnstalleerd voor schermbediening?
Taal staat op nederlands, wat bedoel je precies met "ander keybord geïnstalleerd voor schermbediening"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frankster schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:18:
Ik lees dat steeds meer mensen last hebben van backlightbleeding. Nu heb ik, volgens mij, een ander probleem: er beginnen lichte en donkere plekken in het scherm te zitten. Dit is voornamelijk zichtbaar bij egaal witte achtergronden waar je duidelijk kan zien dat sommige plekken donkerder zijn dan andere.

Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?
Ik heb 1 heldere vlek en een tweede op komst. Zie foto van mijn eerdere post. Als je op de achterkant drukt, zie je hem.
Morgen wordt hij weer opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
Nou, lekker..........net de fabrieksinstellingen terug gezet, en het apparaat vertoont nog steeds dezelfde vreemde kuren :(
-voor -de -spatie -een -streepje
en backspace springt naar "send/verzenden"

[ Voor 76% gewijzigd door tjeerdoo op 10-10-2011 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.u
  • Laatst online: 14-01-2024
ik lees dat morgen Ice cream sandwich gaat uitkomen, komt deze ook uit voor de transformer ?
of gaat dit voor de transformer 2 blijven?

grtz
Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
  • Laatst online: 01-04-2024
Shodan schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:44:
[...]

Hebben jullie beiden al auto airplane mode geprobeerd? Dit werkt tot nu toe goed bij mij. Een harde reset loste het probleem bij mij slechts tijdelijk op.
Ik heb idd Auto Airplane mode geinstalleerd. En de TF lijkt nu goed in deep sleep te gaan. Bedankt voor de tip.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
tjeerdoo schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:48:
[...]

Taal staat op nederlands, wat bedoel je precies met "ander keybord geïnstalleerd voor schermbediening"
Er zijn apps voor bijvoorbeeld 'duimtoetsenborden'. Ik heb er zo een geinstalleerd bijvoorbeeld. En als die aan staat doet mijn VS-international-toetsenbord dus geen accenten op letters meer. Het kon zijn dat het daar iets mee te maken had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 21:40
Shodan schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:44:
[...]
Jeps ook geïnstalleerd en moet zeggen dat het inderdaad lijkt of het nu beter gaat, alleen als het toetsenbord eraan zit is het effect weg. dus alleen tablet dan werkt het goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:59

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Mijn Asus gaat ook niet meer in deep sleep. Ook met vinkje energiebesparing toetsenbord blijft hij wakker worden als ik trackpad aanraak. Dat was niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• preske
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-07 16:00
Ik krijg net te horen dat ik mijn unit wéér moet opsturen naar RMA (voor de 3de keer).

Misschien toch eerst naar de supervisor bellen voor staalharde garanties op reparatie of vervanging bij het falen van reparatie.

En meteen eens vragen ook naar dat louche reparatie-rapport...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

wouter.u schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:28:
ik lees dat morgen Ice cream sandwich gaat uitkomen, komt deze ook uit voor de transformer ?
of gaat dit voor de transformer 2 blijven?
De lancering van ICS is uitgesteld: http://www.nu.nl/gadgets/...itgesteld-steve-jobs.html

Het zal dus nog langer afwachten zijn of ICS naar de Transformer komt. Zolang er geen Transformer 2 is lijkt me de kans best groot maar berichten op internet suggereren dat de Transformer 2 juist de eerste tablet is met ICS dus misschien hebben we pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:33
7o9 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:49:
Het zal dus nog langer afwachten zijn of ICS naar de Transformer komt. Zolang er geen Transformer 2 is lijkt me de kans best groot maar berichten op internet suggereren dat de Transformer 2 juist de eerste tablet is met ICS dus misschien hebben we pech.
Dat ICS naar 'onze' TF komt lijkt mij een gegeven. Sowieso wordt ICS weer open source zoals Android 2.x. Zelfs Notion Ink met hun Adam tablet gaan hun ROM updaten naar ICS zodra de code beschikbaar komt. Van Asus, die telkens wereldwijd als eerste (!) de nieuwste update voor Honeycomb beschikbaar stelde verwacht ik niet anders dan dat wij ook als één van de eersten een ICS ROM update krijgen.

En in het hoogst onwaarschijnlijke geval dat dat niet gebeurt en Asus ons laat zitten op Honeycomb 3.2, is er altijd nog de XDA community. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Wat is er nu eigenlijk zo bijzonder aan ICS voor tablet gebruikers? Voor zover ik begrepen heb is het vooral voor telefoon gebruikers een erg grote update. Zo komt al het goede van honeycomb eindelijk naar de telefoons toe. Enige wat ik kan bedenken is dat toekomstige apps veel beter x-platform zullen zijn, doordat ze voor dezelfde OS versie gemaakt kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Nu online
Shodan schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:51:
Wat is er nu eigenlijk zo bijzonder aan ICS voor tablet gebruikers? Voor zover ik begrepen heb is het vooral voor telefoon gebruikers een erg grote update. Zo komt al het goede van honeycomb eindelijk naar de telefoons toe. Enige wat ik kan bedenken is dat toekomstige apps veel beter x-platform zullen zijn, doordat ze voor dezelfde OS versie gemaakt kunnen worden?
Volgens mij sla jij de spijker op zijn kop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
beschuit schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:39:
Mijn Asus gaat ook niet meer in deep sleep. Ook met vinkje energiebesparing toetsenbord blijft hij wakker worden als ik trackpad aanraak. Dat was niet zo.
Er zijn veel mensen die na de 3.2.1 update problemen hebben met battery drain.

Op XDA is een groot topic hier over geopend. Niet iedereen heeft er last van, maar het is mogelijk een software "fout" die bij sommigen tot uiting komt

Lees Hier voor het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
Probleem opgelost ; bleek gewoon hardware-matig probleem te zijn :(
Als ik op de x drukte ging bluetooth aan/uit :?
en de spatiebalk gaf iedere keer een liggend streepje :/

Net ff naar paradigit geweest en kreeg direct een nieuwe mee, en die doet het wel goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Shodan schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:07:
[...]

Er zijn veel mensen die na de 3.2.1 update problemen hebben met battery drain.

Op XDA is een groot topic hier over geopend. Niet iedereen heeft er last van, maar het is mogelijk een software "fout" die bij sommigen tot uiting komt

Lees Hier voor het topic.
Tja, het viel mij ook al op dat ie voor mijn gevoel sneller leeg raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ik ga vanavond een tweedehands Transformer ophalen. Heeft er iemand nog tips om te kijken of ik geen kat in de zak koop, of is er slechts het algemene? Je kunt voor de fabrieksfoutjes tenslotte altijd RMA aanvragen, de aankoopbon zit erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

PatrickG schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:52:
Ik ga vanavond een tweedehands Transformer ophalen. Heeft er iemand nog tips om te kijken of ik geen kat in de zak koop, of is er slechts het algemene? Je kunt voor de fabrieksfoutjes tenslotte altijd RMA aanvragen, de aankoopbon zit erbij...
Zelfs zonder aankoopbon kun je RMA aanvragen. Mij is in ieder geval bij RMA aanvragen tot op heden nooit om een bon gevraagd.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Inderdaad, als je geen externe schade ziet kun je altijd zonder problemen een RMA aanvragen.

Ik heb geen deep sleep problemen, alleen als titanium zijn shedule backups maakt blijft hij daarna actief ipv wederom naar deep sleep te gaan. Maar denk dat dat niet op te lossen zal zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door ArthurMorgan op 11-10-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Top, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoloTomassie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-05-2021
Wisten jullie dat als je de backbutton ingedrukt houdt, je dan de de browse geschiedenis te zien krijgt? Pas gisteren erachter gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cilo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08-2022

cilo

V MAX, live life to the max

dock-drain na update is bij mij 40% in krap 9 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Tot nu toe hier nog geen batterydrain ontdekt maar nu zet ik de TF ook altijd trouw helemaal uit wanneer ik hem langer als een paar uur niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roel1966 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:17:
Tot nu toe hier nog geen batterydrain ontdekt maar nu zet ik de TF ook altijd trouw helemaal uit wanneer ik hem langer als een paar uur niet gebruik.
ik heb mijn dock net opgestuurd ivm batterydrain.
m,n tablet zelf lekt niks maar met het dock ben ik in 8 uur zo,n 20/30% van m,n stroom kwijt.

nou afwachten hoe lang het gaat duren en hoe ik hem terug krijg. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Als ze het al kunnen oplossen. Grote kans dat je hetzelfde probleem hebt als veel anderen dat het aan de 3.2.1 update ligt. Het probleem lijkt te komen zodra het tablet met dock samen wordt opgeladen. Na opladen gaat de tablet niet meer in deep sleep mode. Je moet dan een reboot doen om het probleem op te lossen. Hierna gaat hij wel netjes in deep sleep. Dit moet dus altijd na een keer opladen gebeuren sinds de nieuwe update. Maar niet iedereen lijkt hier last van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Toch blijf ik mij afvragen of het niet deels ook aan het opladen van zowel het dock als het tablet en dan tegelijkertijd want die adapter wat erbij zit lijkt mij niet krachtig genoeg daarvoor. Nu ben ik zelf van plan er ook nog een dock erbij aan te schaffen maar ik zelf heb dan zoiets van ik laad ze beiden apart op. Sowieso vind ik al dat die adapter nu al met alleen het tablet opladen toch best wel redelijk warm word.

En ja wat ik zo lees zijn er een aantal mensen die openstaande apps gesloten hebben en daarna ook geen last meer van batterydrain hadden, en het tablet daarna ook weer in deep sleep mode ging. Nu zie ik het nut ook niet zozeer ervan in om het tablet voor langere tijd in deep sleep mode te houden. Ergens doe ik hierbij hetzelfde als bij mijn gewone pc namelijk gewoon alles uit zetten en niets op sleepmode houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:38
Na de laatste update doet opera het ook weer met flash. Gelukkig ik vind opera toch de meest prestigge browser voor android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roel1966 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:03:

En ja wat ik zo lees zijn er een aantal mensen die openstaande apps gesloten hebben en daarna ook geen last meer van batterydrain hadden, en het tablet daarna ook weer in deep sleep mode ging. Nu zie ik het nut ook niet zozeer ervan in om het tablet voor langere tijd in deep sleep mode te houden. Ergens doe ik hierbij hetzelfde als bij mijn gewone pc namelijk gewoon alles uit zetten en niets op sleepmode houden.
Ik heb zelf tablet + dock beide B70, wat zich bij mij voordoet is wanneer ik mijn tf gedockt helemaal uitschakel, dus geen standby of deep sleep maar volledig uit dan verliest in 8 uur tijd mijn tablet 10% en me dock 1%.

Zodra ik de tf gedockt in standby/deep sleep weg leg, verliest mijn tablet na 17uur maar 2% en me dock1%
dat is voor mij reden genoeg om hem in deep sleep te houden in plaats van volledig uit te schakelen.

Tevens wanneer niet gedockt en volledig uit verliezen beide na 17uur na genoeg niks bijven dus alletwee op 100% opgeladen staan, en me tablet niet gedockt in standby na dezelfe tijdsduur verliest dan ook maar 1%.

Meer mensen die het gedockt en volledig uit batterydrain ervaren?
Zo ja, RMA gedaan en het probleem omgelost? Of is dit normaal bij gedockt &volledig uit? :-s
Mijn dock doorstaat trouwens gewoon netjes de test, dus dat probleem heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

Haay schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:55:
[...]

Dat ICS naar 'onze' TF komt lijkt mij een gegeven. Sowieso wordt ICS weer open source zoals Android 2.x. Zelfs Notion Ink met hun Adam tablet gaan hun ROM updaten naar ICS zodra de code beschikbaar komt.
Is de source code van Android 3.x al vrijgegeven dan? Ik dacht dat Google daar tegenwoordig anders mee om gaat: http://www.geek.com/artic...xist-on-its-own-20110510/

Asus krijgt uiteraard de source code wel omdat ze tablets produceren die er gebruik van (gaan) maken.

Ook al is er niet speficiek veel nieuws voor tablets, dan nog wil ik graag de nieuwste versie zodat de kans bestaat dat eventuele bugs er zoveel mogelijk uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shodan schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:46:
Als ze het al kunnen oplossen. Grote kans dat je hetzelfde probleem hebt als veel anderen dat het aan de 3.2.1 update ligt. Het probleem lijkt te komen zodra het tablet met dock samen wordt opgeladen. Na opladen gaat de tablet niet meer in deep sleep mode. Je moet dan een reboot doen om het probleem op te lossen. Hierna gaat hij wel netjes in deep sleep. Dit moet dus altijd na een keer opladen gebeuren sinds de nieuwe update. Maar niet iedereen lijkt hier last van te hebben.
had het al voor de update.
met dock battery drain, zonder nergens last van ;)
schakel ze trouwens altijd helemaal uit ,dus niet in standby/deep sleep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt er op of hij een kwartier na aankomst al weer retour gestuurd is ?
das snel :?

Brno, Czech Republic 12/10/2011 9:39 Retour naar zender
12/10/2011 9:23 Wordt afgeleverd
12/10/2011 8:45 Aankomstscan
Vienna, Austria 12/10/2011 6:40 Vertrekscan
12/10/2011 5:40 Aankomstscan
Koeln, Germany 12/10/2011 4:19 Vertrekscan
12/10/2011 0:36 Aankomstscan
Amsterdam, Netherlands 11/10/2011 20:45 Vertrekscan
11/10/2011 12:03 Afhaalscan
Czech Republic 10/10/2011 9:58 Bestelling Verwerkt: Klaar voor UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

7o9 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:32:
[...]

Is de source code van Android 3.x al vrijgegeven dan? Ik dacht dat Google daar tegenwoordig anders mee om gaat: http://www.geek.com/artic...xist-on-its-own-20110510/
Ik dacht dat dit alleen het geval was voor 3.x. De reden hiervoor is dat Google niet wil dat Honeycomb geport gaat worden naar telefoons omdat dit slechte ervaringen zou kunnen opleveren.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• preske
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-07 16:00
Ik kom net van de telefoon met de helpdesk.

- Ze weigerden van een supervisor door te schakelen.
- Op praktisch al mijn vragen "ja dat weet ik niet meneer"
- ontwijkend gedrag toen ik vroeg hoe het kwam dat er rare dingen waren met het reparatie rapport.

En natuurlijk kan ik de dienst na verkoop van mijn winkel niet bereiken...
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:38:
lijkt er op of hij een kwartier na aankomst al weer retour gestuurd is ?
das snel :?

Brno, Czech Republic 12/10/2011 9:39 Retour naar zender
12/10/2011 9:23 Wordt afgeleverd
12/10/2011 8:45 Aankomstscan
Vienna, Austria 12/10/2011 6:40 Vertrekscan
12/10/2011 5:40 Aankomstscan
Koeln, Germany 12/10/2011 4:19 Vertrekscan
12/10/2011 0:36 Aankomstscan
Amsterdam, Netherlands 11/10/2011 20:45 Vertrekscan
11/10/2011 12:03 Afhaalscan
Czech Republic 10/10/2011 9:58 Bestelling Verwerkt: Klaar voor UPS
geen zorgen, dit is normaal.
9:23 is het vertrek van het pakje van de depot naar de bestemmeling
9.39 is het aangekomen en aangenomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Asus leest u mee?

Wat ik als klant graag wil is dat het scherm OOK draait als ik het keyboard puur voor de batterij opladen (keyboard > tablet) aan-klik, maar wel op een verticaal 'lang' scherm een app wil gebruiken.

Het vasthouden als boek is zelfs prettiger dan de tablet alleen en biedt ook meer steun op tafel of op knieeen/schoot in een stoel.

Nu is het bij de meeste app's zo: tablet op keyboard > alleen horizontaal app-beeld.

Desktop/bureaublad staat dan sowieso vast op horizontaal. ONhandig dus

[ Voor 7% gewijzigd door notsonewbie op 12-10-2011 13:55 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:58
notsonewbie schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:53:
Asus leest u mee?

Wat ik als klant graag wil is dat het scherm OOK draait als ik het keyboard puur voor de batterij opladen (keyboard > tablet) aan-klik, maar wel op een verticaal 'lang' scherm een app wil gebruiken.

Het vasthouden als boek is zelfs prettiger dan de tablet alleen en biedt ook meer steun op tafel of op knieeen/schoot in een stoel.

Nu is het bij de meeste app's zo: tablet op keyboard > alleen horizontaal app-beeld.

Geheel mee eens !!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:37
Oneens(lig nog wel eens film te kijken met scherm kwartslag gedraaid), maar configureerbaar net als bij alleen tablet zonder dock kan ik prima leven.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

preske schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:10:
Ik kom net van de telefoon met de helpdesk.

- Ze weigerden van een supervisor door te schakelen.
- Op praktisch al mijn vragen "ja dat weet ik niet meneer"
- ontwijkend gedrag toen ik vroeg hoe het kwam dat er rare dingen waren met het reparatie rapport.

En natuurlijk kan ik de dienst na verkoop van mijn winkel niet bereiken...

[...]

geen zorgen, dit is normaal.
9:23 is het vertrek van het pakje van de depot naar de bestemmeling
9.39 is het aangekomen en aangenomen..
Mijn tablet is ook vanmorgen aangekomen en ik dacht ook dat hij gelijk teruggestuurd was.
Dus ik bellen met ASUS, maar daar kennen ze mijn hele RMA niet. maar ze zouden het uitzoeken en terugbellen.
Vanmiddag krijg ik opeens mail van UPS dat ze morgen mijn tablet komen ophalen :O
Ik weer bellen met ASUS. 'Die mail kunt u als niet verzonden beschouwen'. Lekker, maar morgen staat UPS wel voor de deur.
Verder kende ze mijn RMA nog steeds niet en ik ben ook nog niet teruggebeld.
Bij het opvragen van de RMA status staat dat ze mijn tablet nog niet binnen hebben, maar ze hebben er wel vanochtend voor getekend! 8)7
Ik begin een klein beetje bezorgd te worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 12:30
Hehe, eindelijk mijn dock terug. Verstuurd 6sep Retour 12oct. Probleem (battery drain) is wel verholpen.

In dit topic vragen veel mensen voor hun niet goed werkende TF101 een RMA aan direct bij ASUS. In veel gevallen gaat dit ook goed. In mijn geval dus niet.

Ik kan alleen maar adviseren breng je device terug naar de winkel waar je 'm gekocht hebt. Met hen heb je een koopovereenkomst, niet met Asus. Je bent je device wellicht iets langer kwijt maar je kunt een hoop ellende voorkomen. Ik doe het in ieder geval wel de volgende keer.

Voor het verhaal zie mijn eerdere posts in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:49
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:25:
[...]

Mijn tablet is ook vanmorgen aangekomen en ik dacht ook dat hij gelijk teruggestuurd was.
Dus ik bellen met ASUS, maar daar kennen ze mijn hele RMA niet. maar ze zouden het uitzoeken en terugbellen.
Vanmiddag krijg ik opeens mail van UPS dat ze morgen mijn tablet komen ophalen :O
Ik weer bellen met ASUS. 'Die mail kunt u als niet verzonden beschouwen'. Lekker, maar morgen staat UPS wel voor de deur.
Verder kende ze mijn RMA nog steeds niet en ik ben ook nog niet teruggebeld.
Bij het opvragen van de RMA status staat dat ze mijn tablet nog niet binnen hebben, maar ze hebben er wel vanochtend voor getekend! 8)7
Ik begin een klein beetje bezorgd te worden.....
Bij mij was dat ook, dat er een vertraging is tussen de status van dhl/ups en Asus. Ik had dat andersom Asus had hem als verzonden gemeld, maar DHL had hem nog niet aangemeld. Even geduld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ft0n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:54
notsonewbie schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:53:
Asus leest u mee?

Hier snappen mensen je tenminste ;) Ik zou dit zelf graag ook willen zien. Op de Nintendo DS heb je dit principe ook (in het klein) met een aantal games. Er zijn zeker toepassingen voor, maar blijkbaar is het een rare gedachte om hetzelfde principe in het groot door te voeren.

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
nicoho schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:34:
Ik heb al geruime tijd een Transformer, en volg dit topic al vanaf het begin.
Ik hou dit nog een paar dagen vol en als er niets veranderd dan haak ik af, want al het geneuzel over wel of niet bleeding en wel of niet drain heeft IMO niks met tweakers te maken. als je vindt dat je teveel bleeding of drain hebt stuur dit apparaat dan terug maar val niet de halve wereld daarmee lastig.
Met deze quote lijkt het me weer tijd om even te mekkeren over het RMA drain e.d. geneuzel.
Dit topic is gewoon kut om te volgen, terwijl het product zo tof is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Tja iedereen wil natuurlijk even zijn ei kwijt en dan krijg je vanzelf dat de negatieve dingen het eerste geschreven worden want daar zitten mensen mee. De positieve kant word vaak minder snel geschreven omdat dit al wel uit en te na door reclame's en positieve reviews gedaan word.

Maar om dan een positieve zwaai hier te schrijven ben ik zelf heel tevreden met de transformer en tot nu toe nog geen batterydrain tegengekomen. Wel had ik eerst 1 tablet met wat backlightbleeding die ik gewoon in de zaak ( BCC ) kon omruilen en inmiddels een transformer met nagenoeg geen backlightbleeding.

In elk geval heb ik dan uiteindelijk ook maar besloten om een dock erbij te bestellen die als het goed is morgen aan komt en ik er wel eens benieuwd naar ben. Eerst had ik nog zoiets van ach ik hoef eigenlijk geen dock erbij maar nu ik een tijdje met het tablet alleen werk vind ik het toch wel een goede aanvulling.

Enfin in elk geval ben ik heel tevreden met het tablet en ach ja als je het forum na leest dan hebben die andere tablets ook net zo goed hun pro's en tegens en mankementjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Roel1966 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 23:02:[/b]
Enfin in elk geval ben ik heel tevreden met het tablet en ach ja als je het forum na leest dan hebben die andere tablets ook net zo goed hun pro's en tegens en mankementjes.
Inderdaad, en niet alleen tablets. Persoonlijk ben ik erg blij dat ik voor de Transformer gegaan ben. Het is mijn eerste tablet ervaring, maar duidelijk anders dan een Android telefoon (ik heb een Desire HD).

Tot op heden geen kuren, behalve dat het scherm nog wel eens niet reageert na het tablet van het slot gehaald te hebben. Kwestie van ff uit en aan en dan weer van het slot afhalen, dan werkt het allemaal weer prima. Dit gebeurd trouwens sporadisch.

Voor de rest ben ik zelf zeer tevreden over het tablet! Als ik over andere tablets ga lezen op forums hebben wij het nog helemaal niet zo slecht.

Enne, mijn dock heb ik hopelijk vrijdag. :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:24
Ben ook bezig met de RMA procedure. Heb de tablet aangemeld en kreeg meteen een mail dat UPS het pakket zou ophalen. UPS zou daarbij ook een bon meenemen. Nu staat de bezorger net voor de deur. Heeft geen bon bij zich en vraagt om een klantnummer voor betaling van de zending. Dat heb ik nooit gekregen.
Twee vragen:
Moet ik de verzending zelf betalen?
Zo niet, heeft iemand een klantnummer van Asus, zodat ik daar de verzending op kan boeken?

Update: laat maar. Het blijkt een fout van UPS te zijn, die mijn verzendlabel heeft vernietigd. Als het goed is, krijg ik een nieuw nummer.

[ Voor 13% gewijzigd door AgeOfPanic op 13-10-2011 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
BabyXL schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 23:13:
Enne, mijn dock heb ik hopelijk vrijdag. :)
Ik heb mijn dock vandaag binnen gekregen via 4launch en hangt momenteel aan de lader dus ik ben eens benieuwd hoe die het doet. Hij hangt nu nog aan de lader omdat ik mij eraan houd wat Asus aan raad namelijk de accu bij de 1ste keer minimaal 8 uur te laten laden. Enigste frustrerende is wel dat ik nu 8 uur moet wachten maar daarmee wel in elk geval een hopelijk fitte accu krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Roel1966 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:22:
[...]

Ik heb mijn dock vandaag binnen gekregen via 4launch en hangt momenteel aan de lader dus ik ben eens benieuwd hoe die het doet. Hij hangt nu nog aan de lader omdat ik mij eraan houd wat Asus aan raad namelijk de accu bij de 1ste keer minimaal 8 uur te laten laden. Enigste frustrerende is wel dat ik nu 8 uur moet wachten maar daarmee wel in elk geval een hopelijk fitte accu krijg.
Altijd goed om je accu te conditioneren de eerste paar keer. Uiteindelijk heb je er alleen maar voordeel van. :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:06
7o9 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:49:
[...]

De lancering van ICS is uitgesteld: http://www.nu.nl/gadgets/...itgesteld-steve-jobs.html

Maakt mij niet zo heel veel uit maar waarom moet dat 14 dagen duren om het alsnog uit te brengen?
Kan toch ook 4 of 5 dagen of een week.
Apple zelf maakt het niks uit.
Die heeft gisteren zelf iOS5 uitgebracht.update iOS 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:29

E-B

Noteer maar in je agenda: 19 oktober, 04:00 's ochtends staat de het Samsung evenement gepland. Hierbij zal ook ICS gelanceerd worden.

Oh, en zijn ook steeds meer hardnekkige geruchten dat er op 7 november een TF2 komt met Tegra 3 chip, Android 3, 1GB ram, 32GB opslag een 10 inch IPS scherm voor een prijs die hoger ligt dan de huidige generatie transformers. Ik heb prijzen beginnend bij 550 GBP / 850 dollar voorbij zien komen (dat is dan inc btw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:58
weet iemand een app om op je gsm usb-tethering aan te zetten door middel van een schakelaar icoon (net als wifi en bluetooth van curve fish)?
Zodat ik niet steeds via instellingen, draadloos en netwerken, tethering en draagbare hotspot, USB-tethering moet gaan om het aantevinken.

zodat ik via USB snel online kan met de TF?

het is overigens op een HD2 met android 2.3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k4kl44s
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
E-B schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:53:
[...] Ik heb prijzen beginnend bij 550 GBP / 850 dollar voorbij zien komen (dat is dan inc btw).
Asus topman Jerry Shen bestrijdt dit. Asus gaat in elk geval niet mee met prijsverlagingen. Het huidige succesnummer de Eee Pad Transformer zal niet in prijs worden verlaagd en blijft $399 kosten. Ook zal de opvolger, de Eee Pad Transformer 2, gewoon volgens planning verschijnen. De Transformer 2 gaat $ 499 kosten.
bron: http://www.pcmweb.nl/nieu...sus-eee-pad-transformer-2

Ik neem aan dat dit geld voor degene met de minste opslag en zonder dock. Dus prijzen beginnend bij 500E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:29

E-B

...Ook zal de opvolger, de Eee Pad Transformer 2, gewoon volgens planning verschijnen. De Transformer 2 gaat $ 499 kosten...
Daarom zei ik ook hardnekkige geruchten (de link in je bericht is een post van 5 oktober, zoek maar eens in berichten van de laatste 2-3 dagen):

http://www.itproportal.co...s-transformer-2-cost-518/
(£517.67 including VAT and delivery)

http://goodereader.com/bl...pean-debut-on-november-7/
(£537.85 which given the current conversion rates works out to $850. Without tax the cost of the device is £448.21 which translates to about $700)

http://news.in.msn.com/te...spx?cp-documentid=5507259
(£537.85)

http://www.sawfnews.com/Tech/67720.aspx
(£448.21 without VAT)

http://www.unwiredview.co...be-revealed-november-7th/
(£448)

http://www.slashgear.com/...isting-surfaces-11186830/
The price listed works out to $841 when converted, which seems expensive.

Nu moet je niet alles geloven waarover gespeculeerd wordt natuurlijk maar ik doe echter mijn best om up-to-date te blijven wat betreft de TF2 (omdat ik het nog steeds niet heb aangedurfd om een TF1 te kopen). Hiervoor heb ik o.a. een Google News abonnement'tje ingesteld en de laatste paar dagen heb ik voornamelijk linkjes gelijk aan bovenstaand voorbij zien komen.

Het zou mooi zijn als de Nederlandse prijs rond de €500.- ligt. Ik wacht het in ieder geval nog even (on)geduldig af. Eerst maar eens zien wat volgende week woensdag ons brengt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ik heb dan ook voor een mooi prijsje een tweedehands Transformer 1 gekocht :)
Er zijn zat mensen die hem eigenlijk helemaal niet gebruiken, dan doet het ook niet zo'n pijn in je portemonnee :)

Overigens hoop ik dat er wat meer customizing opties komen bij de volgende update. En dan niet van die 3rd party app die ontzettend vertragend werken, maar gewoon vanuit Android zelf. Zal wel een loze wens zijn, maar toch.

[ Voor 36% gewijzigd door PatrickG op 14-10-2011 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 15:41

CasGas

.

cablecarp schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 18:40:
Vraagje over oplaad probleem

Ik bezit een tf van de 1e levering bij computerland, eind juni aangeschaft en tot gisteren totaal geen problemen ondervonden, wat een fijn apparaat.

Alleen vanmiddag wou ik m aan de lader doen aangezien ie bijna leeg was, en hij wil in ene niet meer opladen, reageert kwa opladen nergens meer op. Niet via t stopcontact, meerdere geprobeerd, een keer of 25-30 ook zonder het stop contact blok geprobeerd op te laden via me pc, maar hierop reageert ie helaas ook niet.

Als de tf uitstaat en ik stop de stekker in t stopcontact, dan springt ie wel aan, dus krijgt wel een signaal door. En als ik m aan de pc koppel, dan start asus sync, dus die krijgt ook een signaal, maar bij beide mogelijkheden dus geen enkel signaal meer dat ie wil gaan opladen. Ik heb nu nog zo'n 8% over en dan ist helaas gedaan ben ik bang

iemand hier die zelfde soort problemen heeft gehad en die misschien een idee, suggestie voor een oplossing heeft?
Toevallig nog een oplossing voor gevonden?
Ik had die oplossingen die genoemd werden al geprobeerd maar krijg em maar niet opgeladen, zelfde als wat bij jou gebeurd, stekker erin gaat die wel aan, maar meer dan dat gebeurd er ook niet.. :(

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn tablet terug gekregen. Ik had last van witte vlekken op het scherm.
Vorige week was hij opgestuurd en kreeg ik hem terug zonder dat ze iets gedaan hadden.
Nu hebben ze, gezien het partnummer ...WXGA GL, mijn scherm vervangen.
Toch wel super service!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

CasGas schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:39:
[...]

Ik had die oplossingen die genoemd werden al geprobeerd maar krijg em maar niet opgeladen, zelfde als wat bij jou gebeurd, stekker erin gaat die wel aan, maar meer dan dat gebeurd er ook niet.. :(
Nu via usb aangesloten op mijn computer en dan laad die wel op, wel met 1 % per half uur ofzo..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midy922
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05 16:19
CasGas schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:39:
[...]

Tablet een uurtje in de vriezer schijnt te helpen! Lees je op meerdere fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Tablet? weet je dat zeker? Ik heb alleen gelezen dat de lader in de vriezer helpt, niks over de tablet zelf. Dat zou ik ook nooit uitproberen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartusKN.nl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-02 14:29
CasGas schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:55:
[...]

Nu via usb aangesloten op mijn computer en dan laad die wel op, wel met 1 % per half uur ofzo..
Moet je ook een USB3.0-poort gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

BartusKN.nl schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:20:
[...]

Moet je ook een USB3.0-poort gebruiken.
Moet je die wel hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablecarp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04-2024
@CasGas

Nee helaas geen optie die werkte, ben nog bij computerland apeldoorn langs geweest waar ik m gekocht had,
daar ook geconstateerd dat t aan t oplaad snoer lag, maar die konden helaas niet me adapter en/of snoer omruilen, dus heb dinsdag een RMA aangevraagd. Gisterochtend opgehaald hier en vandaag al aangekomen, hopelijk ook zo snel retour :)

Brno, Czech Republic 14/10/2011 9:39 Returned to shipper
14/10/2011 8:39 Out for Delivery
14/10/2011 8:30 Arrival Scan
Vienna, Austria 14/10/2011 6:20 Departure Scan
14/10/2011 5:30 Arrival Scan
Koeln, Germany 14/10/2011 4:09 Departure Scan
14/10/2011 1:38 Arrival Scan
Apeldoorn, Netherlands 13/10/2011 23:00 Departure Scan
13/10/2011 11:16 Collection Scan

en dat hele europese ritje voor een defect oplaadsnoer, heel apart 8)7
heb ook nog gebeld met asus nl, of t mogelijk was of zij een nieuwe konden toesturen en ik hun de defecte retour, maar dat was niet mogelijk. En kon ook niet zomaar alleen de lader of snoer opsturen, dan moest ik zelf een verzending aanvragen en betalen. Nu dus hele pakket transformer,adapter en snoer retour moeten sturen voor enkel defect snoer.

[ Voor 28% gewijzigd door cablecarp op 15-10-2011 00:19 ]

Keep on rolling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Het blijft iets raars dat opladen bij mij :D

Zo eens in de zoveel tijd wil de TF niet opladen. stekker in uit het stopcontact, in de dock, in de tablet zelf, alle contacten controleren, tablet helemaal uitzetten.. Naja verzin het allemaal maar.

Vervolgens leg ik de lader een minuut of 5 aan de kant, stop hem in het stopcontact, et voilla hij begint met laden.
Tegenwoordig weet ik dat dus schiet ik niet echt meer in de stress. Maar snappen doe ik het totaal niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:57

jasjenl

Liab A Tymo

Wybo schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:17:
Het blijft iets raars dat opladen bij mij :D

Zo eens in de zoveel tijd wil de TF niet opladen. stekker in uit het stopcontact, in de dock, in de tablet zelf, alle contacten controleren, tablet helemaal uitzetten.. Naja verzin het allemaal maar.

Vervolgens leg ik de lader een minuut of 5 aan de kant, stop hem in het stopcontact, et voilla hij begint met laden.
Tegenwoordig weet ik dat dus schiet ik niet echt meer in de stress. Maar snappen doe ik het totaal niet :D
Iets dergelijks heb ik ook wel eens gehad: tablet en dock hele nacht aan de oplader gehad en nog gaf het lampje van de dock aan dat ie bijna leeg was... Ik vind het wel jammer dat android apparaten toch nog vaak dit soort issues hebben: met m'n Galaxy S is ook wel steeds iets mis en in het topic van de Galaxy Tab lees ik ook van alles wat net niet helemaal goed werkt. Van collega's die een iPad of iPhone hebben hoor ik toch veel minder problemen wat dat betreft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Inmiddels heb het dock voor de TF sinds 2 dagen in het bezit en de TF er nu 1 dag op laten zitten en dan volledig uitgeschakeld, echter zag ik dat de accu nu op 93% staat en bij het uitzetten 100 % geladen was. Nu zit ik mij af te vragen waar je ergens kan zien hoeveel % er nog in de accu van het dock zit.

Punt is namelijk dat het tablet zelf op 61% stond toen ik hem voor het eerst op het dock gezet heb en het dock wel 100% geladen was ( 8 uur laten laden bij de 1ste keer ). Ik zou mij dus zo kunnen voorstellen dat dat % berekent is voor beide accu's maar dan zou 7% nog niet helemaal kloppen.

Wat ik zelf hierbij ook een minpuntje vind is dat je nergens een mogelijkheid ziet dat het tablet niet vanzelf begint te laden wanneer je hem op het dock zet. Het zou handiger zijn als je zelf kon kiezen dus wel of niet vanzelf laden via het dock en dan daarbij bv een automatische stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Laatst online: 22-03 00:40
Tapatalk (Pro) blijft bij mij op 'processing' staan. Ik kan geen forums zoeken of bezichtigen.
Heeft er nog al iemand dit probleem gehad?

update: is ok, maar dat tweakers dit niet ondersteund :'( .

[ Voor 18% gewijzigd door BizonKid op 15-10-2011 19:43 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Laatst online: 18:40
jasjenl schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:11:
[...]

Iets dergelijks heb ik ook wel eens gehad: tablet en dock hele nacht aan de oplader gehad en nog gaf het lampje van de dock aan dat ie bijna leeg was... Ik vind het wel jammer dat android apparaten toch nog vaak dit soort issues hebben: met m'n Galaxy S is ook wel steeds iets mis en in het topic van de Galaxy Tab lees ik ook van alles wat net niet helemaal goed werkt. Van collega's die een iPad of iPhone hebben hoor ik toch veel minder problemen wat dat betreft...
Toevallig zag ik laatst een review van een aantal tablets waar in het overzicht met specificaties ook "needed repair" kolom was opgenomen. De Asus transformer scoorde daarin laag (goed dus) met 1%. De iPad 2 zat op 3%. Helaas kan ik die test met geen mogelijkheid meer vinden. Als iemand hem kan vinden hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

EricEric752 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 23:01:
[...]

Toevallig zag ik laatst een review van een aantal tablets waar in het overzicht met specificaties ook "needed repair" kolom was opgenomen. De Asus transformer scoorde daarin laag (goed dus) met 1%. De iPad 2 zat op 3%. Helaas kan ik die test met geen mogelijkheid meer vinden. Als iemand hem kan vinden hou ik me aanbevolen.
Dat kan wel zijn, maar het is toch echt wel zo dat veel dingen op iOs based apparaten gewoon beter werken dan op Android based apparaten. Ik heb het dan niet zozeer over hoe vaak de apparaten kapot gaan, wat jij hier aanhaalt, maar meer hoe vaak de apparaten bugs vertonen die meer aan software dan aan hardware liggen. Vandaag had ik bijv. weer met m'n transformer dat ie mijn fotocamera niet meer herkende als ik die op de usb poorten van het dock aansloot: er gebeurde gewoon helemaal niks. Na een reboot van de transformer werkte het weer wel.

Nog zoiets: laatst had ik na een paar apps vanuit de market geupdate te hebben ineens dat het homescreen heel hakkelig werd (terwijl apps nog wel gewoon soepel draaiden). Gekeken met een task manager of er soms apps draaiden die dit konden veroorzaken -> ik kon niks vinden. Dus maar weer gereboot en jawel, toen draaide de boel weer soepel.

Begrijp me niet verkeerd: ik ben totaal geen Apple fanboy, sterker nog, ik heb helemaal niks van Apple en ben ook eigenlijk nooit van plan geweest om iets van Apple aan te schaffen. Maar hoe langer ik met Android based devices werk hoe meer ik me ga storen aan de onvolkomendheden van het systeem. En als ik dan zie dat iOS based apparaten over het algemeen gewoon doen wat ze zouden moeten doen, dan begint het langzamerhand toch wel steeds verleidelijker te worden eens een overstap te wagen. Qua concept spreekt Android mij veel meer aan dan Apple producten, maar qua uitvoering moet ik gewoon erkennen dat Apple het beter voor elkaar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Laatst online: 18:40
jasjenl schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 00:11:
[...]

Dat kan wel zijn, maar het is toch echt wel zo dat veel dingen op iOs based apparaten gewoon beter werken dan op Android based apparaten. Ik heb het dan niet zozeer over hoe vaak de apparaten kapot gaan, wat jij hier aanhaalt, maar meer hoe vaak de apparaten bugs vertonen die meer aan software dan aan hardware liggen. Vandaag had ik bijv. weer met m'n transformer dat ie mijn fotocamera niet meer herkende als ik die op de usb poorten van het dock aansloot: er gebeurde gewoon helemaal niks. Na een reboot van de transformer werkte het weer wel.

Nog zoiets: laatst had ik na een paar apps vanuit de market geupdate te hebben ineens dat het homescreen heel hakkelig werd (terwijl apps nog wel gewoon soepel draaiden). Gekeken met een task manager of er soms apps draaiden die dit konden veroorzaken -> ik kon niks vinden. Dus maar weer gereboot en jawel, toen draaide de boel weer soepel.

Begrijp me niet verkeerd: ik ben totaal geen Apple fanboy, sterker nog, ik heb helemaal niks van Apple en ben ook eigenlijk nooit van plan geweest om iets van Apple aan te schaffen. Maar hoe langer ik met Android based devices werk hoe meer ik me ga storen aan de onvolkomendheden van het systeem. En als ik dan zie dat iOS based apparaten over het algemeen gewoon doen wat ze zouden moeten doen, dan begint het langzamerhand toch wel steeds verleidelijker te worden eens een overstap te wagen. Qua concept spreekt Android mij veel meer aan dan Apple producten, maar qua uitvoering moet ik gewoon erkennen dat Apple het beter voor elkaar heeft.
Ik heb wel iets van Apple: een iPhone 4 en ik herken niet echt wat je zegt. Wellicht dat er Android devices heel soms ietsje haperen, maar dat verschil is zo klein dat het geen naam mag hebben. Alleen de type lag in de diverse Honeycomb browsers stoort mij echt daarom typ ik dit in Opera. Mijn iPhone hapert trouwens ook wel eens bij het laden van een zware webpagina. Mijn Transformer doet precies wat ik wil en die iPhone doet vooral heel veel niet. Hoe minder een apparaat doet hoe minder fouten je kan maken nietwaar. Een iPad heeft niet eens een USB poort dus daarmee kan ook niets fout gaan. Op een iPhone geeft het weer icoon altijd 23 graden aan, dus gebruikt het geen cpu om het echte weer te tonen. Mijn iPhone keyboard toont geen verschil tussen hoofd en kleine letters. Vind ik nog steeds superirritant. Ook moet ik voor bijzondere tekens gelijk een andere tekenset oproepen terwijl in Android je met longpress per toets extra tekens kan oproepen. De woordvoorspelling is veel beter op Android: je krijgt steeds meerdere alternatieven om uit te kiezen. Het organiseren van je apps op iOS is hopeloos omdat er geen homescreen is. In de praktijk staan al mijn iPhone apps allemaal door elkaar ipv netjes gegroepeerd per scherm zoals op mijn Android phone en tablet. Voor mij is mijn iPhone, die ik trouwens zakelijk heb, vooral veel beperkter en omslachtiger. Ik moet iOS 5 nog installeren en dat belooft wel wat verbetering geloof ik hoewel dat voornamelijk verbeteringen biedt die Android allang had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

EricEric752 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 00:55:
[...]

Ik heb wel iets van Apple: een iPhone 4 en ik herken niet echt wat je zegt. Wellicht dat er Android devices heel soms ietsje haperen, maar dat verschil is zo klein dat het geen naam mag hebben.
Dat ben ik toch niet met je eens: bij zowel m'n telefoon (Samsung Galaxy S) als de Transformer zie ik veel vaker dat dingen die de ene keer wel soepel gaan de andere keer schokken. Dat lijkt misschien niet erg maar het voelt heel erg inconsistent aan. Vergelijk bijv. eens de fotoviewer van een Android tablet met die van een iPad: dat gaat toch echt wel een stuk smoother op een iPad. En ook bij veel games zie je dat onder Android het vaak op willekeurige momenten even hakkelt terwijl het onder iOS based apparaten vaak 100% smooth blijft lopen
Alleen de type lag in de diverse Honeycomb browsers stoort mij echt daarom typ ik dit in Opera. Mijn iPhone hapert trouwens ook wel eens bij het laden van een zware webpagina.
Maar dan heb je het over één app, nl. de browser. De overall userinterface van je iPhone zal waarschijnlijk wel altijd even vlot en soepel blijven reageren.
Mijn Transformer doet precies wat ik wil en die iPhone doet vooral heel veel niet. Hoe minder een apparaat doet hoe minder fouten je kan maken nietwaar.
Dat klopt, en dat is ook precies één van de redenen die mij er tot nog toe van weerhouden heeft een Apple product aan te schaffen. Echter ga ik me steeds meer afvragen: is datgene wat een Android device boven een Apple device aan mogelijkheden bied wel zo belangrijk voor mij?
Een iPad heeft niet eens een USB poort dus daarmee kan ook niets fout gaan.
Eigenlijk heeft de Transformer natuurlijk ook geen usb poort: die zitten immers op het dock. Wil je zonder dock een usb device op de EEE pad aansluiten dan heb je ook een losse adapter nodig, wat uiteindelijk niet veel verschilt van hoe je het bij een iPad moet doen.
Op een iPhone geeft het weer icoon altijd 23 graden aan, dus gebruikt het geen cpu om het echte weer te tonen. Mijn iPhone keyboard toont geen verschil tussen hoofd en kleine letters. Vind ik nog steeds superirritant. Ook moet ik voor bijzondere tekens gelijk een andere tekenset oproepen terwijl in Android je met longpress per toets extra tekens kan oproepen. De woordvoorspelling is veel beter op Android: je krijgt steeds meerdere alternatieven om uit te kiezen. Het organiseren van je apps op iOS is hopeloos omdat er geen homescreen is. In de praktijk staan al mijn iPhone apps allemaal door elkaar ipv netjes gegroepeerd per scherm zoals op mijn Android phone en tablet. Voor mij is mijn iPhone, die ik trouwens zakelijk heb, vooral veel beperkter en omslachtiger.
Ongetwijfeld heb je meer ervaring met iOS dan ik, aangezien ik het vooral ken van die enkele keer dat ik eens met een iPhone of iPad van vrienden of collega's 'speel'. Dus wellicht dat de punten die jij hier noemt valide punten zijn, maar ik zou niet kunnen zeggen of het voor mij doorslaggevende argumenten voor het ene of andere OS zouden zijn.
Ik moet iOS 5 nog installeren en dat belooft wel wat verbetering geloof ik hoewel dat voornamelijk verbeteringen biedt die Android allang had.
Ik hoor er op zich positieve verhalen over, inderdaad wel een aantal dingen die in Android al beschikbaar waren. Maar dat maakt een eventuele keuze voor iOS eigenlijk alleen maar aantrekkelijker, als je van Android komt...

Maar goed, ik heb het idee dat dit onderhand wat offtopic begint te raken, want we hebben het nu meer over iOS vs Android dan over de Asus TF. Dus voorlopig zal ik het hier even bij laten en ga ik me ondertussen eens wat meer verdiepen in hoe een iPad zich nu daadwerkelijk verhoudt tot een Android tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishbone1970
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-04 12:59
Hier even een bericht over alleen maar lof over de Asus Transformer
Wat een apparaat, gebruik nu een stuk minder m`n hoofd computer terwijl toen ikzelf m`n Ipad gebruikte
ik toch nog regelmatig naar m`n Windows machine moest
Nu is t een kwestie van overnemen met splashtop en klaar
Dus mensen gewoon kopen als je niet kan beslissen het is echt een top apparaat

[ Voor 97% gewijzigd door fishbone1970 op 16-10-2011 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishbone1970
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-04 12:59
Ik wil even reageren op t IOS verhaal t.o.v mijn Transformer
Omdat ik een van de gelukkige ben die in t bezit is van beide systemen, Android en IOS mag ik nu wel naar een aantal maanden reageren op wat voor MIJ t beste werkt
Als ik gebruik maak van de Ipad dan wordt ik helemaal gek als ik `even `fotos` wil bekijken van m`n digitale camera of een bestandje bekijken van een usb stickje
Ten eerste moet ik de connector inpluggen om er dan achter te komen dat de usb stick niet werkt, voltage problemen , sd kaart gaat prima.
Dan vindt ik t heerlijk om m`n downloads te benaderen en af te spelen en de pc overnemen.... echt dit gaat nergens over bij een Ipad...verkeerde resolutie ( en ja 1280 x 800 is ook niet perfect maar toch )
Een verkenner programma en dan vandaar je films starten..... niet best
Maar ik snap ook wel de voordelen van de Ipad.... t scherm ....blijft ongeevenaard ( wederom mijn mening )
Overall smoothness.... t is gewoon af.....de spellen....veel meer keuze
Voor mij dus Android ...en voor de vriendin IOS....blijf ik op de hoogte van beide systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:33
Ik zie bij de browser instelling staat synchroniseren met Google Crrome. Ik gebruik Crome op de pc daar staat Synchronisatie aan op de google account. Maar hij wil niet synchroniseren.

Kan iemand mij vertellen hoe dit moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 23:08

Knud

Sandvich

Gisteren bij de mediamarkt even met de TF gespeeld en het viel me op dat lang niet alle websites met video het deden. Je kan op het video item klikken, maar er gebeurd daarna niets. (gamekings.tv & teamhww.nl)
Het zijn wel video's in flash, maar werken dus niet. (ook niet bij de Galaxy tab)
Is dit een android beperking, of iets met flash?

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leergierig
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 15:30
goedemddag,

ik heb een vraag die wellicht al eerder in dit topic is gesteld (en hopelijk ook beantwoord), maar heb helaas geen tijd om alles door te lezen (ga ik in vakantie doen). ik mis in het emaiprogramma op de asus eee pad slider (in mijn geval) een zoekfunctie. weet iemand hier een oplossing voor? ik wil liever geen ander mailprogramma installeren, maar met ruim 100 mails per dag is een zoekfunctie wel erg handig.

ik hoor graag van jullie. alvast veel dank voor alle hulp/suggesties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Knud schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 14:57:
Gisteren bij de mediamarkt even met de TF gespeeld en het viel me op dat lang niet alle websites met video het deden. Je kan op het video item klikken, maar er gebeurd daarna niets. (gamekings.tv & teamhww.nl)
Het zijn wel video's in flash, maar werken dus niet. (ook niet bij de Galaxy tab)
Is dit een android beperking, of iets met flash?
Dat kan komen doordat die tablets in de zaken op een andere modus staan namelijk een winkelmodus voor zover ik eens toevallig was tegengekomen bij een of andere instelling. Daarbij moet je er ook rekening mee houden dat iedereen daar zit te experimenteren met die tablets en je niet echt een goede indruk krijgt.

In elk geval werkt alle flash gewoon wanneer wel dan natuurlijk ook de laatste versie Adobe flashplayer geinstalleerd is, en het kan dan ook nog best zijn dat men die bij de Mediamarkt niet geinstalleerd hebben en daardoor sommige filmpjes niet werkten.
fishbone1970 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:19:
Ik wil even reageren op t IOS verhaal t.o.v mijn Transformer
Omdat ik een van de gelukkige ben die in t bezit is van beide systemen, Android en IOS mag ik nu wel naar een aantal maanden reageren op wat voor MIJ t beste werkt
Als ik gebruik maak van de Ipad dan wordt ik helemaal gek als ik `even `fotos` wil bekijken van m`n digitale camera of een bestandje bekijken van een usb stickje
Ten eerste moet ik de connector inpluggen om er dan achter te komen dat de usb stick niet werkt, voltage problemen , sd kaart gaat prima.
Dan vindt ik t heerlijk om m`n downloads te benaderen en af te spelen en de pc overnemen.... echt dit gaat nergens over bij een Ipad...verkeerde resolutie ( en ja 1280 x 800 is ook niet perfect maar toch )
Een verkenner programma en dan vandaar je films starten..... niet best
Maar ik snap ook wel de voordelen van de Ipad.... t scherm ....blijft ongeevenaard ( wederom mijn mening )
Overall smoothness.... t is gewoon af.....de spellen....veel meer keuze
Voor mij dus Android ...en voor de vriendin IOS....blijf ik op de hoogte van beide systemen
Helemaal mee eens want ik zelf heb ook echt voor de keuze gestaan om een Ipad 2 te pakken of toch de Asus TF, en toen bij BCC beide apparaten eens gewoon gaan uitproberen en dan dezelfde taken bekijken die voor mij dan belangrijk waren. Het is en blijft inderdaad zo dat de Ipad 2 met IOS afgewerkt is en hetgeen er op staat ook werkt echter, en net die punten wat jij schrijft waren voor mij dan ook dat ik toch gekozen heb voor het Android OS.

Ik zelf lees bv graag strips boeken op het tablet en dan zit je dus al met max 16 GB geheugen en je nergens zomaar een sd-kaartje bij kan prikken, en aangezien ik al dik 11 GB aan strips heb en dit alleen maar groeit en groeit. Dus tja dan kan je wel een Ipad 2 met 32 of 64 GB nemen maar dat vind ik verhoudingsgewijs niet opwegen tegen een sd-kaartje van pak weg 20 a 25 euro voor 16 GB, met als voordeel even vullen via de cardreader en inprikken in het tablet.

Evenzogoed, de Ipad 2 blijft een mooi tablet maar het blijft gewoon echt zo jammer dat Apple vast blijft houden aan hun "beperkingen" om dan wel een feilloos werkent product op de markt te zetten. Ergens jammer dat ze niet de uitdaging aan gaan om de Ipad 2 gelijk te trekken met Android tablets, maar er zal wel een rede voor zijn die de Apple gebruikers misschien weten.

[ Voor 54% gewijzigd door Roel1966 op 16-10-2011 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een paar maanden bezitter van de Transformer en niks anders dan lof. Ik werk er overal mee, op school, in de trein en momenteel geregeld op mijn stage. Nu zijn er een paar dingen waar ik tegen aan loop en hopelijk kan ik hier wat antwoorden krijgen.

- Is het mogelijk om de standaard apps te verwijderen van het systeem zonder een custom rom te draaien?
- Is het mogelijk om namen van widgets en apps te veranderen?
- Is een anti virus nou echt nodig?
- Ik ben opzoek naar een app die het zelfde werkt als Synctoy, is die er?
- Kan ik de transformer delen op het netwerk, zodat ik vanaf mijn comp in mijn transformer kan komen?

Als iemand antwoorden heeft dan stel ik dat erg op prijs als hij of zij dat met mij deelt. Ik heb al op google gezocht en hier op het forum, maar kwam niks tegen.
Pagina: 1 ... 7 ... 51 Laatste