Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 20:20
Is het mogelijk om zo'n transformer helemaal dicht te timmeren dat je na het opstarten alleen een vooraf ingesteld webpagina te zien kan krijgen? En dat je met een vooraf ingesteld ww de boel kan unlocken weer.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keiichi schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 08:53:
Is het mogelijk om zo'n transformer helemaal dicht te timmeren dat je na het opstarten alleen een vooraf ingesteld webpagina te zien kan krijgen? En dat je met een vooraf ingesteld ww de boel kan unlocken weer.
Het is moeilijk op de foto vast te leggen, maar het is wel een erg felle vlek en ik erger me er rot aan.
Net gebeld en een RMA ingevuld. Kijken hoelang het gaat duren.
Mijn dock is al een keer geweest en dat heeft ruim 2 weken gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 20:20
@barta: verkeerde post gequote? :P

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keiichi schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 09:33:
@barta: verkeerde post gequote? :P
Chips! :)
Dat krijg je ervan als je klakkeloos de laatste post quote!
Het was natuurlijk een reactie op de post daarboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xopsterx
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:24
Misschien dat het al een keer gepost is, maar ik kreeg sinds 3.1 maar geen update meldingen meer van nieuwe FOTA updates. Bij Instellingen -> About -> Systemupdate staat wel de melding dat er een update is, maar de "Update now" knop is grijs. Er verschijnt geen notificatie in de status bar, dus ik heb geen manier om de update alsnog te doen.

Nu vond ik net de volgende oplossing (weet nog niet of ie werkt, ik kan 'm zelf vanavond pas testen): Wellicht iets voor de startpost.

Go to Settings>Applications>Manage Applications>All
Look for DMClient.
Tap on Clear data and Clear Cache.
Do the hard reset (hold power button for 12s until TF turns off).
Turn on.
Update should show in notifications now!

I'm not sure if a normal reboot would work above, but the hard reset did it for me!

Hope this helps!

http://forum.xda-develope.../index.php/t-1106054.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicoho
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:16
Ik heb al geruime tijd een Transformer, en volg dit topic al vanaf het begin.
Ik hou dit nog een paar dagen vol en als er niets veranderd dan haak ik af, want al het geneuzel over wel of niet bleeding en wel of niet drain heeft IMO niks met tweakers te maken. als je vindt dat je teveel bleeding of drain hebt stuur dit apparaat dan terug maar val niet de halve wereld daarmee lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Wybo schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 07:26:
Hebben de mensen met drain al de mynetoplossing geprobeerd?
dus naar instellingen, apps, alle apps, mynet - en dan alles stoppen (paar keer klikken)
Jep, hielp niks. Ik heb ook maar een Wipe gedaan, dat lijkt te helpen, beetje jammer dat dat de enige oplossing is. Ik lees van meer mensen dat ze na 3.2.1 een drain probleem hebben, maar er zijn volgens mij ook zat mensen die het niet hebben... Achja, hij doet het weer, nu weer alles opnieuw instellen.

Zit te twijfelen over browser om te gebruiken. Gebruikte voorheen Dolphin, ben nu helaas mijn bookmarks kwijt, vergeten op te slaan ergens. Welke browser gebruiken jullie tegenwoordig naast de stock? Ik vind de gestures en het manier van bookmarken bij dolphin wel prettig. Ik wacht anders Mozilla nog wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marked
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-08-2021
Voor de mensen die dit (nog) niet wisten...

Ik kom er net achter dat je met File Manager HD (toch) ook snelkoppelingen op je homescreen kunt maken.
Als je het plusje aan klikt om iets toe te voegen aan je homscreen kun je onder het kopje "meer" file manager HD vinden en daar weer selecteren wat je voor snelkoppelingen wil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErrieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 19:48
ErrieR schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 19:41:
[...]

Yep, hier het zelfde probleem. Wipe zit ik niet zo op te wachten. Ga eerst eens proberen dalvik cache weg te gooien. Ik gebruik trouwens Prime 2 rom.
Battery drain probleem is bij mij gefixed door de dalvik cache te clearen na update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
nicoho schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:34:
Ik heb al geruime tijd een Transformer, en volg dit topic al vanaf het begin.
Ik hou dit nog een paar dagen vol en als er niets veranderd dan haak ik af, want al het geneuzel over wel of niet bleeding en wel of niet drain heeft IMO niks met tweakers te maken. als je vindt dat je teveel bleeding of drain hebt stuur dit apparaat dan terug maar val niet de halve wereld daarmee lastig.
Het zijn natuurlijk ervaringen die de mensen hier kwijt willen en ergens snap ik het ook wel dat het gewoon niet hoort bij een tablet wat dan toch nog tegen de 380 euro ligt qua prijs. Net eigenlijk door dit topic ben ik erachter gekomen wat nou die vervelende vlekjes waren in de balk onderin, maar oke ik heb toen een besluit genomen.

Ik zelf redeneer namelijk van bij een nieuw apparaat en dan al bleeding, batterydrain etc, nou dan gaat dat apparaat meteen retour naar de winkel en ga ik het niet op sturen. Evenzogoed bleef ik de transformer een fijn tablet vinden maar die mankementen aan het scherm boden mij de doorslag om de transformer om te ruilen.

O ja, als er iemand een transformer heeft of weet welke serienrs geen bleeding hebben dan zou ik direct weer voor een transformer gaan, maar het ging mij te ver om in de winkel alle tf's na te gaan kijken op bleeding.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor een Samsung tab 10.1 die geen bleeding heeft en het scherm optimaler is als de transformer, maar wel als nadeel dat je er geen sd-kaartjes in kan steken. Dus tja het is ergens om het even en net wat voor jezelf belangrijker is en in mijn geval telde het scherm vooral.

[ Voor 7% gewijzigd door Roel1966 op 04-10-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Laatst online: 05-09 14:32
ErrieR schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 18:08:
[...]

Battery drain probleem is bij mij gefixed door de dalvik cache te clearen na update.
Hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 16:51
Marked schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 17:50:
Voor de mensen die dit (nog) niet wisten...

Ik kom er net achter dat je met File Manager HD (toch) ook snelkoppelingen op je homescreen kunt maken.
Als je het plusje aan klikt om iets toe te voegen aan je homscreen kun je onder het kopje "meer" file manager HD vinden en daar weer selecteren wat je voor snelkoppelingen wil!
Kijk, dit zijn tips waar ik wat aan heb. Zocht toevallig gisteren nog naar een manier om een snelkoppeling te maken van een polaris office (Excel) bestand naar mijn bureaublad... is mij nu dankzij deze tip gelukt. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErrieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 19:48
Dalvik cache kan je legen in CWM. Hiervoor heb je een custom rom nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04-2024
smuck schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:18:
[...]

Ach, i heb ze nu allebei gekocht. Zal eens zien wat het beste werkt. Vermoedelijk zullen ze zo hun "eigen" type bestanden het beste afspelen.
Ik moet zeggen dat File Manager HD goed en inituitief werkt. Net als ES File Explorer, alleen grafisch mooier.
Ook Buzz player doet het goed. In ieder geval als ik de film en de ondertitel file naar de TF kopieer. Wanneer ze beide op de NAS staan, en ik ze via Wifi benader, zie ik de film goed, maar de ondertiteling doet het niet.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanf20
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 20:39
Gisteravond had ik het volgende probleem met m'n tablet. Ik had mijn tablet opzij gelegd alleen het scherm was aan blijven staan op het homescreen. Na een uur ongeveer pakte ik hem er weer bij en startte ik een applicatie op en vervolgens was te zien dat het homescreen was ingebrand en je zag nog duidelijk de pictogrammen zitten van het homescreen.

Ik heb hem vervolgens een reboot gezeten maar nog steeds bleef dit er in zitten. Toen ik nu vanochtend keek was dit ineens weer weg.

Hebben jullie dit ook al eens gehad??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
smuck schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 08:41:
[...]

Ik moet zeggen dat File Manager HD goed en inituitief werkt. Net als ES File Explorer, alleen grafisch mooier.
Ook Buzz player doet het goed. In ieder geval als ik de film en de ondertitel file naar de TF kopieer. Wanneer ze beide op de NAS staan, en ik ze via Wifi benader, zie ik de film goed, maar de ondertiteling doet het niet.
Met de nieuwste versie van DicePlayer kun je een lokaal subtitle bestand aanwijzen. Dus de film vanaf je NAS spelen, en je ondertitel lokaal. Ideaal.

alleen jammer dat de subtitles nog steeds niet op de tv verschijnen als je de hdmi uitgang gebruikt...

doet de buzz player dat wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:06
Ik vind het jammer dat er van de Buzz Player geen probeer versie is.
Het kost natuurlijk slechts € 2,99 maar als het niet goed werkt, is het toch zonde van het geld.

Kan Buzz Player bijvoorbeeld goed een MKV afspelen met X264 encoding in 720P formaat met 5.1 AC3 geluid en instelbare subtitles vanuit de MKV?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:15
Weet iemand zo of de normale docking met usb al te verkrijgen is in NL? Of zijn er third party dockings in omloop welke goed in gebruik zijn?

ik heb namelijk geen interesse in de keyboard docking maar wel een docking waar ik mijn eigen keyboard en muis op aan kan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:44
Mr_Blobby schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 09:54:
Ik vind het jammer dat er van de Buzz Player geen probeer versie is.
Het kost natuurlijk slechts € 2,99 maar als het niet goed werkt, is het toch zonde van het geld.
Als je een app binnen een dag weer eraf haalt krijg je het geld toch terug? Dat dacht ik tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
iCe01 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:24:
[...]

Als je een app binnen een dag weer eraf haalt krijg je het geld toch terug? Dat dacht ik tenminste.
Dat was vroeger zo, tegenwoordig is het 15 minuten.

Ik had het graag op een uur of zo gezien. Dan heb je nog wel test mogelijkheid, maar heel weinig misbruikmogelijkheid.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
  • Laatst online: 01-04-2024
msmilde schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 09:35:
[...]

Met de nieuwste versie van DicePlayer kun je een lokaal subtitle bestand aanwijzen. Dus de film vanaf je NAS spelen, en je ondertitel lokaal. Ideaal.

alleen jammer dat de subtitles nog steeds niet op de tv verschijnen als je de hdmi uitgang gebruikt...

doet de buzz player dat wel goed?
Dice Player heb ik ook gekocht. Die doet het ook goed. Vergelijkbaar met Buzz Player.
Beide hebben het probleem van het niet kunnen vinden van de ondertiteling file op de NAS.

Ik heb mijn tablet nog niet op TV aangesloten gehad, dus weet niet of je probleem hier ook speelt.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Wybo schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:27:
[...]

Dat was vroeger zo, tegenwoordig is het 15 minuten.

Ik had het graag op een uur of zo gezien. Dan heb je nog wel test mogelijkheid, maar heel weinig misbruikmogelijkheid.
Ah okee, dat wist ik niet. Een kwartier is inderdaad wel heel erg kort, wat heb je daar nou aan. Vraag me overigens wel af in hoeverre zoiets nu niet onder de wet kopen op afstand valt, want in principe geldt volgens mij dat je iedere internetaankoop toch binnen een bepaald aantal dagen (7?) ongedaan kunt maken? Dus waarom dan de aanschaf van een app niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Laatst online: 16-09 08:50
iCe01 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:24:
[...]

Ah okee, dat wist ik niet. Een kwartier is inderdaad wel heel erg kort, wat heb je daar nou aan. Vraag me overigens wel af in hoeverre zoiets nu niet onder de wet kopen op afstand valt, want in principe geldt volgens mij dat je iedere internetaankoop toch binnen een bepaald aantal dagen (7?) ongedaan kunt maken? Dus waarom dan de aanschaf van een app niet?
Geldt koop op afstand ook voor software? (ik zoek het even op)

Een e-book is geen product maar een dienst in de zin van de wet. Ook voor diensten geldt de Wet Koop op Afstand, maar de regels zijn net iets anders.

Je mag een dienst binnen zeven werkdagen na de datum van afsluiten annuleren, tenzij met jouw instemming de levering al is begonnen (art. 7:46i BW). De vraag is dan, wanneer is de dienst “e-book” begonnen met jouw instemming. Ik zou zeggen op het moment dat je de download initieert. Oftewel, zolang je niet op downloaden klikt, zou je binnen zeven werkdagen de aankoop moeten kunnen annuleren.

Ik denk niet dat het kan, maar op dezelfde site staat ook dat je een app zou kunnen beschouwen als een product (waar de wet koop op afstand weer wel van toepassing is)

[ Voor 40% gewijzigd door CappieL op 05-10-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
tozzke schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 12:24:
als hij geroot is en CWM geïnstalleerd kun je hem niet zomaar updaten. Ik heb dat de vorige keer ook gehad en heb hem toen eerst moeten unrooten.
Tegenwoordig root ik hem wel gewoon, maar installeer CWM niet. Op deze manier kun je de OTA updates gewoon installeren (let wel: je root is hierna weg)
Heb hem ge-unroot en daarna heb ik hem kunnen updaten. Nu opnieuw groot, fluitje van een cent.. thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:11
Vandaag mijn RMA tablet teruggekregen. Dezelfde doos als waarin die is weggegaan. Op de bon stond dat een aantal onderdelen waren vervangen met een heel lang typenummer. Een aantal onderdelen waren voor mij wel te herkennen waaruit ik kan opmaken dat ik in ieder geval een nieuwe case en scherm heb gekregen. De tablet was ook helemaal clean, wat een factory reset kan beteken maar het kan ook gewoon een hele nieuwe tablet zijn. Ik ben weer happy....

Tenminste dat dacht ik. Tot ik merkte dat ik vergeten was bij het opsturen om de 32GB MicroSD eruit te halen. Je raad het al, deze zit er nu meer / weer in. Heb ik nog hoop om dit aan te kaarten bij Asus of is dit een gevalletje domme fout en jammer maar helaas? Zo ja, waar zouden jullie die aankaarten?

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiigara
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
GAEvakYD schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 20:48:

Tenminste dat dacht ik. Tot ik merkte dat ik vergeten was bij het opsturen om de 32GB MicroSD eruit te halen. Je raad het al, deze zit er nu meer / weer in. Heb ik nog hoop om dit aan te kaarten bij Asus of is dit een gevalletje domme fout en jammer maar helaas? Zo ja, waar zouden jullie die aankaarten?
Op het RMA-formulier staat heel duidelijk dat geheugenkaarten uit de tab moeten worden gehaald voor inzending. Ik denk dat je je kaartje kwijt bent..

Roses are red, my screen is blue. I may have deleted system32...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

CappieL schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:45:
[...]

Geldt koop op afstand ook voor software? (ik zoek het even op)

...

Ik denk niet dat het kan, maar op dezelfde site staat ook dat je een app zou kunnen beschouwen als een product (waar de wet koop op afstand weer wel van toepassing is)
Daarbij moet je jezelf ook afvragen of je je al die juridische rompslomp op de nek wil halen voor die paar euro. Uiteindelijk kost het meer dan dat het oplevert IMHO.

* Cybergamer download gewoon een gekraakte versie als er geen (goeie) demo/trial versie is. Als het bevalt koop ik het alsnog na een dag of 2.

Ik heb namelijk geen moeite met kopen over het algemeen, wel met op goed geluk aanschaffen. Daar doe ik gewoon niet aan en er is teveel keuze daarvoor.

Hierdoor heb ik File Manager HD gekocht. Ik twijfel nog over BUZZ Player.

Gebruikers reviews op de market zijn leuk, maar daar baseer ik mijn keuze niet echt op.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Nee, uiteraard heb ik ook geen zin in de juridische rompslomp, maar het zou wel iets kunnen zijn wat door een consumentenbond of ombudsman achtige organisatie aan de kaak kan worden gesteld. Wie in Nederland verkoopt moet zich gewoon houden aan de Nederlandse regels en wetten, dus waarom dan Google's market niet?

Stel nou dat je op goed vertrouwen in de ontwikkelaar een app koopt. Je leest de beschrijving, het ding is precies waar je naar op zoek bent. Vervolgens ga je ermee aan de slag en na een half uurtje force closed het ding. Je probeert het nog een paar keer, maar er valt niks mee te beginnen. Je doet een poging om contact op te nemen met de ontwikkelaar, maar die geeft niet thuis. In zo'n geval zou het toch wel aardig zijn als je iets hebt om op terug te vallen. Nu moet je maar in het wilde weg gaan proberen om wat mails te sturen ofzo, dat heeft geen zin.

Ik weet dat het in de meeste gevallen maar om een paar eurootjes gaat, maar goed; als een hele hoop mensen op deze manier een paar eurootjes kwijtraken heb je het toch alweer snel over een hoop centen. Zeker wanneer je kijkt hoeveel apps er over de markettoonbank schuiven.

En dan nog even over de oplossing voor het USB probleem van hierboven: thanks! Werkt top! Ik heb inderdaad de tablet uit het dock gehaald, opnieuw opgestart en daarna de schijf eraan gehangen, toen werkte alles ineens weer naar behoren. Rare fix, maar het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
http://blog.iusmentis.com...ourtermijn-voor-software/

dus...

[ Voor 4% gewijzigd door ArthurMorgan op 05-10-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:52
Iemand meer problemen met flash sinds de laatste update van Adobe flash naat 11.0.1.152?
Hier weigerd hij onder opera nog content weer te geven. Overigens doet hij dit wel zonder foutmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Laatst online: 15:15
Ik was gisteren lekker bezig met mijn asus transformer en op een gegeven moment dacht ik, wat is hij toch langzaam geworden zeg.

Toen bedacht ik me ineens, ik heb advanced task killer ook op mijn phone staan, waarom niet even installeren op de tablet.

Na het installeren en starten hiervan zag ik ineens dat ik mega veel apps open had staan en volgens mij waren deze allemaal geheugen aan het gebruiken. Na het killen van deze apps bleek alles weer sneller te gaan.

Ik had verwacht dat dit in honeycomb niet meer hoefde maar dat had ik dus verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Laatst online: 16-09 17:00
GranCanaria schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 07:31:
Ik had verwacht dat dit in honeycomb niet meer hoefde maar dat had ik dus verkeerd.
Er zijn verschillende artikelen die inderdaad beweren dat task killers onzin zijn, omdat Android dat zelf allemaal zo goed regelt. Mijn ervaringen zijn echter gelijk aan de jouwe; af en toe wordt alles erg traag en helpt het toch echt om even wat tasks/apps te killen. Ik heb nu ook een tooltje draaien dat de CPU en netwerk belasting in de taskbar weergeeft. Op zo'n traag moment zit de CPU ook continue op 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:24
kwaazaar schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 12:00:
[...]

Er zijn verschillende artikelen die inderdaad beweren dat task killers onzin zijn, omdat Android dat zelf allemaal zo goed regelt. Mijn ervaringen zijn echter gelijk aan de jouwe; af en toe wordt alles erg traag en helpt het toch echt om even wat tasks/apps te killen. Ik heb nu ook een tooltje draaien dat de CPU en netwerk belasting in de taskbar weergeeft. Op zo'n traag moment zit de CPU ook continue op 100%.
En welk tooltje is dat dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie kan mij vertellen of de TF ook zonder dock als usb host controller kan fungeren
ik wil geen dock want anders koop ik wel een laptop, maar ik heb wel behoefte aan minimaal 1 usb poort op mijn tablet zodat ik er een externe HDD of mijn camera aan kan koppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:06
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:33:
wie kan mij vertellen of de TF ook zonder dock als usb host controller kan fungeren
ik wil geen dock want anders koop ik wel een laptop, maar ik heb wel behoefte aan minimaal 1 usb poort op mijn tablet zodat ik er een externe HDD of mijn camera aan kan koppelen
Kan alleen via deze accessoire:
http://shop.asus.nl/shop/...-Externe-USB-Adapter.aspx

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer_NL
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-02-2024
lithoijen schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 23:44:
Iemand meer problemen met flash sinds de laatste update van Adobe flash naat 11.0.1.152?
Hier weigerd hij onder opera nog content weer te geven. Overigens doet hij dit wel zonder foutmeldingen.
Het was mij ook al opgevallen. Heb al in de instellingen van Opera gezocht, maar nog geen oplossing/orzaak gevonden...

Eens een speledingetjes-nerd... altijd een ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Sorcerer_NL schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:57:
[...]

Het was mij ook al opgevallen. Heb al in de instellingen van Opera gezocht, maar nog geen oplossing/orzaak gevonden...
Ik heb hetzelfde probleem.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Net even ook Opera uitgeprobeerd maar hier loopt die ook niet fantastisch en blijft inderdaad hangen wanneer je een pagina met flash wilt openen. Evenzogoed maakt me dat niet zoveel uit want ik vind de standaard browser eigenlijk nog het beste werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanStino
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 12:16
Ik heb mn pad nu een dikke twee weken. In die twee weken heb ik twee FW-updates gehad: 3.1 -> 3.2 en 3.2 -> 3.2.1. Vooral die laatste heeft de performance flink geholpen en de OTA updates zijn zo ongelofelijk eenvoudig uit te voeren. Ik ben héél erg tevreden met deze tablet. Ik heb al enkele uren met de iPad 2 van een vriend kunnen spelen en dingen uitproberen, maar ik zou niet willen ruilen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat de laatste update voor mij in ieder geval lijkt te hebben opgelost is het probeem van de reboots in sleep mode. Dat heb ik nu al een aantal dagen niet meer gehad. Voorheen bijna dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Laatst online: 14-09 18:15
Ik probeer de update naar 3.2.1 te installeren, maar iedere keer krijg ik een uitroepteken te zien zodra de installatie zou moeten beginnen en wordt er dus niks geïnstalleerd. Ik draai de stock 3.2 rom met root, zonder CWM. Rebooten voor de update en dergelijke heb ik uiteraard al geprobeerd. Ik heb weinig zin om een harde reset te doen en de vorige update (naar 3.2) heb ik probleemloos kunnen doen zonder te unrooten.

Iemand enig idee?

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanStino
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 12:16
Geen idee, ik zit met een (voor zover ik weet) on-rootbare B70 helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 21:11
GAEvakYD schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 20:48:
Vandaag mijn RMA tablet teruggekregen. Dezelfde doos als waarin die is weggegaan. Op de bon stond dat een aantal onderdelen waren vervangen met een heel lang typenummer. Een aantal onderdelen waren voor mij wel te herkennen waaruit ik kan opmaken dat ik in ieder geval een nieuwe case en scherm heb gekregen. De tablet was ook helemaal clean, wat een factory reset kan beteken maar het kan ook gewoon een hele nieuwe tablet zijn. Ik ben weer happy....

Toch maar een mailtje naar Asus eraan gewaagd. Tot op heden een zeer nette reactie. Hopen op goed nieuws dat ze mijn 32GB kaartje nog ergens vandaan vissen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Geachte heer Ordelman,

Bedankt voor uw email.

Wij gaan voor u informeren of wij eventueel de mogelijkheid hebben om dit retour te sturen. Houdt u er echter wel rekening mee dat wij niet altijd de mogelijkheid hebben om deze retour te sturen mede omdat men deze accessoires niet mee dient te sturen bij een reparatie. Zie ook de voorwaarden op onze site (http://www.asus.nl/rma).

Zodra hierover meer bekend is dan hoort u dit zsm van ons.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groeten,

xxxx
Asus TSD

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
De Nederlandse kant van het RMA gedeelte heb ik ook niets dan lof over. Die lui zijn de vriendelijkheid zelve en proberen echt goed te helpen. Alles wat ik tot nog toe aan negatievere zaken gehoord heb (gelukkig niet zelf meegemaakt) was allemaal in Brno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Frankster schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 07:31:
Ik probeer de update naar 3.2.1 te installeren, maar iedere keer krijg ik een uitroepteken te zien zodra de installatie zou moeten beginnen en wordt er dus niks geïnstalleerd. Ik draai de stock 3.2 rom met root, zonder CWM. Rebooten voor de update en dergelijke heb ik uiteraard al geprobeerd. Ik heb weinig zin om een harde reset te doen en de vorige update (naar 3.2) heb ik probleemloos kunnen doen zonder te unrooten.

Iemand enig idee?
Toch eerst un-rooten, dit heeft bij mij in ieder geval geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Inmiddels weer een paar weken verder na mijn 1ste TF in bezit gehad te hebben en daarna een Samsung tab 10.1 in bezit te hebben gehad ben ik weer terug bij de TF. Wel heb ik deze keer voor de 32 GB gekozen omdat ik nogal een boel e-books heb en het prijsverschil van 50 euro vond ik het wel waard. Een goed en snel SD kaartje van 16 GB class 10 ben je ook al meteen tegen de 40 euro kwijt dus voor 10 euro meer dan geen gedoe.

Verder blijf ik toch de TF in vergelijk met zowel de Packard Bell Liberty als ook de Samsung tab 10.1 het beste tablet vinden, waarbij ik wel bij mijn 1ste TF erg last van backlight bleeding had en hem daarvoor terug had gebracht. Nu bij mijn 2de TF heb ik nagenoeg geen backlight bleeding gezien en kan ik alleen maar zeggen dat ik heel tevreden ben, vooral ook dat je zonder poespas gewoon bestanden vanaf pc naar het tablet kan kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 08:42:
Vandaag maar bellen voor een RMA omdat er een witte vlek op mijn scherm zichtbaar is.
Waarschijnlijk drukt er iets aan de binnenkant tegen het scherm want als ik zacht tegen de achterkant van mijn tablet druk, wordt het erger. Erg vervelend! :-(

[afbeelding]
Dinsdag gebeld, woensdag opgehaald, vandaag al weer terug!
Alleen hebben ze niks gedaan. De klachtomschrijving die ASUS van mijn klacht gemaakt was, was bleeding.
Ze hebben de tablet aangezet en geen bleeding geconstateerd.
Als ze nou even bellen voor een uitleg van het probleem. Nu kan ik maandag weer bellen en kan ik hem weer opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Roel1966 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 17:34:
Inmiddels weer een paar weken verder na mijn 1ste TF in bezit gehad te hebben en daarna een Samsung tab 10.1 in bezit te hebben gehad ben ik weer terug bij de TF. Wel heb ik deze keer voor de 32 GB gekozen omdat ik nogal een boel e-books heb en het prijsverschil van 50 euro vond ik het wel waard. Een goed en snel SD kaartje van 16 GB class 10 ben je ook al meteen tegen de 40 euro kwijt dus voor 10 euro meer dan geen gedoe.

Verder blijf ik toch de TF in vergelijk met zowel de Packard Bell Liberty als ook de Samsung tab 10.1 het beste tablet vinden, waarbij ik wel bij mijn 1ste TF erg last van backlight bleeding had en hem daarvoor terug had gebracht. Nu bij mijn 2de TF heb ik nagenoeg geen backlight bleeding gezien en kan ik alleen maar zeggen dat ik heel tevreden ben, vooral ook dat je zonder poespas gewoon bestanden vanaf pc naar het tablet kan kopieren.
Zou je dit enigszins kunnen toelichten? Ik ben aan het rondkijken voor een Transformer of een Galaxy tab. Volgens mij is de Galaxy wat beter gebouwd, de Transformer van m'n broertje vind ik qua bouwkwaliteit niet top of the bill. En hij is dikker en zwaarder.
Dus ik ben benieuwd naar je motivatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablecarp
  • Laatst online: 22-04-2024
Vraagje over oplaad probleem

Ik bezit een tf van de 1e levering bij computerland, eind juni aangeschaft en tot gisteren totaal geen problemen ondervonden, wat een fijn apparaat.

Alleen vanmiddag wou ik m aan de lader doen aangezien ie bijna leeg was, en hij wil in ene niet meer opladen, reageert kwa opladen nergens meer op. Niet via t stopcontact, meerdere geprobeerd, een keer of 25-30 ook zonder het stop contact blok geprobeerd op te laden via me pc, maar hierop reageert ie helaas ook niet.

Als de tf uitstaat en ik stop de stekker in t stopcontact, dan springt ie wel aan, dus krijgt wel een signaal door. En als ik m aan de pc koppel, dan start asus sync, dus die krijgt ook een signaal, maar bij beide mogelijkheden dus geen enkel signaal meer dat ie wil gaan opladen. Ik heb nu nog zo'n 8% over en dan ist helaas gedaan ben ik bang

iemand hier die zelfde soort problemen heeft gehad en die misschien een idee, suggestie voor een oplossing heeft?

Keep on rolling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Soms werkt:
stekker omdraaien
stekker een kwartier aan de kant leggen (los van stopcontact)
stekker een uur in de vriezer
stekker goed aandrukken (dus die verbinding in de stekker)

Anders vrees ik toch rma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:17
PatrickG schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 18:29:
[...]

Zou je dit enigszins kunnen toelichten? Ik ben aan het rondkijken voor een Transformer of een Galaxy tab. Volgens mij is de Galaxy wat beter gebouwd, de Transformer van m'n broertje vind ik qua bouwkwaliteit niet top of the bill. En hij is dikker en zwaarder.
Dus dunner en lichter is gelijk aan betere bouwkwaliteit?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
cablecarp schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 18:40:
Vraagje over oplaad probleem

Ik bezit een tf van de 1e levering bij computerland, eind juni aangeschaft en tot gisteren totaal geen problemen ondervonden, wat een fijn apparaat.

Alleen vanmiddag wou ik m aan de lader doen aangezien ie bijna leeg was, en hij wil in ene niet meer opladen, reageert kwa opladen nergens meer op. Niet via t stopcontact, meerdere geprobeerd, een keer of 25-30 ook zonder het stop contact blok geprobeerd op te laden via me pc, maar hierop reageert ie helaas ook niet.

Als de tf uitstaat en ik stop de stekker in t stopcontact, dan springt ie wel aan, dus krijgt wel een signaal door. En als ik m aan de pc koppel, dan start asus sync, dus die krijgt ook een signaal, maar bij beide mogelijkheden dus geen enkel signaal meer dat ie wil gaan opladen. Ik heb nu nog zo'n 8% over en dan ist helaas gedaan ben ik bang

iemand hier die zelfde soort problemen heeft gehad en die misschien een idee, suggestie voor een oplossing heeft?
Had een soortgelijke klacht, RMA aangevraagd en in Brno is het gerepareerd.

[ Voor 6% gewijzigd door kruila op 07-10-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 12:30
Wybo schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 15:47:
De Nederlandse kant van het RMA gedeelte heb ik ook niets dan lof over. Die lui zijn de vriendelijkheid zelve en proberen echt goed te helpen. Alles wat ik tot nog toe aan negatievere zaken gehoord heb (gelukkig niet zelf meegemaakt) was allemaal in Brno.
Gelukkig voor jou. Mijn dock ligt nog steeds in BRNO, zo'n 5 weken al, (zie mijn eerdere posts hier) en ASUS Nederland reageert nergens op. Ik ben absoluut niet happy met Asus HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Welke gallary / foto viewer gebruiken jullie? Kvin het aardig irritant dat ik met de stock gallery vanuit een full screen foto op de sd card niet heen en weer kan bladeren

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 12:30
QuickPic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Als eerste kan ik je zeggen dat de bouwkwaliteit van de Samsung nagenoeg gelijk ligt met de Asus omdat beiden een plastic behuizing hebben, waarbij ik persoonlijk zelfs de Asus iets steviger vind en ondanks het hoger gewicht beter in de hand te houden is.

Maar design is een kwestie van persoonlijke smaak en het mij meer om de functionaliteit van een tablet gaat waarbij ik al tegen 1 struikelblok aan liep namelijk Samsung is nogal laks met upgrades van Android en dit in tegenstelling tot de transformer die inmiddels al Android 3.2.1 heeft. En ja dit is best wel nodig bij de Samsung want sowieso is ie laggy en vertraagd soms gewoon op de meest rare momenten, hetgeen met een upgrade vrij goed verholpen had kunnen worden.

Een ander punt is dat ik niet echt vraag naar een of andere schil die om Android heen gebouwd word en ik toch wel ergens de houding van Apple niet zo vreemd vind, want als je die schil ziet dan is er veel van de Ipad gejat. Op zich ziet het er dan ook wel vrij netjes uit maar in de praktijk betekent die schil wel dat daardoor ook deels die lagg ontstaat en je nergens de mogelijkheid hebt om de standaard Honycomb layout terug te kunnen zetten.

Dan kom ik aan het punt beeldscherm waarvan ik eerst dacht van wow wat een beeldje maar als je dan langer er mee werkt is het beeld uiteindelijk TE contrastrijk en zit er volgens mij ook een bug in de instelling van de helderheid. Als je de helderheid vol open zet zijn de kleuren gewoon niet meer mooi en veel te fel maar zet je het schuifje terug dan gebeurd er eerst een tijdje vrij weinig en pas op het laatst neemt de felheid opeens drastisch af.

Volgende punt is dat er wel op de doos 16 GB intern geheugen staat maar je in de praktijk maar met pijn en moeite 13 GB vrij hebt, hetgeen wel te verklaren valt dat een gedeelte gebruikt word voor apps die voor geinstalleerd staan en daarbij die extra schil en dat touchwizz gebeuren. Evenzogoed klopt het niet en vind ik persoonlijk dan 3 GB best veel op een tablet wat dan 16 GB heeft, en daarbij ook nog eens geen sd-card slot heeft.

Aangezien ik zelf graag stripboeken lees en dit veelal pdf of cbr files zijn had ik dus al vrij snel dat interne geheugen vol staan, hetgeen betekent dat je elke keer files eruit kan gaan gooien en het tablet weer aan de pc moet aan sluiten. Via wifi ging dat ook wel maar dat gaat tergend langzaam ondanks dat ik een gigabit netwerk heb en een 300N draadloze router, terwijl je bij de Asus gewoon een sd-card erbij kan prikken en klaar.

Al met al waren dat punten waarvan ik zoiets had dat het die 80 euro meer gewoon niet waard was en erbij genomen dat de Asus gewoon sneller is en minder lag heeft, iets wat in de praktijk soms toch gaat storen als je bv veel in en uit wil zoomen.

Enfin ik denk dat dit toch wel een vrij goede motivatie was om uiteindelijk toch terug te gaan naar de Asus maar het wel natuurlijk een persoonlijke kwestie blijft welke keuze je maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablecarp
  • Laatst online: 22-04-2024
@Wybo dank voor je snelle tips, alle opties geprobeerd zels t vriezer verhaal ;) maar helaas geen effect.

@kruila, weet je ook wat ze gerepareerd hebben?

hoe gaat zo'n rma verder int werk? is er een site met uitleg oid?

Keep on rolling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
kruila schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 18:59:
[...]

Dus dunner en lichter is gelijk aan betere bouwkwaliteit?
Ik geloof niet dat je dat kunt opmaken uit mijn tekst. Daarom zeg ik ook: Én hij is dikker en zwaarder. Oftewel: Ondanks dat hij dikker en zwaarder is, vind ik de bouwkwaliteit niet zo goed. Maar goed, dat is slechts een impressie zonder dat ik de Galaxy tab echt in mijn handen heb gehad. Dus er hoeft verder niet op te worden ingegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Roel1966 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:33:
[...]

Als eerste kan ik je zeggen...
Thanks! Dat is een gedegen uitleg met wat belangrijke weetjes. Vanuit je visie kom je inderdaad op de transformer uit als de meer logische aankoop. De schil om Samsung heen is denk ook niet gewenst, en inderdaad: Asus updatet retesnel. Eerst had ik zoiets van: de transformer ga ik echt niet nu kopen als er een tweede versie dit jaar nog uitkomt. Maar de 2e versie zou weer 499 euro moeten gaan kosten. Tenminste, als de dollar prijzen traditiegetrouw worden vertaald naar euro's.

Ik denk dat ik een tablet voornamelijk gebruik om series op te kijken terwijl vriendinlief lekker haar eigen programma's kan volgen tv. Wellicht dat het toch de transformer wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
PatrickG schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:24:
Thanks! Dat is een gedegen uitleg met wat belangrijke weetjes. Vanuit je visie kom je inderdaad op de transformer uit als de meer logische aankoop. De schil om Samsung heen is denk ook niet gewenst, en inderdaad: Asus updatet retesnel. Eerst had ik zoiets van: de transformer ga ik echt niet nu kopen als er een tweede versie dit jaar nog uitkomt. Maar de 2e versie zou weer 499 euro moeten gaan kosten. Tenminste, als de dollar prijzen traditiegetrouw worden vertaald naar euro's.

Ik denk dat ik een tablet voornamelijk gebruik om series op te kijken terwijl vriendinlief lekker haar eigen programma's kan volgen tv. Wellicht dat het toch de transformer wordt :)
Buiten dat de prijs in het begin hoger zal zijn van die TF 2 is er nog een ander punt waar ik benieuwd naar ben namelijk het is nog maar eens de vraag wat het verbruik zal zijn van de TF 2. Het is een quad core cpu en het lijkt mij vrij logisch dat die ook meer zal gaan verbruiken met als resultaat sneller een lege accu.

Op zich zou men dat kunnen oplossen door dan een grotere accu erin te zetten maar dat kan weer het nadeel hebben dat zo'n tablet zwaarder en dikker gaat worden. Dus ja ik moet dat allemaal nog eens zien in hoeverre dat dat nou zo gunstig gaat uit pakken, plus ook nog eens de kinderziektes die er ongetwijfeld zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Respiration
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-07 17:20
Ik heb mezelf een zip bestand en een tar.gz bestand toegemaild om de inhoud van deze archieven op mijn Tf te zetten. Echter kan ik deze bestanden niet opslaan vanuit het stock mailprogramma. Stock mail geeft een melding dat dit soort bestanden potentieel gevaarlijk is. Ook vanuit gmail lukt opslaan of openen niet. Volgens beide programma's heb ik geen app op mijn tf staan om dergelijke bestanden te bekijken of uit te pakken. Ik heb echter zowel AndroZip en archidroid geïnstalleerd. Wie weet een workaroud of gewone oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
cablecarp schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:18:
@Wybo dank voor je snelle tips, alle opties geprobeerd zels t vriezer verhaal ;) maar helaas geen effect.

@kruila, weet je ook wat ze gerepareerd hebben?

hoe gaat zo'n rma verder int werk? is er een site met uitleg oid?
2 onderdelen gerepareerd:
EP101 bat sdi li-poly fpack
dock io_bd/as
wat dat ook wezen mogen (eerste is denk ik de batterij)

formulier invullen: http://rma.asus.de/pick_e...ntry=nl&rma_form=eee_pick

[ Voor 13% gewijzigd door kruila op 07-10-2011 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• preske
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-07 16:00
Ik heb nog ALTIJD last van de battery drain.

Ik heb hem vandaag voor de TWEEDE maal uit RMA terug gekregen, en telkens stond er op "no problems found", en het probleem is, surprise surprise, nog steeds aanwezig.

10% batterij power in 7u verliezen terwijl hij uitstaat is niet normaal meer.

Ik heb al elke tip geprobeerd, maar het blijft maar duren.

iemand nog een idee...? ik ben radeloos aan het worden. Van de maand dat ik hem heb, heb ik er nog geen 2 weken van kunnen genieten.

Er is trouwens iets louche met mijn "reparatie". De tracker op UPS werd om 9.43 gemeld als "klaar voor pickup". Maar op het rapport staat dat hij om 10.24 is getest.

[ Voor 20% gewijzigd door preske op 08-10-2011 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roel1966 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:44:
[...]

Buiten dat de prijs in het begin hoger zal zijn van die TF 2 is er nog een ander punt waar ik benieuwd naar ben namelijk het is nog maar eens de vraag wat het verbruik zal zijn van de TF 2. Het is een quad core cpu en het lijkt mij vrij logisch dat die ook meer zal gaan verbruiken met als resultaat sneller een lege accu.
De markt van 10" tablets is nog maar net losgebarsten lijkt het.
Samsung met zijn Galaxy 10.1, Sony met zijn tablet S, heel toevallig allebei met een instappriijs gelijk aan de goedkoopste iPad 2....
Neem van mij aan dat er nog een hele hoos grote merken met nieuwere versie op de markt komen (neem even Amazon die maar liefst 3 nieuwe low-cost ereaders en een 7" tablet tegelijk introduceerde afgelopen week, allemaal dik onder de 200$) en dat de prijzen alleen maar zullen zakken.

Natuurlijk baal ik dat mijn 32GB TF met dock inmiddels dik goedkoper is geworden, maar dat is nu eenmaal het lot van mensen die persé als eerste zo'n ding willen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 14:03
Het is een quad core cpu en het lijkt mij vrij logisch dat die ook meer zal gaan verbruiken met als resultaat sneller een lege accu.
Of hij is sneller klaar met de berekeningen die moeten worden uitgevoerd waardoor de cores sneller kunnen downclocken / uitgezet worden en zo meer stroom besparen. En er zit een 5e nog zuinigere core in voor (lijkt mij) sleepmode zodat de tablet nog minder stroom gaat verbruiken (de 4 cores kunnen dan echt uit).

Als het dock compatible blijft met de TF2 (die mogelijk binnen een half jaar uitkomt) is het misschien een optie om eerst de TF1 te nemen, die straks te verkopen en dan de TF2 te nemen. Voor mij is de dock compatibility echter wel belangrijk, zonder dat blijf ik denk ik langer bij m'n TF1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Misschien een domme vraag, maar kun je al straks Android Ice Cream Sandwich uitkomt, de Transformer 1 hiernaar updaten? Of is het nog de vraag of dat uberhaupt compatible is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
PatrickG schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 10:52:
Misschien een domme vraag, maar kun je al straks Android Ice Cream Sandwich uitkomt, de Transformer 1 hiernaar updaten? Of is het nog de vraag of dat uberhaupt compatible is?
Ice Cream Sandwich is de eerste Android versie die zowel voor phones als tablets gemaakt is.

ASUS zal die t.z.t. wel gewoon bij de automatische updates aanbieden, neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:52
@ cablecarp Ik heb het zelfde probleem gehad. Bij mij is de lader omgewisseld door computerland wat het probleem oplosde. Goede service trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
kruila schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 11:04:
[...]

Ice Cream Sandwich is de eerste Android versie die zowel voor phones als tablets gemaakt is.

ASUS zal die t.z.t. wel gewoon bij de automatische updates aanbieden, neem ik aan.
Ja, dat eerste weet ik en op het tweede hoop ik. Tenminste, ik heb nog geen tablet, maar voor the common good hoop ik het ;)

In het slechtste scenario zou de hardware niet compatibel zijn met de software, maar daar zou dan wel weer een ROM voor worden uitgebracht. En daarbij, dat zou meer een Apple streek zijn :) * zeg ik als iphone bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Wat werkt hotmail slecht met de verschillende browsers zeg. Frustrerend om een mailtje te sturen. Plakken knippen lukt in de stockbrowser gewoon niet in hotmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 17:22

jasjenl

Liab A Tymo

Zonekill schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 13:08:
Wat werkt hotmail slecht met de verschillende browsers zeg. Frustrerend om een mailtje te sturen. Plakken knippen lukt in de stockbrowser gewoon niet in hotmail.
Er zijn wel meer sites die verre van vlekkeloos werken in de stock browser. Soms helpt het om de useragent op 'desktop' te zetten, sommige sites werken dan beter. Als alternatief Opera gebruiken wil ook wel eens helpen. Ik kijk echter wel uit naar het moment dat Google Chrome voor Android gaat releasen, ik hoop dat die browser zich wat meer gaat gedragen als een echte standaard desktop browser dan de huidige Android browsers, die toch vaak op sommige punten weer minder goed werken dan browsers onder bijv. Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
jasjenl schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 13:37:
[...]

Er zijn wel meer sites die verre van vlekkeloos werken in de stock browser. Soms helpt het om de useragent op 'desktop' te zetten, sommige sites werken dan beter. Als alternatief Opera gebruiken wil ook wel eens helpen. Ik kijk echter wel uit naar het moment dat Google Chrome voor Android gaat releasen, ik hoop dat die browser zich wat meer gaat gedragen als een echte standaard desktop browser dan de huidige Android browsers, die toch vaak op sommige punten weer minder goed werken dan browsers onder bijv. Windows 7.
Waarom zou je Hotmail vanuit de browser bekijken, ik heb mijn Hotmail als mailbox ingesteld, geen problemen met lags of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
jasjenl schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 13:37:
[...]

...minder goed werken dan browsers onder bijv. Windows 7.
Ik zit nu even op mn notebook te internetten, maar dat werkt toch net even lekkerder dan op de TF. Meer CPU-power en het werkt gewoon altijd. Mijn ervaring met Opera zijn nog niet best (Flash doet uberhaupt niet) en de stock-browser lag (dus ook in de afgeleide versies, zoals Dolphin) is bekend. Irritant dus, het moet gewoon werken. Daarentegen kan ik de TF gebruiken als ik languit op de bank lig, zonder toetsenbord, zonder blazende fan, zonder overhitte schaamstreek ;), dus blijft een afweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

kwaazaar schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 13:47:
[...]

Ik zit nu even op mn notebook te internetten, maar dat werkt toch net even lekkerder dan op de TF. Meer CPU-power en het werkt gewoon altijd. Mijn ervaring met Opera zijn nog niet best (Flash doet uberhaupt niet) en de stock-browser lag (dus ook in de afgeleide versies, zoals Dolphin) is bekend. Irritant dus, het moet gewoon werken. Daarentegen kan ik de TF gebruiken als ik languit op de bank lig, zonder toetsenbord, zonder blazende fan, zonder overhitte schaamstreek ;), dus blijft een afweging.
Klopt, zo ervaar ik het ook. Een tablet is gewoon nog geen volwaardige vervanging van een net/notebook. Maar je gebruikt een tablet gewoon onder andere omstandigheden en op een andere manier, dus voorlopig kan ik er wel mee leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Ik heb een USB stick en een Memorystick-reader in de USB-poort gestoken van het keyboard-dock, maar hoe kan ik 'm uitlezen?
De /Removable directory is van de Micro-SD cardreader, en verder zie ik onder /mnt/ ook niets dat op een gemounte stick lijkt???

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Volgens de (online versie van) PC-Magazine:

TABLETS

Generally, we look at aggregate scores for the vendors in our Readers’ Choice surveys. As mentioned, we looked at specific products here, and these results brought some surprises, especially for Apple. The first is that, while the company does take the lead, it’s not as wide a margin as one might expect. The mega-popular APPLE IPAD 2, which is indeed the best on the market, scored only slightly ahead of the other Readers’ Choice product in this survey, THE ASUS EEE PAD TRANSFORMER TF101. Both have overall scores of 8.8 out of 10 and a likelihood to recommend of 9.2. The TF101 might have been helped along by being the most affordable Honeycomb-based tablet currently on the market.

Our Honorable Mentions go to Samsung for its Galaxy Tab 10.1 and Toshiba for its brand new Thrive, both of which scored an 8.6 overall. Samsung’s tablet also got the highest rating for screen quality, Web browsing, and overall size, shape, and weight among all tablets. Interestingly, the first-generation Apple iPad came in fifth, with a still respectable 8.4 overall and the second highest reliability score of 9.0 (second only to the iPad 2 with 9.1).

What tablet manufacturers should you avoid? Acer and ViewSonic did not score particularly well. The latter had the highest percentage of products needing repair (8 percent) and a negative NetPromoter Score (-7 percent), meaning more people are saying bad things about it than good. And you probably don’t want to invest in an HP TouchPad now that HP is getting out of that business.

OVERALLEASE OF USE OVERALL RELIABILITYTECHNICAL SUPPORT OVERALLPERCENTAGE NEEDING REPAIRLIKELIHOOD OF BEING RECOMMENDEDNET PROMOTER ® SCORE
Acer Iconia Tab A5008.18.28.32%8.554%
Apple iPad8.38.68.98.02%8.861%
Apple iPad 28.88.99.18.23%9.276%
Asus Eee Pad Transformer TF1018.88.88.81%9.278%
HP TouchPad8.38.88.72%8.654%
Motorola Xoom (Verizon Wireless)8.28.48.85%8.654%
Samsung Galaxy Tab 10.18.68.68.92%8.963%
Samsung Galaxy Tab 7.0”8.18.38.54%8.339%
Toshiba Thrive8.58.68.68%8.963%
ViewSonic gTablet6.97.37.48%6.6-7%

TABLETS: The Winners

APPLE INC.

It’s no surprise that Apple is on top again, but not by the wide margins it enjoys in other product categories. Still, the Apple iPad 2 is the current pinnacle of tablet products, recognized by editors and readers alike.

ASUS INTERNATIONAL

Asus seems to have made PCMag readers pretty happy. Its Eee Pad Transformer TF101 scores as well and, in the case of repairs, better than the current iPad. Apple has some serious competition.

HONORABLE MENTION: SAMSUNG ELECTRONICS

Samsung’s Galaxy Tab, with its 10.1-inch HD screen and Honeycomb Android OS, is the thinnest tablet around and a worthy purchase, according to our readers.

[ Voor 21% gewijzigd door barchettanl op 08-10-2011 16:02 . Reden: Tabel ingevoegd ]

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep2124
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:27
CappieL schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 13:42:
[...]

Waarom zou je Hotmail vanuit de browser bekijken, ik heb mijn Hotmail als mailbox ingesteld, geen problemen met lags of wat dan ook.
Er is nu ook een OFFICIELE hotmail app te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
jasjenl schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 14:32:
Klopt, zo ervaar ik het ook. Een tablet is gewoon nog geen volwaardige vervanging van een net/notebook. Maar je gebruikt een tablet gewoon onder andere omstandigheden en op een andere manier, dus voorlopig kan ik er wel mee leven :)
Voor mij is het gewoon zo dat zowel een net of notebook ook geen vervanging is en ik het verschil ( na een paar notebooks gehad te hebben ) met de gewone pc te groot vind. En inderdaad net zoals je al schrijft is een tablet voor gebruik onder andere omstandigheden en gewoon handiger zonder warmte en extra kabels.

Meest erger ik mij bij notebooks en netbooks eraan dat de batterijen vaak zo snel leeg zijn hetgeen je natuurlijk ook bij goedkope tablets wel hebt en ik daarom die al niet wilde. En een tablet is vooral gewoon zo fijn als je stripboeken en dergelijke wilt lezen met het in en uitzoomen, relaxed in bed of op de bank zonder toestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Ik merk sinds de laatste update wel iets dat volgens mij het battery drain probleem is: na iets van 8 uur standby is de batterij vrijwel leeg. Volgens de battery stats ligt dat grotendeels aan wifi, maar dat had ik voorheen ook altijd aan staan en toen was ie na een nachtje hooguit iets van 10% batterij kwijt... Heb nu eerst maar eens een reboot gedaan en ben 'm nu weer aan het opladen maar ik hoop niet dat ik dit blijf houden. Ik was juist zo blij met de batterijduur... :( De gegevens die de battery stats tonen heb ik ook mijn twijfels bij, ik vermoed toch echt dat iets anders mijn batterij heeft laten leeglopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Ik heb hetzelfde probleem en er zijn er nog wel meer die het hebben na de update. Het ligt waarschijnlijk aan dat de tablet niet in deep sleep geraakt, dus WiFi etc. blijft gewoon stroom verbruiken ook al heb je je TF op stand-by gedrukt. Ik hoop dat Asus er iets op verzint, maar tot die tijd ga ik de app proberen die in dit XDA-topic wordt aangeraden. Kijken of dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• preske
Bij mij ligt het niet aan wifi of iets dergelijks.

Ik heb al vanalles geprobeerd. Met gps, zonder gps. Met wifi, zonder wifi. Met bluetooth, zonder bluetooth. En de mannen in Brno zeggen niets te vinden. Airplainmode of niet, maakt niet uit.
Maar als ik het keyboard loskoppel, is er geen enkel probleem.

Zou ik een vervanging kunnen eisen? Want met al dat gedoe is de omruilperiode in de winkel die ik gekocht heb al verstreken.

[ Voor 4% gewijzigd door preske op 08-10-2011 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 23:20
PeterHid schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 16:31:
[...]

Er is nu ook een OFFICIELE hotmail app te vinden!
Deze is echter niet compatibel met de TF.

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Ik laat m nu eens een nachtje van de dock af, kijken wat dat doet. En ik heb op twitter gevraagd of er nog een fix voor dit probleem komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
barchettanl schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 14:43:
Ik heb een USB stick en een Memorystick-reader in de USB-poort gestoken van het keyboard-dock, maar hoe kan ik 'm uitlezen?
De /Removable directory is van de Micro-SD cardreader, en verder zie ik onder /mnt/ ook niets dat op een gemounte stick lijkt???
Okay, een reboot doet soms wonderen.
USBdisk1 zit rechtsboven, 2 zit linksonder

Afbeeldingslocatie: http://s4.postimage.org/lno9zhtt/P20111009081725.png

Ik ben benieuwd of een USB-hub ook werkt ... Iemand?

[ Voor 10% gewijzigd door barchettanl op 09-10-2011 02:59 . Reden: Imageshack wilde niet ... ]

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tymiek
  • Laatst online: 07:54

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Sinds de nieuwe update had ik ook last van het drain probleem met en zonder dock. Hij ging niet meer in deep sleep. Bij mij hielp het om Maps uit te zetten bij running apps en daarna forced stop bij all in het applictions menu bij settings (net zoiets als met het MyNet gebeuren, maps start nu niet meer standaard op) Nu gaat ie zonder dock iig weer netjes in deep sleep.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58
Google Maps (Danwel een update) zou niet de eerste keer zijn dat die problemen veroorzaakt, dus het zal me niets verbazen als dat nu (ook bij mij) ook weer is.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik haal dit even uit de startpost "Voor het afspelen van video op een externe monitor heeft deze tabletpc een mini HDMI-aansluiting mogelijkheid, waarbij tot Full HD, oftewel 1080p, video kwaliteit kan worden afgespeeld."

Ik test momenteel de Asus eee Pad Slider en ik heb nog geen manier gevonden om zelfs 720p content vloeiend af te spelen. Het valt me ook op dat er vrij weinig media players beschikbaar zijn en ik heb zelfs nog geen gevonden die effectief voor de Android 3.0 tablets ontwikkeld is. Hoe kan ik dan 1080p content afspelen ? De tablet zijn specs zijn toch voldoende neem ik aan, als het ding geadverteerd wordt met mogelijkheid tot 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Laatst online: 31-01-2023

JEV

Als jullie een battery drain hebben download dan van de Market:

Auto Airplane Mode https://market.android.co...onkun3.autoairplane&hl=nl

Dit zet de wifi uit als je je scherm uitschakeld.

P.s.: Ik heb het niet gevonden maar iemand op het XDA forum.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1292925

Zorg wel dat je degene hebt van DON

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Laatst online: 03-09 21:22
BIj het lezen van deze thread kom ik de term "deep sleep" regelmatig tegen. Wat bedoelen jullier hiermee ? Hoe krijg ik m'n TF in deep sleep ? is dat de "standby" modus (dus gewoon de TF op standby zetten via de power knop) of bedoelen jullie hiermee de "uit" stand (powerknop ingedrukthouden en dan uitzetten).

Ik heb ook het probleem dat m'n TF best wel wat energie "eet" 's nachts, terwijl ik de TF dan op vliegtuigmodus zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Laatst online: 31-01-2023

JEV

Deep sleep == Zelfde als hybernation in een laptop.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Laatst online: 03-09 21:22
JEV schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 11:52:
Deep sleep == Zelfde als hybernation in een laptop.
ok dat snap ik nu. dan is wel mijn vraag, hoe zet ik de tf in deep sleep modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• preske
JEV schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 11:18:

P.s.: Ik heb het niet gevonden maar iemand op het XDA forum.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1292925

Zorg wel dat je degene hebt van DON
Ik heb alles al geprobeerd, wifi af, gps af, bluetooth af, airplane modus aan. Niets helpt.

[ Voor 5% gewijzigd door preske op 09-10-2011 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 00:40
kgb545 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 12:00:
[...]

ok dat snap ik nu. dan is wel mijn vraag, hoe zet ik de tf in deep sleep modus?
inderdaad, kunnen jullie in een of andere log zien dat de tablet in 'deep sleep' is gegaan via een progje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:55

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

JEV schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 11:18:
Dat zit toch al standaard in de Transformer, wifi uit als scherm dooft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Deep sleep zou je volgens mij in de battery status moeten kunnen zien: daar staat of de tablet actief is geweest of niet. Maar dat is niet het hele verhaal, want in bovenstaand scenario dat ik beschreven had waarin mijn tablet heel snel leeg was gelopen gaven de battery stats wel aan dat ie 8 uur niet actief was geweest, desondanks was de batterij toch bijna leeg.

Een update over batterijgebruik van mijn tablet: ik heb gisteren zowel dock als tablet volledig opgeladen, daarnee heeft de tablet nu 16 uur standby gestaan van de dock af en de batterij zit nog op iets van 95%. Dat is dus heel netjes. Ik heb 'm nu weer op de dock gezet (de dock is als het goed is dus nog volledig opgeladen, want die heb ik niet meer gebruikt sinds de laatste keer opladen) en ik kijk over een uur of 8 nog eens. Eén ding wat me in de battery stats is opgevallen: toen de tablet zo snel leeg liep stond er gedurende die 8 uur dat ie aan het leeglopen was dat de tablet steeds aan het opladen was. Echter, gedurende die 8 uur zat hij weliswaar op de dock aangesloten, maar de batterij van de dock was toen al leeg, dus de tablet zou nooit in de stand 'opladen' kunnen staan. Dat klinkt toch wel een beetje als de roemruchte battery drain van de dock...

Maar goed, even afwachten wat het de komende uren gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:55

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

BizonKid schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 12:56:
[...]inderdaad, kunnen jullie in een of andere log zien dat de tablet in 'deep sleep' is gegaan via een progje?
CPU SPY: https://market.android.co...spy&feature=search_result

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo wij hebben hier twee tablets,ik had het zelfde probleem,mijn man niet. na gebruik schakelt hij de tablet volledig uit.nadat ik mijn tablet geheel uitgeschakeld heb en daarna herstart,is het probleem verholpen.en zag hij de usb stick weer.

Klopt, ik heb het werkend op mijn Asus Transformer. Je moet vanuit je telefoon met Titanium backup een backup maken van Whatsapp, MET data! Deze kan dan met Titanium backup weer restoren op je tablet.
Er is inderdaad geen sync met je telefoon, en je kan niet uit je contact list iemand selecteren om een berichtje te sturen. Je moet dus op je telefoon van iedereen die je in de toekomst een berichtje wilt sturen, ooit een bericht hebben ontvangen. Deze zie je dan ook terug na je restore op de tablet. Het is niet echt helemaal top, maar het werkt wel.

Als je een Andriod telefoon hebt, kan je Tablet Talk(zoek in de Market) gebruiken om ook te kunnen sms'n op je tablet. Dat werkt wel helemaal top, via bluetooth of via WiFi. En het synchroniseert ook tussen de beide toestellen. Ik heb het sinds 1 week, en ben er erg tevreden over.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

@ pendelvrouwtje: volgens mij heb je een verkeerd stukje gequote ;)
Pagina: 1 ... 6 ... 51 Laatste