Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 15:33
Haay schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 12:34:
[...]

Idem bij mij. In de nacht van vrijdag op zaterdag, nadat ik mijn TF101 op vrijdagavond naar ICS geupdate had, is de tablet blijkbaar 's nachts in stand-by stand leeg gelopen. Zaterdag ochtend stond de tablet op 0% batterij dus hij was 's nachts uitgegaan.

Heb de tablet vervolgens weer opgeladen, en sindsdien heb ik geen last meer van (nachtelijke) uitval vanuit stand-by stand.
Hier hetzelfde probleem de eerste nacht. Probleem heeft zich echter vannacht herhaald. Ik kan alleen opnieuw opstarten power + vol_down in te drukken. Na opstarten blijkt dat batterij niet leeg was (21%)... Eerst maar eens een factory reset + data wipe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 23:01:
Even een vraagje: Mijn tablet laadt niet meer op. De kabel los als usb naar de pc geeft wel een synch icoontje in het scherm. Maar de batterij laadt niet meer op. Ook niet met het stopcontact en de kabel naar de tablet. De dock los opladen zelfde probleem: met stroom doet niks, via usb doet niks. Docken met tablet is niet opladen maar wel synch icoontje in het scherm Is dit de batterij in de tablet, of is de kabel kaduk? Lijkt me sterk dat beide accu's tegelijk dood gaan maar toch even checken of ik niks mis in mijn redenatie.

Overigens hierdoor 20 minuutjes met ICS aan de slag geweest, geen problemen met de upgrade. Ziet er mooi uit en zag een hoop extra features. Kan alleen niet verder kijken want ik krijg geen stroom in mn tablet. Ik maak niet zo zeer de link naar ICS omdat de dock hierdoor toch niet geraakt zou worden?
Lader in plastic zakje en 1 uurtje in de vriezer leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:06
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:58:
[...]

Lader in plastic zakje en 1 uurtje in de vriezer leggen
Ook gedaan, alles eigenlijk al...

windows herkent een APX na verbinding met usb en volume down + aan/uit knop, maar heeft geen drivers...
Tablet start op geen enkele wijze op/heb geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GRUMBLER schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:05:
[...]

Ook gedaan, alles eigenlijk al...

windows herkent een APX na verbinding met usb en volume down + aan/uit knop, maar heeft geen drivers...
Tablet start op geen enkele wijze op/heb geen beeld.
Al een NVFlash debrick geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:24:
[...]

Al een NVFlash debrick geprobeerd?
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Downloaden
- Unzippen
- NVFlashable ROM (Revolver bijvoorbeeld) downloaden
- Unzippen
- bestanden van Rom kopieren naar het debrick tool mapje
- download.bat runnen

LET OP: dit vervangt wel je ROM en recovery

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2012 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
Ja, daarom doe ik het ook maar niet.
Bedankt, krijg net een aanbod van Asus via email ze halen 'm nog een keer op en als ze hetzelfde constateren dan of geld terug of een nieuwe.
Heb niets te verliezen,maar ben er inmiddels wel flauw van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ics update nu een paar dagen binnen, enkel tab, no dock. Regelmatig spontane reboots vanuit sleepmode, daanaast ook soms niet uit sleepmode te krijgen, enkel via reboot. Systeemgeluiden heel erg fluisterzacht en niet harder te krijgen, geluid van muziekspeler of youtube is wel normaal. Ik hoop dat Asus snel een verbeterde versie uitgeeft, verlang nu al terug naar HC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:09
tslh schreef op maandag 27 februari 2012 @ 17:47:
[...]

Misschien heb je mijn link naar de Transformer Forums gemist een paar posts hierboven waarin ook anderen bevestigen dat ze (erg langzaam) opladen via USB. En volgens mij heb je mijn vraag niet begrepen, want ik ben dus NIET tevreden omdat hij sinds ICS niet meer oplaad (of wellicht door battery drain net zo snel oplaad als leegloopt). Bedankt voor al je inhoudelijke bijdrages in dit topic ;w
Het is goedkoper en veel sneller om je tablet met de oplader op te laden dan je PC 24/7 aan te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kilon
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-08 08:17
Na eerst geen problemen te hebben gehad had ik zojuist ook de eerste vastloper vanuit slaapstand.
Alleen een cold boot werkte nog na enkele keren proberen.
Hopelijk is het een probleem dat ASUS makkelijk met een update kan verhelpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:09
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 16:49:
Ics update nu een paar dagen binnen, enkel tab, no dock. Regelmatig spontane reboots vanuit sleepmode, daanaast ook soms niet uit sleepmode te krijgen, enkel via reboot. Systeemgeluiden heel erg fluisterzacht en niet harder te krijgen, geluid van muziekspeler of youtube is wel normaal. Ik hoop dat Asus snel een verbeterde versie uitgeeft, verlang nu al terug naar HC.
Factory reset gedaan voor het updaten? Of al je apps laten staan en op hoop van zegen dat alles ICS compatible is? Kan zomaar zijn dat je een app draait die in de weg zit voor ICS en dat de boel daarom niet lekker loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:42
Heeft er al iemand de Logitech squeezebox app geprobeerd? Hij schijnt problemen te hebben met ICS (op mijn telefoon in ieder geval). Dat houdt me nog even tegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

CappieL schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:04:
[...]

Direct na de update kreeg ik ook geen geluid. Heb ge-reboot en toen deed alles het weer goed.
Ik neem aan dat je in de tussentijd wel een keer de tablet aan- en uitgezet hebt.
Ja, ik heb sinds de update al meerdere malen de tablet uit- en aangezet. Volgens mij heeft het gegeven dat de tablet zichzelf weer gereboot had het niet werken van geluid veroorzaakt. Lijkt erop dat als de tablet zichzelf reboot daarna het geluid niet meer werkt (immers, na de update reboot hij ook zichzelf en toen had ik ook geen geluid). Nu ik weer een keer zelf handmatig gereboot heb doet het geluid het weer wel...

Ander 'probleem' trouwens: als ik de youtube app heb gebruikt en die afsluit worden de helft van mijn iconen op het homescreen in eerste instantie niet getoond. Pas als ik het homescreen dan ga bewegen (even stukje naar links/rechts swipen) verschijnen ze weer. Niet heel erg, wel slordig. Sowieso vind ik dat je soms nu bij het renderen van dingen even een lelijke overgang ziet: als je het menu met de actieve apps opent zie je soms even over het homescreen een soort driehoek verschijnen, alsof er één polygoon van de overlay die het achtergrond scherm wat donkerder moet maken in eerste instantie niet (goed) gerenderd wordt. Wederom niet fataal, maar het doet afbreuk aan de geliktheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry21
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-09 17:02
@ GRUMBLER, bij jou is hij vaker onderweg dan thuis ,geloof ik!

Na factory reset tot nu toe alles stabiel (vannacht 1% batt drain! in 7 uur, vanmiddag 3% na 11 uur slapen)
Nog geen vastlopers of andere probs. (durf haast geen apps te installeren).
Ik kijk het nog even aan, en dan een voor een de apps weer installeren, kijken waar het fout gaat.
(tot nu toe wordfeud en ing app erop en gaat goed). Wel hoop dingen uitgeschakeld (mynet,music, asus wheater,google+,pixwe?,enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:03

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

rob-bo schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 18:22:
Heeft er al iemand de Logitech squeezebox app geprobeerd? Hij schijnt problemen te hebben met ICS (op mijn telefoon in ieder geval). Dat houdt me nog even tegen..
Werkt hier perfect op ICS.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
Harry21 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 19:01:
@ GRUMBLER, bij jou is hij vaker onderweg dan thuis ,geloof ik!
Idd, ik heb gewoon pech.
De momenten dat hij het doet ook na de ICS update draaide hij wel als een tiet....
Dat wel, maar heb wel zo'n beetje alle vertrouwen in mijn maandagmorgen c.q. vrijdagmiddag product verloren.
Hoop dan ook op een nieuwe of mijn geld terug, wil het verschil met een TF201 ook wel bijbetalen.
Alles beter dan mijn huidige, hij is idd meer 'in reparatie' dan 'in gebruik' geweest.... <zucht>...

[ Voor 0% gewijzigd door GRUMBLER op 28-02-2012 19:38 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 19:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

edit: dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Pinin op 28-02-2012 20:06 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 19:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 16:49:
Poops_McGhee schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 18:13:
[...]

Factory reset gedaan voor het updaten? Of al je apps laten staan en op hoop van zegen dat alles ICS compatible is? Kan zomaar zijn dat je een app draait die in de weg zit voor ICS en dat de boel daarom niet lekker loopt.
Zelfde problemen hier, maar ik heb geen reset gedaan.
1. Als dat zo belangrijk is waarom komt asus daar zelf dan niet mee.
2. kan ik er nu nog iets mee, al is ie op ics

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

En weer een nieuw probleem ontdekt dat ik voorheen nooit had: na ontwaken uit standby deed net mijn keyboard het niet meer, icoontje van 'dokstation aangesloten' stond ook niet in beeld. Even uit de dock halen en weer terug plaatsen was de 'fix'. Ik begin zo onderhand, zoals wel meer mensen hier, terug te verlangen naar HC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik had gisteren voor de 2e keer een spontane reboot vanuit stand-by, maar bij het opnieuw opstarten gaf hij wel aan dat hij een Asus update aan het installeren was.

Ik weet niet of er iets veranderd /geüpdatet is (US versie).

Verder nog steeds dik tevreden met ICS. Tablet blijft altijd snel en soepel reageren, ook bij het uit stand-by komen. Bij HC ging dat niet altijd even lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry21
Ik word, geloof ik wel steeds mistroostiger van Asus, vroeguh,deed ik alles met Asus,topmerk!
Mobo,laptop,videokaarten, maar ik begin te twijfelen. Moet je niet willen,Asus! Geen Acer worden!

[ Voor 4% gewijzigd door Harry21 op 28-02-2012 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harry21 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 21:41:
Ik word, geloof ik wel steeds mistroostiger van Asus, vroeguh,deed ik alles met Asus,topmerk!
Mobo,laptop,videokaarten, maar ik begin te twijfelen. Moet je niet willen,Asus! Geen Acer worden!
Vergeet niet dat de HoneyComb ROM ook issues had. Die was stukken trager, had veel spontane reboots, de browser was brak. Ik ben heel erg positief over ICS: de snelheid, de browser, Chrome Beta, kortom: een blijvertje.

En hoopgevend is: er komt al snel een stabiele Revolver Custom ICS ROM

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry21
@lswaard, ja browser wel, maar de rest niet ,hoor,althans ik niet.
Wel meeeens dat ICS, sneller is, maar toch hoop gemuts, op mijn tf-je, wat ik nooit gehad heb.
Maar ik hoop dat hij na de factory reset, het zo snel en goed blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry21
Okee, nu 24 uur op accu (geen dock) niet veel gebruikt, maar nog 74%.
Kijk bij accu gebruik en zie dat wifi al die tijd aan heeft gestaan!
Vreemd, gaat er daar wat mis? Als ik hem uitzet om nog meer batt te sparen, loopt hij mss wel vast? Ga ik proberen.
Hoe kan het ineens dat wifi zo weinig stroom verbruikt? 24 uur aan en zo weinig verbruikt?

(hoho,mezelf, waarvan 20 van 24uur in slaapstand,maar wel 24 uur wifi aan dus)

Zie ,nu ook als ik de timeline van de accu bekijk, dat hij ergens in de nacht is aangegaan, maar zonder scherm gebruik? Wat doettie? Ik kan de tijd niet zien op de timelijn,maar geschat op 'svonds uit en om 07.00 uur weer nieuws kijken. (dip in timeline)

[ Voor 32% gewijzigd door Harry21 op 28-02-2012 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenPol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 08:29
Vrijdag de update gedaan. Paar reboots gehad, dus zondag een factory reset gedaan, maar inmiddels toch ook 3 reboots mogen ontvangen, waarvan die van 10 minuten geleden bleef hangen op te logo. Dus een factory reset is niet de oplossing hier.

Dus Asus, graag nog een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry21
MaartenPol schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:58:
Vrijdag de update gedaan. Paar reboots gehad, dus zondag een factory reset gedaan, maar inmiddels toch ook 3 reboots mogen ontvangen, waarvan die van 10 minuten geleden bleef hangen op te logo. Dus een factory reset is niet de oplossing hier.

Dus Asus, graag nog een update.
Maar heb je alle apps ook weer teruggezet, uit google back-up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenPol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 08:29
Harry21 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 23:04:
[...]

Maar heb je alle apps ook weer teruggezet, uit google back-up!
Een enkele. Heb behoorlijk ingeslinkt. Geen andere browsers, zoals vermoedelijk probleemkindje Google Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry21
hmm, de moed zakt in de schoenen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 21:48
Ik heb sinds ICS trouwens ook issues met de youtube app. Ik merk bij filmpjes dat er af en toe een stotter in zit en dat het geluid dan ook een srukje skipt. Erg irritant. Meer mensen die hier (na uitvoerig testen) last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry21
Shodan schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 23:18:
Ik heb sinds ICS trouwens ook issues met de youtube app. Ik merk bij filmpjes dat er af en toe een stotter in zit en dat het geluid dan ook een srukje skipt. Erg irritant. Meer mensen die hier (na uitvoerig testen) last van hebben?
Yep, maar alleen met HD filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Shodan schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 23:18[/message]:[/b]
Ja, heeft die van mij ook. 720p speelt ie niet goed meer af ook niet via LAN van mijn NAS. Deed ie met Honeycomb 3.2 wel goed.

Tot nu toe vind ik ICS wel beter maar er zijn nog wat nadelen. Het gaat zeker allemaal sneller maar het vreemde is dat swipen tussen homescreens juist niet zo vloeiend gaat?! De browser is wel duidelijk beter.

Weet niet of het hier al genoemd is maar bij de weerwidget kun je nu ook de voorspelling voor de volgende dagen weergeven door de widget naar onder groter te maken. Mappen maken is ook een leuke toevoeging.

Heb wel 1x gehad dat ie vastliep toen ik gedockt uit slaapstand haalde en trekt de accu sneller leeg in standby.
Ik weet het niet zeker maar mij lijkt het dat het scherm minder helder is op de laagste stand maar zeker is dat de 3 knoppen linksonder nu grijs zijn. De speakers hebben nu ook een lager volume. En soms hoor ik een tik geluid uit de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Heb al een paar maanden een ASUS EEPAD TRANSFORMER zonder docking, en heb de laatste tijd al eens eerder een vastloper gehad.
Vanmiddag nog gebruikt, blijkt dat het beeldscherm weer is vastgelopen.
En de afgelopen week weigert You Tube mijn opgeslagen video's correct weer te geven , en de interne Mediaspeler(Muziek) heeft ook al eens kuren gehad.

Nu las ik, dat je bij nood kan rebooten.

Vraag : hoe doe je dat, als je geen dockingstation/toetsenbord erbij hebt.

Wie weet raad?

groet, Dave Solo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
AW_Bos schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 19:29:
[...]

Werkt hier perfect op ICS.
Okee. Thx. Dan hoef ik daar in ieder geval niet voor te wachten.

Nu nog even kijken hoe het met de andere issues gaat.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:07
Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 03:45:
Hallo,

Heb al een paar maanden een ASUS EEPAD TRANSFORMER zonder docking, en heb de laatste tijd al eens eerder een vastloper gehad.
Vanmiddag nog gebruikt, blijkt dat het beeldscherm weer is vastgelopen.
En de afgelopen week weigert You Tube mijn opgeslagen video's correct weer te geven , en de interne Mediaspeler(Muziek) heeft ook al eens kuren gehad.

Nu las ik, dat je bij nood kan rebooten.

Vraag : hoe doe je dat, als je geen dockingstation/toetsenbord erbij hebt.

Wie weet raad?

groet, Dave Solo
De aan/uitknop langer dan 5 seconden ingedrukt houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanf20
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 20:39
Ik heb een Asus Transformer (TF101) en ik krijg maar niet de software update op mijn tablet. Hij blijft aangeven dat er geen updates meer zijn. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
Ik hebhet ideedat de accu indicator niet klopt. Vanochtend was mijn TF uit, en ik dacht ook aan een spontane reboot. Toen ie aan delader zat, zat de stroom op 0% toen ik hem uit deed gister op 30% en ik heb geen lastvan drain. Als ik in het accuoverzicht kijk, dan daalt de grafiek geleidelijk tot 30% en daarna staat ie op 0%. Ik had het idee datie een stuk zuiniger is met ics, maar dat zou kunnen komen doordat het percentage niet klopt. Dt zou wellicht bij meerdere mensen de `reboots' verklaren. Accu is gewoon leeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

msmilde schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 09:08:
Ik hebhet ideedat de accu indicator niet klopt.
Battery Calibrator installeren vanuit de Market, laden tot 100% en calibreren. Hier heb je wel root voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
stefanf20 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 08:34:
Ik heb een Asus Transformer (TF101) en ik krijg maar niet de software update op mijn tablet. Hij blijft aangeven dat er geen updates meer zijn. Iemand tips?
Op XDA developers lees ik dat ASUS de update even op hold gezet heeft omdat er veel mensen zijn die spontane reboots hebben na de update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Harry21 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 23:34:
[...]

Yep, maar alleen met HD filmpjes.
Ja precies, bij HD filmpjes. Blijkbaar in het algemeen bij 720k video materiaal... Hopelijk fixt ASUS dit ook nog, naast de reboots.

Ik wacht nog even af met cold boots / restore factory defaults totdat ASUS met een melding over update komt. Mocht het allemaal lang uitblijven, dan overweeg ik maar een revolver rom o.i.d. er op te zetten, blijft jammer dat de community updates blijkbaar stukken beter functioneren dan de officiele...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 21:52:
[...]En hoopgevend is: er komt al snel een stabiele Revolver Custom ICS ROM
Zolang Asus de broncode van de huidige versie van ICS voor de TF101 niet beschikbaar maakt gaan custom ROMs weinig verbetering kunnen brengen in stabiliteit.

Net als met HC zal het wel weer zo zijn dat mensen van XDA (of ander talent) de bugs in de kernel fixen als de source beschikbaar is, waarna Asus de fixes overneemt en 1 of 2 kleine updates released.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerarends
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-12-2023
Ik heb net mijn probleem met de DMClient naar Asus gemaild. Kijken of daar een oplossing vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook spontaan uitgaan na update ics. was niet de beste update :(
Hopen op een snelle bug fix moet nu hem iedere keer reboten na lang standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Tussen al deze onheilspellende update-ervaringen door wil ik ook even een positieve ervaring melden.

Ik heb net mijn TF101 ook geupdate naar ICS. Ging helemaal soepel en zonder problemen. Nu, een paar dagen na de update nog helemaal geen rariteiten ontdekt. Loopt helemaal soepel, geen crashes of andere uitknallers. Ik heb ook geen factory reset oid gedaan, en echt alles inclusief instellingen staat gewoon nog op zijn plek. Accuduur en standby ook voorbeeldig.
Situatie: Deze Transformer is niet geroot. Er staan maar een 4 simpele apps op die niet ingrijpen op het systeem. Tijdens de update was de tablet aangesloten op het lichtnet.

Conclusie: ik vind het vreemd dat er zoveel problemen rond de update zijn, maar afgaande van mijn ervaring zou ik zeggen dat de update gewoon goed is. Ik kan me dus voorstellen dat de problemen veroorzaakt worden door third party apps. Misschien een richting om de probleembron te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:52
Ik kan bovenstaande volledig beamen! Hier na de update nog geen problemen ervaren. Voor de update een factory reset gedaan en vervolgens na de update ook nogmaals. Voorlopig nergens last van gehad (gebruik ook vrij weinig apps uit de market).

Ik heb in dit topic wel eens gelezen dat mensen 720P materiaal af kunnen spelen, dit is mij tot op heden nog niet gelukt (iig niet vloeiend). Ik moet wel zeggen dat de MyNet applicatie een stuk beter werkt na de update naar ICS en daarnaast BSPlayer ook erg fijn werkt (ondersteunt shares).

Maakt niet uit of ik stream of lokaal afspeel met MyNet of BSPlayer, 720p mkv's stotteren net iets te veel om prettig te kunnen kijken. Tips?

[ Voor 5% gewijzigd door Mvdbeld op 29-02-2012 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 17:24
Het viel me net toevallig op dat de lockscreen wel rotate, ook al is auto-rotate uitgezet in de settings. Na het unlocken springt de tablet wel in de juiste stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundtrack
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04-2024
Ik zie nog geen update mensen.. Hoe kan dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Update is op hold gezet door de problemen, totdat deze door ASUS gefixt worden heb ik ergens gelezen.

Edit: Dit is echter nergens bevestigd, dus kan ook onzin zijn .....

[ Voor 26% gewijzigd door Shodan op 29-02-2012 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

Fireshade schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:49:
Conclusie: ik vind het vreemd dat er zoveel problemen rond de update zijn, maar afgaande van mijn ervaring zou ik zeggen dat de update gewoon goed is. Ik kan me dus voorstellen dat de problemen veroorzaakt worden door third party apps. Misschien een richting om de probleembron te zoeken?
Ik kan me op zich wel vinden in je suggestie, maar dan heb ik toch een wedervraag:

Het kan toch niet zo zijn dat simpele applicaties er voor kunnen zorgen dat het operating system crasht?

Het zou nogal een zwakte in Android zijn als slechte applicaties het hele systeem omver kunnen trekken. Ik dacht dat we die tijd nu onderhand wel hadden gehad.

Mijn TF101 is origineel, nooit geroot geweest of anderszins bijzonder. Ik gebruik hem enkel om wat te surfen en video's af te spelen. Toch heb ik sinds de ICS update meerdere malen spontane reboots of shutdowns gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 11:34

Cybergamer

Wanna Play a Game?

7o9 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:00:
[...]
Het kan toch niet zo zijn dat simpele applicaties er voor kunnen zorgen dat het operating system crasht?
Zeker wel! Slecht geprogrammeerde apps kunnen zeker wel voor problemen zorgen system-wide.Daarom is het belangrijk om te kijken naar gebruiker reviews in de Market.
Het zou nogal een zwakte in Android zijn als slechte applicaties het hele systeem omver kunnen trekken. Ik dacht dat we die tijd nu onderhand wel hadden gehad.
Dit heeft niets te maken met Android ofzo hoor, kijk maar naar Windows XP en Vista/7 (en zelfs 9x naar XP was al een ramp voor sommige software).
Mijn TF101 is origineel, nooit geroot geweest of anderszins bijzonder. Ik gebruik hem enkel om wat te surfen en video's af te spelen. Toch heb ik sinds de ICS update meerdere malen spontane reboots of shutdowns gehad.
Root of geen root, dat maakt niet uit. Probleem is trouwens dat sommige apps nog niet aangepast zijn voor ICS.

Doe eens een factory reset, ik denk dat dat een groot gedeelte van je problemen zal verhelpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Cybergamer op 29-02-2012 13:09 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Gisteren mijn Transformer toch maar een factory-reset gegeven, waardoor hij nu toch aanzienlijk beter draait. Ik had echter wel het volgende probleem:

Aangezien het tijd was voor opschoning had ik een nieuwe google-account aangemaakt op een e-mailadres van mijn eigen domein. Daarmee vervolgens de TF aangemeld. Vervolgens werkte de standaard agenda niet omdat ik een google-account moest toevoegen, althans dat was de melding die ik kreeg. Probeer ik vervolgens mijn reeds toegevoegde account in de agenda toe te voegen, zegt de TF dat deze account reeds actief op het systeem actief is.

Opgelost als volgt:

Oude android account toevoegen op het systeem en alle synchronisaties via deze account laten lopen. Vervolgens nieuwe account in de agenda toegevoegd en daarna naar instellingen van het systeem gegaan. Daar aangeven dat de nieuwe account ook contacten e.d. moet synchroniseren en klaar. Oude account kan verwijderd worden.

Het vreemde was nog, dat ik de optie om agenda te synchroniseren in het systeem-instellingen menu niet had zolang ik maar één account op het systeem had.

Iemand dit ook gehad?

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

BabyXL schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:08:
[...]Zeker wel! Slecht geprogrammeerde apps kunnen zeker wel voor problemen zorgen system-wide.Daarom is het belangrijk om te kijken naar gebruiker reviews in de Market.
Daar ben ik het niet mee eens. Een modern operating systeem zou voldoende bescherming moeten bieden (in de vorm van virtual machines of sandboxes) dat een applicatie wel kan crashen, maar het OS niet in zijn geheel meeneemt.

Volgens mij mogen alleen echt low-level zaken (drivers?) de hardware rechtstreeks aanspreken en als die van voldoende kwaliteit zijn dan kan een crash niet meer.

Factory reset is allemaal wel leuk en aardig, maar ik wil helemaal niet opnieuw beginnen. Na de laatste HC update was mijn TF101 helemaal stabiel (bij de eerste HC update overigens ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1977
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 08:43
Shodan schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:20:
Update is op hold gezet door de problemen, totdat deze door ASUS gefixt worden heb ik ergens gelezen.

Edit: Dit is echter nergens bevestigd, dus kan ook onzin zijn .....
Ik heb net gebeld met Asus, en de update is niet op on hold gezet. Echter is de upate nog niet beschikbaar voor de TF101G Deze komt later uit (release schijnt 1 mrt te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Agezien van een incidentele reboot heb ik tot nu toe geen enkel probleem met ICS.

Wipe Data en all apps opnieuw installeren vanuit de market, zonder de oude data/settings over te nemen zoals b.v. met Titanium Backup, is en blijft de beste methode. Het is wat meer werk, maar dan draait het wel stabiel(er) en kost het uiteindelijk minder tijd dan constant zitten te klootviolen met FC's, battery drain en reboots. Upgraden van een nieuw OS bovenop een oud OS is vragen om problemen, MS Windows anyone?

Merk wel dat de batterijduur wat minder _lijkt_, maar dat kan ook zijn omdat ik 'm nu meer gebruik. Streamen van MediaPortal Live-TV via RTSP naar aMPdroid op de TF101 _lijkt_ meer te haperen dan in HC. Vooralsnog zijn de verschillen in negatieve zin t.o.v. HC gering. Als de kernel source wordt gepubliceerd kunnen de devs pas echt met ICS aan de slag. Nu is het nog behelpen met een wat getweakede stock ICS rom. In de Revolver HC rom draaide mijn proc op max 1,5GHz. Ook dat maakt een verschil natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 13:12
Updates staan nu op de Asus site zag ik net. Mijn Belgische Transformer kan ik echter nog niet updaten, de TB versie staat er namelijk niet tussen.
EDIT: Op de Facebook pagina van Asus BENELUX zei Asus tegen iemand dat de mensen met een Belgische transformer de update tegen het einde van de week kunnen verwachten. Ik zie overigens niet in dat dit zo veel langer duurt, als ik me niet vergis is het enige verschil het ontbreken van YouTube.

[ Voor 35% gewijzigd door Jo... op 29-02-2012 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kilon
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-08 08:17
Na de dock en tablet volledig te hebben opgeladen (tablet laadde overigens maar op tot 99%) in standby gezet met wifi uit en geen programma's onder de recente tabs knop.
Nu 17 uur later staat de tablet op 97% en wordt opgeladen en de dock op 95%.
Dus als hij niet vastloopt lijkt hij toch echt zuiniger geworden met ICS.

Dit is overigens niet altijd zo, want soms lijkt de dock de tablet constant op te laden terwijl dit niet nodig is waardoor de batterij van de dock sneller leegloopt. Raar genoeg heb ik dan niks extra open staan, aangezien ik altijd de wifi uitzet als ik hem een tijdje niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jo... schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:41:
Mijn Belgische Transformer kan ik echter nog niet updaten, de TB versie staat er namelijk niet tussen.
Kun je niet gewoon de WW versie installeren? Mijn huidige Revolver ICS rom is ook op basis van deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 13:12
Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 16:06:
[...]

Kun je niet gewoon de WW versie installeren? Mijn huidige Revolver ICS rom is ook op basis van deze.
Ik denk niet dat dat mogelijk is. Mijn transformer is niet geroot en ik draai dus ook geen custom ROM. Van een Stock HC TB naar een Stock ICS WW gaan is niet mogelijk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Bij thuiskomst Asus logo met bevroren cirkeltje... Batterij 50% gedraint. Heb maar factory reset gedaan. Heb wel het idee dat hij nog net iets sneller is nu met zo'n verse "install", dus dat is alvast een pre. Nu maar hopen dat de reboots er niet meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Ik heb toch weer het idee dat dit rebooten komt door dat ik mijn ASUS bij wifi/geavanceerd : "wifi behouden in slaapstand" op "Nooit" had staan. Nu staat hij in de: "alleen indien aangesloten" en heb ik geen last meer sinds 2 dagen van rebooten. (dat of het lockscherm dat ik weer aangezet heb 8)7 )

En ik leg mijn tablet weg en prompt reboot die weer :o

[ Voor 8% gewijzigd door marcellux op 29-02-2012 19:22 ]

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Respiration
  • Laatst online: 07-07 17:20
Vanwege de kleine problemen met de stock-versie van ICS besloten om een custom rom te flashen. Net als voor de update naar ICS gekozen voor de Revolver rom. Loopt tot nu toe zonder problemen. Geen reboots of freezes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Net weer een reboot. Had net een film gestart met MyNet. De film liep gewoon door 8)7

Heb overigens ook al een factory reset gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:20
Hier ook problemen me ICS. Youtube stottert weer (net zoals ik hem eerst had gekocht vorig jaar), batterij wordt leeg geslurpt. De ene avond nog 35%, volgende dag leeg, terwijl hij gewoon in het la ligt :S

Ook al factory reset etc gehad.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry21
Harry21 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:39:
Okee, nu 24 uur op accu (geen dock) niet veel gebruikt, maar nog 74%.
Kijk bij accu gebruik en zie dat wifi al die tijd aan heeft gestaan!
Vreemd, gaat er daar wat mis? Als ik hem uitzet om nog meer batt te sparen, loopt hij mss wel vast? Ga ik proberen.
Hoe kan het ineens dat wifi zo weinig stroom verbruikt? 24 uur aan en zo weinig verbruikt?

(hoho,mezelf, waarvan 20 van 24uur in slaapstand,maar wel 24 uur wifi aan dus)

Zie ,nu ook als ik de timeline van de accu bekijk, dat hij ergens in de nacht is aangegaan, maar zonder scherm gebruik? Wat doettie? Ik kan de tijd niet zien op de timelijn,maar geschat op 'svonds uit en om 07.00 uur weer nieuws kijken. (dip in timeline)
Okee, nu 1d 18u 37m 0s (41 %) , lijkt goed te gaan, nog geen reboots gehad, en af en toe een appje erbij.
LET WEL, factory reset met total WIPE!! Klinkt leuk ,maar dus eigenlijk nieuw uit doos,begonnen! Alles weg!

(nog ff en ik ga de 3x24 uur halen!)
ff wordfeud,pinball,nieuwskijken.
Dus niet veel gebruik.

Merk geen verschil of wifi constant aan of uit staat.(vreemd)

[ Voor 6% gewijzigd door Harry21 op 29-02-2012 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruiken degenen die last hebben van reboots in ICS een andere launcher dan stock, zoals Nova?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry21
Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 22:09:
Gebruiken degenen die last hebben van reboots in ICS een andere launcher dan stock, zoals Nova?
sry,me noob :o , maar wat andere launcher? #durftevragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een launcher is min of meer het "bureaublad" van je tablet, waar je je apps kan plaatsen. Datgene waar je tegenaan kijkt als de tablet is opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Renegade666 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 21:07:
Hier ook problemen me ICS. Youtube stottert weer (net zoals ik hem eerst had gekocht vorig jaar), batterij wordt leeg geslurpt. De ene avond nog 35%, volgende dag leeg, terwijl hij gewoon in het la ligt :S

Ook al factory reset etc gehad.
Stotteringen in youtube heb ik ook, erg vervelend!! Dan maar via de browser dacht ik. Maar zodra ik in dolphin HD op full screen druk hangt hij en doet hij niks. Beetje jammer dit.

Geldt trouwes niet voor alle filmpjes in youtube, toevallig wel veel in alle battlefield filmpjes die ik kijk.

BTW, hoe kan je in dolphin browser er voor zorgen dat je invoerbalk gewoon zihtbaar blijft als je aan het scrollen bent? Zeer irritant om steeds helemaal naar boven te moeten scrollen als je naar een andere pagina wilt. Ja je kan gesture gebruiken, maar het is makkelijker als de balk gewoon in beeld blijft.

Bij de standaardbrowser komt die ten minste terug als je beweegt! Nadeel van standaard browser is weer dat hij standaard altijd in mobiele versie start! Naja, opera maar weer eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry21
Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 22:17:
Een launcher is min of meer het "bureaublad" van je tablet, waar je je apps kan plaatsen. Datgene waar je tegenaan kijkt als de tablet is opgestart.
Dus anders,dan het asusscherm?
maar waarrom? aanpassingen? overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overklokken is nog niet mogelijk omdat Asus de kernel source nog niet heeft vrijgegeven, maar ik lees op andere fora dat sommigen reboots hebben en andere launchers gebruiken dan de Asus stock launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry21
@ shodan, vond Opera altijd al fijner en sneller, maar ivm met ICS, nog ff weggelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:07
Respiration schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 19:27:
Vanwege de kleine problemen met de stock-versie van ICS besloten om een custom rom te flashen. Net als voor de update naar ICS gekozen voor de Revolver rom. Loopt tot nu toe zonder problemen. Geen reboots of freezes.
Heb je lag met de browser op dit forum met die rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
In opera doet flash full screen het ook niet. Met moeite krijg ik HD youtube in ICS (gaat standaard de hele tijd naar mobile viewer die dus stottert) Lukt paar minuten goed met filmpjes die ik geprobeerd heb, maar al snel doet die ook niks meer.

Flash is dus erg buggy in ICS.

We krijgen er in ICS snelheid bij en het type lag probleem is weg, maar er zijn nog wel wat issues die gefixt moeten worden! Naja, als de reboot problemen weg zijn zal ik niet al te veel klagen,... We wachten af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Die reboots heb ik tijdens het gebruik nog geen last van gehad, maar wat ik dus wel steeds heb dat de tablet tijdens standby helemaal uit lijkt te zijn gegaan. Althans, dan klap ik 'm open en gaat ie niet meer vanzelf aan, dan moet ik de powerknop lang ingedrukt houden om de tablet weer te starten. Is dat wat de mensen met een reboot ook hebben of is mijn probleem toch weer net even anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Ja dat had (hopelijk blijft dat verleden tijd...) ik ook ja, maar soms zag ik dus het asus logo als ik het scherm opende en dan draint de batterij doordat het scherm de hele tijd aan staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somfortiwan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 18:43
Jo... schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 16:08:
[...]

Ik denk niet dat dat mogelijk is. Mijn transformer is niet geroot en ik draai dus ook geen custom ROM. Van een Stock HC TB naar een Stock ICS WW gaan is niet mogelijk denk ik.
Dit is nochtans perfect mogelijk. Ik had de WW versie van HC vorige week al geïnstalleerd in de hoop dat ik dan sneller de update zou krijgen, maar helaas. Gelukkig heeft het op geen enkel moment voor problemen gezorgd en had ik tot vandaag zonder problemen met de WW HC. Vandaag heb ik ICS geïnstalleerd en ook hier gaat alles zonder problemen (en met youtube!!). Ik heb wel elke keer een factory reset gedaan, maar de apps zijn snel genoeg opnieuw gedownload en ook qua settings valt het heel goed mee!

Voorts is de eerste indruk zeer goed: het scrollen tussen de homescreens gaat heel snel, het typen met de dock gaat eindelijk zoals je dat zou verwachten en alle apps die ik getest heb, werken nog steeds! Maar over batterij, gluid, reboots, ... kan ik nog niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marked
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-08-2021
Shodan schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 22:27:
[...]

Bij de standaardbrowser komt die ten minste terug als je beweegt! Nadeel van standaard browser is weer dat hij standaard altijd in mobiele versie start! Naja, opera maar weer eens proberen...
Heb je al de ICS+ browser geprobeerd? Hier kun je de user agent instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Respiration
  • Laatst online: 07-07 17:20
D-e-n schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 22:55:
[...]

Heb je lag met de browser op dit forum met die rom?
Nee de lag is weg. Maar toen ik de tf pakte vanochtend was hij weer uit. Gisteravond op 41% batterij weggelegd. Opnieuw opgestart en nog 35% over. Toch vreemd dat de problemen van de stock rom toch ook nu hier weer de kop opsteken.

Maar ik blijf het draadje op xda rustig volgen. Wachten op een nieuwe update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Marked schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 00:48:
[...]

Heb je al de ICS+ browser geprobeerd? Hier kun je de user agent instellen...
Ja ik heb ICS+, maar heb die setting nog niet gezien, waar staat dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBSDM
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:41
Raar, gister stond men tablet op 50 % batterij kijk ik vanochtend en is die leeg... ik kijken naar het batterijgebruik(je kunt nog niet zien wat die gebruikt-.-) maar hij gaat ook spontaan van 50 naar 4% en geen rustig lopende lijn.... beetje raar dit :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn B60 Transformer is er na de update veel zuiniger geworden. Ik heb 'm dagen kunnen gebruiken zonder te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieHappy
  • Laatst online: 26-06-2024
Als ik mijn galerij open dan verschijnt er telkens het bericht: "Het downloaden van de lijst met albums is mislukt. Probeer het later opnieuw."

De galerij lijkt verder normaal te werken, maar telkens als ik hem open of terug kom van een foto dan keert dat bericht enkele seconden terug. Weet iemand hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand problemen heeft met 720p MKV playback, probeer dan BS Player of MX Video Player. Maar helaas is er geen enkele speler op dit moment die een lag-vrije playback biedt.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2012 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
DieHappy schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 10:39:
Als ik mijn galerij open dan verschijnt er telkens het bericht: "Het downloaden van de lijst met albums is mislukt. Probeer het later opnieuw."

De galerij lijkt verder normaal te werken, maar telkens als ik hem open of terug kom van een foto dan keert dat bericht enkele seconden terug. Weet iemand hoe dat komt?
Ik had dat ook en volgens mij kwam dat door dat ik een plaatje had weggehaald uit de download folder maar hij stond nog wel in download lijst als gedownload.

Alleen heb nog niet de kans gehad om het even te reproduceren of het echt daardoor kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Shodan schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 22:59:
In opera doet flash full screen het ook niet. Met moeite krijg ik HD youtube in ICS (gaat standaard de hele tijd naar mobile viewer die dus stottert) Lukt paar minuten goed met filmpjes die ik geprobeerd heb, maar al snel doet die ook niks meer.

Flash is dus erg buggy in ICS.

We krijgen er in ICS snelheid bij en het type lag probleem is weg, maar er zijn nog wel wat issues die gefixt moeten worden! Naja, als de reboot problemen weg zijn zal ik niet al te veel klagen,... We wachten af...
Bedoel je echt alle filmpjes?
Volgens mij zijn die problematische flashfilmpjes gecodeerd in H.264 High Profile, en dat gaat nooit goedkomen in de TF101 (Tegra2 probleem). In dat geval kan het OS er weinig tot niets aan doen. Zomaar wat links:
http://www.extremetech.co...he-droid-bionic-uses-omap
http://www.tech-no-media....ks-at-video-decoding.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieHappy
homernt schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:31:
[...]

Ik had dat ook en volgens mij kwam dat door dat ik een plaatje had weggehaald uit de download folder maar hij stond nog wel in download lijst als gedownload.

Alleen heb nog niet de kans gehad om het even te reproduceren of het echt daardoor kwam.
Waar kan ik deze download lijst vinden. Ik heb hem volgens mij pasgeleden nog gezien, maar weet niet meer waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Fireshade schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:07:
[...]

Bedoel je echt alle filmpjes?
Volgens mij zijn die problematische flashfilmpjes gecodeerd in H.264 High Profile, en dat gaat nooit goedkomen in de TF101 (Tegra2 probleem). In dat geval kan het OS er weinig tot niets aan doen. Zomaar wat links:
http://www.extremetech.co...he-droid-bionic-uses-omap
http://www.tech-no-media....ks-at-video-decoding.html
Nee niet alle filmpjes. Maar wel een hoop die het op HC wel goed deden. Er zijn meer mensen die gemerkt hebben dat er stotteringen zijn in de youtube app sinds ICS.

Het is ook niet een soort stotteren wat lijkt op het niet aan kunnen van de stream, maar meer dat er 1 of anderhalve seconde soms gewoon wordt overgeslagen, je mist dan gewoon een stukje video.

Probeer maar eens:

[ Voor 23% gewijzigd door Shodan op 01-03-2012 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-12-2024

b32

Clean install gedaan, Wordfeud geïnstalleerd, nachtje op de kast gelegen en 'uitgevallen', d.w.z. hij wilde 's ochtends niet meer wakker worden (pas na een tijd aan de stekker en een minuut de aanknop ingedrukt houden, batterij zat rond 25%). Een vervelend probleem wat ik wel vaker heb. Ik hoop echt dat ASUS een update uitbrengt, want dit is erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marked
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-08-2021
Shodan schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 08:32:
[...]
Ja ik heb ICS+, maar heb die setting nog niet gezien, waar staat dat precies?
Instellingen> Geavanceerd> user agent

Voor zover lijkt het er bij mij ook op dat ICS minder battery verbruikt maar dat is nu nog lastig te zeggen.

Wel kreeg ik gisteren in standby opeens meldingen van mail binnen terwijl ik wifi in standby op 'nooit' heb staan...? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
DieHappy schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:37:
[...]

Waar kan ik deze download lijst vinden. Ik heb hem volgens mij pasgeleden nog gezien, maar weet niet meer waar.
Open de app lijst en daar staat als het goed is een download app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieHappy
homernt schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:21:
[...]

Open de app lijst en daar staat als het goed is een download app.
Ik heb de download lijst geleegd, maar het bericht in de galerij verschijnt nog steeds. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
DieHappy schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:52:
[...]

Ik heb de download lijst geleegd, maar het bericht in de galerij verschijnt nog steeds. Vreemd.
Wat ik zei ik weet ook niet zeker of het inderdaad dat was. Ik zal als ik thuis vanavond ben wel nog eens kijken of ik het kan reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
720p flash blijkt inderdaad een bug te zijn. Zo te lezen op XDA

Er is een petitie op gang gezet op adobe. Schijnt een bij hen bekend probleem te zijn waar helaas geen prioriteit aan gegeven wordt. https://bugbase.adobe.com/index.cfm?event=bug&id=3099866

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gnufabio van Revolver rom geeft aan dat de reboot issues van stock rom en custom roms te maken hebben met verouderde Nvidia drivers en dat het nog een aantal weken kan duren voordat dit is opgelost.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2012 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:31
ik heb altijd als ik de youtube app start dat het scherm voor een 10 tal seconden begint te flikkeren, zijn er nog mensen die dit hebben?

ik heb ook dat er soms een sec wordt overgeslagen, het eigenaardige is dat dit maar bij bepaalde filmpjes is, en ook altijd op hetzelfde moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:22:
Gnufabio van Revolver rom geeft aan dat de reboot issues van stock rom en custom roms te maken hebben met verouderde Nvidia drivers en dat het nog een aantal weken kan duren voordat dit is opgelost.
Hebben ze lekker getest dan bij Asus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen hoe ik naar ICS kan updaten zonder OTA?
Graag een duidelijke uitleg of een LINK
Hier zit ik op
Android versie:3.2.1
Kernel:2.6.36.3-00001-g9a21fc1
build:HTK75.ww_epad-8.6.5.21-20111216

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Anton.net schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:09:
ik heb altijd als ik de youtube app start dat het scherm voor een 10 tal seconden begint te flikkeren, zijn er nog mensen die dit hebben?

ik heb ook dat er soms een sec wordt overgeslagen, het eigenaardige is dat dit maar bij bepaalde filmpjes is, en ook altijd op hetzelfde moment
Herkenbaar, mogelijk toch iets van een bug. Voorheen had ik er ook nooit last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Nou, hij hing weer eens factory reset maakt dus geen flikker uit. Wat een waardeloze kut update. Ik ga maar eens kijken voor custom rom. Ik snap wel dat andoid het relatief slecht doet op tablet gebied zo...
Pagina: 1 ... 29 ... 51 Laatste