Zelf heb ik de n56 en ik neem aan dat de n76 hetzelfde geluid levert. Om het echt goed te noemen is een stap te ver, maar met subwoofer verbetert het geluid wel flink, het blikkerige geluid dat je zonder hebt is in een keer weg. De kwaliteit vind ik in ieder geval wel een stuk beterdan het €30 2.1 speakersetje dat bij mijn desktop staat, om iets van een referentiepunt te geven. Het bijven gewone laptopspeakers dus voor ech heel goede geluidskwaliteit zul je er boxjes naast moeten zetten.
Oké, dan heb ik nog twee vragen:
1) Is het makkelijk om na aankoop (dan zit er een voorgeïnstalleerde Windows op met allemaal onnodige toeters en bellen) zelf een nieuwe Windows installatie uit te voeren? Of komen hier problemen bij kijken?
2) Hoe is het met de temperatuur bij normale activiteiten (lees: Stuk of acht webpagina's open, Notepad++ en muziek, filezilla)? Gaat die vrij snel omhoog of is dat eigenlijk alleen bij het gamen?
In ieder geval hoop ik dat de palmrests niet heet worden, dat werkt ongelofelijk irritant.
1) Is het makkelijk om na aankoop (dan zit er een voorgeïnstalleerde Windows op met allemaal onnodige toeters en bellen) zelf een nieuwe Windows installatie uit te voeren? Of komen hier problemen bij kijken?
2) Hoe is het met de temperatuur bij normale activiteiten (lees: Stuk of acht webpagina's open, Notepad++ en muziek, filezilla)? Gaat die vrij snel omhoog of is dat eigenlijk alleen bij het gamen?
In ieder geval hoop ik dat de palmrests niet heet worden, dat werkt ongelofelijk irritant.
1, Ja, gewoon windows 7 ergen downloaden, installeren met serial die onder je laptop staat. daarna even de driver cd erbij pakken en klaar.Martindo schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 11:04:
Oké, dan heb ik nog twee vragen:
2 Themperatuur is laag. enkel bij zware belasting steigt de temperatuur wat. Ik haal geen extreme waardes ermee. (mijn macbook wordt ca 88 graden bij zware bewerkingen)
Verwijderd
Een nieuwe windows installatie is niet zo moeilijk, download gewoon een nieuwe x64 home premium versie hiervandaan. Maak dan van een usb stick of dvd een bootable met deze tool. Ga dan naar de asus website en download dan op een usbstick alle drivers die je nodig hebt. Reboot je laptop dan en kies in het bios om de dvd/usb te booten. Dan kun je windows installeren met de serial onderop je laptop. Installeer daarna de benodigde drivers. De juiste volgorde ervoor is wel op internet te vinden.
Het enige deel dat bij mij (n56) erg warm wordt is de zijkant van de laptop waar de ventilator uitkomt, en een beetje het stukje naast de tab-toets daar recht boven. Verder heb ik er geen enkel probleem mee, ik hoop dat de n76 vergelijkbaar is hiermee.
Het enige deel dat bij mij (n56) erg warm wordt is de zijkant van de laptop waar de ventilator uitkomt, en een beetje het stukje naast de tab-toets daar recht boven. Verder heb ik er geen enkel probleem mee, ik hoop dat de n76 vergelijkbaar is hiermee.
Ik ben op dit moment echt de kluts kwijt. Ik zelf heb afgelopen week een Asus n56vz-s4035v-nl van campusshop besteld. Naast dat de wifi adapter vrij belabberd werkt, heb ik een groot probleem.
Ik wilde af van de volgepropte Asus windows OEM en een clean install zonder bloatware installeren. Nu heb ik hier op mijn vorige ook al niet zo oude laptop geen problemen mee gehad. De Asus n53sv-sz404v. Deze is immers nu doorgeschoven naar een ander famillielid. Bij windows installatie daar heb ik zover ik me kan herinneren geen problemen mee gehad. De bios van deze nieuwe laptop is ongeveer identiek. Alleen de N53 van mij heeft versie 2.01 en de N56 heeft een versie 2.14.
In iedergeval, ik wil een relatief oude windows 7 versie installeren, zonder servicepacks of wat dan ook, dat komt later wel en dit is de enige versie die ik op dit moment tot mijn beschikking heb. Tot dat ik de schijfpartitie waarop ik de installatie wil uitvoeren heb ik nog geen problemen gehad. In het begin stonden er bij de installatie 5 partities. Ik heb iedere partitie verwijderd behalve de recovery partitie. Ik had nu 1 ongeveer 650gb grote partitie tot mijn beschikking om daar windows op te installeren.
Helaas krijg ik de melding: Windows kan niet geinstalleerd worden omdat de schijf GPT gepartitioneerd is oid. Ik denk dat ik deze wel kan omzetten naar MBR maar ik ben dan bang dat de hele schijf geformatteerd moet worden en zo de recovery partitie ook weg valt. Dan heb ik dus geen recovery meer en denk ik dat ik problemen kan krijgen bij het aanmelden van de laptop bij Asus. Gezien wat ik heb gehoord zij willen dat je de originele installatie terugzet als je de laptop wil aanmelden. Overigens weet ik niet of ik uberhaupt de schijf terug naar MBR weet te zetten.
Probleem is nu dat ik A. Geen schijf meer zie bij de boot opties in de bios, alleen een optical drive. En B. Niet via F9 bij de recovery kan komen. Het verhaal komt op vele aspecten overeen met het eerdere verhaal wat ik heb gelezen van Goemies. Alleen lijkt hij de enige te zijn met hetzelfde probleem als ik hier heb en ik heb nog geen echte oplossing kunnen vinden.
Nu lees ik hier en daar dat een GPT gepartitioneerde schijf alleen via UEFI benaderd kan worden bij de installatie en alleen via UEFI geinstalleerd kan worden. Nu heb ik, in tegenstelling tot op mijn N53 laptop, geen mogelijkheid tot het enablen van UEFI in de bios. Ik heb me nu soortvan buitengesloten van mijn eigen laptop lijkt het wel.. Zeer vreemd.
Ik heb geprobeerd een windows installatie op een externe hardeschijf te zetten en via daar de schijf te backuppen. Helaas kan ik windows niet afinstalleren omdat zodra ik de schijf wil booten, BOOTMGR ontbreekt. Ik denk ook niet dat het zo heel moeilijk hoort te zijn om het mogelijk te maken om Windows op deze GPT schijf te installeren.
Nu heb ik 3 vragen.
- Heeft iemand hier al ervaring met het installeren van Windows 7 op deze laptop? Zo ja, wat zou ik verkeerd kunnen hebben gedaan en heeft iemand een idee hoe ik dit kan rechtzetten?
- Hoe kan ik toch op deze GPT gepartitioneerde schijf Windows 7 installeren zonder dat ik in UEFI modus zit, of hoe enable ik de UEFI modus? (Niet mogelijk zover ik weet via de bios-> boot menu)
- Stel ik wil de GPT gepartitioneerde schijf converteren naar MBR. A. hoe doe ik dat? B. Gaat de Recovery partitie dan verloren?
Sorry voor het lange verhaal maar ik hoop dat ik op deze manier genoeg details heb gegeven en dat iemand zo geniaal is om hiervoor een oplossing te hebben..
Ik wilde af van de volgepropte Asus windows OEM en een clean install zonder bloatware installeren. Nu heb ik hier op mijn vorige ook al niet zo oude laptop geen problemen mee gehad. De Asus n53sv-sz404v. Deze is immers nu doorgeschoven naar een ander famillielid. Bij windows installatie daar heb ik zover ik me kan herinneren geen problemen mee gehad. De bios van deze nieuwe laptop is ongeveer identiek. Alleen de N53 van mij heeft versie 2.01 en de N56 heeft een versie 2.14.
In iedergeval, ik wil een relatief oude windows 7 versie installeren, zonder servicepacks of wat dan ook, dat komt later wel en dit is de enige versie die ik op dit moment tot mijn beschikking heb. Tot dat ik de schijfpartitie waarop ik de installatie wil uitvoeren heb ik nog geen problemen gehad. In het begin stonden er bij de installatie 5 partities. Ik heb iedere partitie verwijderd behalve de recovery partitie. Ik had nu 1 ongeveer 650gb grote partitie tot mijn beschikking om daar windows op te installeren.
Helaas krijg ik de melding: Windows kan niet geinstalleerd worden omdat de schijf GPT gepartitioneerd is oid. Ik denk dat ik deze wel kan omzetten naar MBR maar ik ben dan bang dat de hele schijf geformatteerd moet worden en zo de recovery partitie ook weg valt. Dan heb ik dus geen recovery meer en denk ik dat ik problemen kan krijgen bij het aanmelden van de laptop bij Asus. Gezien wat ik heb gehoord zij willen dat je de originele installatie terugzet als je de laptop wil aanmelden. Overigens weet ik niet of ik uberhaupt de schijf terug naar MBR weet te zetten.
Probleem is nu dat ik A. Geen schijf meer zie bij de boot opties in de bios, alleen een optical drive. En B. Niet via F9 bij de recovery kan komen. Het verhaal komt op vele aspecten overeen met het eerdere verhaal wat ik heb gelezen van Goemies. Alleen lijkt hij de enige te zijn met hetzelfde probleem als ik hier heb en ik heb nog geen echte oplossing kunnen vinden.
Nu lees ik hier en daar dat een GPT gepartitioneerde schijf alleen via UEFI benaderd kan worden bij de installatie en alleen via UEFI geinstalleerd kan worden. Nu heb ik, in tegenstelling tot op mijn N53 laptop, geen mogelijkheid tot het enablen van UEFI in de bios. Ik heb me nu soortvan buitengesloten van mijn eigen laptop lijkt het wel.. Zeer vreemd.
Ik heb geprobeerd een windows installatie op een externe hardeschijf te zetten en via daar de schijf te backuppen. Helaas kan ik windows niet afinstalleren omdat zodra ik de schijf wil booten, BOOTMGR ontbreekt. Ik denk ook niet dat het zo heel moeilijk hoort te zijn om het mogelijk te maken om Windows op deze GPT schijf te installeren.
Nu heb ik 3 vragen.
- Heeft iemand hier al ervaring met het installeren van Windows 7 op deze laptop? Zo ja, wat zou ik verkeerd kunnen hebben gedaan en heeft iemand een idee hoe ik dit kan rechtzetten?
- Hoe kan ik toch op deze GPT gepartitioneerde schijf Windows 7 installeren zonder dat ik in UEFI modus zit, of hoe enable ik de UEFI modus? (Niet mogelijk zover ik weet via de bios-> boot menu)
- Stel ik wil de GPT gepartitioneerde schijf converteren naar MBR. A. hoe doe ik dat? B. Gaat de Recovery partitie dan verloren?
Sorry voor het lange verhaal maar ik hoop dat ik op deze manier genoeg details heb gegeven en dat iemand zo geniaal is om hiervoor een oplossing te hebben..
Waarom maak je geen backup van je complete schijf, bijvoorbeeld met clonezilla? Daarna kun je lekker je gang gaan. En als hij nog eens terug moet zet je gewoon de image terug.
Nee, ik kan in mijn bios geen optie vinden met betrekking tot UEFI.
Het slimste lijkt mij zoals bovenstaande tweaker post om een complete backup van je schijf te maken met een live-boot cd. Hierna zou ik als ik jou was gewoon de hele schijf converteren naar MBR. GPT heeft überhaupt weinig voordelen tenzij je schijf groter is dan 2TB, of als je meer dan 4 partities wilt.
Om toch je vragen even te beantwoorden:
Het slimste lijkt mij zoals bovenstaande tweaker post om een complete backup van je schijf te maken met een live-boot cd. Hierna zou ik als ik jou was gewoon de hele schijf converteren naar MBR. GPT heeft überhaupt weinig voordelen tenzij je schijf groter is dan 2TB, of als je meer dan 4 partities wilt.
Om toch je vragen even te beantwoorden:
Ik denk dat je niks verkeerds hebt gedaan. Normaal kom je tijdens de Windows 7 installatie niks tegen dat met de schijfstructuur etc. te maken heeft. Ik lees dat je Shift+F10 tijdens de installatie kunt gebruiken om diskpart op te starten, en hiermee het één en ander te kunnen veranderen qua schijfstructuur, onder andere het converteren tussen MBR en GPT.Intraphyx schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 13:00:
A: Met diskpart zoals eerder beschreven. B: Ja, alle data gaat dan verloren.Intraphyx schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 13:00:
Tweakers hierboven: Heel erg bedankt! Ik ga dat Clonezilla is even proberen om zo de schijfinhoud over te zetten naar een externe HDD. Ik wist niet dat er een optie was om uberhaupt vanaf een livecd te backuppen!
Daarna zal ik gewoon de gehele schijf converteren naar MBR. Erg bedankt ik zal het nog laten weten hoe het is afgelopen!
Daarna zal ik gewoon de gehele schijf converteren naar MBR. Erg bedankt ik zal het nog laten weten hoe het is afgelopen!
Waarom zet iedereen ene eventuele SSD op de plek van de HDD en de HDD in de caddy. Is het niet eenvoudiger de SSD in de caddy te doen?
De caddy is SATA2, de plek van de HDD is SATA3. SATA3 is sneller dan SATA2KarlMarX schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 14:37:
Waarom zet iedereen ene eventuele SSD op de plek van de HDD en de HDD in de caddy. Is het niet eenvoudiger de SSD in de caddy te doen?
Ik heb sinds kort een N56V, maar bij het opstarten wil hij niet meer automatisch naar netwerken zoeken. Hij doet dit pas nadat je het 'probleem hebt opgelost'. Maar als ik mn Asus weer opnieuw start, is hij weer bij het oude en moet ik weer steeds hetzelfde doen. Heeft iemand een goede oplossing hiervoor? Heb de driver meerdere malen opnieuw geïnstalleerd en heb goed bij de instellingen gekeken. Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Ik krijg met alleen de hdd/ram klep eraf echt het schroefje van de wifikaart niet eruit. Is iemand dit wel gelukt? Bij de N56 serie, de N76 is weer heel anders van binnen.
Ik heb een vraag over de N56VZ-S4035NL, deze heb ik besteld bij campusshop. Nu las ik in een review van de collega's van hardware.info dat het geheugen kan worden uitgebreidt tot 16GB, terwijl de Asus website 8GB aangeeft, wat is het nu? Lijkt me zelf wel prettig dat ik op den duur het geheugen kan worden uitgebreidt
Ik heb hem (N76) net een uurtje in huis en ik moet zeggen dat ik héél blij ben met de keuze deze laptop aan te schaffen.
Asus ondersteund 8GB. Het is mogelijk dat meer dan 8GB werkt, maar Asus geeft hier geen support op. Of het gaat werken of niet hangt af van geheugensnelheid, voltage, etc, etc.karperien schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 17:02:
Ik heb een vraag over de N56VZ-S4035NL, deze heb ik besteld bij campusshop. Nu las ik in een review van de collega's van hardware.info dat het geheugen kan worden uitgebreidt tot 16GB, terwijl de Asus website 8GB aangeeft, wat is het nu? Lijkt me zelf wel prettig dat ik op den duur het geheugen kan worden uitgebreidt
Even googelen leert dat op http://forum.notebookrevi...vz-16gb-ram-thread-5.html iemand het voor elkaar heeft gekregen om in de S4035V deze set werkend te krijgen.
Verwijderd
Beste allen,
Ik wil de ASUS N56VM S4050V kopen maar weet niet of het toetsenbord verlicht is.... Op sommige sites (laptopshop.nl) staat dat ie wel verlicht is, op tweakers.net ontbreekt die info.
Weet iemand of die laptop een backlit toetsenbord heeft?
Ik wil de ASUS N56VM S4050V kopen maar weet niet of het toetsenbord verlicht is.... Op sommige sites (laptopshop.nl) staat dat ie wel verlicht is, op tweakers.net ontbreekt die info.
Weet iemand of die laptop een backlit toetsenbord heeft?
Bots! Clean windows er op. Heb de recovery partitie gecloned alleen waarschijnlijk heb ik er achteraf toch niks aan. Het werkt in iedergeval allemaal! Nu hopen dat die netwerkkaart nog stabiel blijft want dat is, net als bij mijn oude N53SV nog de vraag..
Hoi mensen, ben ik weer. Dit keer een vraagje over het toetsenbord van de n76vm-v2g-t1073v. Weet iemand of hier backlit op zit? Ik heb het nog niet kunnen ontdekken.
Tijdens het opstarten van mijn N56VZ licht het toetsenbord op. In Windows kan de toetsenbordverlichting met FN+F3 en FN+F4 worden aangepast, mits de drivers zijn geïnstalleerd. Ik neem aan dat dit met jouw model, mits voorzien van toetsenbordverlichting, niet anders zou moeten zijn.Martindo schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 17:32:
Hoi mensen, ben ik weer. Dit keer een vraagje over het toetsenbord van de n76vm-v2g-t1073v. Weet iemand of hier backlit op zit? Ik heb het nog niet kunnen ontdekken.
Het lijkt erop dat deze blijkbaar niet is voorzien van toetsenbordverlichting, aangezien er geen stickertjes op de F3 en F4 knop zitten. Beetje apart vind ik het eigenlijk.
Verwijderd
Nog even terugkomend op het GPT verhaal van Intraphyx. Ik heb ook de N56 van de campusshop, en heb de hdd vervangen door een ssd. Windows installeren ging bij mij zonder problemen, maar ik ontdekte pas later dat mijn schijf GPT gebruikt. Toen ik vervolgens software ging installeren kwam ik erachter dat sommige programma's niet werken i.c.m. met GPT (encryptie en backup software bv). Mensen die dergelijke software willen gebruiken raad ik dan ook aan om eerst te checken of het werkt i.c.m. GPT, en indien nodig MBR te gebruiken (al weet ik niet precies hoe je dat laatste zou moeten doen)...
Welke software is dat precies? Ik denk dat het is omdat de software dan op een GPT partitie is geïnstalleerd. Ik heb zelf een GPT dataschijf en kan deze zonder problemen encrypten met TrueCrypt of er back-ups van maken.Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 19:05:
Nog even terugkomend op het GPT verhaal van Intraphyx. Ik heb ook de N56 van de campusshop, en heb de hdd vervangen door een ssd. Windows installeren ging bij mij zonder problemen, maar ik ontdekte pas later dat mijn schijf GPT gebruikt. Toen ik vervolgens software ging installeren kwam ik erachter dat sommige programma's niet werken i.c.m. met GPT (encryptie en backup software bv). Mensen die dergelijke software willen gebruiken raad ik dan ook aan om eerst te checken of het werkt i.c.m. GPT, en indien nodig MBR te gebruiken (al weet ik niet precies hoe je dat laatste zou moeten doen)...
Verwijderd
Bij mij gaf TrueCrypt (nieuwste versie) een foutmelding toen ik de system schijf wilde encrypten. De backup software waar ik het over had is Acronis True Image 2011.Xyrr schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 19:36:
[...]
Welke software is dat precies? Ik denk dat het is omdat de software dan op een GPT partitie is geïnstalleerd. Ik heb zelf een GPT dataschijf en kan deze zonder problemen encrypten met TrueCrypt of er back-ups van maken.
Ah ja, dan volg ik het wel. In geval van het encrypten van de systeempartitie wordt de bootloader vervangen door die van TrueCrypt, en als die geen GPT ondersteunt houdt het snel op.
Snap niet waarom iedereen zo moeilijk aan het doen is, brand die dvd, en haal schijf leeg installeer wat je wil asus gaat er echt niet moeilijk over doen als je windows opnieuw hebt geinstalleerd. en er zit een driver + meuk cd bijgeleverd dus stuk kan het niet. Of haal hd eruit en stop er een ssd in.Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 19:48:
[...]
Bij mij gaf TrueCrypt (nieuwste versie) een foutmelding toen ik de system schijf wilde encrypten. De backup software waar ik het over had is Acronis True Image 2011.
Dat gemiereneuk over wat als je hem "terug moet sturen" daar doen ze helemaal niet moeilijk over.
Het apparaat hoort gewoon te werken, test um eerst ff paar uurtje of paar dagen is alles naar wens.....
En dan hoppa lekker doen waar je zelf zin in hebt. windows 311, xp, os2, beos, linux, win7 win8 doe eens gek.
+1, je koopt geen mac maar een Windows bak!hetnet schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 20:07:
[...]
Snap niet waarom iedereen zo moeilijk aan het doen is, brand die dvd, en haal schijf leeg installeer wat je wil asus gaat er echt niet moeilijk over doen als je windows opnieuw hebt geinstalleerd. en er zit een driver + meuk cd bijgeleverd dus stuk kan het niet. Of haal hd eruit en stop er een ssd in.
Dat gemiereneuk over wat als je hem "terug moet sturen" daar doen ze helemaal niet moeilijk over.
Het apparaat hoort gewoon te werken, test um eerst ff paar uurtje of paar dagen is alles naar wens.....
En dan hoppa lekker doen waar je zelf zin in hebt. windows 311, xp, os2, beos, linux, win7 win8 doe eens gek.
^ Post is hierboven!
Doen ze ook niet. Het is van Asus (en vele andere fabrikanten) toegestaan om de HDD te vervangen, ze verwachten echt niet dat je dan een exacte kopie maakt van de HDDhetnet schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 20:07:
[...]
Snap niet waarom iedereen zo moeilijk aan het doen is, brand die dvd, en haal schijf leeg installeer wat je wil asus gaat er echt niet moeilijk over doen als je windows opnieuw hebt geinstalleerd. en er zit een driver + meuk cd bijgeleverd dus stuk kan het niet. Of haal hd eruit en stop er een ssd in.
Hoe staat het overigens met de problemen momenteel? Ik heb nog gewacht met de aanschaf van de N56VZ (dom dom dom, want de S4022V was begin deze week nog 999 en nu 1150
- Geen last van Wi-Fi problemen met de S4022V. Enkel de S4035 met Atheros Wi-Fi module lijkt hier last van te hebben. De S4022V heeft een Centrino 2230 kaart.Cubic X schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 20:27:
[...]
Doen ze ook niet. Het is van Asus (en vele andere fabrikanten) toegestaan om de HDD te vervangen, ze verwachten echt niet dat je dan een exacte kopie maakt van de HDD.
Hoe staat het overigens met de problemen momenteel? Ik heb nog gewacht met de aanschaf van de N56VZ (dom dom dom, want de S4022V was begin deze week nog 999 en nu 1150) omdat er wat problemen waren. Is het storen van het geluid (kraken) al opgelost? De WiFi schijnt kut te zijn, maar dit vind ik niet echt een probleem want die kan ik wel vervangen. Het krakende geluid vind ik belangrijker. Zijn er verder nog opvallende problemen gevonden?
- Nog geen kraakje gehoord. Zowel in de standaard Asus installatie als een versie installatie niet.
Verwijderd
Cubic X schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 20:27:
[...]
Hoe staat het overigens met de problemen momenteel? Ik heb nog gewacht met de aanschaf van de N56VZ (dom dom dom, want de S4022V was begin deze week nog 999 en nu 1150) omdat er wat problemen waren. Is het storen van het geluid (kraken) al opgelost? De WiFi schijnt kut te zijn, maar dit vind ik niet echt een probleem want die kan ik wel vervangen. Het krakende geluid vind ik belangrijker. Zijn er verder nog opvallende problemen gevonden?
Naar het schijnt is dat opgelost met nieuwe drivers en alle nieuwere N56 komen met die nieuwe driver wsl.Xyrr schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 20:30:
[...]
- Nog geen kraakje gehoord. Zowel in de standaard Asus installatie als een versie installatie niet.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2012 20:32 ]
mijn eerste had ook probleem muis zat los, gebeld en klaar omgeruild en deze is goed.Cubic X schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 20:27:
[...]
Doen ze ook niet. Het is van Asus (en vele andere fabrikanten) toegestaan om de HDD te vervangen, ze verwachten echt niet dat je dan een exacte kopie maakt van de HDD.
Ik heb N56VM had ook kraakje nieuwe driver en ut was over.
En kwa wiffi geen probleem ik heb intel kaartje erin zitten.
Waar heb je die audio driver vandaan dan?hetnet schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 20:35:
[...]
mijn eerste had ook probleem muis zat los, gebeld en klaar omgeruild en deze is goed.
Ik heb N56VM had ook kraakje nieuwe driver en ut was over.
En kwa wiffi geen probleem ik heb intel kaartje erin zitten.
^ Post is hierboven!
Asus Version V6.0.1.6622 heb ik al eens gemeld op 23 julli maar niemand leest hier terug als ze problemen hebben.Strunkie schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 20:48:
[...]
Waar heb je die audio driver vandaan dan?
[ Voor 13% gewijzigd door hetnet op 04-08-2012 20:57 ]
Correct, weet je al hoeveel pagina's dit topic heeft, ik lees dit topic iedere dag maar net jouw bericht heb ik gemist, sorry hoor meneer.hetnet schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 20:55:
[...]
Asus Version V6.0.1.6622 heb ik al eens gemeld op 23 julli maar niemand leest hier terug als ze problemen hebben.
Och, bij de 76VZ versie staat de oude versie nog. Even kijken of deze driver ook werkt op de N76 maar die kans lijkt mij zeer groot.
[ Voor 16% gewijzigd door Strunkie op 04-08-2012 21:02 ]
^ Post is hierboven!
Ik heb de N56VZ-S4022V en heb met alle nieuwe drivers nog steeds af een toe een kraakje in 't geluid. Af en toe hapert 't geluid een paar seconden zelfs. Ik heb V6.0.1.6622 geinstalleerd gehad maar geen verbetering. Heb nu van de Realtek site 6.0.1.6662 geinstalleerd maar nog steeds af en toe hapering of een kraakje... Wordt er een beetje gek van, weet 't niet op te lossen...hetnet schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 20:55:
[...]
Asus Version V6.0.1.6622 heb ik al eens gemeld op 23 julli maar niemand leest hier terug als ze problemen hebben.
Liever geen bloemen.
Zit je op een verse Windows 7 installatie, of de al geïnstalleerde versie van Asus?bigmouth schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 21:12:
[...]
Ik heb de N56VZ-S4022V en heb met alle nieuwe drivers nog steeds af een toe een kraakje in 't geluid. Af en toe hapert 't geluid een paar seconden zelfs. Ik heb V6.0.1.6622 geinstalleerd gehad maar geen verbetering. Heb nu van de Realtek site 6.0.1.6662 geinstalleerd maar nog steeds af en toe hapering of een kraakje... Wordt er een beetje gek van, weet 't niet op te lossen...
Nog steeds de geinstalleerde versie van Asus... heb de laptop nu net een paar dagen (1000 euro mycom)... wellicht dat ik over een paar dagen een verse win 7 installatie doe... zou dat helpen?Xyrr schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 21:13:
[...]
Zit je op een verse Windows 7 installatie, of de al geïnstalleerde versie van Asus?
Liever geen bloemen.
Nou, meerdere keren audio drivers installeren en updaten heeft vaak geen positief effect, en ook heb ik al gehoord dat het aan energiebeheer kan liggen. Nu heeft Asus allemaal van die meuk geïnstalleerd zoals Power4Gear en wie weet wat die allemaal doen. Ik zou zeker zeggen dat het een poging waard is.bigmouth schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 21:21:
[...]
Nog steeds de geinstalleerde versie van Asus... heb de laptop nu net een paar dagen (1000 euro mycom)... wellicht dat ik over een paar dagen een verse win 7 installatie doe... zou dat helpen?
Erg blij met mijn laptop, helaas geen backlit toetsenbord maar dat maakt niet zoveel uit.
Ik heb op mijn N56VZ-S4022V vanavond een aantal games getest. De populaire titels niet. Deze zijn namelijk al in veel benchmarks te vinden.
Geteste games:
Skydrift
Instellingen: 1920x1080, alle grafische instellingen op het hoogste niveau.
Resultaat: ~60FPS. Wel een paar grafische glitches, maar dit verstoort de gameplay niet echt.
Renegade Ops
Instellingen: 1920x1080, geen anti-aliasing. Deze game maakt gebruik van directX 10.
Resultaat: ~50 FPS.
Path of Exile (closed bèta)
Instellingen: 1920x1080, geen anti-aliasing.
Resultaat: ~50 FPS. Op de batterij gedraagt dit spel zich voorlopig wat raar. Vijf seconden lang krijg je dezelfde performance als wanneer de laptop aan de stroom hangt, en vervolgens vijf seconden van ~18 FPS. Aangezien het spel zich in bèta fase bevindt verwacht ik dat dit probleem nog opgelost wordt.
Geteste games:
Skydrift
Resultaat: ~60FPS. Wel een paar grafische glitches, maar dit verstoort de gameplay niet echt.
Renegade Ops
Instellingen: 1920x1080, geen anti-aliasing. Deze game maakt gebruik van directX 10.
Resultaat: ~50 FPS. Op de batterij gedraagt dit spel zich voorlopig wat raar. Vijf seconden lang krijg je dezelfde performance als wanneer de laptop aan de stroom hangt, en vervolgens vijf seconden van ~18 FPS. Aangezien het spel zich in bèta fase bevindt verwacht ik dat dit probleem nog opgelost wordt.
De hele grafische kaart gedraagt zich raar als je hem laat draaien op de accu.Xyrr schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 22:01:
Ik heb op mijn N56VZ-S4022V vanavond een aantal games getest. De populaire titels niet. Deze zijn namelijk al in veel benchmarks te vinden.
Geteste games:
Skydrift
Renegade Ops
Eerst gewoon goede framerates daarna donderd hij iets inelkaar.
Ik weet niet wat dat is, vast en zeker dat je laptop dan te veel vraagt aan je accu.
^ Post is hierboven!
Het zou kunnen dat ie de gpu underclockt om overhitting te voorkomen. Ik denk dat het in het geval van Path of Exile wel een bèta-bug is. Renegade Ops heeft namelijk geen last van dit fenomeen en blijft gedurende een langere tijd gewoon consistente framerate houden.
Welke games/software heb jij het mee getest?
Ik heb het met Battlefield 3 (alles op high), prototype 2 en Max Payne.Xyrr schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 22:11:
Het zou kunnen dat ie de gpu underclockt om overhitting te voorkomen. Ik denk dat het in het geval van Path of Exile wel een bèta-bug is. Renegade Ops heeft namelijk geen last van dit fenomeen en blijft gedurende een langere tijd gewoon consistente framerate houden.
^ Post is hierboven!
Hm ja dat zijn ook wel echt de top titels, die zwaar geoptimaliseerd zijn om zowel de CPU als GPU te gebruiken. Kan me goed voorstellen dat dat wat te zwaar zou worden voor de accu.
Ik ga morgen ff andere ssd in bouwen zie net tussen de post een samung 256GB liggen
Schone win 7 instal met gebruik van asus cd drivers kijken of kraak er dan nog in zit.
Ik had alleen de kraak met oude drivers maar die installeren nu niet meer.
Schijnt ook een register tweak te zijn maar hoe die werkt weet ik niet ?
Schone win 7 instal met gebruik van asus cd drivers kijken of kraak er dan nog in zit.
Ik had alleen de kraak met oude drivers maar die installeren nu niet meer.
Schijnt ook een register tweak te zijn maar hoe die werkt weet ik niet ?
Verwijderd
Heeft er hier iemand trouwens ervaring met het overclocken van de 650m in de n56vz? ik vind het namelijk vrij verdacht dat ik zomaar met afterburner de core clock slider helemaal op maximum (970MHz) kan zetten zonder enig probleem. Hiermee heb ik geen enkel probleem met stabiliteit, niets te ver, games (o.a. deus ex: hr) en unigine heaven lopen probleemloos. Gpu-z geeft op een uur unigine heaven v3.0 een max. temperatuur van 74C aan ipv de 72 stock zonder dat ik een koeler o.i.d. gebruik, ik laat hem alleen met een pen (ja een pen) ietsje schuin staan. 2 graden lijkt mij nou niet een heel groot verschil. Nu is dit mijn eerste keer overclocken, maar hoort dit zo makkelijk te kunnen of is de 650m wel heel erg laag geclocked en "begrensd" en moet je moeilijk gaan doen om het hoger te krijgen (met enge dingen als vbios etc waar ik me echt niet aan ga wagen)?
Ik had met Path of Exile altijd problemen met een overhittende videokaart (ATI Radeon HD5670). Nog niet getest op mijn s4022v, maar het spel gedraagt zich altijd al raar.Strunkie schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 22:04:
[...]
De hele grafische kaart gedraagt zich raar als je hem laat draaien op de accu.
Eerst gewoon goede framerates daarna donderd hij iets inelkaar.
Ik weet niet wat dat is, vast en zeker dat je laptop dan te veel vraagt aan je accu.
Voor de mensen met wifi problemen:
Ik heb een S4022v, en ik had last van het regelmatig uitvallen van de wifi, vooral na het opstarten van Steam. Ik kreeg dan beperkte toegang en mijn router moest constant worden gereset. Dit lijkt nu verholpen te zijn.
Enkele dingen die ik heb gedaan:
- Sitecom Cloud Security uitzetten
- Windows Defender en Windows Firewall uitgeschakeld
- Drivers van zowel de Atheros als de Intel kaart geupdated
- Microsoft Silverlight en de laatste .net framework geinstalleerd
- Laatste Router Firmware geinstalleerd
Bij problemen met Steam kun je ook nog de volgende dingen proberen:
- Ports openen ( https://support.steampowe...le.php?ref=8571-GLVN-8711 )
- Download region goed zetten en de download speed aanpassen naar >2M of lager
Ik weet niet welke van deze oplossingen de juiste was, maar ik vermoed dat het de .Net framework was...
Ik heb een S4022v, en ik had last van het regelmatig uitvallen van de wifi, vooral na het opstarten van Steam. Ik kreeg dan beperkte toegang en mijn router moest constant worden gereset. Dit lijkt nu verholpen te zijn.
Enkele dingen die ik heb gedaan:
- Sitecom Cloud Security uitzetten
- Windows Defender en Windows Firewall uitgeschakeld
- Drivers van zowel de Atheros als de Intel kaart geupdated
- Microsoft Silverlight en de laatste .net framework geinstalleerd
- Laatste Router Firmware geinstalleerd
Bij problemen met Steam kun je ook nog de volgende dingen proberen:
- Ports openen ( https://support.steampowe...le.php?ref=8571-GLVN-8711 )
- Download region goed zetten en de download speed aanpassen naar >2M of lager
Ik weet niet welke van deze oplossingen de juiste was, maar ik vermoed dat het de .Net framework was...
Scherp Darkstone!
Verbaas me wel over het feit dat er 1500 GB op een 2,5" platter past.
Er staat dat er 1 schijf gebruikt wordt, echter zijn er naar mijn weten geen 2,5 inch laptop hdd's met een capaciteit van 1 TB. Moeten dit er geen 2 zijn?
Er staat dat er 1 schijf gebruikt wordt, echter zijn er naar mijn weten geen 2,5 inch laptop hdd's met een capaciteit van 1 TB. Moeten dit er geen 2 zijn?
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Ik en mijn collega hebben een vreemd probleem met onze N55SF. Wij hebben beiden dezelfde laptop en gebruiken deze voor ontwikkeling van hardware en software. Nu maken wij veelvuldig gebruik van usb->serieel converters van ftdi, deze gebruiken wij als losse chip maar zitten ook in veel converter kabels. Wij hebben allebei hetzelfde probleem met deze dingen.
Als je een dergelijke chip aansluit op de USB3.0 poort, en even later weer uitplugd, gaat de hele usb stack (?) van windows over de zeik. Geen enkel apparaat wat daarna in een van de usb poorten (ook de 2.0 poorten) gestopt wordt, wordt nog herkent. Soms is het probleem zo erg dat het na een reboot behouden blijft en de hele laptop begint te laggen waarbij muis en geluid erg schokkerig gaan.
We hebben alles al geprobeerd en worden nu een beetje wanhopig. Ik heb een schone windows geïnstalleerd met de nieuwste drivers voor zowel de USB in de laptop als de FTDI drivers. Ook heb ik de laatste BIOS geflashed.
De oplossing is nu om deze dingen gewoon niet op de usb 3.0 poorten aan te sluiten, maar het blijft natuurlijk erg vervelend.
Herkent iemand dit probleem? Zouden mensen kunnen kijken of ze dit kunnen reproduceren? Of heeft iemand een oplossing?
Als je een dergelijke chip aansluit op de USB3.0 poort, en even later weer uitplugd, gaat de hele usb stack (?) van windows over de zeik. Geen enkel apparaat wat daarna in een van de usb poorten (ook de 2.0 poorten) gestopt wordt, wordt nog herkent. Soms is het probleem zo erg dat het na een reboot behouden blijft en de hele laptop begint te laggen waarbij muis en geluid erg schokkerig gaan.
We hebben alles al geprobeerd en worden nu een beetje wanhopig. Ik heb een schone windows geïnstalleerd met de nieuwste drivers voor zowel de USB in de laptop als de FTDI drivers. Ook heb ik de laatste BIOS geflashed.
De oplossing is nu om deze dingen gewoon niet op de usb 3.0 poorten aan te sluiten, maar het blijft natuurlijk erg vervelend.
Herkent iemand dit probleem? Zouden mensen kunnen kijken of ze dit kunnen reproduceren? Of heeft iemand een oplossing?
Vandaag bij Computerland de N56VM-S4050 gehaald. Zat eerst te twijfelen over de Dell XPS15, of wachten op de S55 serie van Asus, maar toen ik deze in de winkel zag kon ik eigenlijk geen goede argumenten verzinnen om hem *niet* te kopen. 15" scherm, 1080p resolutie, mooi uiterlijk en aangenaam dun. Zat geheugen, prima processor.
Thuisgekomen besloten om lui te zijn: de 256GB Plextor SSD uit m'n oude laptop gehaald en direct in de N56VM gestopt, nog voor ik de aan/uit knop getest had. Daarna aanzetten, wat drivers installeren en het werkt allemaal vlekkeloos (en geluid is kraakloos!). Leuk om te zien dat Windows-7 niet zo zeurderig doet over een plotselinge verhuizing.
Morgen de installatie nog uitbreiden met wat Asus tooltjes (speciale toetsen en dergelijke doen het nu niet) en proberen de installatie wat op te schonen (krijg de Dell Quickset niet gedeinstalleerd...
)...
Maar tot nu toe 100% tevreden over m'n keus!
Thuisgekomen besloten om lui te zijn: de 256GB Plextor SSD uit m'n oude laptop gehaald en direct in de N56VM gestopt, nog voor ik de aan/uit knop getest had. Daarna aanzetten, wat drivers installeren en het werkt allemaal vlekkeloos (en geluid is kraakloos!). Leuk om te zien dat Windows-7 niet zo zeurderig doet over een plotselinge verhuizing.
Morgen de installatie nog uitbreiden met wat Asus tooltjes (speciale toetsen en dergelijke doen het nu niet) en proberen de installatie wat op te schonen (krijg de Dell Quickset niet gedeinstalleerd...
Maar tot nu toe 100% tevreden over m'n keus!
schone win 7 erop driver cd gebruikt geen kraak in geluid.
Verwijderd
Vrijdag de N56VM-S4050 gekocht bij Norrod Groningen. Poosje getwijfeld tussen 15 en 17 inch, maar ben blij dat voor 15 heb gekozen. Voor gebruik op schoot toch handiger.
Iemand vroeg of er backlit op zit, dit is inderdaad het geval.
Touchpad werkt geweldig, bij mijn laptop ligt het iets verzonken.
Geluid vind ik ook heel mooi gisteren een pianoconcert beluisterd van Prokofiev.
De ventilator is superstil.
Ben blij met mijn keuze voor deze laptop, heeft alles wat ik nodig heb.
Iemand vroeg of er backlit op zit, dit is inderdaad het geval.
Touchpad werkt geweldig, bij mijn laptop ligt het iets verzonken.
Geluid vind ik ook heel mooi gisteren een pianoconcert beluisterd van Prokofiev.
De ventilator is superstil.
Ben blij met mijn keuze voor deze laptop, heeft alles wat ik nodig heb.
Bay 1: 1TB?D_Jeff schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 00:15:
Scherp Darkstone!
Bay 2: 500GB?
Of 2x 750
Voor de mensen die interesse hebben in welke onderdelen ASUS allemaal gebruikt voor zijn N56 serie, heb ik via ASUS Support een part list gekregen, omdat ik de specificaties wou weten van een bepaald model.
Lijkt me indd de beste mogelijkheid, maar het was even "mierenneukerij" naar de gegeven info die vermeld staat/stond @ PW
Is er een manier om de subwoofer een beetje te boosten? Hij lijkt nu bijna niet gebruikt te worden.
Verwijderd
Ik heb gewoon een script wat op de hoogte brengt van dat soort dingenD_Jeff schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 00:15:
Scherp Darkstone!
Weet iemand iets meer van de Asus N56VM-S3036V laptop? Kan vrijwel nergens concrete informatie vinden over wat er nu eigenlijk in zit. Naar mijn idee wijkt de laptop vrijwel niets af van de Asus N56VM-S4050V echter vraag ik me dan af waarom de Asus N56VM-S4050V 25 euro duurder is.
Ik vind de informatievoorziening vanuit ASUS zwaar belabberd omtrent de n56 releases.
Ik vind de informatievoorziening vanuit ASUS zwaar belabberd omtrent de n56 releases.
[ Voor 49% gewijzigd door Fjerpje op 05-08-2012 16:46 ]
Helaas geeft Asus in tegenstelling tot HP geen technische brochures uit.Fjerpje schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 16:44:
Weet iemand iets meer van de Asus N56VM-S3036V laptop? Kan vrijwel nergens concrete informatie vinden over wat er nu eigenlijk in zit. Naar mijn idee wijkt de laptop vrijwel niets af van de Asus N56VM-S4050V echter vraag ik me dan af waarom de Asus N56VM-S4050V 25 euro duurder is.
Waardeloos
^ Post is hierboven!
Kan er echt geen drol over vinden.Strunkie schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 16:52:
[...]
Helaas geeft Asus in tegenstelling tot HP geen technische brochures uit.
Waardeloos

Heeft de Asus N56VZ-S4056V een backlight keyboard?
Asus N56VM-S4050V, Asus N56VM-S4032V
Hebben beide toch het beste scherm? Full hd + mat? toestenbord verlichting en GT630m
Asus N56VZ-S4035V-NL (studentenkorting!), Asus N56VZ-S4044, N56VZ-S4022V en N56VZ-S4056V
Heeft alleen de Asus N56VZ-S4035V-NL een slechter scherm of allen andere van de N56VZ serie ook? en is dit scherm ook full hd en mat?
Komt er nog wel een Asus N56VZ-S4035V-NL uit met verlicht toestenbord en beter scherm?
Zit er er een groot verschil in de videokaart GT650m & de GT630m?
Hebben beide toch het beste scherm? Full hd + mat? toestenbord verlichting en GT630m
Asus N56VZ-S4035V-NL (studentenkorting!), Asus N56VZ-S4044, N56VZ-S4022V en N56VZ-S4056V
Heeft alleen de Asus N56VZ-S4035V-NL een slechter scherm of allen andere van de N56VZ serie ook? en is dit scherm ook full hd en mat?
Komt er nog wel een Asus N56VZ-S4035V-NL uit met verlicht toestenbord en beter scherm?
Er komen vast en zeker wel meer notebooks uit met verlichte toetsenborden.xtaix schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 18:33:
Asus N56VM-S4050V, Asus N56VM-S4032V
En anders kan je er evt. voor kiezen om voor 95 euro je toetsenbord te vervangen voor een backlight versie:
http://www.asusparts.eu/p..._233743&products_id=61874
[ Voor 4% gewijzigd door Strunkie op 05-08-2012 18:44 ]
^ Post is hierboven!
Excuses, dubbel gepost.
[ Voor 147% gewijzigd door xtaix op 05-08-2012 19:07 ]
Als je ook echt games wilt spelen kan je beter voor de 650m, dus de VZ versie kiezen. De schermen zijn beide erg goed (in vergelijking met andere laptops).
Ik moet mijn laptop sowieso voor mijn studie gebruiken o.a. adobe programma's Photoshop en Indesign, dan is goed scherm wel erg fijn en mooi meegenomen.
En het beeldscherm in de Asus N56VZ-S4035V-NL (campusshop) komt daar nog net zo'n beeldscherm als in de Asus N56VM serie? Hebben de Andere laptops van de N56VZ wel een beter scherm dan die van de campusshop.nl?
En het beeldscherm in de Asus N56VZ-S4035V-NL (campusshop) komt daar nog net zo'n beeldscherm als in de Asus N56VM serie? Hebben de Andere laptops van de N56VZ wel een beter scherm dan die van de campusshop.nl?
Nee, alle VM's hebben een LG scherm en de VZ's een Samsung. Beide zijn gewoon goed, alleen is de LG in de tests nog iets beter. In de praktijk nauwelijks tot niet merkbaar. Kijk de reviews op notebookreview.com er maar op na.
Nog steeds niemand met ervaring met het vervangen van het wifi kaartje? Ik twijfel tussen de 6230/6235 en de 2230. De 2230 zit in de duurdere modellen en werkt blijkbaar goed. Eén iemand heeft ene 6230 geprobeerd en die werkte niet. Maar dat kan natuurlijk aan heel veel andere dingen liggen (drivers, verkeerde installatie etc). Een 6300 is zinloos, aangezien deze laptop maar 2 antennes heeft en uit praktijktesten het verschil sowieso er niet is tussen de 6300 en de 6235/6230. Die laatsten hebben ook BT.
De 6230 is op amazon.de al te koop voor slechts 21,48 incl verzenden.: http://www.amazon.de/Inte...TF8&qid=1344187918&sr=1-1
Het is wel nodig in ieder geval. De OS live streams haperen op m'n laptop met wifi en niet op mijn desktop met kabel en mijn oude laptop met wifi.
Mensen die zeggen dat ze wel een goede verbinding hebben, welke router hebben jullie?
Nog steeds niemand met ervaring met het vervangen van het wifi kaartje? Ik twijfel tussen de 6230/6235 en de 2230. De 2230 zit in de duurdere modellen en werkt blijkbaar goed. Eén iemand heeft ene 6230 geprobeerd en die werkte niet. Maar dat kan natuurlijk aan heel veel andere dingen liggen (drivers, verkeerde installatie etc). Een 6300 is zinloos, aangezien deze laptop maar 2 antennes heeft en uit praktijktesten het verschil sowieso er niet is tussen de 6300 en de 6235/6230. Die laatsten hebben ook BT.
De 6230 is op amazon.de al te koop voor slechts 21,48 incl verzenden.: http://www.amazon.de/Inte...TF8&qid=1344187918&sr=1-1
Het is wel nodig in ieder geval. De OS live streams haperen op m'n laptop met wifi en niet op mijn desktop met kabel en mijn oude laptop met wifi.
Mensen die zeggen dat ze wel een goede verbinding hebben, welke router hebben jullie?
[ Voor 71% gewijzigd door KarlMarX op 05-08-2012 19:33 ]
Ik kan op de website notebookreview.com geen review vinden van de asus N56.KarlMarX schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 19:10:
Nee, alle VM's hebben een LG scherm en de VZ's een Samsung. Beide zijn gewoon goed, alleen is de LG in de tests nog iets beter. In de praktijk nauwelijks tot niet merkbaar. Kijk de reviews op notebookreview.com er maar op na.
Sorry, het was notebookcheck.net
VM: http://www.notebookcheck....with-GT-630M.77077.0.html
VZ: http://www.notebookcheck....44V-Notebook.78305.0.html
Misschien kunnen deze heldere reviews worden opgenomen in de topicstart?
VM: http://www.notebookcheck....with-GT-630M.77077.0.html
VZ: http://www.notebookcheck....44V-Notebook.78305.0.html
Misschien kunnen deze heldere reviews worden opgenomen in de topicstart?
[ Voor 16% gewijzigd door KarlMarX op 05-08-2012 19:37 ]
Nogmaals, Heeft de Asus N56VZ-S4056V een verlicht toetsenbord?
Ik heb Intel Centrino N 2230 en staat in verbinding met linksys wrt160nlKarlMarX schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 19:10:
Maar waarom bel je asus niet ff morgen, en leg het voor kwa Intel Centrino N 2230 kaartje
Waarom bel je asus morgen ff wie weet doen ze er simpel ff iets aan.
Mijn router is een Netgear WNDR3700. Mijn 2230 heeft in combinatie met deze router een uitstekende verbinding, zelfs wanneer de wi-fi module in energiebesparingsmodus staat.
In de voorwaarden van ASUS staat dat je het eigenlijk niet zelf mag vervangen ivm garantie. (ASUS authorized personeel only ofzo)
Als je een Centrino N 2230 erin wil zetten, kan je dat het best via ASUS regelen lijkt me? Even bellen en vragen wat je opties zijn.
Als je een Centrino N 2230 erin wil zetten, kan je dat het best via ASUS regelen lijkt me? Even bellen en vragen wat je opties zijn.
Ik heb de 2230, en had in het begin ook met de stock-fw van de WNDR3700(v1) veel last van wegvallende connecties, waardoor ik niet meer kon verbinden, nadat de router pas was gereboot dat het dan weer wel werkte. Ik draai nu op OpenWRT, hier heb ik geen last van deze problemen, maar dan wel dat mijn connectie af en toe helemaal in elkaar zakt, maar dat het dan na een tijdje weer helemaal rond de 50/5 van Ziggo komt.KarlMarX schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 19:10:
Welke versie van de WNDR3700 heb je?Xyrr schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 21:43:
Mijn router is een Netgear WNDR3700. Mijn 2230 heeft in combinatie met deze router een uitstekende verbinding, zelfs wanneer de wi-fi module in energiebesparingsmodus staat.
Nog even erbij vermelden: ik heb de S4022v
Mijn wifi deed het pas prima na een installatie van .NET Framework 4 van MS, alle driverupdates van Asus Liveupdate en het uitschakelen van Windows Firewall en Windows Defender. Geen idee of dat bij jullie ook zal helpen, maar het is te proberen.
Mijn router is een Sitecom WLR-4000. Ik heb ook de sitecom cloud security uitgezet.
EDIT: Ik heb een S4022v
Mijn router is een Sitecom WLR-4000. Ik heb ook de sitecom cloud security uitgezet.
EDIT: Ik heb een S4022v
[ Voor 3% gewijzigd door Buyskruit op 05-08-2012 23:00 ]
Firmware V1.0.7.98. De hardware versie kan ik nergens vinden, niet in het menu en ook niet op de achterkant van de router.
Verwijderd
Iedereen zegt dat de ventilator van de N56 superstil is.
Maar wanneer ik mijn laptop aanzet is mijn ventilator ook superstil, maar 5 minuten later hoor ik echt wel een goede blaasgeluid.
Hoe zit dat? Is dit normaal aangezien de ventilator bij iedereen superstil is?
Maar wanneer ik mijn laptop aanzet is mijn ventilator ook superstil, maar 5 minuten later hoor ik echt wel een goede blaasgeluid.
Hoe zit dat? Is dit normaal aangezien de ventilator bij iedereen superstil is?
Asus gebeld, maar daar wordt je niet veel wijzer van. Die stellen voor contact op te nemen met de winkel. Nou dat lijkt me niet reeel. De laptop is al 3 weken oud en ik ben verder erg tevreden.
Andere optie van aanmelden voor reparatie, maar dan krijg ik dezelfde wifi kaart terug.
Toen vroeg ik over zelf vervangen. Ja dat was wel een optie als ik handig was. Toen ik doorvroeg over garantie deed hij een beetje vaag. Van ja het zou kunnen dat de garantie dan vervalt.
Toen vroeg ik welke kaartjes gegarandeerd werken. Dat kon hij ook niet vertellen, daar moest ik zelf maar op googlen...
Ik twijfel nu dus erg tussen een 2230 en een 6230. De 2230 wordt standaard op de meeste N56's geleverd, dus zou moeten werken. De 6230 heeft 1 iemand geprobeerd en werkte niet. Bovendien heb ik nu op dit moment geen dual band router, wellicht verandert dat nog in de toekomst.
@maymoon
Als ik geen spel speel, vind ik de ventilator inderdaad heel erg stil. En ik ben erg gevoelig voor geluid.
Al mijn voorgaande laptops maakte vele meer herrie.
Andere optie van aanmelden voor reparatie, maar dan krijg ik dezelfde wifi kaart terug.
Toen vroeg ik over zelf vervangen. Ja dat was wel een optie als ik handig was. Toen ik doorvroeg over garantie deed hij een beetje vaag. Van ja het zou kunnen dat de garantie dan vervalt.
Toen vroeg ik welke kaartjes gegarandeerd werken. Dat kon hij ook niet vertellen, daar moest ik zelf maar op googlen...

Ik twijfel nu dus erg tussen een 2230 en een 6230. De 2230 wordt standaard op de meeste N56's geleverd, dus zou moeten werken. De 6230 heeft 1 iemand geprobeerd en werkte niet. Bovendien heb ik nu op dit moment geen dual band router, wellicht verandert dat nog in de toekomst.
@maymoon
Als ik geen spel speel, vind ik de ventilator inderdaad heel erg stil. En ik ben erg gevoelig voor geluid.
[ Voor 16% gewijzigd door KarlMarX op 06-08-2012 10:39 ]
Verwijderd
Is er geen manier om te checken (software ed) of er iets mis is met mijn ventilator?KarlMarX schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 10:38:
@maymoon
Bedankt
Kan er iemand sowieso wat meer vertellen over de hitte en geluidsuitstoot welke de laptop weet te produceren tijdens het spelen van een game?
Ik kom van een XPS 17 en daar vond ik geluid van de fan zo nu en dan echt irritant. De hitte was ook wel vervelend, maar dat was nog wel acceptabel. Zeker in vergelijk met een Asus G73 die ik een tijdje in mijn bezit heb gehad, maar dat was qua case dan ook wel geweldig. Sowieso snap ik niet dat niet meer producenten de ventilation holes aan de achterkant plaatsen.
Ik kom van een XPS 17 en daar vond ik geluid van de fan zo nu en dan echt irritant. De hitte was ook wel vervelend, maar dat was nog wel acceptabel. Zeker in vergelijk met een Asus G73 die ik een tijdje in mijn bezit heb gehad, maar dat was qua case dan ook wel geweldig. Sowieso snap ik niet dat niet meer producenten de ventilation holes aan de achterkant plaatsen.
Verwijderd
Ik heb dus ene Asus N56VZ via campusshop. Mijn scherm viel in strepen. Campusshop gebeld, en ze gingen me vrijdag een nieuwe geven(DOA). Afspraak tussen 9h-11h. Nu vorige week vrijdag, opgebeld door campusshop, om te zeggen dat onze afspraak niet kon doorgaan omdat er iets misgelopen is met TNT. Dan maar de afspraak verzet naar zaterdag. Dan 2h later opnieuw terug opgebeld door CS om te melden dat dit ook niet kon doorgaan, omdat ze niet werken de zaterdag (??? heb mijn laptop op een zaterdag gekregen..) Dus dan maar opnieuw veplaatst naar VANDAAG, dus vandaag nieuwe laptop gekregen inruil voor de mijne. Nu paar vragen:
1) In hoe ver is deze laptop NIEUW ? Want op de site stonden nog 12 stuks beschikbaar, waarom moesten ze dan wachten op een verzending ? Is dit ook geen herstelde computer die ik gekregen heb ?
2)Clean windows 7 instal gedaan. Maar niet de Dutch versie. Kan dit mits taalpakket ?
3)Wil hier mijn Nvidia driver installeren: Probleem: "Cannot instal driver, just must instal an intel driver first"
(Mijn chipset heb ik al geinstalleerd moet ik en windows update uitvoeren miss ?
EDIT: Er zit een Geforce 560m GTX kaart in ?????? Mijn ander laptop had een Geforce GT 650m Is dit een verschil ??? ofgewoon dezelfde maar in een ander jasje ??
4) Mijn vorige laptop N56 VZ had een LG scherm hoe kan ik zonder mijn laptop open te maken weten welk scherm ik heb?
Voor de rest heeeeel tevreden van mijn computer !!
Groeten
1) In hoe ver is deze laptop NIEUW ? Want op de site stonden nog 12 stuks beschikbaar, waarom moesten ze dan wachten op een verzending ? Is dit ook geen herstelde computer die ik gekregen heb ?
2)Clean windows 7 instal gedaan. Maar niet de Dutch versie. Kan dit mits taalpakket ?
3)Wil hier mijn Nvidia driver installeren: Probleem: "Cannot instal driver, just must instal an intel driver first"
(Mijn chipset heb ik al geinstalleerd moet ik en windows update uitvoeren miss ?
EDIT: Er zit een Geforce 560m GTX kaart in ?????? Mijn ander laptop had een Geforce GT 650m Is dit een verschil ??? ofgewoon dezelfde maar in een ander jasje ??
4) Mijn vorige laptop N56 VZ had een LG scherm hoe kan ik zonder mijn laptop open te maken weten welk scherm ik heb?
Groeten
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2012 11:33 ]
Ik heb zwart op wit staan van ASUS dat de garantie alleen vervalt als ik iets beschadig binnen. Heeft ASUS ook iets van een how-to vrijgegeven? Ik heb de 6230 klaar liggen om te proberen in mijn N76VM.KarlMarX schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 10:38:
Asus gebeld, maar daar wordt je niet veel wijzer van. Die stellen voor contact op te nemen met de winkel. Nou dat lijkt me niet reeel. De laptop is al 3 weken oud en ik ben verder erg tevreden.
Toen vroeg ik over zelf vervangen. Ja dat was wel een optie als ik handig was. Toen ik doorvroeg over garantie deed hij een beetje vaag. Van ja het zou kunnen dat de garantie dan vervalt.![]()
Toen vroeg ik welke kaartjes gegarandeerd werken. Dat kon hij ook niet vertellen, daar moest ik zelf maar op googlen...![]()
Nee geen how-to. Maar heel moeilijk is het niet. Heb het zo vaak gedaan in mijn voorgaande laptops.
Dus als je het spoedig kan proberen graag. De enige vraag die ik heb is of het compatible is. Al kan ik me niet voorstellen van niet.
Dus als je het spoedig kan proberen graag. De enige vraag die ik heb is of het compatible is. Al kan ik me niet voorstellen van niet.
Het moet inderdaat envoudig zijn, de uitdaging zit hem bij mij in het open krijgen van mijn laptop:P Ik kan simpelweg niet alle schroeven vinden. (Ik was ook enigszins gehaast) Ik denk dat ik vanavond nog eens ga proberen.
EDIT: Ik weet dat er 4 schroeven onder je rubbertjes zitten.
EDIT: Ik weet dat er 4 schroeven onder je rubbertjes zitten.
[ Voor 12% gewijzigd door 0xygen op 06-08-2012 11:37 ]
3. en 4. (lijkt me aangezien je edit de belangrijkste): Je kunt dit zien met diagnose software. De software die ik hiervoor zelf altijd gebruik is AIDA64 (hier te downloaden). De trial werkt 30 dagen en kan je als het goed is wel vertellen wat voor type scherm en GPU je hebt. ALS het inderdaad zo is dat je een 560GTX hebt (lijkt me heel sterk), dan zou je er even goed over na moeten denken of je hier wel over moet klagen. De 560GTX is namelijk een high end gaming kaart.Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:21:
Ik heb dus ene Asus N56VZ via campusshop. Mijn scherm viel in strepen. Campusshop gebeld, en ze gingen me vrijdag een nieuwe geven(DOA). Afspraak tussen 9h-11h. Nu vorige week vrijdag, opgebeld door campusshop, om te zeggen dat onze afspraak niet kon doorgaan omdat er iets misgelopen is met TNT. Dan maar de afspraak verzet naar zaterdag. Dan 2h later opnieuw terug opgebeld door CS om te melden dat dit ook niet kon doorgaan, omdat ze niet werken de zaterdag (??? heb mijn laptop op een zaterdag gekregen..) Dus dan maar opnieuw veplaatst naar VANDAAG, dus vandaag nieuwe laptop gekregen inruil voor de mijne. Nu paar vragen:
Groeten
Wat betreft de Intel driver, dit klopt. De Intel HD graphics driver is niet bij de chipset drivers inbegrepen. Deze kun je ongetwijfeld vinden op de Asus website, op de bijgeleverde driver cd, maar bij voorkeur hier, rechtstreeks van Intel.
1. Volgens mij garandeert Campusshop niet dat de laptop die je terug krijgt uit de speciale Campusshop thuis service altijd nieuw is. Echter zou je vanuit wettelijk garantie perspectief een nieuwe terug moeten krijgen.
2. Nee, dit is met Windows 7 Home Premium niet mogelijk. Het schijnt mogelijk te zijn om de installatie dvd te "modden" om deze Nederlands te maken, maar daar zou je zelf even op moeten Googlen. Je zou ook verder kunnen zoeken naar een Nederlandse iso.
Verwijderd
BEDANKT voor je antwoord, ben nu het prog an het download. Ik laat je nog iets weten, er hangt in ieder geval wel een sticker op van dit type 3D kaart.
Nogmaals bedankt !!
Groeten
EDIT: Ok jammer.... ze hebben er een verkeerde sticker opgeplakt... het is de Geforce GT650m zoals mijn vorige laptop, nuja niks gewonnen niks verloren want het is ook een LG scherm, en dit voor de de 56VZ van campusshop
Groeten
Nogmaals bedankt !!
Groeten
EDIT: Ok jammer.... ze hebben er een verkeerde sticker opgeplakt... het is de Geforce GT650m zoals mijn vorige laptop, nuja niks gewonnen niks verloren want het is ook een LG scherm, en dit voor de de 56VZ van campusshop
Groeten
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2012 12:00 ]
Verwijderd
De GT 650m is sneller en een stuk zuiniger.Xyrr schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:46:
[...]
3. en 4. (lijkt me aangezien je edit de belangrijkste): Je kunt dit zien met diagnose software. De software die ik hiervoor zelf altijd gebruik is AIDA64 (hier te downloaden). De trial werkt 30 dagen en kan je als het goed is wel vertellen wat voor type scherm en GPU je hebt. ALS het inderdaad zo is dat je een 560GTX hebt (lijkt me heel sterk), dan zou je er even goed over na moeten denken of je hier wel over moet klagen. De 560GTX is namelijk een high end gaming kaart.
1) Sommige dingen zijn gewoon zelf voorspelbaar. Hoewel ze aangeven op de website dat ze een x aantal stuk hebben, kan het zijn dat er inmiddels weer een deel verkocht is. Daarnaast wil je als winkel een aantal stuks op voorraad hebben, vooral als je weet dat het om een populair product gaat.Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:21:
[...]
Nu paar vragen:
Voor de rest heb ik geen enkele connectie met de verkopende partij dus ik kan je niet met zekerheid zeggen of je een Refurbished of een nieuwe krijgt. Als allebei naar behoren werken, heeft de verkopende partij gedaan wat de wet vereist: Een degelijk product leveren.
2)Windows 7 Enterprise en Ultimate ondersteunen taalpakket direct via Windows Update (MUI pakketen).
Overige versies zul je een specifiek LPI voor moeten vinden of je huidige taalversie blijven gebruiken.
3)Chipset heeft weinig te maken met de grafisch aansturing
3
Wil je het zeker weten, brand een Linux live cd en kijk in de hardwaremonitor nog eens naar je hardware in de live modus. Linux leest namelijk direct de hardware, terwijl Windows heel makkelijk te misleiden is
4) 1) Google - 2) Niet
Succes !
Als nieuwe VZ's ook met LG scherm komen, dan heeft de VM serie echt geen voordelen meer...Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:57:
BEDANKT voor je antwoord, ben nu het prog an het download. Ik laat je nog iets weten, er hangt in ieder geval wel een sticker op van dit type 3D kaart.
Nogmaals bedankt !!
Groeten
EDIT: Ok jammer.... ze hebben er een verkeerde sticker opgeplakt... het is de Geforce GT650m zoals mijn vorige laptop, nuja niks gewonnen niks verloren want het is ook een LG scherm, en dit voor de de 56VZ van campusshop![]()
Groeten
@D_Jeff
Er zijn progjes om het scherm type te achterhalen.
[ Voor 4% gewijzigd door KarlMarX op 06-08-2012 12:08 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:57:
EDIT: Ok jammer.... ze hebben er een verkeerde sticker opgeplakt... het is de Geforce GT650m zoals mijn vorige laptop, nuja niks gewonnen niks verloren want het is ook een LG scherm, en dit voor de de 56VZ van campusshop![]()
Groeten
en hoe kom je er aan dat je een lg scherm hebt ?
Als ik het wifi-kaartje wil vervangen:
Het huidige kaartje heeft twee antennekabels, terwijl het kaartje wat ik in m'n oude laptop heb (Intel 6300, geloof ik) drie kabels gebruikt. Kan je simpelweg een extra antennekabel erbij leggen, en zo ja, hoe & welke?
Het huidige kaartje heeft twee antennekabels, terwijl het kaartje wat ik in m'n oude laptop heb (Intel 6300, geloof ik) drie kabels gebruikt. Kan je simpelweg een extra antennekabel erbij leggen, en zo ja, hoe & welke?
Heeft de Asus N56VZ-S4056V een verlicht toetsenbord?
Verwijderd
" De software die ik hiervoor zelf altijd gebruik is AIDA64 (hier te downloaden). De trial werkt 30 dagen en kan je als het goed is wel vertellen wat voor type scherm en GPU je hebt. "
en de VZ heeft geen verlicht toetsenbord
Ik kan een paar FN functies niet meer gebruiken. Welke driver moet daarvoor gebruikt worden ?
Groeten
en de VZ heeft geen verlicht toetsenbord
Ik kan een paar FN functies niet meer gebruiken. Welke driver moet daarvoor gebruikt worden ?
Groeten
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2012 13:41 ]
Dat zal vast niet werken. Moet op een plek zonder metalen delen etc. Maar je kan gewoon 1 aansluiting onbenut laten, dan werkt de 6300 ook prima.Volgens de hardware.info test is het niet eens echt veel langzamer.vanaalten schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 12:54:
Als ik het wifi-kaartje wil vervangen:
Zie mijn post op pagina 118.Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:39:
[ Voor 27% gewijzigd door Xyrr op 06-08-2012 13:50 ]
Ik wil er graag een schone windows installatie opzetten omdat 't geluid maar blijft haperen en kraken.
Nu ben ik hierin geen expert en loop er tegen aan dat ik te zien krijg dat Ik niet op schijf OS kan installeren omdat 't een GPT partitie is. Wat moet ik doen? 'm formateren ? En 't dan op de "OS schijf installeren?
Ik ben bang dat als ik formateer dat ik dan m'n "Data schijf" en "recovery schijf"ook kwijt ben.
Nu las ik in dit topic dat ik 't naar MBR moest omzetten, en dat dat via shift F10 kon in de installatie. Dan krijg ik alleen een DOS box. Welke commando's ik dan moet intikken weet ik ook niet.
Weet iemand wat voor mij de handigste manier om er een schone windows op te zetten is? Liefst zonder dat ik dan m'n dataschijf en recovery schijf kwijt ben. Van clonezilla snap ik overigens ook niks, veel te veel, voor mij, onduidelijke opties
Nu ben ik hierin geen expert en loop er tegen aan dat ik te zien krijg dat Ik niet op schijf OS kan installeren omdat 't een GPT partitie is. Wat moet ik doen? 'm formateren ? En 't dan op de "OS schijf installeren?
Ik ben bang dat als ik formateer dat ik dan m'n "Data schijf" en "recovery schijf"ook kwijt ben.
Nu las ik in dit topic dat ik 't naar MBR moest omzetten, en dat dat via shift F10 kon in de installatie. Dan krijg ik alleen een DOS box. Welke commando's ik dan moet intikken weet ik ook niet.
Weet iemand wat voor mij de handigste manier om er een schone windows op te zetten is? Liefst zonder dat ik dan m'n dataschijf en recovery schijf kwijt ben. Van clonezilla snap ik overigens ook niks, veel te veel, voor mij, onduidelijke opties
Liever geen bloemen.
Hier een beschrijfing van mbr en gpt hoe je wissellen tussen gpt en mbrbigmouth schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:57:
Ik wil er graag een schone windows installatie opzetten omdat 't geluid maar blijft haperen en kraken.
http://computertotaal.nl/...oneren---formatteren.html
Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.