Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:52

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik overweeg om het geheugen iets uit te breiden op m'n N53SV laptop.
Er zitten nu 2 modules in, een 2gb en een 4gb module.
Er is plaats voor 4 modules, dus ik kan in principe 2 modules van 2gb bijplaatsen.

De vraag is, gebruiken die 2 extra modules meer stroom zodat de accu sneller leeg loopt, of is dat te verwaarlozen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-08 23:33
Speedy_Gonzalez schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 18:53:
Ik overweeg om het geheugen iets uit te breiden op m'n N53SV laptop.
Er zitten nu 2 modules in, een 2gb en een 4gb module.
Er is plaats voor 4 modules, dus ik kan in principe 2 modules van 2gb bijplaatsen.

De vraag is, gebruiken die 2 extra modules meer stroom zodat de accu sneller leeg loopt, of is dat te verwaarlozen ?
Die gebruiken inderdaad meer stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-11-2024
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:39:
" De software die ik hiervoor zelf altijd gebruik is AIDA64 (hier te downloaden). De trial werkt 30 dagen en kan je als het goed is wel vertellen wat voor type scherm en GPU je hebt. "

en de VZ heeft geen verlicht toetsenbord

Ik kan een paar FN functies niet meer gebruiken. Welke driver moet daarvoor gebruikt worden ?

Groeten
Weet je zeker dat dat voor alle VZ modellen geldt? Worden er geen uitzonderingen gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

batentje_kaitos schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:27:
[...]

Weet je zeker dat dat voor alle VZ modellen geldt? Worden er geen uitzonderingen gemaakt?
Neen dat weet ik niet zeker, alleen is dit nu al mijn 2de met LG scherm in. Het is een N56-VZ azerty van campusshop, maar zag dat ze volledig uitverkocht waren.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xyrr schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 22:01:
Ik heb op mijn N56VZ-S4022V vanavond een aantal games getest. De populaire titels niet. Deze zijn namelijk al in veel benchmarks te vinden.

Geteste games:

Skydrift
Instellingen: 1920x1080, alle grafische instellingen op het hoogste niveau.
Resultaat: ~60FPS. Wel een paar grafische glitches, maar dit verstoort de gameplay niet echt.

Renegade Ops
Instellingen: 1920x1080, geen anti-aliasing. Deze game maakt gebruik van directX 10.
Resultaat: ~50 FPS.

Path of Exile (closed bèta)
Instellingen: 1920x1080, geen anti-aliasing.
Resultaat: ~50 FPS. Op de batterij gedraagt dit spel zich voorlopig wat raar. Vijf seconden lang krijg je dezelfde performance als wanneer de laptop aan de stroom hangt, en vervolgens vijf seconden van ~18 FPS. Aangezien het spel zich in bèta fase bevindt verwacht ik dat dit probleem nog opgelost wordt.
Dit heb ik bij Dirt ook (n56vz campusshop). Heel vaag. Nu kan ik in de trein geen spelletje spelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Het gaat sowieso maar krap een klein uurtje mee als je gamed op accu en wordt achterlijk heet. Ik denk niet dat een laptop, welke dan ook, hier echt voor gemaakt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

KarlMarX schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 20:06:
Het gaat sowieso maar krap een klein uurtje mee als je gamed op accu en wordt achterlijk heet. Ik denk niet dat een laptop, welke dan ook, hier echt voor gemaakt is...
Dan heb je dat goed verkeerd gedacht, wist je dat er hele assortimenten Game Laptops beschikbaar zijn zoals de Asus G74SX? Daarnaast kan je met de N76/N56 prima gamen als je hem aan de adapter hangt een accu kan gewoon niet genoeg power leveren om alles aan de praat te houden. Het zou wel kunnen maar is niet echt gezond voor je accu.

Je bedoelde natuurlijk gamen op een accu, nee geen enkele accu is hierop gebouwd.

-
Waarom met het nou weer dirt zijn? haha, genoeg DOS games en Indie games te vinden op Steam en gratis platformen..

[ Voor 13% gewijzigd door Strunkie op 06-08-2012 20:11 ]

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 15:57
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 20:03:
[...]

Dit heb ik bij Dirt ook (n56vz campusshop). Heel vaag. Nu kan ik in de trein geen spelletje spelen. :P
Welke Dirt is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
@Xyrr heb je naast je laptop nog een desktop?

Stomme vraag ik zie net je handtekening onder je posts. 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Fjerpje op 06-08-2012 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Strunkie schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 20:10:
[...]

Dan heb je dat goed verkeerd gedacht, wist je dat er hele assortimenten Game Laptops beschikbaar zijn zoals de Asus G74SX? Daarnaast kan je met de N76/N56 prima gamen als je hem aan de adapter hangt een accu kan gewoon niet genoeg power leveren om alles aan de praat te houden. Het zou wel kunnen maar is niet echt gezond voor je accu.

Je bedoelde natuurlijk gamen op een accu, nee geen enkele accu is hierop gebouwd.

-
Waarom met het nou weer dirt zijn? haha, genoeg DOS games en Indie games te vinden op Steam en gratis platformen..
Inderdaad. :)

[ Voor 73% gewijzigd door KarlMarX op 06-08-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exploitz
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-01 21:54
Op campusshop staat de Asus N56VZ-S4035V nu weer op beschikbaar, 40 stuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
exploitz schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:40:
Op campusshop staat de Asus N56VZ-S4035V nu weer op beschikbaar, 40 stuks.
Even een domme vraag tussendoor... Waarom is de Asus N56VZ-S4056V duurder dan die van Campusshop? Is het tevens raadzaam om een laptop te bestellen bij Campusshop? Ik bedoel is de kwaliteit van dat type hetzelfde als die van dergelijke ASUS types?

[ Voor 20% gewijzigd door Fjerpje op 06-08-2012 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exploitz
  • Laatst online: 30-01 21:54
Fjerpje schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 22:07:
[...]

Even een domme vraag tussendoor... Waarom is de Asus N56VZ-S4056V duurder dan die van Campusshop? Is het tevens raadzaam om een laptop te bestellen bij Campusshop? Ik bedoel is de kwaliteit van dat type hetzelfde als die van dergelijke ASUS types?
Volgens mij omdat je op campusshop studentenkorting hebt. Verder heeft de N56VZ-S4056V toetsenbord verlichting, en een grotere maar tragere hardeschijf(1tb / 5200rpm vs 750gb / 7200rpm). Verder heeft de N56VZ-S4056V dacht ik ook een blue-ray speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
exploitz schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 22:32:
[...]

Volgens mij omdat je op campusshop studentenkorting hebt. Verder heeft de N56VZ-S4056V toetsenbord verlichting, en een grotere maar tragere hardeschijf(1tb / 5200rpm vs 750gb / 7200rpm). Verder heeft de N56VZ-S4056V dacht ik ook een blue-ray speler.
Pardon ja inderdaad ik heb net even tussen 10 webshops lopen zoeken en Alternate geeft aan dat er inderdaad een blu-ray speler in zit. Ik zie dat Alternate zojuist een nieuwe lichting ASUS n56vztjes binnen heeft. Vraag me af of hier het betere LG scherm in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snott
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik zou graag de harde schijf in de N56-VZ vervangen door een Samsung 830 128GB SSD.

Er zijn echter verschillende versies van deze SSD te krijgen: de gewone, een met MLC-Chips en een met MLC + "notebook-kit". Wat is het verschil en welke neem ik het best?

De Samsung lijkt wel heel dun te zijn... Zal ik geen "bracket" nodig hebben?

[ Voor 13% gewijzigd door snott op 06-08-2012 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
snott schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 23:15:
Ik zou graag de harde schijf in de N56-VZ vervangen door een Samsung 830 128GB SSD.

Er zijn echter verschillende versies van deze SSD te krijgen: de gewone, een met MLC-Chips en een met MLC + "notebook-kit". Wat is het verschil en welke neem ik het best?
nootbook kit heeft als voordeel een kabel sata naar usb. maar heb je die nodig ?
ik zou de goedoopste nemen ....... verse instal win7
klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik heb een nieuwe ASUS N55SF-S1300V, ik wil graag alle drivers instaleren maar waar kan ik de beste drivers vinden, op de asus site of ergens anders. Ik had ergens gelezen dat de driver voor de videokaart van Asus niet goed was.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd Mulder
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 12:44
Na lang zoeken eindelijk de keyboard backlight + knoppen, volume knoppen en touchpad disable knop werkend onder Ubuntu 12.04 op mijn N56. Enige wat nog niet werkt zijn de display backlight knoppen (backlight zelf werkt via system settings)

Super kort instructies:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snott schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 23:15:

De Samsung lijkt wel heel dun te zijn... Zal ik geen "bracket" nodig hebben?
samsung 830 heb ik er zelf ook ingedraaid, bracket is niet nodig. gewoon de goedkoopste nemen en windows clean installeren. Ben je gelijk van alle bloatware af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 23:57
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 02:41:
Hallo

Ik heb een nieuwe ASUS N55SF-S1300V, ik wil graag alle drivers instaleren maar waar kan ik de beste drivers vinden, op de asus site of ergens anders. Ik had ergens gelezen dat de driver voor de videokaart van Asus niet goed was.
De verzameling drivers die je van de ASUS-website kunt downloaden werkt prima en grotendeels probleemloos, maar niet alle drivers zijn up-to-date. Persoonlijk zou ik in ieder geval een recentere video-driver downloaden van de NVIDIA-website, voor betere performance in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Kan iemand die veel games speelt op de N56Z of N76Z een korte impressie geven over de hoeveelheid geluid welke de fans produceren? Is dit erg storend, valt het mee in vergelijk met andere laptops, etc?

De hitte valt wel mee als ik de reviews mag geloven, maar ik ging me bij mijn XPS 17 toch wat irriteren aan de herrie die de fans maken bij het spelen van een intensieve game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaitai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik heb het helemaal gehad met Asus. Wat een waardeloze service en helpdesk personeel. Ze begrijpen je niet of (denk ik) willen je niet begrijpen.

Ik had sinds November 2011 een Asus N55SF-S1194V, maar daar ging tot 2 maal toe en binnen 3 maanden de HD naar de hemel. Asus reageerde in eerste instantie heel basic. Laptop ging terug en werd gerepareerd door middel van een nieuwe HD. Als gezegd na 2 maanden zelfde probleem. Er moest haast wel een andere hardware fout inzitten. Ding weer terug en weer de HD vervangen zonder verdere opgave van oorzaak of andere opties bekeken te hebben, zoals besproken met een helpdesk medewerker. Uiteindelijk heb ik dat ding maar hooguit 4 maanden probleemloos in bezit gehad.

Ik vertrouwde het niet en vroeg opheldering. Mijn eigen apparaat vertrouwde ik niet meer. Of geld terug of een nieuwe met dezelfde of betere specs. Asus deed heel moeilijk, maar na veel gezeur en dreigen met juridische stappen mijn volledige aankoopbedrag (via Komplett) terug gekregen.

Dus nu een Dell besteld.

Panasonic TV, Soundbar en BlueRay speler en Ziggo Alles in 1 Complete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-03 15:03
beschikt nu het model N56VZ van campusshop (ze zijn weer leverbaar namelijk) een LG scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 21:52
oke, ik weet dat er al genoeg vragen misschien gesteld zijn want heb al een paar pagina's doorgelezen.

ik ga volgend jaar de studie animatie/audio visueel vormgever doen.
ben hierbij veel bezig met de adobe programma's en wel meer.
ik zat dus te kijken naar de Asus N56VZ-S4035V-NL van campusshop.
maar ik lees hier aardig wat negativiteit over de series terug(of tenminste wat problemen).
daardoor ben ik een beetje gaan twijfelen, daarom mijn vraag:
moet ik die laptop nou wel kiezen of is er een beter alternatief voor ongeveer dezelfde prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojokojo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-08 14:33
Is er ergens een volledige uitleg te vinden over het plaatsen van een SSD?

+ het installeren van een clean windows op deze ssd?
+het plaatsen van de HDD op de plek van de DVD.?

Het leek mij niet al te moeilijk totdat ik veel vragen zag over MBR en GPT etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Poesmij schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:35:
oke, ik weet dat er al genoeg vragen misschien gesteld zijn want heb al een paar pagina's doorgelezen.

maar ik lees hier aardig wat negativiteit over de series terug(of tenminste wat problemen).
moet ik die laptop nou wel kiezen of is er een beter alternatief voor ongeveer dezelfde prijs?
Zo dat zijn veel problemen.... :?

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt!!! :) weet iemand toevallig ook of er toetsenbord verlichting zit op de N55SF-1300SV en of de garantie vervalt als ik mijn RAM geheugen wilt uitbreiden?

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2012 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
jojokojo schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:44:
Is er ergens een volledige uitleg te vinden over het plaatsen van een SSD?

+ het installeren van een clean windows op deze ssd?
+het plaatsen van de HDD op de plek van de DVD.?

Het leek mij niet al te moeilijk totdat ik veel vragen zag over MBR en GPT etc.
Plaats ssd op plek van de oude hd en dan installeren van windows7 dvd heb je niks met gpt te maken en plaats je naderhand je hd in een bracket op plek van dvd drive windows7 kan normaal omgaan met gpt.
Dus moeilijk is het niet, gpt is alleen omdat er op oude hd meerdere partie's aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojokojo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-08 14:33
Bedankt voor de uitleg!

Nog 1 vraag die ik ook eerder onbeantwoord heb gezien:
Als je een bracket koopt voor de optische drive te vervangen voor de hdd kan dan het klepje van de dvd er nog gewoon op. (zodat het er netjes uit blijft zien)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Laatst online: 10:53
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:53:
Bedankt!!! :) weet iemand toevallig ook of er toetsenbord verlichting zit op de N55SF-1300SV en of de garantie vervalt als ik mijn RAM geheugen wilt uitbreiden?
Op alle Asus en Sony modellen mag je de ram repen veranderen naar jouw smaak.
De garantie vervalt niet ;)

Succes !

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xIngmarx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-06 12:42
Beste medetweakers.

Vandaag is mijn "nieuwe" N55SF binnengekomen. Komend van een N61VG stoor ik mij wel aan het slechtere keyboard, maar denk wel dat hier aan te wennen valt.

Waar ik niet aan kan wennen is het krakende geluid bij lagere tonen in muziek/films etc.
Ik heb in dit topic daar meer klachten over gezien, maar kan nergens een oplossing vinden en hoop ontzettend hard dat ik hier overheen heb gelezen. Zelf heb ik het idee dat de speakers het toetsenbord laten vibreren. Binnenkort eens kijken of ik die los kan halen en kan aanpassen, maar hoe?
Ervaringen voor dit soort "mods" zijn ontzettend welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Is de N56VZ-S4056V nou met full HD scherm of niet? Verschillende winkels geven verschillende specificaties aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
Heeft iemand al een wired 360 controller geprobeerd op de N56VZ? De mijne werkt helemaal niet terwijl die het wel op andere laptops / pc's (met USB 2.0) wel doet. Enige ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D_Jeff schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:17:
[...]

Op alle Asus en Sony modellen mag je de ram repen veranderen naar jouw smaak.
De garantie vervalt niet ;)

Succes !
Bedankt! :D kan je mij misschien vertellen waar precies de RAM geheugen ligt ik kan hem niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2
xtaix schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:30:
beschikt nu het model N56VZ van campusshop (ze zijn weer leverbaar namelijk) een LG scherm?
Dacht het wel. Als je het zeker wilt weten moet je even vertellen hoe ik het kan zien, heb hem namelijk. :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2012 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de campusshopversies: ik denk dat de Belgische azerty-versie wel over LG-scherm beschikt en de Nederlandse qwerty-versie niet (als ik dit topic zo eens lees)..

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
Je kunt dit zien met diagnose software. De software die ik hiervoor zelf altijd gebruik is AIDA64 http://www.aida64.com/downloads. De trial werkt 30 dagen en kan je als het goed is wel vertellen wat voor type scherm en GPU je hebt.

Quote van: Xyrr

@wippo, Heb jij de azerty versie (BE) of qwerty (NL) versie van deze laptop?

[ Voor 20% gewijzigd door xtaix op 07-08-2012 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Laatst online: 10:53
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:36:
[...]
Bedankt! :D kan je mij misschien vertellen waar precies de RAM geheugen ligt ik kan hem niet vinden
Ik heb even de Japanse versie van de gebruiksaanwijzing bekeken. Hoewel mijn japans niet geweldig is, zeggen plaatjes alles.

Draai de laptop om, met de accu aan de bovenkant/ Noordkant.
Je ram zit dan rechts onder. Je zal hiervoor de complete onderplaat weg moeten halen door een paar schroefjes te moeten weghalen :P

Succes !

(Btw: als je verstandig bent, koop je een kit. bijv. 2x 4 gb. Dit zal de snelheid ten goede komen ;) )

@ Hieronder: Harde waarheid en Mooi geschreven / gesproken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door D_Jeff op 07-08-2012 15:00 ]

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Poesmij schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:35:

Er zijn praktisch geen problemen, zeker niet welke niet op te lossen zijn. Er zal ongetwijfeld wel eens iets ergens mee mis zijn, maar dat zal je bij alle laptop topics vinden. Mensen komen hier vooral om problemen uit te wisselen, minder om de loftrompet te steken. Bovendien zijn Tweakers over het algemeen kritischer dan doorsnee gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Ik snap het niet... de zoekfunctie zit nog geen 25 cm hoger (op een 1366 x 768 scherm) daarmee kan je in dit topic precies vinden hoe je in een n56 laptop de HDD vervangt door een SSD. Dit is al minstens 10 keer uitgelegd in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Fjerpje schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:04:
Ik snap het niet... de zoekfunctie zit nog geen 25 cm hoger (op een 1366 x 768 scherm) daarmee kan je in dit topic precies vinden hoe je in een n56 laptop de HDD vervangt door een SSD. Dit is al minstens 10 keer uitgelegd in dit topic.
Klik op naam dan zal je zien, nieuw en 3 berichtjes, ze kunnen niet eens hun eigen berichten terug vinden. Zo hard gaat dit topic ;) Soms reageer ik, en soms denk ik je lees maar ff terug. En dan reageerd er een ander ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers!

Sinds een week ben ik de eigenaar van een N56VZ-S4035V-NL via campusshop. Over de inhoud ben ik zeer te spreken, alleen vanaf dag 1 al een paar dingetjes tegen gekomen die ik niet kan verhelpen.

-Soms tijdens het scrollen op het touchpad, maakt hij 2 tot 3 piepen (Lijkt wel op een moederbord foutmelding)
-SoundBug, 1 tot 3 seconden loopt het beeld vast en wordt het geluid vervormd. (Geluidskaart updaten zou dit moeten oplossen.)
-Draadloos internet word ik regelmatig van af gegooid. Dan staat er geen verbinding of beperkte verbinding, en dan moet ik wachten tot ie weer verbinding maakt. Dit irriteert mij wel redelijk aangezien je constant aan het wachten bent.
-Hier en daar hapert ie af en toe een beetje, uit het niks loopt je cursor even vast, geen idee waarom.

Iemand enig idee hoe je dit kan oplossen?

Met voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:25:
Beste Tweakers!

Sinds een week ben ik de eigenaar van een N56VZ-S4035V-NL via campusshop. Over de inhoud ben ik zeer te spreken, alleen vanaf dag 1 al een paar dingetjes tegen gekomen die ik niet kan verhelpen.

-Soms tijdens het scrollen op het touchpad, maakt hij 2 tot 3 piepen (Lijkt wel op een moederbord foutmelding)
-SoundBug, 1 tot 3 seconden loopt het beeld vast en wordt het geluid vervormd. (Geluidskaart updaten zou dit moeten oplossen.)
-Draadloos internet word ik regelmatig van af gegooid. Dan staat er geen verbinding of beperkte verbinding, en dan moet ik wachten tot ie weer verbinding maakt. Dit irriteert mij wel redelijk aangezien je constant aan het wachten bent.
-Hier en daar hapert ie af en toe een beetje, uit het niks loopt je cursor even vast, geen idee waarom.

Iemand enig idee hoe je dit kan oplossen?

Met voorbaat dank!
De problemen met draadloos internet zijn meer mensen tegenaan gelopen. Ik ben zelf niet helemaal op de hoogte of hier al een oplossing voor is gevonden.

Wat betreft de haperende cursor: dit fenomeen ken ik van mijn (inmiddels verkochte) Asus Eee PC 1201PN. Ik heb dit toen (geloof het of niet) kunnen herleiden naar de internetverbinding. Wanneer ik prima verbinding had of als Wi-Fi uit stond haperde de cursor niet. Wanneer de verbinding echter gebrekkig was, door een grote afstand tot de router of andere problemen, begon de laptop inclusief de muis cursor te haperen. Ik denk dat je dit probleem dus samen met de Wi-Fi kunt tackelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xtaix schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:37:
Je kunt dit zien met diagnose software. De software die ik hiervoor zelf altijd gebruik is AIDA64 http://www.aida64.com/downloads. De trial werkt 30 dagen en kan je als het goed is wel vertellen wat voor type scherm en GPU je hebt.

Quote van: Xyrr

@wippo, Heb jij de azerty versie (BE) of qwerty (NL) versie van deze laptop?
Qwerty, en ik heb een Samsung monitor zag ik zojuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Ik heb zojuist uiteindelijk toch de N56VZ-S4056V besteld...de winkel garandeerde mij dat het een full HD scherm is, dus daar ga ik dan maar van uit ;) . Ik hoop dat alles goed is en ik verder geen rare problemen krijg/heb met de laptop.

Gelukkig kan ik hem altijd nog retourneren als er iets mee is wat mij niet aanstaat ;) .

[ Voor 16% gewijzigd door Cubic X op 07-08-2012 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
Pff.. zou gisteren al mn loon moeten hebben :(
Krijg ik het donderdag pas.. Dan maar wachten tot donderdag met bestellen van de N76 :)
En uiteraard een 750GB HDD erbij en 128GB SSD en 16GB RAM :) (Los erbij bestellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-06 16:25
hetnet schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 18:44:
[...]

Hier een beschrijfing van mbr en gpt hoe je wissellen tussen gpt en mbr
http://computertotaal.nl/...oneren---formatteren.html
Thanks! Gelukt! Geen gekraak en haper meer met m'n geluid! :)

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cubic X schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:02:
Ik heb zojuist uiteindelijk toch de N56VZ-S4056V besteld...de winkel garandeerde mij dat het een full HD scherm is, dus daar ga ik dan maar van uit ;) . Ik hoop dat alles goed is en ik verder geen rare problemen krijg/heb met de laptop.

Gelukkig kan ik hem altijd nog retourneren als er iets mee is wat mij niet aanstaat ;) .
Zowel het LG als Samsung paneel hebben full HD hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donrenegade
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-08 09:20
Heb vandaag de N56VZ-S4056V binnen gekregen. Er zit een Full-HD scherm in, een 1TB schijf en hij heeft ook een backlit keyboard. Ben er tot nu toe erg tevreden mee. Ik zal snel kijken of er een Samsung of LG paneel in zit, maar dat gaat vanavond nog niet doordat ik daar geen tijd voor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Is het trouwens mogelijk om de DVD-speler gewoon helemaal weg te halen en dat behuizing-klepje daarvan vast te klikken in de behuizing van de laptop zelf ipv een caddy?
Heb eigenlijk een SSD nodig ipv de HDD, en dan de DVD-speler eruit voor gewichts- en stroombesparing, maar volgensmij kan dat klepje alleen aan zo'n caddy/dvd-speler worden vastgeklikt. Zo'n caddy heeft ook weer gewicht, dus gewoon helemaal leeg leek me het mooiste.
Foto's van iemand die ook zoiets met de DVD-speler heeft geprobeerd zijn ook welkom :)

[ Voor 8% gewijzigd door MacorgaZ op 07-08-2012 19:29 ]

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Donrenegade schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 19:22:
Heb vandaag de N56VZ-S4056V binnen gekregen. Er zit een Full-HD scherm in, een 1TB schijf en hij heeft ook een backlit keyboard. Ben er tot nu toe erg tevreden mee. Ik zal snel kijken of er een Samsung of LG paneel in zit, maar dat gaat vanavond nog niet doordat ik daar geen tijd voor heb.
Dat klinkt helemaal prachtig _/-\o_ . Ik had gevraagd of er backlit in zat en de winkel (Alternate) zei dat ze dat niet wisten, maar dat ze verwachten dat dit model GEEN backlit heeft. Nu blijkt er dus wel backlit in te zitten, tof 8) .
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 19:03:
[...]

Zowel het LG als Samsung paneel hebben full HD hoor. ;)
True, maar er waren even 'geruchten' dat de S4056V een 1366x768 pixels scherm zou hebben.

Mijn S4056V is trouwens verzonden, morgen komt 'ie binnen :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donrenegade
Snel even gekeken met AIDA64, in de S4056V zit gewoon een Samsung paneel. Desondanks ziet deze er gewoon prima uit, geen reden om hem hierdoor niet aan te schaffen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
bigmouth schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 18:32:
[...]

Thanks! Gelukt! Geen gekraak en haper meer met m'n geluid! :)
Verse instal win7 gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
hetnet schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 20:19:
[...]

Verse instal win7 gedaan ?
Yep! Krijg sowieso het gevoel dat de laptop nu ook soepeler en beter loopt. Asus update software werkt nu bv ook terwijl ie met de fabrieksimage bij mij niet werkte. Ben wel m'n recovery partitie kwijt... hoop maar dat Asus daar niet moeilijk over doet als er onverhoopt problemen komen met de laptop... maar vooralsnog helemaal happy met m'n N56 :)

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
bigmouth schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 20:57:
[...]

Yep! Krijg sowieso het gevoel dat de laptop nu ook soepeler en beter loopt. Asus update software werkt nu bv ook terwijl ie met de fabrieksimage bij mij niet werkte. Ben wel m'n recovery partitie kwijt... hoop maar dat Asus daar niet moeilijk over doet als er onverhoopt problemen komen met de laptop... maar vooralsnog helemaal happy met m'n N56 :)
zo zie je maar weer als je er wat tijd in stopt je een prachtmachientje hebt.
ik ben nu met windows 8 aan het proberen werkt trouwens ook prima en snel erop.
alleen metro ff onder de knie krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:34
MacorgaZ schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 19:28:
Is het trouwens mogelijk om de DVD-speler gewoon helemaal weg te halen en dat behuizing-klepje daarvan vast te klikken in de behuizing van de laptop zelf ipv een caddy?
Heb eigenlijk een SSD nodig ipv de HDD, en dan de DVD-speler eruit voor gewichts- en stroombesparing, maar volgensmij kan dat klepje alleen aan zo'n caddy/dvd-speler worden vastgeklikt. Zo'n caddy heeft ook weer gewicht, dus gewoon helemaal leeg leek me het mooiste.
Foto's van iemand die ook zoiets met de DVD-speler heeft geprobeerd zijn ook welkom :)
dit is helaas niet mogelijk
klepje van de dvd drive dient op de drive zelf of caddy geplaatst te worden.
zit namelijk met van die pinnetjes met haakjes eraan aan de caddy/dvd drive vast geklikt

[ Voor 38% gewijzigd door s0ulmaster op 08-08-2012 12:21 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
s0ulmaster schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 21:42:
[...]
edit: heb zelf trouwens problemen met volume knoppen op de n56vz van de campusshop
dit model had eerst problemen met audio dat ging kraken en waardoor beeld out of sync liep

daarvoor audio driver van de asus site geinstalleerd maar nu doen de volume up down en mute het via de fn knop niet meer

iemand een idee hoe dit op te lossen?

heb nu dus de nieuweste audio drivers van de asus site
Lijst van Asus utilities die ik op een schone Windows 7 installatie heb geïnstalleerd om alles werkend te krijgen:

ATKACPI driver and hotkey-related utilities (backlight toetsen, volume toetsen, instant key)
ASUS InstantKey Utility (instant key, instant key instellingen)
Keyboard Device Filter Utility (overige sneltoetsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
Toch vandaag mn loon binnengekregen, bij dynabyte besteld zou eigenlijk op voorraad zijn in de winkel maar het wordt toch wachten..

Is het het beste om een clean install te doen als ik m krijg? Zonder al die asus software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:59
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Hahahahahahaha kort maar erg krachtig _/-\o_

In win 8 is de Performance Information index
gestegen naar max 9.9
mijn ssd geeft nu aan 8,3 toch leuk kon nooit hoger komen als 7.9 in win7

[ Voor 31% gewijzigd door hetnet op 07-08-2012 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
s0ulmaster schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 21:42:
[...]

dit is helaas niet mogelijk
klepje van de dvd drive dient op de drive zelf of caddy geplaatst te worden.
zit namelijk met van die pinnetjes met haakjes eraan aan de caddy/dvd drive vast geklikt
Ah, dat dacht ik al, jammer.
Het scheelt me in ieder geval wel redelijk wat gewicht als het goed is, en dat is altijd mooi.
Twijfel alleen nog tussen 128GB en 256GB SSD, luxe-probleem :P

Heeft er iemand al wat geprobeerd met OSX86? De HD4000 is native supported als het goed is, en de GT6xx-serie ook volgensmij, dus het belangrijkste hoort te werken. Ben benieuwd, op deze manier kan je een erg goede FullHD MacBook Pro maken voor veel minder geld >:)

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een plastic macbook pro, ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renceww3
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-03-2024
is het scherm van de N56VZ-S4056V nou glossy of mat, en verschild dit Überhaupt binnen de N serie?

of verschild dit tussen de Samsung en de LG, zo ja wat heeft welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Alle N56 schermen zijn mat. Daarin verschillen de Samsung en LG panelen niet.

Gisteren de laptop even aangesloten op een niet geaard verlengsnoer. Merkte eerst niets, maar na een tijdje was de achterkant wel statisch geworden. Met een geaard stopcontact dus nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Mijn N56VZ-S4056V komt vandaag binnen. Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden als ik een schone installatie ga doen (op een SSD)?

Ben benieuwd hoe de laptop gaat bevallen :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Cubic X schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:10:
Mijn N56VZ-S4056V komt vandaag binnen. Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden als ik een schone installatie ga doen (op een SSD)?

Ben benieuwd hoe de laptop gaat bevallen :D .
Xyrr heeft er van de week wat over gepost. lees bericht donderdag 2aug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer ik mijn N56 aan de lader heb, en vervolgens afsluit, start hij vanzelf (na het afsluiten) opnieuw op? Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:34
nadat ik problemen had met mijn geluid op de n56vz avnd e campusshop heb ik via de asus site mijn aduio drivers geupdate
nu is het probleem net kraken geluid elke 5-10 minuten waardoor ook beeld en geluid out of sync gingen wel verholpen maar nu kan ik niet meer via de fn toets mijn volume up down en mute meer gebruiken

Ik heb dus de nieuwste audio drivers van de site

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
s0ulmaster schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 12:14:
nadat ik problemen had met mijn geluid op de n56vz avnd e campusshop heb ik via de asus site mijn aduio drivers geupdate
nu is het probleem net kraken geluid elke 5-10 minuten waardoor ook beeld en geluid out of sync gingen wel verholpen maar nu kan ik niet meer via de fn toets mijn volume up down en mute meer gebruiken

Ik heb dus de nieuwste audio drivers van de site

Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Bij mij bleef 't geluid van de n56vz kraken en haperen ook al had ik de nieuwste drivers van de Realtek of Asus site geinstalleerd. Alles geprobeerd maar 't bleef maar kraken en haperen. Heb nu schone Windows installatie gedaan en heb geen last meer van krakende of haperende audio.Werkt nu perfect.

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Mijn N56VZ-S4056V is binnen! :D . Eerste indrukken:
- Hij is kleiner en lichter dan ik had verwacht
- Het scherm is prima
- Na een uurtje browsen en rondkloten is hij nog lekker koel (nog geen games gedaan)
- 123 processen na het opstarten? Really Asus? |:( :X . Gelukkig wil ik een clean installatie doen :) .

Ik heb wel een nadeel/probleem gevonden...direct na het openklappen van de laptop viel mij al op dat rechtsonder de behuizing (onder de sticker met reclame van Asus) een zwart putje zit...je kan ook met de vinger voelen dat de behuizing daar beschadigd is. De silveren lak is dus al beschadigd.....ik weet nog niet wat ik hier mee ga doen, terugsturen (want ik ben zo iemand die zich daar aan irriteert) of gewoon leven met dit 'gebrek'. Dat is wel het nadeel van een zilveren behuizing, je ziet alle onevenheden erop :( .
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14045512/DSC_0042.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Cubic X op 08-08-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verwijderd

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donrenegade
Even een vraagje aan andere N56VZ gebruikers.. Ik kijk nu net even goed naar mijn touchpad, en ik zie onderin bij de linker- en rechtermuisknop een soort van golvende lijn lopen. Het lijkt alsof het een kras is, maar ik kan geheel niks voelen. Het is niet de "scheiding" tussen de linker en rechtermuisknop, maar de "scheiding" tussen de muisknoppen en het touchvlak. Ik krijg er geen foto van gemaakt, het is dan niet zichtbaar. Heeft iemand anders dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Mijn extra oplader is binnen! Echt geweldig, precies dezelfde, geen no-name troep, incl. EU netsnoer. Voor slechts 25 euro incl verzenden. _/-\o_

Voordeligste in NL was 40 excl verzenden. :w

@ Cubic X
Ik zou me daar ook aan irriteren. :X

[ Voor 11% gewijzigd door KarlMarX op 08-08-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je zo'n backlight keyboard ergens appart kunt aanschaffen ? Zou dit binnenkort mogelijk zijn ? indien ja, wat voor prijscategorie mogen we verwachten ?

Alvast bedankt
Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
Las in dit topic volgensmij dat zo'n backlit toetsenbord 100 euro kost.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donrenegade
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 15:19:
Weet iemand of je zo'n backlight keyboard ergens appart kunt aanschaffen ? Zou dit binnenkort mogelijk zijn ? indien ja, wat voor prijscategorie mogen we verwachten ?

Alvast bedankt
Mvg
Een aantal pagina's terug:
http://gathering.tweakers...message/38700111#38700111

Naar mijn mening is dat nogal duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allen,

Heb sinds korte tijd mezelf een asus n55sf aangeschaft. zalige laptop op een ding na.
De DVD speler doet steeds lastig dvd's lezen is echt een probleem dan begint hij te tikken precies of hij zoekt maar vindt niets. Als ik deze dan 10x probeer te herstarten door open en terug sluiten heb ik soms geluk dat hij de dvd wel herkent en opstart. Echt lastig als je iets wil installeren of een film wil bekijken...
Andere dvd,s zoals de driver dvd die bij de laptop zat vind hij wel direct. Dat maakt het teug sturen voor herstel extreem lastig denk ik dan.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
KarlMarX schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 15:13:
Mijn extra oplader is binnen! Echt geweldig, precies dezelfde, geen no-name troep, incl. EU netsnoer. Voor slechts 25 euro incl verzenden. _/-\o_
Waar heb je die vandaan getoverd?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Thanks!

Jammer dat ze geen paypal accepteren -.-'
Ik heb geen cridig/debit kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Voor de mensen die hun N56 op campusshop gekocht hebben....Aangezien ik de website niet ken, is er daadwerkelijk sprake van een bepaalde check om te zien of je student bent? Of is het gewoon een marketing gimmick en kan je vrijelijk bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Ik heb niet eens op hoeven geven waar ik ging studeren.
Dus volgensmij is het idd een marketing gimmick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Bedankt. Overigens is het wel jammer dat de N76VZ bijna 200 euro duurder is dan de 15 inch, terwijl de specs zo goed als gelijk zijn (op een langzamere maar grotere hdd na). Dat deed Dell destijds met de XPS toch wat slimmer.

Even nadenken of ik het dat wel waard vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
kellhus schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 16:36:
Bedankt. Overigens is het wel jammer dat de N76VZ bijna 200 euro duurder is dan de 15 inch, terwijl de specs zo goed als gelijk zijn (op een langzamere maar grotere hdd na). Dat deed Dell destijds met de XPS toch wat slimmer.

Even nadenken of ik het dat wel waard vind.
Je moet jezelf de vraag stellen waar je hem voor gaat gebruiken.
Ikzelf heb een game pc naast mijn laptop. Dus qua preformence was de n76 met een gt630 een geweldige keuze. Daarnaast bied de n76 een extra HDD/SSD slot wat ik ook een grote plus vond.

En de HDD... tsja, ik heb er een SSD in gezet en gebruik de HDD nu als externe schijf.

Kortom, je zou toch zelf moeten overwegen en kiezen.

Edit:
Een SSD beveel ik aan iedereen ontzettend aan, dit geeft een ontzettende preformence boost

[ Voor 6% gewijzigd door 0xygen op 08-08-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donrenegade schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 15:23:
[...]

Een aantal pagina's terug:
http://gathering.tweakers...message/38700111#38700111

Naar mijn mening is dat nogal duur...
Das idd heel duur, zeker dat er exl VAT bijstaat en dus ook ex verzendingskosten... hopelijk ook AZERTY verkrijgbaar ? Dat wordt wss ff wachten tot de 2dehands markt. Bedankt voor je reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Deze toetsenborden zijn er op dit moment beschikbaar:
http://www.asusparts.eu/i...4828_232974_233713_233724

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
Donrenegade schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 15:12:
Even een vraagje aan andere N56VZ gebruikers.. Ik kijk nu net even goed naar mijn touchpad, en ik zie onderin bij de linker- en rechtermuisknop een soort van golvende lijn lopen. Het lijkt alsof het een kras is, maar ik kan geheel niks voelen. Het is niet de "scheiding" tussen de linker en rechtermuisknop, maar de "scheiding" tussen de muisknoppen en het touchvlak. Ik krijg er geen foto van gemaakt, het is dan niet zichtbaar. Heeft iemand anders dit ook?
Ik zie dat niet op mijn N56VZ

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
Asskicker schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:00:
Heeft iemand al een wired 360 controller geprobeerd op de N56VZ? De mijne werkt helemaal niet terwijl die het wel op andere laptops / pc's (met USB 2.0) wel doet. Enige ideeën?
Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Volgens mij is het een driver probleem, kwam net ook al zo een vraag op neowin tegen.
http://www.neowin.net/for...sb-30/page__fromsearch__1

[ Voor 17% gewijzigd door Strunkie op 08-08-2012 19:11 ]

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Cubic X schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 12:37:
Mijn N56VZ-S4056V is binnen! :D . Eerste indrukken:
- Hij is kleiner en lichter dan ik had verwacht
- Het scherm is prima
- Na een uurtje browsen en rondkloten is hij nog lekker koel (nog geen games gedaan)
- 123 processen na het opstarten? Really Asus? |:( :X . Gelukkig wil ik een clean installatie doen :) .

Ik heb wel een nadeel/probleem gevonden...direct na het openklappen van de laptop viel mij al op dat rechtsonder de behuizing (onder de sticker met reclame van Asus) een zwart putje zit...je kan ook met de vinger voelen dat de behuizing daar beschadigd is. De silveren lak is dus al beschadigd.....ik weet nog niet wat ik hier mee ga doen, terugsturen (want ik ben zo iemand die zich daar aan irriteert) of gewoon leven met dit 'gebrek'. Dat is wel het nadeel van een zilveren behuizing, je ziet alle onevenheden erop :( .
[afbeelding]
Nja je hebt voor een laptop betaald zonder beschadigingen; een nieuwe laptop van € 1150,00. Ik zou hem gewoon terug sturen want € 1150,00 is best een bak geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donrenegade
Tot nu toe heb ik bij elke Win7 pc gewoon de drivers moeten installeren, daarna werkten X360 controllers bij mij zonder problemen...

Hier kan je de driver vinden:
http://www.microsoft.com/...oller-for-windows#support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 16:54:
[...]

Das idd heel duur, zeker dat er exl VAT bijstaat en dus ook ex verzendingskosten... hopelijk ook AZERTY verkrijgbaar ? Dat wordt wss ff wachten tot de 2dehands markt. Bedankt voor je reply
of gewoon QWERTY leren typen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Fjerpje schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 19:19:
[...]

Nja je hebt voor een laptop betaald zonder beschadigingen; een nieuwe laptop van € 1150,00. Ik zou hem gewoon terug sturen want € 1150,00 is best een bak geld.
Mja, ik weet echt niet wat ik ermee moet doen...Aan de ene kant heb jij gelijk en is dat ook mijn standpunt: je koopt iets nieuws en mag iets zonder beschadiging verwachtingen. Aan de andere kant is het 'defect' puur cosmetisch en levert het verder geen problemen op, de behuizing zal sowieso wel beschadigd raken tijdens het gebruik... ;) . De laptop is verder echt perfect: hij blijft lekker koel, scherm is prachtig, lekker snel en hij ziet er goed uit. Toch irriteert die beschadiging mij :| .

Ik denk dat ik Alternate maar eens ga mailen en vragen wat de opties zijn en hoelang het omruilen gaat duren, ik ben bang dat ik dan pas na het weekend een nieuwe heb ontvangen :'( ;( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Cubic X schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 20:05:
[...]

Mja, ik weet echt niet wat ik ermee moet doen...Aan de ene kant heb jij gelijk en is dat ook mijn standpunt: je koopt iets nieuws en mag iets zonder beschadiging verwachtingen. Aan de andere kant is het 'defect' puur cosmetisch en levert het verder geen problemen op, de behuizing zal sowieso wel beschadigd raken tijdens het gebruik... ;) . De laptop is verder echt perfect: hij blijft lekker koel, scherm is prachtig, lekker snel en hij ziet er goed uit. Toch irriteert die beschadiging mij :| .

Ik denk dat ik Alternate maar eens ga mailen en vragen wat de opties zijn en hoelang het omruilen gaat duren, ik ben bang dat ik dan pas na het weekend een nieuwe heb ontvangen :'( ;( .
Ik had er ook een met problemen( in het weekend op zaterdag) maandag gebeld en dinsdag een nieuwe ! het kan dus wel rap.
Zou ze morgen gewoon ff bellen en foto mailen kunnen ze het ook zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
Strunkie schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 19:11:
[...]

Volgens mij is het een driver probleem, kwam net ook al zo een vraag op neowin tegen.
http://www.neowin.net/for...sb-30/page__fromsearch__1
Dat ben ik ook. :+
Donrenegade schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 19:28:
[...]

Tot nu toe heb ik bij elke Win7 pc gewoon de drivers moeten installeren, daarna werkten X360 controllers bij mij zonder problemen...

Hier kan je de driver vinden:
http://www.microsoft.com/...oller-for-windows#support
Bij mijn andere pc's / laptops ging dat gewoon vanzelf, inpluggen en gaan. Bij deze laptop gaat het helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
Wat is het verschil eigenlijk tussen Asus N56VZ-S4056V en deze Asus N56VZ-S4035V-NL (campusshop)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
blu-ray, backlit keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyxthegreat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-07 10:56
xtaix schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 21:12:
Wat is het verschil eigenlijk tussen Asus N56VZ-S4056V en deze Asus N56VZ-S4035V-NL (campusshop)?
Precies wat ik me ook afvroeg.
Zijn dat de enige verschillen? Geen ander scherm of WLAN kaart o.i.d? Dit kan ik nergens vinden namelijk. Qua processor/geheugen/harde schijf/videokaart is hij hetzelfde. Kan Cubic X dit bevestigen? :)

[ Voor 9% gewijzigd door Onyxthegreat op 08-08-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Asskicker schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 20:58:
[...]

Dat ben ik ook. :+

[...]

Bij mijn andere pc's / laptops ging dat gewoon vanzelf, inpluggen en gaan. Bij deze laptop gaat het helemaal niet.
Ik had niet eens naar de username gekeken op neowin :z 8)7

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurmatje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-07 14:05
vandaag mijn Asus N56VZ-S4035 binnen gekregen.. tot nu toe nog geen problemen met het geluid of het internet, ben benieuwd of het lang goed gaat, verder met gamen is die super en het scherm of ook prachtig
Pagina: 1 ... 32 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.