Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:05:
Hallo,

heb zaterdag 28 juli mijn asas N56VZ AZERTY ontvangen via campus shop.be

Alles is zeer vlot gegaan, maar heb een probleem. Wanneer ik mijn laptop met 1hand ophef dan ziet mijn scherm er zo uit: (Dit is een vb foto van iemand met een gelijkaardig probleem)

[afbeelding]

Nu heb ik naar campusshop gebeld, en moest mijn Win7 opnieuw installeren mbv de F9 toets..En indien dit niet opgelost zou zijn verder contact opnemen
Nu wist al op voorhand dat dit niks ging oplossen, maar toch besloten dit te doen.
Na instal, probleem niet opgelost...

Nu is dit binnen de 7 werkdagen van ontvangt, en heb al een mail gestuurd naar campusshop.be. Wat ga er nu gebeuren ? Kom er iemand dit probleem ter plaatse herstellen ? heb echt geen zin om mijn laptop op te sturen. En indien ik die moet opsturen,komt er dan iemand om? of moet ik dat zelf omsturen ? Op de site staat dat er bij HARDWARE problemen en binnen de 7 werkdagen een ander procedure van start gaat. Iemand ervaring hier mee ?

Voor de rest ben ik wel erg tervreden over mijn laptop..

Alvast bedankt
Groeten
Dat is geen N56 ;)

Sorry lees net pas dat t niet jouw foto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goemies
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 08:53
ik heb deze laptop sinds zaterdag. ik heb hem besteld bij campusshop en de wifi verbinding is enorm slecht. vergeleken wat ik op andere apparaten (die ouder zijn) haal. Soms doet hij het gewoon niet eens.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Atheros ar9485wb-eg is de netwerkkaart die erin zit.

Ook is mijn deksel statisch geladen/staat onder stroom wanneer ik de laptop oplaad.

[ Voor 30% gewijzigd door Goemies op 01-08-2012 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-08 23:33
denbosch75 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 23:13:
[...]

De prijs van de S4022V klopt echt.
Ik heb 'm hier voor me staan; vandaag voor 999 euro opgehaald bij Dixons.
- Verlicht toetsenbord
- HD scherm
- 1 TB harde schijf
- De Nvidia GT 650M
- Blu-ray speler/brander
Het zit er allemaal op...
En hoe bevalt hij je? Heb je enige minpunten? Heb je het juiste scherm met de juiste helderheid contrast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strunkie schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:18:
[...]

Heb je dit ook als je het scherm heen en weer beweegt?
Dit ziet eruit als brakke connectoren.
Neen, dacht ik ook eerst. Het is volgens mij de kabel dit van mobo naar het scherm gaat, aan de mobo kant. Heb stiekem eens mijn scherm opengedaan, en daar zat alles goed in.

@ Darkstone
Ik heb de VZ versie, dus met goeie 3Dkaart en slecht scherm. Hier werd mij verteld dat bij aankoop van:

VM: Goed scherm LG
VZ: Slecht scherm Samsung

Wel ik heb een VZ met een LG scherm type:LP156WF1-TLB2 is dit een goede scherm ? :D

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 09:46
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:09:
[...]

Neen, dacht ik ook eerst. Het is volgens mij de kabel dit van mobo naar het scherm gaat, aan de mobo kant. Heb stiekem eens mijn scherm opengedaan, en daar zat alles goed in.

@ Darkstone
Ik heb de VZ versie, dus met goeie 3Dkaart en slecht scherm. Hier werd mij verteld dat bij aankoop van:

VM: Goed scherm LG
VZ: Slecht scherm Samsung

Wel ik heb een VZ met een LG scherm type:LP156WF1-TLB2 is dit een goede scherm ? :D

Groeten
Yup, de LG is het betere scherm. De Samsung is het 'slechtere'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 15:57
Heb zojuist de S4022V opgehaald bij Mycom Amersfoort voor 999,-. Zal hem gaan testen en later vanavond of morgen mijn bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:22:
[...]

dat het dmv een caddy kon wist ik ja, maar of de samsung 830 serie zou passen wist ik en weet ik nog steeds niet..
Als je de zoekfunctie zou gebruiken zou je op Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic uitkomen. Daar staan enkele ervaringen in.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Xyrr schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:42:
Heb zojuist de S4022V opgehaald bij Mycom Amersfoort voor 999,-. Zal hem gaan testen en later vanavond of morgen mijn bevindingen posten.
Zit er al op te wachten. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
Ben net gaan zitten om te testen. Helaas heb ik wel een streepje van ongeveer 5 dode pixels vrijwel helemaal rechts in het scherm zitten. Ben even aan het bedenken hoe en wat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:53
Ik heb net de BBG van Augustus doorgelezen, Asus is de grote winnaar.
Wat me alleen wel opvalt bij de alternatieven is dat het "campus model" geen info heeft.
Ik vraag me af: Heeft dit model het "Samsung panel" of het "LG panel" ?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-09 16:17
Nog een keer ter verificatie, ik begin gewoon aan mezelf te twijfelen. de S4022V heeft als het goed is het LG paneel hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
Torrentus schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 17:35:
Nog een keer ter verificatie, ik begin gewoon aan mezelf te twijfelen. de S4022V heeft als het goed is het LG paneel hè?
Ik heb de S4022V nu voor me, van Mycom. Het paneel betreft een Samsung model met als type 126HT01-201. Geen LG dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
Xyrr schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 17:38:
[...]

Ik heb de S4022V nu voor me, van Mycom. Het paneel betreft een Samsung model met als type 126HT01-201. Geen LG dus.
Hmm, oké, dus dat is de reden voor de lagere prijs. Heb zelf ook het 'Mycom' model besteld, hetzij bij Dixons. Scherm is alsnog top neem ik aan? Verder wel Blu-ray? Tevreden gebruiker? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
Torrentus schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 17:41:
[...]

Hmm, oké, dus dat is de reden voor de lagere prijs. Heb zelf ook het 'Mycom' model besteld, hetzij bij Dixons. Scherm is alsnog top neem ik aan? Verder wel Blu-ray? Tevreden gebruiker? :)
Niet helemaal. Dit scherm heeft ongeveer 5 dode pixels zoals ik een paar posts terug beschreef. Ik heb geregeld dat ik dit exemplaar morgen bij Mycom Utrecht omruil voor een andere. Heb verder nog weinig getest, maar kan natuurlijk niet al te veel met dit exemplaar doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
Xyrr schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 17:43:
[...]

Niet helemaal. Dit scherm heeft ongeveer 5 dode pixels zoals ik een paar posts terug beschreef. Ik heb geregeld dat ik dit exemplaar morgen bij Mycom Utrecht omruil voor een andere. Heb verder nog weinig getest, maar kan natuurlijk niet al te veel met dit exemplaar doen :)
Aha, ik zie het ja, had hem even gemist. Jammer!
Hopen dat je nieuwe exemplaar wel helemaal in orde is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
Heb zojuist even AIDA64 een hardware rapport laten maken. Mochten er nog onduidelijkheden zijn met betrekking tot de hardware, kijk hier: http://pastebin.com/8fp9wk7F

- Ik heb ook even geluisterd naar de kwaliteit van de speakers (zonder subwoofer, die laat ik i.v.m. omruilen in het hoesje zitten). Ik werd eigenlijk verrast door de kwaliteit hiervan. Muziek klinkt goed, en je zou door deze speakers prima naar een film kunnen luisteren.

- Hangende FN toets heeft dit exemplaar geen last van (volgens mij waren dat ook alleen de N76 modellen?)

[ Voor 53% gewijzigd door Xyrr op 01-08-2012 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik vind de N56 w7/x64, geen ssd , I7 quad core (niet veel apps opgestart) in vergelijking met N56/ Virtualbox/ubuntu 12.04 guest, relatief traag werken. Opera en Libre Office starten in virtualbox veel sneller op dan met native hdd w7. Dat belooft wat met de N56 hdd native linux, maar dat kost je wellicht enige functionaliteit (verlicht toetsenbord bv.)

Mijn voorkeur is linux, maar vanwege de compatibiliteit ben ik genoodzaakt ook Windows te gebruiken. Voorheen dual boot of wubi, maar dat is soms erg onpraktisch.

Heeft iemand native linux (ubuntu 12.04) op een N56 draaien met virtualbox en w7 guest? Het externe USB probleem lijkt met ubuntu 12.04 host en W7 guest opgelost, maar ik betwijfel of dat met de N56 wel goed gaat.

Zoals eerder bericht werken de externe USB poorten niet met de N56/w7 i.c.m. VirtualBox/VMware player (ubuntu 12.04 guest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDW91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-08-2023
Sthony schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 07:38:
S4022V -> Iemand deze in voorraad gezien in een Belgische Shop(en AZERTY keyboard)?
Ik ben dit al enkele dagen aan het uitzoeken waar ik er kan aangeraken.
Stuur ik je een PM met meer info hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sthony
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 13:54
SVDW91 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:08:
[...]

Ik ben dit al enkele dagen aan het uitzoeken waar ik er kan aangeraken.
Stuur ik je een PM met meer info hierover?
Graag.
Alvast bedankt, moest ik zelf iets vinden zal ik jou ook een PM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDW91
Sthony schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:55:
[...]

Graag.
Alvast bedankt, moest ik zelf iets vinden zal ik jou ook een PM sturen.
offtopic: zorg eens dat ik je een PM kan sturen, nu gaat dat niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Xyrr schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 18:05:
Heb zojuist even AIDA64 een hardware rapport laten maken. Mochten er nog onduidelijkheden zijn met betrekking tot de hardware, kijk hier: http://pastebin.com/8fp9wk7F

- Ik heb ook even geluisterd naar de kwaliteit van de speakers (zonder subwoofer, die laat ik i.v.m. omruilen in het hoesje zitten). Ik werd eigenlijk verrast door de kwaliteit hiervan. Muziek klinkt goed, en je zou door deze speakers prima naar een film kunnen luisteren.

- Hangende FN toets heeft dit exemplaar geen last van (volgens mij waren dat ook alleen de N76 modellen?)
Ik vind het jammer om te lezen dat jou laptop meteen bij levering niet geheel goed is maarja dat kan een keer voorkomen, echter zie ik het nu wel veel voorkomen bij de n56vz. Zou dit misschien kunnen door de grote vraag en snelle productie van de laptop en dat het misschien bij latere leveringen vanuit fabrikanten aan leveranciers opgelost zou kunnen zijn?

Echter ben ik nog steeds van mening dat een laptop allereerst goed getest afgeleverd moet zijn en niet door (misschien) een wat hobbelige levering meteen al dingen stuk gaan. Dat zou betekenen dat de laptop dan niet erg geschikt is om te gebruiken als 'studenten laptop'? :?

Zelf ga ik straks m'n studie afmaken en zoek ik daarvoor wel een laptop die dagelijks gedragen moet kunnen worden en af en toe, onbewust en onbedoeld, een stootje krijgt.

[ Voor 7% gewijzigd door Fjerpje op 01-08-2012 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BURN3R
  • Laatst online: 30-08 13:29
Ze hebben de prijs van de N56VZ-S4022V zojuist weer omhooggegooid naar 1149 €.
Heb hem gisteren nog besteld voor 999 € hoop dat ik hem nog wel voor die centen krijg.

[ Voor 6% gewijzigd door BURN3R op 02-08-2012 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PesaH
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-11-2020

PesaH

Holy Cow!

Weet iemand of er ook 8GB geheugen modules in n56 passen? Staat het in de manual misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BURN3R
  • Laatst online: 30-08 13:29
PesaH schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 08:11:
Weet iemand of er ook 8GB geheugen modules in n56 passen? Staat het in de manual misschien?
De Asus site zegt dat er maximaal (in totaal) 8GB in kan, dus ik neem aan van niet.

http://www.asus.com/Noteb...ent/N56VZ/#specifications

[ Voor 13% gewijzigd door BURN3R op 02-08-2012 08:18 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojokojo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-08 14:33
BURN3R schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 07:45:
Heb hem gisteren nog besteld voor 999 € hoop dat ik hem nog wel voor die centen krijg.
Ik zie het inderdaad!!
Hoelang zal het duren voordat de prijzen weer zakken?
Aangezien ze het kennelijk ook voor 999 met winst kunnen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-06 16:25
BURN3R schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 07:45:
Mycom heeft 'm -in 2 shops- nog voor 999,95. Heb 'm gisteren gehaald in Amsterdam. Bevalt prima, alleen heb ik af een toe en hapering in 't geluid of een kraakje. Heb de laatste drivers geinstalleerd van de Realtek website, maar dat helpt niet echt. Iemand een oplossing?

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 20:29
bigmouth schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 09:48:
[...]

Mycom heeft 'm -in 2 shops- nog voor 999,95. Heb 'm gisteren gehaald in Amsterdam. Bevalt prima, alleen heb ik af een toe en hapering in 't geluid of een kraakje. Heb de laatste drivers geinstalleerd van de Realtek website, maar dat helpt niet echt. Iemand een oplossing?
Zelfde probleem hier... Ook al de nieuwe drivers geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
Lucky me :o.. Nog net voor de prijsverhoging bij Dixons besteld met Airmileskorting voor 799... :)
(offtopic: Betaling is wel mislukt omdat de Rabo platlag, als ze hem maar niet annuleren om die reden..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
Heb zojuist mijn exemplaar met dode pixels omgeruild voor een goede. Heb in de winkel gekeken of ie goed was. Vanavond dus waarschijnlijk het één en ander aan gebruikservaring. Dat zal ik hier op het forum zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Podverdikkeme nou koste de laptop bij Mycom gisteren nog € 999,00 en gooien ze er vandaag ineens € 150,00 boven op. Zojuist contact gehad met een verkoper en deze wist met totaal niets te vertellen en kon ook verder niets regelen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Niet online
Ik ben samen met een vriend voor hem aan het kijken naar een nieuwe laptop, en kwamen al vrij snel uit op het mainstreammodel uit de bbg.

Ik heb hier wat rondgelezen, en kom tot de conclusie dat deze het betere lg paneel heeft. Ik heb echter nog een vraag. Hij zou graag een ssd gebruiken (wrs samsung 830). Het plan is nu om de ssd op de hdd plaats te steken en de hdd met een caddy in de dvd-drive, aangezien die laatste maar een sata-600 aansluiting heeft.
De dvd-drive zelf zou dan extern gebruikt worden.

Hiervoor heeft ie echter 2 dingen nodig:
- een hdd-caddy, zoals deze: http://www.ebay.nl/itm/SA...&hash=item416232f03c#shId
- een behuizing voor een externe dvd-drive, zoals deze: http://www.amazon.com/Ext...HQY0/ref=pd_bxgy_pc_img_b

Mijn vraag is simpel: passen deze componenten samen met de laptop/dvd-drive?

[ Voor 13% gewijzigd door bertp1 op 02-08-2012 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
In deze post zal ik mijn ervaringen met de S4022V delen. Nieuwe dingen voeg ik aan deze post toe.

- Installeren SSD: Crucial M4 128GB gaat zonder moeite in de laptop, werkt als een trein.
- Windows 7 zonder problemen geïnstalleerd, en geactiveerd door middel van telefonische activatie.
- Subwoofer zonder problemen aan de gang gekregen onder een verse installatie van Windows 7. Direct na het installeren van de audio drivers is deze gaan werken. Geluidskwaliteit klinkt onder een schone installatie van Windows 7 beter dan onder de standaard installatie van Asus, mogelijk door een nieuwere driver versie of vooraf ingestelde profielen. Nog geen last gehad van tikken in het geluid.
- Geen last van statische deksel waar sommige andere gebruikers melding van maken. De bij de laptop geleverde voeding is geaard, en ik gebruik deze in een geaard stopcontact.
- (Nog) geen last van uitvallende Wi-Fi. De S4022V heeft een Intel(R) Centrino(R) Wireless-N 2230 netwerkkaart aan boord in tegenstelling tot een Atheros model waar andere gebruikers problemen mee hebben. Daarnaast een goede verbinding (80% ontvangst door twee vloeren heen, hemelsbreed zo'n 10 meter vanaf de router).
- Geen plakkende FN toets.
- Touchpad steekt een halve millimeter uit zoals andere gebruikers eerder al berichtten.
- Kijkhoeken van scherm naar mijn mening goed. Ik heb het LG paneel van de N56VM niet gezien dus ik kan geen vergelijking trekken, wel kan ik zeggen dat ik prima tevreden ben met dit scherm.
- Batterijduur degelijk. Bij het streamen van full screen flash video via Wi-Fi zo'n 3,5 uur. Eventueel zou dit nog wel wat verlengd kunnen worden door schermhelderheid naar beneden te schroeven, etc. Ik zou met deze laptop niet zonder oplader in het vliegtuig naar Australië gaan zitten, maar de laptop houdt het prima vol voor bijvoorbeeld reizen met het OV binnen Nederland.
- Commerciële blu-rays blijken op pc's lastiger af te spelen dan ik dacht. Met de N56VZ is PowerDVD10 gebundeld die dit gelukkig wel zonder problemen kan. Het is mij echter niet gelukt om enkel PowerDVD10 te installeren. Meteen kwamen PowerDirector, MediaEspresso en andere meuk mee. Het is gelukkig wel mogelijk om de programma's onafhankelijk van elkaar weer te verwijderen.

Lijst van Asus utilities die ik op een schone Windows 7 installatie heb geïnstalleerd om alles werkend te krijgen:
  • ATKACPI driver and hotkey-related utilities (backlight toetsen, volume toetsen, instant key)
  • ASUS InstantKey Utility (instant key, instant key instellingen)
  • Keyboard Device Filter Utility (overige sneltoetsen)
Media Keys werken niet standaard met software anders dan Windows Media Player. Asus heeft de keys hier specifiek voor geprogrammeerd. Dankzij een post eerder in dit topic (http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37346278) heb ik dit werkend gekregen.

Na het installeren van alle obvious drivers bleef "PCI simple communications controller" over. Dit is verholpen door het installeren van "Intel Management Engine Interface" die op de ASUS support website onder "Others" te vinden is.

[ Voor 72% gewijzigd door Xyrr op 04-08-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
Goemies schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:46:
ik heb deze laptop sinds zaterdag. ik heb hem besteld bij campusshop en de wifi verbinding is enorm slecht. vergeleken wat ik op andere apparaten (die ouder zijn) haal. Soms doet hij het gewoon niet eens.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Atheros ar9485wb-eg is de netwerkkaart die erin zit.

Ook is mijn deksel statisch geladen/staat onder stroom wanneer ik de laptop oplaad.
Ik heb precies dezelfde problemen, en ook bij campusshop besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Ik heb ook nog een irritant piepende adapter als mijn scherm dimt of als mijn accu bijlaad... is daar nog wat mee te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xyrr schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:40:
In deze post zal ik mijn ervaringen met de S4022V delen. (...)
Geen last van productiefouten à la uitstekend (van uit-steken) touchpad, loszittende powerknop of one key, plakkende fn-toets, te strakke usb-poorten, etc.? Zulke dingen houden mij dus tegen om dit ding in huis te halen. Hopelijk kan ik hem ook nog ergens krijgen in België voor €999 :D

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2012 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Xyrr schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:40:
In deze post zal ik mijn ervaringen met de S4022V delen. Nieuwe dingen voeg ik aan deze post toe.

- Installeren SSD: Crucial M4 128GB gaat zonder moeite in de laptop, werkt als een trein.
- Windows 7 zonder problemen geïnstalleerd, en geactiveerd door middel van telefonische activatie.
- Subwoofer zonder problemen aan de gang gekregen onder een verse installatie van Windows 7. Direct na het installeren van de audio drivers is deze gaan werken. Geluidskwaliteit klinkt onder een schone installatie van Windows 7 beter dan onder de standaard installatie van Asus, mogelijk door een nieuwere driver versie of vooraf ingestelde profielen. Nog geen last gehad van tikken in het geluid.
- Geen last van statische deksel waar sommige andere gebruikers melding van maken. De bij de laptop geleverde voeding is geaard, en ik gebruik deze in een geaard stopcontact.
- (Nog) geen last van uitvallende Wi-Fi. De S4022V heeft een Intel(R) Centrino(R) Wireless-N 2230 netwerkkaart aan boord in tegenstelling tot een Atheros model waar andere gebruikers problemen mee hebben.
Dat is waardevolle informatie. Zou jij eventueel morgen of over een week nogmaals je bevindingen kenbaar willen maken? Dan nog een vraag... Hoe is de eerste indruk en wat vind jij persoonlijk van het scherm qua helderheid/contrast?

[ Voor 4% gewijzigd door Fjerpje op 02-08-2012 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 17:16:
[...]

Geen last van productiefouten à la uitstekend (van uit-steken) touchpad, loszittende powerknop of one key, plakkende fn-toets, te strakke usb-poorten, etc.? Zulke dingen houden mij dus tegen om dit ding in huis te halen. Hopelijk kan ik hem ook nog ergens krijgen in België voor €999 :D
- Touchpad steekt ietsje uit (bij zowel mijn oude exemplaar als deze nieuwe zonder dode pixels :)). Ik denk niet
zozeer dat dit een productiefout is maar meer iets dat Asus maar zo heeft gelaten in het ontwerp.
- Wat betreft de loszittende powerknop/one key. Als ik aan de one key voel dan voel ik hem weliswaar ietsje wiebelen maar het is niet zo dat de knop eruit valt als ik de laptop op de kop houdt, en ook qua functionaliteit mankeert er niks.
- Geen plakkende FN toets (op beide exemplaren).
- Geen van de 4 usb poorten zijn te strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVEE
  • Laatst online: 07-06 08:25
verdomme, wil ik vandaag de N56VZ-S4022V bestellen doen ze er 150 euro bovenop waardoor mijn budget momenteel niet meer toereikend is... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maracuja
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-07-2024

Maracuja

Fruitig 3.1

Welke VZ-versie met GT650M is nu het beste dan? :P Want hij moet m'n Sony VAIO F11Z1E/bi gaan opvolgen, maar dan moet er wel een vergelijkbaar premium FHD scherm op zitten natuurlijk.

Ik heb nog nooit een SSD gehad, maar denk dat ik er een Samsung 830-series in ga gooien van 512GB (of de Adata XPG SX900 512GB / Transcend TS512GSSD720 512GB). Dan heb ik genoeg voor besturingssysteem, software en persoonlijke bestanden en dergelijke, voor de rest gebruik ik wel een home server met remote access en external drives.

Had trouwens wel verwacht dat 'ie beter beschikbaar zou zijn. 'k Had toch wel meer aanbod verwacht, bij vele stores voor concurrerende prijzen, 't is toch een echte Macbook-killer. Alles in huis voor de meer serieuzere multimedia-er. Lijkt me een ideaal ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goemies
Asskicker schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:59:
[...]

Ik heb precies dezelfde problemen, en ook bij campusshop besteld.
Nu ik op 1 meter van de router af zit heb ik geen problemen met de WiFi. Maarja, ik ga natuurlijk niet 1 meter van de router af zitten omdat ik anders geen internet heb. Ik bedoel, op school heb ik ook niet die mogelijkheid en daar moet hij het ook doen.
Als ik op mn eigen kamer zit, zon 7 meter van de router vandaan. Dan valt de verbinding soms weg en is de ontvangst over het algemeen slecht. n56vz-4035-nl
Ik ben nu bezig met vanalles proberen, eens kijken of een clean install helpt. (hoe zit het met de garantie als ik de OEM eraf gooi?).

Als dat niet werkt dan beroep ik me op de wet Koop of Afstand en stuur ik hem terug. Als ik er geen verbinding op kan maken dan hoeft het van mij niet. 95% van wat ik doe gaat via 't internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
Goemies schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 17:45:
[...]

Nu ik op 1 meter van de router af zit heb ik geen problemen met de WiFi. Maarja, ik ga natuurlijk niet 1 meter van de router af zitten omdat ik anders geen internet heb. Ik bedoel, op school heb ik ook niet die mogelijkheid en daar moet hij het ook doen.
Als ik op mn eigen kamer zit, zon 7 meter van de router vandaan. Dan valt de verbinding soms weg en is de ontvangst over het algemeen slecht. n56vz-4035-nl
Ik ben nu bezig met vanalles proberen, eens kijken of een clean install helpt. (hoe zit het met de garantie als ik de OEM eraf gooi?).

Als dat niet werkt dan beroep ik me op de wet Koop of Afstand en stuur ik hem terug. Als ik er geen verbinding op kan maken dan hoeft het van mij niet. 95% van wat ik doe gaat via 't internet.
De OEM installatie kan je er gewoon af gooien, zolang je de herstelpartitie intact houdt. Hiervan kun je in geval van retourneren opstarten om de OEM installatie terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:54
Xyrr schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 17:47:
[...]

De OEM installatie kan je er gewoon af gooien, zolang je de herstelpartitie intact houdt. Hiervan kun je in geval van retourneren opstarten om de OEM installatie terug te zetten.
In mijn geval was het wel even nodig om de extra partitie die windows aanmaakt bij een verse installatie te verwijderen.

Anders gaat het herstelprogramma windows op de eerstvolgende partitie proberen te installeren. en je krijg je een vreemde error. dit omdat de eerst volgende partitie slechts 100 mb groot is en windows daar niet op past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDW91
Aan de Belgen die de S4022V in een Belgische shop willen kopen - en omdat ik deze zelf ook wil kopen - heb ik contact opgenomen met enkele (online) shops.

Van LaSystems kreeg ik het antwoord dat deze niet meer leverbaar is.
En van ItWare kreeg ik hetzelfde te horen, plus dat er een opvolger wordt verwacht, maar meer info is nog niet voorhanden over die opvolger.

[ Voor 5% gewijzigd door SVDW91 op 02-08-2012 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
Opvolger? Dit ding is toch net uit, of ligt het aan mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Scallius schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 20:12:
Inderdaad vind het wat een vreemde reactie of ASUS moet ineens wat anders aan het bakken zijn gebaseerd op het zelfde ontwerp met misschien een wat beter scherm/hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonflyslayer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-08 23:54
SVDW91 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 19:39:
Aan de Belgen die de S4022V in een Belgische shop willen kopen - en omdat ik deze zelf ook wil kopen - heb ik contact opgenomen met enkele (online) shops.

Van LaSystems kreeg ik het antwoord dat deze niet meer leverbaar is.
En van ItWare kreeg ik hetzelfde te horen, plus dat er een opvolger wordt verwacht, maar meer info is nog niet voorhanden over die opvolger.
Zullen ze misschien de Asus N56VZ-S4044 bedoelen? Die hebben we nog niet langs zien komen, ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Fjerpje schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 20:35:
[...]

Inderdaad vind het wat een vreemde reactie of ASUS moet ineens wat anders aan het bakken zijn gebaseerd op het zelfde ontwerp met misschien een wat beter scherm/hardware?
andere software windows 8 ? erg vroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDW91
Scallius schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 20:12:
Toch heb ik op enkele online shops zien staan dat die al sinds mei te koop is ...
Of is dat een fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
SVDW91 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:41:
[...]

Toch heb ik op enkele online shops zien staan dat die al sinds mei te koop is ...
Of is dat een fout?
ASUS had zelf gemeld dat de Asus N56VZ pas redelijk beschikbaar werd eind juli/begin augustus.

De VM is al wat eerder beschikbaar, maar dat ze nu al met een echte opvolger komen. Dat lijkt me wel heel erg stug.

Misschien hebben ze het over een windows 8 versie. Een echte opvolger komt pas veel later. En als de verkoper zich daar al mee bezig houdt, kan je nooit een laptop kopen denk ik ;-) (Er is altijd wel een opvolger op komst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
Welke hardware willen ze in de opvolger stoppen dan? De huidige N56 en N76 bevatten hardware uit de laatste series. Ze kunnen natuurlijk andere modellen in eventuele opvolgers stoppen, maar dan veranderd de prijs gewoon mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Ik ben nu bijna een maand nog steeds tevreden met de Laptop.
Werkt goed en snel vooral SSD.

Alleen hoe nemen jullie deze mee?
Wat is voor deze laptop een goede tas?

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
Clavat schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:21:

Dat is voornamelijk persoonlijke voorkeur toch? Oké, ik zou mijn laptop van 1000 euro niet toevertrouwen aan een 2 euro tas van de Action, maar tassen voldoen al erg snel. Wel is het zo dat, als je de subwoofer mee wilt nemen, je een extra vak nodig hebt, en ook de adapter is vrij groot. Hou daar rekening mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Xyrr schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:08:
Welke hardware willen ze in de opvolger stoppen dan? De huidige N56 en N76 bevatten hardware uit de laatste series. Ze kunnen natuurlijk andere modellen in eventuele opvolgers stoppen, maar dan veranderd de prijs gewoon mee.
de gtx 660m b.v die heb ik al in andere laptops gespot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
hetnet schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:30:
[...]

de gtx 660m b.v die heb ik al in andere laptops gespot.
Als ASUS die videokaart in de n56 behuizing wil gaan stoppen dan zou dat nogal een vreemde wending zijn. Die videokaart in een game laptop zou natuurlijk kunnen, maar dan geen opvolger van de n56vz s4022v

Ik heb tevens voor mezelf ook een keuze gemaakt. Ik denk dat ik met een budget van € 1500,00 ga kiezen voor de n56VM en daarnaast een multimedia, design en gaming desktop. De reden hiertoe is omdat ik graag wil uitsluiten dat als ik m'n laptop om welke reden dan ook kwijt raak, ik niet zonder PC kom te zitten. Op dit moment heb ik namelijk geen desktop en wilde ik eigenlijk voor 1 pc gaan dus een laptop. Dit lijkt me nu dus een slecht idee.

Het feit dat de laptop gebruikt gaat worden als studenten laptop brengt risico's met zich mee en deze wil ik graag beperken door beide te nemen. Tevens komt een multimedia laptop zoals de n56vz qua prestaties nooit in de buurt van een wat zwaardere desktop. Vandaar dat ik nu kies om én een desktop te kopen én een laptop te gaan aanschaffen.

Wanneer ik de laptop in m'n handjes heb zal ik er tevens een review over schrijven voor degene die er belang bij heeft.

[ Voor 54% gewijzigd door Fjerpje op 03-08-2012 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HondaRacer
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-03-2024
Clavat schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:21:

Ik heb zelf een Louis Vuitton Porte-Documents Voyage GM in Damier Graphite canvas, vind het echt een super mooie en handige tas. Maar ik denk niet dat er veel mensen zullen zijn die meer geld voor hun laptop tas neertellen dan voor hun laptop :P. Maar ik denk dat die Case Logic tassen wel redelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
HondaRacer schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 00:01:
[...]

Ik heb zelf een Louis Vuitton Porte-Documents Voyage GM in Damier Graphite canvas, vind het echt een super mooie en handige tas. Maar ik denk niet dat er veel mensen zullen zijn die meer geld voor hun laptop tas neertellen dan voor hun laptop :P. Maar ik denk dat die Case Logic tassen wel redelijk zijn?
Geld teveel zeker? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HondaRacer
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-03-2024
Ouders die 80% bijlegden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-06 16:25
De ASUS N56VZ-S4022V is nu weer bij alle shops,incl Dixons & mycom, 1149 euro. Denk dat die 1000 euro van sommige shops toch een foutje was. Een fout waar ik dus ff snel van heb geprofiteerd :-)

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Heeft nog niemand daadwerkelijk het gare wifi kaartje vervangen door een Intel? (op één iemand na die schreef dat het bij hem niet werkte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:43
Ik heb m'n N56VZ van campusshop nu 2 weken en totaal geen problemen, ook niet met de wifi. Sterker nog, het is veel beter qua stabiele connectie dan m'n XPS met een in principe betere netwerkkaart. Met intensief gamen ook geen problemen met de notebook.

Misschien heb ik gewoon geluk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
IntToStr schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 15:33:
Ik heb m'n N56VZ van campusshop nu 2 weken en totaal geen problemen, ook niet met de wifi. Sterker nog, het is veel beter qua stabiele connectie dan m'n XPS met een in principe betere netwerkkaart. Met intensief gamen ook geen problemen met de notebook.

Misschien heb ik gewoon geluk :)
Zou je eens kunnen kijken wat voor type draadloos netwerkadapter je hebt?

Zelf heb ik de S4022V met Intel Centrino 2230 kaart en geen enkel probleem met Wi-Fi. Sterker nog, ik vind de ontvangst uitstekend, en ook over overdracht snelheid ben ik meer dan tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
KarlMarX schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 13:45:
Heeft nog niemand daadwerkelijk het gare wifi kaartje vervangen door een Intel? (op één iemand na die schreef dat het bij hem niet werkte).
Ik heb het intel kaartje klaar liggen om hem erin te schroeven, echter heb ik mijn poging gestaakt omdat ik me laptop niet open kreeg en niet wil foceren 8)7

Dus als iemand wat ervaring heeft in het openschroeven houd ik me aanbevolen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Xyrr schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 15:37:
[...]

Zou je eens kunnen kijken wat voor type draadloos netwerkadapter je hebt?

Zelf heb ik de S4022V met Intel Centrino 2230 kaart en geen enkel probleem met Wi-Fi. Sterker nog, ik vind de ontvangst uitstekend, en ook over overdracht snelheid ben ik meer dan tevreden.
de N56VM-S4032V heeft ook Intel Centrino N 2230 ook geen problemen.
Maar in N mode nog niet geprobeerd.
Kwa afstand router tot 25 meter geen probleem dus snap niet helemaal wat er brak aan is.
Misschiende gebruikte router die de problemen geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hetnet schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:32:
[...]
Misschiende gebruikte router die de problemen geeft
Sommige modellen hebben een Atheroskaart en die geeft blijkbaar wel problemen bij sommigen. Welke modellen dat zijn is mij een raadsel.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Ik wil graag een 300Mbit verbinding behalen voor een vlotte communicatie met m'n NAS. Nu blijf ik steken op pieken van 144 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
0xygen schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:00:
Ik wil graag een 300Mbit verbinding behalen voor een vlotte communicatie met m'n NAS. Nu blijf ik steken op pieken van 144 Mbit.
Dat klopt ook. Zowel de Atheros als de Centrino adapter is niet geschikt voor dual-band. Als je 300Mbit wilt zul je een ander kaartje moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Die heb ik dus al liggen maar weet nog niet hoe ik me laptop open kan krijgen zonder te foceren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Alleen de klep, of de hele achterkant? De klep moest ik ook even proberen. Meestal trek je het eraf, maar deze moet je naar beneden (niet naar je bureau, maar naar de onderkant van de laptop (naar je toe dus) schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Met de klep heb ik geen problemen, maar de hele achterkant wel. Ik kan niet alle schroeven vinden... En ik kan geen iets van how-to vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
0xygen schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:31:
Met de klep heb ik geen problemen, maar de hele achterkant wel. Ik kan niet alle schroeven vinden... En ik kan geen iets van how-to vinden..
Wat mij is opgevallen bij de voorganger, De N53 serie, dat de schroefjes verborgen zitten onder de 'steunkussetjes' van de laptop aan de onderkant.
Als je deze verwijderd komen er schroefjes naar voren :P

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dit het kaartje is, dan hoef je maar 1 schroef te openen, namelijk eentje onder het kleine zwarte dopje dat op de service hatch met rooster zit, daar ergens, waar het goudkleurige(o.i.d.) . Dit kleine dopje wip je er met een kleine schroevendraaier zo uit, dit zit vastgelijmd. ik zou dus niet aan de kussentjes gaan prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:55:
[...]

Sommige modellen hebben een Atheroskaart en die geeft blijkbaar wel problemen bij sommigen. Welke modellen dat zijn is mij een raadsel.. 8)7
Ik heb de N56 van de campusshop en die heeft een Atheros. Maar ik heb er geen last mee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Weet iemand of er nog een N76VZ gaat uitkomen met een 7200 RPM HDD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
D_Jeff schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 19:04:
Weet iemand of er nog een N76VZ gaat uitkomen met een 7200 RPM HDD?
Die heeft toch 2 hd's. kan je er een vervangen door een ssd toch ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@ hetnet: heb in de Pricewatch 2 modellen gespot, 1 model met 2 hdd's van elk 1 TB en de andere met 1 hdd met 1 TB.
Ik heb alleen niet echt de tijd om daaraan te gaan prutsen. Dan is wachten voor mij toch idealer, plus dat de machine niet voor mezelf bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
D_Jeff schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 19:54:
@ hetnet: heb in de Pricewatch 2 modellen gespot, 1 model met 2 hdd's van elk 1 TB en de andere met 1 hdd met 1 TB.
Ik heb alleen niet echt de tijd om daaraan te gaan prutsen. Dan is wachten voor mij toch idealer, plus dat de machine niet voor mezelf bedoeld is.
Ik kan me vergissen maar het het snelheids verschil tussen 7200 en 5400 toeren is volgens mij niet zo heel groot.

En iemand die een ander een notebook laat kopen zal dat dus waarschijnlijk ook niet snel merken.

Als je snel wilt moet je een SSD hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
D_Jeff schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 19:54:
pricewatch: Asus N76VM-V2G-T1105V-NL
Asus N76VM-V2G-T1105V-NL deze heeft 750gb 7200 rpm
en kan ook nog een ssd bij :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
D_Jeff schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:35:
[...]

Wat mij is opgevallen bij de voorganger, De N53 serie, dat de schroefjes verborgen zitten onder de 'steunkussetjes' van de laptop aan de onderkant.
Als je deze verwijderd komen er schroefjes naar voren :P

Succes!
Die had ik ook al gevonden ja, maar dan de rest nog B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 18:07:
Als dit het kaartje is, dan hoef je maar 1 schroef te openen, namelijk eentje onder het kleine zwarte dopje dat op de service hatch met rooster zit, daar ergens, waar het goudkleurige(o.i.d.) . Dit kleine dopje wip je er met een kleine schroevendraaier zo uit, dit zit vastgelijmd. ik zou dus niet aan de kussentjes gaan prutsen.
Was het maar zo makkelijk;) ik heb een N76VM en daar zit hij dus niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goemies
Ik heb vanmiddag geprobeert mijn OEM eraf te gooien, en een schone windows 7 erop te zetten.
Blijkt dat de HDD GPT gepartitioneerd is.
Ik kom niet bij de recovery partitie, niet via F9 en ik wil de laptop liever niet openschroeven om de HDD op een andere PC leeg te maken. Dit omdat dan de garantie vervalt. Ik heb ook geen Recovery Disks gemaakt. Ik zit nu dus zonder besturingssysteem op mijn laptop en kan ook geen besturingssysteem op de GPT gepartitioneerde schijf installeren..
Heeft iemand een manier om danwel bij de Recovery Partitie te komen, danwel zonder deze recovery partitie te verwijderen, toch een schone windows te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
hetnet schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 21:26:
[...]

pricewatch: Asus N76VM-V2G-T1105V-NL
Asus N76VM-V2G-T1105V-NL deze heeft 750gb 7200 rpm
en kan ook nog een ssd bij :o
Dank voor de reactie 8)

Echter wou ik het campusshop modelletje op de skip zetten, gezien de reacties van tweakers en modjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Goemies schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 21:37:
Ik heb vanmiddag geprobeert mijn OEM eraf te gooien, en een schone windows 7 erop te zetten.
Ik kom niet bij de recovery partitie, niet via F9 en ik wil de laptop liever niet openschroeven om de HDD op een andere PC leeg te maken. Dit omdat dan de garantie vervalt. Ik heb ook geen Recovery Disks gemaakt. Ik zit nu dus zonder besturingssysteem op mijn laptop en kan ook geen besturingssysteem op de GPT gepartitioneerde schijf installeren..
Heeft iemand een manier om danwel bij de Recovery Partitie te komen, danwel zonder deze recovery partitie te verwijderen, toch een schone windows te installeren?
F9 waar haal je dat vandaan ??? hit escape met boot van bios dan krijg je keuse scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
Goemies schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 21:37:
Je zou van een preinstalled environment op kunnen starten, bijvoorbeeld BartPE, en vanaf daar reguliere backup en schijfbeheer tools kunnen gebruiken. Zelf gebruik ik DiskImage en Partition Manager van O&O Software. Andere software kan natuurlijk ook.

Je zou ook een OS op een externe harde schijf kunnen installeren, en hier vanaf te booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goemies
hetnet schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 21:44:
[...]

F9 waar haal je dat vandaan ??? hit escape met boot van bios dan krijg je keuse scherm
Ik zie helaas de hele hardeschijf niet meer in de bios/bootmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Goemies schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 21:47:
[...]

Ik zie helaas de hele hardeschijf niet meer in de bios/bootmenu.
Ik had die recovery bij mijn zus er ook per ongeluk afgedonderd, laptop voor garantie weg maar Asus heeft hier nooit moeilijk om gedaan.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 18:07:
Ja dat klopt. Je kan alleen niet goed bij dat ene schroefje van dat wifi kaartje. Ook kan je daarna niet goed bij het kaartje zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdaemen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-06-2022
Hallo ook hier netwerk problemen met wlan

al verschillende dingen geprobeerd.
is het bij jullie ook zo dat je vol bereik hebt wat wil zeggen 5 streepjes en dan toch regelmatig beperkt toegang krijgt te zien als je er op klikt?

ik ben van plan om dit weekend terug na de winkel te gaan dat ze daar een ander kaartje erin zetten als het helpt koop ik hem zo niet geef ik hem terug en krijg ik me geld terug.
hoop dat ze hier aan mee werken bij dynabite ben benieuwd..

als jullie een wlankaart zouden kunnen adviseren welke moet ik dan nemen?

iemand al een andere kaart erin gezet en aan de praat gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goemies
Xyrr schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 21:46:
[...]

Je zou van een preinstalled environment op kunnen starten, bijvoorbeeld BartPE, en vanaf daar reguliere backup en schijfbeheer tools kunnen gebruiken. Zelf gebruik ik DiskImage en Partition Manager van O&O Software. Andere software kan natuurlijk ook.

Je zou ook een OS op een externe harde schijf kunnen installeren, en hier vanaf te booten.
Strunkie schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 21:49:
[...]

Ik had die recovery bij mijn zus er ook per ongeluk afgedonderd, laptop voor garantie weg maar Asus heeft hier nooit moeilijk om gedaan.
Is er niet iemand die de recovery cd's even ter beschikking kan stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdaemen
ik heb trouwens de Atheros AR9485WB-EG Wireless Network Adapter... in de laptop N56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
mdaemen schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 21:57:
Hallo ook hier netwerk problemen met wlan

al verschillende dingen geprobeerd.
is het bij jullie ook zo dat je vol bereik hebt wat wil zeggen 5 streepjes en dan toch regelmatig beperkt toegang krijgt te zien als je er op klikt?

ik ben van plan om dit weekend terug na de winkel te gaan dat ze daar een ander kaartje erin zetten als het helpt koop ik hem zo niet geef ik hem terug en krijg ik me geld terug.
hoop dat ze hier aan mee werken bij dynabite ben benieuwd..

als jullie een wlankaart zouden kunnen adviseren welke moet ik dan nemen?

iemand al een andere kaart erin gezet en aan de praat gekregen?
doe eens een speedtest met wlan en een met netwerkkabel als internet vanaf je router en een vanaf je modem kijken wat verschil is.
als je beperkte toegang heb ligt het meestal aan je router niet aan jou laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Goemies schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 22:02:
[...]

[...]

iemand in de buurt van veenendaal die zich geroepen voeld ?
ik zit vlakbij alkmaar ff te ver uit de buurt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Goemies schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 22:02:
[...]

[...]

Format je HDD met een live CD, download een W7 iso op het internet, overal legaal te vinden (wel een windows home premium iso).
Brand hem op een DVD/USB en install hem.
Bij je laptop zat een extra CD met alle drivers en software.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strunkie schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 22:11:
[...]

Bij je laptop zat een extra CD met alle drivers en software.
of gebruik dezelfde of een andere usb stick om de drivers van de asus website op te downloaden, dan ben je er een stuk zekerder van dat je up to date bent. Recovery cd's zijn vaak al heel snel verouderd en dan moet je alles nog eens updaten ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Ik had even een (ervarings) vraag tussendoor.

Ik maak nu al een goed half jaar (gelukkig) gebruik van de pricewatch: Asus N53SV-S1827V. Echter stuit ik steeds vaker tegen een simpel probleem: Dat het geheugen volloopt bij renders en/of het draaien van veel VM's. Om deze reden wou ik dan ook kijken hoe het handeltje draait met een extra 4GB SODIMM.

Heeft er iemand ervaring met het vervangen of bijplaatsen van RAM in een N53SV systeem? Zo ja, met welke SODIMM's heb je dit gedaan?

Ik zat zelf te denken aan een pricewatch: Kingston 4GB DDR3-1333 (KTA-MB1333/4G) of pricewatch: Corsair CMSO4GX3M1A1333C9 gezien hun desktop tegenhangers ook vrijwel overal op werken.

Note: Nee de QVL bied geen uitkomst, hier kan ik geen geheugen op vinden wat makkelijk te krijgen is of zo goedkoop is als bovenstaande.

Owja, en nog een andere vraag: Heeft er iemand ervaring met het chainbooten van linux onder de 2e opstartknop? Ik weet dat dit mogelijk is en zou dit graag willen uitvoeren (Linker knop Linux mint starten, en met de rechter knop Win7. Zonder eerst een GRUB2 (of andere bootloader) door te hoeven gaan.)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
@D4NG3R

Ik heb bij mij een KVR1333D3S9/4G ingeprikt. dit was makkelijk te doen. En ik heb geen problemen ondervonden.

regelmatig het geheugen tot 90% belast en ook dit werkt prima.

[ Voor 19% gewijzigd door Jackxl op 04-08-2012 04:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Ik zie dat er erg vaak wordt gesproken over HDD caddy's omdat iedereen een SSD plaatst (ik ook :+ ), maar hoe ziet de rechterkant van de N56VM er dan uit? Ik heb hem nog niet gekocht of kunnen bekijken, maar mis je geen front cover van de dvd-speler in de behuizing als je die vervangt voor een HDD/SSD?

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je haalt de front cover van de dvd speler af, die kun je dan op de caddy klikken en het zit weer helemaal goed. Hij zit wel vrij strak vast op de optische drive, dus kijk goed wat je precies moet indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:39
Vanmiddag eens naar de saturn (Zaandam) om te kijken of ze de N76 nog hebben, zo ja dan koop ik 'm daar en anders via internet.

Heeft er iemand ervaring met de bijgeleverde subwoofer en de B&O geluidsdragers van de laptop? Is het echt goed geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdaemen
Aan mijn router kan het niet liggen lijkt mij omdat de andere laptop nergens last van heeft.
Pagina: 1 ... 30 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.