In deze post zal ik mijn ervaringen met de S4022V delen. Nieuwe dingen voeg ik aan deze post toe.
- Installeren SSD: Crucial M4 128GB gaat zonder moeite in de laptop, werkt als een trein.
- Windows 7 zonder problemen geïnstalleerd, en geactiveerd door middel van telefonische activatie.
- Subwoofer zonder problemen aan de gang gekregen onder een verse installatie van Windows 7. Direct na het installeren van de audio drivers is deze gaan werken. Geluidskwaliteit klinkt onder een schone installatie van Windows 7 beter dan onder de standaard installatie van Asus, mogelijk door een nieuwere driver versie of vooraf ingestelde profielen. Nog geen last gehad van tikken in het geluid.
- Geen last van statische deksel waar sommige andere gebruikers melding van maken. De bij de laptop geleverde voeding is geaard, en ik gebruik deze in een geaard stopcontact.
- (Nog) geen last van uitvallende Wi-Fi. De S4022V heeft een Intel(R) Centrino(R) Wireless-N 2230 netwerkkaart aan boord in tegenstelling tot een Atheros model waar andere gebruikers problemen mee hebben. Daarnaast een goede verbinding (80% ontvangst door twee vloeren heen, hemelsbreed zo'n 10 meter vanaf de router).
- Geen plakkende FN toets.
- Touchpad steekt een halve millimeter uit zoals andere gebruikers eerder al berichtten.
- Kijkhoeken van scherm naar mijn mening goed. Ik heb het LG paneel van de N56VM niet gezien dus ik kan geen vergelijking trekken, wel kan ik zeggen dat ik prima tevreden ben met dit scherm.
- Batterijduur degelijk. Bij het streamen van full screen flash video via Wi-Fi zo'n 3,5 uur. Eventueel zou dit nog wel wat verlengd kunnen worden door schermhelderheid naar beneden te schroeven, etc. Ik zou met deze laptop niet zonder oplader in het vliegtuig naar Australië gaan zitten, maar de laptop houdt het prima vol voor bijvoorbeeld reizen met het OV binnen Nederland.
- Commerciële blu-rays blijken op pc's lastiger af te spelen dan ik dacht. Met de N56VZ is PowerDVD10 gebundeld die dit gelukkig wel zonder problemen kan. Het is mij echter niet gelukt om enkel PowerDVD10 te installeren. Meteen kwamen PowerDirector, MediaEspresso en andere meuk mee. Het is gelukkig wel mogelijk om de programma's onafhankelijk van elkaar weer te verwijderen.
Lijst van Asus utilities die ik op een schone Windows 7 installatie heb geïnstalleerd om alles werkend te krijgen:
- ATKACPI driver and hotkey-related utilities (backlight toetsen, volume toetsen, instant key)
- ASUS InstantKey Utility (instant key, instant key instellingen)
- Keyboard Device Filter Utility (overige sneltoetsen)
Media Keys werken niet standaard met software anders dan Windows Media Player. Asus heeft de keys hier specifiek voor geprogrammeerd. Dankzij een post eerder in dit topic (
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37346278) heb ik dit werkend gekregen.
Na het installeren van alle obvious drivers bleef "PCI simple communications controller" over. Dit is verholpen door het installeren van "Intel Management Engine Interface" die op de ASUS support website onder "Others" te vinden is.
[
Voor 72% gewijzigd door
Xyrr op 04-08-2012 16:15
]