Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-08 11:29
KarlMarX schreef op maandag 30 juli 2012 @ 08:49:
Die heb ik inderdaad. Maar volgens mij is deze wifi module redelijk standaard. De Intels zitten alleen in nog duurdere Zenbook o.i.d.
Ooh oke ik dacht dat er een module in zat van matige kwaliteit. Dan ga ik binnenkort maar is mijn verjaardag cadeautje bestellen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Dit klopt inderdaad. Probleem is dat als je alleen de hdd/ram klep eraf haalt je maar gedeeltelijk bij de wifi module komt. Ik vraag me af of het te vervangen is zonder de hele achterkant eraf te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 20:29
Zover ik kon zien niet... Ik heb ondertussen echt de balen van de wifi module... Ik heb mijn trage wifi verbinding probleem neergelegd bij de technische vraagbaak van ASUS. Ik hoop dat zij met een bevredigend antwoord gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Probleem is ook, dat als het aan de antennes ligt een andere wifi module niet of nauwelijks gaat helpen. Ze maken wel mooi reclame met 360 graden wifi etc, maar dat zegt dus ook maar weinig. Een aluminium klep zal niet helpen, dat houdt toch straling tegen (vandaar dat smalle kunststofrandje voor de antennes, maar wellicht is dat niet voldoende).
Ook jammer dat ze niet voor 3 antennes hebben gekozen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Met de huidige module kan je maar snelheden tot 150 Mbit halen en met dit: pricewatch: Intel Centrino Ultimate-N 6300 kaartje een snelheid van 450 Mbit.

Dat is nog wel het proberen waard:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Die 450 mbit haal je denk ik alleen als je alle 3 de antenne aansluitingen kan benutten. De Asus heeft maar 2 antennes. Ik vraag me af of je met de goedkopere 6200 met 2 aanlsuitpunten niet even goed uit bent in dit geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Ik snap trouwens niet dat iedereen te klagen heeft over WiFi, ik heb zelden zo een goede verbinding gehad met een laptop. :)

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
KarlMarX schreef op maandag 30 juli 2012 @ 09:22:
Die 450 mbit haal je denk ik alleen als je alle 3 de antenne aansluitingen kan benutten. De Asus heeft maar 2 antennes. Ik vraag me af of je met de goedkopere 6200 met 2 aanlsuitpunten niet even goed uit bent in dit geval...
Mijn probleem zit hem niet in te ontvangst maar meer de beperking van de chip zelf... Ik denk dat het wel degelijk zin heeft omdat de N6300 wel dual band ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Nu online

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

0xygen schreef op maandag 30 juli 2012 @ 09:32:
[...]

Mijn probleem zit hem niet in te ontvangst maar meer de beperking van de chip zelf... Ik denk dat het wel degelijk zin heeft omdat de N6300 wel dual band ondersteund.
Dan kan je ook naar de 6230 kijken, die heeft ook dual band, geen 450n maar dat heeft toch (bijna) niemand en wel bluetooth in tegenstelling tot de 3600 ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Heb ik ook gezien ja, maar van 35,- lig ik niet erg wakker. Dan doe ik het ook gelijk maar goed. Ik denk dat ik binnen een jaar ook over ga naar een 450 Mbit netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
Is de wifi echt zo traag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

ik haal gewoon de volle 50Mbit van Ziggo.
Zowel op de beganegrond als op de 1e verdieping, ik heb 2x een 1043 van tp-link staan.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
BGB4rn schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:03:
[...]

Dan kan je ook naar de 6230 kijken, die heeft ook dual band, geen 450n maar dat heeft toch (bijna) niemand en wel bluetooth in tegenstelling tot de 3600 ;)
Zie dit artikel: de 6230 is de beste keuze. http://nl.hardware.info/r...g-vervang-je-wlan-adapter.
De 6300 biedt nauwelijks meerwaarde en heeft geen BT

Het probleem bij mijn N73SV is dat na het vervangen van de brakke Atheros module door de N6230 intel Centrino ik te maken krijg met de vage melding: device cannot start (code 10). en het bekende gele uitroepteken in devicemanager.

Ook niet met de meest recente drivers en ook niet na een verse installatie zodat de oude Atheros drivers het probleem ook niet kunnen zijn.

Ik heb nergens gelezen dat de 6230 niet compatibel is. Sterker nog: volgens mij zijn er uitvoeringen van de N73SV met deze kaart verkocht. Op de bijgeleverde drivercd van Asus staat ook een (verouderde) driverversie van dit kaartje.

Het gekke is dat de bluetooth van deze kaart wel vlekkeloos werkt.

Iemand enig idee of dezelfde ervaringen?

[ Voor 14% gewijzigd door dirkjesdirk op 30-07-2012 12:34 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0xygen
0xygen schreef op maandag 30 juli 2012 @ 09:04:
Zover ik kon zien niet... Ik heb ondertussen echt de balen van de wifi module... Ik heb mijn trage wifi verbinding probleem neergelegd bij de technische vraagbaak van ASUS. Ik hoop dat zij met een bevredigend antwoord gaan komen.
Inmiddels al reactie gekregen van ASUS:

Geachte heer/mevrouw

Hartelijk dank voor uw email.

Het is wel mogelijk mits u niks beschadigd om uw wireless kaart te upgraden.

Mocht u in de toekomst problemen krijgen met uw notebook dient u hem wel helemaal origineel op te sturen.

Ik hoop dat ik u hiermee voldoende informatie heb gegeven.

Mocht u nog andere vragen hebben dan horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

Een medewerker van Asus

asus tsd.
Het probleem bij mijn N73SV is dat na het vervangen van de brakke Atheros module door de N6230 intel Centrino ik te maken krijg met de vage melding: device cannot start (code 10). en het bekende gele uitroepteken in devicemanager.
Het grappige is dat in een review de Asus Eee PC 1215N-BLK064M is gebruikt wat dus wel goed werkte

[ Voor 22% gewijzigd door Bolletje op 01-02-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Even getest. Met gigabit bedrade desktop haal ik de volle 51,86Mbps. Met de laptop wireless 34,83Mbps

Meerdere testen gedaan. Scheelt toch wel veel...

Uit die hardwareinfo test blijkt wel dat een 6300 dus echt weggegooid geld is aangezien de Asus maar 2 antennes heeft.

[ Voor 28% gewijzigd door KarlMarX op 30-07-2012 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Ik heb de 6300 net besteld. Ik gebruik mijn wifi om op mijn werk te syncen met de server en thuis met mijn NAS. Wat meer snelheid vind ik dan wel een pre. Ik ga hem morgen inbouwen. Ben benieuwd naar het resultaat.

EDIT: Toch maar mijn order aangepast. Heb nu de 6230 besteld

[ Voor 12% gewijzigd door 0xygen op 30-07-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
0xygen schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:14:
[...]

Inmiddels al reactie gekregen van ASUS:

Geachte heer/mevrouw

Hartelijk dank voor uw email.

Het is wel mogelijk mits u niks beschadigd om uw wireless kaart te upgraden.

Mocht u in de toekomst problemen krijgen met uw notebook dient u hem wel helemaal origineel op te sturen.

Ik hoop dat ik u hiermee voldoende informatie heb gegeven.

Mocht u nog andere vragen hebben dan horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

Een medewerker van Asus

asus tsd.

[...]

Het grappige is dat in een review de Asus Eee PC 1215N-BLK064M is gebruikt wat dus wel goed werkte
Tja, maar hier werkt het dus echt niet. Zoals HWI al aangeeft: garantie dat het werkt heb je dus niet. De vraag is wel: welke dan wel?

[ Voor 2% gewijzigd door Bolletje op 01-02-2013 14:33 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56
KarlMarX schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:40:
Even getest. Met gigabit bedrade desktop haal ik de volle 51,86Mbps. Met de laptop wireless 34,83Mbps

Meerdere testen gedaan. Scheelt toch wel veel...

Uit die hardwareinfo test blijkt wel dat een 6300 dus echt weggegooid geld is aangezien de Asus maar 2 antennes heeft.
Kom op, Tweaker, dan leg je toch gewoon een 3e antenne onder het toetsenbord? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:52
Mijn wifi verbinding lijkt juist veel beter te zijn dan die van mijn vorige laptop. Ik heb nu de campusshop N56 overigens. Wel haalt ie maar 150Mb uiteraard, omdat er 1 antenne in zit, waar de vorige wel 300Mb haalde (Dell XPS met 6230 kaart). Ik had constant last van lag bij online games op m'n XPS, maar met m'n Asus echt helemaal nergens last van. Constante latency van 20-21ms. Dit haalde ik op m'n XPS alleen maar met kabel. Latency op XPS was vaak >100ms en regelmatig periodes wisselend tussen 100-1000ms. Totaal onspeelbaar vaak. Nu kan ik dus weer als een malle losgaan ;) (Helaas is het gebruik van een kabel bijna onmogelijk bij mij in huis) Dat het minder snel is geloof ik wel.

Iets anders voor de mensen met zo'n mooie losse subwoofer. Het werkte bij mij allemaal niet. Heb zelfs het boekje erbij gezocht en daar stond in: "niet forceren". Heb het toch wel gedaan... Waar de stekker eerst maar tot ongeveer het 3e streepje in het contact verdween ging ie met enig duwen wel helemaal erin. En zowaar: hij doet het nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
De n56 van de campusshop bestelt! Ik verwacht hem morgen binnen te hebben :)

Edit:

Waar moet ik opletten bij het aanschaffen van een SSD voor de n56? En wat betreft een externe behuizing voor de HDD die er uit komt?

[ Voor 48% gewijzigd door Vissert op 30-07-2012 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jell0zz
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-04-2024
Het metale gedeelte van een van m'n usb sticks zit vast in de USB poort, is het mogelijk om die er af te halen door de laptop open te schroeven?

Telefonisch hebben ze tegen me gezegd dat ik i.v.m mn klachten (gebold toetsenbord etc) hem t beste als DOA terug kan sturen, maar dan zit ik hier dus met een nutteloze 16gb usb stick.

[ Voor 38% gewijzigd door Jell0zz op 30-07-2012 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Vissert schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:44:
De n56 van de campusshop bestelt! Ik verwacht hem morgen binnen te hebben :)

Edit:

Waar moet ik opletten bij het aanschaffen van een SSD voor de n56? En wat betreft een externe behuizing voor de HDD die er uit komt?
Ik heb gewoon een eminent behuizing gekocht, werkt als een tierelier.

Qua SSD is het goed te bedenken welke programma's wilt installeren & hoeveel ruimte je daarbij nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
0xygen schreef op maandag 30 juli 2012 @ 18:28:
[...]

Ik heb gewoon een eminent behuizing gekocht, werkt als een tierelier.

Qua SSD is het goed te bedenken welke programma's wilt installeren & hoeveel ruimte je daarbij nodig hebt.
Bedankt voor de info! Wat betreft de SSD was ik de pricewatch: Samsung 830 series 256GB van plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Vissert schreef op maandag 30 juli 2012 @ 18:32:
[...]

Bedankt voor de info! Wat betreft de SSD was ik de pricewatch: Samsung 830 series 256GB van plan.
ik heb zelf een 128GB, heb er spijt van dat ik geen 256GB heb gekocht.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
Strunkie schreef op maandag 30 juli 2012 @ 18:44:
[...]

ik heb zelf een 128GB, heb er spijt van dat ik geen 256GB heb gekocht.
Ja dat begrijp ik.. Duur grapje om eerst de 128GB te kopen en later nog een 256GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Vissert schreef op maandag 30 juli 2012 @ 18:47:
[...]

Ja dat begrijp ik.. Duur grapje om eerst de 128GB te kopen en later nog een 256GB.
Precies, daarom zet ik nu de helft van mijn software op mijn HDD, dat is het voordeel van die N76, 2x hdd en 1x bluray speler.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
Mijn Asus N56VZ heeft na een format (ervoor weet ik niet) ENORM traag wireless internet. Heeft iemand anders hier problemen met en eventuele oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Asskicker schreef op maandag 30 juli 2012 @ 18:57:
Mijn Asus N56VZ heeft na een format (ervoor weet ik niet) ENORM traag wireless internet. Heeft iemand anders hier problemen met en eventuele oplossingen?
drivers al geupdated?

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
Ja, ik heb van hier de lan en beide wireless drivers gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojokojo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-08 14:33
kun je de blue-ray / dvd drive die je uit de n56 haalt ook extern maken via usb?
En heeft iemand dan een linkje naar het product?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
Strunkie schreef op maandag 30 juli 2012 @ 18:49:
[...]

Precies, daarom zet ik nu de helft van mijn software op mijn HDD, dat is het voordeel van die N76, 2x hdd en 1x bluray speler.
Jaa dat is het voordeel van 17 inch. Vind het alleen net te onhandig om mee te slepen en te werken. En bluray speler/brander is leuk maar kleine kans dat ik het ooit gebruik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Vissert schreef op maandag 30 juli 2012 @ 20:01:
[...]

Jaa dat is het voordeel van 17 inch. Vind het alleen net te onhandig om mee te slepen en te werken. En bluray speler/brander is leuk maar kleine kans dat ik het ooit gebruik :P
Je kan ook van je hd een netwerkschijfje maken. heb je ook geen sleepwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
hetnet schreef op maandag 30 juli 2012 @ 20:22:
[...]

Je bedoelt van de HDD die ik uit de asus haal? Nogal of topic maar hoe werkt dat? En lever je dan niet ontzettend in op snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Vissert schreef op maandag 30 juli 2012 @ 20:35:
[...]

Je bedoelt van de HDD die ik uit de asus haal? Nogal of topic maar hoe werkt dat? En lever je dan niet ontzettend in op snelheid?
Die haal je er toch al uit ? je wou ssd erin zetten. en dan hd in externe behuizing zetten met usb aansluiting had ik begrepen (heb ik dat goed ) en slepen met een hd in externe behuizing is niet erg goed voor hd.

Met netwerkschijf haal je wat je max is van je netwerk, en je sleep nergens meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
hetnet schreef op maandag 30 juli 2012 @ 23:03:
[...]

Die haal je er toch al uit ? je wou ssd erin zetten. en dan hd in externe behuizing zetten met usb aansluiting had ik begrepen (heb ik dat goed ) en slepen met een hd in externe behuizing is niet erg goed voor hd.

Met netwerkschijf haal je wat je max is van je netwerk, en je sleep nergens meer mee.
[/quote]

Met een SSD lever je zeker niet in en met een USB 3 enclosure haal ik ook met gemak schrijf snelheden van 100 MB/s.
Ik heb zelf de schijf in die eminent behuizing gedaan die ik je al tipte, en die is lekker robust.

Hoe dat werkt wijst zich vanzelf;) Kijk maar naar de review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
hetnet schreef op maandag 30 juli 2012 @ 23:03:
[...]

Ja dat is zeker een mogelijkheid! Bedankt :) Ik ga het is even overleggen hier thuis.
0xygen schreef op maandag 30 juli 2012 @ 23:42:
[...]

[/quote]

Met een SSD lever je zeker niet in en met een USB 3 enclosure haal ik ook met gemak schrijf snelheden van 100 MB/s.
Ik heb zelf de schijf in die eminent behuizing gedaan die ik je al tipte, en die is lekker robust.

Hoe dat werkt wijst zich vanzelf;) Kijk maar naar de review.
Ja nogmaals bedankt voor de tip. Ik heb deze vanmiddag meteen bestelt! En 15 euro is geen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 15:57
Heeft iemand al de N56VZ-S4022V bij Dixons/Mycom besteld? Dixons zegt er nu 12 op voorraad te hebben, en ook Mycom kan de laptop voor €1000,- de volgende werkdag leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Als je maar 2 antennes hebt plaats je er toch gewoon 1tje bij?
http://www.ebay.com/itm/P...ennas&hash=item27c4caf917

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdaemen
  • Laatst online: 15-06-2022
Ik merk dat mijn wifi van mijn n56 veel slechter is dan mijn oude toshiba satelite..

hij geeft elke keer beperkt toegang ...
en heeft een zeerkort bereik...

heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdaemen
Behalve een externe wifi antenne...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

mdaemen schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 08:50:
Ik merk dat mijn wifi van mijn n56 veel slechter is dan mijn oude toshiba satelite..

hij geeft elke keer beperkt toegang ...
en heeft een zeerkort bereik...

heeft iemand hier een oplossing voor?
|:( lees het topic door en u vindt het antwoord, nieuwe netwerkkaart erin bouwen.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdaemen
Hebben meerdere hier last van dan??
En het mag toch niet kunnen een nieuwe dure laptop en dan meteen netwerk kaart moeten veranderen...
zou niet de normale gang van zaken moeten zijn.

koop tenslotte ook geen auto en ik moet erna meteen dingen gaan wijzigen wil ik normaal kunnen rijden :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

mdaemen schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 08:55:
En het mag toch niet kunnen een nieuwe dure laptop en dan meteen netwerk kaart moeten veranderen...

koop tenslotte ook geen auto en ik moet erna meteen dingen gaan wijzigen wil ik normaal kunnen rijden :s
Nee maar als je het geluid harder wilt hebben dan moet je toch echt zelf een nieuwe speakerset/radio kopen.
Op de rest geef ik geen antwoord want je hebt beduidend geen inzet om zelf het antwoord op te zoeken.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
Jaja tussen 10 en 12 wordt hij geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denbosch75
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-12-2023
Xyrr schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:53:
Heeft iemand al de N56VZ-S4022V bij Dixons/Mycom besteld? Dixons zegt er nu 12 op voorraad te hebben, en ook Mycom kan de laptop voor €1000,- de volgende werkdag leveren.
Heb 'm van het weekend besteld bij Dixons. Status van mijn bestelling is "verzonden naar de winkel", dus ik ga zo eens kijken of tie is gearriveerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn zus. Ze wil een 15inch laptop, lange batterijduur, redelijk draagbaar en natuurlijk snel.
Mijn oog is gevallen op de Asus N56VZ-S4035V. Haar budget is ongeveer 1000euro, dus die past er in.

Ze speelt echter geen games, dus de gt650m is overkill. Is er geen alternatief die geen zware grafische kaart heeft maar een ssd (eventueel zelf monteren)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
mngm schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:58:
Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn zus. Ze wil een 15inch laptop, lange batterijduur, redelijk draagbaar en natuurlijk snel.
Mijn oog is gevallen op de Asus N56VZ-S4035V. Haar budget is ongeveer 1000euro, dus die past er in.

Ze speelt echter geen games, dus de gt650m is overkill. Is er geen alternatief die geen zware grafische kaart heeft maar een ssd (eventueel zelf monteren)?
pricewatch: Asus N56VM-S4050V
Asus N56VM-S4050V net ff 800 dus der kan leuke ssd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
hetnet schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:26:
[...]

pricewatch: Asus N56VM-S4050V
Asus N56VM-S4050V net ff 800 dus der kan leuke ssd in.
Mooi, kan de hdd zomaar vervangen worden met een ssd of moet die in de optische bay? Is er daar ergens een guide voor te vinden?

Kan ik dan windows installeren op de ssd met de asus oem licentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
mngm schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:32:
[...]

Mooi, kan de hdd zomaar vervangen worden met een ssd of moet die in de optische bay? Is er daar ergens een guide voor te vinden?

Kan ik dan windows installeren op de ssd met de asus oem licentie?
ssd kan gewoon op plek van hd en key kan je gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
Worden er dan ook dvd's met windows meegeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
mngm schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:48:
Worden er dan ook dvd's met windows meegeleverd?
Nee. Wel een recovery disc van Asus maar daar zit alle standaard geïnstalleerde meuk ook weer bij. Je kunt als je wilt de .iso van het internet halen en branden/op usb stick zetten. Wanneer je dan je eigen code gebruikt is dit volkomen legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
Ok, perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
mngm schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:58:

Als ze echt geen games speelt is de HD4000 die in de Intel cpu is ingebakken meer dan zat. Daar kan je zelfs nog een spelletje mee doen. Ik zou dan echt naar ene model zonder extra externe gpu zoeken. Dat is dan echt weggegooid geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
KarlMarX schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:36:
[...]

Als ze echt geen games speelt is de HD4000 die in de Intel cpu is ingebakken meer dan zat. Daar kan je zelfs nog een spelletje mee doen. Ik zou dan echt naar ene model zonder extra externe gpu zoeken. Dat is dan echt weggegooid geld.
Ja kan ook maar dan heb je geen mooi hd scherm geen lekkere resolutie, en kwa snelheid ???
En bij HD4000 zijn nu eenmaal externe gpu's bij geplaats of je dat nu wil of niet.

Ik kan er geen een vinden waarbij je alleen de HD4000 van intel hebt en geen externe gpu.
Of misschien in de zakelijke laptops maar die zijn weer duur.

Geen intel HD4000 maar wel zonder externe gpu.
http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

[ Voor 16% gewijzigd door hetnet op 31-07-2012 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
De N56 van de Campusshop is inmiddels gearriveerd hier. Ook bij dit model zit er inderdaad iets van een randje van een millimeter bij de touchpad. Het touchpad werkt aardig maar ik zal voor namelijk de muis gebruiken.

Wel voelt het als of er het apparaat iets statisch geladen is. Het geluid is aardig maar is niet te vergelijken met oude HP pavilion dv6. Het scherm is prachtig; weinig weerspiegeling en een grote kijkhoek.

Tot nu toe zeer tevreden!

Edit:
Wat betreft de wifi: geen problemen mee. Goed ontvangst en normale snelheid internet. En dit terwijl de router etc op redelijke afstand staat.

[ Voor 14% gewijzigd door Vissert op 31-07-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojokojo
  • Laatst online: 10-08 14:33
jojokojo schreef op maandag 30 juli 2012 @ 19:23:
kun je de blue-ray / dvd drive die je uit de n56 haalt ook extern maken via usb?
En heeft iemand dan een linkje naar het product?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
zelf zoeken mag ook hoor ..... google is je vriend kwa dat soort dingen je krijgt 1 linkje van de tig >:)
http://www.conrad.nl/ce/n...11/525-PC-drive-behuizing
weet alleen niet of de jouwe erin past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09 22:43
hetnet schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:10:
[...]

Ja kan ook maar dan heb je geen mooi hd scherm geen lekkere resolutie, en kwa snelheid ???
En bij HD4000 zijn nu eenmaal externe gpu's bij geplaats of je dat nu wil of niet.

Ik kan er geen een vinden waarbij je alleen de HD4000 van intel hebt en geen externe gpu.
Of misschien in de zakelijke laptops maar die zijn weer duur.

Geen intel HD4000 maar wel zonder externe gpu.
http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc
Je hoeft inprincipe niet zo'n super goede laptop, neem dan een goedkopere en stop er zelf een SSD in.

Als je het wel wilt is deze ook altijd nog een optie: pricewatch: Asus N56VM-S4050V

Anders kun je ook altijd nog naar de Dell Inspiron 15r SE kijken..

Edit: Heeft iemand de 999,- N56VZ-4022 al binnen? Ben erg benieuwt :D

[ Voor 3% gewijzigd door M4gick op 31-07-2012 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
mdaemen schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 08:55:

Ik heb vandaag mijn nieuwe netwerk kaart binnen gekregen. Ik ga hem vanavond inbouwen, ben heel erg benieuwd hoe groot verschil dit gaat opleveren.

Ik zal de foto's wel online zetten en jullie van het verschil op de hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
  • Laatst online: 11-09 15:57
Ik ben benieuwd of er al oplossingen zijn gevonden voor de 'sound bug' heel vervelend dat het geluid soms blijft hangen een aantal seconden, audio driver mocht niet baten. Heb nog geen systeemherstel gedaan. Gaat om de N56VZ S4035V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
0xygen schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:41:
[...]

Ik heb vandaag mijn nieuwe netwerk kaart binnen gekregen. Ik ga hem vanavond inbouwen, ben heel erg benieuwd hoe groot verschil dit gaat opleveren.

Ik zal de foto's wel online zetten en jullie van het verschil op de hoogte houden.
Ging jouw om netwerk snelheid op je thuisnetwerk ? als ik je goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-06 16:25
Weet iemand of de N56VZ-S4022V een toetsenbord met backlit heeft?

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:07
Ik zit te twijfelen of ik de Windows 8 Preview op mijn pricewatch: Asus N56VZ-S4035V-NL zal installeren (over Windows 7) of niet.

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe is de accuduur? Grafische prestaties?

Of kan ik misschien beter wachten op de RTM (die ergens in augustus uit zou moeten komen, hopelijk met NL ondersteuning).

Ik game nogal veel op mijn N56 dus ik wil wel dat de grafische prestaties gelijk blijven of verbeteren, maar in een aantal filmpjes op YouTube zie ik dat de grafische prestaties lichtelijk achteruit gaan met Windows 8 (omdat het een beta is ofcourse, met de RTM of final zullen de grafische prestaties wel beter zijn denk ik :)).
bigmouth schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:57:
Ja, die heeft backlit.

[ Voor 12% gewijzigd door Timons106 op 31-07-2012 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
@ Timons106: Test / beta versies van MS Windows zijn er meestal in max 10 talen.
Dit zijn meeste de talen waar veel programmeurs zitten (bijv engels, chinees, duits, enz)

Dus ik denk dat je echt moet wachten tot de RTM versie.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu mijn N56VZ-s4035 binnen :D

Ik vind het tot nu toe een heerlijk apparaat. Er stond een enorme hoeveelheid bloatware op, maar daar ben ik met een cleane windows installatie op een samsung 830 256GB ssd lekker vanaf. Mijn eerste indrukken zijn verder heel goed, ik heb geen problemen met wifi ontvangst, beter dan alle andere apparaten in huis, (al hoeft dat nog niet veel te zeggen). Ook heb ik geen last van de klikgeluiden. De hele behuizing voelt stevig aan, al is het toetsenbord voor mij wel een beetje wennen. Er is verder weinig flex in het toetsenbord, alleen een beetje (slechts enkele mm's) rond het WASD en numpad gedeelte. Het enige waar ik me aan stoor is dat een van de usb poorten toch wel erg strak vast zit, zo erg dat ik bijna een tang moest pakken om mijn draadloze logitech ontvangertje eruit te halen. Ook het touchpad ben ik niet positief over: het klikken moet wel heel precies, iets naast het midden en er wordt niets geregistreerd.

Maar al met al een hele mooie laptop, ik houd jullie op de hoogte als ik nog problemen tegenkom.

Voor de liefhebbers hier nog even benchmarks van chrystaldiskmark met de ssd
Sequential Read : 490.141 MB/s
Sequential Write : 412.284 MB/s
Random Read 512KB : 329.862 MB/s
Random Write 512KB : 277.677 MB/s
Random Read 4KB (QD=1) : 24.543 MB/s [ 5992.0 IOPS]
Random Write 4KB (QD=1) : 96.258 MB/s [ 23500.4 IOPS]
Random Read 4KB (QD=32) : 309.306 MB/s [ 75514.2 IOPS]
Random Write 4KB (QD=32) : 148.251 MB/s [ 36194.0 IOPS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
Oke, ik heb nu echt een vaag probleem.
Ik heb mijn N56 notebook geüpdatet met de Asus Update Utility, nadat ik een aantal keer gereboot had kon ik eindelijk m'n notebook weer gebruiken.
Ik zette toen BitTorrent, Steam en Internet Explorer aan, en hoppa, Internet Explorer werkt niet meer, Steam werkt niet meer, BitTorrent werkt niet meer.
Nou ik dacht laat ik m'n notebook eens herstarten, maar het probleem blijft zich herhalen :s.
Nu denk ik dat het iets met de drivers te maken heeft, iemand ervaring met dit probleem?

Op het moment gebruik ik Chrome en werkt het gewoon, maar als ik IE gebruik gebeurd het weer :(.

[ Voor 8% gewijzigd door Timons106 op 31-07-2012 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-06 16:25
Ik word er echt een beetje gek van, hier staat weer dat ie geen backlit heeft: http://www.paradigit.nl/P...net&product_code=49796363

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-08 23:33
Timons106 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:08:
Ik heb mijn N56 notebook geüpdatet met de Asus Update Utility, nadat ik een aantal keer gereboot had kon ik eindelijk m'n notebook weer gebruiken.
Ik zette toen BitTorrent, Steam en Internet Explorer aan, en hoppa, Internet Explorer werkt niet meer, Steam werkt niet meer, BitTorrent werkt niet meer.
Nou ik dacht laat ik m'n notebook eens herstarten, maar het probleem blijft zich herhalen :s.
Nu denk ik dat het iets met de drivers te maken heeft, iemand ervaring met dit probleem?

Op het moment gebruik ik Chrome en werkt het gewoon, maar als ik IE gebruik gebeurd het weer :(.
Kan je dan alsnog wel naar start of bevriest dan je hele notebook? Internet explorer is ook ruk, maar geeft geen aanleiding om je laptop te laten vastlopen. Zo te lezen zou het dan inderdaad aan de driver kunnen liggen aldaar ik verder niet weet of je je hele laptop opnieuw geïnstalleerd hebt wanneer je hem hebt gekregen?

[ Voor 13% gewijzigd door Fjerpje op 31-07-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buyskruit
  • Laatst online: 02-08 13:10
Novarion schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:46:
Ik ben benieuwd of er al oplossingen zijn gevonden voor de 'sound bug' heel vervelend dat het geluid soms blijft hangen een aantal seconden, audio driver mocht niet baten. Heb nog geen systeemherstel gedaan. Gaat om de N56VZ S4035V.
Energiebeheer aanpassen scheen volgens mij te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buyskruit
  • Laatst online: 02-08 13:10
bigmouth schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:57:
Wel backlit: http://www.laptopshop.nl/...30/asus-n56vz-s4022v.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-01 08:10
Timons106 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:08:

Het klinkt alsof er iets is mis gegaan met het updaten van de ".net Framework". Je kan dit beter ook gewoon door windows update laten doen, maar bij asus update zit dit erbij.

Probeer alle .net framework software te deinstalleren (of diegene waarvan jij denkt dat het de boosdoener is) te deinstalleren, ==> opnieuw opstarten ==> windows update herinstallatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-01 08:10
Novarion schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:46:
Download de laatste audio drivers van de asus site (niet via die update applicatie van ASUS). Bij veel mensen verdween het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
Fjerpje schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:12:
[...]
Kan je dan alsnog wel naar start of bevriest dan je hele notebook? Internet explorer is ook ruk, maar geeft geen aanleiding om je laptop te laten vastlopen. Zo te lezen zou het dan inderdaad aan de driver kunnen liggen aldaar ik verder niet weet of je je hele laptop opnieuw geïnstalleerd hebt wanneer je hem hebt gekregen?
Nee, ik kan voor de rest gewoon alles doen, maar ik moet die programma's dan opnieuw starten :(.
En IE is helemaal niet ruk :N.
quarintus schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:28:
[...]

Het klinkt alsof er iets is mis gegaan met het updaten van de ".net Framework". Je kan dit beter ook gewoon door windows update laten doen, maar bij asus update zit dit erbij.

Probeer alle .net framework software te deinstalleren (of diegene waarvan jij denkt dat het de boosdoener is) te deinstalleren, ==> opnieuw opstarten ==> windows update herinstallatie.
Ah, nou als ik eens een keer zin heb dan doe ik dat wel, tot die tijd gebruik ik wel Chrome :P.

EDIT:
Ah, nou hetzelfde gebeurd nu ook als ik Windows Live Photo Gallery opstart :(.

[ Voor 39% gewijzigd door Timons106 op 31-07-2012 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
bigmouth schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:09:
[...]

Ik word er echt een beetje gek van, hier staat weer dat ie geen backlit heeft: http://www.paradigit.nl/P...net&product_code=49796363
Ja en nog gekker er staat AMD GeForce GT650M hahahahahahaha

pricewatch: Asus N56VZ-S4022V
hier staat toch echt Bijzonderheden Verlicht toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Timons106 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:32:
[...]

Nee, ik kan voor de rest gewoon alles doen, maar ik moet die programma's dan opnieuw starten :(.
En IE is helemaal niet ruk :N.

[...]

Ah, nou als ik eens een keer zin heb dan doe ik dat wel, tot die tijd gebruik ik wel Chrome :P.

EDIT:
Ah, nou hetzelfde gebeurd nu ook als ik Windows Live Photo Gallery opstart :(.
Voer bovenstaande uit uit de reactie van quarintus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou deze SSD pricewatch: Samsung 830 series 128GB in mijn asus n55sf passen op de plaats van de cddrive icm een caddy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 20:54:
zou deze SSD pricewatch: Samsung 830 series 128GB in mijn asus n55sf passen op de plaats van de cddrive icm een caddy?
Wat heb je zelf al gevonden?

Als je het topic namelijk doorzoekt vind je het antwoord.

spoiler:
Ik zou de SSD op de plaats van je HDD zetten en je HDD in een CD-Caddy. Dit omdat de plek van de HDD een SATA600 is ipv. de de SATA300 van de andere plaats.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09 22:43
Yorin schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 21:03:
[...]

spoiler:
Ik zou de SSD op de plaats van je HDD zetten en je HDD in een CD-Caddy. Dit omdat de plek van de HDD een SATA600 is ipv. de de SATA300 van de andere plaats.
Gaat je laptop dan niet trillen oid? ben ik best benieuwt naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
M4gick schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 21:53:
[...]

Gaat je laptop dan niet trillen oid? ben ik best benieuwt naar
Ik zou denken van niet. De harde schijf die direct in de laptop zit doet het ding ook niet trillen. Het feit dat er een caddy tussen zit die vibraties absorbeert zou dit juist minder maken. Ik kan me ook voorstellen dat er caddy's zijn die vibraties tegen gaan. Er is in een caddy in ieder geval ruimte genoeg voor het één en ander aan anti-vibratie features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
hetnet schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 18:29:
[...]

Ja en nog gekker er staat AMD GeForce GT650M hahahahahahaha

pricewatch: Asus N56VZ-S4022V
hier staat toch echt Bijzonderheden Verlicht toetsenbord
De S4022V heeft inderdaad gewoon een verlicht toetsenbord ongeacht wat de verkopers vertellen. Dit is meerdere malen geverifieerd hier op het forum. Het ligt hierbij ook aan de wat slechte informatie voorziening vanuit ASUS heb ik het idee.

Verder vraag ik me echter af of mycom wel de juiste versie heeft want in de pricewatch staat dat mycom ze verkoopt voor € 999,00 en de rest voor voor boven de € 1100,00. Loop nu al 3 1/2 maanden te wachten op de laptop en wil nu toch echt eens iets gaan aanschaffen. Ik ga morgen dus even contact opnemen met ASUS Benelux en zal jullie hiervan op de hoogte houden.

[ Voor 10% gewijzigd door Fjerpje op 31-07-2012 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denbosch75
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-12-2023
Fjerpje schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:25:
[...]

De S4022V heeft inderdaad gewoon een verlicht toetsenbord ongeacht wat de verkopers vertellen. Dit is meerdere malen geverifieerd hier op het forum. Het ligt hierbij ook aan de wat slechte informatie voorziening vanuit ASUS heb ik het idee.

Verder vraag ik me echter af of mycom wel de juiste versie heeft want in de pricewatch staat dat mycom ze verkoopt voor € 999,00 en de rest voor voor boven de € 1100,00. Loop nu al 3 1/2 maanden te wachten op de laptop en wil nu toch echt eens iets gaan aanschaffen. Ik ga morgen dus even contact opnemen met ASUS Benelux en zal jullie hiervan op de hoogte houden.
De prijs van de S4022V klopt echt.
Ik heb 'm hier voor me staan; vandaag voor 999 euro opgehaald bij Dixons.
- Verlicht toetsenbord
- HD scherm
- 1 TB harde schijf
- De Nvidia GT 650M
- Blu-ray speler/brander
Het zit er allemaal op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 09:46
denbosch75 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 23:13:
[...]

De prijs van de S4022V klopt echt.
Ik heb 'm hier voor me staan; vandaag voor 999 euro opgehaald bij Dixons.
- Verlicht toetsenbord
- HD scherm
- 1 TB harde schijf
- De Nvidia GT 650M
- Blu-ray speler/brander
Het zit er allemaal op...
Gelukkig, had 'm vandaag gereserveerd bij Dixons voor als ik terug kom van vakantie (14 augustus). Heb een aanbetaling van €50,- gedaan. Zou wat zijn als de specs niet klopten ^_^

Als ie binnen is, zal ik eens een review erover schrijven. De 999 maakt de 929 van Campusshop erg onaantrekkelijk namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
Scallius schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 23:17:
[...]

Gelukkig, had 'm vandaag gereserveerd bij Dixons voor als ik terug kom van vakantie (14 augustus). Heb een aanbetaling van €50,- gedaan. Zou wat zijn als de specs niet klopten ^_^

Als ie binnen is, zal ik eens een review erover schrijven. De 999 maakt de 929 van Campusshop erg onaantrekkelijk namelijk!
Ben ik met je eens. Ik denk dat die €999 niet helemaal correct is en binnenkort wordt gecorrigeerd. Ik heb de laptop zojuist bij Mycom besteld en laten afleveren bij Mycom Lelystad. Ben benieuwd wanneer ze hem binnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
  • Laatst online: 08-09 08:29
[...]

Hmm, vind ik persoonlijk niet helemaal waar. Ik geef geen meerwaarde aan een bluray speler (ik maak al nooit gebruik van de normale, laat staan van een bluray) Dus dan zou ik 70 euro betalen voor een verlicht toetsenbord en een slechtere HDD (5400 ipv 7200)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
Bas_De_Beer schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 00:35:
[...]

Hmm, vind ik persoonlijk niet helemaal waar. Ik geef geen meerwaarde aan een bluray speler (ik maak al nooit gebruik van de normale, laat staan van een bluray) Dus dan zou ik 70 euro betalen voor een verlicht toetsenbord en een slechtere HDD (5400 ipv 7200)...
Die 5400rpm schijf is dan wel een 1tb schijf, terwijl de 7200rpm schijf van Campusshop slechts 750gb aan capaciteit heeft. Overigens denk ik dat de meeste tweakers toch wel een SSD in de laptop gaan plaatsen, en aan de snelheid van de harde schijf niet zoveel waarde hechten. Maar het blijft natuurlijk persoonlijk en als je geen meerwaarde ziet in het harde schijf verschil is 70 euro voor een verlicht toetsenbord inderdaad wat veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
  • Laatst online: 08-09 08:29
Xyrr schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 00:38:
[...]

Die 7200rpm schijf is dan wel een 1tb schijf, terwijl de 5400rpm schijf van Campusshop slechts 750gb aan capaciteit heeft. Overigens denk ik dat de meeste tweakers toch wel een SSD in de laptop gaan plaatsen, en aan de snelheid van de harde schijf niet zoveel waarde hechten. Maar het blijft natuurlijk persoonlijk en als je geen meerwaarde ziet in het harde schijf verschil is 70 euro voor een verlicht toetsenbord inderdaad wat veel.
Oh, ja, dat "kleine detail" had ik over het hoofd gezien :') Maar goed, ik wou dat er wat meer opties zijn in het samenstellen van de laptop bij asus- maar helaas zijn die er niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sthony
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 13:54
S4022V -> Iemand deze in voorraad gezien in een Belgische Shop(en AZERTY keyboard)?

[ Voor 6% gewijzigd door Sthony op 01-08-2012 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
Xyrr schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 00:38:
[...]

Die 7200rpm schijf is dan wel een 1tb schijf, terwijl de 5400rpm schijf van Campusshop slechts 750gb aan capaciteit heeft. Overigens denk ik dat de meeste tweakers toch wel een SSD in de laptop gaan plaatsen, en aan de snelheid van de harde schijf niet zoveel waarde hechten. Maar het blijft natuurlijk persoonlijk en als je geen meerwaarde ziet in het harde schijf verschil is 70 euro voor een verlicht toetsenbord inderdaad wat veel.
'
Volgens mij is het net andersom? 750gig 7200rpm schijf in campusshop.. En een 5400 rpm 1tb schijf in de s022v?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
Vissert schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 07:51:
[...]

'
Volgens mij is het net andersom? 750gig 7200rpm schijf in campusshop.. En een 5400 rpm 1tb schijf in de s022v?
Klopt inderdaad. Op een of andere manier is het gisteravond anders in mijn post gekomen :) Zal het even aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-09 16:17
[...]

Vreemd, ik heb hem ook besteld, maar nergens iets gelezen over een aanbetaling? Kun je dat misschien toelichten?

Verder heb ik bij Dixons meteen een mooie 512GB SSD meebesteld, om te monteren. Ik heb dit topic doorzocht en ben dus inmiddels inderdaad van plan de HDD op de ODD plaats te monteren in een caddy, en de SSD op de voormalige HDD-plaats met Sata6.

Vraag is dan enkel nog voor mij, welke caddy moet ik kopen? Welke caddy heeft 'aansluitingen' zodat ik het originele afdekplaatje er weer op kan monteren? :) Heeft iemand hier de operatie al succesvol voltooid? _/-\o_

Wat zijn airmiles toch een geweldig concept (20% korting = N56 s4022 voor €799,- !)

[ Voor 5% gewijzigd door Torrentus op 01-08-2012 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:39:
Ik heb nu mijn N56VZ-s4035 binnen :D

Ik vind het tot nu toe een heerlijk apparaat. Er stond een enorme hoeveelheid bloatware op, maar daar ben ik met een cleane windows installatie op een samsung 830 256GB ssd lekker vanaf. Mijn eerste indrukken zijn verder heel goed, ik heb geen problemen met wifi ontvangst, beter dan alle andere apparaten in huis, (al hoeft dat nog niet veel te zeggen). Ook heb ik geen last van de klikgeluiden. De hele behuizing voelt stevig aan, al is het toetsenbord voor mij wel een beetje wennen. Er is verder weinig flex in het toetsenbord, alleen een beetje (slechts enkele mm's) rond het WASD en numpad gedeelte. Het enige waar ik me aan stoor is dat een van de usb poorten toch wel erg strak vast zit, zo erg dat ik bijna een tang moest pakken om mijn draadloze logitech ontvangertje eruit te halen. Ook het touchpad ben ik niet positief over: het klikken moet wel heel precies, iets naast het midden en er wordt niets geregistreerd.

Maar al met al een hele mooie laptop, ik houd jullie op de hoogte als ik nog problemen tegenkom.

Voor de liefhebbers hier nog even benchmarks van chrystaldiskmark met de ssd
Sequential Read : 490.141 MB/s
Sequential Write : 412.284 MB/s
Random Read 512KB : 329.862 MB/s
Random Write 512KB : 277.677 MB/s
Random Read 4KB (QD=1) : 24.543 MB/s [ 5992.0 IOPS]
Random Write 4KB (QD=1) : 96.258 MB/s [ 23500.4 IOPS]
Random Read 4KB (QD=32) : 309.306 MB/s [ 75514.2 IOPS]
Random Write 4KB (QD=32) : 148.251 MB/s [ 36194.0 IOPS]
USB porten zijn in het begin meestal strak, wordt vanzelf wel soepeler en op ten duur te soepel :P

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Asus updatet zijn drivers trouwens wel waardeloos, het enige wat ze updaten is de update tool :')

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jell0zz
Er waren een paar problemen met de versie die ik gekregen heb,

De behuizing was gebold, en de USB poorten waren dus ook te krap, hierdoor brak een usb receiver af in de linker boven poort.

Ik heb inmiddels een nieuwe gekregen, (à 10 min geleden), en heb besloten dat ik zo min mogelijk bloatware wil en dus een clean install van windows ga doen.

Heeft een van jullie hier ervaring mee/weet iemand waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
Jell0zz schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:24:
Er waren een paar problemen met de versie die ik gekregen heb,

De behuizing was gebold, en de USB poorten waren dus ook te krap, hierdoor brak een usb receiver af in de linker boven poort.

Ik heb inmiddels een nieuwe gekregen, (à 10 min geleden), en heb besloten dat ik zo min mogelijk bloatware wil en dus een clean install van windows ga doen.

Heeft een van jullie hier ervaring mee/weet iemand waar ik op moet letten?
Eigenlijk hoef je helemaal nergens op te letten :) Gewoon installeren, de code gebruiken die onder op de laptop staat. Na installatie krijg je waarschijnlijk een melding die verteld dat Windows niet is geactiveerd. Je moet dan voor telefonische activatie kiezen. Even bellen, en een computerstem leidt je door het hele proces van nummers intikken heen. Daarna gewoon drivers etc. installeren, the usual :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jell0zz
Xyrr schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:27:
[...]

Eigenlijk hoef je helemaal nergens op te letten :) Gewoon installeren, de code gebruiken die onder op de laptop staat. Na installatie krijg je waarschijnlijk een melding die verteld dat Windows niet is geactiveerd. Je moet dan voor telefonische activatie kiezen. Even bellen, en een computerstem leidt je door het hele proces van nummers intikken heen. Daarna gewoon drivers etc. installeren, the usual :)
Waar heb jij de ISO vandaan gehaald? Ik kan hem niet vinden via de normale microsoft site en die van TPB ziet er een beetje outdated uit (en ik heb liever geen versie van een torrentsite ivm malware e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
Ik ga zelf mijn eigen Windows 7 Home Premium Retail dvd gebruiken. Wellicht ken je iemand die Windows 7 ook retail heeft aangeschaft. Ik weet niet of het toegestaan is om een link naar torrents (ook al is het na gebruik van je eigen serial legaal) hier op het forum te posten, dus ik PM je zo even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

heb zaterdag 28 juli mijn asas N56VZ AZERTY ontvangen via campus shop.be

Alles is zeer vlot gegaan, maar heb een probleem. Wanneer ik mijn laptop met 1hand ophef dan ziet mijn scherm er zo uit: (Dit is een vb foto van iemand met een gelijkaardig probleem)

Afbeeldingslocatie: http://warmemeubels.nl/t/scherm1.jpg

Nu heb ik naar campusshop gebeld, en moest mijn Win7 opnieuw installeren mbv de F9 toets..En indien dit niet opgelost zou zijn verder contact opnemen
Nu wist al op voorhand dat dit niks ging oplossen, maar toch besloten dit te doen.
Na instal, probleem niet opgelost...

Nu is dit binnen de 7 werkdagen van ontvangt, en heb al een mail gestuurd naar campusshop.be. Wat ga er nu gebeuren ? Kom er iemand dit probleem ter plaatse herstellen ? heb echt geen zin om mijn laptop op te sturen. En indien ik die moet opsturen,komt er dan iemand om? of moet ik dat zelf omsturen ? Op de site staat dat er bij HARDWARE problemen en binnen de 7 werkdagen een ander procedure van start gaat. Iemand ervaring hier mee ?

Voor de rest ben ik wel erg tervreden over mijn laptop..

Alvast bedankt
Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 09:46
Torrentus schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 11:39:
[...]

Vreemd, ik heb hem ook besteld, maar nergens iets gelezen over een aanbetaling? Kun je dat misschien toelichten?

Verder heb ik bij Dixons meteen een mooie 512GB SSD meebesteld, om te monteren. Ik heb dit topic doorzocht en ben dus inmiddels inderdaad van plan de HDD op de ODD plaats te monteren in een caddy, en de SSD op de voormalige HDD-plaats met Sata6.

Vraag is dan enkel nog voor mij, welke caddy moet ik kopen? Welke caddy heeft 'aansluitingen' zodat ik het originele afdekplaatje er weer op kan monteren? :) Heeft iemand hier de operatie al succesvol voltooid? _/-\o_

Wat zijn airmiles toch een geweldig concept (20% korting = N56 s4022 voor €799,- !)
Aanbetaling was enkel vanwege het vasthouden. Ze houden 'm namelijk 2 weken voor me vast, eis was dat ik dan in ieder geval een aanbetaling deed. Dat bedrag wordt natuurlijk van de prijs afgehaald wanneer ik 'm kom ophalen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:05:
Hallo,

heb zaterdag 28 juli mijn asas N56VZ AZERTY ontvangen via campus shop.be

Alles is zeer vlot gegaan, maar heb een probleem. Wanneer ik mijn laptop met 1hand ophef dan ziet mijn scherm er zo uit: (Dit is een vb foto van iemand met een gelijkaardig probleem)

[afbeelding]

Nu heb ik naar campusshop gebeld, en moest mijn Win7 opnieuw installeren mbv de F9 toets..En indien dit niet opgelost zou zijn verder contact opnemen
Nu wist al op voorhand dat dit niks ging oplossen, maar toch besloten dit te doen.
Na instal, probleem niet opgelost...

Nu is dit binnen de 7 werkdagen van ontvangt, en heb al een mail gestuurd naar campusshop.be. Wat ga er nu gebeuren ? Kom er iemand dit probleem ter plaatse herstellen ? heb echt geen zin om mijn laptop op te sturen. En indien ik die moet opsturen,komt er dan iemand om? of moet ik dat zelf omsturen ? Op de site staat dat er bij HARDWARE problemen en binnen de 7 werkdagen een ander procedure van start gaat. Iemand ervaring hier mee ?

Voor de rest ben ik wel erg tervreden over mijn laptop..

Alvast bedankt
Groeten
Heb je dit ook als je het scherm heen en weer beweegt?
Dit ziet eruit als brakke connectoren.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yorin schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 21:03:
[...]

spoiler:
dat het dmv een caddy kon wist ik ja, maar of de samsung 830 serie zou passen wist ik en weet ik nog steeds niet..
Pagina: 1 ... 29 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.