De N56VZ heb ik 2 weken geleden gezien in de Media Markt (Eindhoven), samen met de N56VM, N76VZ, N76VMkippengaas schreef op maandag 23 juli 2012 @ 10:45:
Bij de mediamarkt zijn "platte producten" in de aanbieding.
De Asus N76VM-V2G-T1073V is hier momenteel het goedkoopst voor €877. Online heb ik geen N56 VZ modellen gezien, maar benieuwd of die wel in de winkels te koop zijn (en of het goedkoper is natuurlijk). Misschien deze week maar even kijken of ik langs kan gaan om het te checken.
Op de site van dynabyte staat dat die 1080p is, 6GB geheugen en die 500gb schijf..HondaRacer schreef op zondag 22 juli 2012 @ 14:59:
Kijk wat er vandaag in de folder van Dynabyte staat:
Stomste N76VM configuratie evah: i5 met 1600x900 scherm maar wel 8GB geheugen
Dat is een andere variatie op de N76VM...itsFuzeh schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:10:
[...]
Op de site van dynabyte staat dat die 1080p is, 6GB geheugen en die 500gb schijf..
Verwijderd
pricewatch: Asus N76VM-V2G-T1023V
€799.99 bij dynabyte, i7, 1080p, GT 630m.

€799.99, i5, 900p, GT 630m
..daar klopt iets niet aan.

Precies waar ik op zat te wachten, een review van de laptop! 
http://nl.hardware.info/r...-review-studenten-opgelet
Verwijderd
Ik ben vanplan om de Asus N56VZ-S4035V-BE 15.6FHD/i7-3610QM/8GB/750G/W7 aan te schaffen
Maar op de campusshop.be site vind ik bij specs dat het GEEN mat scherm is. Heb al een mail gestuurd maar ze sturen niet terug. Het moet ook een AZERTY versie zijn. Best nog even wachten ? Ik las hier dat het tot eind augustus kan duren dat ze in de gewone winkel liggen?
Met Vriendelijke Groeten
Thibault
Maar op de campusshop.be site vind ik bij specs dat het GEEN mat scherm is. Heb al een mail gestuurd maar ze sturen niet terug. Het moet ook een AZERTY versie zijn. Best nog even wachten ? Ik las hier dat het tot eind augustus kan duren dat ze in de gewone winkel liggen?
Met Vriendelijke Groeten
Thibault
Alle N56V* en N76V* hebben een mat scherm. Campusshop had dit bij de Nederlandse in eerste instantie ook verkeerd gezet.Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2012 @ 16:56:
Ik ben vanplan om de Asus N56VZ-S4035V-BE 15.6FHD/i7-3610QM/8GB/750G/W7 aan te schaffen
Met Vriendelijke Groeten
Thibault
Ja maar die staat op de site voor 799... In het krantje staat dus de dualcore voor 799 en op de site de quadcore voor 799?
Er klopt weer eens niets aan neeVerwijderd schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:18:
pricewatch: Asus N76VM-V2G-T1023V
[afbeelding]
Ik ga toch proberen het QM model te krijgen voor 799
Verwijderd
Niceeeeee !!!
Bedankt voor je antwoord !! Nog een klein vraagje ( weet dat dit een behoorlijke stomme vraag is) Weet iemand of deze laptop (met de vooropgestelde specs) wel met het beter scherm zal komen ? Want er is sprake dat dit eind augustus wel in de gewone winkel komt te liggen. Waarsschijnlijk met meer keuze. Bedankt
EDIT= type ASUS N56VZ-S4035V AZERTY BE
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2012 17:08 ]
eind april, eind mei, eind juni, eind juli, eind augustus.....Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2012 @ 17:06:
Niceeeeee !!!Bedankt voor je antwoord !! Nog een klein vraagje ( weet dat dit een behoorlijke stomme vraag is) Weet iemand of deze laptop (met de vooropgestelde specs) wel met het beter scherm zal komen ? Want er is sprake dat dit eind augustus wel in de gewone winkel komt te liggen. Waarsschijnlijk met meer keuze. Bedankt
^ Post is hierboven!
Heeft iemand van jullie hier de N76 al? Lees nl net dat bij sommige de FN toets blijft plakken?
Ja, een N76VM-V2G-T1023V. Heb 'm nu een weekje en inderdaad een iets of wat plakkende Fn aan het begin. Na een weekje gebruik lijkt het minder te worden. Hoe zijn bij de anderen de ervaringen?itsFuzeh schreef op maandag 23 juli 2012 @ 23:00:
Heeft iemand van jullie hier de N76 al? Lees nl net dat bij sommige de FN toets blijft plakken?
Misschien is de Campusshop dan een van de weinige open opties op het moment.Cubic X schreef op maandag 23 juli 2012 @ 10:53:
[...]
Ik ben zaterdag de MediaMarkt (Groningen) ingelopen om te kijken of ze de N56VZ hadden, deze was er niet. Ik heb toen aan een medewerker gevraagd wanneer deze beschikbaar worden, de medewerker wist het niet en ging bellen naar het hoofdkantoor. Het hoofdkantoor meldde dat Asus problemen heeft met de N56VZ en dat het tot minstens half of eind augustus gaat duren voordat de N56VZ leverbaar is, maar dat dit nog wel eens langer kan gaan duren. Ik weet niet in hoeverre je de MediaMarkt kan (of wil) geloven, maar dit klonk mij nogal slecht...
Ik heb daar geen last van. Het enige waar ik last van heb ik een tikkend geluid uit de speakers wanneer die in en/of uitschakelen.itsFuzeh schreef op maandag 23 juli 2012 @ 23:00:
Haha ik ook in Groningen, en heb precies hetzelfde gevraagdCubic X schreef op maandag 23 juli 2012 @ 10:53:
[...]
Ik ben zaterdag de MediaMarkt (Groningen) ingelopen om te kijken of ze de N56VZ hadden, deze was er niet. Ik heb toen aan een medewerker gevraagd wanneer deze beschikbaar worden, de medewerker wist het niet en ging bellen naar het hoofdkantoor. Het hoofdkantoor meldde dat Asus problemen heeft met de N56VZ en dat het tot minstens half of eind augustus gaat duren voordat de N56VZ leverbaar is, maar dat dit nog wel eens langer kan gaan duren. Ik weet niet in hoeverre je de MediaMarkt kan (of wil) geloven, maar dit klonk mij nogal slecht...
Net een uur geleden een bericht gehad van Asus via facebook. Ze vertelde me dat de vz-s056v het beste aan mijn eisen voldeed. En dat deze begin volgende maand te koop zal zijn in NL. Ik kan het precieze bericht niet kopieren aangezien ik op me telefoon zit(aan de turkse riviera
)

Ah bedankt voor de link! Zat ik ook al een lange tijd op te wachten.M4gick schreef op maandag 23 juli 2012 @ 16:40:
Precies waar ik op zat te wachten, een review van de laptop!
"Een nadeel is wat ons betreft het ontbreken van een inbouwmogelijkheid voor een tweede schijf of een SSD. Het is begrijpelijk dat er niet zomaar ruimte aanwezig was voor een extra 2,5 inch schijf, maar er had prima nog ergens een mSATA-module weggewerkt kunnen worden."
Hebben ze hierbij rekening gehouden met het verwijderen van de ODD? Ik neem aan dat je dan wel een SSD kwijt kan, door HDD --> ODD en SSD --> HDD?
[ Voor 39% gewijzigd door Senui op 24-07-2012 14:49 ]
Ik heb de Asus N56VZ-S4035V van campusshop vandaag binnengekregen (dat is degene met de GT650M en het "slechtere" beeldscherm) en voor degene die nog twijfelen tussen de GT650 en GT630 zou ik toch echt voor de GT650 gaan. Het beeldscherm hiervan is prachtig, grote kijkhoeken en de kleuren zien er gewoon goed uit.
Er zal waarschijnlijk wel een verschil zijn in tests... Maar in mijn ogen, als doodgewone consument, is dit beeldscherm gewoon top, en niet iets om een veel slechtere videokaart voor te kiezen. Ik zal nog wel een uitgebreider commentaar geven als-ie klaar is met windows opnieuw installeren.
Er zal waarschijnlijk wel een verschil zijn in tests... Maar in mijn ogen, als doodgewone consument, is dit beeldscherm gewoon top, en niet iets om een veel slechtere videokaart voor te kiezen. Ik zal nog wel een uitgebreider commentaar geven als-ie klaar is met windows opnieuw installeren.
Verleden week de pricewatch: Asus N76VZ-V2G-T1035V aangeschaft, Wat een prachtig apparaat
.
Heb geen last van een plakkende FN toets. Het touchpad staat vooraan in het midden iets omhoog, maar daar stoor ik me niet aan.
Helaas wel 1 dode pixel, maar alleen maar zichtbaar met donkere beelden. Voor de rest een prachtig scherm.
Op die paar kleine puntje na, een geweldig apparaat.
Heb geen last van een plakkende FN toets. Het touchpad staat vooraan in het midden iets omhoog, maar daar stoor ik me niet aan.
Helaas wel 1 dode pixel, maar alleen maar zichtbaar met donkere beelden. Voor de rest een prachtig scherm.
Op die paar kleine puntje na, een geweldig apparaat.
[ Voor 0% gewijzigd door bc7 op 24-07-2012 20:23 . Reden: Typo ]
XBL GT: Crypteq
In de MediaMarkt (N56VM!) was het touchpad ook niet helemaal recht, ik denk dat het een bewust iets is van Asus.
Het touchpad op mijn N56VM is gewoon recht hoorCubic X schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 20:10:
In de MediaMarkt (N56VM!) was het touchpad ook niet helemaal recht, ik denk dat het een bewust iets is van Asus.
Van plan om de N56VZ bij Campusshop te bestellen en te laten leveren op 14 augustus (datum dat ik terugkeer van vakantie).
Tips met verzekeringen etc.? Ik neem 'm relatief vaak naar school, maar zie 'm nou ook niet zo snel gejat worden. Daar bovenop weet ik niet zeker of dit niet gewoon onder inboedelverzekering valt.
Verzekering van Campusshop nemen? Zoja, inclusief diefstal?
Tips met verzekeringen etc.? Ik neem 'm relatief vaak naar school, maar zie 'm nou ook niet zo snel gejat worden. Daar bovenop weet ik niet zeker of dit niet gewoon onder inboedelverzekering valt.
Zou ik niet doen. Mochten mensen bij de ABN zitten: https://www.abnamro.nl/nl...ring/index.html#/?s=0/:S0 Kost maar 25-30 per jaar en verzekerd tegen alles. Alleen geen next day service.Scallius schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 20:51:
Van plan om de N56VZ bij Campusshop te bestellen en te laten leveren op 14 augustus (datum dat ik terugkeer van vakantie).
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
heb net sinds vandaag de n56vz van campusshop binnen
Ook ik heb last van een sound bug
heb net een film gekeken en i\het geluid kraakt kan voor een aantal tellen, loopt het beeld dan vast en vaak is die dan ook out of sync..
Best wel vervelend
Heb nog geen mogelijkheid gehad geluiskaart te updaten maar zal even kijken of dat werkt
btw lijk ik ook geen geluid te krijgen uit de subwoofer
nou is dat laatste niet zo'n ramp maar dat andere is knap lastig!
hopelijk komt er snel een oplossing voor iemand tips?
morge ook ff ssd erin knalle
voor de rest echt een top laptop! aanrader dus
heb net een film gekeken en i\het geluid kraakt kan voor een aantal tellen, loopt het beeld dan vast en vaak is die dan ook out of sync..
Best wel vervelend
Heb nog geen mogelijkheid gehad geluiskaart te updaten maar zal even kijken of dat werkt
tijd voor wat klusjes!
Ik wil in mijn asus n56 een ssd plaatsen is er plek voor een 2e schijf bij.te plaatsen of moet ik dan me dvd drive. er voor op offeren...
wil tenslotte me gewone hdd behouden voor mijn data..
Dan moet je je diskdrive ervoor opofferen of je stopt je HDD in een externe HDD enclorure en verbind die dmv. USB 3.0mdaemen schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:20:
Ik wil in mijn asus n56 een ssd plaatsen is er plek voor een 2e schijf bij.te plaatsen of moet ik dan me dvd drive. er voor op offeren...
Ja, die zijn er niet want laptop videokaarten zitten op het moederbord gesoldeerd en zijn niet te vervangen.Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 04:31:
Weet iemand een webshop waar ze videokaarten voor de laptop verkopen?
Hmm ok is het ook mogenlijk me disc drive extern aan te sluiten die heb ik zelde of nooit nodig maar mocht ik hem een keer nodig hebben dat ik hem dan aan kan sluiten..
de hdd heb ik tenslotte altijd nodig die ga ik niet elke keer.aan en af koppelen..
de hdd heb ik tenslotte altijd nodig die ga ik niet elke keer.aan en af koppelen..
zoiets: pricewatch: Freecom DVD RW Recorder LS Pro Zwart
Er staan er eventueel nog meer in de pricewatch.
Er staan er eventueel nog meer in de pricewatch.
oké nieuwe audio drivers lijken het probleem met kraken geluid en hangend beeld op te lossen..s0ulmaster schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 01:11:
heb net sinds vandaag de n56vz van campusshop binnen
Best wel vervelend
nu alleen nog steed geen geluid uit de subwoofer
de aansluiting lijkt ook niet helemaal te passen? het stekkertje gaat er niet helemaal in
als je 3 zwarte strepen ziet gaat het stekkertje maar tot het laatste zwarte streepje ipv (normaal gesproken?) tot aan het gele randje
iemand een idee waar dat aan kan liggen?
tijd voor wat klusjes!
Kan je er een foto ervan plaatsen?s0ulmaster schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:53:
[...]
oké nieuwe audio drivers lijken het probleem met kraken geluid en hangend beeld op te lossen..
nu alleen nog steed geen geluid uit de subwoofer
de aansluiting lijkt ook niet helemaal te passen? het stekkertje gaat er niet helemaal in
als je 3 zwarte strepen ziet gaat het stekkertje maar tot het laatste zwarte streepje ipv (normaal gesproken?) tot aan het gele randje
iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Hierboven staat dat hij gesoldeerd is. Dit kan ik niet bevestigen. De intel zit uiteraard in de CPU. Bij de N55SF zit de videokaart (gt555m) niet gesoldeerd en is te vervangen. Geen idee waar je deze moet kopen.Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:43:
Weet iemand of de videokaart van de N56VM onboard zit? Of is die gewoon te vervangen?
Overigens jammer dat je niet even de moeite neemt om het antwoord van Cubic X te lezen.
Voor de N55xx en X5QSF kan je op eBay kijken: http://www.ebay.nl/itm/NV...m257308af35#ht_594wt_1397hostler schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:02:
[...]
Hierboven staat dat hij gesoldeerd is. Dit kan ik niet bevestigen. De intel zit uiteraard in de CPU. Bij de N55SF zit de videokaart (gt555m) niet gesoldeerd en is te vervangen. Geen idee waar je deze moet kopen.
Overigens jammer dat je niet even de moeite neemt om het antwoord van Cubic X te lezen.
Dat is een GT635m wat een rebrand is van de GT555m.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Ik heb een probleem met het plaatsen van mijn 2e hdd
Heb een caddy gekocht maar het probleem is dat ik geen flauw idee heb hie de optische drive eruit te krijgen
heb elk mogelijk schroefje los gehaald maar krijg de onderkant er niet af
Iemand die misschien een foto kan maken met wat er allemaal los moet?
kan het nergens op internet vinden namelijk....
nu zit ik namelijk met maar 128 GB van mijn SSD
Edit:
heb de drive eruit en caddy erin
tutorial opgezocht en blijkt gewoon 1 schroefje te zijn waar een cd tekentje bij staat
Heb ik nog wel een vraag over
Is er een mogelijkheid om het originele afdekplaatje er weer op te plaatsen?
Ik ga liever niet met brute force het plaatje van de drive af slopen!
dank voor alle tips alvast!
echt zwaar happy met deze (mijn eerste!) laptop
Edit2: heb alles up and running maar kan de hardeschijf niet leeg halen naar 1 partitie
hij maakt op de een of andere manier ook nog herstel partitie die ik niet kan verwijderen
en ik kan op een rare manier ook via ebs stick linux niet booten om het via daar te doen
rare jongens daar bij windows
Heb een caddy gekocht maar het probleem is dat ik geen flauw idee heb hie de optische drive eruit te krijgen
heb elk mogelijk schroefje los gehaald maar krijg de onderkant er niet af
Iemand die misschien een foto kan maken met wat er allemaal los moet?
kan het nergens op internet vinden namelijk....
nu zit ik namelijk met maar 128 GB van mijn SSD
Edit:
heb de drive eruit en caddy erin
tutorial opgezocht en blijkt gewoon 1 schroefje te zijn waar een cd tekentje bij staat
Heb ik nog wel een vraag over
Is er een mogelijkheid om het originele afdekplaatje er weer op te plaatsen?
Ik ga liever niet met brute force het plaatje van de drive af slopen!
dank voor alle tips alvast!
echt zwaar happy met deze (mijn eerste!) laptop
Edit2: heb alles up and running maar kan de hardeschijf niet leeg halen naar 1 partitie
hij maakt op de een of andere manier ook nog herstel partitie die ik niet kan verwijderen
en ik kan op een rare manier ook via ebs stick linux niet booten om het via daar te doen
rare jongens daar bij windows
[ Voor 47% gewijzigd door s0ulmaster op 25-07-2012 22:26 ]
tijd voor wat klusjes!
Verwijderd
ten eerste heb ik het antwoord van Cubic X gelezen en ten tweede zegt hij niet dat de videokaart op de n56vm gesoldeerd is, hij heeft het over de algemene laptopshostler schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:02:
[...]
Hierboven staat dat hij gesoldeerd is. Dit kan ik niet bevestigen. De intel zit uiteraard in de CPU. Bij de N55SF zit de videokaart (gt555m) niet gesoldeerd en is te vervangen. Geen idee waar je deze moet kopen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2012 22:04 ]
wat mankeert er dan aan je videokaart ????Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:03:
[...]
ten eerste heb ik het antwoord van Cubic X gelezen en ten tweede zegt hij niet dat de videokaart op de n56vm gesoldeerd is, hij heeft het over de algemene laptops
Per toeval kwam ik op dit topic terecht na een Google search over de ASUS N56
Ik heb nog enkele vraagjes over het N56 model dat campusshop België en Nederland verkoopt, namelijk:
1) Beschikt deze laptop al dan niet over een verlicht toetsenbord?
2) Welke draadloze netwerkkaart zit hierin verwerkt? Omdat ik weet dat Asus wel es goedkopere netwerkkaartjes durft te gebruiken
Mss is het antwoord op mijn vragen al gegeven, maar ik kon het niet direct vinden in al deze pagina's
Ik heb nog enkele vraagjes over het N56 model dat campusshop België en Nederland verkoopt, namelijk:
1) Beschikt deze laptop al dan niet over een verlicht toetsenbord?
2) Welke draadloze netwerkkaart zit hierin verwerkt? Omdat ik weet dat Asus wel es goedkopere netwerkkaartjes durft te gebruiken
Mss is het antwoord op mijn vragen al gegeven, maar ik kon het niet direct vinden in al deze pagina's
@ svdw91: als iets beter gezocht hebt, had je bij de buren een echte review gevonden.die jou punten behandelt en beantwoorden.
Suc7 !
Suc7 !
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Ik twijfel echt nog heel erg tussen de Sony Vaio S15 (quad core, 12GB, 500GB 7200RPM HDD) voor €1200 of de Asus die een stuk goedkoper is (€929) maar een minder design heeft (in mijn ogen) en problemen heeft (sound bug, plakkende toetsen. Lastig lastig....
goedemiddag..
ik heb een probleempje met mijn n56 usb poort...
het volgende :
Usb stick leest die zonder problemen en verschijnt in het scherm van ''deze computer''
Sluit ik mijn telefoon aan via usb kabel hoor ik een piepje en begint die met opladen.
Er verschijnt geen pop up op de telefoon om android te koppelen aan de computer en dus verschijnt er ook geen massa opslag schijfje bij '' deze computer ''
Doe ik dit op mijn andere laptop sluit het kabeltje aan en er verschijnt een pop up op telefoon en zeg verbinden geen problemen dus..
De telefoon staat goed ingesteld op massaopslag anders zou die het ook niet op de andere computer hebben gedaan.
Denk dat het een of ander stuur programma is maar daar vraagt hij niet om en zou niet weten welke het moet zijn...
hebben jullie een idee?
ik heb een probleempje met mijn n56 usb poort...
het volgende :
Usb stick leest die zonder problemen en verschijnt in het scherm van ''deze computer''
Sluit ik mijn telefoon aan via usb kabel hoor ik een piepje en begint die met opladen.
Er verschijnt geen pop up op de telefoon om android te koppelen aan de computer en dus verschijnt er ook geen massa opslag schijfje bij '' deze computer ''
Doe ik dit op mijn andere laptop sluit het kabeltje aan en er verschijnt een pop up op telefoon en zeg verbinden geen problemen dus..
De telefoon staat goed ingesteld op massaopslag anders zou die het ook niet op de andere computer hebben gedaan.
Denk dat het een of ander stuur programma is maar daar vraagt hij niet om en zou niet weten welke het moet zijn...
hebben jullie een idee?
Voor USB mass storage devices heb je meestal geen extra drivers nodig, die werken bijna allemaal volgens dezelfde standaard.
Je kan ook ff in je apparaatbeheer checken of er een onbekend apparaat bijkomt als je je telefoon aansluit.
Ander kabeltje al geprobeerd? Brakke USB-kabels kunnen soms rare problemen veroorzaken.
Je kan ook ff in je apparaatbeheer checken of er een onbekend apparaat bijkomt als je je telefoon aansluit.
Ander kabeltje al geprobeerd? Brakke USB-kabels kunnen soms rare problemen veroorzaken.
Om nog maar ff navraag te doen
is er een mogelijkheid om het frontje van de optische drive te verwijderen en deze op mijn hdd caddy te plaatsen?
zit er wel lame uit met het huidige afdekplaatje
is er een mogelijkheid om het frontje van de optische drive te verwijderen en deze op mijn hdd caddy te plaatsen?
tijd voor wat klusjes!
Ja. Deze vraag komt regelmatig voor. Even goed het frontje op je dvd bestuderen. Aan beide uiteinden moet er iets los geklikt worden.s0ulmaster schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:22:
Om nog maar ff navraag te doen
Dan ligt het vervolgens wel aan je caddy of het wel of niet er op kan.
ik had al iets in die trant gezien volgens mij!
ga het vanavond gelijk even proberen
Op hoop van zegen dan maar!
tnx alvast
ga het vanavond gelijk even proberen
Op hoop van zegen dan maar!
tnx alvast
tijd voor wat klusjes!
De soundbug schijnt simpel op te lossen met een driver update, zo hebben velen hier bevestigd volgens mij. Plakkende toetsen zijn ook zeldzaam.Cubic X schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:19:
Ik twijfel echt nog heel erg tussen de Sony Vaio S15 (quad core, 12GB, 500GB 7200RPM HDD) voor €1200 of de Asus die een stuk goedkoper is (€929) maar een minder design heeft (in mijn ogen) en problemen heeft (sound bug, plakkende toetsen. Lastig lastig....
Design is uiteraard persoonlijk. Ik vind beiden mooi, maar de Sony zeker geen 300 euro meer waard.
Is het dat de driver die ASUS via hun site aanbied of moet ik hem bij realtec zelf vandaag halen?KarlMarX schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:42:
[...]
De soundbug schijnt simpel op te lossen met een driver update, zo hebben velen hier bevestigd volgens mij. Plakkende toetsen zijn ook zeldzaam.
Design is uiteraard persoonlijk. Ik vind beiden mooi, maar de Sony zeker geen 300 euro meer waard.
Overigens kan de 'echte' release niet lang meer duren, want Asus heeft de Nederlandse website een update gegeven en nu is de N56VZ ook zichtbaar.
Bij onze oosterburen (Duitsland) zijn de verschillende N56VZ leverbaar of binnen een week leverbaar
.
Bij onze oosterburen (Duitsland) zijn de verschillende N56VZ leverbaar of binnen een week leverbaar
[ Voor 46% gewijzigd door Cubic X op 27-07-2012 12:28 ]
De modellen die bij Amazon Duitsland al beschikbaar zijn zijn echter wel de modellen waarvan verwacht wordt dat er een Duits toetsenbord in zit. De N56VZ-S4044V die als enig internationaal model op die Amazon pagina wordt weergegeven is daar ook nog niet leverbaar.Cubic X schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:21:
Overigens kan de 'echte' release niet lang meer duren, want Asus heeft de Nederlandse website een update gegeven en nu is de N56VZ ook zichtbaar.
Bij onze oosterburen (Duitsland) zijn de verschillende N56VZ leverbaar of binnen een week leverbaar.
Goed punt. Ik vergeet altijd dat Duitsers een ander toetsenbord hebbenXyrr schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:35:
[...]
De modellen die bij Amazon Duitsland al beschikbaar zijn zijn echter wel de modellen waarvan verwacht wordt dat er een Duits toetsenbord in zit. De N56VZ-S4044V die als enig internationaal model op die Amazon pagina wordt weergegeven is daar ook nog niet leverbaar.

Correct die van de asus site zelf werken voorlopig bij mij.0xygen schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:48:
[...]
Is het dat de driver die ASUS via hun site aanbied of moet ik hem bij realtec zelf vandaag halen?
Ik heb het bij mij zelf getest en na 15-20 minuten film kijken geen bug meer gemerkt,
terwijl dat eerst minsten elke 10 minuten voorkwam.
Ik zal vanavond ff volledige film testen!
edit: typo
tijd voor wat klusjes!
Laptop binnen, ziet er goed uit en werkt goed. Enkel heb ik een 'probleem' met de resolutie, deze is zo groot dat eigenlijk alles te klein wordt op mijn scherm. Als ik de resolutie verlaag dan wordt alles veel te wazig.
Is hier een goede oplossing voor te vinden?
Tevens heb ik een format van windows gedaan, en vervolgens kan ik enkele drivers niet installeren omdat ze "only asus laptops supporten".
Tevens heb ik een format van windows gedaan, en vervolgens kan ik enkele drivers niet installeren omdat ze "only asus laptops supporten".
[ Voor 33% gewijzigd door Asskicker op 28-07-2012 10:59 ]
Weet iemand waar je het aller goedkoopst een extra stroomadapter kan kopen voor de N56VZ? Ik gebruik het meestal op mijn bureau, maar als ik het mee neem heb ik geen zin de adapter achte rmijn bureau te vissen etc.
Ik heb al prijzen van tegen de 40 euro gevonden, maar moet nog goedkoper kunnen lijkt me.
Ik heb al prijzen van tegen de 40 euro gevonden, maar moet nog goedkoper kunnen lijkt me.
Verwijderd
DPI verhogen. Verder: dat natuurlijk alles klein uitziet in FullHD op een 15" scherm is natuurlijk normaal. Wen er maar aan.Asskicker schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 10:39:
Laptop binnen, ziet er goed uit en werkt goed. Enkel heb ik een 'probleem' met de resolutie, deze is zo groot dat eigenlijk alles te klein wordt op mijn scherm. Als ik de resolutie verlaag dan wordt alles veel te wazig.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2012 11:46 ]
Voor de Full HD schermen moet je blijven denken in de 16 : 9. (Bijv 1600 x 900, 800 x 450)Asskicker schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 10:39:
In andere verhoudingen wordt het scherm wazig.
Ik weet niet of dit normaal is, maar als ik mijn laptop (N56VZ-S4035V) aan het opladen ben en ik met m'n vinger over de achterkant van het beeldscherm ga, vooral bij de bovenkant, voel ik een soort van statische elektriciteit... Hebben andere mensen dit ook?
Ik ervaar dit bij mijn N73SV in ieder geval wel, achterkant scherm heel erg, palm steunen iets minder. Vooral als hij echt aan het opladen is, niet als hij op spanning werkt. Geloof dat het een bijwerking is van alluminium behuizingen.Bas_De_Beer schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:27:
Ik weet niet of dit normaal is, maar als ik mijn laptop (N56VZ-S4035V) aan het opladen ben en ik met m'n vinger over de achterkant van het beeldscherm ga, vooral bij de bovenkant, voel ik een soort van statische elektriciteit... Hebben andere mensen dit ook?
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
Klopt, het is even wennen. Toen ik de laptop net had (N56VZ) moest ik lang turen om iets te zien (kom van een 1366x768 op 15.6" af).Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 11:45:
[...]
DPI verhogen. Verder: dat natuurlijk alles klein uitziet in FullHD op een 15" scherm is natuurlijk normaal. Wen er maar aan.
Begon op 120% dpi, toen 110% en nu op 100% werkt prima nu
Ik volg al een tijdje de vele versies van de Asus N56VZ en nu zag ik vanochtend dat de de Asus N56VZ-S4022V (zeg maar de über versie met BluRay
) er voor 999 euro op staat bij de dixons!! Zou dat een foutje zijn??
Verder had ik nog een vraagje. Als ik deze laptop koop ben ik van plan om de notebook upgrade set te kopen van de samsung 830 SSD. Hier zit dan een SATA naar USB kabeltje bij. Dan haal ik de primary harde schijf eruit en zet ik die in de DVD slot. SSD dus waar nu de HDD zit en dan heb ik een losse BluRay of DVD over. Zou ik die dan kunnen gebruiken met dat SATA naar USB kabeltje als hij uit de laptop is? Dat zou ideaal zijn...
Verder had ik nog een vraagje. Als ik deze laptop koop ben ik van plan om de notebook upgrade set te kopen van de samsung 830 SSD. Hier zit dan een SATA naar USB kabeltje bij. Dan haal ik de primary harde schijf eruit en zet ik die in de DVD slot. SSD dus waar nu de HDD zit en dan heb ik een losse BluRay of DVD over. Zou ik die dan kunnen gebruiken met dat SATA naar USB kabeltje als hij uit de laptop is? Dat zou ideaal zijn...
Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC
Dat is normaal en inderdaad een bijwerking van de aluminium behuizing. Dit geld voor bijna alle laptops, zelfs sommige macbooks hebben er last van. Het probleem zit 'm geloof ik in de aarding van de behuizing.thof schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:46:
[...]
Ik ervaar dit bij mijn N73SV in ieder geval wel, achterkant scherm heel erg, palm steunen iets minder. Vooral als hij echt aan het opladen is, niet als hij op spanning werkt. Geloof dat het een bijwerking is van alluminium behuizingen.
Nee, maar misschien wel. Namelijk; de BluRay of DVD drive heeft een kleinere variant van de SATA + DATA connector die wij gewend zijn. Misschien kan het dan wel met een convertertje naar een gewone SATA + DATA aansluiting.Gerwin89 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 15:42:
Ik volg al een tijdje de vele versies van de Asus N56VZ en nu zag ik vanochtend dat de de Asus N56VZ-S4022V (zeg maar de über versie met BluRay) er voor 999 euro op staat bij de dixons!! Zou dat een foutje zijn??
In theorie werkt het, maar of het in praktijk ook werkt, dat weet ik niet.
[ Voor 21% gewijzigd door hostler op 28-07-2012 15:54 ]
Als ik over 6 daagjes m'n loon binnen heb maar snel is een N76 bestellen!
Google is your friend maar een oplossing voor mijn probleem heb ik vooralsnog niet gevonden. Heeft iemand (met de N56) de aan de USB 3 gekoppelde disks in VirtualBox of VMware Player (X7-64 host/Ubuntu Guest) aan de praat gekregen? De USB optische muis werkt default in de Ubuntu guest (12.04), maar de externe USB 3 (en USB 2) disks geven een foutmelding na een mount poging...
Dat was een foutje van want de N56VZ-S4022V is weer verdwenen van de Dixons website.Gerwin89 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 15:42:
Ik volg al een tijdje de vele versies van de Asus N56VZ en nu zag ik vanochtend dat de de Asus N56VZ-S4022V (zeg maar de über versie met BluRay) er voor 999 euro op staat bij de dixons!! Zou dat een foutje zijn??
Staat er bij mij nog gewoon hoor.Cubic X schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 16:41:
[...]
Dat was een foutje van want de N56VZ-S4022V is weer verdwenen van de Dixons website.
http://www.dixons.nl/cata...ick&product_code=51046646
Ja, maar er staan geen specificaties, afbeeldingen of iets dergelijks. Daarnaast kan je ook nergens voor bestellen of afhalen kiezen...Xyrr schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:44:
[...]
Staat er bij mij nog gewoon hoor.
http://www.dixons.nl/cata...ick&product_code=51046646
Dixons heeft veel foutjes met de Asus laptops de laatste tijd.. De N76 met de QM stond er voor 799 op en in t krantje stond de N56 met de M (dualcore) voor 799
Gebruiken jullie wel een geaard stopcontact (degenen die last hebben van stroom op de deksel)? Ik wel en heb nergens last van...
Ondertussen wordt de N56VZ-S4022V op meerdere sites (waarschijnlijk met hetzelfde computersysteem) voor 999 euro aangeboden en vanaf aanstaande dinsdag te leveren zijn.Cubic X schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 18:44:
[...]
Ja, maar er staan geen specificaties, afbeeldingen of iets dergelijks. Daarnaast kan je ook nergens voor bestellen of afhalen kiezen....
- Dixons
- Dynabyte
- MyCom
In hoeverre mate verschilt de N56VZ-S4022V van de N56VZ-S4035V van campusshop?
Ik zie enkel dat er een grotere harde schijf in de S4022V zit, die wel maar 5400 rpm heeft t.o.v. 7200 rpm...
Maakt dit overigens veel uit, of merk ik dit alleen als ik gegevens kopieer?
Want als dat het enige verschil is, koop ik hem bij Dixons, ik vertrouw hen meer dan campusshop.
Ik zie enkel dat er een grotere harde schijf in de S4022V zit, die wel maar 5400 rpm heeft t.o.v. 7200 rpm...
Want als dat het enige verschil is, koop ik hem bij Dixons, ik vertrouw hen meer dan campusshop.
De S4022V heeft backlit en Blu-Ray.Buyskruit schreef op zondag 29 juli 2012 @ 11:30:
In hoeverre mate verschilt de N56VZ-S4022V van de N56VZ-S4035V van campusshop?
Dat is wel heel interessant, misschien toch maar gewoon doen en bestellen....denbosch75 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 09:59:
[...]
Ondertussen wordt de N56VZ-S4022V op meerdere sites (waarschijnlijk met hetzelfde computersysteem) voor 999 euro aangeboden en vanaf aanstaande dinsdag te leveren zijn.
- Dixons
- Dynabyte
- MyCom
[ Voor 47% gewijzigd door Cubic X op 29-07-2012 12:01 ]
Ik heb mijn S4022V zojuist gereserveerd bij Dixons, ik hoop dat de specs kloppen, want dan heb ik hem nog goedkoper dan de S4035V bij campusshop met een paar leuke extra's (backlit keyboard etc). Dinsdag haal ik hem op en dan hoop ik er een mooie laptop aan over te houden
Goedkoper ja? Hoe krijg jij die prijs onder de 929?Buyskruit schreef op zondag 29 juli 2012 @ 12:04:
Ik heb mijn S4022V zojuist gereserveerd bij Dixons, ik hoop dat de specs kloppen, want dan heb ik hem nog goedkoper dan de S4035V bij campusshop met een paar leuke extra's (backlit keyboard etc). Dinsdag haal ik hem op en dan hoop ik er een mooie laptop aan over te houden
Terugsturen om slechte afwerking?
Hey, ik heb nog 13 werkdagen de tijd om te besluiten of ik de laptop terugstuur naar campusshop.
De problemen die ik ermee heb gevonden:
-Gebold clickpad
-Vreemde cirkels (ietsjes lichter gekleurd) naast de One Key en de aan/uit knop. (Speakers?)
-Beetje lijm bij de scharnieren.
-Loszittende One-Key
Zouden jullie hem hiervoor terugsturen? Ik bedoel, dit zijn niet echt dingen die ik verwacht voor iets van 930 euro..
En hoe doe je dat dan? Ik heb hem besteld met de creditcard (VISA) van mn vader, komt het bedrag dan net zoals bij PayPal in een VISA account? Of stuurt het het meteen door naar m'n vaders bankrekening?
En hoe zit het met de gegevens op de laptop? Hoe krijg je die er allemaal af?
Ik heb gewoon de back-up's gemaakt (in ISO vorm), moet je die dan branden op DVD en dan daarmee de laptop terug naar fabrieksinstellingen zetten?
Alvast bedankt,
Jelle
Bron 14 dagen:
Hey, ik heb nog 13 werkdagen de tijd om te besluiten of ik de laptop terugstuur naar campusshop.
-Gebold clickpad
-Vreemde cirkels (ietsjes lichter gekleurd) naast de One Key en de aan/uit knop. (Speakers?)
-Loszittende One-Key
Zouden jullie hem hiervoor terugsturen? Ik bedoel, dit zijn niet echt dingen die ik verwacht voor iets van 930 euro..
En hoe doe je dat dan? Ik heb hem besteld met de creditcard (VISA) van mn vader, komt het bedrag dan net zoals bij PayPal in een VISA account? Of stuurt het het meteen door naar m'n vaders bankrekening?
Ik heb gewoon de back-up's gemaakt (in ISO vorm), moet je die dan branden op DVD en dan daarmee de laptop terug naar fabrieksinstellingen zetten?
Alvast bedankt,
Jelle
Bron 14 dagen:
In het kader van de Wet Kopen op Afstand heeft de consument bij het doen van aankopen via Internet recht op een 'afkoelingsperiode' van 14 dagen na aflevering van het product. Binnen deze periode mag een product worden teruggestuurd zonder opgaaf van reden.
[ Voor 18% gewijzigd door Jell0zz op 29-07-2012 14:27 ]
Verwijderd
In nederland heb je 7 werkdagen
In belgie heb je 14 dagen.
Waar haal je die 'ik heb nog 13 werkdagen' vandaan?
Ik heb de bron toegevoegd.Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 14:22:
In nederland heb je 7 werkdagen
Ik denk dat dat gewoon zo hoort, niet alle "stipjes" zijn echte uitboringen, er zijn alleen 2 rondjes met echt doorboorde gaten die voor de speakers zijn, de rest is gewoon versieringJell0zz schreef op zondag 29 juli 2012 @ 14:20:
...
...
Waarom stel je deze vragen niet gewoon aan CampusShop?Jell0zz schreef op zondag 29 juli 2012 @ 14:20:
-Gebold clickpad
-Loszittende One-Key
Alvast bedankt,
Jelle
Bron 14 dagen:
[...]
@Darkstone: Je hebt volgens de wet koop op afstand een afkoelingsperiode van 10! dagen.
Dit is mij verteld ten tijde dat ik callcentermedewerker was (2009).
Ga je schoolgeld maar terug vragen
Verwijderd
http://www.wetboek-online...tboek%20Boek%207/46d.htmlD_Jeff schreef op zondag 29 juli 2012 @ 15:12:
@Darkstone: Je hebt volgens de wet koop op afstand een afkoelingsperiode van 10! dagen.
Campusshop geeft inderdaad 14 dagen 'wet koop op afstand'. Overigens zou ik hem terugsturen, maar ik ben dan ook perfectionistisch en het kleinste dingetje gaat mij irriteren omdat ik weet dat het er zit...Jell0zz schreef op zondag 29 juli 2012 @ 14:20:
-Gebold clickpad
-Loszittende One-Key
[...]
Alvast bedankt,
Jelle
Bron 14 dagen:
[...]
Overigens horen die gaatjes zo volgens mij, dat is het design.
[ Voor 57% gewijzigd door Cubic X op 29-07-2012 16:14 ]
Ik denk ook dat het mij mateloos zal gaan irriteren inderdaad, en ik zal dus even bellen of ze hem kunnen omruilen ofzoCubic X schreef op zondag 29 juli 2012 @ 16:12:
[...]
Campusshop geeft inderdaad 14 dagen 'wet koop op afstand'. Overigens zou ik hem terugsturen, maar ik ben dan ook perfectionistisch en het kleinste dingetje gaat mij irriteren omdat ik weet dat het er zit...
Overigens horen die gaatjes zo volgens mij, dat is het design.
En ik had het niet over die gaatjes, dat klopt. Maar er lijken wel twee ietsjes lichter gekleurde cirkels in te zitten (ik kan ze alleen zien in direct zonlicht.
Dit is normaal, dat komt omdat daar de speakers zitten die niet niet zwart gekleurd zijn. Is het trouwens normaal dat er een beetje speling in de power-knop zit en in de Instant Key niet?Jell0zz schreef op zondag 29 juli 2012 @ 17:30:
[...]
Ik denk ook dat het mij mateloos zal gaan irriteren inderdaad, en ik zal dus even bellen of ze hem kunnen omruilen ofzo
En ik had het niet over die gaatjes, dat klopt. Maar er lijken wel twee ietsjes lichter gekleurde cirkels in te zitten (ik kan ze alleen zien in direct zonlicht.
[ Voor 12% gewijzigd door HondaRacer op 29-07-2012 19:21 ]
Nergens voor nodig.
[ Voor 89% gewijzigd door Bolletje op 29-07-2012 22:28 ]
-Gebold clickpad
- heeft iedereen
- zijn je speakers, heeft iedere N-notebook
- kan je wegpoetsen
-Loszittende One-Key
- Oke, dat is dan kapot?
Je kan hem vast terug sturen maar je gaat heus geen nieuwe krijgen.
- heeft iedereen
- kan je wegpoetsen
-Loszittende One-Key
- Oke, dat is dan kapot?
^ Post is hierboven!
Ben familie van werknemer, dus die geeft me kortingVissert schreef op zondag 29 juli 2012 @ 13:22:
[...]
Goedkoper ja? Hoe krijg jij die prijs onder de 929?
Tenzij je hem terug stuurt, en vervolgens weer een nieuwe besteldStrunkie schreef op zondag 29 juli 2012 @ 20:10:
-Gebold clickpad
- heeft iedereen
- kan je wegpoetsen
-Loszittende One-Key
- Oke, dat is dan kapot?
Kunnen we een bestellijst bij je inleveren?Buyskruit schreef op zondag 29 juli 2012 @ 20:20:
[...]
Ben familie van werknemer, dus die geeft me korting
Haha
"Hee ik heb 6 laptops, 4 tablets en een usb-stick nodig..."
Valt totaal niet op.
Anyway, hoop echt dat die S4022V er dinsdag is, en dat het geen foutje is
Ok, de wifi is toch wel heel erg slecht. Valt steeds terug naar 135mbit, en in de praktijk vele lager denk ik, want internet is gewoon traag. Op mijn bedraade pc is het wel snel en op mijn oude laptop ook (50mbit glasvezel).
Welke vervanger zou het beste zijn? Ik kan amper bij het kaartje komen. Onder de klep zie je maar een klein stukje en 1 schroef waar je net niet goed bij kan. Ook zie ik maar twee antenne draden, dus een nieuw kaartje met 3 aansluit weinig zin helaas.
Welke vervanger zou het beste zijn? Ik kan amper bij het kaartje komen. Onder de klep zie je maar een klein stukje en 1 schroef waar je net niet goed bij kan. Ook zie ik maar twee antenne draden, dus een nieuw kaartje met 3 aansluit weinig zin helaas.
Verwijderd
Beste,
Nog steeds vraag ik me af of de videokaart onboard zit? (Is de nvidia videokaart te vervangen?)
Iemand enig idee?
Bedankt
Nog steeds vraag ik me af of de videokaart onboard zit? (Is de nvidia videokaart te vervangen?)
Iemand enig idee?
Bedankt
Bij de N55 is deze uitneembaar dus dat zal bij de N56 ook wel kunnen.Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 22:11:
Beste,
Iemand enig idee?
Bedankt
Volgens mij is dit de N56 aan de binnenkant:
http://forum.lowyat.net/i...tach&type=post&id=2904247
^ Post is hierboven!
Ja, dat is inderdaad de binnenkant van de N56.Strunkie schreef op zondag 29 juli 2012 @ 22:36:
Ben je toevallig ook de binnenkant van de N76 tegen gekomen? Ik zit me suf te googlen ernaar:P Ik wil namelijk eens zien hoe ik de wifi module kan vervangen voor een betere. Maar ik wil dit doen zonder de garantie te verspillen. Of heeft iemand inmiddels ervaring in het wissellen en kan mij vertellen dat ik met het openschroeven geen garantiezegels verbreek?Strunkie schreef op zondag 29 juli 2012 @ 22:36:
En jij hebt de N56 van campusshop? Want deze wil ik 1 deze dagen gaan bestellen maar een langzame internetverbinding wekt natuurlijk wel irritaties op.KarlMarX schreef op zondag 29 juli 2012 @ 21:43:
Ok, de wifi is toch wel heel erg slecht. Valt steeds terug naar 135mbit, en in de praktijk vele lager denk ik, want internet is gewoon traag. Op mijn bedraade pc is het wel snel en op mijn oude laptop ook (50mbit glasvezel).
Die heb ik inderdaad. Maar volgens mij is deze wifi module redelijk standaard. De Intels zitten alleen in nog duurdere Zenbook o.i.d.
Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.