Ik neem aan de DVD of blueray speler. Antwoord: ja dat is mogelijk. Heb ik zelf ook gedaan. Je drukt de plastic haakjes in en maakt hem zo los, klikt hem vervolgens vast aan de caddy.
Verwijderd
Ik heb een vraagje over ssd's de n56: ik ben van plan om de n56vz s4035 te kopen en daar dan met behulp van een caddy een ssd in de primary slot te zetten en de hdd in de caddy te doen en daarna windows clean te installeren. Over het tweede deel maak ik me geen zorgen, maar het gaat mij vooral om het eerste deel.
Ik heb zitten denken aan ofwel de crucial m4 256gb ofwel de samsung 830 256gb. Nu begrijp ik alleen nog niet helemaal hoe dat in de primary slot gaat: heb ik voor een van deze ssd's (of beide) ssd's nog extra spacers oid nodig zoals je bij de 830 in de notebook upgrade versie krijgt, of kan ik gewoon de drive kopen zonder andere rare fratsen als norton ghost? (ik ga toch een clean install doen, dus die is compleet overbodig) voor zover ik kan achterhalen hebben deze 2,5" schijven een hoogte van resp. 9,5 en 7 mm, maar over het slot in de n56 kan ik niets vinden.
Als ik gewoon de losse drive kan kopen scheelt dat bij de samsung bijvoorbeeld €40, toch een aardig bedrag. Heeft iemand hier ervaring mee of meer kennis van?
Ik heb zitten denken aan ofwel de crucial m4 256gb ofwel de samsung 830 256gb. Nu begrijp ik alleen nog niet helemaal hoe dat in de primary slot gaat: heb ik voor een van deze ssd's (of beide) ssd's nog extra spacers oid nodig zoals je bij de 830 in de notebook upgrade versie krijgt, of kan ik gewoon de drive kopen zonder andere rare fratsen als norton ghost? (ik ga toch een clean install doen, dus die is compleet overbodig) voor zover ik kan achterhalen hebben deze 2,5" schijven een hoogte van resp. 9,5 en 7 mm, maar over het slot in de n56 kan ik niets vinden.
Als ik gewoon de losse drive kan kopen scheelt dat bij de samsung bijvoorbeeld €40, toch een aardig bedrag. Heeft iemand hier ervaring mee of meer kennis van?
Klep moet naar beneden geschoven worden, gaat inderdaad niet soepeltjes.KarlMarX schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:02:
Net even SWTOR gedraaid, maar hij wordt wel loei warm. De behuizing boven de exhaust, links van de toetsen. Niet erg op zich, maar niet voor op schoot denk ik. De subwoofer stond ook aan die kant en die kon je niet meer beetpakken zo heet was die geworden...
Hoeveel kracht moet je zetten om de hdd/ram klep open te krijgen? Na het verwijderen van de schroef kreeg ik het nog niet echt los. Bij mijn Acer klikte je het er zo uit. Ik wil ook niet teveel kracht zetten en er iets afbreekt...
Verwijderd
Weet iemand welke driver/programma er nodig is om de externe woofer te laten werken?
Bedankt
Bedankt
Ik neem aan dat je windows er schoon op hebt gezet? Anders zou het gewoon moeten werken. Ik neem ook aan dat je al de audio dirvers van de Asus site hebt geinstalleerd? En dan toch werkt het niet?
Zelf heb ik de originele windows er nog op gelaten. Ik heb geen zin in weer een nieuwe install en de bloatware is makkelijk te verwijderen. Sommige is nodig om de handige sneltoetsen (en blijkbaar de subwoofer) goed te laten werken.
Volgens mij kan al die Cyberlink troep er wel af?
Zelf heb ik de originele windows er nog op gelaten. Ik heb geen zin in weer een nieuwe install en de bloatware is makkelijk te verwijderen. Sommige is nodig om de handige sneltoetsen (en blijkbaar de subwoofer) goed te laten werken.
Gebruik de audio driver van de bijgeleverde DVDVerwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 09:58:
Weet iemand welke driver/programma er nodig is om de externe woofer te laten werken?
Bedankt
Gewoon een losse drive kopen. Hij is even breed als de standaard HDD, en de schroef gaten zitten ook op de zelfde plek.Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 01:23:
Ik heb een vraagje over ssd's de n56: ik ben van plan om de n56vz s4035 te kopen en daar dan met behulp van een caddy een ssd in de primary slot te zetten en de hdd in de caddy te doen en daarna windows clean te installeren. Over het tweede deel maak ik me geen zorgen, maar het gaat mij vooral om het eerste deel.
Qua hoogte maakt het niet uit.
Ik dacht het schermpaneel ook heel wat minder was...IntToStr schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:43:
[...]
Dit is ook mijn 'probleem' inderdaad. Er moet toch een reden zijn dat deze versie zo veel goedkoper is...
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Verwijderd
Bedankt voor je antwoord. Ik heb de benodigde drivers allang geïnstalleerd, maar heb toch even voor de zekerheid een kijkje genomen bij de DVD en daar staat niks tussen dat over Audio gaat...hostler schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:33:
[...]
Gebruik de audio driver van de bijgeleverde DVD
Of heeft de audio-driver een aparte naam?
Bedankt.
Neen. Het schermpaneel van de S4035v (de Campusshop versie) heeft 100% hetzelfde scherm als de overige N56VZ's (S4022v, S4044v)Vinand schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:39:
[...]
Ik dacht het schermpaneel ook heel wat minder was...
Verwijderd
Ja ik heb een clean windows install gedaan en de audio drivers van de Asus site heb ik allang geïnstalleerd, tot op de nieuwste versie....KarlMarX schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:07:
Ik neem aan dat je windows er schoon op hebt gezet? Anders zou het gewoon moeten werken. Ik neem ook aan dat je al de audio dirvers van de Asus site hebt geinstalleerd? En dan toch werkt het niet?
Helaas werkt de subwoofer nog steeds niet
Als het goed is staat er gewoon realtek...Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:41:
[...]
Bedankt voor je antwoord. Ik heb de benodigde drivers allang geïnstalleerd, maar heb toch even voor de zekerheid een kijkje genomen bij de DVD en daar staat niks tussen dat over Audio gaat...
Of heeft de audio-driver een aparte naam?
Bedankt.
Ik ga zo dan toch maar de versie van campusshop bestellen 
Zal hier ook mijn ervaringen en zo wel gaan melden als ik er mee aan de slag ga. Voorlopig laat ik het even bij de hdd die er nu in zit. Wie weet later dan nog een upgrade naar ssd.
Zal hier ook mijn ervaringen en zo wel gaan melden als ik er mee aan de slag ga. Voorlopig laat ik het even bij de hdd die er nu in zit. Wie weet later dan nog een upgrade naar ssd.
Verwijderd
Ok, bedankt. Waren er nou nog problemen met de samsung 830 en iets met UEFI, of zijn die al verholpen?hostler schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:34:
[...]
Gewoon een losse drive kopen. Hij is even breed als de standaard HDD, en de schroef gaten zitten ook op de zelfde plek.
Qua hoogte maakt het niet uit.
Niet dat ik weet, maar even kijken of er een nieuwe firmware aanwezig is voor de 830 bij ontvangs is wel aan te raden.Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:09:
[...]
Ok, bedankt. Waren er nou nog problemen met de samsung 830 en iets met UEFI, of zijn die al verholpen?
Is ook de SonicMaster software goed geïntalleerd en geconfigureerd?Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:43:
[...]
Ja ik heb een clean windows install gedaan en de audio drivers van de Asus site heb ik allang geïnstalleerd, tot op de nieuwste versie....
Helaas werkt de subwoofer nog steeds niet
Wat is Mediamarkt toch een top winkel! Ze vragen een prijs voor de N76VZ die 27% hoger ligt!
Ik heb inmiddels ook een ssd besteld. Hoe kan ik hier dezelfde software op installeren dan dat eral op stond?Cubic X schreef op zondag 15 juli 2012 @ 10:28:
[...]
Lol, dat is echt bullshit. Een SSD is gewoon bootable, misschien moet je dat instellen in het BIOS?
Wel slecht van 4launch zeg...die zouden dat toch ook moeten kunnen![]()
Ik wil mijn hdd nu als 2e schijf gaan gebruiken. Iemand ervaring?
Je kan gewoon recovery DVD's maken en daarmee de laptop opnieuw installeren op de SSD. Dan is ie helemaal zoals het origineel was. Je kan ook de partitie gaan clonen o.i.d., maar dat lijkt me omslachtiger.
Oke, bedankt, ik ga het maar eens proberen met een OCZ Vertex 3 240GB.
Volgens mij moet dit dan zover bekend geen problemen opleveren.
Kom ik met herinstalleren niet in problemen met licensies?
Volgens mij moet dit dan zover bekend geen problemen opleveren.
Kom ik met herinstalleren niet in problemen met licensies?
Verwijderd
Zijn de onderstaande dingen normaal bij een Asus N56VM laptop?:
1. Subwoofer werkt niet.
2. Tikkend geluid uit speakers
3. Vuil achter Asus-logo

4. Beeldscherm loopt scheef wanneer laptop is dichtgeklapt
-Vergelijk de linker- met de rechterkant
==Linkerkant==

==Rechterkant==

5. Touchpad zit fout/afwijkend

1. Subwoofer werkt niet.
2. Tikkend geluid uit speakers
3. Vuil achter Asus-logo

4. Beeldscherm loopt scheef wanneer laptop is dichtgeklapt
-Vergelijk de linker- met de rechterkant
==Linkerkant==

==Rechterkant==

5. Touchpad zit fout/afwijkend

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2012 13:47 ]
Werkte de subwoofer ook al niet met de originele installatie? Zo nee, dan is ie kapot.
Verder heb ik geen vuil achter het logo en zit de deksel recht. De touchpad loopt wel een heel klein beetje omhoog midden-boven, maar niet storend en ook niet echt zichtbaar.
Verder heb ik geen vuil achter het logo en zit de deksel recht. De touchpad loopt wel een heel klein beetje omhoog midden-boven, maar niet storend en ook niet echt zichtbaar.
Verwijderd
De subwoofer werkt ook niet met de originele installatie...KarlMarX schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:47:
Werkte de subwoofer ook al niet met de originele installatie? Zo nee, dan is ie kapot.
Ik heb ook telkens dat tikje uit de speakers, ook irritant...
Is het erg dat de deksel niet recht zit?
Het is niet erg, maar wel raar. Ik heb zelf de laptop meestal open, dus dan zou ik het niet vaak zien.
Voor die subwoofer zou ik een RMA aanvragen. Wellicht ook gelijk voor het vuil achter het logo en het tikje... En dan ook maar gelijk die scheve deksel. Ben je in één keer klaar.
Voor die subwoofer zou ik een RMA aanvragen. Wellicht ook gelijk voor het vuil achter het logo en het tikje... En dan ook maar gelijk die scheve deksel. Ben je in één keer klaar.
Verwijderd
Ben ik de laptop dan lang kwijt?KarlMarX schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:51:
Het is niet erg, maar wel raar. Ik heb zelf de laptop meestal open, dus dan zou ik het niet vaak zien.
Schijnt ongeveer anderhalve week te zijn...
Verwijderd
Pfff, zal wel eerst even naar de winkel bellenKarlMarX schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:55:
Schijnt ongeveer anderhalve week te zijn...
Hoe lang heb je hem al?Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:12:
[...]
Pfff, zal wel eerst even naar de winkel bellen
Als dat <7 dagen is, als DOA terugsturen en je hebt direct een nieuwe.
Verwijderd
Kun je laten weten hoe het af loopt met je scheve klep? Ik keek net even bij mijne of het ook was, en bij mij zit hij op de zelfde manier scheef.Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:12:
[...]
Pfff, zal wel eerst even naar de winkel bellen
Hey, ik heb even een vraagje, ik heb hier een N53SV-sx003v maar nu heb ik dus die recovery partition gedelete om een of andere reden. was mijn vraag of ik die nog ergens kan aankomen/terugzetten en misschien zelf maken.
ik weet het dom van me x)
ik weet het dom van me x)
PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i
Verwijderd
Vandaag heb ik hem precies 13 dagenTorrentus schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:55:
[...]
Hoe lang heb je hem al?
Als dat <7 dagen is, als DOA terugsturen en je hebt direct een nieuwe.
Verwijderd
Ik moet langs de winkel gaanVerwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:20:
[...]
Kun je laten weten hoe het af loopt met je scheve klep? Ik keek net even bij mijne of het ook was, en bij mij zit hij op de zelfde manier scheef.
Ik heb deze mail naar campusshop gestuurd:
Geachte,
Onlangs heb ik een N76vm laptop bij jullie aangeschaft. Nu ben ik was in de handleiding gaan neuzen en kwam erachter dat er nog plek in voor een extra harddisk / SSD. Ook staat er beschreven hoe ik er een extra schijf erin kan doen. Mijn vraag is nu: Heeft het gevolgen op jullie service als ik zelf een extra schijf of SSD bij stop comform in de handleiding beschreven is? Voor deze handeling hoef ik geen garantiesticker te breken.
Met vriendelijke groet,
Ik ben beniewd wat de reactie is.
Geachte,
Onlangs heb ik een N76vm laptop bij jullie aangeschaft. Nu ben ik was in de handleiding gaan neuzen en kwam erachter dat er nog plek in voor een extra harddisk / SSD. Ook staat er beschreven hoe ik er een extra schijf erin kan doen. Mijn vraag is nu: Heeft het gevolgen op jullie service als ik zelf een extra schijf of SSD bij stop comform in de handleiding beschreven is? Voor deze handeling hoef ik geen garantiesticker te breken.
Met vriendelijke groet,
Ik heb toevallig gisteren bij een vriend van mij een Samsung 830 (256GB) in een Asus N56vz geschroeft en dat werkte allemaal prima.. Nergens geen problemen ondervonden. Hij werd er alleen wel bloedsnel van.Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:09:
[...]
Ok, bedankt. Waren er nou nog problemen met de samsung 830 en iets met UEFI, of zijn die al verholpen?
n.a.
Als premaire schijf? Heb je hem toen gewoon opnieuw kunnen installeren met de recovery dvd's die je zelf moet maken?arjen9551 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:07:
[...]
Ik heb toevallig gisteren bij een vriend van mij een Samsung 830 (256GB) in een Asus N56vz geschroeft en dat werkte allemaal prima.. Nergens geen problemen ondervonden. Hij werd er alleen wel bloedsnel van.
Premium als in primaire schijf? Ik heb gewoon de standaard 750GB schijf eruit geschroefd, de Samsung erin en gewoon een legitieme Win7 Home Premium CD van mezelf gebruikt om te installeren. Na de installatie zijn code gebruikt voor activatie.0xygen schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:10:
[...]
Als premium schijf? Heb je hem toen gewoon opnieuw kunnen installeren met de recovery dvd's die je zelf moet maken?
n.a.
Met recovery dvd ? dat wil je toch niet alle zooi van asus er ook weer op heb je nog geen schone installatie.0xygen schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:20:
primaire bedoelde ik;) oke, dat is ook nog een optie voor mij.
Je heb toch driver cd bij laptop gehad, gewoon schoon installeren van win7 dvd, en als je tegen probleempjes oploopt kun je drivers van asus cd afhalen.
En ook daarbij even opletten dat je de vinkjes voor een aantal dingen uit zet.. die driver cd staat juist voor vol met allerlei 'handige' utilities...hetnet schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:49:
[...]
Met recovery dvd ? dat wil je toch niet alle zooi van asus er ook weer op heb je nog geen schone installatie.
Je heb toch driver cd bij laptop gehad, gewoon schoon installeren van win7 dvd, en als je tegen probleempjes oploopt kun je drivers van asus cd afhalen.
n.a.
beetje meer duidelijkheid ...... waar doen ze moeilijk over ?0xygen schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 19:56:
Maar als ik in de voorwaarde van Campusshop lees, doen ze daar nogal moeilijk over....
Bij Qplaza is de NV56 VZ-4035 van de site verdwenen en is alleen campusshop nog een optie voor dit model.
Ah nein ik wou hem daar bestellenKarlMarX schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 20:52:
Bij Qplaza is de NV56 VZ-4035 van de site verdwenen en is alleen campusshop nog een optie voor dit model.
Ik zal het morgen eens citeren. Ik ben momenteel niet thuis en kan het niet op de site terug vinden.hetnet schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 20:41:
[...]
beetje meer duidelijkheid ...... waar doen ze moeilijk over ?
lol! Je verliest je garantie niet als je hem open schroeft. Er zit nergens een garantie stikker... Gewoon doen dus.0xygen schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:02:
Geachte,
Met vriendelijke groet,
Maar dit staat los van de garantie. Dit is een extra service wat campusshop aanbied en daar kunnen en mogen ze extra voorwaardes stellen. In de voorwaardes heb ik ook daarover wat gelezen. Ik zou het eind van de middag eens citeren. (heb het nu even niet bij de hand).hostler schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 08:04:
[...]
lol! Je verliest je garantie niet als je hem open schroeft. Er zit nergens een garantie stikker... Gewoon doen dus.
Inderdaad bij de 17 inch kun je twee hd's kwijt.0xygen schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 08:38:
[...]
Maar dit staat los van de garantie. Dit is een extra service wat campusshop aanbied en daar kunnen en mogen ze extra voorwaardes stellen. In de voorwaardes heb ik ook daarover wat gelezen. Ik zou het eind van de middag eens citeren. (heb het nu even niet bij de hand).
Dan hd al 2de en ssd als eerste, dat kun je zelf toch wel.
Daar heb je geen campusschop voor nodig toch ..... je ben tweaker of niet
Ik kan dat zeer zeker wel, maar ik wil niet mijn garantie cq reparatie service kwijt raken. Ik ga weer een dure studenten tijd in en heb geen zin in onverwachte kosten door eventuele defecten.hetnet schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 09:14:
[...]
Inderdaad bij de 17 inch kun je twee hd's kwijt.
Dan hd al 2de en ssd als eerste, dat kun je zelf toch wel.
Daar heb je geen campusschop voor nodig toch ..... je ben tweaker of niet
"U doet navraag over de garantievoorwaarden na het upgraden van een notebook die aangekocht is bij de campusshop. Uw garantie komt niet te vervallen bij het plaatsen van een extra harddisk. U heeft de vrijheid tot het plaatsen van een nieuwe hardeschijf of een uitbreiding van uw geheugen."0xygen schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:02:
Geachte,
Met vriendelijke groet,
Aldus Campusshop.
Dat wordt dus even omschroeven vanavond
Verwijderd
Zojuist naar de winkel geweest en de ''monteur'' vondt dat de klep niet scheef stondVerwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:20:
[...]
Kun je laten weten hoe het af loopt met je scheve klep? Ik keek net even bij mijne of het ook was, en bij mij zit hij op de zelfde manier scheef.
neem je wel een passende schroevendraaier !! anders kan je daar weer gezeik over krijgen in de toekomst0xygen schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 09:53:
[...]
"U doet navraag over de garantievoorwaarden na het upgraden van een notebook die aangekocht is bij de campusshop. Uw garantie komt niet te vervallen bij het plaatsen van een extra harddisk. U heeft de vrijheid tot het plaatsen van een nieuwe hardeschijf of een uitbreiding van uw geheugen."
Aldus Campusshop.
Dat wordt dus even omschroeven vanavond
SSD neem ik aan ?
Haha, natuurlijk;)
Klopt, ik ga er dan een SSD in schroeven op de plek van de HDD en de HDD in het lege slot.
Klopt, ik ga er dan een SSD in schroeven op de plek van de HDD en de HDD in het lege slot.
Verwijderd
Hmm oké. t Is ook geen probleem voor mij, maar als ze t hadden kunnen fixen was t leuk geweest.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:24:
[...]
Zojuist naar de winkel geweest en de ''monteur'' vondt dat de klep niet scheef stond
Mijn nieuwe Asus N56VZ-4035 staat hier achter me op m'n werk. Zometeen naar huis en dan maar eens gaan spelen dit weekend
hmm... ik ben me ssd aan het proberen te installeren maar met de recovery dvd's die ik heb gemaakt pakt hij automatisch de oude HDD... Iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken? Ik heb geen orignele windows 7 dvd...
www.labaia.ws (tpb proxy). Zoeken naar Windows 7 Dutch en downloaden maarrrr...0xygen schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 17:53:
hmm... ik ben me ssd aan het proberen te installeren maar met de recovery dvd's die ik heb gemaakt pakt hij automatisch de oude HDD... Iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken? Ik heb geen orignele windows 7 dvd...
Daarna even de ISO branden en je eigen key invullen.
En nee, dit is niet illegaal. Het is wel aan te raden om je HDD te formatteren, er uit te halen en vervolgens windows op je SSD te installeren. Waarom? Omdat Windows vrolijk de boot bestanden op de HDD zet ipv de SSD.
Dank! Maar dan delete ik ook de verborgen recovery partitie...
als ik mijn servicevoorwaarden erbij pak lees ik:
"Het recht op service vervalt:
Bij schade of problemen veroorzaakt door software welke net in de orginele configuratie door de fabrikant is geïnstalleerd of geleverd."
Hoe hiermee om te gaan?
Bij schade of problemen veroorzaakt door software welke net in de orginele configuratie door de fabrikant is geïnstalleerd of geleverd."
Hoe hiermee om te gaan?
Bij schade of problemen. Logisch toch? Maar door een Windows installatie brand niet opeens je GPU door of iets dergelijks0xygen schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 18:43:
Dank! Maar dan delete ik ook de verborgen recovery partitie...
Hoe hiermee om te gaan?
Via dit blog ben ik aan de originele Windows ISO gekomen, vind ik toch iets veiliger dan via TPB.hostler schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 18:04:
[...]
www.labaia.ws (tpb proxy). Zoeken naar Windows 7 Dutch en downloaden maarrrr...
Daarna even de ISO branden en je eigen key invullen.
En nee, dit is niet illegaal. Het is wel aan te raden om je HDD te formatteren, er uit te halen en vervolgens windows op je SSD te installeren. Waarom? Omdat Windows vrolijk de boot bestanden op de HDD zet ipv de SSD.
Wel opletten dat je de versie van de ISO verandert vóór installeren, zoals ook onderaan de pagina te lezen valt:
While the official Windows 7 SP1 DVD media ISO images are only available in limited sets of languages and editions, it’s possible to install a language pack to switch to another display language, and use Windows 7 ISO Image Edition Switcher to change to another edition. The ultimate solution is to create an all-edition Windows 7 ISO image with ei.cfg Removal Utility.
Remember what the dormouse said
Bedankt voor je link naar het blog. Helaas zie ik in het rijtje van windows 7 Ultimate geen Dutch staan. (we bij W7 Professional)... of is de w7 Ultimate iso een universele versie?
Een iso is alle versies, volgens mij je moet tijdens installeren versie aan klikken die je hebt.0xygen schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 20:01:
Bedankt voor je link naar het blog. Helaas zie ik in het rijtje van windows 7 Ultimate geen Dutch staan. (we bij W7 Professional)... of is de w7 Ultimate iso een universele versie?
En tijdens installatie je hd niet in laptop doen dan installeerd hij op ssd.
[ Voor 10% gewijzigd door hetnet op 20-07-2012 21:58 ]
En anders gewoon Vistalizator gebruiken0xygen schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 20:01:
http://www.froggie.sk/download.html
^ Post is hierboven!
Verwijderd
Idem hier, vandaag een N76VM-V2G-T1023V aangeschaft en het eerste wat mij opviel was het kraakje in de linker speaker.Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:06:
[...]
Ik heb dat krakend geluidje ook, alleen ik heb bij mijn register-editor geen "PowerMgnt"-map... (HKEY_CURRENT_USER\Software\Realtek\RAVCpl64\PowerMgnt.)
Ik kom tot de RAVCpl64...
Als de muziek begint hoor je het inderdaad en als het stopt, dan ongeveer 10 sec later hoor je het weer.
Daarna komt het min of meer willekeurig voor.
Ben benieuwd hoe Asus dit op gaat lossen
Hmm, issues met de wireless adapter.
hij lijkt er soms spontaan mee te stoppen. Volgens mij had ik dit al meer gelezen
hij lijkt er soms spontaan mee te stoppen. Volgens mij had ik dit al meer gelezen
Download de nieuwste driver en hij moet weer werken.Viper® schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 10:24:
Hmm, issues met de wireless adapter.
Bij mij althans
PSN: McMillan0984
Welke Versie heb je van de Atheros?Viper® schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 10:55:
Heb ik al, heb de Atheros, zag dat er ook een intel driver is. Welk model heeft die dan
De intel werkt niet die zit er niet in. is alleen voor het hulpprogramma dacht ik
PSN: McMillan0984
Die Asus live update is USELESS
No updates
vervolgens kijk je op de website. Is er gewoon een hogere versie Nvidia driver. Op de asus website zelf.
Hoe moeilijk is het om een werkende applicatie te maken. Laat hem anders lekker weg.
Misschien dat ik zondag gewoon een full sweep doe. Gewoon windows en klaar. Wat een shit software zit er allemaal bij zeg.
No updates
vervolgens kijk je op de website. Is er gewoon een hogere versie Nvidia driver. Op de asus website zelf.
Hoe moeilijk is het om een werkende applicatie te maken. Laat hem anders lekker weg.
Misschien dat ik zondag gewoon een full sweep doe. Gewoon windows en klaar. Wat een shit software zit er allemaal bij zeg.
Inmiddels windows op mijn SSD kunnen installeren en draait het als een tierelier.
Ik heb maar gewoon een windows 7 prem iso gedownload van het usenet.
Bedankt voor de hulp!
Bedankt voor de hulp!
behouwt deze laptop bij campusshop het slechte beeldscherm? Of komt er over 1-2 maand nog een beter scherm in?Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 00:10:
'nieuw' in de pricewatch: pricewatch: Asus N56VZ-S4035V-NL
[ Voor 7% gewijzigd door xtaix op 21-07-2012 15:00 ]
De Campusshop N56VZ heeft exact hetzelfde beeldscherm als alle andere N56VZ modellen, niks meer en niks minder. De N56VM heeft wel een beter beeldscherm maar een mindere GPU.xtaix schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 15:00:
[...]
behouwt deze laptop bij campusshop het slechte beeldscherm? Of komt er over 1-2 maand nog een beter scherm in?
Alles gelukt dus, en zie je beetje verschil tussen hd en ssd0xygen schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 13:49:
Inmiddels windows op mijn SSD kunnen installeren en draait het als een tierelier.
Bedankt voor de hulp!
Mijn n56vz van de campusshop is in de bestelling
verwachte leverdatum 24-07
Heb ook ssd besteld dus ik zal mijn ervaringen even delen als alles binnen is!
verwachte leverdatum 24-07
Heb ook ssd besteld dus ik zal mijn ervaringen even delen als alles binnen is!
tijd voor wat klusjes!
Verwijderd
Hallo,
Heb een vraagje betreft de Asus N76VZ-V2G-T1035V
Ik ben van plan om deze laptop aan te schaffen, iemand ervaring met deze laptop?
Ik wil mijn toekomstige laptop vooral gebruiken voor gamen.
Ik heb een beetje op google gezocht en heb gelezen dat deze laptop heel irritant geluid maakt een soort click, klopt dat of is dit al opgelost?
Heb een vraagje betreft de Asus N76VZ-V2G-T1035V
Ik ben van plan om deze laptop aan te schaffen, iemand ervaring met deze laptop?
Ik wil mijn toekomstige laptop vooral gebruiken voor gamen.
Ik heb een beetje op google gezocht en heb gelezen dat deze laptop heel irritant geluid maakt een soort click, klopt dat of is dit al opgelost?
N56VZ-V2G-T1035V van campusshop,
maar ik krijg de om het uur ofzo een kraak geluidje van 3 seconden erdoorheen.
Heeft iemand anders dit ook? het is best vervelend aangezien ik ong 10 uur per dag achter de laptop zit.
Heeft iemand anders dit ook? het is best vervelend aangezien ik ong 10 uur per dag achter de laptop zit.
basbroekhuis schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 20:02:
N56VZ-V2G-T1035V van campusshop,

Van wat ik heb gelezen hebben meer mensen dit, het is onduidelijk of het een hardware- of softwarematig probleem is.
En er is nog geen oplossing voor?Cubic X schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 20:11:
[...]
![]()
![]()
![]()
Van wat ik heb gelezen hebben meer mensen dit, het is onduidelijk of het een hardware- of softwarematig probleem is.
Volgens mij heeft het iets met virtual sound bug temaken wat het lijkt net of de sound crasht.
Moet ik hem hiervoor opsturen of?
Zeer zeker, maar dat had ik ook wel verwacht. Hij is nu echt lekker rap! Eigenlijk gewoon een must voor iedere laptop.hetnet schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 17:27:
[...]
Alles gelukt dus, en zie je beetje verschil tussen hd en ssd
[ Voor 8% gewijzigd door 0xygen op 21-07-2012 22:10 ]
Verwijderd
Nee, haha. Zo erg is het idd nietVerwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:25:
[...]
Hmm oké. t Is ook geen probleem voor mij, maar als ze t hadden kunnen fixen was t leuk geweest.Het is ook maar een halve mm ofzo.
Zolang de laptop maar goed functioneert
Ik heb hierboven een stukje uit het overzicht -dat een aantal posts terug is geplaatst- gekopieerd.Viper® schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:25:
S4056V
i7-3610QM / 8GB / 750GB 7200 rpm / 650m (ddr3) / BluRay / Backlit / 1366x768
€ 1100,-
Waar komen deze specificaties van de S4056V vandaan?
Op hardware.info staat namelijk onder de specificaties van dit model, dat de N56VZ-S4056V gewoon een schermresolutie van 1920x1080 heeft!
Als dat waar is, zou dit volgens mij het ideale model zijn...
http://www.asus.com/Noteb...ent/N56VM/#specificationsdenbosch75 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:52:
[...]
Ik heb hierboven een stukje uit het overzicht -dat een aantal posts terug is geplaatst- gekopieerd.
Waar komen deze specificaties van de S4056V vandaan?
Op hardware.info staat namelijk onder de specificaties van dit model, dat de N56VZ-S4056V gewoon een schermresolutie van 1920x1080 heeft!
Als dat waar is, zou dit volgens mij het ideale model zijn...
Er zijn ook modellen VM, VZ, DP, met lagere resolutie, echt opletten welke je besteld dus.
De prijs van de N76 is gewoon ff met 85 euro gedropt? Kopennnn 
edit: ff gekeken of de specs kloppen, en dat doen ze ook. Morgenmiddag dus ff langs de dynabyte
http://tweakers.net/ext/l...26product_code%3D49942761
edit: ff gekeken of de specs kloppen, en dat doen ze ook. Morgenmiddag dus ff langs de dynabyte
[ Voor 77% gewijzigd door Droid op 22-07-2012 13:26 ]
Dat is dus de 17 inch versie geloof ik?. Kan alleen nergens vinden hoe zwaar die weegt.itsFuzeh schreef op zondag 22 juli 2012 @ 13:24:
De prijs van de N76 is gewoon ff met 85 euro gedropt? Kopennnn
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
http://www.asus.com/Noteb...ent/N76VM/#specificationsEldariel schreef op zondag 22 juli 2012 @ 13:54:
[...]
Dat is dus de 17 inch versie geloof ik?. Kan alleen nergens vinden hoe zwaar die weegt.
Kijk wat er vandaag in de folder van Dynabyte staat:

Stomste N76VM configuratie evah: i5 met 1600x900 scherm maar wel 8GB geheugen

Stomste N76VM configuratie evah: i5 met 1600x900 scherm maar wel 8GB geheugen
[ Voor 36% gewijzigd door HondaRacer op 22-07-2012 15:04 ]
Mijn N56VZ had ik besteld via campusshop en dat is allemaal perfect gegaan. Gisteren was het eerste wat ik heb gedaan een schone windows installatie erop zetten. Heb voor nu nog geen ssd genomen omdat ik eerst wel eens wilde zien hoe de 7200 schijf zich zou houden. Hoewel het met ssd vast sneller opstart en er bij spellen kortere laadtijden zijn kan ik hier nog prima mee leven.
Altijd lekker vervelend werkje om alle drivers te installeren en voornamelijk alle windows updates. Wat duurt dat laatste lang zeg...
Maar goed, eerste ervaringen:
Scherm zou minder zijn dan die in de N56VM en mijn XPS15, maar moet zeggen dat ik het verschil niet zie. Het matte vind ik wel fijner dan mijn XPS scherm. Gewoon prima scherm wat mij betreft.
Snoer voor stroom is niet al te lang, maar daar hebben we eventueel verlengsnoeren voor.
LAN poort heeft een gek klepje dat nogal irritant is, maar ik zit bijna altijd met wireless te werken.
Geluid leek wel ok te zijn, maar heb ik nog niet echt goed getest. Had op mijn XPS JBL audio, nu dus B&O, maar zal wel redelijk te vergelijken zijn denk ik. Heb ook de subwoofer nog niet getest.
Geen vastzittende FN toets hier.
Trackpad heeft wel openstaande randjes, maar dat is ook de bedoeling lijkt me. Is in ieder geval niets storends aan voor mij.
Toetsenbord is wel ok. Op m'n werk heb ik ook een laptop met dit type toetsen, maar waar ik die van m'n werk echt onmogelijk vind om op te typen, heb ik daar bij deze laptop geen last van. Nog geen idee of ik een los numpad handig ga vinden of niet.
Games heb ik nog niet uitgeprobeerd. Eerst even wat settings overzetten.
WLAN lijkt maar met 150mb verbinding te maken ipv het mogelijke 300mb, maar heb nog niet gecontroleerd of de adapter dat wel aan kan.
Later meer
Altijd lekker vervelend werkje om alle drivers te installeren en voornamelijk alle windows updates. Wat duurt dat laatste lang zeg...
Maar goed, eerste ervaringen:
Scherm zou minder zijn dan die in de N56VM en mijn XPS15, maar moet zeggen dat ik het verschil niet zie. Het matte vind ik wel fijner dan mijn XPS scherm. Gewoon prima scherm wat mij betreft.
Snoer voor stroom is niet al te lang, maar daar hebben we eventueel verlengsnoeren voor.
LAN poort heeft een gek klepje dat nogal irritant is, maar ik zit bijna altijd met wireless te werken.
Geluid leek wel ok te zijn, maar heb ik nog niet echt goed getest. Had op mijn XPS JBL audio, nu dus B&O, maar zal wel redelijk te vergelijken zijn denk ik. Heb ook de subwoofer nog niet getest.
Geen vastzittende FN toets hier.
Trackpad heeft wel openstaande randjes, maar dat is ook de bedoeling lijkt me. Is in ieder geval niets storends aan voor mij.
Toetsenbord is wel ok. Op m'n werk heb ik ook een laptop met dit type toetsen, maar waar ik die van m'n werk echt onmogelijk vind om op te typen, heb ik daar bij deze laptop geen last van. Nog geen idee of ik een los numpad handig ga vinden of niet.
Games heb ik nog niet uitgeprobeerd. Eerst even wat settings overzetten.
WLAN lijkt maar met 150mb verbinding te maken ipv het mogelijke 300mb, maar heb nog niet gecontroleerd of de adapter dat wel aan kan.
Later meer
Kijk juist daarin blinkt een ssd uit.IntToStr schreef op zondag 22 juli 2012 @ 15:17:
.
windows installatie van usb stick 10 minuten.
cd drivers asus 7 minuten stonden ook al op usbstick.
alle updates van windows 7 totaal 103 bij mij, met installeren en div malen opnieuw opstarten mee 5 minuten.
binnen half uur alles kaal erop heerlijk rap allemaal.
Thanks!
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
De HDD in de N56VM-S4050V is voor de verandering geen Seagate, maar een Western Digital WD5000BPVT-80HXZ. De maximum leessnelheid van deze HDD is erg goed (lees: even snel als 7200RPM modellen) echter presteert hij gemiddeld echt ondermaats:

Binnenkort vervangen voor een Seagate ST750LX003 Momentus XT 750GB...

Binnenkort vervangen voor een Seagate ST750LX003 Momentus XT 750GB...
De "tikkende speakers" lijken te maken te hebben met wat te strak afgesteld power management van de geluidskaart:
http://forum.notebookrevi...-pitched-tone-squeal.html
Dankjewel! De "Disable power management when plugged in" lijkt me de beste keuze IMO.reamnl schreef op zondag 22 juli 2012 @ 19:20:
De "tikkende speakers" lijken te maken te hebben met wat te strak afgesteld power management van de geluidskaart:
Getest en non-functional op mijn N56VZ model.reamnl schreef op zondag 22 juli 2012 @ 19:20:
Dat topic betreft de Asus G73SW, die er schijnbaar ook last van heeft.
Echter heeft de N56VZ zover ik weet andere geluidsinstellingen en zijn de registry keys en daarme de functies niet aanwezig.
Is er toevallig bekend of het toetsenbord van de N56VZ-S4056V backlit is?
http://tweakers.net/price...56vz-s4056v-notebook.html
http://tweakers.net/price...56vz-s4056v-notebook.html
Naar mijn weten zijn de N76 en de N56 modellen allemaal voorzien van een keyboard backlight.
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Hoewel vervelend om wat langer te moeten wachten vind ik het niet bijna 200 euro waard om m'n hdd te vervangen door een ssd zodat ik een snellere installatie kan doenhetnet schreef op zondag 22 juli 2012 @ 17:10:
[...]
Kijk juist daarin blinkt een ssd uit.
windows installatie van usb stick 10 minuten.
cd drivers asus 7 minuten stonden ook al op usbstick.
alle updates van windows 7 totaal 103 bij mij, met installeren en div malen opnieuw opstarten mee 5 minuten.
binnen half uur alles kaal erop heerlijk rap allemaal.
Maar ik heb zo het vermoeden dat ik over een tijdje alsnog wel eens overstap. Voor nu zie ik nog geen hele grote meerwaarde. Op het werk heb ik wel een ssd, dus weet wat de verschillen zijn.
Ik vind een SSD een gigantische meerwaarde hebben op de N76VM, Ik zit zelfs te overwegen om de 2e HDD te vervangen voor een SSD. Alle programma's gaan razendsnel. Ik benut te procesor een heel stuk efficienter en scheelt ook in de accuduur.
Bij de mediamarkt zijn "platte producten" in de aanbieding.
De Asus N76VM-V2G-T1073V is hier momenteel het goedkoopst voor €877. Online heb ik geen N56 VZ modellen gezien, maar benieuwd of die wel in de winkels te koop zijn (en of het goedkoper is natuurlijk
). Misschien deze week maar even kijken of ik langs kan gaan om het te checken.
De Asus N76VM-V2G-T1073V is hier momenteel het goedkoopst voor €877. Online heb ik geen N56 VZ modellen gezien, maar benieuwd of die wel in de winkels te koop zijn (en of het goedkoper is natuurlijk
Ik ben zaterdag de MediaMarkt (Groningen) ingelopen om te kijken of ze de N56VZ hadden, deze was er niet. Ik heb toen aan een medewerker gevraagd wanneer deze beschikbaar worden, de medewerker wist het niet en ging bellen naar het hoofdkantoor. Het hoofdkantoor meldde dat Asus problemen heeft met de N56VZ en dat het tot minstens half of eind augustus gaat duren voordat de N56VZ leverbaar is, maar dat dit nog wel eens langer kan gaan duren. Ik weet niet in hoeverre je de MediaMarkt kan (of wil) geloven, maar dit klonk mij nogal slecht...kippengaas schreef op maandag 23 juli 2012 @ 10:45:
Bij de mediamarkt zijn "platte producten" in de aanbieding.
De Asus N76VM-V2G-T1073V is hier momenteel het goedkoopst voor €877. Online heb ik geen N56 VZ modellen gezien, maar benieuwd of die wel in de winkels te koop zijn (en of het goedkoper is natuurlijk). Misschien deze week maar even kijken of ik langs kan gaan om het te checken.
Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.