Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Massri92 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:21:
De volgende topic op notebookreviews heb ik even doorgelezen. Er schijnt een fix te zijn voor het krakend geluid. Dus mochten mensen dit probleem ondervinden en zich (vreselijk) irriteren hieraan, dan is dit mogelijk de oplossing: http://forum.notebookrevi...-pitched-tone-squeal.html

Zelf heb ik het niet uitgeprobeerd, omdat de laptop al is ingepakt en klaar is voor retour. Daarnaast heb ik niet alleen last van het krakend geluid, maar ook dat er speling zit in de lan-adapter aansluiting, waardoor mijn internetverbinding wegvalt als de kabel beweegt.
Op het moment dat je geluid afspeelt worden de speakers 'ingeschakeld', dit heeft een kraakje tot gevolg. Beetje alsof je een lp op de platenspeler legt.
Als je een tijdje geen geluid afspeelt heb je hetzelfde.

Ah ik lees inderdaad dat het is wat ik net omschreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper® schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:43:
[...]

Op het moment dat je geluid afspeelt worden de speakers 'ingeschakeld', dit heeft een kraakje tot gevolg. Beetje alsof je een lp op de platenspeler legt.
Als je een tijdje geen geluid afspeelt heb je hetzelfde.

Ah ik lees inderdaad dat het is wat ik net omschreef.
Ik heb dat krakend geluidje ook, alleen ik heb bij mijn register-editor geen "PowerMgnt"-map... (HKEY_CURRENT_USER\Software\Realtek\RAVCpl64\PowerMgnt.)

Ik kom tot de RAVCpl64...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik las dat meer mensen dat hadden. Je zou de .reg files kunnen proberen, dan worden de sleutels aangemaakt. Maar ik betwijfel of dit werkt.

Je hebt de laatste versie van de software ?

Zal vanavond ook eens kijken.

Welk programma kan je trouwens gebruiken als je je geforce videokaart geheugen zou willen overclocken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
msi afterburner? Zelf nog nooit op een laptop geprobeerd.. Lijkt me niet prettig als de laptop te heet wordt. Het meeste serieuze gamen doe ik toch op mijn desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik ga niet de GPU overclocken, wil puur alleen even kijken of het ddr3 vram iets sneller wil. Over het algemeen komt er vrij weinig meer warmte vrij. Bottleneck is het geheugen nameljik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper® schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:55:
Ik las dat meer mensen dat hadden. Je zou de .reg files kunnen proberen, dan worden de sleutels aangemaakt. Maar ik betwijfel of dit werkt.

Je hebt de laatste versie van de software ?

Zal vanavond ook eens kijken.

Welk programma kan je trouwens gebruiken als je je geforce videokaart geheugen zou willen overclocken ?
.reg files werken niet omdat die map niet bestaat, helaas.

Ik heb de laatste versie van de software.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
De N56VZ-S4022v (1TB HDD, 8GB ram, BluRay) is vanaf nu ook verkrijgbaar bij de MediaMarkt. Ik was al naar de fysieke winkel gelopen om te kijken, maar daar was ie nog niet :( :P .

Ik zit er toch elke keer weer sterk over te denken om toch de S4022V te kopen i.p.v. wachten op de S4044V. Alleen die €100 is toch weer €100 verschil met de S4044 ;) :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56
KarlMarX schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 12:20:
msi afterburner? Zelf nog nooit op een laptop geprobeerd.. Lijkt me niet prettig als de laptop te heet wordt. Het meeste serieuze gamen doe ik toch op mijn desktop.
Kan prima hoor. De N55SF heeft bijvoorbeeld hele nette temps. Met een custom bios heeft de grafische kaart net iets meer voltage om hem iets verder te clocked. Heel veel warmer wordt hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 12:31:
[...]

.reg files werken niet omdat die map niet bestaat, helaas.

Ik heb de laatste versie van de software.

Bedankt
Eventueel zelf even handmatig de Key aanmaken en dan de reg file importeren ?

Ik vind 100 euro voor een BluRay writer ipv een DVD toch best goed te doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Viper® op 17-07-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09 22:43
Cubic X schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 12:53:
De N56VZ-S4022v (1TB HDD, 8GB ram, BluRay) is vanaf nu ook verkrijgbaar bij de MediaMarkt. Ik was al naar de fysieke winkel gelopen om te kijken, maar daar was ie nog niet :( :P .

Ik zit er toch elke keer weer sterk over te denken om toch de S4022V te kopen i.p.v. wachten op de S4044V. Alleen die €100 is toch weer €100 verschil met de S4044 ;) :P .
Zit wel €220,- verschil tussen deze en die van campusshop/qplaza voor bluray, backlight en 1 tb (5400 rpm :F)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:52
Voor mij gaat het waarschijnlijk toch een Asus worden als nieuwe laptop. Uiteindelijk wint ie denk ik toch van de XPS en de Vaio S. Nu nog de keuze qua model... De VM met beter scherm of de VZ met betere graphische kaart. Eigenlijk vind ik backlit keyboard toch wel handig, maar zoals hierboven al aangegeven, is dat wel 200 euro waard? Een bluray speler/brander interesseert me niet. Ik besteed die 200 euro dan nog liever aan een ssd.

Eigenlijk denk ik dat ik de backlit keyboard maar moet vergeten en voor de campusshop variant gaan of zo. Die heeft ook een 7200rpm hdd.

Misschien binnenkort ook eens bij een mediamarkt kijken of er misschien iets van een prijs valt af te praten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Volgens mij is er geen model met en een Backlight en een 7200 rpm schijf. Enkel de 4056 maar deze heeft weer geen FullHD scherm. Zou het iets te maken hebben met energie en batterij verbruik.

Het verschil tussen 5400 rpm en 7200 rpm valt volgens mij nog wel mee. In principe zijn de schijven sowieso langzaam, dan kan je beter voor een SSD gaan.

Dan zou ik zeker niet de 4022 nemen, aangezien je de BluRay moet verwijderen voor je SSD (als je de schijf wilt behouden). Zonde van je dure BluRay writer.

Het 4035 model heeft denk ik de beste prijs kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Dat denk ik ook. 8)

Ik probeer het eerst met de standaard 7200 rpm schijf. Ik heb nu een 5400rpm in mn laptop, maar dat is wel erg traag. In mijn desktop merkte ik niet eens zoveel van de overstap van 7200 rpm naar ssd. Wel wat natuurlijk, maar echte haperingen komen meer van een te trage cpu of te weinig ram.
Bovendien gebruik ik de laptop meer als 2de scherm het meest van de tijd, dus dan is een ssd wellicht wat overkill. ;)

Andere optie is om ipv de blu-ray of dvd eruit te slopen, de hdd in een externe behuizing te plaatsen, nu met usb3 moet dat snel zat zijn. Zo'n behuizing kost echt geen drol meer bij bv dx.com
Een 256GB ssd is dan zat voor os en geïnstalleerde progs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
M4gick schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:23:
[...]

Zit wel €220,- verschil tussen deze en die van campusshop/qplaza voor bluray, backlight en 1 tb (5400 rpm :F)
True.

Het enige concrete verschil tussen de Campusshop/Qplaza versie is backlit? (HDD uitgezonderd, die verschillen vind ik niet belangrijk want ---> SSD).

Ik denk dat ik ook wel zonder backlit kan leven...ik typ echt nooit in het donker want dan krijg ik last van mijn ogen (donkere kamer + laptop == hoofdpijn bij mij). Misschien toch maar de knoop doorhakken en bij Qplaza bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Overigens stond bij qplaza nu "geen voorraad" en bij campusshop 40+ op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:29
Na een week wachten eindelijk verast met de de N76VM-V2G-T1105V-NL van Campusshop :) (werd zonder mij op de hoogte te stellen verzonden...)

Vanavond maar eens even onder de loep nemen.

[ Voor 22% gewijzigd door 0xygen op 17-07-2012 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
IntToStr schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:04:
Overigens stond bij qplaza nu "geen voorraad" en bij campusshop 40+ op voorraad.
Blijkbaar had qplaza er maar eentje op voorraad en die is net bij mij binnen gekomen. 8)

Eerste indruk: Mijn god wat mooi. _/-\o_
Wat was mijn Acer dan een pauper dingetje. :w

Edit: Geen hangende/plakkende fn toets en ook de touchpad zit er netjes in en steekt niet uit. Op het eerste gezicht geen maandagmorgen model. :)

Edit2: Wat een mooi scherm! Als dit dan het mindere is... :X
Ik kan me voorstellen dat mensen die van een glanzend scherm komen even moeten wennen, maar mat is zoveel echter en prettiger/rustiger door het gebrek aan weerkaatsingen. Ik gebruik al een mat hoofdscherm bij mijn pc, dus voor mij is het eeder een opluchting vergeleken met het relatief brakke glimmende scherm van mijn Acer.

Wel even wennen aan de resolutie icm 15". Ik gebruik nu 1920x1200 op een 24" scherm. Nu dus ernaast bijna dezelfde resolutie, maar dan op 15". Dat is wel mijn ogen opnieuw leren gebruiken. ;)

Edit3: Bij mij zit de lan kabel ook met speling naar beneden toe door het mechanisme met het omlaag klappende klepje, maar de verbinding blijft behouden, hoe erg ik ook de kabel beweeg. Ik krijg alleen de kabel niet meer los :S (maar zal het toch bijna nooit met kabel gebruiken).

Ik denk dat degenen met problemen gewoon een steverige kabel moeten nemen, daar zit best verschil in. Ik heb zelf een Belkin met zo'n bescherming voor het lipje tegen afbreken en daar bij is het lipje heel stug.

[ Voor 69% gewijzigd door KarlMarX op 17-07-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Zit jouw subwoofer aansluiting ook niet goed gepositioneerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Nee, zit ook perfect. Tot nu toe is het echt helemaal perfect!

De klep is erg mooi, ben alleen wel bang voor krassen, durf het amper beet te pakken.

Is de binnenkant nu aluminium of zilver gespoten plastic? Voelt wel koud aan...

Enige nadeel is dat de voeding een stukje groter en zwaarder is dan de 90w van mijn Acer, maar ja, ik sleep er niet zo vaak mee rond...

[ Voor 22% gewijzigd door KarlMarX op 17-07-2012 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik gok brushed alu

maar ik zit er wel vaker naast :P

mijn aansluiting zat iets verschoven.

Wat vind je van het geluid en de woofer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Woofer nog niet uitgepakt, wil eerst zeker zijn dat het echt verder in orde is. Maar het geluid zonder woofer was bij het opstarten van windows al van wauw! Vergeleken mijn mijn Acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joophobma
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-05-2021
Als ik 6 schroeven heb los gemaakt dan zou ik toch bij de HHD moet kunnen komen, of ben ik een schroef vergeten want ik namelijk de achter kant er niet af krijgen om mijn 830 er in te stoppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Joophobma schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:10:
Als ik 6 schroeven heb los gemaakt dan zou ik toch bij de HHD moet kunnen komen, of ben ik een schroef vergeten want ik namelijk de achter kant er niet af krijgen om mijn 830 er in te stoppen..
Als het hier om de N76 gaat:
Schroef van klep los. (1)
Schroef van caddy los. (4)

Je moet de caddy aan de linker kant eruit halen (kant van je licentie key)

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
In de 4035 zit dus wel een lekkere snelle schijf. Voelt goed. 16MB cache. Deze: http://www.seagate.com/in...d-drives/momentus-laptop/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joophobma
Strunkie schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:11:
[...]

Als het hier om de N76 gaat:
Schroef van klep los. (1)
Schroef van caddy los. (4)

Je moet de caddy aan de linker kant eruit halen (kant van je licentie key)
het gaat om een N56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Campusshop en Qplaza scoren beide niet echt goed voor wat betreft garantie en after-sales...maar hoe belangrijk is dat nou bij een Asus notebook? Voor zover ik weet kan je direct RMA/reparatie aanvragen bij Asus en hoeft dit niet met tussenkomst van de winkel...dan heb je toch geen last van Campusshop/Qplaza?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om bij de HDD van de N56 te komen hoef je maar 1 schroefje los te draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Cubic X schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:02:
Campusshop en Qplaza scoren beide niet echt goed voor wat betreft garantie en after-sales...maar hoe belangrijk is dat nou bij een Asus notebook? Voor zover ik weet kan je direct RMA/reparatie aanvragen bij Asus en hoeft dit niet met tussenkomst van de winkel...dan heb je toch geen last van Campusshop/Qplaza?
Nee dat klopt. Ik vond de scores bij Qplaza wel een stuk beter. Ook hebben zij een 8,4 gemiddeld bij kieskeurig (en daar gaan mensen pas heen als er wat mis is over het algemeen).

Ik had gisteren besteld voor 16.00 en vandaag netjes in huis. Ook reageren ze snel op email en na belde ze ook bijna direct op na en vraag per email over de verzendwijze.
Bij campushop lees je veel dat mensen dagen moeten wachten ondanks ook het "vandaag besteld, morgen in huis" principe.

En die extra onsite garantie lees je alleen maar horror verhalen over. Ik vraag me af of je wilt dat er een wannabe tweaker aan je laptop gaat zitten klooien, ben je straks ook nog je Asus garantie kwijt. :P

[ Voor 23% gewijzigd door KarlMarX op 17-07-2012 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn N56VZ van de campusshop nu een maand, en hij bevalt nog steeds prima.
@ KarlMarX hierboven: Ik had hem de volgende dag al binnen.
En qua garantie ga ik me inderdaad niet aan die campusshop wagen, gezien de verhalen. Dan maar direct terug naar Asus, een reservelaptopje heb ik nog wel liggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
KarlMarX schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:11:
[...]

Nee dat klopt. Ik vond de scores bij Qplaza wel een stuk beter. Ook hebben zij een 8,4 gemiddeld bij kieskeurig (en daar gaan mensen pas heen als er wat mis is over het algemeen).

Ik had gisteren besteld voor 16.00 en vandaag netjes in huis. Ook reageren ze snel op email en na belde ze ook bijna direct op na en vraag per email over de verzendwijze.
Bij campushop lees je veel dat mensen dagen moeten wachten ondanks ook het "vandaag besteld, morgen in huis" principe.

En die extra onsite garantie lees je alleen maar horror verhalen over. Ik vraag me af of je wilt dat er een wannabe tweaker aan je laptop gaat zitten klooien, ben je straks ook nog je Asus garantie kwijt. :P
Ja precies. Met mijn vorige Asus notebook heb ik ook gewoon zelf garantie aangevraagd via de Asus website, dat ging toen allemaal prima en daar was ik heel tevreden over (achteraf had ik zelf die laptop kunnen repareren, er was slechts een geheugenbank kapot maar toen was ik nog niet zo technisch :$ ). Prima ervaring met garantie van Asus.

Ik heb contact gehad met Qplaza om te vragen over de voorraad/levering...levertijd is onbekend en ze verwachten dat het nog wel even gaat duren (denk aan: eind deze maand begin augustus) :| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Vandaag vol met beven mijn FN toetsje van mijn toetsenbord eraf gesloopt en als echte tweaker opzoek gegaan naar het probleem, vergrootglas erbij latex handschoentjes aan, een pot smeerolie en een minischroevendraaier :)

Na het eraf slopen van de FN toets niks echts boeiend tegengekomen, een standaard mechaniekje wat bijna in ieder toetsenbord terug te vinden is. Ook staat het mechaniekje niet omhoog wat dus niet een verhoogde FN toets kan verklaren.

Wat ik wel tegenkwam is lijm aan de onderkant, precies het punt waar het toetsje het ergste blijft plakken (voorkant), het lijkt erop dat het lijm is aangebracht op een doek die het licht van de backlit een beetje tegenhoudt. met een kleine schroevendraaier heb ik het lijm er een beetje af gehaald, vervolgens een potje naaimachine olie gepakt en een beetje op het LCD cleaningsdoekje gedaan om vervolgens het mechaniekje iets in te smeren met naaimachine olie.

Resultaat 80% van het probleem is verholpen, geen click meer alleen als je heel hard drukt, maar dat is nou net het punt waarbij het mechaniekje de lijm laag raakt. Aangezien er geen replacement keyboards beschikbaar zijn ben ik maar niet verder gegaan :').

Als er replacement keyboard beschikbaar zijn zal ik wel eens proberen om het een beetje bij te veilen en de lijm te verwijderen met een lijm oplossing.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venta
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-12-2022
Hallo allemaal, ik heb een vraagje en ik hoop dat ik het hier mag posten.

De SonicMaster Sub doet hij bij mij niet meer (X5QSF). Hij deed het eerst wel maar opeens niet meer. Ik heb contact opgenomen met Campusshop en die zijn langs gekomen. Het bleek niet aan de subwoofer te liggen (deed het wel op zijn laptop) en het contactje zat ook niet los. De monteur zei dat het waarschijnlijk iets softwarematigs was en zei dat ik terug naar de fabrieksinstellingen moest. Dat zie ik echter niet zitten omdat ik dan alles op de C schijf kwijt ben. Ik heb die realtek audio driver opnieuw gedownload maar maakt geen verschil. Hopelijk weten jullie een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Nieuwe partitie aanmaken en windows er opnieuw opknallen?
Als het niet zo lang geleden is system recovery.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Wifi blijft leuk voor internetten en gamen gaat ook nog wel, maar 20GB kopieren is niet grappig. Met een kabel op mijn gigabit netwerk gaat het met 120MB/s en via "300mbps" wifi gaat het met 6MB/s :N

Toch nog maar even het kabeltje gebruiken tot alle data over is gezet... :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
3D mark 2011 test gaf 2350 punten.

memory clock van 900 naar 1000 gaf 2428

1100 mhz gaf artifacts

1050 mhz geeft 2460 score

gpu temperatuur loopt op tot 71 graden.

Zoals al bekend lijkt me het geheugen de bottleneck.

[ Voor 85% gewijzigd door Viper® op 17-07-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Netjes! Komt overeen met de bevindingen van notebookcheck.net
Ik ben daar nog niet aan toe gekomen. Eerst SWTOR installeren, ik heb de laptop in de eerste plaats genomen om op vakantie niet te hoeven afkicken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
scores op 3dmark lopen tot de 3200. Maar dat zullen ongetwijfeld GDDR5 kaarten zijn met overclock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Maar de core heb je nog niet overclocked? Wellicht scheelt dat ook nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Voor die test waarschijnlijk wel.
gratis 3dmark 2011 test performance en dat is 1280 resolutie met veel lighting.

Vandaar dat het geheugen niet heel veel hogere scores oplevert.

Zal zo eens kijken of de core veel uitmaakt. Maar puur om te testen, kijk gelijk even of die veel warmer wordt.

Overigens douwen ze dat ding wel vol meuk zeg. Windows live mesh, essentials, plants vs zombies, 10 games mcafee internet crap, zucht

allemaal eraf :P

harddisk is wel merkbaar traag, of ik ben gewoon teveel gewend

[ Voor 27% gewijzigd door Viper® op 17-07-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Had jij ook de 7200rpm? Ik vind het meevallen, maar ik kom qua laptop van een 5400rpm. Mijn desktop heeft wel een SSD, maar ach, dat merk je ook alleen met opstarten (doe ik nooit, gebruik altijd standby) en het starten van programma's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venta
Strunkie schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 20:06:
Nieuwe partitie aanmaken en windows er opnieuw opknallen?
Als het niet zo lang geleden is system recovery.
het is dus wel al een tijdje geleden en ik wil me programma's niet kwijt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
5400 rpm

core +135 mhz

2570 score

mem stond default

+150 mem mhz

totaal score: 2695

hmm, nicht schlecht

zit overigens een Seagate 1 TB ST1000LM024 5400 rpm 8 MB cache disk in

geheugen is Hyundai 800 mhz (1600 mhz ddr)

[ Voor 87% gewijzigd door Viper® op 17-07-2012 23:11 . Reden: me stupid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Netjes!

Maar dan is het niet zo gek dat je HDD traag aanvoelt. })

Welk merk/type hdd?
En gebruik je msi afterburner?

[ Voor 28% gewijzigd door KarlMarX op 17-07-2012 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
ja msi afterburner. Is gelijk het max wat je kan instellen, +135 core. Mem kan hoger maar dan krijg ik artifacts.

Vreemd overigens, volgens de log staats de gpu clock op 835 default (normaal) en 1084 met msi.
terwijl er maar 135 mhz bij komt.

gpu temp komt niet boven de 72 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09 22:43
Venta schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 19:54:
Hallo allemaal, ik heb een vraagje en ik hoop dat ik het hier mag posten.

De SonicMaster Sub doet hij bij mij niet meer (X5QSF). Hij deed het eerst wel maar opeens niet meer. Ik heb contact opgenomen met Campusshop en die zijn langs gekomen. Het bleek niet aan de subwoofer te liggen (deed het wel op zijn laptop) en het contactje zat ook niet los. De monteur zei dat het waarschijnlijk iets softwarematigs was en zei dat ik terug naar de fabrieksinstellingen moest. Dat zie ik echter niet zitten omdat ik dan alles op de C schijf kwijt ben. Ik heb die realtek audio driver opnieuw gedownload maar maakt geen verschil. Hopelijk weten jullie een oplossing?
Even vraagje tussendoor, hoelang duurde het voor de monteur langs kwam? (ben benieuwd of ze hun "garantie" na komen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joophobma
Is een SSD 128Gb genoeg als extra voor in je N56VM??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Joophobma schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 00:22:
Is een SSD 128Gb genoeg als extra voor in je N56VM??
Dat ligt aan jou, de gebruiker. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Ik heb gisteren lekker zitten hobbyen met mijn laptop. wat een mooi ding!

Echter loop ik tegen een klein probleemje aan: Ik wil mijn Nvidia driver updaten naar 301.42, maar als ik het installatieprogramma open, zegt hij dat hij geen geschikte hardware kan vinden. Dit terwijl Nvidea zelf aangeeft dat deze update geschikt is. Heeft hier iemand ervaring mee?

[ Voor 4% gewijzigd door 0xygen op 18-07-2012 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:16

c0burn

Feed your head

0xygen schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:04:
Ik heb gisteren lekker zitten hobbyen met mijn laptop. wat een mooi ding!

Echter loop ik tegen een klein probleemje aan: Ik wil mijn Nvidia driver updaten naar 301.42, maar als ik het installatieprogramma open, zegt hij dat hij geen geschikte hardware kan vinden. Dit terwijl Nvidea zelf aangeeft dat deze update geschikt is. Heeft hier iemand ervaring mee?
Je hebt de Asus-goedgekeurde drivers nodig, enkel te downloaden van de Asus support site.

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
en handmatig de drivers bijwerken via apparaatbeheer, handmatig zoeken en selecteren uit de lijst ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Handmatig krijg ik het ook niet voor elkaar... en ASUS heeft de update nog niet vrij gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ik zie het probleem niet. Volgens de nVidia site zijn alleen 304.48 en 304.79 geschikt voor de 650m. Beide zijn nog beta's. Ik heb 304.79 zonder problemen geïnstalleerd.

http://www.nvidia.com/obj...4.79-beta-driver-all.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Ik heb er een 630m erin zitten en die behoort ook ondersteund te worden.

Mijn probleem is: het nvidea instalatie programma erkent mijn GPU niet...

En als het bij jou lukt, moet het bij mij ook lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Dat lijkt me ook. ;)
Maar jij had het over versie: 301.42 Probeer die van mijn link eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Die werkt wel, danku!

Blijf het wel vreemd vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Nog een andere vraag, klopt het dat ik geen wifi op de 5 Ghz band kan ontvangen?

Ik heb namelijk een router de 450 Mbit ondersteund en ik zie dat ik maar 144 Mbit ontvang. (laptop staan momenteel pal naast de router)

[ Voor 46% gewijzigd door 0xygen op 18-07-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 19:30
Netwerkkaart is inderdaad geen dualband.
Ook in de n76 serie zit geen dualband.
Vervangen door een intel kaart geeft grote verbetering in doorvoersnelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

krotwijk schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:06:
Netwerkkaart is inderdaad geen dualband.
Ook in de n76 serie zit geen dualband.
Vervangen door een intel kaart geeft grote verbetering in doorvoersnelheid
Zit de netwerkkaart niet vast gesoldeerd dan?
En zo nee, waar zit deze ergens verborgen?

[ Voor 6% gewijzigd door Strunkie op 18-07-2012 10:13 ]

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Is het niet een soort PCIe kaartje?

Zoiets: pricewatch: Intel Centrino Advanced-N 6235

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Meestal wel. Ik heb mijn N56 nog niet open gehad, maar volgens mij zit het tussen de hdd en ram in.Dan heb je voor 20 eurie een betere netwerkkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
Interface
Card Interface - mini-PCI Express

Ja, het is zo'n interface. Ik geloof dat dit vanaf 2006 al bijna een standaard is in alle laptop;s

[ Voor 12% gewijzigd door hostler op 18-07-2012 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Ik zit hevig te twijfellen. Iemand ervaring met garantie en reparatie service?
Ik heb op mijn laptop (bij Campusshop besteld) extra service tm 3 jaar genomen. Dit wil ik niet verspillen.
Ik denk dat ik vanavond even Campusshop daarover hetbeste kan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

0xygen schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:59:
Ik zit hevig te twijfellen. Iemand ervaring met garantie en reparatie service?
Ik heb op mijn laptop (bij Campusshop besteld) extra service tm 3 jaar genomen. Dit wil ik niet verspillen.
Ik denk dat ik vanavond even Campusshop daarover hetbeste kan bellen.
? :F

Wireless snelheden worden toch bijna nooit gehaald.
Overhead e.d.

[ Voor 8% gewijzigd door Strunkie op 18-07-2012 11:01 ]

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
KarlMarX schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:39:
Meestal wel. Ik heb mijn N56 nog niet open gehad, maar volgens mij zit het tussen de hdd en ram in.Dan heb je voor 20 eurie een betere netwerkkaart.
Zou jij op je N56VZ even dit programma kunnen draaien en de 'asset information' hier kunnen plakken? Dan kunnen we uitsluiten wat voor scherm er in de laptop zit ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanhobma
  • Laatst online: 20-09-2021
hostler schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 07:34:
[...]

Dat ligt aan jou, de gebruiker. :F
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Cubic X schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:03:
[...]

Zou jij op je N56VZ even dit programma kunnen draaien en de 'asset information' hier kunnen plakken? Dan kunnen we uitsluiten wat voor scherm er in de laptop zit ;) .
Samsung
Plug and Play ID......... SEC314C
Data string.............. 156HT01-201

Als je op internet zoekt op dit type, zie ik alleen maar positieve reviews over dit scherm.

[ Voor 9% gewijzigd door KarlMarX op 18-07-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:33
Weet iemand toevallig of de N56VZ ook een M-sata slot heeft? Zit te twijfelen om een M-sata ssd aan te schaffen, en de 750GB hdd weer in de hdd bay te doen..

Heb nu een 128GB ssd in de hdd bay, en USB3 externe behuizing met de 750GB hdd uit de laptop. DVD drive heb ik te vaak nodig om te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Goede vraag! Zou wel interessant zijn!

Nu het geluid eens geprobeerd! Wauw! Voor een laptop echt geweldig. Zelfs zonder de subwoofer. De subwoofer maakt het wel af.

[ Voor 62% gewijzigd door KarlMarX op 18-07-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Voor zover ik weet heeft de VZ geen Msata.
KarlMarX schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:40:
[...]

Samsung
Plug and Play ID......... SEC314C
Data string.............. 156HT01-201

Als je op internet zoekt op dit type, zie ik alleen maar positieve reviews over dit scherm.
Dan heeft de Campusshop versie dus exact hetzelfde scherm als de 'normale' VZ. Het enige verschil is dan dus backlit toetsenbord.

Ik denk dat het niet mogelijk is om later alsnog zelf een backlit toetsenbord in te bouwen helaas, die chiclet toetsenborden zijn vaak niet zelf te vervangen en ik denk dat de fysieke aansluiting voor backlit mist.

[ Voor 88% gewijzigd door Cubic X op 18-07-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
In de handleiding lees ik het volgende: http://dlcdnet.asus.com/p...nual_N76VM_N76VZ_Z104.pdf

Hier staat dat de adapter ook de 5 Ghz frequentie kan ontvangen... Waarom zie ik die niet?

ps. iemand ervaring in het verwissellen van de wifi controler? Zo ja, moet ik dan een garantiezegel verbreken?

[ Voor 23% gewijzigd door 0xygen op 18-07-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
In de standaard geluidsinstellingen kan je het front geluid helemaal uitdraaien. Dan hoor je alleen de sub (en andersom) en dan hoor je dat dat ding dus echt nog wel wat toevoegt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Zojuist een test gedaan met de "Oudere" Nvidia 296 drivers van asus en de 304.79
In ieder geval geen algemene prestatie verschillen. Gemeten met 3dmark11:

296 drivers:
2354

304.79:
2328

Ofwel met wat speling kan je wel zeggen dat de nieuwere drivers geen algemene prestatieverbetering brengen. Vast wel wat in enkele games :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
wesjuhdabomb schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:34:
Zojuist een test gedaan met de "Oudere" Nvidia 296 drivers van asus en de 304.79

296 drivers:
2354

304.79:
2328

Ofwel met wat speling kan je wel zeggen dat de nieuwere drivers geen algemene prestatieverbetering brengen. Vast wel wat in enkele games :).
3Dmark is zoiezo geen goede test tenzij je hem 3 keer draaid en daar het gemiddelde van neemt. De scores verschillen te vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Weet ik :). Maar als er algemene prestatieverbeteringen waren had je vast wel +- 200 punten meer gezien. Geeft verder ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
Heeft iemand foto's kunnen vinden van de binnenkant van een N76vm? Ik googel me helemaal suf:P Wil weten waar de wifi module zit:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-01 08:10
Ik heb geen foto, maar ik ben er heel zeker van dat die ook gewoon onder de klep zit waar de hardeschijf onder zit. Het is de chip waar 2 draden aan vast zitten. Als je de klep er af haalt moet je die gelijk kunnen zien zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

WiFi zit bij de 7x niet onder de hdd klep

[ Voor 12% gewijzigd door Strunkie op 18-07-2012 18:03 ]

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
wesjuhdabomb schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:34:

296 drivers:
2354

304.79:
2328

Nagenoeg gelijk aan mijn standaard waarde van 2350.

Ook de gratis 3dmark11 versie ? dus alleen performance meting.

Meeste winst krijg je door gpu clock/mem ophoog te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venta
M4gick schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 23:47:
[...]

Even vraagje tussendoor, hoelang duurde het voor de monteur langs kwam? (ben benieuwd of ze hun "garantie" na komen..)
Dat viel wel mee.. Weet 't eigenlijk niet eens zo heel zeker meer maar 't was iig binnen 5 werkdagen.

Maar niemand een idee hoe ik het "audio-gedeelte" terug op de fabrieksinstellingen krijg zonder recovery te moeten doen? SonicMaster Sub doet 't nog steeds niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-01 08:10
Strunkie schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:56:
WiFi zit bij de 7x niet onder de batterij klep
Ik heb het ook niet over de batterijklep. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:13
quarintus schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:50:
Ik heb geen foto, maar ik ben er heel zeker van dat die ook gewoon onder de klep zit waar de hardeschijf onder zit. Het is de chip waar 2 draden aan vast zitten. Als je de klep er af haalt moet je die gelijk kunnen zien zitten.
Nee daar zit ie niet, ik durfde ook niet verder te schroeven en heb dus maar een linksys AE3000 adaptortje gekocht voor de TPLink 4300...

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

quarintus schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:59:
[...]

Ik heb het ook niet over de batterijklep. :)
Lol inderdaad, epic, ik bedoelde natuurlijk de HDD klep :P

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Net even SWTOR gedraaid, maar hij wordt wel loei warm. De behuizing boven de exhaust, links van de toetsen. Niet erg op zich, maar niet voor op schoot denk ik. De subwoofer stond ook aan die kant en die kon je niet meer beetpakken zo heet was die geworden...

Hoeveel kracht moet je zetten om de hdd/ram klep open te krijgen? Na het verwijderen van de schroef kreeg ik het nog niet echt los. Bij mijn Acer klikte je het er zo uit. Ik wil ook niet teveel kracht zetten en er iets afbreekt...

[ Voor 31% gewijzigd door KarlMarX op 18-07-2012 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Dat de 'uitlaat' warm word is natuurlijk een goed teken, dat geeft in ieder geval aan dat de koeling werkt ;) :P . Begint hij ook te throttlen tijdens het gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Nee dat heb ik niet gemerkt. Het is ook niet erg, maar niet gamen op schoot dus. In 2D blijft ie heerlijk koel. Ik vind hem sowieso behoorlijk stil voor zo'n krachtpatser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basbroekhuis
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 12:29
Wat vinden jullie:
Asus NB N76VZ-V2G-T1035V of Asus N56VZ-S4035V

Dus de 15.6 inch zonder bluray writer en 750GB 7200rpm
Of de 17.6inch met bluray writer en 1tb 5400rpm

Tevens is de 17.3 inch 220 euro duurder.

Wie wint er volgens jullie, qua waar voor je geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al wekenlang aan het wikken en wegen en ik wil binnenkort toch de knoop doorhakken... Gaan voor de campusshop versie of wachten tot alle 96 modellen goed leverbaar zijn.
Ik begreep dat het scherm van de campusshop toch niet zo slecht zou zijn als werd gedacht. Nu een paar onder jullie hem al binnen hebben ben ik toch wel benieuwd wat jullie bevindingen zijn, eventueel met een foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:36:
Ik ben al wekenlang aan het wikken en wegen en ik wil binnenkort toch de knoop doorhakken... Gaan voor de campusshop versie of wachten tot alle 96 modellen goed leverbaar zijn.
Ik begreep dat het scherm van de campusshop toch niet zo slecht zou zijn als werd gedacht. Nu een paar onder jullie hem al binnen hebben ben ik toch wel benieuwd wat jullie bevindingen zijn, eventueel met een foto?
Ik zit met hetzelfde...ik twijfel heel erg omdat ik niet snap waarom de N56VZ bij Campusshop zo goedkoop is en zo goed leverbaar (50 op voorraad). Het ontbreken van backlit in het toetsenbord kan niet het enige verschil zijn met de 'normale' versies, dat zou nooit die €200 verschil verklaren. Er moet dus nog een verschil zijn met de versies die Norrod, Azerty, etc. aan het eind van deze maand krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Bij 17" blijft de resolutie hetzelfde, heeft niet veel voordelen, maar is wel een stuk zwaarder. De keuze lijkt mij (inmiddels) simpel. 4035 levert het meeste waar voor zijn geld.
Het scherm is gewoon prima. Ik denk niet dat je het verschil op een foto kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Cubic X schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:42:
[...]

Ik zit met hetzelfde...ik twijfel heel erg omdat ik niet snap waarom de N56VZ bij Campusshop zo goedkoop is en zo goed leverbaar (50 op voorraad). Het ontbreken van backlit in het toetsenbord kan niet het enige verschil zijn met de 'normale' versies, dat zou nooit die €200 verschil verklaren. Er moet dus nog een verschil zijn met de versies die Norrod, Azerty, etc. aan het eind van deze maand krijgen...
Dit is ook mijn 'probleem' inderdaad. Er moet toch een reden zijn dat deze versie zo veel goedkoper is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basbroekhuis
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:36:
Wat bedoel je hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Ik denk dat hij sarcastisch is tegenover het beleid van Asus om van elke serie meerdere modellen uit te brengen...zo heeft de N56 dus 'honderdmiljoenmiljard' verschillende samenstellingen en combinaties :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sarcastisch :), Asus maakt het een beetje gecompliceerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ik zou er niet te veel achter zoeken. Ik had zelf nog nooit van campusshop gehoord en de normale consument weet al die verschillen niet en koopt gewoon een laptop bij de mediamarkt en vind die blinkende lichtjes onder zijn toetsenbord wel een trekker tussen al die modellen in een winkel.

De campusshop versie is gewoon een lite model, wellicht speciaal gericht op studenten. Misschien mogen andere winkels deze versie officieel ook niet voeren (en was qplaza een ongelukje), om concurrentie met de eigen duurdere modellen te voorkomen.

Het enige vreemde is dat deze lite versie wel als één van de weinige modellen een snellere 7200 rpm schijf heeft...

[ Voor 9% gewijzigd door KarlMarX op 18-07-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basbroekhuis
Campus shop is trouwens wel betrouwbaar, het werkt samen met meerdere onderwijsinstellingen bijvoorbeeld TU Delft. En ook nog scholen aan Belgie. Als ik me niet vergis werken ze samen met z'n 40 scholen totaal.

Als ik voor de 15' ga haal ik hem ook gewoon bij die campus shop en verleng ik die garantie periode ook met een jaar, kost iets van 100 euro extra, maar dan ben je wel een jaar langer in de garantie.
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:57:
[...]

Sarcastisch :), Asus maakt het een beetje gecompliceerd
Bedankt voor de verheldering, zat me al rot te zoeken

[ Voor 22% gewijzigd door basbroekhuis op 18-07-2012 20:09 . Reden: bedankje vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Je kan bij Asus zelf ook een jaar extra Asus garantie kopen voor slechts 79 euro. Zou ik persoonlijk eerder doen, dan afhankelijk zijn van een winkel. Die kunnen tegen die tijd wel failliet zijn oid.
Je hebt een jaar de tijd om te beslissen of je dat jaar extra wil.

Ik heb overigens wel een extra adapter nodig, maar die prijzen variëren ook vanaf 27 euro voor een lite-on op ebay tot 79 voor een originele Asus. Heeft iemand hier ervaring mee? Bij mijn oude laptop had ik zelfs 3 adapters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Viper® schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:06:
[...]

Nagenoeg gelijk aan mijn standaard waarde van 2350.

Ook de gratis 3dmark11 versie ? dus alleen performance meting.

Meeste winst krijg je door gpu clock/mem ophoog te schroeven.
Nee heb 3dmark11 Advanced aangeschaft :). Maar wel gewoon de performance preset ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paradigit is trouwens de eigenaar van Campusshop, dus ik denk wel dat Campusshop betrouwbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joophobma
Ik heb net een SSD in mijn pc gezet en een caddy met de oude HDD nu ben ik benieuwd of het mogelijk is om de voor kant van mijn reader er af te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Joophobma schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:14:
Ik heb net een SSD in mijn pc gezet en een caddy met de oude HDD nu ben ik benieuwd of het mogelijk is om de voor kant van mijn reader er af te halen?
Welke reader bedoel je ?

^ Post is hierboven!

Pagina: 1 ... 26 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.