Heeft het nog voordelen om 2 maal 128 GB er in te zetten als je geen RAID gebruikt?GekkePrutser schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:54:
[...]
Voor mij de prijs/kwaliteit combinatie. Een van de snelste SATA III (6Gbit/s) SSD's en toch een van de goedkoopste. En ze werken prima met de mini.
Ik heb nu de tweede er ook in zitten, de mini is nu toch een stuk stiller, en weer sneller
Overigens, die tweede SSD bevat met name een grote VM, vandaar dat ik die er in heb zitten. Want die VM paste niet op de eerste er bij. Plus dat die VM natuurlijk ook de snelheidswinst goed kan gebruiken. Ik twijfel er nog over om het hele zaakje in RAID 0 te installeren. Maar ik wil ook een Windows installatie op de tweede SSD kwijt dus ik denk het maar niet.
[...]
Ja die fout maak ik nooit meer
Overweeg zelf om een 256GB SSD er in te zetten, dan hoef ik ook dat kabeltje niet te bestellen voor $70.
De HDD laat ik dan weg.
Bij alleen vervangen van HDD voor SSD heb ik toch alleen die Torx T6 en T8 nodig, verder geen speciaal gereedschap of ringetjes?
Ik heb de instapper i5 2,3GHz
Heb hem nu trouwens naast mijn 2007 model staan maar ik moet zeggen dat de nieuwe veel minder geluid maakt, lijkt wel of het geluid bij de oude door de CD spleet naar buiten komt.
edit: de Crucial M4 256GB is iets goedkoper dan twee maal de 128GB en heeft ook een wat hogere schrijfsnelheid.
[ Voor 4% gewijzigd door Newday op 24-12-2011 20:06 ]