Misschien moeten we dan kijken hoe de Tab 2's het doen met Flash. Als het goed is moeten die met ICS geleverd worden.
Dan moet je het is submitten: http://tweakers.net/etc.dsp?Action=Newssubmit
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Heb inmiddels ook de tab 7.7. Mooi ding. Wel erg prijzig in vergelijking met andere tablets, maar er is er volgens mij geen een die alle functionaliteiten biedt van de Tab 7.7.
Ik heb inmiddels root access, en clockworkmod v5.5.0.4 er op gezet om wellicht in de nabije toekomst een custom firmware te draaien.
Overigens is er al een officiele ICS voor de p6800 uitgekomen (Tab 7.7 met wifi & 3g). Zie bericht op www.sammobile.com, 3 juli 2012: "Today we are happy to tell you the first Ice Cream Sandwich firmware for the Galaxy Tab 7.7 GT-P6800 has been released on Samsung KIES."
Info firmware:
GT-P6800 - Open Austria
PDA: P6800XXLQ1
CSC: P6800OXALQ1
Version: 4.0.4
Date: 2012-06-22
Regions: Austria, Belgium, France, Germany, Hungary, Italy, Spain, United Kingdom
Ik wacht voorlopig op de officiele ICS push door Samsung.
Ik heb inmiddels root access, en clockworkmod v5.5.0.4 er op gezet om wellicht in de nabije toekomst een custom firmware te draaien.
Overigens is er al een officiele ICS voor de p6800 uitgekomen (Tab 7.7 met wifi & 3g). Zie bericht op www.sammobile.com, 3 juli 2012: "Today we are happy to tell you the first Ice Cream Sandwich firmware for the Galaxy Tab 7.7 GT-P6800 has been released on Samsung KIES."
Info firmware:
GT-P6800 - Open Austria
PDA: P6800XXLQ1
CSC: P6800OXALQ1
Version: 4.0.4
Date: 2012-06-22
Regions: Austria, Belgium, France, Germany, Hungary, Italy, Spain, United Kingdom
Ik wacht voorlopig op de officiele ICS push door Samsung.
[ Voor 3% gewijzigd door Matushki op 03-07-2012 14:02 . Reden: kleine aanvulling ]
Gister ICS via odin geflashed.
Werkt wel echt 100% beter alles is soepel nog geen problemen kunnen ontdekken (behalve dat ik geen root meer heb)
Er is ook al een "custom" zonder alle samsung bloatware...!
Zeker de moeite waard voelt als een nieuwe tablet..!
Werkt wel echt 100% beter alles is soepel nog geen problemen kunnen ontdekken (behalve dat ik geen root meer heb)
Kun je de 'taakbalk' onderin nu ook makkelijker zelf uitzetten? (zonder de tablet te moeten rooten bedoel ik).Monkeyk2010 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:51:
[ Voor 5% gewijzigd door KreKkeR241 op 04-07-2012 13:33 ]
Deze is bij ics zwart dus geen probleem meer voor inbranden als je dat bedoelt.
Het verbergen bij films heb ik nog niet kunnen proberen omdat er nog geen werkende root is voor ics.
Dit zal echter niet lang duren hierna testen of het verbergen nog werkt!
Het verbergen bij films heb ik nog niet kunnen proberen omdat er nog geen werkende root is voor ics.
Ah ja, daar ging het mij vooral om, goed nieuws! Thanks!Monkeyk2010 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:54:
Deze is bij ics zwart dus geen probleem meer voor inbranden als je dat bedoelt.
Ben ik toch ook wel een beetje benieuwd naar (al doet hij het bij de twee players die ik gebruik wel automatisch). Laat maar weten nadat je 't hebt getest.Het verbergen bij films heb ik nog niet kunnen proberen omdat er nog geen werkende root is voor ics.
Ik moet zeggen dat ik de Tab 7.7 met de pre-ICS (android 3.2) ook soepel vind. Wel heb ik een andere launcher gebruikt.
Met de app Tegrak Overclock (root vereist) kun je bovendien de clocksnelheid en voltage van de CPU en GPU (Mali400) aanpassen. Dit doe ik alleen als ik veeleisende apps of games wil gebruiken.
Ik ben erg benieuwd naar de gebruikservaring van ICS t.o.v. de huidige android versie. Ik vond de overgang naar ICS op mijn smartphone niet echt een opvallende verbetering.
Met de app Tegrak Overclock (root vereist) kun je bovendien de clocksnelheid en voltage van de CPU en GPU (Mali400) aanpassen. Dit doe ik alleen als ik veeleisende apps of games wil gebruiken.
Ik ben erg benieuwd naar de gebruikservaring van ICS t.o.v. de huidige android versie. Ik vond de overgang naar ICS op mijn smartphone niet echt een opvallende verbetering.
Monkeyk2010 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:51:
Heb je de Austria 4.0.4 versie van ICS geflashed, of een andere versie? Waar is de custom te vinden?
tnx!
tnx!
Monkeyk2010 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:51:
De custom (deodexed) is te vinden op XDA, en ik heb inderdaad de aussie versie geflashed.
Bij films krijg je de drie bolletjes, echter werkt honeybar niet meer
Ondertussen werkt cmw + root ook weer dus momenteel op ics + cmw + root
Werkt allemaal weer als een trein, de custom is lekker leeg kwa bloatware.
De 7.7 is nu eindelijk zoals het had moeten zijn, een heerlijke snelle tablet met amoled
De 7.7 is nu eindelijk zoals het had moeten zijn, een heerlijke snelle tablet met amoled
Bedoel je quicksilver 0.6a? Ik kan geen andere vinden op xda.Monkeyk2010 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 10:25:
De custom (deodexed) is te vinden op XDA, en ik heb inderdaad de aussie versie geflashed.
https://wren.co/join/Devian
Nee bedoel niet die, hij is ergens te vinden maar kan hem zo snel ook niet vinden.
Is een member die hem zelf heeft gemaakt door alle bloatware weg te halen.
Overigens is volgens mij die quicksilver ongeveer hetzelfde maar wel eerst flashen naar ics voordat je die gebruikt anders brick je je samsung.
Is een member die hem zelf heeft gemaakt door alle bloatware weg te halen.
Overigens is volgens mij die quicksilver ongeveer hetzelfde maar wel eerst flashen naar ics voordat je die gebruikt anders brick je je samsung.
[ Voor 31% gewijzigd door Monkeyk2010 op 07-07-2012 14:07 ]
Heb Quicksilver er al opgezet. Ik denk jij misschien DeoDexed Slim Ice Cream Sandwich bedoelde.
Quick loopt in ieder geval goed tot nu toe.
Quick loopt in ieder geval goed tot nu toe.
Voor de liefhebbers:
Op XDA is Quicksilver (tweaked ICS 4.0.4) weer voorzien van een nieuwe update, nu versie 0.7.
De update is opnieuw incrementeel, dus alleen te installeren over 0.6a.
Op XDA is Quicksilver (tweaked ICS 4.0.4) weer voorzien van een nieuwe update, nu versie 0.7.
De update is opnieuw incrementeel, dus alleen te installeren over 0.6a.
Heeft iemand met ICS op de Tab 7.7 de custom roms Zeta 1.5 en Quicksilver al vergeleken?
Ben nieuwgierig naar de verschillen ertussen.
Beide claimen een snellere en cleanere rom dan de Samsung 'bloated' stock versie. Ik heb ICS er zelf nog niet op, dus over dat bloated kan ik niet oordelen.
Ben nieuwgierig naar de verschillen ertussen.
Beide claimen een snellere en cleanere rom dan de Samsung 'bloated' stock versie. Ik heb ICS er zelf nog niet op, dus over dat bloated kan ik niet oordelen.
Deze week de multimedia dock en keyboard dock gekocht, maar dan voor de eerste versie van de Galaxy Tab 7". Beide waren 9,95 euro (mycom). Met een dremel een paar mooie gaten in gezaagd (de 7.7 is breder), en nu heb ik ze allebei werkend met de tab 7.7!
De keyboard dock voor de 7.7 kost 69 euro in de winkel, dus dat is snel verdiend. Wel corresponderen niet alle functietoetsen meer, maar de bovenste rij zijn ze te verwisselen. Ik zal later wat foto's plaatsen.
verder: quicksilver ics 4.0.4 based custom rom is nu alweer geupdate naar versie 0.8. en alweer naar 0.9a, die gasten werken door zeg!!
De keyboard dock voor de 7.7 kost 69 euro in de winkel, dus dat is snel verdiend. Wel corresponderen niet alle functietoetsen meer, maar de bovenste rij zijn ze te verwisselen. Ik zal later wat foto's plaatsen.
verder: quicksilver ics 4.0.4 based custom rom is nu alweer geupdate naar versie 0.8. en alweer naar 0.9a, die gasten werken door zeg!!
[ Voor 4% gewijzigd door Matushki op 10-07-2012 20:42 . Reden: update ]
wil je een foto plaatsen van het keyboarddock? heb hem namelijk ook besteld! thnx voor de tip!Matushki schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 00:33:
Deze week de multimedia dock en keyboard dock gekocht, maar dan voor de eerste versie van de Galaxy Tab 7". Beide waren 9,95 euro (mycom). Met een dremel een paar mooie gaten in gezaagd (de 7.7 is breder), en nu heb ik ze allebei werkend met de tab 7.7!
Bij deze een paar foto's van de keyboarddock en multimediadock van de tab omgekit naar de pasvorm van de tab 7.7:securitymayo schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:57:
[...]
wil je een foto plaatsen van het keyboarddock? heb hem namelijk ook besteld! thnx voor de tip!
foto 1 keyboarddock: http://i1177.photobucket....ushki/20120711_200304.jpg
foto 2 keyboarddock: http://i1177.photobucket....ushki/20120711_200322.jpg
foto 3 mmdock: http://i1177.photobucket....ushki/20120711_200412.jpg
foto 4 mmdock: http://i1177.photobucket....ushki/20120711_200455.jpg
sorry voor het ontbreken van thumbnails, ik weet niet zo goed hoe dat ff snel moet.

Trouwens, het zwarte 'ruggetje' op de multimediadock is een bureaustandaard voor een weerstation die ik voor dit doel heb misbruikt. Eigenlijk moet de keyboarddock ook nog een rugleuning voor de stabiliteit, maar als je voorzichtig doet gaat het prima. Op internet is een guide te vinden hoe de keyboarddock te openen. In ieder geval alle rubbers en stickers eraf trekken om schroeven eruit te kunnen halen (ook twee plakkers bovenkant binnenzijde zwarte plastic).
[ Voor 22% gewijzigd door Matushki op 11-07-2012 20:52 . Reden: aanvulling openen dock ]
Dank je wel! van de week keyboarddock ff ophalen en dan kan ik mij ook uitleven
Nadat al in een aantal landen de officiele ICS release voor onze GT 7.7 is uitgerold hoop ik dat het deze week de beurt is aan Nederland. Ik lees inmiddels veel goede recencies m.b.t. snelheidswinst m.n. bij multitasking. Sommigen spreken over de ervaring "alsof je een hele nieuwe tablet hebt". Ik hang elke dag aan de KIES (of zou hij OTA komen?).
Ik weet niet of ik deze vraag mag stellen maar ik vraag me af of ik een hoesje kan kopen (liefst via onze chinese vrienden zoals DX) wat een wake up functionaliteit heeft net zoals je op een iPad hebt. Dwz als je de case open flipt gaat het scherm van zijn lockscreen af en als je de case sluit gaat de lock er weer op.
Ik kan dat nergens vinden eigenlijk dus alle info is welkom!
Hier bestaan diverse apps voor in Google Play. Bijvoorbeeld CaseSensor. Ze werken met je proximity sensor en verbruiken mogal wat stroom. Je kunt ze gebruiken met elke flipcover...vinz98 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 00:13:
Ik weet niet of ik deze vraag mag stellen maar ik vraag me af of ik een hoesje kan kopen (liefst via onze chinese vrienden zoals DX) wat een wake up functionaliteit heeft net zoals je op een iPad hebt. Dwz als je de case open flipt gaat het scherm van zijn lockscreen af en als je de case sluit gaat de lock er weer op.
Kijk, dat scheelt me weer een hoop zoekwerk.
Jou bedanken mag hier niet.
Jou bedanken mag hier niet.
Ik heb mijn Tab 7.7 opgewaardeerd naar open Austria P6800XXLQ1 met Odin en met Mobile Odin Pro
Ik ben er zeer tevreden over, vooral de snelheid en standaard Google chrome ingebakken.
Dit merkte ik op toen ik de browser heb op gestart en al mijn desktop bladwijzers te zien kreeg.
Al en al een tevreden gebruiker.
Maar!!!
Ik ben nog steeds opzoek naar een oplossing.
Er zijn oplossingen, alleen werken die op een telefoon en niet op de tab.
Dus moet ik nog ff wachten tot er een oplossing is om de CSC terug te krijgen.
Edit
Op sammobile.com is een nieuwe firmware van de Open austria verschenen.
Ik hoop dat bovenstaande problemen verholpen zijn.
Ik ben er zeer tevreden over, vooral de snelheid en standaard Google chrome ingebakken.
Dit merkte ik op toen ik de browser heb op gestart en al mijn desktop bladwijzers te zien kreeg.
Al en al een tevreden gebruiker.
Maar!!!
- Kies herkend de tab niet.
- *#1234# doet het niet
- *#272*..IMEI..# doet het niet
- Terug naar stock PHN Rom CSC kwijt
- Flash Counter begint te tellen (3e)
- Kies herkend de tab maar geen CSC en kan ook niet de firmware updaten
- Cheat codes werken weer
Ik ben nog steeds opzoek naar een oplossing.
Er zijn oplossingen, alleen werken die op een telefoon en niet op de tab.
Dus moet ik nog ff wachten tot er een oplossing is om de CSC terug te krijgen.
Edit
Op sammobile.com is een nieuwe firmware van de Open austria verschenen.
Ik hoop dat bovenstaande problemen verholpen zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door uroy op 22-07-2012 08:10 ]
talkin' is cheap, people follow like sheep
Heb het keyboarddock binnen. Morgen ff aanpassen!Matushki schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 20:45:
[...]
Bij deze een paar foto's van de keyboarddock en multimediadock van de tab omgekit naar de pasvorm van de tab 7.7:
foto 1 keyboarddock: http://i1177.photobucket....ushki/20120711_200304.jpg
foto 2 keyboarddock: http://i1177.photobucket....ushki/20120711_200322.jpg
foto 3 mmdock: http://i1177.photobucket....ushki/20120711_200412.jpg
foto 4 mmdock: http://i1177.photobucket....ushki/20120711_200455.jpg
sorry voor het ontbreken van thumbnails, ik weet niet zo goed hoe dat ff snel moet.
Trouwens, het zwarte 'ruggetje' op de multimediadock is een bureaustandaard voor een weerstation die ik voor dit doel heb misbruikt. Eigenlijk moet de keyboarddock ook nog een rugleuning voor de stabiliteit, maar als je voorzichtig doet gaat het prima. Op internet is een guide te vinden hoe de keyboarddock te openen. In ieder geval alle rubbers en stickers eraf trekken om schroeven eruit te kunnen halen (ook twee plakkers bovenkant binnenzijde zwarte plastic).
trouwens, op de bovenste rij heb ik andere icoontjes staan. Meest linkse staat bij mij: lock, tweede is digital frame. De laaste twee zijn bij mij geluid zachter en harder. Heb wel gewoon qwerty toetsenbord...
Edit: het werkt!!! met een boor gaten erin gemaakt
[ Voor 9% gewijzigd door securitymayo op 21-07-2012 23:18 ]
lol, dat komt omdat ik een deel van de bovenste rij heb aangepast. De layout van de eerste Tab keyboarddock wijkt af van de Tab 7.7 keyboarddock.securitymayo schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 23:20:
[...]\
Heb het keyboarddock binnen. Morgen ff aanpassen!
trouwens, op de bovenste rij heb ik andere icoontjes staan.
Je kunt de toetsen op de bovenste rij loswippen (klein stukje onder de rand van de onderkant van de toets en dan opwippen, dan klikt de toets los.
Mooi toch voor tien euro!securitymayo schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 23:20:
[...] Edit: het werkt!!! met een boor gaten erin gemaakttablet staat er stevig in
Waar blijft ICS?
Ik snap er niets van waarom er nog steeds geen ICS uit is voor Nederland. De Austria versie is nu best al weer een tijdje beschikbaar. Duurt lang
Zit toch sterk te overwegen om dan maar de Austria er op te gooien en dan de Zeta 3.0 custom rom er overheen. Weet iemand of er nadelen zijn aan het installeren van de Austria versie (kwesties met land/taalinstellingen voor Nederland ofzo?)?
Ik snap er niets van waarom er nog steeds geen ICS uit is voor Nederland. De Austria versie is nu best al weer een tijdje beschikbaar. Duurt lang
Zit toch sterk te overwegen om dan maar de Austria er op te gooien en dan de Zeta 3.0 custom rom er overheen. Weet iemand of er nadelen zijn aan het installeren van de Austria versie (kwesties met land/taalinstellingen voor Nederland ofzo?)?
Geen nadelen, alles werkt zoals het hoort te werken
Op XDA is ook al een CyanogenMod 9 versie te vinden waarbij waarschijnlijk ook al alles werkt zoals het hoort te werken. Schijnt nog sneller te draaien dan de standaard ICS rom.
Op XDA is ook al een CyanogenMod 9 versie te vinden waarbij waarschijnlijk ook al alles werkt zoals het hoort te werken. Schijnt nog sneller te draaien dan de standaard ICS rom.
Verdorie, ik wil gewoon de officiele NL versie van ICS. Was toch beloofd! Waarom moet dat zo ontzettend lang duren als de andere landen hem al hebben???
Als ik verhalen lees op XDA van mensen die custom roms geflashed hebben is dat vaak hetzelfde verhaal. Het werkt supergoed, sneller dan de standaard rom en geen bloatware ... en daarna komt er altijd een "maar", net als bij het verhaal van Uroy hierboven.
Ik was vroeger een echte Tweaker, maar heb geen zin meer in gerommel en uren surfen op zoek naar de oplossing voor een obscuur probleem dat ik ben tegengekomen. Ik ben er te oud voor geworden.
Lang verhaal kort: Waar blijft de officiële ICS update!?
Ik was vroeger een echte Tweaker, maar heb geen zin meer in gerommel en uren surfen op zoek naar de oplossing voor een obscuur probleem dat ik ben tegengekomen. Ik ben er te oud voor geworden.
Op XDA staat het heel simpel. Heb zelf ook geen KIES gebruikt om te flashen.
Rooten
ClockWorkMod erop zetten.
Tab opstarten met vol down ingedrukt.... --> install zip from sd card --> done
Dat waren de ingekorte handelingen die ik heb moeten doen
.
Rooten
ClockWorkMod erop zetten.
Tab opstarten met vol down ingedrukt.... --> install zip from sd card --> done
Dat waren de ingekorte handelingen die ik heb moeten doen
Hebben jullie trouwens ook wel eens dat de tablet zomaar uitvalt?
Zo nu en dan ben ik even met de tablet bezig, ga ik even wat anders doen, en druk ik daarna op het knopje aan de zijkant om het scherm weer te laten oplichten, waarna het scherm zwart blijft en er niks gebeurt.
Door de knop aan de zijkant lange tijd in te drukken kan ik 'm dan opnieuw opstarten (Samsunglogo en deuntje opnieuw), maar volgens mij is dat niet hoe het zou moeten zijn
Ik heb dit in totaal misschien 3-4x gehad in 2-3 maanden tijd ofzo en gek genoeg heb ik dit altijd gehad iets nadat ik even met de tablet bezig ben geweest. Ik heb het (tot nu toe) nooit gehad nadat de tablet, bijvoorbeeld 's-morgensvroeg na de nacht, een tijd niet was gebruikt.
Zo nu en dan ben ik even met de tablet bezig, ga ik even wat anders doen, en druk ik daarna op het knopje aan de zijkant om het scherm weer te laten oplichten, waarna het scherm zwart blijft en er niks gebeurt.
Door de knop aan de zijkant lange tijd in te drukken kan ik 'm dan opnieuw opstarten (Samsunglogo en deuntje opnieuw), maar volgens mij is dat niet hoe het zou moeten zijn
Ik heb dit in totaal misschien 3-4x gehad in 2-3 maanden tijd ofzo en gek genoeg heb ik dit altijd gehad iets nadat ik even met de tablet bezig ben geweest. Ik heb het (tot nu toe) nooit gehad nadat de tablet, bijvoorbeeld 's-morgensvroeg na de nacht, een tijd niet was gebruikt.
Verwijderd
Ben benieuwd of er überhaupt nog een update komt nu deze tab niet meer verkocht mag worden in Europa. Ik zou mijn Note best willen ruilen voor de 7.7 maar wil dan wel zeker weten dat die op een officiële ICS gaat draaien.Mr. Prikkebeen schreef op maandag 23 juli 2012 @ 16:17:
Als ik verhalen lees op XDA van mensen die custom roms geflashed hebben is dat vaak hetzelfde verhaal. Het werkt supergoed, sneller dan de standaard rom en geen bloatware ... en daarna komt er altijd een "maar", net als bij het verhaal van Uroy hierboven.
Ik zie echt geen reden waarom hij niet zou komen. Ik heb de mijne uit Duitsland en draai inmiddels al een week of 2 ICS.Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 01:15:
[...]
Ben benieuwd of er überhaupt nog een update komt nu deze tab niet meer verkocht mag worden in Europa. Ik zou mijn Note best willen ruilen voor de 7.7 maar wil dan wel zeker weten dat die op een officiële ICS gaat draaien.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
aaah ok!Matushki schreef op maandag 23 juli 2012 @ 10:38:
[...]
lol, dat komt omdat ik een deel van de bovenste rij heb aangepast. De layout van de eerste Tab keyboarddock wijkt af van de Tab 7.7 keyboarddock.
Je kunt de toetsen op de bovenste rij loswippen (klein stukje onder de rand van de onderkant van de toets en dan opwippen, dan klikt de toets los.
straks eens ff proberen!!
dank je!
haha idd voor een tientje, kan je niks van zeggen.
K heb er wel een beetje lomp ingeboord... maar ja, het werkt, daar gaat het om
[ Voor 12% gewijzigd door securitymayo op 28-07-2012 23:02 ]
Verwijderd
Ik kan in de handleiding niet vinden wat de 'receiver mode' betekent. Ik wil namelijk weten dat als je belt/gebeld wordt, of de 7.7. dan automatisch op de speakerfunctie gaat of niet. Het zou mooi zijn dat je kunt instellen dat dat niet gebeurt. Heb zelf de Note maar zou best nog een groter scherm willen hebben maar wil de belmogelijkheid niet kwijt
Je kan er gewoon mee bellen. Dit integenstelling tot de tab 7.0 waarmee je inderdaad alleen handsfree kon bellen. Ik ben zelf ook overgestapt vd Note naar de 7.7 en heb er nog geen spijt van. Bellen gaat prima al ziet het er wat raar uit zo'n stoeptegel tegen de zijkant van je hoofd. Then again who gives a sh*t.Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:40:
Ik kan in de handleiding niet vinden wat de 'receiver mode' betekent. Ik wil namelijk weten dat als je belt/gebeld wordt, of de 7.7. dan automatisch op de speakerfunctie gaat of niet. Het zou mooi zijn dat je kunt instellen dat dat niet gebeurt. Heb zelf de Note maar zou best nog een groter scherm willen hebben maar wil de belmogelijkheid niet kwijt
Inderdaad. Elke dag hang ik hem aan de laptop en elke keer dat ik "this is the latest firmware" lees, zeg ik hardop "like fuck it is!".Roost schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 12:27:
ICS lijkt in heel Europa uitgerold te zijn.... behalve in Nederland....
De afgelopen week heb ik een Galaxy Tab 7.7 gekocht (Belcompany aanbieding). Tot nu toe bevalt deze uitstekend. Het bellen heb ik nog niet uitgeprobeerd. Hij is snel en het scherm is heel mooi imo. Daarnaast een leuke combi met mijn Galaxy S3.
Ik heb voor mijn vrouw een Tab 2 10.1 gekocht. Die heeft ICS maar afgezien van de iets snappier response heb ik nog geen reden gezien om mijn 7.7 van ICS te voorzien. Pas als ik lees dat er helemaal geen problemen meer zijn.
ook met HC bevalt ie mij prima.
Ik herken dit. Heb zelf een Tab 2 7.0 cadeau gedaan aan mijn moeder en heb nou ook niet direct het idee dat het een wereld van verschil maakt. Ik lees soms berichten dat HC op de 7.7 "onwerkbaar" is, dat is volslagen onzin, het apparaat werkt uitstekend. Het enige wat ik vervelend vind is dat sommige software niet beschikbaar is voor HC.Claude Zaque schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:59:
Ik heb voor mijn vrouw een Tab 2 10.1 gekocht. Die heeft ICS maar afgezien van de iets snappier response heb ik nog geen reden gezien om mijn 7.7 van ICS te voorzien. Pas als ik lees dat er helemaal geen problemen meer zijn.
Verwijderd
Op het wifi probleem na vind ik de 7.7 onder ICS veel beter. Hij is duidelijk sneller en een stuk stabieler.
Ik heb helemaal geen wifi problemen super stabiel, heb de aussie ics erop staan.
Eigenlijk vind ik, voor ieder die klaagt dat de ICS update er nog niet is... we zitten hier toch op tweakers.net?
Er zijn al custom roms beschikbaar met Jelly Bean, die de komende dagen/weken stabiel gemaakt zullen worden. Of de veel snellere ICS versie van Cyanogenmod.
Een beetje tweakert fixt toch zelf wel dat hij de laatste Android versie draait? Het is even wat uitzoekwerk maar stelt uiteindelijk niks voor.
Er zijn al custom roms beschikbaar met Jelly Bean, die de komende dagen/weken stabiel gemaakt zullen worden. Of de veel snellere ICS versie van Cyanogenmod.
Een beetje tweakert fixt toch zelf wel dat hij de laatste Android versie draait? Het is even wat uitzoekwerk maar stelt uiteindelijk niks voor.
ik weet dat dit niet het topic is van de Galaxy Tab 2, maar ik vraag me toch af of de multimediadock van samsung ook geschikt is voor de Galaxy Tab 2,
ik wil graag de audio out gebruiken, alsook de oplaadfunctie van de dockingstation..
ik vind het allemaal een beetje onduidelijk bij samsungs website, ik veronderstel dat het zal werken, maar ik kan nergens bevestiging vinden..
de 2nd generation Tab, is dat de Tab2 of is dat de 7.7 ?
http://www.samsung.com/us...ccessories/EDD-D1E2BEGSTA
ik wil graag de audio out gebruiken, alsook de oplaadfunctie van de dockingstation..
ik vind het allemaal een beetje onduidelijk bij samsungs website, ik veronderstel dat het zal werken, maar ik kan nergens bevestiging vinden..
de 2nd generation Tab, is dat de Tab2 of is dat de 7.7 ?
http://www.samsung.com/us...ccessories/EDD-D1E2BEGSTA
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
verkeerde topic, dit is de 7.7, de tab2 is een 7inch tablet de 7.7 is (duh) 7.7inch.
Andere specs andere tablet
Andere specs andere tablet
Natuurlijk zijn er custom roms echter die hebben zo goed als allemaal geen hardware en acceleratie ondersteuning.
Tevens zijn de meeste gebaseerd op ics stock austria of HK en icm wifi issue compleet onbruikbaar voor de meeste mensen.
Ik zie ics niet meer komen in NL met de wettelijke garantiebepalingen die hier gelden. Als ze wifi konden fixen hadden ze het al gedaan. Indien er hier een rom als die van aussie of HK zou uitkomen ben ik de eerste en zeker niet de laatste die de tab gelijk RMA stuurt.
Tevens zijn de meeste gebaseerd op ics stock austria of HK en icm wifi issue compleet onbruikbaar voor de meeste mensen.
Ik zie ics niet meer komen in NL met de wettelijke garantiebepalingen die hier gelden. Als ze wifi konden fixen hadden ze het al gedaan. Indien er hier een rom als die van aussie of HK zou uitkomen ben ik de eerste en zeker niet de laatste die de tab gelijk RMA stuurt.
Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.
Augustus is bijna ten einde en beloofd was augustus. Als de 7.7. geen goed werkende (zonder WIFI issue) ICS in NL krijgt dan is dit echt de laatste keer dat ik mij heb laten verleiden tot de aankoop van een high-end Samsung tab. De firmware ondersteuning is nog slechter dan die van een chinese kloon of veel goedkoper toestel. Sund!
Waar basseer je dit op?jezzer schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:57:
Natuurlijk zijn er custom roms echter die hebben zo goed als allemaal geen hardware en acceleratie ondersteuning.
De FW van Samsung zelf met ICS werkt perfect zonder problemen, ook geen wifi problemen. De custom rom's gebasseerd op Cyanogenmod 9 werken ook goed, met HW acceleratie. Het enige issue wat er met de CM9 rom's is is dat de HDMI dongle niet werkt.
De custom rom's gebasseerd op Jelly Bean (4.1) zijn nog niet volledig functioneel.
Ik heb 1,5 maand de ICS van Samsung zelf gedraait en nu al weer enkele weken een getweakte ICS versie (custom rom gebasseerd op de Samsung rom) zonder problemen.
Ik wilde afgelopen week over op CM9, maar de ontwikkelingen op CM10 (met Jelly Bean) gaan zo snel dat ik dat nog even afwacht.
En zoals gezegd, ik doe een ROM installeren nu in minder dan 5minuut. Als je je 1x in hebt verdiept stelt het niets meer voor.
[ Voor 4% gewijzigd door Devian op 22-08-2012 10:21 ]
Interresante gedachte. Is er eigenlijk een officiele aankondiging gedaan door Samsung dat Nederland de ICS update krijgt? Het duurt en duurt maar.[b]jezzer schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:57:[/b
Ik zie ics niet meer komen in NL met de wettelijke garantiebepalingen die hier gelden.
De laatste week gaat in om de belofte van Samsung dat de Tabs in juli en augustus ICS zouden krijgen waarheid te maken. Ik blijf benieuwd, gespannen en hoopvol....nog even.
Als je Samsung belt, kunnen ze je gen info geven over een mogelijke ICS update.
Op mijn eigen ervaring, die van 2 andere personen die ik persoonlijk ken.
En in mijn zoektocht naar een niet bestaande oplossing tal van forums waaronder, even als voorbeeld genoemd, XDA.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1754937
Hierboven genoemde discussie is een van de vele.
Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.
Dat er een % percentage deze bug tegenkomt (en je vervolgens gewoon terug kunt flashen) wil niet zeggen dat iedereen deze bug heeft.
Ik heb een wifi only 7.7 tab, en draai al de Samsung ICS SW build vanaf dag 1 dat hij te downloaden is en heb er geen problemen mee. Wifi werkt goed en video is HW accelerated. Het verschil met de Android 3 ROM is zo groot dat ik nooit meer terug zou willen. Geen enkele hapering en eindelijk fatsoenlijk grote websites kunen openen/browsen.
Het is onzin om te zeggen dat alle rom's wifi issue's en HW acceleratie issue's hebben, dat komt over als bangmakerij.
Het upgraden van de SW naar ICS stelt niet veel voor, en kom je onoverkomelijke dingen tegen dan flash je gewoon terug. Ja, er is altijd een kans dat er iets misgaat, maar die is er b.b. ook als je het bios van je pc voorziet van een nieuwe versie.
Ik heb een wifi only 7.7 tab, en draai al de Samsung ICS SW build vanaf dag 1 dat hij te downloaden is en heb er geen problemen mee. Wifi werkt goed en video is HW accelerated. Het verschil met de Android 3 ROM is zo groot dat ik nooit meer terug zou willen. Geen enkele hapering en eindelijk fatsoenlijk grote websites kunen openen/browsen.
Het is onzin om te zeggen dat alle rom's wifi issue's en HW acceleratie issue's hebben, dat komt over als bangmakerij.
Het upgraden van de SW naar ICS stelt niet veel voor, en kom je onoverkomelijke dingen tegen dan flash je gewoon terug. Ja, er is altijd een kans dat er iets misgaat, maar die is er b.b. ook als je het bios van je pc voorziet van een nieuwe versie.
Verwijderd
Gezien de hoeveelheid mensen die op diverse apparaten (het gaat namelijk bij het wifi probleem niet specifiek om de 7.7) problemen hebben met wifi i.c.m. ICS heb jij blijkbaar gewoon mazzel. Google maar op ics wifi problem.
Ik was het wachten op ICS zat en heb net via http://www.sammobile.com/...=ATO&os=1&type=3#firmware een update naar ICS gedaan. Loopt zeer soepel.Ik heb een Zyxel modem van Telfort en daarachter een router van Sitecom (MD-350). Als ik de Tab 7.7 met wifi van Sitecom verbind, is de verbinding extreem slecht. Gebruik ik wifi van het Zyxel modem, is de verbinding prima. Geen idee waar dat aan ligt. Iemand?
Leuke bijkomstigheid: wifi-problemen (zie quote) zijn opgelost. :-)
[ Voor 0% gewijzigd door eijsenga op 30-08-2012 13:52 . Reden: Punt weggehaald. ]
Ja dat is de Samsung ICS Rom (Austria) Die heb ik er ook al eens opgehad. Na die heb ik een getweakte custom rom genomen gebasseerd op deze rom.eijsenga schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 13:50:
[...]
Ik was het wachten op ICS zat en heb net via http://www.sammobile.com/...=ATO&os=1&type=3#firmware een update naar ICS gedaan. Loopt zeer soepel.
Leuke bijkomstigheid: wifi-problemen (zie quote) zijn opgelost. :-)
Stelde niet veel voor dat upgraden toch?
Ik had dat nog nooit gedaan. Iedereen kan het, stelt niet veel voor. Instellingen, tijd/datum, taal, echt alles bleef bewaard na de upgrade naar ICS. Echt een verademing trouwens ICS... snel en soepel.
Het is trouwens de Austria ROM van juli.
Enige is dat Kies nu zegt: "Uw apparaat ondersteunt geen softwareupgrades via Kies."
Update: ik moest (de reeds geinstalleerde Adobe flash player) opnieuw bijwerken. Maar daarna doet deze het weer.
Het is trouwens de Austria ROM van juli.
Enige is dat Kies nu zegt: "Uw apparaat ondersteunt geen softwareupgrades via Kies."
Update: ik moest (de reeds geinstalleerde Adobe flash player) opnieuw bijwerken. Maar daarna doet deze het weer.
[ Voor 21% gewijzigd door eijsenga op 01-09-2012 18:18 . Reden: Zin toegevoegd. ]
Verwijderd
Gisteren is de galaxy note II geintroduceerd met Jellybean. 2 versies verder dan de zwaar verouderde honeycomb BROL die standaard op een tab 7.7 zit.
Ik heb sinds april dit jaar een tab 7.7 en nederland zit NU NOG op de update naar ICS te wachten terwijl toen al een snelle update was beloofd.
Ik zit aan het einde van mijn mobiele abbonement en mag zometeen gaan verlengen en een nieuw toestel uitkiezen. Ik kan dat doen met een gratis toestel, of gewoon een toestel full price nemen. Ik wilde dat laatste gaan doen en mijn huidige i-150 abbo verlengen tegen de geldende voorwaarden (lijkt mij het meest gunstig)
Ik wilde de note II gaan nemen maar door dit gedoe van samsung met updates (en dit is niet uniek, kijk maar naarde update geschiedenis van voorgaande modellen) heb ik het helemaal gehad met samsung.
Ik ga geen toestel van 699 euro meer kopen als ik na minder dan een jaar al geen updates meer krijg in mijn eigen land.
Ja, ok. Ik heb ook de austra update gedaan op mijn 7.7, en het werkt allemaal goed, maar ik vind het gewoon niet kunnen dat samsung ongezegd bepaald heeft dat een product dat nog geen jaar op de markt is al geen firmware ondersteuning meer verdient in het land waar IK het koop: Nederland.
Je kan dan wel superieure hardware maken die de concurentie mijlen ver vooruit is, maar zonder ondersteuning koop ik geen samsung meer. Wat je ook van apple vind, DAT gebeurt bij hun niet.
Het wordt voor mij dus waarschijnlijk weer een iphone.
Iemand een tab 7.7 kopen? ik hoor dat apple ook een mini tab gaat uitbrengen...
Ik heb sinds april dit jaar een tab 7.7 en nederland zit NU NOG op de update naar ICS te wachten terwijl toen al een snelle update was beloofd.
Ik zit aan het einde van mijn mobiele abbonement en mag zometeen gaan verlengen en een nieuw toestel uitkiezen. Ik kan dat doen met een gratis toestel, of gewoon een toestel full price nemen. Ik wilde dat laatste gaan doen en mijn huidige i-150 abbo verlengen tegen de geldende voorwaarden (lijkt mij het meest gunstig)
Ik wilde de note II gaan nemen maar door dit gedoe van samsung met updates (en dit is niet uniek, kijk maar naarde update geschiedenis van voorgaande modellen) heb ik het helemaal gehad met samsung.
Ik ga geen toestel van 699 euro meer kopen als ik na minder dan een jaar al geen updates meer krijg in mijn eigen land.
Ja, ok. Ik heb ook de austra update gedaan op mijn 7.7, en het werkt allemaal goed, maar ik vind het gewoon niet kunnen dat samsung ongezegd bepaald heeft dat een product dat nog geen jaar op de markt is al geen firmware ondersteuning meer verdient in het land waar IK het koop: Nederland.
Je kan dan wel superieure hardware maken die de concurentie mijlen ver vooruit is, maar zonder ondersteuning koop ik geen samsung meer. Wat je ook van apple vind, DAT gebeurt bij hun niet.
Het wordt voor mij dus waarschijnlijk weer een iphone.
Iemand een tab 7.7 kopen? ik hoor dat apple ook een mini tab gaat uitbrengen...
Jullie zeggen dat het simpel is zo'n rom installeren maar ik probeer het al een tijdje maar kom er niet uit.
Na root.zip is de PT6800 geroot en daarna heb ik clockworkmod geinstalleerd en de Austria-zip op de SDcard geplaatst maar dan zegt ie dat deze niet goed is.
Via Odin lukt het ook niet want dan heb je niet 1 zip maar 4 nodig volgens de instruktie (zie screenshot)

Ik heb het gevoel dat ik er bijna ben maar hoe?
Na root.zip is de PT6800 geroot en daarna heb ik clockworkmod geinstalleerd en de Austria-zip op de SDcard geplaatst maar dan zegt ie dat deze niet goed is.
Via Odin lukt het ook niet want dan heb je niet 1 zip maar 4 nodig volgens de instruktie (zie screenshot)

Ik heb het gevoel dat ik er bijna ben maar hoe?
\\reboot_the_planet
Zal even kijken of ik zo een stappen plan maken kan. Op xda staat veel informatie maar de structuur daar is ver te vinden en dat maakt het niet eenvoudiger. Terwijl het eigenlijk niks voorstelt en het in een paar stappen en 10minuut gedaan is. Zit alleen nu even niet in de buurt van een pc.
Alvast bedankt. Ik reken mijzelf tot de tweakers die hun hand niet omdraaien voor het installeren van zo'n ROM maar ik zit nu al veel te lang te klooien zonder resultaat. Als ik zo door ga, is Samsung sneller.
Ik doe vast iets fout maar ik weet nog niet wat het is...
Ik doe vast iets fout maar ik weet nog niet wat het is...

Erik-Jan
Red het toch nog niet, maar uit mijn hoofd moeten de volgende stappen gedaan worden:
1) Root je Tab 7.7
2) Installeer met "Mobile Odin" CWM Recovery 6.0.1.1
3) Open CWM Recovery (Tablet uit, PWR+ Vol Up ingedrukt houden, PWR loslaten zodra je Samsung tekst ziet, Vol+ ingedrukt blijven houden tot je in het tekst menu zit)
4) Kies "Install ZIP from SDCard" en vervolgens "Choose ZIP from internal SDCard" en selecteer de .zip waar de ROM inzit(bij mij was dit 2maanden geleden P6800XXLQ1_P6800OXALQ1_ATO.zip).
Tijdens stap 2 is het vaak, afhankelijk per ROM, nog nodig om een "wipe" te doen (Wipe Cache + Wipe Dalvik cache).
Volgens mij zijn dit te stappen, wacht nog heel even of iemand anders het hier bevestigen kan. Voor de rest is er heel veel info te vinden op XDA developers, het is echter daar wel soms een onoverzichtelijke zooi met wel 10 manieren om een rom te installeren (mobile odin, odin, cwm, etc etc etc) dus daarbij even goed lezen en ervoor opletten dat er geen stappen door elkaar gehaald worden.
Zodra de Samsung ICS erop staat zou je ook kunnen overwegen om gelijk iets als : QuickSilver 1.0Pre ROM te installeren, die tweakt de Samsung ICS rom. Let wel op, die rom werkt met updates, eerst de full 0.8 installeren, en dan de 2 updates eroverheen doen.
1) Root je Tab 7.7
2) Installeer met "Mobile Odin" CWM Recovery 6.0.1.1
3) Open CWM Recovery (Tablet uit, PWR+ Vol Up ingedrukt houden, PWR loslaten zodra je Samsung tekst ziet, Vol+ ingedrukt blijven houden tot je in het tekst menu zit)
4) Kies "Install ZIP from SDCard" en vervolgens "Choose ZIP from internal SDCard" en selecteer de .zip waar de ROM inzit(bij mij was dit 2maanden geleden P6800XXLQ1_P6800OXALQ1_ATO.zip).
Tijdens stap 2 is het vaak, afhankelijk per ROM, nog nodig om een "wipe" te doen (Wipe Cache + Wipe Dalvik cache).
Volgens mij zijn dit te stappen, wacht nog heel even of iemand anders het hier bevestigen kan. Voor de rest is er heel veel info te vinden op XDA developers, het is echter daar wel soms een onoverzichtelijke zooi met wel 10 manieren om een rom te installeren (mobile odin, odin, cwm, etc etc etc) dus daarbij even goed lezen en ervoor opletten dat er geen stappen door elkaar gehaald worden.
Zodra de Samsung ICS erop staat zou je ook kunnen overwegen om gelijk iets als : QuickSilver 1.0Pre ROM te installeren, die tweakt de Samsung ICS rom. Let wel op, die rom werkt met updates, eerst de full 0.8 installeren, en dan de 2 updates eroverheen doen.
Ik heb Mobile Odin uit Google Play gekocht (€ 4,75) en geinstalleerd maar die zegt ook dat de Austria ROM niet goed is (omdat er partities in zitten?).
Heb de zip opnieuw gedownload omdat er misschien een bitje omgevallen kon zijn maar nog steeds hetzelfde resultaat.
Toch bedankt voor de antwoorden tot nu toe.
Heb de zip opnieuw gedownload omdat er misschien een bitje omgevallen kon zijn maar nog steeds hetzelfde resultaat.
\\reboot_the_planet
Dank. Ik ben weer een stap verder. Ik heb ook Mobile Odin gekocht en daarmee ClockWorkMod geïnstalleerd. Bij booten naar recovery krijg ik het CWM menu.
Nu probeer ik Austia ROM P6800XXLQ2_P6800OXALQ2_ATO.zip te installeren. De foutmelding zegt dat de zip-file "bad" is: signature verification failed
Probeer nu XXLQ1_OXALQ1_ATO.rar te installeren.
Nu probeer ik Austia ROM P6800XXLQ2_P6800OXALQ2_ATO.zip te installeren. De foutmelding zegt dat de zip-file "bad" is: signature verification failed
numm!e schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 15:20:
Ik heb Mobile Odin uit Google Play gekocht (€ 4,75) en geinstalleerd maar die zegt ook dat de Austria ROM niet goed is (omdat er partities in zitten?).
[ Voor 2% gewijzigd door ErikJanVens op 01-09-2012 17:38 . Reden: toevoeging signature ]
Erik-Jan
Nog een tip(wel te laat) Maar Mobile Odin Lite voldoet ook. Deze is gratis.
Mobile Odin alleen gebruiken om CWM te installeren, niet de ROM. De ROM kun je via CWM installeren. Zo kost het dus ook geen geld.
Mobile Odin alleen gebruiken om CWM te installeren, niet de ROM. De ROM kun je via CWM installeren. Zo kost het dus ook geen geld.
Dat lukt ook niet. MAARRR... via Mobile Odin kon ik wel de P6800XXLQ2_P6800OXALQ2_ATO.zip installeren.ErikJanVens schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 16:04:
Mobile pakte 'm uit en daarna mocht ik installeren. Super makkelijk. Alles ziet er gelikt uit. Ik ga later vandaag proberen of alles 't nog doet.
Erik-Jan
Ja klopt. Via de betaalde versie kun je hem via Odin installeren. Via de gratis versie kan dit, volgens mij, niet
Ik ben blij dat het gelukt is. Dankzij jouw stappenplan zat ik snel op de goede weg. Misschien hebben anderen nog wat aan mijn omweggetje aan het eind.Devian schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 18:49:
Ja klopt. Via de betaalde versie kun je hem via Odin installeren. Via de gratis versie kan dit, volgens mij, niet
Erik-Jan
EricJan hierboven beschrijft dat hij het hetzelfde had als ik, namelijk de Austria Rom van augustus werd niet als OTA herkend maar hij bood wel de optie om hem uit te pakken.
Dit had ik al gedaan maar toen ik daarna via de optie om de map aan te wijzen verder wou gaan gaf Odin zoveel waarschuwingen dat ik dit niet durfde te proberen.
Aangezien het bij EricJan wel goed ging heb ik dat ook geprobeert en het is geluk!!
Ik ben wel mijn root kwijt so it seems.. de busybox kan niet benaderd worden, Superuser Elite start echter nog wel... vaag maar dat komt wel goed.
Thanx all !
Dit had ik al gedaan maar toen ik daarna via de optie om de map aan te wijzen verder wou gaan gaf Odin zoveel waarschuwingen dat ik dit niet durfde te proberen.
Aangezien het bij EricJan wel goed ging heb ik dat ook geprobeert en het is geluk!!
Ik ben wel mijn root kwijt so it seems.. de busybox kan niet benaderd worden, Superuser Elite start echter nog wel... vaag maar dat komt wel goed.
Thanx all !
[ Voor 18% gewijzigd door numm!e op 01-09-2012 22:03 . Reden: typo ]
\\reboot_the_planet
Heb de Austria ROM geinstalleerd en merk nu dat m'n accu veel sneller leeg is. Heb alle instellingen zo gelaten als ze waren tijdens de installatie. Iemand met hetzelfde probleem?
Op internet veel te vinden over ICS en battery drain. Nog niet de oplossing gevonden.
UPDATE: probleem verholpen door terug te flashen naar 3.2 en vervolgens weer te flashen naar ICS en nu wel "wipe cache" en "wipe data/factory reset" te doen.
Op internet veel te vinden over ICS en battery drain. Nog niet de oplossing gevonden.
UPDATE: probleem verholpen door terug te flashen naar 3.2 en vervolgens weer te flashen naar ICS en nu wel "wipe cache" en "wipe data/factory reset" te doen.
[ Voor 23% gewijzigd door eijsenga op 06-09-2012 20:25 . Reden: typo/update ]
Verwijderd
*zucht* Samsung heeft aangekondigd dat Jellybean ook voor de tab 7.7 komt.
JELLYBEAN??? Waar de F#(% is onze ICS? Doe die eerst maar es!
Dude, source or gtfoVerwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 03:03:
"Samsung has not officially commented on any devices however [...]"Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 03:03:
*zucht* Samsung heeft aangekondigd dat Jellybean [...]
Niet dus.Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 03:03:
nieuws: Samsung brengt Android 4.1 ook naar goedkopere Galaxy's
Beste specs Tab, maar geen ondersteuning met ICS of Jelly Bean. Hoe kun je je fans zo ontzettend beledigen? Onvoorstelbaar!
Duurste ook. Ik vind het ook niet kunnen.
Verwijderd
Heeft iemand eigenlijk wel eens iemand van samsung kunnen spreken over dit geval. Het slaat toch nergens op dat alleen Nederland geen ICS update zou krijgen?
Verwijderd
Waarom staat dit tablet al niet meer op de Samsung website? Zo'n oud model is het toch nog niet en nog steeds de enige met een Amoled scherm.
Waarschijnlijk vanwege de Europese ban. Overigens wordt hij nog steeds verkocht. Maar ik kan me niet voorstellen dat mensen dat doen als ze weten dat er geen officiële ICS voor komt.
Sta op 't punt m'n iPad "3" om te ruilen voor een 7.7 Tab. Dit omdat ik eigenlijk alleen films en anime kijk, games speel en foto's bekijk. Dan lijkt dat AMOLED scherm me echt briljant.
Alleen de ondersteuning blijkt dus klote te zijn? Das dan wel weer jammer.. Heb je bij Apple geen omkijken naar..
Alleen de ondersteuning blijkt dus klote te zijn? Das dan wel weer jammer.. Heb je bij Apple geen omkijken naar..
Maar.... eerlijk is eerlijk.... theoretisch is er nog een kans dat er een NL ICS update komt. Waarom anders in alle landen om ons heen en alleen NL niet...? Zou zo mooi zijn als we het definitief wisten.Disfigured schreef op woensdag 26 september 2012 @ 14:31:
Sta op 't punt m'n iPad "3" om te ruilen voor een 7.7 Tab. Dit omdat ik eigenlijk alleen films en anime kijk, games speel en foto's bekijk. Dan lijkt dat AMOLED scherm me echt briljant.
Dat is waar. Ik wacht dan ook nog wel even.
Ik heb een verzekeringsgevalletje lopen (gebarsten scherm) maar één van de BAS ketens (en dus de rest ook niet meer) kan hem niet meer uitleveren. Hij is dus echt niet meer zo makkelijk te kopen, helaas. Verder doet de ICS van XDA het er prima op (ja, ik heb eerst een tweede gekocht voordat de eerste naar de verzekering ging...)
Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8
Nou ik was het wachten zat en heb maar de Oostenrijkse officiële ICS-rom geïnstalleerd. Ging eigenlijk prima, geen problemen, ook niet met de wifi.
De rom heb ik gedownload van http://www.sammobile.com/firmware/, gewoon zoeken naar het modelnummer (P6800 in mijn geval, nieuwste versie P6800XXLQ2). Aanbevolen door XDA, leek me een betrouwbaardere bron dan een of ander weblog
. Vervolgens geflash zoals hier beschreven: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1469635
Alles liep op rolletjes en was eigenlijk heel makkelijk, gewoon de stappen volgen en het is zo gebeurd. Makkelijker dan KIES!
En de updatemethode wordt ook gewoon officieel ondersteund, de updatemodus heet nota bene ODIN-mode. En omdat het een officiele rom is komt er ook niet bij het opstarten zo'n uitroeptekentje te staan.
Na het installeren deed Flash het niet meer, en deze kon ik ook niet op Google Play vinden. Echter door deze link te volgen kon ik toch bij de (blijkbaar verborgen) listing op Google Play en Flash updaten, en nu werkt het weer als een zonnetje.
Was de update het waard? Ja, ik zou zeggen van wel, de tablet loopt wat soepeler, en ICS heeft natuurlijk een aardig aantal nieuwe features en verbeteringen tov Honeycomb. Grootste verrassing: live wallpaper op het lockscherm! Mijn ICS Galaxy S2 kan dat niet
. Heb ook geen negatief effect op de batterijduur gemerkt. Dus ik zou de update absoluut aanraden, zeker omdat alles zo makkelijk ging.
Maar verwacht ook geen wonderen. De UI loopt bijvoorbeeld beter maar nog steeds niet 100% soepel, dat zal denk ik pas in Jelly Bean ("project butter") echt helemaal opgelost zijn. En was deze update er niet geweest... Zoveel is er nou ook weer niet veranderd dat dat echt een groot gemis geweest zou zijn.
De rom heb ik gedownload van http://www.sammobile.com/firmware/, gewoon zoeken naar het modelnummer (P6800 in mijn geval, nieuwste versie P6800XXLQ2). Aanbevolen door XDA, leek me een betrouwbaardere bron dan een of ander weblog
Alles liep op rolletjes en was eigenlijk heel makkelijk, gewoon de stappen volgen en het is zo gebeurd. Makkelijker dan KIES!
Na het installeren deed Flash het niet meer, en deze kon ik ook niet op Google Play vinden. Echter door deze link te volgen kon ik toch bij de (blijkbaar verborgen) listing op Google Play en Flash updaten, en nu werkt het weer als een zonnetje.
Was de update het waard? Ja, ik zou zeggen van wel, de tablet loopt wat soepeler, en ICS heeft natuurlijk een aardig aantal nieuwe features en verbeteringen tov Honeycomb. Grootste verrassing: live wallpaper op het lockscherm! Mijn ICS Galaxy S2 kan dat niet
Maar verwacht ook geen wonderen. De UI loopt bijvoorbeeld beter maar nog steeds niet 100% soepel, dat zal denk ik pas in Jelly Bean ("project butter") echt helemaal opgelost zijn. En was deze update er niet geweest... Zoveel is er nou ook weer niet veranderd dat dat echt een groot gemis geweest zou zijn.
Helder en leerzaam. Dank. Ik leer eruit dat ICS mooi zou zijn en JB straks misschien nog mooier, maar dat HC eigenlijk ook prima is. Tx.
Idem. Alleen jammer dat sommige software niet beschikbaar is voor HC.Roost schreef op zondag 30 september 2012 @ 17:30:
Helder en leerzaam. Dank. Ik leer eruit dat ICS mooi zou zijn en JB straks misschien nog mooier, maar dat HC eigenlijk ook prima is. Tx.
Ik zou dus nooit meer terug willen naar HC, omdat de verschillen zo groot zijn met ICS. De Tab 7.7 loopt vele malen soepeler.Roost schreef op zondag 30 september 2012 @ 17:30:
[ Voor 0% gewijzigd door eijsenga op 01-10-2012 19:54 . Reden: woord toegevoegd ]
Weet iemand misschien wat het laatste officiele bericht is over een (al dan niet) NL ICS update van de 7.7? Kunnen we hem nog verwachten? Afgelopen week heb ik geprobeerd het Samsung met een tweet te ontfutselen. Reactie: helaas kunnen we daar nog niets over zeggen...