• elian0
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 12:26
Nav bovenstaande ook maar eens bij mijn Battery use gekeken (ik heb er momenteel ook geen sim in zitten en de tablet staat niet op Airplane mode). Tot mijn verbazing is Cell standby verantwoordelijk voor 76% van Battery use... Dus ik ga 'm ook op Airplane mode zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door elian0 op 23-02-2012 15:06 ]

Verwijderd

heel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enagi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-07-2017
Weet iemand waar de 32gb en 64gb te koop zijn of wanneer die uit gaan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zit ik ook op de wachten (vanwege Dropbox 50GB, werkt niet met SD), maar absoluut geen signaal dat ze er überhaupt komen.

Samsung zelf stuurt me door naar de winkeliers. Expansys heeft al heel lang de 32GB voor € 725 in pre-oder staan, maar daar komt ook maar geen verandering in. Ook in het buitenland is niets te zien. Ik denk dan ook dat ze er beiden niet zullen komen.

So-wie-so is de hele introductie van de 7.7 een grote chaos geweest (met dank aan Apple).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-09 20:01
Ben ook in het bezit van een samsung 7.7 P6800 3G.
Werkt perfect,je kan er gewoon mee bellen,perfect beeld,handig formaat om mee te nemen.
Er staat een e-book lezer op en deze werkt ook goed. (Epub,Pdf formaat).
Nu had ik ook nog graag op mijn tab strips willen lezen maar dat pakt mijn e-book niet aan (strips in CBR formaat).
Heeft iemand soms een goede e-book lezer hiervoor.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook in het bezit van een samsung 7.7 P6800 3G.
Werkt perfect,je kan er gewoon mee bellen,perfect beeld,handig formaat om mee te nemen.
Er staat een e-book lezer op en deze werkt ook goed. (Epub,Pdf formaat).
Nu had ik ook nog graag op mijn tab strips willen lezen maar dat pakt mijn e-book niet aan (strips in CBR formaat).
Heeft iemand soms een goede e-book lezer hiervoor.
Alvast bedankt

toets in de app market acv in krijg je de droid comic viewer te zien werkt bij mij perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is een app te krijgen vai de market voor strips maar weet alleen zo niet hoe die heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:20

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dit soort vragen zijn makkelijker in Android Market en applicaties - Deel 16, want ze zijn niet apparaatspecifiek.
Even rondkijken op de market pagina (ik heb in het zoekveld rechts bovenin "comic reader .cbr" ingevuld) levert ook een hele lijst op. Probeer er daar een paar van en houd degene die je fijn vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Ik ben een beetje aan het kijken om het maximale uit het scherm te halen. 1080p filmpjes van mijn Sony HX9V hebben er nog nooit zo mooi uit gezien. Nu heb ik ook AirAttack HD geinstalleerd en ik vraag me af of het er ooit mooier uit heeft gezien op een andere tablet. Android Market: AirAttack HD Part 1 - Apps on Android Market

Waarbij vinden jullie dat het scherm echt tot zijn recht komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude Zaque
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-01-2018
Als je wilt zien hoe goed dit kleine schermpje is, raad ik je aan even te kijken op
http://www.demo-world.eu/...h-definition-trailers.php

Hier kun je (korte) 1080p demos downloaden. Ik heb er al een boel gedownload, je moet een beetje geduld hebben om ze binnen te halen en ze moeten omgezet worden naar divx maar eenmaal op je Tab weet je niet wat je ziet.
Het filmpje "Balloon Festival" en "The Beauty of Nature" uit de Samsung sectie levert veel oohh's en aahh's op als ik die laat zien en ook het geluid van de Tab 7.7 is prima.
Ik heb Moboplayer geinstalleerd (voor Quicktime filmpjes) maar de stock player is toch het mooist; bij de meest heldere instelling lijkt Moboplayer niet verder te komen dan ~80% van de helderheid van de stock player dus indruk maken doe je met de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CzMichiel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-08 19:54
Weet iemand hoe je tijdens het afspelen van video de boel in fullscreen krijgt. Om een of andere reden blijft die onderste bar altijd aanwezig.
Btw, ben nog steeds op zoek naar een geschikte hoes voor dit apparaat. Kan echt niets vinden, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
CzMichiel schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:06:
Weet iemand hoe je tijdens het afspelen van video de boel in fullscreen krijgt. Om een of andere reden blijft die onderste bar altijd aanwezig.
Btw, ben nog steeds op zoek naar een geschikte hoes voor dit apparaat. Kan echt niets vinden, iemand een idee?
Jij kunt geen geschikte hoes voor de Tab 7.7 vinden? Ooit wel eens gehoord van Google of zo?

Zelf ga ik denk ik een hoes bij DX bestellen: http://s.dealextreme.com/search/p6800
Niet omdat ik het nou nodig vind om een hoes te kopen, maar meer om in het vliegtuig makkelijk filmpjes te kijken. Wat dat betreft zijn de pootjes van Archos echt briljant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:14

MaDLiVe

.-Observer-.

CzMichiel schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:06:
http://www.ebay.com/sch/i..._sacat=See-All-Categories

Meer dan genoeg aanbod.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude Zaque
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-01-2018
Ik heb de Book Cover van Samsung, heb er €41.50 voor betaald inclusief verzendkosten.
Zou geen andere willen hebben, stevig en optimale fit. Je kunt'm omflippen en dan de tab neerzetten dus het pootje van m'n Archos mis ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
Nog een leuk spel waarbij het scherm echt tot zijn recht komt, Osmos HD: Android Market: Osmos Demo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels ook de Galaxy Tab 7.7, versie met 3G en WIFI.
Ik ga deze tablet vooral gebruiken bij geocachen in het veld (raadplegen van geocaching-sites via internet; loggen caches enz.). Juist het wat grotere scherm van de 7.7 t.o.v. een mobiele telefoon vind ik hierbij ideaal.
Ik zal zoveel mogelijk gebruik maken van WIFI en anders van 3G. Ik wou geen (duur) abonnement. Daarom op advies van iemand anders een prepaid SIM-kaart aangeschaft om via 3G te kunnen internetten met deze tablet.
In de handleiding van de 7.7. staat dat zowel SIM als USIM-kaarten gebruikt kunnen worden. Ik heb gevraagd bij mensen die dit zouden moeten weten (belwinkels e.d.) wat het verschil is. Ik krijg hier heel verschillende antwoorden op. De antwoorden zijn óf dat de USIM-kaart een aanduiding is voor een micro-SIMkaart óf ik krijg als uitleg dat de USIM-kaart het nieuwere type SIM-kaart is (wat in de nieuwste typen smartphones zit) waarbij een snellere data-overdracht mogelijk is. Ik weet het niet meer. Kan iemand met verstand van zaken dit eens aan mij uitleggen?
Verder vraag ik mij nog het volgende af (heb ik ook in meerdere winkels gevraagd die de Tab 7.7 verkopen, maar krijg heel verschillende antwoorden): Kan er nou zowel een SIM-kaart in de Tab 7.7 als een micro-SIMkaart? In het laatste geval lijkt het mij dat er een adapter gebruikt moet worden, waar de micro-SIMkaart in komt te zitten, waarna dit in de 7.7 wordt gestopt. Maar past het dan ook inclusief de adapter? Volgens mij kan een micro-SIMkaart niet zomaar in de 7.7 gestopt worden. Hiervoor lijkt het SIM-slot mij wat te groot.
Wie weet hiet het antwoord op? Ik vraag dit, omdat bij de prepaid SIM-kaarten sommige providers een gewone SIM-kaart leveren en sommige providers alleen een micro-SIMkaart (bijv. Vodafone).

Ben benieuwd of iemand mij kan helpen. Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Laatst online: 20:05
Wikipedia: U-SIM

De kaart die je hebt gekocht is sowieso een USIM kaart, maar volgens mij heeft de tab 7.7 geen microSIM, dus dat zou met adapter moeten.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eijsenga
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-04-2020
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 13:58:
Kan er nou zowel een SIM-kaart in de Tab 7.7 als een micro-SIMkaart?
Er zit een slot voor een normale simkaart. Een micro simkaart kun je ook gebruiken met adapter. Ik heb bijvoorbeeld de micro simkaart van AH Mobiel erin met bijgeleverde adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag clockworkmod recovery er maar eens op gegooid :Y)
Tevens een custom tweak rom van sk806 getest. Een verademing vergelijken met de standaard firmware

sk806 rom is te vinden op xda developers
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1520888

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ter aanvulling nog even het bel gedeelte. Ja, ik weet het , het staat ietwat dom maar bellen werkt goed.

Het toestel wordt bij Vodafone alleen verkocht met een breedband abbo. Daarmee lukt bellen niet.
Ik heb (via Vodafone) dit abbo laten omzetten naar een alles in een bundel, dus incl. bellen.
Het was wel even een diepgaand gesprek

Men snapt bij Vodafone eerlijk zelf ook niet waarom dit toestel niet wordt verkocht met een belbundel 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2012 14:15 . Reden: tjiepvaut ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het lijkt me ook geen gezicht als je met een tablet aan je oor loopt, maar met een BT headsetje zie ik het probleem helemaal niet eigenlijk. Zit er wel een microfoon in de Tab7.7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit een mic in de 7.7 (klein rond gaatje naast de interface connector).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:50:
Vandaag clockworkmod recovery er maar eens op gegooid :Y)
Tevens een custom tweak rom van sk806 getest. Een verademing vergelijken met de standaard firmware

sk806 rom is te vinden op xda developers
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1520888
Hoe bevalt de getweakte rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog steeds geïntereseerd in de 7.7, maar ook in de Galaxy Note. Nu zegt iemand op XDA dat een 7.7 Note een ideale combinatie zou zijn en dat denk ik ook wel (dus een 7.7 met de S-pen). Ik vind de Note als tablet gewoon te klein, maar de 7.7 niet te groot als telefoon (ik bel dan ook erg weinig).

Ik ben nu erg benieuwd naar de mening van mensen die beiden kennen en wel eens gebruikt hebben. Zou dit dan de ideale combinatie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@EduardS
de rom bevalt goed, het is release candidate 2 op dit moment, beta nog.
In ieder geval sneller, plus de optie natuurlijk om die irritante lanucher van Samsung niet langer te gebruiken.

Gebruik clockworkrecovery om een backup te maken van je originele rom.
Flash met mobile Odin wordt aanbevolen

@
Nice2meet
Kan het mis hebben, echter voorzover ik weet werkt de pen niet op de 7.7.
Pas onder Icecream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Yarda
de patch (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1491954) om je sd-card writeable te maken wertk bij mij trouwens wel. Als je naar sdcard/extStorages/SdCard/ gaat is die na de patch writeable geworden. Kan nu dus ook meteen een titanium backup maken naar sd-kaart.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2012 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:38:
@Nice2meet
Pas onder Icecream
Dank voor je antwoord, maar mijn vraag was eigenlijk of een nieuw product (een Note 7.7" ipv 5.3") de ideal combinatie zou zijn tussen de grootte en de S-pen. Er komt nu en Note 10.1", dus ik hoop tevens op een Note 7.7". Wellicht ben ik niet duidelijk geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 00:44

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:38:
@EduardS
de rom bevalt goed, het is release candidate 2 op dit moment, beta nog.
In ieder geval sneller, plus de optie natuurlijk om die irritante lanucher van Samsung niet langer te gebruiken.

Gebruik clockworkrecovery om een backup te maken van je originele rom.
Flash met mobile Odin wordt aanbevolen

@
Nice2meet
Pas onder Icecream
Waar haal je clockworkmod vandaan, heb je daar ook een link van?

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janesh schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:51:
[...]

Waar haal je clockworkmod vandaan, heb je daar ook een link van?
Die haal je van de android market.

https://play.google.com/s...rch?q=clockworkmod&c=apps

Google "root galaxy tab 7.7":

http://software2tech.com/...ng-galaxy-galaxy-tab-7-7/

Cockworkmod XDA:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1470896

root guide XDA:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1454112

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@EduardS

met die patch lukt het jou om normaal apps te verplaatsen naar de SD kaart begrijp ik ?
titanium backup gebruik ik niet, maak hooguit een nandroid backup.

@
Nice2meet
De ideale combi is voor een ieder verschillend, ik heb de 7.7. gekozen met name omdat ik ook mobiel bereikbaar wil zijn. De grootte van het scherm bevalt mij in ieder geval prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:31:
@EduardS

met die patch lukt het jou om normaal apps te verplaatsen naar de SD kaart begrijp ik ?
titanium backup gebruik ik niet, maak hooguit een nandroid backup.
Ja, met die patch kan je met willekeurig welke app schrijven op de SD kaart. De zip van vauxhallastra unzippen, de platform.xml copieëren naar /etc/permissions/ (waarmee je de orginele dus overschrijft), rebooten en de SD kaart is schrijfbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vreemd
werkt dus niet, sterker nog
in clockwork revovery wordt de externe sd kaart niet eens gelezen

ik moet zip files dus lezen vanaf de interne kaart
eenmaal opgestart valt de externe SD kaart gewoon te vinden in een willekeurige explorer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:31:
vreemd
werkt dus niet, sterker nog
in clockwork revovery wordt de externe sd kaart niet eens gelezen

ik moet zip files dus lezen vanaf de interne kaart
eenmaal opgestart valt de externe SD kaart gewoon te vinden in een willekeurige explorer
Inderdaad raar. Ik kan in clockwork recovery nandroid backups maken naar SD kaart (is de optie "backup to internal sdcard", de optie "backup" maakt een backup naar het eigen interne geheugen van de 7.7) . MAAR dat kon ik ook al VOOR de platform.xml patch.

Ben je met root explorer of andro xplorer naar het pad sdcard/extStorages/SdCard/ geweest? Dat is bij mij namelijk het pad naar de micro SD kaart en daar kan ik na de platform.xml patch wel op schrijven terwijl ik dat daarvoor niet kon.

Welke launcher gebruik je in plaats van touchwiz?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2012 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:42

WhySoSerious

Be the change.

Dit hoort niet in een topic, daar is V&A voor.

[ Voor 82% gewijzigd door janvanduschoten op 08-03-2012 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eduard
ik gebruik de ADW-ex launcher, bevalt me het beste.
Ben trouwens ook nauwelijks iets anders gewend.

Ik lees trouwens op XDA dat er meerdere zijn die de apps niet kunnen schrijven naar de externe sd card.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1491954

Mijn sd card is schrijfbaar, dat is het probleem niet. Alleen het verplaatsen van de software naar de externe sd kaart lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan apps verplaatsen met Titanium Backup. Getest en het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, dat klopt, dat werkt ook bij mij., als backup optie echter.
maar dat is niet het probleem

ik wil feitelijk applicaties verplaatsen van het interne geheugen naar de externe sd kaart. (apps2sd)
en daar struikel ik dus

probeer Move2SD Enabler (root only) maar eens, !
installatie gaat probleemloos, echter het verplaatsen van de apps naar de externe sd lukt niet.

waarom wil ik naar de externe SD kaart ?
ik heb een groot aantal navigatie programma's nu op het interne geheugen staan, dat kost me een boel ruimte

edit

ik zal eens een ext4 partitie aanmaken

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2012 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 19:34:
ja, dat klopt, dat werkt ook bij mij., als backup optie echter.
maar dat is niet het probleem

ik wil feitelijk applicaties verplaatsen van het interne geheugen naar de externe sd kaart. (apps2sd)
en daar struikel ik dus

probeer Move2SD Enabler (root only) maar eens, !
installatie gaat probleemloos, echter het verplaatsen van de apps naar de externe sd lukt niet.

waarom wil ik naar de externe SD kaart ?
ik heb een groot aantal navigatie programma's nu op het interne geheugen staan, dat kost me een boel ruimte

edit

ik zal eens een ext4 partitie aanmaken
Nee, je snapt het niet. Ik heb het dus wel over applicaties verplaatsen. Titanium Backup is niet alleen voor het backuppen van applicaties en data, maar ook voor het bevriezen en het verplaatsen van applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht wil je dat dan in een paar regels kort toelichten.?
Ik heb net de Pro versie in ieder geval aangeschaft maar ik heb het 'licht' nog niet gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Titanium Backup starten, tabblad Back-up/Terugzetten, menu toets (onderin het scherm naast de screen capture toets), Batch kiezen uit het menu, uitvoeren toets klikken waarbij 'Verplaats de gebruikersapps naar de SD-kaart' staat (onder kop Verplaatsen/Integreren), de apps selecteren die je naar de sd-kaart wil verplaatsen en daarna 'De batch-verwerking uitvoeren' aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank je, zal me er eens in verdiepen.
Zoals jij het beschrijft verloopt alles perfect.

Nadere bestudering van de externe sd kaart geeft aan dat er geen enkele bit extra naar de externe sd kaart wordt geschreven. Geen succes tot nu toe.

Titanium Backup schrijft naar de interne Sd kaart, niet naar de Ext SD kaart. Alles over laten schrijven naar de external SD card, geen bit erbij .. Natuurlijk kan het bij jou anders zijn en wel goed gaan
Geeft bovendien een foutief beschikbare grootte aan van 401MB in Titanium Backup, dat terzijde

Voor de rest is het programma wel de aanschaf waard, dat dan wel weer :*)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2012 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Prikkebeen
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-07 16:12
Ik heb sinds een week of drie een Tab 7.7, maar was tot voor kort niet erg gelukkig met mijn Wifi ontvangst/snelheid thuis. In de huiskamer op een afstand van 3 meter van de Netgear WNR3500v2 router (geleverd door Ziggo). Ene moment loopt het redelijk even later bijna niets meer, heel onregelmatig en nooit lekker snel. Mijn laptop daarentegen, geen probleem.

Ik een paar dagen rommelen met de settings en nieuwe firmware gedownload, blijkt dat Ziggo (de wankers) er custom firmware op heeft staan die niet (of toch niet makkelijk) te verwijderen is. Hoe dan ook geen verbetering in te krijgen. Niets zo irritant als high res video die constant loopt te bufferen.

Om een lang verhaal kort te maken, ik ben naar de Mediamarkt gereden en heb een Linksys E4200 gekocht. Sindsdien vliegt de Tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
Ik heb nu ongeveer een week de 7.7 in huis en al is het een pracht ding om te zien zijn er toch wat zaken waar ik mij aan stoor. Ik vind het scherm niet heel erg responsive. Ik heb al een hele rits samsung Galaxy devices in huis gehad en deze tab reageert toch een stuk minder op aanraking dan wat ik gewend was. Het overkomt me tot nu toe regelmatig dat ik een paar keer moet swipen voordat ik uit het unlock scherm kom en ook icoontjes van apps worden niet altijd evenvlug opgepikt. Verder is bij mij de snelheid van de browser (dolphin mini) ook trager dan wat ik gewend was op bv de Note, de tab 7.0, of de sgs1. Het is gelukkig niet zo erg dat het onwerkbaar wordt maar ik merk het verschil duidelijk. Verder vind ik de kwaliteit van het scherm dan wel weer fantastisch en alleen al om die reden is het een blijvertje. Hopelijk worden de kwaaltjes met een eventuele update naar ics gefixt,dat zou mij helemaal gelukkig maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 00:44

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Ik kan me bij je aansluiten wat betreft de repons van het scherm, wat bij de 1e gen galaxy tab op android 2.3.4 toch een stukje beter was. Ook mis ik het direct openen van youtube filmpjes in de youtube app i.p.v. in de browser. Verder zorgt de hoge resolutie er voor dat mobile sites zoals bv androidworld moeilijk te lezen zijn vanwege de kleine letters, en niet te zoomen zijn.
Dus overall valt de tab mij ook niet mee, vind het gebruik van mijn chinese 7 inch tabs zoals de rena 3, ramos w6hd, beide op gingerbread, veel makkelijker.
Ook ik koester de hoop dat een update naar ics een en ander zal verbeteren.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RC3 van de getweakte rom en ADW Launcher EX geïnstalleerd. Het begint zowaar ergens op te lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 18:11:
dank je, zal me er eens in verdiepen.
Zoals jij het beschrijft verloopt alles perfect.

Nadere bestudering van de externe sd kaart geeft aan dat er geen enkele bit extra naar de externe sd kaart wordt geschreven. Geen succes tot nu toe.

Titanium Backup schrijft naar de interne Sd kaart, niet naar de Ext SD kaart. Alles over laten schrijven naar de external SD card, geen bit erbij .. Natuurlijk kan het bij jou anders zijn en wel goed gaan
Geeft bovendien een foutief beschikbare grootte aan van 401MB in Titanium Backup, dat terzijde

Voor de rest is het programma wel de aanschaf waard, dat dan wel weer :*)
Je hebt gelijk. Tenminste voor wat het verplaatsen van de apps betreft. Ik dacht dat het goed ging omdat er geen foutmelding verscheen, maar de apps worden feitelijk niet naar de externe sdcard verplaatst. Wel kan titanium backup een backup maken naar de externe sdcard. Ik heb een vraag hierover zojuist uitgezet op xda.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2012 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@EduardS

pffff, begon al aan mijn gezond verstand te twijfelen hihi
zal de thread op XDA gaan volgen. Bedankt voor je feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit hoesje gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/MTAwMFgxMDAw/$(KGrHqFHJDcE8fK!J2TzBPN8Fhub3w~~60_3.JPG

en deze muis:

Afbeeldingslocatie: http://imgs.inkfrog.com/pix/jack.tiger/BM053-c.jpg

en deze houder voor in de auto/camper:

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/MzAwWDMwMA==/$(KGrHqV,!icE7BK7lU(HBOz4Oy4bMQ~~60_1.JPG

Hoesje met toetsenbord en muis vind ik prima te gebruiken. Niet voor hele lappen tekst uiteraard, maar voor korte berichtjes en voor incidenteel server onderhoud via RDP is het goed geschikt.

Op ebay is ook voor een habbekrats een usb kabel te koop die naast data toegang ook gelijk oplaadt. Werkt wel maar opladen gaat dan wel heel traag. Als druppel lader is het sowieso geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:38:
@EduardS

pffff, begon al aan mijn gezond verstand te twijfelen hihi
zal de thread op XDA gaan volgen. Bedankt voor je feedback
Komt geen antwoord op blijkbaar. Na enig zoeken gevonden dat het een android 3.2 probleem is i.v.m. andere mount-points t.o.v. eerdere android versies. Kortom apps moven naar sd-card is nu niet mogelijk en waarschijnlijk pas mogelijk bij ics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wachten we daar op, ik schat in dat het merendeel op XDA blijkbaar klakkeloos er vanuit gaat dat Titanium goed werkt. Dank voor het meedenken tot zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:09:
...
Op ebay is ook voor een habbekrats een usb kabel te koop die naast data toegang ook gelijk oplaadt. Werkt wel maar opladen gaat dan wel heel traag. Als druppel lader is het sowieso geschikt.
Lukt dat dan niet met de standaard kabel? Ik had toevallig mijn 7.7 mee naar het werk om via TuneIn naar de radio te luisteren. De meegeleverde USB kabel in een HP monitor geprikt als voeding, kreeg ik een kruisje door de batterij en ging de tablet in MTP modus. Uiteindelijk bleek de 7.7 wel op te laden, maar ging inderdaad niet snel. Ik heb alleen de dataverbinding niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Volgens mij maakt het geen verschil welke kabel je gebruikt, als je USB poort maar genoeg vermogen kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:46
Wordt de SGT 7.7 eigenlijk standaard met een MicroSD geleverd en zo ja van hoeveel GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Roost schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:34:
Wordt de SGT 7.7 eigenlijk standaard met een MicroSD geleverd en zo ja van hoeveel GB?
Antwoord: NEE

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supremo schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:18:
[...]

Lukt dat dan niet met de standaard kabel?
In de handleiding staat dat het niet gaat. Samsung verkoopt als accessoire ook een speciale usb kabel waarmee je kan opladen:

http://www.samsung.com/us...ccessories/ECC1DP0UBEGSTA

Meer weet ik er ook niet van. Ik heb niet getest met de originele bijgeleverde usb cable, dus misschien dat die ook een druppel lading uitvoert.

Overigens over de getweakte rom van sk806, ik ben weer terug naar de stock rom. Ik had niet de indruk dat de snelheid winst significant was en ik kreeg erg rare problemen (zoals het scherm wat in 1 keer uit ging en zich begon te vullen met random kleuren pixels).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadang
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 16:09
Wellicht een goede aanbieding voor degenen die de Tab 7.7 3G/Wifi willen icm abonnement of alleen de tablet zelf.
Op studentmobiel.nl kun je deze tab icm een nieuw KPN Bel SMS Web 1000 1jr bestellen met €93 bijbetaling. Met het trucje om het abonnement 3 maanden voor €25 per maand te laten lopen en vervolgens vanaf de 4e maand switchen naar het goedkoopste abo á €30 per maand, kom je op een totaalprijs incl. aansluitkosten en verzending: €475. :)

Toch een mooie prijs om nog een beetje voor te bellen en kunnen internetten. Goedkoper dan de goedkoopste en losse Tab in de Pricewatch iig.

[ Voor 0% gewijzigd door Jadang op 22-03-2012 15:19 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Laatst online: 20:05
Mag je switchen dan? Heb je meer info over dit trucje? :)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadang
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 16:09
Makkelijk schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:47:
Mag je switchen dan? Heb je meer info over dit trucje? :)
Bij de Personal Sim abonnementen van KPN mag je onbeperkt switchen, van hoog naar laag is geen probleem. Bij nieuwe contracten is wel de voorwaarde dat je pas na 3 maanden mag switchen, maar dan betaal je toch het actietarief van €25. ;) Het volgende stukje is ook van de KPN site:

Zeg maar hoe je het hebben wilt

Met Personal Sim van KPN stel je zelf het ideale abonnement samen. Gebruik je jouw mobiel in een bepaalde periode meer of juist minder? Dan pas je elke maand gratis je abonnement aan, naar beneden of naar boven, via MijnKPN. Zo zit je nooit met ongebruikte belminuten of maandelijkse kosten voor diensten die je toch niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambovipi
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-05-2022
Jadang schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 20:36:
[...]

Bij de Personal Sim abonnementen van KPN mag je onbeperkt switchen, van hoog naar laag is geen probleem. Bij nieuwe contracten is wel de voorwaarde dat je pas na 3 maanden mag switchen, maar dan betaal je toch het actietarief van €25. ;) Het volgende stukje is ook van de KPN site:

Zeg maar hoe je het hebben wilt

Met Personal Sim van KPN stel je zelf het ideale abonnement samen. Gebruik je jouw mobiel in een bepaalde periode meer of juist minder? Dan pas je elke maand gratis je abonnement aan, naar beneden of naar boven, via MijnKPN. Zo zit je nooit met ongebruikte belminuten of maandelijkse kosten voor diensten die je toch niet gebruikt.
Heel erg bedankt voor de tip!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Ik heb nu ook de tab 7.7 naast mijn 10.1. Ik gebruik m nu als vervanging van mijn SGS i9000 en ik ben er enorm blij mee ;) :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik kan de galaxy tab 7.7 niet meer vinden op de website van studentmobiel.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambovipi
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-05-2022
MaDLiVe schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 07:25:
Ik kan de galaxy tab 7.7 niet meer vinden op de website van studentmobiel.
Staat er wel op, kijk bij toestel met abbo. Het toestel is iets duurder geworden, maar belangrijker is de vraag tot wanneer de KPN aanbieding nog loopt. Zover ik weet is dat tot en met morgen. Je kunt online bestellen en evt. afzeggen binnen de cooldown periode als die 3 maanden voor €25 pm niet meer geldig is. Succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Dank voor de tip, wellicht toch maar even wachten tot ik weer in lands ben. De 7.7" lijkt me nog steeds de perfecte vervangen voor mijn 7"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19JM81
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:08
Ik ben sinds vorige week ook in het bezit van een Tab 7.7 erg fijn apparaat! Echter, sinds gisteren blijft hij hangen op het Samsung Bootlogo (na het installeren van juice defender vermoed ik), tablet draaide op de Tweaked Stock for GT-P6800 Version 1.1 rom

Daarom via Odin heb ik een flash gedaan met de stock recovery van Austria, pit van Austria, echter blijft hij nog steeds hangen op het samsung logo :-(

Wie oh wie heeft een idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Prikkebeen
Ik heb al ontelbare keren per ongeluk op het standby knopje gedrukt ... Is er nou niemand bij Samsung die het apparaat een weekendje mee naar huis genomen heeft en maandag terug kwam met het voorstel om er een schuifknopje van te maken i.p.v. een drukknopje dat nog uitsteekt ook?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Nadat ik ICS Android 4.0 op veel telefons heb gezien en ook heb gemerkt hoeveel vloeiender die de besturing maken kan ik werkelijk niet wachten tot deze firmware beschikbaar komt voor de 7.7. Heb daar eigenlijk nog helemaal niets over gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ICS staat voor Q2/2012 gescheduled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Mr. Prikkebeen schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 19:00:
Ik heb al ontelbare keren per ongeluk op het standby knopje gedrukt ... Is er nou niemand bij Samsung die het apparaat een weekendje mee naar huis genomen heeft en maandag terug kwam met het voorstel om er een schuifknopje van te maken i.p.v. een drukknopje dat nog uitsteekt ook?!
Helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:47:
ICS staat voor Q2/2012 gescheduled.
Wow! Dank. Dat zou mij heel erg blij maken!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 17:56

KreKkeR241

11101001010

Supremo schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:18:
[...]

Uiteindelijk bleek de 7.7 wel op te laden, maar ging inderdaad niet snel. Ik heb alleen de dataverbinding niet getest.
Wat voor USB-ingang heeft de 7.7 nu precies? Geen micro of mini ingang he?

Hoort dataoverdracht zonder aanvullende software wel gewoon te werken wanneer je de 7.7 in de USB-poort van je PC plugt? Want dat is voor mij van essentieel belang en een van de redenen om geen iPad te kopen.

De Samsung site word ik ook niet echt wijs uit, daar staat bij connectiviteit bij de:
- Samsung 7.0 ==> USB 2.0 HS
- Samsung 7.7 ==> USB
- Samsung 8.9 ==> USB
- Samsung 10.1 ==> USB massaopslag

Terwijl ik op andere plekken lees dat de 8.9 en 10.1 in ieder geval geen USB ingang hebben. Hebben de 7.0 en 7.7 die nu wel? :?

[ Voor 3% gewijzigd door KreKkeR241 op 16-04-2012 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freespirit
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-06-2024
KreKkeR241 schreef op maandag 16 april 2012 @ 17:03:
[...]
Wat voor USB-ingang heeft de 7.7 nu precies? Geen micro of mini ingang he?

Hoort dataoverdracht zonder aanvullende software wel gewoon te werken wanneer je de 7.7 in de USB-poort van je PC plugt? Want dat is voor mij van essentieel belang en een van de redenen om geen iPad te kopen.

De Samsung site word ik ook niet echt wijs uit, daar staat bij connectiviteit bij de:
- Samsung 7.0 ==> USB 2.0 HS
- Samsung 7.7 ==> USB
- Samsung 8.9 ==> USB
- Samsung 10.1 ==> USB massaopslag

Terwijl ik op andere plekken lees dat de 8.9 en 10.1 in ieder geval geen USB ingang hebben. Hebben de 7.0 en 7.7 die nu wel? :?
Goede vraag, ik constateerde met mijn 7.7 het volgende:

Ik gebruik windows 7, bij het inpluggen van mijn 7.7 werden er een aantal drivers geïnstalleerd (automatisch). De 7.7 maakt gebruik van het MTP protocol. Ik had hier eerlijk gezegd nog nooit van gehoord en verwachte gewoon een externe hd in mijn windows verkenner. Na het aansluiten moet je even op je tablet een eventueel wachtwoord of screen unlock gebaar uitvoeren (die je zelf hebt ingesteld). Vervolgens verschijnt de 7.7 onder media devices in je windows verkenner (onderaan) door er op te klikken kun je vervolgens kiezen uit tablet of microsd geheugen. Let op, bij kon ik alleen maar 1 bestandsoverdracht of bewerking vanaf mijn computer tegelijk uitvoeren. Terwijl dit bezig is zie je op je tablet een soort overdracht scherm en kun je er verder niet zoveel mee. Verder moet je af en toe bevestigen dat je weet wat je doet met kopieren van bestanden die zogenaamd niet afgespeeld kunnen worden.

Verder heb ik van Samsung de sd card en usb connector gehaald. Je kan eenvoudig wel een SD / MicroSD (in een converter) of USB stick er op inpluggen en daar dan bestanden vanaf kopiëren etc. Er zit geen usb aansluiting op. Enkel een 3,5 mm jack en de samsung connector.

Verder kun je gebruik maken van samsung Kies maar daar was ik na 3 seconde mee klaar gezien je alleen maar boeken, muziek en films van een beperkt aantal formaten kan kopiëren (onbekende formaten wil hij spontaan converteren).

Ik kan me verder herinneren dat je misschien developer mode aan moet zetten. Maar dat weet ik niet zeker. Kun je altijd even proberen. :)

Overigens de converter: http://www.samsung.com/us...ccessories/EPL-1PLRBEGSTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

Freespirit schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:13:
[...]

Goede vraag, ik constateerde met mijn 7.7 het volgende:
Dank voor de toelichting :).

Bij bepaalde camera's heb ik ook wel eensgehad dat je onderin Windows verkenner bij de bestanden op de camera kon komen. Volgens mij was ik hierdoor wel genoodzaakt om dit op deze manier te doen en kon ik dus niet makkelijk andere browseprogramma's (zoals Total Commander) gebruiken om even door de mappen heen te bladeren.

Nu is dat op een camera geen must, maar op een smartphone of tablet vind ik dit wel erg handig. Ik hoop dat dit bij de 7.7 toch wel mogelijk is.

Bij de pricewatch specs stond dat de 7.7 wel USB had, terwijl de 8.9 dit niet zou hebben.

Ik nam dus aan dat het ging om een USB-ingang, maar het blijkt dus puur om USB-ondersteuning te gaan... Aangezien ik op andere plekken lees dat de 8.9 via zo'n aparte connector ook gewoon op de PC kan worden aangesloten, zie ik voor mezelf, behalve het super amoled scherm, geen echte relevante verschillen meer tussen de twee (de iets tragere processor van de 8.9 lijkt me niet zo'n probleem).

Ik wil de tablet overigens ook gebruiken om boeken te lezen. Heeft het super amoled scherm nog enige toegevoegde waarde voor het gebruik van de tablet als e-reader?

-edit-
Bah de 8.9 ondersteunt geen micro sd kaartjes :(

[ Voor 4% gewijzigd door KreKkeR241 op 16-04-2012 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freespirit
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-06-2024
KreKkeR241 schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:10:
[...]

Bij bepaalde camera's heb ik ook wel eensgehad dat je onderin Windows verkenner bij de bestanden op de camera kon komen. Volgens mij was ik hierdoor wel genoodzaakt om dit op deze manier te doen en kon ik dus niet makkelijk andere browseprogramma's (zoals Total Commander) gebruiken om even door de mappen heen te bladeren.

Ik wil de tablet overigens ook gebruiken om boeken te lezen. Heeft het super amoled scherm nog enige toegevoegde waarde voor het gebruik van de tablet als e-reader?
Wat jij beschrijft voor de camera's is inderdaad wat ik ervaar. Het was even anders maar heb geen beperkingen ervaren. Helaas kun je geen bestanden groter dan 4, zoveel gig er opzetten ivm het bestandsformaat fat32 ofzo? Ik ben hier niet zo in thuis.

Lezen kan op diverse manieren, ik gebruik zelf of de "reader" van samsung (werkt met epubs) en dan kun je de achtegrond op zwart zetten en de tekst kleur op goud/wit oid. Met ezpdf reader kan ik hetzelfde voor pdfjes. Misschien is het super amoled scherm zuiniger? Als het puur om boeken lezen gaat kun je ook de kindle proberen. Voor strips/manga vind ik het super amoled plus scherm helemaal fantastisch qua kleur, eveneens voor anime.

Voor mij de voornaamste reden van de 7.7 tov een grotere tablet is dat hij in een gangbare binnenzak van een jas past. Zo zeul ik hem overal mee naar toe. Gebruik hem ook als telefoon, dus dit is het enige apparaat wat ik bij me heb. Succes met je keuze, had je nog andere gebruikers vragen? 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Freespirit op 16-04-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

Freespirit schreef op maandag 16 april 2012 @ 22:04:
[...]

Succes met je keuze, had je nog andere gebruikers vragen? 8)
Thanks! :)

Nog even niet, met deze informatie die ik nu heb kan ik weer even verder met mijn research. Wellicht dat er gaandeweg mijn 'onderzoek' weer nieuwe gebruikersvragen naar boven komen :P

Ik ga even binnenkort maar weer even in de winkel bekijken hoe de verschillende formaten mij in het echt bevallen. Op Youtubefilmpjes en plaatjes ziet het er toch altijd anders uit dan in het echt. (Tijdje terug al wel in de mediamarkt gaan kijken, maar toen zocht ik nog niet gericht, dus had ik geen idee wat wat precies was :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
gwystyl schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:40:
Volgens mij maakt het geen verschil welke kabel je gebruikt, als je USB poort maar genoeg vermogen kan leveren.
Het heeft niet met vermogen te maken maar met de manier waarop de draden in de samsung usb kabel geschakeld zijn. Met deze adapter (zie linkje) kan je de tab gewoon opladen in een standaard usb poort van je computer of via een externe batterij. Met deze adapter gaat je tab dus niet in MTP mode. Ik heb deze aangeschaft toen ik de eerste galaxy tab 7" kocht en hij blijkt ook prima te werken op de 7.7.

http://www.mobilesupplies...0-galaxy-tab-p-12211.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er nou wel of geen infrarood zender in ???
Ik zie wel iets van een donker glaasje zitten op sommige foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
NL versie heeft geen IR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freespirit schreef op maandag 16 april 2012 @ 22:04:
[...]

Wat jij beschrijft voor de camera's is inderdaad wat ik ervaar. Het was even anders maar heb geen beperkingen ervaren. Helaas kun je geen bestanden groter dan 4, zoveel gig er opzetten ivm het bestandsformaat fat32 ofzo? Ik ben hier niet zo in thuis.
Het is mogelijk om NTFS te gebruiken als bestandsysteem en dan kan je wel bestanden groter dan 4GB aan:

Tutorial: how to use a nfts microsd in your p6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Prikkebeen
Volgens mij heeft geen enkele versie IR. In de definitieve versie is IR geschrapt. Ik mis het niet, kan mijn TV ook via de Samsung WiFi app bedienen (vanuit de kamer ernaast desnoods, leuk mijn vrouw plagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Prikkebeen schreef op woensdag 25 april 2012 @ 23:00:
[...]

Volgens mij heeft geen enkele versie IR. In de definitieve versie is IR geschrapt. Ik mis het niet, kan mijn TV ook via de Samsung WiFi app bedienen (vanuit de kamer ernaast desnoods, leuk mijn vrouw plagen).
In Amerika krijgen alle klanten van Verizon die een 7.7 aanschaffen de (definiteve) versie met IR zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Iemand misschien al iets vernomen over de datum waarop ICS Android 4 vor onze 7.7 wordt uitgerold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 13:17
Heb ook de Tab 7.7 gekocht deze week!

Formaat voor mij is perfect, ligt goed in de hand.
Grote voordeel is natuurlijk ook dat deze, in tegenstelling tot de 8.9 en 10.1, probleemloos HD mkv video afspelen kan!

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• numm!e
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-05 12:23

numm!e

ttl =< 0 ms

Ik heb er ook eentje gekocht, ideaal voor films kijken in de trein.
Ik heb wel besloten hem te rooten (geen andere rom) zodat ik het SD-kaartje als NTFS kon formateren om er grote films op te kunnen zetten. Op dit moment moet ik de SDHC wel handmatig mounten na elke herstart helaas.

Via internet heb ik 4 verschillende hoesjes gekocht om te kijken welke het beste bevalt, hierbij heb ik besloten de orginele Samsung "pouche" (eigenlijk voor Tab 8.9) en "booklet" te houden.

De neoprene "shocksock" (zwarte versie) vind ik te strak passen (is ook eigenlijk voor de Playbook) en de luxe leren "Norêve Tradition Leather Case" hoef ik ook niet omdat ik die te veel naar leer vind ruiken.
Beide doe ik dus (helemaal gratis) weg - PM bij belangstelling.

Can hardly wait for Android 4.x

[ Voor 0% gewijzigd door numm!e op 05-05-2012 17:06 . Reden: typo ]

\\reboot_the_planet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil je wel een PM sturen, maar dit staat uit in je persoonlijke voorkeuren... ook vind ik geen email...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• numm!e

numm!e

ttl =< 0 ms

CLB schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:07:
Ik wil je wel een PM sturen, maar dit staat uit in je persoonlijke voorkeuren... ook vind ik geen email...
Oei, je reageerde nogal snel, ik heb het om 17:07 geactiveerd maar voor de zekerheid (en gemak) ook even mijn spam-mail-adres: Afbeeldingslocatie: http://numz.nl/h/numail.gif

\\reboot_the_planet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elian0
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 12:26
numm!e schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:05:
Via internet heb ik 4 verschillende hoesjes gekocht om te kijken welke het beste bevalt, hierbij heb ik besloten de orginele Samsung "pouche" (eigenlijk voor Tab 8.9) en "booklet" te houden.
Waarom de pouch voor de 8.9? Laat je 'm in de booklet zitten als je 'm in de pouch stopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• numm!e

numm!e

ttl =< 0 ms

Waarom de pouch voor de 8.9? Laat je 'm in de booklet zitten als je 'm in de pouch stopt?
Ik was van plan ze beiden te houden om bij gebruik uit te dokteren welke het best bevalt.
Maar aangezien de booklet erg mooi in de pouch past ga ik er in ieder geval op reis gebruik van maken voor extra bescherming.
Laatst was er een zak snoep kapot gegaan en had ik een (geleende) ipad2 in hetzelfde vak van de aktetas gedaan... lekker die suikerkorrels in de speakers... dat voorkom je er bijvoorbeeld mee.

--trouwens, de hoesjes zijn inmiddels vergeven--

\\reboot_the_planet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

Enagi schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:43:
Weet iemand waar de 32gb en 64gb te koop zijn of wanneer die uit gaan komen?
Ik zag op gsmpunt ook een 32gb 3g versie voor 680 euro. Wel erg prijzig, de 16gb 3g versie is daar 600 euro, terwijl ik deze op pricewatch toch wel al voor zo'n 475 euro heb gezien.

[ Voor 0% gewijzigd door KreKkeR241 op 08-05-2012 15:54 . Reden: typo 580 euro moet zjin 680 euro ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

Ik heb uiteindelijk toch maar de 16gb versie gehaald, prachtding. Alleen gek genoeg kan hij de accent aigu niet tonen...in ieder geval niet wanneer gebruikt op de é. Ik krijg dan een ruitfiguurtje met vraagteken (deze:�) er in . Zal wel aan het lettertype liggen, maar niet zoals het hoort. Meer mensen met dit probleem?

Edit
Das raar hier toont hij em wel gewoon zie ik 8)7

In de bijgeleverde mail applicatie en een gedownloade irc applicatie deed hij het niet...

[ Voor 20% gewijzigd door KreKkeR241 op 20-05-2012 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

Hmm topic lijkt een beetje doodgebloed, iedereen is zeker druk aan het spelen met de tablet zonder even in dit topic langs te wippen ;)

Puntje mbt de 7.7 dat mij zorgen baart is het inbranden van het scherm. Ik las dat de SAMOLED schermen nogal vaak inbranden. Mbt deze tablet las ik dat mensen vooral problemen hadden met het inbranden van de taakbalk/systeembalk...

Zijn er hier mensen die dit probleem hebben ervaren?

De taalkbalk is wel vaak onafgebroken on beeld (bijvoorbeeld bij het browsen op internet, en bij de tv applicatie van KPN).

Ik vraag me af of ik nu nog wel veilig dit soort applicaties kan gebruiken voor lange tijd achter elkaar? En apps die de balk verbergen werken volgens mij alleen wanneer het apparaat geroot is en dat kaatste wilde ik voorlopig nu net nog even niet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• numm!e

numm!e

ttl =< 0 ms

Op mijn Tab 7.7 is nog niets ingebrand gelukkig.

Op mijn Samsung Galaxy S2 (ook AMOLED) is de klok en symbooltjes uit het topmenu wel ingebrand.
Dit is te zien als je een egale grijze afbeelding opent (foto's zijn te bekijken zonder topmenu) en eventueel de afbeelding een heen en weer bewegen.

\\reboot_the_planet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 20:30
Bij mij is de menubalk wel heel lichtjes ingebrand, heb nu honeybar geinstalleert zodat de bar niet continu in beeld staat (en extra ruimte voor films zonder die bar :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

numm!e schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 20:07:
Op mijn Tab 7.7 is nog niets ingebrand gelukkig.

Op mijn Samsung Galaxy S2 (ook AMOLED) is de klok en symbooltjes uit het topmenu wel ingebrand.
Dit is te zien als je een egale grijze afbeelding opent (foto's zijn te bekijken zonder topmenu) en eventueel de afbeelding een heen en weer bewegen.
Monkeyk2010 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 20:15:
Bij mij is de menubalk wel heel lichtjes ingebrand, heb nu honeybar geinstalleert zodat de bar niet continu in beeld staat (en extra ruimte voor films zonder die bar :))
Het vervelende vind ik dat je de tablet hiervoor moet rooten waardoor de garantie komt te vervallen. Garantie die ik juist vanwege de inbrandgevoeligheid wil behouden (ik wil dus voorkomen dat ze excuses vinden om me toch weg te sturen mocht het scherm kapot gaan).

Rooten wanneer ik niet tevreden zou zijn met de OS-versie, of andere zaken, oke, maar rooten+garantieverlies puur om te voorkomen dat mijn toestel bij normaal gebruik 'kapot gaat' vind ik eigenlijk te belachelijk voor woorden :(

Ik ben er dus nog niet helemaal uit wat ik ga doen.

Hebben jullie trouwens veel last van de ingebrande tekens/beeldjes (numm!e op de S2, MonkeyK2010 op de tab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 20:30
Ik zie het niet echt, alleen bij een grijze achtergrond valt het op maar je moet er wel echt naar zoeken.
Ik heb de tab alleen niet geroot om deze tool te kunnen installeren maar om andere redenen :)

Schijnt dat alle amoled schermen er min of meer last van hebben...

[ Voor 14% gewijzigd door Monkeyk2010 op 23-05-2012 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• numm!e

numm!e

ttl =< 0 ms

Nee hoor, de paar ingebrande zaken vallen totaal niet op... toen ik erover las ben ik het eens gaan onderzoeken en verhip, er is ietsje van te zien.

Kortom, helemaal niet storend.

\\reboot_the_planet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
KreKkeR241 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 22:59:
[...]
Het vervelende vind ik dat je de tablet hiervoor moet rooten waardoor de garantie komt te vervallen. Garantie die ik juist vanwege de inbrandgevoeligheid wil behouden (ik wil dus voorkomen dat ze excuses vinden om me toch weg te sturen mocht het scherm kapot gaan).
...
En jij denkt dat Samsung garantie gaat geven op een ingebrand scherm? Het zal me niets verbazen dat je dan bereid moet zijn om naar de rechter te gaan.

Verder kun je root toch vaak ongedaan maken door een factory reset?

Menu bar is bij mij niet opvallend ingebrand (voor zover dat gebeurd is). Ik zoek er niet naar, maar bij het afspelen van filmpjes zie ik niets (dan wordt de balk zwart met een paar stippen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

Thanks voor de feedback allen!
Supremo schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 18:35:
[...]

En jij denkt dat Samsung garantie gaat geven op een ingebrand scherm? Het zal me niets verbazen dat je dan bereid moet zijn om naar de rechter te gaan.

Menu bar is bij mij niet opvallend ingebrand (voor zover dat gebeurd is). Ik zoek er niet naar, maar bij het afspelen van filmpjes zie ik niets (dan wordt de balk zwart met een paar stippen).
Misschien ben ik wel naief hoor, maar het leek mij dat wanneer er sprake is van een duidelijk ingebrande menubalk, Samsung geen poot heeft om op te staan en dus ook niet moeilijk zal doen.

Moet ik wel bij zeggen, ik had misschien een wat overdreven beeld van zo'n ingebrand scherm en ik dacht echt aan letters of een menubalk die je continu zichtbaar in beeld blijft nadat deze is ingebrand.

Maar als ik jullie posts zo lees zijn de 'inbrandingen' gelukkig niet heel duidelijk zichtbaar... Ik hoop dat dit ook na een jaar niet erger wordt...
Verder kun je root toch vaak ongedaan maken door een factory reset?
Geen idee. Ik las elders dat zo'n root wel ongedaan gemaakt kon worden, maar dat je daarvoor weer een apart bestandje of programma moest downloaden en aparte handelingen moest verrichten en dat ook het unrooten fout kon gaan. Op basis van die omschrijving maakte ik op dat het geen gewone factor reset was. Maar ik ben een absolute leek op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
@monkeyk2010, Thnx voor de honeybar tip. Wat een uitkomst. Ik stoorde me al vanaf het begin aan die irritante balk onderin het scherm tijden het kijken van films (wat ik dus vaak doe). Dankzij jou ben ik hier nu vanaf. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Prikkebeen
Ik heb gemerkt dat flash op de Tab niet (of toch niet altijd) lekker draait. Ik kijk graag afleveringen en clips op www.thedailyshow.com en die lopen voor geen meter. Ik heb verschillende browsers geprobeerd, maar dat helpt niks. Ik weet dat flash behoorlijk zware eisen stelt aan je hardware, maar ik had gehoopt dat de Tab 7.7 er wel mee om kom gaan.

Iemand anders ervaringen of suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 13:17
Mr. Prikkebeen schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 19:44:
Ik heb gemerkt dat flash op de Tab niet (of toch niet altijd) lekker draait. Ik kijk graag afleveringen en clips op www.thedailyshow.com en die lopen voor geen meter. Ik heb verschillende browsers geprobeerd, maar dat helpt niks. Ik weet dat flash behoorlijk zware eisen stelt aan je hardware, maar ik had gehoopt dat de Tab 7.7 er wel mee om kom gaan.

Iemand anders ervaringen of suggesties?
Heb hetzelfde, vind flash playback ook vaak tegenvallen.. ik hoop dat ICS dat gaat oplossen.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Prikkebeen
Ik wou dat ik een kwartje kreeg voor elke keer dat ik iemand "ik hoop dat ICS dat gaat oplossen" hoor zeggen. Ik begrijp wat je wilt zeggen, maar ik ben een beetje bang dat we met z'n allen veel te hoge verwachtingen koesteren van deze update.
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste