Hmm, zn toestel is geen Tab 7.7 maar een 7.0 Plus...
Ik was verkeerd ingelicht...
Ik was verkeerd ingelicht...
[ Voor 90% gewijzigd door superiscch op 06-10-2012 14:36 ]
[ Voor 90% gewijzigd door superiscch op 06-10-2012 14:36 ]
Verwijderd
Heb precies hetzelfde probleem met mijn 7.7. De Ziggo app is altijd al buggy geweest.Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 12:58:
Heeft iemand de ziggo live tv app werkend? Heb 2 Samsung tab 7.7. originele versie 3.2. , maar op beide tabs krijg ik zwart beeld bij het aanklikken van tv kijken en daarna stopt de app ( geforceerd sluiten ) Ben benieuwd of het wel werkt met de ICS versie.
Op mijn samsung 8.9 werkt de app wel gewoon.
[ Voor 143% gewijzigd door superiscch op 06-10-2012 20:55 ]
Bij mij werkt ie iig prima (Tab 7.7 ICS).Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 12:58:
Heeft iemand de ziggo live tv app werkend? Heb 2 Samsung tab 7.7. originele versie 3.2. , maar op beide tabs krijg ik zwart beeld bij het aanklikken van tv kijken en daarna stopt de app ( geforceerd sluiten ) Ben benieuwd of het wel werkt met de ICS versie.
[ Voor 14% gewijzigd door Grauw op 08-10-2012 19:58 ]
Verwijderd
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2012 18:00 . Reden: ICS ik bedoelde HC ]
De Ziggo app update van vandaag lost het probleem met TV kijken op.lasor35 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:41:
Ik heb helaas hetzelfde probleem maar draai nog op 3.2 stock. Ik ga hem vandaag maar eens upgraden naar ICS en dan maar kijken of de app al wat meer wil doen dan alleen maar crashen.
Inderdaad werkt nu super zowel op 3.2 als op ics (4.0).Mr. Prikkebeen schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 18:47:
[...]
De Ziggo app update van vandaag lost het probleem met TV kijken op.
Geen schrijfrechten op externe media zoals bijv. een MicroSD. Dat leek mij ook sterk, maar sinds Android 3.2 hebben 3rd party apps geen schrijfrechten meer. Hier en daar werken sommige apparaten nog wel goed met 3rd party apps, maar dat hoort niet te kunnen. Naar het schijnt wil Samsung ook op sommige toestellen nog wel wat aanpassingen doen in het OS. In permission.xml (oid) kan je een aanpassing doen om de rechten toch te krijgen, maar hiervoor heb je root-toegang nodig en mijn apparaat is nog niet geroot.Grauw schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:42:
Hoe bedoel je, geen schrijfrechten? Lijkt me sterk. Wat probeer je precies te doen? De tablet met je computer verbinden?
1
2
3
4
5
| § adb shell cat /system/etc/permissions/platform.xml | grep -A 3 WRITE_EXTERNAL_STORAGE <permission name="android.permission.WRITE_EXTERNAL_STORAGE" > <group gid="sdcard_rw" /> <group gid="media_rw" /> </permission> |
[ Voor 30% gewijzigd door Grauw op 19-10-2012 01:22 ]
[ Voor 25% gewijzigd door Grauw op 19-10-2012 01:48 ]
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2012 10:42 ]
Ik heb er zonder twijfelen een gekocht, dus persoonlijk vind ik het een prachtig apparaat. Ik denk echter dat Samsung andere (onrealistische?) verwachtingen had. Nog afgezien van dat vreemde verkoopsverbod in Duitsland.ArnoutV schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:26:
Een flop? Zou het dan niet meer komen door het verkoop verbod in sommige landen (oa Duitsland)?
Een 3G iPad is minstens zo duur, heeft lagere resolutie en een minder scherm.
Verwijderd
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2012 10:19 ]
Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8
Bizar. Hebben we die versnelde EOL niet juist aan Apple te danken?Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 10:12:
Gister maar eens gaan kijken naar de ipad mini.
Ondanks IOS6 en lagere resolutie toch overstag gegaan, dit mede omdat de Tab 7.7 in nederland geen updates meer krijgt van samsung en dus versneld EOL is.
Verwijderd
https://wren.co/join/Devian
Verwijderd
Als je dit forum leest, en dan met name deze thread, zoals je zelf suggereert, dan zie je een aantal post terug dat ik zelf al een versie van ICS erop had gezet.Verwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:19:
Als je niet even de ICS ROM erop kunt zetten wat doe je dan op dit forum?
Is echt fluitje van een cent.
Ben het met je eens dat het vervelend is dat de upgrade niet via officiële weg is gekomen. Dat is ook beetje onbegrijpelijk. De Galaxy S 2 heeft bijvoorbeeld wel de nodige updates gehad dus het is niet zo dat er helemaal niks gebeurt vanuit Samsung.
Overigens zou ik je aanraden om een Nexus 7 te kopen, dan weet je ook zeker dat je altijd de eerste bent met updates zonder de marketing bonus te betalen.
Verwijderd
[ Voor 34% gewijzigd door Mr. Prikkebeen op 12-11-2012 12:48 ]
Dat is een nogal heftige mededeling van de kant van Samsung. Eindelijk zeggen ze wat iedereen al dacht, en niemand hoopte. Kun je die reactie van Samsung ergens plaatsen zodat we 'm allemaal kunnen zien? Alvast bedankt.grf schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:28:
Samsung heeft in een schriftelijke reactie laten weten dat er met grote waarschijnlijkheid geen update meer komt voor de Samsung 7.7. Ook met de ondersteuning is men gestopt. De reden is het algemene verkoopverbod in de Benelux.
Erik-Jan
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
[ Voor 3% gewijzigd door vinz98 op 28-11-2012 15:09 ]
Deze instructie op XDA schijnt perfect te werken. Laat ff weten hoe het is gegaan!vinz98 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 12:08:
@ Grauw or anyone
Kan ik ook deze op mijn 7.7 zetten of kom ik dan met de taal in de knoei?
T-P6800 - Ukraine (Kyivstar)
PDA: P6800XXLQB
CSC: P6800OXELPA
Version: 4.0.4
Date: 2012-11-08
Regions: Austria, Belgium, France, Germany, Hungary, Italy, Spain, United Kingdom
[EDIT]
Gelukt!
[ Voor 6% gewijzigd door Roost op 29-11-2012 10:54 ]
Dank! Kun je alleen nog even precies aangeven hoe je de taalinstelling naar NL hebt teruggezet. Deed je dat gewoon vanuit de instellingen?vinz98 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:01:
Ik had al geantwoord, het werkt perfect. Als je vanuit het nederlands update houdt hij de Nederlandse taal.
Daarna deed ik een full wipe om alle apps op te ruimen maar daarna was de taal toch echt Oekrains, met behulp van mijn telefoon kon ik afleiden waar de taalinstelling zat en kon deze "gewoon" weer op nl gezet worden.
Wat is de bron van dit bericht?grf schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:28:
Samsung heeft in een schriftelijke reactie laten weten dat er met grote waarschijnlijkheid geen update meer komt voor de Samsung 7.7. Ook met de ondersteuning is men gestopt. De reden is het algemene verkoopverbod in de Benelux. Waarom de tablet bij Mediamarkt nu nog steeds te koop is begrijp ik dan niet. Op mijn reactie , naar aanleiding van dit antwoord van Samsung, wordt niet gereageerd. Volgende keer geen Samsung, maar een Nexus. De update 4.2 is daarvoor al uitgerold. Jammer, want Samsung maakt mooie apparatuur, maar meer winst is voor hun belangrijker dan service en garantie.
Je haalt hier twee dingen door elkaar. De updates voor de S en SII ging om software patenten zoals het bounce effect. Bij de tablets gaat het ook om de hardware zelf. Zo kregen de tablets in Duitsland stereo speakers aan de voorkant om het uiterlijk te wijzigen.mambovipi schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 14:51:
Er staat ook geen P6800 meer op Samsung.nl![]()
Iemand een idee waarom als alternatief de Engelse update niet beschikbaar kan worden gegeven?
Het lijkt mij overigens nogal een drogredenatie dat het verkoopverbod een update zou uitsluiten....
Zijn toch 2 verschillende zaken? Er is geen verbod op een update, sterker nog, er is indertijd juist een update gegeven voor de S en SII (top verkoopcijfers) om een soortgelijk verbod te omzeilen. Ik denk daarom dat Samsung niet de moeite wil nemen om een update vrij te geven, wat m.i. te wijten is aan de relatief slechte verkoopcijfers van de P6800 in Nederland. Ik ben iig early adapter af
#samsungfail
Verwijderd
Volgens mij heb ik mijn tablet nu op Nederlands staan. En de Open Austria firmware heeft waarschijnlijk geen Nederlandse taal instellingen?Supremo schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 18:39:
[...]
Je haalt hier twee dingen door elkaar. De updates voor de S en SII ging om software patenten zoals het bounce effect. Bij de tablets gaat het ook om de hardware zelf. Zo kregen de tablets in Duitsland stereo speakers aan de voorkant om het uiterlijk te wijzigen.
Het blijft alleen een raar verhaal dat je gewoon de Open Austria firmware kunt flashen en dat deze niet in NL wordt aangeboden. Maar het is hier eerder gezegd, het is een fluitje van een cent om het zelf te doen. Naar mijn mening is elke Tweaker die op Honeycomb blijft zitten nogal koppig en een zeurpiet.
Beter! Thanks!! Ook geen last vd wifi problemen? Lees namelijk (ook in dit topic) verschillende verhalen daarover...Supremo schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 20:22:
Bij Language and input heb ik even op NL gezet en dan schakelt hij netjes naar NL.
Dus de Open Austria firmware heeft gewoon NL.
Hoezo laat Samsung ons vallen? Het verkoopverbod (en mede daardoor de gestopte ontwikkeling op NL FW) is toch echt afgedwongen door een andere leverancier.Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:39:
Schandalig. Zo'n duur tablet en Samsung laat ons zomaar vallen als een baksteen.
Was het ook een update-verbod dan? En je zou je kunnen afvragen of een partij niet in zijn recht staat als die een verkoopverbod weet af te dwingen. Zo ja, dan is het toch Samsung die dat heeft veroorzaakt? (Alhoewel dat patent-gedoe natuurlijk op zijn minst nogal vreemde elementen heeft.) In ieder geval heeft de aanklagende partij geen verantwoordelijkheden naar de klanten van Samsung, dat is en blijft Samsung zelf.Devian schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:24:
[...]
Hoezo laat Samsung ons vallen? Het verkoopverbod (en mede daardoor de gestopte ontwikkeling op NL FW) is toch echt afgedwongen door een andere leverancier.
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door aartmonster op 16-01-2013 16:07 ]
Erik-Jan
Mwoa, zoals al vaker in dit topic gezegd is, een verkoopverbod is geen update verbod. Bestaande klanten (die dus 'trouw' zo'n tablet juist in een relatief vroeg stadium hebben gekocht) zouden voor een bedrijf ook waarde moeten hebben.Grauw schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:45:
nieuws: Samsung wint Nederlandse rechtszaak tegen Apple om oude tablets
Verkoopverbod is ongeldig verklaard.
Dus voor het ontbreken van updates mag je Apple bedanken die onterechte verboden eist (en toegekend krijgt).
Hopelijk betekent dit dat de officiële 4.0-update toch nog in Nederland wordt vrijgegeven. En wie weet, nog wel een update naar 4.1 of 4.2? Samsung heeft wel wat goed te maken natuurlijk, ook al was het niet helemaal hun schuld.
[ Voor 5% gewijzigd door KreKkeR241 op 16-01-2013 15:22 ]
Serieus? Kun je een screenshot van het versienummer plaatsen? Dank.aartmonster schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:13:
Zojuist via KIES de officiële NL upgrade ontvangen naar android 4.04 voor mijn GT-P6800 (galaxy tab 7.7)
Verwijderd
Roost schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:04:
[...]
Serieus? Kun je een screenshot van het versienummer plaatsen? Dank.
Ben weliswaar een dagje ouder maar een iéts grotere screenshot zal voor de meeste mensen wenselijk zijn
Nickname does not reflect reality
Brad Pitt schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 16:10:
[...]
Ben weliswaar een dagje ouder maar een iéts grotere screenshot zal voor de meeste mensen wenselijk zijn
Dank @Aartmonster!aartmonster schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 17:14:
[afbeelding]Alles draait veel soepeler! echte aanrader.
[...]
Lock77 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 20:11:
Hmm, heb mijn tab paar weken terug maar met Odin geupgrade.
Maar aangezien ze nu een officiele update hebben, wil ik die er wel opzetten.
Als ik mijn tab nu met Kies wil updaten, dan geeft hij aan dat dit niet mogelijk is.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik dit wel weer kan?
Lock77 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 20:35:
Bedankt voor je snelle reply, maar het bestand welke jij zegt kan ik nergens vinden!
(heb jouw code in google gezet en op enter gedrukt)
Heb je wellicht een type fout gemaakt?
Je kunt toch ook van Sammobile de nu nieuwe NL versie downloaden en die meteen met Odin op je Tab zetten. Vanaf dat moment heb je weer de Nederlandse CSC code en zal voor de toekomst KIES je weer herkennen. Of maak ik een denkfout?aartmonster schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 20:43:
Sorry, je kan deze vinden op http://www.sammobile.com op tabblad "firmware and files" daar zoek je dan naar de originele file van de p6800. (wel account aanmaken) Dit bestand kan je vervolgens met Odin weer op de tab zetten en daarmee is de tab weer "origineel" zodat KIES deze weer herkent. Succes!
[...]
Verwijderd
Dat heb ik gedaan. Kies zegt nu "initialisatie niet ondersteund". Ik kan niet precies meer nagaan wat de CSC is omdat *#1234# resulteert in "Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code". Van een verbindingsprobleem is geen sprake (andere MMI codes werken wel).Roost schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:56:
[...]
Je kunt toch ook van Sammobile de nu nieuwe NL versie downloaden en die meteen met Odin op je Tab zetten. Vanaf dat moment heb je weer de Nederlandse CSC code en zal voor de toekomst KIES je weer herkennen. Of maak ik een denkfout?
Verwijderd
Ik heb over de Kazachstaanse ICS de Nederlandse firmware heengezet. Ik zie dezelfde informatie als aartman (is er eigenlijk verschil met de Kazachstaanse variant?), maar kan mijn CSC niet checken met *#1234#. In Kies wordt de tablet wel herkend, inclusief de melding dat dit de laatste firmware is, maar als ik probeer te kijken naar updates zegt deze "initialisatie niet ondersteund".Roost schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 14:09:
Weet iemand dat? Als je via Odinde officiële NL firmware flasht, dan heb je toch automatisch weer de NL CSC? Of moet je echt eerst terug naar Honeycomb? Ik heb namenlijk nu een officiële ICS uit Kazachstan draaien, maar wil dat KiES mij weer herkent voor eventuele aanvullende fixes. Dank.
Volgens mij zijn de Kazachstaanse en de NL versie EXACT hetzelfde. Kijk maar eens naar de gegevens in je Tab en bergelijk die met de software informatie die je ziet op de screenshot enkele posts hierboven. De versies geven exact dezelfde naam, data, tijd en seconden van build aan...Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 09:17:
[...]
Ik heb over de Kazachstaanse ICS de Nederlandse firmware heengezet. Ik zie dezelfde informatie als aartman (is er eigenlijk verschil met de Kazachstaanse variant?), maar kan mijn CSC niet checken met *#1234#. In Kies wordt de tablet wel herkend, inclusief de melding dat dit de laatste firmware is, maar als ik probeer te kijken naar updates zegt deze "initialisatie niet ondersteund".
Verwijderd
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2013 20:32 ]
Herkent KIES je Tab nu, want de CSC lijkt inderdaad juist voor de NL versie?Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:44:
NL ICS over Kazachtaanse ICS geflashed met Odin. Heb met een app m'n CSC gevonden: PHN. Geen idee of dat goed is, want deze code kan ik niet vinden in de lijstjes die op internet circuleren.
Op Sammobile wordt trouwens gewag gemaakt van een Samsung Jellybean release voor de Tab 7.7. 't Kan snel gaan, eerst jaren wachten op 4.0, krijgen we twee maanden later ineens 4.1...
Verwijderd
Kies herket de tablet wel, maar kan niet "Hulpmiddelen > Firmware upgraden en initialiseren" gebruiken. Geen probleem, Odin is net zo goed/beter dan Kies.Roost schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:40:
[...]
Herkent KIES je Tab nu, want de CSC lijkt inderdaad juist voor de NL versie?
Okay. Dank. Voor een eventuele flash naar JB zou ik Odin zonder probleem weer durven gebruiken. Maar als er een kleine update/fix zou komen op onze huidige ICS firmware, dan zou ik niet zo goed weten hoe ik die via Odin zou moeten installeren. Enfin, afwachten maar wat de toekomst brengt.Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 14:27:
[...]
Kies herket de tablet wel, maar kan niet "Hulpmiddelen > Firmware upgraden en initialiseren" gebruiken. Geen probleem, Odin is net zo goed/beter dan Kies.
[afbeelding]
[ Voor 31% gewijzigd door janesh op 11-05-2013 21:27 ]
BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,
Erik-Jan
Ik durfde PA 3.56 nog niet aan maar wellicht is de release van 26 mei het proberen waard. Het is de eerste keer dat daniel_hk niet meteen alle problemen opsomt.Devian schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:44:
Ikzelf draai al PA 3.56, Android 4.2.2.
Erik-Jan
Ik nu ook.Devian schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:44:
Ikzelf draai al PA 3.56, Android 4.2.2.
[ Voor 26% gewijzigd door ErikJanVens op 30-05-2013 14:54 ]
Erik-Jan
Erik-Jan
[ Voor 6% gewijzigd door Grauw op 13-06-2013 20:12 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq