Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 19:41
Ik heb net ICS geinstalleerd op mn 8.9 tab via de firmware van sammobile. Ging perfect, in 10min was het gebakken.

Mn vader is zaterdag terug van zn reis naar de VS en dan ga ik hetzelfde eens proberen op zn 7.7 tab. Klopt de volgende werkwijze ook?
- wipe data
- install stock 3.2 ROM via ODIN (Bij de 8.9 tab was dit nodig omdat het scherm begon te flikkeren anders..)
- install stock ICS ROM via ODIN

Rooten is niet nodig voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grauw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-07 13:51
Wipe is niet nodig, wordt zelfs afgeraden. Stock 3.2 ook niet (die staat er ten slotte al op...). In mijn post hierboven vind je een link met installatieinstructies.

P.s. Hij heeft toch geen Amerikaanse Tab 7.7 van Verizon he? Die kan je niet flashen met een Europese ROM.

[ Voor 48% gewijzigd door Grauw op 04-10-2012 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag je post :-) staat tussen mn favorieten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
Aha... Nu de 10.1 een NL ICS update heeft gekregen heb ik plotseling weer een beetje hoop voor onze 7.7....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Grauw schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:01:
Wipe is niet nodig, wordt zelfs afgeraden. Stock 3.2 ook niet (die staat er ten slotte al op...). In mijn post hierboven vind je een link met installatieinstructies.

P.s. Hij heeft toch geen Amerikaanse Tab 7.7 van Verizon he? Die kan je niet flashen met een Europese ROM.
Zie net dat je je vraag aangepast hebt terwijl ik quotte :): nee zn tablet is in Belgie gekocht :) Maar ze zijn net 3 weken gaan reizen in de VS.

[ Voor 4% gewijzigd door superiscch op 05-10-2012 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Hmm, zn toestel is geen Tab 7.7 maar een 7.0 Plus...

Ik was verkeerd ingelicht...

[ Voor 90% gewijzigd door superiscch op 06-10-2012 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de ziggo live tv app werkend? Heb 2 Samsung tab 7.7. originele versie 3.2. , maar op beide tabs krijg ik zwart beeld bij het aanklikken van tv kijken en daarna stopt de app ( geforceerd sluiten ) Ben benieuwd of het wel werkt met de ICS versie.
Op mijn samsung 8.9 werkt de app wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Prikkebeen
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-07 16:12
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 12:58:
Heeft iemand de ziggo live tv app werkend? Heb 2 Samsung tab 7.7. originele versie 3.2. , maar op beide tabs krijg ik zwart beeld bij het aanklikken van tv kijken en daarna stopt de app ( geforceerd sluiten ) Ben benieuwd of het wel werkt met de ICS versie.
Op mijn samsung 8.9 werkt de app wel gewoon.
Heb precies hetzelfde probleem met mijn 7.7. De Ziggo app is altijd al buggy geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
edit: de zip was niet goed geunzipped blijkbaar. Het is gelukt! Sweet :)

[ Voor 143% gewijzigd door superiscch op 06-10-2012 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grauw
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 12:58:
Bij mij werkt ie iig prima (Tab 7.7 ICS).

Heb je geprobeerd de instellingen van de app te wissen? (Android-instellingen, Applicaties, selecteer de app en kies Gegevens Wissen.)

[ Voor 14% gewijzigd door Grauw op 08-10-2012 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb op beide tabs ( 7.7 HC ) de instellingen van de ziggo app gewist. Ik blijf zwart beeld houden bij tv kijken ( wel heel eventjes geluid) en daarna stopt de app. Opnieuw installeren helpt ook niet.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2012 18:00 . Reden: ICS ik bedoelde HC ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasor35
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-11-2023
Ik heb helaas hetzelfde probleem maar draai nog op 3.2 stock. Ik ga hem vandaag maar eens upgraden naar ICS en dan maar kijken of de app al wat meer wil doen dan alleen maar crashen :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:28
Wie gebruiken er roms van XDA?
Zo ja, welke en waarom juist die?
Ben wel benieuwd naar jullie bevindingen!!

Ben vandaag bezig geweest met enkele uitproberen (2 met c10 en de nexus pro v2 versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Prikkebeen
lasor35 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:41:
Ik heb helaas hetzelfde probleem maar draai nog op 3.2 stock. Ik ga hem vandaag maar eens upgraden naar ICS en dan maar kijken of de app al wat meer wil doen dan alleen maar crashen :( .
De Ziggo app update van vandaag lost het probleem met TV kijken op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasor35
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-11-2023
Mr. Prikkebeen schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 18:47:
[...]

De Ziggo app update van vandaag lost het probleem met TV kijken op.
Inderdaad werkt nu super zowel op 3.2 als op ics (4.0). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:51

JK

Sinds deze week een microsd kaartje in mijn tab 7 plus gedaan (er is geen tab 7 topic), om te constateren dat je met Android 3.2+ gewoon geen schrijfrechten hebt met 3rd party apps. Wat een onzin weer, moet ik dus verplicht de tablet rooten om wel te kunnen schrijven op de microsd-kaart. Alternatief is de matige filebrowser van Samsung. Heb al flink wat lopen rondzoeken, maar nog geen goede oplossing gevonden naast het rooten. Begint bijna Apple-neigingen te krijgen, waar je niets kan (tenzij je gaat jailbreaken natuurlijk). :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grauw
Hoe bedoel je, geen schrijfrechten? Lijkt me sterk. Wat probeer je precies te doen? De tablet met je computer verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Grauw schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:42:
Hoe bedoel je, geen schrijfrechten? Lijkt me sterk. Wat probeer je precies te doen? De tablet met je computer verbinden?
Geen schrijfrechten op externe media zoals bijv. een MicroSD. Dat leek mij ook sterk, maar sinds Android 3.2 hebben 3rd party apps geen schrijfrechten meer. Hier en daar werken sommige apparaten nog wel goed met 3rd party apps, maar dat hoort niet te kunnen. Naar het schijnt wil Samsung ook op sommige toestellen nog wel wat aanpassingen doen in het OS. In permission.xml (oid) kan je een aanpassing doen om de rechten toch te krijgen, maar hiervoor heb je root-toegang nodig en mijn apparaat is nog niet geroot.

Het is van de zotte dat dit niet meer kan en dat je dus moet rooten. Mijn plan was namelijk om de 7" mee te nemen op vakantie, cardreadertje mee en dan een backup van foto en video te maken op de microSD kaart. Het kan ook wel naar het interne geheugen, maar stel dat de boel vast loopt en een reset noodzakelijk is, dan ben je gewoon al je data kwijt. Wat ik nog kan doen is het eerst naar het interne geheugen kopieren en dan met de standaard (1st party -> Samsung) filemanager kopieren naar de SD kaart, maar dat kost gewoon extra tijd.

Kijk ook hier maar eens; http://www.xda-developers...cess-to-external-storage/

Het enige wat ik mag hopen, is dat Samsung in de ICS upgrade voor mijn 7 Plus (welke nog niet beschikbaar is als enige in Nederland) wel deze workaround al standaard in het OS gezet, anders ga ik dus twijfelen om te rooten. Maar dan werkt meteen de ZiggoTV app niet meer... op deze manier gaat Google gewoon de kant van Apple op, door alles dicht te timmeren. Wellicht is dat ook de reden geweest om geen microSD-slot in de Nexus 7 te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grauw
Oh, dat. Oud nieuws :). Ik heb er zelf nooit iets van gemerkt, maar ja op mijn SD-kaart staat voornamelijk muziek. Maar als dat een groot probleem voor je is, dan doe je er toch wat aan? Je noemt zelf al drie oplossingen (intern geheugen gebruiken, ICS of rooten). Laten we nou niet van een mug een olifant maken.

Ik zou gewoon het interne geheugen gebruiken. Het scenario van een tablet die zo hard vastloopt dat je al het interne geheugen helemaal moet wissen lijkt me sterk. Let wel, zelfs een factory reset wist alleen de eerste systeempartitie, niet je datapartitie. Ik zou me dan eerder zorgen maken over het risico dat je dat piepkleine micro-SD-kaartje per ongeluk in het hoge gras laat vallen en niet meer terug kunt vinden. En ook SD-kaarten kunnen kapot, zeker als je ze de hele tijd loopt te verwisselen.

Ik snap je uitleg van het probleem ook niet helemaal. Je wilt met een 3rd party app een backup maken vanaf je fotocamera? Wat is er dan mis met het interne geheugen? De kans dat zowel je camera als tablet tegelijkertijd defect raken lijkt me klein. Bovendien, waarom heb je dan die cardreader nodig?

Update: Ik realiseer mij net dat ik op de SD-kaart torrents heb lopen te downloaden met tTorrent. Ook met Total Commander kan ik er gewoon naar toe kopiëren. Dit is op de Tab 7.7 ICS. Aangezien volgens Google die 3.2-bug ook op de 7.7 voor kwam denk ik dat je er veilig van uit kunt gaan dat de ICS update voor de Tab 7.0 Plus het probleem verhelpt.

Bevestiging:

code:
1
2
3
4
5
§ adb shell cat /system/etc/permissions/platform.xml | grep -A 3 WRITE_EXTERNAL_STORAGE
    <permission name="android.permission.WRITE_EXTERNAL_STORAGE" >
        <group gid="sdcard_rw" />
        <group gid="media_rw" />
    </permission>

Dus: “Dank u grauw dat u dit voor mij heeft nagekeken, dit was de constructieve informatie waar ik eigenlijk naar op zoek was toen ik deze rant schreef. Ik weet het, het is een vreemde manier van vragen.” :P

[ Voor 30% gewijzigd door Grauw op 19-10-2012 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grauw
Overigens, ik denk dat je teveel achter die wijziging en de afwezigheid van een SD-slot op de Nexus 7 zoekt (de toon van het artikel op XDA helpt daar niet bij). Op veel Android-devices wordt nu de “external storage” misbruikt om naar het interne geheugen te wijzen. Daardoor kwamen deze in de problemen toen in 3.2 die media storage permissie werd toegevoegd.

In 4.1 Jelly Bean wordt het interne geheugen niet meer opgesplitst, zodat external storage gewoon weer daadwerkelijk naar externe opslag (de SD-kaart dus) wijst, en dus weer als vanouds onder de WRITE_EXTERNAL_STORAGE-permissie valt. Inmiddels hebben de fabrikanten die de voorgenoemde bestandssysteemstructuur gebruikten een workaround toegepast in hun ICS-updates. And all is well in Android-land.

(p.s. Als je je afvraagt waarom updates vaak zo lang op zich laten wachten, dit is nou typisch het soort problemen die voor vertragingen en uitstel zorgen, zeker als ze tijdens de uitrol pas ontdekt worden.)

[ Voor 25% gewijzigd door Grauw op 19-10-2012 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Het is niet zeker of een ICS update dit probleem verhelpt. Als ik via Google kijk, zie ik dat andere merken ook bij ICS dit 'probleem' kennen. Ook lees ik hier en daar dat Samsung bij sommige devices dit heeft aangepast in de door mij reeds genoemde permission.xml. In Nederland is er helaas nog geen 4.0.x upgrade voor de GT-P6210, welke ik heb.

Bij een reset van een Android toestel ben ik altijd alle data kwijt als ik terug ga naar fabrieksinstellingen, dus hoe het precies zit met de partities op een tablet, weet ik niet. Waarom ik een cardreader gebruik ipv direct de camera aan te sluiten op de tablet; scheelt mij extra kabels op reis mee te nemen, waardoor ik met één of twee universele USB kabels meteen klaar ben. Hoe minder ik mee hoef te nemen, hoe beter.

Maargoed, als jij met de stock ICS update voor de 7.7 geen problemen hebt met de write-permissions, dan heb ik er goede hoop in, dat de update voor de GT-P6210 ook door Samsung is aangepast. Nu nog een manier vinden om de firmware er op te krijgen, want eind augustus had de upgrade er al moeten zijn. Inmiddels een Britse variant gedownload (stock fw, geen aangepaste fw) en nu uitvogelen hoe ik deze er op krijg. :)

Ik verwacht geen Jelly Bean update voor de GT-P6210, maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week de Paranoid Andoid custom rom geprobeerd dat ging helaas niet. Bleef hangen in het opstart scherm. Vervolgens toch maar de Oostenrijkse officiele ROM erop gezet. Ging perfect, was zo klaar. Ik snap niet dat er posts zijn dat het verschil zo klein is. Ik vind dat het zeer duidelijk is dat de tablet sneller is. Ik vind het verschil zelfs zo groot dat het voor mij een nieuwe tablet is die ik nu nog meer gebruik. (was eerst beetje teleurgesteld na de Nexus 7 te hebben gebruikt dat ik met een trage 3.2 bleef zitten) Ook extra's zoals de betere browser zijn zeer welkom. Kan bijvoorbeeld nu wel zonder problemen de Daily Show online kijken wat eerst onmogelijk was. Ik zou het dus in ieder geval aanraden om de upgrade zelf uit te voeren!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:46
Weet iemand of er een echte opvolger komt van de Tab 7.7?
De nieuwe Tabs 2 7.0 hebben allemaal een lagere resolutie en een minder scherm.

Het lijkt wel of de Tab 7.7 al uitgefaseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Prikkebeen
De tab 7.7 was een flop. Weinig mensen zijn bereid om iPad geld te betalen voor een Samsung tablet met een klein scherm. Dus inderdaad uitgefaseerd en geen updates meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Ondertussen is het een grote schande dat veel omringende landen een officiele ICS update ontvingen en dat Nederland nog steeds op zich laat wachten. Ik probeer al enkele maanden een uitspraak van Samsung te krijgen OF er nog een NL ICS update komt, maar het antwoord is steeds standaard: nog niets van bekend. Voor mij de laatste keer dat ik de sprong naar een duur high-end toestel maak. Voel me erg bekocht met gebrek aan ondersteuning door Samsung!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:46
Een flop? Zou het dan niet meer komen door het verkoop verbod in sommige landen (oa Duitsland)?
Een 3G iPad is minstens zo duur, heeft lagere resolutie en een minder scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Ik geloof ook niet dat het een flop is. Maar feit is wel dat wat mindere verkoopaantallen natuurlijk nooit mogen leiden tot verminderde service (software updates). Dat is de consument afstraffen voor zijn aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Prikkebeen
ArnoutV schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:26:
Een flop? Zou het dan niet meer komen door het verkoop verbod in sommige landen (oa Duitsland)?
Een 3G iPad is minstens zo duur, heeft lagere resolutie en een minder scherm.
Ik heb er zonder twijfelen een gekocht, dus persoonlijk vind ik het een prachtig apparaat. Ik denk echter dat Samsung andere (onrealistische?) verwachtingen had. Nog afgezien van dat vreemde verkoopsverbod in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister maar eens gaan kijken naar de ipad mini.

Ondanks IOS6 en lagere resolutie toch overstag gegaan, dit mede omdat de Tab 7.7 in nederland geen updates meer krijgt van samsung en dus versneld EOL is.

Dat en de VELE problemen met de Wifi, accu, spontane reboots en de irritant haperende interface, waar nu dus geen oplossing meer voor komt, terwijl het goedkopere broertje met minder specs wel gewoon ondersteund blijft worden. De klant die hiervoor meer heeft betaald voor een kwalitatief beter apparaat wordt door samsung gewoon keihard in zijn rug gevogeld.

Dit is allemaal erg jammer voor een apparaat dat overigens nog gewoon in de garantie zit (damn you samsung!!!)

Dus voor mij is het nu "Hey apple!"
Voor mij NOOIT meer een Samsung wat dan ook. Of het nou een tv, telefoon of tosti ijzer is.

Ik heb hier voor de liefhebber een tab 7.7, af te halen tegen ipad-mini prijs (de goedkoopste, het moet wel redelijk blijven ;) ) ..
Maar ik moet erbij vertellen, ik zou het zelf ook niet doen...

Waarom een impotente ipad-killer kopen, als je ook gewoon een ipad kan kopen?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2012 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Wat een negativiteit over de 7.7. Ik vind het een super apparaat en kan me absoluut niet vinden in je commentaren. We zitten hier op Tweakers omdat we verder kijken dan de leverancier bied, en dus is een custom rom geen probleem om te installeren. De nieuwste JB erop en snelheid en stabiliteit is geen issue. Accuduur van twee dagen met continue wifi en 3G aan is ook geen probleem. Dus ik denk dat de problemen over het algemeen meer gebruikergerelateerd zijn dan product gerelateerd. UIteraard jammer dat Samsung zelf geen updates meer uitbrengt, maar dat hoeft dus voor een echte Tweaker geen belemmering te zijn.

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Je koopt een apparaat en mag verwachten dat de leverancier zijn belofte van onderhoud met updates nakomt. Is dat niet het geval dan is de leveancier onbetrouwbaar en de consument belazerd. Dat heeft weinig te maken met het feit dat goede Tweakers zelf een alternatieve oplossing zouden kunnen vinden. Ik ben ook wel zo'n beetje klaar met Samsung, hoewel de 7.7. zeker een toppper had kunnen blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Je mag je best belazerd voelen, maar als je de 7.7 verkoopt omdat Samsung NL geen ICS heeft uitgebracht, is naar mijn mening gewoon dom. Zo moeilijk is het niet.

Natuurlijk is het je eigen keuze en moet je doen wat je zelf het beste lijkt.
Ik vraag me wel af hoe de apps op de iPad Mini omgaan met het verschil in ppi.
Leuk dat het dezelfde resolutie is als de oude iPad, maar een verschil in ppi geeft wel degelijk een verschil in UX.

Dat is iets wat onder Android beter geregeld is. En juist de Mini (en natuurlijk ook de iPhone 5) zorgt voor fragmentatie van iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude Zaque
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-01-2018
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 10:12:
Gister maar eens gaan kijken naar de ipad mini.

Ondanks IOS6 en lagere resolutie toch overstag gegaan, dit mede omdat de Tab 7.7 in nederland geen updates meer krijgt van samsung en dus versneld EOL is.
Bizar. Hebben we die versnelde EOL niet juist aan Apple te danken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niet even de ICS ROM erop kunt zetten wat doe je dan op dit forum?
Is echt fluitje van een cent.
Ben het met je eens dat het vervelend is dat de upgrade niet via officiële weg is gekomen. Dat is ook beetje onbegrijpelijk. De Galaxy S 2 heeft bijvoorbeeld wel de nodige updates gehad dus het is niet zo dat er helemaal niks gebeurt vanuit Samsung.
Overigens zou ik je aanraden om een Nexus 7 te kopen, dan weet je ook zeker dat je altijd de eerste bent met updates zonder de marketing bonus te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:17
Denk erover een Surface te kopen. Wat zou ik nog kunnen vragen voor de 7.7? (draait ICS)

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:19:
Als je niet even de ICS ROM erop kunt zetten wat doe je dan op dit forum?
Is echt fluitje van een cent.
Ben het met je eens dat het vervelend is dat de upgrade niet via officiële weg is gekomen. Dat is ook beetje onbegrijpelijk. De Galaxy S 2 heeft bijvoorbeeld wel de nodige updates gehad dus het is niet zo dat er helemaal niks gebeurt vanuit Samsung.
Overigens zou ik je aanraden om een Nexus 7 te kopen, dan weet je ook zeker dat je altijd de eerste bent met updates zonder de marketing bonus te betalen.
Als je dit forum leest, en dan met name deze thread, zoals je zelf suggereert, dan zie je een aantal post terug dat ik zelf al een versie van ICS erop had gezet.

Mijn punt is niet dat ik het er niet zelf op KAN zetten, maar juist dat ik als gebruiker niet op de fabrikant van mijn product kan rekenen als het gaat om ondersteuning in de vorm van voor mijn product geschikte FW upgrades.

Verder is er ook nog de issue met garantie ALS je zelf update. Samsung vindt dat je niet hoort te klootviolen met hun producten en annuleert je garantie als ze dat zien.

Mijn doel is ook niet om een ios vs android of dergelijke discussie aan te wakkeren. Ik wil alleen maar zeggen dat Samsung door hun keuzes mij ertoe drijft om een product met een gezond stuk fruit erop aan te schaffen.

Gezien de reacties op marktplaats hou ik de tab 7.7 nog wel een tijdje denk ik. Niemand die meer dan 150 euro wil bieden voor een apparaat met garantie dat 8 maanden geleden nog meer dan 500 euro heeft gekost. Voor dat soort bedragen gebruik ik hem nog net zo lief zelf als fotolijstje met xbmc naast mijn tv...

Bedankt Samsung: een waarde devaluatie van 350 euro in 8 maanden, da's bijna 45 euro per maand...
Bijna 10% per maand... dat moet toch een record zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik reageerde meer op je latere post waar je het hebt over de problemen die je ondervind.

Aangezien ik daar geen last van heb met de ICS ROM ging ik er eerder vanuit dat je deze dus niet erop heb staan.

Waarde devaluatie is beetje raar argument voor dit soort producten zeker in dit geval aangezien je in het geval Samsung wel de updates had uitgebracht je het apparaat wellicht niet zou willen verkopen, IT producten schrijf je doorgaans gewoon af in een paar jaar.
Na een maand of 8 is er een nieuwe generatie producten op de markt wat ervoor zorgt dat je oude hardware gewoon niet echt interessant meer is.
Als je kijkt naar de nieuwprijs van de huidige tablets snap ik ook dat men niet snel voor een tweedehands tab 7.7 gaat zeker als de verkoper zelf zegt dat het een probleem apparaat is.
Met Apple producten zal het misschien iets minder hard gaan doordat het meer een status product is.
Ik denk dat de mensen met een Ipad 3 echter ook hetzelfde probleem ondervinden als ze deze nu alweer zouden willen verkopen aangezien de Ipad 4 alweer uit is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
@Nudles: Ik ben een Apple basher, maar zo gezond lijkt mij dat stukje fruit nou ook niet. Apple geeft oude modellen weliswaar de nieuwste versie, maar ze zijn er niet vies van om bepaalde onderdelen dan achter te houden.

Als software updates je belangrijkste argument is, dan zou ik eerder verwachten dat je dan naar de Nexus 7 zou kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Prikkebeen
De HBO GO app heeft een update gehad en crashed nu voortdurend. Iemand anders die hetzelfde probleem heeft? Zal wel weer komen omdat HC support een nagedachte is.

Ben inmiddels zover dat ik ook overweeg om zelf te upgraden naar ICS, Samsung lijkt niet over de brug te gaan komen.

/edt
Als ik met Odin de Austria ROM flash en daarna een factory reset doe (zoals beschreven in de how-to op XDA), ben ik dan al mijn (gekochte) apps kwijt? Ik heb mijn apparaat helemaal naar wens aangepast (o.a. met ADW launcher) ik zou het rot vinden als ik weer helemaal opnieuw moet beginnen.

[ Voor 34% gewijzigd door Mr. Prikkebeen op 12-11-2012 12:48 ]

• Roost
Bericht aan Samsung NL: Beste Samsung, ik kan me zo voorstellen dat jullie binnenkort een high-end, top-of-the-bill, premium tablet van "pak 'm beet" rond de 7 inch gaan introduceren. Misschien kan ie nog wel bellen ook en is ie retesnel.... Nou, weet dan dat ik hem niet zal kopen, aangezien een dure aanschaf waarschijnlijk door jullie afgestraft zal worden door een geheel achterblijvende software support. Zo voelt het nu bij de 7.7 en ik heb geen reden aan te nemen dat dit bij een volgend model beter zal zijn. Ik wacht nog steeds op de officiele ICS voor de 7.7!

• grf
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-12-2012

grf

Samsung heeft in een schriftelijke reactie laten weten dat er met grote waarschijnlijkheid geen update meer komt voor de Samsung 7.7. Ook met de ondersteuning is men gestopt. De reden is het algemene verkoopverbod in de Benelux. Waarom de tablet bij Mediamarkt nu nog steeds te koop is begrijp ik dan niet. Op mijn reactie , naar aanleiding van dit antwoord van Samsung, wordt niet gereageerd. Volgende keer geen Samsung, maar een Nexus. De update 4.2 is daarvoor al uitgerold. Jammer, want Samsung maakt mooie apparatuur, maar meer winst is voor hun belangrijker dan service en garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
Nou, nu ook maar zelf de Open Austria ICS firmware geinstalleerd.

De post van Grauw gevolgd: Grauw in "Samsung Galaxy Tab 7.7"

Odin leek alleen een verlopen link te zijn, dus die heb ik hier vandaan: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1703998

ID:COM werd niet geel, maar lichtblauw.
De vinkjes staan in een andere volgorde, maar in principe hoef je daar niets aan te veranderen.

Via de PDA knop het tar.md5 bestand gekozen.
Ik heb wel de indruk dat de bestanden vrij groot zijn, dus zorg wel voor een paar GB vrije ruimte.

De tablet voelt nu veel soepeler aan. Ik heb geen wipe gedaan, dus al mijn apps werden netjes geupgrade.

De update voelt wel een beetje als een verplicht nummertje van Samsung. Ik kon zo snel geen nieuwe video codec support ontdekken. Ik weet niet of het een hardware beperking is, maar een 64 GB micro SD kaartje (geformatteerd op ext4) werkt niet. Mijn Archos 80 slikt hem zonder problemen.

Tot nu toe ben ik zeer te spreken over de update. Ik kan het iedereen aanraden en het is niet veel moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJanVens
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-08 22:12
grf schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:28:
Samsung heeft in een schriftelijke reactie laten weten dat er met grote waarschijnlijkheid geen update meer komt voor de Samsung 7.7. Ook met de ondersteuning is men gestopt. De reden is het algemene verkoopverbod in de Benelux.
Dat is een nogal heftige mededeling van de kant van Samsung. Eindelijk zeggen ze wat iedereen al dacht, en niemand hoopte. Kun je die reactie van Samsung ergens plaatsen zodat we 'm allemaal kunnen zien? Alvast bedankt.

Erik-Jan

• MaDLiVe
  • Laatst online: 11-09 17:14

MaDLiVe

.-Observer-.

Heb mijn 7.7 3G te koop gezet en ben overgestapt naar de nexus 7 :) Scherm van de samsung is beter en de 3G support is fijn maar verder doet hij op alle vlakken onder voor de google tablet. Helaas wordt er qua custom roms ook niet zoveel meer voor ontwikkeld.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bro!
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-07 02:42
Na een galaxy tab 7.7 p6800 op mp gescoord te hebben voor een redelijke prijs bleek de HC install die erop stond erg brak: een flitsende rode rand, applicaties die om de haverklap crashen, video's die niet willen spelen, traag, etc.

Het is me niet gelukt er met Odin een andere rom op te flashen. Sterker nog, heb hem op die manier tijdelijk gebricked... (bij het schrijven van SystemFS kleurde hij rood en failde hij) Ik was even bang dat ik een ineens duur geworden onderzetter had, maar gelukkig kon ik er wel CWM overheen flashen, waarna de tablet weer wilde opstarten.

Ook met CWM (verschillende versies geprobeerd) is het niet gelukt de Oostenrijkse ICS Rom te flashen, maar CM9 en daarna CM10 gingen wel!
Android 4.1 JB Goodness:bloedsnel, superstabiel en alles werkt (wifi, telefoon, 3g, bluetooth, gps). De hdmi dongel heb ik niet, en dus niet geprobeerd, maar kan me niet veel schelen. Ben al happy dat ik geen miskoop heb gedaan.

CWM heb ik in versie 5.0.2.7 gedownload van http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1470896

CM10 via http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1816859

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

@ Grauw or anyone

Kan ik ook deze op mijn 7.7 zetten of kom ik dan met de taal in de knoei?

T-P6800 - Ukraine (Kyivstar)

PDA: P6800XXLQB

CSC: P6800OXELPA

Version: 4.0.4

Date: 2012-11-08

Regions: Austria, Belgium, France, Germany, Hungary, Italy, Spain, United Kingdom

[EDIT]

Gelukt!

[ Voor 3% gewijzigd door vinz98 op 28-11-2012 15:09 ]

• Roost
vinz98 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 12:08:
@ Grauw or anyone

Kan ik ook deze op mijn 7.7 zetten of kom ik dan met de taal in de knoei?

T-P6800 - Ukraine (Kyivstar)

PDA: P6800XXLQB

CSC: P6800OXELPA

Version: 4.0.4

Date: 2012-11-08

Regions: Austria, Belgium, France, Germany, Hungary, Italy, Spain, United Kingdom

[EDIT]

Gelukt!
Deze instructie op XDA schijnt perfect te werken. Laat ff weten hoe het is gegaan!

http://forum.xda-develope...read.php?t=2009544&page=2

[ Voor 6% gewijzigd door Roost op 29-11-2012 10:54 ]

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ik had al geantwoord, het werkt perfect. Als je vanuit het nederlands update houdt hij de Nederlandse taal.
Daarna deed ik een full wipe om alle apps op te ruimen maar daarna was de taal toch echt Oekrains, met behulp van mijn telefoon kon ik afleiden waar de taalinstelling zat en kon deze "gewoon" weer op nl gezet worden.

• Roost
vinz98 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:01:
Ik had al geantwoord, het werkt perfect. Als je vanuit het nederlands update houdt hij de Nederlandse taal.
Daarna deed ik een full wipe om alle apps op te ruimen maar daarna was de taal toch echt Oekrains, met behulp van mijn telefoon kon ik afleiden waar de taalinstelling zat en kon deze "gewoon" weer op nl gezet worden.
Dank! Kun je alleen nog even precies aangeven hoe je de taalinstelling naar NL hebt teruggezet. Deed je dat gewoon vanuit de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Gewoon op Het tandwieltje klikken daarna op het taalicoontje en dan NL kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
grf schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:28:
Samsung heeft in een schriftelijke reactie laten weten dat er met grote waarschijnlijkheid geen update meer komt voor de Samsung 7.7. Ook met de ondersteuning is men gestopt. De reden is het algemene verkoopverbod in de Benelux. Waarom de tablet bij Mediamarkt nu nog steeds te koop is begrijp ik dan niet. Op mijn reactie , naar aanleiding van dit antwoord van Samsung, wordt niet gereageerd. Volgende keer geen Samsung, maar een Nexus. De update 4.2 is daarvoor al uitgerold. Jammer, want Samsung maakt mooie apparatuur, maar meer winst is voor hun belangrijker dan service en garantie.
Wat is de bron van dit bericht?
Lijkt mij bijzonder stug dat Samsung dit publiek en officieel zou verklaren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grf
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-12-2012

grf

Omdat er wordt getwijfeld of er een officiéle reactie was van Samsung, plaats ik de reactie van Samsung op mijn vraag, wanneer ik een update voor de p6800 kan verwachten.

REACTIE VAN SAMSUNG:

Uw klantnummer:2811273153

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung Gt-p6800.

Wij beschikken niet over data wanneer een update word uitgebracht, voor de P6800 tablets is dit echter onwaarschijnlijk doordat er een algehele verkoopverbod loopt in de Benelux, door de verloren rechtzaak in Duitsland tussen Samsung en Apple. Hierdoor word er ook geen ondersteuning meer geleverd op deze tablet.

Indien u nog vragen hebt, kunt u altijd contact opnemen met ons Contactcenter op telefoonnummer 0900-SAMSUNG (0900-7267864) voor Nederland of 022012418 voor België, op werkdagen van 09.00 -18.00 uur.
Voor een snelle en efficiënte behandeling van uw probleem, adviseren wij u om de volgende gegevens paraat te hebben als u belt: uw klantnummer, uw IMEI-nummer en uw type tablet.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

F.Bayram
Samsung Electronics Benelux B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambovipi
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-05-2022
Er staat ook geen P6800 meer op Samsung.nl :-(
Iemand een idee waarom als alternatief de Engelse update niet beschikbaar kan worden gegeven?
Het lijkt mij overigens nogal een drogredenatie dat het verkoopverbod een update zou uitsluiten....
Zijn toch 2 verschillende zaken? Er is geen verbod op een update, sterker nog, er is indertijd juist een update gegeven voor de S en SII (top verkoopcijfers) om een soortgelijk verbod te omzeilen. Ik denk daarom dat Samsung niet de moeite wil nemen om een update vrij te geven, wat m.i. te wijten is aan de relatief slechte verkoopcijfers van de P6800 in Nederland. Ik ben iig early adapter af :(
#samsungfail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
mambovipi schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 14:51:
Er staat ook geen P6800 meer op Samsung.nl :-(
Iemand een idee waarom als alternatief de Engelse update niet beschikbaar kan worden gegeven?
Het lijkt mij overigens nogal een drogredenatie dat het verkoopverbod een update zou uitsluiten....
Zijn toch 2 verschillende zaken? Er is geen verbod op een update, sterker nog, er is indertijd juist een update gegeven voor de S en SII (top verkoopcijfers) om een soortgelijk verbod te omzeilen. Ik denk daarom dat Samsung niet de moeite wil nemen om een update vrij te geven, wat m.i. te wijten is aan de relatief slechte verkoopcijfers van de P6800 in Nederland. Ik ben iig early adapter af :(
#samsungfail
Je haalt hier twee dingen door elkaar. De updates voor de S en SII ging om software patenten zoals het bounce effect. Bij de tablets gaat het ook om de hardware zelf. Zo kregen de tablets in Duitsland stereo speakers aan de voorkant om het uiterlijk te wijzigen.

Het blijft alleen een raar verhaal dat je gewoon de Open Austria firmware kunt flashen en dat deze niet in NL wordt aangeboden. Maar het is hier eerder gezegd, het is een fluitje van een cent om het zelf te doen. Naar mijn mening is elke Tweaker die op Honeycomb blijft zitten nogal koppig en een zeurpiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie wil mij helpen bij het upgraden van mijn 7.7 naar ICS of kan ik ergens eenvoudige aanwijzingen daarvoor vinden?
Groet,
Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
@hugo2, zie mijn post van 19 november.

• KreKkeR241
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 17:56

KreKkeR241

11101001010

Supremo schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 18:39:
[...]

Je haalt hier twee dingen door elkaar. De updates voor de S en SII ging om software patenten zoals het bounce effect. Bij de tablets gaat het ook om de hardware zelf. Zo kregen de tablets in Duitsland stereo speakers aan de voorkant om het uiterlijk te wijzigen.

Het blijft alleen een raar verhaal dat je gewoon de Open Austria firmware kunt flashen en dat deze niet in NL wordt aangeboden. Maar het is hier eerder gezegd, het is een fluitje van een cent om het zelf te doen. Naar mijn mening is elke Tweaker die op Honeycomb blijft zitten nogal koppig en een zeurpiet.
Volgens mij heb ik mijn tablet nu op Nederlands staan. En de Open Austria firmware heeft waarschijnlijk geen Nederlandse taal instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
Bij Language and input heb ik even op NL gezet en dan schakelt hij netjes naar NL.
Dus de Open Austria firmware heeft gewoon NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

Supremo schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 20:22:
Bij Language and input heb ik even op NL gezet en dan schakelt hij netjes naar NL.
Dus de Open Austria firmware heeft gewoon NL.
Beter! Thanks!! Ook geen last vd wifi problemen? Lees namelijk (ook in dit topic) verschillende verhalen daarover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schandalig. Zo'n duur tablet en Samsung laat ons zomaar vallen als een baksteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:39:
Schandalig. Zo'n duur tablet en Samsung laat ons zomaar vallen als een baksteen.
Hoezo laat Samsung ons vallen? Het verkoopverbod (en mede daardoor de gestopte ontwikkeling op NL FW) is toch echt afgedwongen door een andere leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GidiK
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-10-2020
Ik neem aan dat vanwege het ontdekte Exynos-beveiligingslek, Samsung de Tab 7.7 nu wel moet updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elian0
  • Laatst online: 10-09 12:26
Devian schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:24:
[...]

Hoezo laat Samsung ons vallen? Het verkoopverbod (en mede daardoor de gestopte ontwikkeling op NL FW) is toch echt afgedwongen door een andere leverancier.
Was het ook een update-verbod dan? En je zou je kunnen afvragen of een partij niet in zijn recht staat als die een verkoopverbod weet af te dwingen. Zo ja, dan is het toch Samsung die dat heeft veroorzaakt? (Alhoewel dat patent-gedoe natuurlijk op zijn minst nogal vreemde elementen heeft.) In ieder geval heeft de aanklagende partij geen verantwoordelijkheden naar de klanten van Samsung, dat is en blijft Samsung zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk een verkoopverbod, daar kan Samsung niks aan doen. Maar om dan de klanten die er al een hebben gekocht te laten vallen en geen updates meer te geven vind ik niet kunnen ?

Laat Samsung dan ook zo fideel zijn om alle tablets terug te kopen van de klant. Nu zit je opgescheept met een duur tablet wat zwaar achterblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartmonster
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-11-2018
Zojuist via KIES de officiële NL upgrade ontvangen naar android 4.04 voor mijn GT-P6800 (galaxy tab 7.7)

[ Voor 22% gewijzigd door aartmonster op 16-01-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJanVens
Heel bijzonder. Ga ik straks eens uitproberen. Zit nu 4.1.2 via ParanoidAndroid maar vind een officiele versie van Samsung -ook al is het een lagere versie van Android- wel wat waard.

Erik-Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grauw
nieuws: Samsung wint Nederlandse rechtszaak tegen Apple om oude tablets

Verkoopverbod is ongeldig verklaard.

Dus voor het ontbreken van updates mag je Apple bedanken die onterechte verboden eist (en toegekend krijgt).

Hopelijk betekent dit dat de officiële 4.0-update toch nog in Nederland wordt vrijgegeven. En wie weet, nog wel een update naar 4.1 of 4.2? Samsung heeft wel wat goed te maken natuurlijk, ook al was het niet helemaal hun schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

Grauw schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:45:
nieuws: Samsung wint Nederlandse rechtszaak tegen Apple om oude tablets

Verkoopverbod is ongeldig verklaard.

Dus voor het ontbreken van updates mag je Apple bedanken die onterechte verboden eist (en toegekend krijgt).

Hopelijk betekent dit dat de officiële 4.0-update toch nog in Nederland wordt vrijgegeven. En wie weet, nog wel een update naar 4.1 of 4.2? Samsung heeft wel wat goed te maken natuurlijk, ook al was het niet helemaal hun schuld.
Mwoa, zoals al vaker in dit topic gezegd is, een verkoopverbod is geen update verbod. Bestaande klanten (die dus 'trouw' zo'n tablet juist in een relatief vroeg stadium hebben gekocht) zouden voor een bedrijf ook waarde moeten hebben.

Maar ben benieuwd naar de reactie van Samsung (reactie op gebied van een update naar 4.zoveel bedoel ik dan)

[ Voor 5% gewijzigd door KreKkeR241 op 16-01-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
aartmonster schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:13:
Zojuist via KIES de officiële NL upgrade ontvangen naar android 4.04 voor mijn GT-P6800 (galaxy tab 7.7)
Serieus? Kun je een screenshot van het versienummer plaatsen? Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-Fruit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-01-2024
Zo. Gelijk via Kies geinstalleerd. Loopt als een trein, zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Samsung 7.7 krijgt in Thailand een update naar Jelly Bean:
http://www.samsung.com/th...ware-update-announcement/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartmonster
Roost schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:04:
[...]

Serieus? Kun je een screenshot van het versienummer plaatsen? Dank.
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-bWAZS2q6F_g/UPfvf731-5I/AAAAAAAABEE/tKU5zfT0350/s128/export_01.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
Ben weliswaar een dagje ouder maar een iéts grotere screenshot zal voor de meeste mensen wenselijk zijn :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartmonster
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-SNw8IggFBu8/UPfvf5xFLOE/AAAAAAAABEE/I1zwfSRIoAk/s300-c/17Januari2013Alles draait veel soepeler! echte aanrader.
Brad Pitt schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 16:10:
[...]

Ben weliswaar een dagje ouder maar een iéts grotere screenshot zal voor de meeste mensen wenselijk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
aartmonster schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 17:14:
[afbeelding]Alles draait veel soepeler! echte aanrader.
[...]
Dank @Aartmonster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lock77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Hmm, heb mijn tab paar weken terug maar met Odin geupgrade.
Maar aangezien ze nu een officiele update hebben, wil ik die er wel opzetten.
Als ik mijn tab nu met Kies wil updaten, dan geeft hij aan dat dit niet mogelijk is.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik dit wel weer kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartmonster
Met Odin terug naar het origineel en dan ziet KIES de tab weer en begint de upgrade vanzelf. Het bestand heet P6800XXLA4_P6800XXLA3_P6800PHNKL1_HOME.tar.md5 en is overal op internet te vinden.
Lock77 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 20:11:
Hmm, heb mijn tab paar weken terug maar met Odin geupgrade.
Maar aangezien ze nu een officiele update hebben, wil ik die er wel opzetten.
Als ik mijn tab nu met Kies wil updaten, dan geeft hij aan dat dit niet mogelijk is.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik dit wel weer kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lock77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Bedankt voor je snelle reply, maar het bestand welke jij zegt kan ik nergens vinden!
(heb jouw code in google gezet en op enter gedrukt)
Heb je wellicht een type fout gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartmonster
Sorry, je kan deze vinden op http://www.sammobile.com op tabblad "firmware and files" daar zoek je dan naar de originele file van de p6800. (wel account aanmaken) Dit bestand kan je vervolgens met Odin weer op de tab zetten en daarmee is de tab weer "origineel" zodat KIES deze weer herkent. Succes!
Lock77 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 20:35:
Bedankt voor je snelle reply, maar het bestand welke jij zegt kan ik nergens vinden!
(heb jouw code in google gezet en op enter gedrukt)
Heb je wellicht een type fout gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
aartmonster schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 20:43:
Sorry, je kan deze vinden op http://www.sammobile.com op tabblad "firmware and files" daar zoek je dan naar de originele file van de p6800. (wel account aanmaken) Dit bestand kan je vervolgens met Odin weer op de tab zetten en daarmee is de tab weer "origineel" zodat KIES deze weer herkent. Succes!
[...]
Je kunt toch ook van Sammobile de nu nieuwe NL versie downloaden en die meteen met Odin op je Tab zetten. Vanaf dat moment heb je weer de Nederlandse CSC code en zal voor de toekomst KIES je weer herkennen. Of maak ik een denkfout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roost schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:56:
[...]

Je kunt toch ook van Sammobile de nu nieuwe NL versie downloaden en die meteen met Odin op je Tab zetten. Vanaf dat moment heb je weer de Nederlandse CSC code en zal voor de toekomst KIES je weer herkennen. Of maak ik een denkfout?
Dat heb ik gedaan. Kies zegt nu "initialisatie niet ondersteund". Ik kan niet precies meer nagaan wat de CSC is omdat *#1234# resulteert in "Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code". Van een verbindingsprobleem is geen sprake (andere MMI codes werken wel).

Veel maakt het allemaal niet uit, alles doet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Weet iemand dat? Als je via Odinde officiële NL firmware flasht, dan heb je toch automatisch weer de NL CSC? Of moet je echt eerst terug naar Honeycomb? Ik heb namenlijk nu een officiële ICS uit Kazachstan draaien, maar wil dat KiES mij weer herkent voor eventuele aanvullende fixes. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roost schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 14:09:
Weet iemand dat? Als je via Odinde officiële NL firmware flasht, dan heb je toch automatisch weer de NL CSC? Of moet je echt eerst terug naar Honeycomb? Ik heb namenlijk nu een officiële ICS uit Kazachstan draaien, maar wil dat KiES mij weer herkent voor eventuele aanvullende fixes. Dank.
Ik heb over de Kazachstaanse ICS de Nederlandse firmware heengezet. Ik zie dezelfde informatie als aartman (is er eigenlijk verschil met de Kazachstaanse variant?), maar kan mijn CSC niet checken met *#1234#. In Kies wordt de tablet wel herkend, inclusief de melding dat dit de laatste firmware is, maar als ik probeer te kijken naar updates zegt deze "initialisatie niet ondersteund".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 09:17:
[...]

Ik heb over de Kazachstaanse ICS de Nederlandse firmware heengezet. Ik zie dezelfde informatie als aartman (is er eigenlijk verschil met de Kazachstaanse variant?), maar kan mijn CSC niet checken met *#1234#. In Kies wordt de tablet wel herkend, inclusief de melding dat dit de laatste firmware is, maar als ik probeer te kijken naar updates zegt deze "initialisatie niet ondersteund".
Volgens mij zijn de Kazachstaanse en de NL versie EXACT hetzelfde. Kijk maar eens naar de gegevens in je Tab en bergelijk die met de software informatie die je ziet op de screenshot enkele posts hierboven. De versies geven exact dezelfde naam, data, tijd en seconden van build aan...

Wat betekent dat nu: "initialisatie niet ondersteund"? En wat kunnen we eraan doen? k zou graag willen dat vanaf nu KIES mijn firmware herkent, weer aangeeft als er een update is en deze vervolgens ook kan installeren. Maar ja... dat : initialisatie niet ondersteund" betekent volgens mij niet veel goeds...

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NL ICS over Kazachtaanse ICS geflashed met Odin. Heb met een app m'n CSC gevonden: PHN. Geen idee of dat goed is, want deze code kan ik niet vinden in de lijstjes die op internet circuleren.

Op Sammobile wordt trouwens gewag gemaakt van een Samsung Jellybean release voor de Tab 7.7. 't Kan snel gaan, eerst jaren wachten op 4.0, krijgen we twee maanden later ineens 4.1...

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2013 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:44:
NL ICS over Kazachtaanse ICS geflashed met Odin. Heb met een app m'n CSC gevonden: PHN. Geen idee of dat goed is, want deze code kan ik niet vinden in de lijstjes die op internet circuleren.

Op Sammobile wordt trouwens gewag gemaakt van een Samsung Jellybean release voor de Tab 7.7. 't Kan snel gaan, eerst jaren wachten op 4.0, krijgen we twee maanden later ineens 4.1...
Herkent KIES je Tab nu, want de CSC lijkt inderdaad juist voor de NL versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roost schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:40:
[...]

Herkent KIES je Tab nu, want de CSC lijkt inderdaad juist voor de NL versie?
Kies herket de tablet wel, maar kan niet "Hulpmiddelen > Firmware upgraden en initialiseren" gebruiken. Geen probleem, Odin is net zo goed/beter dan Kies.

Afbeeldingslocatie: http://t.imgbox.com/acv3TF1g.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 14:27:
[...]

Kies herket de tablet wel, maar kan niet "Hulpmiddelen > Firmware upgraden en initialiseren" gebruiken. Geen probleem, Odin is net zo goed/beter dan Kies.

[afbeelding]
Okay. Dank. Voor een eventuele flash naar JB zou ik Odin zonder probleem weer durven gebruiken. Maar als er een kleine update/fix zou komen op onze huidige ICS firmware, dan zou ik niet zo goed weten hoe ik die via Odin zou moeten installeren. Enfin, afwachten maar wat de toekomst brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eijsenga
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-04-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Prikkebeen
Ben gelukkig met de langverwachte update.

De tab is sneller en ik kan nu Chrome installeren. Apps zijn ook niet meer buggy na updates waarbij app makers HC lijken te vergeten. Ik heb ook het idee dat de batterij minder snel leegloopt met ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Heb de Tab 7.7 nu overgeclockt naar 1.6ghz, merk net dat kleine verschil nu dat hij weer iets vlotter is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eijsenga
Van mijn simkaarthouder zijn 3 pinnetjes afgebroken. Ik heb de tablet open gemaakt en dat vastgesteld. De simkaarthouder zit op een printplaat. Daar achter zit een metalen afdekplaat, die ik er nog niet af heb gehaald. Heeft iemand ervaring met het vervangen van dit onderdeel?

Onderdeel hier te koop: http://www.ebay.de/itm/360518931109?_trksid=p5197.c0.m619

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eijsenga
De simkaarthouder zit gesoldeerd op een printplaat die voor ong. 235 Euro te koop is. Deze kun je zelf eenvoudig inbouwen.

Een andere oplossing kost echter niets: het omhoog buigen van de resterende einden van de metalen contacten (die tegen de simkaart aankomen). Dit kun je doen door met een heel dun voorwerp (ik heb het met een (spuit)naald kunnen doen) door de kleine openingen op de simkaarthouder de resterende einden omhoog te buigen.

Ik heb weer 3g ontvangst... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eijsenga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 00:44

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grauw
Moet zeggen, ben toch blij verrast door deze updates van Samsung! Jelly Bean, daar zal ie dankzij "project butter" vast een stuk lekkerder door gaan lopen! Was op mijn Galaxy S2 ook al een grote verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJanVens
Ik draai nu sinds januari ParanoidAndroid 2.55cm via XDA.
ParanoidAndroid 2.55cm is Android 4.1.2 en ik kan zeggen dat het mijn fantastische 7.7 alleen maar nog soepeler heeft doen draaien.

De installatie was een makkie en ik zou 't zo weer doen.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-_09Ep0pMxec/UaSZgviK71I/AAAAAAAAJE8/pVXpQdUUBMA/w788-h1261-no/2013-05-28+13.43.34.png

Erik-Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Ikzelf draai al PA 3.56, Android 4.2.2.

Multi-user support zit er o.a in, erg handig voor een tablet.
Installeren is vrij makkelijk, alleen de thread op XDA is niet al te duidelijk hoe het moet. (Rooten, Mobile Odin installeren, CWM installeren, ROM op sdkaart zetten en installeren vanuit CWM is wat ik heb gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJanVens
Devian schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:44:
Ik durfde PA 3.56 nog niet aan maar wellicht is de release van 26 mei het proberen waard. Het is de eerste keer dat daniel_hk niet meteen alle problemen opsomt. ;)

Erik-Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJanVens
Devian schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:44:
Ik nu ook. 8)

Waarom wachten op Samsung's 4.1.2 als je makkelijk (tweakers onder elkaar, toch?) 4.2.2 kunt installeren.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-kF9k8b8Nq7k/UadKylXA7hI/AAAAAAAAJFs/jo4wtKNLrN4/w729-h1166-no/2013-05-30+14.48.04.png

[ Voor 26% gewijzigd door ErikJanVens op 30-05-2013 14:54 ]

Erik-Jan

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste