Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 248 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 34.530 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05-2022
Laten we hopen van niet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben niet van de slack, maar kom maar op met die nerfs. Easy mode of niet, ik trek die lange wipe avonden niet zo goed meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373674

Trouwens heeft iemand die posts op wowhead over de nerfs wel eens gelezen?

echt niet normaal hoeveel klaag klaag er hierbij zit. Blizz kan het ook nooit goed doen... nerfen ze wat klagen de die hards.. nerfen ze niets klagen de casual/slackers..

Wat ik een beetje mis op dit soort forums is gewoon wat zelfbesef.... als de nerfs je niet aanstaan.. kap je er toch gewoon mee.. niemand dwingt je om te gamen (ja misschien alleen bij die chinese gold farmertjes).. vind dat wel echt triest van de meeste posts op wowhead/battlenet site... beetje nederlandse nuchterheid is daar echt heel ver te zoeken :P

gelukkig hebben we dit ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Ik vermaak me kostelijk (en kostenloos, als echte hollander :P) over die massale nerf cries. Terwijl ik me niet kan voorstellen dat de nerf voor _iemand_ nou echt zo desastreus uitpakt. Maar daar hebben we het toevallig vorige week met de Raggy nerfs ook al over gehad. Als je de content op dit moment nog niet down hebt betekent het dat je niet op topniveau meespeelt. Heb je de content nu wel down? Dan zijn de nerfs alleen maar lekker mee genomen.

Tenzij je een klein kind bent dat anderen de lol van het spel wilt onthouden. Maar dan houdt mijn respect voor je al snel op :>

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144052

Had nog wel wat langer mogen duren die nerfs imho..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-04 11:21
Anoniem: 373674 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:27:
Trouwens heeft iemand die posts op wowhead over de nerfs wel eens gelezen?
Ik zit dagelijks op MMO Champ... En echt, de hoeveelheid pisvlekken die daar alleen maar rondlopen om te zeuren rijst de pan uit. En dan heb ik het nog niet eens over mensen die al gestopt zijn.

Er is bijna geen thread te vinden over waarin quitters hun menig over het spel niet nog eens tot in den treure moeten verkondigen. Ik persoonlijk hoef het gejank van mensen niet aan te horen die zo graag willen dat WoW een ander spel is.

Ik sluit me dan ook volledig aan bij Albeto. Als het spel je niet meer aan staat, ga dan iets anders zoeken om je tijd aan te besteden. Er zijn genoeg leuke spellen en er zal zeker ook een spel zijn wat die mensen helemaal zal bevallen, maar ga alstublieft geen mensen lastig vallen met persoonlijke vetes richting Blizzard en anderen belachelijk maken omdat ze het spel wat je zelf niet meer kunt zien gewoon nog leuk vinden.

En er zijn op bijv MMO ook Nederlanders genoeg die dat doen, zelfs mensen die ik ken van mijn realm, dus Nederlandse nuchterheid is jammergenieg niet voor elke Nederlander weggelegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
Lord_T schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:37:
och snap al die commotie niet.... mensen die altijd raiden, hebben over het algemeen betere gear / betere drops eerder dan mensen die haast nooit raiden... Dus als er nieuwe content komt, nerf dan de oude iets.... zodat de casuals het ook kunnen clearen.

Gister mijn hunter met alt run in firelands weer 2 of 3 bosses gedaan. En op war eindelijk nef only kill ff gedaan en de head geloot! Eindelijk 359 head op war :)
Heeft iets te maken met ego
In vanilla WoW kon je aan iemand zien of hij redelijk goed was, en sommige hiervan werden als godenzonen geprezen. Dat ooooooooh gehalte is nu van zeer korte duur en door deze casualcraft wordt het zelfs nog korter. Tevens het gevoel van, ik heb hier 40 keer op gewhiped en nu komt n..b number zoveel en krijgt het bijna in zijn schoot geworpen.

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:11
Gister ging ik op de tankadin ZA in met wat randoms, al vrij snel werd duidelijk dat het geen timed ging worden. De rogue deed alleen zijn best op bazen (19kish dps) op trash was het rond de 9-10k… De shadowpriest snapte er niks van met haar 7k dps en de oomkin ging heerlijk met 24k gemiddeld over de hele run. Toch waren we relatief snel klaar.

De volgende run werd ZG. Ik joinde een groep voor de eerste baas… Na de pull van die twee slangen ben ik maar geleaved. Volledig epic geared mensen die 4k, 5k en 7k dps weten te doen. En een healer die het voor elkaar krijgt mij te laten dood gaan zonder dat ik in troep sta… pfft!

Mijn mage is wel flink vooruit geschoten met zijn Jewelcrafting, ik sta nu net iets boven de 300 terwijl ik gister aan het begin van de avond nog op 130 zat… Jeej!

Vanavond met een beetje mazzel een raid, daar heb ik ook wel weer eens zin in!

@ hierboven: zonde dat ze de content nu al gaan nerfen. Als ze het met kleine stapjes doen is het wat mij betreft prima… Zo lang het maar niet op dezelfde manier gaat als de T11 raids!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
hulkie schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:45:
@ hierboven: zonde dat ze de content nu al gaan nerfen. Als ze het met kleine stapjes doen is het wat mij betreft prima… Zo lang het maar niet op dezelfde manier gaat als de T11 raids!
Ik vindt het jammer dat ze niet de oplossing hebben gekozen die in ICC was toegepast.
Na een bepaalde periode +5% etra HP/damage/healing done tot 30% heden in ICC.
Nog steeds een nerf maar met kleinere stappen en indien je het echt op de ouderwetse manier wou doen kon je de buff cancelen.

Misschien een idee voor volgende expension. Als buffs worden toegepast een feat of strengt toevoegen voor als je de boss hebt gekilled pre-nerf. Heb je iig onderscheid tussen hardcore en casual waarmee je "eventueel" kan gaan pronken en iedereen tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-05 18:09
sabriel schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:45:
[...]

In vanilla WoW kon je aan iemand zien of hij redelijk goed was, en sommige hiervan werden als godenzonen geprezen. Dat ooooooooh gehalte is nu van zeer korte duur en door deze casualcraft wordt het zelfs nog korter. Tevens het gevoel van, ik heb hier 40 keer op gewhiped en nu komt n..b number zoveel en krijgt het bijna in zijn schoot geworpen.
Ondanks nerfs zal n..b nr. zoveel echt niet zomaar die paarse pixels in zijn schoot geworpen krijgen. De echte fails zullen blijven falen.

Maar het wordt voor de mensen die het nu net niet halen wel mogelijk om het wel te halen. Merk jij daar persoonlijk iets van?

Enige teleeurstelling die ik me kan voorstellen is voor degenen die het nu net niet halen, maar de uitdaging leuk vinden om te verslaan.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-05 23:32
sabriel schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:45:
[...]

Dat is straks toch voorbij want iedereen ziet er anders uit van rare looks tot t6 en andere combinatie's
uiterlijk zegt niks meer helaas over kwaliteit of persoonlijkheid of guildwize.

En iemand die met T12 content bezig is straks als de anderen T13 content clearen, boeiend ?.
old content is old.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15813

heroics nerfs..... do not like.
we hebben net een nerf gehad van rag hc. en als je ziet vorige week 1300 guilds op 6/7 hc 50 op 7/7 hc. dus ja die nerf was mischien wel nodig. nu zijn het al wat? 65 7/7 hc ? en dat in 1 week en we hebben nog 2 dagen. Ook had je veel class stacking nodig pre nerf. dat is nu iets minder , dus die HP nerf was prima.
maar laat het dan ook zo , als je rag hc dan nog niet neer krijgt ben je niet goed genoeg. ik kan daar mee leven.
wij hadden als guild af gesproken maar maximaal 2 uur per dag op rag hc te whipen. om de focus hoog te houden en het moet leuk blijven en aangezien zoveel guilds op 6/7 zaten hadden wij niet echt het idee dat we hem snel neer zouden hebben. Denk dat we deze week en volgende week toch nog maar ff volle bak gaan , wie weet mischien krijgen we hem nog neer pre nerf 2 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
Mektheb schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:02:
Dat is straks toch voorbij want iedereen ziet er anders uit van rare looks tot t6 en andere combinatie's
uiterlijk zegt niks meer helaas over kwaliteit of persoonlijkheid of guildwize.
Nou, iets vertelt mij dat er heel veel paladins in T2, T5 of T6 gaan rondbonjouren. Dit zal voor veel andere classes niet veel anders zijn :p
Mektheb schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:02:
En iemand die met T12 content bezig is straks als de anderen T13 content clearen, boeiend ?.
old content is old.
Jammergenoeg is het voor veel mensen juist dat stukje 'ego' wat hen ervan weerhoudt om dit in te zien.

Purples in Vanilla waren ook niet per-se een status symbool. Naast een paar epic craftables/quest chains waren Onyxia en Molten Core met een 15 tot 20 tal goede spelers en een handje vol aan raid opvulling goed te puggen. Zelf heb ik ook Ony pugs geregeld en vaak genoeg met vrienden meegegaan naar MC.

Het enige wat uiteindelijk indruk maakte op de meeste mensen was je BWL, AQ40 en Naxx40 gear.

Maar goed, your mileage may vary, zal wel per real verschillen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Blistimo schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:38:
Terwijl ik me niet kan voorstellen dat de nerf voor _iemand_ nou echt zo desastreus uitpakt.
Desastreus, neuh absoluut niet, maar ik vind het persoonlijk wel jammer ;) Neen, tot de top horen we niet, maar dat neemt niet weg dat we graag willen proberen om de huidige content, zoals deze vantevoren bedacht is door Blizz, te volbrengen.
detheavn schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:42:
[...]
Ik sluit me dan ook volledig aan bij Albeto. Als het spel je niet meer aan staat, ga dan iets anders zoeken om je tijd aan te besteden.
Het punt van mmo-champion en van vele andere fora is het zwart - wit denken. Mensen zijn ergens 100% voor of 100% tegen. Ik ben persoonlijk geen fan van de nerfs zoals ze het nu doen. Prima dat ze de boel nerfen bij de overgang van 4.2 naar 4.3, dat doen ze al heel lang. Alleen nu willen ze boel al nerfen terwijl mensen nog progress willen boeken (progress is progress, ook al hebben de topguilds de content al gecleared). Niet zo heel gek dat mensen er van balen. Ik hoop alleen dat Blizz er op een betere manier mee omgaat, dan de botte bijl nerf zoals ze die doen bij tier-overgang.

Dus ja, ik QQ, omdat ik baal, maar ik speel WoW nog steeds met plezier ;) Marketingtechnisch kan ik Blizz begrijpen, als speler vind ik het erg jammer.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
  • Laatst online: 20-05-2022
Anoniem: 15813 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:10:
heroics nerfs..... do not like.
we hebben net een nerf gehad van rag hc. en als je ziet vorige week 1300 guilds op 6/7 hc 50 op 7/7 hc. dus ja die nerf was mischien wel nodig. nu zijn het al wat? 65 7/7 hc ?
http://www.wowprogress.com/achievement/5803
129 en er komen er nog meer bij vandaag.

Nerf verhaal heeft zoals altijd 2 kanten.
Persoonlijk vind ik het jammer dat het gebeurd, vooral omdat we net pas begonnen zijn aan Ragnaros , en dit lijkt mij echt een top fight.
Maar het is begrijpelijk dat het gebeurd zodat "casuals" ook nog content kunnen clearen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
detheavn schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:11:
[...]

Nou, iets vertelt mij dat er heel veel paladins in T2, T5 of T6 gaan rondbonjouren. Dit zal voor veel andere classes niet veel anders zijn :p

[...]

Jammergenoeg is het voor veel mensen juist dat stukje 'ego' wat hen ervan weerhoudt om dit in te zien.

Purples in Vanilla waren ook niet per-se een status symbool. Naast een paar epic craftables/quest chains waren Onyxia en Molten Core met een 15 tot 20 tal goede spelers en een handje vol aan raid opvulling goed te puggen. Zelf heb ik ook Ony pugs geregeld en vaak genoeg met vrienden meegegaan naar MC.

Het enige wat uiteindelijk indruk maakte op de meeste mensen was je BWL, AQ40 en Naxx40 gear.

The postman set uit strat for me xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 15:53
Blistimo schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:38:
Ik vermaak me kostelijk (en kostenloos, als echte hollander :P) over die massale nerf cries. Terwijl ik me niet kan voorstellen dat de nerf voor _iemand_ nou echt zo desastreus uitpakt.
'

Hangt er helemaal van af hoe 'groot' de nerfs zijn. Stel je voor, we kunnen twee dingen doen:

huidig:
- met het team hardmode Beth, Baleroc, Alys verkennen
- een van de drie uitkiezen
- voor ons werkende tactic bepalen en uitvoeren, kost een avondje, of misschien zelfs twee, en de baas omleggen
- de volgende kiezen

massive nerf:
- met het team hardmode Beth, Baleroc, Alys binnen een paar wipes omleggen, de weken daarna alles tot Ragnaros oneshotten.

Ik heb meer lol in het eerste, en een echt grote nerf zou dat gevoel van teamwork en progressie voor de rest van 4.2 een beetje om zeep helpen. Dat andere guilds deze bazen al achter zich hebben gelaten is voor mij niet zo interessant eerlijk gezegd, wij hebben als team nog ergens om aan te werken, en dat is voor mij net de lol in het spel :9 Vind het verder prima dat 4.3 relatief snel komt, alles beter dan 12 maanden ICC draaien.
Verwacht trouwens niet dat de nerf zo massive zal zijn, en een ICC-like stacking buff lijkt me zelfs een prima idee, die vlak voor 4.3 op zijn maximum uitkomt :)

Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
Mektheb schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:25:
[...]
The postman set uit strat for me xD
Ik heb op m'n pala zowel T1 als T2 compleet, op de chestpieces na ... ja, voor allebei :p
Daarnaast heb ik de Battleforge greenies welke ik als set ga transmorgifidikiesen. De shoulders staan me alleen voor geen meter aan, maar daar vind ik nog wel iets op :p

M'n shaman wordt T2 of T6 en ik ben Al'ar aan het soloen voor die fist weapons. Zou ook mount hyjal moeten doen voor fists, maar dat is volgens mij puur trash mobs. Probleem wat ik hier in voorzie is dat ik bijv maces of axes niet in fist weapons om kan zetten, dus ik zal ook daar mooie alternatieven moeten zoeken :p

Ik vraag me alleen af hoe dat gaat. Moet ik daadwerkelijk m'n T2 items in m'n inventory/bank hebben, of kan ik ze ook in de void storage mikken en vanuit daar transmographikjydulen?

We shall see :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Denk het laatste teminste dat lijkt me wel zo logisch, sommige mensen hebben alle sets wat ze ooit verzameld hebben nog.
En als ze dat elke keer uit hun bank moeten halen pff..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
Dat niet alleen, maar void storage kost geld ... en daarmee wil ik niet meteen zeggen dat ik arm ben ...

Eerder Nederlands -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Heh, de eeuwigdurende nerf of niet discussie is dus weer losgebarsten? Ik kan me herinneren dat ik me vreselijk geergerd heb aan sommige nerfs omdat "wij wel al die moeite gedaan hadden" en "je vroeger gewoon weken met een boss bezig was en nu zeiken ze na 4 dagen". Maar verwachtingen van gamers veranderen, men wil geen 12 avonden op rij wipen op één boss, het moet leuk blijven. En content wordt gemaakt om door iedereen gespeeld te worden. Het aantal guilds met een beetje progressie in Naxx op level 60 was op mijn server op één hand te tellen. Dat is uiteindelijk gewoon erg jammer. Mooie instance, bijna niemand die 'm zag. Hetzelfde gebeurde bijna met Sunwell, gelukkig is die wel (bruut) generfed voordat de volgende expansion er was, konden een hoop mensen de latere fights tenminste nog meemaken.

Toch blijft het tricky om nerfs goed te timen. Te vroeg en een groep die het met wat meer tijd ook zou kunnen zonder nerf wordt de uitdaging ontnomen. Te laat en het zorgt ervoor dat veel mensen bepaalde content niet zien (of guilds van ellende uit elkaar vallen omdat het gewoon echt niet wil: M'uru). Ik zie dan meer in de ICC-oplossing met een steeds grotere buff voor de spelers dan in het aanpassen van het gevecht of de hp (tenzij het om slechts 1 bepaalde boss gaat waar de massa niet voorbij komt). Dan blijft de uitdaging redelijk bestaan voor diegenen die nog met de content bezig zijn.

Als laatste: ik ben ook een elitair mannetje geweest dat faliekant tegen elke nerf was en neerkeek op de rest want "die hadden Patchwerk nieteens neer" of zoiets. Dat veranderde snel genoeg toen x-realm ingevoerd werd en het talent in de guild ineens een andere optie had dan bij ons blijven: naar de nog veel betere guilds op andere servers. Gevolg: wij kregen dezelfde problemen die andere guilds op mijn server al tijden hadden: talent wordt weggekaapt, recruitment wordt een probleem, progressie vertraagt. Dat was een broodnodige eye-opener waardoor ik wat normaler ben gaan kijken naar dat soort dingen. Nu ben ik dus voor een langzaam afnemende moeilijkheidsgraad, mits goed getimed.

[ Voor 3% gewijzigd door Bundin op 13-09-2011 14:16 . Reden: zpellings ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
Jellinek schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 14:14:
Toch blijft het tricky om nerfs goed te timen. Te vroeg en een groep die het met wat meer tijd ook zou kunnen zonder nerf wordt de uitdaging ontnomen. Te laat en het zorgt ervoor dat veel mensen bepaalde content niet zien (of guilds van ellende uit elkaar vallen omdat het gewoon echt niet wil: M'uru).
Ik denk dat Blizzard hierin een duidelijke lijn moet trekken in de volgende expansion. Content zou een X aantal weken moeten bestaan voor ze een incremental nerf/player boost gaan geven. Het principe van ICC vond ik hierin een mooie, vooral gezien je 'm ook gewoon uit kon zetten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

detheavn schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 14:01:
Dat niet alleen, maar void storage kost geld ... en daarmee wil ik niet meteen zeggen dat ik arm ben ...

Eerder Nederlands -.-
hahaha... :P

waar ik benieuwd naar ben is of deze void storage een permanente opslag is. stel dat ik even een break heb en kom terug en ben dan alles kwijt dat ik hier in had gestopt.. ja dat zou voor mij een rede zijn om hier dan juist niet die "looks" in op te slaan.

die 1K gold die je een tijdje terug zag was niet representatief hoor... zal wel veel lager worden... 10 sec handelen en je hebt het waarschijnlijk al :P.. beetje Nederlander moet dat toch kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Anoniem: 373674 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 14:34:
[...]

hahaha... :P

waar ik benieuwd naar ben is of deze void storage een permanente opslag is. stel dat ik even een break heb en kom terug en ben dan alles kwijt dat ik hier in had gestopt.. ja dat zou voor mij een rede zijn om hier dan juist niet die "looks" in op te slaan.

die 1K gold die je een tijdje terug zag was niet representatief hoor... zal wel veel lager worden... 10 sec handelen en je hebt het waarschijnlijk al :P.. beetje Nederlander moet dat toch kunnen :P
Volgens mij voor altijd en eeuwig.
Het is meer een persoonlijke bank alleen voor gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03 14:06
Nog een avond op Ragnaros en wederom niet neer. Wederom lijken Lava Waves en Engulfing Flames een soort aantrekkings kracht te hebben. Dat gekoppelt met slechte connecties van onze deense spelers en we hadden het na een poging of 8 wel weer gezien. Erg frustrerend omdat ik zeker weet dat we met de mensen die we hebben Ragnaros neer moeten kunnen krijgen. Maar het is niet half zo frustrerend om telkens het gezeik aan te horen van sommige mensen uit de raid groep over hoe slecht we wel niet zijn dat we nog steeds niet met hc's bezig zijn want guild [x] is echt zo slecht en zij hebben het wel voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-05 08:54

Roshnak

PSN: Roshgill

Wat zijn handige addons voor tanks ? Ik heb natuurlijk dbm en omen en alle standaard addons maar ik was benieuwd of er ook ?handige? zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 16:07
Als DK heb ik er eigenlijk alleen een Blood Shield Tracker bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-05 22:19
Roshnak schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 15:23:
Wat zijn handige addons voor tanks ? Ik heb natuurlijk dbm en omen en alle standaard addons maar ik was benieuwd of er ook ?handige? zijn
Tidyplates + Threatplates, gebruik ook Raeli's Spell Announcer om cds en kicks aan te geven.

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

detheavn schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:11:
[...]

[...]

Molten Core runnen met 15 raiders en 25 puggers, en dan de epics per opbod verkopen. Dat was dikke poen toen.

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
MicScott schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 15:32:
[...]
Molten Core runnen met 15 raiders en 25 puggers, en dan de epics per opbod verkopen. Dat was dikke poen toen.
*kuch-hebben-nog-raidspots-verkocht-voor-dikke-moolah-reutel* :p

Waren destijds al genoeg mensen die mee wilden ... vooral priests voor Anathema/Benediction en hunters voor Rhok'delar/Lok'delar :)

Het is vooral nostalgie waarom ik nog steeds zoveel van Vanilla hou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBravo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 08:43
Roshnak schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 15:23:
wat zie jij als standaardaddons?
gtfo en poweraura's zijn voor alle klassen handig, maar ik heb er op m'n tank het meeste profijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-05 17:59

junglebeast

hier staat iets

detheavn schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 14:25:
[...]

Ik denk dat Blizzard hierin een duidelijke lijn moet trekken in de volgende expansion. Content zou een X aantal weken moeten bestaan voor ze een incremental nerf/player boost gaan geven. Het principe van ICC vond ik hierin een mooie, vooral gezien je 'm ook gewoon uit kon zetten :p
Ja ik zie ook wel een trend onstaan bij Blizz. En dat ICC principe is goed toe te passen in de lore van een raid. En dan is 20% meer dan genoeg.

Wij zitten nu ook op 6/7 met nog een 15 tal guilds op de server. En een kleine 20 guilds zit in HC modes.
Er gaan dus stemmen op om volgende week te extenden en dan alleen maar Ragnaros te doen.

Voor ons 2de team vind ik de nerf wel ok. Mits ze het steeds met kleine stapjes doen.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bechown
  • Laatst online: 09-05-2023
De grap is net als met welke content dan ook dat de gold runs pas kwamen na de nerfs :) Pre nerf was 1 baas zelfs niet haalbaar in MC.. Maar denk niet dat veel hier prenerf MC gedaan hebben want dat was toen niet echt makkelijk en met afkers gewoon niet te doen.. Zelfde geld voor prenerf BWL eerste boss voor alliance (geen totem voor slows omdat we geen shamans hadden).. Hebben toen maar alles rond gekite door de kamer (hunters) en casters gekilled..

pug runs MC kwamen pas nadat ragnaros gekilled was.. Ik heb toen zelfs nog mijn Paladin erdoorheen getrokken met gemak en zoals gezegd met afkers.. Mensen die roepen hier over afk door MC runnen waren alleen na de nerfs mogelijk en waarschijnlijk met mensen die outgeared waren voor de content :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott

MicScott

.Grey.

bechown schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 15:47:
De grap is net als met welke content dan ook dat de gold runs pas kwamen na de nerfs :) Pre nerf was 1 baas zelfs niet haalbaar in MC.. Maar denk niet dat veel hier prenerf MC gedaan hebben want dat was toen niet echt makkelijk en met afkers gewoon niet te doen.. Zelfde geld voor prenerf BWL eerste boss voor alliance (geen totem voor slows omdat we geen shamans hadden).. Hebben toen maar alles rond gekite door de kamer (hunters) en casters gekilled..

pug runs MC kwamen pas nadat ragnaros gekilled was.. Ik heb toen zelfs nog mijn Paladin erdoorheen getrokken met gemak en zoals gezegd met afkers.. Mensen die roepen hier over afk door MC runnen waren alleen na de nerfs mogelijk en waarschijnlijk met mensen die outgeared waren voor de content :)
Ik heb het inderdaad over de tijd dat BWL al op farm was. MC in den beginne werd echt niet gepugged, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Oh, wij tankten alle spawns bij Razorgore, nadat bleek dat het kiten van de Legionnaires door shamans niet echt feilloos werkte. Nog een hele tijd de dragons laten tanken door warriors met Green Whelp armour, dat een Hibernate on hit procte, waarmee dus alle Dragonkin lekker stonden te slapen in het midden van de kamer. Rogue per corner om de Mages te stunlocken, en zergDPS op de Legionnaires. Oh, en wij waren als horde een tank kwijt op Orb duty omdat we geen pally hadden die aggro kon droppen met zn bubble :>

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie

MC was pre-nerf prima te doen. Daar waren de ‘you are the bomb’ fights en voor de trash waar je fire resistance voor nodig had de echt bottlenecks. Natuurlijk was Rag iets waar je langer mee bezig was.

BWL kwamen we destijds onwijs snel doorheen toen we eenmaal de eerste 2 bosses neer hadden… Dat was inderdaad als alliance wat lastiger. Imo hing BWL alleen maar af van de kwaliteit van je tanks, in zekere mate de laatste bosses in MC ook trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bechown
hulkie schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 15:55:
[...]

MC was pre-nerf prima te doen. Daar waren de ‘you are the bomb’ fights en voor de trash waar je fire resistance voor nodig had de echt bottlenecks. Natuurlijk was Rag iets waar je langer mee bezig was.

BWL kwamen we destijds onwijs snel doorheen toen we eenmaal de eerste 2 bosses neer hadden… Dat was inderdaad als alliance wat lastiger. Imo hing BWL alleen maar af van de kwaliteit van je tanks, in zekere mate de laatste bosses in MC ook trouwens.
MC 1 boss kon je niet voorbij toen we in de race waren met server/world firsts.. Dus die nerf was nodig om verder te komen.. dus als je in een keer voorbij gewandeld bent dan denk ik niet dat je prenerf mc gedaan hebt :) Gelukkig wel ragnaros gekilled prenerf (2de nerf was een grotere nerf op meerdere bazen).. Alle tactieken moesten nog bedacht worden en er was niet super veel communicatie tussen de guilds hoe ze bepaalde bazen neer kregen zoals nu veel meer info beschikbaar is.. BWL ging wel een stuk sneller zoals je zegt na de eerste 2 bazen.. Maar we raakten een van de MT kwijt.. Naxx ging heel erg snel maar ik was niet attuned door RL slackte ik daarin.. :(

En ja heerlijk veel verdiend toen aan mijn firepots en mijn transmutes toen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott

MicScott

.Grey.

hulkie schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 15:55:
[...]

Alliance had het echt wel even een stukje makkelijker, in Vanilla raiding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bechown
MicScott schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:05:
[...]
Alliance had het echt wel even een stukje makkelijker, in Vanilla raiding..
Lol dat zeiden wij altijd over de horde
De serieuze alliance guilds van toen die ik ken zijn het wel met mij eens. Misschien bij 1 of 2 gevechten niet. (Razorgore, Viscidus) maar over het algemeen..
Ach misschien was het ook omdat we alleen klaagden als hun een voordeel hadden :) Ik ken btw geen een serieuze alliance guild die vond toendertijd dat alliance een voordeel had.. En op onze server communiceerde we redelijk met de overige guilds (vooral om goede spelers te recruiten ^^)

[ Voor 52% gewijzigd door bechown op 13-09-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott

MicScott

.Grey.

bechown schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:05:
[...]

Lol dat zeiden wij altijd over de horde
De serieuze alliance guilds van toen die ik ken zijn het wel met mij eens. Misschien bij 1 of 2 gevechten niet. (Razorgore, Viscidus) maar over het algemeen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Vanuit mijn zwaar gekleurde horde bril kan ik het daar natuurlijk alleen maar mee eens zijn. Blessings zonder range (met ieder 5 minuten een refresh) zijn natuurlijk altijd beter dan totems met 30yd range. Ik kan me weinig gevechten in MC herinneren waarbij iedereen altijd redelijk stacked up was... Lucifron P2 nadat de adds dood waren (loloutrange Impending Doom) en het laatste stukkie Sulfuron misschien? Oh en Majordomo Sta... Executus kon ook aardig in range van totems gebleven worden. Maar op Geddon en Shazzrah kon ik vaak de groep aan de overkant van de room niet eens zien. Maar dat kan ook aan draw distance gelegen hebben :P

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott

MicScott

.Grey.

Vergeet niet bazen met fear mechanics.. Volgens mij hadden totems trouwens eerst een 20 yard range, maar dat weet ik niet zeker. En threat was echt een ramp voor ons. We hadden toen nog niet eens een threat totem, dus bij héél veel bazen zat ik als Warlock soms echt tientallen seconden uit mijn neus te vreten omdat één shadowbolt crit echt belachelijk veel threat veroorzaakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott

MicScott

.Grey.

Nostalgietip: waybackmachine gebruiken om oud guildnieuws te checken :D

http://web.archive.org/we...com/showthread.php?t=4969

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terence(x)
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-05 15:24
bechown schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:04:
[...]

MC 1 boss kon je niet voorbij toen we in de race waren met server/world firsts.. Dus die nerf was nodig om verder te komen.. dus als je in een keer voorbij gewandeld bent dan denk ik niet dat je prenerf mc gedaan hebt :) Gelukkig wel ragnaros gekilled prenerf (2de nerf was een grotere nerf op meerdere bazen).. Alle tactieken moesten nog bedacht worden en er was niet super veel communicatie tussen de guilds hoe ze bepaalde bazen neer kregen zoals nu veel meer info beschikbaar is.. BWL ging wel een stuk sneller zoals je zegt na de eerste 2 bazen.. Maar we raakten een van de MT kwijt.. Naxx ging heel erg snel maar ik was niet attuned door RL slackte ik daarin.. :(

En ja heerlijk veel verdiend toen aan mijn firepots en mijn transmutes toen..
Dit is dus echt niet waar, alle bosses waren te killen, zelfs ragnaros, alleen hij despawnde na een uur, en je engaged hem op het moment dat je de kamer binnen liep, het was mogelijk, maar bijna onmogelijk zo te zeggen.

En BWL razorgore was perfect te doen zonder shaman np at all, gewoon dps splitten en goede tanks en je had geen issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott

MicScott

.Grey.

Terence(x) schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:55:
[...]

Dit is dus echt niet waar, alle bosses waren te killen, zelfs ragnaros, alleen hij despawnde na een uur, en je engaged hem op het moment dat je de kamer binnen liep, het was mogelijk, maar bijna onmogelijk zo te zeggen.

En BWL razorgore was perfect te doen zonder shaman np at all, gewoon dps splitten en goede tanks en je had geen issues
Bedoel je niet vael met dat despawnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
MicScott schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:04:
[...]
Nostalgy,

Vond vael en nef de beste encounters van BWL.
Vooral class-call vond ik altijd wel tof, hunters die hun bow vergeten te swappen met een lvl 1 item, priests die de tank doodhealen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott

MicScott

.Grey.

sabriel schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 19:00:
[...]

Nostalgy,

Vond vael en nef de beste encounters van BWL.
Vooral class-call vond ik altijd wel tof, hunters die hun bow vergeten te swappen met een lvl 1 item, priests die de tank doodhealen :p
Ook leuk toen op een moment Curse of Tongues gebugged was en op alle bazen werkte, inclusief Nef. Toen begreep niemand de class calls meer :p

Afbeeldingslocatie: http://members.multimania.nl/skint83/nefdemonic.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Jellinek schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 14:14:
Ik kan me herinneren dat ik me vreselijk geergerd heb aan sommige nerfs omdat "wij wel al die moeite gedaan hadden" en "je vroeger gewoon weken met een boss bezig was en nu zeiken ze na 4 dagen".
Kan me herrinneren dat ik me altijd vreselijk ergerde dat als een speler stopte we een nieuwe speler eerst door oude content moesten boosten zodat hij mee kon met progressie raids. Hij kreeg zijn gear in 4 raids, terwijl wij er weken op ... oh wait.

Nu een stuk beter geregeld, als we een nieuwe speler krijgen kan hij eenvoudig zelf voor zijn gear zorgen en hoeven we niet meer tijd te besteden aan oude content.

Sommige mensen lijken dwangneurotisch te moeten azijnpissen.

• Terence(x)
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-05 15:24
MicScott schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:04:
[...]

Nooit een probleem mee gehad, dat was nou eemaal zoals het werkte, eerste week gewiped, en tweede week was het een kill, de week daarna ging die restrictie eraf.

Mja ik had een Nefarian world 2nd kill met me guild toen dus tja :D

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

Hmm rogue legendary dagger in 4.3.
En Looking for raid 25m mode.
Rogue Legendary and Patch 4.3
Another interview showed up today in The Escapist. The most important part is the Rogue Legendary dagger and new raid level difficulty, but the important points are all below.

Rogues will get a legendary dagger and exciting quest line to go with it. The lore for the dagger has not been decided upon yet.
Looking for Raid tool raids will be easier than normal raids using a new level of difficulty (Looking For Raid).
The Looking for Raid tool will only work for 25 man raids, not 10 man.
Players will get different achievements and loot from doing Random Raid mode, no normal mode achievements or perks will be gained.
This will introduce players to the content and mechanics of the fights so that they are more prepared for an actual raid.
The new five mans will have tighter story integration with the Deathwing Raid than Icecrown Heroics did.
The Dragonflights will work together to help take down Deathwing.
Deathwing's random zone burning will continue at least until the end of Patch 4.3.
They might be talking about Pandas at Blizzcon.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-05 17:27
Ben al vaak in de buurt gekomen van een timed run maar vandaag heb ik hem eindelijk gehaald :).
Uiteraard de roll verloren maar ben toch blij dat ik het eindelijk eens gehaald heb. En de groep was ook nog eens erg leuk.

Direct daarna gerelogged naar mijn Shaman om met die ook nog VPs te cappen en met hem kwam ik een paar seconden te kort voor de timed. Het gaare was dat toen ik in de groep kwam was de groep al bezig maar de tank was direct na het begin weg gegaan waardoor ze nog maar 11 minuten op de klok hadden en dan toch nog bijna timed gehaald.

Mogguh..

gisteren stond wipen op raggy op het programma.. eerste 1,5 uur echter beetje voetbal gekeken omdat de healer een heel vaag probleem had met zijn camera view. wanneer hij de muis aanraakte kreeg hij first person view. Hij raakte aan de chat met een GM die hem verder heeft kunnen helpen.

Ik heb in de tussentijd even GTFO geinstalleerd en 2 raid members die het echt nodig hebben, het aangesmeerd :P.. werkt trouwens erg goed :)

later op de avond toch nog wat pogingen en dat met die adds en dat stunnen met holy wrath werkt masterlijk. 1 pala aan elke kant van de hamer als laatste defence. dus toch nog progressie kunnen boeken.. ben benieuwd wat de nerfs zijn :P

• hulkie
Goede morgen!

Gister helaas net te weinig signs voor de raid. Drie minuten nadat ik de call hadden gemaakt om het niet door te laten gaan bleek de #1 guild van de server al klaar te zijn met raiden… Dat was onze redding geweest, er zitten namelijk een aantal goede NL spelers met alts die prima mee kunnen en willen doen in onze raid… Achja!

Ik heb vrijwel de hele avond op mijn mage gezeten om Jewelcrafting verder te levellen. Zit inmiddels op 490, heb de eerste daily gedaan en kan vandaag dus zonder problemen richting de 500 voor de 67 intel gems! Ik hoop dat het uiteindelijk de moeite waard blijkt te zijn. Het levert in combinatie met enchanting in ieder geval een hoop mats op!

@ Nostalgie: Wij hadden op Neffie altijd een druid als target om kapot te healen:
- priest call
- whisper lock: pass die gast ff een soulstone
- alle priests spamde de druid met de grootste mond op ventrilo
- pas na 3 a 4 keer had hij het door... ;) heerlijk!

[ Voor 15% gewijzigd door hulkie op 14-09-2011 09:16 . Reden: nostalgie ]

• JoeBravo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 08:43
blegh, priest is ook al bijna op het punt dat ik eigenlijk alleen nog maar valor badges hoef te sparen voor upgrades.
Gief raids @ main ;(
Maar het zal wel keuze maken worden tussen DK of hunter levellen.

• rodie83
  • Niet online
hulkie schreef op woensdag 14 september 2011 @ 09:14:
Goede morgen!

Gister helaas net te weinig signs voor de raid. Drie minuten nadat ik de call hadden gemaakt om het niet door te laten gaan bleek de #1 guild van de server al klaar te zijn met raiden… Dat was onze redding geweest, er zitten namelijk een aantal goede NL spelers met alts die prima mee kunnen en willen doen in onze raid… Achja!

Ik heb vrijwel de hele avond op mijn mage gezeten om Jewelcrafting verder te levellen. Zit inmiddels op 490, heb de eerste daily gedaan en kan vandaag dus zonder problemen richting de 500 voor de 67 intel gems! Ik hoop dat het uiteindelijk de moeite waard blijkt te zijn. Het levert in combinatie met enchanting in ieder geval een hoop mats op!

@ Nostalgie: Wij hadden op Neffie altijd een druid als target om kapot te healen:
- priest call
- whisper lock: pass die gast ff een soulstone
- alle priests spamde de druid met de grootste mond op ventrilo
- pas na 3 a 4 keer had hij het door... ;) heerlijk!
Zo hadden wij vaak pauze momentje op het bruggetje in MC waar je Golemagg zag staan. Stiekeme moonfire pull ftw! Kwam de halve instance eraan donderen. En onze griekse RL op Ventrilo: Tiéssssskeeeeeeee! Mwhahahaha!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Garr adds assignen voordat er addons voor waren -_-

D3 char(s)

• porn*
Blistimo schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:07:
Garr adds assignen voordat er addons voor waren -_-
Haha. RL: "Tank 1 assist me. Tank 2 assist me. Tank 3 assist me." etc etc. Dan had je er altijd 1 bij die lag te slapen en geen reactie geeft, of de verkeerde mob pakt, OF hem wegklikt en dus niet meer weet welke ie had. Prachtig :)

Bnet pindle#2913

• bechown
Wel leuke tijden toch.. Of mensen op vent die roepen hoe lang het nog duurt voordat banish van de mob af is.. Ik was mage dus ik mocht altijd leuk bij Majordomo sheepen :) voor de rest was het decursen en FB spam ftw.. gelukkig fire gegaan in BWL..

• MicScott

MicScott

.Grey.

bechown schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:55:
Wel leuke tijden toch.. Of mensen op vent die roepen hoe lang het nog duurt voordat banish van de mob af is.. Ik was mage dus ik mocht altijd leuk bij Majordomo sheepen :) voor de rest was het decursen en FB spam ftw.. gelukkig fire gegaan in BWL..
Banish, een heerlijke tool om je raid mee te trollen. Je kon ook niet un-banishen toen, dus als je je banish net refreshte voordat de laatste andere mob dood was dan stond 40 man voor nop 29 seconden lang tegen dat monster te rammen. _O-

• MicScott

MicScott

.Grey.

bechown schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:55:
Huh? Bijna alle mobs in BWL waren toch fire immune? (Nog zo'n Epische trollactie van Blizz.)

• bechown
Nee BWL niet MC was fire immune (niet alle bazen).. In ieder geval ik deed meer dps als fire dan als frost toen in BWL.. Alleen eerste boss heb ik nog als frost gedaan daarna alles als fire...

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

In BWL niet. In MC moesten mages frost gaan. En wij hadden er één die het vertikte en fire bleef.

Vervolgens kwam je dan bij Nefarian aan en moesten je mages weer Imp. Blizzard speccen voor de eerste add phase :P

D3 char(s)

• MicScott

MicScott

.Grey.

bechown schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:13:
Nee BWL niet MC was fire immune (niet alle bazen).. In ieder geval ik deed meer dps als fire dan als frost toen in BWL.. Alleen eerste boss heb ik nog als frost gedaan daarna alles als fire...
Ik weet toch zeker dat tenminste Vael fire immune was.

• porn*
MicScott schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:15:
[...]

Kan ik me ook herinneren ja, misschien gehotfixed ofzo? Speel geen mage dus als er ooit notes over waren dan boeide me dat niet zo :P

Bnet pindle#2913

• bechown
MicScott schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:15:
[...]
Misschien een beetje fire immune.. In MC waren ze ook niet vol fire immune.. We hadden 1 mage in MC die fire bleef en iedereen eruit dpste.. vergeet niet dat imp.scorch je de fire immune kon debuffen.. 3 stacks en je kon fireball in je rotatie brengen..
Immune is immune, ik heb het niet over resists. Scorch kun je ook niet aanbrengen als een baas fire immune is. Van MC kan ik me niet herinneren of bazen fire immune waren.
Als je het op die manier zegt dan was geen een fire immune :) Hmm nu ik dieper graaf heb ik misschien de eerste kill nog als frost gedaan op Vael.. dus weet het niet zeker.. heb hem in ieder geval op farm als fire gedaan..

[ Voor 32% gewijzigd door bechown op 14-09-2011 11:27 ]

• MicScott

MicScott

.Grey.

bechown schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:19:
[...]

Misschien een beetje fire immune.. In MC waren ze ook niet vol fire immune.. We hadden 1 mage in MC die fire bleef en iedereen eruit dpste.. vergeet niet dat imp.scorch je de fire immune kon debuffen.. 3 stacks en je kon fireball in je rotatie brengen..
Immune is immune, ik heb het niet over resists. Scorch kun je ook niet aanbrengen als een baas fire immune is. ;) Van MC kan ik me niet herinneren of bazen fire immune waren.

• rodie83
  • Niet online
Je kan het allemaal wel over de mechanics enzo hebben die toen simpel waren, feit was toen wel dat sommige dingen wat beter klopten. Firebaas? Prima, is fire immune/resistant. Misschien niet leuk voor firemages, maar het klopte ergens wél. Wat dat betreft is Blizzard wel heel erg afgezakt naar een niveau waarbij dat soort dingen er allemaal niks meer toe doen.

Had je in die tijd bepaalde klasses er niet bij, dan had je gewoon sommige buffs niet. Tegenwoordig zijn buffs zo verschrikkelijk gedeeld dat je bijna altijd wel alles hebt. Plus dat niks meer stackt.

Ander tof concept wat ze helemaal hebben weggeflikkerd: worldbosses. Met alts geparkeerd in Azshara inloggen of Azuregos up was, of in Blasted Lands voor Lord Kazzak. Dikke PvP battles, verneukte pulls, verneukte gevechten, maar wel altijd dikke lol.

WoW is wat mij betreft technisch dan wel beter geworden, maar door simplificatie en homogenisatie heeft het qua sfeer wel behoorlijk moeten inboeten.

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05 11:10

Maduth

Probeersel

Vraagje mbt profs. Momenteel lvl ik enkele altjes maar op een heb ik Mining/Engineering. Nu denk ik er over om Engineering te droppen, doe er eigenlijk helemaal niks mee (ben momenteel 75). Is er een reden om engineering te houden omdat je op lvl 85 iets briljants kan krijgen, of is alles gewoon te koop? Er zijn genoeg guildies die mij gewoon kunnen helpen namelijk met engineering.

• MicScott

MicScott

.Grey.

Maduth schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:32:
Vraagje mbt profs. Momenteel lvl ik enkele altjes maar op een heb ik Mining/Engineering. Nu denk ik er over om Engineering te droppen, doe er eigenlijk helemaal niks mee (ben momenteel 75). Is er een reden om engineering te houden omdat je op lvl 85 iets briljants kan krijgen, of is alles gewoon te koop? Er zijn genoeg guildies die mij gewoon kunnen helpen namelijk met engineering.
Ik vind engineering maar weinig toevoegen, maar zal het op mijn lock niet droppen omdat ik nog graag mijn Flying Machine wil kunnen gebruiken.

Ja die world bosses waren nog is lachen, tijdens een raid gewoon dik geganked worden door een andere faction's raid haha. Op een gegeven moment gewoon 120 man die aan het wachten waren tot de huidige raid was gewiped =)

• Zerotorescue
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-05 10:38
Ligt een beetje aan je klasse en je speelveld. Engineering op een PVPende Hunter zie je bijvoorbeeld ontzettend vaak omdat het helpt in BGs en de stats voor extra burst zorgen.

Zelf zal ik het altijd op mijn main houden. De mailbox, northrend wormhole, outland teleport, repair bot (Jeeves), loot-a-rang en parachute cloak vind ik onmisbaar (vast nog wel eea vergeten); het zou veel tijd kosten als ik deze niet had. Nitro Boosts is te riskant met ongeveer 10% faalkans (wat voor -80% HP zorgt) en de ressurection is overbodig geworden met Mass Ressurection in iedere guild. Verder heb je ook de standaard stat increase die andere professions ook geven dmv de glove enchant.

Om de Loot-a-Rang handig te maken ff een macro maken en op een eenvoudige knop keybinden (uit mijn hoofd, weet niet zeker of deze optimaal werkt); /cast [@mouseover,exists,dead] Loot-A-Rang; Loot-A-Rang

Edit:
Oja, en invisibility als je klasse zelf dat niet heeft. Erg handig om trash over te slaan als je regelmatig dingen wilt soloen.

[ Voor 14% gewijzigd door Zerotorescue op 14-09-2011 11:45 ]

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

rodie83 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:26:
Je kan het allemaal wel over de mechanics enzo hebben die toen simpel waren, feit was toen wel dat sommige dingen wat beter klopten. Firebaas? Prima, is fire immune/resistant. Misschien niet leuk voor firemages, maar het klopte ergens wél. Wat dat betreft is Blizzard wel heel erg afgezakt naar een niveau waarbij dat soort dingen er allemaal niks meer toe doen.

Had je in die tijd bepaalde klasses er niet bij, dan had je gewoon sommige buffs niet. Tegenwoordig zijn buffs zo verschrikkelijk gedeeld dat je bijna altijd wel alles hebt. Plus dat niks meer stackt.

Ander tof concept wat ze helemaal hebben weggeflikkerd: worldbosses. Met alts geparkeerd in Azshara inloggen of Azuregos up was, of in Blasted Lands voor Lord Kazzak. Dikke PvP battles, verneukte pulls, verneukte gevechten, maar wel altijd dikke lol.

WoW is wat mij betreft technisch dan wel beter geworden, maar door simplificatie en homogenisatie heeft het qua sfeer wel behoorlijk moeten inboeten.
Baron Geddon en Ragnaros waren echt compleet Fire Immune. Je kon als mage prima fire specced blijven, maar dan gebruikte je wel Frostbolt als je main spell. En die deed niet zoveel als fire specced mage. Daarnaast was er nog een aantal trashmobs fire immune. En ik meen me te herinneren dat de Surgers en Garr Nature Immune waren. Niet dat druids en shamans DPSten, maargoed :P

Vergelijkbaar waren ghosts en undead tot medio TBC immuun voor bleeds. Undead waren (en zijn volgens mij) Fear en misschien ooit ook wel Shadow Immune. Ondanks dat het RPG-technisch prima te verklaren is verneukt het voor bepaalde classes en specs natuurlijk wel het spelplezier. Zeker als je bedenkt dat in de raid Mount Hyjal ALLES Bleed Immune was en rogues, ferals en warriors gewoon een stuk minder DPS deden en dus gebencht zouden worden in top progress raids. Not cool!

World Bosses... Zijn er geen randomly spawnende boss like mobs in de verschillende Cata zones waar je minstens 5 man voor nodig hebt die 346 blues droppen? Het principe bestaat nog wel, alleen niet met loot vergelijkbaar met de top end raid content. Als de drops beter zouden zijn vrees ik dat er toch een soort monopolie-positie ontstaat voor de beste guilds op de server. ets dat ten tijde van Vanilla op heel veel realms ook al aan de gang was, en zelfs doorwerkte in battlegrounds. Met je Naxx epics sloopte je iedereen in een BG, er was immers nog geen resilience. Top end raid guilds voorkomen dat lower end guilds kunnen gearen > lower end guilds krijgen geen kans op world bosses > monopolie.

Godzijdank heb ik destijds op de enige Azuregos kill die ik mee heb gemaakt m'n Blue Dragon Sinew kunnen looten, om vervolgens letterlijk een half jaar op de Black Sinew te wachten :<

D3 char(s)

Blistimo schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:48:
[...]World Bosses... Zijn er geen randomly spawnende boss like mobs in de verschillende Cata zones waar je minstens 5 man voor nodig hebt die 346 blues droppen? Het principe bestaat nog wel, alleen niet met loot vergelijkbaar met de top end raid content. Als de drops beter zouden zijn vrees ik dat er toch een soort monopolie-positie ontstaat voor de beste guilds op de server. ets dat ten tijde van Vanilla op heel veel realms ook al aan de gang was, en zelfs doorwerkte in battlegrounds. Met je Naxx epics sloopte je iedereen in een BG, er was immers nog geen resilience. Top end raid guilds voorkomen dat lower end guilds kunnen gearen > lower end guilds krijgen geen kans op world bosses > monopolie.

Godzijdank heb ik destijds op de enige Azuregos kill die ik mee heb gemaakt m'n Blue Dragon Sinew kunnen looten, om vervolgens letterlijk een half jaar op de Black Sinew te wachten :<
Dat waren juist nog is tijden man dat je in je T2 gelijk was aan een rank14 geared PVP junk. Tegenwoordig kan je helemaal NIETS als je geen resillience hebt en ik vind dat gewoon ruk. Als ik een char heb gegeared moet ik de eerste farm dagen/weken mezelf tot gort laten slaan voordat ik zelf iemand kan killen.
Daarnaast is het verschil tussen PVE en PVP zo groot geworden dat het 2 verschillende werelden zijn die elkaar amper tegenkomen (raiders die PVPen als uitzondering uiteraard). Vond de integratie vroeger juist wel leuker. Kan je als argument natuurlijk gebruiken dat het niet eerlijk is dat je met PVP gear kon raiden maar je hebt daar immers ook moeite voor gedaan.. Pak dan de moeilijkheidsgraad voor het behalen van PVP gear aan!!! :)

Anoniem: 144052 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:59:
[...]

Tegenwoordig kan je helemaal NIETS als je geen resillience hebt en ik vind dat gewoon ruk.
Heb sinds cata nog helemaal geen pvp gedaan, maar als je jp's omzet naar honor en daar een hele pvp set mee koopt.. ben je dan ook nog steeds een dooie in de meeste pvp battles of heb je dan wel degelijk een goede kans?

• rodie83
  • Niet online
Blistimo schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:48:
[...]

Baron Geddon en Ragnaros waren echt compleet Fire Immune. Je kon als mage prima fire specced blijven, maar dan gebruikte je wel Frostbolt als je main spell. En die deed niet zoveel als fire specced mage. Daarnaast was er nog een aantal trashmobs fire immune. En ik meen me te herinneren dat de Surgers en Garr Nature Immune waren. Niet dat druids en shamans DPSten, maargoed :P

Vergelijkbaar waren ghosts en undead tot medio TBC immuun voor bleeds. Undead waren (en zijn volgens mij) Fear en misschien ooit ook wel Shadow Immune. Ondanks dat het RPG-technisch prima te verklaren is verneukt het voor bepaalde classes en specs natuurlijk wel het spelplezier. Zeker als je bedenkt dat in de raid Mount Hyjal ALLES Bleed Immune was en rogues, ferals en warriors gewoon een stuk minder DPS deden en dus gebencht zouden worden in top progress raids. Not cool!

World Bosses... Zijn er geen randomly spawnende boss like mobs in de verschillende Cata zones waar je minstens 5 man voor nodig hebt die 346 blues droppen? Het principe bestaat nog wel, alleen niet met loot vergelijkbaar met de top end raid content. Als de drops beter zouden zijn vrees ik dat er toch een soort monopolie-positie ontstaat voor de beste guilds op de server. ets dat ten tijde van Vanilla op heel veel realms ook al aan de gang was, en zelfs doorwerkte in battlegrounds. Met je Naxx epics sloopte je iedereen in een BG, er was immers nog geen resilience. Top end raid guilds voorkomen dat lower end guilds kunnen gearen > lower end guilds krijgen geen kans op world bosses > monopolie.

Dat bedoel ik dus. Homogenisatie en versimpeling. Maakt het spel wellicht op een simplistische manier eerlijker maar wel minder charmant. Want bleedende ghosts slaan nou eenmaal nergens op. Blizzard had daar toendertijd ook met andere mechanics omheen kunnen werken, maar ze zijn op een gegeven moment gewoon voor de easy way out gegaan: we laten bleeds ook werken op ghosts, mobs zijn niet meer immune voor bepaalde soorten damage, enzovoorts. Als bepaalde klasses bepaalde skills niet kunnen gebruiken op een boss, maak de encounter dan zo dat die klasses voor een andere mechanic in het gevecht wél inzetbaar zijn.

Voor wat betreft het monopolieverhaal: het was niet alsof de worldbosses namelijk veel (essentiële) loot dropten en ten tijde van AQ waren ze itemleveltechnisch eigenlijk al overbodig. Wel klopt het dat de betere guilds de bosses killden, en daarmee ook goed op de hoogte waren van de (vermoedelijke) respawn. Niettemin heb ik regelmatig mooie battles erom heen gehad, dus ik had geen klagen.

Overigens is ook je PvP verhaal nu wat overtrokken. Als vroeger niet raidde had je geen kans in PvP, als je nu alléén maar raid heb je ook geen kans in PvP. Want tegen die bakken resilience kan je echt niet op met je PvE gear, en voordat je op hetzelfde niveau zit ben je een heel aantal frusterende potjes verder. Dat je het sneller bij elkaar hebt dan tier gear: dat klopt. Maar in principe is de situatie weinig veranderd: degene die de meeste tijd besteedt aan het spel heeft ook de beste gear. Een principe dat per definitie "oneerlijk" is omdat het met daadwerkelijke skills niks te maken heeft.

Waarbij ik overigens wil vermelden dat het laatste wat ik zei nou eenmaal gewoon zo is, daar heb ik persoonlijk dus ook helemaal geen problemen mee. Maar wat EoN zegt: met de huidige structuur liggen de PVE en PvP werelden mijlenver van elkaar af, en dat is opnieuw voor de sfeer en feeling van de game jammer. Technisch correct, dat dus weer wel.

[ Voor 4% gewijzigd door rodie83 op 14-09-2011 12:10 ]

Over de versimpeling etc...

weet niet of er hier mensen Diablo 2 hebben gedaan? zelf heb ik dit bijna 10 jaar gedaan en dit spel sprak mij met name zo aan omdat het zo mega onvergevelijk was. beetje een build maken met wat clicks en het was voor goed verpest :P

Of als als full fire mage met 20 skillers en dan kwam je hell niveau beesten tegen die totaal immum waren. de tweak mogelijkheden in dit spel waren/zijn gewoon echt insaine.

of als je 2 corpses had liggen en je pakte de verkeerde op --> logde uit --> alles kwijt :P... masterlijke hoe onvergevelijk blizzard vroeger was. en QQ had totaal geen zin want daar waren ze 100% immum voor.

De komst van wow en het feit dat je een betalende klant bent en daarmee mag verwachten dat er aan klantondersteunig wordt gedaan, heeft wel echt heel veel op dit punt veranderd.

Die oude nostalgie spreekt mij ook erg aan, maar denk dat het nooit meer zo zal worden..

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Maar vergeet niet dat het honour systeem tijdens Vanilla helemaal anders in elkaar zat. Wilde je rank 11 of hoger halen moest je wekelijks een verplichte hoeveelheid tijd PvPen, en honour scoren. PvPde je niet genoeg, of verloor je alles, kreeg je geen hogere ranks. Waardoor je geen gear upgrades kreeg. Waardoor... etc. etc.

Op onze realm (Burning Legion, waar veel DAoC guilds op zaten) werd heel actief gePvPt door de top raid guilds. Zij hadden een gearvoorsprong met hun T1/2/3 op de normale sterveling en bezetten dus al snel de top ranks op de realm. En daar waren er maar een aantal van beschikbaar. Ik meen me te herinneren dat er wekelijks maar 1 R14 en 1 R13 konden zijn, dus als je epic gear of weapons wilde hebben en je zat niet bij de 2 (!!!!) hoogste honour scorende mensen was je gewoon screwed. Daarnaast werkte je PvP history mee, met een verrekeningsfactor. dus je moest niet alleen 1 week de hoogst scorende PvPer zijn, maar vele weken achter elkaar. Die ranks werden zelfs verkocht. Sterker nog, ik kan me mensen herinneren die werden verboden te PvPen omdat ze de volgorde waarop de R14s gehaald werden verstoorden doordat ze zoveel PvPden.

Kortom; had je gear, won je veel PvP, kreeg je nog meer gear. Had je geen raid gear, was je screwed. Tot patch 2.0 waarin items een bepaalde hoeveelheid honour kostte. En de floodgates zich openden...

[ Voor 6% gewijzigd door Blistimo op 14-09-2011 12:22 ]

D3 char(s)

• MicScott

MicScott

.Grey.

Blistimo schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:19:
Maar vergeet niet dat het honour systeem tijdens Vanilla helemaal anders in elkaar zat. Wilde je rank 11 of hoger halen moest je wekelijks een verplichte hoeveelheid tijd PvPen, en honour scoren. PvPde je niet genoeg, of verloor je alles, kreeg je geen hogere ranks. Waardoor je geen gear upgrades kreeg. Waardoor... etc. etc.

Op onze realm (Burning Legion, waar veel DAoC guilds op zaten) werd heel actief gePvPt door de top raid guilds. Zij hadden een gearvoorsprong met hun T1/2/3 op de normale sterveling en bezetten dus al snel de top ranks op de realm. En daar waren er maar een aantal van beschikbaar. Ik meen me te herinneren dat er wekelijks maar 1 R14 en 1 R13 konden zijn, dus als je epic gear of weapons wilde hebben en je zat niet bij de 2 (!!!!) hoogste honour scorende mensen was je gewoon screwed. Die ranks werden zelfs verkocht. Sterker nog, ik kan me mensen herinneren die werden verboden te PvPen omdat ze de volgorde waarop de R14s gehaald werden verstoorden doordat ze zoveel PvPden.

Kortom; had je gear, won je veel PvP, kreeg je nog meer gear. Had je geen raid gear, was je screwed. Tot patch 2.0 waarin items een bepaalde hoeveelheid honour kostte. En de floodgates zich openden...
Rank 14 halen was ook wel een debiele hoeveelheid spelen voor nodig. Ik heb het over 8-10 uur per dag, elke dag. Meer als je toevallig een nóg grotere junk op je realm had. Ik ben zelf tot Rank 9 (Centurion) gekomen en die titel droeg ik nog met trots, zo lang ik horde was.

Anoniem: 373674 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:04:
[...]

Heb sinds cata nog helemaal geen pvp gedaan, maar als je jp's omzet naar honor en daar een hele pvp set mee koopt.. ben je dan ook nog steeds een dooie in de meeste pvp battles of heb je dan wel degelijk een goede kans?
Honor farm je sneller dan JP en de omzetting is alsnog 375 JP --> 250 HP. Gloves/shoulders kosten 1650 en chest/legs/head kosten 2200. Als je vol PVP bent dan maak je uiteraard genoeg kans afhankelijk van je skills/class maar via JP duurt het nog veel langer..

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gisteren eindelijk Rhyo neer op heroic, na achterlijk veel tries (stuk of 50, als het er niet meer waren). Gelukkig dus nog net op tijd voor de nerf, geeft toch heel wat meer voldoening dan wanneer onze 1st kill na de nerf geweest zou zijn.

Los van de 1st kill ook flinke lol gehad doordat in 1 run de crossbow (Rhyo) en bow (Ragnaros) dropten, terwijl de hunter die het daar al weken over heeft er net een keer niet was vanwege vakantie.
Wat rng betreft zit het ons tot nu toe zowiezo nog niet mee, warrior/hunter/shaman tokens bestaan gewoon niet, zowel de 378 als 391 versie, terwijl we toch iets van 15 kills hebben van bosses die tier loot droppen.

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Wij krijgen zo goed als alleen maar Druid/Mage/Rogue/DK tokens, zowel van Raggy als Domo en Shannox HC...

Maar wij hebben dan ook geregeld 3 druids, 1 mage en 1 rogue in de raid. Dus ons komt het niet heel slecht uit :P

D3 char(s)

• Bundin
  • Niet online
rodie83 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:06:
Voor wat betreft het monopolieverhaal: het was niet alsof de worldbosses namelijk veel (essentiële) loot dropten en ten tijde van AQ waren ze itemleveltechnisch eigenlijk al overbodig. Wel klopt het dat de betere guilds de bosses killden, en daarmee ook goed op de hoogte waren van de (vermoedelijke) respawn. Niettemin heb ik regelmatig mooie battles erom heen gehad, dus ik had geen klagen.
De green dragons waren wel degelijk relevant voor guilds die in AQ40 aan de gang waren: nature resistance kit (hallo huhu). Door dragon kills werd de basis gelegd die in AQ zelf werd aangevuld. Er was op onze realm ook altijd een race aan de gang tussen een paar guilds. Mijn guild was de enige die *googles* Taerar plat kon krijgen dus die lieten we staan tot de rest dood was. Voor de rest was het gebruik maken van geparkeerde level 20 locks om zo snel mogelijk de hele bende in te kunnen summonen. Hetzelfde met die demon die later naar Hellfire Peninsula verkaste.

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

Over versimpeling kan ik wel mee praten. Jarenlang EverQuest gespeeld. Ging je dood dan hopen dat er een 90% cleric in de party was die je kon ressen (anders was je zo een paar dagen een xp kwijt), of je moest helemaal terug lopen van je bind plek. En je corpse kon gewoon geloot worden. Tanks moesten ook allerlei resistances hebben. En je had greater healing macro's nodig elke 10 seconden om je tank op te houden.

Toen de overgang naar WoW. Hey graveyards. Hey geen xp verlies als je dood ging. Hey instances (geen world gedoe meer van /1 camp check!). Enz enz..

Tot waar we nu zijn. Je komt SW bijna niet uit. Alles is binnen handbereik. En sociaal gezien is het ook achteruit gegaan. Op wat uitzonderingen na dan.

En dan komt er weer een MMO uit die het allemaal uitdagender maakt en zo heel even wat spelers uit WoW trekt. Maar die komen dan weer terug omdat het toch lekker is in de schoot van moedertje WoW.

• bechown
junglebeast schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:27:
En dan komt er weer een MMO uit die het allemaal uitdagender maakt en zo heel even wat spelers uit WoW trekt. Maar die komen dan weer terug omdat het toch lekker is in de schoot van moedertje WoW.
Ik heb in het begin veel MMO's geprobeerd en voor WoW veel andere gespeeld.. Probleem bij andere MMO's is dat ze meestal niet af zijn als ze gereleased worden.. In WoW was ik lvl 60 (was toen niet super snel) en kon toen de leukere instances in.. Er stond genoeg klaar om te doen.. om maar een ander voorbeeld te pakken van de verschillende MMO's Aion was super leuk tot ik voorbij lvl 30 (of was het al bij 20) en alleen maar grind quests had.. Andere MMO's konden me niet boeien zoals LotrO en dat is een van de betere MMO's.. AoC/Warhammer was niet af.. WoW was ook niet af maar er was in ieder geval wat te doen :)

Het gemak is niet de reden dat ik terug kom bij WoW en dat is een beetje met oogkleppen denken het is meer de content en dat geld denk ik voor meerdere.. Grafisch kan het niet echt de reden zijn hehe

[ Voor 4% gewijzigd door bechown op 14-09-2011 13:38 ]

• MicScott

MicScott

.Grey.

Jellinek schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:05:
[...]

De green dragons waren wel degelijk relevant voor guilds die in AQ40 aan de gang waren: nature resistance kit (hallo huhu). Door dragon kills werd de basis gelegd die in AQ zelf Mauradon werd aangevuld.
fixed ;)

• Bundin
  • Niet online
Allebei waar :p Ik heb nog steeds een bloedhekel aan Noxxion, die pas na een goeie 30 runs z'n heart aan mijn lockje cadeau wilde doen :|

• Dutchman!
Blistimo schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:02:
Wij krijgen zo goed als alleen maar Druid/Mage/Rogue/DK tokens, zowel van Raggy als Domo en Shannox HC...

Maar wij hebben dan ook geregeld 3 druids, 1 mage en 1 rogue in de raid. Dus ons komt het niet heel slecht uit :P
Zegt de Druid ;)

pala/priest/loc 1x shoulder en 1x head token op 3 spelers gaat snel vervelen na behoorlijk wat kills. 8)7

Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.

• rodie83
  • Niet online
Trouwens, wie heeft er nog mensen op de server die de Black Qiraji Resonating Crystal hebben? Ik denk dat dat de meest zeldzame mount ever is, al sinds vanilla :o

• Thysiej
  • Laatst online: 23-05 13:06
rodie83 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:54:
Trouwens, wie heeft er nog mensen op de server die de Black Qiraji Resonating Crystal hebben? Ik denk dat dat de meest zeldzame mount ever is, al sinds vanilla :o
Twee mensen in mijn guild hebben die mount... had hem verder nog nooit gezien...

• MicScott

MicScott

.Grey.

rodie83 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:54:
Ik weet het wel zeker.

• Bundin
  • Niet online
Yup, een paar per (toen bestaande) server. Dusdanig gewild dat mensen transfers deden naar nieuwe realms met de gates nog dicht, om daarna weer weg te transferren (en daarmee de server-bewoners een belangrijk event te ontnemen met je pre-made scepter).

Een van de grootste fouten van Blizzard: 1-2 spelers belonen voor een eenmalig event waar de halve server (of in ieder geval een flink aantal guilds) hard aan bijgedragen heeft.

• Dutchman!
De mount was toch voor iedereen die binnen 10 uur na opening op de gong sloeg? Die zou dus een stuk minder zeldzaam moeten zijn dan 1-2 per server. (speelde niet in vanilla/TBC, altijd jammer dat je zulk soort dingen gemist hebt :) Baal nog het meest van het niet hebben van de Argent Dawn tabard op mijn paladin. Next best thing dan maar :)

• rodie83
  • Niet online
Dutchman! schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:40:
De mount was toch voor iedereen die binnen 10 uur na opening op de gong sloeg? Die zou dus een stuk minder zeldzaam moeten zijn dan 1-2 per server. (speelde niet in vanilla/TBC, altijd jammer dat je zulk soort dingen gemist hebt :) Baal nog het meest van het niet hebben van de Argent Dawn tabard op mijn paladin. Next best thing dan maar :)
Die op de gong sloeg ja. Mits je de voorgaande questline volledig had gedaan. Gezien de lengte van die questline en wat je er allemaal wel niet voor nodig had (tot en met timed BWL runs aan toe) waren er maar héél weinig mensen die die questline zover klaar hadden dat op de gong slaan ook zinvol was :P.

Om het nog niet te hebben over de onmogelijke lag op de servers tijdens die opening, waardoor het me niet zou verbazen als er heel wat mensen alleen al daardoor die mount hebben gemist.

[ Voor 10% gewijzigd door rodie83 op 14-09-2011 14:43 ]

• Bundin
  • Niet online
Nope, je kon alleen op de gong slaan als je een scepter of the shifting sands had en dat was niet bepaald een simpel verhaal. Meer dan 1 per guild sowieso niet (want de questline kostte weken en er kon er maar 1 per keer) en het was een race met andere guilds. Je bleef dus niet wachten tot meer guildies er klaar mee waren.

Ook was het (in ieder geval op mijn server) zo dat een paar topguilds een behoorlijk stukje beter waren dan de rest, die waren dus sneller klaar met die questline (BWL klaar binnen 5 uur na platslaan van Vael was bijvoorbeeld een behoorlijke opgave).

[ Voor 6% gewijzigd door Bundin op 14-09-2011 14:45 . Reden: linkje ]

• rodie83
  • Niet online
Jellinek schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:43:
Nope, je kon alleen op de gong slaan als je een scepter of the shifting sands had en dat was niet bepaald een simpel verhaal. Meer dan 1 per guild sowieso niet (want de questline kostte weken en er kon er maar 1 per keer) en het was een race met andere guilds. Je bleef dus niet wachten tot meer guildies er klaar mee waren.

Ook was het (in ieder geval op mijn server) zo dat een paar topguilds een behoorlijk stukje beter waren dan de rest, die waren dus sneller klaar met die questline (BWL klaar binnen 5 uur na platslaan van Vael was bijvoorbeeld een behoorlijke opgave).
Ik heb die questline nog gedaan, puur voor de lol, tot ik niet meer verder kwam vanwege raidvereisten waarin ik ook geen zin meer had. Het was in TBC of WotLK, dus alles was enorm simpel te doen, maar de tijdsinvestering was serieus huge :D. Wat dat betreft één van de allermooiste en vetste epic/legendary questlines.

Ook wat mij betreft alweer iets wat Blizzard vervangen heeft door saaie grindseries. Weg sfeer.Neem nu die nieuwe lgenedary staff. Leuk hoor. Verzamel 25 dit, verzamel dan zoveel dat en verzamel daarna weer zoveel dit, tadaaaa, staff. Zit nog een klein baasje in FL tussendoor en een klein persoonlijk questje, dat was het dan weer wel. Bovendien speelt 90% zich af in FL. Als het al legendarisch is, dan vooral een legendarische timesink. De AQ questlijn voerde je echt over héél Azeroth heen en voelde dan ook echt aan als een legendarische quest.

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Of nog beter, de enige raiding guild op een server die Nefarian kon slopen die de server hostage hield en de gates NIET wilden openen tot er een bepaalde donatie aan betreffende guild zou zijn gedaan. Volgens mij vroegen ze destijds om vele duizenden gold, flasks (shadow resist voor Loatheb) en het gebruik van Onyxia head buffs voor hun Naxxramas progress. Het kan verkeren :P

--Legendary quests: Drakefire Amulet. That is all.

[ Voor 6% gewijzigd door Blistimo op 14-09-2011 14:53 ]

D3 char(s)

• MicScott

MicScott

.Grey.

Dutchman! schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:40:
De questline was echt enorm lang en je had een hele goede 40-man raiding guild nodig om hem te doen. Ook dropte er maar één quest item per raid, dus één persoon van die guild kon hem tegelijk doen.

Als je dus in een guild zat die op zich wel goed genoeg was maar net meer dan 10 uur achterliep op die quest.. Dan was je dus buitengesloten.

Onze server had maar 2 Scarab Lords, en dat was een medium population realm. Bovendien trok die event ongeveer ALLE ingelogde spelers naar Silithus en crashte de server dus op zeker. Zie dan maar eens nog even die quest af te maken of op de gong te slaan terwijl de server uit de lucht is.

• Bundin
  • Niet online
Unf, Loatheb.. nog zo'n stuk schimmel op lvl60. Ik vond laatst mijn ouwe aantekeningen voor die fight terug met welke consumables te gebruiken na iedere Inevitable Doom. Zaten 2 healthstones bij, dus dat is 40 man die ieder 2 healthstones moeten hebben, 1 shard per stone, 1 stone per cast, meedere tries per avond... Die HSses chaincasten was de enige keer dat ik als lock innervate kreeg en we werden geacht met 40+ shards te verschijnen (om die halverwege de avond bij te farmen als de rest ff pauze had).

Locks waren sowieso het haasje in Naxx, want het had geen uitgang.. als er iemand gesummond moest worden was het "locks, hellfire, summon, get back, and hurry" :|

• hulkie
Ik weet nog precies hoe t bij ons ging. Precies het zelfde als op de meeste servers denk ik…

De absolute nummer 1 guild op alliance (Aeternus) was als enige snel en goed genoeg om de quest te volbrengen, de GM kreeg de Mount (Shin). Hij liep er een maand of 5 mee te pronken en transferde redelijk snel daarna om bij een guild die met de wereldtop meedoet te gaan raiden… Weg enige AQ Mount van de server aan alliance kant.

Het enige wat ik epic vond aan AQ was het soort encounters dat ze daar verzonnen. Er was veel meer variatie en veel meer awareness nodig bij de gehele raid dan vrijwel elke encounter in de raids daarvoor. Leuk!

• MicScott

MicScott

.Grey.

Jellinek schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:58:
Unf, Loatheb.. nog zo'n stuk schimmel op lvl60. Ik vond laatst mijn ouwe aantekeningen voor die fight terug met welke consumables te gebruiken na iedere Inevitable Doom. Zaten 2 healthstones bij, dus dat is 40 man die ieder 2 healthstones moeten hebben, 1 shard per stone, 1 stone per cast, meedere tries per avond... Die HSses chaincasten was de enige keer dat ik als lock innervate kreeg en we werden geacht met 40+ shards te verschijnen (om die halverwege de avond bij te farmen als de rest ff pauze had).

Locks waren sowieso het haasje in Naxx, want het had geen uitgang.. als er iemand gesummond moest worden was het "locks, hellfire, summon, get back, and hurry" :|
Loatheb kregen wij bizar genoeg op onze 2e avond neer. Eerste avond geöefend, 2e avond één oefenronde, toen voelde we ons goed genoeg en zijn we de wereld om gaan reizen voor alle world buffs, moesten we één of andere pipo nog 5000 goud betalen om de Onyxia head in te leveren en toen was het pats boem dood.

* MicScott is nogsteeds trots daarop.

Natuurlijk moesten er ook een paar dudes bij de towers in EPL staan om die buffs te verdedigen :p

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.