Heroics doen met de guild is altijd leuker naar mijn mening, ook al wordt er geslacked in hc's tegenwoordig (op mijn pala tank slack ik alleen maar

) het is echter wel een stuk gezelliger en meestal is de run zelf soepeler omdat je weet hoe je guildmates spelen, bij pugs is dat altijd maar even afwachten.
Toen ik 85 was gedinged heb ik een realm transfer gedaan, ik werd nogal zat van mijn oude guild op het gebied van progress en hoe de guildmaster de zaken naar mijn mening vaak te sociaal regelde. Nu is de guild waar ik naar toe ben getransferred in ieder geval tot oktober redelijk dood qua raiden. Ik besloot dus maar om op mijn priest die ik nog op de vorige realm had staan eens te kijken hoe het met de oude guild stond.
Alles weer hartstikke gezellig, mocht met crap gear mee BoT in en heb een paar dingen geloot. Run ging op zich aardig, jammer dat er veel mensen waren die geen idee hadden hoe de mechanics daar in elkaar zitten...
Gisteravond mocht ik mee met één van de twee runs Firelands in. Wat een ouderwets drama was dat weer. Dps was op zich het probleem niet (zaten er 2 boven de 20k dps en ik was laagste met 14k dps in +- 348 gear) maar een tank die Shannox op normal zo ongeveer door de gehele instance heen kite terwijl hij met zijn rug voor shannox uitloopt (erg handig, dan kan je als bear niet dodgen....). Meerdere malen was één van de tanks daardoor out of range van de healers of kreeg één van die hondjes zo'n frenzy... Na een stuk of 3 whipes ging het iets beter, toen kwam ik er echter achter dat de hunter/boomkin aan het slacken waren met de crits (van 30k) die ze moesten doen.... Zelfs met dispersion duurde het te lang waardoor ik dood ging, tot twee keer toe. Het gebeurde overigens niet alleen bij mij, ook anderen vielen dood neer...
Beth'ilac was iets minder drama, iets van 5 keer gewhiped omdat mensen van boven naar beneden vielen, de spiderlings niet gedpsd werden etc. etc.
Aan het begin van de avond kreeg ik een whisper van één van de healers, een redelijk goed gegearde pala met de vraag of ik wel genoeg dps zou doen. Maar gereageerd dat ik dat niet wist en dat als we er problemen mee hadden dat ik mezelf wel zou removen van de group. 3 uur en 2 bosses later gaf ik aan dat ik inderdaad de laagste dps was, met 14k op bosses en dat dit een gear issue was omdat ik in een mix van healing en 346 gear rond aan het wandelen was. Echter waren we het er over eens dat het meer dan genoeg dps was voor in ieder geval de eerste paar bosses in FL en dat ik in tegenstelling tot mensen met 20k+dps wel op de hoogte was van game mechanics, zijn dank ervoor. Doe je avond toch nog goed om dat te horen.
Al met al zal ik waarschijnlijk tot ergens oktober met hun mee raiden. Het gekke is dat ze zijn begonnen met FL heroic en dat een tweede groep het niet eens voor elkaar krijg om in 3 uur 3 bosses neer te halen...