vandaag een Samsung SSD 840 Pro gekocht. Ik wil hier mijn OS op installeren en een aantal kleine veel gebruikte Apps op installeren dus dat ging ik gelijk proberen. In het laatste nummer van computer totaal stond een hele guide over Overstappen op een SSD via : Direct kopiëren met Paragon & Kopiëren via een image. Mij leek het een goeie manier om via het progamma Paragon (
www.paragon-software.com/nl) dus geinstaleerd een hem alle programma's instellen die ik op mijn ssd mee wou kopiëren en hem laten lopen. Per Kopië was dit zo'n 30 min, wat ik persoo
nlijk wel lang vind duren. tijdens het kopieren moest ik mijn computer voor de eerste keer opnieuw opstarten en toen kwam ik bij een scherm van het programma zelf in een lage resolutie ( Windows veilig modus?) Toen dat klaar was kwam de eerst error en die zei dat de file's niet kon lezen. dat vond ik al raar en moest mijn computer handmatig opnieuw opstarten . Toen hij deed opstarten liep dit nog normaal via mijn harde schijf (niet de ssd) dus liep dit normaal wat ik eige
nlijk al raar vind het OS is toch al gekopieerd? maar ja dan ben je eenmaal op het bureaublad en krijg je een melding van paragon dat het OS is gekopieerd. Daarnaast staat er dat ik naar de BOIS moet gaan om de Boot volgorde moet aanpassen en de ssd op de eerste plaats moet zetten. Doe ik dat dan krijg ik een melding van windows zelf dat er een probleem is opgetreden en ik de installatie cd erin moet doen en op computer herstellen doen. Oke dat kan gebeuren. Doe ik dat dan begint het proces opnieuw.
Dit heb ik een paar keer geprobeerd. Hiernaast vind het heel raar dat de ssd normaal niet in het rijtje staat als ik op mijn computer druk naast mijn andere harde schrijf , ik moet hem zoeken via het apparaatbeheer en dat klopt volgens mij niet. ook als ik in het computer beheer ben dan staat de ssd op disk 0 wel o
nline maar niet toegewezen. De schrijf heeft ook geen naam. ik heb in dit scherm al wel eens een ander volume toegevoegd waarna de ssd wel in mijn computer staat naast de harde schrijf. Probeer ik het proces van hierboven dan doet hij het weer niet en is dit volume verdwenen.
Ik heb al van alles geprobeerd en ben er lang mee bezig geweest omdat het kopieren (wat volgens mij niet geprobeer of wordt op het laatste moment gecanceled). Dit duurde per kopie ongeveer 3 kwartier dus als je wat probeer ben je weer een tijdje bezig. ik hoop na zo'n lang verhaal dat iemand de oplossing op een beter manier weet
Windows 7 64 bit OEM CD
Samsung SSD 840 Pro 128 gb
Samsung HD103SJ 1TB