[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 48 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 23:08

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Ondertussen is het al een paar dagen verder sinds het artikel op Tweakers, is er al een xs4all abonnee waar effectief de snelheids verhoging is doorgevoerd? Volgens mij heb ik nog niemand hierover gehoord? Hier nog steeds 20/20 FttH.

Hoe kan ik trouwens op mijn fritzbox zien op welke snelheden het modem intraint. Ik kan het namelijk niet vinden momenteel.

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:41

vr6-only

Blub Blub

WeaZuL schreef op zondag 23 april 2017 @ 08:47:
Ondertussen is het al een paar dagen verder sinds het artikel op Tweakers, is er al een xs4all abonnee waar effectief de snelheids verhoging is doorgevoerd? Volgens mij heb ik nog niemand hierover gehoord? Hier nog steeds 20/20 FttH.

Hoe kan ik trouwens op mijn fritzbox zien op welke snelheden het modem intraint. Ik kan het namelijk niet vinden momenteel.
Bij FttH is er geen sprake van "intrainen". Controleer de Link snelheid onder WAN om te zien of je op een 100 Mbit of 1Gbit kaart zit.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-06 12:53

Na aanpassing contract had ik binnen een half uur mijn nieuwe snelheid... (had 100/100 maar omdat 160/160 niet leverbaar is op mijn adres terug gegaan na 80/80)

Na een speedtest is mijn download rond de 80 en upload rond de 90..., nu ff wachten tot de gehele bestelling rond is en dan eventueel het ipv4 blok afsluiten.

Gezien ik meestal toch max rond de 92mbit kwam is dit een makkelijke besparing..

[ Voor 5% gewijzigd door LightStar op 23-04-2017 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

vr6-only schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:12:
[...]

Bij FttH is er geen sprake van "intrainen". Controleer de Link snelheid onder WAN om te zien of je op een 100 Mbit of 1Gbit kaart zit.
Wan? ik heb een Fritzbox 7490 met software versie 06.83. WAN zie ik nergens staan het is zo'n gebruiksvriendelijk apparaat dat ik er bijna allergisch van wordt. Ik heb ook FttH, fritzbox zit aangesloten via NTU middels UTP. De enige interfaces die ik actief zie ik LAN en WLAN maar WAN zie ik niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
@WeaZuL : Nee, er is ook geen poort waar 'WAN' bij staat. ;)
Maar er is wel een UTP aansluiting van de FRITZ!Box die naar de NTU gaat. Die Ethernet poort wordt bedoeld.

Je kunt ook checken of alle LEDjes op je NTU groen oplichten/knipperen. (meestal staat er 'Power', 'Glas', en 'Ethernet' bij)
Als het 'Glas' LEDje groen is, wil dat vrijwel altijd zeggen dat je een gigabit connectie met de wijkPOP hebt. Mocht deze LED oranje oplichten, dan is er een 100Mb connectie met de wijkPOP.

En in je FRITZ!Box instellingen kun je bij Home Network/Home Network Overview/Network Settings zien, of al je UTP aansluitingen daadwerkelijk op 'Power Mode'(= 1Gb) versus 'Green Mode'(=100Mb) staan ingesteld.

Waarbij de gedachte achter 'Green Mode' is, dat die ietsje pietsie minder energie verbruiken... >:)

[ Voor 26% gewijzigd door ehtweak op 23-04-2017 14:00 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
WeaZuL schreef op zondag 23 april 2017 @ 13:46:
[...]

Wan? ik heb een Fritzbox 7490 met software versie 06.83. WAN zie ik nergens staan het is zo'n gebruiksvriendelijk apparaat dat ik er bijna allergisch van wordt. Ik heb ook FttH, fritzbox zit aangesloten via NTU middels UTP. De enige interfaces die ik actief zie ik LAN en WLAN maar WAN zie ik niet :?
Zet linksonderin beeld de Advanced view aan, dan zie je wat meer. Zie dan Home Network Overview -> Network Settings onder het kopje 'LAN settings'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik heb op dit moment 500/500 en ik vind het op zich lekker. Niets gehoord van een verhoging van het abonnement. Zou het ook wel wrang vinden als het 500 abbo duurder wordt terwijl de snelheid niet omhoog gaat (terwijl het wel kan omdat het een 1Gbit uplink is). Echter heb ik de 500 puur omdat het kicke is en als ik een keer wat download het retesnel gaat.

Wordt het veel duurder dan is downgraden naar 160/160 denk ik wel een optie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 17:41

BushWhacker

developer

ehtweak schreef op zondag 23 april 2017 @ 13:55:
Maar er is wel een UTP aansluiting van de FRITZ!Box die naar de NTU gaat. Die Ethernet poort wordt bedoeld.

Je kunt ook checken of alle LEDjes op je NTU groen oplichten/knipperen. (meestal staat er 'Power', 'Glas', en 'Ethernet' bij)
Als het 'Glas' LEDje groen is, wil dat vrijwel altijd zeggen dat je een gigabit connectie met de wijkPOP hebt. Mocht deze LED oranje oplichten, dan is er een 100Mb connectie met de wijkPOP.

En in je FRITZ!Box instellingen kun je bij Home Network/Home Network Overview/Network Settings zien, of al je UTP aansluitingen daadwerkelijk op 'Power Mode'(= 1Gb) versus 'Green Mode'(=100Mb) staan ingesteld.

Waarbij de gedachte achter 'Green Mode' is, dat die ietsje pietsie minder energie verbruiken... >:)
Bij mij is het het ethernet ledje. Die is bij mij oranje, de rest is groen.
Vlgns mij betekent het oranje ethernet ledje dat de connectie met de POP 100Mbps is.
Ik heb er een goede UTP kabel in zitten op een Gb ethernetpoort in mijn Edgerouter.
Ik heb bij Xs4all navraag gedaan of er nog iets fysieks moet worden aangepast in de POP om mij van de 160 Mbps te voorzien. Nog geen reactie gehad.

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:11
BushWhacker schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:10:
[...]

Bij mij is het het ethernet ledje. Die is bij mij oranje, de rest is groen.
Vlgns mij betekent het oranje ethernet ledje dat de connectie met de POP 100Mbps is.
Ik heb er een goede UTP kabel in zitten op een Gb ethernetpoort in mijn Edgerouter.
Ik heb bij Xs4all navraag gedaan of er nog iets fysieks moet worden aangepast in de POP om mij van de 160 Mbps te voorzien. Nog geen reactie gehad.
Het antwoord is al duidelijk. Jij zit op een 100 Mbit kaart in de PoP aangesloten. Dus als jij naar een 160 snelheid gaat zal er een monteur van Reggefiber je verbinding in de PoP ompatchen naar een Gbit kaart.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:28

Ik zit op op koper Smart. Heb hier ook nog niets gemerkt van de verhoging.

Haal nu een ping van 8ms - download 46 Mbps - upload 23 Mbps.

Moet ik de modem (Fritz 7360) resetten hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

supercop7373 schreef op zondag 23 april 2017 @ 20:01:
[...]

ik had het al eerder gevraagd in dit topic, geen reactie op gehad. Volgens mij zijn er nog weinig automatische snelheidsverhogingen uitgevoerd gezien de hoeveelheid reacties hierop (1). En dat is enkel een zelf geinitieerde downgrade qua internet abbo ..

[ Voor 25% gewijzigd door WeaZuL op 23-04-2017 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-06 19:01
Lord_Dain schreef op zondag 23 april 2017 @ 15:44:
Ik heb op dit moment 500/500 en ik vind het op zich lekker. Niets gehoord van een verhoging van het abonnement. Zou het ook wel wrang vinden als het 500 abbo duurder wordt terwijl de snelheid niet omhoog gaat (terwijl het wel kan omdat het een 1Gbit uplink is). Echter heb ik de 500 puur omdat het kicke is en als ik een keer wat download het retesnel gaat.

Wordt het veel duurder dan is downgraden naar 160/160 denk ik wel een optie hier.
Bij het overzicht van de wijzigingen per 4 juli is te zien dat Internet Pro op 500 Mbit blijft, en ook de prijs is ongewijzigd op €63,50. Toch krijgen we wèl ook de "gratis WiFi-versterker" optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Ik vind het wel jammer dat onze snelheid niet word verdubbeld naar 1000 😬
Ik betaal met een paar pakketten erbij toch al snel 115€ per maand, dus een verhoging hoeft niet perse van mij.
Ga trouwens ook voor de "gratis" versterker !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
odo966 schreef op zondag 23 april 2017 @ 21:10:
[...]

Bij het overzicht van de wijzigingen per 4 juli is te zien dat Internet Pro op 500 Mbit blijft, en ook de prijs is ongewijzigd op €63,50. Toch krijgen we wèl ook de "gratis WiFi-versterker" optie :)
Oh nice, goed om te weten.. ik heb nu een oude Linksys WRT54G als 'versterker' .. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Grandisimo schreef op zondag 23 april 2017 @ 21:43:
Ik vind het wel jammer dat onze snelheid niet word verdubbeld naar 1000 😬
Ik betaal met een paar pakketten erbij toch al snel 115€ per maand, dus een verhoging hoeft niet perse van mij.
Ga trouwens ook voor de "gratis" versterker !
Dat kan pas als KPN Wholesale dat aanbiedt voor providers. Op dit moment is de max 500/500. Dus XS4all heeft geen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

supercop7373 schreef op zondag 23 april 2017 @ 20:01:
[...]

Ik zit op op koper Smart. Heb hier ook nog niets gemerkt van de verhoging.

Haal nu een ping van 8ms - download 46 Mbps - upload 23 Mbps.

Hier nog steeds 50/50 (glas). Op mijn XS4ALL staat ook nog 50Mb, maar als ik mijn internet abonnement wil wijzigen staat er wel dat ik nu 80/80 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

ehtweak schreef op zondag 23 april 2017 @ 13:55:

Bedankt voor de tip. Power, Glas en Ethernet kleuren allemaal groen op de NTU, 1Gbit dus, fijn. Mijn 4 poorten staan ook allemaal op 1Gbit.
Bigs schreef op zondag 23 april 2017 @ 15:18:
[...]

Zet linksonderin beeld de Advanced view aan, dan zie je wat meer. Zie dan Home Network Overview -> Network Settings onder het kopje 'LAN settings'.
Bedankt voor de tip, wat ik niet snap is dat al die poorten te configureren zijn door de gebruiker 1000Mbit of 100Mbit. Of is het zo dat wanneer het een 100mbit poort is dat je geen 1Gbit kunt selecteren?
Dj-sannieboy schreef op zondag 23 april 2017 @ 22:48:
[...]

Hier nog steeds 50/50 (glas). Op mijn XS4ALL staat ook nog 50Mb, maar als ik mijn internet abonnement wil wijzigen staat er wel dat ik nu 80/80 heb.
Waar kan je je internet abbo wijzigen? Ik heb gezocht maar niet gevonden. |:(

[ Voor 28% gewijzigd door WeaZuL op 24-04-2017 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

WeaZuL schreef op maandag 24 april 2017 @ 22:11:
[...]
Waar kan je je internet abbo wijzigen? Ik heb gezocht maar niet gevonden. |:(
https://oms.xs4all.nl/wijzigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Ok vreemd, bij mij staat het onderstaande. Mijn huidige abonnement staat op 20/20 maar daar onder staat dan weer 40/40 bij het "nieuwe" compact abonnement echter wel grayedout. Er staat ook "technisch beschikbaar 1000Mbit", dit bevestigd (denk ik) 1Gbit. Ik heb overigens (nog) geen persoonlijke communicatie ontvangen over enige wijzigingen in mijn abonnement.

Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.org/7sshy2wvv/tmp_15296-_Screenshot_20170425-084807265209754.png

[ Voor 64% gewijzigd door WeaZuL op 25-04-2017 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Ik heb (nog steeds) 50/50 Mbit, maar toen ik een paar dagen geleden een stuk of 60 bestanden van ieder ca 30 - 40Mbyte verstuurde via wetranser, haalde ik - door het trage regelmechanisme voor beperking van de upload snelheid - daarmee netto een 100Mbit/sec upload snelheid.

Per bestand begon die meting blijkbaar opnieuw. Of zo leek het in ieder geval wel.

Als er geen 100Mbit switch in het circuit zat had er misschien nog wel meer in gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:49

TheVMaster

Moderator WOS
WeaZuL schreef op Tuesday 25 April 2017 @ 08:54:
Ok vreemd, bij mij staat het onderstaande. Mijn huidige abonnement staat op 20/20 maar daar onder staat dan weer 40/40 bij het "nieuwe" compact abonnement echter wel grayedout. Er staat ook "technisch beschikbaar 1000Mbit", dit bevestigd (denk ik) 1Gbit. Ik heb overigens (nog) geen persoonlijke communicatie ontvangen over enige wijzigingen in mijn abonnement.

[afbeelding]
Bijzonder.....want voor zover ik het weet kan ik maximaal 500Mbit krijgen, maar inderdaad ze kunnen maximaal 1GBit leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apt
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-06 11:50

apt

Ik kan overstappen van ADSL naar glas. Ik krijg per 12 mei een Fritzbox 5490 en ik begreep dat deze met een glasvezelkabel op de FTU wordt aangesloten (FTU-TK01). De FTU zelf is volledig passief en zet dus niet om naar ethernet. De FTU zit aan de 'verkeerde' kant van het huis achter een hele dikke muur. Als ik daar mijn FB ophang kan ik de wifi net zo goed uitzetten, wat ik heel jammer vind want ik verheugde me juist op de AC wifi. Ik dacht de FB met een netwerk kabel op een gunstige plek te hangen maar met die glasvezel draad zie ik nu geen mogelijkheid om de FB 5490 op een goede plek te krijgen. Het liefst zou ik dus een FTU hebben die naar ethernet converteert, is dat mogelijk? Of moet ik inderdaad de FB afschrijven als access point en me gaan verdiepen in het aanschaffen van ap's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Je kunt er altijd een langere glasvezelkabel tussen zetten, waarschijnlijk simplex sc-sc 9/125. Tien meter kost je een euro of vijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apt
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-06 11:50

apt

Ja dank je, kan ik overwegen. Ik krijg die waarschijnlijk niet door een PVC pijp. Maar misschien moet ik inderdaad gewoon een grote boor pakken zodat de hele stekker door de muur kan.

Is het wel mogelijk om bij de FTU een 'domme' converter naar ethernet te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
apt schreef op woensdag 26 april 2017 @ 21:04:

Is het wel mogelijk om bij de FTU een 'domme' converter naar ethernet te zetten?
Ja. Bijvoorbeeld deze: pricewatch: TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Gaitman

The Real One

apt schreef op woensdag 26 april 2017 @ 21:04:
Misschien als je Xs4all even belt dat ze je ook wel een 'domme' converter willen sturen als je de situatie uitlegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-06 12:27
Ik heb ongeveer nu een 1,5 jaar geleden een 500/500 mbit abbo bij xs4all afgesloten. Nu heb ik last van een wegvallende verbinding wanneer een programma op max snelheid gaat downloaden. Dit gebeurt oa bij

- Nieuwsgroepen
- Steam (spellen downloaden dan met max snelheid)
- Stack (webdav wilt met synchroniseren ook een goede snelheid halen)

In eerste instantie dacht ik dat dit lag aan mijn macbook, maar het gebeurt ook bij mijn desktop. De enige oplossing is het verbreken van de verbinding (bedraad desktop, draadloos laptop) en opnieuw verbinden/aanzetten. Maar dan gaat het hele riedeltje weer opnieuw, snelheid loopt op, blijft even doordraaien, en valt weer volledig weg.

Nadat de snelheid weg is gevallen is er ook niks meer mogelijk mbt internet (wegpaginas laden, muziek streamen).

Herkent iemand dit probleem? Het lijkt een beetje op een beveiliging waardoor een user met hoge bandwidth eruit wordt getrapt. Nu heb ik mijn macbook en desktop wel aangemerkt als unrestricted in de Fritzbox 7490, maar dat mag niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Enige tijd geleden het 'upgrade' nieuws: nieuws: Xs4all verhoogt internetsnelheden - update

Aan de hand daarvan eens nagevraagd bij Xs4al; hoe en wat.
Ik moest ff geduld hebben, het ging in fases. Toen dacht ik aan een termijn van enige dagen o.i.d.

Maar blijkbaar zijn dat wat ruimere fases... >:)

Vervolgens zie ik gisteren, iemand anders, een soortgelijke vraag stellen via xs4all twitter:
nog niet, de snelheidsverhogingen gaan in fases. glasvezel zit aan het einde van deze planning.

t gaat +- 2 maanden duren om alles omgezet te hebben. er is geen exacte planning omdat we rekening willen houden met eventuele issues.

@xs4all zijn de snelheidsverhogingen van glasvezel van 50 naar 80Mbit/s al doorgevoerd?

...geduld is een schone zaak... O-)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:51

JoepW

iRacer & Home Assistant

Dat antwoord heb ik ook gekregen...

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:33
Ach, als je het eenmaal hebt zul je het verschil ook nauwelijks merken. Ben sinds 2 maanden terug van 100 naar 50 en ik merk het verschil amper, althans bij browsen. Alleen wel bij echt downloaden uiteraard.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:47
odo966 schreef op zondag 23 april 2017 @ 21:10:
[...]

Tja.. fijn uiteraard.. maar heb net eind februari zo'n 1750E gekocht met XS4all korting. (ipv 79 euro voor 65 euro) Een tweede hoeft uiteraard niet.. met de 1750E is het bereik nu prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06 23:02
Iemand hier enig idee of we ooit buitenshuis TV kunnen gaan kijken? Nu werkt de XS4ALL Web-TV app nog via IP-adres en dus alleen op je thuisverbinding, dat zou dus moeten veranderen naar account met login.. Bij veel andere providers kan dit wel al, zou fijn zijn als XS4ALL hier ook in meeging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Inflatable schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:22:
Iemand hier enig idee of we ooit buitenshuis TV kunnen gaan kijken? Nu werkt de XS4ALL Web-TV app nog via IP-adres en dus alleen op je thuisverbinding, dat zou dus moeten veranderen naar account met login.. Bij veel andere providers kan dit wel al, zou fijn zijn als XS4ALL hier ook in meeging..
De nieuwe web app werkt ook buitenshuis. Je moet hem wel ff downloaden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
JoepW schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:28:
[...]

De nieuwe web app werkt ook buitenshuis. Je moet hem wel ff downloaden :P
Thx.. Ik zie nu idd dat er een andere (nieuwe) televisie app is.. Waarom wist ik dat niet?!? 7(8)7

Nog maar even een extra vraagje erover dan, stel ik neem Ziggo Sport als extra pakket, kan ik dat dan ook via die app kijken? Zie o.a. mijn opnames etc, maar die werken dan weer niet via de app..

[ Voor 32% gewijzigd door Inflatable op 01-05-2017 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbal
yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:49

TheVMaster

Moderator WOS
Ik lees net op de FP dat KPN per 1 juli met een 4k TV abonnement komt. Weet iemand of XS4All daar ook al snel mee gaat komen...of is het slimmer om weer over te stappen naar KPN? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik betaal nu aan xs4all 68,51.
Daarvoor krijg ik:
- 2 ontvangers
- telefonie
- fox sport
- 50/50mbit glasvezel

Als ik naar 40mbit/40mbit wil dan raak ik Spotify kwijt. Dus 57,50 + 10 (spotify) en 7,50 (fox) = 75,00
Als ik op smart blijf dan betaal ik 66 per maand + 7,50 fox = 73,50

Dus wat is het alternatief ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
JackSparrow schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:09:
Ik lees net op de FP dat KPN per 1 juli met een 4k TV abonnement komt. Weet iemand of XS4All daar ook al snel mee gaat komen...of is het slimmer om weer over te stappen naar KPN? :-)
Het heeft een paar maanden geduurd tot XS4All 'Meer TV' kreeg (icm routed IPTV op de FB) en volgens mij meer dan een jaar voordat we de nieuwe Web TV app kregen, dus als je haast hebt zou ik maar overstappen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 05-06 11:20
WeaZuL schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 08:54:

[afbeelding]
Op de site van XS4all staat ook een glasvezel compact abonnement a 35 euro en 40/40 internet.

Vrij interessant voor een internet only pakket als je het vergelijkt met:
* T-mobile 50/50 32,50 p/mnd en
* Telfort's 50/5 30,- euro p/mnd.

Al zal met de recente aankondiging van KPN's verhoging en die van Telfort (op de e-mail bij bestaande klanten) de prijs van telfort naar zo'n 32 euro p/mnd gaan en mogelijk zal de prijs van XS4all ook omhoog gaan nu de 40/4 (was 20/2) van KPN naar 39 euro p/mnd gaat per 1 juli.

[ Voor 9% gewijzigd door funrider op 02-05-2017 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
funrider schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:59:
[...]

Op de site van XS4all staat ook een glasvezel compact abonnement a 35 euro en 40/40 internet.

Vrij interessant voor een internet only pakket als je het vergelijkt met:
* T-mobile 50/50 32,50 p/mnd en
* Telfort's 50/5 30,- euro p/mnd.

Al zal met de recente aankondiging van KPN's verhoging en die van Telfort (op de e-mail bij bestaande klanten) de prijs van telfort naar zo'n 32 euro p/mnd gaan en mogelijk zal de prijs van XS4all ook omhoog gaan nu de 40/4 (was 20/2) van KPN naar 39 euro p/mnd gaat per 1 juli.
Nee, de prijzen en snelheden van XS4all zijn al bijgewerkt en zullen dus niet omhoog gaan binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Barre73 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:22:
[...]

Nee, de prijzen en snelheden van XS4all zijn al bijgewerkt en zullen dus niet omhoog gaan binnenkort.
Dan is die prijs van XS4all niet verkeerd sowieso ook met fijne modem/router van Fritzbox. Ik twijfel alleen nog of ik tv volledig kan laten vallen daarom ook Telfort alles in 1 nog in overweging voor 7,50 p/mnd meer, maar die prijs zal dus hoogstwaarschijnlijk naar 9,50 p/mnd extra gaan t.o.v. internet only XS4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
@funrider @Barre73
Prijzen gaan nog wel omhoog; zie https://www.xs4all.nl/klant/wijzigingen-2017.htm

[ Voor 12% gewijzigd door janbal op 02-05-2017 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcl!
  • Laatst online: 09:05
funrider schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:59:
[...]

Die wordt €40,- per 4 juli https://www.internetten.n...en-in-juli-prijsverhoging
De derde verhoging van het instapabo in relatief korte tijd overigens.

Edit: janbal hierboven was me voor :)

[ Voor 4% gewijzigd door dcl! op 02-05-2017 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Excuus... ik meende dat de snelheidsverhoging en de prijsstijging tegelijk waren. Ik zag de nieuwe snelheid en concludeerde dus dat die 35 euro ook al nieuw was. Niet dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
@Barre73 Excuus niet nodig hoor; je bent gewoon in de geval gelopen van de paarse broeken van XS4All. Kan de beste gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Kreeg per snailmail gisteren de brief waarin de tariefsverhoging en de snelheidsverhoging werd aangekondigd.
Met daarbij ook de opmerking dat je i.v.m. daarmee 'gratis' kunt wijzigen of opzeggen.

Opzeggen heb ik geen behoefte aan, want tot nu toe is de dienstverlening redelijk tot goed.
Qua internetverbinding is dit beter dan alles wat ik ooit daarvoor gehad heb. Het IPTV platform is soms prima, soms hapert er weer het nodige.

Spotify en F-Secure zijn welkome (inbegrepen) aanvullingen op ons huidige 'Plus' abonnement. De verbindingssnelheid zou, volgens zeggen, verhoogd worden van 100/100 naar 160/160.
Terwijl in de huidige situatie ik effectief zoiets van 93 down en 110 up haal.

Zit er over te denken om maar te downgraden naar de nieuwe 'Smart' variant. Die zou dan 80/80 moeten zijn (denk dat je dat verschil nauwelijks zult merken t.o.v. 100/100), maar wel 10 Euro minder (45 i.p.v. 55 euro/mnd)

Op zich valt de prijsverhoging wel mee; een bescheiden 1,50 Euro. (van 53,50 --> 55)
Maar het afgelopen jaar zijn er wel de nodige andere zaken verslechterd. Zo merk ik idd dat altijd geroemde dienstverlening/service van de HD, een stuk minder klantvriendelijk is geworden. Ze blijven wel vriendelijk, maar effectief/concreet geven ze minder antwoord. :X
  • HBO, m'n favoriete GoT bron, is verdwenen.
  • het onbeperkt/gratis onderling bellen is afgeschaft.
  • perikelen op IPTV gebied die tergend langzaam worden aangepakt
  • gezeur met nieuwe(re) FRITZ!Boxen
Als pleister op de wonde dan wel weer een 'gratis' 1750E.

Andere ideeën, overwegingen?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:10

TVL

Barre73 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:56:
Excuus... ik meende dat de snelheidsverhoging en de prijsstijging tegelijk waren. Ik zag de nieuwe snelheid en concludeerde dus dat die 35 euro ook al nieuw was. Niet dus...
Is het niet zo dat als je nu een abonnement afsluit voor 35 Euro dit voor een jaar ook 35 Euro blijft? Je gaat in principe een jaarcontract aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:22

|sWORDs|

vSphere/ESXi

ehtweak schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:56:
[...]

Andere ideeën, overwegingen?
Pak de telefoon en kies voor opzeggingen, vertel dat je naar KPN/whatever wil gaan omdat je nu contract-vrij bent, doen ze zelf geen aanbieding vraag er dan naar.

Resultaat hier: 10 euro korting op internet en gratis Ziggo Sport (heb ik sowieso voor F1) voor 12 maanden. Oftewel 12 maanden 25,50 minder betalen (alhoewel na de contract periode er ook wel een 3 of 6 maanden aanbieding zou komen).

Zo wil ik wel vaker 1,50 per maand meer betalen. :)

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:18

Nakebod

Nope.

TVL schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:27:
[...]

Is het niet zo dat als je nu een abonnement afsluit voor 35 Euro dit voor een jaar ook 35 Euro blijft? Je gaat in principe een jaarcontract aan.
Dat hebben ze een jaar of 2 geleden ook eens gedaan, en daar werd de prijs gewoon verhoogd.
Meen mij te herinneren dat het zelfs iemand hier was.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-06 22:05
Ja, ze mogen de prijs verhogen, maar dat is dan wel voor jou ook een mogelijkheid om het contract op te zeggen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Ik heb net ook een brief van Marco ontvangen hoor, geweldig! :-(

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/4dmwk3rhr/IMG_20170504_133108.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Als die gratis versterker een 1750E is ben ik tevreden en hoor je mij niet meer over de prijsverhoging. Ik toch al een tweede aanschaffen na zeer goede ervaringen met eentje die ik via de kortingsactie al had gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 09:47
Bigs schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:12:
Als die gratis versterker een 1750E is ben ik tevreden en hoor je mij niet meer over de prijsverhoging. Ik toch al een tweede aanschaffen na zeer goede ervaringen met eentje die ik via de kortingsactie al had gekocht.
Het betreft hier inderdaad een 1750E. Staat ook op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-06 19:09
Bigs schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:12:
Waar haal je die gratis-versterker ? })

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
terror538 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:28:
[...]

Staat in de brief je krijgt/gekregen hebt...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

ehtweak schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 23:59:
[...]

Staat niets over in mijn brief of lees ik eroverheen?

[ Voor 61% gewijzigd door WeaZuL op 05-05-2017 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Of heb jij een compact abo? Dan krijg je er geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-06 19:09
ehtweak schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 23:59:
[...]

Heb puur 500/500 glasvezel, geen telefonie of tv ofzo, geen idee of ik die brief dan ga krijgen ;) Tot nu toe in ieder geval niet :/

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

terror538 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:28:
[...]

Vanaf 4 juli via de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
terror538 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 03:37:
[...]

Heb puur 500/500 glasvezel, geen telefonie of tv ofzo, geen idee of ik die brief dan ga krijgen ;) Tot nu toe in ieder geval niet :/
Die ga je vast nog krijgen, al is het maar om de prijsverhoging aan te kondigen... :/

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
dcl! schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:04:
[...]

Die wordt €40,- per 4 juli https://www.internetten.n...en-in-juli-prijsverhoging
De derde verhoging van het instapabo in relatief korte tijd overigens.

Edit: janbal hierboven was me voor :)
Jammer dat dan 40/40 bij XS4all wel een prijzige bedoeling wordt voor 40 euro p/mnd. 5 euro duurder is een forse prijsverhoging!

Dan kan ik toch beter iets anders overwegen af te sluiten:
Telfort 50/5 alleen glas a 30 euro pmnd (nu nog wordt x euro p/mnd)
Telfort alles-in-1 met 50/5 afnemen a 42,50 euro pmnd (nu nog wordt x euro p/mnd)
T-mobile 50/50 alleen glas a 32,50 euro p/mnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Providers.nl had een artikeltje hierover met aan het einde de volgende -m.i. onzinnige- waarschuwing:

Let op dat de abonnementsvormen bij virtuele providers anders zijn dan die van KPN of XS4ALL. Veelal kopen deze providers de budget varianten in, wat betekent dat dataverkeer van KPN en XS4ALL klanten op piekmomenten voorrang hebben op die van andere providers.

Hier geloof ik dus niks van.
"Trump-news" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
janbal schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:20:
Providers.nl had een artikeltje hierover met aan het einde de volgende -m.i. onzinnige- waarschuwing:

Let op dat de abonnementsvormen bij virtuele providers anders zijn dan die van KPN of XS4ALL. Veelal kopen deze providers de budget varianten in, wat betekent dat dataverkeer van KPN en XS4ALL klanten op piekmomenten voorrang hebben op die van andere providers.

"Trump-news" 8)7
Wat een totale onzin! En dan nog: is XS4all geen virtuele provider dan? Of Telfort?

Ik weet uit eigen ervaring dat het ook absoluut Fake News is. KPN Wholesale behandelt elke provider gelijk. Zelfs KPN zelf. Wat wel kan is dat een budgetprovider niet voldoende bandbreedte inkoopt op de andere plekken in de routes. Op de AMS-IX of zo bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-06 19:01
ehtweak schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 09:25:
[...]

Die ga je vast nog krijgen, al is het maar om de prijsverhoging aan te kondigen... :/
500 Mbit krijgt geen prijsverhoging deze keer, ook geen snelheidsverhoging. Ik heb wel ook een brief gehad, maar die sprak dus alleen over de tv-zenderwijzigingen en de gratis WiFi-versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Hier (nog) niets gehad, ook 500Mbit. Ik vind het al prijzig genoeg, mocht het veel duurder worden is downgraden naar 160Mbit een optie.. of toch maar weer eens overstappen. Liever niet.. maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-05 23:59
Is er nog een goede speedtest, want speedtest.net gezet bij mij erg wisselende resultaten en de speedtest van xs4all is niet meer bereikbaar: http://speedtest.xs4all.net
I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeff
  • Laatst online: 08-06 20:34

CHeff

Allemaal gekkigheid

Speedtest van XS4all doet het nog wel. Hij is alleen beetje picky met je browser keuze. Alleen Internet Explorer lijkt het te doen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Firefox gaat ook goed, Edge zelfs.

[ Voor 21% gewijzigd door TheekAzzaBreek op 06-05-2017 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Ik had op mijn Macbook Safari, Chrome en Opera tevergeefs geprobeerd. Firefox nu speciaal even geïnstalleerd en die werkt inderdaad als enige, dank.
Overigens bij mij ook nog geen snelheidsverhoging doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De speedtest van XS4ALL doet het prima met Chrome v58.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
epias schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 21:13:
De speedtest van XS4ALL doet het prima met Chrome v58.
Ik heb standaard flash uitstaan in Chrome, vandaar dat de test het niet deed bij me. Ik kreeg er alleen geen melding van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
janbal schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:20:

"Trump-news" 8)7
De overboeking waarmee de internet connectivity wordt ingekocht kan heel anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Ik heb in die wereld gewerkt, KPN en haar dochters gaan inderdaad voor als de lijnen vol zitten, daarnaast worden bij het uitvallen van een route KPN en dochters op de protected reserve route gezet (indien beschikbaar) en de rest heeft pech.

Dit was jaren geleden het geval en ik denk dat er niets veranderd is.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
odo966 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 20:16:
[...]

500 Mbit krijgt geen prijsverhoging deze keer, ook geen snelheidsverhoging. Ik heb wel ook een brief gehad, maar die sprak dus alleen over de tv-zenderwijzigingen en de gratis WiFi-versterker.
Klopt, hier ook alleen brief over zenderwijzigingen en gratis WiFi-versterker.. Zover ik weet blijft de prijs van XS4ALL Pro met 500Mbit hetzelfde.. De rest krijgt er meer snelheid bij met de prijsverhoging.. Dat verzacht deze prijsverhoging wel vind ik, want als de kosten belangrijker zijn voor je dan de snelheid dan kan je altijd beslissen om een goedkoper abonnement te nemen zonder veel aan snelheid in te leveren.. Van Plus (was 100/10Mbit) naar Smart (wordt 80/8Mbit) b.v., lever je dus maar 20/2Mbit in maar ben je wel 8,50 euro goedkoper uit.. Daarnaast verhoogt Ziggo z'n prijzen ook weer, dus wat is het alternatief?!?

Al met al gaan wij als Pro abonnees er alleen maar op vooruit dus.. Kom maar op met die WiFi versterker (werkt ook voor 5Ghz neem ik aan?).. Alleen maar goed nieuws, naast het ontdekken van de nieuwe TV-app afgelopen week die eindelijk ook buitenshuis werkt.. Ik ben alleen maar nog meer tevreden XS4ALL klant nu.. 8)

Toekomstige upgrade naar 1Gbit zou helemaal mooi zijn.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Members only: xs4all FTU
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 20% gewijzigd door WeaZuL op 08-05-2017 21:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:41

vr6-only

Blub Blub

Ja, dan ben je inderdaad in overtreding en dan alsnog is het veel te lastig om de boel "heel" te houden. Wat je nodig hebt is een adapter:

https://www.allekabels.nl...de-glasvezel-adapter.html

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Nu moet ik zeker juichen, m'n down/up snelheid is fors verbeterd.
Vannacht om 03:50h is m'n FRITZ!Box opnieuw connected (reset door de ISP?)
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/6282697698.pngAfbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/6282700075.png

En zodra je iets test bij de Oosterburen:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/6282702961.pngAfbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/6282710205.png

Richting de UK:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/6282712079.pngAfbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/6282714299.png

Halverwege de Atlantische Oceaan:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/6282718630.pngAfbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/6282721944.png

Wel een bijzonder FttH snelheidsprofiel, volgens mij niet iets uit het standaard KPN Wholesale aanbod. (?)

Maar tijdens het websurfen merk ik er (was te verwachten) weinig tot niets van.

Heeft iemand wellicht het 80/80 profiel en kan wat testresultaten laten zien?
Zit er over te denken om te downgraden; is een stuk goedkoper, verder dezelfde inhoud van het 3-in-1 pakket en effectief (als het goed is) nauwelijks verschil met het 'oude' 100/100 profiel.

Nog ff wat FTP testjes gedraaid.
Twee simultane FTP downloads via FileZilla + een FTP download via de browser (FF) (totaal zo'n 20Gb aan binaire files), geeft een piek download in z'n totaliteit van ca. 140-150Mbps.
Wel opmerkelijk dat de processorbelasting van m'n FRITZ!Box 7390 op dat moment 99% is!

[ Voor 10% gewijzigd door ehtweak op 09-05-2017 10:10 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porteguus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-05 09:07
Hoe zijn de ervaringen momenteel met XS4ALL?

Ik zit op dit moment bij Ziggo en heb een Connect Complete en Play Complete (zonder bellen) abonnement (150Mbit/s down - 15Mbit/s up). Hier betaal ik nu €58,95 voor. Na deze prijsverhoging dus €61,5.

Als ik overstap naar XS4ALL over stap voor een jaar zou dit mij €147 besparen en krijg ik als het goed is glasvezel. Dan ga ik uit van XS4ALL Smart + Televisie (80Mbit/s down - 80Mbit/s up).

Ziggo: 12 * 61,5 = €738
XS4ALL: (6 * 40) + (6 * 58,5) = €591

Ook is bij XS4ALL'Fox Sports Eredivisie' nu met extra voordeel voor €7,5 per maand. Zelfs als ik deze erbij zou nemen ben ik nog €57 voordeliger uit.

Denken jullie dat dit de moeite waard is en zijn er nog overige voor-/nadelen tegenover Ziggo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
ehtweak schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:00:
Nu moet ik zeker juichen, m'n down/up snelheid is fors verbeterd.
Vannacht om 03:50h is m'n FRITZ!Box opnieuw connected (reset door de ISP?)

Wel een bijzonder FttH snelheidsprofiel, volgens mij niet iets uit het standaard KPN Wholesale aanbod. (?)

Maar tijdens het websurfen merk ik er (was te verwachten) weinig tot niets van.

Heeft iemand wellicht het 80/80 profiel en kan wat testresultaten laten zien?
Zit er over te denken om te downgraden; is een stuk goedkoper, verder dezelfde inhoud van het 3-in-1 pakket en effectief (als het goed is) nauwelijks verschil met het 'oude' 100/100 profiel.
Wholesale heeft ook geen nieuwe profielen. XS4all gebruikt nu het 200/200 profiel om jou 160/160 te leveren. 100/100 profiel voor 80/80 en het 50/50 profiel voor 40/40.

En dat kunnen ze ook op DSL met het 200/60 standaard profiel voor 160/16 (voorlopig alleen via bonding te verkrijgen), het 100/30 profiel voor 100/10 en het 50/10 profiel voor 40/4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
porteguus schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:01:
[..]

Denken jullie dat dit de moeite waard is en zijn er nog overige voor-/nadelen tegenover Ziggo?
Qua Internet zie ik alleen maar voordelen. Qua televisie moet je er even op letten dat je de ontvangers niet aansluit via Coax kabel maar via UTP aan je router. Wellicht moet je daarvoor je bekabeling wat aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:45:
[...]

Wholesale heeft ook geen nieuwe profielen. XS4all gebruikt nu het 200/200 profiel om jou 160/160 te leveren. 100/100 profiel voor 80/80 en het 50/50 profiel voor 40/40.
Bedankt voor de info!
Dus toch, wat ik hier al vermoedde... ehtweak in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"
(dat er een KPN Wholesale profiel wordt gekozen om ruimschoots te voldoen aan het aangeboden pakket).

M.a.w. dan kan ik net zo goed abo technisch downgraden naar 80/80 en wat geld besparen (120 euro/jaar besparing) en dan behoud ik de up/down waardes die ik eerder ook al had met het 100/100 pakket! :)
Want effectief haal je alleen binnen redelijke afstand van je eigen locatie die fraaie up/down waardes. Zodra je digitaal verder over de globe dwaalt, ben je toch afhankelijk van vele andere factoren.

BTW: die 99% CPU belasting van m'n FRITZ!Box 7390 tijdens de 160/160 testrun, geeft wel aan dat die box aan z'n max zit.

porteguus schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:01:
Hoe zijn de ervaringen momenteel met XS4ALL?

...

Lees de laatste paar pagina's van dit topic terug en je komt voldoende verschillen/voordelen tegen. :Y
Aan jou de keuze of je die verschillen/voor-/nadelen belangrijk vindt c.q. er prijs op stelt.
Zeker weten dat je een FttH connectie hebt en geen DSL product op jouw locatie?

[ Voor 37% gewijzigd door ehtweak op 09-05-2017 12:01 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ehtweak schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:55:
[...]

Bedankt voor de info!
Dus toch, wat ik hier al vermoedde... ehtweak in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"
(dat er een KPN Wholesale profiel wordt gekozen om ruimschoots te voldoen aan het aangeboden pakket).

M.a.w. dan kan ik net zo goed abo technisch downgraden naar 80/80 en wat geld besparen (120 euro/jaar besparing) en dan behoud ik de up/down waardes die ik eerder ook al had met het 100/100 pakket! :)
Want effectief haal je alleen binnen redelijke afstand van je eigen locatie die fraaie up/down waardes. Zodra je digitaal verder over de globe dwaalt, ben je toch afhankelijk van vele andere factoren.
Ik zei niet dat je 100/100 ontvangt op je Fritzbox. Als KPN/XS4all het voor elkaar krijgt om de trafficshape goed te krijgen dan krijg je ook echt 80/80. Ik verwacht niet dat ze dat voor elkaar krijgen (60/6 is momenteel ook 70/35 bij KPN) maar goed... Op papier heb je recht op max 80/80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@Barre73 Ik heb nu een 100/100 abo en effectief komt dat neer op 93/110.
M.a.w. 'recht hebben op' versus de realiteit... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porteguus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-05 09:07
Bigs schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:51:
[...]

Qua Internet zie ik alleen maar voordelen. Qua televisie moet je er even op letten dat je de ontvangers niet aansluit via Coax kabel maar via UTP aan je router. Wellicht moet je daarvoor je bekabeling wat aanpassen.
Bedankt voor de tip. Nu heb ik inderdaad maar 1 kabel (volgens mij coax) lopen van mijn meterkast naar de Horizon, welke onder mijn tv staat. Bij XS4ALL zal de modem/router waarschijnlijk in de meterkast blijven en dan inderdaad een UTP kabel naar de TV-ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
porteguus schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:02:
[...]

Bedankt voor de tip. Nu heb ik inderdaad maar 1 kabel (volgens mij coax) lopen van mijn meterkast naar de Horizon, welke onder mijn tv staat. Bij XS4ALL zal de modem/router waarschijnlijk in de meterkast blijven en dan inderdaad een UTP kabel naar de TV-ontvanger.
Klopt. Je kunt de huidige coax kabel die door de muur loopt eenvoudig vervangen door een UTP kabel die je dan afwerkt met een nette doos uit dezelfde serie als de rest van je schakelmateriaal. Met een beetje geluk pers je twee UTP kabels door die buis en heb je ook nog een normale bedrade aansluiting erbij voor een acces point of spelcomputer of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
ehtweak schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:00:

Die upstream rate limiter werkt volgens mij per tcp sessie of zo, en hij kickt pas in na een paar seconden. Ik heb laatst een stuk of 50 bestanden van ieder 30MB via wetransfer verstuurd en dat ging met 100Mbit netto. (op mijn 50Mbit totnutoe ftth verbinding)
Wel opmerkelijk dat de processorbelasting van m'n FRITZ!Box 7390 op dat moment 99% is!
Oh? Welke routerhardware krijgen mensen met een 500/500 glasverbinding eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelk
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
joopv schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:44:
Oh? Welke routerhardware krijgen mensen met een 500/500 glasverbinding eigenlijk?
Ik heb een FritzBox 7490 gekregen voor mijn 500/500 glasverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:18

Nakebod

Nope.

Goed nieuws voor mensen die Sophos UTM (Nog niet in XG) firewall (willen) draaien en IPv6 willen gebruiken.
Soms duurt het even voordat bugmeldingen opgepakt worden. Eerste bugmelding is namelijk al uit 2015 :+
Te kleine groep die hier last van had ben ik bang.

Een support medewerker van Sophos heeft het IPv6 via PPPoE probleem onlangs opgepakt, en hij heeft afgelopen week flink wat uren kunnen testen op mijn systeem, en van een KPN gebruiker, om IPv6 via PPPoE werkend te krijgen. Via VLAN durf ik even niet te zeggen, via mijn managed switch sloop ik de VLAN tag eraf.

IPv6 via PPPoE had hij an sich snel verholpen, nadat het probleem na 1.5 jaar eenmaal opgepakt was dan :P
Toen bleef er bij mij nog een bug over dat een reboot of reconnect van de verbinding ervoor zorgde dat IPv6 stuk was. Gisteravond heeft hij dat probleem, zoals het er nu naar uitziet, ook verholpen.

De fix zit nog niet in de huidige UTM 9.5 beta, dus ben bang dat het ook nog niet in 9.5 final komt.
Hopelijk hoor ik vanavond meer wat de planning is voor een publieke fix.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Packetloss

voor system specs, zie profiel

Marbo schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 19:57:
Is er nog een goede speedtest, want speedtest.net gezet bij mij erg wisselende resultaten en de speedtest van xs4all is niet meer bereikbaar: http://speedtest.xs4all.net
I
http://download.xs4all.nl/test/

bijv
wget -O /dev/null -4 -v http://download.xs4all.nl/test/1GiB.bin

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WyriHaximus
  • Laatst online: 06-03 02:00
marcelk schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:29:
[...]

Ik heb een FritzBox 7490 gekregen voor mijn 500/500 glasverbinding.
Hier ook, maar dat is ondertussen al weer ander half jaar geleden. Geen idee of ze dat nu nog steeds standaard leveren op 500/500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Volgens de website nu de 5490 (rechtstreeks glas) of de 7581

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 09:47
janbal schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:32:
Volgens de website nu de 5490 (rechtstreeks glas) of de 7581
Ik krijg in juni een 7490 op een 500/500 alles in 1 lijn uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb vandaag maar eens bij webcare navraag gedaan over de uitrol van de HD zenders op 1 en de snelheidsverhoging. De snelheidsverhoging wordt de komende maanden t/m juli in batches uitgerold. Met de HD zenders op 1 uitrol was de medewerker niet bekend.

Hoe moeilijk kan het (voor KPN) zijn om per kanaal de best beschikbare stream te serveren? Zeker als je een extra zenderpakket hebt, switch je continu van 06xx naar 07xx en 0xxx.

[ Voor 26% gewijzigd door Dj-sannieboy op 12-05-2017 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Als ik dit soort topics over kabel TV en -internet lees ben ik toch wel weer heel tevreden over het gemak en de stabiliteit van glasvezel en IPTV: Wie kent deze Hirschmann connector? (simpel voorbeeld, maar toch; altijd dat gedoe met speciale kabels en singaalwaardes enzo(.

En des teleurgestelder in KPN die de hele glasvezelbeweging in de koelkast heeft gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-06 10:57
Kort vraagje waar ik zelf niet helemaal het antwoord op heb, maar waarom zou ik voor glasvezel XS4all kiezen i.p.v. T-mobile? Ik heb aan 50/50 in principe genoeg en het prijsverschil is nogal fors: €32.50 bij T-mobile en €45 (na de prijsverhoging) voor XS4all 80/80. XS4all is dan wel 30Mb/s sneller, maar dat ga ik toch niet merken. Volgens mij gaan beide over het KPN netwerk dus daar kan het verschil in kwaliteit ook niet inzitten, wat veroorzaakt dan wel dit prijsverschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Bigs schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 19:39:
En des teleurgestelder in KPN die de hele glasvezelbeweging in de koelkast heeft gezet.
Helemaal mee eens. Hoeveel aanbiedingen Ziggo hier ook in de postbus achterlaat.. zo lang ze geen IPTV oplossing bieden en je nog met coax moet rotzooien.. :F Mijn ouders zitten in een oud UPC gebied, dramatisch gewoon en de monteurs die ze langs sturen, die sluiten de boel verkeerd aan (inclusief labels) en vertellen mijn ouders; niet aanzitten. Kon ik de rotzooi weer opruimen :X

Dat KPN/Reggefiber geen haast maakt met de verdere uitrol is gewoon omdat er blijkbaar niet veel gewin te behalen valt in sommige regio als je de investering af zet tegen de baten.
Cubic X schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 20:17:
Kort vraagje waar ik zelf niet helemaal het antwoord op heb, maar waarom zou ik voor glasvezel XS4all kiezen i.p.v. T-mobile? Ik heb aan 50/50 in principe genoeg en het prijsverschil is nogal fors: €32.50 bij T-mobile en €45 (na de prijsverhoging) voor XS4all 80/80. XS4all is dan wel 30Mb/s sneller, maar dat ga ik toch niet merken. Volgens mij gaan beide over het KPN netwerk dus daar kan het verschil in kwaliteit ook niet inzitten, wat veroorzaakt dan wel dit prijsverschil?
Bij XS4all krijg je standaard wat meer vrijheid en mogelijkheden. E.e.a. is al meerdere keren genoemd in dit draadje, dus ff zoeken s.v.p. Overigens is T-Mobile wat voorheen 'Vodafone Thuis' is/was. Ik ben zelf een keer bijna over gestapt op Vodafone Thuis, maar uiteindelijk waren ze bijna net zo duur, omdat er extra betaald moest worden voor oa. opnemen en een 2e decoder. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Lord_Dain op 13-05-2017 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WyriHaximus
  • Laatst online: 06-03 02:00
Lord_Dain schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 10:02:
[...]

Bij XS4all krijg je standaard wat meer vrijheid en mogelijkheden. E.e.a. is al meerdere keren genoemd in dit draadje, dus ff zoeken s.v.p. Overigens is T-Mobile wat voorheen 'Vodafone Thuis' is/was. Ik ben zelf een keer bijna over gestapt op Vodafone Thuis, maar uiteindelijk waren ze bijna net zo duur, omdat er extra betaald moest worden voor oa. opnemen en een 2e decoder. ;)
Ben zelf 18+ maanden geleden bij 'Vodafone Thuis' vandaan gekomen naar XS4All omdat de kwaliteit 'Vodafone Thuis' diep triest is. We hebben een hoop stabiliteit issues gehad, waarschijnlijk omdat ze lopen te prutsen met glasverlengers en dan glas direct het modem in. Geen idee of het er bij T-Mobile net zo aan toe gaat maar zou het niet aanraden, heb sinds we bij XS4All zitten null internet problemen. (We nemen verder geen telefoon meer af en hebben ook geen TV abonnement, kan daar vrij weinig over zetten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Laatst online: 09:05
Bigs schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 19:39:
Als ik dit soort topics over kabel TV en -internet lees ben ik toch wel weer heel tevreden over het gemak en de stabiliteit van glasvezel en IPTV: Wie kent deze Hirschmann connector? (simpel voorbeeld, maar toch; altijd dat gedoe met speciale kabels en singaalwaardes enzo(.

Ja, maar...
Wat mij op dit moment nog steeds (helaas) aan de coax blijft vasthouden: iets opnemen, dat bepaal ik helemaal zelf. Kan zelfs de opname nog van mijn humax afhalen als ik zou willen. Dat gaat natuurlijk uitsterven, Ziggo werkt daar hard aan, allemaal aan de huurspullen troep en betalen per maand. Maar zolang het nog werkt hier, laat ik het zo.

Ik zie nog zoveel klachten over mislukte opnames bij xs/kpn spul, en de onzin er omheen (vanzelf gewist na een x-periode). Het zal wel nooit gebeuren maar ik hoop nog steeds op verbeteringen voor de klant hier, dan stap ik over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
dcl! schreef op zondag 14 mei 2017 @ 08:57:
[...]

Ja, maar...

[lokaal versus cloud based opnames]

Ik zie nog zoveel klachten over mislukte opnames bij xs/kpn spul, en de onzin er omheen (vanzelf gewist na een x-periode). Het zal wel nooit gebeuren maar ik hoop nog steeds op verbeteringen voor de klant hier, dan stap ik over.
"verbetering voor de klant" ? :+ Da's nou juist het heikele punt, wat wij als verbeteringen zien, dat zien de content providers toch echt anders... :|

Tot nu toe ben ik redelijk tevreden met IPTV en digitale wolk erom heen. Laten we het zo zeggen; de minst slechte oplossing tot nu toe. ;)
Al blijft het bizar dat je die IPTV stream niet rechtstreeks aan je TV kunt aanbieden. Want al jarenlang hebben platte schermen een UTP connector waar je rechtstreeks je IPTV stream over Ethernet zou kunnen voeden. Maar nee, er mot per se zo'n IPTV decoder tussen. :-(

BTW: met (voorheen) UPC had ik ook altijd gez**k met opnames, heet wordende harddisk, hoog energieverbruik van die lokale box. En nog steeds kun je een opname niet als een video file op je eigen thuis netwerk vrijelijk bekijken.

Ik had ooit het ideële idee dat een goede stabiele symmetrische internet verbinding genoeg zou moeten zijn voor alle soorten media/content. Aka TV, Telefonie en andere internet-based diensten, via één device (modem/router geleverd door de ISP), Ethernet kabeltje erin en klaar is de klant!
Maar nee, ze bakken weer een allegaartje van triple play pakketten met de nodige ondoorzichtigheid.
Allemaal gedoe met rechten, geo-based limiteringen, DRM geneuzel, QoS gedoe, etc, etc.

Want hoe je het ook wendt of keert, als ik anno nu b.v. NPO1 HD of Discovery Channel HD zou willen zien, via slechts een 'gewone' Internetverbinding, dan kan dat niet...
Want een uitzendinggemist.nl of kijk.nl bieden gewoon geen fraaie kwaliteit aan. Noodgedwongen gebruik ik die wel eens, en dan erger me kapot aan de beroerde kwaliteit.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:48
De kwaliteit van uitzendinggemist kan wel beter, maar dan moet je betalen :+

Ik meen ooit gelezen te hebben dat dankzij de kabelmaatschappijen de kwaliteit van online terugkijken zo slecht is. Anders verdienen die geen geld aan hun eigen VOD service.
Pagina: 1 ... 48 ... 108 Laatste