[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 37 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
inkomende richting zo goed als gelijk 55-60MB/sec , in uitgaande richting loopt het in 20 seconde op tot 50MB/sec, ietsjes minder dan in de downloadrichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H00GiE
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-09 11:19
jacques1971 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:23:
inkomende richting zo goed als gelijk 55-60MB/sec , in uitgaande richting loopt het in 20 seconde op tot 50MB/sec, ietsjes minder dan in de downloadrichting.
En daar is het probleem wat ik dus ook heb... uitgaande richting loopt het op zeg je, dus als je een server achter de fritzbox hebt hangen die 50MB verstuurd dan komt de fritzbox in de eerste 5 seconden niet verder dan (bijvoorbeeld) 10MB/s (~80mbit/s) en duurt die 50MB dus ineens 5 seconden. En niet 1 seconde zoals de snelheid hoort te zijn.
Doe dit 15x na elkaar en je hebt een verschil van een volle minuut...

"Wat gebeurt er als ik ook dit knopje dr...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Ja dat snap ik, maar ligt dat dan aan de FB....is dat met andere routers dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H00GiE
jacques1971 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:53:
Ja dat snap ik, maar ligt dat dan aan de FB....is dat met andere routers dan niet?
Neen, met de pfSense machine en precies dezelfde apparatuur, dezelfde bron en hetzelfde doel,
dan is het vanaf de eerste seconde meteen dat er de volle verbinding bruikbaar is.
Bovendien schiet die in de 2e seconde de upload snelheid zelfs even door naar 700mbit/s.
(en dat is helemaal mooi meegenomen!)

[ Voor 6% gewijzigd door H00GiE op 20-10-2015 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Ik weet niet of het QOS beleid van de FB misschien roet in het eten gooit...
Het QOS van de FB werkt namelijk alleen in uploadrichting.
Je zou kunnen testen of dat de bottleneck is door het tijdelijk uit te schakelen.

QOS uitschakelen lijkt mij niet wenselijk ivm VOIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46
Ik heb er geen enkel probleem mee dat de Fritz!box even wat tijd nodig heeft om de snelheid in de uploadrichting op te laten lopen.

Dat is inderdaad gewoon een (waarschijnlijk bewust gekozen) QoS algoritme en zorgt er voor dat niet meteen je upload helemaal vol wordt geknald. In de tijd dat ik zelf nog een Linuxbak als router gebruikte koos ik ook bewust voor zo'n Queuing discipline. Bij grotere transfers loopt de snelheid dan op, al naar gelang de dan nog beschikbare uploadcapaciteit.

Zo is er ook de minste kans dat de uploadrichting 'vol' loopt en er geen ruimte meer is voor 'interactief' verkeer dat je eventueel ook hebt lopen (SSH, VOIP, TCP ACKS op downloads, etc.).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H00GiE
eymey schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:10:
...Dat is inderdaad gewoon een (waarschijnlijk bewust gekozen) QoS algoritme en zorgt er voor dat niet meteen je upload helemaal vol wordt geknald. .....

...Zo is er ook de minste kans dat de uploadrichting 'vol' loopt en er geen ruimte meer is voor 'interactief' verkeer dat je eventueel ook hebt lopen (SSH, VOIP, TCP ACKS op downloads, etc.).
in pfSense gebruik ik daar traffic shaping en bandwitch control voor, met queues/prioritising en limiting.
Maar ACK queue size hoeft dan weer niet te worden aangepast voor een symmetrische verbinding, dit is zeker wel van toepassing bij O.A. Ziggo / DSL verbindingen...
jacques1971 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:03:
Ik weet niet of het QOS beleid van de FB misschien roet in het eten gooit...
Ik heb alle QOS regels eruit gehaald en even voip volledig uitgezet op de FB, en merk geen verschil, daarna QOS prioriteit aan FTP, HTTP en HTTPS gegeven, ook geen verschil. (helaas) Wel goed idee trouwens, had ik nog niet aan gedacht.. :P (ik ging er van uit, dat je QOS bij routers zelf moest instellen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:25
Ik heb hier ook nog ff de upload speed getest en de eerste 4-5 seconden blijft ie hangen rond de 200Mbps, daarna schiet ie door richting de 582Mbps. QOS filters uitzetten en prio geven aan 'surf' verkeer voor mijn test host maakt hier idd niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

Fiber schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:31:
Net even tien minuten of zo storing in Amersfoort...?
Spoedonderhoud aan de DNS geweest ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Ik heb in mijn nieuwe woning XS4ALL glas besteld en de levertijd staat op 3 weken. Echter moet de glasvezel nog naar binnen worden gehaald. Is die drie weken dan wel realistisch? Het gaat om een appartement op de eerste verdieping.

[ Voor 12% gewijzigd door Jassy op 20-10-2015 20:58 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hangt er vanaf wat er moet gebeuren? Ligt er een oranje kabeltje buiten je huis? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 10:48
Drie weken is de tijd die Reggefiber normaal richting de operator/provider hanteert voor een na-aansluiting van buiten die nog naar binnen moet. Dus dan klinkt oplevering van XS4all in diezelfde drie weken wel ietwat optimistisch.
De ordersystemen zijn er wel op uitgerust dus het is op zich wel mogelijk.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Heren,

kabeltje ligt al buiten voor het huis en moet dus alleen nog naar binnen plus ftu installatie. Ik ben dus benieuwd of xs4all de drie weken kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
XS4all zal hiervoor een opdracht inschieten bij Reggefiber vermoed ik. Als dat inmiddels gebeurt is ben je dus afhankelijk van de snelheid van Reggefiber. Volgens mij is het zodra het glas binnenhuis is een kwestie van een patch en wat administratieve handelingen. Mijn ervaring met XS4all is in ieder geval dat ze zaken heel snel kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Jassy schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:12:
Heren,

kabeltje ligt al buiten voor het huis en moet dus alleen nog naar binnen plus ftu installatie. Ik ben dus benieuwd of xs4all de drie weken kan houden.
Als ie nog naar binnen getrokken moet worden, probeer er dan ook achter te komen via welke weg ie naar boven getrokken gaat worden. Ik heb een tijdje terug ook glasvezel op mijn eerste verdieping appartement laten leggen en deze werd via de bergruimte beneden van mijn bovenburen(!) naar mijn meterkast getrokken. Daar kwam ik pas achter toen ze voor de deur stonden. Gelukkig waren de bovenburen thuis, maar anders had ik wel een dik probleem gehad.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Ik heb de 22e besteld en vanmorgen een monteur gehad die de glasvezel kabel naar binnen wou trekken.. Dat is dus super snel gegaan! Echter kon de glasvezel vandaag nog niet worden gelegd ivm overleg met de huurbaas over de te volgen route. Ik heb hier nu groen licht voor gekregen en ga nu de aannemer weer bellen. Hopelijk kunnen ze het hele verhaal dan snel aanleggen! Installatiepakket komt morgen ook al dus niks meer dan lof over de leversnelheid!

Zodra de FTU hangt is het toch een kwestie van licht op de vezel en gaan? Hoe lang gaat daar nog overheen zodra de FTU hangt? Haast heeft het allemaal nog niet, maar ik weet nog wel dat de aanvraag op een ander adres, zelfde woonplaats, een stuk moeizamer ging.

Wat ik mij ook nog af vroeg, en ik hoop dat iemand het antwoord van Reggefiber kan bevestigen: Moet ik nu voor deze aanleg nog betalen of is dit kosteloos? Bij Reggefiber zeiden ze dat deze aanleg kostenloos is, maar wellicht dat iemand dat hier kan bevestigen? Niet dat ik nadien nog met een gepeperde rekening wordt geconfronteerd want dan had ik net zo goed VDSL aan kunnen vragen...

[ Voor 21% gewijzigd door Jassy op 27-10-2015 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Jassy schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:11:

Wat ik mij ook nog af vroeg, en ik hoop dat iemand het antwoord van Reggefiber kan bevestigen: Moet ik nu voor deze aanleg nog betalen of is dit kosteloos? Bij Reggefiber zeiden ze dat deze aanleg kostenloos is, maar wellicht dat iemand dat hier kan bevestigen? Niet dat ik nadien nog met een gepeperde rekening wordt geconfronteerd want dan had ik net zo goed VDSL aan kunnen vragen...
Nee, er komt echt geen rekening voor de aansluiting achteraf. Deze na-aansluiting is kosteloos omdat je nu een abonnement neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4801486389.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4801490429.png

De verbinding is vanavond echt bagger lijkt het. Resultaat van 2 verschillende speedtests..
WebTV buffered en stottert aan alle kanten. Iemand anders hier ook last van?
Ik heb natuurlijk mijn lokale bekabeling gecontroleerd, de FB gereset, etc etc..

[ Voor 8% gewijzigd door Lord_Dain op 03-11-2015 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 23:21
Lord_Dain schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 21:45:
[afbeelding]
[afbeelding]

De verbinding is vanavond echt bagger lijkt het. Resultaat van 2 verschillende speedtests..
WebTV buffered en stottert aan alle kanten. Iemand anders hier ook last van?
Ik heb natuurlijk mijn lokale bekabeling gecontroleerd, de FB gereset, etc etc..
Ook hoge latency op de eerste hop hier (lijkt capaciteitsprobleem op de onderliggende gedeeld backbone).

22.35: weer normaal

[ Voor 3% gewijzigd door ed73 op 03-11-2015 22:36 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Hier in Veenendaal nog steeds instabiele verbinding.
SSH wat stuk gaat, hoge elatency, VPN tunnels die onderuit gaan en gemiddeld rond de 40 Mbit tijdens de avonduren in plaats van de 100 waar ik voor betaal.

Op de storingenpagina staat dat ze capaciteitsproblemen hebben en dat dat een maand gaat duren eer dat is opgelost.

Ik gebruik nu noodgedwongen de ziggo verbinding van de buren om toch mijn werk vanuit huis te kunnen doen.

Zwaar kl*ten, maar goed, we zullen geduld moeten hebben. Dat er zo lang gewacht moet worden vind ik wel triest, iets met planning en visie wat ontbreekt (zal wel bij mamma KPN liggen, die vern**ken wel vaker zaken)

[ Voor 3% gewijzigd door GerkeP op 04-11-2015 07:07 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:44
Hoe lang krijgen we al dit antwoord ? Ik hoop dat het toch snel mogelijk word om met de iphone app je programma's op te nemen en eventueel later op de ipad terug te kijken.

Bedankt voor het stellen van uw vraag.

U geeft aan dat u de mogelijkheid mist die KPN had voor het plannen van opnames via de WebTV app, dat bij XS4ALL niet mogelijk is. Ik kan mij goed voorstellen dat u hier vragen over heeft.

Onze WebTV beheerders zijn bezig met het verbeteren van de WebTV van XS4ALL. Er komen een aantal verbeteringen en nieuw functies aan. XS4ALL heeft veel verzoeken binnen gekregen voor het verbeteren van de WebTV. Onze WebTV beheerders hebben de verzoeken meegekregen, zij reageren daar positief op.

Wanneer en welke verbeteringen er voor de WebTV uitkomen is nog niet bekend. Als er verbeteringen zijn voor WebTV van XS4ALL dan wordt dit vermeld in de nieuwsbrief van XS4ALL.

Controleer of u aangemeld bent op: https://service.xs4all.nl/?mod=contactprofiel

Heeft u verder nog vragen of is er toch onduidelijkheid over deze informatie, horen wij dit uiteraard graag van u.

Met vriendelijke groet,

XXXX
Technische Helpdesk

XS4ALL Internet bv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kortom (mijn conclusie): KPN levert aan haar resellers (inclusief dochterbedrijven) een minderwaardig product om zelf een voordeel te hebben waar ze meer aan verdienen. Als het om een telefoniedienst ging kon je naar de OPTA stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

kevertje1977 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:08:
Hoe lang krijgen we al dit antwoord ? Ik hoop dat het toch snel mogelijk word om met de iphone app je programma's op te nemen en eventueel later op de ipad terug te kijken.

Bedankt voor het stellen van uw vraag.

U geeft aan dat u de mogelijkheid mist die KPN had voor het plannen van opnames via de WebTV app, dat bij XS4ALL niet mogelijk is. Ik kan mij goed voorstellen dat u hier vragen over heeft.

Onze WebTV beheerders zijn bezig met het verbeteren van de WebTV van XS4ALL. Er komen een aantal verbeteringen en nieuw functies aan. XS4ALL heeft veel verzoeken binnen gekregen voor het verbeteren van de WebTV. Onze WebTV beheerders hebben de verzoeken meegekregen, zij reageren daar positief op.

Wanneer en welke verbeteringen er voor de WebTV uitkomen is nog niet bekend. Als er verbeteringen zijn voor WebTV van XS4ALL dan wordt dit vermeld in de nieuwsbrief van XS4ALL.

Controleer of u aangemeld bent op: https://service.xs4all.nl/?mod=contactprofiel

Heeft u verder nog vragen of is er toch onduidelijkheid over deze informatie, horen wij dit uiteraard graag van u.

Met vriendelijke groet,

XXXX
Technische Helpdesk

XS4ALL Internet bv
Ik heb ook al meerdere malen gevraagd wanneer WebTV op gelijkwaardig niveau komt als KPN iTV online, maar tot op heden is er nog niets veranders. Hierdoor gebruik ik WebTV eigenlijk zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooleSmurf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-08 19:59
@GerkeP In Veenendaal vanacht rond 1:30 packet loss gehad (eerder niet gezien, misschien onderhoud?).

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/aFvtm1d0SJ4bgqdVZ63DDGmc/full.jpg

Daarna latency structureel ~1.5 ms lager. Zit nu rond de 3.7 ms met idle gebruik en op 4.4 ms onder constant 450 Mbit load.

Overigens was mijn verbinding al wel stabiel.

[ Voor 17% gewijzigd door CooleSmurf op 05-11-2015 10:15 . Reden: Plaatje toegevoegd + minor tekst edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Dan ben jij een van de oorzaken denk ik ;)

xs4all storingen

Zijn er meerdere die dit ondervinden, allen xs4all gebruikers

[ Voor 16% gewijzigd door GerkeP op 05-11-2015 10:31 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:44
Er waren vannacht grote werkzaamheden in Amsterdam.
(lift and shift Beatrixpark)
Dus ik vermoed dat de verbinding daarom weg was ?

Ik had er in Vleuten (3452) ook last van trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
kevertje1977 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:18:
Er waren vannacht grote werkzaamheden in Amsterdam.
(lift and shift Beatrixpark)
Dus ik vermoed dat de verbinding daarom weg was ?

Ik had er in Vleuten (3452) ook last van trouwens
onderhoud meerdere regios - glasvezel klanten

gemeld door Mike op 04-11-2015, 04:40. Begintijd 01:00 uur. Duur: 2 uur
gemeld door Mike op 4-11-2015, 16:40
begindatum: 05-11-2015
begintijd: 01:00, duur: 2 uur

In de nacht van woensdag 4 op donderdag 5 november zullen er
werkzaamheden plaatsvinden die te maken hebben met de netwerk
infrastructuur voor de XS4ALL glasvezel klanten.

Bij een aantal van deze klanten kan de internet verbinding tijdens de
werkzaamheden onderbroken worden.

Excuses voor de overlast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooleSmurf
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/4z54V2RvjdTvM6hbzlQZJ55M/full.jpg

Na het onderhoud van deze nacht, nu opeens hoge latancy. Ook het opnieuw opbouwen van de PPPOE verbinding helpt niet. Meerdere met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potame
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-09 09:47
CooleSmurf schreef op donderdag 05 november 2015 @ 19:55:
[afbeelding]

Na het onderhoud van deze nacht, nu opeens hoge latancy. Ook het opnieuw opbouwen van de PPPOE verbinding helpt niet. Meerdere met dit probleem?
Hier ook... (regio achterhoek)
Wilde even een paar potjes BF4 spelen, maar ik heb opeens een ping van 60-80 waar ik normaal 10-15 heb

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Bigs schreef op woensdag 04 november 2015 @ 21:23:
Kortom (mijn conclusie): KPN levert aan haar resellers (inclusief dochterbedrijven) een minderwaardig product om zelf een voordeel te hebben waar ze meer aan verdienen. Als het om een telefoniedienst ging kon je naar de OPTA stappen.
Webtv is geen product dat verkocht wordt maar iets dat een dochterprovider zelf moet regelen en waarbij KPN dan de streams en de rechten levert. En voor niet dochter-providers leveren ze de rechten ook niet. Die moeten ze zelf regelen.
Vodafone heeft een prima TV app (is geen webTV maar de uitwerking is hetzelfde) en betrekt ook grotendeels van KPN Wholesale.

Dus je zal de schuld echt bij XS4all moeten zoeken. Of bij KPN dat toch ergens een onderscheid wil houden met haar eigen producten. Maar daar heeft de ACM weer niks over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:36
Potame schreef op donderdag 05 november 2015 @ 20:11:
[...]

Hier ook... (regio achterhoek)
Wilde even een paar potjes BF4 spelen, maar ik heb opeens een ping van 60-80 waar ik normaal 10-15 heb
Hier ook, ook Achterhoek, exact hetzelfde.
Zojuist met HD gebeld. FB en MTU op hun verzoek herstart, uiteraard zonder resultaat.
Wordt monteur voor gestuurd. Die gaat MTU vervangen en testen. Als hij hetzelfde constateert wordt de melding opgeschaald.

Ik las ook op het KPN-Glavezeltopic over (kennelijk) dezelfde problemen; kennelijk capaciteitsproblemen bij Reggefiber.
Daar las ik ook dat er pas echt wat aan gedaan wordt als er genoeg mensen klagen.

Dus bij deze mijn oproep: Heb je dezelfde problemen: trek aan de bel bij de helpdesk.

[ Voor 46% gewijzigd door janbal op 05-11-2015 22:20 ]

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
janbal schreef op donderdag 05 november 2015 @ 21:48:
[...]

Hier ook, ook Achterhoek, exact hetzelfde.
Zojuist met HD gebeld. FB en MTU op hun verzoek herstart, uiteraard zonder resultaat.
Wordt monteur voor gestuurd. Die gaat MTU vervangen en testen. Als hij hetzelfde constateert wordt de melding opgeschaald.

Ik las ook op het KPN-Glavezeltopic over (kennelijk) dezelfde problemen; kennelijk capaciteitsproblemen bij Reggefiber.
Daar las ik ook dat er pas echt wat aan gedaan wordt als er genoeg mensen klagen.

Dus bij deze mijn oproep: Heb je dezelfde problemen: trek aan de bel bij de helpdesk.
Gisteren ook met HD gebeld. FB en NTU geherstart (geen verschil). Moest ook factory reset doen. Was alleen tegen het einde van de dienst, dus moest vandaag terugbellen (nog niet gedaan door tijdsgebrek). Wel wat testen gedaan. Sinds vanavond 18 uur stort snelheid in en latency omhoog. Ligt volgens mij ook niet lokaal (kon HD-medewerker wel in meegaan). NTU vervangen zal niet helpen als het in de backbone van Reggefiber ligt. Locatie Drenthe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik had deze rare problemen 2 dagen geleden, sindsdien is het wel weer strak. Lijkt alsof er toch wat gerommel in het netwerk (de backbone?) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
@ed73
Je melding vanuit lokatie Drenthe werd aan gerefereerd door HD.
Kennelijk heeft men dus wel degelijk door dat er een breder netwerkprobleem is.
Geeft des te meer het belang aan om te melden als je dit probleem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Het is niet de backbone van Reggefiber. Die heeft geen backbone. Het is die van KPN Wholesale. Of heel misschien toch capaciteitsproblemen op de onderlinge ring van Reggefiber tussen de PoPs binnen 1 plaats voordat het daar uiteindelijk de backbone van KPN zelf op gaat. Maar die ring heeft ruim voldoende vezels. KPN hoeft er alleen maar eentje bij te huren en in te "pluggen" zogezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
CooleSmurf schreef op donderdag 05 november 2015 @ 19:55:
Ja, hier precies hetzelfde :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooleSmurf
Lijkt weer terug naar normaal

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/5u05b8scOXet3oYiPYtc0vNj/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Hier zojuist NTU vervangen door Guidion.

Alles was echter al weer normaal vanaf gisteravond ca. 23:30 u. Zelfde gebleven na vervanging van de NTU.

Nu afwachten wat-ie vanavond doet. Als het niet goed is (wat ik eerlijk gezegd ook verwacht) trek ik direct weer aan de bel bij de HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobblier
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 21:21
Ik zit sinds 6 maanden ook bij xs4all, overgestapt van Ziggo. De reden was onze settop, een samsung HD ontvanger van het eerste uur, niet meer goed overweg kon met de nieuwe frequentie instellingen ziggo. Ziggo liet ons in de kou: ze gingen 2 maand later de vernieuwde horizonbox aanbieden. Dat kon de helpdesk mij nog niet zeggen (ze gaven wel aan dat er iets ging gebeuren). Ik had in die 2 maanden al xs4all glasvezel aangevraagd.

Bevalt goed! Tot nu toe geen storing. De fritzbox is erg stabiel. Maar bij ziggo had ik ook geen klagen. (Ik had daar het geluk het eenvoudigere modem zonder wifi te hebben. Deze is een stuk stabieler en minder heet)

van xs4all tegenover ziggo is:
+ lage ping
+ (fors) lagere energiekosten
+ modem met veel opties
+ helpdesk
- zenderindeling is merkwaardig. Ik heb 3x NPO 1. De beste kwaliteit zit op kanaal 661!?

Wat betreft fritzbox volg ik niet helemaal de lofverhalen die je hier en daar leest. Ik ben wel tevreden, maar:
- wifi fritzbox is serieus ruk vergeleken met de Apple Extreme. Vooral op 5GHz AC
- ipsec vpn fritzbox werkt goed, maar wel beetje traag

Dat is een beetje mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Heb je NPO1 op 901 al gezien? Vier keer dus eigenlijk...

Moeder KPN is bezig om dit in 2016 aangepast te krijgen naar automatisch de beste kwaliteit op het logische nummer. Heeft te maken met de ADSL geschiedenis. De beste kwaliteit kan niet via alle DSL verbindingen en daar is uiteindelijk deze rare verdeling uit gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
Uit xs4all.general
> Ik zie inderdaad dat er nu blijkbaar capaciteitsproblemen bij KPN WBA zijn,
> ik zal dit daar meteen aanmelden.

Dankzij snel ingrijpen van KPN zou deze bottle neck nu ook weer verholpen
moeten zijn. Laat het even weten als je toch nog congestie waarneemt.

--

Timo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Hier draait het momenteel prima

Thumbs up voor Timo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Jassy schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:58:
Ik heb in mijn nieuwe woning XS4ALL glas besteld en de levertijd staat op 3 weken. Echter moet de glasvezel nog naar binnen worden gehaald. Is die drie weken dan wel realistisch? Het gaat om een appartement op de eerste verdieping.
Vanmorgen is de glaskabel naar binnen gehaald en de NT aangesloten: Direct verbinding. Het is dus binnen 3 weken gelukt inclusief aansluiten. Monteur had voordat hij bij mij kwam de glasvezel in de centrale gepatched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Jassy schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:27:
[...]

Vanmorgen is de glaskabel naar binnen gehaald en de NT aangesloten: Direct verbinding. Het is dus binnen 3 weken gelukt inclusief aansluiten. Monteur had voordat hij bij mij kwam de glasvezel in de centrale gepatched.
Dat vind ik goed om te horen!! Zeker als je dus bedenkt dat dit een appartement was en geen standaard laagbouwwoning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Barre73 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:03:
[...]

Dat vind ik goed om te horen!! Zeker als je dus bedenkt dat dit een appartement was en geen standaard laagbouwwoning.
Absoluut, want dit was geen gemakkelijke klus.. De monteur kwam alleen maar was erg blij dat ik hem mee heb geholpen met aanleggen, anders had hij een tweede collega in moeten schakelen ivm kabels trekken naar boven en het naar binnen halen.. De aanleg heeft al met al 3 uur geduurd, maar het resultaat mag er zijn. Ook erg goed dat XS4ALL administratief al zover was dat er direct van de aansluiting gebruik kan worden gemaakt. Petje af dus voor Reggefiber/XS4ALL!

De speedtest laat netjes 20/30 zien (Conform abonnement). De waarde op poort A is 1,29 en op Poort B 1,03. Geen idee wat dat zegt maar wellicht leuk voor de statistieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Die laatste waardes zijn dempingwaardes voor de verbinding van jouw huis tot in de PoP. Mag bij Reggefiber maximaal 2,2 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Jassy schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:06:
De waarde op poort A is 1,29 en op Poort B 1,03. Geen idee wat dat zegt maar wellicht leuk voor de statistieken.
Waar kun je die waarden zien? Ik kijk er vast weer gigantisch overheen.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
@Barre73, dank je wel!

@Weakling, Als je de NT er af haalt staan die waardes er als het goed is met de stift op geschreven. Is dus op eigen risico want de NT haal je er normaal niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Jassy schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:11:
@Weakling, Als je de NT er af haalt staan die waardes er als het goed is met de stift op geschreven. Is dus op eigen risico want de NT haal je er normaal niet af.
Ah zo, ik dacht dat dit runtime waarden waren die je kon controleren als je twijfelde aan je verbinding. Wat ik namelijk behoorlijk mis bij glasvezel t.o.v. voorheen vdsl is dat je bij glasvezel alleen nog maar via speedtests kunt zien of je lijn nog in orde is, waar je voorheen in de FritzBox bij vdsl nog allerlei connectie waarden kon bekijken. Nou weet ik ook wel dat dat soort dingen bij glasvezel grotendeels niet meer van toepassing zijn, maar ik mis wel een stukje inzicht in de lijn nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-08 09:37
Beste Tweakers,

Heb vanaf het eind van de maand een abonnement van XS4ALL glasvezel en IPTV. Ik ben echter niet van plan om de bijgeleverde FritzBox te gebruiken. Wil namelijk gebruik blijven maken van mijn Sophos UTM die ik nu gebruik in de vorm van een virtuele machine.

Mijn vraag is echter:
- Is het mogelijk on het signaal dat van de FTU direct aan te sluiten op een managed switch die het signaal vervolgens doorstuurt naar m'n Sophos systeem boven?
- Wil namelijk op dezelfde plek in de meterkast een Access Point in een apart VLAN(bijv. 29)hangen(dus geen 4/6). Vandaar dus de managed switch.
- Ook wil ik tot slot vanuit de meterkast ook een kabel trekken naar een IPTV box in de woonkamer. Kan dit direct vanuit de switch(in de meterkat)op een poort dat in het zelfde VLAN zit als het (IPTV)signaal wat van XS4All komt?

Mvg,
Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:24
Ja hoor, kwestie van de juiste vlan's op de juiste poortjes zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:52

Nakebod

Nope.

Over VLAN's gesproken, ik heb dat sinds kort ook thuis, maar ik had moeite om IPTV werkend te krijgen, ondanks dat "overal" de juiste config te vinden is. Ik gebruik "gewoon" de standaard bridged IPTV mode, geen routed mode.

Op bijv netwerkje.com gebruikt men een TPLINK SG3210, ik heb zelf een TL-SG3216. Moet qua config dus aardig overeenkomen.
NTU op port 1, TAGGED, TRUNK.
WAN op port 2, UNTAGGED, ACCESS.
IPTV op port 3, TAGGED, TRUNK

Op die manier kon ik wel internet kregen, maar IPTV kreeg ik niet werkend, en kreeg ik steeds foutcode F12.
Nu heb ik port 3 aangepast naar het type general, untagged, en.. alles werkt.
Snap eigenlijk niet waarom, danwel waarom het bij mij weer net anders moet zijn als overal :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyle
Top! Zal over twee weken eens beginnen met instellen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nakebod schreef op zondag 15 november 2015 @ 09:16:
Over VLAN's gesproken, ik heb dat sinds kort ook thuis, maar ik had moeite om IPTV werkend te krijgen, ondanks dat "overal" de juiste config te vinden is. Ik gebruik "gewoon" de standaard bridged IPTV mode, geen routed mode.

Op bijv netwerkje.com gebruikt men een TPLINK SG3210, ik heb zelf een TL-SG3216. Moet qua config dus aardig overeenkomen.
NTU op port 1, TAGGED, TRUNK.
WAN op port 2, UNTAGGED, ACCESS.
IPTV op port 3, TAGGED, TRUNK

Op die manier kon ik wel internet kregen, maar IPTV kreeg ik niet werkend, en kreeg ik steeds foutcode F12.
Nu heb ik port 3 aangepast naar het type general, untagged, en.. alles werkt.
Snap eigenlijk niet waarom, danwel waarom het bij mij weer net anders moet zijn als overal :P
Aan poort drie in jouw voorbeeld hangt ook geen IPTV maar een Experiabox :) dus geen wonder dat het niet werkt. De juiste voor IPTV is inderdaad untagged vlan 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Laatst online: 13-09 00:38
Wobblier schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 19:44:

- zenderindeling is merkwaardig. Ik heb 3x NPO 1. De beste kwaliteit zit op kanaal 661!?

Wat betreft fritzbox volg ik niet helemaal de lofverhalen die je hier en daar leest. Ik ben wel tevreden, maar:
- wifi fritzbox is serieus ruk vergeleken met de Apple Extreme. Vooral op 5GHz AC
- ipsec vpn fritzbox werkt goed, maar wel beetje traag
Betreffende de zenderindeling: ik heb dit "probleem" verholpen door alle kanalen in de slechtste kwaliteit te verbergen. Resultaat is dus dat mijn zenders ergens tussen 500 en 540 zitten (regionale zenders) en vervolgens pas weer vanaf 661. Geeft in ieder geval een compacter lijstje :)

Verder kun je de FB vervangen door een zelf te kiezen router, zolang deze maar VLAN ondersteunt. Binnen een half uur - puur om te testen of alles werkte - lag de FB op zolder en nam m'n Asus RT-AC68U het over. Deze stond al helemaal lekker ingesteld van voor m'n verhuizing, alleen nog de juiste VLAN's naar de goeie poortjes knopen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Bigs schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:09:
[...]
Aan poort drie in jouw voorbeeld hangt ook geen IPTV maar een Experiabox :) dus geen wonder dat het niet werkt. De juiste voor IPTV is inderdaad untagged vlan 4.
Ah righto, makes sense :)

Enige wat ik in mijn nieuwe opstelling nog niet werkend krijg, en ik blame Sophos voor dat, is IPv6.
Heb nu een Sophos SG 125w met UTM 9 draaien, maar de PPPoE interface krijgt geen IPv6 prefix toegewezen.
Als ik mijn /48 handmatig toevoeg is mijn gateway een fe80 adres en werkt IPv6 nog steeds niet. Die gateway kan ik zover ik in de webinterface kan zien nergens aanpassen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Via shell kan je veel meer doen in Sophos SG dan via de GUI. Ik zou wel ff een backup maken eerst :P

Kan je niets vinden in de KB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:42

OMX2000

By any means necessary...

Ze hebben vandaag glasvezel hier aangesloten. Helaas is de Xs4all administratie nog niet bijgewerkt. Dus nog even wachten tot dat zover is. Ik heb op dit moment Ziggo als provider, en ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met overstappen, en of xs4all daarvoor ook een overstapservice bied?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:21
Nakebod schreef op zondag 15 november 2015 @ 16:35:
[...]

Enige wat ik in mijn nieuwe opstelling nog niet werkend krijg, en ik blame Sophos voor dat, is IPv6.
Heb nu een Sophos SG 125w met UTM 9 draaien, maar de PPPoE interface krijgt geen IPv6 prefix toegewezen.
Voor zover ik begrepen heb (ik heb om deze reden m'n UTM9 vervangen door een m0n0wall) kan Sophos UTM niet overweg met DHCP-PD (misschien icm PPPoE, de precieze details zijn me nooit echt duidelijk geworden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Heb er inmiddels ook een support case voor aangemaakt, ze fixen het maar :+
We betalen er @ work genoeg voor gezien we een aantal grotere broertjes (SG330) van de SG 125w inclusief dure licenties hebben :P
Misschien dat de nieuwe firmware XG Firewall, welke er erg goed uitziet, ook het eea verbeterd op IPv6 gebied.
Nu nog eens zien wanneer/waar/hoe ik die ga verkrijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Flinke storing vandaag met IPTV, iemand iets kapotgemaakt. Ik heb hier VIP1853's , andere ontvangers die dit probleem ook hebben? Bij thuiskomst stonden beide ontvangers aan en stond er een knipperend streepje in het beeld. Alsof er van afstand een firmware upgrade of reset ofzo gedaan is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Het zou iets met de landelijke storing bij KPN te maken kunnen hebben: http://www.nu.nl/internet...levisie-en-telefonie.html
(En https://www.xs4all.nl/storingen-en-werkzaamheden.htm)
Mijn internet werkt iig nog, IPTV weet ik niet, niet getest :P

En ook @ nieuws: KPN-klanten kampen met storing op vaste aansluiting - update zie ik.
Bronnen genoeg dus :P

[ Voor 27% gewijzigd door Nakebod op 20-11-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
@Lord_Dain
Al eens op de storingen pagina gekeken?

[ Voor 13% gewijzigd door janbal op 20-11-2015 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Yep, alleen die storing is lekker vaag, ben benieuwd of het gerelateerd is aan het type ontvanger. WebTV doet het nog wel, maar volgens mij is het een landelijk issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 10:48
Lord_Dain schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:29:
Yep, alleen die storing is lekker vaag, ben benieuwd of het gerelateerd is aan het type ontvanger. WebTV doet het nog wel, maar volgens mij is het een landelijk issue.
Heeft niets met het type ontvanger te maken kan ik je melden. Is inderdaad landelijke storing op het IPTV platform.

[ Voor 60% gewijzigd door DutchCrownNL op 20-11-2015 17:52 ]

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:45
Webtv is een ander vlan een daardoor werkt dat nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hrmm..iemand per ongeluk conf t interface vlan 6 shut ingetypt? lees op twitter dat het een complex probleem is.. of bedoelen ze dat ze de oorzaak niet kunnen vinden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
Hier net zo... webtv of via de app gaat prima, maar de decoders kunnen nog altijd niet op starten. Blijft hangen op het laatste balkje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Alles werkt weer. Helaas heeft de firmware update op de VIP1853 nog geen HD kanalen toegevoegd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Tip @Lord_Dain: gewoon bij de HD van Xs4all aangeven dat je teleurgesteld bent in de snelheid/stabiliteit van je VIP1853 en dat je er over denkt om wellicht op te zeggen...

Wel vriendelijk en met een knipoog brengen. >:)

En dan zijn ze vrijwel altijd bereid om de allernieuwste Arcadyan HMB2260 te leveren als vervanging van je VIP1853
Been there, done that, I'm very happy now. d:)b
En als je dan de Fritzbox ook nog in routed mode zet (Xs4all FttH profiel kiezen ipv Xs4all IPTV FttH) dan krijg je zowel de HD glas kanalen (661 en hoger) als MeerTV.
En uiteraard een sneller reagerende IPTV box. :Y

[ Voor 5% gewijzigd door ehtweak op 21-11-2015 11:05 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Bedankt voor de tip. Mijn profiel staat al sinds het begin op XS4ALL FTTH, echter het IPTV LAN loopt niet via de FB dus dan zou het goed moeten zitten toch?

edit: Hmm, ik zie dat mijn VIP1853's in Bridged mode staan, is niet goed?

[ Voor 19% gewijzigd door Lord_Dain op 21-11-2015 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:50
Lord_Dain schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 14:51:
Bedankt voor de tip. Mijn profiel staat al sinds het begin op XS4ALL FTTH, echter het IPTV LAN loopt niet via de FB dus dan zou het goed moeten zitten toch?

edit: Hmm, ik zie dat mijn VIP1853's in Bridged mode staan, is niet goed?
Bij XS4ALL FTTH IPTV is VLAN4 gebridged naar LAN4; als jij op een andere manier de STB's hebt verbonden met VLAN4 dan zullen ze idd bridged aangeven en maakt het niet meer zoveel uit welke instelling je in de FB hebt geselecteerd. Dus dat is wel verklaarbaar.

Pas als je de STB aansluit op de FB dan zal hij op routed komen te staan en krijg je ook Meer TV. Als je de FB vies bah yuck vindt dan moet je even iets anders regelen dat IGMP Proxy doet :) (http://netwerkje.com/routed-iptv werkt prima hier)

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik vind de FB niet 'yuck bah blergh' maar ik vind het vooral gewoon interessant de boel te scheiden.

Als ik het verhaal goed begrijp kan ik gewoon mijn IPTV ontvanger van een port in VLAN 4 verhuizen naar een port op mijn switch in mijn 'Internet' FB routed VLAN?

edit: oh, maar dan heb ik nog niet VLAN 4 op mijn FB natuurlijk :|
edit: mwa, dat is natuurlijk op te lossen door VLAN 4 aan mijn trunk naar de FB toe te voegen..

[ Voor 23% gewijzigd door Lord_Dain op 21-11-2015 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Wanneer je xs4all IPTV selecteerd dan moet je poort 4 gebruiken of al eerder opsplitsen met vlan4
Selecteer je xs4all dan maakt het niet uit.
Wat ik niet zeker weet is of je dan juist de optie "meer TV" krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Het komt er wel op neer dat mijn hele netwerk setup met managed switches dan zo goed als overbodig is. Waar ik dan mee te maken krijg is dat bepaalde IPTV datastreams dan van mijn 500Mbps bandbreedte af gaan en ik dus minder overhoudt voor mijn 'overige' Internet verkeer... grrr
tlpeter schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 19:24:
Wanneer je xs4all IPTV selecteerd dan moet je poort 4 gebruiken of al eerder opsplitsen met vlan4
Selecteer je xs4all dan maakt het niet uit.
Wat ik niet zeker weet is of je dan juist de optie "meer TV" krijgt.
De 'meer TV' is alleen beschikbaar in routed mode, dat is dus als je alle poorten als flex kan gebruiken, dus het kiezen van het profiel zonder IPTV.

[ Voor 46% gewijzigd door Lord_Dain op 21-11-2015 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Dat dacht ik al.
Ik heb dan geen glas maar ik had een updat ontvangen op mijn FB en na deze update werkte mijn TV niet meer doordat deze niet meer op IPTV stond en ik ook een managed switch heb met alleen de ontvangers en poort 4 in een vlan.
Door de ontvangers uit het vlan te halen had ik opeens een nieuwe optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hmm, moet IGMP snooping aan of uit staan in routed mode? Ik krijg bij zappen 2-3 seconden beeld en dan kapt ie er telkens mee. STB staat nu wel in routed mode en krijgt IP van FB, zie ook de meer TV opties en dergelijke en die werken goed. IGMP snooping ingesteld op VLAN 1 maar dat lost het helaas niet op.

edit: ook uitzetten van IGMP snooping op de switch van de STB lost het niet op. Lijkt er op dat ik VLAN 4 IGMP snooping ook van de main switch af moet halen, hier staat het nog op VLAN 4 ingesteld..

[ Voor 24% gewijzigd door Lord_Dain op 21-11-2015 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Geen idee maar dit is wat ik net vond:

http://netwerkje.com/routed-iptv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Nou, ik heb echt alles qua VLAN config van mijn switches afgegooid en de NTU op port 1 van de FB aangesloten. Multicast aan laten staan, alles lijkt nu te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Enige uitleg over "meer TV" graag........... Wat is het en hoe gebruik je het?
Mijn FB staat in routed mode en heb meerdere Arcadyan HMB2260 STB's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
https://www.xs4all.nl/televisie/ en dan meer tv selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik heb nu dus 'meer TV' maar nog geen HD kanalen op mijn VIP1853. Je krijgt met meer TV oa. Youtube toegang, Dumpert, nu.nl en nog wat NOS apps (nieuws/sport) tot je beschikking.

Overigens lijkt het alsof de bandbreedte niet shared is, d.w.z. als ik een speedtest doe haal ik nog gewoon de snelheden die ik voorheen haalde en zie ik dat de IPTV stream netjes zijn bandbreedte pakt. Daar ben ik wel blij om to be honest!

Overigens las ik dit in de nieuwsgroep van XS4all;

Update TV storing van XS4ALL:
>
> Op vrijdag 20 november en zaterdag 21 november hebben we te maken gehad met een landelijke storing op
> Interactieve TV. Hierdoor heeft u waarschijnlijk geen tv kunnen kijken. Wij bieden u hiervoor onze excuses
> aan.
>
> Vanaf vandaag 21 november om 18.00 uur kunt u veel programma's van vrijdag 20 en zaterdag 21 november een
> week lang gratis terug kijken met Programma Gemist. Zo kunt u alsnog genieten van uw favoriete programma's
> op de vrijdagavond of zaterdag. Dit doet u eenvoudig via het tv menu: Menu > Programma Gemist.

Op zich netjes, bij KPN krijgen ze er ook 3 gratis films bij, benieuwd of XS4all klanten dit ook krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
'Programma gemist gratis terugkijken...'
Maar NIET in HD kwaliteit... :N

Blijf het raar vinden, uitzending gemist, programma gemist, of hoe het ook allemaal mag heten, maar kwalitatief is het wel uitermate teleurstellend.

Ben je al geruime tijd gewend aan ieder geval HD kwaliteit, of zelfs nog wat beter; de HD glaskanalen in gewoon haarscherpe beeldkwaliteit. Komen ze met 'smooth' & 'blurry' beeld bij programma gemist... :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

ehtweak schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:15:

Blijf het raar vinden, uitzending gemist, programma gemist, of hoe het ook allemaal mag heten, maar kwalitatief is het wel uitermate teleurstellend.

Ben je al geruime tijd gewend aan ieder geval HD kwaliteit, of zelfs nog wat beter; de HD glaskanalen in gewoon haarscherpe beeldkwaliteit. Komen ze met 'smooth' & 'blurry' beeld bij programma gemist... :-(
Hetzelfde geldt voor de live voetbal wedstrijden die je kan bestellen. Echt bedroevende kwaliteit en daar betaal je dan €7,50 per wedstrijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik lees in de nieuwsgroepen dat Netflix nu ook mogelijk is (onder Meer TV) maar zie dit niet op mijn VIP1853.

Dan wordt het inderdaad tijd om nieuwe ontvangers aan te vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
ehtweak schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:15:

Tsja, voor zo ver ik weet bieden bijna alle providers het aan zoals de omroepen het aanleveren. En dat is idd bedroevend

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Lord_Dain schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 19:31:
Het komt er wel op neer dat mijn hele netwerk setup met managed switches dan zo goed als overbodig is. Waar ik dan mee te maken krijg is dat bepaalde IPTV datastreams dan van mijn 500Mbps bandbreedte af gaan en ik dus minder overhoudt voor mijn 'overige' Internet verkeer... grrr
Hoezo dat? Ik heb routed mode bij mij thuis, maar de IPTV streams gaan niet van je bandbreedte af hoor :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Er worden 2 connecties gemaakt, ongeacht of het bridged of routed mode betreft.
De bandbreedte voor IPTV gaat niet ten koste van de internet bandbreedte, zolang de verbinding overcapaciteit heeft.
Als je 500 Mbs hebt gaat dit als ik het goed heb (helemaal?) over gigabit-apparatuur wat dus betekent dat er overcapaciteit is.

By the way: je hebt nog wel switches met igmp-snooping nodig in veel gevallen.

[ Voor 11% gewijzigd door janbal op 24-11-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik kan dat bevestigen zoals een paar posts eerder aangegeven.. bandbreedte wordt inderdaad niet van de 500/500 afgehaald en wij zitten in deze regio idd op een Gbit poort. Ik heb inderdaad IGMP snooping nog steeds aanstaan in alle 3 de switches, het werkt, dus ik zit er ook niet meer aan nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Lord_Dain schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 18:44:
Ik kan dat bevestigen zoals een paar posts eerder aangegeven.. bandbreedte wordt inderdaad niet van de 500/500 afgehaald en wij zitten in deze regio idd op een Gbit poort. Ik heb inderdaad IGMP snooping nog steeds aanstaan in alle 3 de switches, het werkt, dus ik zit er ook niet meer aan nu :)
Tja logisch dat je op een Gbit poort zit, 500 Mbit poorten bestaan niet :p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Het zou toch ook een 10Gbit poort kunnen zijn? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Lord_Dain schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 18:49:
Het zou toch ook een 10Gbit poort kunnen zijn? :P
You wish!

De vraag is hoelang het duurt voordat dat gemeengoed is. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyle
Sinds vandaag ook XS4ALL, krijg met de huidige Fritzbox regelmatig PPP timeouts, iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Dit is de melding die verschijnt "Timeout during PPP negotiation."

[ Voor 27% gewijzigd door oxyle op 27-11-2015 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dat klinkt als een klapperende verbinding, waarbij de verbinding weg valt richting Xs4All en weer opnieuw moet worden opgebouwd, wat (te) lang duurt:

Timeout during PPP negotiation.
This status message informs you that the system aborted trying to connect to the Internet because the expected response did not arrive within the specified time limit. If the error occurs again, check your access information and contact your Internet Service Provider.

Bij een stabiele verbinding gebeurd dit proces eenmalig bij het opstarten van de router.

[ Voor 16% gewijzigd door MegaTronics op 27-11-2015 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyle
Heb de Fritzbox inmiddels vervangen door een SG200-08, en daarachter een R7000 in VLAN6... Sinds dien geen last meer gehad, toch apart...

Update:
Op het moment dat ik met mijn Netgear R7000 dus een download start, dan lijkt na ca. 5 min. het zelfde te gebeuren...

Heeft iemand na de landelijke storing nog steeds disconnects van hun PPP sessies? Ik had het vanmiddag alleen als ik een download startte in Steam of Origin oid, maar nu valt hij continu uit... :(

[ Voor 59% gewijzigd door oxyle op 28-11-2015 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Laatst online: 18:42

Mfpower

In dubio

Ik heb sinds kort iets geks met IPTV.

Sinds enige weken kan ik de iptv ontvanger pingen in het netwerk, hij is ook zichtbaar in mijn fritzbox op het LAN en intern bereikbaar vanaf al mijn apparaten. Dit was eerder niet het geval (draaide op aparte VLAN). Ik wil dit eigenlijk helemaal niet, aangezien ik het apparaat niet kan beheren weet ik niet wat voor info hij allemaal van mijn interne netwerk afhaalt en doorstuurt.

Ik heb zelf helemaal niets gedaan. Ook als ik nu bij internet kijk op de fritzbox geeft hij niet meer apart iptv aan als ik tv kijk, het lijkt helemaal van het normale internet verkeer af te gaan. In de hostname meldt hij zichzelf aan als "PC-192-168-1-31" (en het bijbehorende ip adres natuurlijk).

Het lijkt dus alsof de fritzbox ineens de VLAN untagged maakt en doorstuurt over mijn gewone netwerk. Alles functioneert wel gewoon.

Iemand een idee wat dit kan zijn en of dit een bug of een feature is?

Edit:
ik heb het probleem gevonden. Blijkbaar was de account setting gewijzigd van "xs4all ftth iptv" naar "xs4all ftth". Kan me niet herinneren dit gedaan te hebben, maar nu is het weer goed :o

[ Voor 9% gewijzigd door Mfpower op 30-11-2015 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand net als ik twee fritz!boxen in het netwerk en wat gebeurt er met IGMP multicast op beide WiFi signalen?

Ik heb een 7490 in de meterkast voor de 500/500 glasvezelverbinding en helemaal aan de andere kant van het appartement een 7360 omwille van een tweede WiFi signaal (goede dekking in de hele woning) en de DECT repeater functie. De 7360 hangt dus als een switch achter de 7490.

Ik wil nu ook tv gaan afnemen bij XS4ALL en lees veel over de routed mode en IGMP multicast verkeer. Wat kan ik verwachten binnen mijn configuratie? Krijg ik bijvoorbeeld last van IGMP multicast 'spam' op alle WIFI in huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mfpower schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:35:
Ik heb sinds kort iets geks met IPTV.

Sinds enige weken kan ik de iptv ontvanger pingen in het netwerk, hij is ook zichtbaar in mijn fritzbox op het LAN en intern bereikbaar vanaf al mijn apparaten. Dit was eerder niet het geval (draaide op aparte VLAN). Ik wil dit eigenlijk helemaal niet, aangezien ik het apparaat niet kan beheren weet ik niet wat voor info hij allemaal van mijn interne netwerk afhaalt en doorstuurt.

Ik heb zelf helemaal niets gedaan. Ook als ik nu bij internet kijk op de fritzbox geeft hij niet meer apart iptv aan als ik tv kijk, het lijkt helemaal van het normale internet verkeer af te gaan. In de hostname meldt hij zichzelf aan als "PC-192-168-1-31" (en het bijbehorende ip adres natuurlijk).

Het lijkt dus alsof de fritzbox ineens de VLAN untagged maakt en doorstuurt over mijn gewone netwerk. Alles functioneert wel gewoon.

Iemand een idee wat dit kan zijn en of dit een bug of een feature is?

Edit:
ik heb het probleem gevonden. Blijkbaar was de account setting gewijzigd van "xs4all ftth iptv" naar "xs4all ftth". Kan me niet herinneren dit gedaan te hebben, maar nu is het weer goed :o
Dit is geen bug, maar inderdaad een "feature".

KPN (en ook XS4ALL) is bezig op 'routed IPTV' te implementeren. Dat betekent dat de STB inderdaad in je gewone LAN komt, zodat nieuw op de STB te introduceren apps ook bij Over The Top diensten terecht kunnen, zoals de recentelijk geintroduceerde Netflix functionaliteit. De IPTV zelf komt nog steeds over VLAN 4 binnen en wordt in de Fritz!box (of Experiabox in geval van KPN) met static routes en een IGMP proxy voor het LAN bereikbaar gemaakt.

Bij de Fritz!box kan je het inderdaad beinvloeden op welke manier je het aangeboden krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyle
Oke nu wordt het irritant...

Heb een SG200-08 aan me NTU hangen, daarachter mijn Netgear R7000 alles werkt prima en is goed aangesloten. Krijg bijna heel de dag al de melding [Internet connected] IP address: <IP Adres> op mijn router...

Op de Fr!tzBox kreeg ik de melding PPP timeout, iemand enig idee? Heb ook al een ticket lopen bij XS4All... Hebben nog niet een week XS4All en heb pas 2 dagen zonder storing gehad...
Pagina: 1 ... 37 ... 108 Laatste