Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature
Tja, de hele financiële wereld pusht al jaren de klanten naar dit soort betaalsystemen.
De klant is nog nooit koning geweest en zal het ook nooit worden...
M.a.w. het kan nog wel, maar dan zul je daar extra voor moeten betalen. (zoals bij vele andere instanties ook al jaren het geval is). Ook maar gezwicht voor deze financiële prikkel en braaf de incasso machtiging afgegeven.
@lord_dain, Klopt helemaal " in deze digitale wereld " stuur de klant de factuur via e-mail, dit kan vanuit het factureerprogramma, de klant maakt het geld dan over met ideal, totaal geen kosten als alleen tijd. Net als de ziektekostenverzekering, die berekend per maand €. 1,00 voor de acceptgiro. Onzin, het is een vast maandbedrag dus in ideal opgeven automatisch 12 maanden hetzelfde bedrag overmaken, maar nee hoor, elke maand een brief met acceptgiro. De rekening van XS4ALL moet voor accoord getekend worden (hetgeen nu dus €. 2,50 kost) voor de boekhouder anders wordt deze niet betaald, als je deze per e-mail ontvangt, kun je hem met accoord doorsturen naar de boekhouder. En kan hij hem betalen, gaat allemaal veel sneller. Ook waarom berekend de zorgverzekering, die toch ook geen kleintje is, €. 1,00 en XS4ALL €. 2,50. Maar beste mensen laten we hier verder geen discussie van maken, er zijn belangrijkere dingen in deze wereld.Lord_Dain schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 18:04:
Ik vind het op zich ook wel logisch in deze 'digitale wereld'. Het enige waarop ik sta dat ik het nog met de hand over kan maken is de rekening van de dagopvang. Maar dat gaat dan ook best om flinke bedragen en dan geef ik zo'n opvang liever geen carte blanche
Maar zoals je zelf idd al zegt: Er zijn ergere dingen in de wereld
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik heb sinds de 17e glasvezel en de aansluiting nu als volgt:
VLAN 4t 6t [NT] ---------------- [BPi R1] | | | | | | | +--- IPTV (untagged VLAN 4) | | | [netwerk, tagged]
NT - Banana Pi R1 poort 3 (WAN, Vlan 6t en 4t)
Banana Pi R1 poort 4 (Vlan 4 untagged) - IPTV (switched, niet routed)
Banana Pi R1 rest poorten - interne netwerk (routed)
Bij aansluiten van de IPTV doos krijg ik error 12, geen IP. Als ik VLAN 4 ook op de interne switchpoort laat uitkomen zie ik inderdaad dhcp requests langs komen, wat naar mijn idee goed is (is broadcast, dus zou dan en in de router en op de glasvezel aansluiting moeten komen), maar er komt geen antwoord langs.
Heb ik het geluk dat de doos nu al is geleverd, maar de pech dat de lijn echt nog niet werkt (officiële opleverdatum 1-9) en zou dit moeten werken (Maar ben ik te ongeduldig) of doe ik toch nog iets niet goed?
Web TV doet het al wel vanaf dit adres en glasvezel ook prima.
[ Voor 13% gewijzigd door T_I op 27-08-2015 15:55 ]
Die management interface van je switch is untagged terwijl uit je glasvezel alleen tagged vlans komen. Die gaan dus niet met elkaar praten. En al zou dat zo zijn? Dan kunnen ze je switch configuratie veranderen. Voordat ze op je interne netwerk zitten moeten ze eerst nog langs de NAT/Firewall van je router die achter de switch hangt.T_I schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:47:
Ok, veel gelezen hier over IPTV via xs4all glasvezel zonder de Fritzbox, maar allemaal met een managed switch voor de router/firewall. Iets wat mij minder handig lijkt, want de meest genoemde (TL-108e) die ik ook heb heeft een management interface die vast minder blij is als die extern benaderd kan woden.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Jammer genoeg lijken er amper echt serieuze vernieuwingen of verbeteringen in te zitten.
De meeste veranderingen hebben betrekking op DSL en provider-specifieke zaken in Duitsland. Verder de nodige reeks security-aanscherpingen.
Overigens, 1 van die security 'verbeteringen' is dat toegang tot de box via Telnet definitief helemaal weg is! Dus geen handmatige wijzigingen meer aan ar7.cfg.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Bijna... de switch management interface is bereikbaar vanaf elk device dat er ook maar op zit, ongeacht of je op een vlan zit dat de switch kent of untagged. (meerdere keren getest) Op het moment dat je de management software start dan broadcast de client om de switch te vinden, die switch broadcast dan het antwoord terug. Op deze manier komt de switch in elke management client die de broadcast oppikt naar boven als zijnde beschikbaar met zijn ip adres. Kleine moeite om dan het ip adres aan te passen, nog een keer te zoeken en dan eens te kijken of er daadwerkelijk mensen zijn die het password niet hebben aangepast.RichieB schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 00:06:
[...]
Die management interface van je switch is untagged terwijl uit je glasvezel alleen tagged vlans komen. Die gaan dus niet met elkaar praten. En al zou dat zo zijn? Dan kunnen ze je switch configuratie veranderen. Voordat ze op je interne netwerk zitten moeten ze eerst nog langs de NAT/Firewall van je router die achter de switch hangt.
Zo veilig is die interface niet en de 'windows applicatie' doet het zelfs prima op Linux, mits je 'm renamed naar .jar, met de Oracle Java versie 1.8 (liefst laatste) start en met iptables het terug komende broadcast verkeer netjes forward naar het ip adres waar je client op luistert. (want het kreng reageert op Windows ook op de broadcasts, wat Linux netjes niet doet maar de applicatie wel van uit gaat)
Maar dit is best wel off-topic. (meer voor verhuizen naar een specifiek switch topic)
Wat ik me nu wel afvraag afvraag. Als je met mensen op dezelfde centrale zit, is het dan mogelijk om met een eigen vlan connectie te maken of wordt dat netjes door de switches in de centrales geblokkeerd...
Wat mijn set-up betreft denk ik dat ik gewoon moet wachten tot 1-9.
Overigens viel het mij bij de TP-Link switch van iemand anders op dat je VLAN1 untagged *niet* kan uitzetten op interfaces. Dan heb je inderdaad wel een mogelijk probleem en zouden theoretisch klanten elkaars router/switch kunnen zien. Zouden ze aan de kant van XS4all echter niet gewoon keihard een allow regel hebben zodat er alleen maar verkeer op VLAN4,6 door de port mag, dan is er niets aan de hand,.
Goede reden om dan toch maar iets meer geld uit te geven voor een switch waarbij je kunt instellen vanuit welk VLAN de management interface bereikbaar is.T_I schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:35:
[...]
Bijna... de switch management interface is bereikbaar vanaf elk device dat er ook maar op zit, ongeacht of je op een vlan zit dat de switch kent of untagged. (meerdere keren getest)
Dat kunnen ze inderdaad proberen en ze zullen vast ook wel slagen, ik ken er een paar en weet wat hun niveau is.Lord_Dain schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:33:
Als je een managed switch gebruikt waarbij je alleen VLAN4,6 tagged dan is er niets aan de hand. Maar ja je kan natuurlijk ook redeneren dat een medewerker van XS4all kan proberen jouw netwerk te hacken..
Klopt, op de 108e, het instappertje, kan je VLAN1 inderdaad niet uitzetten of aanpassen. Dat is best wel jammer.Lord_Dain schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:33:Overigens viel het mij bij de TP-Link switch van iemand anders op dat je VLAN1 untagged *niet* kan uitzetten op interfaces. Dan heb je inderdaad wel een mogelijk probleem en zouden theoretisch klanten elkaars router/switch kunnen zien. Zouden ze aan de kant van XS4all echter niet gewoon keihard een allow regel hebben zodat er alleen maar verkeer op VLAN4,6 door de port mag, dan is er niets aan de hand,.
Als ik het kan oplossen door de switch netjes in m'n netwerk te hangen ipv er buiten, dan ben ik er ook en kan ik het af met de spullen die ik heb. Hoofd doel bij mij voor de 108e was het vervangen van een Cisco 2950, die is iets hongeriger.Out.of.Control schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 22:11:
[...]
Goede reden om dan toch maar iets meer geld uit te geven voor een switch waarbij je kunt instellen vanuit welk VLAN de management interface bereikbaar is.
Nog 4 dagen wachten en dan weet ik of dit werkt. Zou wel moeten, al ben ik wel benieuwd of de mtu van 1522 die ik elders in dit topic vond noodzakelijk gaat zijn.
Ik heb die switch voor m'n interne netwerk. ALs ik 'm moet opofferen alleen maar om IPTV werkend te krijgen ben ik verder van huis dan met het in gebruik nemen van die fritzbox. (wat ik niet wil, ik wil m'n eigen firewall gebruiken die wel kan wat ik wil)RichieB schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 13:22:
Ik snap nog steeds het probleem niet helemaal. Vlan 6 termineert op je eigen router/firewall. Daar doe je NAT en IP filtering. Vlan 4 gaat of switchend naar je IPTV kastjes of termineert ook op je eigen router/firewall. Waarom is het dan zo'n probleem dat de managed switch die daarvoor zit niet veilig is? Die zit toch in het (semi-)openbare en dus ondertrouwde deel van het netwerk?
Nu termineert vlan6 op m'n firewall (pppoe werkt daar prima), vlan4 wil ik doorgeven naar de iptv doos via een untagged netwerkkabel. In principe exact wat je met die switch buiten je netwerk ook doet, alleen dan zonder de switch. Moet kunnen.
Het werd eens tijd !Thombias schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:59:
De nieuwe firmware 6.30 voor de 7490 is beschikbaar.
En inderdaad, werkt prima, bestelling is technisch afgerond, zet de ontvanger aan en meteen werken...[b][message=44834368,noline]Nu termineert vlan6 op m'n firewall (pppoe werkt daar prima), vlan4 wil ik doorgeven naar de iptv doos via een untagged netwerkkabel. In principe exact wat je met die switch buiten je netwerk ook doet, alleen dan zonder de switch. Moet kunnen.
Wordt denk ik de monteur afbellen, is niet nodig. (en ik heb een andere afspraak die even prioriteit heeft)
Ieks, nog steeds niet? Ben ik blij dat ik zonder de Fritzbox kan, al was het wel wat klussen met de Banana Pi R1, maar ik ben zeker na oplevering IPTV uitermate tevreden...jacques1971 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 13:32:
firmware 6.30 geeft helaas nog steeds geen ondersteuning voor rfc4638...
Prima lijn, zelfs op maar 20/20.
De situatie is als volgt:
Omdat Vodafone thuis over gaat stappen van de coax zouden wij ook een nieuw modem krijgen. Dit modem is dusdanig dichtgetimmerd én ondersteund geen bridge mode zodat onze Asus AC68U alleen nog maar een acces point wordt. Graag wil ik mijn instellingen behouden en kunnen blijven doen in mijn eigen router.
Ik heb even gebeld met de klantenservice en zij vertelden mij dat bridge modus wél ondersteund wordt in de Fritzbox 7490 alleen lees ik her en der dat deze mogelijkheid er door AVM met een software update weer uit is gehaald? Dus als er mensen zijn met een soortgelijke setup. Klopt het dat dit bij XS4ALL mogelijk is?
Die mogelijkheid heb ik inderdaad ook bekeken. Zelf leek het mij juist het makkelijkste omanboni schreef op woensdag 02 september 2015 @ 12:52:
Is al regelmatig voorbij gekomen in dit topic. In het kort: je krijgt bij glasvezel een simpele ethernet kabel uit de NTU waar een vlan trunk (802.1q) op zit. Als je de apparatuur hebt die dat uit elkaar kan plukken en een PPPoE sessie kan opzetten, heb je die fritzbox zelfs helemaal niet nodig. Hoe het verder met die bridge mode van de FB zit, geen idee, dat maakt het alleen maar nodeloos complex
tv, telefoo etc. gewoon via de FB te laten verlopen en dat internet gewoon doorgestuurd zou worden naar
mijn eigen router
In theorie is het simpel: je zorgt dat de Fritzbox geen PPPoE opzet maar Vlan 6 doorzet naar een van de LAN poorten. Dat kan untagged of tagged (kunnen moderne routers wel aan). Je prikt dan de WAN poort van je eigen router in die LAN poort van de FB. Je laat dan je eigen router PPPoE doen. Ik heb geen idee of de FB dit kan, maar voor iedere router die vlans snapt is dit eigenlijk een peuleschil. Functioneel technisch gezien dan.Captain Obvious schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:13:
[...]
Die mogelijkheid heb ik inderdaad ook bekeken. Zelf leek het mij juist het makkelijkste om
tv, telefoo etc. gewoon via de FB te laten verlopen en dat internet gewoon doorgestuurd zou worden naar
mijn eigen router.
Ok, tot dusver snap ik het. Voor zover ik het kan vinden kan de Asus AC66U hier ook mee overweg. Het enige waar ik mee zit is. Mag ik dan een standaard unmanaged switch gebruiken om de verschillende kabels aan te sluiten die verder gaan in het huis? Sorry als ik domme vragen stel maar wij hebben hier tot nu toe altijd coax gehad voor tv en telefoonkabel etc. dus ik heb nog 0,0 ervaring met VLAN'sRichieB schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:48:
[...]
In theorie is het simpel: je zorgt dat de Fritzbox geen PPPoE opzet maar Vlan 6 doorzet naar een van de LAN poorten. Dat kan untagged of tagged (kunnen moderne routers wel aan). Je prikt dan de WAN poort van je eigen router in die LAN poort van de FB. Je laat dan je eigen router PPPoE doen. Ik heb geen idee of de FB dit kan, maar voor iedere router die vlans snapt is dit eigenlijk een peuleschil. Functioneel technisch gezien dan.
Allemaal even een mail sturen naar AVM wanneer RFC4638 ondersteund gaat worden? Ik heb dit enkele maanden geleden gedaan en kreeg toen te horen dat het op de lijst voor requests is gezet.jacques1971 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 13:32:
firmware 6.30 geeft helaas nog steeds geen ondersteuning voor rfc4638...
Als je een unmanaged switch (die geen vlans snapt) aansluit op de NTU zullen op alle poorten alle vlans tagged beschikbaar zijn. Daar heb je niet veel aan omdat je voor internet PPPoE moet doen over Vlan 6 en voor IPTV Vlan 4 untagged bij je TV boxen moet krijgen. Dus je zal ergens een managed switch en een router en tussen moeten zetten.Captain Obvious schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:53:
[...]
Ok, tot dusver snap ik het. Voor zover ik het kan vinden kan de Asus AC66U hier ook mee overweg. Het enige waar ik mee zit is. Mag ik dan een standaard unmanaged switch gebruiken om de verschillende kabels aan te sluiten die verder gaan in het huis? Sorry als ik domme vragen stel maar wij hebben hier tot nu toe altijd coax gehad voor tv en telefoonkabel etc. dus ik heb nog 0,0 ervaring met VLAN's
hmm ok, dus als ik het goed begrijp moet er dan wel nog een managed switch worden aangeschaft aangezien ik anders niet alle bekabeling kan gebruiken. Aangezien die poorten van de router dan worden gebruikt voor telefonie en tv?RichieB schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:52:
[...]
Als je een unmanaged switch (die geen vlans snapt) aansluit op de NTU zullen op alle poorten alle vlans tagged beschikbaar zijn. Daar heb je niet veel aan omdat je voor internet PPPoE moet doen over Vlan 6 en voor IPTV Vlan 4 untagged bij je TV boxen moet krijgen. Dus je zal ergens een managed switch en een router en tussen moeten zetten.
In principe is het dus niet mogelijk om de vlan van de fritzbox te bridgen naar de Asus en dat ik daar fijn mijn portfowarding etc. in kan doen en telefoon en tv gewoon via de fritzbox kan laten lopen zodat ik daar eigenlijk nooit meer in hoef voor instellingen? Dit is zeg maar mijn huidige setup bij Vodafone en dat zou ik graag behouden. Helaas stappen zij ook over.
Excuses voor alle vragen, het wordt zeer gewaardeerd
Hoe lang duur het updaten bij jullie? Ik ben nu al een dik aantal minuten naar een loading bar aan het kijken. De pagina zegt dat ik automatisch naar de overview pagina geredirect wordt, maar ik heb mijn twijfels..Thombias schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:59:
De nieuwe firmware 6.30 voor de 7490 is beschikbaar.
Gewoon even refreshen, desnoods je fritz in een andere tab openen. Het gebeurt wel vaker dat deze autorefresh niet goed lukt, wellicht doordat je wifi even is weggevallen.Tristan schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:28:
[...]
Hoe lang duur het updaten bij jullie? Ik ben nu al een dik aantal minuten naar een loading bar aan het kijken. De pagina zegt dat ik automatisch naar de overview pagina geredirect wordt, maar ik heb mijn twijfels..
* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans
Na enkele minuten een reboot en alles werkt weer prima.
Merk eigenlijk geen verschil. Ook speedtest geeft dezelfde waardes als voorheen (altijd wat hogere upload dan download)

Klopt. De update was gewoon voltooidnescafe schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:03:
[...]
Gewoon even refreshen, desnoods je fritz in een andere tab openen. Het gebeurt wel vaker dat deze autorefresh niet goed lukt, wellicht doordat je wifi even is weggevallen.

Meer TV als extra op je decoder. Is door KPN aangekondigd voor haar TV-klanten maar blijkt ook te werken bij XS4All. Alleen met de nieuwe Arcadyan (of Arris?) decoder en in routed mode (en Fritz! OS 6.30 maar of dat laatste persé nodig is weet ik niet).
Allerlei appjes o.a. nieuws en games en sport en Youtube.
Leuk.
[ Voor 10% gewijzigd door janbal op 04-09-2015 00:57 ]
Waarom gebruik je niet gewoon OpenVPN over TCP poort 443? Dan heeft je vader ook geen last van firewalls die de minder populaire poorten blokkeren tijdens zijn reizen, en blijven die twee UDP poorten vrij.Tristan schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 07:29:
Hmm ik heb voor mijn vader een pi geinstalleerd met daarop een vpn server zodat hij in het buitenland gewoon de NOS kan kijken (want je moet een nederlands IP hebben), maar ik heb daarvoor ook de 2 UDP poorten (500, 4500) die ipsec gebruikt moeten forwarden.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Interessant! Ben niet heel erg thuis in VPN configuraties maar dit is zeker de moeite waard om uit te zoekenThe Zep Man schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:35:
[...]
Waarom gebruik je niet gewoon OpenVPN over TCP poort 443? Dan heeft je vader ook geen last van firewalls die de minder populaire poorten blokkeren tijdens zijn reizen, en blijven die twee UDP poorten vrij.
Een aantal jaar terug heb ik een behoorlijk lange tijd Freetz! gedraaid op een FB 7390 en een 7270. In die tijd was het niet echt mogelijk, ook niet met Freetz!, om meer granulair VLAN configuraties te maken per switch poort. Wel jammer, maar het is toch blijkbaar net iets te ingewikkeld om te maken, gezien hoe AVM alles heeft ingericht.Bigs schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:49:
Heeft iemand hier toevallig met Freetz geëxperimenteerd? Ik ben benieuwd of je daarmee makkelijk je huidige FB configuratie kunt behouden maar dan een switch poort als trunk kunt configureren (met daarop het normale LAN en het guest VLAN). Of kan het ook zonder Freetz?
Dat zegt natuurlijk niet per se dat het nog steeds niet kan.
Ik wil binnenkort misschien ook weer eens Freetz! uit de kast trekken voor m'n 7490 omdat ik overweeg om in het nieuwe jaar over te stappen naar Tweak met Sparql TV. En daar zou ik eigenlijk m'n eigen FB willen gebruiken ipv hun ZyXEL, maar dan zonder met een L2 switch tussen NT en FB te gaan werken. Tweak werkt met IPTV in routed mode, met een IGMP proxy op de router. Alleen heb je nog een static route nodig die ook naar VLAN 4 wijst (Tweak gebruikt voor TV ook VLAN 4 ). Dat schijnt dus met een standaard FB configuratie ook niet te kunnen, static routes naar een ander VLAN.
Binnenkort dus toch maar weer eens met Freetz! gaan experimenteren
[ Voor 33% gewijzigd door eymey op 05-09-2015 11:26 ]
Maar waarom gebruik je de out-of-the-box vpn van Fritzbox niet? Dat werkt toch ook? Laatst in Duitsland nog Netflix gekeken via de Fritzbox VPN, en tv via de xs4all tv app.Tristan schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 07:29:
Hmm ik heb voor mijn vader een pi geinstalleerd met daarop een vpn server zodat hij in het buitenland gewoon de NOS kan kijken (want je moet een nederlands IP hebben), maar ik heb daarvoor ook de 2 UDP poorten (500, 4500) die ipsec gebruikt moeten forwarden. Werkt opzich prima maar nu werkt de out-of-the-box vpn naar de fritzbox niet meer, want als ik dat aanzet dan gebruikt hij uiteraard dezelfde poorten. Weten jullie of ik die kan aanpassen zodat ze beiden kunnen werken?
Ik heb het xs4all tv abo niet. Plus dat mijn pa een zakelijke laptop heeft waarop hij geen Cisco Ipsec client kan installeren/configureren. Dus hij moet het doen met de standaard Ipsec/L2TP client van windows.EAI schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:30:
[...]
Maar waarom gebruik je de out-of-the-box vpn van Fritzbox niet? Dat werkt toch ook? Laatst in Duitsland nog Netflix gekeken via de Fritzbox VPN, en tv via de xs4all tv app.
Dan heb je kans dat het eerder aangehaalde OpenVPN ook niet voor je vader gaat werken. OpenVPN zelf is user-mode, maar het is afhankelijk van een TUN/TAP virtuele netwerkkaart met bijbehorende driver. Om die te installeren heb je adminrechten nodig.Tristan schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 15:40:
[...]
Ik heb het xs4all tv abo niet. Plus dat mijn pa een zakelijke laptop heeft waarop hij geen Cisco Ipsec client kan installeren/configureren. Dus hij moet het doen met de standaard Ipsec/L2TP client van windows.
[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 06-09-2015 01:53 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Als ik via mijn pc download met Qbittorrent haal ik veel hogere snelheden zowel met up- en download.
Ligt dit aan de processor van mijn nas, of is er ergens nog een instelling die ik kan aanpassen?
Volgens mij heb je het antwoord zelf al gegevenMacBakky schreef op zondag 06 september 2015 @ 18:17:
Ik heb sinds een paar maanden 500/500, maar ik haal met het downloaden van torrents via een private tracker op mijn Synology 415+ nooit hogere snelheden dan 30MB/s, de upload blijft helemaal achter, heb nooit hoger dan 10MB/s gezien!
Als ik via mijn pc download met Qbittorrent haal ik veel hogere snelheden zowel met up- en download.
Ligt dit aan de processor van mijn nas, of is er ergens nog een instelling die ik kan aanpassen?
Niet dat ik klaag, want 30MB/s is sowieso wel lekker, maar het liefst wil ik natuurlijk gewoon met de volle 50MB/s downloaden
Ach ja first world problems...
Ik raad overigens voor dit soort vragen een gang naar het Synoloy Forum aan: http://www.synology-forum.nl/index.php
Hier in het oosten heb ik ook 500/500 maar op dit moment nog in conclaaf met XS4ALL over het feit dat ik in piektijden gewoon 250 mbit heb. Heel sporadisch test ik soms 460 down.
Age of the Geek, baby!
gebruik je SABNZBD? Zo ja, dat is geschreven in Python, ik gebruik NZBGET(net zo fijn als SAB, en stukken lichter) en dat haalt veel hogere snelheden, op mijn DS209 haal ik 4,5MB/s.MacBakky schreef op zondag 06 september 2015 @ 18:17:
Ik heb sinds een paar maanden 500/500, maar ik haal met het downloaden van torrents via een private tracker op mijn Synology 415+ nooit hogere snelheden dan 30MB/s, de upload blijft helemaal achter, heb nooit hoger dan 10MB/s gezien!
automation fanboy
Bovendien, een DS209 is nog wel wat anders dan een 415+.
Als je het over usenet hebt, dan is NZBGet inderdaad een stuk efficienter dan SAB. Op een DS209 is (ik heb de + versie daarvan gehad) is inderdaad iedere stap in efficientie welkom. Maar een 415+ is toch wel een stuk krachtiger. En zelfs ook mijn 710+ haalt met SABnzbd met gemak de 100 Mbit (10 MB/s).
Qua torrents zal er overigens ook zeker verschil zijn in efficientie. Maar Ik vind 30 MB/s (bijna 300 Mbit) down en 10 MB/s (bijna 100 Mbit) nog nieteens zo slecht op een NAS apparaat, eerlijk gezegd. Ookal is de 415+ een redelij krachtig ding, je blijft limited in je resources tov bijvoorbeeld een core i desktop. Maar div. torrent clients uitproberen (en uiteraard zorgen voor genoeg port forwards, want bittorrent vergt nou eenmaal veel TCP sessies ) kan geen kwaad.
[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 07-09-2015 09:44 ]
Ik word alleen blij van het automatische incasso systeem als IK bepaal op welke dag er afgeschreven kan worden.GG85 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:12:
Tja ik vind het wel logisch eigenlijk. Een acceptgiro versturen en verwerken kost nu eenmaal meer tijd dan een automatische incasso
Net mijn modem binnen gekregen bij een Internet Compact abonnement.
Een Fritz!Box 7490... eindelijk van mijn DV2020 Davolink af.
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Die ken ik inderdaad, ze beginnen op de 28e en als je een jaar verder bent wordt het de 8e al afgeschrevenBertV schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:12:
[...]
Ik word alleen blij van het automatische incasso systeem als IK bepaal op welke dag er afgeschreven kan worden.
Net mijn modem binnen gekregen bij een Internet Compact abonnement.
Een Fritz!Box 7490... eindelijk van mijn DV2020 Davolink af.
GerkeP
Ik probeer namelijk nu al een te lange tijd om deze router met XS4ALL werkend te krijgen, maar wat ik ook probeer, ik krijg geen PPPoE connectie.
Ik volg de stappen van Verwijderd in "[Ervaringen] Asus RT-AC68U Dual-band Wireless-AC1900 Gigabit", wat niet veel voorstelt qua instellen. Maar toch wil het gewoon niet werken.
Het heeft mij een stuk minder tijd gekost om uit te zoeken hoe ik mijn huidige Netgear WNDR3800 met OpenWRT moest configureren
Virtueel koekje voor degene met een werkende oplossing
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Regelmatig reageerde 'ie nergens meer op, of heel traag. Of duurde het vrij lang, na het aanzetten, voordat er beeld kwam. Ook zappen haperde regelmatig, opnames soms wel, soms niet gemaakt.
En iedere keer maar weer s/w verwijderen en/of herstarten (en de nodige irritante lange wachttijden die daarbij horen).
Het vreemde was, en is echter, dat het de ene dag wel een probleem is, en een andere dag weer niet.

En nee, ik gebruik geen draadloze connectie tussen de VIP1853 en de Fritzbox. Keurig een rechtstreekse CAT5e verbinding.
Tijdens het TV kijken op zich, zijn er eigenlijk vrijwel nooit problemen, het is vooral het opnemen/weergeven gebeuren en de interactie met de VIP1853 die ergernis veroorzaakt c.q. rot doet.
Over de internet verbinding zelf en het VoIP platform niks te klagen. Dat werkt prima en uitstekend en stabiel.
Afgelopen week de HD maar weer eens gebeld, klachten uitgelegd en men gaf gelijk aan een nieuwe IPTV ontvanger op te sturen (nieuwere type; de Arcadyan HMB2260).
Eergisterenavond gebeld, werd vanochtend al geleverd (zoals beloofd).
Aangesloten en geactiveerd en het werkte meteen.
Voordelen tot nu toe:
-zappen en bediening in het algemeen gaat wel wat vlotter dan bij de VIP1853
-de 'nieuwere' HD glas kanalen zijn nu aanwezig (661 en verder). En ja, daar is idd een verschil te zien met de 'gewone' HD glas kanalen (vanaf 701). Nog wat scherper beeld!

MAAR
Hebben anderen hier wellicht ook last van? En is het dus een probleem met het IPTV storage/streaming platform wat gewoon de huidige load niet aan kan?
Ik heb 2 Arcadyan STB die met UTP CAT6 zijn aangesloten op de Fritzbox 7490. Ik merk zo af en toe ook kleine haperingen tijdens het bekijken van opnames (HD Glas kanalen).ehtweak schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 14:12:
We hadden al geruime tijd last van 'rare' en vage dingen met de IPTV (Motorola VIP1853) ontvanger.
Regelmatig reageerde 'ie nergens meer op, of heel traag. Of duurde het vrij lang, na het aanzetten, voordat er beeld kwam. Ook zappen haperde regelmatig, opnames soms wel, soms niet gemaakt.
En iedere keer maar weer s/w verwijderen en/of herstarten (en de nodige irritante lange wachttijden die daarbij horen).![]()
Het vreemde was, en is echter, dat het de ene dag wel een probleem is, en een andere dag weer niet.![]()
En nee, ik gebruik geen draadloze connectie tussen de VIP1853 en de Fritzbox. Keurig een rechtstreekse CAT5e verbinding.
Tijdens het TV kijken op zich, zijn er eigenlijk vrijwel nooit problemen, het is vooral het opnemen/weergeven gebeuren en de interactie met de VIP1853 die ergernis veroorzaakt c.q. rot doet.
Over de internet verbinding zelf en het VoIP platform niks te klagen. Dat werkt prima en uitstekend en stabiel.
Afgelopen week de HD maar weer eens gebeld, klachten uitgelegd en men gaf gelijk aan een nieuwe IPTV ontvanger op te sturen (nieuwere type; de Arcadyan HMB2260).
Eergisterenavond gebeld, werd vanochtend al geleverd (zoals beloofd).
Aangesloten en geactiveerd en het werkte meteen.
Voordelen tot nu toe:
-zappen en bediening in het algemeen gaat wel wat vlotter dan bij de VIP1853
-de 'nieuwere' HD glas kanalen zijn nu aanwezig (661 en verder). En ja, daar is idd een verschil te zien met de 'gewone' HD glas kanalen (vanaf 701). Nog wat scherper beeld!![]()
MAARhet haperen van opnames is nog steeds het geval. Hakkelend geluid & beeld (wel minder erg dan voorheen) maar het is zeer zeker niet zoals het zou moeten zijn...
Hebben anderen hier wellicht ook last van? En is het dus een probleem met het IPTV storage/streaming platform wat gewoon de huidige load niet aan kan?
Tijdens live TV kijken ervaar ik deze haperingen niet. De enige haperingen die er tijdens live TV kijken zijn, is tijdens de eerste paar seconden na het overschakelen naar een andere HD glas kanalen.
Heb getest of het wat uitmaakt of het een opname van een HD of SD kanaal (b.v. Arte of een Duitse zender) is, maar dat maakt niet uit. Alles hakkelt.
En dezelfde opname is vaak overdag wel redelijk te bekijken, maar 's-avonds is het gewoon een ramp; onverteerbaar wordt het dan.
Tot voor kort dan.
Sinds ik mijn netwerk ietwat veranderd heb en 1 van de Arcadians via een switch loopt, hapert het soms op de glaskanalen. Schijnt te maken te hebben met standbye van een printer; als ik deze afkoppel is het over.
Lijkt me typisch een gevalletje wat op te lossen moet zijn met een switch met IGMP-snooping (http://forum.kpn.com/t5/I...IGMP-snooping/td-p/308301) maar daar heb jij ongetwijfeld al naar gekeken.
Nee, daar heb ik niet naar gekeken...janbal schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 16:16:
...
maar daar heb jij ongetwijfeld al naar gekeken.
Bovendien is dit probleem de laatste week alleen maar erger geworden. Voorheen trad het sporadisch op, maar de laatste dagen is het gewoon bar en boos
BTW; zoals al eerder vermeld, live TV kijken is geen enkel probleem. Het gaat alleen fout bij het terugkijken van opnames.
[ Voor 10% gewijzigd door ehtweak op 03-10-2015 17:06 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 03-10-2015 17:33 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Als ik het profiel omschakel naar 'Xs4all FttH' op de Fritzbox zou het wel moeten werken. ff afwachten hoe dat gaat...
(en ja, de Fritzbox heeft de meest recente Fritz!OS; 6.30)
[ Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 03-10-2015 18:57 ]
Weet je toevallig of buren of mensen in de buurt met XS4ALL (en zittende op dezelfde eindcentrale/pop) hier ook last van hebben?
www.google.nl
Enne, die wijziging van het FttH profiel in de Fritzbox maakte geen verschil. Ja, wel dat nu de IPTV decoder op iedere poort te gebruiken is, maar het haperprobleem met opnames blijft hetzelfde.
Het is ook enorm wisselend. Dan gaat het weer 10 minuten vlekkeloos en dan is het niet meer om aan te zien/horen...
Ga maar weer eens de HD bellen...
Net met de HD aan de lijn gezeten.
Volgens de beste meneer van de HD is er idd een probleem met transportcapaciteit van het unicast verkeer, specifiek in de regio Flevoland en dan ook nog alleen voor de IPTV klanten van Xs4all. Niet voor KPN of Telfort klanten... De klacht is de afgelopen dagen vaker binnengekomen...

Alleen
Bovendien de tip gegeven dat ze (= Xs4all) het wel eens op hun storingspagina mogen vermelden... ben benieuwd hoe lang dat gaat duren...
[ Voor 37% gewijzigd door ehtweak op 03-10-2015 21:06 ]
Wij wonen in dezelfde regio, vanaf donderdag j.l. is het hopeloos qua televisie kijken, opgenomen programma's als bij uitzending gemist.ehtweak schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 18:51:
Met het standaard 'Xs4all FttH IPTV' profiel in de Fritzbox kun je alleen LAN4 gebruiken voor de IPTV decoder (zojuist getest, werkt niet op een andere poort).
Als ik het profiel omschakel naar 'Xs4all FttH' op de Fritzbox zou het wel moeten werken. ff afwachten hoe dat gaat...
(en ja, de Fritzbox heeft de meest recente Fritz!OS; 6.30)
Donderdag exp. Robinson, niet oom aan te zien blokken, stilstaand beeld, zaagmachine geluiden bij het rechtstreeks tv kijken. Twee voor twaalf opgenomen, niet om aan te zien, ook steeds stilstaand beeld en geluid gaat verder ( luister tv ?? ). Daarna twee voor twaalf geprobeerd via uitzending gemist, precies hetzelfde. Beeld stil en geluid gaat soms verder. Ik heb alles ge-reset, en ik gebruik fritzbox - rechtstreeks op HMB 2260 - via hdmi op tv. Kabels niet langer dan 80cm o.a. Cat 5e. Het is een tijd goed gegaan. Internet is ook niet echt snel ??
KPN en Telfort zitten idd op een andere instance binnen het KPN netwerk.ehtweak schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 20:51:
Volgens de beste meneer van de HD is er idd een probleem met transportcapaciteit van het unicast verkeer, specifiek in de regio Flevoland en dan ook nog alleen voor de IPTV klanten van Xs4all. Niet voor KPN of Telfort klanten... De klacht is de afgelopen dagen vaker binnengekomen...![]()
AlleenWANNEER het opgelost zal worden is nog niet bekend.
Qua oplossingstijd zal het vermoed ik redelijk snel gaan. Men is zeer scherp (maar niet scherp genoeg zoals blijkt
www.google.nl
Toevallig woon ik in dezelfde regio, morgen de servicedesk maar eens bellen! Hoe meer meldingen, hoe beter.ehtweak schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 20:51:
Nee, ik weet niet of het een lokaal probleem is. Er zitten hier nog heel veel kabelklanten.
Enne, die wijziging van het FttH profiel in de Fritzbox maakte geen verschil. Ja, wel dat nu de IPTV decoder op iedere poort te gebruiken is, maar het haperprobleem met opnames blijft hetzelfde.
Het is ook enorm wisselend. Dan gaat het weer 10 minuten vlekkeloos en dan is het niet meer om aan te zien/horen...![]()
Ga maar weer eens de HD bellen...
Volgens de beste meneer van de HD is er idd een probleem met transportcapaciteit van het unicast verkeer, specifiek in de regio Flevoland en dan ook nog alleen voor de IPTV klanten van Xs4all. Niet voor KPN of Telfort klanten... De klacht is de afgelopen dagen vaker binnengekomen...![]()
AlleenWANNEER het opgelost zal worden is nog niet bekend.
Bovendien de tip gegeven dat ze (= Xs4all) het wel eens op hun storingspagina mogen vermelden... ben benieuwd hoe lang dat gaat duren...
Het lijkt wel alsof je continu naar scratch-opnames kijkt/luistert.

Iemand een idee hoe dit komt?
(Ik behoor een 500/500 verbinding te hebben en tot ~10 dagen geleden had ik normale grafiekjes daar.)
Alle pc's en servers blijven op ~100mbps tot ~230mbps hangen, tot 20 seconden
en dan ineens is het alsof de sluisdeuren worden geopend en gaat het weer ineens naar ~500mbps upload. Ook bij echte uploads (FTP en http overdracht) blijft de upload eerst op ~12MB/s hangen waarna het ineens naar ~78MB/s schiet.
<edit>Download blijft in alle gevallen wel netjes tussen de 480mbps en 513mbps, en direct de snelheid vanaf begin</edit>
zelf al getest:
-Speedtests gedaan met verschillende methoden, sites en servers.
-Fritz!Box naar fabrieksinstellingen en opnieuw geconfigureerd,
-NTU opnieuw aangesloten ook glaskabel reseated (alles vanaf 1e installatie zelf gedaan),
-alle kabels getest en getest met vervangende kabels,
-Mac, Linux (server) en Windows machines getest op verschillende poorten van de Fritz!Box met verschillende kabels en dus rechtstreeks op de FB.
[ Voor 5% gewijzigd door H00GiE op 04-10-2015 17:45 . Reden: Download is wel altijd netjes... ]
"Wat gebeurt er als ik ook dit knopje dr...."
probeer eens op verschillende servers tegelijk een speedtest te draaien.
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
@ehtweak troost je, heb vandaag 2 programma's geprobeerd te kijken die ik op 10 september j.l. heb opgenomen. Absoluut niet mogelijk om ook deze te bekijken i.v.m. de storing die ik al eerder omschreven heb.ehtweak schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 14:06:
Op dit moment is het weer bar en boos.Opnames van afgelopen week of zelfs de afgelopen 24 uur zijn gewoon niet om aan te zien.
Het lijkt wel alsof je continu naar scratch-opnames kijkt/luistert.
Ik ga dat eens proberen, 6 speedtests bij random Nederlandse servers tegelijk. en dan de grafiek op de server NIC of de fritzbox bekijken....flippy.nl schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 18:47:
denk dat veel speedtest servers gewoon de bandbreede niet hebben om een stabiele 500 te leveren. je zou immers 10gbit moeten hebben om meerdere speedtesten te kunnen doen.
Ik vraag me toch af: hoe kreeg ik dan eerst wel een goede speedtest en nu ineens niet meer?
En dan is natuurlijk de vraag: hoe kan het dat mijn echte upload snelheid naar een server in frankrijk dan ook eerste 20 seconden 12MB/s (~90mbit/s) en dan na die 20 seconde ineens van het ene moment op het andere moment omhoogschiet naar rond de 78MB/s (~620mbps)
Dit zelfde "gedrag" denk ik ook terug te zien in die upload grafiek die ik heb gepost.
[ Voor 9% gewijzigd door H00GiE op 04-10-2015 21:34 ]

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
Op de storingspagina van XS4ALL niets over te vinden, maar bij KPN wel https://www.kpn.com/prive...-en-gepland-onderhoud.htmGondelier schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 20:43:
[...]
@ehtweak troost je, heb vandaag 2 programma's geprobeerd te kijken die ik op 10 september j.l. heb opgenomen. Absoluut niet mogelijk om ook deze te bekijken i.v.m. de storing die ik al eerder omschreven heb.![]()
Deze is echter niet specifiek voor de regio Flevoland, terwijl de servicedeskmedewerker mij vanmiddag vertelde dat deze storing dat wel is.
Als dit ook voor XS4ALL klanten van toepassing is en ik vul mijn postcode in klopt de storing helemaal en zou deze 6 oktober om ca. 12:00 uur opgelost moeten zijn. Bedankt DjDj-sannieboy schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 21:40:
[...]
Op de storingspagina van XS4ALL niets over te vinden, maar bij KPN wel https://www.kpn.com/prive...-en-gepland-onderhoud.htm
Deze is echter niet specifiek voor de regio Flevoland, terwijl de servicedeskmedewerker mij vanmiddag vertelde dat deze storing dat wel is.

22:49 uur, ik zit nu naar het opgenomen ontvoerd te kijken en niet om aan te zien, maar de reclame blokken die er tussendoor zijn die zijn wel zonder storing. Schiet mij maar lek.
[ Voor 12% gewijzigd door Gondelier op 04-10-2015 22:52 ]
Er wordt nadrukkelijk omschreven dat het om een experiabox van een bepaald type zou gaan...maar die hebben Xs4all klanten helemaal niet!
Als u een Experia Box van het type ZTE H220N heeft is het mogelijk dat u problemen ervaart (haperingen van het beeld en/of geluid) met het afspelen van Programma Gemist items, Opnames of Films & Series in de Videotheek. Dit geldt ook voor de items in de extra zenderpakketten die te vinden zijn in de Videotheek zoals HBO On Demand en de Films & Series uit het Videoland Unlimited Pakket. Wij werken momenteel aan de oplossing. Excuus voor het ongemak.
Verwacht eindtijdstip:
06-10-2015
Hoe kan ik zien welk type Experia Box ik heb?
Op de achterzijde van de Experia Box staat geschreven welke type Experia Box het is.
Starttijd: 2015-09-25 12:28 Eindtijd: onbekend
En vanochtend zaten ze bij de activatieafdeling ook te klooien.
Ineens pats, boem, om half negen knalt het TV beeld er uit en springt het activatiescherm aan. Of je maar ff je activatiecode, pincode en TV naam wil invullen.

Zucht...volgens mij is er iemand aan het rommelen...
Toch zie ik ook bij jou de upload laag beginnen en dan ineens omhoogschieten ver voorbij de normale snelheid en daarna kalmeren tot de normale snelheid.... toch een dingetje dat niet alleen bij mij voorkomt dus...amdboy1983 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 21:34:
Net even update gedaan naar nieuwe firmware fritzerbox :-) ^^ moet zegge prima verbinding en stabiel.
[afbeelding]
Homer1983 in "XS4all Glasvezel"
Nu al ruim vier dagen deze ellende met dat hakkelende beeld + geluid. Merk nu pas dat we eigenlijk alles via opnames bekijken (spoelt zo lekker door
Hoop maar dat het snel verholpen wordt...
hmmm,
Starttijd: 2015-09-25 12:28 Verwacht eindtijdstip: onbekend
de verwachte einddatum is verwijderd...
[ Voor 19% gewijzigd door ehtweak op 05-10-2015 22:50 ]
Vorige week donderdag een afspraak gemaakt bij Giodion, komen a.s. vrijdag de zaak aansluiten.
Algelopen weekend de spullen thuis gekregen. NTU aangesloten en modem.
Sinds gisteren is de status op de website van XS4All:
05-10-2015 Nieuwe internet verbinding opgeleverd.
Uw nieuwe internet verbinding is technisch gereed.
Het glas lampje brand alleen nog niet. Is dit omdat XS4All gisteren de aanvraag heeft gedaan om mijn verbinding te activeren en dit dan mogelijk vandaag of morgen pas gebeurt? Voor hun is dan al wel dat de status dat het is opgeleverd?
BTW: wat bedoel je precies met 'glas lampje'? Welke LED bedoel je? Op de NTU zitten drie LEDs (Power, Glas, Ethernet).
Uiteraard dient 'Power' actief te zijn, Het 'Glas' LEDje geeft groen licht indien er een gigabit verbinding is tussen jouw NTU en de switch in de POP. En het 'Ethernet' LEDje geeft een werkende Ethernet verbinding tussen je NTU en je Fritzbox (of ander device) aan.
Soms kan het gebeuren dat er een verkeerde poort op de switch in de wijkPOP is geactiveerd; m.a.w. niet jouw NTU is actief gemaakt, maar die van iemand anders...
Of is je NTU nooit getest opgeleverd? En/of hoe lang zit 'ie er al (ongebruikt)?
Of heb je de NTU zelf gemonteerd? Zeker weten dat 'ie goed er opgeklikt is?
Kortom, anders gewoon ff bellen om te voorkomen dat Guidion voor niks langs komt...
[ Voor 28% gewijzigd door ehtweak op 06-10-2015 09:23 ]
Reggefiber heeft in 2013 het glas in mijn meterkast aangelegd (FTU) en destijds getest.
Ik zal vandaag eens met XS4All bellen.
Edit: gebeld en "iets" is niet in orde. De monteur zal alsnog de zaak gaan onderzoeken en aansluiten...
[ Voor 19% gewijzigd door Prutsky op 06-10-2015 09:50 ]
Hoe krijg ik de Arcadyan HMB2260 in routed mode?janbal schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 00:56:
Al gezien?
Meer TV als extra op je decoder. Is door KPN aangekondigd voor haar TV-klanten maar blijkt ook te werken bij XS4All. Alleen met de nieuwe Arcadyan (of Arris?) decoder en in routed mode (en Fritz! OS 6.30 maar of dat laatste persé nodig is weet ik niet).
Allerlei appjes o.a. nieuws en games en sport en Youtube.
Leuk.
never argue with a moderator, he will shut your account down.

Daar zit ook een blauw kapje. Aangezien ik nu niet thuis ben kan ik niet checken of er links ook een blauw kapje zit. Het zou toch niet zo simpel zijn...
Om naar routed mode te gaan moet je in de FritzBox de instelling maken Bij Type of Connection (Onder Internet Connection) XS4All FttH in plaats van XS4All FttH IPTV.
Dan je Arcadian herstarten.
(Eventueel software verwijderen op de Arcadian maar waarschijnlijk niet meer nodig).
WERKT! wel software verwijderd.janbal schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:00:
@Speedster:
Om naar routed mode te gaan moet je in de FritzBox de instelling maken Bij Type of Connection (Onder Internet Connection) XS4All FttH in plaats van XS4All FttH IPTV.
Dan je Arcadian herstarten.
(Eventueel software verwijderen op de Arcadian maar waarschijnlijk niet meer nodig).
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Wat zegt de handleiding? Er zitten twee vezels in die kabel, het lijkt me dat die op een standaard manier worden afgemonteerd en dat de NTU dus inderdaad links moet zittenPrutsky schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:48:
Ik lees trouwens dat heel veel mensen hun NTU links op de FTU hebben zitten. Ik heb hem rechts geplaatst, puur op basis dat de kabel ook rechts binnenkomt:
[afbeelding]
Daar zit ook een blauw kapje. Aangezien ik nu niet thuis ben kan ik niet checken of er links ook een blauw kapje zit. Het zou toch niet zo simpel zijn...
In zeer zeldzame gevallen zouden er twee blauwe connectoren kunnen zitten, links en rechts maar dan had de monteur even geen groene meer en heeft hij iets gedaan wat niet mag
[ Voor 25% gewijzigd door Barre73 op 06-10-2015 16:53 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Nu alleen de telefonie nog. Gaat nu nog via Ziggo?
Foutmelding:
1 Telephone number enabled, none of these registered
Registration of Internet telephone number 0xxxxxxxxx failed. Remote site reports reason for error 403
Heb je nog mazzel. Ik zie bij een VDSL speed test (via de interne speedtest.xs4all.nl, dus Ookla) ook ups en downs... waarna ie trots meld dat het gemiddeld 95 Mbps ofzo is. Up is altijd veel strakker.flippy.nl schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 18:47:
denk dat veel speedtest servers gewoon de bandbreede niet hebben om een stabiele 500 te leveren. je zou immers 10gbit moeten hebben om meerdere speedtesten te kunnen doen.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Accountgegevens al een keer opnieuw ingevuld?Prutsky schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:16:
Dat was het inderdaad
Nu alleen de telefonie nog. Gaat nu nog via Ziggo?
Foutmelding:
1 Telephone number enabled, none of these registered
Registration of Internet telephone number 0xxxxxxxxx failed. Remote site reports reason for error 403
ik moet echter zeggen dat sinds ik mijn fritzje heb vervangen door een deftige asus met merlin erop het een knap stukje stabieler loopt. frits had toch wel moeite met hoge transfer rates.
als je een wat realistische test wilt hebben kan je gewoon mijn servertje thuis even proberen: zwelgje.xs4all.nl en download maar een windows 7 iso of zo. lekker groot zodat je lijn kan stabiliseren. hij staat echter wel hardhandig afgeknepen op 120mbit ivm het rap houden van andere zaken.
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Het is zelfs nu al zo, dat wanneer je het nummer van de HD belt, je als eerste een bandje te horen krijgen dat "Glasvezel klanten in Flevoland problemen kunnen ondervinden met het afspelen van ......" Zucht, het is nu al bijna een week zo en het wordt er niet beter op...
Online is nergens info te vinden van hoe en wat er nu precies aan de hand is c.q. wanneer het opgelost gaat worden. Het is toch duidelijk een groter regionaal probleem.
Want die kpn storingspagina vermeld expliciet dat het een bepaald type experiabox zou betreffen... maar die hebben Xs4all klanten helemaal niet.

En zelf vermeldt Xs4all niks op hun storingspagina over dit probleem.
Is dat nou wel handig om op die manier bestanden te delen met de wereld?flippy.nl schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:35:
[..]
als je een wat realistische test wilt hebben kan je gewoon mijn servertje thuis even proberen: zwelgje.xs4all.nl en download maar een windows 7 iso of zo. lekker groot zodat je lijn kan stabiliseren. hij staat echter wel hardhandig afgeknepen op 120mbit ivm het rap houden van andere zaken.

Wachtwoord was verkeerd.... Volgens mij ook nooit een bellen nummer gekregen...Bigs schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:33:
[...]
Accountgegevens al een keer opnieuw ingevuld?
Maar goed, alles werkt nu