[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 32 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
Soundwork schreef op zondag 30 november 2014 @ 18:56:
[...]

Dat is ook mijn voornaamste reden om op dit moment nog geen IPTV af te nemen via glasvezelaanbieders.
Het feit dat je aan een aparte box vastzit is ongelofelijk irritant (is mijn mening). Ik las een persbericht dat ze bezig zijn met CI+ 1.4 voor IPTV diensten. Ik zal deze techniek van harte omarmen :)
Maar het is de vraag hoeverre de glasvezelaanbieders dit gaan toepassen op hun netwerken.
Ik had even een vraag hierover. Ik heb nu ziggo met DVBlink en anysee tuners maar sinds de omschakeling naar UPC is dit een enorm drama. Nu heb ik al een glasvezel verbinding tot in mijn huis en twijfel ik erover om over te stappen op XS4all. Ik wil dus niet aan een brakke STB vast zitten (die ook nog eens lelijk in de weg staat, nu draait alles via een Rpi2 kodi + pvr) dus vroeg ik me af of er al iets is veranderd is met IPTV en DVBLink? Dan nog het liefst via mn NAS (DS412play)

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:28:
[...]
Ik wil dus niet aan een brakke STB vast zitten (die ook nog eens lelijk in de weg staat, nu draait alles via een Rpi2 kodi + pvr) dus vroeg ik me af of er al iets is veranderd is met IPTV en DVBLink? Dan nog het liefst via mn NAS (DS412play)
Nope, zeker niet bij XS4all.

Iets met content providers en DRM :'(

Er is was wel truc, maar als we daarover praten wordt onze mond gesnoerd door KPN :O

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2015 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:14
koenvds1 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:47:
[...]
Is het mogelijk om de fritzbox in bridge mode te zetten?
Dat je bij kabelinternet of dsl je modem als bridge wilt instellen snap ik, maar uit je NTU komt al ethernet. Wat valt er dan nog te bridgen? Je kunt je eigen router direct aan de NTU hangen, of eventueel een managed switch om VLAN 4 voor IPTV af te splitsen. Je router moet alleen PPPoE overeen VLAN snappen, maar dat is niet anders met een bridge ertussen.
Verder gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar een oplossing als hier beschreven is maar ik krijg het niet aan de gang.
http://www.ceesoskam.nl/2...ruiken-bij-kpn-glasvezel/
Bedenk wel dat er bij XS4ALL geen apart VLAN voor telefonie is, dat loopt over je normale internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:58
Out.of.Control schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:30:
[...]
of eventueel een managed switch om VLAN 4 voor IPTV af te splitsen. Je router moet alleen PPPoE overeen VLAN snappen, maar dat is niet anders met een bridge ertussen.
Dat laatste is niet eens nodig als je die managed switch er al tussen hebt zitten. Dan gooi je vlan 6 ook gewoon untagged richting router ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvds1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-08 18:19
Out.of.Control schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:30:
[...]

Dat je bij kabelinternet of dsl je modem als bridge wilt instellen snap ik, maar uit je NTU komt al ethernet. Wat valt er dan nog te bridgen? Je kunt je eigen router direct aan de NTU hangen, of eventueel een managed switch om VLAN 4 voor IPTV af te splitsen. Je router moet alleen PPPoE overeen VLAN snappen, maar dat is niet anders met een bridge ertussen.

[...]

Bedenk wel dat er bij XS4ALL geen apart VLAN voor telefonie is, dat loopt over je normale internet verbinding.
Oo xs4all had mij verteld dat telefonie op een losse vlan zat. Voor mijn telefoon heb ik een rj11 poort nodig dus ik wou telefoon afsplitten naar mijn fritzbox.

Hoe kan ik nu het beste mijn fritzbox voor telefoon gebruiken en mij edgemax voor internet?

Ik heb liever geen fritzbox voor mijn Router.

Ps: ik heb geen iptv, alleen telefonie en internet.

Alvast bedankt
Looney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvds1
GerkeP schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:51:
Je kunt natuurlijk zelf enig onderzoek doen ;)
Dan had je al heel vaak kunnen lezen dat de Fritzbox icm xs4all niet in bridge mode werkt ;)
Ik dacht al dat dit het geval was maar door uw post ging it twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:08

GerkeP

Vragen mag altijd........

Bij xs4all heb je gewoon je sip gegevens voor telefonie.
Je kunt dus een simpele ata gebruiken voor je gewone telefoon, of je koopt een ip telefoon, het maakt eigenlijk niet uit.
Je kunt ook gewoon je Fritzbox achter je router hangen en alleen het telefoniedeel gebruiken

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvds1
GerkeP schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:54:
Bij xs4all heb je gewoon je sip gegevens voor telefonie.
Je kunt dus een simpele ata gebruiken voor je gewone telefoon, of je koopt een ip telefoon, het maakt eigenlijk niet uit.
Je kunt ook gewoon je Fritzbox achter je router hangen en alleen het telefoniedeel gebruiken
Super, bedankt, ik hang waarschijnlijk de fritzbox achter mij Router op een andere lan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De laatste dagen worden nogal wat berichten gepost van 500/500 glasvezel gebruikers. Ikzelf heb sinds kort ook zo'n verbinding en ben op zoek naar een backupdienst voor een paar honderd GB, die gebruik maakt van snelle (en liefst enigszins betaalbare) verbindingen voor upload en download.
Ik heb in dit topic gezocht op "backup" maar dat leverde geen bruikbare resultaten op.
Wie heeft er praktijkervaring met zo'n backupdienst met snelle toegang?

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb bij mijn schoonouders een Intel NUC neergezet, waar ik iedere nacht mijn backup naar toe sync. Zoiets zou jij ook kunnen regelen bij familie/kennissen met een snelle Internet verbinding.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:09
Dat is inderdaad een goeie optie. Je kan ook een goedkoop Synology NAS + disk neerzetten bij familie.

Of je kiest voor iets als bv. http://aws.amazon.com/glacier/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 14:44
Vraagje: heeft het nog zin om de fritzbox op een bepaalde manier op te hangen? Bijv. met de achterkant richting je woonkamer?

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:19
De antennes zitten in de bobbels, dus als het mogelijk is zou je hem m.i. met de rode bovenkant richting woonkamer moeten hangen, er van uit gaande dat je daar de beste ontvangst wilt hebben.
Heb er zelf ook wel eens wat mee geëxperimenteerd: scheelt wel iets maar niet verschrikkelijk veel.

[ Voor 20% gewijzigd door janbal op 14-05-2015 13:05 ]

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 19:46
Ik zie in het forum bij Telfort en op hun site dat per 1 juli de HD zenders van bijvoorbeeld Nederland 1 op 1 zit. Dus bijvoorbeeld bij een glasabonnement niet op 661. Zou dit nu ook eindelijk bij XS4all gaan gebeuren?In de brief die ik heb ontvangen van XS4all stond hierover niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpuntnl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 00:10

wpuntnl

tja... waarom ook niet...

De waarden schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:11:
Ik zie in het forum bij Telfort en op hun site dat per 1 juli de HD zenders van bijvoorbeeld Nederland 1 op 1 zit. Dus bijvoorbeeld bij een glasabonnement niet op 661. Zou dit nu ook eindelijk bij XS4all gaan gebeuren?In de brief die ik heb ontvangen van XS4all stond hierover niets.
Heb je een bron voor me? Ik kan alleen dingen vinden over een bij KPN lopend onderzoek.

Survival of the W-est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De waarden
wpuntnl schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:27:
[...]

Heb je een bron voor me? Ik kan alleen dingen vinden over een bij KPN lopend onderzoek.
Bij deze:

https://www.telfort.nl/al....htm?cid=redirect:telfort

Als je dan het zenderoverzicht download zie dat alles naar voren is gegaan.

[ Voor 11% gewijzigd door De waarden op 15-05-2015 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De waarden schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:32:
[...]

Bij deze:

https://www.telfort.nl/al....htm?cid=redirect:telfort

Als je dan het zenderoverzicht download zie dat alles naar voren is gegaan.
Dat zijn de wijzigingen voor de oude klanten (van voor 5 januari) met een Amino kastje (zwarte afstandsbediening).

Dit kastje gebruikt het voormalig Glashart Media platform (met een normale zenderindeling).

Dit zijn de wijzigingen van het KPN platform wat XS4all ook gebruikt (witte afstandsbediening).

Dus de zenderindeling blijft jammer genoeg hetzelfde, zoals bij KPN ook het geval is :| .

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De waarden
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 13:23:
[...]

Dat zijn de wijzigingen voor de oude klanten (van voor 5 januari) met een Amino kastje (zwarte afstandsbediening).

Dit kastje gebruikt het voormalig Glashart Media platform (met een normale zenderindeling).

Dit zijn de wijzigingen van het KPN platform wat XS4all ook gebruikt (witte afstandsbediening).

Dus de zenderindeling blijft jammer genoeg hetzelfde, zoals bij KPN ook het geval is :| .
Klopt. Ik heb contact gehad met zowel Xs4all en Telfort. Het blijft voorlopig zo dat de HD kanalen vanaf 700 zitten.Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hier al 2 dagen achter elkaar hangende motorola VIP1853 in de huiskamer.

Wil niet opstarten en led blijft rood. Alleen harde reset werkt. Andere mensen ook last?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Claude schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 18:59:
De laatste dagen worden nogal wat berichten gepost van 500/500 glasvezel gebruikers. Ikzelf heb sinds kort ook zo'n verbinding en ben op zoek naar een backupdienst voor een paar honderd GB, die gebruik maakt van snelle (en liefst enigszins betaalbare) verbindingen voor upload en download.
Ik heb in dit topic gezocht op "backup" maar dat leverde geen bruikbare resultaten op.
Mega? mega.co.nz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Laatst online: 09:58
Lord_Dain schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 21:08:
Hier al 2 dagen achter elkaar hangende motorola VIP1853 in de huiskamer.

Wil niet opstarten en led blijft rood. Alleen harde reset werkt. Andere mensen ook last?
Mijn VIP1963 werkt probleemloos (nouja.. conform verwachtingen van de laatste tijd :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Niet online
Thx. Heb het even bekeken en ziet er goed uit. Ze reserveren schijfruimte én bandbreedte.
Wel geen ondersteuning van versiebeheer van bestanden. Zal een proefabonnement nemen.
Heb ook een tip gekregen over Jottacloud in Noorwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Bandbreedte reserveren van NL <--> Nieuw Zeeland? :?
Reserveren op zich, zegt natuurlijk niks over de BREEDTE van die bandbreedte. ;)

Enne, we weten allemaal wat er met de vorige 'mega' is gebeurd, toch? :+

Hebben ze nou wel of geen versiebeheer?

[ Voor 77% gewijzigd door ehtweak op 16-05-2015 14:04 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Niet online
@ehtweak
Ik weet niet waar de servers staan. NZ of ergens anders.
De snelheid moet ik in een proef ervaren. Er is geen versiebeheer, wel een 'prullenbak' voor verwijderde bestanden.
Heb na mijn vorige post idd een hoop negatief commentaar gelezen op tests van de huidige clouddienst, waarbij ook het vorige mega wordt gememoreerd. Dat tempert mijn aanvankelijk enthousiasme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Laatst online: 09-09 06:46

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Binnenkort wordt mijn glasvezel abbo omgezet van Telfort (voorheen XMS) naar XS4ALL, nu heb ik al een kastje (volgens mijn noemen ze dat een CPE) hangen waar de glaskabel in zit en UTP naar buiten komt, moet ik dan alsnog dit kastje/CPE vervangen of is het voldoende om de Fritzbox (of andere apparatuur ;) ) aan het huidige kastje te hangen.

Voornamelijk omdat het huidige kastje al erg netjes hangt :P

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 22:49
BlackBurn schreef op zondag 17 mei 2015 @ 12:20:
Binnenkort wordt mijn glasvezel abbo omgezet van Telfort (voorheen XMS) naar XS4ALL, nu heb ik al een kastje (volgens mijn noemen ze dat een CPE) hangen waar de glaskabel in zit en UTP naar buiten komt, moet ik dan alsnog dit kastje/CPE vervangen of is het voldoende om de Fritzbox (of andere apparatuur ;) ) aan het huidige kastje te hangen.

Voornamelijk omdat het huidige kastje al erg netjes hangt :P
Hor lang hangt er al, welke bandbreedte heb je bij telfort en welke bandbreedte heb je besteld bij xs4all?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 10:48
En belangrijk: is dat een apart kastje dat met een kabeltje verbonden is aan de eigenlijke glasvezelaansluiting?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:06
(jarig!)
De waarden schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:11:
[...]

Klopt. Ik heb contact gehad met zowel Xs4all en Telfort. Het blijft voorlopig zo dat de HD kanalen vanaf 700 zitten.Jammer!
Klopt inderdaad, had ook al contact gehad met XS4all. Inderdaad jammer, maar als het net zo werkt als bij de animo m540 die ik nu heb, dan onthoudt het systeem de laatste zender waar je geweest bent. Mocht je alleen HD zenders willen bekijken, sta je al automatisch in de 700 range. Niet optimaal, maar laten we hopen dat KPN/XS4all ooit op de gedachte komen dat deze zenders beter bij 1 kunnen beginnen.

(bij UPC/Ziggo heeft het ook even geduurd!) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

mgizmo schreef op zondag 17 mei 2015 @ 13:02:
[...]

Hor lang hangt er al, welke bandbreedte heb je bij telfort en welke bandbreedte heb je besteld bij xs4all?
Ik had 100Mb/s en ga ook weer naar 100Mb/s, destijds voor een goede prijs ingestapt bij XMS, maar prijs is alsmaar duurder geworden. Hierdoor was het verschil in prijs met XS4ALL minimaal.

De reden voor overstapt is dan niet zozeer financieel, maar meer voor een statisch IPv4 adres en native IPv6. (kan ik eindelijk mijn tunnel lozen :))

Het kastje hangt er nu ongeveer 2 jaar.
Barre73 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 15:21:
En belangrijk: is dat een apart kastje dat met een kabeltje verbonden is aan de eigenlijke glasvezelaansluiting?
Het is nu een kastje waar de glasvezel-aansluiting rechtstreeks in aangesloten is, vervolgens wordt het signaal hier gesplitst, Internet (UTP/RJ45), Telefonie (RJ11) en (niet in gebruik) Coax.

Ik heb het kastje even opgen gemaakt en de huidige glasvezel aansluiting komt hier op binnen met twee SC connectoren. Het kastje (NT) van XS4ALL verwacht een LC connector, dus dit zou ik sowieso niet zelf kunnen aansluiten.

De vraag is dan voornamelijk of de Internet aansluiting die hieruit komt, rechtstreeks naar de Fritzbox kan?

Dit is het huidige kastje (merk Genexis), de twee uitsparingen aan de binnenkant, daarin zitten de SC connector(s).
Afbeeldingslocatie: http://www.glasvezel.nu/files/images/Genexis_FTU_0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xmsnet.nl/uploads/service/images/Genexis-core-advanced.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Nu haal je toch een paar aansluitingen door elkaar. De NT van XS4all heeft zeker geen LC connector maar een blauwe SC. En die zit in je FTU op de linkerzijde (ook blauw). Op de rechterzijde is een groene APC- connector geplaatst. Maar die wordt niet gebruikt door XS4All.

Als je nu Telfort hebt zal je een Genexis Core NT (onderste kastje op je afbeelding) hebben die de gehele FTU grondplaat (bovenaan je afbeelding) bedekt . Die Genexis gaat eraf eraf en in de plaats daarvan komt op de linkerzijde van de grondplaat de NT van XS4All. Op de rechterzijde moet dan eigenlijk de blindkap terug komen die hopelijk nog ergens in je huis of meterkast ligt. Die had bewaard moeten worden toen de monteur destijds die Genexis plaatste. Zonder die blindkap is de groene connector in de FTU onbeschermd tegen stof en vuil/
Dus er verandert niets aan de plaats van het kastje maar wat jij 1 kastje noemt zijn twee delen. De grondplaat van Reggefiber (merkTyco) en de NT van Genexis die daar over heen schuift. Die laatste wordt dus vervangen. Vanuit die NT komt dan 1 UTP verbinding naar de Fritzbox.

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 17-05-2015 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Barre73 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 20:22:
Nu haal je toch een paar aansluitingen door elkaar. De NT van XS4all heeft zeker geen LC connector maar een blauwe SC. En die zit in je FTU op de linkerzijde (ook blauw). Op de rechterzijde is een groene APC- connector geplaatst. Maar die wordt niet gebruikt door XS4All.

Als je nu Telfort hebt zal je een Genexis Core NT (onderste kastje op je afbeelding) hebben die de gehele FTU grondplaat (bovenaan je afbeelding) bedekt . Die Genexis gaat eraf eraf en in de plaats daarvan komt op de linkerzijde van de grondplaat de NT van XS4All. Op de rechterzijde moet dan eigenlijk de blindkap terug komen die hopelijk nog ergens in je huis of meterkast ligt. Die had bewaard moeten worden toen de monteur destijds die Genexis plaatste. Zonder die blindkap is de groene connector in de FTU onbeschermd tegen stof en vuil/
Dus er verandert niets aan de plaats van het kastje maar wat jij 1 kastje noemt zijn twee delen. De grondplaat van Reggefiber (merkTyco) en de NT van Genexis die daar over heen schuift. Die laatste wordt dus vervangen. Vanuit die NT komt dan 1 UTP verbinding naar de Fritzbox.
Wow super reactie! +3

Hier kan ik mee voorruit, ik ga morgen meteen even kijken of ik de blindkap kan vinden en tevens de connector checken, maar zal dan idd wel sc zijn. Het klinkt iig alsof ik de installatie prima zelf kan doen met bovenstaande uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat moet wel lukken. Op het moment dat je je Telfort signaal kwijt bent kan je dit verwisselen:
Haal de stekker van de Genexis eruit. Bovenaan de grondplaat vindt je twee lipjes die je kan indrukken. Druk ze gelijktijdig in en schuif de Genexis een stukje naar boven en dan kan je deze eraf halen. Verwijder aan de binnenzijde van de NT de stofkap uit de connector. Kijk even heel goed op de linkerzijde grondplaat waar je een inkeping ziet. Bij die inkeping plaats je de onderkant van de NT erop en schuift deze rustig naar beneden tot je een klik hoort. Dat is voldoende.
Sluit de NT aan op stroom en als Reggefiber de patch voor jouw adres in de wijkcentrale goed heeft omgezet volgens de opdracht van de operator, dan gaan bovenste twee lampjes branden op de NT. De derde gaat pas branden als de Fritzbox er met een CAT kabel op wordt aangesloten.

Als je de blindkap hebt gevonden kan je deze op dezelfde manier er op klikken als de NT. Zie onderstaande foto van hoe het uit moet komen te zien. De groene NT kan bij jou ook wit zijn en de oranje blindkap kan ook een witte zijn maar dan heb je een idee.

http://pix.kwertie.nl/glasftu.jpg

Mocht je de blindkap nou niet meer vinden dan kan de Guidon monteur van XS4all die misschien nog meenemen. Of een mindere maar altijd nog betere oplossing dan niks: de stofkap uit de connector van de NT voorzichtig in de groene connector van de grondplaat plaatsen. Dan is de kale vezel in ieder geval iets beschermd.

[ Voor 12% gewijzigd door Barre73 op 17-05-2015 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
BlackBurn schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:33:
[...]

Wow super reactie! +3

Hier kan ik mee voorruit, ik ga morgen meteen even kijken of ik de blindkap kan vinden en tevens de connector checken, maar zal dan idd wel sc zijn. Het klinkt iig alsof ik de installatie prima zelf kan doen met bovenstaande uitleg!
Ik heb deze nog hangen (http://helpdesk.gakijken....es/genexis%20type%201.jpg) vandaar dat ik het vroeg, want die gaan tm 100 Mbit. Qua werking hoef je hem denk ik niet te vervangen, maar ja, wellicht is ie dermate oud dat het wel verstandig is om te doen.

Deze Genexis heb ik al niet meer in gebruik sinds de vorige ISP. Ik heb de glasvezel nu direct (middels SFP) in mijn switch hangen, dus zonder NTU van Xs4all. Werkt prima. Die APC connector waar Barre73 het over heeft, hangt bij mij gewoon los. Is dus ook een optie (niet eenvoudig als je geen netwerkkennis hebt, maar wel leuker qua kennis opdoen mocht de interesse er voor zijn).

Zit je in Rotterdam gebied toevallig?

[ Voor 12% gewijzigd door mgizmo op 17-05-2015 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

mgizmo schreef op zondag 17 mei 2015 @ 22:05:
[...]

Ik heb deze nog hangen (http://helpdesk.gakijken....es/genexis%20type%201.jpg) vandaar dat ik het vroeg, want die gaan tm 100 Mbit. Qua werking hoef je hem denk ik niet te vervangen, maar ja, wellicht is ie dermate oud dat het wel verstandig is om te doen.

Deze Genexis heb ik al niet meer in gebruik sinds de vorige ISP. Ik heb de glasvezel nu direct (middels SFP) in mijn switch hangen, dus zonder NTU van Xs4all. Werkt prima. Die APC connector waar Barre73 het over heeft, hangt bij mij gewoon los. Is dus ook een optie (niet eenvoudig als je geen netwerkkennis hebt, maar wel leuker qua kennis opdoen mocht de interesse er voor zijn).

Ik zit in de omgeving van Nijmegen.
Overigens de SFP is wellicht interessant voor later, heb een Mikrotik staan en die heeft een SFP poort :)
Vooralsnog komende week, eerst maar eens even alles ''standaard'' werkend zien te krijgen :)

Ik heb de blindplaatjes ondertussen gevonden :) en heb het volste vertrouwen dat het gaat lukken het losklikken van de Genexis en terugzetten ging gisteren immers ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
mgizmo schreef op zondag 17 mei 2015 @ 22:05:
[...]

Deze Genexis gaat op zich wel boven de 100 Mbit maar niet met de NT die er nu op zit. Die specifieke NT wordt geheel niet meer gemaakt maar de opvolger ervan wel. Dus als je nu een 500 Mbit abo zou bestellen komt er een andere NT voor (het bovenste deel dus) en die wordt middels een verloopset erop gezet. En dan heb je alsnog een Gbit verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Jaarcontract is binnen nu en maand voorbij. Iemand hier al een poging gedaan om een verlengingsaanbod te krijgen waarbij je in ruil voor een nieuw jaar korting scoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Ja.
Gewoon afd opzeggingen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Is Spotify weggehaald bij de producten bij het Alles 1 Een pakket? Ik kan het in ieder geval niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:45
Lord_Dain schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:19:
Is Spotify weggehaald bij de producten bij het Alles 1 Een pakket? Ik kan het in ieder geval niet vinden..
Van de productpagina "Alles-in-1" : https://www.xs4all.nl/pakketten/alles-in-1/#/

Alles-in-1 van XS4ALL:

Laagste storingspercentage van Nederland
Thuis én onderweg: altijd het beste Internet
Met Spotify Premium als u het Smart, Plus of Pro-pakket neemt

Dus lijkt me nog wel dat Spotify wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Inderdaad, maar op de bestelpagina's staat het niet meer tussen de extra's. Vaag en onduidelijk.

Lijkt me ook een selling point want scheelt toch 10€ dus raar dat het er niet bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 08:31
Barre73, als FTU expert weet jij vast hier het antwoord wel op ;)
Ik zit nu nog bij ON.nl en heb een PacketFront DRG 600 aan de muur hangen op de bijbehorende FTU: Afbeeldingslocatie: http://img833.imageshack.us/img833/3293/72az.jpg (plaatje gevonden in GTX2GvO in "[KPN] Glasvezel").

Nu ben ik er over aan het denken om over te stappen naar Xs4All met een 500Mbit abonnement. Wordt dan enkel het modem vervangen of moet de FTU er dan ook af? Dat laatste zou jammer zijn omdat dit in de woonkamer is en er onder de FTU geen spachtelputz zit.
(En nee, hier kon ik niets aan doen, want de FTU hing er al van de vorige bewoner toen ik de woning kocht. De muren zijn daarna pas gedaan.)

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Laatst online: 30-07 09:39
Firmware 6.24 is uit voor de Fritzbox 7490 http://avm.de/service/dow...duct=FRITZ%2521Box%2B7490

De XS4all Fritzbox 7490 vindt geen update naar 6.24?

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Ik neem aan dat die er nog niet is voor de internationale versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:37

nwagenaar

God, root. What's the differen

Lord_Dain schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:37:
Inderdaad, maar op de bestelpagina's staat het niet meer tussen de extra's. Vaag en onduidelijk.

Lijkt me ook een selling point want scheelt toch 10€ dus raar dat het er niet bij staat.
Om eerlijk te zijn, ik heb dit nooit echt duidelijk op de XS4all site gezien. Maar ik heb mijn Spotify Premium deze week nog actief gemaakt via service.xs4all en dan door Overige te kiezen (ben net 2 maanden klant).

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
janbal schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:38:
Ik neem aan dat die er nog niet is voor de internationale versie.
Ik zie inderdaad alleen de duitse 6.24. Kan misschien nog wel handmatig maar dan zit je met een duitse GUI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:35

Nakebod

Nope.

ShadowLord schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:02:
Ik zit nu nog bij ON.nl en heb een PacketFront DRG 600 aan de muur hangen op de bijbehorende FTU: [afbeelding] (plaatje gevonden in GTX2GvO in "[KPN] Glasvezel").

Nu ben ik er over aan het denken om over te stappen naar Xs4All met een 500Mbit abonnement. Wordt dan enkel het modem vervangen of moet de FTU er dan ook af? Dat laatste zou jammer zijn omdat dit in de woonkamer is en er onder de FTU geen spachtelputz zit.
(En nee, hier kon ik niets aan doen, want de FTU hing er al van de vorige bewoner toen ik de woning kocht. De muren zijn daarna pas gedaan.)
Mocht hij er inderdaad afmoeten, wit plankje van ongeveer dat formaat op de muur schroeven, en daar de NTU tegenaan. Dan ziet het er nog enigszins goed uit :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ShadowLord schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:02:
Ik zit nu nog bij ON.nl en heb een PacketFront DRG 600 aan de muur hangen op de bijbehorende FTU: [afbeelding] (plaatje gevonden in GTX2GvO in "[KPN] Glasvezel").

Sorry... De hele FTU wordt vervangen voor een nieuwe UFTU. Die meet 23 bij 23 cm. Je zou inderdaad een witte plaat kunnen kopen, gaatjes vast vooraf in de muur boren en in overleg met de monteur die plaat tegen de muur schroeven nadat hij de oude eraf heeft gehaald. Kan hij de nieuwe FTU daarna op die witte plaat monteren.

[ Voor 11% gewijzigd door Barre73 op 20-05-2015 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Laatst online: 11-09 08:31
Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor, jij kan er ook niets aan doen... Toch!?!? >:)

Weet ik in ieder geval waar ik rekening mee moet houden als ik besluit over te stappen (ik wacht nog even 1 juli af ivm. de wijzigingen op IPTV gebied).

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Nee. Valt echt niets aan te doen. De packetfront is niet geschikt voor het KPN WBA platform. Heeft ook een aparte status in de Reggefiber database zodat er automatisch een ombouwopdracht komt bij een nieuwe abonnementsaanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

:S zonder mij te informeren is er opeens 500/500 glasvezel beschikbaar in mijn wijk.
Binnenkort maar eens met xs4all bellen om te zien wat er mogelijk is.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Laatst online: 01-09 12:00
sHELL schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:22:
:S zonder mij te informeren is er opeens 500/500 glasvezel beschikbaar in mijn wijk.
Binnenkort maar eens met xs4all bellen om te zien wat er mogelijk is.
Ik vraag me altijd af wat je verwacht had ?

Dat ze deur voor deur langsgaan om te zeggen "hey ik heb in die meterkast daar een kabeltje vervangen voor een wat dikkere en u kunt nu 500/500 afnemen bij... ehmm welke glasvezel provider was u ook al weer ? Ah u heeft alles via de kabel, nee dan geldt het voor u niet, fijne dag" . :+ :P

Of moet Xs4all al zijn glasvezel leden (die op de vorige max snelheid zitten) maar aanschrijven en die op de lagere snelheden niet want die zullen vast geen interesse hebben 8) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

StarWolfer schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 16:51:
[...]

Ik vraag me altijd af wat je verwacht had ?

Dat ze deur voor deur langsgaan om te zeggen "hey ik heb in die meterkast daar een kabeltje vervangen voor een wat dikkere en u kunt nu 500/500 afnemen bij... ehmm welke glasvezel provider was u ook al weer ? Ah u heeft alles via de kabel, nee dan geldt het voor u niet, fijne dag" . :+ :P

Of moet Xs4all al zijn glasvezel leden (die op de vorige max snelheid zitten) maar aanschrijven en die op de lagere snelheden niet want die zullen vast geen interesse hebben 8) ?
Ik krijg met enige regelmaat een grote hoeveelheid informatie van xs4all, KPN, fiber ect ect ect en zelfs de gemeente over de staat van het glasvezel netwerk en of je please please please bij hun een dienst wil afnemen.

Het feit dat z'n grote update op het netwerk plaats vind een verkoop punt zou zijn is bij al die partijen dus volledig ontgaan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik ben het er wel mee eens hoor. Waarom niet een brief of mailing naar je abonnees op die PoP uitdoen om te vertellen dat er nu 500 mbit verkrijgbaar is?
Kleine moeite, mogelijk meer omzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:32

Edd

Barre73 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 17:26:
Ik ben het er wel mee eens hoor. Waarom niet een brief of mailing naar je abonnees op die PoP uitdoen om te vertellen dat er nu 500 mbit verkrijgbaar is?
Kleine moeite, mogelijk meer omzet.
Jup, dat had ik fijn gevonden. Het was dat ik voor mijn moeder aan het kijken was (ergens eind maart), dat ik erachter kwam dat we hier in het dorp 500mbit konden afnemen. Toen ik in Januari afsloot was het maximum nog 100mbit.
Na een hoop gesteggel om de TV een beetje bijtijds afgeleverd te krijgen (vandaag, na het annuleren van de internet-upgrade+TV-order en het opnieuw inschieten van alleen TV) is gisteren de order voor de 500mbit ingeschoten en wordt deze op 5 juni opgeleverd *O*

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Contact gehad met de xs4all helpdesk, krijg vrolijk te horen dat volgens hem meer dan de helft van alle glasvezel aansluitingen 500/500 internet kunnen leveren.
Heb even een check gedaan bij m'n zwager in een dorp aan de andere kant van nederland en ja... daar hebben ze het nu ook.

Ik had verwacht dat dit wel even zou duren, maar het kan blijkbaar dus ook een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03:56

djbarney

XBL: DeejayBarney

alright, hebben hier nu sinds vrijdag xs4all (100/100mbit) na een overstap van kpn.. Heb de fritzbox er aan hangen ipv de asus, om die eens te testen, maar krijg daarmee zolang ipv6 aan staat, geen open NAT te zien op de Xbox One.. Jullie enig idee wat ik voor trucs moet uithalen om de xbox one netjes via ipv6 te laten lopen? ik heb de xbox one al in "exposed" ofwel dmz gezet, maar dat mocht niet baten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
djbarney schreef op maandag 25 mei 2015 @ 23:01:
alright, hebben hier nu sinds vrijdag xs4all (100/100mbit) na een overstap van kpn.. Heb de fritzbox er aan hangen ipv de asus, om die eens te testen, maar krijg daarmee zolang ipv6 aan staat, geen open NAT te zien op de Xbox One.. Jullie enig idee wat ik voor trucs moet uithalen om de xbox one netjes via ipv6 te laten lopen? ik heb de xbox one al in "exposed" ofwel dmz gezet, maar dat mocht niet baten..
Welke fritzbox heb je gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03:56

djbarney

XBL: DeejayBarney

Gangster93 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 23:07:
[...]

Welke fritzbox heb je gekregen?
een 7490. Prima apparaat voor zover ik nu kan zien.. Heb nog even verder zitten grutten in de settings, en kom er net achter dat er een Teredo filter actief is.. Teredo is volgens mij die tussenoplossing voor ipv4 naar ipv6, dus die heb ik uitgezet.. Benieuwd of dat m gaat oplossen.

Edit: Jazeker, dat was de manier.. Xbox gebruikt dus inderdaad altijd de teredo stack ipv native ipv6.. meer daarover in http://download.microsoft...0Technical%20Details.docx

[ Voor 21% gewijzigd door djbarney op 25-05-2015 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 12:54
Claude schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 18:59:
Beetje late reply maar zelf gebruik ik Arq. Dat kan overweg met een aantal cloud storage providers zoals Dropbox, S3, Google Cloud etc.. Er worden incremental backups gemaakt, automatisch elk uur (dit is in te stellen) Ik gebruikte eerst S3 en dat kost relatief weinig maar ik had al een Dropbox account van 1TB dus ik heb het over gezet naar Dropbox.

De eerste keer ben je lang bezig met uploaden als je veel data hebt maar daarna gaat het redelijk snel omdat je alleen de veranderingen upload.

[ Voor 7% gewijzigd door Myrdhin op 26-05-2015 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Hi,

Vraagje, heb sinds vorige week woensdag glas van XS4all naar een overstap van KPN. Bij KPN had ik altijd Spotify en bij XS4all zit dat er ook bij. Ik wil nu graag mijn Spotify "overzetten" van KPN naar XS4all voordat ik al mijn afspeellijsten kwijt ben.

Weet iemand hoe dit moet?
Heb tot nu toe nog niks ontvangen van XS4all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Ben nieuw in deze thread, sinds vorige week heb ik 500mbit glasvezel van Xs4all, en ook telefoon overgestapt.

Had al glasvezel aansluiting in de meterkast sinds 2007 (Oostelijk Havengebied Amsterdam), hoefde alleen de door Xs4all gestuurde nieuwe Genexis te plaatsen en Fritzbox 7490 aan te sluiten en haal nu rond de 500mbit up/down via ethernet en zelfs 300mbit op m'n iPhone. Guidion monteur is voor de vorm nog even langsgeweest maar kon alleen constateren dat alles goed werkte, en dat hij nog nooit eerder uploads van (ruim) 500mbit had gezien.

Voor mij toevallig dat ik er achter kwam 3 weken terug dat 500 mbit leverbaar was. Ik was ooit afgestapt van KPN glasvezel naar UPC toen UPC ongecodeerde DVB-C ging leveren (ik wil graag set top boxes vermijden) en 120 mbit bood voor een vergelijkbare prijs als KPN waar ik eerder glasvezel had, en ik kon ook m'n eigen router kiezen. Ik hou voorlopig m'n UPC, pardon Ziggo, TV abonnement aan ivm de DVB-C die niet via Xs4all te leveren is. Ben qua telefoon wel naar Xs4all gegaan omdat de Fritzbox veel betere mogelijkheden biedt dan Ziggo. Moet zeggen, de Fritzbox bevalt me veel beter dan de KPN router van destijds.

Affijn zeker de moeite waard dus om uit te zoeken of je 500mbit kunt krijgen, in combinatie met de 7490 een goede combinatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
Zojuist bestelling gedaan voor 500Mbit van xs4all.
5 jaar geleden is er glasvezel bij ons aangelegd en waren de keuzes nog vrij beperkt. Toendertijd voor XMS gegaan... begin dit jaar werden we gemigreerd naar Telfort. En hoewel ik op zich nooit problemen heb gehad nu toch besloten om de overstap naar xs4all te maken. Waarbij zaken als een fixed IP en ipv6 ook zeker meespelen in die keuze...

Voor mijn telefoon maak ik nu gebruik van een Asterisk servertje. Omdat ik bij XMS/Telfort geen sip gegevens had heb ik een ATA ertussen hangen. Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of ik bij xs4all wel direct mijn sip gegevens in kan voeren of dat ik nog steeds met die ATA zal moeten blijven werken.
Verder ben ik wel nieuwsgierig of die Fritzbox verplicht/noodzakelijk is om te gebruiken. Nu heb ik een Netgear Nighthawk aan mijn Genexis unit hangen, waarop het publieke ip ook zit. In mijn huidige setup wordt netwerk/tv/telefoon namelijk al in het glasvezelmodem uitgesplit, en volgens mij gaat dat dan veranderen?
Afbeeldingslocatie: http://i1158.photobucket.com/albums/p612/Rutger_Kars/8E0FE5D6-7D45-4A28-AD65-AA2536D0CA21.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:52
Er gaat wel e.e.a. veranderen ja: Je huidige NT gaat vervangen worden door een simpele mediaconverter met 1 UTP uitgang. Daarop wordt alles in VLAN's uitgespuwd.

Fritz!box is niet verplicht, zolang je wel zorgt voor iets dat de VLAN's kan uitsplitsen.

En volgens mij kan je gewoon zelf de beschikking over SIP gegevens krijgen (of je Asterisk combineren met de SIP functionaliteit in de FB, maybe voor de DECT? :P ).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik de Fritzbox met verschillende SIP accounts, DECT telefoons gekoppeld en Fritz Fon op de smartphone. Werkt prima bij XS4ALL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
In mijn netwerk heb ik nu een Siemens Gigaset basisstation hangen welke op sip gekoppeld is met de Asterisk. Het dect handtoestel zit daar dus gewoon op, geen ervaring mee hoe ik die op de Fb zou kunnen koppelen, maar dat zal ik eens gaan bekijken.
Dat die Asterisk er tussen zit is uiteraard niet noodzakelijk, maar dat is meer vanuit hobbymatig oogpunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
An sich heeft de Fritz!box een behoorlijk array aan telefoniefuncties :). Meerdere SIP accounts, DECT telefoons koppelen, 2 analoge toestellen en een interne ISDN S0 bus. En de mogelijkheid om zelf ook weer SIP clients te bedienen.

Niets vervangt natuurlijk het hobbymatig klooien met Asterisk, maar stel dat de FB ook qua router voor je zou voldoen (misschien evt je Nighthawk alleen nog voor z'n goede wifi in AP modus), dan kan je wel zowel je Asterisk als die Siemens uit het stopcontact kunnen trekken.

Meeste Siemens handsets werken in mijn ervaring wel goed met de FB

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Frid0 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:50:
Hi,

Vraagje, heb sinds vorige week woensdag glas van XS4all naar een overstap van KPN. Bij KPN had ik altijd Spotify en bij XS4all zit dat er ook bij. Ik wil nu graag mijn Spotify "overzetten" van KPN naar XS4all voordat ik al mijn afspeellijsten kwijt ben.

Weet iemand hoe dit moet?
Heb tot nu toe nog niks ontvangen van XS4all
Eerst wachten dat KPN je gratis Spotify Premium intrekt. Dit gebeurt normaliter automatisch wanneer een provider het abonnement waar Spotify Premium gratis bij zit stop zet.
Je afspeellijsten zijn niet bereikbaar, maar blijven wel bewaard.
Vervolgens in het Service Centre van XS4All de gratis Spotify met het zelfde Spotify account weer activeren. Dus geen nieuw Spotify account aanmaken als je afspeellijsten wilt behouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Tegenwoordig als ik de tv en decoder aanzet dan verschijnen er eerst blokken op het beeld voordat de zender juist wordt weergegeven. Is kpn/xs4all bezig met de frequenties buiten het rangschikken van de zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Dat is niet 'tegenwoordig'... dat effect zie ik al veel langer... :|

Vaak eerst een roze of grijs (sneeuw) beeld en pas 10 seconden later het beeld van de geselecteerde zender.
Op zich werkt alles redelijk, maar sinds dat er gesleuteld wordt aan de f/w versies, is het er niet beter op geworden... Soms ook van die onverklaarbare rare dingen, die dan een paar dagen later weer ineens weg zijn. En regelmatig zie ik dat er nieuwe s/w wordt gepushed op de IPTV ontvanger.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 10:44
Vandaag XS4ALL glas aangesloten. Monteur deed netjes juiste profiel kiezen zodat we gebruik konden maken van de flexpoorten (die nog niet officieel worden ondersteund, waarschijnlijk later dit jaar meer hierover). Switch aangesloten op een willekeurige FritzBox poort en ik kon prima TV kijken en internetten tegelijkertijd. Kortom. Werkt als een zonnetje.

Het gekozen profiel is XS4ALL FTTH (zonder iptv) en dan zou het moeten werken.

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooleSmurf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-08 19:59
@Zaagmans: Recentelijk ook bij ons glas van xs4all aangesloten (zonder Fritzbox, maar via managed switch die de vlans uit elkaar trekt).
Werkt prima, maar als ik stevig download (vanaf 250 t/m 500 mbit), dan schokt de TV +/- elke 10 seconden.
Zie jij dat ook?

Het lijkt dat er dan te weinig bandbreedte overblijft voor de IPTV verbinding.
*) TV staat op HD zender, bij SD zender ook, maar dan veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Is eerder een gevalletje van slechte QoS. Had ik ook met een managed switch.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooleSmurf
Dat zou maar zo kunnen inderdaad. QoS instelling op mijn managed switch (Cisco SG300-28) heb ik nog niet aangezeten.
Is er bekend hoe QoS in te stellen voor xs4all?

edit: Maar QoS werkt toch alleen voor verkeer wat je gaat verzenden? Hoe kan je dan controle krijgen over het te ontvangen verkeer (voortrekken vlan 4 / IPTV)

[ Voor 25% gewijzigd door CooleSmurf op 11-06-2015 07:31 . Reden: QoS verzenden versus ontvangen verkeer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
  • Laatst online: 10-09 10:44
CooleSmurf schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 16:00:
@Zaagmans: Recentelijk ook bij ons glas van xs4all aangesloten (zonder Fritzbox, maar via managed switch die de vlans uit elkaar trekt).
Werkt prima, maar als ik stevig download (vanaf 250 t/m 500 mbit), dan schokt de TV +/- elke 10 seconden.
Zie jij dat ook?

Het lijkt dat er dan te weinig bandbreedte overblijft voor de IPTV verbinding.
*) TV staat op HD zender, bij SD zender ook, maar dan veel minder.
Euhm, ik heb 'maar' 50mbit. Sinds ik Netflix en HBO heb (en geen grote kinderen die veel downloaden) heb ik niet meer de behoefte om van nieuwsgroepen/torrents te downloaden. (vandaar die 50mbit)

Kortom: ik heb nog geen schokkerig beeld kunnen ontdekken bij veel downloaden, omdat ik niet tegen de limiet van de lijn (als die überhaupt op 500mbit zit bij glasvezel?) aan zit.

[ Voor 28% gewijzigd door Zaagmans op 12-06-2015 10:47 ]

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
CooleSmurf schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 22:38:
Dat zou maar zo kunnen inderdaad. QoS instelling op mijn managed switch (Cisco SG300-28) heb ik nog niet aangezeten.
Is er bekend hoe QoS in te stellen voor xs4all?

edit: Maar QoS werkt toch alleen voor verkeer wat je gaat verzenden? Hoe kan je dan controle krijgen over het te ontvangen verkeer (voortrekken vlan 4 / IPTV)
Downstream QoS bestaat ook gewoon hoor. Maar wat ik hier even niet snap: bij mijn weten regelt de originele Fritzbox ook geen QoS maar dat zou hoger in het netwerk moeten zitten.
Maar dan nog zou dat bij jou helemaal niet nodig hoeven zijn. Ook al download je met 500 Mbit per seconde, dan nog blijft er 500 Mbit over op je verbinding voor de TV streams. Je hebt namelijk een Gigabit link met de PoP.

Heb je al eens geprobeerd om de Fritzbox weer aan te sluiten en dan nog eens te kijken? Als je dan geen problemen ervaart zit het toch in je eigen router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooleSmurf
Barre73 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:55:
[...]

Downstream QoS bestaat ook gewoon hoor. Maar wat ik hier even niet snap: bij mijn weten regelt de originele Fritzbox ook geen QoS maar dat zou hoger in het netwerk moeten zitten.
Maar dan nog zou dat bij jou helemaal niet nodig hoeven zijn. Ook al download je met 500 Mbit per seconde, dan nog blijft er 500 Mbit over op je verbinding voor de TV streams. Je hebt namelijk een Gigabit link met de PoP.
Klopt, daarom begrijp ik het ook niet zo goed
Heb je al eens geprobeerd om de Fritzbox weer aan te sluiten en dan nog eens te kijken? Als je dan geen problemen ervaart zit het toch in je eigen router.
Ga ik doen, kan ik gelijk kijken of er in de Fritzbox nog QoS of CoS instellingen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Vandaag 100Mbit glas besteld bij Xs4all en wordt ergens in juni, als mij huis is opgeleverd aangesloten. Ik ben benieuwd hoe stabiel de verbinding is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:18

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Ik zit te twijfelen tussen verschillende glasvezel ISP's. Kan ik bij XS4all nu ook tv kijken op de IPad via bijv een app oid, dit kan ik namelijk nergens terug vinden. Schijnbaar kan het met WebTV.

Hoe zijn de ervaringen hiermee?

[ Voor 17% gewijzigd door WeaZuL op 12-06-2015 11:58 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
WeaZuL schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:57:
Hoe zijn de ervaringen hiermee?
Ik kom van Wisper (tegenwoordig Vodafone dus) vandaan. Daar is de TV app op het iOS platform veel beter dan de app van Xs4all. Bij de iOS app van xs4all lijkt het gewoon een webbrowser integratie te zijn, omdat de webtv in de browser hetzelfde eruit ziet en reageert.

Bij Vodafone kun je dan weer niet gebruik maken van de webbrowser, waardoor ik nu met xs4all wel tv kan kijken op mijn mac of pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Laatst online: 10-09 16:49
Tristan schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:23:
Vandaag 100Mbit glas besteld bij Xs4all en wordt ergens in juni, als mij huis is opgeleverd aangesloten. Ik ben benieuwd hoe stabiel de verbinding is!
Ik denk zeer stabiel :-) nu zelf sinds juni vorig jaar xs4all wel 500/500 maar stabieler dan Ziggo wat ik daarvoor had :-)

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sylvester79
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 18:52
Thombias schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:22:
Tegenwoordig als ik de tv en decoder aanzet dan verschijnen er eerst blokken op het beeld voordat de zender juist wordt weergegeven. Is kpn/xs4all bezig met de frequenties buiten het rangschikken van de zenders?
XS4ALL/KPN levert IPTV daar wordt niet met frequenties gewerkt. Je krijgt een dedicated video stream vanuit de DSLAM (wijkcentrale). Bel de helpdesk eens die kunnen naar je verbinding kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
amdboy1983 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 16:53:
[...]

Ik denk zeer stabiel :-) nu zelf sinds juni vorig jaar xs4all wel 500/500 maar stabieler dan Ziggo wat ik daarvoor had :-)
Goed nieuws, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:44
Ik heb nu KPN glasvezel 100mbit en wil wellicht overstappen op xs4all.nl
Volgens mij maakt dit qua prijs niet veel uit en is het modem van xs4all beter.
Ik heb neuzelt een Fritz 7390 achter de KPN glas aansluiting zitten.

Ik heb bij KPN nog een contract maar volgens mij kan ik nog opzeggen ivm de prijsverhogingen.
Ik neem aan dat xs4all dezelfde tv ontvangers gebruikt ? Ik heb alle coax uit het huis gehaald en vervangen voor Rj45...

Andere zaken waar ik rekening mee moet houden ?

Ik heb nu een Cisco 200 switch met vlans in gebruik trouwens. Dat werkt hetzelfde bij xs4all neem ik aan?

[ Voor 9% gewijzigd door kevertje1977 op 14-06-2015 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
kevertje1977 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 09:10:
Ik heb nu een Cisco 200 switch met vlans in gebruik trouwens. Dat werkt hetzelfde bij xs4all neem ik aan?
Ja, geen enkel probleem. Ik gebruik de NTU zelfs niet. Glasvezel direct in de switch 'geprikt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
(jarig!)
Zo... sinds donderdag 11-06 over naar XS4all. Donderdag zou het signaal van Telfort er af gaan.

Ik had de actie met gratis monteur, echter wilde Guidion pas vrijdag de monteur langs laten komen omdat ze de zekerheid wilde hebben dat het signaal van XS4all er op zat. Afspraak monteur vrijdag rond 16u. (Belachelijk dat je 24u zonder TV/Internet/telefonie zou moeten zitten.)

Donderdag om 09:00 ging het signaal van Telfort eraf. Rond 13u was ik thuis en ben zelf aan de gang gegaan.

Via Twitter support gekregen van XS4all (ik was niet zo slim om de tips in dit forum alvast uit te printen)

Zelf het NT kastje geplaatst, en ik zag dat ik gelijk signaal had. FRITZ!Box aangesloten, TV aangesloten, twee siemens DEC telefoons verbonden met de FRITZ!Box. Wist eigenlijk niet hoe ik nu de 2e TV moest aansluiten, mocht de monteur doen! (FRITZ!Box LAN 1 internet, LAN 4 TV.)

Vrijdag rond 17:00 kwam de monteur. Die heeft voor mij het telefoonnummer ingesteld (had ik achteraf ook kunnen doen) en de pincode die voor de VOIP ingesteld moest worden gereset.

Kreeg een kleine switch voor de splitsing voor het TV signaal, en hij was binnen 30 min weer weg. Hij blij (kon wat tijd inhalen) Ik blij... dat alles nu goed werkte!

TV prima, kijk zelf niet veel TV maar thuis front is blij. Internet verbinding wisselt enorm. Ene keer 480Mbit down en 534Mbit up, dan weer 490Mbit down en 340Mbit up. (getest met http://speedtest.xs4all.net/)

Dus overall:
- Snel internet (500/500Mbit)
- Telefonie
- TV (2 setup boxjes)
- Internet onderweg (gratis 250MB voor m'n iPad)
- F-Secure voor 3 PC's/Mac (helaas op 1 WinPC krijg ik F-Secure niet geinstalleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Ik ben vanwege prijstechnische redenen geïnteresseerd in het Glasvezel Compact (20Mbit) pakket. Een pakket wat nog niet in de OP wordt benoemd. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Is het zo dat wanneer twee setop boxen aan staan IPtv te streamen dat je dit goed merkt in de download snelheden?

Is het eigenlijk bekend wat een IPtv stream aan bandbreedte verbruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Bij Glasvezel gaat de IPTV stream niet ten koste van de internet-snelheid; ook in jouw geval zul je er dus niks van merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:26

netblade

Sunrise

WeaZuL schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 00:17:
Ik ben vanwege prijstechnische redenen geïnteresseerd in het Glasvezel Compact (20Mbit) pakket. Een pakket wat nog niet in de OP wordt benoemd. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Is het zo dat wanneer twee setop boxen aan staan IPtv te streamen dat je dit goed merkt in de download snelheden?

Is het eigenlijk bekend wat een IPtv stream aan bandbreedte verbruikt?
IPTV gebruikt voor SD 4Mbit, HD8Mbit en HDGlas 12Mbit.
Zoals hierboven aangegeven ga jij dat niet merken met je verbinding, gezien je glaslijn tot minimaal 100Mbit kan leveren en je maar 20 afneemt zul je niks van een vertraging merken.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

janbal schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 01:08:
Bij Glasvezel gaat de IPTV stream niet ten koste van de internet-snelheid; ook in jouw geval zul je er dus niks van merken.
netblade schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 07:28:
[...]

Zoals hierboven aangegeven ga jij dat niet merken met je verbinding, gezien je glaslijn tot minimaal 100Mbit kan leveren en je maar 20 afneemt zul je niks van een vertraging merken.
Bedankt voor de reacties, ik denk dat ik mijn abbo heb gevonden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:15
Wie weet heeft er nog iemand last van onderstaand probleem dus ik gooi het even hier neer want ik ben op het moment zelf bezig met de bestelling van Alles-in-1 Smart maar in het bestelproces blijf ik hangen op het Internet Onderweg gedeelte. Nu hoef ik persoonlijk dat hele Onderweg-gedoe niet maar goed. Als ik echter ook maar iets selecteer in het dropdown-menu wat ik dan moet gebruiken vervallen alle kortingen en dat klopt ook met de tekst wat naast het menu staat;
Let op: als u nu voor iets anders kiest dan de Internet Hotspot, vervallen de kortingen. Wilt u wel de gratis Internet Hotspot? Klik dan hier.
Mag ik daaruit concluderen dat bestellen via de site op dit moment niet gaat of doe ik iets verkeerd?

Edit; Opgelost. Gewoon de SIM-kaart selecteren en dan vervallen de kortingen niet

[ Voor 5% gewijzigd door Tha_T op 16-06-2015 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:15
Zei ik hierboven nog dat alles geregeld was blijkt vandaag dat die hele aanvraag niet doorgekomen is (Lekker begin). Na telefonisch contact met xs4all bleek de aanvraag inderdaad niet aanwezig te zijn en is hij nu opnieuw aangevraagd.
Ter "compensatie" zijn de 35 euro verzend en aansluitkosten vervallen. Elegante oplossing d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:44
ik heb telefonisch besteld en op de bevestiging staat 6 maanden geen kosten voor televisie en ook 0 euro aan sluit kosten.

Net belde KPN of ik niet wilde blijven voor €49 p maand voor 12 maanden (100mbit incl televisie en telefonie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
(jarig!)
Even over de TV ontvanger: Via de Animo (XMS/Telfort) kon ik het geluid direct regelen via de afstandbediening. (HDMI-uit) Nu met de Arcadyan kan je via codes je afstandbediening programmeren maar niet alle codes werken goed.

TV bij mijn zoon is een samsung, code 11, werkt goed!
TV woonkamer gaat het geluid via mijn versterker (SR7007 van Marantz). Geluid is niet direct via de HDMI-uit te regelen, maar ik moet dat nu via mijn versterker doen.

Via XS4all staan wel 'n aantal codes voor Marantz, maar geen een daarvan werken.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EAI
  • Laatst online: 08-09 07:15

EAI

Zijn die codes niet bedoeld voor Marantz tv's ipv receivers? Heb hetzelfde probleem als jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EAI

EAI

netblade schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 07:28:
[...]

Tv bandbreedte staat helemaal los van je internet. Dat heeft de controleur van reggefiber die de verbinding kwam controleren tegen mij gezegd. Hij leek verstand van zaken te hebben. En je hebt immers geen modem (PPPoE verbinding) nodig om tv te kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Het verhaal van Netblade was compleet en juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:26

netblade

Sunrise

EAI schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 09:38:
[...]

Tv bandbreedte staat helemaal los van je internet. Dat heeft de controleur van reggefiber die de verbinding kwam controleren tegen mij gezegd. Hij leek verstand van zaken te hebben. En je hebt immers geen modem (PPPoE verbinding) nodig om tv te kunnen kijken.
Dan heb je alsnog te maken met de beperking van de pop, tv is namelijk data, als je op een 100Mbit pop zit en je hebt een 100Mbit abo zul je als je de stb aanzet minder bandbreedte overhouden.
Dat staat geheel los hoe je de datasessie opbouwt.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
(jarig!)
EAI schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 09:32:
Zijn die codes niet bedoeld voor Marantz tv's ipv receivers? Heb hetzelfde probleem als jij.
Correct, maar dacht dat wellicht iemand wist welke codes er wel gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
EAI schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 09:38:
[...]

Controleur van Reggefiber??

Reggefiber heeft niets met de actieve verbinding vandoen, zeker niet bij kpn of xs4all.

Verhaal van netblade is idd meest juiste, hoewel nog met kleine correctie: de PoP bepaalt niet de lijnsnelheid, maar de apparatuur van de operator (kpn in dit geval). En als je nog op een kaart met 100Mbit interface hangt, dan is dat inderdaad de oorzaak bij lagere snelheid door tv

[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 21-06-2015 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EAI

EAI

Ging om oplevering glasvezelverbinding, onze wijk zijn ze aan het uitrollen.
Pagina: 1 ... 32 ... 108 Laatste