[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 31 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

RolfLobker schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:46:
Is nog altijd PPP toch? Dan is je max 1500-8=1492.
Stel je de MTU hoger in dan krijg je fragmentatie.

Waarom zou je uberhaupt? Als er al sprake is van een verschil dan zal dat alleen maar negatief uitpakken. MTU van 1200 zal je minder van merken dan een MTU die 8 bytes te hoog ligt.

Bovendien eenvoudig zelf te testen met een simpele PING met do not fragment bit aan en 1500 bytes aan data.
Ik vraag het mij af vanwege onderstaande post:
DDX schreef op maandag 04 november 2013 @ 19:38:
Misschien nuttige info voor mensen die xs4all nieuwsgroepen niet lezen :

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:57

DDX

En daar stond bij :
De fritzboxen supporten dat op dit moment niet, maar er staat wel
een RFE (request for enhancement) uit bij AVM.
Heb nog niet gelezen dat ze het hebben toegevoegd.

[ Voor 14% gewijzigd door DDX op 16-04-2015 10:37 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Klopt, wellicht dat de 7940 (met laatste software versie) dit wel support? Ik kan het in ieder geval nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

RolfLobker schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:25:
[...]

Inloggen in het service centre bij xs4all > internetverbinding > Status bekijken (opnieuw inloggen).

Ik krijg vandaag mijn nieuwe router geleverd en zie bij de status staan:

13-04-2015 Plandatum oplevering order bekend.
De geplande opleveringsdatum van uw nieuwe abonnement (dinsdag 28 april 2015) is naar u verstuurd per brief.
07-04-2015 Plandatum oplevering order bekend.
De geplande opleveringsdatum van uw nieuwe abonnement (dinsdag 21 april 2015) is naar u verstuurd per brief.

21-04-2015 Nieuwe internetverbinding opgeleverd.
Uw nieuwe internetverbinding is technisch gereed.

21-04-2015 Order technisch afgerond.
Uw abonnement is technisch opgeleverd. U kunt hier nu volledig gebruik van maken.

Alleen downloaden gaat nog met max 100mbit (getest via bijvoorbeeld ftp.xs4all.nl)

[ Voor 9% gewijzigd door DDX op 21-04-2015 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen downloaden gaat nog met max 100mbit (getest via bijvoorbeeld ftp.xs4all.nl)
Staan je ethernetpoorten in de Fritz op 1 Gbit/s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ja die staat op gigabit ingesteld
Las ook ergens iets over kleur ledje op de ntu, vanavond even kijken of die anders is dan vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet nu groen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Nu KPN Base heeft verkocht gaan ze hopelijk weer investeren in het netwerk. 500mbit of meer zou leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
Vraagje :-) volgens xs4all krijg ik 29e een upgrade naar 500 Mbit.
Ik zie dat op mijn genexis gigabit dat het lampje groen brand.

Moet er dan nog steeds een monteur naar de centrale om een en ander om te prikken? of is het puur xs4all/kpn die het profiel moet omgooien?

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ah inmiddels wel om zie ik :

]# wget ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/1gb.bin
[..]
2015-04-21 16:48:21 (58.0 MB/s) - “1gb.bin” saved [1073741824]

En iperf server op m'n werk :

[ 3] 0.0-157.1 sec 9.77 GBytes 534 Mbits/sec

Zelfs iets meer dan 500mbit dus :)

[ Voor 28% gewijzigd door DDX op 21-04-2015 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03:56

djbarney

XBL: DeejayBarney

wij switchen over 2 weken van kpn naar xs4all, ik heb ondertussen bij kpn de Experiabox er al een maand of wat tussenuit, en heb deze vervangen met mn eigen trusty Asus Ac66u router. Zijn er nog specifieke zaken die bij Xs4all wezenlijk anders werken dan bij KPN of is het na oplevering een kwestie van pppoe gegevens omzetten, ipv6 enablen en klaar? Voor zover ik kon vinden zijn de v-lan id's allemaal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:26

netblade

Sunrise

Ik heb even jullie advies nodig met betrekking tot glasvezel bij Xs4all.

Mijn huidige situatie, Ziggo AI1 Plus 120/12, alles werkt prima alleen heb ik sinds een half jaar weer een thuisserver, en ik merk dat ik steeds meer met grote bestanden heen en weer ga, en dat ik merk dat de upload een beperkende factor aan het worden is (cloud/www/plexserver etc). Plus dat ik graag een vast ip wil ipv een dynamisch zodat ik een domeinnaam kan koppelen aan een vast ip adres.

Nu had ik in eerste instantie KPN in gedachten met een alles in 1 pakket, maar dan zat ik met een modem wat niet werkt over de 5Ghz en ik graag mijn eigen modem gebruik (netgear wndr3700v2) omdat deze al jaren stabiel draait en geen issues geeft. Nu schijnt dat een probleem te zijn ivm vlans.

Bij XS4ALL krijg je een wat beter modem (Fritzbox) waar je een stuk meer controle over hebt, nu vraag ik me alleen af of deze net als de experiabox zogenaamde flexpoorten heeft. Dit in verband met een powerline netwerk omdat de kabelgoten te krap zijn voor 2 kabels (waar ik helaas te laat achter ben gekomen, en er dus nu 2 kabels vastzitten in de goot).

Anderzijds is het mogelijk om natuurlijk voor 50 euro alleen internet af te nemen met behoud van eigen modem. Of is de fritzbox de moeite waard?

Ik ben benieuwd wat jullie advies in deze is. Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door netblade op 21-04-2015 21:20 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 09:28
Als je de WNDR3700v2 toch wilt gebruiken op KPN of XS4ALL kan je hier kijken: Thijs? in "Netgear WNDR3700" Dat is met OpenWRT en werkt op zowel KPN als XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Thijs? schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 21:35:
Als je de WNDR3700v2 toch wilt gebruiken op KPN of XS4ALL kan je hier kijken: Thijs? in "Netgear WNDR3700" Dat is met OpenWRT en werkt op zowel KPN als XS4ALL.
Thanks ik zal hem even onthouden als ik besluit enkel internet bij een van deze providers af te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 10:48
netblade schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 21:15:
Ik heb even jullie advies nodig met betrekking tot glasvezel bij Xs4all.

Bij XS4ALL krijg je een wat beter modem (Fritzbox) waar je een stuk meer controle over hebt, nu vraag ik me alleen af of deze net als de experiabox zogenaamde flexpoorten heeft. Dit in verband met een powerline netwerk omdat de kabelgoten te krap zijn voor 2 kabels (waar ik helaas te laat achter ben gekomen, en er dus nu 2 kabels vastzitten in de goot).
Ja, ook de Fritzbox heeft "flexpoorten". Laatste wat ik er hier over hoorde was dat het nog niet geheel officieel ondersteund werd maar wel werkte.

[ Voor 35% gewijzigd door Barre73 op 21-04-2015 21:44 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
De 7490 heeft flexpoorten...heb hem zelf en werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 22:33
Hmm ik heb de laatste weken last van stilstaand beeld en wegvallend geluid bij TV kijken. Gebeurt redelijk random, maar gemiddeld elke 5-10 minuten wel een seconde of 2-3.

De ontvanger is aangesloten via een Devolo box, maar die laat tijdens het wegvallen gewoon een goede verbinding zien (geen oranje lampjes). Ik heb de TV ontvanger zelf al eens opnieuw opgestart maar dat mocht niet baten.

Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Laatst online: 10:19
Ja vroeger, toen ik nog met Devolos werkte. Nadat ik 2 jaar geleden de verbinding had vervangen door UTP heb ik geen enkele hapering meer gehad.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 21:24

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

MailMan schreef op woensdag 22 april 2015 @ 22:07:
Hmm ik heb de laatste weken last van stilstaand beeld en wegvallend geluid bij TV kijken. Gebeurt redelijk random, maar gemiddeld elke 5-10 minuten wel een seconde of 2-3.

De ontvanger is aangesloten via een Devolo box, maar die laat tijdens het wegvallen gewoon een goede verbinding zien (geen oranje lampjes). Ik heb de TV ontvanger zelf al eens opnieuw opgestart maar dat mocht niet baten.

Dat probleem heb ik ook regelmatig. Mijn situatie is: beneden met UTP, boven met Devolo 650+, als beneden ( dus met UTP ) de televisie op wat voor zender dan ook staat en je zet boven ( middels de 650+ ) de televisie aan krijgen wij ook om de haverklap stilstaand beeld, al maanden. Zetten wij beneden de TV uit, dan gaat alles boven prima. Alles al geprobeerd, maar geen oorzaak kunnen vinden. Ik gebruik de Fritz 7490 met de aller laatste firmware. En 50/50 internet en voip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Gondelier schreef op donderdag 23 april 2015 @ 00:31:
[...]

Dat probleem heb ik ook regelmatig. Mijn situatie is: beneden met UTP, boven met Devolo 650+, als beneden ( dus met UTP ) de televisie op wat voor zender dan ook staat en je zet boven ( middels de 650+ ) de televisie aan krijgen wij ook om de haverklap stilstaand beeld, al maanden. Zetten wij beneden de TV uit, dan gaat alles boven prima. Alles al geprobeerd, maar geen oorzaak kunnen vinden. Ik gebruik de Fritz 7490 met de aller laatste firmware. En 50/50 internet en voip.
Probleem zit voor 99% in de Devolo's. Sluit de STBs ter test eens rechtsreeks aan op de FritzBox met behulp van UTP kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

amdboy1983 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 22:38:
De 7490 heeft flexpoorten...heb hem zelf en werkt perfect
Ah top, ik ga het meenemen in de overweging, helaas laat ziggo me nog niet gaan, contract loopt tot eind juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:52
MailMan schreef op woensdag 22 april 2015 @ 22:07:

Als aanvulling op wat @DJ-Sannieboy ook al zegt:

IPTV is erg gevoelig voor packet loss. Ookal laten jouw Develo's zien dat de link gewoon goed is, er kunnen toch korte hiccups plaats hebben gevonden als gevolg van storing en bij een UDP multicast stream wordt dat direct zichtbaar. UDP heeft namelijk geen controle op 'heel' over komen van pakketjes met evt mogelijkheid tot retransmits zoals bij TCP. Ook is er dus eigenlijk geen buffering.

Afhankelijk van de software in de set top box en mate van packetloss kan het effect varieren van een splitsecond corrupt beeld tot tijdelijk helemaal freezen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:39

Edd

Zo.. Net maar even mijn internet-upgrade aangevraagd.. Op naar de 500Mb/s.. Kon het niet laten liggen >:)
Meteen ook maar TV gedaan, de eerste 6 maanden gratis vond ik wel een mooi aanbod en dan maar een kastje erbij. Nu continu naar de TV lopen om de CI+ module eruit en erin te stoppen bij een zenderwisseling is ook niks.
Moet alleen nog even kijken hoe ik de TV in de MikroTik moet/ga regelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Edd op 23-04-2015 09:43 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

Dj-sannieboy schreef op donderdag 23 april 2015 @ 06:49:
[...]

Probleem zit voor 99% in de Devolo's. Sluit de STBs ter test eens rechtsreeks aan op de FritzBox met behulp van UTP kabels.
Door mij een beetje onduidelijk misschien, maar STB op UTP totaal geen last. Maar met de Devolo's steeds stilstaand beeld met de melding verbindingsproblemen. Ik snap dat UTP stukken beter is, maar krijg ik niet op de 1e ( slaapkamer ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 23:09
Hallo allemaal,

Hierbij een update over mijn XS4all verbinding.

Vandaag heb ik de Fritzbox modem eruit gehaald
Via een managed switch vlan 4 en vlan 6 gescheiden.
Het IPTV-verkeer doet het prima.
Mijn Sonicwall firewall ontvangt een publiek IP-adres en een DNS adres van XS4all.
Direct via de firewall kan ik gewoon internetten.

Vervolgens mijn Netgear WNDR4500 gekoppeld de Sonicwall.
Netgear ontvangt een privé IP-adres van de Sonicwall.
Daarnaast gebruikt Netgear een eigen subnet voor mijn thuis netwerk.
Ik kan internetten, downloaden en e-mailen. So far so good.

Maar op mijn Android toestel kan ik mijn verslaafde spelletje Clash of clans niet meer spelen...
Op internet heb ik gelezen dat anderen hier ook last van hebben en dat zij poort-forwarding hebben ingeschakeld, nl poort 9339.
YouTube: Clash of Clans Experience Faster in 3 mins - Port Forwarding CoC port to 1 device - CJandBP

Op de Sonicwall firewall heb ik 9339 opengezet van het internet naar de Netgear router. Vervolgens heb ik op de Netgear router ditzelfde poort-nr opengezet voor mijn mobiel.
Het resultaat is: none....

Vervolgens verder gezocht en kwam volgende url tegen:
http://software.sonicwall...ex.asp?ev=sig&sigid=10310

Daar wordt aangegeven dat Sonicwall de games van SuperCell niet blokkeert en zou moeten werken...Voor de zekerheid heb ik nog https-verkeer opengezet van buiten naar de Netgear router.
het resultaat is none..

Nog anderen met dit probleem?
nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 64mike53
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-08 13:06
De opstelling die je nu hebt is niet ideaal. Je hebt nu een zogenaamde NAT achter NAT situatie aangezien verkeer 2 keer geNAT is voor het aankomt bij je device. Het mooiste is om je Sonicwall het NAT verhaal af te laten handelen en dit niet ook nog is een keer door je Netgear laten doen.

Beste is dus om een kabel van je Sonicwall naar de Netgear aan te sluiten en de kabel op de Netgear niet in de WAN, maar in LAN en dan een intern adres instellen. Op deze manier zal de Netgear niet als router gaan functioneren, maar puur als Access Point.

Bij mijn broer thuis heb ik precies dezelfde setup als ik hierboven beschrijf. Een Sonicwall waar de verbinding op binnen komt en een kabel naar een Netgear WNDR3700 die de wifi afhandeld.

Als je bovenstaand inricht kan je gewoon de poort forwarden van je Sonicwall naar je end device.

Heb zelf thuis een Cisco ASA 5505 aangesloten op de XS4all verbinding en werkt al enige tijd erg goed.

PS misschien treed ik teveel in detail, maar beter teveel dan te weinig informatie:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
64mike53 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 17:03:
De opstelling die je nu hebt is niet ideaal. Je hebt nu een zogenaamde NAT achter NAT situatie aangezien verkeer 2 keer geNAT is voor het aankomt bij je device. Het mooiste is om je Sonicwall het NAT verhaal af te laten handelen en dit niet ook nog is een keer door je Netgear laten doen.

Beste is dus om een kabel van je Sonicwall naar de Netgear aan te sluiten en de kabel op de Netgear niet in de WAN, maar in LAN en dan een intern adres instellen. Op deze manier zal de Netgear niet als router gaan functioneren, maar puur als Access Point.

Bij mijn broer thuis heb ik precies dezelfde setup als ik hierboven beschrijf. Een Sonicwall waar de verbinding op binnen komt en een kabel naar een Netgear WNDR3700 die de wifi afhandeld.

Als je bovenstaand inricht kan je gewoon de poort forwarden van je Sonicwall naar je end device.

Heb zelf thuis een Cisco ASA 5505 aangesloten op de XS4all verbinding en werkt al enige tijd erg goed.

PS misschien treed ik teveel in detail, maar beter teveel dan te weinig informatie:)
Hallo 64mike53,

Bedankt voor je antwoord.

Ik wilde ook af van 2x natten, maar wist niet hoe ik dat kon realiseren.
Als ik het goed begrijp, moet het volgende uitgevoerd worden:

DHCP op de Sonicwall naar Netgear gaat uit.
Kabel van Sonicwall naar Netgear moet in een LAN-poort en niet WAN
Deze lan-poort configureren in dezelfde reeks als Sonicwall.
Wifi aanzetten op de Netgear...

Overigens, de Neatgear heeft reeds een functie als AP...
moet ik deze functie nog inschakelen of is het hiermee niet nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Laatst online: 09:19
lawkexarib schreef op donderdag 23 april 2015 @ 17:42:
[...]

DHCP op de Sonicwall naar Netgear gaat uit.
Kabel van Sonicwall naar Netgear moet in een LAN-poort en niet WAN
Deze lan-poort configureren in dezelfde reeks als Sonicwall.
Wifi aanzetten op de Netgear...
Neem aub deze FAQ even door, dan moet het wel gaan lukken:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil hier even laten weten dat ik vandaag mijn Draytek 2925 een update heb gegeven naar de laatste firmware waarin een PPPoE-verbinding met een MTU van 1500 wordt ondersteund.

Zodra ik over twee week mijn XS4ALL VDSL-lijn opgeleverd krijg, ben ik van plan om hiermee een test te gaan doen in combinatie met een Draytek 130 VDSL-modem in bridge. Dit modem schijnt ook binnenkort een firmware update te krijgen waarmee een MTU van 1508 (dus 1500 voor PPPoE) in bridge wordt ondersteund. Wordt vervolgd.

Wat ook interessant is om te weten, is dat de Draytek 2925 met deze laatste firmware-update voortaan IPv6 ondersteunt op alle interfaces (in plaats van alleen op LAN1).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2015 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 21:06:
Ik wil hier even laten weten dat ik vandaag mijn Draytek 2925 een update heb gegeven naar de laatste firmware waarin een PPPoE-verbinding met een MTU van 1500 wordt ondersteund.

Zodra ik over twee week mijn XS4ALL VDSL-lijn opgeleverd krijg, ben ik van plan om hiermee een test te gaan doen in combinatie met een Draytek 130 VDSL-modem in bridge. Dit modem schijnt ook binnenkort een firmware update te krijgen waarmee een MTU van 1508 (dus 1500 voor PPPoE) in bridge wordt ondersteund. Wordt vervolgd.

Wat ook interessant is om te weten, is dat de Draytek 2925 met deze laatste firmware-update voortaan IPv6 ondersteunt op alle interfaces (in plaats van alleen op LAN1).
* MegaTronics kijkt naar de topictitel en denkt dat Magnetra in het verkeerde topic zit. :p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MegaTronics schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 06:33:
[...]

* MegaTronics kijkt naar de topictitel en denkt dat Magnetra in het verkeerde topic zit. :p
Is ook relevant voor glasvezel! Daar wordt ook PPPoE gebruikt. Op dit moment ondersteunt de FritzBox geen PPPoE-verbinding met een MTU van 1500, en het aantal routers dat een MTU van 1500 op een PPPoE-verbinding ondersteunt is ook op één hand te tellen. Ik denk dat dit best nuttige informatie is, voor de mensen die interesse hebben in het gebruiken van een "normale" MTU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Hallo allemaal,

Hierbij een update over mijn XS4all verbinding.
Het is gelukt om de Netgear WNDR4500 als een Access Point in te zetten.
Hiervoor heb ik de stappen 1 t/m 6 gevolgd op:
http://www.speedguide.net...r-as-an-access-point-2556

Ik vond deze stappen duidelijker en direct dan werd beschreven in :
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Het initiële probleem dat ik Clash of clans niet kan gebruiken sinds ik de Sonicwall firewall gebruik is helaas nog niet opgelost.

Hiervoor heb ik de juiste poorten geopend op de firewall, maar diverse port forwarders check utilities geven aan dat betreffende poorten niet open zijn..

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Heb je in het Service Centre ook gecontroleerd of je Poortbeveiling op het juiste gewenste niveau staat ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Joen schreef op zondag 26 april 2015 @ 15:48:
Heb je in het Service Centre ook gecontroleerd of je Poortbeveiling op het juiste gewenste niveau staat ingesteld?
Wat bedoel je met Service Centre?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal
  • Laatst online: 12-09 08:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Hallo Pascal,
Bedankt voor je reactie.
Wat heeft XS4all te maken met de configuratie van mijn Sonicwall firewall.
Ik beheer de Sonicwall firewall en niet XS4all.

Toch, ben ik benieuwd naar de service centre van XS4all.
Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:52
Wat het service centre ermee te maken heeft, is het feit dat XS4ALL in hun netwerk reeds poorten kan blokkeren, dus nog voordat jouw apparatuur bereikt wordt ;). Dat kan je daar dus controleren en eventueel aanpassen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
lawkexarib schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 15:43:
Hiervoor heb ik de juiste poorten geopend op de firewall, maar diverse port forwarders check utilities geven aan dat betreffende poorten niet open zijn..

Iemand nog tips?
  1. Check IP-adres client-device (deze kan gewijzigd zijn)
  2. Check de firewall op je client-device (telnet binnen je netwerk, bijv. vanaf PC, naar je client-device)
  3. Check de firewall van de SonicWALL (sommige devices willen een port forward + firewall-uitzondering apart)
  4. Check de poortbeveiliging XS4ALL
  5. Forward de poort naar je PC en kijk of je een binnenkomende connectie krijgt (om na te gaan of het aan de SonicWALL ligt)
Voor punt 2 en 5 kun je Wireshark (Windows) of tcpdump (Linux/Mac) gebruiken om het netwerkverkeer te analyseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 21:36
Vreemd probleem.

Oude dsl only verbinding ik kan met filezilla verbinden met de ftp server die bij strato staat.
Nieuwe glas verbinding lukt dit niet.
En als ik een ftp verbinding naar pcextreme doe werkt alles goed.
Ligt dit aan de nieuwe 7490 router????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Laatst online: 09-08 18:34
lawkexarib schreef op zondag 26 april 2015 @ 22:25:
[...]

Hallo Pascal,
Bedankt voor je reactie.
Wat heeft XS4all te maken met de configuratie van mijn Sonicwall firewall.
Ik beheer de Sonicwall firewall en niet XS4all.

Toch, ben ik benieuwd naar de service centre van XS4all.
Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Je kan nog zoveel poorten open zetten in je eigen firewall, maar als je internetprovider het aan zijn zijde blokkeert heb je daar niets aan. XS4All bied gelukkig als een van de zeer weinige de mogelijkheid om zelf te kiezen welke poorten XS4All wel en niet voor je blokkeert.

Zo heb ik mijn poortniveau aangepast om een eigen mailserver te kunnen draaien. Anders had ik alle mail naar een mailserver van XS4All moeten laten sturen en mijn mailserver zou dan daar alle mail vandaan moeten halen. Simpelweg omdat binnenkomend poort 25 naar mij toe geblokkeerd wordt door XS4All. Met de verandering van het poortniveau in het Service Centre heb ik dit kunnen aanpassen en staat binnenkomend poort 25 wel open en kan ik mail vanuit andere mailservers rechtstreeks ontvangen op mijn mailserver.

In het Service Centre beheer je trouwens je complete internetaansluiting en administratie van XS4All. Lijkt mij stug dat je daar nog niet mee in aanraking bent geweest als je bekijkt voor hoeveel dingen je het nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joen schreef op maandag 27 april 2015 @ 21:23:
[...]

Je kan nog zoveel poorten open zetten in je eigen firewall, maar als je internetprovider het aan zijn zijde blokkeert heb je daar niets aan. XS4All bied gelukkig als een van de zeer weinige de mogelijkheid om zelf te kiezen welke poorten XS4All wel en niet voor je blokkeert.
Daar heb je gelijk in. Gelukkig blokkeert XS4All alleen maar een specifieke set poorten (anders zou internetten onmogelijk worden) en poort 9339 zit hier niet bij (https://www.xs4all.nl/kla...ortbeveiliging-aanzetten/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Edd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 09:42:
Zo.. Net maar even mijn internet-upgrade aangevraagd.. Op naar de 500Mb/s..
Hm, het is blijkbaar niet zo makkelijk als ik dacht..
Ten eerste zat er nog een bedenktijd van 14 dagen op mijn order, maar die heb ik laten vervallen. Maar hebben ze nog geen datum dat de lijn opgeleverd kan/gaat worden.
Ondertussen maar de vraag uitgezet of ze wel mijn televisie abonnement in kunnen laten gaan, aangezien ik Ziggo al heb opgezegd per 23 mei.

Kleine schrale troost is dat ik al wel via WebTV en de Apps kan kijken. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Hi,

Ben benieuwd, de overstap van KPN naar XS4all is bijna een feit. Van t weekend mail gehad dat ze pakket versturen naar mijn huisadres. Helaas vandaag en niemand is thuis vanwege werk. Vanmorgen stond de chauffeur er al zag ik via de PostNL app.

Heb maar gelijk gezegd dat ik het pakket zelf ophaal bij een ophaal punt. Helaas kan dat dan pas de volgende werkdag. Dus nog even wachten.

Wat ik wel vreemd vind, heb 2 3S code's ontvangen van XS4all. Lijkt dus op 2 pakketen alleen de 1 weegt iets meer dan 5kg en de ander 0kg. Klopt dat wel of is dat 2 pakket "fake"?

En, als ik het pakket in huis heb zal ik dan zelf alle KPN spullen los kunnen koppelen en daar de XS4all spullen kunnen plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:09
Stel je die laatste vraag nou aan ons of aan jezelf? Het kan, maar je moet zelf inschatten of het verstandig is. Als je zoekt in dit draadje, zal je oa een paar pagina's terug de ervaringen vinden van mensen die het zelf hebben gedaan, waar je op moet letten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
@Frid0: als je zo'n alles-in-1 pakket hebt besteld, dan is dat tweede pakje (een envelop) waarschijnlijk de SIM kaart voor het mobiele gedeelte

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:58
Wat zijn de laatste tijd de ervaringen met de verschillende IPTV ontvangers? Ik heb nu nog een (al vrij oude) Motorola VIP1963 en daar begin ik me steeds meer te ergeren aan het opnemen. Soms wordt er domweg geen opname gepland als ik daarom vraag (gebeurt trouwens vaker bij Serie opnames - als ik dan een paar minuten later alsnog een enkele aflevering opname inplan, krijg ik wel het gewenste R icoontje erbij). De laatste tijd merk ik ook heel vaak dat ik opnames niet meer kan verwijderen (er wordt om bevestiging gevraagd, maar de opname blijft doodleuk staan, ongeacht vanuit welk punt in het menu ik de verwijdering initieer en ook als ik de hele serie wil verwijderen).

Geen idee of dit nou een probleem is specifiek van de VIP1963 of van de KPN ITV dienst (of misschien een interactie tussen de twee), dus voordat ik nou bij xs4all ga klagen en mogelijk een andere ontvanger krijg die net zo erg of nog erger is, kom ik maar eens hier buurten voor ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Ik had je heel erg graag willen vertellen wat mijn ervaringen ermee waren, maar helaas wil XS4All mijn TV-abonnement nog niet in laten gaan.. Omdat ik tegelijk ook een 500MBit-abonnement heb aangevraagd en deze tegelijkertijd opgeleverd gaan worden. Nu wil die 500MBit niet opschieten, want de lijnleverancier meld niets over een opleverdatum.. -O-

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:37

nwagenaar

God, root. What's the differen

anboni schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:21:
Wat zijn de laatste tijd de ervaringen met de verschillende IPTV ontvangers? Ik heb nu nog een (al vrij oude) Motorola VIP1963 en daar begin ik me steeds meer te ergeren aan het opnemen. Soms wordt er domweg geen opname gepland als ik daarom vraag (gebeurt trouwens vaker bij Serie opnames - als ik dan een paar minuten later alsnog een enkele aflevering opname inplan, krijg ik wel het gewenste R icoontje erbij). De laatste tijd merk ik ook heel vaak dat ik opnames niet meer kan verwijderen (er wordt om bevestiging gevraagd, maar de opname blijft doodleuk staan, ongeacht vanuit welk punt in het menu ik de verwijdering initieer en ook als ik de hele serie wil verwijderen).

Geen idee of dit nou een probleem is specifiek van de VIP1963 of van de KPN ITV dienst (of misschien een interactie tussen de twee), dus voordat ik nou bij xs4all ga klagen en mogelijk een andere ontvanger krijg die net zo erg of nog erger is, kom ik maar eens hier buurten voor ervaringen :)
Qua stabiliteit heb ik over de Arcadyan weinig te klagen. De ontvanger reageert redelijk vlot en ik heb eigenlijk nooit last van een hangende ontvanger oid.

Maar volgens mij lees ik nog steeds dat er eigenaardigheden zijn bij opnames (opname is niet wat het is, niet beschikbaar, etc) en de EPG/Gids weergave is en blijft gewoon sloom; maar dit lijkt mij beiden meer een algemene KPN ITV issue.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Laatst online: 08-09 14:16
Ik heb nu een FritzBox 7490, maar wil deze eigenlijk gaan vervangen door een dedicated pfSense box. Ik heb al een managed switch ervoor hangen die VLAN4 afsplitst naar de TV ontvangers. Ik zet VLAN6 dan tagged op de pfSense WAN port, zodat die met PPPoE verbinding kan maken. Op de pfSense LAN port zet ik dan VLAN 100 - dat is dan mijn interne network

Dus ongeveer zo:

NTU --> Managed Switch
Managed Switch VLAN 4--> IPTV dozen
Managed Switch VLAN 6 --> pfSense WAN
pfSense LAN -> Managed Switch VLAN 100
Managed Switch VLAN 100 -> LAN clients

Ik zou echter graag de SIP telefonie van FritzBox willen blijven gebruiken (geintegereerd DECT basisstation is erg handig).

Mijn vraag is: kan SIP gewoon werken als ik de FritzBox op VLAN 100 zet, of gaat dat alleen werken als de FritzBox VLAN6 op zijn internet poort heeft zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:44
Ik gebruik een Fritz 7390 op die manier, dus als SIP-client (en DECT-station) op mijn LAN met een OpenBSD-doos als router. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Out.of.Control schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:15:
Ik gebruik een Fritz 7390 op die manier, dus als SIP-client (en DECT-station) op mijn LAN met een OpenBSD-doos als router. Werkt prima.
Interesting, dus je hebt FritzBox poort 0 gewoon op je LAN gezet en hij gaat geen PPPoE verbinding proberen op te zetten oid? Of moest je nog iets aanpassen in FritzBox config? Ik kan niks van bridged mode oid vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
Finwe schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:18:
[...]

Interesting, dus je hebt FritzBox poort 0 gewoon op je LAN gezet en hij gaat geen PPPoE verbinding proberen op te zetten oid? Of moest je nog iets aanpassen in FritzBox config? Ik kan niks van bridged mode oid vinden...
Onder View: Advanced => Internet => Account Information => Internet service provider kun je dit instellen:

Afbeeldingslocatie: http://content.screencast.com/users/nescafe2002/folders/Snagit/media/1685f253-6577-454a-8721-cc91fb403125/05.07.2015-17.27.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
nescafe schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 17:28:
[...]

Onder View: Advanced => Internet => Account Information => Internet service provider kun je dit instellen:

[afbeelding]
Ahja thanks, helemaal gemist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

prijswijziging, jeeej!
Alles 1 euro duurder, net als KPN.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-08-2022
Sinds vandaag glasvezel van XS4ALL, inclusief fritzbox 7490... Nu helemaal prima op de FRITZBOX maar wanneer ik de Netgear n900 op LANport 2 doe en onder de instellingen kijk staat er " LAN * at 100 Mbit/s" .

Nu is mij bekend dat er een eco mode is, maar deze blijkt uit te staan en op " Power Mode 1Gbit/s" ... Maar toch staat er onder de home network > network > devices and users ''LAN at 100MBit/s "

Zie ik iets over het hoofd? Slaat nergens op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
oud kabeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

anboni schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:21:

Hier met de Arcadyan ook steeds hetzelfde probleem, ik los de niet te verwijderen Tv opnames, opnames opnemen -> dus niet, en alle andere problemen op door elke avond bij het naar bed gaan achterop de arcadyan de schakelaar 30 sec uit en daarna weer aan te zetten dan is het meeste opgelost. Alle opnames staan er dan wel in en alle verwijderde opnames zijn ook echt weg. Het grootste probleem hebben wij met de afstandsbediening, je moet bijna 5 cm voor de arcadyan gaan zitten wil deze werken. Ik hoor hier regelmatig de naam UPC/ZIGGO vallen. Verschrikkelijk. Telefoon en internet is top bij XS4ALL. Je hebt dus niet alleen deze problemen. 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-08-2022
Wou dat het zo simpel was... Is kabeltje wat je bij de N900 krijgt is geloof ik cat. 5, nog in vrij goede staat.. Zal t dus wel niet zijn denk ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Gondelier schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 23:12:
[...]
Hier met de Arcadyan ook steeds hetzelfde probleem, ik los de niet te verwijderen Tv opnames, opnames opnemen -> dus niet, en alle andere problemen op door elke avond bij het naar bed gaan achterop de arcadyan de schakelaar 30 sec uit en daarna weer aan te zetten dan is het meeste opgelost. Alle opnames staan er dan wel in en alle verwijderde opnames zijn ook echt weg. Het grootste probleem hebben wij met de afstandsbediening, je moet bijna 5 cm voor de arcadyan gaan zitten wil deze werken. Ik hoor hier regelmatig de naam UPC/ZIGGO vallen. Verschrikkelijk. Telefoon en internet is top bij XS4ALL. Je hebt dus niet alleen deze problemen. 8)7 8)7
offtopic:
Ziggo, Digitenne, Canal Digitaal of KPN IPTV: alle huidige TV oplossingen hebben hun nadelen.

Ziggo is niet meer wat het is, het is in feite gewoon UPC met een nieuwe naam. Als je alleen voor het basispakket gaat dan is er niks aan de hand en ben je vrij om je eigen DVB-C decoder te kiezen. Maar ik hoor van vele (voormalige) Ziggo mensen dat de beeldkwaliteit echt veel slechter is dan voorheen en een fractie beter is dan de KPN IPTV streams. Ook is de nummering van de kanalen irritant (HD-kanalen komen als eerste, maar in het basispakket zijn alleen de NPO kanalen in HD te bekijken waardoor RTL4 HD een encrypted melding geeft).

Wil je meer dan het basispakket dan krijg je direct zo'n Horizon ontvanger of CI+ module. De voormalige Ziggo vrijheid is zo goed als verdwenen.

Als het om vrijheid van ontvangers gaat (al dan niet icm een HTPC oplossing), blijft nog over DVB-T of DVB-S. De beeldkwaliteit van DVB-T is boven een scherm van 32" gewoon ruk en DVB-T is op z'n einde (KPN gaat niet meer investeren in bijvoorbeeld DVB-T2 en zal z'n licentie tot 2017 uit gaan zingen). DVB-S heeft een slechte naam en behoorlijk veel verhuurders vinden het niet zo fijn als je een schotel plaatst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:08

GerkeP

Vragen mag altijd........

Ik lees net dat Xs4all voor bellen basis per 1 juli een aanpassing doorvoert?
Per minuut naar 10 cent ipv 3 cent?
Die graaiers van KPN drukken ons de boel weer door de strot heen?

https://www.xs4all.nl/prijswijziging/prijswijziging-bellen/

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
siemz schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 09:08:
[...]

Wou dat het zo simpel was... Is kabeltje wat je bij de N900 krijgt is geloof ik cat. 5, nog in vrij goede staat.. Zal t dus wel niet zijn denk ik ?
Ik zou toch eens een andere proberen

OFFICIEEL (!) is cat5 geen giga, zou minimaal cat5E moeten zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door janbal op 08-05-2015 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:55

TVL

GerkeP schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 09:43:
Ik lees net dat Xs4all voor bellen basis per 1 juli een aanpassing doorvoert?
Per minuut naar 10 cent ipv 3 cent?
Die graaiers van KPN drukken ons de boel weer door de strot heen?

https://www.xs4all.nl/prijswijziging/prijswijziging-bellen/
Wauw, dat is een verhoging naar vaste nummers van meer dan 300% naar vaste nummers. Ik bel met mijn vaste telefoon alleen maar naar vaste nummers. Schandalig :(
En ook nog eens een startarief van 10 cent.
Zijn er goedkopere alternatieven met VOIP?

[ Voor 7% gewijzigd door TVL op 08-05-2015 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
siemz schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 20:38:
Sinds vandaag glasvezel van XS4ALL, inclusief fritzbox 7490... Nu helemaal prima op de FRITZBOX maar wanneer ik de Netgear n900 op LANport 2 doe en onder de instellingen kijk staat er " LAN * at 100 Mbit/s" .

Nu is mij bekend dat er een eco mode is, maar deze blijkt uit te staan en op " Power Mode 1Gbit/s" ... Maar toch staat er onder de home network > network > devices and users ''LAN at 100MBit/s "

Zie ik iets over het hoofd? Slaat nergens op...
Laat maar....

[ Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 08-05-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
TVL schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:13:
[...]
Zijn er goedkopere alternatieven met VOIP?
Jep, via freevoipdeal (of een andere van de vele Betamax clones) een account registreren, eenmalig 12,10 aftikken en je kunt 120 dagen vrij bellen naar vaste nummers en naar mobiel voor 1,5ct/min.

Dit account gebruik je alleen voor uitgaande gesprekken.

De kwaliteit is wisselend maar over het algemeen acceptabel; mocht je echt problemen ondervinden dan bel je gewoon nog een keer (calls worden wisselend gerouteerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Ook een aanrader: Budgetphone.
prepaid, basis of all-in.
Goede verbinding, betrouwbaarheid, gesprekskwaliteit.

Vrij bellen naar vast en mobiel in Europa voor € 12,50 p/m; ik heb het al een paar jaar tot volle tevredenheid.

(Neen ik heb geen aandelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Betrouwbaarheid en Budgetphone gaan niet samen. Als er een bedrijf niet te vertrouwen is, dan is het wel Budgetphone. Er zijn betere alternatieven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Mijn ervaring is anders en al jaren vrijwel alleen positief.

Ik denk dat je duidelijker moet zijn (motiveren) waarom jij ze onbetrouwbaar vindt en wat die betere alternatieven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mijn ervaring met BudgetPhone is dat ze regelmatig storingen hadden, welke niet gemeld werden. Toen ze ineens de voorwaarden gingen aanpassen ben ik bij hun vertrokken richting CheapConnect. Hier af en toe last van storingen, maar die worden ook gewoon gecommuniceerd door hun.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik ben juist mede vanwege het goedkopere beltarief verhuist van kpn naar xs4all(maar ook vanwege de router). Nu is er nauwelijks verschil met kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Zijn er meer mensen die dit ervaren bij hun 500Mb abonnement?

Speedtest laat down / up ongeveer 480/600 Mbps zien

NNTP downloads gaan met max 25-30 MB/s
Torrent upload gaat met strak 25 MB/s

Het zit zo strak tegen de 25 MB/s aan dat de indruk ontstaat dat er gecapped wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Cappen lijkt me niet als je met Usenet boven de 25 uitkomt. Op 30 zeg je zelf al. De beperking zal dus eerder in je hardware of software gezocht moeten worden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
gewist

[ Voor 85% gewijzigd door janbal op 10-05-2015 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Barre73 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 10:57:
Cappen lijkt me niet als je met Usenet boven de 25 uitkomt. Op 30 zeg je zelf al. De beperking zal dus eerder in je hardware of software gezocht moeten worden lijkt me.
HW/SW is de beperking niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Dysmael op 10-05-2015 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
RolfLobker schreef op zondag 10 mei 2015 @ 15:17:
[...]

HW/SW is de beperking niet.
NNTP verkeer is wel volkomen anders dan Bittorrent verkeer, die laatste heeft bv over het algemeen veel meer verbindingen open staan en gebruikt kleine pakketjes dus het vormt een veel zwaardere belasting voor bijvoorbeeld je router. Dat je met NNTP hogere snelheden haalt dan met BT wil dus nog niet zeggen dat je verbinding geknepen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

RolfLobker schreef op zondag 10 mei 2015 @ 10:18:

Het zit zo strak tegen de 25 MB/s aan dat de indruk ontstaat dat er gecapped wordt.
En met welke snelheid komt een normale download binnen? Als je bijv een 1gb bestandje download van een van de vele speed test sites?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Ik vroeg of er mensen zijn met dezelfde ervaringen. Niet om 'troubleshooting'
Er lief dat mensen meedenken maar mijn vraag is echt of anderen ook ervaren dat sommig netwerkverkeer max 25MB/s haalt.

Verschil tussen NTTP en Torrent is me meer dan duidelijk en Speedtest uitvoeren lukt me ook wel :)
Een ISP kan onderscheid maken tussen dit verkeer en is in staat bv Torrent en NNTP te cappen.

Omdat ik in beide gevallen (iig bij torrent) strak max 25MB/s zie ben ik er nieuwsgierig naar of meer mensen dat ervaren. Niet meer en niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Torrents zitten bij mij ook op (maximaal) 25MB/s maar dat is volgens mij omdat de HD in m'n downloadbak het niet aan kan. Torrent (en usenet) werkt met heel veel kleine transacties en draaischijven kunnen daar niet lekker mee overweg. Als er ook nog wat andere software draait en de hoeveelheid RAM beperkt is dan hou je weinig performance over.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Misschien een instelling in de Fritzbox die aantal connecties limiteert om overbelasting te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 20:38

Len

Leeg

Ik weet wel dat Xs4all niet aan DPI doet. Dus ze cappen niets. Zet een VPN op en kijk of het sneller gaat.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
CAPSLOCK2000 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 20:50:
Torrents zitten bij mij ook op (maximaal) 25MB/s maar dat is volgens mij omdat de HD in m'n downloadbak het niet aan kan. Torrent (en usenet) werkt met heel veel kleine transacties en draaischijven kunnen daar niet lekker mee overweg. Als er ook nog wat andere software draait en de hoeveelheid RAM beperkt is dan hou je weinig performance over.
Getest op snel systeem vanaf SSD en 32GB Ram beschikbaar. Dat was geen bottleneck. We toevallig dat jij ook tot 25MB/s komt.

Kan inderdaad aan het aantal connecties liggen maar ook met connecties beperkt blijft het 25MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Heb zelf geen 500/500, maar even voor je getest met een kennis. Daar draait een Synology 415+ met 4x 1 TB SSD. Torrents gaan daar richting de 44 MB/s. Overigens draait daar een Mikrotik en geen Fritz!box

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:06
(jarig!)
Zoo.. knoop doorgehakt: aanmelding voor Xs4all is de deur uitgegaan. XMS->Telfort->Xs4all.
Het duurt even voordat je bij de beste uitkomt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
GerkeP schreef op maandag 11 mei 2015 @ 08:37:
Heb zelf geen 500/500, maar even voor je getest met een kennis. Daar draait een Synology 415+ met 4x 1 TB SSD. Torrents gaan daar richting de 44 MB/s. Overigens draait daar een Mikrotik en geen Fritz!box
Thanks!

Torrents hebben aardig wat overhead dus die 44MB/s is realistisch bij 500Mbit.
Wellicht is het dan toch de Fritzbox die de beperkende factor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
Hier ook 500/500 7490 fritz.
Heb fritzbox rechtstreeks aangesloten via utp op de pc en haal met utorrent gewoon rond de 48 mb/s

Ik denk dat het ergens anders ligt het probleem...wellicht firewall?
RolfLobker schreef op zondag 10 mei 2015 @ 10:18:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

amdboy1983 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:45:
Hier ook 500/500 7490 fritz.
Heb fritzbox rechtstreeks aangesloten via utp op de pc en haal met utorrent gewoon rond de 48 mb/s

Ik denk dat het ergens anders ligt het probleem...wellicht firewall?

[...]
Dat is wel heel erg langzaam?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
mb/s = mb per seconde :P op niewsgroepe gaat ie met 55 mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

amdboy1983 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:47:
mb/s = mb per seconde :P op niewsgroepe gaat ie met 55 mb/s
Dat bedoel ik, milibits????????????

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Het blijft een beetje flauw om steeds iedereen te gaan verbeteren als het gaat over milli of Mega Bits en bytes. Ja, er zit een gigantisch verschil tussen. Zo groot dat elke weldenkend mens snapt wat er werkelijk bedoeld wordt.

Als het gaat tussen MB of Mbit dan is het een ander verhaal want dat heeft te vaak al tot verwarring geleid.

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 12-05-2015 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Iets te snel...

[ Voor 94% gewijzigd door Barre73 op 12-05-2015 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vandaag post ontvangen van xs4all over TV zenderwijzigingen per 1 juli 2015: BBC 3, BBC 4 en BBC Entertainment verdwijnen. :(
Laten dat nou net zenders zijn waar we veel naar kijken. OK, BBC First komt half mei ook, maar ik voel het vertrek van BBC 3 en 4 toch als een aderlating.
Hopelijk komen ze hier nog op terug...

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Barre73 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:42:
Het blijft een beetje flauw om steeds iedereen te gaan verbeteren als het gaat over milli of Mega Bits en bytes. Ja, er zit een gigantisch verschil tussen. Zo groot dat elke weldenkend mens snapt wat er werkelijk bedoeld wordt.

Als het gaat tussen MB of Mbit dan is het een ander verhaal want dat heeft te vaak al tot verwarring geleid.
En jij begrijpt nu waar hij het over heeft?
Als iemand niet het verschil kent tussen mb Mb en MB dan weet ik niet wat hij bedoelt. Dat is absoluut niet flauw en in bovenstaande discussie redelijk essentieel ;)
Dus beetje flauwe opmerking Barre ?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:09
Wie doet hier nu flauw? In de context van de discussie snapt volgens mij elke leek waar het over gaat.

Dat het niet helemaal klopt, sure, heb je gelijk in, maar om daar nou zoveel posts aan te besteden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Claude schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 19:46:
...
Weinig kans...
Xs4all bepaalt dat niet, dat komt uit de koker van KPN Wholesale... ;(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

En ik gok dat de BBC het ook bepaalt welke zenders er voor het buitenland bedoelt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvds1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-08 18:19
Ik heb sinds kort een 500/500 glasvezel abonnement bij xs4all I.C.M. telefonie.

Graag wil ik mijn eigen router gebruiken voor het internet (Ubiquity EdgeMax Pro) en wil ik de fritzbox gebruiken voor telefonie.

Ik heb een Netgear GS105Ev2 met vlan support aangeschaft voor het splitten van de VLAN's.
Het wil echter nog niet echt lukken.

Kan iemand mij vertellen welke vlans waar moeten en welke tagged of untagged moeten zijn?
En hoe zit het me PVID?

En op mijn router hoef ik dan toch alleen een PPPoE client te draaien?

Alvast bedankt.
looney

[ Voor 9% gewijzigd door koenvds1 op 12-05-2015 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR2USA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-09 02:13
Hier ook met een 500/500 hetzelfde op usenet, max 25mb/s. Ik heb dit een tijd geleden al eens onderzocht en het komt hoofdzakelijk door de software. Newsleecher en SABNZB halen max 25-30 mb/s, maar Newsbin daarentegen ging in mijn tests naar 40-50 mb/s. Dus mijn conclusie is dat de software de bottleneck kan zijn. Lees op Tweakers ook eens van een maand terug in het Binarirs news servers topic, daar komt dit ook aan bod en trekken een aantal dezelfde conclusies. Newsbin is dus de snelste, maar ik kan er niet mee werken. Voor mij zit het programma niet zo logisch in elkaar, beetje rommelige interface zelfs. Maar smaken verschillen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

koenvds1 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:20:
Ik heb sinds kort een 500/500 glasvezel abonnement bij xs4all I.C.M. telefonie.

Graag wil ik mijn eigen router gebruiken voor het internet (Ubiquity EdgeMax Pro) en wil ik de fritzbox gebruiken voor telefonie.

Ik heb een Netgear GS105Ev2 met vlan support aangeschaft voor het splitten van de VLAN's.
Het wil echter nog niet echt lukken.

Kan iemand mij vertellen welke vlans waar moeten en welke tagged of untagged moeten zijn?
En hoe zit het me PVID?

En op mijn router hoef ik dan toch alleen een PPPoE client te draaien?

Alvast bedankt.
looney
http://www.haroldschoemak...s4all-vdsl-aansluiting-2/

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Claude schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 19:46:
Vandaag post ontvangen van xs4all over TV zenderwijzigingen per 1 juli 2015: BBC 3, BBC 4 en BBC Entertainment verdwijnen. :(
Laten dat nou net zenders zijn waar we veel naar kijken. OK, BBC First komt half mei ook, maar ik voel het vertrek van BBC 3 en 4 toch als een aderlating.
Wij als Nederlanders hebben al die tijd toch wel een bijzondere situatie gehad dat wij BBC1 t/m BBC4 in onze huiskamer te zien kregen via IPTV of de kabel; maar dat terzijde :+ Overigens staat het al een tijdje in de pijpleiding dat BBC3 en BBC4 gaan verdwijnen en een iPlayer-only kanalen gaat worden.

Deze aanpassing (BBC3, BBC4 en BBC Entertainment vervangen voor BBC First) is al enkele weken door KPN terug aangekondigd. BBC First lijkt mij een redelijk kanaal, maar het is inderdaad jammer dat BBC3/BBC4 gaan verdwijnen (had liever BBC Entertainment uit het pakket gehad met BBC First daar voor in de plaats).

Wil je alsnog BBC3 en/of BBC4 kijken, dan is een schotel uitgericht op Astra 28.2e of de BBC iPlayer icm een Engelse VPN de enige mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvds1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-08 18:19
Is het mogelijk om de fritzbox in bridge mode te zetten?

Verder gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar een oplossing als hier beschreven is maar ik krijg het niet aan de gang.
http://www.ceesoskam.nl/2...ruiken-bij-kpn-glasvezel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Je kunt natuurlijk zelf enig onderzoek doen ;)
Dan had je al heel vaak kunnen lezen dat de Fritzbox icm xs4all niet in bridge mode werkt ;)

GerkeP

Pagina: 1 ... 31 ... 108 Laatste