Of Internet via XS4ALL en TV via Ziggo. Zo heb ik het ook.eymey schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 00:39:
Lang verhaal kort: Ga je voor de hoge upload, lage latency en eventuele andere extra's van XS4ALL: Kies voor XS4ALL.
Wil je de allerbeste TV-kwaliteit en ook keuzevrijheid in apparatuur om TV te kijken of heb je meer dan 2 TV's en boeit upload je eigenlijk niet, kies Ziggo.
Dat kan ook. Alleen zo heel jammer dat KPN de infra als eigendom heeft hier in Tilburg en de concurrentie dus allemaal te maken heeft met bepaalde kosten, waardoor er misschien wel concurrentie is maar de prijzen toch allemaal relatief hoog zijn en dicht bij elkaar zitten.
Vodafone timmert hard aan de weg met eigen infra in de PoPs dus wellicht dat ook snel verbetert in Tilburg.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Heb je hier een ETA voor? Zou interessant zijn...
Kan pas maandag kijken of ik wat info kan vinden...
Goedemorgen,
Andere vraag, zit toch te denken om Glas van XS4all te nemen. Nu had ik een vraag over de installatie monteur, die komt gratis alles aansluiten bij mij thuis dan.
Heeft die beste man/vrouw ook een trekveer mee? Heb namelijk een lege leiding vanuit de meterkast naar mijn woonkamer. Wil dat de monteur die leiding gaat gebruiken om de UTP kabel door te voeren voor iTV in de woonkamer. Doet de montuer dat of is dat meer werk?
Zit er niet op te wachten dat er een kabel over de vloer loopt vanuit de meterkast mijn woonkamer in.
Andere vraag, zit toch te denken om Glas van XS4all te nemen. Nu had ik een vraag over de installatie monteur, die komt gratis alles aansluiten bij mij thuis dan.
Heeft die beste man/vrouw ook een trekveer mee? Heb namelijk een lege leiding vanuit de meterkast naar mijn woonkamer. Wil dat de monteur die leiding gaat gebruiken om de UTP kabel door te voeren voor iTV in de woonkamer. Doet de montuer dat of is dat meer werk?
Zit er niet op te wachten dat er een kabel over de vloer loopt vanuit de meterkast mijn woonkamer in.
Volgens mij doet de monteur dat niet. Dat is je eigen netwerk.
De monteur monteert het glasvezelmodem en configureert misschien je Fritzbox.
Signatures zijn voor boomers.
Ik kan over Guidion (bedrijf dat het doet namens xs4all) eigenlijk niets zeggen, maar bij vrienden werd een kpn dochter aangesloten en werd de ethernet over lichtnet kastjes aangeboden.Frid0 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 10:52:
Goedemorgen,
Als ik de website van Guidion (https://www.xs4all.nl/internet/installatie/) mag geloven sluiten ze max twee pc's aan (zonder extra kosten), maar moet je zelf zorgdragen voor het netjes wegwerken van de kabels:
Maar aangezien ze veel meer doen voor anderen ook, verwacht ik dat ie wel een trekveer in zijn auto heeft liggen. Bel ze anders: Bent u XS4ALL klant en wilt u over deze installatie contact met Guidion? U kunt ons bereiken via info@guidion.nl of op 088 2000 130.Wilt u meer laten doen?
Als u extra hulp wilt, vertel dit dan vooraf aan de monteur tijdens het maken van de installatieafspraak. U kunt de monteur bijvoorbeeld ook meer TV-ontvangers laten aansluiten. De kosten voor dit meerwerk zijn voor uw rekening: € 17,50 per kwartier.
Voorbeelden van extra hulp van de monteur
- Instellen van extra e-mail- of bellenaccounts of het aansluiten van extra computers
- Een harde schijf of printer in uw netwerk opnemen
- Bekabeling netjes wegwerken
Inderdaad, ze kunnen en willen het vast wel, maar wel tegen meerprijs...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
En als toevoeging: Het gaat natuurlijk niet alleen om de trekveer door de buis maar vooral om stekkers aanzetten e.d. De standaard meegeleverde UTP kabel past niet door een buis dankzij de stekkers, dus die moeten eraf, en dan weer opgezet worden met een RJ-45 tang, etc...
Al met al lijkt me dat inderdaad meerwerk.
Ik heb zelf een beter kabel, CAT6, CAT6 stekkers en een CAT6 wandcontactdoos. Het is dus alleen de kabel door de leiding heen trekken en aansluiten. Is dat meerwerk?Barre73 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:41:
En als toevoeging: Het gaat natuurlijk niet alleen om de trekveer door de buis maar vooral om stekkers aanzetten e.d. De standaard meegeleverde UTP kabel past niet door een buis dankzij de stekkers, dus die moeten eraf, en dan weer opgezet worden met een RJ-45 tang, etc...
Want hoe doen ze het dan bij iedereen. Neem aan dat bij 9 van de 10 de Fritzbox in de meterkast word geinstalleerd en dat de tv in de woonkamer staat. Gaan ze dan echt bij elke klant een kabel over de grond leggen dwars door je woonkamer vanaf de meterkast, nee toch? Neem aan dat dat niet standaard is bij het installeren.
Glasvezelmodem hoeft die niet meer te doen want heb al een jaar glasvezel van de KPN achter de rug, glasvezel werkt hier in huis al.Maasluip schreef op maandag 30 maart 2015 @ 10:55:
Volgens mij doet de monteur dat niet. Dat is je eigen netwerk.
Over lichtnet vind ik helemaal niks, dat kan volgens mij ook maar tot 200mb, toch?mgizmo schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:06:
[...]
Ik kan over Guidion (bedrijf dat het doet namens xs4all) eigenlijk niets zeggen, maar bij vrienden werd een kpn dochter aangesloten en werd de ethernet over lichtnet kastjes aangeboden.
Als ik de website van Guidion (https://www.xs4all.nl/internet/installatie/) mag geloven sluiten ze max twee pc's aan (zonder extra kosten), maar moet je zelf zorgdragen voor het netjes wegwerken van de kabels:
[...]
Maar aangezien ze veel meer doen voor anderen ook, verwacht ik dat ie wel een trekveer in zijn auto heeft liggen. Bel ze anders: Bent u XS4ALL klant en wilt u over deze installatie contact met Guidion? U kunt ons bereiken via info@guidion.nl of op 088 2000 130.
Dat is net als bij WiFi, de omgevingsfacturen zijn bepalend. Ik heb geen idee wat de snelheden kunnen zijn. Ik houd het bij kabel, maar een trekveer heb je zelf zo aangeschaft en een kabel er doorheen trekken is ook zo gebeurd (als ie leeg is inderdaad).Frid0 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:46:
Over lichtnet vind ik helemaal niks, dat kan volgens mij ook maar tot 200mb, toch?
Standaard is kabel langs de plint... Het hoeft niet mooi te zijn om iets werkend af te leveren...Frid0 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:46:
[...]
Ik heb zelf een beter kabel, CAT6, CAT6 stekkers en een CAT6 wandcontactdoos. Het is dus alleen de kabel door de leiding heen trekken en aansluiten. Is dat meerwerk?
Want hoe doen ze het dan bij iedereen. Neem aan dat bij 9 van de 10 de Fritzbox in de meterkast word geinstalleerd en dat de tv in de woonkamer staat. Gaan ze dan echt bij elke klant een kabel over de grond leggen dwars door je woonkamer vanaf de meterkast, nee toch? Neem aan dat dat niet standaard is bij het installeren...
Maar bel gewoon even met Guidion en overleg het. Als je zelf ook helpt is die kabel zo door de buis en valt de meerprijs ook wel te overzien.
(En Guidion doet het ook niet zelf, die sturen meestal een lokale ondernemer...)
[ Voor 4% gewijzigd door Fiber op 30-03-2015 11:56 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Als je met een wandcontactdoos werkt dan moet dus de kabel door de buis en aan twee kanten op een WCD/ LSA strip worden afgewerkt neem ik aan? 1 kant een stekker en de andere kant een WCD is niet erg handig namelijk. Voor een stekker moet je een flexibele CAT6 kabel hebben, voor een WCD een stugge. In de beste situatie althans.Fiber schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:54:
[...]
Standaard is kabel langs de plint... Het hoeft niet mooi te zijn om iets werkend af te leveren...
Maar bel gewoon even met Guidion en overleg het. Als je zelf ook helpt is die kabel zo door de buis en valt de meerprijs ook wel te overzien.
(En Guidion doet het ook niet zelf, die sturen meestal een lokale ondernemer...)
En dan aan beide zijden een simpele CAT6 patchkabel. In de meterkast naar de Fritzbox en in de kamer naar de TV.
Waarom trek je hem er zelf niet doorheen? Een trekveer kost geen drol.
Wat ik zelf zou doen als ik het niet kon/wil, de beste man een goed aanbod doen.
@Barre, het huis wat we destijds kochten had 2 utp kabels + stekker al gemonteerd op die kabels in de meterkast. Eigenlijk best een goed idee om de (inmiddles) 3 utp kabels netjes af te werken op een contact doos en vandaar een kabel naar de switches. Zou dit niet te veel signaalverlies opleveren trouwens? Heb bv. al 1 kabel 1 keer extra doorgepatched op deze manier.
Wat ik zelf zou doen als ik het niet kon/wil, de beste man een goed aanbod doen.
@Barre, het huis wat we destijds kochten had 2 utp kabels + stekker al gemonteerd op die kabels in de meterkast. Eigenlijk best een goed idee om de (inmiddles) 3 utp kabels netjes af te werken op een contact doos en vandaar een kabel naar de switches. Zou dit niet te veel signaalverlies opleveren trouwens? Heb bv. al 1 kabel 1 keer extra doorgepatched op deze manier.
[ Voor 54% gewijzigd door Lord_Dain op 30-03-2015 12:33 ]
Het probleem daarmee is dat soepele kabel niet geschikt is voor LSA strips (dus ook niet voor wcd's) omdat daarbij de koperkern flink beschadigd kan raken. Dus stugge kabel voor LSA strips.Lord_Dain schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:30:
Waarom trek je hem er zelf niet doorheen? Een trekveer kost geen drol.
Maar stugge kabel is in principe niet of nauwelijks geschikt voor stekkers.
Dus een kabel met aan de ene kant een stekker en de andere kant een LSA strip is per definitie ergens niet 100% lekker.
Om je vraag over signaalverlies te beantwoorden: Zeker niet. Ik heb zelf 1 wandcontactdoosje (dubbele UTP) in de meterkast zitten, en eentje in de woonkamer en eentje in de slaapkamer.
Route is dus: Van de 2 actieve TV-poorten van het modem (Draytek van Vodafone in mijn geval) met 2 korte CAT5E patchsnoertjes (50cm) naar de WCD in de meterkast. Vandaar loopt er dus 1 stugge CAT5E kabel naar de slaapkamer en 1 naar de woonkamer. Daar zit in beide gevallen ook een (enkele) WCD. En vanaf daar met een wat langere patchkabel naar de TV/decoder.
Dat is de manier waarop netwerken overal worden aangelegd en signaalverlies is daarbij echt geen issue hoor. Ik heb het nog even gegoogled maar nee, niet merkbaar.
Grootste voordeel: Als ik mijn TV wil verplaatsen naar de andere hoek van de kamer, dan koop ik een langere (of kortere) patchkabel die ik dan wel zelf wegwerk in mijn kamer. Nadeel van de vaste kabeloplossing is dat je de kabel niet langer kan maken dus daar zou je van te voren weer rekening mee moeten houden, waardoor je veel te veel lengte hebt, etc...
Ik heb ontzettende mazzel zo te zien want ik heb vanuit de meterkast CAT5 kabels naar mijn 2 switches en beide connecten op 1Gbit.. dus ik laat het voorlopig maar zo met UTP stekkers op de kabels. Voor de rest gebruik ik CAT5e en CAT6 vanaf de switches naar de eindpunten.
Zojuist met de vrouw des huizes overlegd en we mogen niet terug naar DVB-C (Ziggo) omdat ze die coax kabels niet meer wil hebben. Blijven volgens mij alleen de glas boeren over, XS4all, KPN, Telfort, Vodafone, voor de rest is het volgens mij niet veel.
Zojuist met de vrouw des huizes overlegd en we mogen niet terug naar DVB-C (Ziggo) omdat ze die coax kabels niet meer wil hebben. Blijven volgens mij alleen de glas boeren over, XS4all, KPN, Telfort, Vodafone, voor de rest is het volgens mij niet veel.
Solcon, Helden van nu, Stipte, Fiber...
Ligt toch echt aan je wensen of het wat is of niet.
Ligt toch echt aan je wensen of het wat is of niet.
Om hier even een kanttekening bij te zetten: een stugge kabel met stekkers kan ook zonder probleem, zolang je maar de juiste stekkers gebruikt. Kijk bijvoorbeeld eens op http://www.cableorganizer...-stranded-rj45-plugs.html voor een duidelijke uitleg hierover.Barre73 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:15:
*knip*
Maar stugge kabel is in principe niet of nauwelijks geschikt voor stekkers.
*knip*
Hou er wel rekening mee dat een stugge kabel in ieder geval niet is bedoeld om (vaak) te verplaatsen omdat de aders daarvan uiteindelijk kunnen breken. Dus 1 keer installeren en daarna netjes op hun plek laten
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Even een update. SFP (http://deglasvezelshop.nl...de-fiber-20-km-sc-791416/) in mijn Netgear GS110TP geprikt en werkt zonder problemen. Lijkt ook sneller te zijn.mgizmo schreef op maandag 23 maart 2015 @ 17:32:
[...]
Ik gebruik de Sophos UTM direct achter mijn switch (nog met NTU, maar bestel de sfp nu). PPPOE geconfigureerd en gaan. Ik heb alleen IPv6 nog niet werkend.
Vanmorgen gebeld naar XS4all, de overstap van KPN naar XS4all is een feit. Gekozen voor het 100mb abbo, kon ook de 500mb kiezen maar eerst is 100mb wel genoeg. Nu een maand wachten, opzeg termijn bij de KPN en dan in media Mei over.
Ben beniewd, gaan het mee maken
Wel eindelijk dan die irri Experiabox van KPN eruit
Ben beniewd, gaan het mee maken
Wel eindelijk dan die irri Experiabox van KPN eruit
Ik heb de laatste tijd erg veel last van storingen/niet werkende functies van de televisie. Ik kan er geen logica in ontdekken wanneer wat optreedt.
- Opnames lijken wel ingepland te worden, maar komen uiteindelijk niet in de lijst met opnames terug.
- Begin gemist geeft error melding.
- Kan geen opnames verwijderen.
Reset en ook software opnieuw installeren zijn geen oplossing.
Tot nu toe had ik er soms last van, laatste paar weken zeer regelmatig.
Ik heb nu ook alle randaparatuur eruit (usb-sticks, Chromecast, harde schijf, maar is ook geen oplossing)
Is het hardware gerelateerd (andere settop box vragen?) of heeft iemand anders ervaring/oplossing?
- Opnames lijken wel ingepland te worden, maar komen uiteindelijk niet in de lijst met opnames terug.
Ik heb nu ook alle randaparatuur eruit (usb-sticks, Chromecast, harde schijf, maar is ook geen oplossing)
Is het hardware gerelateerd (andere settop box vragen?) of heeft iemand anders ervaring/oplossing?
Welke ontvanger gebruik je?Marbo schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:24:
Ik heb de laatste tijd erg veel last van storingen/niet werkende functies van de televisie. Ik kan er geen logica in ontdekken wanneer wat optreedt.
En er zijn storingen (geweest) -> https://www.xs4all.nl/storingen/
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Ik heb de Arcadyan 2260. Had wel gekeken naar de storingslijst maar er is volgens mij geen verband. Tenzij er meer mensen zijn in Amsterdam (oostelijk haven gebied) die last hebben van storingen?Gutteguttegut schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:32:
[...]
Welke ontvanger gebruik je?
En er zijn storingen (geweest) -> https://www.xs4all.nl/storingen/
Hier ditto.Marbo schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:24:
...
Het ene moment gaat het een week lang goed en dan ineens weer een paar dagen lang van die vage, irritante storingen met IPTV.
Zoals op 8 februari al eens gemeld: ehtweak in "XS4all Glasvezel"
[ Voor 10% gewijzigd door ehtweak op 01-04-2015 13:52 ]
Ok, ik had die discussie helemaal gemist, zelfde problemen inderdaad. Ik denk dat ik volgende week even contact opneem met xs4all hierover.ehtweak schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:48:
[...]
Hier ditto.![]()
Het ene moment gaat het een week lang goed en dan ineens weer een paar dagen lang van die vage, irritante storingen met IPTV.
Zoals op 8 februari al eens gemeld: ehtweak in "XS4all Glasvezel"
Even ter info. Het werkte niet out-of-the-box: continu foutmelding 14. Pas nadat ik FTTH --> IPTV FTTH heb aangepast in de 7490 fritz had ik TV.sylvester79 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 10:03:
[...]
Hoeft tegenwordig niet meer. Kies gewoon profiel XS4ALL en herstart je TV ontvangers. Ze gaan dan in routed mode waardoor je alle lan aansluitingen kan gebruiken. Is nog niet officieel ondersteund maar werkt bij mij al weken prima.
Edit: Oeps zie al dat iemand dit al had versteld
Overigens nog niet geprobeerd of ik nu weer terug kan switchen naar alleen FTTH waarbij de STB dan nog wel werkt in routed mode; de vrouw was nl. klaar met mijn gepruts en wilde 'nu eerst TV kijken'
https://www.xs4all.nl/klantenservice/televisie-foutcode-14/
Da's beter nieuws.mgizmo schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 20:49:
[...]
Even een update. SFP (http://deglasvezelshop.nl...de-fiber-20-km-sc-791416/) in mijn Netgear GS110TP geprikt en werkt zonder problemen. Lijkt ook sneller te zijn.
Vraagje: Hoe sluit je de SFP aan op de glasvezel?
Haal je de glasvezelmodem (NTU) van je achterplaat (FTU) af en prik je een fiber patchkabel op een van de twee glasvezel FTU aansluitpunten en de SFP?
Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant
Dat zal het geval zijn ja. Bij VF leveren ze volgens mij alleen nog maar zo de glasverbinding op.
PS. Welke Sophos UTM heb je? Want alleen de dure modellen ondersteunen toch SFP?
PS. Welke Sophos UTM heb je? Want alleen de dure modellen ondersteunen toch SFP?
[ Voor 30% gewijzigd door Lord_Dain op 06-04-2015 11:03 ]
Ik zit in Rotterdam gebied. Al glasvezel sinds 2007 en toen was het nog in beheer door Rotterdam. Via de tweede (of eerste) provider was toen een Genexis (deze: https://support.gakijken....es/genexis%20type%201.jpg) geplaatst. De NTU (Genexis) en FTU waren 1 geheel. De derde provider (Wisper) heeft vervolgens de zegel van de Genexis verbroken en de tweede vezel gebruikt. Wisper leverde de Draytek 1000Vn (zonder FTU). De glasvezel prik je direct daar in. Beide vezels hangen aan de onderkant van de Genexis eruit.BushWhacker schreef op maandag 06 april 2015 @ 10:56:
[...]
Da's beter nieuws.
Vraagje: Hoe sluit je de SFP aan op de glasvezel?
Haal je de glasvezelmodem (NTU) van je achterplaat (FTU) af en prik je een fiber patchkabel op een van de twee glasvezel FTU aansluitpunten en de SFP?
En daar maak ik nu dankbaar gebruik van.
De home variant als VM op mijn Hyper-V machines (een active en standby UTM VM). De SFP zit in mijn netgear switch: http://s28.postimg.org/7a05matfh/2015_04_06_15_12_54.jpgLord_Dain schreef op maandag 06 april 2015 @ 11:01:
Dat zal het geval zijn ja. Bij VF leveren ze volgens mij alleen nog maar zo de glasverbinding op.
[ Voor 20% gewijzigd door mgizmo op 06-04-2015 15:41 ]
Dat ziet er strak uit (je meterkast).mgizmo schreef op maandag 06 april 2015 @ 15:34:
[...]
Ik zit in Rotterdam gebied. Al glasvezel sinds 2007 en toen was het nog in beheer door Rotterdam. Via de tweede (of eerste) provider was toen een Genexis (deze: https://support.gakijken....es/genexis%20type%201.jpg) geplaatst. De NTU (Genexis) en FTU waren 1 geheel. De derde provider (Wisper) heeft vervolgens de zegel van de Genexis verbroken en de tweede vezel gebruikt. Wisper leverde de Draytek 1000Vn (zonder FTU). De glasvezel prik je direct daar in. Beide vezels hangen aan de onderkant van de Genexis eruit.
En daar maak ik nu dankbaar gebruik van.
[...]
De home variant als VM op mijn Hyper-V machines (een active en standby UTM VM). De SFP zit in mijn netgear switch: http://s28.postimg.org/7a05matfh/2015_04_06_15_12_54.jpg
Lijken NUCs of BRIX apparaatski's. Erg netjes gedaan zo.
Dus de `monteur` heeft gewoon een vezel uit de oude FTU/NTU getrokken en hier een plug aangelast.
Zo kan het ook. Lukt vast ook wel bij mijn Reggefiber FTU.
Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant
NUCs inderdaad en thanks! Wat een meterkast topic op tweakers al niet kan doen ;-)BushWhacker schreef op maandag 06 april 2015 @ 19:29:
[...]
Dat ziet er strak uit (je meterkast).
Lijken NUCs of BRIX apparaatski's. Erg netjes gedaan zo.
Dus de `monteur` heeft gewoon een vezel uit de oude FTU/NTU getrokken en hier een plug aangelast.
Zo kan het ook. Lukt vast ook wel bij mijn Reggefiber FTU.
Ik heb inderdaad nu twee fibers met SC connectoren hangen. Een hangt er los niet gebruikt bij(van failliete Glashelder) en de ander zit in de switch.
Geinig inderdaad. Wordt 't in de zomer niet heel heet in je meterkast?
Even een klein vraagje. Ik heb nu 100 Mbit glas via XS4ALL en een Fritzbox 7390. De NTU is zo'n grijze met een lampje dat oranje knippert wat ik meen betekend dat de link 100 mbit is. Ik heb die er destijds zelf op geklikt.
Nu wil ik overstappen naar 500 Mbit wat hier volgens de XS4ALL site sinds kort beschikbaar is.
Moet er nu nog iets omgewisseld worden of het is alleen in de centrale ompluggen op een 1 Gbit poort?
Nu wil ik overstappen naar 500 Mbit wat hier volgens de XS4ALL site sinds kort beschikbaar is.
Moet er nu nog iets omgewisseld worden of het is alleen in de centrale ompluggen op een 1 Gbit poort?
Weten zij als het goed is, maar als je even op internet zoekt welke het is, kunnen we het zo vertellen denk ik wel.Terrestrial schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:43:
Ik verwacht van niet.Lord_Dain schreef op maandag 06 april 2015 @ 23:35:
Geinig inderdaad. Wordt 't in de zomer niet heel heet in je meterkast?
[ Voor 24% gewijzigd door mgizmo op 07-04-2015 20:30 ]
Ik vind het nu toch wel jammer dat ik een switch zonder SFP heb gekocht, vooral omdat ik er niet erg tevreden over ben maarja ik wilde ook graag PoE en een switch met beiden zat toen even niet in het budget.
Ik ben wel benieuwd of de netwerkbeheerder op een gegeven moment aan de bel gaat trekken over die missende NTU's.. zijn het echt passieve mediaconvertors of zit er toch een soort OOB management/monitoring aan vast?
Ik ben wel benieuwd of de netwerkbeheerder op een gegeven moment aan de bel gaat trekken over die missende NTU's.. zijn het echt passieve mediaconvertors of zit er toch een soort OOB management/monitoring aan vast?
Volgens mij is het niet verboden om je NTU er af te halen of de stroom uit te schakelen. Je loopt wel het risico dat je provider je niet wil ondersteunen bij problemen. Je eigen SFP gebruiken heeft volgens mij voor de meeste mensen geen voordelen. Zelfs in dit topic kan ik niemand vinden die duidelijk voordeel. Op z'n best "lijkt het stabieler" of zo iets.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Extra actieve component er tussenuit (extra spof), stroomgebruiker en stroomadapter pleite.
Netgears hier, maar geen issues. Firmware al geupdate?Bigs schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:18:
Ik vind het nu toch wel jammer dat ik een switch zonder SFP heb gekocht, vooral omdat ik er niet erg tevreden over ben maarja ik wilde ook graag PoE en een switch met beiden zat toen even niet in het budget.
[ Voor 72% gewijzigd door mgizmo op 07-04-2015 22:49 ]
De NTU is inderdaad prima, dus het gaat puur het besparen van een adapter in de toch al volle meterkast en het gevoel dat het efficiënter is, of dus gewoon 'omdat het kán'. Maarja om nou weer 40 euro aan een SFP module uit te geven voor zoiets..CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:50:
Volgens mij is het niet verboden om je NTU er af te halen of de stroom uit te schakelen. Je loopt wel het risico dat je provider je niet wil ondersteunen bij problemen. Je eigen SFP gebruiken heeft volgens mij voor de meeste mensen geen voordelen. Zelfs in dit topic kan ik niemand vinden die duidelijk voordeel. Op z'n best "lijkt het stabieler" of zo iets.
Volgens mij kan dat goedkoper, deze bv? http://www.ebay.com/itm/S...ain_0&hash=item41903a870c
Kan idd goedkoper, maar heb je ook gezien waar die vandaan moeten komen?
Item location: Kiev, Ukraine
Ahum, volgens mij...kan me vergissen...maar is dat een toch enigszins discutabel gebied anno nu...
Ahum, volgens mij...kan me vergissen...maar is dat een toch enigszins discutabel gebied anno nu...
Dat is inderdaad goedkoper. Ik heb wel eens gehoord dat al die transcievers uit dezelfde fabriek komen (er is simpelweg maar 1 bedrijf die ze maakt), dus dan zou je deze veilig kunnen kopen.Lord_Dain schreef op woensdag 08 april 2015 @ 14:06:
Volgens mij kan dat goedkoper, deze bv? http://www.ebay.com/itm/S...ain_0&hash=item41903a870c
Hoezo discutabel? Wij als Westen steunen Oekraïne en het regime in Kiev. Daarnaast ligt Kiev ver weg van het oorlogsgebied in het oosten.ehtweak schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:08:
Kan idd goedkoper, maar heb je ook gezien waar die vandaan moeten komen?
Via 't werk heeft iemand mij verteld dat de dure cisco SFP's uit dezelfde fabriek komen als whitelabel SFP's die factor 4 minder kosten. Op ons werk hebben we voor een 40km glasverbinding dergelijke SFP's aangeschaft en werkt gewoon naar behoren. Dus ik zie 't 'probleem' niet. Ook al komen ze uit de Oekraïne of Rusland..
Ik vermoed zelfs dat de SFP's van die NL webshop ook ergens uit Azië komen voor rond de 10USD per stuk, maar er gewoon dikke marge op ligt van de webshop. Hé ik neem ze niets kwalijk, maar bestel zelf liever dichter bij de bron, moet je iets langer wachten maar scheelt geld.
Maar goed (kuch kuch) dit gaat wel beetje off-topic zo.. Ik heb zelf bij XS4all 'gewoon' een koper switch er tussen zitten waarop ik de VLAN's uit elkaar haal, Internet en telefonie loopt nog via de Fritzbox.
Ik vermoed zelfs dat de SFP's van die NL webshop ook ergens uit Azië komen voor rond de 10USD per stuk, maar er gewoon dikke marge op ligt van de webshop. Hé ik neem ze niets kwalijk, maar bestel zelf liever dichter bij de bron, moet je iets langer wachten maar scheelt geld.
Maar goed (kuch kuch) dit gaat wel beetje off-topic zo.. Ik heb zelf bij XS4all 'gewoon' een koper switch er tussen zitten waarop ik de VLAN's uit elkaar haal, Internet en telefonie loopt nog via de Fritzbox.
[ Voor 14% gewijzigd door Lord_Dain op 08-04-2015 19:03 ]
Ja ik heb ze ook goedkoper kunnen vinden (ook via die poolse webshop), maar ik betaal het zakelijk en dus wel fijn een NL factuur voor de administratie, maar bovendien, het zou vervelend zijn als je niet de blauwe krijgt toegestuurd. Komen weer extra kosten en tijd aan te pas. Iedereen zijn ding natuurlijk, maar ik neem dat duidelijk mee in de beslissing.
Vanmiddag hebben wij XS glasvezel geleverd gekregen. XS heeft dat buitengewoon goed gedaan, 29 april 30 maart besteld, vandaag het plaatsen van de glasvezelmodem en direct signaal op de FritzBox.
Nu was ik echter gewoon om mijn eigen server/nas/firewall te draaien op FreeBSD 10.1.
Nu blijkt XS PPPoE en vlans te gebruiken. Na wat gepriegel heb ik het internet via mijn server lopen.
Ik loop vast op de TV. Op dit moment heb ik maar twee ethernet poorten, één wan, één lan. Zou het technisch mogelijk moeten zijn om ook IPTV door te bridgen, of moet ik daarvoor ofwel een switch ofwel een extra netwerk-adapter aanschaffen?
Ik heb gezocht, maar als iemand een goede configuratie zou kunnen delen waar ik me op kan baseren, graag.
Update:
Ik ging er vanuit dat mijn server (een recente i5 die verder niet onder load staat) een FritzBox'je wel zou moeten kunnen bijbenen, maar als ik mijn server als router inzet haal ik 60/40, als ik de FritzBox terugplaats haal ik 95/120mb. Kennelijk zal ik ook nog wat moeten sleutelen aan die instellingen...
Nu was ik echter gewoon om mijn eigen server/nas/firewall te draaien op FreeBSD 10.1.
Nu blijkt XS PPPoE en vlans te gebruiken. Na wat gepriegel heb ik het internet via mijn server lopen.
Ik loop vast op de TV. Op dit moment heb ik maar twee ethernet poorten, één wan, één lan. Zou het technisch mogelijk moeten zijn om ook IPTV door te bridgen, of moet ik daarvoor ofwel een switch ofwel een extra netwerk-adapter aanschaffen?
Ik heb gezocht, maar als iemand een goede configuratie zou kunnen delen waar ik me op kan baseren, graag.
Update:
Ik ging er vanuit dat mijn server (een recente i5 die verder niet onder load staat) een FritzBox'je wel zou moeten kunnen bijbenen, maar als ik mijn server als router inzet haal ik 60/40, als ik de FritzBox terugplaats haal ik 95/120mb. Kennelijk zal ik ook nog wat moeten sleutelen aan die instellingen...
[ Voor 18% gewijzigd door HiddenWolf op 10-04-2015 08:27 . Reden: Tijdreizen ]
Je gebruikt voor PPPoE toch wel MPD? Ik vind het wel een gemis dat FreeBSD nog steeds geen RFC 4638 ondersteund.HiddenWolf schreef op donderdag 09 april 2015 @ 19:48:
Kennelijk zal ik ook nog wat moeten sleutelen aan die instellingen...
Lees ik iets niet helemaal goed, is het glasvezel besteld op 29 april 2014 of wordt bedoeld 29 maart j.l.HiddenWolf schreef op donderdag 09 april 2015 @ 19:48:
Vanmiddag hebben wij XS glasvezel geleverd gekregen. XS heeft dat buitengewoon goed gedaan, 29 april besteld, vandaag het plaatsen van de glasvezelmodem en direct signaal op de FritzBox.
Update:
Doh. Op een forum gaan zitten posten als je gaar bent...Gondelier schreef op donderdag 09 april 2015 @ 23:36:
[...]
Lees ik iets niet helemaal goed, is het glasvezel besteld op 29 april 2014 of wordt bedoeld 29 maart j.l.![]()
Slip op de pen denk ik.
Ik heb het even nagekeken. 30 maart besteld, 9 april geleverd. Dat hebben ze binnen 7 werkdagen gedaan, en de timing hing af van het plaatsen van de FTU door Reggefiber. Er hing hier alleen een dummy in de meterkast.
Nu die rare FritzBox nog overbodig maken.
Die dummy was de FTU. Jij bedoelt de NT. Wat trouwens ook raar is want die wordt bij XS4all eigenlijk nooit door Reggefiber gedaan.
Maar al met al wel lekker snel!
Ik heb het gisteren werkend gekregen via ppp, al krijg ik sterk de indruk dat die software is blijven steken in het inbeltijdperk.epias schreef op donderdag 09 april 2015 @ 21:58:
[...]
Je gebruikt voor PPPoE toch wel MPD? Ik vind het wel een gemis dat FreeBSD nog steeds geen RFC 4638 ondersteund.
Ik ben nu aan het klooien met MPD, maar tot zover heb ik nog geen resultaat.
Ik baseer me op http://gjppp.home.xs4all.nl/vdsl-pppoe/, maar die instructies zijn nog voor vdsl. Verder kan ik weinig specifieke documentatie over MPD vinden tot zover.
Het hele ding is vervangen. Hier is in 2009 bij de bouw al glasvezel aangelegd, maar die apparatuur moest kennelijk vervangen worden. Enfin. Gebeurd.Barre73 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 08:28:
Die dummy was de FTU. Jij bedoelt de NT. Wat trouwens ook raar is want die wordt bij XS4all eigenlijk nooit door Reggefiber gedaan.
Als iemand mpd werkend heeft met XS glas zou ik het zeer waarderen als ik die configuratie zou kunnen overnemen. Ik loop vast op dergelijke errors:
Googlen op deze code brengt me naar http://sourceforge.net/p/...ion/44693/thread/68d3abad maar dat refereert aan een 3G-modem op een mobiel apparaat en stamt uit 2007.
code:
1
2
3
| [B1] system: command "/etc/mpd5/mpd-linkup.sh ng1 inet6 fe80:::::be9a%ng1 fe80::::%ng1 '-' '00:00:00:00:00:00'" returned 32512 [B1] IPV6CP: parameter negotiation failed |
Googlen op deze code brengt me naar http://sourceforge.net/p/...ion/44693/thread/68d3abad maar dat refereert aan een 3G-modem op een mobiel apparaat en stamt uit 2007.
[ Voor 1% gewijzigd door HiddenWolf op 10-04-2015 16:23 . Reden: IP-adres verwijderd ]
Voor zover ik weet zit er weinig verschil tussen VDSL en glas qua config. Ik heb in ieder geval niets gewijzigd toen ik over ging. IPv6 heb ik niet geconfigureerd, dus daar kan je niet mee helpen.HiddenWolf schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 10:21:
Ik ben nu aan het klooien met MPD, maar tot zover heb ik nog geen resultaat.
Ik baseer me op http://gjppp.home.xs4all.nl/vdsl-pppoe/, maar die instructies zijn nog voor vdsl.
Zag net dat 500 Mbit bij mij mogelijk was geworden.
Als ik via de site een upgrade aanvraag van 100 naar 500 hoelang duurt dit voordat het actief word?
Mvg,
Amd
Als ik via de site een upgrade aanvraag van 100 naar 500 hoelang duurt dit voordat het actief word?
Mvg,
Amd
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
Ik heb vorige week ook upgrade van 100 naar 500 aangevraagd, modem (7390 -> 7490) heb ik al binnen en omgewisseld.
Maar ben benieuwd hoe ik nu kan zien wanneer de daadwerkelijk upgrade uitgevoerd wordt in de modem is dit niet terug te zien.
Gewoon testen of kan ik nog ergens status zien ?
Maar ben benieuwd hoe ik nu kan zien wanneer de daadwerkelijk upgrade uitgevoerd wordt in de modem is dit niet terug te zien.
Ik heb net ff een postcode check gedaan. Maar helaas nog geen 500mbit. Ik zit op 100mbit.amdboy1983 schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:09:
Zag net dat 500 Mbit bij mij mogelijk was geworden.
Mvg,
Amd
Is voorlopig voldoende.
Is er een planning ergens te benaderen van de upgrade naar 500mbit?
Geen planning te zien..zag op fourstack opeens dat er 500Mbit beschikbaar was.
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
Helaas op fourstack alleen nog 100Mbit maar dat is nog snel zat.
Ik kan ook nergens een planning vinden.
Ik kan ook nergens een planning vinden.
[ Voor 24% gewijzigd door Thombias op 13-04-2015 14:54 ]
Ben ik nou gek of is de upload van het Plus abbo opeens veranderd in 10Mbps?
Lekker bezig XS4all, voor de upload hoef ik straks ook al niet meer bij jullie te blijven
Lekker bezig XS4all, voor de upload hoef ik straks ook al niet meer bij jullie te blijven
[ Voor 39% gewijzigd door Lord_Dain op 13-04-2015 15:05 ]
Ik heb Glasvezel Compact met 20 Mb/s down en 20 Mb/s up voor 30 Euro en als ik dus nu een abbo zou afsluiten via Glas zou dit 20 Mb/s en 2 Mb/s. Ik vind dit nogal een verschil zeg voor het zelfde geld.Lord_Dain schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:00:
Zullen KPN wel volgen want die heeft dit ook gedaan.
[ Voor 5% gewijzigd door TVL op 13-04-2015 15:15 ]
Zal wel alleen voor nieuwe klanten zijn. En is op zich in lijn met wat KPN ook al een tijdje doet, DSL en Glas abo's zo veel mogelijk gelijk trekken en over glasvezel leveren waar dat mogelijk is. Ik denk dat je de hogere upload nog wel kan bijkopen, al kan ik dat zo gauw niet vinden op de site.
Verwijderd
Bizar zeg! 100/100 ...even knipperen 100/10.Lord_Dain schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:00:
Wat een verschil! Peering is zeker te duur geworden

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2015 15:18 ]
Kan ik dus ook niet vinden. Pakket is 72,50 en was 100/100. Dat het nu opeens 100/10 is en dit nergens terug te vinden is wanneer en waarom dit gewijzigd is, vind ik uiterst dubieus.
Het lijkt bijna wel alsof XS4all in de problemen is gekomen met het uitrollen van 500/500 en nu besloten heeft om alle normale gebruikers de upload de nek om te draaien. Misschien capaciteitsproblemen?
XS4all, but not for me.
Het lijkt bijna wel alsof XS4all in de problemen is gekomen met het uitrollen van 500/500 en nu besloten heeft om alle normale gebruikers de upload de nek om te draaien. Misschien capaciteitsproblemen?
XS4all, but not for me.
[ Voor 3% gewijzigd door Lord_Dain op 13-04-2015 15:20 ]
Als ik mijn abonnement online wil wijzigen krijg ik nog wel de hogere upload te zien om te kiezen. Hopelijke gaat dat niet veranderen.
Internet Smart
50 Mbit/s download / 50 Mbit/s upload
Gratis Internet Onderweg Smart bij Internet Smart € 40,00 per maand
Internet Plus
100 Mbit/s download / 100 Mbit/s upload
Gratis Internet Onderweg Smart bij Internet Plus € 50,00 per maand
Internet Pro
500 Mbit/s download / 500 Mbit/s upload
Gratis Internet Onderweg Smart bij Internet Pro € 60,00 per maandd
Internet Smart
50 Mbit/s download / 50 Mbit/s upload
Gratis Internet Onderweg Smart bij Internet Smart € 40,00 per maand
Internet Plus
100 Mbit/s download / 100 Mbit/s upload
Gratis Internet Onderweg Smart bij Internet Plus € 50,00 per maand
Internet Pro
500 Mbit/s download / 500 Mbit/s upload
Gratis Internet Onderweg Smart bij Internet Pro € 60,00 per maandd
Ach, voor bestaande klanten is er toch niets aan de hand? Je kan ook overdrijven...
Het vreemde is dat er op deze site https://www.xs4all.nl/internet/ met internet abonnementen een regeltje met een uitroep teken staat. Hier staat:
"U krijgt altijd het best beschikbare internet. Is glasvezel leverbaar op uw adres, dan krijgt u glasvezel, voor dezelfde prijs als DSL. Met glasvezel kunt u net zo snel up- als downloaden.""
Ik denk dus dat er niets gewijzigd is.
"U krijgt altijd het best beschikbare internet. Is glasvezel leverbaar op uw adres, dan krijgt u glasvezel, voor dezelfde prijs als DSL. Met glasvezel kunt u net zo snel up- als downloaden.""
[ Voor 13% gewijzigd door TVL op 13-04-2015 15:39 ]
Dat vindt jij. Ik vind het stuitend dat de upload van een pakket met factor 90% wordt teruggedraaid, juist omdat een van de selling points van glas is dat je een hoge upload krijgt. Hiervoor krijg je niets terug. Conclusie, wat overblijft wordt duurder. Ik denk dat een hoop mensen nu geen XS4all kiezen, dus uiteindelijk is het voor alle XS4all klanten schadelijk.Fiber schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:24:
[...]
Ach, voor bestaande klanten is er toch niets aan de hand? Je kan ook overdrijven...
@Tom, ik vermoed dat ze nog eea moeten aanpassen in systemen. Volgens mij is deze wijziging echt héel recent. Er is ook weinig over te vinden, op bv tweakers of andere tech sites.
[ Voor 13% gewijzigd door Lord_Dain op 13-04-2015 15:27 ]
Jullie begrijpen het verkeerd. Upload is gelijk aan Download bij Glas. Zoals @tomvdlee zegt, die lagere upload is alleen bij DSL.
Sinds wanneer kan je 100Mbps downloaden via adsl/vdsl dan?SeBsZ schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:27:
Jullie begrijpen het verkeerd. Upload is gelijk aan Download bij Glas. Zoals @tomvdlee zegt, die lagere upload is alleen bij DSL.
Als ik doorga in het bestel proces, staat er dat op mijn adres glasvezel beschikbaar is. Echter in het product overzicht staat toch echt 10 Mb/s upload.. is dat dan een foutje?
[ Voor 23% gewijzigd door Lord_Dain op 13-04-2015 15:30 ]
Ik weet niet van adsl/vdsl, maar via de kabel kan je 100mbit halen.
Als je naar dit screenshot kijkt, zie je duidelijk dat Pro alleen voor Glasvezel geldt.
http://i.imgur.com/GPKIqrK.png
En hier:
http://i.imgur.com/eOehg3P.png
Als je naar dit screenshot kijkt, zie je duidelijk dat Pro alleen voor Glasvezel geldt.
http://i.imgur.com/GPKIqrK.png
En hier:
http://i.imgur.com/eOehg3P.png
Technisch wel ja, maar sinds enige tijd bij KPN en nu dus ook XS4ALL in de praktijk helaas niet meer. Voor nieuwe klanten dan...SeBsZ schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:27:
Jullie begrijpen het verkeerd. Upload is gelijk aan Download bij Glas...
http://www.totaaltv.nl/ni...snel-als-ziggo-kabel.htmlLord_Dain schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:28:
[...]
Sinds wanneer kan je 100Mbps downloaden via adsl/vdsl dan?
Sinds kort dus.
[ Voor 23% gewijzigd door Ixus74 op 13-04-2015 15:33 ]
Het punt is dat ze gewoon net als KPN geen verschil meer maken in hun aanbod en prijzen tussen DSL en Glas. Als Glas mogelijk is krijg je altijd Glas, als dat niet mogelijk is krijg je DSL.
En daarbij toegevoegd, wat KPN deed was dus wel de snelheden aanbieden die ze ook op DSL kunnen bieden maar dan op glasvezel. De upload wordt gewoon sotwarematig gecapped. Wil je naar symetrische snelheid, dan betaal je extra.
Wat wel vreemd lijkt is dat dit voor hetzelfde geld zou gebeuren. KPN verlaagde de prijs namelijk echt iets zodat je met een upgrade naar 100/100 alsnog op hetzelfde bedrag zou uitkomen.
En ik zie echt nog nergens de mogelijkheid om naar symetrisch te upgraden? Dat moet een foutje zijn...
Wat wel vreemd lijkt is dat dit voor hetzelfde geld zou gebeuren. KPN verlaagde de prijs namelijk echt iets zodat je met een upgrade naar 100/100 alsnog op hetzelfde bedrag zou uitkomen.
En ik zie echt nog nergens de mogelijkheid om naar symetrisch te upgraden? Dat moet een foutje zijn...
Aan die zin klopt alles maar let vooral op het woordje "kunt". Het zal de bedoeling zijn dat je daarvoor bij gaat betalen, net als bij moederbedrijf KPN.TVL schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:26:
Het vreemde is dat er op deze site https://www.xs4all.nl/internet/ met internet abonnementen een regeltje met een uitroep teken staat. Hier staat:
En daarmee halen ze een unique selling point voor glasvezel t.o.v. kabel onderuit. Ziggo zal erg blij zijn met de marketing strategen van KPN en haar dochters...Barre73 schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:43:
[...]
Aan die zin klopt alles maar let vooral op het woordje "kunt". Het zal de bedoeling zijn dat je daarvoor bij gaat betalen, net als bij moederbedrijf KPN.

Het beste wat ze bij KPN en de dochters zouden kunnen doen is een grote boot huren, alle marketing mensen daarop inschepen, alle deuren dichtlassen en dat ding af laten zinken in de Noordzee...
Geen haar op m'n hoofd die er momenteel over zal denken om op KPN of een van haar dochters over te stappen...
[ Voor 26% gewijzigd door servies op 13-04-2015 16:27 ]
Weet iemand of/hoe je kan voorkomen dat de NT terugschakelt naar 100mbit op de ethernet port?
De "ethernet" LED op mijn NT gaat na het opstarten altijd naar de kleur geel wat betekent dat de ethernet verbinding op 100 mbit loopt. Dit ondanks dat het apparaat (de NT) en de NIC die aangesloten is 1 gbit zijn. (Mijn glas aansluiting bij xs4all is 100mbit op dit moment.) Is het mogelijk de verbinding tussen de NT en de switch(of FB) op 1 gbit te krijgen.
Ik snap dat de doorvoer/bandwidth niet hoger zal worden omdat mijn abonnement maar 100mbit is, maar latency zal ietsje beter zijn (sub-milliseconde) en ik zou het leuk vinden om het verschil eens netjes te meten.
De "ethernet" LED op mijn NT gaat na het opstarten altijd naar de kleur geel wat betekent dat de ethernet verbinding op 100 mbit loopt. Dit ondanks dat het apparaat (de NT) en de NIC die aangesloten is 1 gbit zijn. (Mijn glas aansluiting bij xs4all is 100mbit op dit moment.) Is het mogelijk de verbinding tussen de NT en de switch(of FB) op 1 gbit te krijgen.
Ik snap dat de doorvoer/bandwidth niet hoger zal worden omdat mijn abonnement maar 100mbit is, maar latency zal ietsje beter zijn (sub-milliseconde) en ik zou het leuk vinden om het verschil eens netjes te meten.
Ik heb up/down nagevraagd op twitter en dit is het antwoord.
@robmaaseu Glasvezel is symmetrisch. Dit houdt in dat je 100/100 (down en up). Dat plaatje is bedoeld voor DSL. Niet slim. *HB
If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!
Dan is dat inderdaad een blunder. Hopelijk passen ze het snel aan.
Ik geloof er niet zoveel van... Ik denk oprecht dat ze gelijk schakelen met KPN. Dus wel lage upload tenzij je bij betaalt.
Vanuit xs4all.general: Er verandert helemaal niets, niet voor bestaande klanten, en ook niet voorBarre73 schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:23:
Ik geloof er niet zoveel van... Ik denk oprecht dat ze gelijk schakelen met KPN. Dus wel lage upload tenzij je bij betaalt.
nieuwe klanten
We zullen het zien...
Ik weet niet wat je nu precies bedoelt maar dat een Alles-in-1 compact 20-2 zou zijn, of een Smart 50-5, staat zeker niet al 4 maanden op de site. 2 weken geleden nog voor iemand anders zitten kijken en toen was het gewoon 20-20 en 50-50 hoor. En net zo voor de 100-100 en de 500-500epias schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:36:
Dat van die abonnementen staat er zeker 4 maanden op de site van XS4ALL.
De site is volgens mij ondertussen vernieuwd. Dus daar kunnen wel wat wijzigingen in zien.epias schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:36:
Dat van die abonnementen staat er zeker 4 maanden op de site van XS4ALL.
Ik lees de "kunt" alszijnde dat de upload- en downloadsnelheid gelijkt zullen zijn. Neemt niet weg dat dit wel verduidelijkt mag worden.
Als je trouwens op deze pagina: https://www.xs4all.nl/pak.../#top-product-information onder de vier blokken van de verschillende abonnementen op "Toon meer informatie" klik, worden de blokken aangevuld met extra info. Hierbij ook met de Uploadsnelheid, waarbij specifiek die voor Glasvezel staat.
Trouwens, die extra zenderpakketten bij XS4All zijn wel lekker cheap nu.
https://www.xs4all.nl/televisie/
Alle pakketten €0 per maand en dan krijg je ook nog 50% korting voor 4 maanden bij HBO, Fox Sports en het Plus Pakket
Zat toevallig even te kijken, omdat ik eraan zit te denken om toch Ziggo nu maar helemaal de deur uit te doen..
[ Voor 17% gewijzigd door Edd op 13-04-2015 22:22 ]
-
Het staat er zeker al langer op. Dat is makkelijk via het Internet Archive te checken.Barre73 schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:56:
[...]Ik weet niet wat je nu precies bedoelt maar dat een Alles-in-1 compact 20-2 zou zijn, of een Smart 50-5, staat zeker niet al 4 maanden op de site.
Ik moest echt drie keer kijken voor ik het zag. Duidelijk is het in ieder geval niet...Edd schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:10:
[...] Hierbij ook met de Uploadsnelheid, waarbij specifiek die voor Glasvezel staat...
Je hebt helemaal gelijk.Ik heb met The Web-archive teruggeken naar februari 2015 en daar staan die lage UL snelheden ook,Dan weet ik niet waar ik heb gekeken die paar weken geleden....epias schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:21:
[...]
Het staat er zeker al langer op. Dat is makkelijk via het Internet Archive te checken.
Dan zit je kennelijk nog niet op een gigabit aansluiting in de POP. Dat lampje brandt pas groen als je in de POP ook op gigabit zitAzertyNL schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:48:
Weet iemand of/hoe je kan voorkomen dat de NT terugschakelt naar 100mbit op de ethernet port?
GerkeP
Volgens mij verandert er toch echt niks hoor voor de FttH klanten.
Wanneer je de specifieke info bekijkt voor de glasvezelpakketten staat er toch echt dat, in het geval van een glasvezelpakket, de UPload snelheid gelijk is aan de DOWNloadsnelheid.
M.a.w. geen probleem toch?
En bij de specifieke glasvezelinfo:
https://www.xs4all.nl/glasvezel/
staat het nogmaals vermeld: "Even snel up- als downloaden"
Wanneer je de specifieke info bekijkt voor de glasvezelpakketten staat er toch echt dat, in het geval van een glasvezelpakket, de UPload snelheid gelijk is aan de DOWNloadsnelheid.
M.a.w. geen probleem toch?
En bij de specifieke glasvezelinfo:
https://www.xs4all.nl/glasvezel/
staat het nogmaals vermeld: "Even snel up- als downloaden"

Inmiddels is het al min of meer opgelost via deze tip:
Als je trouwens op deze pagina: https://www.xs4all.nl/pak.../#top-product-information onder de vier blokken van de verschillende abonnementen op "Toon meer informatie" klik, worden de blokken aangevuld met extra info. Hierbij ook met de Uploadsnelheid, waarbij specifiek die voor Glasvezel staat
Als je trouwens op deze pagina: https://www.xs4all.nl/pak.../#top-product-information onder de vier blokken van de verschillende abonnementen op "Toon meer informatie" klik, worden de blokken aangevuld met extra info. Hierbij ook met de Uploadsnelheid, waarbij specifiek die voor Glasvezel staat
Inloggen in het service centre bij xs4all > internetverbinding > Status bekijken (opnieuw inloggen).DDX schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:12:
Ik heb vorige week ook upgrade van 100 naar 500 aangevraagd, modem (7390 -> 7490) heb ik al binnen en omgewisseld.
Ik krijg vandaag mijn nieuwe router geleverd en zie bij de status staan:
13-04-2015 Plandatum oplevering order bekend.
De geplande opleveringsdatum van uw nieuwe abonnement (dinsdag 28 april 2015) is naar u verstuurd per brief.
Ik zag dat ik de MTU in m'n Fritz!Box 7490 kan instellen, iemand enig idee of ik hier zonder problemen 1500 kan instellen?
Is nog altijd PPP toch? Dan is je max 1500-8=1492.
Stel je de MTU hoger in dan krijg je fragmentatie.
Waarom zou je uberhaupt? Als er al sprake is van een verschil dan zal dat alleen maar negatief uitpakken. MTU van 1200 zal je minder van merken dan een MTU die 8 bytes te hoog ligt.
Bovendien eenvoudig zelf te testen met een simpele PING met do not fragment bit aan en 1500 bytes aan data.
Stel je de MTU hoger in dan krijg je fragmentatie.
Waarom zou je uberhaupt? Als er al sprake is van een verschil dan zal dat alleen maar negatief uitpakken. MTU van 1200 zal je minder van merken dan een MTU die 8 bytes te hoog ligt.
Bovendien eenvoudig zelf te testen met een simpele PING met do not fragment bit aan en 1500 bytes aan data.
Als we toch over de 7490 praten: in de 7390 was er een optie om eens per dag de logs en traffic- en dialingstatistieken naar je te emailen. Dat kan ik in de 7490 niet vinden (en ook niet als ik er naar zoek op google).
Als ik het goed begrijp heb ik voor ipTV een eigen UTP netwerkje nodig. Ik heb nu een coax kabel + UTP kabel naar de tv lopen. Aan de coax kabel zit 1 HD recorder. Aan de UTP kabel welgeteld 8 apparaten.
Je kunt de ipTv ontvanger dus niet op een gedeeld netwerk met de andere 7 devices op een switch aansluiten?
Dan zou ik de onprettige taak hebben om de coax kabel te vervangen door nog een UTP kabel. Nu is het van de meterkast naar de tv punt 'maar' een meter of 16 door de kruipruimte, maar is wel weer een gedoe.
Homeplug is geen optie, dat heeft in geen van de huizen van de buren ooit gewerkt.
Je kunt de ipTv ontvanger dus niet op een gedeeld netwerk met de andere 7 devices op een switch aansluiten?
Dan zou ik de onprettige taak hebben om de coax kabel te vervangen door nog een UTP kabel. Nu is het van de meterkast naar de tv punt 'maar' een meter of 16 door de kruipruimte, maar is wel weer een gedoe.
Homeplug is geen optie, dat heeft in geen van de huizen van de buren ooit gewerkt.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Kan officieel niet (wordt niet officieel ondersteund) maar officieus wel via routed mode. Hierover is al meer geschreven hiervoor.
Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature
Zoiets bedoel je?Maasluip schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:02:
Als we toch over de 7490 praten: in de 7390 was er een optie om eens per dag de logs en traffic- en dialingstatistieken naar je te emailen. Dat kan ik in de 7490 niet vinden (en ook niet als ik er naar zoek op google).

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans
Ah, de push service. Die ja. Vreemd dat ik daar overheen gekeken heb. Energy monitor en Buttons en LEDs ben ik wel ingeweest.
En in de backup staat het email adres blijkbaar gehasht, want daar kon ik ook niks op vinden.
En in de backup staat het email adres blijkbaar gehasht, want daar kon ik ook niks op vinden.