[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 23 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
boolean schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 23:22:
[...]

Ik begrijp de glasvezel commotie ook niet zo goed. Ik ben zelf klant van XS4ALL en heb een viertal testjes gedaan op speedtest.net met verschillende servers met dit als resultaat:
[indrukwekkende speedtest plaatjes]
Maar doe nou eens testjes, vanaf je Xs4all aansluiting, richting http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html

Wat voor een waardes krijg je dan? :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

ehtweak schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 08:44:
[...]

Maar doe nou eens testjes, vanaf je Xs4all aansluiting, richting http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html

Wat voor een waardes krijg je dan? :|
Hmmm grappig, die speedtest link werkt aleen als je op het KPN netwerk zit?

Ah, nvm geloof dat we hier een ping probleempje hebben waardoor de test geannuleerd word.

[idiotmode]
Eergisteren was ik aan het testen prutsen hoe veel die test server eigenlijk aan kon, record staat momenteel op 980Mbit :z Realiseer me nu dat ik opzoek moet gaan naar een 10Gbit servertje voor de volgende test :+
[/idiotmode

[ Voor 32% gewijzigd door sHELL op 27-10-2014 15:57 ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Hier vanaf een Xs4all FttH aansluiting werkt die link wel.
imho is dat geen KPN netwerk... dacht dat Xs4all - KPN gescheiden waren (?)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 10:48
Nee hoor. Iedereen kan die speedtest doen en die link is gewoon openbaar.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Vanavond wordt xs4all geinstalleerd. Hoe werken de poorten van de Fritzbox nu op de laatste firmware, zijn alle poorten voor tv én internet te gebruiken? Ik las iets over een flexpoort 4, maar kan nergens vinden wat dat is. Kan me voorstellen dat dat een soort Vlan maakt maar heb je dan aan het andere einde een managed switch nodig die de signalen (UTP/TV) weer uit elkaar trekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 23:20
Sinds de installatie van OS X Yosemite, dan geeft F-Secure Internet Security 2011 (horende bij het XS4ALL pakket) een bericht over de licentiecode die ik moet invoeren. Wanneer ik deze invoer en vervolgens op bevestig druk, dan gebeurt er niets. Ik krijg ook geen feedback van de applicatie dat de code ongeldig is. Heeft iemand van jullie dit probleem ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 23:21
Barre73 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:45:
Nee hoor. Iedereen kan die speedtest doen en die link is gewoon openbaar.
Alleen vanaf mijn xs4all verbinding lijkt de verbinding gecapped, haal maar 45/22 (server 1), 53/22 (server 2). Andere speedtests halen gewoon het maximale op mijn 100/100 verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:01
Found a new FRITZ!OS for your FRITZ!Box.
FRITZ!OS installed: 06.07
New FRITZ!OS: 06.20
Update voor de FRITZ!Box 7390 vanaf nu te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 02:17
Even een vraagje, ik zit eraan te denken om over te stappen van XMS glasvezel naar XS4all glasvezel.. Nou vroeg ik me af, heb ik dan nog wat aan mijn huidige Amino M540 setupbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:57
jaspov schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 14:50:
Vanavond wordt xs4all geinstalleerd. Hoe werken de poorten van de Fritzbox nu op de laatste firmware, zijn alle poorten voor tv én internet te gebruiken? Ik las iets over een flexpoort 4, maar kan nergens vinden wat dat is. Kan me voorstellen dat dat een soort Vlan maakt maar heb je dan aan het andere einde een managed switch nodig die de signalen (UTP/TV) weer uit elkaar trekt?
Volgens mij zit er in deze firmware nog geen ondersteuning voor flexpoorten. Volgens mij werken flexpoorten op basis van het herkennen van de mac addressen van IPTV ontvangers en worden ze op basis van mac adres door een andere dhcp server bediend en voorzien van een IP adres en andere gateway.

Met flexpoorten kan je aan de andere kant gewoon een unmanaged switch gebruiken imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Len

Leeg

cacao70 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 19:20:
Sinds de installatie van OS X Yosemite, dan geeft F-Secure Internet Security 2011 (horende bij het XS4ALL pakket) een bericht over de licentiecode die ik moet invoeren. Wanneer ik deze invoer en vervolgens op bevestig druk, dan gebeurt er niets. Ik krijg ook geen feedback van de applicatie dat de code ongeldig is. Heeft iemand van jullie dit probleem ook ?
Ja, ik heb uiteindelijk de licentie op de service pagina's weg gehaald en het opnieuw gedownload. Daarna het er lomp weer overheen zetten en het werkte weer!

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Vanavond heb ik het XS4ALL TV pakket geinstalleerd en kreeg een foutcode 12. Ik heb de helpdesk gebeld en die vertelden mij dat ik 5 november wordt aangesloten omdat Reggefiber nog wat moet patchen (??).. Kan het niet echt geloven. De internetverbinding via glasvezel draait al tijden als een zonnetje.

Moet ik tot 5 november wachten of zal het al eerder geactiveerd worden? Iemand ervaring mee?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Inflatable schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 19:57:
Even een vraagje, ik zit eraan te denken om over te stappen van XMS glasvezel naar XS4all glasvezel.. Nou vroeg ik me af, heb ik dan nog wat aan mijn huidige Amino M540 setupbox?
Een simpel antwoord: helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Jassy schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 21:02:
Vanavond heb ik het XS4ALL TV pakket geinstalleerd en kreeg een foutcode 12. Ik heb de helpdesk gebeld en die vertelden mij dat ik 5 november wordt aangesloten omdat Reggefiber nog wat moet patchen (??).. Kan het niet echt geloven. De internetverbinding via glasvezel draait al tijden als een zonnetje.

Moet ik tot 5 november wachten of zal het al eerder geactiveerd worden? Iemand ervaring mee?
Geen ervaring en lijkt broodje aap, alleen kan ik niet de PoP binnenkijken. Wellicht moeten klanten die ook IPTV afnemen op een andere switch worden gepatched waar ook IPTV VLAN op staat? Of iets in die trant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Kan ook zijn dat je abo nog niet geactiveerd is oid.

Fout 12 is meestal dat de decoder en het modem elkaar niet zien. (verkeerde lan poort, defecte kabel, verkeerde profiel in je modem, etc.)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Barre73 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 21:02:
[...]

Een simpel antwoord: helemaal niets.
Thx, die kan dan de verkoop in en moet ik dus een 2e setupbox bestellen..

Zijn er hier trouwens mensen die ervaring hebben met het overstappen van XMS glasvezel naar XS4ALL glasvezel? Hoe verhoudt het zich allemaal ten opzichte van elkaar? En vooral hoe ging de overstap? Was je lang offline etc? Ik weet b.v. dat er bij mij een Genexis kastje met een Packetfront hangen die volgens mij alleen geschikt zijn tot 100Mbit, dat zal dus ook vervangen moeten worden als ik naar 500Mbit wil.. Is dat zelf te doen of wordt dat echt monteurswerk?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat laatste is monteurswerk. verder in het algemeen lopen overstappen momenteel goed. In de ochtend vallen je diensten weg. In de middag komt de monteur van XS4All om alles weer aan te sluiten.

Voor jouw specifieke adres kan ik niet direct zien wat er vanuit Reggefiber nodig is. Of je bijvoorbeeld ook nog een hele oude aansluiting hebt waarvan zelfs de FTU vervangen wordt. In dat geval zie je vaak dat XS4all haar eigen monteur een dag later inplant dan de RF monteur. En dat is wel vervelend dus blijf dat goed checken bij XS4all en doe desnoods een belletje naar Reggefiber om na te vragen voor wanneer er een migratieopdracht gepland staat. En als die datum niet overeenkomt met die van de XS4all monteur -> XS4all bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Kan wel kloppen hoor. Dit was na mijn verhuizing ook het geval. Kennelijk wordt het TV signaal pas in de wijkcentrale toegevoegd aan je internet signaal, dus dat is inderdaad iets wat Reggefiber moet activeren en dus even kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Nee hoor. Dat is echt complete onzin.Er is maar 1 patch op de IP vezel en daar gaan alle diensten overheen. Wat zou kunnen (maar voor mij lastig voor te stellen) is dat die klanten die internet-only hadden en nu ook TV erbij nemen door KPN Wholesale (leverancier van XS4all) speciaal daarom op een andere actieve poort van de DSLAM worden gepatcht. En dat patchen doet inderdaad Reggefiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Barre73 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:03:
Dat laatste is monteurswerk. verder in het algemeen lopen overstappen momenteel goed. In de ochtend vallen je diensten weg. In de middag komt de monteur van XS4All om alles weer aan te sluiten.

Voor jouw specifieke adres kan ik niet direct zien wat er vanuit Reggefiber nodig is. Of je bijvoorbeeld ook nog een hele oude aansluiting hebt waarvan zelfs de FTU vervangen wordt. In dat geval zie je vaak dat XS4all haar eigen monteur een dag later inplant dan de RF monteur. En dat is wel vervelend dus blijf dat goed checken bij XS4all en doe desnoods een belletje naar Reggefiber om na te vragen voor wanneer er een migratieopdracht gepland staat. En als die datum niet overeenkomt met die van de XS4all monteur -> XS4all bellen.
Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 19:04
Momenteel ben ik aan het kijken voor een glasvezel abonnement bij XS4ALL.
Ik heb ze een mail gestuurd met wat vragen maar ze zijn voor mogelijk nieuwe klanten niet zo snel met hun reactie helaas. Vandaar de vraag even via het forum ;)

In mijn meterkast zit een FTU zonder de NTU (bij nieuwe woningen/appartementen is de NTU wel aanwezig).
Als ik kies voor zelf aansluiten, mag ik de NTU dan ook zelf aansluiten of moet een monteur van Reggefiber dit doen? Ik heb het type GN-02/FXP-100 van Genexis. Want als je een uFTU hebt (waarbij de groene en blauwe voeding apart samenkomen) mag je sowieso de NTU zelf aansluiten. Maar mag dit dan ook bij de GN-02/FXP-100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Ik heb de Fritz Box een paar dagen geleden de 6.20 update gegeven en heb er nu eigenlijk al weer spijt van. Sinds de update zijn er problemen met bepaalde websites via LAN verbinding die niet meer willen openen (Error code: ERR_FAILED), meestal zijn die websites onderdeel van google en dus allemaal via https. Dus ik krijg het donker bruine vermoeden dat er iets fout gaat met SSL verbindingen over LAN.

Zijn er meer mensen met de 6.20 update die vergelijkbare problemen hebben?

PS ja, via wifi werken die websites prima 8)7

Hmmm heb het probleem geïsoleerd in chrome, hmmmm wtf... :?

[ Voor 10% gewijzigd door sHELL op 01-11-2014 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Niemand die dit weet?
Soundwork schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 22:22:
Momenteel ben ik aan het kijken voor een glasvezel abonnement bij XS4ALL.
Ik heb ze een mail gestuurd met wat vragen maar ze zijn voor mogelijk nieuwe klanten niet zo snel met hun reactie helaas. Vandaar de vraag even via het forum ;)

In mijn meterkast zit een FTU zonder de NTU (bij nieuwe woningen/appartementen is de NTU wel aanwezig).
Als ik kies voor zelf aansluiten, mag ik de NTU dan ook zelf aansluiten of moet een monteur van Reggefiber dit doen? Ik heb het type GN-02/FXP-100 van Genexis. Want als je een uFTU hebt (waarbij de groene en blauwe voeding apart samenkomen) mag je sowieso de NTU zelf aansluiten. Maar mag dit dan ook bij de GN-02/FXP-100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 18:49

vr6-only

Blub Blub

Nee, je mag het niet zelf installeren. Doe je dit wel en veroorzaak je schade? Dan betalen maar.
Snap het nut van je vraag ook niet. Voor die tijd kun je toch niets doen thuis.

Tevens klopt je stelling over de uFTU ook niet. Ook dan mag de klant het niet zelf monteren!

[ Voor 21% gewijzigd door vr6-only op 02-11-2014 16:51 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat laatste is niet helemaal waar. KPN heeft een tijd lang klanten aangemoedigd bij een DHZ pakket de mediaconverter zelf op de UFTU te klikken. Gelukkig nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Barre73 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:07:
Nee hoor. Dat is echt complete onzin.Er is maar 1 patch op de IP vezel en daar gaan alle diensten overheen. Wat zou kunnen (maar voor mij lastig voor te stellen) is dat die klanten die internet-only hadden en nu ook TV erbij nemen door KPN Wholesale (leverancier van XS4all) speciaal daarom op een andere actieve poort van de DSLAM worden gepatcht. En dat patchen doet inderdaad Reggefiber.
Nounou complete onzin? Doet je TV het al dan? Er bestaat ook nog zoiets als VLANs. Het TV netwerk heeft niets met het XS4All netwerk te maken. Dus XS4ALL vraagt aan Reggefiber om je te verbinden met hun netwerk tbv Internet en XS4ALL vraagt KPN of ze Reggefiber willen vragen om je te aan te sluiten op hun TV netwerk. Dat laatste kan wat langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Bedankt voor de antwoorden mbt de TV aansluiting. Het kan inderdaad alle kanten op. De lijn wordt volgens de brief woensdag opgeleverd. Ik heb nog geen signaal op Lan 4. Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Bigs schreef op zondag 02 november 2014 @ 20:27:
[...]

Nounou complete onzin? Doet je TV het al dan? Er bestaat ook nog zoiets als VLANs. Het TV netwerk heeft niets met het XS4All netwerk te maken. Dus XS4ALL vraagt aan Reggefiber om je te verbinden met hun netwerk tbv Internet en XS4ALL vraagt KPN of ze Reggefiber willen vragen om je te aan te sluiten op hun TV netwerk. Dat laatste kan wat langer duren.
Dan weet jij niet hoe het glasvezelnetwerk werkt en wat de rol is van Reggefiber, KPN of XS4All.

Er is geen aparte patch in de PoP van Reggefiber voor TV of internet. Er is 1 vezel van de PoP naar de klant in gebruik en daar gaat alles overheen. Ja, in het geval van XS4All inderdaad met Vlans. Maar mijn punt was dat Reggefiber niets hoeft te doen in de PoP om TV mogelijk te maken als er al lang een patch was op de vezel van die klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Barre73 schreef op zondag 02 november 2014 @ 22:30:
[...]

Dan weet jij niet hoe het glasvezelnetwerk werkt en wat de rol is van Reggefiber, KPN of XS4All.

Er is geen aparte patch in de PoP van Reggefiber voor TV of internet. Er is 1 vezel van de PoP naar de klant in gebruik en daar gaat alles overheen. Ja, in het geval van XS4All inderdaad met Vlans. Maar mijn punt was dat Reggefiber niets hoeft te doen in de PoP om TV mogelijk te maken als er al lang een patch was op de vezel van die klant.
Leg dan ook even uit hoe het wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
vr6-only schreef op zondag 02 november 2014 @ 16:50:
Nee, je mag het niet zelf installeren. Doe je dit wel en veroorzaak je schade? Dan betalen maar.
Snap het nut van je vraag ook niet. Voor die tijd kun je toch niets doen thuis.

Tevens klopt je stelling over de uFTU ook niet. Ook dan mag de klant het niet zelf monteren!
Dat is niet waar, bij een uFTU mag de klant wel zelf installeren. Bij KPN gingen er pakketten de deur uit met volledige doe-het-zelf.

Het nut van mijn vraag: nou, ik woon alleen en heb een full-time baan. Dus voor glasvezel ben je (helaas!!) afhankelijk van een monteur, en ik wil het liefst zoveel mogelijk zelf installeren. En het is zo dat je vanuit het PoP al wordt aangesloten voordat je pakket wordt verstuurd. Dus "niets" kunnen doen?? Dat is wat kort door de bocht. Gezien de complexiteit van de FTU wordt het sterk afgeraden de NTU zelf op de FTU te klikken omdat het mis kan gaan en de vezel kan breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22

Fiber

Beaches are for storming.

Bij mij stond die (Guidion) monteur al om acht uur 's morgens op de stoep en zo veel werk is het nou ook weer niet, maar wel iets meer dan klik-klak-klaar, half uurtje hooguit inclusief Fritzbox instellen etc. Kom je een keer een uurtje later op je werk wellicht, ik zie het probleem niet helemaal...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Als je twijfelt gewoon de monteur laten komen. Je kan zelf een tijdstip afspreken toch? Ben je zeker van je zaak gewoon zelf aansluiten, zo spannend is het nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Bigs schreef op zondag 02 november 2014 @ 23:10:
[...]

Leg dan ook even uit hoe het wel werkt?
Voor alle PoP's die de afgelopen 3,5 jaar zijn geplaatst:

Van woning naar PoP lopen 2 vezels. Deze komen in de PoP uit op een ODF lade. Aan de voorzijde daarvan zitten poortjes. Voor elk adres twee dus. Deze ODF lades zitten aan de rechterzijde van de PoP.
In de PoP plaatst een operator (in dit geval KPN Wholesale) actieve apparatuur in de een kast aan de linkerzijde en zorgt dat er per adres 1 kabeltje naar de andere zijde wordt getrokken welke uitkomt op een las-patchlade. Deze las-patchlade zit in de kast naast die met de ODF lades.

Bij een actieve klant stuurt KPN Wholesale een opdracht naar Reggefiber om een patch te zetten van de ODF poort naar de las-patchladepoort die zij daarvoor reserveren. Die dus uiteindelijk uitkomt op een actieve poort van hun apparatuur. Daarbij wordt 1 vezel gepatcht (de blauwe) die in het netwerk is bedoeld voor alle IP diensten. De groene is voorlopig alleen bedoeld voor de analoge TV dienst bij providers die dat aanbieden.
De tussenstap met een extra las-patchlade is gemaakt om te voorkomen dat er rechtstreeks van de ODF naar de actieve apparatuur wordt gepatcht. Ten eerste omdat dat in de huidige PoP's een afstand is van 3 tot 5 meter (grote kans op schade of storing) en ten tweede omdat je zo voorkomt dat de verkeerde mensen aan je actieve apparatuur zitten. Of andersom, dat er mensen van de actieve operator aan de ODF kant zitten.

In het geval waar we het over hadden zat er dus gewoon al een patch van de ODF naar een actieve poort. Over die verbinding kwamen de internetdiensten van "Jassy". Technisch gezien moet het geen probleem zijn om over diezelfde patch ook de TV diensten te gaan leveren. Ja, dat is een ander netwerk, maar uiteindelijk komt het in de actieve apparatuur van KPN Wholesale uit en vandaar naar de genoemde patch voor Jassy's woning. Ik denk niet dat het TV signaal pas in de PoP wordt toegevoegd maar al eerder in de backbone. Maar dat is een gokje.

Optie 1) De XS4All medewerker besloot maar gewoon om te zeggen dat Reggefiber nog iets moet doen om om die manier niet uit te hoeven leggen wat er op de achtergrond allemaal geregeld moest worden door henzelf en door KPN.

Optie 2) Vanuit de orderstraten is het makkelijker om een compleet nieuwe levering te maken voor deze klant met internet+TV. En een compleet nieuwe levering betekent ook een andere actieve poort. Een andere actieve poort betekent een wijziging van de patch. Dus inderdaad Reggefiber die de patch moet wijzigen.
Ironisch genoeg is dat een patchmigratie en daarvoor is geen doorlooptijd afgesproken maar de operator geeft zelf een wensdatum op en Regegfiber moet de wijziging dan gewoon op die datum uitvoeren. Dus de genoemde datum van 5 november is gewoon door XS4All en KPN dan zelf bij Reggefiber neergelegd.

Zonder de postcode en huisnr van Jassy kan ik niet controleren welk van de twee opties het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Soundwork schreef op zondag 02 november 2014 @ 23:15:
[...]

Dat is niet waar, bij een uFTU mag de klant wel zelf installeren. Bij KPN gingen er pakketten de deur uit met volledige doe-het-zelf.

Het nut van mijn vraag: nou, ik woon alleen en heb een full-time baan. Dus voor glasvezel ben je (helaas!!) afhankelijk van een monteur, en ik wil het liefst zoveel mogelijk zelf installeren. En het is zo dat je vanuit het PoP al wordt aangesloten voordat je pakket wordt verstuurd. Dus "niets" kunnen doen?? Dat is wat kort door de bocht. Gezien de complexiteit van de FTU wordt het sterk afgeraden de NTU zelf op de FTU te klikken omdat het mis kan gaan en de vezel kan breken.
"gingen"is hierbij inderdaad het belangrijke woord. Nu niet meer als het goed is.

En inderdaad: Het wordt afgeraden het zelf te doen. Een GN02 is dan nog een stukje lastiger dan een UFTU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Barre73 schreef op maandag 03 november 2014 @ 12:21:
[...]

Voor alle PoP's die de afgelopen 3,5 jaar zijn geplaatst:

Van woning naar PoP lopen 2 vezels. Deze komen in de PoP uit op een ODF lade. Aan de voorzijde daarvan zitten poortjes. Voor elk adres twee dus. Deze ODF lades zitten aan de rechterzijde van de PoP.
In de PoP plaatst een operator (in dit geval KPN Wholesale) actieve apparatuur in de een kast aan de linkerzijde en zorgt dat er per adres 1 kabeltje naar de andere zijde wordt getrokken welke uitkomt op een las-patchlade. Deze las-patchlade zit in de kast naast die met de ODF lades.

Bij een actieve klant stuurt KPN Wholesale een opdracht naar Reggefiber om een patch te zetten van de ODF poort naar de las-patchladepoort die zij daarvoor reserveren. Die dus uiteindelijk uitkomt op een actieve poort van hun apparatuur. Daarbij wordt 1 vezel gepatcht (de blauwe) die in het netwerk is bedoeld voor alle IP diensten. De groene is voorlopig alleen bedoeld voor de analoge TV dienst bij providers die dat aanbieden.
De tussenstap met een extra las-patchlade is gemaakt om te voorkomen dat er rechtstreeks van de ODF naar de actieve apparatuur wordt gepatcht. Ten eerste omdat dat in de huidige PoP's een afstand is van 3 tot 5 meter (grote kans op schade of storing) en ten tweede omdat je zo voorkomt dat de verkeerde mensen aan je actieve apparatuur zitten. Of andersom, dat er mensen van de actieve operator aan de ODF kant zitten.

In het geval waar we het over hadden zat er dus gewoon al een patch van de ODF naar een actieve poort. Over die verbinding kwamen de internetdiensten van "Jassy". Technisch gezien moet het geen probleem zijn om over diezelfde patch ook de TV diensten te gaan leveren. Ja, dat is een ander netwerk, maar uiteindelijk komt het in de actieve apparatuur van KPN Wholesale uit en vandaar naar de genoemde patch voor Jassy's woning. Ik denk niet dat het TV signaal pas in de PoP wordt toegevoegd maar al eerder in de backbone. Maar dat is een gokje.

Optie 1) De XS4All medewerker besloot maar gewoon om te zeggen dat Reggefiber nog iets moet doen om om die manier niet uit te hoeven leggen wat er op de achtergrond allemaal geregeld moest worden door henzelf en door KPN.

Optie 2) Vanuit de orderstraten is het makkelijker om een compleet nieuwe levering te maken voor deze klant met internet+TV. En een compleet nieuwe levering betekent ook een andere actieve poort. Een andere actieve poort betekent een wijziging van de patch. Dus inderdaad Reggefiber die de patch moet wijzigen.
Ironisch genoeg is dat een patchmigratie en daarvoor is geen doorlooptijd afgesproken maar de operator geeft zelf een wensdatum op en Regegfiber moet de wijziging dan gewoon op die datum uitvoeren. Dus de genoemde datum van 5 november is gewoon door XS4All en KPN dan zelf bij Reggefiber neergelegd.

Zonder de postcode en huisnr van Jassy kan ik niet controleren welk van de twee opties het was.
Bedankt voor deze interessante uiteenzetting! Ik zal je het betreffende postcode/huisnummer DM'en om zo het verhaal compleet te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Jassy schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:15:
[...]

Bedankt voor deze interessante uiteenzetting! Ik zal je het betreffende postcode/huisnummer DM'en om zo het verhaal compleet te maken.
En zoals we dus inmiddels vastgesteld hebben was er geen opdracht bij Reggefiber dus het verhaal van de helpdeskmedewerker van XS4all was kul.
Jammer.. het was ooit zo'n goede kundige helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Het steld idd weinig voor, net zoals de experimentele usenet dienst en het slechte verhaal over de download speed, die niemand bij XS4all normal weet te verklaren, nou ja ze wijzen de FB modem als schuldige aan.

Na de laatste update (van ca 1 week geleden) zijn de motorola DVR's ook retetraag geworden. Je betaalt iets meer maar voor dat meer betalen krijg je niet heel veel extra terug. Waar zat jij ook alweer Barre? VF toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:59
Herkent iemand dit?

Vorige week kwam de update van AVM voor de Fritzbox 7490 met firmware update 6.20. Sinds die update is m'n upstream van de FTTH connectie ingekakt van de 500/500 naar 500/80. Het kan toeval zijn dat 't net ten tijde van die update is gebeurd. Ik heb een call gelogd bij XS4All, die lieten een monteur aanrukken om de lijn door te meten maar die vond verrassend genoeg (ahem) niks.

XS4All heeft nog geen contact met me opgenomen maar ik vraag me af wat de volgende stap gaat worden. Iemand soortgelijke ervaringen met hun upstream, eventueel na de FB update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Lord_Dain schreef op maandag 03 november 2014 @ 21:44:
Het steld idd weinig voor, net zoals de experimentele usenet dienst en het slechte verhaal over de download speed, die niemand bij XS4all normal weet te verklaren, nou ja ze wijzen de FB modem als schuldige aan.

Na de laatste update (van ca 1 week geleden) zijn de motorola DVR's ook retetraag geworden. Je betaalt iets meer maar voor dat meer betalen krijg je niet heel veel extra terug. Waar zat jij ook alweer Barre? VF toch?
Ja. Vodafone nieuw pakket. Maar ik ben een weinig eisende gebruiker hoor. Ik heb geen last van het niet kunnen bridgen van de Draytek, ik gebruik geen VLANS, geen NAS, geen IPV6..en ga zo maar door.
Gewoon een snelle verbinding en een goede TV dienst. Meer heb ik niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Fiber schreef op maandag 03 november 2014 @ 00:03:
Bij mij stond die (Guidion) monteur al om acht uur 's morgens op de stoep en zo veel werk is het nou ook weer niet, maar wel iets meer dan klik-klak-klaar, half uurtje hooguit inclusief Fritzbox instellen etc. Kom je een keer een uurtje later op je werk wellicht, ik zie het probleem niet helemaal...
Vandaag telefonisch een XS4ALL internet abonnement besteld. 500/500 Mbit (is leverbaar, zowel op de site als telefonisch werd dat bevestigd). Ik wacht het wel af. XS4ALL gaf aan dat Guidion mij gaat bellen voor een afspraak. Moet maar even zoeken naar een gaatje in mijn eigen planning. De enige reden dat ik de NTU door Guidion laat plaatsen is om te voorkomen dat ik zelf voor de herstelkosten moet opdraaien als de FTU gesloopt wordt. Als Guidion de FTU sloopt, dan zijn de kosten voor de provider. Fritz!Box ga ik niet gebruiken, dus hoeft monteur niets mee te gaan doen. Scheelt ook weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Barre73 schreef op maandag 03 november 2014 @ 18:19:
[...]
En zoals we dus inmiddels vastgesteld hebben was er geen opdracht bij Reggefiber dus het verhaal van de helpdeskmedewerker van XS4all was kul.
Jammer.. het was ooit zo'n goede kundige helpdesk.
Lijkt me toch vreemd, elke keer dat ze als beste ISP uit de bus komen zal dat wel weer wat klanten aantrekken dus een steady stream van goede helpdeskmedewerkers opleiden lijkt dan logisch. Hoor in m'n omgeving namelijk ook steeds meer wisselende ervaringen, en dat lijkt me toch niet goed. Voor die service betaal je namelijk die (in mijn ogen te veel) extra euro's. Wij hebben ook zitten denken aan een overstap, maar heb dat plan voorlopig in de ijskast gezet.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Laten we het niet te dramatisch maken. De vraagsteller (Jassy) heeft als antwoord gekregen dat op 5 november zijn TV wordt opgeleverd. Er vanuit gaande dat dit klopt is het enige punt dus dat de helpdeskmedewerker schijnbaar geen adequaat antwoord had op de reden van die doorlooptijd en daarom misschien maar gokte dat Reggefiber nog iets moet doen. Wat dus niet zo blijkt te zijn (althans: er is niks bekend bij Reggefiber).

Dat op zich lijkt me geen reden voor anderen om niet over te stappen naar XS4All. De prijs: Dat is aan een ieder om te bepalen. Service is niet de enige reden daarvoor. Er zijn er nog veel meer, op technisch vlak vooral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Barre73 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:48:
Laten we het niet te dramatisch maken.
Excuus, erg ongelukkig geschreven van mijn kant nu ik hetzo teruglees :) Mijn keuze is al eerder gemaakt en heeft de ordinaire reden: ik vind ze te prijzig, wij gebruiken de extra's niet echt en heb geen last van brakke ondersteuning of brakke glasvezel op dit moment dus heb mijn wederhelft er voorlopig vanaf gepraat. Maar dat wil niet zeggen dat bij een leuke aanbieding voor nieuwe klanten in 2015 ik daar niet op terugkom, Hollander he ;)

Anyhow: je geeft zelf aan dat het ooit zo'n kundige helpdesk was, daarmee geef je ook al aan dat je merkt dat er hier en daar wat figuren dingen roepen die niet kloppen. Het is enorm lastig om zo'n hoge kwaliteit vast te houden hoor, en natuurlijk lees je hier vooral de foutjes en rare uitglijers. Maar ik vind het apart dat ik zowel hier als om me heen wat rare foutjes hoor van ze, wat erg on-Xs4all is. Opvallend, dat is het meer. Vraag me dan uit oprechte interesse af hoe dat dan kan? Heb zelf in de callcenter/helpdesk-wereld gezeten en weet hoe strak het er bij sommigen aan toe gaat qua kwaliteit/controle.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

ik woon in huizen en sinds een uurtje of 11 ligt in amsterdam internet eruit (huizen valt daar kennelijk ook onder).

op zich niet heel erg (kan gebeuren) en kan ik de 4G van mijn 120 eurie chinaphone eens goed uittesten maar wat ik vrij raar vind is dat de complete glasverbinding eruit ligt. als er ergens een storing plaatsvind zou je op zich niet verwachten dat gewoon de hele lijn doodvalt. meestal is er toch wel een signaal/licht op de lijn.

nu lijkt het erop alsof de wijcentrale zelf gewoon dood is. doen ze dit expres of heeft dat gewoon te maken met de aard van deze specifieke storing?

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Je bedoelt deze storing:

Storing Huizen - Internet van XS4ALL

gemeld door irvin op 4-11-2014, 12:00
begintijd: 11:44, duur: Onbekend

Als gevolg van een storing kunt u in Huizen momenteel geen verbinding
maken of problemen ondervinden met de internetverbinding. Indien u
ook telefonie of TV van ons afneemt, kunnen ook deze diensten
verstoord zijn.
Het betreft hierbij: Internet van XS4ALL, Business DSL en ADSL van
KPN.
Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing om het
probleem zo snel mogelijk te verhelpen. Mogelijk dient u het modem
uit- en aan te zetten om weer verbinding te kunnen maken.
Onze excuses voor het ongemak

Maar, "storingen expres"? dat lijkt me sterk... :F

[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 04-11-2014 14:44 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

ja die storing bedoel ik, die was kennlijk gekoppeld aan de storing in amsterdam.

en ik bedoel niet dat de storing expres is gedaan maar dat men het licht op de lijnen naar de NT's uitzet om de storing makkelijker te kunnen vinden en/of repareren.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ik heb hierop gezocht maar kon het niet vinden.
Wij ondervinden op het moment problemen met onze provider en willen overstappen naar een nieuwe. Nu zitten wij in een studentenhuis waarbij het hudige glasvezel modem ook over een coax aansluiting beschikt wat ons in staat stelt om zowel over analoog als over dvb-c tv te kijken. Is dit bij XS4all ook mogelijk, of krijg ik gewoon een kale NTU met een enkele netwerkpoort?

Alvast bedankt!

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Bij XS4all is dit niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ShadowAS1 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 21:43:
Ik heb hierop gezocht maar kon het niet vinden.
Wij ondervinden op het moment problemen met onze provider en willen overstappen naar een nieuwe. Nu zitten wij in een studentenhuis waarbij het hudige glasvezel modem ook over een coax aansluiting beschikt wat ons in staat stelt om zowel over analoog als over dvb-c tv te kijken. Is dit bij XS4all ook mogelijk, of krijg ik gewoon een kale NTU met een enkele netwerkpoort?

Alvast bedankt!
www.eindelijkglasvezel.nl

Postcodecheck doen en dan krijg je het bericht dat de woning beschikt over glasvezel en je kunt dan naar de "keuzehulp""

Die keuzehulp geeft je alle providers op jouw adres waar je nog analoog/DVB-C kan afnemen.

En inderdaad: XS4all hoort daar niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Bevestiging van mijn bestelling is inmiddels binnen, op 5 december ben ik volgens planning over van XMS naar XS4ALL glasvezel.. Vanaf 2006 bij als een van de eersten bij XMS gezeten en eigenlijk weinig problemen mee gehad, internet via glas is echt veruit het beste wat ik ooit gehad heb.. Alleen een tussentijdse verhuizing ging niet echt soepel (had men toen nog geen ervaring mee kennelijk).. Maar de wetenschap dat XMS overgenomen is en daardoor nog weinig vernieuwing gaat brengen, met zaken als aanbieden van webspace gestopt is en gewoon het feit dat ik via XS4ALL 500Mbit kan krijgen hebben me toch overgehaald om weer eens over te stappen van ISP.. Ik heb ook nog even naar KPN gekeken, maar vond het prijsverschil te klein om niet voor XS4ALL te kiezen.. Bovendien heb ik nog altijd een zwak voor XS4ALL als oude kwaliteits ISP.. Ik heb daar vroeger al eens DSL gehad nadat ze Demon hadden overgenomen, daarvoor ook nog bij Cistron gezeten, die ook weer is overgenomen.. Uiteindelijk blijven toch alleen de grote jongens over.. Ik ga straks wel meer betalen maar krijg daar dan ook meer voor terug, hopelijk krijg ik er geen spijt van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Johnnie5 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 19:52:
[...]

Update voor de FRITZ!Box 7390 vanaf nu te downloaden.
Ik zie hem voor de 7490 nu ook, eindelijk.
New Features
  • new security page in the Diagnostics area
  • FRITZ!NAS now with HTML media player
  • VDSL Interop improvements
  • added temperature display and countdown for Smart Home
  • added support for Google 'all inclusive' music service
Niet heel boeiend, maar vooruit hij deed het met 06.04 ook al prima :)

Achter de schermen is er wel meer veranderd trouwens: ftp://ftp.avm.de/fritz.bo...firmware/english/info.txt

[ Voor 9% gewijzigd door Bigs op 06-11-2014 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR2USA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-09 02:13
Op 18 november ga ik van XMS 100/100 over naar XS4ALL 500/500 internet (geen TV en telefonie). In het présales proces heb ik met de klantenservice van XS4ALL al besproken dat ik gebruik wil blijven maken van mijn ASUS RT-AC68U en niet van de Fritzbox. Dit was geen probleem mits de router overweg zou kunnen met VLAN's. Nu kan de AC68U dat gelukkig, dus dat moet goed komen. Achter de routerhangt een netwerk met een QNAP nas die van buitenaf bereikbaar moet zijn. IPV6 is niet van belang.
Er zijn nog 2 vragen die ik nog niet goed beantwoord heb gekregen.

1) Internet zit op VLAN 6 en ik heb GEEN TV gekozen dus die configureer ik niet. Als ik dat instel op de router, dan wil ik graag dat op LAN 1,2,3 en 4 ook internet signaal staat. Werkt dit standaard dan al zo of moet ik nog wat doen om alle LAN's van internet te voorzien? Mocht er toch nog wat moeten gebeuren, wat moet ik dan doen om dat zo werkend te krijgen? De router draait de laatste firmware van Merlin.

2) Omdat er een QNAP nas achterstaat en een paar servers draaien moet de standaard portforwarding van deze router ook goed blijven werken. Kan iemand bevestigen dat dit gewoon blijft werken zonder extra (her)configuratie?

Thanx alvast voor jullie feedback tweakers! 😁😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:05

Nakebod

Nope.

Volgens mij hoef je je LAN poorten niet / niet per se ook te taggen met een VLAN.
De WAN poort is op mijn OpenWRT getagged voor VLAN, de LAN poorten niet.

En je poortforwards blijven gewoon bestaan.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Nakebod schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 07:41:
Volgens mij hoef je je LAN poorten niet / niet per se ook te taggen met een VLAN.
De WAN poort is op mijn OpenWRT getagged voor VLAN, de LAN poorten niet.

En je poortforwards blijven gewoon bestaan.
Mijn settings met OpenWRT op een TP-Link WDR4300:

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/vlanid.png

Port 1 is bij mij de WAN aansluiting en bij je WAN interface even de fysieke koppeling maken met dit VLAN:

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/koppeling.png

plus natuurlijk je PPPoE gegevens opgeven bij de WAN connectie en dan zou het moeten werken.

[ Voor 4% gewijzigd door MegaTronics op 07-11-2014 08:28 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Op de Netgear WNDR3800 heb ik mijn WAN poort (Port 0) niet getagged, alleen de CPU poort.
Nu heb ik wel IPTV, misschien dat het daarom was. Geen idee, zolang het maar werkt, en dat doet het :P

Afbeeldingslocatie: http://gallery.rutten.me//index.php?cmd=thumb&sfpg=U2NyZWVuc2hvdHMvKjIwMTRfMTFfMDdfMDhfNDlfMjEucG5nKjQ1MDIyNDI2NWY3ODAzYmViMWEwNzhmOGU5ZjdhZDY4%5D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Geen idee, ik zal hem eens untaggen als ik thuis ben. Mocht het namelijk daarna niet meer werken kan ik er vanaf hier weinig aan doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 09:22

Francois

Dus...

Froos schreef op maandag 03 november 2014 @ 21:51:
Herkent iemand dit?

Vorige week kwam de update van AVM voor de Fritzbox 7490 met firmware update 6.20. Sinds die update is m'n upstream van de FTTH connectie ingekakt van de 500/500 naar 500/80. Het kan toeval zijn dat 't net ten tijde van die update is gebeurd. Ik heb een call gelogd bij XS4All, die lieten een monteur aanrukken om de lijn door te meten maar die vond verrassend genoeg (ahem) niks.
Exact hetzelfde probleem hier. Helpdesk gesproken, eerst geprobeerd de fritzbox factory reset te geven, toen was de upload weer 500mbit/s. Later heb ik de config backup die ik voor de reset maakte terug gezet, upload was weer <100mbit/s.

Dus de oplossing is een factory reset van de FB en vervolgens alle instellingen weer goed zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 20:46
Heb je bij de internet instellingen van de Fritz!box ook gekeken of je uploadsnelheid goed ingesteld staat?

Misschien is dat veld vernaggeld geraakt bij de upgrade.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Nakebod schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 08:56:
Op de Netgear WNDR3800 heb ik mijn WAN poort (Port 0) niet getagged, alleen de CPU poort.
Nu heb ik wel IPTV, misschien dat het daarom was. Geen idee, zolang het maar werkt, en dat doet het :P

[afbeelding]
MegaTronics schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:02:
Geen idee, ik zal hem eens untaggen als ik thuis ben. Mocht het namelijk daarna niet meer werken kan ik er vanaf hier weinig aan doen :+
Nou, ik heb het even geprobeerd, maar zonder tag VLAN 6 op de WAN poort krijg ik geen verbinding met Helden van Nu. Misschien werkt het bij XS4All net iets anders als bij Helden van Nu.

Toch maar goed dat ik het thuis heb geprobeerd en niet extern, zeker als de vrouw thuis zit te internetten. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nee, bij XS4ALL werkt het vrijwel zeker hetzelfde.

Op je WAN poort (dus richting NT) -moet- alles tagged zijn. Aangezien het namelijk ook als zodanig weer over de core van KPN getransporteerd moet worden (VLAN tags worden niet voor niets gebruikt ;) ).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

eymey schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 14:51:
Nee, bij XS4ALL werkt het vrijwel zeker hetzelfde.

Op je WAN poort (dus richting NT) -moet- alles tagged zijn. Aangezien het namelijk ook als zodanig weer over de core van KPN getransporteerd moet worden (VLAN tags worden niet voor niets gebruikt ;) ).
Nakebod heeft het toch echt anders staan. Of hij heeft er stiekem nog een managed switch tussen zitten voor de tagging.

Ik heb trouwens alleen VLAN 6 getagd, de telefonie heb ik intern aangesloten via een Gigaset N300A IP, hoewel die eigenlijk via VLAN 7 zou moeten gaan, maar dat kreeg ik nog niet aan de praat en zo werkt het ook, dus het heeft geen haast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Geen idee wat Nakebod precies heeft gedaan, maar zonder tags het KPN-netwerk op gaat gewoon niet lukken. Zo simpel ligt het.

VLAN 7 heb je bij XS4ALL inderdaad niet nodig. Dit gaat nu gewoon "Over The Top" (via je internetverbinding). Over VLAN 7 heb je een wat betere QoS (is een low latency / low jitter VLAN van KPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Sinds twee weken Xs4all glasvezel, 50Mbit internet en TV standaard met de Fritzbox 7490. Werkt na wat opstartdingetjes redelijk goed. Twee tv's aangesloten, in beide gevallen via een utp kabel in de fritzbox en een switch in de ruimte waar de tv staat waar ik dan zowel internet heb (mediacenter) als tv via de meegeleverde kastjes. Dat schijnt pas sinds de laatste firmware 6.20 te kunnen, alle diensten over alle poorten.

Werkt redelijk tot ik gisteren 80GB kopieerde van de NAS naar mijn laptop terwijl ik tv keek, reglmatig wat blokjes in beeld. Ongeacht de zender. Storen internet en tv elkaar, en is dat op te lossen met een QOS instelling? Alles staat zoals door monteur opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

MegaTronics schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 15:35:
[...]
Nakebod heeft het toch echt anders staan. Of hij heeft er stiekem nog een managed switch tussen zitten voor de tagging.
eymey schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 16:05:
Geen idee wat Nakebod precies heeft gedaan, maar zonder tags het KPN-netwerk op gaat gewoon niet lukken. Zo simpel ligt het.
Ai em spesjul :+
Geen extra switch, en het werkt toch echt. Al sinds het begin sinds ik XS4ALL heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:26:
[...]

Misschien moeten we maar opzeggen en ons als nieuwe klant aanmelden ;w 8)7
Het lijkt erop dat XS4ALL is begonnen met de uitrol van Internet Pro (500/500) naar de bestaande klanten. Ik ben zojuist gebeld met de mededeling dat ze me om kunnen gaan zetten en dat ik binnen 2 weken een nieuw modem tegemoet kan zien en gebruik kan gaan maken van de 500Mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Nice Mozzy, ik ben benieuwd wanneer Hilversum aan de beurt is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boolean
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-05 12:27
Francois schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:53:
[...]

Exact hetzelfde probleem hier. Helpdesk gesproken, eerst geprobeerd de fritzbox factory reset te geven, toen was de upload weer 500mbit/s. Later heb ik de config backup die ik voor de reset maakte terug gezet, upload was weer <100mbit/s.

Dus de oplossing is een factory reset van de FB en vervolgens alle instellingen weer goed zetten.
Hetzelfde geldt voor mij, maar ik kwam er pas achter bij het lezen van dit topic.

Ik zal de prutsbox eens opnieuw configureren en zien wat het resultaat is.

EDIT: Zojuist Fritz naar zijn fabrieksinstellingen teruggebracht, met als resultaat 25/500 ipv 500/500. :(
Wat is hier aan de hand? Met 6.0.4 haalde ik 500/550 en met 6.20 werd dit 240/90. Na een reset werd dit 25/500 en zodra ik de oorspronkelijke config terug zet word dit 80/90. :S

Wat is dit voor pruts apparaat? Shiet mij maar lek, ik weet het niet meer..

EDIT2: Fritz terug naar fabrieksinstellingen gebracht m.b.v. de externe recovery tool en dat bood uitkomst. Snelheid is terug naar 500/550! :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3902167883.png

[ Voor 35% gewijzigd door boolean op 12-11-2014 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

.... *yawns drop*

1ms en exact 50mbit upload @_@

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3902358870.png

• Lord_Dain
Zo, verbinding floepte er uit 01u00 vannacht. Precies tijdens de release van WoD (World of Warcraft!).

Dan ook meteen 4 uur. Je zal je telefoon maar nodig hebben door een noodgeval ofzo.

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 23:21
Lord_Dain schreef op donderdag 13 november 2014 @ 08:29:
Zo, verbinding floepte er uit 01u00 vannacht. Precies tijdens de release van WoD (World of Warcraft!).

Dan ook meteen 4 uur. Je zal je telefoon maar nodig hebben door een noodgeval ofzo.
Was aangekondigd onderhoud. Wel deed mijn IPV6 het niet meer hierna, een reconnect in de Fritzbox did the trick....

• ehtweak
  • Niet online
Idd, keurig aangekondigd onderhoud:

Onderhoud - Internet

gemeld door Timo op 11-11-2014, 14:42
begindatum: 13-11-2014
begintijd: 01:00, duur: 4 uur

Als gevolg van gepland onderhoud kunt u een onderbreking ervaren in uw
internetverbinding gedurende de nacht van woensdag 12 op donderdag 13
november.

Het betreft hier Internet van XS4ALL abonnementen die worden geleverd
via Glas.

Indien u ook telefonie van ons afneemt, kan ook deze dienst door dit
onderhoud verstoord zijn. Wij stellen alles in het werk om het
onderhoud zo spoedig mogelijk af te ronden.

Onze excuses voor het ongemak.

En (!) op 18-11-2014; hetzelfde nog een keer.

begindatum: 18-11-2014

internetverbinding gedurende de nacht van maandag 17 op dinsdag 18
november.

via Glas.

[ Voor 22% gewijzigd door ehtweak op 13-11-2014 09:26 ]

Mooie Plaatjes   

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hmm, nu wel. Maar ik heb toch vaker last van een knipperende verbinding. Laatst was het zo erg dat ik een ping scriptje heb gemaakt om te kijken hoe vaak hij er nu eigenlijk uit vloog. En als ik nu in mijn traffic stats kijk dan zie ik om 21:00 uur, 22:10, 23:20, en 5:20 onderbrekingen van tenminste 5 minuten (volgens de mrtg grafiek geen traffic in een 5 minuten interval). Naast dus die aangekondigde onderbreking (bij mij van 0:50 tot 2:00).

Signatures zijn voor boomers.

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
ehtweak schreef op donderdag 13 november 2014 @ 09:23:
Nou ja, keurig. Kunnen ze dit soort onderhoud niet twee weken van tevoren aan kondigen?

Per email of sms was ook aardig geweest. Ik kijk niet elke dag op de storingenpagina.

[ Voor 15% gewijzigd door rr7r op 13-11-2014 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Nou leuk, 4 uur lang onderhoud, 2 keer in 1 week. Ik verwacht van een ISP netjes een mail tbh.. ik ga toch niet elke dag/week op de site kijken of er toevallig onderhoud is.

Doet Ziggo dus echt beter, elke keer als er onderhoud is, een mail...tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 09:22

Francois

Dus...

boolean schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 20:30:
[...]

Hetzelfde geldt voor mij, maar ik kwam er pas achter bij het lezen van dit topic.

Ik zal de prutsbox eens opnieuw configureren en zien wat het resultaat is.

EDIT: Zojuist Fritz naar zijn fabrieksinstellingen teruggebracht, met als resultaat 25/500 ipv 500/500. :(
Wat is hier aan de hand? Met 6.0.4 haalde ik 500/550 en met 6.20 werd dit 240/90. Na een reset werd dit 25/500 en zodra ik de oorspronkelijke config terug zet word dit 80/90. :S

Wat is dit voor pruts apparaat? Shiet mij maar lek, ik weet het niet meer..

EDIT2: Fritz terug naar fabrieksinstellingen gebracht m.b.v. de externe recovery tool en dat bood uitkomst. Snelheid is terug naar 500/550! :*)

[afbeelding]
Externe recovery heb ik nog niet geprobeerd.

Overdag is de verbinding prima:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3908915439.png

Maar 's avonds loopt de download terug naar ongeveer 250 tot 300mbit/s. Volgens mij (en anderen) zit er een bottleneck in een ander deel van de verbinding en is mijn ftth aansluiting in orde.

Dus ik denk dat een fritzbox recovery geen zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boolean
Francois schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 14:35:
[...]

Externe recovery heb ik nog niet geprobeerd.

Overdag is de verbinding prima:
[afbeelding]

Maar 's avonds loopt de download terug naar ongeveer 250 tot 300mbit/s. Volgens mij (en anderen) zit er een bottleneck in een ander deel van de verbinding en is mijn ftth aansluiting in orde.

Dus ik denk dat een fritzbox recovery geen zin heeft.
Ik geloof graag dat er meerdere bottlenecks zijn, maar de snelheidsdrop na de update zoals door meerdere ervaren, duidt toch echt op een issue met de Fritzbox. Ik kan het namelijk eenvoudig reproduceren door mijn oude 6.0.4 config terug te plaatsen op 6.20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boolean
ehtweak schreef op donderdag 13 november 2014 @ 09:23:

Onderhoud - Internet

gemeld door Timo op 11-11-2014, 14:42
begindatum: 13-11-2014

internetverbinding gedurende de nacht van woensdag 12 op donderdag 13
november.

via Glas.

Indien u ook telefonie van ons afneemt, kan ook deze dienst door dit
onderhoud verstoord zijn. Wij stellen alles in het werk om het
onderhoud zo spoedig mogelijk af te ronden.

Onze excuses voor het ongemak.

En (!) op 18-11-2014; hetzelfde nog een keer.

begindatum: 18-11-2014

internetverbinding gedurende de nacht van maandag 17 op dinsdag 18
november.

via Glas.
Hier is niets "keurig aangekondigd" aan! Ik heb bij XS4ALL een primaire communicatiebron opgegeven (mail) en ik verwacht dan ook dat ik hierop wordt benaderd bij eventuele verstoringen door gepland onderhoud. Wanneer een provider als Ziggo dat kan (mijn vorige ISP), moet XS4ALL dit zeker kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@boolean: ik zou gelijk een klacht indienen bij Xs4all; foei! Hoe durven ze! >:)

Misschien hebben ze wel ergens anders een online overzicht staan van werkzaamheden die lang(er) vantevoren worden aangekondigd. Geen idee, maar je kunt het ze altijd vragen, mocht je daar behoefte aan hebben...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Gisteren het glasvezel pakket ontvangen, nou dat was weer een behoorlijk domper.
In het pakket zit naast de Fritz!Box 7490 een fiber NTU, maar............... de verkeerde!! :(
Een Ericsson Packetfront die op een UFTU moet, en die heb ik dus niet.
XS4ALL gebeld, doorverbonden naar de technische helpdesk en die ontkende het probleem en weigerde mij de juiste NTU toe te sturen! :( . Ik stond op het punt mijn aanvraag te annuleren, ik kookte van binnen. Die helpdesker gooide mij gewoon anderhalf uur in het luchtledige qua telefoon wachtrij |:( . Ik opnieuw bellen, kreeg een andere medewerker aan de lijn, opnieuw uitgelegd en hij gaf aan dat hij het niet kon wijzigen, maar hij gaf in het ticket aan dat Guidion een "reserve" NTU moest meenemen en dat zou dan de Genexis zijn. Vandaag dus gebeld met Guidion om het na te vragen, want ik zie het echt niet zitten om 2 x een monteur te laten komen door zo'n blunder van XS4ALL. Zij konden geen juiste NTU leveren, maar zij heeft wel bij XS4ALL aangegeven een nieuwe order aan te maken voor de juiste NTU en die mag de monteur dan uitboeken op mijn levering. Maar hopen dat het goed gaat, zaterdag de 6e. Als klap op de vuurpijl vandaag ook door VolkerWesels Telecom gebeld. "ja, meneer u heeft nog geen FTU en daar wil ik een afspraak voor maken". Ik bellen en het verhaal uitgelegd. Ik kon een foto naar hun opsturen dat de FTU al geplaatst en gelast is.

Al met al begint het glasvezel avontuur bij XS4ALL dus niet zo goed.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
@soundwork: PB even je postcode en huisnr. Ik denk dat er in het reggefibersysteem staat dat jij een dermate oude FTU hebt dat die vervangen moet worden. Dat zou alles namelijk verklaren. Ik kan dat voor je nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 23:09
Zou je mij kunnen uitleggen wat ik allemaal nodig heb en moet uitvoeren om twee TV aan te kunnen sluiten op een XS4all glasvezel verbinding.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat is wel makkelijk gevraagd. Heb je Google al geprobeerd? Dit kostte me 5 seconden om te vinden:

https://www.xs4all.nl/kla.../tv-ontvanger-aansluiten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
jaspov schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 09:48:
Sinds twee weken Xs4all glasvezel, 50Mbit internet en TV standaard met de Fritzbox 7490. Werkt na wat opstartdingetjes redelijk goed. Twee tv's aangesloten, in beide gevallen via een utp kabel in de fritzbox en een switch in de ruimte waar de tv staat waar ik dan zowel internet heb (mediacenter) als tv via de meegeleverde kastjes. Dat schijnt pas sinds de laatste firmware 6.20 te kunnen, alle diensten over alle poorten.

Werkt redelijk tot ik gisteren 80GB kopieerde van de NAS naar mijn laptop terwijl ik tv keek, reglmatig wat blokjes in beeld. Ongeacht de zender. Storen internet en tv elkaar, en is dat op te lossen met een QOS instelling? Alles staat zoals door monteur opgeleverd.
Iemand een idee of ook dit issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boolean
ehtweak schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 18:06:
@boolean: ik zou gelijk een klacht indienen bij Xs4all; foei! Hoe durven ze! >:)

Misschien hebben ze wel ergens anders een online overzicht staan van werkzaamheden die lang(er) vantevoren worden aangekondigd. Geen idee, maar je kunt het ze altijd vragen, mocht je daar behoefte aan hebben...
Gezien je reactie schat ik je in als een jong studentje met weinig tot geen serieuze werkervaring. In de dienstverlenende sector wordt je namelijk geacht klanten zo actief mogelijk te informeren. Dat doe je niet door een storingspagina in het leven te roepen met daarop een overzicht van alle werkzaamheden door het gehele land, maar door de klant individueel te benaderen bij een mogelijke verstoring op zijn of haar internetverbinding.

Ik kan mij voorstellen dat jij niet anders gewend bent; de roostermaker van jouw opleiding communiceert naar alle waarschijnlijkheid wijzigingen in het tentamenrooster ook niet op individuele basis, maar neem de onkunde van hoge scholen niet als maatstaf voor het bedrijfsleven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
WebTV doet t lekker vandaag!!! /sarcasme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
boolean schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 18:41:
[...]

Gezien je reactie schat ik je in als een jong studentje met weinig tot geen serieuze werkervaring. In de dienstverlenende sector wordt je namelijk geacht klanten zo actief mogelijk te informeren. Dat doe je niet door een storingspagina in het leven te roepen met daarop een overzicht van alle werkzaamheden door het gehele land, maar door de klant individueel te benaderen bij een mogelijke verstoring op zijn of haar internetverbinding.

Ik kan mij voorstellen dat jij niet anders gewend bent; de roostermaker van jouw opleiding communiceert naar alle waarschijnlijkheid wijzigingen in het tentamenrooster ook niet op individuele basis, maar neem de onkunde van hoge scholen niet als maatstaf voor het bedrijfsleven. ;)
Klanten individueel benaderen bij een mogelijke verstoring ben ik eigenlijk nog nooit tegengekomen, ook niet op zakelijke diensten die toch best veel geld kosten. Het komt er meestal op neer van: we zetten je op onze mailinglist dan krijg mails over alles, ook over de diensten die je niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boolean
Bigs schreef op zondag 16 november 2014 @ 00:26:
[...]

Klanten individueel benaderen bij een mogelijke verstoring ben ik eigenlijk nog nooit tegengekomen, ook niet op zakelijke diensten die toch best veel geld kosten. Het komt er meestal op neer van: we zetten je op onze mailinglist dan krijg mails over alles, ook over de diensten die je niet gebruikt.
Behalve bij Ziggo, daar doen ze dat al ruim 5 jaar. Zowel bij zakelijke klanten als particulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
boolean schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 18:41:
[...]

Gezien je reactie schat ik je in als een jong studentje met weinig tot geen serieuze werkervaring. In de dienstverlenende sector wordt je namelijk geacht klanten zo actief mogelijk te informeren.
Wow, wat kun jij goed inschatten.... NOT. :N

Ik heb 'slechts' >30 jaar ICT ervaring in binnen- en buitenland. Van grootzakelijke multinationals tot MKB. Dus je zit er helemaal naast.
Toen jij nog geboren moest worden (volgens je tweakers cv) liep ik met ponskaarten te sjouwen. :) :)

Ahum, welkom in de real world, waar gebakken marketinglucht iets totaal anders is dan de werkelijkheid van alledag!
Idd, je hebt helegaar gelijk als je bedoelt dat bedrijven zouden moeten doen wat ze zeggen en zeggen wat ze doen. Maar de praktijk toont iets anders... :+

Maar heb je al actie ondernomen en aan Xs4all gevraagd (en niet alleen alhier geklaagd) of ze je langer vantevoren willen informeren en/of dat er wellicht ergens een online pagina is met lange termijnplanning?
BTW: dan heb jij vast, als doorgewinterde professionele IT eindgebruiker een SLA afgesloten met Xs4all waarbij jij als bijzondere consumentenklant een voorkeursbehandeling krijgt? ;)

[ Voor 24% gewijzigd door ehtweak op 16-11-2014 09:33 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Barre73 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 13:42:
Dat is wel makkelijk gevraagd. Heb je Google al geprobeerd? Dit kostte me 5 seconden om te vinden:

https://www.xs4all.nl/kla.../tv-ontvanger-aansluiten/
Bedankt voor je antoowrd! Ben ik verplicht om de tv-ontvanger bij XS4all te bestellen of kan ik zelf eentje aanschaffen? Zo, jah waar moet ik opletten bij het aanschaffen en welke wordt aangeraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
lawkexarib schreef op zondag 16 november 2014 @ 12:49:
[...]

Ben ik verplicht om de tv-ontvanger bij XS4all te bestellen of kan ik zelf eentje aanschaffen?
Zodra je het TV pakket afneemt, krijg je die TV ontvanger erbij. Je krijgt geen korting als je 'm niet gebruikt/wilt....

Zonder dat 'kastje' gaat het niet werken. IMHO is het mac adres/serienummer van dat ding i.c.m. met je activatiecode bepalend of het TV pakket gaat werken op jouw locatie.
En Motorola's VIP 1853's zijn voor een paar tientjes op MP te koop, maar volgens mij heb je er weinig aan (hooguit als tweede exemplaar en/of reserve oid)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
ehtweak schreef op zondag 16 november 2014 @ 12:55:
[...]

Zodra je het TV pakket afneemt, krijg je die TV ontvanger erbij. Je krijgt geen korting als je 'm niet gebruikt/wilt....

Zonder dat 'kastje' gaat het niet werken. IMHO is het mac adres/serienummer van dat ding i.c.m. met je activatiecode bepalend of het TV pakket gaat werken op jouw locatie.
En Motorola's VIP 1853's zijn voor een paar tientjes op MP te koop, maar volgens mij heb je er weinig aan (hooguit als tweede exemplaar en/of reserve oid)
Ik snap je reactie niet helemaal, want ik heb reeds een tv-ontvanger en dat werkt prima. Echter, ik wil/zoek nog een tv-ontvanger voor een tweede TV. Dus mijn vraag is; ben ik verplicht om nog een tv-ontvanger bij XS4all aan te schaffen of kan ik zelf eentje aanschaffen bijv via de MP? En moet ik mijn TV pakket updaten voor als ik straks met twee tv wil kijken of niet?

Hopelijk is mijn verhaal nu wel duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Oh, maar dat zei je er niet bij (in eerste instantie), dat je al het TV pakket had... >:)

Tja, geen idee of dat gaat werken, of dat het alleen maar werkt met geregistreerde VIP 1853's? Ik zou het gewoon ff vragen bij de helpdesk. En dan kun je het altijd ff proberen (ik zie ze al voor 2 tientjes op MP staan).

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boolean
ehtweak schreef op zondag 16 november 2014 @ 09:11:
[...]

Wow, wat kun jij goed inschatten.... NOT. :N

Ik heb 'slechts' >30 jaar ICT ervaring in binnen- en buitenland. Van grootzakelijke multinationals tot MKB. Dus je zit er helemaal naast.
Toen jij nog geboren moest worden (volgens je tweakers cv) liep ik met ponskaarten te sjouwen. :) :)

Ahum, welkom in de real world, waar gebakken marketinglucht iets totaal anders is dan de werkelijkheid van alledag!
Idd, je hebt helegaar gelijk als je bedoelt dat bedrijven zouden moeten doen wat ze zeggen en zeggen wat ze doen. Maar de praktijk toont iets anders... :+

Maar heb je al actie ondernomen en aan Xs4all gevraagd (en niet alleen alhier geklaagd) of ze je langer vantevoren willen informeren en/of dat er wellicht ergens een online pagina is met lange termijnplanning?
BTW: dan heb jij vast, als doorgewinterde professionele IT eindgebruiker een SLA afgesloten met Xs4all waarbij jij als bijzondere consumentenklant een voorkeursbehandeling krijgt? ;)
lol, ietwat verkeerd ingeschat dus.. :X desalniettemin mag mijn punt duidelijk zijn.

Ik wil je er graag op attenderen dat ik het onderwerp zelf niet aangesneden heb. Ik reageerde enkel op jouw bericht, waarin je doet voorkomen alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat klanten niet persoonlijk worden geïnformeerd. Daar heb je tenslotte hele mooie CRM pakketten voor.

Omdat ik Ziggo als backup ISP heb, kan ik er niet wakker van liggen. Echter neemt dit niet weg dat XS4ALL haar klanten beter zou kunnen informeren. Kun je je hier in vinden, of vind je dat ik aan het zeveren ben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
lawkexarib schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:04:
[...]

Ik snap je reactie niet helemaal, want ik heb reeds een tv-ontvanger en dat werkt prima. Echter, ik wil/zoek nog een tv-ontvanger voor een tweede TV. Dus mijn vraag is; ben ik verplicht om nog een tv-ontvanger bij XS4all aan te schaffen of kan ik zelf eentje aanschaffen bijv via de MP? En moet ik mijn TV pakket updaten voor als ik straks met twee tv wil kijken of niet?

Volgens mij gaat het niet werken, omdat je na de aanschaf de helpdesk moet bellen om het apparaat te registreren en ik hierboven al een ervaring van iemand las, die aangaf dat het niet is gelukt. Maar als je het echt zeker wil weten, bel de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
lawkexarib schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:04:
[...]

Je moet gewoon bij XS4ALL een tweede ontvanger aanvragen voor € 4,- per maand.

[ Voor 3% gewijzigd door Bigs op 17-11-2014 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Bigs schreef op zondag 16 november 2014 @ 00:26:
[...]
Ik wel :). Vodafone mailde vorige maand over een downtime van < 4 uur 's nachts.

Ik denk alleen dat je de gemiddelde consument daarmee vooral in verwarring brengt...

Bij professionele diensten zelfs bij graafwerkzaamheden waarbij de redundantie mogelijk verloren gaat door een fout.

Zowel op datacentrum niveau als toegespitst op mijn situatie (storage, vm platform, connectivity, subnet). Ik moet toegeven dat de service providers waar het over heb zich niet richten op webhosting. Bij de webhosting providers die ik ken krijg ik de notificaties niet. Standaard ITIL toch?

[ Voor 13% gewijzigd door ANdrode op 17-11-2014 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpuntnl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 00:10

wpuntnl

tja... waarom ook niet...

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 11:52:
[...]

Het lijkt erop dat XS4ALL is begonnen met de uitrol van Internet Pro (500/500) naar de bestaande klanten. Ik ben zojuist gebeld met de mededeling dat ze me om kunnen gaan zetten en dat ik binnen 2 weken een nieuw modem tegemoet kan zien en gebruik kan gaan maken van de 500Mb/s.
Heb je je modem al binnen?

Ik was het wachten zat... dus heb zelf nog eens gebeld naar de klantenservice. Er is een workaround in het systeem gemaakt waardoor het toch mogelijk is om dit te leveren. Men stuurt dan inderdaad een nieuwe modem op en zet, na activatie van die nieuwe modem, de migratie in gang.

Ik ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken.

Survival of the W-est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:01
wpuntnl schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:55:
[...

Ik was het wachten zat... dus heb zelf nog eens gebeld naar de klantenservice. Er is een workaround in het systeem gemaakt waardoor het toch mogelijk is om dit te leveren. Men stuurt dan inderdaad een nieuwe modem op en zet, na activatie van die nieuwe modem, de migratie in gang.

Bedoel je dat volgens de postcode check het nog niet mogelijk was om bij jou 500/500 te leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpuntnl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 00:10

wpuntnl

tja... waarom ook niet...

Johnnie5 schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:01:
[...]

Bedoel je dat volgens de postcode check het nog niet mogelijk was om bij jou 500/500 te leveren?
Volgens de postcodecheck was het wel mogelijk. Volgens oms.xs4all.nl nog niet.

Survival of the W-est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wpuntnl schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:55:
[...]

Heb je je modem al binnen?

Nee, nog niets binnen en ook nog geen bevestiging mogen ontvangen van de wijziging. Ik heb vorige week te verstaan gekregen dat ik binnen 5 werkdagen in ieder geval een bevestiging zou krijgen op mijn e-mailadres. Vandaag is de 5e werkdag, dus ik ga ze straks maar even bellen om te vragen hoe het zit...
Pagina: 1 ... 23 ... 108 Laatste